Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Perez na Klassieker: ‘Die moet in spiegel kijken: waar heb ik aan meegedaan?’

Laatste update:

Kenneth Perez houdt de beleidsbepalers bij Ajax een spiegel voor. De analist van ESPN zag Calvin Bassey en Jorge Sánchez, twee zomerse aankopen, 'totaal door de mand vallen' in de verloren Klassieker tegen Feyenoord (2-3). "Edwin van der Sar heeft natuurlijk nog steeds grote invloed. Die moet toch echt wel even in de spiegel kijken: waar heb ik aan meegedaan?", aldus Perez.

Ajax verloor zondag voor het eerst sinds John Heitinga als interim-trainer werd aangesteld een Eredivisie-wedstrijd. Een cruciale nederlaag, want Opta becijfert dat Feyenoord 91 procent kans heeft om het kampioenschap te pakken. "Ajax heeft natuurlijk zeven keer achter elkaar gewonnen tegen een laagvlieger", memoreert Perez. "In een wedstrijd op het hoogste niveau in Nederland zoals vandaag, en ook tegen Union Berlin, dan zie je wel heel goed wie er goed is en wie er door de mand valt."

Perez noemt dus twee Ajacieden. "Ik moet zeggen, die rechtsback (Sánchez, red.)... Wow! En Bassey... dat zag je vandaag... Hij kreeg wat krediet de laatste tijd, omdat hij alleen maar hoefde te verdedigen. Nu heb je een tegenstander die tactisch slimmer is dan de meeste teams, die liet Bassey eigenlijk totaal in zijn zwakte spelen. Het was echt Comedy Capers." Milan van Dongen kreeg 'bijna medelijden'. "Je moet helemaal geen medelijden hebben met profvoetballers", zegt Perez. "Dat is het mooiste beroep dat er is. Dan moet je maar zorgen dat je beter bent dan dit."

Na het vertrek van Marc Overmars ontstond een machtsvacuüm in Amsterdam. Technisch manager Gerry Hamstra en assistent Klaas-Jan Huntelaar werden in de zomer verantwoordelijk voor de aankopen, maar Van der Sar moest als algemeen directeur alle contracten ondertekenen, en heeft dus een flinke vinger in de pap. "Wie hebben meegedaan aan de aankopen bij Ajax...", aldus Perez. "Van der Sar heeft natuurlijk nog steeds grote invloed. Die moeten toch echt wel even in de spiegel kijken: waar heb ik aan meegedaan? Het mooie is, als je het met heel veel hebt gedaan, dan kan iedereen het een beetje op elkaar afschuiven..." Mario Been stipt aan dat Sánchez zijn tegenstander Lutsharel Geertruida in de slotfase 'gewoon helemaal liet lopen', waarna de rechtsback van Feyenoord bij een corner kon binnenkoppen voor 2-3.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niet alleen deze 2 , maar wat te denken van Wijndal? 10 miljoen voor hem is ook lachwekkend. Hebben jullie gezien wat hij bij de 2 2 doet? Gewoon helemaal niks! Alleen maar sjokken. Kijkt niet eens om zich heen om een man op te pakken. En 32 mil voor Bergwijn, tja...

19 maart 2023 om 21:53

Of wat dacht je van Brobbey? Over het algemeen wordt het spel van Ajax alleen maar slechter als hij erin komt.

19 maart 2023 om 21:55

Brobbey heeft in het verleden tenminste nog bewezen dat hij wel van waarde kan zijn. Maar imderdaad, hij moet ook veel meer brengen. Maar Bassey , Sanchez, Wijndal en Bergwijn. Die zijn het niet en zullen het ook nooit worden voor ajax.

19 maart 2023 om 21:55

Je valt in herhaling. Volgend mij schrijf je onder zo’n beetje elk artikel dit bericht over Brobbey. Begint een beetje kansloos te worden.

19 maart 2023 om 22:03

Brobbey draait geen goed seizoen, maar is clubtopscorer en heeft potentie. Sanchez is de allerslechtste back die ik ooit bij Ajax heb gezien, Wijndal bakt er echt niks van en heeft geen enkele goede wedstrijd voor Ajax gespeeld en Bassey kostte 10 miljoen euro teveel. Onvergelijkbaar. Man, wat mis ik Daley Blind.

19 maart 2023 om 22:20

Blind was vorig jaar in de klassieker in de arena de dissonant. Ik mis Nico en Mazraoui. Dat waren pas backs. Vooral Mazraoui.

19 maart 2023 om 22:25

En in de Kuip was hij een van de besten. Net zoals hij in de laatste maanden cruciaal was in de titelrace.

20 maart 2023 om 00:18

Sanchez speelde vandaag een redelijke goede pot hoor. Vanaf de tribune gezien dan. Was erg fel, zat er heel vaak tussen, won veel duels, speelde naar de juist kleur. Wellicht zag het er op tv anders uit, maar ik denk dat als je zijn statistieken erbij pakt hij een uitstekende wedstrijd speelde.

20 maart 2023 om 08:06

10 miljoen maar? Ik mag toch hopen dat je voor Max 15 miljoen Een betere verdediger kan krijgen. Maar wie o wie heeft geadviseerd dat we Bassey moesten halen? Een stadionverbod voor het leven

20 maart 2023 om 08:21

Ik vond Sanchez ook wel mee vallen. Misschien komt dat omdat je het slechter verwacht had.

20 maart 2023 om 09:47

kingbolo

"aar wie o wie heeft geadviseerd dat we Bassey moesten halen? Een stadionverbod voor het leven"

Niet de scouting maar onze grote vriend Schreuder...

20 maart 2023 om 09:52

Maar wie binnen Ajax heeft de zaakwaarnemer van Schreuder en Tadic dan de macht gegeven om deze speler te halen ? Het is leuk om Schreuder de schuld te geven, maar het is toch niet te begrijpen dat er niemand bij Ajax was die ingegrepen heeft !!

20 maart 2023 om 10:23

Pro2312 eens, Blind mis ik ook niet. Maar Tagliafico en Mazraoui straatvechters die voor iedere meter vochten.

19 maart 2023 om 21:58

Wijndal? Beetje respect voor de beste linkerkant van de Eredivisie!

19 maart 2023 om 22:09

Wijndal; de meest overschatte ED speler van de afgelopen jaren. Ongelooflijk dat Ajax daar zo is ingetrapt.

20 maart 2023 om 08:21

Sanchez Bassey, wijndal, taylor, brobbey, klaassen.
Allemaal vielen ze tegen haha.

Ik roep al jaren dat Sar eruit moet, over het paard getilde boer is het, weg ermee.

19 maart 2023 om 21:59

Hoe lang is die nu al bezig met het zoeken naar een TD?

19 maart 2023 om 22:05

Sinds twaalf aankopen geleden. Wat een beleid...

19 maart 2023 om 22:08

Ja en volgend jaar mogen we weer extra geld neertellen voor onze seizoenkaar en die klootzak kan lekker door met zijn beleid

Het optreden van Bassey is misschien wel het slechtste ooit van een Ajaxspeler in de klassieker. Het werd op een gegeven moment gewoon echt zielig.

19 maart 2023 om 22:02

Magallan vergeten?

19 maart 2023 om 22:08

Ohja haha, oke slechtste in de Arena dan.

19 maart 2023 om 22:08

Die was niet veel beter/slechter dan Bassey. Alleen kostte Bassey zo'n 2,5/3 x zo veel.

19 maart 2023 om 22:09

Die speelde destijds echt beter dan onze grote vriend Bassie vandaag. Onbegrijpelijk dat hij niet gewisseld werd.

19 maart 2023 om 22:06

Toch omschrijven vele ajacieden Bassey na 2 betere wedstrijden van laatst direct boven Hancko🤭

19 maart 2023 om 22:09

Ik vind Hancko wellicht wel de beste transfer van de laatste tien jaar. Wat een complete verdediger is dat zeg.

20 maart 2023 om 10:31

PirloTes klopt, daar was ik één van. Ik zei dat ik die Hanko niet zou verkiezen boven Bassey, ondanks jij zijn slechtste pot speelde. Als hij op zijn sterke punten wordt gebruikt, vind ik het uitstekend. En dat is wat werd gezegd, je liegt gewoon dat er werd gezegd "boven geplaatst" heb ik nergens gezien.

19 maart 2023 om 22:10

Ja het werd op een gegeven moment zielig. Maar dit komt omdat ajax hem volledig verkeerd gebruikt. Ajax heeft het idee dat elke verdediger een aanvallend wonder moet zijn. Bassey moet je niet de bal geven, hij is er om de ballen tegen te houden. En dat heeft hij deze wedstrijd opzich behoorlijk gedaan, al liep hij natuurlijk net als heel ajax bij die eerste goal te slapen.

19 maart 2023 om 22:30

Naja, zo'n situatie als bij de 0-1 was er begin 2e heeft weer en was hij Gimenez weer helemaal kwijt. Toen werd de voorzet alleen geblokt. Hij is sterk en kan hard rennen, maar positioneel vind ik em verdedigend eigenlijk ook niet sterk. Dat kan je in de Eredivisie wel compenseren met kracht en snelheid, maar dat wordt als je naar Engeland gaat wel anders.

19 maart 2023 om 22:11

Maar toen ze Bassey kochten en hij ja zij, wist hij nog niet dat hij het moeilijkste voetbal van Nederland moest gaan spelen, met het best linkerkantje van Europa. Ook niet eerlijk misschien had hij geweigerd als hij dit geweten had.

19 maart 2023 om 22:32

Blijf erbij, dat komt omdat we twee tergend slechte backs hebben en een cdm die niet kan voetballen. Dan is het makkelijk om Bassey te isoleren. Wijndal mag best nog wel wat meer kritiek krijgen. Als er meer voetbal omheen zit kan Bassey prima centraal achter in zijn kracht spelen.

20 maart 2023 om 10:25

Ravel klopt, zo simpel is het.

Vond de slechtste aan Ajax zijde vandaag eigenlijk Wijndal, maar daar hoor je niemand over?

19 maart 2023 om 21:56

Is inmiddels geen verrassing meer. Geen schim van de Wijndal van AZ. Lijkt vooral een mentale kwestie (naast de schoentjes lopen) als je het mij vraagt.

19 maart 2023 om 21:56

Wijndal was 3 klassen beter dan Bassey.

19 maart 2023 om 22:04

Ach Bassey werd overklast door Gimenez bij die eerste goal en het zag er lomp uit toen hij die bal klungelig uitverdedigde, maar Wijndal deed werkelijk alles verkeerd.

Niet voor niets dat hij er af ging en niet Bassey.

19 maart 2023 om 22:32

En het momentje dat Bassey dacht fysiek Gimenez dacht te verdedigen .. Gelukkig voor Ajax lette Rulli op ...

19 maart 2023 om 23:09

Voor mij dat Taylor...hoe zit die jongen bij oranje??

19 maart 2023 om 23:28

Speelde die mee dan?

Feyenoord was gewoon fitter en feller de tweede helft ook al hadden ze deze week voor EL gevoetbald..

19 maart 2023 om 21:55

Flauw en dat was in een latere fase van het seizoen. Profs kunnen gewoon twee potjes per week spelen, daaraan zijn zowel Ajax als Feyenoord gewend.

19 maart 2023 om 22:15

Tja, we hebben (terecht) Schreuder het vuur aan de schenen gelegd. Maar wat hebben we nou voor progressie gemaakt met Heitinga? Alleen dat we niet meer met 9 voor de bal staan. Maar verder? Eigenlijk helemaal niks

Feyenoord was zeker fitter. Dat is toch wel apart

19 maart 2023 om 22:21

De trainer maakt niet zo veel verschil, kijk gewoon even naar de spelers die op het veld staan en dan moet je concluderen dat Feyenoord op veel posities op dit moment betere spelers heeft lopen.

Dat is natuurlijk wel ongekend als je kijkt naar de voorsprong in kwaliteit die Ajax de laatste jaren had, compleet verdwenen.

19 maart 2023 om 22:23

Klaassen, Taylor, Wijndal, Bassey en Sanchez, dat is dus al je hele achterhoede en middenveld. Dan heb je nog Tadic op zijn retour en Bergwijn die het is verleerd.

Kwalitatief is het echt heel erg matig wat er nu rondloopt.

19 maart 2023 om 22:25



Dat is nou eenmaal de keerzijde van het succes. Trainer weg. De reservelinksback weg, een middenvelder kwijt, voetballend vermogen van de rechtsback en centraal achterin kwijt, de spits weg, een Braziliaans international op rechtsbuiten kwijt. En zo kunnen we de afgelopen jaren nog wel even doorgaan. Dit kun je nou eenmaal niet jaren volhouden als Ajax zijnde als je je beleid niet op orde hebt. Ajax heeft gewoon achterover geleund en het succes voor lief genomen. Dan krijg je de rekening gepresenteerd. Hopen op een tweede plaats en via die weg CL behalen en dan volgend jaar opnieuw beginnen.

19 maart 2023 om 22:59

Hou toch op. Er is gewoon verschrikkelijk slecht ingekocht..

19 maart 2023 om 23:17

Feyenoord is een team, Ajax zijn 10 spelers en een keeper

20 maart 2023 om 08:36

En daarbij kun je je van een aantal spelers ook nog afvragen of ze goed genoeg zijn.

Zitten ze nou nog te analyseren? Volgens mij ook niets nieuws. Zou bijzonder zijn als Heitinga hier opeens goede voetballers van kan maken. Blijft bizar om Ajax zo te zien stuntelen achterin in de wetenschap dat ze Blind zomaar hebben laten gaan. Ook zo’n Alvarez en Taylor kunnen het spel niet op gang brengen vanuit controlerend middenveld.

19 maart 2023 om 22:00

Ik vraag me af of Blind dit allemaal had kunnen belopen. Vond het ieder geval bizar om te zien dat Feyenoord die van de week nog Europees speelde fitter oogde dan Ajax.

19 maart 2023 om 22:03

Alvarez speelde echt goed eerste helft. Het ligt meer aan het feit dat bassey wijndal Sanchez en Taylor totaal niets brengen. (Dat zijn drie van de vier verdedigers).
Vergeleken met blind(Tagliafico) martinez timber Mazraoui is dit wel heel pijnlijk om te zien...

19 maart 2023 om 22:26

Allemaal een voldoende..... of nee toch niet, Bassey onvoldoende. Nee toch niet, iedereen onvoldoende behalve Bassey.

O nee, toch niet Iedereen een onvoldoende.

Feyenoord meer dan terecht de winnaar. We hebben de nieuwe, verdiende kampioen aan het werk gezien vandaag.

Wat een geweld weer in en om het stadion helaas. Met uit supporters is niet mogelijk, maar het lijkt erop dat met thuis supporters ook niet mogelijk is..

Slechte verliezers

Er is dit jaar veel geld over de balk gesmeten met weinig kans op winst. Brobbey, bergwijn, bassey, sanchez, wijndal. Dan heb je geluk dat er grote jongens voor veel geld zijn weggegaan maar volgend jaar moet je weer flink investeren. Gelukkig voor ajax hebben ze de label ajaxspeler waardoor het nog wat oplevert want anders was het helemaal sneu geweest

19 maart 2023 om 22:14

Nou zijn deze aankopen natuurlijk gedaan omdat er ‘grote jongens voor veel geld zijn weggegaan’, en niet andersom. Verder heb je natuurlijk helemaal gelijk. Vooral zo’n aankoop van een Wijndal vind ik opvallend. Die deed het bij AZ de laatste periode al niet zo best meer en veel mensen hadden toen al liever Kerkez in de basis daar.
En zo’n Bassey heeft natuurlijk wel heel snel zo veel geld opgeleverd. Die kan als je het mij vraagt best wel wat, maar in zo’n team wordt het ook echt niks.
En Sanchez, tja. Ik kan alleen al in de Mexicaanse competitie minstens twee rechtsbacks aanwijzen die echt wel geschikter waren geweest.

Tja, stel mu eerst eens een normale TD aan, die kan dan snel een nieuwe trainer benoemen voor volgend jaar. Dit seizoen is gewoon een verloren jaar

20 maart 2023 om 08:38

Je zult dit jaar nog moeten strijden voor plek 2, anders heb je volgend jaar zeker een heel groot gat in de begroting. Het geluk is daarbij wel dat ook AZ en PSV de 2de plek niet lijken willen te hebben.

20 maart 2023 om 11:53

Zeker, de CL is voor Ajax gewoon een Must. Maar je moet ook al naar volgend jaar kijken. Met Heitinga als trainer door is wat mij betreft geen optie , maar alles valt of staat met het aantrekken van een TD die het beleid gaat uitzetten en daar kan je nu mee beginnen toch?

20 maart 2023 om 12:45

Ik ben het wel met je eens dat je zo snel mogelijk het blik op volgend jaar moet hebben. Wat Ajax na het vertrek van Overmars allemaal niet gedaan heeft is een topclub onwaardig.
Maar deze maand zou de nieuwe TD toch bekend zijn ? het is dan alleen nog de vraag wanneer hij kan beginnen. Als dat na het seizoen is dan ben je toch al weer aan de late kant. In het meest gunstigste geval mag Ajax de voorronde van de CL in maar moet je dan wel weer vroeg aan de bak.

Er zit voor Ajax helemaal niets anders op dan de miljoenen laten verdampen en weer terug naar 2005. Dus vechten in de Eredivisie voor plek in de top 3, afgaan in Europa tegen ploegen waarvan we de naam niet goed kunnen uitspreken, de jeugdopleiding verkloten met slecht beleid en vreemde aankopen voor veel te veel geld.

Cruijff revolutie kan naast Johan ook de graf in.

19 maart 2023 om 22:02

Niks mis met die revolutie hoor hoewel daar al erg van afgeweken is volgens mij. Probleem is hier bestuurlijk falen op verschillende niveaus. Na het hele Overmars debacle had Ajax veel en veel sneller moeten schakelen. Het is toch raar dat zo'n grote club niet is voorbereid op een plotseling vertrek van iemand, iets wat redelijk normaal is binnen de voetbalwereld.

20 maart 2023 om 08:40

Dat je niet direct een vervanger hebt is logisch, want een vertrek van Overmars was totaal niet aan de orde. Het is wel opvallend dat je een jaar later nog steeds niemand hebt. ook is het niet te verklaren waarom Schreuder zo lang mocht blijven zitten. Dit alles mag je van de Sar toch behoorlijk aanrekenen.

20 maart 2023 om 17:14

Janssen, natuurlijk zal je niet direct een kandidaat klaar hebben staan (tenzij je die hebt opgeleid binnen je organisatie) maar een shortlist waar je naar kan handelen en zodoende binnen 3 a 4 maanden een vervanger kan regelen lijkt me prima haalbaar. Schreuder mocht misschien lang blijven zitten maar zijn aanstelling mochten we de kranten geloven heeft ook even geduurd. Je zou denken dat een organisatie met lijstjes van mogelijke opvolgers werkt.

En voortaan een beetje harder trainen, heren. Zodat je twee helften voluit kan gaan. Want Wzawzdb is al een hele tijd over. Dus punten moet je verdienen met voetbal, en niet op papier. De kiritiek op van der Sar & Co. deel ik helemaal. Dat triootje na dit seizoen aan de kant, en weer overlaten aan iemand die wel verstand heeft van geschikte spelers voor Ajax. Zo'n 200 miljoen verdiend aan het verkopen van het geraamte van het succesvolle Ajax, en 100 miljoen over de balk gegooid aan bijna louter mislukte spelers. Dan verdien je met pek en veren uit de Arena te worden gezet. Maar Edje maakt nog steeds de dienst uit met de Libelle club. Dan wil je ook niet anders....

19 maart 2023 om 22:10

Het leek idd in de 2e helft alsof jullie donderdag 120 minuten hadden gespeeld. Ik had echt nul vertrouwen tijdens de rust, want we waren nergens.



Ik heb Ajax weinig gezien dit seizoen, maar ik was wel enorm verbaasd over het gebrek aan voetballend vermogen. Die Bassey kan bijvoorbeeld helemaal niet voetballen en dan zeggen ze dat die met angst speelde, maar het lag er gewoon aan dat die telkens onder druk werd gezet. Tegen ploegen als Heerenveen of Fortuna zou die vrijuit kunnen spelen, maar hier werd pijnlijk merkbaar dat dit niet zo was. Die rechtsback ontbreekt techniek en is meer een houterige speler en Wijndal vind ik in alles tekort komen. Ook wel frappant dat dit net drie aankopen van afgelopen zomer waren. Feyenoord heeft veel meer loopvermogen, positiewisselingen en er gaan ook veel meer mensen de diepte in. Ik heb Taylor niet éã©n keer echt met een loopactie in de zestien zien komen, die backs bleven ook constant hangen, waar de backs van Feyenoord de gehele flank bestreken en telkens overal te vinden waren. Ajax had het gigantisch lastig met de lopende mensen van Feyenoord, bij dat tweede doelpunt dekt Wijndal iemand tien meter voor de zestien, terwijl die juist tien meter naar achteren had moeten staan om Szymanski. Ook Taylor en Alvarez op het middenveld is voetballend te karig. Als je het mij vraagt heeft Feyenoord allemaal betere voetballers op Timber, Tadic, Kudus en Berghuis na, puur voetballend gezien dan. Vooral het voetballend vermogen vanuit achteruit was een erg groot verschil.

19 maart 2023 om 22:15

Alvarez is voor Ajax heel belangrijk, maar heeft weinig voetballend vermogen. Op het moment zou ik 5 spelers van Ajax - 5 spelers van Feyenoord kiezen en dan een 50-50 om de keeper. Bijow en Rulli ontlopen elkaar nauwelijks. Ervaring versus talentvoller. Bijlow kan wel een betere keeper worden dan Rulli ooit was, als hij eens fit blijft dan natuurlijk. Maar inderdaad, Alleen Timber zou bij Feyenoord in de verdediging staan. De rest is dramatisch. Althans, Bassey is verdedigend prima maar die moet nu opbouwen. En dat kan-ie nou net niet.

19 maart 2023 om 22:38

Ik vind Alvarez ook een hele goede speler in zijn rol, maar die moet juist heel veel voetballende spelers om zich heen en achter zich hebben om zo zijn rol goed uit te voeren, maar dat kan niet met deze verdediging en toch wel het gebrek aan kwaliteit wat er eerder wel was. Voetbal begint vanuit achteruit en dat kan niet met Wijndal, Bassey en die Mexicaan. Volgens mij speelde Wijndal en Bassey allebei hun eerste bal meteen in de voeten van een Feyenoord speler.

19 maart 2023 om 22:52

Ja, zet Alvarez naast Kokcu bij Feyenoord en dan draait het waarschijnlijk nog beter. Ouderwetse stofzuiger, maar voetballend met dit verdedigende blok en naast Taylor is er voor hem geen eer te behalen. De bal komt ook gewoon niet bij de voorste vier uit als je er een beetje druk op zet. Snap zelf niet zo goed waarom Berghuis niet gewoon naast Alvarez staat en Taylor eens wordt geslachtofferd. Die had er in het Frank de Boer tijdperk prima bijgekunt, maar die tijden leken we nou juist achter ons te hebben. Bizar dat je zoveel geld uitgeeft en dan minder kwaliteit hebt dan Feyenoord. Daar kun je alleen maar je pet voor afnemen, maar dat maakt het niet minder pijnlijk.

19 maart 2023 om 23:50

Klopt, Alvarez zal in dit Feyenoord gigantisch goed renderen. Verder had ik ook Berghuis naast Alvarez gezet en dan met Kudus wellicht op tien. Om zo veel meer grip op het middenveld te krijgen. In de tweede helft domineerde Feyenoord het middenveld compleet, met een andere samenstelling voetbalt Ajax zich daar minder lastig onderuit. Ik zie Alvarez na dit seizoen wel vertrekken en dan is er voor Ajax wel een hele belangrijke zomer. Dan blijft er vrij weinig over en moeten er wel aanwinsten komen. Het ligt echt aan het aankoopbeleid. Zo'n Hancko is in alles beter dan Bassey, maar Ajax koopt hem en een jonge Turkse verdediger die we nog niet gezien hebben.

Bassey had in de eerste helft echt een paar bizarre passes op rij zo recht naar de tegenstander. Als klap op de vuurpijl schopte hij zichzelf omver en de bal over de zijlijn..

De kracht van het succesvolle Ajax was dat het stuk stuk spelers had die het in zich hadden een stapje hoger te komen. Maar ga dit elftal eens na. Ziet iemand Bassey, Wijndal, Sanchez, Taylor en Bergwijn ooit op een hoger niveau acteren? Ze zijn stuk voor stuk niet goed genoeg voor wat Ajax nodig heeft om kampioen te worden en een CL poule te overleven. En zal Alvarez echt mee kunnen in de top van de PL? Ik betwijfel het. Als Ajax supporter ben ik echt enthousiast over hem. Maar hij lijdt zoveel balverlies, timet zo vaak verkeerd in duels, maakt zoveel onnodige overredingen ook. En Brobbey dan? Toch helemaal niet van enige waarde? Pakt weleens een goaltje mee. Maar hij creëert toch zelf helemaal niets? Als Ajax supporter vind ik het serieus niet beter dan wat het elftal van FdB ons voorschotelde. En daar zijn de resultaten ook naar, zowel nationaal als internationaal. Je moet er zeker vijf vervangen en dan ook nog eens goed scouten. Feyenoord heeft met een mindere beurs geen minder elftal. Geloof mij, Feyenoord gaat de ED domineren de komende jaren. Of Ajax moet opeens een goede TD hebben die talent op tijd herkent. Want Bergwijn kopen, is dat nou echt goed werk? Voor die prijs!!?? En is Heitinga nu een goede trainer omdat ie wat gemakkelijke wedstrijden won? Is uit winnen bij Heerenveen echt niemand gelukt dit jaar? Als Ajax supporter erger ik me dood. De club is door een oversekste TD, een waardeloze trainer, het ontbreken van een goede TD en gewoon slecht beleid, in een jaar tijd feitelijk vijf jaar terug in de tijd geworpen. We kunnen weer van voren af aan beginnen!

19 maart 2023 om 22:27



Ik riep het een paar jaar geleden ook bij Ajax, maar ik geloof er echt niet in dat een ploeg '' jaren de ED kan domineren ''. Oprecht niet. Het ziet er nu goed uit bij Feyenoord en natuurlijk zijn zij momenteel de beste ploeg van de competitie. Maar als Slot vertrekt en Kokcu, Geertruida en Hancko verder kijken en je vangt dat niet goed op, dan hangt de vlag er ineens heel anders bij.

Bassey kan je komende zomer nog wel redelijk schadevrij verkopen. Die kan prima in de Premier League mee bij een of ander team dat met de komt tegen de 16 aanhangt en veel moet verdedigen en in fysieke duels komen.

19 maart 2023 om 22:40

Bassey ga je bijna geen verlies opmaken met die achterlijke bedragen die promovendussen in Engeland mee krijgen.

Sanchez is wel echt weggegooid geld, net als Wijndal.
Gewoon weer jeugd erin gooien.

Afgelopen weken liep meneer Perez onze Bassey nog te promoten als the missing link, nu is het weer brandhout lol..

Verdedigen is niet eens zo lastig, kijk maar naar clubs als Union die met dertien in een dozijn spelers gewoon gedisciplineerd spelen. Dat is de basis, die discipline. Ik zou ook verwachten dat je met nota bene een verdediger als trainer daar meer van terug zou zien.

De verdediging ius toch het fundament van je elftal. Echter is bij Ajax het veldspel de laatste tijd prima, maar de verdediging niet. Dan ga je Europees niks klaarspelen, en ook geen topwedstrijden winnen, voor hoever je die hebt in Nederland. Bouw eerst eens die basis, en dan kunnen we verder kijken.

Neem nou die eerste goal. Sanchez komt al twee tegen één omdat iemand zijn taken niet uitvoert. En stapt dan nog vol in ook, werkelijk het slechtste wat je kon doen in die situatie. Houd hem voor je, of maak een overtreding.

Ook die Wijndal de tweede helft. Stapt vol in, zit mis, hele linkerkant ligt open en dus een goal. Enkel die laatste, zo'n verlengde corner is lullig, maar kan je weinig aan doen.

De fouten die verdedigend worden gemaakt zijn zo onnodig en amateuristisch. Als de backs in de discipline spelen en gewoon hun man voor zich houden, scheelt dat vandaag twee goals.

19 maart 2023 om 23:28

Wijndal Taylor en Timber blinken al het hele seizoen uit in negatieve zin wat betreft discipline. Ook Brobbey laat vaak de boel lopen met druk zetten en Rensch heeft ook niet de discipline om te schakelen. Vandaag kwam Kudus daar ook nog bij..

Alle jonge gasten stellen echt enorm teleur op mentaliteit en inzet, ik had gehoopt dat Schreuder hier de oorzaak van was maar ook onder Heitinga gaat het vrolijk door en die durft ook geen koppen te laten rollen.

Ja ja ja ja ...

Het zijn allemaal mooie praatjes.

Klaarblijkelijk willen ze nog steeds niet erkennen: ajax zit dit seizoen gewoon een niveau onder Feyenoord.

Te bedenken dat die Hancko een koopje was en eigenlijk beter verdedigd plus comfortabeler is aan de bal. Valt mij op dat Bassey ook totaal niet kan verdedigen als hij in de zone staat. Zo scoorde de Jong ook die 0-1 voor Psv paar maanden terug door eenvoudig weg te lopen bij Bassey. 1 tegen 1 in de sprint richting een bal gaat het dan wel weer maar het is gecombineerd met zijn gebrek aan voetballende kwaliteiten te weinig.

Heb me meer zitten ergeren aan Wijndal, loopt erbij met een gigantisch ego en heeft precies 45 minuten goed gespeeld tot nu toe bij Ajax tegen Rangers uit. Taylor ook veel praatjes maar zodra Wieffer het wat fysieker maakte werd hij compleet weggevaagd. Sanchez en Bassey komen te kort op dit niveau maar roepen ook niet van de daken af dat ze zo geweldig zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren