Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

V/d Vaart wil ontslagronde bij Ajax en heeft boodschap aan ‘alle Feyenoorders’

Laatste update:

Rafael van der Vaart hield het hele seizoen vol dat Ajax kampioen zou worden, maar gooit de handdoek zondagavond in de ring. De oud-middenvelder zegt in NOS Studio Voetbal zich te schamen voor de prestaties van zijn jeugdliefde en richt een boodschap aan de aartsrivaal. "Ik wil alle Rotterdammers en alle Feyenoorders feliciteren met de titel."

"Ik spreek namens mezelf, want ik kan niet namens alle Ajax-fans spreken, want die zullen het niet met me eens zijn", zegt Van der Vaart. Feyenoord liep zondag via winst tegen Sparta Rotterdam (1-3) verder uit op Ajax en staat nu acht punten los in de Eredivisie. "Met zes punten blijft het altijd een beetje gevaarlijk, maar nu is het beslist. Feyenoord is zonder twijfel de terechte kampioen. Het beste team wordt kampioen en dat zijn ze al het hele seizoen. De spelers blijven erin geloven en gaan altijd voor de winst."

"Het is echt het kampioenschap van Arne Slot. Als je de spelers van Feyenoord individueel naast die van Ajax of PSV legt, dan zou je er misschien maar twee willen omruilen", vindt Van der Vaart. De 109-voudig international heeft met afschuw naar het spel van zijn geliefde Ajax gekeken tegen Go Ahead Eagles (0-0). "Ajax verdient het kampioenschap absoluut niet, zelfs als ze het nog via een wonder zouden behalen. Wat ik vandaag van hen heb gezien, was echt verschrikkelijk."

"Het is echt heel treurig, hoor. Iedereen die bij Ajax werkt zou ontslag moeten nemen. Ik schaam me echt voor het voetbal dat ik zie. Ik zie bij Ajax een tempo... Ik denk dat ik met Ibi (Afellay, red.) nog mee zou kunnen." Met name het opbouwspel van Ajax kan Van der Vaart niet bekoren. "Ze klagen dat de tegenstander compact speelt, maar ze laten zoveel momenten voorbijgaan om de bal te geven... Vroeger werd je bij Ajax opgeleid om één, twee keer te raken. Moet je eens opletten hoe het nu bij Ajax gaat... Je zou ze bijna moeten verplichten tot één, twee keer raken, zoals op trainingen vaak gebeurt. Ze lopen allemaal maar met de bal. Ik denk dat het ook komt door een tekort aan kwaliteit. Daar ben ik wel van geschrokken. Als Edson Álvarez je beste speler is, dan heb je als Ajax een probleem."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

''als je de spelers van Feyenoord individueel naast die van Ajax of PSV legt, dan zou je er misschien maar twee willen omruilen"
Denk dat hij ze nooit naast elkaar heeft gezet
Maar bedankt voor de felicitaties (al zijn we er nog niet)

3 april 2023 om 02:50

De enige waarover ik zou kunnen twijfelen is Kudus. De rest van Ajax is echt niet zo boeiend. Gimenez is beter dan Brobbey. Ik heb liever Idrissi en Paixao dan Tadic en Bergwijn.

Al blijft Tadic qua statistieken natuurlijk prima.

Het middenveld van Feyenoord is beter dan dat van Ajax heel simpel.
Szymanski - Berghuis = Szymanski
Kokcu - Klaassen = Kokcu
Wieffer - Alvarez/Taylor = Wieffer.
Alvarez prima, alleen bij Feyenoord zou die wel die 15x rood hebben gehad.

Sanchez - Pedersen/Geertruida = Pedersen/Geertruida
Timber - Geertruida/Trauner = Geertruida/Trauner
Bassey/Alvarez - Hancko = Hancko
Wijndal - Hartman = Hartman

Rulli - Bijlow = Bijlow

Wellicht denk je vooraf dit seizoen, omdat Ajax met veel geld heeft gesmeten dat Ajax kwalitatief betere spelers heeft, maar dat is gewoon echt onzin.

Kudus is echt wel een goede speler, maar ook tegen GAE buiten die afgekeurde goal onzichtbaar.

3 april 2023 om 03:07

Mikeyduff, sorry hoor maar al die namen meen je toch niet echt? Hoewel bepaalde spelers van Feyenoord op dit moment beter in vorm zijn/ beter in dit team spelen, wil niet zeggen dat ze ook daadwerkelijke betere spelers zijn. Je maakt jezelf een beetje belachelijk met deze lijst. Het is gewoon het kampioenschap van Slot. We zullen volgend jaar wel zien wat deze spelers er van gaan bakken als ze bij Feyenoord blijven of een transfer maken. Op papier hebben Ajax en PSV betere spelers, maar de praktijk heeft laten zien dat Slot een zeer goed team heeft gemaakt van dit Feyenoord.

3 april 2023 om 03:42

Wat betekend het om op papier een betere speler te zijn?
De Feyenoord spelers hebben in praktijk laten zien beter te zijn. Zowel een heel seizoen als in de onderlinge ontmoetingen.
Neem een Timber. Op papier geweldig maar al een jaar niks laten zien. Doe mij maar een Geertruida.

3 april 2023 om 05:54

Mocht Ajax aanstaande woensdag winnen van Feyenoord staan ze volgens mij gelijk in onderlinge ontmoetingen. Daarnaast kijk je ook naar potenties van spelers. Maar goed, tegen en met Feyenoorders valt dit seizoen niet normaal te praten. Normaal was ik enigszins blij als Feyenoord het goed deed. Als PSV fan gun ik het Feyenoord meer dan Ajax. Echter is dit de afgelopen maanden veranderd. Het gedrag (met name de arrogantie) dat Feyenoord supporters, spelers en trainer hebben laten zien, kan Ajax nog wat van leren. Je wordt voor de derde keer in deze eeuw kampioen in een seizoen waar alles goed valt. Even rustig aan zou ik zeggen

3 april 2023 om 06:06

Leuk hoor potentie. Maar dat is natuurlijk zo subjectief als wat. Op grond van wat hebben Taylor en Brobbey, Rensch, Fitz Jim, Baas etc allemaal zoveel potentie en tegenhangers als Geertruida, Timber. Kokcu, Gimenez, Paixao en Szymanski dat niet? Omdat ze niet uit de befaamde Ajax opleiding komen? En laten we het over PSV maar niet hebben. Een verdediging met Obispo, Teze, Ramalho en Mwene kan ik al helemaal niet serieus nemen. Ook kwa waarde volgens Transfermarket scheelt het weinig. (Tussen PSV en Feyenoord)

3 april 2023 om 06:16

Dat bedoel ik dus; er valt niet met Feyenoorders te praten dit seizoen. Misschien zit ik er naast, maar ik vrees het ergste voor Feyenoord als Slot weg is. We zullen dezelfde spelers over een jaartje nog een keer naast elkaar zetten.
Het is alsof Ajacieden gaan roepen dat ze betere spelers hadden dan Real Madrid in 2018. Nee ze hadden een beter team, dat is een groot verschil.

3 april 2023 om 06:24

Ben toch wel benieuwd, welke psv spelers zijn op papier beter dan feyenoord?

3 april 2023 om 06:26

Met jou valt niet te praten want je geeft neegens antwoord op en roept gelijk is niet met feyenoorders te praten!

3 april 2023 om 06:30

Bart de Groot. Ik vind zijn lijst ook te optimistisch, maar inmiddels kun je wel stellen dat het 50/50 is en zal het 60/40 - 40/60 op basis van wie in vorm is maar men kan niet meer volhouden dat de selectie van PSV of Ajax beter is, want daar is hef team teveel door gegroeid, want bij Ajax zie je inmiddels ook dat het niet alleen vorm is, maar ook een gebrek aan kwaliteit wanneer je kijkt bijv. naar Bassey, Sanches of Wijndal. Slot heeft zeker een belangrijk aandeel, maar wij moeten nu niet doen alsof men zonder Slot ineens uiteen valt. Er is gewoon uitstekend ingekocht waardoor het gat met Ajax/PSV is verkleind /verdwenen. En dit is geen arrogantie, maar puur gebaseerd op wat ik constateer op basis van dit seizoen. Ajax heeft verkeerde spelers gehaald waarin met met name opbouwend erg zwak is en moet je gewoon kunnen toegeven.

3 april 2023 om 06:31

Tja toen hadden zij Ten Hag en nu niet meer. Maar toen lag et ook niet allemaal aan ten Hag. Minimaal de helft van Feyenoord kan je bij ajax en Psv in de basis zetten zonder dat zij er dan op achteruit gaan. En in potentie misschien nog wel meer juist omdat we zoveel nieuwe spelers hebben. Van der Vaart doet hier gewoon een beetje een rare uitspraak, dat zou je ook kunnen erkennen.

3 april 2023 om 06:37

@bartdegroot is dit echt je argument? Haha. Over dat stukje met jullie verdedigers. Volgens TM zijn onze 2 beste verdedigers Hancko en Geertruida respectievelijk 20 en 18 miljoen waard. Bij jullie Boscagli en Brantwaite 8 en 7. Hoezo is het zo moeilijk om toe te geven dat de verdediging veel beter. Ik heb ook weinig moeite om toe te geven dat Sangare beter is Wieffer hoor...aanvallend heeft PSV ook meer potentie met Simons en Bakayoko. Maar verdediging en middenveld vind ik Feyenoord beter of niet onderdoen.

3 april 2023 om 06:38

El barca; de enige die ik bij psv zou willen zien zijn de cv’s, spits en Makkelie. Verder niemand

3 april 2023 om 06:44

Heel fijn, maar Feyenoorders zullen omgekeerd het zelfde roepen. Maar ok Mwene of Pedersen is lood om oud ijzer. Jij kiest Veerman of Til over Kokcu...dat zegt al genoeg over hoe objectief jij bent.

3 april 2023 om 07:00

Nee Sangare over kokcu

3 april 2023 om 07:15

Ik ben wel benieuwd naar de arrogantie van de Feyenoordsupporters, spelers en trainer? Denk eerder dat je aan het idee moet wennen, dat er momenteel veel gewonnen wordt en de club succesvol is (nog wel zonder prijs) Je kan niet ontkennen dat Feyenoord het leukste voetbal speelt, daardoor verdiend bovenaan staat. Dat is niemand gewend natuurlijk en dan ben je blijkbaar al gauw arrogant.

3 april 2023 om 07:26

Naja de supporters hebben dit seizoen totaal geen realiteitsbesef en zijn in de veronderstelling dat heel Nederland en de knvb tegen hun is. Nogmaals; tot voor kort gunde ik het Feyenoord, ik woon zelfs in rdamzuid en het is genieten als die kleine cafeetjes vol staan iedere twee weken. Dat neemt niet weg dat supporters wat bescheiden mogen doen. De knvb is niet tegen jullie, als dat dit seizoen niet gebleken is dan weet ik niet wat er nog meer moet gebeuren. Dat het team dit seizoen perfect in elkaar is gevallen mede dankzij slot, is niet iets wat komende jaren vaker zal gebeuren. Dat gebeurt namelijk zelden bij een volledig nieuw team (Napoli ook dit seizoen).
Waarom ik vraag naar iets meer bescheidenheid; weet waar je vandaan komt. Je wint voor t eerst sinds 2005 in de Arens en komt dan ineens praten. Je wordt voor de derde keer deze eeuw kampioen en Feyenoord is ineens PSV en misschien wel Ajax voorbij. Even rustig aan. Niet erg lang geleden waren jullie niet eens titelkandidaat

3 april 2023 om 07:36

Eens met je, bescheidenheid is op zn plaats, stand en rang heeft daar overigens weinig mee te maken. Slot speelt een grote rol, en dat ga je niet makkelijk opvangen. Maar goed ja we hebben dit seizoen de scheids veeeel vaker tegen dan mee, daar is niks gelogen aan. Gister weer een goed voorbeeld van een wedstrijd met onbegrijpelijke beslissingen, nee dat maakt niet dat de KNVB tegen ons is.

3 april 2023 om 07:41

Alleen al Alvarez en Taylor onder een noemer plaatsen, maakt je bericht al een beetje ongeloofwaardig. Hoeveel spelers leverde Ajax en Feyenoord aan WK vangers?
Maar ben wel met je eens dat Ajax spelers vaak de hemel worden ingeprezen. Neem een Taylor bijvoorbeeld. Kan helemaal niks. Alvarez zal Ajax nog wel heel veel geld gaan opleveren. Snap dus ook niet waarom je die bij elkaar noemt. Totaal verschillende spelers. En zeg je ook nog eens dat Trauner beter is.

3 april 2023 om 07:55

Iedereen heeft eigen kwaliteiten maar om te zeggen dat je maar 2 spelers zou willen. Vind het echt weer een domme opmerking. Hancko Geertruida Hartman dat zijn er al 3 die zeker een aanwinst zijn voor elke topclub. Dit is nog alleen de verdedigingslinie .Raar ventje blijft het ook, als een analist moet je toch wel enigszins neutraal blijven.

3 april 2023 om 07:57

Sympathie en 'gunnen' is wel het laatste wat Feyenoord van andere supporters wil. Blijf maar vooral jezelf dingen wijsmaken om niet toe te hoeven geven dat Ajax en PSV op alle vlakken tekort zijn gekomen.

3 april 2023 om 07:58

Waan van de dag. Omdat Ajax een minder jaar heeft betekent het niet dat Feyenoord over beter is. Timber is veruit de beste verdediger in NL en heeft een lastig jaar.

Met Feyenoorf supporters valt er dit jaar amper te praten. De naderende titel geeft de supporters hallucinaties over kwaliteiten die er niet zijn.

3 april 2023 om 08:00

CIC13, ze zijn ook op alle vlakken tekortgeschoten. Als je namelijk als Ajax zijnde 7 wedstrijden achter elkaar niet wint en als PSV zijnde sta je nog in punten gelijk, dan heb je beide gewoon een heel slecht seizoen gehad. Dat lijkt mij duidelijk.

3 april 2023 om 08:10

@bartdegroot,

Je verwijst Feyenoorders veel en dat er men hen niet te praten valt en alleen maar omdat ze het niet met jou eens zijn. Jij vergelijkt Sangare met Kokcu en dat slaat echt nergens op. Je gaat Pederson toch ook niet met Simons vergelijken om gelijk te krijgen.

Het is Kokcu vs Veerman vs Berghuis en Wieffer vs Sangare vs Alvarez en Szymanski vs Simons (of Til) vs Taylor (klaassen). Mijn inziens is het allemaal aan elkaar gewaagd.

Ajax heeft op papier na de winterstop de beste aanval, voor de winterstop was dat Psv. Feyenoord heeft mijn inziens de sterkste verdediging wat i.c.m. Slot de doorslag geeft in de huidige stand.

De analisten blijven zeggen dat ze hooguit 2 Feyenoorders zouden opnemen in hun elftal is gewoon klinkklare onzin om Slot maar te kunnen ophemelen. AZ heeft ook op elke positie een betere voetballer volgens hen. Geertuida, Hancko en Kokcu zouden mijn inziens bij alle 3 de clubs ten alle tijde basis staan en dan kan je nog discussiëren over Gimenez.

En soms is het ook persoonlijke voorkeur. En soms kan je ook schuiven met spelers. Simons kan je ook rechtsbuiten zetten ipv op 10. Dan krijg je een hele andere discussie met Szymanski vs Til vs. Taylor.

3 april 2023 om 08:13

En dat is dus ook de enige reden dat Feyenoord kampioen wordt, falende concurrentie. Zonder Slot had je playoffs gespeeld man.. Feyenoorders zijn de nieuwe Ajacieden, arrogant en lucky.

3 april 2023 om 08:19

Ja hoor Mik. Slot had met het elftal van Sparta ook kampioen geworden natuurlijk!

3 april 2023 om 08:23

Als een speler in vorm is, klasse laat zien, kortom beter is dan een ander speler, dan is hij simpelweg beter.

3 april 2023 om 08:23

Ik denk dat je gelijk hebt, dit Feyenoord is vooral een heel goed team. Je ziet het aan het Ajax van 2018, die toppers hebben het bijna allemaal moeilijk op een niveau hoger. Verder hoef je de vergelijking net Ajax natuurlijk niet te trekken, dat team had veel meer individuele klasse als dit Feyenoord.

3 april 2023 om 08:28

Ohjaa wat Mari Been is ook zo lekker neutraal . Wat een gedoe om niks weer haha

3 april 2023 om 08:30

Klopt, zo heeft Ajax 36 titels op haar naam staan omdat die seizoenen de andere teams in dezelfde competitie om uiteenlopende redenen faalden en voor Psv geldt dat 22x.

3 april 2023 om 08:42

@bartdegroot75,

Dat is het dus, wij Ajacieden worden al jarenlang arrogant genoeg, in een positie waar we ook wel arrogant mogen zijn omdat hoe je het ook bekijkt, wij de grootste club van Nederland zijn. Maar Feyenoord supporters die daar het meeste commentaar op hebben, zijn echt nog 5 keer zo arrogant. Één jaar loopt het goed, en ze doen alsof ze bij de top van Europa horen.

Maar laat ze maar een jaar. Nu kunnen ze tegenover Ajax niet meer gaan roepen dat Amsterdammers arrogant zijn.

3 april 2023 om 08:48

Waar lees je dat precies jeroentje? Kun je het misschien quoten?

3 april 2023 om 08:49

Het is weer genieten op vz. Goede start van de week dit, meer haat en onderschatting ajb haha.

Laat ze maar niemand met ons willen ruilen, dat betekent dat we nog steeds worden gezien als underdog en die rol bevalt perfect.

De frustratie bij sommige is echt mooi hoor. Nooit verwacht dat ik daar zo van kon gaan genieten.

"Feyenoorders zijn de nieuwe Ajacieden, arrogant en lucky."

Zo zijn we inderdaad allemaal, net als alle Ajacieden haha. Wat een arrogant volkje zijn we eigenlijk he?!

3 april 2023 om 09:22

Het allermooiste is dat Ajacieden nu de onderbroek vol hebben van onze arrogantie onder een artikel waarin een Ajacied roept dat ie eigenlijk niemand zou ruilen met Feyenoord terwijl ze 8 punten achterstaan, de klassieker voor het eerst in 181 jaar hebben verloren en Europa zijn uitgelachen. Maar goed, ironie is ook lastig te ontdekken met een bord voor je kop.

3 april 2023 om 10:16

Afgelopen zondag hoor je pas op de tribunes bij Feyenoord liederen luidkeels over kampioenschap. Bij Ajax al voordat een bal heeft gerold en zelfs met 8 punten achterstand en 7 wedstrijden te spelen. Wel een wereld van verschil.

3 april 2023 om 10:21

@mikey ik snap dat de euforie groot is bij de Feyenoorders, want ze beleven een fantastisch seizoen. Maar je vergelijking....

Op basis van wat is Szymanski beter dan Berghuis? Berghuis heeft bij Feyenoord statistieken gehaald in één seizoen waar Szymanski er twee of drie voor nodig heeft om tot dat aantal goals en assists te komen. En dat was ook nog eens een Feyenoord dat niet zo goed draaide als dit Feyenoord.

Waarom je denkt dat Wieffer beter is dan Alvarez is mij een raadsel. Alvarez heeft zich in de CL bewezen en heeft al 61 interlands voor Mexico gespeeld. Wieffer heeft nu 25 wedstrijden in Feyenoord 1 gespeeld en heeft één keer tegen Gibraltar mogen spelen... Nee, Wieffer is echt nog niet op het niveau van Alvarez.

Geertruida en Trauner beter dan Timber? Dit seizoen wellicht, omdat Feyenoord een goed seizoen draait en ajax een slecht seizoen. Maar Timber heeft zich al op veel hoger niveau (CL en WK) bewezen. Geetruida zit nu pas voor het eerst bij Oranje en heeft nog nooit CL gespeeld. Trauner zit al op de piek van zijn carriere en Feyenoord is wel zijn max.

Verder Bijllow beter dan Rulli? Wellicht als Bijlow eens een seizoen fit is, maar is een onbetrouwbare eerste doelman want hij is zo vaak geblesseerd. Ik zeg niet dat Rulli beter is, maar die heeft zich in Spanje en Europa gewoon jaren goed staande gehouden. Dat is echt geen koekebakker.

3 april 2023 om 10:27



Ik denk dat Veerman en Kokcu ongeveer van hetzelfde niveau zijn. Qua statistieken is Veerman iets efficienter.

Kokcu is elke 233 minuten bij een goal betrokken in de Ed.
Veerman is elke 143 minuten betrokken bij een goal in de ED. En Veerman neemt geen penalties bij PSV.

3 april 2023 om 10:31

"de rest van Ajax is echt niet zo boeiend".

Onzin! Er is geen enkele Feyenoord speler die overeind zou blijven als je hem op het wedstrijdformulier van Ajax zou zetten, die zouden stuk voor stuk net zo door de mand vallen als de eigen spelers van Ajax. Feyenoord is een team en daar hebben de spelers houvast aan en gaan ze vanzelf beter van spelen, terwijl het elftal van Ajax als los zand aan elkaar hangt. Bij Feyenoord is alles duidelijk en dan is het veel makkelijker voetballen dan bij Ajax waar de linkerhand geen enkel idee heeft waar de rechter mee bezig is. Het belangrijkste is echter dat Feyenoord de beste coach van NL heeft, waar die voorheen aan het roer stond bij Ajax. Ga niet gek kijken als het Feyenoord als Slot mocht vertrekken, net zo vergaat als Ajax. Ik zie het gebeuren dat als Slot bij Ajax aan de slag zou gaan, de spelers die nu verguisd worden ineens prima spelers blijken te zijn, de problemen bij Ajax komen niet omdat de selectie slecht is, maar omdat de coaches er niet in zijn geslaagd om er een homogeen geheel van te maken, zoals Ten Hag wel is gelukt. Heitinga is een rookie, die mag je dat niet verwijten, maar met Schreuder is het een totaal ander verhaal. Die heeft simpelweg opzichtig gefaald.

3 april 2023 om 10:35

Ik zit me in dit topic toch al de hele tijd af te vragen met wat voor Feyenoorders de gefrustreerde gastjes in deze discussie te maken hebben. Tot gisteren hoor ik namelijk alle Feyenoorders om me heen zeggen dat het allemaal nog niet zo zeker is dat we zomaar kampioen worden. "blijft tenslotte wel Feyenoord" is een veel gehoorde kreet.

Waar komen jullie in hemelsnaam dat de arrogantie er af druipt?

Overigens stoor ik me wel aan het feit dat iedereen maar roept dat het 100 aan Slot ligt. Zo slecht zijn de spelers ook weer niet toch? Als je er eens echt goed naar gaat kijken, puur naar intrinsieke kwaliteit en niet naar vorm van de dag, fitheid of het team gevoel e.d...ik zie in een elftal samengesteld van de beste spelers van de traditionele top 3, toch rustig een handje vol Feyenoorders staan eerlijk gezegd. (Zie opstelling.)

Natuurlijk, super knap dat Slot er in zo'n korte tijd een team van heeft weten te maken. Van veel spelers wisten we ook aan het begin van het seizoen helemaal niet hoe goed of slecht ze waren. Maar inmiddels kunnen we toch gewoon stellen dat Feyenoord op een aantal posities gewoon wel echt kwaliteit heeft rond lopen.

Edit: Denk dat de keepers Benitez-Bijlow-Rulli elkaar alle 3 niet heel ver ontlopen eerlijk gezged.

Bijlow
Geertruida
Timber
Hancko
Hartman/Aanh
Alvarez/Sang
Xavci Simons
Kokcu/Berghu
Kudus
Gimenez/Tadi
Bergwijn
3 april 2023 om 10:53

@Bartdegroot75: Nee, een hoeveelheid supporters( want dat is v/d Vaart natuurlijk gewoon, een supporters) maken zichzelf belachelijk door dat steeds te roepen. “Op papier zijn de spelers van Ajax en PSV beter”. Op welk papier? Een kladblok zeker. Over welke spelers heb je het dan? Bergwijn, Taylor, Rensch, Bassey, Wijndal, Klaasen,Sanchez, Brobbey ? Allemaal middelmaat, daar ben ik echt niet jaloers op en hoef ik niet bij Feyenoord te zien. Duurder zijn ze wel, maar dat zegt niets over kwaliteit. Dat zegt meer over het technische beleid van de club, die verkeerde inschattingen hebben gemaakt en er gewoon zijn ingelegd. Kudus en Tadic zijn in mijn ogen de enige die erboven uit steken. Ben zelfs blij dat Berghuis weg is, want sindsdien gaat het alleen maar beter. Het is gewoon een zwaktebod en jezelf indekken om te roepen dat het allemaal alleen aan Slot ligt, want dat is gewoon de grootste onzin.

3 april 2023 om 11:22

Bizzlad, daar moet je je helemaal niet aan storen joh. Daar moet je van genieten. Een ieder die zich niet laat leiden door frustratie kan gewoon zien dat er ook op individueel gebied zat kwaliteit rondloopt bij Feyenoord. In combinatie met een uitstekende coach kunnen er dan opeens mooie dingen neergezet worden en kunnen zowel het team als de individuen enorm groeien.

Mensen zijn deze situatie niet gewend omdat het jarenlang al vroeg duidelijk was wie de eredivisie ging winnen. Eerst een hele tijd Psv, afgelopen tijd Ajax. Geef ze even de tijd om te wennen, want als je verliezen niet gewend bent komt het extra hard aan😉.

Dat gezegd hebbende kan alles in een jaar weer in duigen vallen. Zie Ajax nu bijvoorbeeld. Wat dat betreft is succes zo fragiel.
Dus ik geniet als Feyenoorder dubbel en dwars dit seizoen, want volgend jaar kan het weer volledig anders zijn. Dat besef hebben heel veel Feyenoorders overigens.

3 april 2023 om 11:22

Waarom zijn Feyenoorders zo op hun teentjes getrapt zodra er wordt aangeven dat er maar enkele van hun basisspelers aantrekkelijk zijn.
Zo gek is dat toch niet?
Wilt iedere City fan nu opeens iedereen van Arsenal hebben in de basis?
FF serieus man geniet gewoon van het mooi seizoen want zoals Ajax bewijst kan het volgend jaar heel anders en slecht zijn.

3 april 2023 om 12:10

Laten we het omdraaien, Lee. Vanwaar de drang om maar constant aan te willen geven hoe matig de selectie van Feyenoord wel niet is en dat deze bij Ajax of PSV niet aan spelen toe zouden komen? Ik doel hiermee niet specifiek op jou trouwens.

3 april 2023 om 13:00

Ik begrijp je Repuiztav.
Maar iets met hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind.

Ze zien dit Feyenoord als een collectieve goede ploeg en niet zozeer individuele goeie spelers.

Idrissi heeft het elders niet gered, maar bij Feyenoord leeft hij op om maar een voorbeeld op te noemen. Nou prima. Past zeer goed in het team. Of hij individueel zo denderend is daar zijn de meningen over verdeeld.
Dat mag.
kokcu is bij Feynoord top voor zn land niet al te spectaculair. Tja.

Zijn maar voorbeelden. Deze spelers hebben echter een geweldig seizoen achter de rug en vooral de spelers van Ajax en PSV een zeer slechte. Volgend jaar kan het zo weer anders zijn en spreekt men opeens over Feyenoord speelt naar zn kunnen, maar echte topspelers presteren jaar in jaar uit. Denk dat men pas overtuigd is waneer de Feyenoord spelers structureel goed presteren en dat is niet zo gek.

Niet dat de Ajax en PSV spelers echt top zijn trouwens.

3 april 2023 om 16:16

Ahh.. het gaat er dus alleen om of je in onderlinge wedstrijden wint, want dan sta je gelijk in onderlinge ontmoetingen en dan ben je even goed (of, als je Ajax bent, altijd wat beter dan de rest, natuurlijk). Als je over een heel seizoen kijkt, leveren eigenlijk alle spelers van Feyenoord dit seizoen continu. En levert er eentje niet, dan doet zijn vervanger dat wel. Dat zie ik bij Ajax dit hele seizoen niet. Wanhoopspogingen door een Lucca erin te zetten en lange ballen er in te pompen, dat is zo'n beetje het enige plan B wat ik bij Ajax zie. PSV laat het even zo vaak afweten. Afgelopen weekend tegen NEC t/m de 0-4 een fan-tas-ti-sche wedstrijd gezien van PSV. Voetballend vermogen is er zeker wel, maar op doorzettingsvermogen en motivatie laten ze het vaak afweten. En dat zit dit seizoen bij Feyenoord wel goed.

Dat is geen arrogantie, maar voor dit seizoen (en ook een groot deel van vorig seizoen) gewoon een constatering. Dit ondanks het inpassen van 15 nieuwe namen in de selectie. Ja, we zitten niet altijd meer billenknijpend op de bank als Feyenoorders dit seizoen. We weten echter donders goed dat dat niet altijd zo blijft. Trainers en spelers komen en gaan en dan moet je maar zien wat het wordt. Maar mogen we er dan verdorie wel even van genieten dat je bijkans onverslaanbaar lijkt te zijn?

Daarnaast ben ik benieuwd waar Slot zo arrogant is. En de supporters ook, trouwens? Gisteren bij een 1-3 voorsprong werd voor de eerste keer het woord 'kampioen' gezongen. Mag dat bij 8 punten voorsprong en een relatief makkelijk programma? Dat is toch geen arrogantie? Arrogantie is vanaf speelronde 1 roepen dat je de beste bent. Soort van Wzawzdb, maar dan van Feyenoord. Maar daar kun je Slot, de spelers en de supporters niet op betrappen.

3 april 2023 om 16:23

"deze spelers hebben echter een geweldig seizoen achter de rug en vooral de spelers van Ajax en PSV een zeer slechte. Volgend jaar kan het zo weer anders zijn en spreekt men opeens over Feyenoord speelt naar zn kunnen, maar echte topspelers presteren jaar in jaar uit."

Dan mag je concluderen dat zowel Ajax als PSV eigenlijk nauwelijks of eigenlijk geen topspelers hebben. Tenminste, ze moeten jaar in jaar uit presteren toch? Kom op zeg, zo werkt het niet.

Van Kokcu kun je niet zeggen dat het geen topspeler is. Die kan ook prima mee aan de bovenkant van de subtop in de PL. Ik denk dat het een ideale speler is naast Casemiro bij MU en snel Eriksen eruit. Ook spelers als Hancko, Geertruida, Trauner en inmiddels Wiefer zijn echt wel op een niveau dat ze een paar stappen hogerop niet zouden misstaan.

3 april 2023 om 19:22

Tadic is de enige topspeler bij Ajax hij heeft namelijk jaar in jaar uit zichzelf bewezen. De rest niet en dat blijkt uit de prestaties.

3 april 2023 om 12:49

Bij-zonder in principe ben ik het wel eens met ze. Op papier en waarde is Ajax beter. In praktijk is Feyenoord op elk vlak beter. Slot heeft een collectief gemaakt, een solide team die min-punten verbloemd en +punten vergroot. Dat is het verschil tussen Ajax en PSV vs Feyenoord. Ik durf hier oprecht ook te zeggen, sorry Feyenoord, maar een speler van Ajax of PSV zou ik op dit moment wel eerder kopen omdat ik denk dat Slot weet hoe zijn team werkt. Waarbij ik niet zou weten hoe een bijvoorbeeld Kocku zou werken in een ander team. Slot heeft Feyenoord als team laten voetballen waarbij Ajax en PSV veel van individuen moeten hebben.

4 april 2023 om 10:18

Van PSV zou ik wel een paar spelers willen hebben (Xavi Simons, Veerman, Sangare). Van Feyenoord eigenlijk alleen Geertruida (en Slot als we de trainers ook meetellen). Maar van de andere kant denk ik dat ze in Eindhoven en Rotterdam ook niet echt op spelers van Ajax zitten te wachten.

Dat gelul over dat je maar 2 spelers zou willen omruilen.
Tuurlijk heeft Slot het goed gedaan en zorgt hij dat de spelers tot wasdom komen, maar er loopt echt kwaliteit rond. Bijlow, Kokcu, Trauner, Wieffer, Hancko, Geertruida, Szymanski en Santi zouden prima bij PSV of Ajax in de basis kunnen staan of er in ieder geval om een basisplaats strijden

3 april 2023 om 01:38

Het zijn hele goede spelers maar die van Ajax op dezelfde positie zijn toch wel echt beter denk ik. Je ziet ook de enorme verschil in transferwaarde tussen de spelers. Maar Kokcu is echt wel veel beter dan Taylor. En Pedersen vind ik ook veel beter dan Rensch. Ook Geertruida zou zeker in de basis spelen bij Ajax. Maar bij die andere spelers betwijfel ik het maar ze doen niet veel onder de Ajax spelers.

3 april 2023 om 01:44

Hancko zou er lachend in staan bij elke Eredivisie club. Santi moet concurreren met Tadic, wat geduchte tegenstanders zouden zijn. Szymanski is op dit moment gewoon de betere op 10 ten opzichte van anderen in de competitie. Voor de rest die genoemd is heeft Ajax gelijkwaardige, al dan niet betere spelers inderdaad. Alvarez is een no brainer, Kudus idem. Rulli of Bijlow zou niet heel veel schelen denk ik.

3 april 2023 om 01:44

Hancko zou absoluut spelen bij Ajax. Centraal én als linksback zou hij de beste optie zijn

3 april 2023 om 01:48

Zelfs reservelinksback Marcos Lopez zou bij Ajax in de basis staan.

3 april 2023 om 01:50

Ook Hancko zou zeker spelen in dit Ajax.

3 april 2023 om 09:12

Vs Wijndal no way #BesteLinkerkant

3 april 2023 om 10:27

@geeninspiratie, ik ben het met je eens over alle spelers echter niet over de 10 positie. Ik denk niet dat er een club in de Eredivisie is die Simons daar niet neer zou zetten, m.u.v. Van Nistelrooij.

3 april 2023 om 10:38

"hancko zou absoluut spelen bij Ajax. Centraal én als linksback zou hij de beste optie zijn".

Bij dit Ajax misschien wel, maar dit Ajax is niet meer dan een slap aftreksel van het Ajax van Ten Hag en dus geen enkele graadmeter. Dat is het sowieso al niet omdat Ajax dun bezet is links centraal achterin en bijv. Bassey zijn weg nog moet vinden in NL. Dat geldt feitelijk ook voor de LB positie, daar heeft Wijndal nog geen enkele indruk weten te maken en Bassey is daar gewoon niet geschikt voor. Het is niet voor niets dat Heitinga daar gisteren talent Youri Baas liet spelen en het zou geen prestatie van formaat zijn als de ervaren Hancko die er uit zou spelen.

3 april 2023 om 11:06

@dolarasinum, "bij dit Ajax misschien wel..."

We leven toch ook in het heden? Hoe bizar is het om het niet over "dit Ajax" te hebben omdat het niet goed gaat?

3 april 2023 om 11:10

Wat wil je dan Dolor....dit Feyenoord vergelijken met het Ajax van 18/19? Dat slaat toch ook nergens op.

De stelling die veel analisten vast houden is dat Feyenoord op papier geen betere spelers heeft dan Ajax en PSV. Aan het begin van het seizoen was ik het daar m.u.v. Bijlow, Geertruida en Kokcu nog mee eens ook. Maar nu....3 kwart seizoen verder, mogen we toch best constateren dat Feyenoord ook gewoon goed ingekocht heeft en dat ook jongens als Hancko en Gimenez niet zouden misstaan bij de concurrenten? Of dat jongens als Hartman en Wieffer zich goed ontwikkelen en (met name Hartman) niet onder doet voor de spelers die bij de concurrentie op hun positie staan?

3 april 2023 om 11:20

Ja die transferwaardes online zijn heel leuk hoor, maar hoe is dat na dit seizoen.
Enige reden waarom bassey 18 miljoen is, is omdat Ajax 23 miljoen voor die clown betaald heeft.
Hacko is veel beter dan hem.

Zelfde kan gezegd worden over Bergwijn, vertegenwoordigt een hoge transferwaarde momenteel op transfermarket, puur door zijn afkoopsom, nog een seizoen als deze en hij duikelt als een baksteen in elkaar.

Timber is er een voorbeeld, die staat momenteel op 42 miljoen, Geertruida op 18.
Als feyenoord volgend jaar CL speelt, en Geertruida ook steevast bij oranje geselecteerd word, zijn die rollen zo omgedraaid.

Middenveld van Ajax met taylor en klaasen is gewoon matig, kokcu wiefer zijn gewoon beter.
Berghuis vind ik de enige die nog wel presteert, een symanski doet dat echter ook.

4 april 2023 om 10:25

Berghuis presteert juist niet.

3 april 2023 om 07:07

@fr010frdam Trauner, Kökçü Hancko en Geertruida zouden bij PSV waarschijnlijk in de basis staan maar verder is het qua niveau redelijk gelijk denk ik. Het verschil zit het in mijn ogen vooral in de volwassen manier van spelen en de stabiliteit, ook in vergelijking met Ajax. Ik vind wel dat Slot complimenten verdient voor wat hij heeft neergezet, hij heeft inderdaad een prima selectie maar je maar je hebt wel een trainer met visie en kwaliteit nodig om dat geheel tot een goed spelend elftal te maken en dat is Slot tot nu toe behoorlijk gelukt.

3 april 2023 om 11:11

Ik denk dat de gehele achterhoede van Feyenoord in de basis zou staan bij PSV. Ook een fitte Bijlow (ondanks dat Benitez gewoon een goede keeper is), zou bij PSV in de basis staan.

Daarnaast is Gimenez echt wel beter dan De Jong en Silva. Daarmee kom ik uit op 7 spelers van Feyenoord

3 april 2023 om 11:22

Hele verdediging plus keeper, zou basis staan bij psv, enige die bij Feyenoord erin zouden staan zijn, xavi, sangare en misschien bakayoko

3 april 2023 om 18:29

Ik noem in principe ook de gehele verdediging van Feyenoord, alleen Mauro jr. zou ik wel opstellen. Bijlow en Benitez vind ik redelijk gelijk op maar Benitez heeft even wat meer uitstraling en daar hou ik wel van. Gimenez doet het nu inderdaad erg goed maar als PSV supporter kijk ik toch een beetje door een rood witte (psv)bril en als je meeneemt wat hij eerder gepresteerd heeft dan zou ik toch voor onze Luukinho kiezen.

3 april 2023 om 18:40

@maldini86 Verdediging wil ik nog in mee gaan maar ik zie liever Benitez dan Bijlow hoor. Xavi en Sangaré zouden bij Feyenoord denk ik inderdaad basismateriaal zijn, ook Luuk de Jong zou ik altijd opstellen maar ik ben dan ook niet echt neutraal wanneer het onze Luuk aangaat, dat geef ik gelijk toe. Ik denk dat Bakayoko bij Feyenoord een zelfde soort rol zou invullen als bij Psv; een groot talent dat kansen krijgt om zich te bewijzen en te ontwikkelen.

Benitez
Geertruida
Hancko
Trauner
Mauro Jr.
Kökçü
Sangaré
Baka/Hazard
Xavi Simons
Alireza
Luukinho
3 april 2023 om 07:10

Dat vergelijken van spelers is altijd lastig omdat ze nu vergeleken worden met een team wat absoluut in vorm is met een team wat absoluut uit vorm is. Als ze beide in vorm zijn zak de machine bij Ajax wel beter zijn. Is voorgaande jaren nu eenmaal zo gebleken. Maar goed dan heb je ook nog eens met persoonlijke voorkeur te maken of club liefde, die vergelijking is bijna nooit goed te maken.

3 april 2023 om 10:35

Eens dat ik graag de verdedigers van Feyenoord bij PSV zou willen zien. Behalve Hartman. Dan heb ik toch liever Van Aanholt. Hartman is echt veels te wild. Maar goed, dat is het Marcel Brands beleid (en zijn protegé De Jong) om de verdediging te verwaarlozen. Ongekend dat Feyenoord spelers als Hancko kan scouten en PSV dat niet kan.

Qua keeper zou ik Benitez niet willen ruilen met Bijlow. Denk dat ze ongeveer van hetzelfde niveau zijn, maar Benitez is amper geblesseerd (nu helaas een iets zwaardere blessure).

Wieffer zou ik niet willen ruilen voor Sangaré. Kokcu en Veerman is ongeveer hetzelfde niveau, waar Veerman wel wat efficienter is. Szymanski zou sowieso banken voor Simons.

Santi zou ik wel graag ipv De Jong hebben. Lijkt toch een competere spits te zijn.

“Als je de spelers van Feyenoord individueel naast die van Ajax of PSV legt, dan zou je er misschien maar twee willen omruilen" Op zich zegt Van der Vaart hier niet iets heel raars. Ik kom alleen op Kokcu, Geertruida en Pedersen en ik volg de Eredivisie niet zo erg.

3 april 2023 om 01:47

Bijlow is gelijkwaardig aan RulliGeertruida is beter dan RenschTrauner is gelijkwaardig aan TimberHancko is beter dan BasseyHartman is beter dan WijndalWieffer is gelijkwaardig aan AlvarezKokcu is beter dan Taylor/KlaassenSzymanski is gelijkwaardig aan BerghuisIdrissi is minder dan BergwijnJahanbakhsh is minder dan KudusGimenez is beter dan TadicSorry, maar als Feyenoorder zou ik als enige Kudus in onze selectie willen zien, de rest is toch gewoon pure middelmaat en absoluut niet beter dan dat wij hebben?

3 april 2023 om 02:36

Bijlow is een prima keeper, maar als hij nooit fit is heb je er natuurlijk niks aan. (kan hij misschien niks aan doen, maar is wel een feit)

3 april 2023 om 08:06

Datzelfde kun je zeggen over Kudus. Toch wordt er telkens gezegd dat die wel in een gezamenlijk Feyenoord en Ajax team zou spelen. Die heeft al 2x een half seizoen gemist in de afgelopen 2 jaar. Als Bijlow en Kudus fit zijn dan zijn ze aanzienlijk beter dan de concurrent van de andere club.

3 april 2023 om 02:52

Hancko, Szymanski, Bijlow, Gimenez wellicht ook nog?

3 april 2023 om 13:12

'En ik volg de eredivisie niet zo erg'. Nee dat is te zien aan de rest van je reactie. Ik zou zeggen verdiep je nog een beetje in hankco en gimenez, misschien dat je dan van gedachten veranderd. Daarna zou je eens kijken naar de linksback positie van ajax, zelfs binnen ajax staat daar elke keer een ander, lijkt me sterk dat die ook beter bezet is dan bij feyenoord.

3 april 2023 om 23:28

Hancko en Gimenez zijn zeker toppers en een van de beste bij Feyenoord maar ik doelde meer op dat Tadic een gevestigde naam is. Ook doet Tadic het dit seizoen gewoon goed. En Hancko vs Alvarez en Timber? Dat weet ik niet maar op basis van dit seizoen dan zeker.

4 april 2023 om 00:42

Tadic is zeker een gevestigde naam, maar die speelt ook nog steeds vaak zat van links (volgens transfermarkt dit seizoen 13 x spits 13x linksbuiten) , dus gimenez en tadic kunnen ook gewoon samen in het elftal. Alvarez hetzelfde die speelt verre weg het meeste op het middenveld (26x als dm vs 10x als cv) dus hancko dan naast timber. Of zelfs op de links back daar speelde hij ook een paar keer heel goed en daar speelt hij ook bij zijn land.

Ach je kan heel veel leuke spelers hebben, maar zolang er geen 'teamplayers' van gemaakt zijn, heb je er niet veel aan. En dat is wat Slot van de Feyenoord selectie wel heeft gemaakt, en dat is toch een prima kwaliteit wat lastig is om in te schatten bij een aankoop.

Nou onze Raffie, ik zou anders Bijlow, Kokcu, Gimenez en Geertruida best willen hebben. Daar komt bij dat wij Sanchez hebben, dus daar heb ook liever Pedersen zelfs, en dat is al geen hoogvlieger

3 april 2023 om 01:59

En jij zou een Wijndal/bassey/baas op linksback niet wisselen voor Hartman?
Of Gimenez in de spits?

3 april 2023 om 08:20

Jullie Feyenoorders vinden die Hartman echt zo goed he..? Wat een kip zonder kop is dat zeg, en hij is niet eens de beste linksback van de Eredivisie… Die loopt namelijk in Alkmaar.

3 april 2023 om 08:24

Zo goed is hij ook weer niet maar wat is je taak als linksback? Als eerste komt verdedigen en dat kan die jongen wel. Kerkez is buitencategorie dat ziet iedereen ook wel.

3 april 2023 om 08:57

Kip zonder kop, zegt ie. Hartman is juist ontzettend sterk aan de bal. Met name zijn passing en voorzetten zijn ijzersterk. Kijk voor het gemak even die pass op Szymanski terug van gisteren. Die pass was tekenend voor zijn inzicht.

3 april 2023 om 08:57

Nee Kerkez presteert gewoon heel goed momenteel maar is alles behalve beter. Is gewoon goed in vorm. Allemaal de verdienste van Pascal Jansen imo die met elke middenmotor dit resultaat en plek op de ranglijst had gerealiseerd...

Zonder Pascal Jansen was Kerkez nooit opgevallen.

3 april 2023 om 11:09

Hartman is ook gewoon pover.
Niet omdat hij beter is dan de zeer slechte Wijndal betekent dat Ajacieden Hartman willen.
Wordt ook gewoon gedold als back.aanvallend is hij wel goed, maar dat was Wijndal ook bij AZ en ik merk er nu niks van bij Ajax.

Ik wil Nico terug bij Ajax.

RA en beiden CV's vind ik wel een toevoeging aan Ajax hoewel imber naast ervaren Feyenoord CV denk ik prima werkt.

3 april 2023 om 11:14

Heb hem nog niet heel vaak echt gedold zien worden eerlijk gezegd. Soms staat hij positioneel niet helemaal goed, maar dat is echt maar soms. Hij is hier en daar iets te fel, maar als jij fan bent van Tagliafico moet je dat wel kunnen waarderen.
Voetballend doet hij gewoon leuk mee, komt goed op en heeft met enige regelmaat goeie ballen die gevaar opleveren.

Die jongen ontwikkeld zich gewoon lekker. Als hij zo door gaat, zie ik in hem zeker wel de potentie om net zo goed/beter te worden als Tagliafico.

3 april 2023 om 13:44

Het gaat toch ook niet over az? Nee over de spelers van ajax en feyenoord en ik vind als feyenoord bij feyenoord hartman nog 1 van de mindere spelers maar ik vind hem zeker beter dan alles wat ze nu bij ajax hebben staan. Daar staat elke keer een ander, dat zegt al genoeg. Als wijndal zijn vorm van az terug krijgt dan is die denk ik wel beter, maar zolang hij zichzelf nu onderdeel vind van een van de beste linkerkantjes van Europa, dan heb je zo weinig zelfkennis dat ik niet snel verbetering zie komen.

4 april 2023 om 10:32

Hartman werd in de Klassieker aan alle kanten voorbij gelopen, had een rode kaart moeten hebben en werd al na een half uur terecht gewisseld. Een offday kan een keer gebeuren natuurlijk, zeker op die leeftijd, maar ik zie echt niet waarom iedereen daar zo enthousiast over is. Beetje niveautje Rensch in mijn optiek.

3 april 2023 om 02:38

Aan Bijlow heb je niks. Prima keeper, maar (bijna) nooit fit.

Goh, ik herinner mij nog een podcast van Voetbal International bij het sluiten van de transfermarkt, waarin de analisten lyrisch waren over de aankopen van Ajax.. Zo goed dus... lol Een one-trick pony Bergwijn, een Sanchez die niet weet wat voetbal is, een Bassey die niet kan voetballen en een toren van Pisa, waar de echte toren van Pisa waarschijnlijk standvastiger is. Eigenlijk is Ajax gewoon kampioen. Feyenoord speelde vals met elf man. Ajax speelde slechts met hooguit 5 man :D :D :D :D

4 april 2023 om 10:38

Het blijft lastig voorspellen aangezien ongeveer de helft van de aankopen bij een willekeurige club mislukt (dat is al een bizar hoog aantal, maar dat even terzijde). Ik vond Bassey al meteen een rare aankoop omdat ik die toevallig in Schotland wekelijks zag spelen en hij daar voetballend al niet mee kon komen. Hetzelfde geldt voor Wijndal, die over een langere periode bij Oranje al had laten zien het niveau niet aan te kunnen. Van Bergwijn had ik wel verwacht dat hij zeker in de Eredivisie een sterkhouder zou worden. Maar achteraf kunnen we concluderen dat bijna elke aankoop van Feyenoord een voltreffer was, terwijl vrijwel elke aankoop van Ajax (op Conceição na) een flop is gebleken.

Het is complete onzin dat het enkel en alleen maar aan Slot ligt. Natuurlijk is het een geweldige trainer, maar dat er maar twee Feyenoorders bij Ajax en PSV in de basis zouden staan is echt lariekoek en ook denigrerend en geeft aan dat Van der Vaart er totaal geen verstand van heeft. Trauner, Hancko en Geertruida zouden bij zowel Ajax als PSV in de basis staan. Gimenez schat ik ook hoger in dan hun spitsen en zeker Wiefer of Kockcu zouden bij die twee clubs in de basis staan. Dan tel ik vijf spelers. Dan laat ik de linksbackpositie en keeperpositie achterwege wat allemaal heel dicht bij elkaar zit. Toegegeven heeft PSV met Simons en Ajax met een Tadic (als die in vorm is) spelers van de buitencategorie voor de eredivisie, spelers die Feyenoord in mijn ogen niet heeft, maar er wordt nu net gedaan alsof het enkel door Slot komt. Denk je dat Slot als die bij Ajax had gezeten zijn ploeg zo goed had kunnen laten voetballen met Bassey die op schaatsen rondloopt, een Wijndal die vreselijk matig is of Sanchez die een houterige speler is? Drie circus verdedigers met een een beperkt voetballend middenveld met Alvarez (wat wel een goede speler is) en Taylor? Natuurlijk niet.

3 april 2023 om 06:25

Deels met je eens. Enkel Wieffer zou niet spelen bij psv of Ajax, dan heb je daar Alvarez en Sangare. En hoewel ik Trauner goed vind, zou ik toch voor Timber gaan, helemaal als hij Hancko naast zich heeft.

Maar opzich zegt Vd Vaart een keer niet iets doms. Feyenoord heeft een uitstekend collectief, iets wat mist bij Ajax en PSV. Maar het is knap dat je met zo'n matige aanval kampioen bent geworden. En dat komt echt wel door de inbreng van slot.

3 april 2023 om 08:13

Nou, als je zegt dat er slechts 2/3 spelers van Feyenoord in de basis bij Ajax zouden staan dan zeg je wel degelijk iets vreemds. Ik denk dat enkel Alvarez (twijfelgeval), Bergwijn/tadic/berghuis (als linksbuiten) en Kudus (mits fit) bij ons in de basis zouden staan. Die 'matige' aanval bij ons wordt gecompenseerd door overal op het veld betere spelers te hebben dan de concurrent.

3 april 2023 om 08:57

Van Der Vaart is dan ook vooral een supporter en zo praat hij ook. Verder is het allemaal niet relevant. Dat soort praat is ook voor gefrustreerde supporters. Onderaan de streep moeten Ajax, PSV en Feyenoord allemaal wat tandjes bij schakelen als ze geen flater willen slaan in de CL. Feyenoord heeft daarin nog een excuus. Die komen uit een aardig dal en zijn in opbouw.

3 april 2023 om 11:27

Maar Geertruida momenteel toch zeker over timber?

3 april 2023 om 15:40

Mua, Geertruida speelt vooral in een meer solide verdediging. Ik vind Timber zowel qua talent als kwalitatief wel wat beter. Dat neemt niet weg dat Geertruida zich goed ontwikkelt, al vind ik wel dat men hem een beetje ophypet. Maar goed, dat doen we bij ieder talent.

4 april 2023 om 11:03

Het heeft ook met speelstijl te maken. Ik ben best wel fan van Giménez, maar die past totaal niet in de speelstijl van Ajax. Die komt bij een Feyenoord of PSV veel beter tot zijn recht. Maar zoals Oenieboy ook al zegt, als je over 10 jaar zegt dat Feyenoord kampioen werd met een voorhoede bestaande uit Jahanbakhsh, Giménez en Paixao, dan gelooft niemand je.

Wat een onzin weer van Van de Vaart , als je de spelers naast elkaar legt dan heeft Feyenoord op veel plekken een betere keuze dan Ajax of PSV .

Man man man... wat een ondertoon zat er ook weer bij. Je bent een enorme pannenkoek, Van der Vraat. Stop die felicitaties maar ergens waar de zon niet schijnt 👍🏻.

3 april 2023 om 08:12

Kan ie niet meer bij.

3 april 2023 om 08:50

Logisch toch. T is gewoon schandalig dat ajax geen kampioen wordt. Dan bedoel ik niet met dit team maar met de mogelijkheden die ze hebben en de aantrekkingskracht die ze hadden.
En kijk wat er nu staat. En dan laat je ook nog een waardeloze trainen zitten die 7x op rij niet wint en vervolgens stel je geen nieuwe trainer aan.

Feyenoord heeft het heel knap gedaan maar ze hebben geen idioot hoog punten aantal of zo.
Het ajax van de laatste jaren was kampioen geworden, dit zooitje is gewoon triest

Eredivisie all stars:
Unnerstall; Geertruida, Timber, Hancko, Kerkez; Sangare, Kökçü, Szymanski; Kudus, Gimenez, Simons

Overwegend veel Feyenoorders in het team. Maar 2 unanieme van Ajax en PSV (Kudus en Simons).

3 april 2023 om 07:00

Kerkez? Die bakt er ook niet zoveel meer van. Ik vind overigens dat Pavlidis constanter presteert dan elke andere ED spits. Ook dan Gimenez

3 april 2023 om 07:09

Sinds Gimenez in de basis staat is hij ontzettend constant en schiet hij er wekelijks 1 binnen. Die is echt veel constanter

3 april 2023 om 08:12

Dat van Kerkez wist ik niet. Kan wellicht ook een dip zijn. Hij is nog ontzettend jong.

Als je tijdens de winterstop had gevraagd: Pavlidis of Gimenez? Dan had ik voor de eerste gekozen. Maar inmiddels heeft Gimenez ontzettend veel stappen gemaakt in zijn ontwikkeling. Pavlidis vind ik ook goed en constant, maar ik zie minder progressieve groei en potentie bij hem.

3 april 2023 om 08:22

Pavlidis is natuurlijk beter dan Gimenez..

3 april 2023 om 09:07

Voorhoede word gewoon:
Kudus - Tadic- Simons hoor.

Tadic loopt qua wedstrijden tegenover Goals/assist bijna 1 op 1. En die wil jij dan buiten het team laten?

Het verstand.......

3 april 2023 om 09:23

Als ik alleen uitging van vorm zouden Timber en Sangare er ook niet in staan.
Overall ability en potentie spelen ook een rol. Maar dat is een persoonlijke keuze. Tadic is ook nog steeds een goede speler.

Ik zou eigenlijk alleen Timber hoeven van Ajax en van PSV Xavi Simons. Ik ben ook niet objectief, maar boeiend.

3 april 2023 om 07:50

Kudus niet nee? Gewoon voor op het bankje ofzo?

3 april 2023 om 08:05

Ohja en Kudus of naja die speelt ook op 10, dan toch Simons.

3 april 2023 om 10:21

Kudus speelt voornamelijk rechtsbuiten, die kan je er mooi allebei bij hebben :D

3 april 2023 om 12:53

Oh, nou vooruit dan stuur ik morgen Alireza naar de Arena als jullie hem dan afleveren bij ons.

Feyenoord wordt verdiende kampioen. Het is het meest stabiel met een duidelijke speelstijl waarbij de kwaliteiten van de spelers optimaal benut worden.Maar er komen is wat anders dan er te blijven. En dat gaat een uitdaging worden. Ajax heeft de afgelopen jaren veel aan Overmars te danken gehad.Die heeft immers Ten Hag gehaald en ook
alhoewel er ook miskleunen tussen zaten het goed gedaan op de transfer markt. Ajax is stuurloos op bestuurlijk niveau.En vd Dat laat zien ongeschikt te zijn voor zijn functie. Ajax heeft het meeste geld van alle teams in Nederland dus ik verwacht dat ze er volgend seizoen weer staan.

"Harde werkers" = "Mindere Selectie" = "Kampioenschap van Armoede" = "Kampioenschap van Slot" = "Maar twee bij ons in basis" = Nasaal riedeltje

Ik denk dat als je op dit moment een elftal moet maken dat er veel Feyenoorders in zou staan. Zou je dit aan het begin van het seizoen doen, dan zouden er hoofdzakelijk Ajax spelers in staan. Het kan komen omdat wij Ajax spelers overschatten omdat Ajax een goede naam heeft als opleider en/of er veel betaald is voor spelers als Bergwijn, Wijndal, Brobbey en Bassey.
Nu kun je je afvragen of deze spelers van Ajax werkelijk zo goed zijn of dat de Feyenoord spelers wel een groei laten zien door een trainer.
Ik vind dat je bij PSV wel ziet dat de ontwikkeling van spelers stil staat. Vorig jaar onder Schmidt was het ook niet altijd even goed, maar je zag wel heel duidelijk een groei bij een aantal spelers. Deze groei zie je dit jaar totaal niet.

3 april 2023 om 08:54

Op voorhand wist je ook niet wat voor spelers Feyenoord had aangetrokken, omdat het redelijk onbekende jongens waren. Het inpassen van 15 nieuwe spelers is ook ontzettend lastig en niemand gaf (logischerwijs) een stuiver voor onze kansen. Bijvoorbeeld zo'n Hancko, Gimenez of Szymanski blijken gewoon top versterkingen te zijn. Of een Hartman en Wieffer die zich stormachtig ontwikkelen. Daarachter heb je spelers die goed mee kunnen ala Lopez, Paixao, Bullaude, Rasmussen etc. Op voorhand dacht ik ook dat Bergwijn, Wijndal en Bassey fantastische versterkingen waren. Bergwijn begon zelfs vlammend aan het seizoen en zag ik wel topscorer worden. Maar misschien hebben we die jongens juist ietwat overschat?

''Als je de spelers van Feyenoord individueel naast die van Ajax of PSV legt, dan zou je er misschien maar twee willen omruilen"

Misschien, maar dat is andersom ook zo. Ajax is kwalitatief ook zeker niet indrukwekkend, PSV evenmin. Maar goed, Van Der Vaart is ook in eerste en tweede instantie supporter, daarna pas analist.

In mijn ogen zijn de volgende posities van Ajax niet goed genoeg en daar zou ik dus spelers van de 2 andere teams goed kunnen gebruiken:
* Keeper is oké
* Hele verdediging, behalve Timber
* Alvarez en Berghuis niet, maar Taylor zeker wel
* Tadic en Kudus niet, maar voor Brobbey wel.
En Bergwijn neem ik niet mee in mijn beoordeling, was een totaal onnodige aankoop voor de positie waarop Tadic het best rendeert
Ik zou dus zeker 5 spelers van andere clubs in dit huidige Ajax willen zien.

Ik ben het wel eens met Vaart. Hij maakt er een grapje vaak bij, maar wat hij zegt klopt altijd.
Misschien nu door de roze bril is het getal 2 niet helemaal juist.
Vaart oppert Huiberts als een van de kandidaten. Dan de hele top van Az; Eenhoren, Huiberts en de trainer. Maar dat doen ze natuurlijk nooit

3 april 2023 om 14:27

Vdv bedoelde dat er 2 spelers van ajax in zn basis zouden staan

Leuke oefening i.p.v. kwaad worden op iets wat zo subjectief als de pest is. Even puur kijken wie je de beste spelers vindt, afgezien van of het systeem werkt of de spelers bij elkaar passen. Zo zou ik een Alvarez alleen uit armoede op CV zetten (de armoede in dit geval: dramatische Lb's dus staat Hancko daar). Berghuis en Boscagli staan er niet in maar maken in mijn optiek ook wel aanspraak op een plek.

Rulli
Geertruida
Timber
Alvarez
Hancko
Sangare
Kokcu
Kudus
Simons
Tadic
Gimenez

Van der vaart is wel echt een triest mannetje hoor. Was totaal niet gemeend deze felicitatie.

3 april 2023 om 17:07

Waarom is Rafael van der Vaart een triest mannetje?
Beledigen kan iedereen maar ik zie graag argumenten.
Argumenten dragen bij aan een inhoudelijke discussie op niveau.
Een argument als: Was totaal niet gemeend deze felicitatie is geen argument.
Want u weet niet of het wel of niet gemeend is.

Ik vind die vent met de dag enger worden.. we weten nu wel dat je voor Ajax bent.. en nou opzouten

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren