Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Weghorst was serieuze optie voor Ajax: Mislintat informeerde naar spits

Laatste update:

Ajax heeft Wout Weghorst overwogen als nieuwe spits, zo heeft zaakwaarnemer Simon Cziommer vrijdagavond bekend bij Viaplay. De Amsterdammers zijn nog altijd op zoek naar een nieuwe aanvalsleider en lijken nu hun pijlen te richten op Chuba Akpom van Middlesbrough. "Ik heb met heel veel clubs gesproken, waaronder met Sven. Maar het was niet zo dat het in kannen en kruiken was", aldus Cziommer.

Weghorst had de clubs dus voor het uitzoeken, zo geeft Cziommer te kennen. De aanvaller beschikt nog altijd over een meerjarig contract bij Burnley, maar hoeft bij de Premier League-promovendus niet op veel speeltijd te rekenen. TSG Hoffenheim sloeg daarop toe en haalde hem terug naar de Bundesliga. Weghorst wordt voor één seizoen gehuurd.

Afgelopen seizoen werd Weghorst ook al tweemaal verhuurd door Burnley. De boomlange aanvaller speelde eerst enkele maanden in het shirt van Besiktas, om vervolgens aan te sluiten bij het Manchester United van manager Erik ten Hag. De 23-voudig international van Oranje kreeg te horen dat verlenging van het huurcontract op Old Trafford niet tot de mogelijkheden behoorde. Weghorst keerde daarop terug bij Burnley, dat hem nu dus opnieuw verhuurt.

Wie wel de nieuwe spits van Ajax gaat worden blijft nog even ongewis. De Amsterdammers hebben met Brian Brobbey al een aanvalsleider in de gelederen, maar zijn nog op zoek naar een serieuze concurrent. Voetbal International wist deze week te melden dat Akpom in beeld is. De topscorer van het afgelopen Championship-seizoen moet zo'n 17 miljoen euro kosten. Akpom kan tevens op interesse rekenen uit de Premier League en de Ligue 1.

Had jij Wout Weghorst graag bij Ajax gezien?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ze kopen echt flink bij Ajax zeg!
Ben benieuwd of die spits van middelsbrough komt!

11 augustus 2023 om 20:45

Ze verkopen ook flink, dan zal je ook moeten kopen ja

11 augustus 2023 om 20:46

Ik ook, maar eerlijk gezegd heb ik geen idee wat nou zijn niveau is. Het zal maar een one season wonder zijn.

11 augustus 2023 om 20:47

Is nodig ook. Na vorig seizoen en na al onze vaste krachten die zijn vertrokken

11 augustus 2023 om 20:47

Prem waar slaat deze reactie op? De strekking is dat Weghorst wel of niet zou komen.

11 augustus 2023 om 21:08

Hierop: De Amsterdammers zijn nog altijd op zoek naar een nieuwe aanvalsleider en lijken nu hun pijlen te richten op Chuba Akpom van Middlesbrough

11 augustus 2023 om 21:54

Er zit geen geschikte spits bij jong ajax. Lucca is niet gekocht, tadic is vertrokken. Dus de spitspositie is heel matig bezet bij ajax. Alleen zie ik deze akpom niet graag komen. Te duur voor een speler uit de championship en voor zijn leeftijd.

11 augustus 2023 om 20:50

Ajax heeft precies evenveel spelers aangetrokken dan dat er vertrokken zijn tot dusver, wat vind je daar precies zo vreemd aan? Sowieso slaat deze opmerking als een tang op een varken want het gaat juist over iemand die niet naar Ajax komt (op een positie die zoals bekend is wel versterkt moet worden gezien er maar 1 centrumspits in de selectie zit)

11 augustus 2023 om 21:06

@sander ik zeg nergens dat ik het vreemd vind toch?

11 augustus 2023 om 20:52

We hebben ons inderdaad enorm versterkt al zeg. 5 om precies te zijn. Wat een karrenvracht aan spelers.

11 augustus 2023 om 20:56

Gaat Tahirovic spelen in de eerste competitiewedstrijd? Of kan dat niet samen met Kudus

11 augustus 2023 om 20:59

Waarom zou dat niet samen met Kudus kunnen? Tahirovic is een defensieve middenvelder en Kudus staat rechtsbuiten.

11 augustus 2023 om 22:56

Omdat klaassen daar ook wel kan spelen maar zag tahirovic meer minuten maken. Die prikt er dan morgen eentje in uit een corner

11 augustus 2023 om 23:35

Het zou kunnen dat Klaassen morgen wel start (op 10 dan weliswaar) gezien Berghuis geschorst is. Ik gok op Vd Boomen, Tahirovic, Klaassen als middenveld morgen. Kudus op de rechterflank.

11 augustus 2023 om 21:18

Nee, de Engelsen zijn rond met Lens. Ben ik wel blij mee, niet behendig in kleine ruimtes, en ondanks 1 jaar contract peperduur.

11 augustus 2023 om 21:34

Ah oke kijk aan, wist ik niet.
Was wel
Een prima speler geweest toch voor de eredivisie

Dit hing wel in de lucht idd. Ik denk dat je hem er prima bij had kunnen hebben.

11 augustus 2023 om 20:46

Inderdaad, er zullen mensen grappig doen over zijn kwaliteit. Maar als je ziet hoe deze man voorop in de strijd gaat had hij wellicht een Taylor bijvoorbeeld daarin mee gekregen. Voor achter brobbey was dit een topper. Benieuwd waarom het niet door gegaan is. Hoffenheim lijkt me nou niet echt van een hoger niveau.

11 augustus 2023 om 20:49

Ik denk dat hij bij Hoffenheim 100% eerste spits is en bij Ajax het 50-50 zou zijn met Brobbey. Zonde had hem er graag bij gehad.

Mosterd na de maaltijd, jammer en door!

Dieptriest dat je zo'n speler zelfs in overweging hebt genomen als Ajax zijnde. Voetballend van een zeer matig niveau en ook qua puur afmaken niet bijzonder.

11 augustus 2023 om 20:51

Ajax moet zich dit seizoen gaan focussen op de eredivisie, Europees moeten we dit jaar maar even laten. Kampioen worden is het belangrijkst op dit moment. Het gat dichten wat er wellicht is ontstaan met de concurrentie, en daarbij zou Weghorst voor de eredivisie zeker een welkome versterking zijn. Eerlijk gezegd voor bijna elke club.

Ik denk dat de bewoording dieptriest daarom ook een beetje overdrijven is.

11 augustus 2023 om 20:56

Maar zijn drive en power is dan weer handig om erbij te hebben. Met een Ajax in de Eredivisie krijgt hij genoeg kansen om te scoren. Voor de Eredivisie zou het meer dan prima zijn geweest maar Europees dan weer minder. Ben benieuwd wie er nu gaat komen een jongen met ervaring zou wel lekker zijn naast Brobbey.

11 augustus 2023 om 20:57

@consy, kan mij vaak in jou worden vinden, maar ben het er niet mee eens deze keer. Ik vind Weghorst niet speciaal, maar het is wel een kapstop, een lange grote jongen die prima kan koppen en juist goed is omdat het een echte afmaker is. In elk geval dat was het in Duitsland en ook bij NL heeft hij vaak genoeg dat wel bewezen.

11 augustus 2023 om 20:57

Dat Weghorst niet het technische niveau heeft wat Ajax na moet streven ben ik wel met je eens. Deze jongen heeft echter wel een keiharde mentaliteit en is een echte knokker, ik had hem wel willen zien komen.

11 augustus 2023 om 21:00

Dieptriest inderdaad. Heeft in niets de specifieke kwaliteiten om bij Ajax in de spits te spelen.

11 augustus 2023 om 21:05

Wout is inderdaad niet de speler en het niveau waar je op hoopt als Ajax fan. En dat is best raar, want kwa type is het precies wat bij Ajax past. Het hoeft niet super in de combinatie te zijn. Als spits moet je gewoon ballen erin rossen want ruimte om te combineren is er toch bijna nooit. Een type als Haaland is echt wat als Ajax als team beter maakt. En nogmaals, ik bedoel dus een type als Haaland, ik zeg niets over kwaliteit.

12 augustus 2023 om 02:03

Hoe kan je dit nou zeggen? Je hebt toch wel eens de term typische ajax-spits langs zien komen? Dat is juist een spits die wel goed is in de combinatie. Een alleskunner

11 augustus 2023 om 21:12

Dieptriest nog wel. Ik denk dat zo ongeveer iedere aanvaller in de huidige selectie van Ajax heel veel kan leren van de mentaliteit van Weghorst. Dat is echt wel een specifieke kwaliteit die ontbreekt bij bijvoorbeeld brobbey of Bergwijn, die zie je alleen met het hoofd hangend naar beneden als het even niet gaat

11 augustus 2023 om 21:15

Dat hij het bij United niet redt betekent niet dat hij voor bijna elke Eredivisie club wel een aanwinst kan zijn. Ja voetballend is het allemaal niet even soepel maar van zijn mentaliteit kan je ook veel opsteken. Zeker als je een Brobbey en Bergwijn maar over het veld zag slenteren vorig seizoen. Iemand die het tegenovergestelde is van Brobbey had een prima concurrent kunnen zijn.

11 augustus 2023 om 22:58

@Modric,
Voor mij gevoel acteer Wout om zieltjes te winnen met zijn hardwerkende mentaliteit. Nog even hard rennen in de 90ste minuut de bal inhouden met een sliding, terwijl iedereen weet dat de bal 100 procent zijlijn uitgaat. En dan ook nog eens met de vuist op de grond slaan...om maar een voorbeeld te noemen.

Helemaal niets mis mee met hardwerkend. Het moet wel puur overkomen

12 augustus 2023 om 09:09

Daar sta je dan wel zo goed als alleen is, iedereen die meer wedstrijden van Wout heeft gezien (ook bij verschillende clubs) weet dat dit gewoon in hem zit, niks geen schijn.

Had een prima versterking geweest. Iemand die altijd voorop gaat en sleurt. Dit is het tegenovergestelde van Brobbey. Ach mocht niet zo zijn, nu gewoon door

Goddank is dat niet doorgegaan.. Was er al een beetje bang voor.

Gelukkig maar dat er contact was, ik blijf er toch bij dat hij de ideale spits was voor ons. Zeker voor de eredivisie.

Natuurlijk komt hij kwaliteit te kort, maar voor achter brobbey was hij met zijn harde werken en leiderschap toch een welkome twee spits naar mijn mening.

11 augustus 2023 om 20:47

Ik zou eerlijk gezegd brobbey als 2de spits gebruiken. Nog een seizoen brobbey in de spits is niet goed voor mijn hart.

Wat een ongelooflijk beperkte td is mislintat toch. Er kan absoluut geen hosanna stemming zijn onder de fans als je ziet met welke spelers hij bezig is. Een enorm beperkt netwerk. Zo ook weghorst, voegt niets toe behalve arbeid.. Scouting wordt ook genegeerd. Ik snap niet hoe hij door de sollicitaties heen is gekomen

11 augustus 2023 om 20:54

Wat een ongelofelijke zeikerd ben jij toch. Hoe denk je dat hij aan de naam van Carlos Borges is gekomen? Juist, scout Kelvin de Lang. Medic heeft hij bij Stuttgart al proberen te halen, dus die is ook gescout. Tahirovic zal ook niet elke modale voetbalvolger kennen. En Van den Boomen? Die heeft aangegeven dat Mislintat meer over hem wist te vertellen dan menig trainer waar hij onder gespeeld heeft, met je onzin.Arbeid is nu juist iets wat Ajax nodig heeft, karakter en strijd. Ik zeg niet dat ik hem graag zou willen, maar als tweede spits was hij absoluut een goede optie geweest.Ga nu maar lekker Dora kijken, daar kun je met het kinderachtige gedoe wat je laat zien misschien nog mee.

11 augustus 2023 om 20:58

Mislintat speelt het gewoon goed. Zo’n transferwindow is heel hectisch. Je moet gewoon heel veel contacten leggen en warmhouden. Er moet een kampioenswaardig team worden samengesteld maar tegelijkertijd zijn andere clubs bij jou aan het shoppen. We weten helemaal niet voor welk scenario weghorst was bedacht, misschien wel voor het scenario dat Brobbey weggekocht zou worden. Wmb dus prima dat er een lijntje werd uitgegooid naar Weghorst

11 augustus 2023 om 20:59

Ik vind Mislintat alles behalve beperkt. De A targets zoals Sutalo, Ito en bijvoorbeeld Spertsyan zijn alles behalve slechte targets. Een gratis Branco ook alles behalve. Daarnaast laat hij prima onderhandelings skills te hebben als je ziet welke beperkte spelers voor belachelijke bedragen weggaan.

Ik ben ook geen fan van Weghorst. Maar als back-up spits achter Brobbey was het een prima keus geweest. Als Weghorst goed genoeg is als back-up bij Manchester, dan ook bij Ajax.

Scouting wordt daarnaast helemaal niet genegeerd, er werd zelfs gelijk op dag 1 van Kelvin een aankoop gedaan vanuit zijn netwerk.

Ik denk dat heel veel Ajacieden langzaam toch aardig tevreden zijn met onze Sven. En gelukkig zijn de trollen zoals jij, die continu lopen te bashen zonder enige vorm van onderbouwing in de minderheid.

Jammer. Is in alles een stuk beter dan het eeuwige talent Brobby. Misschien Brobby over een paar jaar transfervrij laten gaan en dan weer voor 20 miljoen terugkopen? Ik vind het een goeie manier van zaken doen.

Godzijdank is dit niet door gegaan. Vraag me ook af of dit überhaupt waar is. Weghorst past totaal niet bij Ajax, dat hebben we afgelopen seizoen bij Man United wel kunnen zien. En Weghorst is zo vol van zichzelf dat hij echt niet de rol van pinchhitter achter Brobbey gaat vervullen.

Weghorst zou gewoon een prima concurrent voor Brobbey zijn. Precies het tegenovergestelde eigenlijk en had Brobbey een beetje kunnen pushen omdat die op dit moment zoveel kansen mist en ook maar slentert door het veld soms. Een beetje concurrentie heeft Brobbey op het moment wel nodig want het is niet best nog met die kerel.

Off-topic: waarom als ik live meepraten aan klik heel de app uit valt? Word er echt gek van!

11 augustus 2023 om 21:04

heb ik ook last van, drama die app nog steeds.

11 augustus 2023 om 21:57

Live meepraten doet het al weken niet meer bij mij in de app

Dat het zogenaamde 'Bayern van Nederland' nu naar spitsen als Weghorst kijkt, dit is toch om je dood te lachen? En dat sommige supporters het dan nog goedpraten ook, 'omdat hij voorop in de strijd gaat'. Johan Cruijf draait zich om in zijn graf. Een Kenneth Perez die nota bene na de JC Schaal Feyenoord de gedoodverfde kampioen noemt. Straks lekker een wedstrijdje in Verweggistan in de EL. Het kan verkeren.

11 augustus 2023 om 21:07

Ja moet zeggen dat als 3 jaar geleden zo'n weghorst gelinkt zou worden aan Feyenoord er waarschijnlijk hoongelach zou komen vanaf de ajacieden 'een echte Feyenoord spits. Kan niet voetballen, maar geeft strijd'. En nu is het dus precies andersom. Het kan inderdaad verkeren.

11 augustus 2023 om 21:20

Dat is toch juist vrij toepasselijk? Bij Bayern heeft een jaar lang Choupo-Moting als eerste/tweede spits gespeeld. Dat vind ik wel een typetje Weghorst!

11 augustus 2023 om 21:20

Dat feyenoord naar Idrissi kijkt en Nieuwkoop aantrekt spreekt gelukkig ook boekdelen!

Moet er niet aan denken dat we Weghorst zouden halen en dat Brobbey daar dan voor zou moeten banken. Brobbey gaat het dit seizoen gewoon doen , is topfit en er hijgt geen Tadic meer in zijn nek of wat dan ook. Brobbey is de man in de spits dit seizoen en klaar. Hij moet het dan nu ook wel echt gaan laten zien , maar ik heb er vertrouwen in.

11 augustus 2023 om 21:13

Brobbey zonder enige vorm van concurrentie gaat hem niet worden. Van concurrentie wordt je beter. Beetje raar dat je denkt dat een Tadic in zijn nek hijgt een slecht iets is.

11 augustus 2023 om 21:16

Concurrentie is prima maar niet een Weghorst. Daar moet je Brobbey niet voor laten banken vind ik. Dat is kapitaal vernietiging. Wat Tadic betreft, ja Brobbey was vorig seizoen niet top fit en niet in de beste doen en dan stond Tadic klaar om die positie in te nemen. Nu staan de zaken toch wat anders ervoor en ik denk (mijn mening) dat Brobbey er klaar voor is om die verantwoordelijkheid op zich te nemen nu.

11 augustus 2023 om 21:22

Zegt genoeg als je bang bent voor Weghorst. Het is nu al kapitaalvernietiging wat hij tot nu toe laat zien. Mist de grootste kansen en is soms erg lui in het veld. Dan was een Weghorst beter omdat hij letterlijk het tegenovergestelde is. Brobbey heeft een concurrent nodig en ook een fatsoenlijke. Als die op de bank komt te zitten is dat zijn eigen fout…

11 augustus 2023 om 21:26

Eens dat Brobbey een fatsoenlijke concurrent nodig heeft maar dat is Weghorst absoluut niet in mijn ogen. Daarin verschillen wij dus van mening. Dat hij ook lui zou zijn vind ik totale onzin wat je hier stelt en de grootste kansen mist.. je kan het ook overdrijven. Hij is wat ongelukkig geweest maar in niets herken ik hem hoe jij hem hier probeert te omschrijven.

11 augustus 2023 om 21:27

Elke spits mist kansen, hij mist er inderdaad teveel de laatste tijd, maar hij scoort ook weer vaker sinds eind vorig seizoen. Komt er weer beter in en was afgelopen wedstrijd verre van lui.

Een typische Ajax spits 😉

Waarom wil Ajax niet serieus in de markt komen voor Douvikas? Kost minder, topscorer ED (in matig team) - zeg ik zelf als FCU fan - en internstional van Griekenland, dat is toch eerder een legit optie ala Weghorst of Akpom?

Bijzondere vraagstelling bij de poll. Ik heb ja geantwoord, maar dan wel als Feyenoord supporter. Was echt niet meer bijgekomen als Weghorst de spits van Ajax zou worden. Niet dat hij er totaal niks van kan, maar na al die verhalen over de kwaliteiten waar een typische Ajax spits over zou moeten beschikken zou ik het wel humor vinden als ze met zo'n ouderwetse, bonkige en sleurende spits als Weghorst aan komen zetten.

Lijkt mij een hoop onzin. Weghorst had de clubs voor het uitkiezen… dan is het inderdaad heel logisch dat hij bij hoffenheim uitkomt!!

Waarom is Zirkzee niet vaker cq meer in beeld? Zou een eerste ‘optie’ voor Ajax kunnen zijn

Weghorst de hardwerkende spits dat haast nooit scoort.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren