Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Late blunder van Ramaj wordt Ajax fataal: uitgeschakeld in Europa League

Laatste update:

Ajax heeft donderdagavond in blessuretijd een resultaat uit handen gegeven tegen Olympique Marseille. De Amsterdammers leken na een rode kaart van Steven Berghuis in ondertal een punt te gaan stelen dankzij een late treffer van Chuba Akpom. Een blunder van Ajax-keeper Diant Ramaj leverde Marseille in minuut 90+2 een penalty op, die door Pierre-Emerick Aubameyang werd binnengeschoten: 4-3. De sterk spelende Brian Brobbey maakte overigens twee goals voor Ajax. De Amsterdammers zijn uitgeschakeld voor de Europa League, maar kunnen via winst op AEK Athene nog door in de Conference League.

John van 't Schip voerde bij Ajax liefst drie wijzigingen door in de opstelling. Borna Sosa startte op zijn vertrouwde linksbackpositie, wat ten koste ging van Ar'Jany Martha. In de spits keerde Brobbey terug in de basis, terwijl Carlos Forbs ook in de startopstelling stond.

Al in de negende minuut kwam Ajax op achterstand door een makkelijk gegeven penalty. Steven Bergwijn leverde de bal op eigen helft zomaar in, waarna Jorrel Hato dat met een lichte duw op Ismaïla Sarr probeerde te corrigeren. Aubameyang schoof de penalty ijzig kalm binnen.

Ajax sloeg binnen twee minuten terug. Brobbey kwam na een een-twee met Steven Berghuis vrij voor doelman Pau López. De spits van Ajax hield heel even in en schoot vlak voor de neus van de Spaanse goalie rustig binnen: 1-1.

Een blunder van Benjamin Tahirovic, die de bal met een belabberde pass inleverde, leek in de 24stse minuut een nieuwe tegentreffer voor Ajax in te luiden, maar de goal van Aubameyang werd afgekeurd wegens buitenspel. Marseille scoorde enkele minuten later alsnog via Chancel Mbemba, die een uitstekende kopbal in huis had op een hoekschop: 2-1.

Opnieuw liet Ajax zich niet kisten. Zes minuten na het Franse doelpunt maakte Brobbey alweer gelijk. De spits liet zich met de rug naar het doel aanspelen door Berghuis, wist knap te draaien en schoot opnieuw met links binnen: 2-2.

Van 't Schip greep in de rust in door Kristian Hlynsson in te brengen voor de teleurstellend spelende Forbs. Ajax moest direct een nieuwe tegenvaller verwerken, want Aubameyang maakte er met een schitterende omhaal in de 48ste minuut 3-2 van.

Ajax zocht naar een nieuwe gelijkmaker. Bergwijn dook na een uur spelen gevaarlijk, maar kreeg de bal met een venijnig diagonaal schot niet achter doelman López.

Drie minuten langer zette Berghuis een snoeiharde tackle in aan de zijlijn. De aanvallende middenvelder van Ajax schampte de bal, maar schoot tegelijkertijd met zijn been gevaarlijk over de bal heen en raakte zijn tegenstander Joaquín Correa hard. Scheidsrechter Simone Sozza werd door de VAR naar de zijkant geroepen en besloot vervolgens rood te trekken voor Berghuis.

Ajax had vanaf dat moment veel moeite om kansen te creëren, maar sloeg tien minuten voor tijd alsnog verrassend toe. Hlynsson bracht de bal voor het doel, waar invaller Akpom bij de tweede paal met een snoekduik binnenkopte: 3-3.

De Amsterdammers moesten knokken voor een punt en gaven dat op uiterst knullige wijze weg. Ramaj hield een bal binnen die anders een doeltrap zou opleveren. De bal kwam zo gevaarlijk terug in het strafschopgebied. De keeper van Ajax wilde het corrigeren, maar tikte daarbij Sarr tegen het hoofd: penalty voor Marseille. Aubameyang tekende vanaf de strafschopstip voor een hattrick: 4-3.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ondanks het feit dat er een stijgende lijn in het spel zit heeft Ajax vandaag de hele wedstrijd met 10 man gespeeld en daarna met 9.

Ongelofelijk hoe slecht Tahirovic wel niet is. Hij kan echt gewoon geen 1 keer fatsoenlijk open draaien met een klein beetje druk. Als Ajax een fatsoenlijke nummer 6 had die gewoon onder druk vooruit kan spelen dan hadden zij Marseille opgerold.

Daarnaast kijken blijkbaar mensen voetbal via Instagram Reels i.p.v. live wedstrijden om te komen vertellen dat Taylor beter speelt. Tegen vitesse was het opnieuw 3 keer niks.

Tot slot heb ik genoten van Ajax en zie ik echt veel vastigheden in het elftal. Wat een slechte scheids!

30 november 2023 om 22:56



Tsjaaa. Ik vind het altijd een beetje lelijk wanneer mensen een tantrum houden over de arbitrage; maar voor mijn gevoel zat dat vandaag in ieder geval niet geheel mee. Het zou mijn Ajaxbril kunnen zijn maar ik vond de eerste absoluut geen penalty en de tweede toch ook licht (kun je wel geven) en ik vond het ook geen rode kaart. Wel een agressieve en gefrustreerde tackel; maar eigenlijk wel 90% bal en voor de rest komt hij met zijn hamstring op been en niet noppen o.i.d. Donker geel vind ik het wel . Gewoon dom is het natuurlijk hoe dan ook en zo kennen we Berghuis ook wel weer. Maar ook zonder deze beslissingen is Ajax gewoon nog niet sterk genoeg om te zeggen dat ze het anders hadden gewonnen.

Wel erg te spreken over de goals van Brobbey. Ik word vaak verguisd op dit platform omdat ik het dan voor Brobbs opneem. Ik vind het een heerlijk mannetje en een fijne spits, maar ook dat zou deels die Ajax-bril zijn haha. Prettig ook dat Akpom doelpunten blijft scoren. Nou. Fijne avond allemaal.

30 november 2023 om 22:58

Je kan prima zeggen dat Ajax vanavond keihard genaaid is haha.

30 november 2023 om 23:00

In de herhaling glijd die gast al weg voordat die een handje van Ramaj tegen zich krijgt.Eerste penalty vind de var helemaal prima, maar bij de charge van Berghuis moet er nog perse rood gegeven worden, terwijl geel best een prima beslissing was. Vind het allemaal wel heel makkelijk hoor, maar goed.Spel van Ajax blijft toch steeds hetzelfde, verdediging lek als een mandje, aanval scoort bijna altijd wel.

30 november 2023 om 23:04

Verdedigend viel het wel mee he...je krijgt 2 pingels tegen en een wereldgoal. Remsch centraal bevalt mij prima

30 november 2023 om 23:04

Ik vind het vooral heel dom allemaal. Typisch dingen die je ziet bij een ploeg die zich in de situatie van Ajax bevindt. De munt kan beide kanten op vallen, maar onbenulligheid laat die munt met de verkeerde kant op vallen. Dan kun je kritiek op de scheidsrechter hebben, maar zit je in een ander momentum dan heb je die scheids niet nodig.

30 november 2023 om 23:09

Ik heb geen Ajax bril, alles behalve, maar deze scheids was zoooo slecht, wat een schande en ik vind het opvallend dat de VAR in Europa zelden ingrijpt, behalve dan bij Berghuis, laat dat dan ook gaan, donkergeel was ook goed geweest

30 november 2023 om 23:26

Bedankt. Deze bevestiging had ik even nodig. Objectiviteit is lastig voor mij op dit soort momenten.

Voel me nu wat geruster dat ik hem 90 minuten lang verrot heb gescholden.

30 november 2023 om 23:28

@Sverige
Mooi afgemaakt, maar hij mag daar in de 16 toch nooit zo vrij staan? Daarnaast was er vaker geklooi, alleen al die ontfutselde bal waar Auba gelukkig buitenspel stond.

30 november 2023 om 23:34

@Andonis eens, zeker! Ook de corners tegen leveren continue problemen op. Heb me zitten ergeren bij elk weggegeven corner en vooral bij die goal die eruit voortkwam, eerst Sosa die zich makkelijk voorbij laat snellen daarna Rensch die hem zo corkerig weg trapt pffff

1 december 2023 om 01:26

Prima joh. In de EL hebben ze een of 2 ronden verder ook niks te zoeken momenteel. In de competitie gaat het ook geen succes worden dit jaar. Dan maar proberen er via de Conference League nog een enigszins positief seizoen van te maken. Is er tenminste nog iets om voor te gaan wat realistisch is. Ajax draait geen best seizoen, maar de selectie is echt niet veel minder dan de Conference League deelnemers.

1 december 2023 om 03:25

Heel eerlijk Myvision, Ajax js dan wel genaaid, maar het is schandalig dat je niet door weet te gaan in een groep met de nummer 12 van Frankrijk, de nummer 9 van Engeland en een griekse club wat er weinig van kan...

(Dit was iig wat er in het Feyenoord topic werd gezegd over Atletico en Lazio etc.)

Nu even verder met de serieuze reactie.

Ongeacht hoe laag een club staat in zijn competitie, Europese potjes zullen altijd anders blijven en een andere motivatie oproepen.

Dat Ajax hier gewoon had kunnen winnen met een betere scheidsrechter stemt toch positief voor Amsterdam.

Het is namelijk helemaal niet goed voor het NL voetbal als Ajax zo loopt te kloten.

Nu moet je van AEK winnen om te overwinteren in de Conference League, vraag me af of de Ajaxieden het nu nog steeds de clownsleague gaan noemen, nu ze er zelf in gaan spelen.

1 december 2023 om 06:14

@MikeDuff, kun je wel vinden, maar Ajax is de nummer 8 van Nederland met een schandalig slecht seizoen. Tja dan vlieg je eruit tegen dat soort teams. Het is dus al ingecalculeerd. En voor mij blijft het de clownsleague, precies het niveau waar dit Ajax misschien in meekan, al is het twijfelachtig of er wel gewonnen gaat worden van AEK. Ondanks de stijgende lijn, blijft dit huidige team een parodie op Ajax. Dat is vorig seizoen al ingezet en dit seizoen voltooid. En als klap op de vuurpijl lijkt momenteel voorronde op diezelfde clownsleague het hoogst haalbare. Laten we hopen dat het wat spelers in iedergeval verder helpt in hun ontwikkeling, zodat je met wat gerichte aankopen weer een top Ajax gaat zien.

1 december 2023 om 07:01

Maar hij mag wel iets meer plezier uitstralen. Altijd zo boos en verongelijkt gezicht.

1 december 2023 om 07:32

Je vind het schandalig dat Ajax niet doorgaat in zo'n groep? Volg je voetbal en Ajax een beetje? Ajax heeft dit jaar zelfs 18e gestaan in de ED! Het gaat langzaam wat beter bij Ajax, maar het lek is absoluut niet boven hoor.Ajax beleefd een rampzaligseizoen.

30 november 2023 om 22:58

Gaaei was minstens net zo slecht maar het gij zo. Ben blij met de spitsen.
Ben minder blij met de var 💀 maar is wel echt een blunder van de doelman zeg

30 november 2023 om 23:03

Wat Ajax mist is een leider. De éã©n die het zou moeten zijn laat zich gaan en krijgt rood (hoewel ie prima speelde) en de andere is de hele wedstrijd niet in zicht geweest. Die jonge gasten kunnen het niet zelf. Gaaei was slecht en grappig genoeg ineens beter met 10 tegen 11. Denk dat die in een 5 mans verdediging hoort.

30 november 2023 om 23:05

Misschien een onhandige actie, of dom in de zin dat hij die bal gewoon lekker achter had moeten laten lopen, maar hij maakt hier geen penalty-waardige overtreding. Beter gezegd: hij maakt eigenlijk geen overtreding. Hij raakt de speler, zeker, maar dat is niet per definitie een overtreding. Hij belemmert hier de speler op geen enkele wijze in het spel, want de speler ging al naar de grond en had de bal hoe dan ook niet.

Waardeloze beslissingen van de scheids hadden zeker een doorslaggevend invloed op het wedstrijdverloop. Ajax mag zich hier best benadeeld voelen. Dat gezegd hebbende, hebben ze het alsnog aan zichzelf te danken. Niet scherp genoeg.

30 november 2023 om 23:05

Brobbey is wel echt een beest van een gast. Daar zit wel duidelijk ontwikkeling in. Echt heerlijk om naar zo'n speler te kijken. Als die dat spitseninstinct (terug)vindt, kan het nog heel wat worden. Ongelooflijk sterk.

30 november 2023 om 23:11

Klopt ik bedoel Indd bal laten lopen maar blijkbaar geen communicatie daar. Vervolgens dus de blunder maar uiteraard geen strafschop. Die man duikt al voordat hij uberhaupt werd geraakt

30 november 2023 om 23:00

Echt, dan heb je met Taylor die alles terug speelt. En dan heb je nu ook nog Tahirovic erbij. Dan is het middenveld helemaal huilen met de pet op. Brobbey net als al heel wat wedstrijden goed aan het spelen. En nu komen eindelijk de goals er ook bij.

30 november 2023 om 23:39

Maar Taylor en Tahirovic werden ook niet direct geholpen door de spelers er voor. Het was niet alsof Forbs en Bergwijn makkelijk aanspeelbaar waren. Ze hadden best een paar keer iets meer risico kunnen nemen maar om de bal vooruit te spelen moet je hem daar ook kwijt kunnen.

30 november 2023 om 23:00

Tahirovic is ook helemaal geen 6. Taylor kan toch ook niets als 6? Die gast wordt misbruikt op een positie waarbij hij totaal niet tot z’n recht komt.

30 november 2023 om 23:02

Soccerfan, nu is hij weer geen 6, ik weet wat het is, hij is gewoon geen voetballer. Wat een slechte speler is dat zeg.

30 november 2023 om 23:06

"Nu is hij weer geen 6" Dit wordt al een jaar gezegd, pipo. Hij is een 8, is dat zo moeilijk te onthouden?

30 november 2023 om 23:09

Ja en daar gaat hij de sterren van de hemel spelen… nou Chadd, Taylor is misschien wat je zegt EEN nummer 8, maar niet DE nummer 8 voor Ajax.

30 november 2023 om 23:34

Wist niet dat Tahirovic al een jaar bij Ajax zit, maar volgensmij is hij toch echt gehaald als Controleur, of was hij de eerste controleur die als 8 speelt. Maar Hey, je moet toch wat verzinnen om die rommel van Mislintat te verdedigen, er gaan geruchten dat Gaai een spits is, die wordt denk ik ook totaal verkeerd gebruikt.

30 november 2023 om 23:34

Misschien is hij geen 6, maar hij is ook geen 8 of een 10.
Volgens hem zelf is hij een verdedigende middenvelder (zie alle interviews met hem maar terug), alleen speelde hij hiervoor als een van de verdedigend ingestelde middenvelders op een 5 mans middenveld. Dat is in zoals Ajax wil spelen toch een positie die meer overeenkomsten heeft met de 6 positie (overigens toen ze hem vroegen naar zijn favoriete positie was het antwoord ook de nr 6).

1 december 2023 om 00:05

Gaai was nog niet zo lang geleden linksbuiten, dus je zit r niet zo ver naast :-)

30 november 2023 om 23:01

Het is echt niet normaal die Tahirovic, als je dan zo een Kondongbia ziet spelen bij Marseille, je kan er bijna van janken. Het is echt abnormaal wat voor brandhout die Mislintat allemaal heeft aan getrokken, Gaaii 10x niks, Forbs 1000x niks, Tahirovic 10000x niks. Het is echt crimineel wat deze charlatan, en zijn kornuit Hendriks Ajax hebben aangedaan.

1 december 2023 om 07:35

Forbs, Akpom en Ramaj zijn prima aankopen. Waarbij Forbs en Ramaj nog jong zijn en zich moeten ontwikkelen.

1 december 2023 om 08:54

@arends wat maakt Forbs tot nu toe een goede aankoop?

30 november 2023 om 23:01

Ik ben ook niet onder de indruk van Tahirovic, maar de achilleshiel zit 'm wel vooral in jongens als Gaaei en Rensch. Dat is simpelweg geen Ajax-materiaal en dat gaan ze ook niet worden. Dat zie je aan alles.

Er zit wel een stijgende lijn in het spel en er zit weer een idee achter, maar ze moeten in de winter wel echt een verdedigende middenvelder kopen. Anders blijf je tegen elke tegenstander van een beetje niveau tegen tegendoelpunten aanlopen. Ik verwacht dus ook wel dat Ajax deze winter de portemonnee trekt voor een adequate 6.

30 november 2023 om 23:03

Wat nou Vitesse. Je hebt zelf helemaal niet gekeken zaterdag.

30 november 2023 om 23:06

Roep het al vanaf dag 1, Tahirovic is buiten z’n lengte niet zo bijzonder, dus snapte de hossanna rondom hem niet helemaal. Hij kan wellicht wel wat worden als hij met z’n lengte ook nog eens fysiek flinke stappen kan maken, kan het wellicht een leuke nummer 6 worden mits hij ook goed kan verdedigen later. Want qua handeling snelheid en voetbal is het gewoon nog niet goed genoeg. Bergwijn, de captain, de man van 32 miljoen, geeft weer niet thuis. Akpom daarin tegen lijkt wel wat op te bloeien, kan een supersub worden en Hyllson goed bezig. Met Brobbey en Akpom heb je op de nummer 9 positie teminste smaken die wat kunnen brengen. Maar het middenveld, tja daar scheelt het enorm. Geen enkele speler die er gewoon wekelijks staat, er is geen club op de wereld die zonder draaiend middenveld(of eentje die op dat middenveld de kar trekken) een goed seizoen draait

30 november 2023 om 23:27

Helemaal eens wat betreft Tahirovic. Heb de lofzang ook nooit begrepen. Zeer middelmatige spelen waarvan ik me ondanks zijn leeftijd van afvraag of ie ooit goed genoeg gaat worden voor wat Ajax wilt zijn. Tel daarbij een Gaaei op, een Forbs, Taylor en weer Bergwijn en je staat gewoon een kansloze pot te voetballen. Doorselecteren en snel.

30 november 2023 om 23:31

Welke Hosanna? Eén controlerende middenvelder is prioriteit 1 voor Ajax. Als je van de Boomen al zo erg mist, dan weet je hoe slecht de rest is.

30 november 2023 om 23:42

Als hij leert verdedigen kan hij misschien beter nog een linie naar achteren. staat er dan eindelijk een keer iemand met genoeg lengte die wel een bal weg kan koppen. Voor een middenvelder is zijn handelingssnelheid misschien te laag, als centrale verdediger zou die prima zijn.

30 november 2023 om 23:06

Leuk dat je Tahirovic eruit pikt, maar Bergwijn en Gaaei hebben ook werkelijk elke bal verprutst. Ik heb me echt groen en geel geergerd aan die twee (ja ook aan Tahirovic) maar die jongen speelde nooit op 6, en dan heb je allerlei spelers om je heen die ook zeer onwennig spelen

30 november 2023 om 23:31

Tahirovic heeft al sinds zijn jeugd op 6 gestaan en heel soms op 8. Buiten dat hij slecht speelde ligt denk ook meer aan de nummer 8 die hem moet helpen of de verdediging. Want hij is ook nog maar 20! Een Taylor vind ik namelijk 100x slechter spelen. Begrijp ook niet wat zijn rol moet zijn bij Ajax. Rensch heeft ook gefaald maar zeg denk ook genoeg over de verdedigers wat er zijn aangetrokken dit jaar. Gaaei was ook niet top.. maar die Sosa op links was ook helemaal niks. Dan heb je Bergwijn die op en af leuk speelt maar voor de rest veel rent zonder enig idee

30 november 2023 om 23:51

Speelde Tahirovic niet in de jeugd als spits en ging hij niet langzaam een positie terug?

1 december 2023 om 00:07

Als je 4 goals tegen krijgt speel je gewoon een dramatische wedstrijd geen gelul over hoe en wat! Je mag nooit 4 goals tegen krijgen in de Europa league slaap lekker

Waardeloze titel. Zonde dat de wedstrijd kapot is gemaakt door de arbitrage. Dit had Ajax eigenlijk wel kunnen winnen, helemaal met die bijna inschuiver van Brobbey, maar dit seizoen zit alles tegen. En dus is een schouderduw (of nog niet eens) een penalty en een sliding op de bal direct rood. Ik zie per wedstrijd 50 zulke overtredingen op Brobbey en dan wordt er tegen gefloten. Over die tweede penalty gaat de Uefa morgen de excuses aanbieden. Met terugwerkende kracht moet je bedenken hoe penalties tegen een Brighton door je neus zijn geboord. Ja, ik ben extra zuur na de uitschakeling in de EL maar willekeur voert weer de boventoon. Wel fijn dat we de uitschakeling op de arbitrage kunnen gooien in plaats van onkunde van het team. Want deze pot geeft wederom wat vertrouwen voor de weg omhoog die Van 't Schip is ingeslagen.

30 november 2023 om 22:57

Je kan het ook echt niet alleen op de scheids afschuiven. Al fluit hij inderdaad wel als een kind van 10. Tahirovic, Bergwijn en Ramaj verdienen gewoon een 1. Wat een kneuzen zeg. We creëren wel wat kansen maar Marseille was over de gehele wedstrijd de bovenliggende partij. Gelijkspel was terecht geweest.

30 november 2023 om 23:00

Ja dat kan ik wel. De wedstrijd beïnvloedt teveel de spelontwikkeling. Verder ga ik m'n eigen spelers nooit afvallen als in "kneuzen". En Ajax komt gewoon tot een kans dat de overwinning had moeten inleiden en vond ze zeker met 10 man niet minder dan Marseille.

30 november 2023 om 23:03

Nou ja, Rensch, Tahirovic en Gaaei waren toch wel duidelijk de slechtste spelers op het veld. Die waren verantwoordelijk voor de tegendoelpunten. Bergwijn was bagger, maar wel in relatieve zin.

30 november 2023 om 23:06

Dit Marseille had twee penals nodig om tot de 4 te komen en dus de overwinning. Dan heeft de scheids wel een erg grote invloed gehad, zeker als je kijkt waarvoor de penals zijn gegeven. Voetbal is een contact sport maar wordt door dit soort figuren met de fluit helemaal kapot gemaakt.

30 november 2023 om 23:08

Haha voor welle goal was rensch verantwoordelijk?? Rensch speelde prima, wat klets jij nu toch

30 november 2023 om 23:13

@Messibazoer,
Ramaj een 1? Die heeft de beste passing gehad en ons juist een paar keer goed op de been gehouden!
En je kan het wel op de scheids afschuiven als je 2 onterechte penalty's tegen krijgt( waar de VAR de scheids niet laat kijken) en 1 onterechte rode kaart(waar ze hem wel laten kijken). Dat is 3x genaaid, dan mag je het best afschuiven op de arbitrage.

30 november 2023 om 23:34

Nou, wel 3 beslissingen die direct invloed hebben op de wedstrijd, in mijn ogen alle 3 discutabel (en dan druk ik mij netjes uit).

1 december 2023 om 00:01

@sverige4u - Rensch prima? Een keer had hij de mazzel dat Aubameyang buitenspel stond en hij stond een aantal keren totaal verkeerd. Dat daar dan geen tegendoelpunt uit komt of dat een andere speler een groter aandeel had, maakt het niet dat Rensch ineens 'prima' speelde.

1 december 2023 om 00:29

Wat een onzin zeg om Rensch als slecht te betitelen. Kijk eens objectief ipv naar de stempel die een speler heeft. Rensch was gewoon stabiel

1 december 2023 om 00:54

Gaaei is echt een waardeloze back. Kan niet goed verdedigen en niet goed aanvallen. Zou bij een middenmoter in de Eredivisie prima zijn wedstrijden spelen, maar niet meer. Heb die jongen alleen kunnen betrappen op kei hard werken en daarmee nog een voldoende kunnen scoren. Totaal geen materiaal voor Ajax. Gewoon een hele matige voetballer.

1 december 2023 om 10:04

Laatste is gewoon een penalty hoor. Niet zwaar maar je kan m geven. Verder is de rode kaart terecht. Onbesuisd inkomen met 2 benen. Gevaarlijk en een tackle waar je iemands been mee kan breken.

30 november 2023 om 22:58

Schande, die rode kaart kan ik nog begrijpen, maar die 2 penalties zijn bizar, wat een blamage van de arbitrage.

30 november 2023 om 23:00

Die rode kaart was ook totaal geen rood. En die penalties waren al helemaal belachelijk.
Bijna net zo belachelijk slecht als Tahirovic en Gaaei

30 november 2023 om 23:02

Die tweede penalty was toch gewoon terecht? Ramaj begaat gewoon een overtreding toch?

30 november 2023 om 23:03

Die gozer glijd al weg. Valt naar voren. Kan never nooit meer bij de bal. En loopt dan tegen de hand van Ramaj aan?

30 november 2023 om 23:07

Wat je zegt klopt. Alleen kijk even de herhaling. Daarna slaat Ramaj nog eens mis tegen z’n gezicht tja. Ik snap dat het klote is maar ik vind het echt niet gek dat die penalty blijft staan. Het gaat vooral om die tweede keer dat Ramaj volledig misslaat.. het gaat niet om z’n linkerhand hè maar om z’n rechter waarmee hij een slaande beweging maakt. Als je de bal totaal niet raakt en enkel de speler dan gaat de VAR dat simpelweg niet terugdraaien.

30 november 2023 om 23:13

Ik zie vooral een hele domme Ramaj met zijn handen contact maken met die speler zijn gezicht. Gewoon terechte penalty en zelfs dan had je gelijkgespeeld.

30 november 2023 om 23:13

Vind jij dit nu echt een overtreding. Want dan kunnen we beter stoppen en een nieuwe sport bedenken

30 november 2023 om 23:16

Die gozer heeft nul nadeel van Ramaj die de bal probeert weg te slaan. Hij ligt al bijna op de grond. Hoezo is het dan een overtreding

30 november 2023 om 23:20

0 nadeel hebben betekend niet dat iets geen overtreding is.

Om een extreem voorbeeld te geven: als mijn linksbuiten de bal heeft en op dat moment schopt mijn rechtsback een tegenstander heeft de tegenstander 0 voordeel maar is dit alsnog een overtreding.

30 november 2023 om 23:23

Dat heeft er echt helemaal niks mee te maken. Je gaat nu eigen regels verzinnen. Volgens jou logica is iemand neerhalen zonder bal in de buurt dus nooit een overtreding of penalty? Kijk het even goed terug. Je ziet gewoon dat hij hem in z’n gezicht raakt met een slaande beweging. Hoe licht het ook is, de VAR ging dit nooit terugdraaien. Die eerste penalty was schandalig. En die rode kaart vond ik zelf ook niks vooral omdat hij de bal raakt. Wss gaan ze af op het feit dat die jongen zowat z’n enkel breekt. Al met al, zat het Ajax absoluut niet mee met de scheids.

30 november 2023 om 23:37

Maar niet iedere keer als je iemand raakt is t een penalty. Je moet toch onreglementair iemand afstoppen? Iemand die al gestrekt ligt met je hand raken is dan toch niet automatisch een penalty?

30 november 2023 om 23:52

Niet automatisch nee. Gaat me meer om het feit dat een var dit terug moet draaien en dat ging simpelweg niet gebeuren. Ramaj slaat gewoon mis tegen de speler z’n hoofd. Tja, licht maar de var ging dat niet terugdraaien. Vind het vrij opvallend dat niemand praat over hoe dom de actie van Ramaj was.

1 december 2023 om 00:31

Het is ook super dom van Ramaj, maar als de scheidsrechter hem niet had gegeven, dan had de VAR hem ook niet geroepen denk ik. Ik heb de laatste 15 minuten gezien van de wedstrijd, maar Hlynsson krijgt een belachelijke gele kaart en ik vond de penalty ook geen penalty. Voor zulke momenten zijn er indirecte vrije trappen, want je ontneemt geen scoringskans daar. Maar goed, de regels zeggen wat anders, helaas

1 december 2023 om 01:00

Dat denk ik dus ook. Maar dat is m’n punt, de var ging dit niet terugdraaien. Als hij hem niet had gegeven, had de VAR wss niet ingegrepen.

1 december 2023 om 10:05

De rode kaart is zeker terecht. Wat zijn Nederlanders toch naïef. Andersom had je het ook rood gevonden. 2 benen een onbesuisde tackle waar de tegenstander geluk heeft dat hij niks breekt. Rood.

30 november 2023 om 22:59

Tsja, Berghuis maakte dit soort overtredingen ook in zijn Feyenoord tijd wanneer het niet liep. Toen waren overigens een hoop lui hier die hem met Kramer vergeleken, beide een steekje los, volgens mij jij ook toch? Die jongen blijft dit altijd houden en laat daarmee het team in de steek.

30 november 2023 om 23:02

Ik had niet veel met Berghuis bij Feyenoord maar ik zal nooit iemand vergelijken met Kramer. Punt is dat een overtreding op de bal waarna je een tegenstander raakt niet snel rood is.

30 november 2023 om 23:03

Ik vind het een enorm domme tackel, met 2 benen en iemand scharen loop je altijd het risico op rood.
Echter denk ik niet dat dit een tackel uit frustratie was, snap dat hij de schijn tegen heeft, maar volgens mij is het vooral onbeholpen.
Wel is het vreemd om de Var of scheids hier de schuld te geven. Gewoon dom van Berghuis. Al had ik geel ook begrepen

30 november 2023 om 23:04

Wel als het een vliegende tackle met 2 benen is. Dan is het raken van de bal van secundair belang. Gewoon een ongelooflijk stomme actie.

30 november 2023 om 23:06

Als geel te begrijpen is, is het dus geen fout van de scheidsrechter en moet de VAR zich nergens mee bemoeien.

30 november 2023 om 23:06

Nee want een harde tackle met 2 benen waarbij je zelfs nog de bal raakt is natuurlijk hetzelfde als doorlopen op keepers of iemand tegen zijn hoofd schoppen. Laat je niet zo kennen man die rode kaart was discutabel, je kan 'm geven maar als de scheids geel geeft hoef je daar echt niet de VAR voor in te schakelen. Onnodig risico wel dus niet erg slim, maar ik vind persoonlijk rood op basis van de VAR beoordeling wel heel zwaar hier.

30 november 2023 om 23:06

Je zag vlak voor die tackle al dat Berghuis een stevig duel aanging vanuit de rug met een andere speler, en vier seconde later een vliegende schaar. Het zat er een beetje aan te komen zo leek het.

30 november 2023 om 23:11

Precies Myvision, niemand komt in de buurt bij meneer Kramer.

30 november 2023 om 23:12

@myvision Misschien zit er iets van de bal tussen, maar voor mij is dit gewoon rood. Bovendien heeft hij wel vaker van dit soort momenten dat hij nog enigszins gelukkig met geel wegkomt terwijl het diep rood is, nu valt dit kwartje de verkeerde kant op. Ik denk dat bij Ajax niet zozeer de frustratie zit rond de rode kaart maar omtrent de penaltybeslissingen die ook niet in het voordeel waren (al is die laatste gewoon een blunder van Ramaj waar nu snel aan voorbij wordt gegaan)

30 november 2023 om 23:27

Kramer heeft toch nog nooit iemand zwaar geblesseerd? Als ik jou was zou ik voor de grap eens Berghuis zijn charges tegen Vitesse, AZ en PSV terugkijken. Als het Berghuis niet zint dan schopt hij de tegenstanders moedwillig het ziekenhuis in. Ook van een elleboogje is hij niet vies (zie wedstrijd Rkc).

Ik zou Berghuis op dit gebied, ook niet willen vergelijken met Kramer. Berghuis is namelijk veel smeriger en gevaarlijker.

En nee, dit zeg ik niet omdat hij nu voor Ajax speelt. Hieraan ergerde ik mij al mateloos toen hij voor ons speelde.

30 november 2023 om 23:31

Ik vind Berghuis en Kramer gelijkwaardig. Echter doet Berghuis het veel vaker en vaak uit frustratie en Kramer vooral tegen Ajax.

30 november 2023 om 23:55

Is dat een vrijbrief om maar zo onbesuisd als mogelijk in te mogen komen onder het mom "maar ik raak toch de bal?" Bal of niet. Je moet niet zo een tackle inzetten met kans op letsel bij de andere partij. Zelfs terwijl correa opsporing moest hij er nog geblesseerd van af.

1 december 2023 om 00:25

Het is wel een feit dat het een oerdomme actie is van Berghuis, notabene één van de meest ervaren spelers van Ajax. Waarom zou je in godsnaam zo'n tackle inzetten op die positie?

30 november 2023 om 23:02

Vind het wat overdreven wat je zegt. Ajax was nou ook niet beter. Gelijkwaardige ploegen met beide zeer matige defensies en een mooie goal.

Ik vond het absoluut een rode kaart, je kan zo iemands been breken. Volle vaart ook nog. Eerste penalty slaat nergens op ben ik met je eens, maar de tweede is terecht. Hoe slap het contact ook is, het mag niet.

Deels genaaid door die eerste penal. Misschien een punt verdiend, maar daar had je ook niks aan gehad. Dan maar winnen van AEK

30 november 2023 om 23:03

Sorry hoor, maar die van Ramaj was gewoon een penalty. Hij slaat gewoon naast de bal vol die speler tegen z'n kop. Dit is gewoon ontzettend dom van die keeper, en is alleen hem aan te rekenen

30 november 2023 om 23:04

Die speler valt al naar voren he. Want hij gleed weg. Hoe is het dan een overtreding

30 november 2023 om 23:06

Als je als keeper de bal wilt wegstompen en je raakt als enige de man is het een overtreding.

30 november 2023 om 23:25

Klopt, overtreding op de keeper.

30 november 2023 om 23:42

Als jij dit een penalty vind, is elke valpartij in de 16 een penalty

30 november 2023 om 23:05

Je zag wel aan Berghuis z'n hele houding dat hij een harde, lompe tackle in ging zetten. 2 seconde daarvoor ging hij ook als een wilde het duel aan. Ondanks dat de tackle de bal raakte was het wel typisch een Berghuis actie. Heb 'm vaak genoeg zo gezien in het shirt van Feyenoord.

Wel eeuwig zonde, Ajax speelde oprecht een degelijk tot goede wedstrijd.

30 november 2023 om 23:06

Mijn eerste reactie was, dit is nooit rood, maar als ie vast staat breekt Berghuis wel zn onderbeen doormidden. Hij kwam echt achterlijk in. De ouderwetse Feyenoord Berghuis heel even, ook zeker niet perongeluk.

30 november 2023 om 23:43

Ik denk dat je door die 20 herhalingen op het verkeerde been wordt gezet, Migi. Zo hard was het niet, 1 been, gebogen, van opzij, alleen glijdt ie half over de bal heen en raakt de man vooral met z’n kruis.

Ik snap dat ie de schijn tegen heeft, maar ik vond dit echt niet rood waardig.

30 november 2023 om 23:57

Daarom viel hij 5 minuten later uit? Omdat het wel meeviel?

Hier kan geen enkele club van winnen, wat een smerige arbitrage.

Je kan zeggen dat Berghuis een domme harde tackle maakt, maar hij raakt de bal. De scheids beoordeelt het en geeft geel. De VAR is er om 100% fouten te corrigeren, dat is de gele kaart niet. Vooral bij de eerste, maar eigenlijk ook de tweede penalty had de VAR alle reden om goed te kijken, maar dat laat ie dan na. Geel voor de tackle op de bal van Hlynsson.

Ajax heeft goede goals gemaakt, niet eens slecht gespeeld. Maar zo kan je dus nooit winnen.
Gelukkig hebben ze het volgende week zelf in de hand om in ieder geval naar de Conference League te gaan.

Ze mogen in ieder geval best trots zijn op het eigen spel deze wedstrijd. (Als je kijkt naar een paar weken geleden in ieder geval)

30 november 2023 om 22:58

Bedankt voor deze (sportieve) reactie , scheelt me een hoop typewerk. Ondanks dat ik echt tegen het wijzen naar de scheids ben, kan je hier eigenlijk niet anders.

30 november 2023 om 22:59

Dankje voor de bevestiging, het is prettig om te zien dat rivaliserende clubs elkaar steunen tijdens de Europese campagnes.

30 november 2023 om 23:02

LoL, dat is vaak zo wanneer het met je eigen club goed gaat. Verlies Halve finale CL stond het hier vol met teksten als " helemaal niets in amsterdam"

30 november 2023 om 23:05

@meeskeesje, leuk dat de kleuters dat zouden zeggen, maar daar had ik ook gewoon een kutdag van. Misschien heb ik soms iets teveel beleving, maar zeker in Europa ben ik echt wel voor de Nederlandse clubs.

30 november 2023 om 23:20

@meeskeesje
We hebben net een super frustrerende uitschakeling achter de rug en staan 7 punten achter PSV. Het gaat helemaal niet zo geweldig.

Bovendien zijn er gewoon fans die niet per se een hekel hebben aan de rivaal. Ik heb precies 2 dagen per jaar een hekel aan Ajax. En toevalligerwijs speelt Feyenoord op die 2 dagen tegen Ajax.

Verder vind ik het een mooie club die het Nederlands voetbal op de kaart heeft gezet en, laten we eerlijk zijn, 1 van de clubs op deze aardkloot die het meest heeft bijgedragen om het spelletje mooier en attractiever te maken. Het komt niet in de buurt bij mijn cluppie natuurlijk maar die haat zit er echt niet bij iedereen.

30 november 2023 om 23:41

Feye_88 mooi dit soort reacties. En ook wel wederzijds. Ondanks de rivaliteit kan ik ook wel toegeven dat ik Feyenoord een mooie club vind. Vind het ergens ook best leuk om te zien hoe goed het gaat in Rotterdam Zuid, en baal er ook wel van dat Ajax dan net wegzakt. Die klassieke rivaliteit is toch een van de mooiste dingen in het voetbal. Jammer dat we het allebei Europees niet echt hebben kunnen waarmaken dit seizoen maar hopen dat Ajax in de Conference League nog wat moois voor elkaar krijgt (als ze het halen) en het zou echt lekker zijn als jullie Marseille loten en Gimenez ze helemaal aan gort schiet

30 november 2023 om 23:47

Een gezonde rivaliteit moet toch ook gewoon kunnen. Als Ajacied vind ik Feyenoord ook een mooie club, van mij mogen zij ieder jaar 2e worden. Daarnaast kan ik ook echt wel genieten van het spel van Feyenoord, maar ik juich nou eenmaal voor Ajax.

Overigens irriteerde ik me weer kapot aan het hoge aanstel gehalte van Marseille. Allemaal gasten van 2 bij 2 en bij ieder contact huilen en rollen. Het ergste is: het werkt ook nog.

1 december 2023 om 00:27

Kan Feye_88 een superlike krijgen? Overigens vind ik precies wat hij over Ajax zegt van Feyenoord, alleen nu absoluut de credits voor zo'n mooie voetbalsupporter.

30 november 2023 om 23:00

Het is wat het is, Ajax geeft te makkelijk de kansen weg. Zonde want ze spelen bij vlagen sterk. Akpom begint ook echt een cultheld te worden. Berghuis erg domme overtreding, hij had beter moeten weten.

30 november 2023 om 23:00

En wat een smerige club. Zielige Fransen liggen alleen maar op de grond te janken? Allemaal doorgestoken dit

30 november 2023 om 23:00

Aan alles zag je wat de intenties van Berghuis waren voorafgaand aan de daadwerkelijke overtreding. Zoals we hem kennen gaat het licht eens in de zoveel tijd bij hem uit. Loopt eerst te klooien met de ballenjongen, maakt daarna al eigenlijk een overtreding, om dan als een wezenloze in te komen vliegen.

30 november 2023 om 23:10

Als een wezenloze in vliegen... ik weet niet welke overtreding van Berghuis jij heb gezien... het was geen slimme tackel maar geel was op zijn plaats geweest! Met name omdat hij eerste de bal raakt. En het waren geen 2 gestrekte benen naar voren waar rood voor staat

30 november 2023 om 23:00

Sportieve reactie van een voetballiefhebber die echt naar de wedstrijd heeft gekeken. Altijd leuk om te lezen!

30 november 2023 om 23:01

Bedankt voor het medeleven. Het is zeer frustrerend om te zien dit alles.

30 november 2023 om 23:03

Fijn zo'n antwoord, meestal krijg je van ajax haters een ander antwoord top

30 november 2023 om 23:03

Sorry, maar wat een onzin. Al had hij de hele bal geraakt, van de vloer, door de lucht, schaar van achteren. Levensgevaarlijk en altijd rood.

30 november 2023 om 23:04

Geef de reactie van stpn84 aub een groen randje. Topreactie!

Ikzelf vond het wel een rode kaart, maar je hebt helemaal gelijk als je zegt dat de VAR er is om grote fouten te corrigeren, een gele kaart noem ik geen grote fout en had misschien gekund. Die strafschoppen zijn natuurlijk belachelijk, al is de actie van Ramaj nog erger. Natuurlijk geen strafschop, maar hoe stom kun je als keeper zijn. Leuk dat hij goed mee kan voetballen, maar voor de rest vind ik het niet veel bijzonders en na vanavond zeker niet.

Berghuis en Ramaj de boosdoeners van de avond, maar de scheidsrechter mag lekker zijn fluit thuis laten. Wat een mietje was dat.

30 november 2023 om 23:05

Volledig met je eens. Soms kreeg ik zelf het idee dat omkoping in het spel is. Ik vond die twee penalties ook geen penalty, daarnaast zie je ook dat Berghuis over de bal rolt waardoor de tackle erger lijkt dan dat het is. Bij mij blijf het gevoel dat we enorm genaaid zijn vanavond. Ook best bijzonder dat Wim en Dick niet daarover beginnen, lijkt alsof we bang zijn om te benoemen dat hoe de scheids bezig was gewoon niet kan op dit niveau.

30 november 2023 om 23:29

Omkoping, jij maakt het helemaal mooi.
Ik heb het penalty moment niet gezien, maar voor die rode kaart moet je vooral wijzen naar Berghuis

1 december 2023 om 00:26

De vraag is wel of het zo overduidelijk rood was dat de scheids hier overruled moest worden door de VAR. Daar kun je van mening over verschillen.

En dat nadat de VAR niet ingreep na een duidelijk onterecht gegeven pingel. Omkoping wil ik het niet noemen, maar het heeft wel een bepaalde schijn van partijdigheid aan de zijde van de VAR.

30 november 2023 om 23:06

Helemaal met je eens! Het zegt ook wel genoeg denk ik over de arbitrage.. als je kijk waar ze vandaan komen. En de afgelopen dagen heb ik genoeg beslissing gezien van de arbitrage en de VAR waar denk ik niet iets van begrijp

30 november 2023 om 23:07

Lekker stpn84, heb volgens mij ook weleens in de clinch met je, maar zulke sportieve reacties worden zwaar gewaardeerd. Zure pot zeg.

30 november 2023 om 23:12

Die rode kaart voor Berghuis is toch gewoon overduidelijk? Die sliding had hij met deze intensiteit een meter eerder moeten inzetten. Nu is het een tackle waarmee je de tegenstander makkelijk zwaar kan blesseren. Hij komt gewoon invliegen en had veel te veel snelheid/intensiteit.

Die tweede penalty is ook vrij duidelijk. Ja de speler gaat makkelijk naar de grond maar het is natuurlijk een overtreding.

De eerste vind ik ook zeker aan de zware kant maar kun je (als pietluttige scheids) geven. Hato raakt de man met zijn benen en komt niet in de buurt van de bal.

Hier naar de scheidsrechter wijzen vind ik vrij zwak. Ik zou vooral Ramaj, Berghuis en in mindere mate Hato aankijken. Ik snap de emotie van Ajacieden/nederlanders alleen ik vind het vooral dom dat je dit allemaal doet. Zeker een ervaren speler als Berghuis zou beter moeten weten.

30 november 2023 om 23:30

Bij de tweede penalty duikt de speler al naar de bal voordat de keeper ‘m raakt, hoe kan dat dan een penalty zijn? Wordt op geen enkele wijze in z’n actie gehinderd…

30 november 2023 om 23:34

Memyselfandi doe je Feyenoord bril af man, net ook al in het live meepraten draadje met je opmerking: "duidelijker rood dan dit zie je ze niet vaak."

Die eerste penalty is never nooit een pingel. Heb je zelf gevoetbald? Kan het me nauwelijks voorstellen. Ook bijzonder dat de enige mensen die dat een penalty vinden alleen de fans van andere clubs zijn, en als zelfs de helft van de PSV en Feyenoorders toegeven dat het geen penalty was dan lijkt het me duidelijk.

Berghuis moment dubbel. Geeft hij rood op basis van wat hij ziet in het veld: kan. Hij was stevig maar raakt wel de bal. Rood kan maar niet zo duidelijk dat je daarvoor de VAR in moet schakelen als je het mij vraagt. Van de drie momenten wel de minst duidelijke fout.

Ramaj maakt een enorme blunder maar dit is natuurlijk nooit een penalty. Hij raakt de speler nadat de bal allang weg is en de speler al half op de grond ligt. Een penalty is of een duidelijke scoringskans ontnemen of ernstig gemeen spel. Dat was het allebei niet. Hij raakt de speler niet eens hard, die jongen vliegt er zelf in. En zoals eerder gezegd is er totaal geen sprake meer van een kans de bal is allang weg.

Het mooiste is dat jij mij een tijdje geleden verweet een gekleurde blik te hebben als het aankomt op Feyenoord wedstrijden. Jij hebt duidelijk nog oud zeer naar Berghuis (zie ook je belachelijk reactie in dit draadje over Berghuis vs. Kramer) en het beinvloedt m.i. je vermogen om normaal te oordelen over zo'n situatie.

30 november 2023 om 23:38

Omdat Ramaj volledig mistast en twee handen in het gezicht van zijn tegenstander plant.

Je realiseert je toch wel dat de hal überhaupt niet eens in de buurt hoeft te zijn voor een speler om een overtreding te maken? Het is gewoon een duidelijke overtreding. Een lullige en onnodige overtreding maar absoluut een overtreding.

30 november 2023 om 23:44

Jou cluppie zal die maar eens tegen krijgen...

Schreeuw je waarschijnlijk moord en brand

30 november 2023 om 23:45

"het is gewoon een duidelijke overtreding."

Zo duidelijk dat zowel de analisten, als de commentator, als het meerendeel van de fans hier (ja zelfs een hoop psv en feyenoorders) het niet zagen. Juist ja.

Je doet net alsof Ramaj die jongen een hersenschudding sloeg. Van Benthem had deze makkelijk kunnen verkopen als een duw in het gezicht

30 november 2023 om 23:53

@jtjevtt Inderdaad, je bent absoluut niet objectief.

Allereerst: ja, Berghuis heeft veel vaker gevaarlijke en grove overtredingen gemaakt dan Kramer. Zoals ik hierboven ook al aangeef was dat ook al mijn mening tijdens zijn tijd bij Feyenoord. Ook ergerde ik mij er al mateloos aan. Ik kan bij zowel mijn eigen club als bij andere niet tegen matennaaiers of spelers die een een ander bewust proberen te blesseren. Nogmaals, kijk zijn overtredingen tegen Vitesse, AZ en PSV eens terug.

Ook vandaag komt hij invliegen met veel te veel intensiteit. Je vraagt of ik weleens heb gevoetbald maar iedereen die dat heeft gedaan weet dat je zo'n tackle enkel uit irritatie inzet. Berghuis landt bijna op zijn been. Had Correa vast gestaan dan heeft hij een dubbele beenbreuk. Voor zo'n vliegende tackle verdien je rood, of je nu de bal daarmee raakt of niet.

Die eerste penalty vind ik, zoals ik hierboven reeds aangeef, ook vrij zwak. Je geeft de scheids echter wel de kans als je zonder de bal te spelen tegen iemand zijn benen loopt. Zou ik hem geven? Nee. Kun je hem als zeer pietluttige scheids geven? Ja.

Bij de tweede penalty tast Ramaj mis en plant hij gewoon beide handen in het gezicht van zijn tegenstander. Veel duidelijker gaat het toch niet worden?

Verder zou het fijn zijn als je eens objectief zou proberen te zijn en in je commentaar niet telkens op de man speelt. Deze comment getuigt helaas andermaal van weinig klasse. Komop, je kunt beter dan dit.

30 november 2023 om 23:57

@jtjevtt Ik geef aan dat Ramaj mistast en daardoor twee handen in het gezicht van zijn tegenstander plant. Ik gebruik bewust de term 'slaan' niet. Jij maakt ervan dat ik doe alsof hij iemand een hersenschudding sla.

Echt man, grow up.

Add: Als je dan al commentators en analisten erbij haalt, benoem dan ook even dat Kwakman, van Gangelen, van Hooijdonk en Perez de rode kaart van Berghuis ook terecht vonden. Dank u.

1 december 2023 om 00:09

Memyselfandi

De enige reden dat ik 'op de man speel' is omdat jij je daar zelf meermaals schuldig aan hebt gemaakt richting mij en ik het even niet kan laten de hypocrisie te benadrukken in jouw eigen overduidelijk extreem subjectieve reactie op een wedstrijd van, toevalligerwijs, Ajax.

En voordat we met termen gaan strooien als "grow up", of "je kan beter dan dit." je zit zelf als Feyenoorder om 23.00 's avonds op een voetbalforum een betoog te typen over dat Ajax helemaal niet zo benadeeld is, terwijl de fans van Ajax, de meeste fans van de concurrenten, de analisten en de commentator dat allemaal wel zeggen (even de rode kaart buiten beschouwing gelaten, die kun je geven maar is zeker niet van het niveau: "duidelijker dan dit ga je ze niet krijgen". Ga lekker naar bed joh, moeilijke pot dit weekend voor de boeg ik sluit 'm ook af. Laten we dan misschien de hand schudden op het feit dat we voortaan beter niet meer op elkaar kunnen reageren. Dan zal ik dat dus ook niet meer doen. Fijne avond.

30 november 2023 om 23:01

Door de scheidsrechter en de VAR maar ook door Gaaei, Sosa, Ramaj, Bergwijn. Wat een bende zeg.

30 november 2023 om 23:05

Inderdaad net zo goed bestolen door het geblunder van de eigen spelers. Die rode kaart voor Berghuis is daarnaast natuurlijk altijd rood. Bal raken is leuk, komt gewoon als een dwaas van achter invliegen.

30 november 2023 om 23:05

Alleen de eerste penalty is onterecht, rode kaart en tweede penalty gewoon terecht in mijn ogen. En het was verder redelijk gelijk op dus bestolen vind ik wat ver gaan

Een wedstrijd die je gewoon had kunnen en misschien wel moeten winnen, kan veel gezegd worden over het gebrek aan kwaliteit op rechtsback en het middenveld maar het probleem ligt vooral bij de ervaren mannen voorin Bergwijn en Berghuis. Bergwijn verdedigt niet mee, laat Taylor en Sosa zwemmen en doet aanvallend niks. Berghuis speelde een geweldige 1e helft en is dan z'n frustratie niet de baas, misschien is het geen rood maar zo'n tackle inzetten op dat moment kan gewoon niet.

Geen idee waarom Van 't Schip Berghuis van de 10 afhaalde overigens, denk dat misschien nog wel de hoofdreden is waarom je de wedstrijd uit handen geeft, dat en de scheidsrechter..

30 november 2023 om 23:00

Omdat hij Forbs eraf haalde voor Hlynsson?

30 november 2023 om 23:04

Je maakt 3 goals en het probleem ligt voorin? Bergwijn speelde prima wat mij betreft en Berghuis weet je dat het een agressief ventje is als het niet loopt. Wel eens over de wissel, Berghuis naar rechts was een rare actie

30 november 2023 om 23:11

Bergwijn liet 8 keer zijn man lopen en leidde daarmee zowel de 1-0 als de 3-2 in.

30 november 2023 om 23:06

Eens, met Berghuis was er veel dreiging, hlynsson heeft niets gebracht op de voorzet na. Te licht voor deze wedstrijd. Ik had akpom op rechts gegooid ipv van Forbs.

1 december 2023 om 08:03

Eindelijk een normale analyse. Gaaei had gewoon de laatste voorzet eruit moeten halen waarom alleen maar meelopen, Verdedigen begint voorin, Sosa, Rensch en Hato speelden een goede wedstrijd alleen ze werden in de steek gelaten door medespelers.

Uiteraard kan je veel zeggen over het niveau van de scheids, maar er valt nog meer te zeggen over je eigen spelers als Ajax zijnde. Je geeft dit ook een beetje zelf weg natuurlijk. Berghuis, de zogenaamd dragende ervaren kracht die het goede voorbeeld moet geven ziet wederom even 10 volle seconden zwart voor zijn ogen. Je zag heel die opbouw gewoon al gebeuren vanaf dat moment met die ballenjongen totdat hij er met 2 benen vol invloog.

Hierna heb je een keeper die gewoon een verschrikkelijke blunder begaat. Wat wou hij nou precies? Laat die bal gewoon over de achterlijn gaan. Dan besluit hij hem toch maar te vangen, althans een poging tot, en raakt daarna gewoon die speler van Marseille.

30 november 2023 om 23:05

Ja maar die gozer springt naar de bal om hem te koppen en voelt een handschoen op z’n kruin. Hij sprong al, hij viel niet door toedoen van de keeper. Dan kun je toch geen pingel geven? Hoe dom de actie daarvoor ook was.

30 november 2023 om 23:08

Wel een twijfelgeval, maar er zijn al zoveel gelijkwaardige incidenten geweest waarbij spelers eerst zelf wegglijden en daarna geraakt worden. Je hoort een andere speler gewoon niet te raken bij het inzetten van een actie.

Het is een situatie die nooit een situatie had mogen zijn. Hoe is het mogelijk dat je zo loopt te blunderen als Ramaj zijnde in een situatie met zoveel tijd om een beslissing te maken.

1 december 2023 om 09:23

Dat t dom is van Ramaj, daar is iedereen het wel over eens denk ik.
Maar je kunt toch niet bij ieder contactje in de 16 maar met penalties lopen smijten? Dat komt het spel niet ten goede.

Uefa op een missie, schandalig optreden van de scheids/var. Hier was niet tegen te voetballen.

Gadverdamme ik heb niet vaak over de arbitrage, maar dat groepje van vandaag was een regelrechte schande! 🤢

Brobbey ben trots op je jongen, Akpom ook weer een lekkere goal erbij...💪🏾

30 november 2023 om 23:05

Mag ook wel gezegd worden inderdaad. Brobbey met 2 erg goeie goals. Zat vandaag niet mee

30 november 2023 om 23:15

Friestho erg leuk voor die jongen, gene intikkers maar gewoon 2 spitsengoal en Akpom ook. Denk dat die concurrentie beiden heren scherp houdt.

30 november 2023 om 23:21

@sulejmanii

Ik ben bang dat ik mijn Kazim-vergelijking binnenkort toch met het schaamrood op mn kaken moet gaan intrekken hahaha. Eerlijk is eerlijk, prima goals van Brobbey. Zeker die combi met Berghuis kan ik enorm van genieten.

30 november 2023 om 23:30

@Feye_88 Haha die discussie hadden wij inderdaad (ook?) een keer. Daar was ik het absoluut niet mee eens. Maar ik wist wel dat het niet door je clubvoorkeur kwam, want je reageert altijd vrij objectief vind ik. (Anders was ik de discussie ook niet aangegaan). Maar het is wel aan Brobbey om dit verder te ontwikkelen. Maar daar is hij gelukkig ook nog jong genoeg voor.

30 november 2023 om 23:34

Ik lette een tijdje op hem en toen had hij nogal vaak ruzie met de bal. Dat deed me erg aan onze Turkse vriend denken in zijn tijd bij Feyenoord.

Maar ik zie nu ook wel in dat Brobbey meer voetbal in zich heeft..

Tja, zo zie je maar weer dat zelfs Feyenoorders er weleens naast zitten

30 november 2023 om 23:43

Ja en in jouw verdediging: je zei volgens mij wel dat het de wat betere variant was van kazim.

30 november 2023 om 23:08

Inderdaad een bizar slechte arbitrage. Echt waardeloos gewoon. Ze hebben Marseille daadwerkelijk een overwinning geschonken. De arbitrage daargelaten, vond ik Marseille echt helemaal niet goed. Zelfs tegen 10 man van Ajax hadden ze moeite. Ik neem aan dat iedereen wel ziet dat dit een gestolen overwinning was.

30 november 2023 om 23:16

ApyroG geen speld tussen te krijgen, ben nog steeds erg teleurgesteld.

Ajax is gewoon keihard genaaid toch door deze scheidsrechter? Het zag er lomp uit wat Ramaj daar deed, maar het is nooit een penalty

Wat we vandaag hebben gezien is toch bijna van Rocchi proporties, maar wat een lelijke wanvertoning van de arbitrage.

Een speler van Marseille duikelt gewoon in de 16, geel voor een schalbe was op zijn plek geweest. Hoe je daar een penalty kan geven en als var niet ingrijpt is werkelijk onvoorstelbaar.

Des te absurder is het dat meneer de ongeschiktheid zelve daar in het hok de scheidsrechter wél maar de kant kan roepen voor een weliswaar harde tackle op de bal.. Dat je geel geeft voor de manier van inkomen is prima. Maar hij speelt nota bene eerst de bal, en daarna de man. Belachelijk daar rood voor te geven.

En dan sluit je uiteraard nog af met een strafschop omdat een keeper tegen iemand aanduikt die al naar de grond gaat, je kan er eigenlijk alleen maar om lachen - zo ongelooflijk triest is het.

Als we dat vergelijken met Almere - Ajax van laatst waar je twee strafschoppen wordt onthouden waar een veelvoud aan de hand was dan deze van Marseille..

Tja, de VAR moest het voetbal toch eerlijker maken? De realiteit is dat het verworden is tot een lelijke jurysport waar je niet enkel een incapabele arbiter hebt die de wedstrijd beïnvloed, maar daar ook nog een factor van een clown van een VAR aan toevoegt die kris kras overal willekeurig doorheen fietst met rare beslissingen.

Ik neem aan dat de UEFA deze drie Italianen die hier vandaag voor verantwoordelijk waren voorlopig schorst. Ze zijn namelijk óf corrupt, of volledig incapabel. Er gaan tientallen miljoenen om in Europees voetbal, en dan worden op deze manier wedstrijden beslist. Als Ajax moet je hier ook een serieuze zaak van maken.

Het kan bijna niet anders dan dat we hier vanavond getuigen zijn geweest van matchfixing. Zelfs al kan je ergens wat verdedigen. Al deze drie beslissingen op deze manier gaat werkelijk nergens over.

30 november 2023 om 23:09

Het arbitrale trio was bang voor Marseille. Zeer trieste ontwikkeling dat je zonder supporters door de terreur van het tuig daar er ook nog ingefloten wordt. Spel was niet heel goed, maar de zwaktes van Marseille werden goed benut. Hopelijk redden we het vege lijf tegen AEK.

1 december 2023 om 00:10

Hebben ze dat verklaard op een persconferentie? Of verzin je wat om je punt aan te sterken?

30 november 2023 om 23:18

Keeper duikt tegen iemand aan in zijn eigen vak gebied, waar keepers normaal gesproken beschermd zouden moeten worden. Zelden zo,n onpartijdig scheidsrechter gezien, inclusief de var. Ajax zou eens een klacht in moeten dienen, niet zozeer dat het iets zal veranderen, maar meer om deze dwaas onder het vergrootglas te leggen.

Wat een niveauverschil met PSV, Feyenoord en AZ, zeg. Snel Sneijder als TD halen in de winter. Wellicht zorgt dat voor een ommekeer. Die heeft in ieder geval een groot netwerk om spelers te halen én te dumpen.

30 november 2023 om 23:00

Wat zit jij nou weer onzin te lullen gast? Dit was gewoon een goed niveau met een goed spelend Ajax. Verstand van lik mijn reet heb jij. Kijk anders hockey ofzo.

30 november 2023 om 23:08

Voor Ajax begrippen was het een prima niveau, inderdaad. Maar afgezet tegen de top 3 niet. Trek je ajax pyjama maar aan en zet je ajax slaapmuts, en succes met de competitie!

30 november 2023 om 23:18

Ik denk als je dit Ajax van vandaag tegen PSV zet dat er misschien zelfs winst in zit voor Ajax.. PSV is achterin een open boek. Dat geldt voor Ajax btw ook. Maar niveau ligt echt niet veel van elkaar met Feyenoord, AZ en Twente.

30 november 2023 om 23:18

Ach hou toch op, PSV had gister in de rust gewoon met 4-0 achter moeten staan en werd volledig van het veld gespeeld. Blijf lekker op je eigen kanalen ipv te lopen zieken.

30 november 2023 om 23:01

PSV werd weg gespeeld tegen Sevilla tot aan de rode kaart, Feyenoord had het zwaar tegen Atl en AZ speelde echt niet goed vandaag. Vond Ajax niet eens slecht spelen vandaag maar met de keuzes van arbitrage kan je het niet winnen.

Duidelijk is dat er een verschil in niveau is met PSV en Feyenoord momenteel maar AZ, Twente an Ajax zijn gewoon redelijk complementair aan elkaar.

30 november 2023 om 23:09

@Hens Cray ga jij even met je lego spelen met je Snejjder als TD en psv speelde gisteren de eerste 60 minuten zo slecht die halen op deze manier de volgende ronde niet

30 november 2023 om 23:33

Volgende ronde is gelukkig al gehaald.

30 november 2023 om 23:10

Wat een onzin. Zo vreselijk bagger was het vandaag ook weer niet. Dat Ajax minder ver is dan PSV en Feyenoord moge duidelijk zijn, maar AZ had hier ook niet zomaar van gewonnen. Ajax is achterin gewoon nog kwetsbaar en dat bemoeilijkt eigenlijk alles. Ajax krabbelt wel weer op en vooral als ze een capabele verdedigende middenvelder halen deze winter.

30 november 2023 om 23:11

Denk niet dat de Febo interesse heeft in Rensch en Co.

30 november 2023 om 23:23

Sneijder? Wil je failliet?

1 december 2023 om 11:07

Dit Ajax was hetzelfde niveau als psv tegen 11 van sevila, feyenoord en az. Waarschijnlijk heb je die wedstrijden niet gezien. Zeker die van az niet, anders had je dit niet geplaatst. Of het moet zijn dat je van de reacties geniet omdat je een trol bent. In dat geval is het vrij triest

Eigenlijk had Ajax ook niets aan een gelijkspel in deze poule. Tuurlijk, fijn voor het gevoel en de coeffocienten, maar winst tegen aek bleef ook dan nodig in laatste wedstrijd.
Zonder berghuis en dat is een aderlating.

Je kunt het hebben over de scheidsrechterlijke beslissingen want die waren op belangrijke momenten niet in het voordeel van ajax. Je kunt het hebben over de mooie comeback.

Ik wil niet te negatief zijn, maar uiteindelijk is dit ajax kwalitatief zo matig.
Gaaei, tahirovic, Taylor zijn gewoon niet goed genoeg. Rensch eigenlijk ook niet.
Forbs nog jong maar ook nog niet goed genoeg. Bergwijn die veel te weinig laat zien.
Dan hou je hato, sutalo, berghuis, brobbey over die op dit moment het niveau hebben wat bij ajax past. Het is gewoon niet goed genoeg.

Hopelijk wint ajax wel van aek want conference league past wel bij het niveau van ajax.

30 november 2023 om 23:04

Hato vond ik vandaag ook zeer matig. Bij de 3-2 eerst foutief instappen en dan iemand op de achterlijn een voorzet geven is echt heel slecht.
Taylor vond ik redelijk tot goed. Enige die op het middenveld weg kan draaien en voor een man meer kan zorgen. Al moet hij zijn momenten nog wat beter kiezen.

1 december 2023 om 00:30

Hato vond ik vandaag ook niet sterk spelen, maar heeft het wel in zich om den goede vaste waarde te zijn voor ajax. Hij heeft dit al met regelmaat laten zien, maar maakt idd nog zijn beginnersfouten .
Hij had idd niet in moeten stappen, maar als sosa oplet kan hij de jongen die de assist geeft simpel buite spel zetten.
Ps eigenlijk had de schitterende omhaal afgekeurd moeten worden vanwege gevaarlijkspel

30 november 2023 om 23:07

Je vergeet Akpom. 😉 En nee, een gelijkspel had je niets aan, maar als je iedere keer van een achterstand terug moet komen en dan ook nog met 10 man dan wordt het je ook niet makkelijk gemaakt.

1 december 2023 om 00:26

Akpom begint steeds belangrijker te worden, maar ik denk dat dit maar even gaat duren en dat hij kwalitatief niet goed genoeg blijkt te zijn.

Gestreden maar tegen deze omgekochte italiaan is niet te winnen.Zelfs de VAR grijpt niet in.Schande!
Oja Gaaai ,Tahirovic en Bergwijn nooit meer opstellen.

Geklungel, goed voetbal en een makkelijke penalty tegen. Jammer. Meer kan ik er niet over zeggen eigenlijk.

Kop er voor en AEK pakken.

Wat een thuisfluiter die scheids. Geïmponeerd door de fans van die Fransen je verliest hier totaal onnodig.

30 november 2023 om 23:11

Dit soort scheidsrechters moet je als UEFA ook nooit meer op een Europese wedstrijd zetten. Als je je laat beinvloeden door het publiek, ben je gewoonweg incapabel.

30 november 2023 om 23:50

Is het uberhaupt handig om scheidsrechters hun (europees)debuut te laten maken in een stadion met fel publiek in wedstrijd waar het echt wel ergens om gaat. In Nederland zet je toch ook geen debutant op een wedstrijd als Feyenoord-Ajax. Had hem eerst ervaring op laten doen met een wedstrijd klaksvik vs Bratislava ofzo. Maarja maakt idd verder niet uit hoe ervaren je bent. Je mag nooit onder de indruk zijn van het publiek, helaas gebeurd dat wel veel te vaak.

30 november 2023 om 23:58

Volledig mee eens hoor. Ik krijg wel vaker de indruk dat de doorsnee voetballiefhebber meer verstand van dat soort zaken heeft dan voetbalbonden, de UEFA of Fifa. Als je nagaat dat Makkelie onze trots is (ahum) en dat die Spanjaard toch al best een tijdje vrij relevante wedstrijden fluit, terwijl hij er geen snars van kan. Je hoeft echt geen voetbalexpert te zijn om te concluderen dat ze wel erg vaak fouten maken en betrokken zijn bij problemen.

Wel bijzonder dat veel fans het niet zien of niet willen zien. Maar dit waren gewoon 2 terechte strafschoppen en terecht rood. Als OM daar mee weg was gekomen was het ook ‘corrupt’

30 november 2023 om 23:01

Grappig dat ook fans van andere clubs het schandalig vind deze arbitrage. Grappig dat Jantjevoh het anders ziet. Ook ik geen Ajax fan btw maar schande deze arbitrage

30 november 2023 om 23:02

Jij vindt een situatie waarbij een speler al valt voordat ie geraakt wordt een penalty? Ooit gevoetbald ?

Schandelijk dit dat zo’n vent mag fluiten , Ajax is echt op sommige momenten benadeeld , 2 penalty’s die echt zwaar overdreven waren , plus de rode kaart van Berghuis speelde gewoon de bal ,

30 november 2023 om 23:09

Naja, die rode kaart kan je geven. Eerlijk is eerlijk. Berghuis had weer eens een zwarte waas voor zijn ogen en toen een rode waas. De strafschoppen waren belachelijk.

De VAR doet zijn hulp (wellicht) wel bij de rode kaart, maar bij de strafschoppen zijn ze aan het slapen. Mietjes die niet durven in te grijpen bij de thuisploeg.

30 november 2023 om 23:14

Dit soort thuisfluiters verknallen wel vaker Europese wedstrijden. Nou is het misschien niet makkelijk om bij zo'n club als Marseille te fluiten waar supporters bloedfanatiek en deels ook knettergek zijn, maar als je daar niet tegen kunt als arbitrage, heb je niets bij Europese wedstrijden te zoeken.

Blunder van de keeper?? De spits duikt naar voren en krijgt een penalty. Schandalige scheidsrechter en VAR

30 november 2023 om 23:04

De blunder was dat hij de bal liet vallen.

30 november 2023 om 23:52

Was ook wel een blunder natuurlijk. Alleen kwam hij er mee weg omdat de bal niet in het doel werd gekopt. Penalty had nooit gegeven mogen worden dus in die zin is het niet de blunder van Ramaj die Ajax het gelijkspel kost. Maar het was wel een blunder. Verder stond hij prima te keepen en had nog een paar goede reddingen en lekkere uittrappen. Maar dit was wel even een momentje ja.

Flashbacks naar die wedstrijd tegen Chelsea waar de scheids ook zo schandalig slecht floot

30 november 2023 om 23:02

Chelsea waren we echt van de mat aan het spelen. Vandaag was redelijk vergeleken met een paar weken. Blijft een onnodig verlies

30 november 2023 om 23:05

Daar heb je zeker gelijk in, bedoelde meer in mate hoe erg je benadeeld word door de scheids. Er leek verder toch vrij weinig aan de hand waardoor je zo zou moeten verliezen zonder de discutabele momenten

30 november 2023 om 23:18

Raymon die 4-4 zeker? Man man dat wacht een schande ja, toen ook al inderdaad.

30 november 2023 om 23:58

Inderdaad die 4-4, heb er nog nachtmerries van.. Kreeg meteen flashback met deze scheids, ik zei meteen al met Berghuis, let maar op VAR komt erbij en het is rood.. en boem

Wat een schandalige willekeur van de var vandaag. In mijn ogen 2 onterechte penalty's waar niet werd ingegrepen. De tackle als je rood als scheids geeft klaagt niemand, als je geel geeft klaagt niemand. En prompt de var grijpt in.
Enige positieve 3 goede goals gemaakt

Ajax heeft hier verloren door Berghuis en de scheidsrechter. Wat simpel gegeven die strafschoppen. Die rechtsbuiten van Marseille zat constant te duiken en te janken. Verschrikkelijk.

Arbitrage was om te janken. Ergste was nog de 1e pingel waar de var toch zeker moet ingrijpen. Rood erg zwaar maar wel een typische berghuis actie. Ook de 2e pingel was zwaar maar ook erg dom van ramaj.

Dit sloeg werkelijk nergens op. De gele kaarten van Taylor en Hlynsson, beide penalty’s. Die rode kaart kun je in een vertraagde herhaling geven, maar op normale snelheid valt het mee. Maargoed, veerkrachtig Ajax gezien. Blijven knokken maar helaas met lege handen.

Toch weer dommigheid die je de kop kost. Wel een vermakelijke wedstrijd. Dat heb ik niet veel kunnen zeggen dit seizoen.

Verfrissend dat het bij een verlies van Ajax weer over de arbitrage gaat ipv de systemen of restverdediging. Zo merk je wel dat het weer de goede kant op gaat

30 november 2023 om 23:04

Zo gaat dat met Feyenoorders toch ook altijd als Ajax een penalty krijgt? Zeker tegen Feyenoord zelf.

30 november 2023 om 23:06

Kun je die uitleggen?

30 november 2023 om 23:05

Nouja, je kan ook naar individuele fouten of vorm wijzen. Mijn god, ik kan het nog steeds amper aanzien hoor. Zo'n Sosa. Of zo'n Gaaei. Onze aanvoerder. Wauw. Er zit nog steeds heel weinig restverdediging in en de individuele fouten blijven zich opstapelen. Alleen het voetbal aan de bal is leuker.

30 november 2023 om 23:12

Makkelijke reactie wel. Feyenoord is momenteel beter dan Ajax, maar laten we stellen dat Ajax vandaag de arbitrage niet mee had in een moeilijke uitwedstrijd.

30 november 2023 om 23:16

Een makkelijke reactie of de realiteit simpel uitleggen. Ik bedoelde het zonder zure toon trouwens.

1 december 2023 om 11:14

Het was gisteren wel erg opvallend hoe de belangrijke beslissingen in het voordeel van OM uitvielen en ook een enorm grote stempel op de wedstrijd drukte.
Deed me denken aan die wedstrijd die turpin ooit floot in de kuip. Die floot alles tegen feyenoord. Toen ging het ma de wedstrijd ook alleen over turpin ...en dat is terecht als iemand de wedstrijd beslissend beïnvloed.
Daarnaast moet je het hebben over hoe zwak de selectie van ajax is. Het lijkt steeds iets beter te gaan, maar je kunt tactisch niet op tegen grote individuele fouten die steeds maar weer gebeuren. Je kunt de laatste goal in geen enkele bespreking voorkomen. Dat is gewoon een black out van een keeper die niet goed genoeg is. Zo ook bij het verdedigen van de 2-1 door gaaei.
Maat uiteindelijk is de scheidsrechter het meest beslissend geweest in deze wedstrijd en dan mag dat echt wel de focus op liggen.
Idem na feyeboord psv toen guzubuyuk en penalty gaf aan feyenoord. Al werd die eigenlijk door de 4e man en var gegeven

Tja die rode kaart... als je hem direct geeft laat de var em staan, maar is het een duidelijke fout na geel. Ik weet het niet. Die laatste pingel vind ik hoofdzakelijk extreem dom van Ramaj. Je voorkomt om onduidelinke reden zelf een doeltrap en doet dan dit. Maar goed, de arbitrage is wel erg duidelijk aanwezig bij het resulraat.

Ajax verder weer twee gezichten, aamvallen best leuk, maar verdedigend een drama.

30 november 2023 om 23:05

Ik vind dit dus echt 100% rood, dat die eerst de bal raakte was eerder mazzel want dit was gewoon een aanslag. Moet nooit in die situatie komen.

30 november 2023 om 23:11

Ja nu ik het terug zie idd gewoon rood.

30 november 2023 om 23:20

Hij had daarvoor ook al half mot bij een ballenjongen. En toen verspeelde Bergwijn de bal slordig. Berghuis was gewoon gefrustreerd.

30 november 2023 om 23:08

Absoluut is dit een duidelijke fout. Vliegt door de lucht, schaar, levensgevaarlijk. Gewoon een debiele actie. Al raakt hij de bal vol, dan is nog een aanslag.

30 november 2023 om 23:25

Niet van achter, raakt de bal, geen gestrekt been. Het is dat ie half over de bal heen rolt… ik vind t zwaar gestraft, VAR ingrijp was niet nodig. Maar ja, als je die penalty’s ziet…

Verdedigend is t inderdaad drama. Dat blijft t ook met deze selectie. Daarom krijg je van die korfbaluitslagen

30 november 2023 om 23:29

Als dat niet van achteren is, wat dan wel? Volledige schaar waar beide benen meegenomen worden. Vliegend door de lucht, geen enkele controle over zichzelf. Dat ie de bal raakt, who cares? Levensgevaarlijk gewoon.

30 november 2023 om 23:39

100% rood , als die vast staat breekt die z'n been

30 november 2023 om 23:56

Dit was van opzij en niet van achteren, niet eens heel hard want stond al dicht bij die gozer. Niets levensgevaarlijks aan hoor. Raakt de man vooral met z’n kruis doordat ie half over de bal heen glijdt. Zet zijn tweede been niet eens in de man. Ik vind dit echt no way rood.

Wat laat je het toch af weten tegen de nr12 uit Frankrijk. Je kan de scheids de schuld geven maar in beide gevallen gewoon dom en onnodig. Berghuis was gewoon gefrustreerd. Het wordt alle zeiken bij zetten om de CL nog te halen.

30 november 2023 om 23:02

Misschien geen wedstrijden van Ajax kijken als je niet objectief kan reageren. 3 cruciale zeer dubieuze beslissingen zetten Ajax buitenspel. Te beginnen met een penalty die geen penalty is binnen 10 minuten. Dat ‘t tegen de nummer 12 van Frankrijk is maakt niets uit, de nummer 11 van Italië en nummer 14 van Spanje leken voor de andere topclubs ook een aardige horde. 😉

30 november 2023 om 23:09

Over objectiviteit gesproken. Ajax laat af en toe leuk spel zien aan de bal, maar verder is het nog steeds zo broos als wat. En die tackle van Berghuis was gewoon rood.

Sint kwam dit jaar vroeg naar Frankrijk, zak vol cadeautjes uitgedeeld aan Marseille.

Na zeer lange tijd weer ingelogd. Op deze manier hoef je niet meer Europees te gaan voetballen. 3 op z’n minst dubieuze cruciale beslissingen van de scheidsrechter. Gadverdamme wat een vieze nasmaak. Ja, Gaaei viel weer zwaar door de mand, net als Tahirovic, maar hier valt niet tegenop te scoren. Kudo’s voor Brobbey en Akpom, die halen het beste in elkaar naar boven. Jammer dat de scheidsrechter blijkbaar bang is voor de boevenbende uit Marseille en ze op deze manier tevreden wilt houden.

Gestreden maar gewoon zwaar genaaid door zo'n klote scheids, 2x pingels ze waren wel heel erg zwaar en rood vond ik ook zwaar, geel oke maar rood nee.
Als je een goede scheids had gehad dan had he deze pot niet verloren jammer

30 november 2023 om 23:03

Rood komt meer door de Var. Wanneer die de scheids naar het scherm roepen, dan weet je het vaak wel…

Tja, alles zat zo'n beetje tegen voor Ajax. Geen fans, dubieuze pingel, rode kaart welke zwaar was, domme actie Ramaj en een corner. De omhaal was van grote klasse wel.

De VAR overruled de penalty's niet, maar de kaart voor Berghuis wel. Hlynsson perfecte tackle op de bal, ook geel. Doet me een beetje denken aan de wedstrijd in de CL tegen Chelsea wat jaren terug, met die dubbele rode kaart en penalty tegen.

Als Ajax de volgende pot wint ga je nog de Confetti League in, maar moet je dat willen? Lekker focussen op de competitie, dat is al zwaar zat.

Verder vond ik Ajax niet eens slecht spelen. Tahirovic, Sosa en vooral Bergwijn slecht. Brobbey goed, defensief stond het ook redelijk. Vooral Bergwijn, onbegrijpelijk. Al het gevaar kwam bij Marseille van zijn kant omdat hij defensief amper wat doet.

Hlynsson voor Forbs in de rust snapte ik niet. Ook het starten met Sosa en niet met Martha.

30 november 2023 om 23:03

Om nog wat Europese status te redden gewoon vlammen in de CL. Goed voor de aantrekkingskracht en het imago van de club. We kunnen alle positiviteit nog steeds goed gebruiken.

30 november 2023 om 23:59

Eigenlijk ook een rare regel hè?! Je zou als VAR toch ook de scheids moeten kunnen terugroepen met ‘dit is veel te licht, kun je niet maken’.

1 december 2023 om 08:30

Eens. Die "scheids moet 100 procent fout zitten"-regel maakt het er allemaal niet leuker op.

Volgende pot met een jeugd elftal spelen ofzo, laat Europa maar lekker dit seizoen!! Focus op de competitie, dat is op dit moment al meer dan genoeg

30 november 2023 om 23:02

Berghuis en Sosa er uit dus?

30 november 2023 om 23:05

Haha grappig.. gewoon een O16 elftal erin gooien ofzo en de focus op de competitie!!

30 november 2023 om 23:08

Zou je daar echt vrolijk van worden?

Tja, hier ben je vanavond dus gewoon zwaar bestolen…. Ok, Berghuis en die keeper, dat was niet handig, maar dan nog….
Nu weet je dus wat je te doen staat. Winnen tegen AEK. Dan ga je in elk geval na de winter de Conference League in. Ook daar kunnen aardig wat Nederlandse punten binnengehaald worden.

Zonde man. Aan de bal was het soms goed. Zonder bal alweer ondermaats vind ik. Eerste pingel vond ik terecht, althans var kan dat vanwege de duidelijke tik op de voet niet terugdraaien, maar die tweede….twijfelachtig en dus een zure misser van Ramaj.

30 november 2023 om 23:03

Sorry maar ik ga het gewoon zeggen. Je moet echt op kelderklasse niveau hebben gevoetbald om hiervoor een penalty voor gegeven te hebben. W T F!

30 november 2023 om 23:06

Dat mag je zeggen. Wil niet zeggen dat je daarmee ook een punt hebt. Hey, allemaal super zuur, ik geef gewoon aan wat ik zag. Waarom meteen zo’n reactie

Die scheidsrechter was wel om te janken zeg. Ramaj raakt hem aan terwijl die bal weg allang weggekopt is en die kerel doet alsof die een elleboog in zijn gezicht heeft gehad. Jammer had veel meer ingezeten maar goed de verdediging is gewoon enorm zwak. Vooral die Gaaei heeft geen idee helaas hoe die moet dekken. Tja best pijnlijk dat Ajax al uitgeschakeld is in de Europa League. Maar goed dit Ajax is helaas Conference League niveau.

Waardeloze arbitrage was wel duidelijk dat de Fransen door moesten gaan vanwege de punten

Wat een schande die arbitrage, hier is gewoon niet van te winnen. Een VAR die niet ingrijpt, waar zijn die mensen dan voor ingehuurt?

30 november 2023 om 23:26

Deden ze toch juist wel? Geel werd rood. En terecht ook. Vliegende schaar van achteren. Schandalig gewoon.

Hoeveel geld zou Marseille de scheidsrechter hebben gegeven. Ongelooflijk dit

Ik heb op winderige zaterdagochtenden langs de zijlijn ouders wedstrijden van hun kinderen zien fluiten die onpartijdiger waren en daardoor beter floten dan dit Italiaanse stuk verdriet. Er ging bij Ajax genoeg fout, ook best wel wat dingen goed, maar die fluitist was de grootste ergernis die er op dat veld rond hobbelde.

Maar goed, onder de streep is dit resultaat niet doorslaggevend. Dan maar tegen AEK een goed resultaat halen en doorgaan, om dan te hopen dat Ajax never nooit meer door een Italiaan wordt gefloten.

Wederom geef je het zelf heel eenvoudig weg, die Berghuis moet zogenaamd de ervaren speler zijn maar laat toch steeds zien dat er een steekje los zit bij hem. Van het Schip heeft na rust toch het middenveld om zeep geholpen want het stond een heel stuk slechter na rust. Of de twee penalties onterecht waren of niet (blijft nu eenmaal wat de betreffende scheids vindt) maar op zich heb je aardig gespeeld alleen achterin geef je het te makkelijk weg. Ajax moet een rechtsbuiten erbij halen, een nummer 6 en een rechtsback (die gaaei is echt de veroorzaker van zoveel goals) in de winterstop en dan staat er echt een heel leuk elftal. Die Akpom gaat je ook nog veel geld opleveren als hij zo door blijft gaan dan komt er wel een Engelse club met flink wat geld over de brug.

De verdediging is nog steeds waardeloos. Toch wordt je hier wel bestolen met die eerste penalty. Gelijkspel was terecht geweest.

30 november 2023 om 23:04

Verdedigen doet Ajax als team als dat niet gebeurd vallen er gaten zoals elke week.

Ik mis in deze pot een beetje de nuance van de scheidsrechter en VAR. Ze worden meteen naar de kant geroepen voor die rode kaart van Berghuis. Laat de scheids dan ook naar de kant komen voor beide penalty momenten. Naar mijn mening was het moment van Berghuis geen overduidelijke rode kaart. Maar blijkbaar waren de penalty’s overduidelijk genoeg om de scheids niet naar de kant te halen. Verder vond ik Ajax wel een redelijk niveau halen maar er komt veel te weinig van de vleugels. De rechterkant was de eerste helft enorm matig en Bergwijn speelde vooral als 10. Hopelijk kunnen we de laatste pot ‘gewoon’ winnen en door in Europa

Hopelijk volgende wedstrijd wel met een neutrale arbitrage/var. Wat een drama. Wel weer duidelijk dat ongeveer de helft van het elftal niet mee kan op dit niveau. Hopelijk dat van 't Schip ook heeft gezien dat er meer fysiek nodig is in het team. Waarom Akpom niet direct achter Brobbey opgesteld, is weer dezelfde fout gemaakt. Met de beide backs Gaaei en Sosa ben je verplicht 5-3-2 te spelen. En Taylor nooit weer in een verdedigende rol opstellen. Die kan alleen maar mee tegen de kleintjes. Net als Tahirovic overigens. Het middenveld is het eerste probleem dat moet worden gerestaureerd.

Eerste penal ongelukkig, maar kan hem geven. Domme frustratie tackle van Berghuis, terecht rood. Domme overtreding Ramaj, weer een penal die je gewoon kan geven. Ietwat ongelukkig verloren van een waardeloos Marseille. Ajax heeft zelf gewoon veel te weinig gebracht, lag echt niet enkel aan de arbitrage.

Dan maar de Conference League winnen we gaan ervoor. AEK moet thuis te doen zijn en dan staan we op 5 punten dacht ik?

Je weet toch echt niet meer waar je naar zit te kijken. De scheids is natuurlijk drama, kom op hoor, kijk even door dat Franse toneelspel heen man….

Maar ik wordt ook wel echt gek van het EINDELOZE krediet dat Bergwijn lijkt te hebben terwijl hij compleet onzichtbaar is.

We kunnen op de verdedigers, terecht, maar de grootste verzaker is weer Bergwijn. Wat een drama zeg, verliest 2x de bal waar een doelpunt uitkomt en ook bij de rode kaart van Berghuis’ verliest hij de bal. Inpakken en wegwijzen

Wat is Ajax diep gezakt zeg! Bizar om te zien. Vandaag ging beter maar toch, enkel 2 puntjes is wel erg mager. Zeker als je zag waar Ajax eerst stond wat jaartjes terug. Nou dan misschien de Conf. L. halen maar.

En wat heb ik allemaal gezien deze 3 europese avonden zeg? Giga blunders van scheidsrechters! Absurd!

Ik snap de mensen niet die zeggen dat de actie van Ramaj een penalty was. Dat was het niet. Die gozer glijd al weg, valt naar voren. En voelt dan de arm van Ramaj. Hoe kan dat een penalty zijn

30 november 2023 om 23:18

Ramaj beweegt wel naar hem toe. Gewoon dom.

Gelukkig stond ie bij beide pingels wel overtuigend te keepen.

30 november 2023 om 23:35

Het is zeker dom, maar als jij met je kop al op het gras ligt dan kan je daar ook geraakt worden. Het was wel erg makkelijk, gezien het contact ook niet hevig was. Was dit op de benen had je denk ik geeneens hoeven vallen. Maar ook dom van Ramaj. De scheids moet je geen kans willen geven om zulke beslissingen te kunnen maken. Deze scheids zou een goede spits zijn geweest hij "benut zn kansen wel"

Op zijn minst mag een discutabele arbitrage in de titel benoemt worden. Die speelt hoe je het ook wendt of keert een hoofdrol.

Door mijn subjectieve bril zag ik het als geen penalty, geen rood Berguis, wel rood Hlynsson en een penalty. Al is hetzelfde contact na een schot op goal ook nooit een overtreding. Het was sowieso een onnodig moment.

Het zijn verder toch de nieuwelingen die weer door de ondergrens gaan. Niet dat Bergwijn en co het veel beter deden.

Ik denk dat de Conference league nog een mooie escape is om wat meer wedstrijden te mogen spelen na de winterstop. De EL is totaal niet realistisch gebleken dit jaar. Dit groepje spelers stond niet zomaar onderaan de eredivisie.

Ik lees hier veelal dat ajax goed gespeeld heeft en dat was aan de bal misschien ook wel zo, maar zonder bal was het toch bar slecht?!

De scheids was bizar slecht, maar laten we nou niet doen dat ajax daardoor de wedstrijd verliest. Bergwijn, Tahirovic, Gaaei bizar slecht! 1e penalty was er geen, rood Berghuis terecht, 2e penalty terecht en oerdom! Laat die bal lekker achter gaan ipv proberen te vangen op de achterlijn naast je goal🤦🏼‍♂️

30 november 2023 om 23:11

Huh, twee onterechte penalties tegen en een onterechte rode kaart en dan niet mogen zeggen dat je verliest door de scheids. Heb jij aan de paddos gezeten?

Wat een onzinnige titel voor deze situatie. Lekker reacties uitlokken en dan weer straffen uitdelen als je bewoordingen net te hard zijn. Top redactie!

Ajax is echt niet zo slecht maar het team is totaal niet in balans. spelers die niet op hun eigen positie staan en niet kunnen spelen op de positie waar ze wel staan. die Mislintat heeft er echt een puinhoop van gemaakt. je kan niet eens bepaalde spelers wisselen want je hebt er niks voor in de plaats.

Redelijk gevoetbald, maar achterin heb je 4 verdedigers die niet verdedigen en een keeper die niks pakt en ook nog een lachwekkende blunder maakt.
Daar kun je niet tegenop voetballen.

Achja... Hele arbitrage was Italiaans.
Gatusso moest wel winnen, vechten tegen de Bierkaai..

Objectiviteit is ver te zoeken de laatste tijd bij veel fans. Dan heb ik het niet alleen vandaag over ajax supporters, ook bij anderen. Maar de beide penalty’s zijn terecht. Eerste wordt geraakt aan z’n been. Iedereen heeft het over een duwtje, maar gaat erom dat zijn been geraakt wordt en op deze snelheid val je dan gewoon. Tweede slaat ie hem gewoon in z’n gezicht, hoe je het ook went of keert.
Rode kaart zwaar terecht. Gewoon een belachelijke tackle. Van achteren, beide benen van de grond, schaar. Al raakt hij de bal vol, dan is het nog een terechte rode kaart.

1 december 2023 om 00:05

Hoe objectief ben jij zelf als het om Berghuis gaat? Want ik zie jou overal roepen: vliegen schaar van achteren. Dat was het echt no way!

Eigenlijk vond ik die actie van Hlynsson veel meer rood- waardig, want die raakt die speler echt met z’n noppen op z’n enkel.

1 december 2023 om 07:39

Ik ben fan van Manchester United en heb in Nederland een voorkeur voor PSV, dus Berghuis/Ajax/Feyenoord situatie heb ik niks mee als je daar op doelt.
Ik vraag oprecht waarom je het geen vliegende schaar van achteren vind. Hij is helemaal los van de grond en komt van schuin van achteren in.

1 december 2023 om 09:17

Oke, fair point, komt ie: ik vind het geen rood, omdat Berghuis van opzij komt en het enige dat tegen hem spreekt is dat ie niet echt glijdt over de grond, maar meer een sprongetje maakt waardoor hij op de bal terecht komt.

Verder vind ik het van opzij en niet van achter, zie je dat zijn rechterbeen eerst de bal raakt aan de voorkant van de speler en hij zijn linkerbeen niet doorhaalt, zoals je dat met een echte schaar wel doet. Benen zijn gebogen en niet recht vooruit (zoals bij Hlynsson). Ik vind het eerder nogal lomp en ongelukkig omdat hij zelf geen balans meer heeft doordat ie half over de bal heen glijdt. Daarom vind ik rood nogal zwaar gestraft en begrijp ik niet dat de VAR zich hiermee bemoeit. Geel had volstaan voor de impact

2 december 2023 om 02:05

Ok, ook een fair point lol. Kunnen we het eens zijn dat hij schuin van achteren komt? Dat zijn linker been niet doorhaalt, maar wel ervoor zorgt dat hij de benen van tegenstander daarmee compleet in de tang heeft, met lichaam dus van de grond en dus geen idee wat de impact daarvan op een been heeft?
Gestrekt been is niet nodig voor een rode kaart wat mij betreft. En eigenlijk maakt het niet eens uit wat mij betreft: gestrekt been is niet nodig voor een rode kaart wat de regels betreft. Wedden dat Ajax niet in beroep gaat? En wedden, dat als ze dat toch doen, ze geen gelijk krijgen?

Tuurlijk dom van Ramaj en Berghuis, maar komop he wat wordt je benadeeld. 2x wijst die al sneller naar de stip dan dat er contact is. En rood ja je kan er over discusieren, veel te hard ingekomen natuurlijk, maarja geel had ook gekund (ligt er maar net aan welk camera standpunt en welke snelheid je het ziet). Verder zie ik Ajax wel groeien en hebben best een prima wedstrijd gespeeld al blijven de momenten van onachtzaamheid in het spel en ook wel een aantal dissonanten. Maar kop omhoog tegen een prima tegenstander hebben we goed partij geboden en kunnen verder bouwen naar meer stabiliteit. De ploeg mist nog wel leiderschap, hopelijk halen ze ergens nog een versterking met ervaring en die een leidersrol in het veld op zich kan nemen.

2 december 2023 om 02:08

Je noemt het dom van twee spelers en toch vind je dat ze benadeeld worden? Wat mij betreft rijmt dat niet met elkaar…

3 december 2023 om 15:31

Dat Ramaj die bal gewoon moet laten lopen en Berghuis er wel te hard in gaat, waardoor je de kans geeft aan de scheids om zijn beslissingen te maken. Dat is dom, vooral deze scheids was snel happig om zijn stempel te drukken ten nadele van Ajax. De acties waren dom maar ik vond het 2x geen penaltie en de rode kaart kan je over discussieren.

Je loopt tot 4x toe achter Marseille aan, best een leuke ploeg maar toch te doen.
1ste pingel was er geen maar verder gewoon terecht verloren.
Je kunt best een aardige aanval hebben (op bergwijn na) maar met zo'n verdediging win je ook niet van Athene!
Geef de kansen nou maar aan de jeugd want gaaai en sosa kunnen er echt geen pepernoot van.
Succes tegen Athene zou moeten kunnen

Berghuis moet gewoon zorgen dat er helemaal geen discussie over geel of rood kan zijn. Waarom op de zijlijn zo'n actie inzetten? Wat kun je daarmee winnen.
Oliedom.

Nou, de term lucky Ajax hoeven we na vanavond niet te gebruiken, wat een draak van een wedstrijd.

Blunder Ramalj… en die scheids dan? Hoe kan dit een penalty zijn? Die gozer komt in vliegen en ramalj grabelt… nooit nooit een penalty. En dan die eerste … als ik van het schip was had ik ze van het veld gehaald en niet door gevoetbald! Dat leek ook nergens op.. ja het leek wel ergens op: een omgekochte referee wat was die man slecht! Ik hoop wel dat die Forbes niet meer gebruikt wordt en Hlynson mag blijven staan in de basis wat was die jongen weer goed! Echt genieten! Over 2 weken plaatsen voor conference dan maar!

2 december 2023 om 02:09

Hij kruiste voorlangs en werd op been geraakt. Sinds wanneer is het geen overtreding als je voorlangs kruist en geraakt word?

Jammer er had echt veel meer ingezeten voor Ajax. Tahirovic en gaaie bakken er echt niks van, tahirovic speelde misschien z’n beste wedstrijd maar zelfs dan is die man matig. Ajax had zeker kans om te winnen vandaag. Ramaj met een fout berghuis met rood, allemaal onnodig en dom. Ajax heeft dit echt aan zichzelf te danken! Ondanks dat de scheidsrechter wel een beetje te streng was tegen ajax. Toch eigen schuld dikke bult voor ajax!

Heb ik het nou goed begrepen? Italiaanse scheids+ Italiaanse VAR + Italiaanse coach? Als dat inderdaad zo was dan zou ik als Ajax ff een briefje pennen.

2 december 2023 om 02:10

Waarom? Denk je dat zoiets dergelijks niet wekelijks voorbij komt in Europa?

Wat loopt iedereen hier nou weer te pullen over die rode kaart dan? The fuck maak het nou uit of hij de bal eerst raakt als hij tegelijkertijd iemand door tweeën scheurt?! Doe even normaal zeg. Dit soort overtredingen horen gewoon niet thuis in het voetbal. Verdiende rode kaart. Hij heeft zijn club hier gewoon keihard mee benadeeld.

Geen goede wedstrijd, maar ook zeker niet slecht. Vergelijk dit even met 2 maanden terug. Er zit duidelijk ontwikkeling in. Maar tegen 12 kun je niet winnen. We hadden het met 11 al best lastig maar we hadden de 3-4 kunnen maken op het einde.

Brobbey echt geweldig, twee uitstekende goals die hij met links afwerkt. Rensch deed het ook beter dan verwacht tegen behoorlijke weerstand. Berghuis verpest een goede wedstrijd met een hele domme tackle, al was het geen rood.

Gaaei echt ver onder de maat, net als Tahirovic. Allebei geen Ajax spelers. Gaaei is goed in een 532 en Tahirovic is geen opendraaier. Veel te lage handelingssnelheid. Zou ik niet meer opstellen als we meer keuze hebben.

Voor de rest denk ik dat we 3 goede en ervaren aankopen verwijderd zijn van een sterk Ajax. Er is veel talent aanwezig, alleen het is nog niet stabiel en een beetje stuurloos. Alles eraan doen om de nieuwe Tadic en Blind te vinden.

Pfoe 4 goals tegen, tegen de nummer 12 van Frankrijk.

En ik zag Ajacieden nog denigrerend doen over de prestaties van Feyenoord uit bij Lazio.

Jeetje, normaal kan ik er op zn tijd best van genieten als Ajax verliest. Maar in Europa toch liever niet en dan al helemaal niet op zo’n manier..

Die eerste penalty was nog goedkoper dan een paar sokken in de uitverkoop bij een marktkraampje. Tweede penalty gaat die Marseille speler ook maar wat graag naar de grond. Erg jammer want 90 min met 11 man had hier echt wel meer in gezeten.

Zuur maar voor alle Ajacieden hier, wellicht is conference league wel een prima optie voor nu. Iets makkelijkere tegenstanders, vertrouwen tanken en een stijgende lijn opbouwe voor volgend seizoen. Jullie zullen het vast niet leuk vinden om te horen maar het succes van Feyenoord de laatste jaren begon ook in de Conference (Confetti ) League

De rode kaart was dom van Berghuis. Maar vooral de eerste pingel vond ik echt lachwekkend, maar goed.

Vond de scheids sowieso niet erg goed en moet zeggen: Ajax speelde best behoorlijk bij vlagen. Zeker niet wat we gewend zijn dit seizoen.

Hopelijk kan een Brobbey dit ook vasthouden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren