Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajacied wekt woede-uitbarsting op bij Van Basten: ‘Hoe, in godsnaam?’

Laatste update:

Marco van Basten is niet te spreken over de handelwijze van Ajax rond Brian Brobbey. Te gast in het programma Rondo van Ziggo Sport toonde de analyticus zich woest over het vermeende gebrek aan discipline en arbeidsethos bij de 21-jarige spits, terwijl hij voor een bedrag van circa achttien miljoen euro is teruggekocht van RB Leipzig. Wanbeleid van Ajax, vindt Van Basten.

Aanleiding voor de woede-uitbarsting van Van Basten is de persconferentie van trainer John Heitinga, die afgelopen zondag aan meerdere journalisten moest uitleggen waarom Brobbey, die nog niet fit genoeg is, niet in actie kwam in het gewonnen duel met Fortuna Sittard (4-0). “In het proces van fit worden is het ook belangrijk dat de speler afspraken maakt met zichzelf. Je moet discipline hebben, en dat heeft hij. Maar hij heeft ook hulp nodig”, zei Heitinga. Met name de laatste woorden leidden tot frustratie bij Van Basten.

“Hoe is het in godsnaam mogelijk dat Ajax dit al tien jaar weet en toch achttien miljoen euro voor hem betaalt?”, begon de analist op verbijsterde toon. “Terwijl hij zelf weg is gegaan omdat hij niet wilde bijtekenen. Hoe kan het dat je nog steeds de discussie moet voeren over zijn discipline? Als club ben je toch niet goed bij je hoofd? Het is echt ongelooflijk. Een bedrag van achttien miljoen, terwijl je weet wat zijn beperkingen zijn. Ik snap niet dat je zo’n gozer terughaalt, terwijl hij bewust niet bij had getekend.”

“Hoe kun je mij nou wijsmaken dat deze jongen, die zo fit als ‘wat’ is, geen arbeid kan leveren?”, vervolgde Van Basten. “Hij traint elke dag! Dat kan toch helemaal niet. Hij is 21 jaar, dus dan moet je het gras opvreten. Die jongen speelt al vanaf zijn achtste bij Ajax. Wat hebben ze dan al die jaren gedaan bij de club. Dit kan toch niet? Hij kan dan wel sterk zijn, maar je moet het ook hebben over conditie en uithoudingsvermogen”, aldus de oud-spits.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Iets met woorden uit de mond. 'T is ook echt te gek voor woorden natuurlijk.

10 april 2023 om 21:32

3 woorden: hamstra, huntelaar, sar. Dat is de reden dat dit kan. Aantal mensen, waaronder ik, schreven vorig jaar niet doen.

10 april 2023 om 21:41

Tja, Bochherief. We zijn het zo vaak eens dat mensen ons er zomaar eens van kunnen gaan verdenken dat we één en dezelfde persoon zijn. Ik zal vanaf nu dus ook niet meer op je reageren, maar weet dat één van de duimpjes altijd van mij is.

10 april 2023 om 21:44

Overmars en Ten Hag hebben hier net zo een grote rol in gespeeld. Hebben Brobbey diverse malen gezegd dat Brobbey lekker naar huis moest komen etcetera…. Volkomen verkeerd ingeschat door alle partijen. Iedereen denkt ook dat zijn lichaam zijn wapen is, terwijl dat lompe juist tegen hem werkt. Kost hem teveel energie om op gang te komen, en teveel tijd om te herstellen. Hij moet na elke sprint over 30 meter, 5 minuten herstellen. Belachelijke aankoop….

10 april 2023 om 21:48

Onzin. Dit was 100% het plan van Overmars. Alom bekend.

10 april 2023 om 21:54

The233, dank voor de complimenten. Ik zie je niet heel vaak posten maar wanneer je het doet, is het altijd raak.
Je avatar bevalt me ook

10 april 2023 om 21:55

Baradona en supervo, uiteindelijk zijn het h2 en sar geweest die het hebben gedaan. Hebben ze geen eigen mening, geen eigen lijstje? Hebben ze niet de kwaliteiten om zelf te oordelen? Het antwoord op de laatste vraag weet ik al

10 april 2023 om 22:58

Je ziet het vaker, als clubs veel geld hebben gaan ze onnodig uitgeven. Ik weet zeker als er maar 20 miljoen beschikbaar was geweest had Ajax door creatief te scouten en jeugd in te passen een selectie neergezet die minimaal net zo sterk was als de huidige selectie.

10 april 2023 om 22:59

@bochherief. Onzin. Ajax had een spits nodig. Ze (Overmars ook) wilden sowieso al heel graag dat hij zou bijtekenen. Is vervolgens niet gebeurd en speelde bij z'n nieuwe club nauwelijks waardoor Ajax z'n kans schoon zag. Als Ajax dit ogenschijnlijke gebrek aan discipline al 10 jaar heeft geweten, hadden ze er in eerste instantie al niet alles aan gedaan om hem binnen te houden. Ik heb meer het idee dat dit gebrek aan discipline nu pas boven komt drijven. Eerst was het een groot talent en werd er nog veel verwacht en weinig geëist. Nu is hij opeens een spits van 18mln en wordt er meer geëist, alleen komt hij erachter dat hij de concurrentiestrijd niet zomaar wint waardoor hij z'n koppie wellicht snel laat hangen. Zonde, want als hij ook maar iets beter presteert is Bergwijn de eerste die naar de bank vertrekt denk ik, Tadic voorlopig terug naar links en Brobbey in de spits.

11 april 2023 om 09:12

Maar je moet wel naar je selectie kijken en wat de consequenties zijn als je iemand haalt. Juist omdat je Tadic rond hebt lopen had je nooit een Bergwijn voor €30m moeten kopen als je ook een spits nodig hebt. Het is gewoon een grote fout geweest om zowel Bergwijn als Brobbey te kopen. En persoonlijk had ik beide niet gehaald. Bergwijn vanwege de prijs en Brobbey vanwege 1. Hoe hij is weggegaan, 2. De prijs en 3. Het gebrek aan volle wedstrijden in een eerste team op zijn leeftijd.

Vorig jaar is echt een klote jaar geweest qua transfers met €50M die er doorheen gejast is aan twee spelers die beide niet aangetrokken hadden moeten worden.

11 april 2023 om 14:36

In dit geval ben ik het met jullie eens. We zijn driekwart jaar verder en als er dan nog steeds gezegd wordt dat Brobbey "hulp nodig heeft" om fit te worden, dan is dat heel erg raar. Zeker omdat Ajax groot genoeg is om hem de hulp te geven die hij nodig heeft.

Van een afstandje zou ik zeggen: betere balans zoeken tussen massa en conditie. Dus minder naar de sportschool, meer cardio, dietist erbij betrekken. Aantal kilo eraf en longinhoud erbij.

11 april 2023 om 16:46

Die jongen heeft dit seizoen in 38 wedstrijden meegedaan en 3 keer de 90 minuten volgemaakt. Waarvan de helft tegen zeer zwakke tegenstanders. Daar had je als Ajax zijnde ook wel meer kunnen doen.

10 april 2023 om 21:42

Brobbey kwam terug en wist natuurlijk dat hij de kantjes eraf kan lopen. Dat deed hij immers al jaren en kwam ermee weg met zijn talent.
Toendertijd zei ik al dat de transfer naar Leipzig beter voor hem was geweest. In de Bundesliga meestrijden in de top in een topsportklimaat zou voor zon jonge jongen ideaal zijn. Even wakker schrikken.
Ook sportief zou het beter voor hem zijn. Nagelsmann, Tedesco en Reuse zijn wel coaches waar ik liever onder speel dan wat er bij Ajax loopt te leiden.
Nkunku gaat weg in de zomer en Brobbey kan zeker doorgroeien om beter dan Silva te worden. Jammer Brobbey, kans gemist. Je wilde graag terug naar je gespreiden bedje en nu groei je niet door.

10 april 2023 om 22:02

Schreuder is jarenlang de assistent van Nagelsmann geweest en van ten Hag. Jij gaat mij niet wijsmaken dat hij geen goede trainingen in elkaar kan zetten. Ondanks dat Schreuder niet alles goed heeft gedaan is het als speler toch wel je eigen verantwoordelijkheid dat je gewoon fit bent

Ik denk dat het gewoon met zijn mentaliteit te maken heeft. Als dat niet op orde is dan maakt het niet uit of je bij Leipzig of Ajax zit, beide zijn uitstekende opleidingsclubs toch is de kans op speelminuten veel groter bij Ajax dus lijkt mij dat zeker de beste keuze voor hem.

10 april 2023 om 22:15

Je geeft het zelf al aan - assistent trainer. Toch wel wat anders als je zelf de leiding moet geven aan een groep ipv de coole oom te zijn waar je even mee kan babbelen als de coach je op je flikker geeft. Onder ETH zag ik Brobbey misschien nog wel doorgroeien bij Ajax. Die heeft schijt aan zijn 'supertalent' status op de Toekomst. Maar Schreuder is zozeer het probleem niet. Ajax heeft hem altijd als supertalent niet streng behandeld en nu is alleen zijn talent niet meer genoeg. Beste om naar een andere team te gaan en op nul beginnen en hard werken. Zoals een Leipzig.

10 april 2023 om 22:19

Mwah er zijn heel veel assistent-trainers die de trainingen leiden dus dat verschilt opzich weinig hoor.

10 april 2023 om 22:33

Natuurlijk is dat anders maar ik geloof niet dat zijn trainingen van een onvoldoende niveau zijn, daarnaast is hij natuurlijk niet de enige die daarbij betrokken is zit een hele staf omheen en volgens mij zijn die mensen niet allemaal vervangen die er vorig seizoen ook nog zaten. Als je zoveel ervaring hebt opgedaan als Schreuder in meerdere competities en zelfs bij Barcelona dan mag je toch wel aannemen dat hij gewoon een goede training in elkaar kan zetten. Je staat daar natuurlijk niet met je ogen dicht.

Het is allemaal heel leuk omdat te zeggen maar je moet wel klaar zijn voor het buitenland. Hoe hij op mij overkomt in interviews destijds was hij dat niet. Volgens mij had hij geen idee waar hij belandde en toen de voorbereiding nog niet begonnen was begon hij alweer over een terugkeer bij Ajax.

Eens met Marco nooit moeten terughalen

Ik vraag me af of je de schuld van de geringe fitheid van Brobbey helemaal bij Ajax kunt leggen. Brobbey moet gewoon harder trainen om fit te worden. Je kunt iemand nog zo aansporen en motiveren, maar het moet uit hemzelf komen.

10 april 2023 om 21:44

Maar daar gaat het toch niet om? van Basten haalt terecht aan dat die jongen dit waarschijnlijk al veel langer heeft en Ajax dit dus wist en waarom zou je dan zo’n jongen voor zo’n mega bedrag terughalen. Dat is natuurlijk te bizar voor woorden.

Bergwijn voor 30 miljoen was al een onbegrijpelijke aankoop en hoewel ik Bassy zijn potentie wel zie is 23 miljoen veels te veel, maar Brobbey terughalen met zijn waardeloze discipline voor 18 miljoen is echt onbezonnen. Leipzig lacht zich kapot. Leuk dat je vele miljoenen heb gemaakt, maar dit zo onnozel uitgeven is echt te zot voor woorden. Ik klaag verder niet als Psv fan maar dit geeft echt aan hoe slecht het beleid is geworden de afgelopen jaar. Buiten Kudus zie ik geen speler die voor een hoog bedrag uitgaat de komende periode dus dit is echt kapitaal vernietiging. Edit: Alvarez ben ik vergeten en Timber zie ik dit seizoen nog niet verkocht worden.

10 april 2023 om 21:38

Wat dacht je van concecaio , sanchez , bassey en grillitsch? Geen een is een onbetwist basisspeler . 6 aankopen en geen 1 rendeert optimaal. Ohja ik vergeet wijndal

10 april 2023 om 21:52

Conceicao is voor 5 miljoen echt een koopje. Onbegrijpelijk dat die niet meer speeltijd krijgt na zijn goede periode zo rond januari. Die jongen is echt heel goed.

Bassey is heel goed in de diepte en qua fysiek. Het is iemand die makkelijk met 60 meter in zijn rug kan verdedigen en dan werkelijk iedereen in zijn broekzak heeft. Hij kan echter alleen niet voetballen, en komt verder in niks overeen met zo'n Lisandro die is vertrokken. Doet je denken in welk profiel hij gescout is? Best een talent, veel sterke punten, Engels "homegrown." Krijg je hem nog aan het voetballen zoals we met Alvarez hebben gedaan (die was ook niks in het begin) - is hij gewoon 80-100 miljoen waard.

Sanchez is een waanzinnige aankoop, had dan Regeer de kans gegeven.

Grillitsch is best een goede spelverdeler. Laat die wedstrijdritme opdoen. Heb je er meer aan op die positie dan aan Alvarez. Dat is echt een goede transfervrije aanwinst maar wordt te weinig gebruikt.

Er zitten echt wel wat goede aankopen tussen hoor..

10 april 2023 om 22:00

Wat heeft hij in deze goede periode laten zien? Het was een blaffende hond die niet bijt.

10 april 2023 om 22:34

Grillitsch was transfervrij.....Maar ben het met je eens, veel geld uitgegeven,maar geen 1 laat wat zien

10 april 2023 om 22:40

Bassey ooit tussen de 80 en 100 miljoen euro waard? Ik weet niet wat jij drinkt op de maandagavond maar dat is echt heel sterk spul. Het is toch ongelooflijk wat je hier soms leest hahah

10 april 2023 om 22:46

Totale onzin lees ik met regelmaat hier. Ook conceicao, dat is gewoon een rendementsloze speler. Dreigen dreigen en geen fatsoenlijke voorzet of assist. Heb je niks aan

10 april 2023 om 22:47

Bassey... Het is iemand die ... en dan werkelijk iedereen in zijn broekzak heeft.

Hebben wij het over die Bassey die bij Ajax speelt?
Hij staat nogal eens te slapen en is dan ijn mannetje kwijt. Het is bijzonder hoe kritisch mensen kunnen zijn, maar bij een oordeel over de eigen club verblind worden door clubvoorkeur.

10 april 2023 om 23:04

@consy
Jammer dat mensen die hebben bepaald dat Bassey niet zo sterk is aan de bal en op basis daarvan hebben besloten dat het een waardeloze speler is die niks goed kan doen - in plaats van hem gewoon te beoordelen op wat hij wel en niet kan.

Hij heeft weldegelijk veel kwaliteiten. Zo veel verdedigers zijn er niet die zo gemakkelijk met 60 meter in de rug kunnen verdedigen met zo'n fysiek. Hij is echt heel snel, en nog relatief wendbaar ook. Heeft een goede lange bal.

Alleen onder druk is hij er nog niet goed in de juiste keuzes te maken. Als je hem dat nog aan kan leren ook, is het een hele complete Cv.

En reken dan maar dat die met zijn Engelse homegrown status goud geld waard is.

10 april 2023 om 23:07

@njfromvol
Volgens mij heb je het nu over Timber. Die zou werkelijk nog een pion kwijt raken uit zijn rug. Is zo ook schuldig aan minimaal vijf-zeven tegengoals dit seizoen omdat hij steeds iemand uit zijn rug weg laat lopen.

Grappig dat die echter oneindig krediet heeft ondanks dat het een van onze zwakste spelers is dit seizoen. Maar Bassey moet banken omdat zijn medespelers hem steeds in de problemen blijven brengen. Verdedigend gezien is Bassey met afstand onze beste man.

10 april 2023 om 23:28

Kijk nog even de eerste goal na van Ajax- Feyenoord... Die geweldenaar staat gewoon te slapen...

11 april 2023 om 11:32

@NJ misschien bedoeld hij dat met 60 meter in zijn rug verdedigen. Dat hij al zijn spelers 60 meter de ruimte geeft net als de 1-0 van gimenez

10 april 2023 om 21:44

Helemaal met je eens, op het laatste stuk na. Kudus, Timber, Alvarez en wat doorbrekende spelers zullen ongetwijfeld weer flink geld op gaan leveren. Een goede trainer en dito resultaten kunnen al binnen één seizoen de waardes van veel spelers omhoog krijgen. Kijk naar ons Arne en de gestegen waardes bij Feyenoord.

10 april 2023 om 21:53

Klopt ben Alvarez wel vergeten, die zal ook nog voor een schappelijke prijs verkocht worden. Timber verwacht ik nog dat ie een seizoen zal blijven en nu niet veel interesse geniet. Zeker kan een goede trainer het veranderen, maar probeer die maar eens te vinden, Bosz lijkt me dat in ieder geval niet.

10 april 2023 om 22:03

Goed punt inderdaad. Na Bosz z'n vorige seizoen is er wel voor een dikke tachtig miljoen verkocht, maar het is natuurlijk lang geen trainer van het kaliber Ten Hag. En, ook al worden er nog wat spelers voor dikke bedragen verkocht, de vraag is of er weer eens pareltjes voor terugkomen.

Je krijgt steeds meer het idee dat Ajax binnen alle geledingen in anderhalf jaar behoorlijk wat jassen heeft uitgedaan. Zie dat maar weer eens recht te breien.

10 april 2023 om 21:51

Alvarez za vast ook weggaan. Maar op basis van vorig seizoen is het echt niet gek dat Brobbey is gehaald. Toen was die ontzettend belangrijk, waaronder tegen PSV. Dat hij zo ver weg zou zakken is heel zonde en hopelijk komt hij daar bovenop komend seizoen. Heeft al laten zien wel echt een killer te kunnen zijn, maar die laatste stap moet snel gezet worden.

10 april 2023 om 21:55

Brobbey is uiteraard goed, maar wanneer kan je op hem gaan bouwen? Sukkelt al tijden met zijn fitheid wat niet kan op dit niveau

10 april 2023 om 23:27

Vooralsnog niet inderdaad, dus hopelijk komt daar snel verandering in. Ik denk niet dat Heitinga zegt dat Brobbey er aan wil werken als dat niet zo is. Zit nu ook al een tijdje op de bank dus die knop moet heel snel om. Als dat gebeurt heb je een spits voor de komende jaren, dus hopelijk komt dat goed en gaat hij volgend seizoen weer knallen zoals vorige seizoenen en begin dit seizoen.

De natuurlijke fysieke voorsprong die hij in de jeugd had breekt hem nu op lijkt het. Als je jarenlang kon teren op kracht en minder op inhoud en conditie, ga je dit bij de volwassen nooit volhouden als je drie keer per week moet spelen, en de fysieke voorsprong ook niet meer aanwezig is.

Ondanks dat Leipzig zich de ballen uit de broek lacht, had Ajax na het vertrek van Haller wel een spits nodig. En gezien de hoeveelheid minuten dat hij speelt, heeft Brobbey geen verkeerd doelpuntengemiddelde. Ik zou er gewoon een paar specialisten op die jongen zetten zodat hij hopelijk nog iets voor elkaar krijgt op korte termijn, want op basis van zijn interviews heb ik niet het idee dat we te maken hebben met iemand die een plan heeft.

10 april 2023 om 21:56

Vind het toch wel interessant hoe dit nou kan. Met zijn lichaam lijkt me in ieder geval niets mis, heeft kracht genoeg meer dan nagenoeg alle spelers verwacht ik.

Je zou ook zeggen dat hij met voorbereidingen en jarenlange trainingen met het eerste team van Ajax toch gewoon fit genoeg moet zijn. Het lijkt mij niet dat die gasten heel veel cardio voor zichzelf doen gedurende het seizoen. Dat het dan de 2e helft wat minder zou zijn kan, maar dan wissel je hem toch.

Op basis van zijn interviews komt hij op mij ook niet heel stabiel over, toen die bij Leipzig tekende begon hij alweer over Ajax te praten nog voordat hij zich daar gemeld had. Denk dat hij de kantjes ervan afloopt dan.

10 april 2023 om 22:24

Vroeg rijp vroeg rot is een veelgehoorde uitdrukking in de talentontwikkeling. Net zoals dat jong fysiek sterke spelers later minder ontwikkelen doordat ze nooit met tegenstand hebben leren omgaan. Je kan er ook nog de groei mindset ingooien, die bij Brobbey echt afwezig lijkt. Er is bij Brobbey teveel op fysiek talent en te weinig op karaktertalent gelet/ontwikkeld lijkt het. Behalve in zijn interviews, waar het hele chille wel leuk is om naar te kijken, moet hij gewoon beter willen worden en daaraan willen werken.

Mag ik dit een waardeloze overrated spits vinden? Iedere keer als hij invalt laat hij helemaal niks zien. Die jongen heeft nog helemaal niks goed gedaan. Geldt voor Bergwijn ook 30 miljoen wat een grap.

10 april 2023 om 21:53

De laatste tijd is hij ontzettend zwak, maar vorige seizoenen echt veel toegevoegd aan Ajax en ook de eerste seizoenshelft. Hopelijk gaat die knop een keer om want dan heb je een killer. 30 miljoen voor Bergwijn vind ik nog veel erger. Weinig potentie nog en ook nog een stuk meer geld.

10 april 2023 om 22:21

Bergwijn werkt er wel voor. Ik ben ook niet tevreden met zijn prestaties, maar hij wil wel. Brobbey en Wijndal daarentegen... Zeg ik als amateur psycholoog vanaf de zijkant hé, maar dit is mijn indruk.

10 april 2023 om 23:30

Ook niet altijd hoor, al is Bergwijn de laatste tijd wel iets beter aan het spelen. Brobbey moet zeker harder werken, dat is zeker. Als dat gebeurt, en dat is maar de vraag, dan kan je wel je spits voor de komende jaren hebben.

We hadden hem gewoon een jaar moeten laten verpieteren in Leipzig. Had hij op de tribune gezeten en was hij misschien nog de tweede seizoenshelft verhuurd aan Fortuna Dusseldorf of Greuther Furth.

Kostte hij in plaats van 18 miljoen nu nog 4, en had hij misschien eindelijk een mentaliteitsomslag gemaakt. Het was al een jongen met zelfoverschatting die voor het grote geld een stap wilde maken na drie invalbeurten. En na die transfer denkt hij dat Ajax in dienst van hem is in plaats van andersom. Deze jongen zou de club om zijn blote knieen moeten bedanken dat we hem voor 18 miljoenen een tweede kans wilden geven.

Maar nee, meneer kan niet eens een helft aan qua fysiek. Het is een en al spier en werkelijk nul inhoud qua cardio. Alsof we zo'n anabolen doordrenkte malloot uit de Basic-Fit hebben getrokken. Alle elf in de basis bij zo'n amateurclub als Spakenburg, inclusief de keeper, hebben wel twee keer de inhoud. Schandalig, als je een goedbetaalde fulltime prof bent. Laat het hem ook maar voelen nu. Op de tribune, terug naar Jong. En als je er voor wilt werken kan je terug komen.

Dat krijg je als je geen harde hand hebt om deze tekortkomingen aan te pakken. De hele selectie is eigenlijk nooit echt honderd procent topfit geweest. Dus andere trainer(s) aanstellen.

Brobbey terughalen gaat op termijn een fantastische transfer zijn. Is in potentie de beste spits van Ajax, en van NL!

10 april 2023 om 22:49

Wanneer gaat hij dat laten zien dan? Hoe lang moeten we nog wachten volgens jou?

10 april 2023 om 23:17

Ben het er wel mee eens dat hij nog een paar jaar de tijd heeft, waarom moet Brobbey op zijn 20e al basisspeler zijn en de spits van ajax? Laat hem lekker achter Tadic ontwikkelen als invaller en zo aan de intensiteit wennen. Probleem is dat vanwege het prijskaartje en Brobbey zelf de druk en lat hoog legt om onmiddellijk de spits van ajax te moeten zijn. Op je 24e basisspeler worden is ook geen schande zoals in landen als Spanje of Italië..

Qua statistieken zo slecht eigenlijk helemaal niet, ik denk zelfs gelijk met de bewierookte Gimenez in misschien nog wel minder minuten. Als je de juiste snaar weet te raken schiet hij de eredivisie omver en is hij het dubbe en dwars waard.

10 april 2023 om 22:58

De laatste tijd verkeerd hij wel in een zeer matige vorm. Na het wk nog maar 3 goals gemaakt. Ik denk dat je gelijk hebt dat hij het dubbel en dwars waard zou zijn maar hoe het nu gaat zo moet het niet nog een seizoen gaan want dan ontwikkeld hij zich niet.

Niet gelijk zelfs beter wat betreft goals en inderdaad minder minuten, maar dat gaat hij niet volhouden. Gimenez lijkt helemaal los als je kijkt naar de afgelopen 10 wedstrijden dan maakt hij er 7. Denk dat hij wel ingehaald zal worden dus.

11 april 2023 om 14:13

Gimenez heeft in zijn debuutseizoen 18 inliggen. Terwijl hij moest wennen uit Mexico en pas 4 maanden een basisplek heeft.

Vind het echt ongelofelijk dat bij zo'n professionele club als Ajax, waar alles top geregeld is (zie ook dit weekend weer met de future cup) er dit jaar twee spelers zijn gehaald voor 28 miljoen in totaal die dit seizoen in het nieuws komen door een onprofessionele houding. Zou als supporter gek worden als ik zou horen dat Wijndal en Brobbey het op de training wel prima vinden. Om over de beste linkerkant opmerking nog te zwijgen..

10 april 2023 om 22:19

Geloof me, dat word ik ook. Zeker van Wijndal. Bergwijn is een andere speler waar ik echt moeite mee heb, maar bij hem heb ik het idee dat hij wel echt wil, om de een of andere reden. Bij hem zie je frustratie en opluchting als het wel eens lukt. En hij lijkt gewoon fit. En inderdaad, die linkerkantopmerking... Als je als ajacied voor mij te arrogant bent dan moet je het wel erg bont maken.

Mede hierdoor zijn Brobbey en Wijndal voor mij de grootste miskopen, geen discipline geen wil om alles eruit te halen, lekker op gemakkie balletje trappen en salaris binnen harken.

Als we dan toch nog iemand terug gaan halen mag het Rijkhoff zijn, voor de rest loopt er bij ons toch niks qua spitsen.

Ik neem dit seizoen Wijndal en Brobbey meer kwalijk dan Schreuder. Wat een klootzakken zijn dat eigenlijk, als je eerlijk bent. Ze profiteren van Ajax maar willen niet ervoor werken. Zeker Wijndal is echt een smerige streek aan het leveren. Brobbey scoort tenminste nog (en heeft mijn gunfactor). Maar kom op zeg. Ajax speelt het meest dramatische seizoen in jaren, en deze dure aankopen willen niet hard werken? Hier mag je van de spelers echt wel meer verwachten. Zo'n Schreuder deed zijn best nog, deze twee jongens totaal niet. Dan heb ik liever een Taylor of een Bassey, die ik ook vaak bekritiseer, maar die wel altijd hard werken. Wijndal mag van mij weg, Brobbey is een hele mooie gozer die ik graag een vijfde kans geef. Maar hallo zeg, is fit worden teveel gevraagd voor deze kerel?

11 april 2023 om 11:36

Compleet met je eens. Vooral over Wijndal. Eigenlijk moet Heitinga hem verwijderen uit de selectie. Hoe deze man inviel uit bij GAE was werkelijk bizar. 0 inzet of passie. Komt bij Ajax als international van Oranje en toch als een van de beste LB van de Eredivisie, wordt vervolgens gepasseerd door 2 jeugdspelers waarvan er 1 net 17 jaar is en het doet hem waarschijnlijk helemaal niets.

Brobbey loopt ook op het veld rond alsof het hem echt niks uitmaakt. Die vervelende houding van het boeit me allemaal niks. Bij Leipzig wisten we natuurlijk al dat het niks ging worden. Want als je 1 ding moet hebben in Duitsland dan is het discipline en een mentaliteit die echt top is. En dat heeft hij gewoon niet. Dan kun je nog zoveel talent hebben maar met zijn instelling red je het gewoon niet. Ontzettend jammer. Brobbey is niet geschikt voor Ajax of de grote buitenlandse competities terwijl hij ze er bij een Suptopper of Middenmotor met zijn ogen dicht in schiet

Het is heel simpel. Brobbey is een heel middelmatig talent dat van jongs af aan al omringd is door begeleiders, fans en 'journalisten' die net doen alsof hij het nieuwe wereldwonder is en om voorrang vechten om in zijn reet te mogen kruipen. Triest genoeg zijn de beleidsbepalers en Brobbey zelf ook zelf gaan geloven dat het een wereldtalent is. Ik sluit niet uit dat hij een prima spits voor Ajax kan worden maar dat is dan ook wel het maximale.

Tja, makkelijk dit. De helft zei terughalen wordt 60 miljoen waard en de andere helft zei niet terughalen. Brobbey heeft talent, maar ik vind vanaf het begin al dat ze hem niet moesten terughalen, niet om zijn talent, maar puur op de manier hoe hij weg ging. Jammer wel hoe het nu met hem gaat, hij barst van het talent, maar mist de mentaliteit lijkt het.

10 april 2023 om 22:51

Ik zei wel terughalen. Omdat ik het een hele leuke jongen vind, een boy van de club, met veel potentie, en een van de weinige echte spitsen die we hebben gehad die we zelf hebben opgeleid. Zijn statistieken waren ook goed vorig seizoen. Maar nu wordt verwacht dat hij basisspeler is, en hij verbaast me negatief met zijn fitheid en totale gebrek aan inzet. Dat had ik zelf niet verwacht, misschien geen mensenkennis. En alsnog heeft hij oké statistieken. Echt zonde!

10 april 2023 om 22:52

Hoezo makkelijk? Het zijn toch gewoon feiten.
Als je ben terug haalt zorg dan wel dat je iemand terug haalt die een toegevoegde waarde is en er zin heeft.

Marco is goed op dreef de laatste tijd. Hij zegt echt dingen die hout snijden. Als je alles opsomt is het ook te gek voor woorden en uitermate zwak beleid afgelopen jaar.

Begint ook wel een serieuze soap te worden. Ben benieuwd wat de hoofdrolspeler er over te zeggen heeft..



De aankopen Bergwijn, Brobbey, Wijndal, Bassey, Lucca, Grillitsch en Conceicao: tja zijn het gewoon allemaal niet. Van die eerste 3 had ik verwacht dat ze een toegevoegde waarde zouden zijn. Bassey, Lucca en Conceicao had ik nooit zien spelen. Maar je kunt allang concluderen dat H2 i.c.m. van der Sar opzichtig gefaald hebben. Bijna rond de 80 a 100M gewoon weggegooid als je het in cijfers moet bekijken. Wanbeleid ten top. Ik wil en hoop dat men die van der Sar en er ook z.s.m. uit gooit. Lange clown die altijd praat maar nooit iets zegt en enkel zijn eigen hachje aan het redden is.

Bergwijn, Brobbey en Bassey compleet overbodig. Dat ziet een blinde nog wel. Als je hun prijskaartje ziet, dan barst je in huilen uit. Hoe is het mogelijk dat dit ooit goedgekeurd is? ik vond die Antony een verschrikkelijk ventje, maar ik zou hem zo willen ruilen voor Bergwijn. Bassey past gewoon niet in het team. Kick & rush voetballer. Brobbey is een luie donder die zichzelf vooral heel goed vindt heb ik het idee. Kijken of je er van de zomer nog wat voor kan vangen en verder kijken.

Misschien moet een legende als van Basten is gaan praten met dit soort gasten. Ik vind het sowieso bijzonder dat er meerdere Ajax spelers niet topfit lijken te zijn.
Van van Basten kan je van alles zeggen over bijvoorbeeld zijn carrière als trainer, maar als het over inzicht betreft voetbal gaat moet de rest gewoon stil zijn en luisteren. Brobbey, als je dit leest: ga is écht aan de bak met je flikker!

Als Feyenoorder vind ik dit helemaal niet erg.

Weet iemand eigenlijk wat het probleem is precies met zijn fitheid? Ja hij mist uithoudingsvermogen maar hoe komt dat? Andere spelers hoeven toch ook geen extra conditietraining te doen naast de reguliere clubtraining? Als je 21 jaar bent en met de club een of twee keer per dag traint ben je toch gewoon automatisch fit? Is er medisch iets niet goed met hem dan?

Ajax is altijd vrij coulant jegens types als deze. Hoe meer praatjes en grootheidswaanzin, hoe meer ze op handen gedagen worden daar. Ik zeg dit al jaren, maar als Ajax eens begint met hun (jeugd)spelers discipline en vechtlust bij te brengen, gaan er meer prijzen gewonnen worden. Talent is vaak prima aanwezig, maar 100% willen geven zie je bij Ajacieden zelden, uitzonderingen daar gelaten.

Ik snap de reactie van Van Basten wel. Ik vind ook dat Brobbey altijd wat gemakkelijk en nonchalant overkomt. Alsof het hem allemaal niet uitmaakt.

Bassey, Sanchez, Bergwijn, Brobbey, Wijndal (en Rulli??)… veel geld, maar was het nodig? Als je veel geld hebt wordt je blijkbaar minder kieskeurig dan wanneer je elk dubbeltje 2x moet omdraaien.

Marco is niet echt goed geïnformeerd. Brobbey kan geen 90 min volhouden en dat (blijkt) dus aan hemzelf te liggen. De bal ligt bij hem. Niet meer en niet minder.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren