Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax is redelijk ver met hem en wil verder nog een spits en verdediger halen'

Laatste update:

Ajax is redelijk ver in de onderhandelingen met Josip Sutalo, zo weet Mike Verweij te melden in de Kick-off-podcast van De Telegraaf. Eerder deze week werd door Nederlandse en Kroatische media bevestigd dat directeur voetbalzaken Sven Mislintat naar Zagreb is afgereisd om met Sutalo’s entourage en werkgever Dinamo Zagreb te praten over een transfer van de Kroatische verdediger. Verweij stelt nu dat Ajax nog steeds goede hoop heeft op een transfer.

“Ze zijn er redelijk ver mee", begint de Ajax-watcher zijn betoog. “Maar Zagreb wil hem wel behouden voor de voorrondes van de Champions League. Spelers vinden het vaak ook belangrijk om die wedstrijden nog te spelen, omdat ze de club met een goed gevoel willen verlaten.” De Kroatische kampioen speelt begin augustus een tweeluik tegen Astana. De laatst mogelijke play-off-wedstrijd wordt afgewerkt op 30 augustus, een dag voor de transfermarkt sluit.

Dat de Amsterdammers op zoek zijn naar een vervanger voor de naar Arsenal vertrokken Jurriën Timber, is wel bekend. Verder hoeven de fans van Ajax echter niet al te veel verwachtingen te hebben van de resterende transferzomer. “Ajacieden die denken dat er nog veel gaat gebeuren, ga ik gelijk uit de droom helpen. Ze zijn alleen nog op zoek naar een spits, en Ajax wil naast Sutalo nog een tweede rechtercentrale verdediger binnenhalen.”

Eerder deze transferperiode werd de recordkampioen van Nederland ook in verband gebracht met Eduard Spertysan. De Armeense middenvelder lijkt echter niet naar de hoofdstad te komen. “Het zat in de pijplijn, maar ik heb al een tijdje niks meer over hem gehoord. Wel denk ik dat ze nog aan het kijken zijn naar een vervanger voor Dusan Tadic, al hebben ze Steven Bergwijn en Mika Godts aan die kant”, aldus Verweij.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Toch wel vrij armzalig van Ajax. Beste spelers zijn al vertrokken of gaan nog vertrekken en ze halen niemand? De financiele situatie moet wel drastisch anders zijn dan velen denken dan.

21 juli 2023 om 19:01

Wie weet gaan de spelers die nu doorkomen vanuit de jeugd iedereen wel heel erg verrassen.

21 juli 2023 om 19:05

Godts en Hato wellicht verder loopt er niet zoveel rond. Maar het punt is wie gaat het zooitje leiden.

21 juli 2023 om 19:09

Vos.

21 juli 2023 om 19:09

Berghuis en Klaassen?

21 juli 2023 om 19:11

Beastman: had jij 18 maanden geleden dat Hato basisspeler zou kunnen worden komend seizoen? Had jij toen überhaupt van Hato gehoord?

21 juli 2023 om 19:24

Loopt meer dan genoeg talent rond. Als je JA en o19 volgt weet je dat.

21 juli 2023 om 19:56

@Beastman,

Typisch iemand die de jeugd dus totaal niet volgt zullen we maar zeggen.

Aertssen, Misehouy en Axel-Dongen zijn allemaal vervroegd doorgeschoven naar Jong een jaar geleden als 16-17 jarigen en speelden daar heel erg goed.

Kalokoh, Godts, Hato en Vos zijn ook zeker hele goede opties.

21 juli 2023 om 20:58

Onze nieuwe TD laat zich gewoon niet gek maken. Gaat wel goedkomen. Maakt een goede indruk op mij. Timber goed verkocht. Bassey goed verkocht (hopelijk komt dat snel rond). Die Italiaan van Roma gekocht en natuurlijk van den Boomen, een topper!

21 juli 2023 om 21:42

Tahirovic is Bosnisch en Zweeds haha

21 juli 2023 om 21:44

Was dit niet altijd zo geweest bij Ajax ? Elk seizoen vertrokken de beste spelers en elke keer weer werd er gezegd hoe nu verder ? Uiteindelijk ving Ajax het op met eigen jeugd en met gerichte aankopen.

21 juli 2023 om 22:25

Klopt, dit is vrij normaal.

21 juli 2023 om 23:00

Tot vorig seizoen toen er ineens 100 miljoen over de balk geflikkerd werd

22 juli 2023 om 02:23

@kingbolo.
Zie dat maar als leergeld, een dure les dat wel maar niet het einde.

22 juli 2023 om 13:26

@kingbolo, waarvan gelukkig al weer 21 miljoen terug verdiend als het goed is. Als Bergwijn en Wijndal gaan leveren dit seizoen (afwachten uiteraard) dan zitten we alweer op ruim 60 miljoen dat wel rendement, waarschijnlijk zal Conceciao nmeer geen leveren en dan valt jet allemaal ineens mee.

21 juli 2023 om 19:05

Nee er is genoeg geld. Dit krijg je als je debielen zoals Susan Lenderink en Maurits Hendriks teveel macht geeft en in het geval van Susan, de vinger op de knip. Kijken puur en alleen naar huidig behoud van vermogen ipv investeren om (gegarandeerd) toekomstig verval tegen te gaan. Teveel mensen met Ajax DNA zijn vertrokken en dan krijg je dit

21 juli 2023 om 19:21

Eindelijk gaat de jeugd weer wat kansen krijgen. Mooi toch

21 juli 2023 om 20:22

Ik snap dat het makkelijker klagen is over types als Lenderink en Hendriks maar je zult toch echt bij ex ajaxied Huntelaar moeten zijn. De hoofdpersoon in de comic ‘Klaas Jan en de verdampte honderd miljoen’

21 juli 2023 om 20:55

Het is net als bij VI gezegd wordt en bij de Telegraaf .... individueel heeft Ajax nog steeds de beste spelers, hopelijk maakt Steijn er wel een team van. Als ze echt Sutalo gaan halen dan ben ik positief gestemd over deze aankoop, die is over een jaar vergelijkbaar met Gvardiol Dat zou een topaankoop zijn en Bassey wordt voor hetzelfde geld verkocht dus er zit nog steeds het geld van Timber in het potje dat is wel lekker voor nog een paar aankopen. In dit artikel wordt gesproken over nog een rechtsbenige verdediger maar denk dat er ook nog een linksbenige gehaald wordt omdat Bassey zeer waarschijnlijk gaat maar dat nog niet in dit artikel is meegenomen. Hato is prima voor centrum maar wel jong, wellicht een speler met wat ervaring erbij in het centrum, had graag Veldman gezien maar die heeft verlengd. Dat type voetballer zou wel fijn zijn. Daarnaast verwacht ik dat Rulli vertrekt en dan kun je Livakovic het beste halen maar of die haalbaar is is de vraag, dan schijnt er nog interesse te zijn in Bayindir maar die is wel iets minder en vraag me dan af of Gorter met vertrouwen niet beter is. Een extra spits is denk ik een noodzaak want als Brobbey (waar ik dit jaar veel van verwacht) geblesseerd of geschorst is heb je niemand die daar kan staan, wellicht nog Rasmussen maar zou nog een bij halen. Wellicht is Piroe een optie? of anders terughalen van Rijkhoff

21 juli 2023 om 22:02

Uiteindelijk is het team het belangrijkste. De balans was vorig jaar ver te zoeken. Wellicht dat zonder een Tadic een Bergwijn gaat floreren, een Tahirovic een Alvarez met meer voetbalvernuft vervangt, een Hato nu al verder is dan Bassey en een Van de Boomen wel met de splijtende passes kan strooien die we zo gemist hebben. Dan heb je toch al 4 ‘aanwinsten’ ten opzichte van het afgelopen seizoen. We kunnen wel weer gaan kopen om het kopen, maar een garantie is dat absoluut niet. Is ook wel gebleken ;-)

21 juli 2023 om 23:03

Maa hoe hebben ze volgens jou dan die 100 miljoen geïnvesteerd? Dat was om verval tegen te gaan. Nu zit je met gebakken peren. Als ze doen wat jij wilt kunnen ze volgend jaar weer geen kerstkaarten versturen

22 juli 2023 om 08:30

Nou ja, aan allerlei spelers die we met zn allen zo slecht vinden dat we nu na een jaar al om een voltallige nieuwe selectie vragen zowat. Stel je voor dat het goede aankopen waren geweest dan hadden we nu een fris, redeijk nieuw, op elkaar ingespeelde goede ploeg gehad.

- Bassey, door de meeste te licht bevonden
-Wijndal, door de meeste te licht bevonden
-Kaplan, zal wel slecht van me zijn dat ik het niet weeg maar heeft die uberhaupt gespeeld?
- Conceicao, veredelde jeugdspeler
-Bergwijn, meer betaald dan Overmars ooit had gedaan. Ergens zie ik nog wel potentie in hem
- Italiaanse spits Luca, niks aan gehad
-Gritlitsch, niks aan gehad
Sanchez, niks aan gehad
Ocampos, tja dat verhaal kennen we allemaal, gek genoeg nog wel potentieel

Voor mijn gevoel heeft Huntelaar alleen maar miskopen gedaan. Kijk zonder ook maar een enkele aankoop van hem waren we ook derde geworden. En dan hadden we nu meer dan honderd miljoen te besteden gehad.

22 juli 2023 om 11:25

Kaplan heeft inderdaad niet gespeeld, kreeg een blessure in preseason en daarna nog eentje waardoor hij het hele seizoen eruit lag.

21 juli 2023 om 19:08

Heb je het artikel wel gelezen? Ze zijn bezig met spelers dus halen niet niemand.

21 juli 2023 om 19:08

Tot nu toe toch alleen Tadic en Timber van waarde? Satulo is de vervanger van Timber. Voor Tadic hebben we Bergwijn al. Juist het probleem vorig seizoen. Ze konden allebei geen rechtsbuiten spelen, maar als linksbuiten meer dan prima. Middenveld is al versterkt met Van den Boomen en Tahirovic. Lijkt me meer dan prima dat wanneer Satulo binnen is, we eerst gaan verkopen. Uiteindelijk heb je met Rulli, Sanchez, Satulo, Bassey, Wijndal, Alvarez, Klaassen, Berghuis, Kudus, Brobbey en Bergwijn gewoon een miljoenen team staan met daarachter Rensch, Hato, Kaplan, Salah-Eddine, Van den Boomen, Vos, Tahirovic, Taylor, Conceicao en Godts. Een 2de spits en een goede back is noodzakelijk, maar laten we Bassey, Sanchez, Wijndal, etc. eerst verkopen voordat we straks 3 dure spelers voor die positie hebben waarvan je een Sanchez dan a la Magallan/pierie al helemaal kan afschrijven, maar die dan nog wel 3 jaar onder contract staat hier.

21 juli 2023 om 19:26

Eigenlijk best met je eens. Enige zou ik een paar bank en basis speler omwisselen. Zoals Hato, van de boomen en wellicht Vos in de basis. Baissey en Alvarez worden waarschijnlijk nog verkocht.

21 juli 2023 om 19:34

Shot: ik maakte ook bewust een team met alle dure aankopen. Al die spelers zijn voor 5+ miljoen gekocht (als Satulo komt) net als een paar in dat andere elftal. Je kan er een prima team van maken, plus de eigen talenten natuurlijk. Het is gewoon te hopen dat we een Wijndal, Sanchez en Bassey kunnen verkopen zodat we daar misschien een aankoop kunnen doen die beter is. Of juist hopen dat een Hato of Salah-Eddine zich opeens hard gaan ontwikkelen zoals Timber en De Ligt in het verleden.

21 juli 2023 om 20:02

Heel verhaal over Satulo 🤣🤣man heet Sutalo.

21 juli 2023 om 20:51

@Zytto, ook een rechtsbuiten graag. Op links opties te over op rechts is het karig. Zelfs als Kudus blijft weet je dat hij sowieso een aantal wedstrijden geblesseerd zal zijn. En dan is het of goochelen met Berghuis die daar echt niet uit de verf komt of hopen dat onze Portugees opeens het lucht ziet en zijn acties weet te koppelen aan rendement. Dat is op links toch wezenlijk anders.

21 juli 2023 om 19:09

Beastman. Heh? Het artikel gaat over verregaande onderhandelingen als vervanging voor de ene speler die is vertrokken (en waar vervanging voor moet komen) en verder nog over verdere posities die versterkt willen worden en jij komt met dat er niemand gehaald wordt? Waar haal je dat dan vandaan?

21 juli 2023 om 19:09

Hoezo armzalig? Tadic is weg, maar voor de positie van linker aanvaller heeft Ajax 3 andere opties. Dus daar hoeft geen vervanger te komen. Timber is weg, daar wil Ajax 2 Rcv's halen en dan willen ze ook nog een extra spits halen. Ajax heeft met Tahirovic en VD Boomen 2 middenvelders gehaald en voor de positie van Grillitsh zit Vos nu bij de selectie. De rest van de vertrokken spelers was niet voor de basis en kan vervangen worden door eigen jeugd.

Denk juist dat Ajax verstandig bezig is om te zorgen dat de financiële situatie juist niet dramatisch wordt.

21 juli 2023 om 19:12

@PaulR_1982 wat er was was niet goed genoeg (3e plek), de sterkhouders gaan weg en worden vervangen met mindere krachten en jij denkt dat dat een goede ontwikkeling is? Hoeveelste word Ajax nu dan? Met ook een AZ en Twente als gevaarlijke outsiders. Het verschil met hen was al minimaal met de sterkhouders laat staan zonder. Ik ben echt sceptisch maar goed ik ben benieuwd waar dit vertrouwen van je op gebaseerd is ...

21 juli 2023 om 19:17

Wel gek dat een groot gedeelte van de spelers een jaar eerder wel goed genoeg was voor de dubbel.

Maar als jij echt niet snapt dat de technische staf ook een invloed heeft op de prestaties, dan lijkt me verdere discussie ook niet heel zin vol. En goed dat jij al weet dat de 3 mogelijke aanwinsten 'mindere krachten' zijn. En ook eigenlijk wel heel knap, omdat we van 2 van de 3 niet eens weten wie het zou moeten worden.

21 juli 2023 om 19:29

We moeten het ook niet dramatischer maken dan het is. Nu staat er Rulli (Pasveer), Rensch (Sanchez), Satulo? (Kaplan), Bassey (Hato), Wijndal (Salah-Eddine), Alvarez (Tahirovic), Van den Boomen (Taylor), Berghuis (Klaassen), Bergwijn (Daramy), Brobbey (?), Kudus (Conceicao) met nog talenten als Vos, Fitz-Jim, Gorter, Godts, Van Axel Dongen en Misehouy daar achter. Wat er dus echt ontbreekt is een RCV en een 2de spits. Met Satulo zijn ze nu ver schijnt. Er staat gewoon een meer dan prima selectie in mijn ogen mits fit. Ik snap heel goed dat Ajax eerst wacht tot een Bassey, Sanchez, Alvarez, etc. vertrokken zijn voordat ze vervangers gaan halen. Anders zit je net als dit seizoen met Tadic, Bergwijn en Daramy voor linksbuiten. Zeker nu je geen CL speelt moet je ook even op de rem trappen en de kosten niet te hoog laten oplopen. Verkoop je Bassey dan kan je prima een nieuwe LCV halen, verkoop je Klaassen kan je prima kijken voor een 10, maar nu moet je gewoon even verstandig zijn en niet met miljoenen gaan smijten door het mislopen van de CL.

21 juli 2023 om 20:41

Heerlijk voor Ajax om een keer op zo’n manier aan een seizoen te beginnen. De verwachting zijn blijkbaar dusdanig laag, dat Ajax blij mag zijn met een derde plek.

Bij Feyenoord is de start totaal het tegenovergestelde van vorig seizoen. De verwachtingen zijn hooggespannen, slot en de sterkhouders zijn gebleven. Versterkingen zijn gehaald. We gaan zien hoe het zal uitpakken.

22 juli 2023 om 11:53

Ajax had vorig jaar absoluut de beste spelers en ook dit jaar weer. Ik verwacht dan ook dat we dit jaar gewoon weer kampioen gaan worden.

21 juli 2023 om 19:09

Is toch niks raars aan. De markt is pas 20 dagen open, geen enkele club is dan al klaar met aankopen.

21 juli 2023 om 19:12

Wens is de vader van de gedachte Beastman??

21 juli 2023 om 19:21

Volgens mij zijn er pas 2 potentiele basis spelers weg en zijn er ook al twee bij.
Als deze jongen komt en er verder niemand meer vertrekt denk ik oprecht dat Ajax in de basis - individueel de beste selectie heeft van Nederland. Alleen in de breedte kom je dan nog te kort.

21 juli 2023 om 19:38

Ik vind dat wel meevallen.
Wie van de selectie van Ajax vind jij dan dusdanig goed dat je denkt dat ze individueel de beste selectie vormen?

21 juli 2023 om 20:16

Berghuis, Bergwijn, Rulli, Kudus,
Sutalo als hij komt, Van den Boomen lijkt tot nu toe erg sterk dus hij misschien. Dat zijn wel toppers voor ED niveau. Dat aangevuld met nog talenten.

21 juli 2023 om 20:29

Ik ben hier niet heel erg van onder de indruk.

Berghuis ok.
Bergwijn, heeft het nog niet laten zien
vd Boomen? Even afwachten, maar niet beter dan Wiefer of Zerrouki
Rulli zeker niet beter dan Bijlow
Kudus, goed maar beetje blinde en niet vaak beslissend

21 juli 2023 om 20:59

@NJFromvol

Met alle respect voor Bijlow, ik vind het echt wel een goede keeper. Alleen mist hij letterlijk 42% van alle wedstrijden over zijn gehele carrière. En keept hij met alle respect nog bij Feyenoord.

Rulli 197 la Liga wedstrijden met 63 clean sheets
Bijlow 87 eredivisie wedstrijden met 32 clean sheets

Rulli zijn ervaring in een grotere competitie. Met percentueel vergelijkbare clean sheets in een sterkere competitie. Bij een subtop en midden motor ploeg. Over een langere periode. Bij Ajax in zijn debuut seizoen (en het slechtste Ajax in 10 jaar) een beter percentage heeft. Daarnaast Europa league gewonnen.

Dat zeg statistisch op diverse vlakken dat Bijlow niet beter is dan Rulli. Feiten spreken in dat opzicht meer dan gevoel/supporter voorkeur.

Bijlow heeft misschien meer potentie dan Rulli. Alleen op basis van ervaring, statistieken en prijzen is Rulli simpelweg verder in zijn ontwikkeling dan Bijlow.

21 juli 2023 om 20:59

Rulli niet beter dan Bijlow?
Ook niet slechter.

21 juli 2023 om 21:45

Kudus zou 100% in de basis staan bij elke ED club. Hij heeft ook echt wel een aantal belangrijke goals gemaakt, zo ook in de CL en EL. Rulli en Bijlow is om het even. Van den Boomen schat ik ook niet lager in dan genoemde namen. Bergwijn bij PSV al bewezen topspeler te zijn voor de ED. Dus ja ik vind Ajax echt qua individuen wel goede ED spelers hebben.

21 juli 2023 om 22:14

ND, ik kan me wel een aantal ketsers van Rulli herinneren in die paar wedstrijden die hij heeft gekeept in het afgelopen seizoen. Van bijlow niet.

En dan hebben we het hier over een vijftal spelers. Hoe staat het met de rest van de selectie, zoals de verdediging, zeker nu Timber weg is. Met de creativiteit op he middenveld.

Jullie zijn (tegenwoordig) snel tevreden ...

21 juli 2023 om 22:28

Rulli had alleen een enorme ketser in de EL en dat mag natuurlijk niet gebeuren. Toch heeft hij ons nog vaker op de been gehouden.

Voor de verdediging komt er nog een RCV en ik verwacht een kwalitatief sterke speler. Ook op rechtsback zou er nog wat kunnen komen mits Sanchez weggaat, links ook als Wijndal misschien weggaat. Creativiteit op het middenveld genoeg met Van den Boomen, Fitz-Jim, Berghuis, Taylor en Kudus die daar ook nog uit de voeten kan. Alleen de verdediging heeft echt een kwaliteitsimpuls nodig. Dan moeten Sanchez, Bassey en Wijndal dus weg en dan moeten er daar 3/4 aankopen komen.

21 juli 2023 om 22:59

De stelling was -ik citeer- " ... denk ik oprecht dat Ajax in de basis - individueel de beste selectie heeft van Nederland."

Daar reageerde ik op dat dat m.i. wel meevalt. Als je er allerlei aankopen bij sleept, kan het inderdaad zo maar anders uitpakken ... ligt aan de aankopen.

21 juli 2023 om 19:45

Het wordt een interessant jaar. Ik hoop er op dat er weer wat talent echt door gaat breken. Dit jaar komen er zeker kansen voor de talenten om zich te laten zien. Het kan ook verkeerd uitpakken, maar ik moet zeggen na de slechte aankopen van vorig jaar dat ik dit ook wel goed vind. Uiteraard moeten er wel een paar versterkingen komen die een kwaliteitsimpuls geven. Ik verwacht geen vuurwerk zoals de afgelopen jaren, maar een team in opbouw. Hopelijk kan Steijn de boel verbinden en aantrekkelijk voetbal laten zien en op zijn minst 2de moet kunnen worden.

21 juli 2023 om 19:56

En wie waren die beste spelers? Timber, vorig seizoen niet zo heel goed, en Tadic die op zijn retour was. Denk zelfs dat het misschien wel goed is dat Tadic is vertrokken want nu moeten er andere spelers opstaan en kan de jeugd weer kansen gaan pakken.
We gaan het zien maar ik denk dat dit beter is dan maar weer 100 miljoen uitgeven aan spelers waar je de oorlog weer niet mee gaat winnen (Sanchez, Bassey, Wijndal)

21 juli 2023 om 20:58

Als je de jaarcijfers in duikt zie je dat er niets aan de hand is. Behalve dan dat Ajax niet gegarandeerd is van CL miljoenen. Het risico is te groot. De inkomsten zijn dan ook 50 miljoen minder.

De vertrokken spelers verlichten de begroting van ruim 10 miljoen.
Er zijn overigens gewoon 2 spelers gehaald. De Bosniër en Branco Vd Boomen.

21 juli 2023 om 21:31

Dit is waar Ajax jaren geleden groot mee is geworden. Altijd vertrokken de beste spelers en uiteindelijk werd dat door de jeugd en goed gerichte aankopen opgevangen . Niks nieuws onder de zon eigenlijk

21 juli 2023 om 21:50

Het is te schandalig voor woorden. Mijn mening ze gaan dit jaar een tussen jaar houden want als dit de aankopen worden/ zijn dan mogen we genieten van het uitzicht vanaf de tribunes van de ArenA want voetballend word het echt niks.

21 juli 2023 om 22:15

Of ze staan weer met beide voeten op de grond en gaan weer normale salarissen betalen voor Nederlandse begrippen. En volgens mij staat er een redelijke selectie nu die zeker mee doet op plek 1 of 2 dus de noodzaak is er nu toch niet zo erg om dure spelers te halen. Eerst puin ruimen en dan herinvesteren en de jeugd een kans geven. Ik zou zeggen goed beleid ipv andere financiële situatie

Sutalo vitik en strand-larsen
En mocht rulli weggaan de keeper van fenerbache

21 juli 2023 om 19:03

@basrinho, hoop eerlijk gezegd dat als Rulli gaat, dat Gorter gewoon minuten gaat maken. Die Bayindir is ook geen garantie op succes én de taalbarriere zal voor een keeper die zijn verdediging moet aansturen en coachen ook lastig zijn gok ik.

21 juli 2023 om 19:14

Dan moeten ze hem wel een kans geven. En niet na 1 Johan cruijf schaal wegzetten als een koekebakker.

21 juli 2023 om 19:17

Laten we als club die de ambitie schijnt te hebben kampioen te worden en weer CL te spelen uit liefdadigheid maar een keeper opstellen die ze zelfs bij Aberdeen niet goed genoeg vonden. Zijn we binnen no time weer terug in 2015 waar we straks met een Jablonec voor 3.000 man mogen strijden. Ik snap dat Bayindir niet een garantie op succes is, dat is niemand namelijk. Feit is wel dat Gorter bij zowel Jong Ajax als Abderdeen geen indruk achter gelaten heeft een toekomstig Ajax doelman te zijn. Er lopen in de grijze middenmoot van Spanje en Italie bijvoorbeeld genoeg goede keepers. Livakovic gaat al naar Fener helaas maar dat was ook een goede optie. De vorige zomer waren we nog erg dichtbij Vlachodimos. Ik verwacht dat Ajax diezelfde ambitie toont wil het zich herpakken en niet gaat gokken op iemand die al 3 jaar stilstaat in zijn carriere.

21 juli 2023 om 19:26

Zal vast niet uit liefdadigheid gebeuren. Deze voorbereiding heeft hij weer een kans om zich te bewijzen. Gorter heeft bij Go Ahead, JA en Jong Oranje wel laten zien over veel talent te beschikken. Qua profiel (meevoetballende keeper) past hij wel in het spel van Ajax. Vlachodimos (en Livakovic volgens mij ook) is meer een lijnkeeper, zoals Ten Hag aangaf moet je wel echt een voetballende keeper hebben bij een voetballende ploeg. Niet dat ik zeg dat Gorter geschikt is, maar het beste is als Rulli gewoon blijft. Anders kijken of Gorter het kan in de voorbereiding of nieuwe meevoetballende keeper halen, die ook goed ballen kan stoppen natuurlijk.

Zie hier ook weer, dat Ajax slechts enkele aankopen wenst te doen en de rest wat noodzakelijk geacht wordt intern wilt oplossen. Heel naïef gezien de huidige ploeg 3e (!) werd met sterkhouders. Laat staan zonder deze vier: Timber, Tadic, Kudus en Alvarez. Ik ga het toch zeggen: Slagvaardigheid is key in de race van de top 3. Ajax is verzwakt door de exit van meerdere sterkhouders van een elftal dat al achterstand had. Het zou beter geweest zijn als Sven op voorhand communiceert dat dit een tussenjaar zal zijn qua verwachtingsmanagement. Naar mijn mening is deze benadering erg armoedig te noemen gezien het eerder vette jaren waren. Pas op de plaats prima maar zoooooo ver terugschakelen als nu? De club zou toch in staat moeten zijn om met de inkomsten van de vertrekkende spelers meer te doen. Timber (40 mil) evenals Álvarez en Kudus die een vergelijkbaar prijskaartje hebben. Het is ook niet dat er niks binnen komt hé. PSV en Feyenoord hadden al een voorsprong qua selectie samenstelling en als ze nog aansterken deze window zal dat Ajax in een lastiger parket brengen. Maar goed, we gaan het zien!

21 juli 2023 om 19:04

Vorig jaar hield Feyenoord de 1e, van de uiteindelijk 15, versterking toch ook pas rond eind juli? Iedereen heeft het liefst de selectie al 3 week geleden al rond, maar dat gebeurt nou eenmaal niet. Zoals Slot al zei; Bizar zinloos om nu al conclusies te trekken, laat staan een favoriet aan te wijzen

21 juli 2023 om 19:10

@MessiBazoer dat klopt maar nu gaat Ajax op de rem trappen en terugschakelen naar z'n 2 terwijl het juist doorschakelen moet naar z'n 5/6. Een tussenjaar kan best maar als de fundering van je team verdwijnt kun je niet ook nog eens gaan 'bezuinigen' erover heen. Dat is too much en leidt nog net geen tweede tussenjaar in.

21 juli 2023 om 19:16

Maar hoezo schakelen ze terug? Tadic is weg en Timber is weg. Betreft Tadic sluit ik me aan bij de reactie van @Zytto34. Het is al vaker aangegeven, Ajax kan/wil door het mislopen van de CL niet spelers halen, voor dat er verkocht is. Nu is dat met Timber gebeurd en zijn ze dus in vergaande onderhandelingen met z’n opvolger. Waar trapt Ajax precies op de rem?

21 juli 2023 om 19:26

Ik vind het wel van erg weinig ambitie spreken als ze daadwerkelijk met deze backs het seizoen in willen gaan.

21 juli 2023 om 22:57

@MessiBazoer Ajax trapt op de rem qua significant sterken tav vorig jaar. Vorig jaar werden ze al derde dus als je nu de sterkhouders van dat team verliest (kwaliteit daling) kun je niet zeggen: we investeren nu even niet. Dat is dubbel op gezien je al significant versterken moest. Je geeft aan dat het mislopen van CL hier mede voor zorgt, daar valt inderdaad wat voor te zeggen. Maar deze achteruitgang qua spelers niveau helpt niet richting weer CL behalen in het komende seizoen. De concurrentie zit ook niet stil. Alvarez, Kudus haast zeker en waarschijnlijk nog Rulli zouden eens kunnen verkassen. Ajax heeft voldoende vet op de botten om alsnog te investeren ook al zijn de CL inkomsten er dit jaar niet. Wat als de huidige selectie geen CL haalt dit seizoen? De achterstand wordt dan nog groter dan ie is al was, terwijl er wel degelijk geld was om gericht te investeren. Zoals ik boven al zei het is niet dat er geen geld binnen komt hé, met al die vertrekken (Timber, Álvarez en Kudus) is gemiddeld 3x40 miljoen. Tsja ...

21 juli 2023 om 19:05

Vreselijke timing voor een tussenjaar. Het CL voetbal ligt als het ware voor het oprapen voor een club als Ajax met 2 CL plekken aankomend seizoen. Je kunt dan moeilijk uitspreken dat dit een tussenjaar wordt. Die CL moet gepakt worden, de druk ligt er daardoor extra op.

21 juli 2023 om 19:09

Binnen Ajax is er dan ook niemand die spreekt van een tussenjaar. Gaat ook niet gebeuren. Gewoon vol voor de titel gaan, hoe het op voorhand ook lijkt

21 juli 2023 om 19:34

Niemand spreekt van een tussenjaar maar als je een tussenjaar moet hebben is dit wel het perfecte moment. Als je geen kampioen wordt is de kans dat je tweede wordt groot en derde lijkt me het minimale. Dus zelfs al pakken de transfers verkeerd uit zijn je kansen op CL nog niet verdwenen.

21 juli 2023 om 21:03

Zelfs als derde speel je vCL.
Dus er kunnen gewoon 3 Nederlandse clubs CL spelen

21 juli 2023 om 19:33

Ajax gaat dit seizoen hooguit meedoen om de 3e plek niet meer niet minder

21 juli 2023 om 21:02

Want Feyenoord en PSV zijn geen sterkhouders verloren?

22 juli 2023 om 01:07

@NDisdenaam ja en die zijn actief ze te vervangen dat is het verschil plus opgeteld de voorsprong die ze al op Ajax (3e plek) hadden. Gakpo/Lang, Pepi erbij, Sangare weg en vergevorderd met Vranckx. Bij Feyenoord idem snel handelen en actief, Ajax zit niet stil maar moet gezien de samenstelling van het team en gelijkwaardige vervanging nog flinke stappen maken om het gat te dichten. Met een Vos, Godts, vd Boomen, Tahirovic etc. ga je dat niet doen. Je maakt een kromme vergelijking door mee te nemen wat PSV en Feyenoord doen. Die zitten in een hele andere fase.

21 juli 2023 om 23:18

Kudus en Alvarez zijn nog niet weg dus daar haal je dan ook geen vervanger voor. Klinkt mij wel logisch...

Makkelijk gesproken. Leuk ook dat Verweij kan bevestigen dat er op een spits na niks meer gaat gebeuren, maar dat lijkt misschien voor hem zo omdat hij weinig tot geen ingangen bij Ajax meer heeft? Verwacht eigenlijk nog wel dat Ajax toch ergens rond gaat kijken voor minstens één capabale back, en dan het liefst rechts.

21 juli 2023 om 19:11

Verweij had via Grads Fuhler een ingang bij Ajax, namelijk de zaakwaarnemer van Tadic en Tadic zelf. Fuhler is een soort tweede vader voor Tadic vanuit zijn tijd bij Groningen. Die ingang is er nu niet meer.

Mike kan uiteraard nog wel andere bronnen hebben bijvoorbeeld vanuit kamp Sutalo, maar binnen Ajax is het opgedroogd.

Hopelijk kan Sven dan nog doorpakken zodat Sutalo nog meekan naar Duitsland maandag.

Verder is het natuurlijk logisch dat er(nog) niks bijkomt. op de rechter centrale verdediger en spits positie is eigenlijk alles dubbelbezet, ondanks dat de kwaliteit natuurlijk niet overal overhoudt.

21 juli 2023 om 19:11

Eens, je zal eerst spelers als Sanchez Wijndal Bassey Taylor Klaassen Daramy moeten lozen, spelers die wat mij betreft het niveau niet (meer) hebben voordat je allerlei mensen gaat aantrekken.

21 juli 2023 om 21:05

Daramy weet je niet, die kan echt wel voetballen zoals hij voor zijn blessure liet zien.
Daarnaast hoeft Ajax niet eerst te lozen na de verkoop van Timber. Dat het gewenst is dat er minimaal nog 1 iemand vertrekt is logisch.

21 juli 2023 om 21:40

Ik bedoel niet per se dat je ze allemaal moet lozen. Maar wel 2 of 3 voordat je weer allerlei nieuwe namen haalt, zou ik zeggen. Daramy heb ik weinig vertrouwen in. Bassey had ik meer vertrouwen in.

Ajax moet veel meer halen willen ze echt mee gaan doen voor de titel!!!

Ajax moet proberen deze spelers te halen.

Sutalo (dinamo Zagreb) RCV
Vitik (Sparta Praag) RCV
elias jelert (fc Kopenhagen) rechtsback
Spertsyan (krasnodar) CAM
Nuamah (Nordsjaelland) Rechtsbuiten
Mathias kvistgaarden (brondby)spits

21 juli 2023 om 19:14

Mooi lijstje waarvan ik veel namen niet ken, dus ongetwijfeld leuk gescout. Ik denk dat Sutalo komt en dan zie ik evt. Vitik nog komen, maar een rechtsback halen we alleen als Sanchez weg gaat vermoed ik, een CAM alleen als Klaassen weg gaat, een rechtsbuiten is wel nodig, maar die gaat blijkbaar niet komen (dan zal Kudus daar spelen), en die spits gaat misschien wel komen. Dan komen er van jouw lijstje of in ieder geval op die posities 3 van de 6 die je noemt.

Broodnodig Timber is al weg, en Bassie gaat hoogstwaarschijnlijk ook nog weg. Wat ik persoonlijk best jammer vind, hij had van mij nog een seizoen gehad om vriend en vijand te verrassen. Het is gewoon een erg ruwe diamant, die gepolijst moet worden en sommigen hebben eenmal meer dan een seizoen nodig. Achter Brobbey is inderdaad ook nog een spits nodig, er is echt werk aan de winkel voor Mislintat.

21 juli 2023 om 19:16

100% eens over Bassey. Als je er 20 plus miljoen voor krijgt en een doorverkoop percentage bedingt, ben ik nog tevreden maar dan moet er wel wat kwaliteit bijgehaald worden. Hato moet het dan gaan doen en hopelijk Kaplan ook. Ik ben ook benieuwd naar de rechtsbuiten positie, daar kan je Kudus of Berghuis neerzetten. Maar 1 van die 2 moet centraal staan voor de creativiteit. Dus wie is daar de backup?

21 juli 2023 om 19:41

Ik zou Taylor wel op 10 willen zien (als backup). Is wentbaar, kaatst graag, gaat goed diep, tweebenig en een goede connectie met Brobbey.

Maar zou eerst Berghuis/Kudus daar willen zien en als 1 van beide wegvalt de andere op 10 en Conceicao op rechts.

21 juli 2023 om 19:43

Vriend Leidsehood ook eens hoor, garanties heb je nooit. Dus als ze die 20 plus pakken, en ook nog doorverkoop bonus doe je goede zaken. Naar Kaplan ben ik ook nieuwsgierig, hoe komt hij terug van zijn blessure? Daarom is die nummer 10 van Spartak van belang, ook echt hopen dat het lukt. En back-up is nodig met zo een lang seizoen. En Hato gaat ook nooit alles kunnen spelen natuurlijk.

21 juli 2023 om 19:44

Scummyman ben je serieus over Taylor?

21 juli 2023 om 20:24

Waarom zou hij niet serieus kunnen zijn? Hij benoemt gewoon zijn kwaliteiten of wil je alles ontkennen wat met Taylor te maken heeft? Kijk eens objectief man. Hij benoemt nota bene als back-up, kan dat zelfs niet? In plaats van het inhoudelijk onderuit te halen weer een nutteloze vraag stellen. Wat klopt er niet aan wat hij zegt?

21 juli 2023 om 21:41

Conceicao inderdaad de backup op rechts scummyman die was ik vergeten.

Broodje aap verhaal van die onbetrouwbare journalist van De Telegraaf toch of geloven de Ajacieden hem nu wel?

21 juli 2023 om 19:29

Ik geloofde dit persoonlijk al wel toen het eerste bericht over Sutalo verscheen. Lijkt mij namelijk een logische optie om naar te kijken. Alleen de vraag over geen grotere club hem wegkaapt.

"Nog steeds goede hoop" en "redelijk ver mee" klinken mij toch totaal verschillend in de oren. Verder snap ik wel dat ze alleen nog een spits willen. Zolang er niemand vertrekt althans.

Deze Mislintat is een one trick pony. Kijk naar zijn verleden en aankopen van destijds.
Deze man is niet capanel om Ajax hogerop te brengen.

21 juli 2023 om 21:07

Vertel eens over zijn aankopen… aangezien je het allemaal zo goed weet.

22 juli 2023 om 10:21

Ik help Marek wel even met een korte opsomming van matige one trick pony aankopen van Mislintat in zijn tijd bij Dortmund: Kagawa, Lewandowski, Perisic, Aubameyang, Mkhitarian, Pulisic, Guerreiro en Dembele.

22 juli 2023 om 10:25

En dan ben ik nog vergeten dat hij het in zijn hoofd haalde om 2e bundesligatrainer Klopp aan te stellen. Wat een lijst van meerperen

Als ze deze verdediger weten te halen en er nog een goede spits bij dan heb je een goede selectie.
Ajax deed vroeger niet anders dan eigen jeugd met wat aankopen, hiermee is Ajax groot geworden . Mensen vergeten blijkbaar heel snel. De afgelopen jaren met Overmars en Ten Hag dat waren luxe jaren

Aankoop
Ivan fresneda(relzl valladolid)12 tot 15 milj, 18j
Sutalo(20 tot 23milj) 23j
Robert renan( zenith) 18 tot 22 milj 19j
Bjorn mijer( club brugge) 16 tot 20milj 20j
Ongeveer 80milj
Verkoop
Sanchez 5
Timber 40
Bassey 19
Wijndal 7
Ongeveer71milj

Alvarez 35 mil voor todorinov 7,7
Weiper vfc mainz al concurent v brobby. 18j, 1m92 en een v d grootste duitste talenten in de spits

22 juli 2023 om 02:36

Kunt nog Klaassen(4) en kudus(46) verkopen voorzakhariyan(15,5) en dodi Lukébakio (8,5) en de selectie is rond
Dan heb je toch nog ongeveer 30milj bespaard om h mislopen champions legue op te vangen

Jongens dit is big “no source” mikey hé.
Rustig blijven, we besparen nu zoveel op salaris, de kanonnen komen nog

Speler met veel potentie maar er moet zeker wat bij en dat weet Mislintat gelukkig ook!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren