Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Maurice Steijn: ‘Een groot deel van de staf wilde niet met Berghuis verder’

Laatste update:

Vlak nadat Maurice Steijn opstapte bij Ajax, ging het gerucht dat de trainer door had gewild als Hedwiges Maduro en Steven Berghuis waren vertrokken. Volgens De Telegraaf was dat omdat het duo 'een mes in de rug van Steijn had gestoken'. De oefenmeester (50) verklaart zich in een groot interview met de krant nader over de situatie, met name ten aanzien van Berghuis. "Een groot deel van de staf wilde niet met hem verder."

Na de 1-2 nederlaag tegen AZ op 8 oktober gingen Steijn en zijn staf om de tafel in Noordwijk om het tij te doen keren. Daar was tijd voor, omdat de competities twee weken stillagen wegens de interlandperiode.

Uit de gesprekken volgde dat een groot deel van de staf niet verder wilde met Berghuis. "Zover was ik nog niet", aldus Steijn.

Berghuis zou volgens de berichtgeving uit oktober 'een stoorzender' zijn genoemd, die zo snel mogelijk de selectie uit gezet diende te worden. Steijn deed dat niet en nam de routinier nog mee naar FC Utrecht, waar de trainer na een 4-3 nederlaag besloot zijn vertrek aan te kondigen.

Dat deed Steijn echter niet puur vanwege de verstoorde relatie met Berghuis. De hele spelersgroep 'was als los zand door zijn handen geglipt', oordeelt de Hagenaar zelf.

"Ik voelde voor die periode veel steun van Ajacieden van alle generaties, zoals Marco van Basten, Rafael van der Vaart en ook Louis van Gaal. Hij vroeg me niet op te geven, stond achter me. Michael van Praag idem dito."

"De volgende dag heb ik mijn beslissing kenbaar gemaakt bij Jan van Halst en commercieel directeur Menno Geelen. Die vroegen me de beslissing te heroverwegen. Toen is Van Gaal nog op de lijn gekomen, heb ik Henk ten Cate om advies gevraagd, maar mijn besluit stond vast. Hoewel het veel pijn deed, mijn missie, de mooiste uitdaging uit mijn leven mislukte", aldus Steijn.

Maduro
Ook de relatie met Maduro zou debet zijn geweest aan Steijns vertrek. Steijn verloor naar verluidt het vertrouwen in zijn assistent toen die zijn onvrede uitte richting technisch manager Klaas-Jan Huntelaar over het functioneren van de hoofdtrainer.

Daarop zou Steijn de clubleiding de keuze tussen hem en Maduro hebben gegeven. Ajax weigerde laatstgenoemde de zak te geven, waarop het einde verhaal was voor Steijn.

De oefenmeester noemt Maduro's naam echter alleen in een andere context in het interview. "Sven Mislintat was, ook tot ergernis van de Nederlandse spelers, altijd met zijn eigen aankopen bezig en leek die tegen me op te zetten. Achter mijn rug om besprak hij mijn functioneren met de assistent-trainers Hedwiges Maduro en Saïd Bakkati."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik heb het interview niet volledig kunnen lezen, maar komt er ook nog een deel voor waarin hij zijn eigen erbarmelijke en schandalige presteren onder de loep neemt, of blijft het bij de hele wereld tegen Steijn?

30 december 2023 om 08:40

Nee dat stukje gaan we in de Telegraaf niet terugvinden.

30 december 2023 om 08:42

‘De hele spelersgroep was als los zand door mijn handen geglipt’, oordeelt de Hagenaar zelf.

Dat lijkt me toch zelfreflectie. Daarbij mag je je natuurlijk openlijk afvragen of hij de fout daadwerkelijk bij zichzelf moet leggen als je vanaf minuut 1 bent tegengewerkt en niet hebt kunnen werken zoals je zou willen.

30 december 2023 om 08:47

Steijn zegt hier zelf dat hij zelf de opstelling en tactiek bepaalde, met deze selectie had je zelfs in het ergste geval een top 6 niet uit het zicht moeten raken, dan had je nu nog zowaar voor plek 2 kunnen strijden

30 december 2023 om 09:03

Als jij denkt dat dit Ajax voor een 2e plek had kunnen strijden heb je er niet veel kijk op.

Ze verloren laatst van amateurs en dat nadat Steijn al 2 maanden weg is. Ze mogen blij zijn met hun gemakkelijke programma waarvan zelfs 4 wedstrijden achter elkaar tegen nummers 15 t/m 18 waardoor ze 10 punten pakten. Anders was het nog steeds ergens rond plek 8 of 9.

30 december 2023 om 09:37

Onzin. Ook met dit materiaal moet je gewoon bij de eerste 3 eindigen. Die beker wedstrijd ging niet verloren op basis van voetballende klasse, maar op basis van het feit dat ze er helemaal geen zin in hadden.

30 december 2023 om 09:48

@musi,Ja, dat is juist schandalig. Blijkbaar weet de huidige staf de spelers niet te raken..... Die bekerwedstrijd betekent de snelste weg naar Europees voetbal en betekende nu de grootste afgang van de club ooit. Nee lekker Van t Schip blijven steunen en Steijn de schuld geven dat jullie geen top 3 eindigen

30 december 2023 om 09:59

Top 2 met dit materiaal haha. Dan snap je echt helemaal niks van voetbal.

30 december 2023 om 10:09

@musi26. Als de spelers er geen zin in hebben terwijl de beker de kortste weg is naar Europees voetbal (cruciaal voor Ajax) zegt dit toch heel veel over de kwaliteit van de spelersgroep. Mentaliteit is ook kwaliteit. Juist het hedendaagse topvoetbal vraagt om mentaal sterke spelers en mentale weerbaarheid.

30 december 2023 om 10:10

bij voetballende klasse hoort ook inzet bij musi26, dit elftal heeft de klasse van plaats 8 of lager

30 december 2023 om 10:35

'met dit makkelijke programma'. Dat is gewoon de eredivisie. Het 'makkelijke programma' waar jij het over hebt is letterlijk de nummer 7 en alles daaronder. Het zou gek zijn als je 18x tegen Feyenoord en PSV zou spelen toch? Op dit moment heeft Ajax, net als de rest van de competitie, nu tegen bijna iedereen 1x gespeeld en sta je gewoon waar je hoort te staan. Plek 2 is onzin, plek 8 of 9 ook.

30 december 2023 om 10:49

Waar baseer je die top 3 bij ajax op? Met alles zijn twente, az, feyenoord en psv beter. Dus 5 zou een logische plaats zijn, alleen omdat er geen subtop is.

30 december 2023 om 10:52

Makkelijk programma omdat Steijn de klappen van de top 4 al had opgevangen.

Maar dat snapte je zelf natuurlijk ook wel.

30 december 2023 om 10:54

Als je de wedstrijden tegen AZ, Twente en Feyenoord niet mee telt (tegen PSV was Steijn geen trainer) heeft Steijn nog steeds minder punten per wedstrijd gepakt dan van het Schip.

Maar los daarvan, natuurlijk begrijp ik dat. Wat veranderd dat aan mijn uitspraak dat je na 16 wedstrijden staat waar je hoort te staan en dat zowel plek 2 als plek 9 niet klopt?

30 december 2023 om 12:45

De bekerwedstrijd ging verloren door het onvermogen en de basisopstelling van de hoofd assistent van John vt Schip lijkt mij. Die had gewoon met de sterkste opstelling moeten beginnen.Verder is het toch vrij duidelijk dat Minsilat Ajax om zeep heeft geholpen. Met de spelers erbij die Steijn aangegeven heeft had Ajax minstens 2e of 3e gestaan denk ik.

30 december 2023 om 13:21

Als er zo'n gek als Mislintat rondloopt lijkt presteren mij heel moeilijk met eender welke selectie. Kijk naar Manchester United, welke gevolgen de onrust rond de eigenaren en enkele spelers daar veroorzaakt ...

30 december 2023 om 13:47

Naja het ligt blijkbaar niet helemaal aan Steijn.. wellicht een goeie opvolger voor een Slot of Bosz straks?? Dan ben ik wel benieuwd welke smoes onze heer weer heeft

30 december 2023 om 15:29

@pii2, Als iemand vindt dat Van t Schip het niet beter doet dan Steijn maar geluk heeft met het programma, wil dat niet zeggen dat ie Steijn ineens als trainer van zijn club wil zien, maar misschien is dat te moeilijk voor je

30 december 2023 om 15:41

@bertopzondag:

Ik weet dat de gemoederen rondom Mislintat hoog oplopen elke keer, maar een totale nobody was Mislintat niet hè. In de periode dat hij als hoofdscout bij Dortmund was hij nauw betrokken bij de komst van bijna alle latere transferklappers in die periode (aubameyang, Dembèlè, Lewandowski, Kagawa et cetera) en dat waren allemaal spelers die van kleine(re) clubs afkomstig waren. Bij Arsenal gokte hij mis, maar totaal brandhout kun je spelers als Aubameyang, Torreira en Guendouzi in hun hoogtijdagen toch niet noemen. Vergeet ook niet dat Arsenal toen (tot op zekere hoogte vergelijkbaar bij Ajax nu) op bestuurlijk en trainersgebied een zooitje was. Bij de komst van Arteta (en Edu) was hij al vertrokken namelijk.

Zijn grootste verantwoordelijkheid heeft hij echter gekregen bij Stuttgart waar hij sportief directeur werd. Daar is hij ook met lichtelijk gedonder vertrokken, want het is inderdaad absoluut geen makkelijke man volgens mij; maar het elftal wat er nu staat is bijna compleet door hem samengesteld (wederom met relatief onbekende spelers) en doet het nu fantastisch met een derde plek in de Bundesliga terwijl ze een paar jaar geleden nog degradeerden.

Bij Ajax is het faliekant misgegaan, maar hij heeft een grotere staat van dienst dan Maurice Steijn, zonder enige twijfel. Als hij de trainer had kunnen krijgen die hij wilde (knudsen) en er had een sterke organisatie of een paar zwaargewichten om hem heen gezeten (Van Praag als voorzitter van de RvC vanaf een halfjaar eerder bijvoorbeeld) had dit er wel eens heel anders uit kunnen zien.

Ik had een hier wel eens een Duitse gegenpresstrainer mee aan het werk willen zien. Dan krijg je misschien geen typisch Ajaxvoetbal, maar een hoog druk en veel rennen is ook leuk om naar te kijken. Oliver Glasner, Ralph Hasenhuttl of Jesse Marsch waren allemaal vrij afgelopen zomer, dan had je tenminste een trainer met een duidelijke spelopvatting en een goede palmares gehad en hun energieke voetbal waarmee je gebrek aan talent compenseert met tempo en inzet had voor deze selectie nog best eens kunnen werken.

30 december 2023 om 20:37

@PSVManUnited

Alsjeblieft, een staande ovatie voor deze tekst

30 december 2023 om 20:42

@Sitostick

Met Bergwijn, Berghuis, Rulli, Sosa, Sutalo en Brobbey heb je 6 spelers die vast international zijn (en meestal/vaak basis) bij hele grote voetbal landen. Alleen op basis daarvan hoor je al top vijf te voetballen want dat heeft alles er onder zeker niet.

Dan zijn Taylor, Rensch weliswaar niet vaak international, ze zijn het wel. Tahirovic van Bosnië en Mikautadze van Georgië. Dat betekent dat je 11 internationals op kan stellen. Wat meer is dan Feyenoord en/of PSV.

Koop daar vervolgens Topscoorder Championship bij (Akpom)
topscorer PLu21 (Forbs)
Beker winnaar Frankrijk (Boomen)
Aangevuld met talenten als Mannsverk, Hato, Vos,

En je mag toch wel concluderen dat je minimaal om plek 2 mee moet doen.

Simpelweg omdat alle anderen ploegen in de eredivisie niet zulke spelers hebben.

30 december 2023 om 10:57

Wat een onzin. Hij is gewoon het zwarte schaap. Geen enkele trainer had hier iets van kunnen maken. Van het Schip ook niet best tot op heden. Maar men mag wel iets over hem zeggen maar zodra hij iets zegt over een speler is het niet netjes, dubbel.

30 december 2023 om 11:42

Onzin, Steijn is de slechtst presterende trainer bij Ajax of welke topclub dan ook. Op de 18e plaats staan is werkelijk een mega dieptepunt. Als een geen wondertrainer als van t Schip het al lukt om van 18 naar 5 te gaan, dan heeft Steijn het onmogelijke gepresteerd. Het is allemaal geen hoge wiskunde. Steijn en Ajax waren in niks een match met daarbij opgeteld de bestuurlijke wanorde, mission impossible!

30 december 2023 om 11:55

Tja die 18de plek had er ook veel mee te maken dat je 2 wedstrijden minder gespeeld had.als dat 2 overwinningen waren dan had je gewoon top 10 gestaan op dat moment.Ook slecht maar toch stuk minder vertekenend

30 december 2023 om 12:00

Het was ook alles behalve zeker dat Steijn de wedstrijden tegen Volendam en RKC winnend had afgesloten. Dat zullen we simpelweg nooit weten.

30 december 2023 om 12:16

@rivelinho, maar je bent er wel 100% zeker dat Ajax met van t schip van Zwolle en Hercules gewonnen zou hebben....zo is het wel makkelijk om een favoriet te kiezen natuurlijk

30 december 2023 om 13:35




Dat klopt helemaal en heb daar alle reden toe. Ik verbaas me over degenen die Ãâ¼berhaupt Steijn verdedigen. Hij heeft werkelijk rampzalig gepresteerd, maar zo ziet niet iedereen het kennelijk. Wellicht is het een geschikte opvolger voor Slot als hij bij Feyenoord vertrekt?



30 december 2023 om 13:49

Ik hoop het echt! Of misschien als opvolger van Bosz ofzo

30 december 2023 om 12:50

Misselijk mannetje Steijn. Zit alweer zn straatje schoon te vegen en kruipt erg graag in de slachtofferrol. Gooit enpassant weer nog ff wat mensen onder de bus. Niks verandert dat mensen die gast nog blijven verdedigen.

30 december 2023 om 15:56

Ajacieden die Steijn verdedigen hebben gewoon simpelweg een grotere hekel aan Mislintat dan aan Steijn heb ik het idee.

Ongeacht de kwaliteit van de selectie geeft Steijn hier wel terecht toe dat hij verantwoordelijk was voor het tactische gedeelte en juist dat leek helemaal nergens op. Van 't Schip, een trainer die voor kleinere clubs dan Steijn en voor nietszeggende voetballanden heeft gewerkt, zelfs daar vaak voortijdig vertrokken en enkel en alleen Ajaxcoach is geworden om zijn sympathieke voorkomen en status als ras-Ajacied en -Amsterdammer heeft het tactisch twee keer zo goed voor elkaar als overperformer Steijn.

Die verliest ook wel ongelukkig wedstrijden door de jonge, onervaren spelersgroep die qua zelfvertrouwen totaal murw gebeukt is, maar er is in ieder geval een plan. Steijns voetbal leek tactisch helemaal nergens op. De meeste liefhebbers die drie wedstrijden kijken in het weekend weten dat je je linies kort op elkaar moet houden als je hoog op het veld wil voetballen. Bij Ajax was het middenveld non-existent en keken spelers elkaar meerdere keren per wedstrijd met een vragende blik waar ze moesten lopen en wat ze moesten doen en zolang minuut 80 nog niet was aangebroken kwam er geen enkele aanwijzing vanaf de trainersbank. Hij wisselde Avila en Hato een paar uur voor de wedstrijd (!) van plek omdat Avila daar nota bene zelf om vroeg. Heb je dan stront in je ogen gehad op de trainingen of had je echt geen idee waarom je een bepaalde speler op een bepaalde positie zette?

En dan komt het ongegeneerde afbranden van zijn eigen spelers, het vertrekken naar Ibiza terwijl hij alles op alles moest zetten om de boel om te draaien, en het hardnekkig blijven opstellen van Gorter ten faveure van Ramaj om een persoonlijke vete met Mislintat uit te vechten (ik kan me namelijk geen enkele andere reden bedenken waarom hij dat anders zou doen) daar nog eens bij.

Steijn had een schier onmogelijke taak bij Ajax, maar hij heeft die volgens mij ook wel op de slechtst denkbare manier ingevuld die er bestaat en als je dan inderdaad zo moddergooit in een Telegraafinterview heb je wel weinig zelfreflectie hoor

"Een groot deel van de staf wilde niet verder met Berghuis" Niet zo netjes om dit te zeggen als een groot deel van de staf nu nog steeds met Berghuis moet werken.

30 december 2023 om 09:05

Steijn kennende zal die hief totaal geen moeite mee hebben. Die gooide na de wedstrijden continu zijn eigen spelers onder de bus.

30 december 2023 om 09:05

Alsof Steijn zo netjes is behandeld? Hij heeft gelijk dat hij zijn verhaal naar buiten brengt. En Maduro is een wolf in schaapskleren en Berghuis is de eerste die een trainer laat vallen als het even moeilijk gaat. Dat deed hij bij Feijenoord en nu ook bij Ajax. Uberhaupt een schande dat hij nog het shirt van Ajax mag dragen.

30 december 2023 om 09:17

Als jij 5 x bij de trainer aangeeft dat het anders moet. Het voetbal er niet uit ziet, je verliest het vertrouwen van de club, je staat laatste maar de trainer luistert niet naar je. Wat is er dan nog meer te doen dan naar zijn baas te stappen en zeggen dat het zo niet langer kan. Wat een onzin dat dit een mes in iemand zijn rug steken is.

30 december 2023 om 09:30

Heeft hij dat 5x gedaan dan? Of is dat iets dat “word gezegd”.

30 december 2023 om 09:39

Hij is netjes behandeld. Normaal gezien was hij al veel eerder ontslagen. Vanaf dag 1 was hij bezig met het publiekelijk afschieten van zijn eigen spelers om zijn eigen te redden.

30 december 2023 om 10:53

Berghuis heefr hem niet netjes behandeld. Berghuis is geen trainer maar een speler. Als de trainer zijn eigen plan trekt moet je die daarin volgen. Hij had gewoon geen inzet in de wedstrijden die hij speelde. Daar is ie de fout ingegaan.
Ook mislitat heeft dus spelers lopen stoken tegen de trainer.
Als jij dit netjes vindt is dat prima.

30 december 2023 om 16:03

Als deze situatie bij een willekeurige andere club gebeurd was waar overige leden van de organisatie niet zo gigantisch in de schijnwerpers staan als dat bij Ajax het geval is was nooit de technisch directeur ontslagen voordat de trainer zijn congé kreeg.

Berghuis mag Steijn hebben laten vallen, Steijn heeft iedereen laten vallen en de twee keer dat Berghuis een trainer heeft laten vallen had hij twee keer gelijk. Advocaat heeft Feyenoord eerst uit het slop getrokken maar heeft daarna de ontwikkeling van Feyenoord dik vertraagd door zijn weigering moderne trainersmethoden te implementeren en zijn behoudende voetbal en het verhaal Steijn spreekt voor zich.

Berghuis is ondanks zijn achterlijke momenten dat hij zijn frustratie niet binnen kan houden van veel te grote waarde voor Ajax. Hij is gebaseerd op inzicht en voetbalgogme met afstand de beste speler van de selectie en de enige met ervaring. Fysiek komt hij tekort voor de top, maar als hij een trainer heeft waarvoor hij wil lopen (Ten Hag bijvoorbeeld) werkt hij zich het snot voor de ogen en dan kun je hem op Eredivisieniveau ontzettend goed gebruiken

30 december 2023 om 23:05

Berghuis heeft het 1 wedstrijd laten afweten. Steijn heeft het 6 maanden laten afweten. Houd toch op.

30 december 2023 om 10:13

@fossen, helemaal mee eens. Ik vind het ook onbegrijpelijk en amateuristisch van Ajax dat Steijn dit mag roepen in de media. Had je eenvoudig kunnen voorkomen door hierover afspraken te maken in de beëindigingsovereenkomst (geheimhoudingsplicht).

30 december 2023 om 13:23

Geen moeite mee.
Berghuis lijkt me een onderkruipsel eerste klas.
Bij Feijenoord waren ze heel blij dat ie weg was.

Om het verhaal Steijn bij Ajax even kort samen te vatten: de verkeerde man op het verkeerde moment op de verkeerde plaats. Einde verhaal en door.

Deze man had ook wel een spiegel cadeau mogen krijgen voor de kerst. Natuurlijk kan je kritiek hebben op het functioneren van onder anderen Mislintat en Berghuis, die hebben ook niet alles juist gedaan.

Maar het verschil tussen Steijn en nu met Van het Schip is toch dag en nacht? Kom op zeg, op een gegeven moment stonden we zelfs laatste in de competitie. Dan kan je iedereen wel de schuld geven. Maar uiteindelijk heeft Steijn de grootste wanprestatie geleverd van allemaal.

En tja, ik vind het helemaal niet raar dat je op een gegeven moment de selectie kwijt raakt wanneer je wekelijks een soort persoonlijke vete met Mislintat uitvecht over de rug van de spelers.

Wat mij betreft zijn de twee grootste fouten die we hebben gemaakt tocht echt 1) Steijn aanstellen, en 2) Steijn nog zo lang laten aanmodderen..

30 december 2023 om 09:18

Dat verschil valt wel mee hoor. Wel punten in een makkelijk programma maar geen goed voetbal en heel wat kansen voor de tegenstand.

En hij gaat eruit tegen Hercules. Wat gewoon het grootste dieptepunt van het seizoen is.

30 december 2023 om 09:23

Volgens mij dat John niet op de bank tegen Hercules, maar oké..

Verder won Steijn niet eens de makkelijke potjes. Het verschil tussen de heen en terug wedstrijden met Marseille en AEK was ook een wereld van verschil. Steijn heeft gewoon een gigantische wanprestatie geleverd.

30 december 2023 om 09:24

Dat heeft Steijn gedaan inderdaad. Maar laten wie niet doen alsof John het zo goed doet. Want het is nogal makkelijk te doen alsof zijn team niet meer zijn team is als hij er niet bij is.

Het enige dat je hem kan nageven is dat hij de positiviteit wat heeft teruggebracht in de kleedkamer.

30 december 2023 om 09:44

Dus omdat van 't Schip niet op de bank zat tegen Hercules is dat niet zijn verantwoordelijkheid? Dat is lekker makkelijk. Verder valt het volgens mij wel mee hoeveel beter het gaat. Ajax wint nipt van wat middenmotors maar verspeelt nog steeds punten tegen Almere en PEC en dan nog die afgang in de beker. Als je ook ziet hoeveel ruimte Ajax nog steeds weggeeft na 2 maanden dan is er echt niet veel veranderd.

30 december 2023 om 10:22

@martijn R

Het is wel een heel slap excuus dat van het Schip tegen Hercules niet op de bank zat. Volgens mij zat wel de man die hij perse als assistent wilde hebben op de bank. Daarnaast heeft elke ploeg (ook met van het Schip op de bank) heel veel kansen gekregen. Ja, Ajax heeft onder van het Schip veel punten gehaald maar het was elke wedstrijd wel heel broos. Er staat nog steeds geen team waarvan je denkt dat ze wel even de 0 houden. Zelfs niet tegen een team uit het 4de niveau van Nederland. Dat zegt toch ook heel veel over de stappen die ajax (niet) onder van het Schip gemaakt heeft.

30 december 2023 om 10:35

De assistent gaf aan dat hij de opstelling had besproken met John. Dus die heeft hier wel degelijk mee te maken.

De formatie was ook al aantal wedstrijden zoals we hem gezien hebben toen John wel op de bank zat.

Ajax zou er goed aan doen om een goede trainer te vinden. Die wel een duidelijk spel erin stopt. Want de spelers hebben alleen een goed gevoel. Maar er wordt nog steeds slecht gespeeld.

30 december 2023 om 10:43

Dat verschil valt helemaal niet mee. Als je naar de data kijkt dan zie je dat dat verschil wel enorm is. Je hebt helemaal gelijk dat het nog steeds niet goed is, maar er zit heel veel ruimte tussen goed en slecht. Als je kijkt naar het aantal gecreeerde kansen onder Steijn tov Schip dan is dat een stuk hoger onder Schip. Als je kijkt naar het aantal schoten op doel tegen dan is dat een stuk hoger onder Steijn. Los van het gemiddelde aantal punten per wedstrijd (dat een stuk hoger ligt bij van het Schip, ook als je de potten tegen Twente Feyenoord en AZ niet meerekent om het niveau vergelijkbaar te houden). Los van de data is het voetbal ook beter. Niet goed, maar laten we zeggen minder slecht. Onder Steijn was het letterlijk lange ballen pompen op Brobbey en hopen op het beste. Restverdediging was echt los zand. Dat is nu iets beter. Voetballend ligt het plafond iets hoger, al zijn er nog steeds dezelfde zwaktes.

Dus nee, goed is het niet. Dat zal het ook niet worden, want het materiaal is een stuk belangirjker dan de trainer en het materiaal is gewoon slecht. Van Het Schip is ook zeker geen wonder trainer, Steijn is gewoon heel, heel erg slecht.

30 december 2023 om 10:57

Martijn R, wat een krankzinnig argument om te zeggen dat hij niet op de bank zat tegen Hercules.

30 december 2023 om 09:50

Ik zie het grote verschil ook nog niet. Bij een beetje tegenstand wordt er niet gewonnen. Van t Schip heeft geluk gehad met het pretprogramma na psv.
En daarbij verlies je met deze groep en staf van een amateurclub.....Tsja

30 december 2023 om 11:20

Van 18 naar 5 is wel een verschil. Ik ben er 100% van overtuigd dat ze met van t Schip op de bank wel hadden gewonnen tegen Zwolle en Herculus, hetzij ook weer alles behalve overtuigend. Het is geen wonderploeg en gaat het ook zeker niet worden. Maar geen verschil kunnen zien tussen tussen Steijn en Schip, is buitengewoon apart te noemen.

30 december 2023 om 13:45

Ik denk dat het vooral een kwestie is van: Van 't Schip, sympathieke vent, Ajacied dus zal het wel goed zijn. Maar het is natuurlijk helemaal geen talentvolle trainer of tactisch meesterbrein. Ook al is hij ooit door Cruijff aanbevolen bij FC Speedy Gonzalez

30 december 2023 om 16:41

Helemaal eens!

Weinig zelfreflectie bij Steijn. Ajax was ook veel te hoog gegrepen voor hem. Dat kun je Steijn weer niet kwalijk nemen maar Mislintat die hem heeft aangesteld. Geen enkele trainer zegt nee als Ajax je een aanbieding doet.

Naschoppen richting Maduro en Berghuis vind ik ook niet sterk. Zij werken nog bij Ajax. Ajax had hierover in de vaststellingsovereenkomst afspraken moeten maken. Het getuigt van amateurisme dat Steijn dit soort informatie in deze fase publiekelijk mag maken. Met een geheimhoudingsplicht had je dit kunnen voorkomen.

30 december 2023 om 10:21

Eerlijk gezegd mag Maduro van mij ook weg. Samen met Bakkati. Deze 3 dachten dat het een goed idee was om Akpom op rechtsbuiten te zetten.

Hopelijk komt Mislintat ooit aan het woord. Eén ding is onomstotelijk; hij vaarde zijn eigen koers; maar waarom? Bij een club kan dat niet. Dat weet toch iedereen? Wat was zijn doel? Wat gaat er in zijn kop om?. Ben echt zo benieuwd

30 december 2023 om 10:16

Dit ga je nooit te weten komen en zelfs al krijg je antwoorden op deze vragen, is het nog maar de vraag of het allemaal waar is en of het in de juiste context wordt geplaatst.

30 december 2023 om 10:31

Waarom kun je niet je eigen koers varen ? Als er heel weinig voetbalkennis in huis is zal je soms wel moeten. Als je naar de spelers van jong Ajax kijkt dan moet je constateren dat daar niet echt talenten zit die je gelijk in het eerste een meerwaarde zijn. Dat er dus veel gekocht moest worden is logisch. Dat hij daarin verkeerde keuze maakt is inmiddels wel duidelijk. Maar dat wil niet zeggen dat hij het niet alleen zou kunnen. Vorig seizoen zaten er 3 personen en toen is het niet veel beter gegaan.

30 december 2023 om 23:12

Je kunt je eigen koers niet varen omdat een club altijd groter is dan een individu. Daarmee bedoel ik niet de naam of de status, maar de feitelijke strategie, objectieven en processen binnen een club. Zoiets zou in een goed werkende organisatie nooit afhankelijk mogen zijn van 1 persoon, of het nou een Overmars of Mislintat is. Toch is dit wel zo geweest en daar is het allemaal fout gegaan. Ik denk dat maurootje andere beweegredenen aankaart, maar met z'n stelling ben ik het eens.

Ik begin de afkeer van Pierre van Hooijdonk jegens Steijn steeds beter te snappen. Waar is het stukje eigen reflecteren? En waarom nu allemaal steken naar anderen. Hij komt heel onbetrouwbaar over. Blij dat hij niet mijn collega is en met vrienden als Steijn heb je geen vijanden nodig. Als hij zich nou op het voetballen had gefocust i.p.v netwerken en zieltjes winnen.

Beste Ajacieden, welkom in het volgende hoofdstuk in het boek Maurice Steijn. Het is precies wat hij bij ons ook heeft gedaan. Het is een walgelijk mannetje dat nu begint na te trappen. Hij probeert nu een weg te drijven tussen allerlei groepen binnen ajax. Straks zijn de supporters aan de beurt. Het is gewoon een ontiegelijke nare man.

Het komt over alsof de hele wereld tegen Steijn was behalve de oud Ajacieden. Met wat Steijn heeft laten zien zegt mij niets dat hij met andere spelers wel beter zou presteren.Over hem is alles binnenskamers gebleven, maar hij gooit Maduro nu onder de bus door te zeggen dat hij klikte bij Klaas Jan, en de staf ook door te zeggen dat zij niet met Berghuis verder wilden. Staat het zwart op wit dat Mislintat belooft zou hebben de spelers te halen die Steijn wilde? Of is dat weer een praatje om iemand voor de bus te gooien zodat Steijn zogenaamd niets aan te rekenen valt voor dit dramatische seizoen.Steijn zou toch in Ibiza wel een spiegel moeten hebben om daar eens een tijdje in te kijken.

Ik blijf het zeggen, Maduro en Bakkatti moesten ook vertrekken, die zijn letterlijk de laatste bekergif.

30 december 2023 om 10:45

Ik vraag mij af wat er straks met Maduro gaat gebeuren. Er wordt gezocht naar een nieuwe trainer. Deze zal (net zoals van het Schip gedaan heeft) weer zijn eigen assistent meenemen. Hadden ze Maduro niet beter terug kan plaatsen naar Jong Ajax en hem daar de leiding kunnen geven ?

Daarbij kun je idd jee afvragen wat de rol van deze heren in de tijd van Steijn was.

Het is zeker niet slim wat Steijn zegt en gezegd heeft. Waarbij er wel een veel van waar is. Deze selectie is gewoon niet goed genoeg. Doordat hij het geroepen heeft is het voor het team van het Schip heel makkelijk om zonder al te veel kritiek (hoewel die kritiek nu wel steeds meer begint te komen) Martha op linksback of als linksbuiten neer kan zetten. Op het moment dat Steijn dit soort acties had was het een aanval op het aankoopbeleid.

Van Berghuis had je dit wel verwacht, maar dat ook Maduro eigenlijk een schoft is verbaast echt.
Komt altijd helder en eerlijk over ,maar blijkbaar is dat dus schijn bij hem.

30 december 2023 om 10:52

Of je slikt niet alles van Steijn en De Telegraaf voor zoete koek en zie je dat dit 1 grote propaganda voor Steijn is. Natuurlijk is hij niet als enige verantwoordelijk voor het drama dit jaar, maar Steijn heeft daar een koeiengroot aandeel in gehad en nergens zie ik enige zelfreflectie. Deze man is een karikatuur van zichzelf en De Telegraaf wil zoals altijd lekker blijven bashen om de eigen bronnen maar te blijven beschermen.

30 december 2023 om 13:26

Je dacht "het is kerstvakantie. Nu hoef ik niet zelf na te denken, dat doet Steijn voor me". Ken je het begrip hoor en wederhoor? De Telegraaf doet daar niet aan door Steijn van alles (ongefundeerd) te laten roepen, nu is het onze taak alles eruit te filteren wat geloofwaardig is (hint: dat is niet alles, maar slechts een klein deel. En misschien wel niks). Succes met het weer inschakelen van die grijze massa bovenin!

Wat opvalt is dat in alle opzichten kroonprins Maduro een flinke miskoop is geweest. Die jongen voegt helemaal niks toe, en is op zijn veelgeprezen tactisch vermogen enorm de mist ingegaan. Dus gaat Ajax met dit soort figuren door. Want die passen precies in het wanbeleid van ook de nieuwe AD interim beleidsmakers. Feijenoord had Kuijt, wij hebben Maduro. Snel afscheid van nemen. Net als die IPad bediener Bakati. Ajax niveau onwaardig. Dus ook aanhouden;-)). We moeten nog wel even een paar jaren op de blaren zitten….

Bakkati en Maduro hadden eigenlijk ook ontslagen moeten worden. Die hele staf is een grote puinhoop. Beide mannen voegen werkelijk helemaal niks toe. Zeker die Maduro valt gewoon vies tegen als je al die verhalen had gehoord. Maar ja hij was assistent bij Almere City. Dus die verwachtingen hadden eigenlijk niet zo hoog moeten zijn. Tactisch is het gewoon drama en ook met Maduro...

Echt ongelooflijk. Ja, Berghuis heeft zich wel eens mild kritisch uitgelaten in de media tijdens het bewind van Steijn, maar de grootste stoorzender was toch wel het totale voetbaltechnische en -tactische onbenul van de trainer zelf. Berghuis was gefrustreerd, wat ik zeer begrijp, en was daar niet altijd diplomatiek over, wat niet goed is maar geen reden voor ontslag. Wel reden voor ontslag: alle vertrouwen uit de voetballers van Ajax zuigen. Je kunt zeggen van de spelers wat je wilt, het is absoluut waar dat ze niet allemaal goed genoeg zijn voor het niveau dat Ajax nastreeft, maar als Van 't Schip één ding heeft aangetoond, dan is het dat ze beter kunnen spelen dan ze onder Steijn deden, én dat dat met basale tactiek en vooral vertrouwen te maken heeft. Steijn bewijst zich met deze uitspraken opnieuw als de meest ongeschikte Ajax-coach aller tijden.

Goh nog meer verhalen dat Berghuis eigenlijk een kwal en stoorzender is. Je verwacht het niet…

Kan deze jankerd is stoppen met interviews geven, hij kan beter bij zichzelf te rade gaan waarom er na 4 maand nog steeds geen enkele lijn in het spel zat

Moddergooien in de media en Maurice Steijn. Ik kan mij geen beter koppel bedenken

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren