Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Technisch manager Gerry Hamstra dient vertrekwens in bij Ajax

Laatste update:

Gerry Hamstra heeft aangegeven te willen vertrekken bij Ajax. Dat schrijft De Telegraaf dinsdag. Hamstra beschouwt zichzelf als grotendeels verantwoordelijk voor het aanstellen van Alfred Schreuder en de mislukte transferzomer en mikt daarom op een snel afscheid. De technisch manager onderhandelt momenteel met Ajax over het ontbinden van zijn contract, dat tot medio 2024 doorloopt.

Hamstra ziet in dat hij de schoenen van Marc Overmars niet heeft kunnen vullen. Overmars zelf haalde de Groninger in maart 2021 naar de club om hem van een deel van zijn takenpakket te ontlasten. Toen Overmars amper een jaar later opstapte, werd Hamstra vroeger dan gepland naar voren geschoven. Met Klaas-Jan Huntelaar nam hij sindsdien de technische zaken waar en dat ging niet zonder slag of stoot.

'H2' – zoals het duo Hamstra en Huntelaar wordt genoemd – haalde onder meer Calvin Bassey, Steven Bergwijn, Owen Wijndal en Brian Brobbey naar de club voor miljoenenbedragen. Niemand van hen heeft nog aan de verwachtingen kunnen voldoen. Het grootste debacle heet echter Lucas Ocampos. De Argentijn werd gehuurd van Sevilla en mocht na 114 speelminuten alweer vertrekken uit Amsterdam. Die constructie kostte Ajax naar verluidt zo'n negen miljoen euro.

Ook de naderende komst van Julian Ward houdt verband met het snelle afscheid van Hamstra. Volgens onder meer het Algemeen Dagblad en de Daily Mirror wordt de nieuwe technisch directeur deze week nog gepresenteerd in Amsterdam. Huntelaar blijft wel werkzaam in de Johan Cruijff ArenA. De clubleiding is erg tevreden met zijn ontwikkeling en is zelfs van mening dat hij voormalig mentor Hamstra 'ingehaald heeft'.


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Das mooi, het ruimt zichzelf nu op.

21 maart 2023 om 09:48

Maar waarom dan nog: "nderhandelt momenteel met Ajax over het ontbinden van zijn contract,"

Als hij zegt verantwoordelijk te zijn voor Schreuder, dan moet hij zelfs Ajax compensatie betalen!

21 maart 2023 om 09:50

Puur voor de vorm natuurlijk. Gister zei de Telegraaf toch al dat hij eruit zou gaan?! Nu verpakken ze t mooi door te zeggen dat hij zijn verantwoordelijkheid neemt.

21 maart 2023 om 09:56

@Formus @Krillin,

Waarom houden ze de beste man niet voor de functie waarvoor hij bedoelt was: het ondersteunen van de TD met de juiste blik op de jeugdopleiding?

Hamstra was daarvoor aangenomen om Overmars te helpen, het aan/verkopen van spelers voor de jeugd is een vak en taak apart. Inclusief alle contracten daar.

Ergens zonde dat deze mogelijkheid niet benut word.

21 maart 2023 om 10:02

Wellicht jammer idd. Maar totaal geen idee of hij daar (wel) de kwaliteiten voor had?!

21 maart 2023 om 10:34

@formus,

Wie weet wel, wie weet niet. Weet wel dat een TD bij Ajax zijn als hoofd verantwoordelijke met de meest beruchte/bekende zaakwaarnemers dealen een heel ander pakkie is dan samen met je scouting netwerk en hoofd jeugd opleidingen intern de boel bij te houden en te verbeteren.

Jong Ajax
Ajax -019
Ajax -017

Allemaal teams waar de juiste spelers moeten lopen met de juiste en tijdige contracten.
De zwakke plekken daar moeten tijdig aangevuld worden met talent (vanuit een jeugd team of buitenaf)
Begeleiding van de spelers op het gebied van financien.

Er valt zo enorm veel te winnen in de jeugd voor iemand met kennis en passie. Spelers als Brobbey, Rijkhof etc hadden nooit weg gegaan wanneer er eerder een TD voor de jeugd had gezeten.

21 maart 2023 om 10:49

Het is niet vreemd om nog wat maandjes mee te krijgen. Daar onderhandel je dan over. Niks geks aan.

21 maart 2023 om 11:08

Dat gaat Huntelaar toch doen? Die zie je ook vaak bij jeugdwedstrijden. Heb liever Huntelaar al had hij bij de casus blind beter geen interview kunnen geven/niets over zeggen. Maar ruim baan voor Groningen. Houden wij Veldmate gewoon.

21 maart 2023 om 11:28

@mrkrillin. Een contract is ook niet altijd tussentijds opzegbaar (ook vanuit werknemers kan niet), dat moet je afspreken. Wellicht dat daar ook nog over te onderhandelen valt

21 maart 2023 om 12:57

Uitstekende reactie. In het bedrijfsleven gaat het net zo; promotie als je goed presteert, totdat je slecht presteert.
Hamstra deed het uitstekend bij Groningen en werd daarom binnen gehaald. Vervolgens deed hij het ook goed bij Ajax, totdat hij andere zaken, te weten de zaken van Overmars op zijn bord kreeg. Als Ward de nieuwe Overmars is, dan kan Hamstra zijn oude functie weer bekleden.

Ik denk echter dat hij zelf gewoon weer naar Groningen wil. Te veel gedoe aan zijn hoofd (maar in zijn oude functie niet)

21 maart 2023 om 10:13

Zolang Eringa geen schoon schip maakt en dus niet alleen Hamstra vertrekt blijft het aanmodderen.

21 maart 2023 om 11:14

Hamstra heeft goed verkocht maar slecht ingekocht. Dit is ook niet makkelijk als het halve team is verkocht en iedere club wet dat je moet kopen en geld teveel hebt. En dat terwijl je in een functie bent gerold waar je nog niet klaar voor was. Feit is dat er veel fout is gegaan en dat allemaal vanwege dickpicks.

Verder kun je aan de aankopen zien wat voor beleid men wilde voeren. Proberen van het aantrekken van Nederlandse internationals. Proberen aantrekkelijk te zijn voor Engelse jeugspelers om daar later op te cashen. En het aantrekken van latijns amerikaans grinta.

Dit resulteerde in het teveel betalen voor Bergwijn, Brobbey, Bassey en het verkeerde scouten van Sanchez en Ocampos.

En toch heeft Ajax voor Martinez 20 miljoen meer dan verwacht gekregen. Voor Anthony denk ik ook. Onder aan de streep heeft Ajax als het wel de champions league haalt geen absoluut rampjaar maar een basis waar verder aan gewerkt kan worden.

Komend seizoen zullen Timber en Tadic en Alvarez wel weg gaan. Dan mogen er geen fouten worden gemaakt. Er komt een nieuwe technisch directeur die hopelijk de Engelse markt goed kent. Ik hoop op een creatieve nummer 10 en een goed passende middenvelder. Daarbij een nieuwe spits met diepgang en Ajax kan weer vooruit kijken.

21 maart 2023 om 11:30

Als je het niet kan kan, moet je ook die taak niet op je nemen.
Presteren of anders doei. Ik weet niet wat je probeert goed te praten, het was een dramatisch seizoen.

21 maart 2023 om 20:59

Ik probeer niets goed te praten. Ik gaf enkel weer wat er gebeurd is en dat er gefaald is. Ik denk wel dat het een hele moeilijke job was. We waren niet voor niets zo blij met Overmars omdat de laatste keer voor Overmars dat er goed werd ingekocht jaren 90 was.

21 maart 2023 om 21:00

En wellicht 2003

Zal wel iets meer achter zitten dan alleen Hamstra die zn hand in eigen boezem steekt.

21 maart 2023 om 09:42

Dat lijkt me ook. Maar indien dat niet het geval is dan is Hamstra wel een grote meneer.

21 maart 2023 om 09:52

Mogelijk geeft Ajax hem de kans het zo te doen. Staat op je cv beter dan ontslag.

21 maart 2023 om 09:58

Natuurlijk is het besproken. Hij zal wat mee krijgen, anders wacht je zelf wel tot ze je ontslaan. Geen gezichtsverlies, wat centjes mee en opgelost.

21 maart 2023 om 14:26

Precies. Bovendien is het ook wel fijn om enigszins via de voordeur te vertrekken met respect van de supporters. Hoe dan ook toont hij wel duidelijk zelfreflectie, dus dat is goed. Hij had ook met het standaard riedeltje kunnen komen: "we wouden andere dingen en daardoor zijn we overeengekomen ieder een andere weg te bewandelen."

21 maart 2023 om 10:17

Dit is een politieke manier om Hamstra zijn gezicht te laten redden. Zijn congé stond wel vast denk ik.

Eindelijk weer eens goed nieuws uit Amsterdam, 1ste lichtgewicht de deur uit.. Bedankt voor het verbrassen van vele miljoenen

21 maart 2023 om 09:47

Dit blijft een rare aanstelling. Het was bij Heerenveen al vreselijk wat hij liet zien. Wij zijn zoveel beter af met De Haan dan met Hamstra. Hoe heeft Hamstra dan in hemelsnaam een stap omhoog kunnen maken?

21 maart 2023 om 09:49

Hij was assistent van Overmars en zou zich vooral bezig houden met de contracten van de jeugd.
Was dus zeker geen stap omhoog hoor.

21 maart 2023 om 10:25

Overmars was inderdaad sterk in het onderhandelen, maar niet in het precies bijhouden welk contract wanneer afliep etc. Daar hebben ze Hamstra voor gehaald, echt als ondersteuning aan Overmars. Ik denk dat hij daar prima voor verantwoordelijk had kunnen blijven, Ajax zoekt niet voor niks een nieuwe TD. Dan zou Hamstra daar de ondersteuning aan kunnen geven die hij ook aan Overmars gaf. Hij wordt nu afgerekend op iets waar hij eigenlijk niet verantwoordelijk voor was (transferbeleid en aanstellen hoofdtrainer).

21 maart 2023 om 10:54

Heb je daar niet een computer voor, die wanneer je wil de melding geeft “contract Sallah Eddine verloopt over 15 maanden. Plan een gesprek.” Daar een secretaresse bij en klaar ben je

21 maart 2023 om 11:21

Haha in een normaal bedrijf wel
Ja. Maar in de voetbalwereld lopen er heel wat amateurs rond wat betreft bedrijfsvoering. Heel veel hak op de tak gehalte daar..

21 maart 2023 om 11:38

Haha Vernon, dit is idd met zoveel zaken in de voetbalwereld. In alle opzichten een ouderwetse markt. Krijg je ook deels door het feit dat ze nog steeds denken dat je voor functies die te maken hebben met bedrijfsvoering goed tegen een bal moet hebben getrapt ipv dat je ervaring hebt in het vak dat je gaat uitvoeren.

21 maart 2023 om 21:05

Overmars deed alles uit de loss pols. Documenteerde nooit wat. Alles via appjes.

21 maart 2023 om 09:50



Maar is het inderdaad verbrast? Ik denk oprecht dat je het verlies op Wijndal, Bassey en Sanchez, kostte er 5?, kunt minimaliseren. Ajax kreeg er 10 voor Botman die bij Ajax amper minuten had gemaakt. Die kunnen er vast ook bij Wijndal wel een mooi verhaaltje van maken plus een complilatie van AZ bij doen. Dat er van de huidige basis weinig klopt is zo, maar dat verlies valt prima te compenseren. Op Sanchez zou je zelfs winst kunnen maken.

21 maart 2023 om 09:55

Bergwijn en die Sevilla speler hebben ook wat gekost ;-)

21 maart 2023 om 09:58

Haha, ja, touche, die liet ik bewust even buiten beschouwing. Op Bergwijn ga je het verlies niet kunnen compenseren want geen enkele ploeg gaat daar ooit nog 30 voor neerleggen. Maar ik denk dat hij bij een beter draaiend Ajax nog wel van waarde kan zijn. De afgelopen weken komt hij langzaam weer beter in vorm. Hij scoort weer, begint ook weer assist af te leveren. Die komt er wel weer. Langzaam, en veel te laat voor dat bedrag, maar hij komt er wel weer aan.

21 maart 2023 om 09:58

@Master1000

Ocampos kostte 8 miljoen en Bergwijn 32. Dat ga je misschien niet volledig terug verdienen. Daar tegen over staat dat Bergwijn weer is begonnen met scoren en assists geven. Heeft hij volgend seizoen. 10 goals en 10 assists loopt hij ook zo weer voor 30-40 mil de deur uit.

Bassey, Wijndal, Sanchez ga je nooit verlies op leiden. Tenzij ze opeens volledig geblesseerd raken.

21 maart 2023 om 10:01

In de zomer liep iedereen te schreeuwen dat Ajax het openingsbod van 60 Miljoen op Antony moest accepteren, daarna kwam het bod van 80 Miljoen en de heren van de Telegraaf en de rest van de pers vond het onverantwoord om dat bod te weigeren… , bij Martinez was ook een bod van 45 Miljoen onverantwoord om te weigeren. Uiteindelijk wisten Van der Sar , Huntelaar en Hamstra dus ruim 65 Miljoen extra uit deze 2 transfers te slepen !!

Wel is het jammer dat de aankopen niet van het gewenste niveau bleken te zijn en daar zal verlies op geleden gaan worden , maar dat verlies zal bij lange na niet de bovengenoemde 65 Miljoen zijn

21 maart 2023 om 10:27

Het is niet alleen maar de transfersom hé, salaris komt er nog bij. Daarnaast betaal je het bedrag netto en bij verkoop van een speler hou je gewoon een hoop minder over. Als je ook nog eens CL misloopt dan ga je het ook daar niet mee rechttrekken. Een waardeloos seizoen wat je extreem veel geld gaat kosten.

9 miljoen voor Ocampos is natuurlijk wel de grootste grap.

21 maart 2023 om 10:31

@summer tuurlijk heb je goed verkocht met Martinez en Anthony maar het is natuurlijk niet dat je dat geld volledig binnen krijgt, vorige club, zaakwaarnemer, belasting etc.
Ocampos is al 100% 9 miljoen verlies.
De rest zal in de toekomst bekend worden maar ik schat in dat alleen Bergwijn enigszins in de buurt van het bedrag zal blijven.
Waar is Brobbey in dit hele verhaal?

21 maart 2023 om 10:37

@sergioramoshm

het salaris had je aan een andere speler die aangekocht werd ook kwijt geweest, dat is dus een onzin vergelijking. En als je geen spelers had verkocht en de huidige contracten had verhoogd had je het ook kwijt geweest. Je moet salaris er nooit bij op tellen, simpelweg omdat het totaal geen relevantie is.

Over de CL mislopen, je kan als Ajax zijnde nu eenmaal niet van alle 10 seizoenen ook de 10 seizoenen de CL halen. Dan ga je er namelijk vanuit dat je eigenlijk altijd kampioen word, geen realistisch standpunt en dus niet te hanteren. Je weet dat je in een overgangs jaar met het verlies van je TD, je trainer en dat de gehele as van het veld tegen onvoorstelbare bedragen de deur uit lopot. Dat het irisco op een tussenjaar groot is, dat moet je kunnen accepteren bedrijfstechnisch.

21 maart 2023 om 11:40

Echt niemand gaat ooit 35 miljoen meer voor Bergwijn betalen. Daar durf ik mn huis wel op in te zetten. Totaal mislukt in Engeland en ook bij Ajax niets. Naja of hij moet opeens 600% beter worden. Dat is het nadeel aan jongens die al mislukt zijn in het buitenland. Dan denken de topclubs al snel laat maar.

21 maart 2023 om 12:24

Gelukkig voor hem is hij nog vrij jong, als hij een trainer krijgt die wel rendement uit hem haalt,( slot bijv zoals ik al dagen lees) en je komt ronde cl door. Dan kan Ajax er nog wel 40 voor krijgen. Maar hoop het niet voor je zou lullig zijn als je je huis kwijt raakt.

21 maart 2023 om 14:28

Dat is altijd maar de vraag. Soms kun je het minimaliseren, soms ook niet. Ook Ajax kan dat lang niet altijd. Ik denk wel dat Ajax 50 procent van het uitgegeven bedrag verdampt, minimaal.

21 maart 2023 om 10:00

@kokkie,
Was het niet van de Sar die verantwoordelijk is voor het technisch beleid !!

Zonde dat alles wat afgelopen zomer opgebouwd is, zo snel wordt weggezet. Competitie werd eindelijk weer spannend.

21 maart 2023 om 10:20

Ja, als je terug kijkt heeft het feit dat Overmars zijn Overmarsje niet in de broek kon houden Ajax miljoenen gekost. Echt wel bizar om te bedenken wat een duur grapje dat is geweest.

21 maart 2023 om 12:00

Deels eens. Overmars was namelijk al bezig met de komst van Bergwijn en Brobbey, dus dat was sowieso al 45+ miljoen geweest. Of een Ocampos e.d. met een Overmars was gekomen geen idee.

21 maart 2023 om 14:30

Mua, het was een kwestie van tijd geweest voordat ook Overmars de deur achter zich dicht had getrokken. Zonder de incidenten was hij denk ik ook niet meer heel lang gebleven. De rek was er ook wel een beetje uit. Ajax werd kwalitatief met het jaar al minder. Ook niet vreemd natuurlijk als je eerder spelers als De Ligt, De Jong, Ziyech e.d. onder contract had staan.

21 maart 2023 om 17:23

Overmars had een paar maanden daarvoor nog bijgetekend inclusief hele video via de socials. Die was nog wel van plan een tijdje te blijven.

Zet de deur van Overmars wel open dit.

Op voetbaltechnisch vlak zou dat perfect zijn. Bedrijftechnisch denk ik onmogelijk. Al die vrouwen die zien dat die terug komt zullen als de dood zijn voor hem..

21 maart 2023 om 09:48

En met de waarschijnlijke komst van Ward, schijnt in de afrondende fase te zitten, is die deur ook meteen weer dicht

21 maart 2023 om 09:49

Ik denk dat je dan weleens een vrouwelijke leegloop kan verwachten binnen de kantoren van Ajax. Overmars heeft zich toch op een bepaalde manier onmogelijk gemaakt binnen de organisatie en ik denk niet dat veel mensen er op zitten te wachten dat hij vrij snel weer terug zou keren, alsof er niets is gebeurd.

21 maart 2023 om 14:36

Ethisch kun je dit ook niet maken als club. Dan start je een media-oorlog en de publieke opinie zal zich dan ook tegen de club keren. Dat moet je niet willen. Overmars is echt niet de enige die goed werk af kan leveren.

Het probleem is niet dat niemand het kan, maar dat je een goed netwerk en een profiel nodig hebt om geschikte mensen te vinden. Van Der Sar heeft dat simpelweg niet. Zelfs een leek had wel na kunnen gaan dat iemand die helemaal niet veel indruk maakte bij Heerenveen, niet ineens voltreffer na voltreffer binnen zou halen bij Ajax.

Sterker nog; ik denk zelfs dat de gemiddelde kenner nog betere spelers binnen zou halen voor minder geld. Meer dan 85 miljoen euro voor Bergwijn, Bassey, Wijndal, Brobbey en Sanchez; da's compleet gestoord. Dan hou ik me nog op de vlakte over de geblesseerde Kaplan die ook bijna 10 miljoen heeft gekost. Echter heeft hij nog niet gespeeld, dus die is moeilijk te beoordelen.

21 maart 2023 om 09:49

Denk dat dat nog wel meevalt. Volgens mij kun je met een goed open gesprek heel veel bereiken.
Maar met de sponsors en publieke opinie zal het lastiger zijn. Zeker achteraf.
Maar er zal vast nog een mens te vinden zijn die een beetje degelijk werk af kan leveren.

21 maart 2023 om 09:51

Dan gaan die vrouwtjes weg, zo simpel ligt dat. Die vrouwtjes zijn te vervangen, Overmars niet zo is wel gebleken.

Maar er is vast wel te regelen dat er bij hetzelfde bedrijf valt te werken zonder elkaar te hoeven zien.
Schakel een mediator in, laat beiden partijen met elkaar in gesprek gaan en ga over tot de orde van de dag.

21 maart 2023 om 09:54

@Raubaht goed idee! ‘Francien, dat je het weet, die Overmars werkt hier weer maar wees gerust het is een andere afdeling je hoeft hem niet te zien’

21 maart 2023 om 10:07

Die vrouwtjes? Dat zijn gewoon volwaardige medewerkers van je bedrijf. Vanuit zakelijk oogpunt heb je natuurlijk gelijk, maar het is helemaal niet erg als een bedrijf soms nog wat principes heeft.
Bovendien is nog niet eens serieus geprobeerd hem te vervangen. Althans, ik mag hopen dat niemand echt dacht dat die 2 even overmars zijn goede werk konden overnemen.

21 maart 2023 om 14:39

Da's toch compleet van de zotte? Je hebt ook nog zoiets als ethisch besef, verantwoordelijkheden naar je sponsoren e.d. Bovendien wil je geen oorlog starten met de media en de publieke opinie in een tijd waar dit soort zaken sowieso gevoelig liggen. Toch bijzonder hoe subjectief supporters soms kunnen zijn, want bij een andere club spreken diezelfde personen schande om minder erge zaken.

21 maart 2023 om 09:51

Zet de deur van overmars open? Helemaal niet. Die komt niet terug. Kap daar nou eens mee. Julian Ward gaat deze functie bekleden.

Die ziet de bui al hangen en denkt dst het beter is om zelf op te stappen dan ontslagen te worden.

Hmm dit klinkt voor mij een beetje alsof Julian Ward het over gaat nemen en Hamstra op deze manier "zelf" kan besluiten op te stappen ipv dat hij eruit gegooid wordt

Heeft inderdaad debet aan het fiasco van afgelopen zomer. Toch wel respect voor hem, hij is in het diepe gegooid door van der Sar zonder houvast. Hij had nooit de nummer 1 moeten worden; achter Overmars werkte het goed. Schoon schip maken, Ward z.s.m. aanstellen en de bezem erdoorheen in de zomer. Centrumverdediger, rechtsback, 6 en rechtsbuiten. Dat zijn prioriteiten.

21 maart 2023 om 09:54

Klopt je kan hem echt niet alles aanrekenen. Was alleen een assistent voor Overmars en zijn takenpakket was vooral de jeugd. Dat hij opeens nu ook voor het aankoopbeleid moest zorgen omdat Van der Sar na een half jaar nog geen technisch directeur had kon hij niet veel aan doen. Want je wist van tevoren wel dat hij helaas tekort kwam ook gezien zijn verleden.

Hamstra mist alles om op zo'n hoge positie bij een topclub te zitten. Was de ideale assistent van Overmars, temeer hij kwaliteiten bezit die Overmars niet heeft.
Wordt ook tijd dat Ajax schoon schip gaat maken in de organisatie

21 maart 2023 om 09:46

Schoon schip maken is wat overdreven. De meeste hebben bewezen prima te kunnen renderen in samenwerking met een goede en sterke TD. Gewoon de nieuwe TD met iedereen kennis laten maken en waar de nieuwe samenwerking niet of stroef loopt dan in gaan grijpen.

21 maart 2023 om 10:04

Precies. Het zou misschien juist een slechte zaak zijn als hij vertrekt. Na het vertrek van Overmars is hij toch degene met de meeste kennis over afgelopen jaren. Nu krijgt je straks een buitenlandse TD die de club niet kent, de taal niet spreekt en die ook nog het probleem heeft dat de meeste kennis niet meer aanwezig is (door het vertrek van Overmars en dan nu Hamstra).

21 maart 2023 om 10:18

Huntelaar is er ook nog misschien kan die zijn takenpakket over nemen. Je kan niet 3 mensen voor die 2 rollen hebben, dus logisch dat Ajax afscheid van hem neemt. Misschien heeft hij er zelf ook helemaal geen zin meer in om onder die Engelsman te werken.

Hij ging jneens van luxe waterdrager in de luwte naar kopman bij Ajax.
Dat is niet voor iedereen weggelegd en ik reken de mindere beslissingen hem dan ook niet persoonlijk aan. Bedankt voor je inzet en opzoek naar een vervanger.

21 maart 2023 om 10:22

Volwassen reactie. Ik denk ook dat je hiermee de spijker op zijn kop slaat. Hamstra was sowieso niet binnengehaald om de positie van Overmars over te nemen, maar om hem te ondersteunen met jeugdcontracten en onderhandelingen. Financieel gezien heeft ie het nog niet eens zo slecht gedaan (goed verkocht, iets teveel betaald voor de CV van Rangers en Bergwijn), alleen zijn aankopen renderen totaal niet. Dit was natuurlijk in overleg met Schreuder en dat bleek achteraf de grootste mis-hit te zijn.

Zichzelf te licht bevonden en Ajax zit met een hoop bocht in hun maag. Fijn dat ie zelf vertrekt voordat hij nog meer Bakellende binnenhengelt. Sta er niet van te kijken dat in de toekomst blijkt dat hij er zelf beter van is geworden van die clowns van aankopen.

Nu Huntelaar nog, presteert ook niets.

21 maart 2023 om 09:49

Die heeft een verleden als speler bij Ajax en is daarom heilig bevonden hè

21 maart 2023 om 09:51

Wat kan je ook van hem verwachten, dit was zo ongeveer hetzelfde als je de stagiaire bij een transportbedrijf een keuze laat maken welke vrachtwagens er gereden gaan worden... Gewoon onder de nieuwe TD terug naar zijn eigenlijke rol (stagiaire) en van daaruit weer verder kijken..

21 maart 2023 om 10:05

Maar wat had je van Hamstra mogen verwachten ? Beide zijn in het diepe gegooid door van de Sar.

21 maart 2023 om 12:20

Ze zijn beide in het diepe gegooid maar dat was nou ook niet bepaald een luxe keuze van Van Der Sar. De keuze was snel een TD aanstellen of de tijd nemen voor iemand die echt een waardige opvolger is. Ik denk dat ze in Amsterdam blij zijn dat het de tweede keuze is geworden.

21 maart 2023 om 09:52

Knap dat je van een afstand kunt beoordelen wie precies wat gedaan heeft, waarvoor verantwoordelijk was en wat gepresteerd heeft.

21 maart 2023 om 10:05

Haha, Huntelaar is net begonnen man, nog geen jaar bezig en dan nu al afserveren ?? Die moet eerst een aantal jaren ervaring opdoen onder Ward

Hij durft wel zeg, de man mag überhaupt blij zijn dat hij bij zo'n grote club als Ajax mag werken met zijn statuur. Doet me een beetje denken aan Vincent Janssen die heeft bedankt voor Oranje. Achja, missen gaan we Gerry toch niet, bye bye.

21 maart 2023 om 09:51

Arie. Waarschijnlijk weet hij dat het zo goed als rond is met Ward en dat hij dus geen echte toekomst meer heeft binnen Ajax. Op deze manier lijkt het alsof hij een soort van eervol de voordeur uitgaat.

21 maart 2023 om 10:07

Hij is toch naar Ajax gekomen als assistent van Overmars. Denk je dat Ward geen assistent nodig heeft. Hoe zou jij het vinden dat als jij binnenkomt en de mensen met de kennis zijn weg ? Dit is toch geen goede ontwikkeling voor Ajax !!

21 maart 2023 om 10:11

Wordt die assistentenrol dan niet de taak van Huntelaar? Hij en Hamstra deden toch samen die functie die ze hadden bekleden?

Ik vind het zelf moeilijk om te beoordelen of Hamstra weg zou moeten. Ja, hij is verantwoordelijk voor het aanstellen van Schreuder, maar ik vind het ook belangrijk om verder te kijken dan dat. Het feit dat iemand niet geschikt is voor een beleidsbepalende functie betekent niet dat hij of zij automatisch een domme idioot is die niks kan of weg moet. Als Hamstra in een dienende functie onder Overmars wel altijd goed heeft gepresteerd, zou ik hem aanbieden om in zo'n rol door te gaan onder Julian Ward.

Ja logisch. Met de komst van Ward zal er toch iemand weg moeten en als ze toch door willen gaan met Huntelaar dan weet Hamstra ook genoeg. Wel goed dat hij in de spiegel kijkt. Dat schreuder is mislukt reken ik hem niet aan. Dat weet je van tevoren niet hoe dat gaat lopen.

Ik lees overal dat Ajax een akkoord heeft met Ward. Denk dat dit ermee te maken heeft. Anders wel vreemd natuurlijk

Het siert hem dat hij zelf deze conclusies trekt. Meer zouden zulk zelfinzicht mogen hebben

Bergwijn
Bassey
Brobbey
Wijndal
Conceição
Lucca: Ooit door Schreuder linksbuiten gezet (grinnik)
Sánchez
Grillitsch
Ocampos

Indrukwekkend lijstje.
Dank je wel Hamstra en tot nooit.

21 maart 2023 om 09:55

Zaakwaarnemer van/en Schreuder zelf verantwoordelijk voor Bassey Grillitsch en Ocampos, dat scheelt weer iets voor hem.

21 maart 2023 om 10:39

@gj7300: Het is altijd een samenspel. Schreuder en zijn zaakwaarnemer hebben niet de macht om zomaar namens Ajax geld uit te geven aan transfersommen en salarissen. Ze kunnen er wel op aandringen, maar uiteindelijk worden de beslissingen alsnog genomen door het technisch hart. Ook hier is Hamstra dus verantwoordelijk voor..

21 maart 2023 om 10:10

Waarom bedank je van de Sar en Overmars niet ?

Onder Overmars is Brobbey gratis de deur uit gelopen en ook Overmars wilde Bergwijn, Brobbey en Wijndal halen. Dus dit volledig op het conto van Hamstra gooien is onzin.

Maar uiteindelijk was het van de Sar die toestemming gaf voor al deze transfers. Ben je dat vergeten of wil je dat niet weten ?

21 maart 2023 om 17:24

Zelfs John de Jong heeft dit niet gepresteerd.

Tja heeft helaas laten zien dat hij incapabel was toen hij naar voren werd geschoven door het onverwachte vertrek van Overmars. Tuurlijk was die alleen als assistent gehaald dus veel kan je hem ook niet kwalijk nemen omdat Van der Sar naliet om een technisch directeur aan te stellen. Maar goed wel mooi dat hij zelfreflectie heeft en inziet dat hij gewoon tekort komt. En met de komst van Ward moest er toch iemand weg omdat Huntelaar er ook nog zit.

Waarom gaat Hamstra niet gewoon na de opzegtermijn weg uit Amsterdam? Of is het de bedoeling dat hij met zijn disfunctioneren nu nog een zak geld hoopt mee te nemen? Niet zo sjiek.

Wel jammer want contact voor jeugdopleiding was wel heel noodzakelijk. Niets van terecht gekomen door de chaos.

Wat heeft Ajax lek schreuder dit toch even goed doorgespeeld aan Mike en Valentijn hè? Die riepen dit gister al….. kuch….

Ajax verspilt miljoenen en miljoenen. En nu een Engelsman aanstellen die gewend is te smijten met nog veel meer geld.

Ik heb er geen vertrouwen in tenzij de RVC een transferlimiet van 15 miljoen instelt..

Dit is gewoon de nette manier om uit elkaar te gaan. Als je iemand ontslaat zitten daar veel meer consequenties aan, nu komen ze er onderling uit, krijgt hij een premie mee en neemt zelf ontslag.

Met deze biecht van Hamstra wordt Van der Sar weer lekker uit de wind gehouden. Zal Hamstra wel wat extra centjes opleveren.

Is dit seizoen dan echt een tussenjaar? Hoe snel komen we hier boven op? Wanneer doen we weer mee met de top van Europa? Wanneer staan we weer in een finale? Had ik maar een glazenbol.

21 maart 2023 om 10:05

Meedoen met de top van Europa wordt denk ik heel erg lastig. Momenteel heeft Ajax de kwaliteiten daar gewoon niet meer voor. Dat ze toen de halve finale haalde heeft ook te maken dat ze een Blind en een Tadic op de top van hun kunnen eigenlijk terughaalde en dat ze naast die spelers nog spelers als Onana, Frenkie de Jong, de Ligt, Ziyech en vd Beek hadden die later ook naar de top hebben kunnen gaan, waarvan de eerste 3 het er ook nog eens redden.

Ik heb niet het idee dat ze nu dit soort spelers nog rond hebben lopen in hun elftal.

21 maart 2023 om 10:08

Weer mee met de top van Europa? Dat was alleen in 2018/2019. Wanneer staan we weer in een finale? Kan ook zomaar weer een jaar of 20/30 duren. Men moet realistisch blijven. Mede supporters van Ajax zijn soms echt de realiteit aan het verliezen. Die denken even dat Ajax structureel top 8/10 kan spelen in Europa. Er komen is makkelijker dan er blijven, zo blijkt.

21 maart 2023 om 10:27

We zijn inderdaad ook wel heel erg verwend geraakt de afgelopen 5 jaar. Je hebt gelijk, realistisch blijven en niet afdwalen van de realiteit. Heimwee naar ten hag / Overmars tijden…

21 maart 2023 om 10:43

Zeker, maar zo zie je maar dat alles begint met visie en beleid (capabele technisch directeur en trainer). Ajax heeft met Hamstra en Schreuder echt flink naast de pot gepist. Hard verdiende miljoenen echt uitgegeven aan middelmaat. Ik vind het alleen jammer dat van der Sar zo uit de luwte wordt gehouden. Ik heb totaal geen hoge pet op van die vent. En elke keer als ik hem dan hoor praten vind ik hem een grotere clown ogen. Daar mag ook snel afscheid van genomen worden. Hopelijk komt Julian Ward daadwerkelijk. Die heeft een netwerk en CV qua aankopen die behoorlijk zijn. Wordt weer tijd voor wat grinta, techniek en kwaliteit uit Zuid en Midden Amerika.

Nu Johan Derksen aanstellen als technisch manager.
Die weet altijd alles beter. Eens kijken of hij er echt verstand van heeft

21 maart 2023 om 10:10

Zonder gekheid.
Ik denk dat Jan Streuer een hele goede zou zijn bij Ajax.
Hij heeft een enorm netwerk en behoorlijk veel ervaring.

Respect uiteraard!
Er zijn maar weinig mensen in dat wereldje, die ook daadwerkelijk zelf in de spiegel kijken.
Het is geen schande om te zien dat je niet de persoon bent om een mega "bedrijf" als Ajax te voorzien van kwaliteitsimpulsen.

Nu we toch bezig zijn.
Hamstra, bij Fc Emmen zoeken we nog wat mensen met technische kijk op het wereldje.
Ik denk we onze handen mogen dichtknijpen met iemand als hem bij Emmen

Zou hem sieren als dit echt zijn eigen visie is. Niet de juiste man op voor deze functie. Kans gekregen en volledig door het ijs gezakt. Enige terechte conclusie is inderdaad een vertrek.

Ik denk dat het lek nu boven is !!! Wat was de zwakte ook al weer Johnnie ????

Als dit inderdaad zijn eigen keuze is, dan heeft de man gelukkig wel zelfreflectie. In ieder geval goed nieuws voor Ajax.

Nu moet Van der Sar als eindverantwoordelijke ook zijn verantwoordelijkheid nemen en zijn contract laten ontbinden. Schoon schip is hard nodig in Amsterdam.

Als dit bericht klopt moet ik Hamstra toch nog 1 compliment maken vanwege zijn voortschrijdend inzicht. Dat kun je niet zeggen van van der Sar of Rutte. Die willen beide, ondanks al hun geblunder, mooi blijven zitten op het pluche omdat ze dat zo fijn vinden. Hopelijk prikt Pier Eringa ook door dat plaatje en wordt er eindelijk eens een volwaardige AD aangesteld. Van der Sar kan dan nog wel wat representatieve taken verrichten zoals het showen van het clubkostuum, het omhooghouden van het shirt bij het voorstellen van een nieuwe aankoop, bij de diverse lotingen handen schudden met voorzitters van andere clubs, en zo zijn er wel meerdere onderwerpen waar een AD of TD geen tijd aan moet spenderen. Net als bij Wopke Hoekstra en Hugo de Jonge moet van der Sar dat hippe mannelijk makende baardje wel laten staan. Anders blijft er alleen maar een karikatuur van een voormalig AD over.

Vrij logisch na misschien wel de slechtste transferzomer in de historie van de club. Qua inkomende transfers dan. De uitgaan transfer van Antony is tegelijkertijd de beste deal uit de historie van het voetbal.

Mag hopen dat de voorwaarden van ontbinden gaan over concurrentiebeding en niet een geldelijke kwestie. Als je zelf weg wilt en jezelf verantwoordelijk houdt voor de malaise krijg je wat mij betreft geen enkele cent mee dan het loon tot de laatste werkdag. Een eventuele referentie van Ajax zou ik maar beschrijven als dat ze zeer ontevreden zijn. Wat een puinhoop heeft deze man ook gemaakt.

21 maart 2023 om 11:48

De vraag is denk ik ook wat zijn rol is geweest. Blijkbaar ging afgelopen zomer heel veel via de zaakwaarnemer van Schreuder. Vervolgens was het van der Sar die contracten ondertekende dus wat was dan de rol van een Hamstra?

Ik ben wel heel erg benieuwd wie die zaakwaarnemer van Schreuder heeft geaccepteerd in de rol die hij bij Ajax kreeg.

En dan heb je nog wie besloten heeft om Alex Kroes link te laten liggen ondanks de vele gesprekken met o.a. Danny Blind als in de rol van technische man van het RvB. Uiteindelijk kiest Blind ook nog eens om niet terug te keren in zijn rol na het uitstapje bij Oranje, iets wat wel was afgesproken.

En zo heb je nog wel meer van dit soort wonderbaarlijke gebeurtenissen binnen of rondom de organisatie van Ajax de afgelopen tijd. Ook voor het vertrek van Overmars want zo gaf van der Sar te kennen graag Kinsbergen te behouden maar werd uiteindelijk overruled.

Netjes van Gerry! Nu vdSar nog heel snel ophoepelen. Ik hoop dat de nieuwe technische man hem ook direct weg stuurt

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren