Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bosz: ‘Ik heb Twente geweigerd, ik wacht op een grotere club. Als Ajax belt...'

Laatste update:

Peter Bosz bevestigt dat hij niet de nieuwe trainer van FC Twente wordt. Te gast in het programma Rondo van Ziggo Sport geeft de oefenmeester tekst en uitleg over zijn besluit om niet in zee te gaan met de Tukkers, met wie hij wel gesprekken voerde. Bosz steekt niet onder stoelen of banken dat hij hoopt op gesprekken met ‘grotere clubs’. Ook als Ajax zou bellen gaat Bosz het gesprek aan, erkent hij.

In de afgelopen weken werd Bosz, die sinds zijn ontslag bij Olympique Lyon geen club meer onder zijn hoede heeft gehad, nadrukkelijk gelinkt aan FC Twente. Eerder op de maandag maakte journalist Leon ten Voorde al bekend dat Bosz niet de nieuwe trainer zou worden, en dat nieuws wordt ‘s avonds dus bevestigd door de coach zelf. “Ik heb met FC Twente een gesprek gehad. Ik heb toen geluisterd naar wat zij willen en wat zij van plan zijn. Ik heb toen gezegd dat een samenwerking voor mij eigenlijk te vroeg komt.”

“Om in maart al te gaan zeggen: ik ga naar Twente... Dat komt voor mij gewoon te vroeg, dus dat heb ik ze verteld”, vervolgt Bosz. “Kijk, de meeste clubs gaan op zijn vroegst in april beginnen met zoeken naar een trainer. Maar in de praktijk blijkt ook dat het vaak eind mei of zelfs begin juni pas wordt voordat er een beslissing genomen wordt. Ze willen geen gesprekken voeren met trainers als er nog een trainer zit vanwege het risico dat het uitlekt. Ik heb dus ‘nee’ gezegd tegen FC Twente. Ik heb gezegd dat ik snap dat zij verder moeten kijken.”

Bosz heeft de gesprekken wel met FC Twente wel serieus benaderd, zo legt hij uit. “Of de interesse serieus was? Nou, om eerlijk te zijn slaap ik al een maand op de logeerkamer. Mijn vrouw komt namelijk uit Enschede, en zij was wel kwaad dat ik het niet wilde”, zegt hij lachend. “Maar wat ik eigenlijk zeg is dat ik hoop dat er een nog grotere club komt. Wat ik doe als Ajax belt? Dan zou ik wel gaan praten, maar ik heb ook met Twente ook gepraat, hè”, aldus Bosz, die aangeeft dat hij 'prijzen wil pakken'.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

VD Sar, pak je telefoon, bied als eerst je excuses aan voor datgene waardoor Bosz eerder opstapte bij Ajax en haal hem binnen. Zou je eerste goede daad sinds lange tijd zijn.

3 april 2023 om 21:26

Nou hier wil ik wel even inloggen om te zeggen dat ik het met je eens ben. Hopelijk leest hij het

3 april 2023 om 21:40

Heitinga als assistent zodat hij ook aanvallend wat kan opsteken van Bosz zodat hij dit later verdedigend wat kan finetunen wanneer hij het overneemt van Bosz.

3 april 2023 om 21:42

Heitinga kan het nooit overnemen van bosz, heeft het gewoon niet in z'n vingers. Johnny kun je afschrijven voor hoofdcoach

3 april 2023 om 21:45

Tja dat is aan Bosz of welke trainer dan ook wie als assistent komt. Ik gun het hem wel

3 april 2023 om 21:46

Lekker makkelijk. Gio verloor er 7 op een rij met Feyenoord, belde Dick huilend op voor hulp, en werd een jaar later kampioen. Alleen mag wel wat aanvallender willen denken. Wellicht dat een tijd onder de vleugels van Bosz iets aan zijn vaardigheden kan doen.

3 april 2023 om 21:48

Snap ik, maar het moet ook in je zitten, heitinga heeft het gewoon niet. Van jeugd tot jong tot eerste elftal, hij ziet het niet. Dan kun je oefenen of mentoren wat je wil. Laat johnnie lekker in de luwte

3 april 2023 om 21:50

Ik zou als Ajax zijnde eerst proberen om Slot over te nemen van Feyenoord. Lukt dit niet dan idd Boss als trainer aannemen met in beide gevallen Heitinga als assistent.

3 april 2023 om 21:56

Hansje1969,

Ajax moet nu doorpakken en direct Bosz bellen. Dit is gewoon een open sollicitatie van Peter Bosz op tv. Zo te lezen heeft hij het verleden achter zich gelaten en staat klaar om aan een nieuwe Ajax episode te beginnen.

En het zou mij niks verbazen als er achter de schermen gesproken is tussen Bosz en Sven Mislintat, de nieuwe TD. Het zijn namelijk bekenden van elkaar (dortmund). Dan heb je weer een combi die elkaar vertrouwt en eensgezind zijn.

Er zijn veel pluspunten om Bosz aan te stellen:
- hij is beschikbaar en kost geen transfersom
- hij kent de club
- heeft een mooi voetbalvisie
- zijn spelopvatting is aanvallend en verzorgd voetbal
- maakt spelers beter
- voldoet aan het profiel Ajax trainer
- Ajax is nu veel verder dan 2016/17
- Ajax heeft veel meer middelen en budget om een mooi team op te bouwen dan vroeger.
- samen met Mislintat weer de volle focus op talenten ipv dure aankopen

Belangrijk is dat de nieuwe trainer de tijd krijgt om iets op te bouwen. De vorige was helaas van korte duur. Deels door hemzelf.

3 april 2023 om 21:57

Nou hij heeft naar mijn mening wel aardig op de rit gekregen in vergelijking met zijn voorganger ik zie in hem wel een goeie trainer voor de toekomst

3 april 2023 om 21:58

True. Heeft nog niks laten zien. Niet zoals Frank met de A1 bijvoorbeeld deed.

Maar, waarom niet oordelen na de eventuele periode als assistent van Bosz?

4 april 2023 om 00:55

Heitinga faalt gewoon als coach, die maakt er een groot teringzooi van met zijn elftal. Als je in Europa League eruit ligt en kampioenschap vergooit, terwijl je alles in eigen hand had. Dan ben je gewoon niet geschikt. Feyenoord is ook niet de beste sinds jaren. Ik vond de Feyenoord van vorig jaar gevaarlijker. Eigenlijk komt het erop neer dat Heitinga en Van Nistelrooy compleet ongeschikt zijn voor Ajax en PSV. Die hebben echt zo ondermaats gepresteerd met het materiaal dat zij hebben in vergelijking met Arne Slot. Des te unieker de prestatie is van Arne Slot. Die steekt er met kop en schouder bovenuit. Doet gewoon wat hij moet doen en dat is laatste 6 wedstrijden winnen. Reiziger had de kans moeten krijgen, dan was je kampioen geweest. Die man heeft al jaren bij Ajax 1 gewerkt, weet precies wat er moet veranderen en dan gooi je een onervaren coach die totaal geen ervaring heeft, voor de leeuwen. Faalt compleet op alle vlakken, krijgt spelers niet fit, scherp en mentaal klopt het allemaal niet. Zelfs in de Europa League komen ze niet eens tot veel doelpunten. Ja dan ben je zelfs in mijn ogen nog slechter dan Schreuder.

4 april 2023 om 03:25

Ben bang dat Ajax hier alleen maar de grote verliezer zal zijn. Bosz is geen enkele garantie voor prijzen en presteerde het meest recent met topclub Lyon buiten de top 10 te staan. Ajax speelde goed onder hem, maar niet als een geoliede machine zoals vaak beweerd wordt. Na het vertrek van Kruzen bij Lyon liet hij ook nog eens bar weinig zien met ontslag tot gevolg. De kans dat hij weer ver komt in Europa met Ajax is daarnaast zeer klein. Ik acht de kans dan ook groot dat het snel tegenvalt.

Anderzijds zie ik hem dan Slot opvolgen bij Feyenoord en zit Ajax met Heitinga of een andere, nog onzekere trainer opgescheept. De signalen zullen dan zijn dat Ajax niet doorgepakt heeft.

Linksom of rechtsom, ik denk dat Ajax er niet goed uitkomt wat ze ook doen.

4 april 2023 om 03:25

Ben bang dat Ajax hier alleen maar de grote verliezer zal zijn. Bosz is geen enkele garantie voor prijzen en presteerde het meest recent met topclub Lyon buiten de top 10 te staan. Ajax speelde goed onder hem, maar niet als een geoliede machine zoals vaak beweerd wordt. Na het vertrek van Kruzen bij Lyon liet hij ook nog eens bar weinig zien met ontslag tot gevolg. De kans dat hij weer ver komt in Europa met Ajax is daarnaast zeer klein. Ik acht de kans dan ook groot dat het snel tegenvalt.

Anderzijds zie ik hem dan Slot opvolgen bij Feyenoord en zit Ajax met Heitinga of een andere, nog onzekere trainer opgescheept. De signalen zullen dan zijn dat Ajax niet doorgepakt heeft.

Linksom of rechtsom, ik denk dat Ajax er niet goed uitkomt wat ze ook doen.

4 april 2023 om 03:25

Ben bang dat Ajax hier alleen maar de grote verliezer zal zijn. Bosz is geen enkele garantie voor prijzen en presteerde het meest recent met topclub Lyon buiten de top 10 te staan. Ajax speelde goed onder hem, maar niet als een geoliede machine zoals vaak beweerd wordt. Na het vertrek van Kruzen bij Lyon liet hij ook nog eens bar weinig zien met ontslag tot gevolg. De kans dat hij weer ver komt in Europa met Ajax is daarnaast zeer klein. Ik acht de kans dan ook groot dat het snel tegenvalt.

Anderzijds zie ik hem dan Slot opvolgen bij Feyenoord en zit Ajax met Heitinga of een andere, nog onzekere trainer opgescheept. De signalen zullen dan zijn dat Ajax niet doorgepakt heeft.

Linksom of rechtsom, ik denk dat Ajax er niet goed uitkomt wat ze ook doen.

4 april 2023 om 08:44

Slot heeft net bijgetekend toch. Dat word miljoenen lappen voor een trainer, moet je niet willen.
Ook de stress wat dat oplevert in Rotterdam.
Nee, Peter Bosz is een prima optie, zou ook niet weten wie anders Ron Jans stopt ermee, al denk ik wel dat als Ajax belt hij misschien 1 of 2 jaar wilt doorgaan. Maar verder hebben we geen goede beschikbare trainers.

4 april 2023 om 09:37

Waarom zou je geen miljoenen voor een trainer betalen als die met zijn prestaties miljoenen meer op gaat leveren.
Tja en de stress die dat in Rotterdam op zou leveren hebben ze bij Ajax geen last van toch.
Dat is geen rede om Slot niet naar Ajax te halen.

4 april 2023 om 10:05

En waarom zou Slot naar Ajax willen? Speelt komend seizoen met Feyenoord zeer waarschijnlijk CL, Ajax moet daar nog keihard voor knokken. Bovendien is Ajax een wespennest, waar je niet willens en wetens wilt instappen momenteel. Als Slot vertrekt, gaat hij 100% naar het buitenland, want buiten Feyenoord zet hij in Nederland op dit moment geen stap omhoog.

4 april 2023 om 10:12

Wat zijn die laatste drie voor matige pluspunten om Bosz aan te stellen.
Dat Ajax verder is dan 16/17, meer middelen heeft en de focus kan leggen op talenten heeft volgens mij helemaal niks met Bosz te maken. Leuk zo'n lijstje maar die kan je ook maken met tegenargumenten:
- Ajax is niet meer hetzelfde als toen, er wordt nu veel meer verwacht dus hoe bekend is Ajax nog voor hem?
- De laatste jaren bij elke club ontslagen
- Vaak was er na een tijd nog weinig vertrouwen in hem bij de spelersgroep
- Presteerde ondermaats met de selecties die hij ter beschikking had

4 april 2023 om 22:12

@marc 433
Ik zou alleen niet weten wat die Mislintat gaat toevoegen. Zo bijzonder deed hij het nergens.

3 april 2023 om 21:32

Tja, is Bosz wat je echt wilt? Hij maakt het voetbal wel mooi hoor, maar nu Feyenoord, AZ en PSV een niveautje hoger aantikken dan 5 jaar geleden vind ik zijn manier van spelen erg gevaarlijk. Hij pakt nergens echt prijzen en dat ligt vind ik ook gewoon aan de manier van spelen.

3 april 2023 om 21:35

Zeker willen we dat. Coach met visie, die spelers duidelijk beter maakt en de spelopvatting zoals we dat bij Ajax willen zien. Heeft bij Ajax zijn voorgaande periode maar 1 jaar mogen bouwen en, ook vanuit hemzelf, niet netjes weggegaan, maar mag wat mij betreft in de herkansing om te laten zien wat hij neer zou zetten als hij meerdere jaren krijgt. Goede TD er naast en ik zie wel weer een elftal ontstaan met goed voetbal. Ook, in mijn visie, de enige haalbare trainer op het moment die wat kan gaan neerzetten.

3 april 2023 om 21:35

Nou de enige die een hoger niveau aantikt dan 5 jaar geleden is Feyenoord, AZ en PSV zitten nog op hetzelfde Niveau als 5 jaar geleden

3 april 2023 om 21:37

@Feye_88 Ben het wel met je eens eigenlijk. Ik vind alleen wel dat hij een kans verdient om te laten zien of hij zijn bizar aanvallende visie al heeft bijgeschaafd met het verzorgen van een goede restverdediging, zoals ten Hag en Slot dat bijvoorbeeld heel goed in hun ploegen weten te bewerkstelligen. Hij neemt in ieder geval visie mee en daar hebben we gewoon behoefte aan. Ook iemand die durft door te selecteren en beschikt over een goede dosis lef.

3 april 2023 om 21:39

Ajax heeft ook een veel betere selectie dan in 2016 toen hij kwam. En Bosz is gewoon een toptrainer in de Eredivisie. Waarom zou je hem niet willen hebben. Daarnaast heeft hij maar op een puntje de titel gemist in een jaar waarin Feyenoord ook gewoon goed was.

En zoals @eredivisieajax al aangeeft mist dit Ajax een trainer die de club herkenbaar aanvallend voetbal laat spelen. Een Heitinga en Schreuder zijn daar bij lange na niet goed genoeg voor...





3 april 2023 om 21:41

Samen met Heitinga als assistent. Dan denkt er in ieder geval iemand nog verdedigend.

3 april 2023 om 21:52

Bij welke clubs waar hij voor de prijzen speelde heeft hij ze niet gepakt? Alleen Ajax in 2016 niet. Bij Heracles kon hij promoveren, en dat deed hij dan ook. Voor de rest bijna allemaal clubs waar een beker het hoogst haalbare is. En misschien wel het belangrijkste, wat is een betere haalbare optie voor Ajax nu?

3 april 2023 om 22:18

Psv werd 5 jaar geleden dik kampioen, dat niveau was echt een heel stuk hoger dan ze nu hebben.

3 april 2023 om 21:34

En dan die domme praatjes van ja hij pakt geen prijzen, nee he-he met Lyon in de tijd van PSG en Leverkusen en Dordmund met een overmachtig Bayern. Toen hij bij Ajax zat was het echt genieten, en liep hij de titel uiteindelijk knullig mis. En presteerde hij in europa echt boven verwachting. Ook heeft hij echt een grote rol gespeeld in het ontwikkelen van spelers als Sanchez, Onana, Ziyech. Alsof Heitinga zoveel prijzen heeft gepakt, en hij staat ook nergens bekend als een coach die veel potentie heeft en zijn ploeg leuk laat voetballen in tegenstelling tot Bosz, Ja misschien Ajax onder de 9 maar verder…

3 april 2023 om 21:38

Bij Lyon en Dortmund stond hij 7de toen hij werd ontslagen. Bij Leverkusen heeft hij ook de tijd gekregen en uiteindelijk daar ook ontslagen wegens slechte resultaten. In Israël ook niets gewonnen met topclub Macabbi Tel Haviv. Bosz is niet bepaald een succesverhaal

3 april 2023 om 21:51

Precies. Ik snap niet dat hier al die Ajacieden zo graag willen dat hij naar Ajax komt. Lijkt meer een soort nostalgie, verlangen naar die leuke periode. Maar uiteindelijk een net-niet trainer, leuk voor de subtop waar niks hoeft en alles mag. Lekker risicovol aanvallend voetbal spelen en af en toe de deksel op je neus krijgen, niks aan de hand. Ajax was destijds ook aan het bouwen, weinig geld uitgeven en veel talenten laten doorstromen. Na een paar succesvolle jaren wil Ajax meer. En dan hoor ik de critici al zeggen dat het daar totaal niet op lijkt nu en dat Van der Sar dat niet gaat lukken. Maar komop, ff realistisch, periode Ten Hag was van der Sar er ook. Het is nu ff flink mis gegaan met Schreuder, elke topclub heeft dat weleens. Chelsea heeft Potter ook heel lang laten zitten ondanks slechte resultaten. Dit is gewoon even een pechseizoen. Maar aub niet teruggrijpen op Bosz.

3 april 2023 om 22:01

Omdat je maar weinig opties overhoudt en een eventuele voorronde CL eraan zit te komen. Je kan niet te lang treuzelen voor opties en in Nederland is Bosz de enige capabele kandidaat die er is. Want Ajax wil per sé een Nederlandse coach als je het zo ziet. En opties zoals Enrique zijn onmogelijk. Dus snap wel waarom je bij hem uitkomt. Hij kent de club al wat ook een enorm voordeel is als je vroeg voorrondes moet spelen.

3 april 2023 om 21:59

Ik hoop het. Lekker kamikazevoetbal spelen. Ziet er geweldig uit en je wint nooit een prijs. Meteen doen.

3 april 2023 om 22:02

Jij houdt van papagaaien?

3 april 2023 om 22:35

Snap niet dat ie gewoon niet belt..

3 april 2023 om 23:15

Er valt dus geen excuses aan te bieden omdat er dus blijkbaar niets anders is gebeurd dan dag vd sar niet 3 assistenten weg wilde sturen. Meer niet.

3 april 2023 om 23:50

Ik heb zo'n vermoeden dat dit allang gebeurd is. Bosz heeft allang te horen gekregen dat hij op de short list staat maar dat Ajax eerst wil afstemmen met de nieuwe TD zo is Bosz volledig gedekt technisch en kunnen ze samen een plan van aanpak smeden. Heitinga als assistent erbij en de overige staf vult Bosz dan zelf in. Heeft weinig zin om nu Bosz aan te stellen en er komt vervolgens een TD die hele andere ideeën heeft.

4 april 2023 om 07:56

Precies Paul, dit is het moment. Sowieso gaat er geen andere trainer in willen stappen als we straks maar EL hebben, dus grijp deze kans met beide handen aan. Heitinga wil ik nooit meer voor groep zien staan. Leuk dat hij wat beleving terugbracht in de beginfase, maar hij is net zo'n defensief denkende ballenloze slappeling als Schreuder gebleken. Hoop ook dat Feyenoord ons oprolt morgen want als we de beker nog zouden winnen krijgt Van der Sar het nog uit zijn strot dat het seizoen niet verloren was want 'je kan niet altijd winnen'. Hoe slechter het afloopt hoe beter, als dat maar betekent dat we met Peter verder kunnen.

Zullen straks wel weer een hoop criticasters zijn die zeggen dat hij geen prijzen wint. Wie wordt er wel kampioen met Dortmund en Lyon? Juist ja.

Heeft bij Ajax een uitstekende basis gelegd voor Ten Hag, flink doorgeselecteerd en daarbij toenmalige middelmaat als Gudelj, Bazoer en el Ghazi de deur gewezen. Precies dezelfde omslag die nu moet plaatsvinden in de selectie bij Ajax.

Doen!

3 april 2023 om 21:33

Hij is wel overal ontslagen... Bij Dortmund, Lyon en Bayer Leverkusen..dus en hij pakt geen prijzen maar houdt het op Ajax na ook niet heel lang vol op een hoog niveau.

3 april 2023 om 21:46

Gelukkig is hij de enige trainer die ontslagen word bij die clubs, je word tegenwoordig snel ontslagen. Teams opbouwen mag tegenwoordig niet meer

3 april 2023 om 21:53

Bij grote clubs hoor je gelijk te presteren.. teams opbouwen doe je bij middenmoters.

3 april 2023 om 23:56

Tja, dat is het risico als je dergelijke clubs coacht. Eigenlijk heeft hij het alleen slecht gedaan bij Dortmund. Daar was hij veel te naief. Daarna presteerde hij wel grotendeels naar de situatie van de club op dat moment. Dat met die prijzen is inderdaad wel een dooddoener.

4 april 2023 om 00:47

"bij grote clubs hoor je gelijk te presteren.. teams opbouwen doe je bij middenmoters." Ben ik even blij dat Arsenal een middenmoter is!

3 april 2023 om 21:33

Eens maar jij doet net alsof die om die redenen overal ontslagen is na Ajax. Het was gewoon overal niet goed genoeg uiteindelijk, valt dat niet te ontkennen. Maar goed bij Ajax wel uitstekend gedaan! Dus begrijp wel dat je enthousiast bent. De basis voor ten Hag heeft hij voornamelijk zelf gelegd naar mijn mening, na Bosz vond ik Ajax gewoon minder.

3 april 2023 om 21:35

Precies. Dezelfde mensen vinden Slot wel een geschikte trainer, maar die heeft ook nog niks gewonnen.

3 april 2023 om 21:38

Nouja, die heeft natuurlijk wel nog maar een paar maandjes daar voor nodig

3 april 2023 om 21:39

@BruineKevin - die mensen hebben het tenminste wel goed gezien, want Slot staat op het punt een mooie prijs te pakken.

3 april 2023 om 21:39

Nja, wacht nog een week of 6 en deze uitspraak is ook achterhaalt.

3 april 2023 om 21:43

Verandert natuurlijk niks aan het feit dat hij bij Feyenoord ook aangesteld werd zonder prijzen tot dan toe.

Bevestigt straks alleen maar dat wat niet is, nog kan komen 😉

4 april 2023 om 00:22

Echt Niemand verwacht dat hij met die clubs kampioen wordt maar wel dat hij met die clubs bovenin meedoet. Dat deed hij ook zelden met enorm veel wisselvalligheid.

4 april 2023 om 12:36

Met een prijs wordt niet altijd eremetaal bedoelt. Ook clubs als Dortmund en Lyon hebben doelstelling vooraanstaand van een seizoen en wanneer deze worden behaald of boven verwachting worden behaald pakken zij als club "hun prijs". Er wordt niet verwacht dat je met die clubs even kampioen wordt. Met Bosz aan het roer behaalden de clubs niet hun doelstelling en dus geen "prijs". Door zijn manier van spelen met hoge amusementswaarde behoudt hij nog een behoorlijke reputatie. Neemt niet weg dat wanneer dezelfde resultaten worden behaald met afbraakvoetbal dat de betreffende trainer al in het rijk der vergetelheid was beland.

Kom lekker terug naar MOKUM Peter. Jij past met jouw attractieve voetbal en visie perfect bij onze mooie club. Je geeft aan dat je wacht op AJAX. Maar dat is logisch

4 april 2023 om 00:21

Toch mooi om te lezen dat deze rasFeyenoorder welkom is in Amsterdam 👍🏻

Mooi. Deze man is eerlijk en heeft visie. Ik zou hem graag zien komen. Al verwacht ik niet persee fantastische resultaten. Het is attractief voetbal, wat Bosz wilt spelen, maar bij vlagen ook naïef. Maar het is wel iemand met visie en een duidelijke overtuiging.

3 april 2023 om 21:35

Bosz had in zijn jaar in Amsterdam ook pech met een goed Feyenoord, anders had hij in 1 seizoen een landstitel en een Europese finale op zijn naam gehad en had niemand het over een matig track record gehad. Soms zit het dicht bij elkaar.

3 april 2023 om 21:50

Tja als als als..als Messi toch bij Feyenoord had gespeeld🥰Maar natuurlijk hoort het nou eenmaal bij de sport dat succes en geen succes dichtbij elkaar liggen.

3 april 2023 om 21:51

Ja precies dit. Feyenoord was dat seizoen prima, maar Ajax ook en Feyenoord had dat seizoen ook wel wat wedstrijden die ze pas over de streep trokken in de laatste minuten waardoor ze wonnen of gelijkspeelden. Kan me zo de wedstrijden tegen Utrecht en Zwolle herinneren, maar volgens mij ook Heerenveen waar Kramer of Toornstra belangrijk waren met goals vlak voor tijd. Neemt niet weg dat Feyenoord dat seizoen ook gewoon prima was en dat Ajax in het begin punten liet liggen in eigen huis tegen Roda JC (gelijk) en Willem ll (verlies), maar ook bijvoorbeeld Excelsior uit door een fout van de Ligt en Groningen uit door een fout van Onana. Speelden toen al deze wedstrijden niet best, maar dit hadden eigenlijk dat seizoen gewoon 10 of 12 punten op moeten leveren en dan was je kampioen.

Gewoon gelijk als Ajax zijnde deze man vastleggen. Zo heb je tenminste al een trainer voor volgend seizoen en kan je alvast bouwen aan het team met spelers die in zijn speelstijl passen. Bosz speelt herkenbaar aanvallend voetbal waar je in de Eredivisie echt wel potten kan breken. En daarnaast krijgt hij ook de beschikking over betere spelers dan toen hij in 2016 kwam. Zou zoveel schelen als je al in de zomer met een nieuwe trainer een goeie voorbereiding kan hebben.

Warom ga je in godsnaam praten als je toch al weet dat je het niet gaat doen...

3 april 2023 om 21:45

Hij staat er dus kennelijk voor open, anders zou hij inderdaad niet gaan praten.

3 april 2023 om 21:52

Ja maar blijkbaar staat hij er juist niet voor open want hij hoopt op betere clubs. En die zijn nog steeds niet gekomen terwijl de gesprekken met Twente al beëindigd zijn.. als die nou tijdens die gesprekken betere optie heeft gekregen, dan begrijp ik het nog.

3 april 2023 om 22:15

Ze zijn niet gekomen. Hij geeft aan dat als ze (Ajax) bellen, dat hij wil praten. Dus staat hij er wel voor open, zo begrijp ik het tenminste.

3 april 2023 om 23:58

Voet achter de deur voor als de rest afhaakt. Dat kun je hem niet kwalijk nemen.

Er is weinig dat zo erg Ajax ademt als een bestuurder die vanwege een gekrenkt ego een vakman in de weg zit. Bosz is natuurlijk met stip de beste kandidaat maar ik vrees voor de Ajaxfans dat ze met die van de F-Side afgesleurde hooligan blijven opgescheept. Daar kan ik niet rouwig om zijn

Ik hoop al jaren op Peter Bosz bij PSV. Ik hou van zijn kamikaze voetbal.
Laat ie dan maar bij ons zijn primeur hebben en prijzen pakken.

Lekker naar Feyenoord gaan. Groepsfase CL. (zei hij in de uitzending ook geen nee tegen)

3 april 2023 om 22:01

Slot heeft geen extra assistent nodig hoor.

3 april 2023 om 22:39

Slot gaat echt niet blijven.

4 april 2023 om 00:03

Dat heb jij alvast voor hem besloten, mag ik je glazen bol even lenen

4 april 2023 om 00:28

Dan moet er wel een geschikte club vrij zijn. Er zijn weinig clubs vrij momenteel. Ik zie hem niet naar Tottenham gaat, weinig eer te behalen daar momenteel en die gaan geen prijzen winnen. Liverpool zou een mooie optie zijn mochten die aan het einde van het seizoen breken met Klopp.

Als je drie keer op rij wordt ontslagen bij subtoppers Bayer, Dortmund en Lyon dan mag je wel tevreden zijn met Twente. Zeker als je nooit prijzen hebt gepakt en je bekend staat als aanvallend kamikaze trainer. Bij Ajax is de verdediging slecht met Bassey, Sanchez en wijndal. Die gaat ze niet beter maken.

3 april 2023 om 21:55

Bosz speelde in een soort geïmproviseerde verdediging in zijn enige seizoen bij Ajax met Veltman op rechtsback, Sanchez (de Colombiaan) en Viergever (later dat seizoen de Ligt) centraal en Sinkgraven op linksback (later werd dat afgewisseld met Viergever). En deze spelers deden het prima, vooral Sanchez maar denk dat op Sanchez en Veltman na, deze verdediging wel beter is als je gewoon de juiste organisatie neerzet en iedereen in hun kracht gebruikt. Op Jorge Sanchez na, die is wel heel matig.

4 april 2023 om 00:41

Het verschil is wel dat de concurrentie een stuk beter is momenteel. Als je Feyenoord vergelijkt met toen en nu dan is er wel een heel groot verschil. Feyenoord werd dat seizoen gewoon kampioen met Nelom, Van der Heijden en Botteghin achterin.

4 april 2023 om 00:02

Juist in die categorie is het erg lastig als coach. De verwachtingen zijn en blijven hoog, terwijl die clubs vaak leeggekocht worden als ze de weg omhoog weer hebben gevonden. Als je kijkt naar die clubs en hun coaches, doet Bosz het niet eens zo slecht. Nu zeg ik niet dat hij vakwerk heeft afgeleverd, maar ik denk dat er genoeg coaches zijn die het slechter hadden gedaan. Vooral de verdedigers die hij ter beschikking had, waren behoorlijk matig.

4 april 2023 om 00:53

Nouja zo best was het allemaal niet. In het eerste seizoen bij Lyon achtste is al best laag als je ziet wat voor spelers hij had. Dat was geen hele matige selectie met Bruno Guimaraes en Paqueta bijvoorbeeld. De manier van spelen paste totaal niet bij de verdediging die hij had, daar kon je niet mee opbouwen. De selectie had dan ook niet veel vertrouwen meer in de trainer en dan lig je er gewoon uit. Beetje hetzelfde verhaal bij Dortmund en Leverkusen, geen topteams maar hij had ook zeker geen slechte selecties destijds.

4 april 2023 om 14:44

Mua, het is niet zo dat het ineens beter is gegaan met Lyon. Die staan momenteel nog steeds op plaats 9. Bij Dortmund liep hij wel te stuntelen, maar bij Leverkusen heeft hij het gewoon aardig gedaan. Echter, als je de geschiedenis induikt, zijn dergelijke ploegen ook nooit heel erg lang stabiel in het huidige(!) voetbalklimaat. Op een gegeven moment raken ze sterkhouders kwijt en moeten ze opnieuw gaan bouwen. Vaak zijn dat de jaren dat trainers eruit vliegen en ook in het opbouwproces overleven veel trainers het lang niet altijd. Dortmund heeft al een aantal trainers gehad na Bosz, Leverkusen is ook alweer met de derde bezig sinds Bosz vertrok en als Blanc het tij niet weet te keren, zit hij ook geen jaar meer bij Lyon.

Ik snap niet hoe Bosz zo hoogmoedig nog kan doen. Begin bij Twente en zet wat moois neer. Als je in het buitenland over Peter begint is die overal mislukt. Mooi voetbal prima maar resultaten ho maar. Ajax ieder jaar 2e of 3e met mooi voetbal nou kan je verzekeren dat niemand dat wilt.

3 april 2023 om 21:47

Beginnen bij Twente? Heb je enig idee waar hij allemaal als trainer heeft gewerkt? Dit is gewoon een internationaal ervaren trainer, Best logisch dat hij zijn opties open wil houden met trainers bij de top 3 van Nederland die niet gegarandeerd allemaal op het stoeltje blijven zitten toch?.

3 april 2023 om 22:02

Ja internationaal ervaren is ook Frank de Boer. Ook nooit wat gepresteerd zelfde als Peter Bosz. Gaat om prijzen en niet hoe aanvallend mogelijk je een team kan opstellen.

3 april 2023 om 22:39

Want bij Twente gaat hij wel prijzen pakken? En je vergelijk met Frank de Boer gaat ook niet op (4 x landskampioen, 3 bekers), onaantrekkelijk voetbal, wel prijzen. Je kunt Peter Bosz niks vinden als trainer, prima, maar je redenatie klopt niet.

Ik kan me overigens goed herinneren hoe Bosz werd verafgood in Amsterdam na het laffe voetbal van de Boer. Haalde de finale EL, ook niet gek.

4 april 2023 om 00:03

Mua, hoogmoedig? Achtereenvolgend Ajax, Dortmund, Leverkusen en Lyon. Ik kan me niet snel een coach heugen die dan plots naar de subtop van de Eredivisie verkast.

Zou een mooie binnenkomer voor Stewart zijn. RvN is gewogen en te licht bevonden.

3 april 2023 om 22:34

Hard gelach voor iemand die zelf de rol niet wilde

3 april 2023 om 23:15

Dan moet hij hem niet accepteren

4 april 2023 om 00:26

Eens, Bosz trainer, Ruud assistent dan kan Fred met pensioen

Eerste prio is een TD; daarna kan je pas weer bewegen op de markt.

3 april 2023 om 21:59

Het schijnt dat Bosz ook al eerder samengewerkt heeft met Mislintat, die nu genoemd wordt als beoogde TD. Als dat goed werkt zou het best een prima move kunnen zijn om beiden binnen te halen.

Van der Sar zal wel met 1 of andere afgekeurde Duitser aankomen als coach als ik zo zijn beleid een beetje volg. Ik zou Bosz ook bellen en morgen gelijk nog aannemen en Heitinga mag dan met hem meekijken als assistent of teruggaan naar Jong wat hij zelf wilt.

Het zou mij niet verbazen als PSV een poging waagt. Mooi dat Bosz net bevestigde dat hij een echte Feyenoorder is

Seedorf TD en Petertje terughalen, perfect voor Ajax! En een nieuwe era beginnen!

3 april 2023 om 22:43

Snap idd niet dat er relatief weinig enthousiasme is voor Seedorf als TD. Wat een in Amsterdam onderschatte naam is dat

3 april 2023 om 23:12

Hij heeft geen ervaring roepen ze dan. Alsof H2 Huntelaar, Heitinga, ten Hag, Overmars e.d. dat wel hadden!

Gewoon een prima keuze en wie weet heeft ie er wel de skills voor.

Zolang van de Sar bij Ajax zit komt bosz niet terug naar Ajax.

Wat een heerlijke uitzending, ik heb ervan genoten. Hopelijk krijgt Bosz de komende tijd geen aanbiedingen omdat Ajax nog wat posities moet invullen bovenin. Maar daarna... als de wiedeweerga naar Apeldoorn rijden en met Bosz in gesprek gaan, hij heeft alles van een echte Ajax trainer. Ik zie hem heel graag komen. Positiespel, gestructureerd drukzetten, hoge intensiteit, alles wat Ajax mist kan hij in het elftal brengen!

Clickbait titel weer, hij reageerde op een vraag naar wat als Ajax belt, daar kwam hij niet zelf mee.

Ajax: daar stapt Bosz met deze selectie niet in.

3 april 2023 om 22:09

We moeten niet doen of de selectie zo dramatisch is. Bergwijn, Wijndal, Tadic, Berghuis, Kudus, etc. in vorm zijn top Eredivisie. Dit hebben ze eerder bewezen, dus laat maar een trainer komen met een duidelijke aanvallende visie en non-voetballers zoals Sanchez weg. Dan kan hij er wat moois van maken met een aantal gerichte versterkingen.

3 april 2023 om 22:22

Hij krijgt een betere selectie dan hij toen hij aan kwam in 2016. Zo dramatisch hoeven we er niet over te doen. Er moet gewoon een capabele trainer komen die een duidelijk spelopvatting heeft en niet trainers zoals Heitinga en vooral Schreuder die geen enkele visie hebben.

Vd Sar zet je trots op zijn en haal deze man binnen, iets beters voor Nederlands begrippen loopt er niet rond (op Slot na dan).

Yep gewoon doen. Had het ook bij Ajax goed gedaan! vd Sar zet je ego opzij en herstel je fouten

Zou op dit moment de beste keus voor ajax zijn.. een paar aankopen en verkopen in de zomer en dit jaar heel erg snel vergeten!

Kom op, van der Sar. Neem ook eens een juiste beslissing....

Hij is nog steeds de type trainer die past bij Ajax. Hij kent de club, heeft er de Europa League finale mee gehaald en is daarnaast gewoon een intelligente man die weet wat hij zegt. Mocht het zover komen, dan moet de trekker een keer overgehaald worden en de laatste strohalm naar prijzen gepakt gaan worden. Zijn attractieve spelopvattingen moet hij een keer gaan belonen!

Wie belt voorzitter Piet Eringa op? Een mooiere entree kun je niet maken. Edwin van der Sar eruit gooien en met behulp van de nieuwe technisch commissaris zo snel mogelijk Peter Bosz aanstellen.

Ik zie hem graag komen, dit Ajax moet weer opnieuw gebouwd worden en daarvoor is een duidelijk visie nodig en iemand die de jeugd durft te vertrouwen. Maar dan nog moet er doorgeselecteerd worden en ook afscheid worden genomen van de miskopen van afgelopen zomer, anders maakt het niet uit wie je voor de ploeg zet.

Schaamteloos om iemand op deze manier te 'citeren'. Dat doe je met letterlijk gesproken tekst, vz, niet door een duiding van wat er gezegd is tussen aanhalingstekens te zetten. Riooljournalistiek van de bovenste plank.

Ja Peter terug halen met een goede assistent naast zich.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren