Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Supportersvereniging Ajax is verbolgen na ‘competitie- en bekervervalsing’

Laatste update:

Er zijn geen uitfans welkom bij de halve finale van de TOTO KNVB Beker tussen Feyenoord en Ajax. Dat heeft de gemeente Rotterdam zondag laten weten. De gemeente ziet geen reden om af te wijken van het verbod op Ajax-fans tijdens De Klassieker, dat al jaren geldt. De Supportersvereniging Ajax (SVA) is niet te spreken van het besluit. "Dit is je reinste competitie- en bekervervalsing", klaagt directeur-bestuurder Fabian Nagtzaam.

"In het kader van fair play en je club steunen in de halve finale van de beker zou het fijn zijn geweest als we erbij hadden mogen zijn", verzucht Nagtzaam zondag in een reactie aan het Algemeen Dagblad. "Gemeente Rotterdam en Stadion Feijenoord, zorg er nou eens voor dat uitsupporters wel welkom zijn. Dit gaat inmiddels al dertien of veertien jaar zo. In al die tijd zou je de boel toch op orde moeten kunnen krijgen. Maar dat is blijkbaar nog steeds niet het geval." Volgens Nagtzaam is Amsterdam klaar voor het ontvangen van Feyenoord-fans, maar is dat andersom niet het geval in Rotterdam.

Nagtzaam is van mening dat het probleem niet per se bij de Ajax-supporters ligt. Hij verwijst in dat kader naar De Klassieker in januari, toen er hoge hekken werden geplaatst in De Kuip. "Bij die wedstrijd waren niet eens Ajax-supporters en toch waren de hekken nodig om ongeregeldheden te voorkomen. Het zag er niet uit." De aanhang van Ajax is al jaren niet welkom bij uitduels met Feyenoord. Dat was in 2019 ook het geval toen beide clubs elkaar troffen in de halve finale van de TOTO KNVB Beker.

Alle betrokken partijen kwam jaren geleden tot de conclusie dat het beter is om uitfans te weren bij duels van Feyenoord en Ajax. Een woordvoerder van de gemeente Rotterdam laat zondag aan RTL Nieuws weten dat er geen reden is om af te wijken van de huidige situatie. Ajax heeft nog niet officieel gereageerd op het besluit om het uitvak leeg te laten in de halve eindstrijd van de beker. Zaterdag werd bekend dat beide topclubs elkaar ontmoeten in De Kuip op 4, 5 of 6 april.

Ook Van der Sar baalt
Edwin van der Sar deelt de mening van de supportersvereniging. Volgens de naar eigen zegge 'teleurgestelde' algemeen directeur van Ajax is de wedstrijd 'juist een kans om afspraken met elkaar te make om de jarenlange impasse te doorbreken'. "De burgemeester gaat over de openbare orde en veiligheid, wij niet. Alleen hadden we graag met alle betrokken partijen vooraf in gesprek gegaan. Dat is nu niet gebeurd. Er worden in Nederland steeds makkelijker uitfans geweerd", aldus Van der Sar in een verklaring.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan maar op neutraal terrein toch? Of is het anders niet genoeg in het voordeel van feyenoord

5 maart 2023 om 14:30

Ja lijkt mij ook. Van fair play is geen sprake. En dit geldt voor beide partijen.

Tja een persbericht van 14 jaar oud dat steeds uit de kast gehaald wordt. Het is echt triest dat na zoveel jaren nog steeds geen oplossing is voor de uitfans. Volgens mij gebeurt dit nergens in Europa. De minderheid (hooligans) verpest het voor de goedwillenden en die worden nu beloond ook.

Nee, fair play is ver te zoeken. Doe dan een leeg stadion of twee wedstrijden. Klinkt misschien gek wat ik zeg, maar ik zou het een goede statement vinden als Ajax niet komt opdagen. Gewoon puur om alle partijen te dwingen met een eerlijke oplossing te komen. Op deze manier is het waardeloos.

5 maart 2023 om 14:32

Waarom is er van fair play geen sprake? Hadden er met 100% zekerheid wel Feyenoord supporters mogen komen als het in de arena was volgens jou?

5 maart 2023 om 14:35

Hi Lierse,

Lees het hele bericht aub. Er staat "voor beide partijen". Dat Feyenoord en Ajax goedwillende supporters (meerderheid) worden benadeeld en de minderheid (hooligans) beloond.

Na 14 jaar ellende moet er toch een oplossing komen lijkt mij.
Dan kijken ze maar hoe andere landen het geregeld hebben. Die hebben ook rivaliserende supportersgroepen.

5 maart 2023 om 14:35

Lierse1997. Dan was het ook geen fair play geweest als dat niet had gemogen, en nu?

5 maart 2023 om 14:38

Die minderheid heeft de vorige keer wel ons stadion gesloopt. En dat zou onze minderheid net zo hard toen.

Totdat er vanuit de supportersgroepen zelf wordt opgetreden is het volstrekt logisch dat er geen uitpubliek wordt toegelaten.

5 maart 2023 om 14:38

Waarom is er dan geen fair play?

5 maart 2023 om 14:39

Dan moest het ook op neutraal terrein, word gewoon tijd dat ze het hetzelfde doen als in Engeland

5 maart 2023 om 14:43

Op neutraal terrein is natuurlijk volstrekte onzin. De supporters hebben het zelf verpest. Op de blaren zitten dan maar.

5 maart 2023 om 14:44

Omdat er bij een voetbalwedstrijd zowel thuis als uitpubliek aanwezig dient te kunnen zijn.

5 maart 2023 om 14:50

@inkemontana

Moeten ze eerst maar eens tonen mee te willen werken met autoriteiten en niet bij elke kans om het stadion te betreden de boel gaan slopen.

5 maart 2023 om 14:51

Van mij mogen alle supporters komen alleen zitten er helaas van alle partijen een aantal tussen die zich nooit kunnen gedragen en voor de goede verneuken. Elke club heeft goede en jammer genoeg slechte supporters

5 maart 2023 om 14:51

Volgens mij waren er in de thuiswedstrijd van Feijenoord tegen Ajax geen uitsupporters aanwezig. En toch moesten er metershoge netten worden gespannen. Waarom denk je dat dit moest?

5 maart 2023 om 14:52

Feye_88,

De minderheid moet maar een keer aangepakt worden en niet de meerderheid die zich wel goed gedraagt. Dat is echt de wereld op zijn kop.

Als wij zo gaan redeneren, zou de Kuip elke wedstrijd leeg zijn omdat er altijd een groep is die zich misdraagt (bij Ajax ook trouwens). Jij weet ook dat de Uefa Feyenoord veruit het meest heeft bestraft voor overtredingen. Of dat er zelfs netten geplaatst moesten worden, terwijl er helemaal geen Ajax supporters aanwezig zijn.

In andere landen gaat het heftiger aan toe met bepaalde supportersgroepen en toch lukt het om uitfans in het stadion te krijgen. Waarom is NL een uitzondering..

5 maart 2023 om 14:52

InkeMontana

Eens, echter hebben we dit wel flink zelf verkloot he. Daarnaast is de haat en nijd onder de huidige generatie ‘hooligans’ (ruwweg 18-33 jaar) echt gigantisch. Zet die 2 groepen in 1 stadion en je kan serieus pogingen tot doodslag krijgen.

5 maart 2023 om 14:59

Dan moet de meerderheid eens optreden tegen de minderheid en die niet hun gang laten gaan.

Nederland is een zinnig land. Als je daar een stadion sloopt ben je niet welkom. Logisch toch? Het initiatief ligt bij de supporters. Niet bij de autoriteiten.

5 maart 2023 om 15:08

Laat ze dan vóór de wedstrijd een kooi betreden en elkaar helemaal afslachten. Als je de kooi betreedt, dan heb je ook helemaal geen rechten meer.

Je mist echt helemaal niks aan die gasten als ze elkaar afslachten

5 maart 2023 om 15:20

Feye_88,

Je blijft het maar goed praten en de wereld op zijn kop zetten. In Nederland hebben burgers geen bevoegdheden om op te treden. Dat kunnen alleen de autoriteiten. De meerderheid kan hooguit sociale druk uitoefenen.

En je reageert zoals gewoonlijk selectief. Er worden hierboven voorbeelden aangehaald waarbij ook bij jouw club dingen gebeuren. Sterker nog; zonder Ajax supporters in het stadion. Maar blijkbaar leest dat niet prettig.

5 maart 2023 om 15:23

Dus er hoeven nu geen metershoge netten worden gehangen? Net als tijdens de laatste klassieker. Toen waren er geen uitsupporters aanwezig.

5 maart 2023 om 15:45

Nee die waren echt triest.
Angst regeert … zoals berghuis aangaf de media klopt het op en die proberen de boel op te naaien…

Uit supporters hoe triest het ook is en vrij bizar dat we dat in Nederland niet kunnen regelen is echt bedroevend. Laatste keer dat er supporters van Ajax waren geweest was er best veel gesloopt. En Feyenoord was er niet eens..
Viceversa zou dit helaas ook gebeuren..
het is zo zonde in de tijd van mijn seizoenskaart was dit de wedstrijd waar ik naar uit keek.. alles zat er in en de spanning was altijd anders

5 maart 2023 om 16:13

Ze bekogelen Ajax-spelers en vooral berghuis daarom netten

5 maart 2023 om 17:57

Burgers hebben genoeg mogelijkheden om een initiatief op te zetten. Zo toon je goede wil. Tot nu toe hebben supporters alleen maar lopen janken en vernielen.

Ik ben helemaal niet selectief. De 'harde kern' van Feyenoord is zo mogelijk nog erger. Die horen echt niet in de Arena te zitten. Dat verdienen ze niet.

5 maart 2023 om 21:50

Die zijn al jaren welkom.

5 maart 2023 om 23:11

@pinko
Die netten waren ter preventie. Oa door dat het weer eerste klassieker met supporters en eerste wedstrijd met supporters met Berghuis als ajacied.
Komende wedstrijd zal er denk ik geen netten geplaatst worden

6 maart 2023 om 08:10

Ik vind dit toch wel fair play. Je betaald als echte supporter een kaartje om te kijken en de club zorgt in ruil daarvoor dat je het veilig kunt doen.

6 maart 2023 om 11:38

@tharay op neutraal terrein? Zodat ze het stadion van PSV, Twente, Groningen of welk ander stadion dan ook kunnen slopen? Of bedoel je op neutraal terrein en beide zonder supporters?

6 maart 2023 om 12:58

"nee, fair play is ver te zoeken. Doe dan een leeg stadion of twee wedstrijden. Klinkt misschien gek wat ik zeg, maar ik zou het een goede statement vinden als Ajax niet komt opdagen. Gewoon puur om alle partijen te dwingen met een eerlijke oplossing te komen. Op deze manier is het waardeloos."

Als Ajax wegblijft, dan zal de KNVB Ajax daarvoor stevig bestraffen. En dat zal verder gaan dan een simpele boete, zal eerder uitsluiting van bekertoernooi voor komend seizoen zijn, of iets dergelijks. Hoe dan ook, Ajax wordt daar niet beter van, alleen maar slechter. Want het zal nooit leiden tot een door Ajax gewenste aanpassing bij de KNVB en al zeker niet dat je daarmee een oplossing zult gaan afdwingen.

Verder lees ik dit heel vaak. Hier moeten twee wedstrijden komen of nu een leeg stadion. Hoezo 'moet' dat eigenlijk? Waarom is dat 'fair play' precies, mede gelet op het feit dat bekerwedstrijden al sinds de jaren '80 niet meer in dubbele vorm afgewerkt worden (kostte teveel tijd vonden de clubs destijds) en dat loting de thuisspelende ploeg bepaalt?

En als we dan consequent zijn en jouw visie op 'fair play' eens testen. Dan zou 'fair play' in jouw geval dus ook betekenen dat Ajax zonder supporters naar Eindhoven komt voor PSV - Ajax? Want PSV supporters mochten dit seizoen niet naar Amsterdam, weet je nog wel? Dus gaat Ajax daar fair play toepassen?

En ik lees ook heel vaak dat ze in Amsterdam 'wél klaar zijn voor uitsupporters en dat Feyenoord fans in beginsel wel welkom zijn. Dus Marc, gaan we bij die Klassieker Ajax - Feyenoord dan uitsupporters zien in De Arena? Want als dat zou kunnen, waarom dan niet doen precies? Dat is toch in strijd met fair play dan? Of is het 'ja als jullie niet dan wij ook niet?'?? Wat niets met 'fair play' te maken heeft. Dat lijkt me wel helder.

Sowieso, ik vind deze hele discussie mega hypocriet ,maar met name vanuit de hoek van de Ajaxsupportersverenigingen. Dat zo'n voorzitter het lef heeft zo olie op het vuur te gooien in een al verhitte discussie is echt stijlloos. Komt nog bij, juist de supportersvereniging van Ajax heeft in het verleden al vaker een dubieuze rol gespeeld. Juist in de periode vlak nadat uitsupporters werden verboden was er een keer een momentum waarbij beide clubs, de betrokken burgermeesters en KNVB op één lijn zaten en bereid waren weer aan uitsupporters te beginnen. Maar aangezien eerder dat seizoen al een Klassieker was gespeeld zonder uitpubliek, heeft Daniël Dekker als voorzitter van de SVA dit plan getorpedeerd en gedwarsboomd omdat hij alle partijen wilde chanteren om ook uitsupporters van Ajax bij de aanstaande bekerontmoeting in Rotterdam te krijgen. Dat was net een brug te ver, insteek was eerst maar eens weer uitsupporters mogelijk te maken en het van daar af aan te kijken. Waardoor SVA de boel dwarsboomde en er geen uitsupporters meer toegelaten werden. Kans gemist, dankzij de SVA dus. En diezelfde SVA gaat dan nu krokodillen tranen huilen dat uitfans niet zijn toegestaan. Walgelijker dan dit heb ik ze zelden gehoord moet ik zeggen. Wat een hypocriete bende zeg. Schandalig werkelijk.

6 maart 2023 om 13:06

Neutraal terrein, lees ik vaak.
Nog daargelaten de gedachte zelf (want: hoezo, waarom en waartoe dan?), onwerkbaar, onrealistisch en onzinnig. Wie denkt dat de burgemeesters van steden als Eindhoven, Arnhem, Tilburg, Enschede, Utrecht en pak hem beet Groningen zelfs maar een seconde zullen overwegen om deze ellende binnen hun stad te halen, die is het contact met de realiteit wel een beetje kwijt.

Neutraal terrein gaat niet gebeuren. En dat is heel begrijpelijk.

6 maart 2023 om 13:09

Musi

Al jaren welkom ja? Ja, behalve PSV supporters. Die mochten er niet in dit seizoen. Dus ook aan jou die vraag, gaat Ajax in de geest van Fair Play nu haar eigen supporters thuislaten of gaat Ajax de competitie vervalsen door wel met uitsupporters aan te komen?

En in een breder verband, gaan we op 19 maart a.s Feyenoord fans zien in De Arena??? Waarom worden die fans dan niet toegelaten als ze 'welkom zijn'???

5 maart 2023 om 14:31

Waar wil je dit op neutraal terrein laten spelen? Ik denk niet dat een andere gemeente feyenoord en ajax fans gaat toe laten. De enige oplossing is een dubbel strijd, maar dat is dan ook weer een nadeel voor feyenoord ivm dat ze thuis loten. Dus het beste is gewoon zo laten.

5 maart 2023 om 14:38

Feyenoord zal geen 2 wedstrijden willen omdat er geen fans van de tegenpartij mogen zijn . andere clubs kunnen ook gaan roepen van ons komen er geen fans maar willen die wedstrijd over 2 duels want dat is eerlijker. Ook zou je met de Cruijff-schaal tussen beide clubs ook weer 2 wedstrijden moet doen. Feyenoord speelt nog steeds Europees en zit niet te wachten dat ze 2 wedstrijden dan moeten spelen.

5 maart 2023 om 14:49

Dus omdat de supporters zich niet kunne gedragen moeten er maar 2 wedstrijden gespeeld worden. Ik zeg dan gewoon spelen zonder supporters van beide partijen...

5 maart 2023 om 14:53

Ach omdat feyenoord nu thuis speelt zijn ze met loten in het nadeel hahahaha lol nu zijn ze in het voordeel ja met supporters dusja geen na deel als je over 2 wedstrijden speelt. Of 1 wedstrijd en helemaal geen publiek is eerlijkste oplossingen

5 maart 2023 om 14:32

Dat is het volgende probleem...er is geen gemeente of club die daar op zit te wachten.

5 maart 2023 om 14:32

Het zal misgaan dat weten we allemaal stiekem. Binnenkort Ajax Feyenoord. Je zal kunnen testen dat Feyenoord fans welkom zijn of zijn die kaartjes al verkocht voor het uitvak? Zo niet dan kan je testen

5 maart 2023 om 14:33

Je denk toch niet dat een burgemeester van een stad Feyenoord en Ajax-fans toelaat. je kan wel een proef doen 500 tot 800 fans in de Kuip toelaten en kijken hoe het afloop. Ik begrijp de burgemeesters wel dit kost een hoop geld en andersom in Amsterdam zien ze ook liever geen feyenoordfans

5 maart 2023 om 14:34

Uh nee? De thuiswedstrijden van Cambuur worden nu toch ook niet op neutraal terrein gespeeld?

5 maart 2023 om 14:40

Je verplaatst het probleem alleen hiermee. Daarnaast gaat geen enkele gemeente zich laten lenen om hun stadion en binnenstad het podium te maken van rellen en gevechten.

En terecht.

5 maart 2023 om 14:49

Inderdaad of helemaal geen fans zijn de enige 2 opties

5 maart 2023 om 14:54

Misschien is het een idee om alleen kinderen onder de twaalf (met begeleiders) als uitpubliek toe te laten..

5 maart 2023 om 15:22

Neutraal terrein gaat ook niet. Geen gemeente die daar op zit te wachten.

5 maart 2023 om 15:48

Zolang die Marokkaanse burgemeester er zit komt er geen oplossing het is al 14 jaar zo en nog steeds wordt er geen oplossing gevonden. Supporters horen er gewoon bij,maar de harde kern niet dat zijn geen Supporters dat zijn slopers en in die harde kern zitten artsen en advocaten enzo nou wat een voorbeeld ben je dan ze benadelen hun club.

5 maart 2023 om 15:55

Wat heeft zijn afkomst er nou mee te maken?

5 maart 2023 om 19:00

Neutraal terrein idd of gewoon de harde kern van Feyenoord ook naar de kroeg sturen. Ongelooflijk dit. In Polen en andere Oost Europese landen gaat het een stuk harder aan toe en daar zijn er wel gewoon uit-supporters.

6 maart 2023 om 08:10

Op neutraal terrein? Zodat beide groepen supporters het psv stadion of gelredome kunnen slopen? Nee, dank je wel….

6 maart 2023 om 09:06

Nee, gewoon in de Kuip zonder Ajax supporters. Was Ajax de thuisclub hadden de Feyenoorders pech gehad. Eigen schuld dikke bult en nu hebben de Ajacieden pech. Hadden de supporters (ja, beide groepen) zich gewoon normaal gedragen was het nu geen issue geweest. Dus bedank die zogenaamde supporters die het keer op keer verpesten en neem het niet de gemeenten kwalijk, die kiezen terecht voor de veiligheid en financiën van haar burgers.

Snap het wel eens moeten ze weer een keer toe gelaten worden. Beiden teams zijn er schuldig aan maar het is tegenwoordig ook wel gemak zucht om niks te hoeven regelen

5 maart 2023 om 14:30

De afgelopen jaren hebben ajax fans in de beker finale fe kuip echt flink beschadigd. Stadion Feyenoord is eigenaar van de Kuip en ik snap dus wel dat die eigenaar niet heel blij is met ajax fans.

5 maart 2023 om 14:33

Stadion is toch ook sloopwaardig??

OT:
Alsof dit niet door elke supportersgroep word gedaan.. Heilige boontjes allemaal van elke club.

5 maart 2023 om 14:35

Sjakie, je hebt ze niet helemaal op een rijtje volgens mij. Ga lekker in de speeltuin spelen kleuter.

5 maart 2023 om 14:39

altijd mooi, benoem je feiten worden mensen weer persoonlijk. Weet je meteen dat je straks punten in mindering krijgt, oftewel een RODE kaart!!

5 maart 2023 om 14:45

Je benoemt helemaal geen feiten. 1 waardeoordeel en 1 assumptie. Daar zit geen feit tussen.

5 maart 2023 om 14:53

moet ik dan echt weer oude koeien uit de sloot halen? #Roma ? Is nog even een klein stukje erger omdat het niet eens te maken had met een stadion van de thuis spelende partij. Dus neem aan dat jij appels met peren vergelijkt en dat leert in de speeltuin…

5 maart 2023 om 14:56

Sjakie, waar heb je het nou over? Ik ontken nergens dat er bij Feyenoord precies dezelfde idioten rondlopen. Het bevestigt alleen maar dat er bij beide partijen geen uitsupporters moeten worden toegestaan.

5 maart 2023 om 14:57

Wat is nu je punt sjakie? Stadion Feyenoord gaat juist opgeknapt worden, staat ook helemaal los van dit topic. Je komt te gast, de spullen zijn niet van jou, dus daar blijf je vanaf, maakt niet uit wat de waarde is.

5 maart 2023 om 14:33

Zolang fans de verantwoordelijkheid vooral bij anderen neerleggen valt er niets op te lossen. Beetje omgekeerde wereld dit artikel.

5 maart 2023 om 16:35

En in amsterdam mogen ze weinig zeggen. Feyenoord is niet de enige club die niet welkom was dit seizoen

5 maart 2023 om 14:34

Als ze eerst eens laten zien dat ze zich kunnen gedragen. Geldt voor Feyenoordsupporters ook..

Die zin dat de gemeente en het stadion het maar moeten regelen. Wat een waanzinnig gebrek aanzelfreflectie.

Het goede gedrag moet vanuit de Ajax aanhang komen. Als zij kunnen garanderen dat er zich niks gaat voorvallen mogen ze terugkomen. Maar kennelijk vinden ze dat de verantwoordelijkheid bij de gemeente en het stadion ligt. Hoe kom je erop..

5 maart 2023 om 14:40

Zelfs zonder uitsupporters word de bus van Ajax nog belaagd.. Hoe leg je dat uit??

5 maart 2023 om 14:44

Dat ook de 'harde kern' van Feyenoord uit doorgesnoven idioten bestaat. Wat is je punt precies?

5 maart 2023 om 14:55

Omdat je alles van 1 kant belicht en dat is te merken aan je naam want owee als je wat roept op VZ over je club. Dan krijg je meteen een shitstorm zonder inhoudelijke reacties.

5 maart 2023 om 14:57

Kijk mn vorige reactie nou eens na kerel. Gaat t wel goed met je? Bakkie koffie en je reacties en de mijne maar even teruglezen.

5 maart 2023 om 23:25

@ajaxrkc33
Helemaal eens dat er gekeken moet worden naar dat er weer uitsupporters bij de klassieker aanwezig mogen zijn.
De vibe, sfeer, fanatisme mis je nu tijdens deze wedstrijden.
Logistiek is het prima te regelen. Daar beide stadions beschikken over een treinstation en dat de supporters elkaar fysiek niet kruizen en uitsupporters enkel direct naar hun vak kunnen gaan.

De pijnlijke waarheid is dat wanneer Ajacieden in De Kuip aanwezig zijn, zelfs als Feyenoord niet speelt, ze dit zien als een vrijbrief om maar de hele boel te slopen. Zie bijvoorbeeld de bekerfinales tegen PSV en PEC. Dan is het niet zo gek dat de gemeente Rotterdam en het Stadion geen zin hebben in bezoek uit Amsterdam.

5 maart 2023 om 14:33

Ik ben bij Ajax-WII geweest in de Kuip en daar was echt niets aan de hand. Beetje te makkelijk.

5 maart 2023 om 14:51

@ajax-123 haha je ogen dicht gehad toen je drinken/eten of moest plassen?

Heel het stadion is gesloopt toen. Wc’s barretjes en de stoelen ook nog eens.

5 maart 2023 om 14:56

Heb je echt de beelden niet gezien? Ongelooflijk.

5 maart 2023 om 14:36

En toen Sjonnie Heitinga het een tof idee vond om de harde kern van Ajax bij een jong-wedstrijd uit te nodigen vielen die Feyenoorders (inclusief vrouwen en kinderen) aan op de Toekomst.

5 maart 2023 om 14:47

Inderdaad. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat, onbedoeld, er al een test met supporters is geweest. Keihard gefaald.

5 maart 2023 om 14:59

Ga jij ff ergens anders iedereen over één kam scheren. Ik kan je nog filmpjes sturen van Feyenoord supporters die de bar in Arena in de fik steken. Om nog maar niet te praten over het supportershome dat in lichterlaaie werd gezet.
Dat is slechts een handjevol randdebielen geweest.
Datzelfde geldt in de Kuip.
De beveiliging van het stadion is de verantwoordelijkheid van de thuisclub. Dus fix je zooi Aboutaleb!

5 maart 2023 om 15:04

Als Ajaxsupporters de Kuip proberen te slopen kun je de zaak leegvegen, maar dat levert op dat moment alleen maar meer ellende op. Er wordt gekozen voor voorkomen is beter dan genezen en geen Ajaxsupporters meer toelaten.

5 maart 2023 om 15:33

@Guido023

Het supportershome was het werk van Hagenezen, maar dat terzijde.

5 maart 2023 om 16:15

En als er geen ajax suporters zijn . Zoals laatst in de competitie . Waarom dan netten tot boven het stadion ? Omdat de rotterdammers zelf zo fijn publiek zijn ?? Mischien beter helemaal zonder supporters . Dat is eerlijk

Het is pas competitievervalsing als het maatregelen/acties zijn die je zelf niet zou kunnen/mogen uitvoeren. Dat is dus niet. Verder lijkt de kans me wel reëel dat een aantal van de kerels van de F-Side er zelf voor verantwoordelijk zijn dat er geen uitsupporters mogen zijn.

5 maart 2023 om 14:30

Echt he. Lekker klagen over een situatie waar je 50% voor verantwoordelijk bent. Geen enkele vorm van zelfreflectie.

5 maart 2023 om 14:33

Ik schaam me altijd kapot voor dit soort supportersclubs, leuk dat ze lawaai maken tijdens de wedstrijd. Maar verder komt er alleen maar onzin uit.

5 maart 2023 om 14:38

Dat supportersverenigingen dit soort dingen roepen is niet vreemd, die van Feyenoord roept hetzelfde,.dat half voietbalzone meejammert is kwalijker.

5 maart 2023 om 14:52

@Ckoen daar zitten vast een paar supporters uit de harde kern bij, plus een aantal internethelden die er maar wat graag bij horen.

Als ze ook zo verbolgen waren geweest over de wedstrijd in een lege Kuip maar wel in volle Arena afgelopen seizoen, had het iets meer indruk gemaakt.

En net doen alsof het niet aan de Amsterdammers ligt maar alleen aan die van Feyenoord maakt het wel helemaal af.

As usual dus. Next.

5 maart 2023 om 14:30

Helemaal mee eens! Al viel er niet veel anders te verwachten vanuit dit kamp

5 maart 2023 om 14:44

Selectief geklaag is helemaal in de laatste weken ...

Gaat natuurlijk helemaal niets mee gebeuren.

5 maart 2023 om 15:20

Weken? Is de zo'n beetje de tegenwoordige definitie van de menselijke aard.

5 maart 2023 om 15:31

Misschien wel, maar op VZ zie je (ik) het vooral de laatste weken enorm opsteken ....

Triest eenzijdig "kijk mij (ons) eens zielig zijn" geklaag en "heel de wereld is tegen ons (mij)"

5 maart 2023 om 14:46

Eens hier Michiel

Daarbij waren Psv supporters ineens ook niet welkom bij ons. Het is nu eenmaal niet anders.

5 maart 2023 om 14:49

Tja...tijdens de corona jaren was wel even andere situatie natuurlijk. Lag puur aan speelschema, vanaf bepaald moment waren er pas supporters welkom.

Feit is dat beide supportersgroepen verantwoordelijk zijn voor het feit dat er geen uitsupporters welkom zijn. Feit is ook dat als het aan Amsterdam ligt, dit weer mogelijk wordt. Feit is ook dat Rotterdam daar nog steeds anders over denkt zonder ergens een openingetje om te praten over een nieuwe situatie. Dus inderdaad, dat er nog steeds geen supporters welkom zijn in beide wedstrijden, ligt inmiddels vooral aan Rotterdam. Dus dat er dan vanuit het Ajax kamp kritiek komt is niet zo vreemd.

Over de bewuste dag waarna dat verbod kwam heb ik nog steeds mijn vraagtekens. Kan er nog steeds niet bij dat het toeval was dat de autoriteiten nog niet in staat waren alle ajacieden daar van trein station weg te halen. Met een feyenoord wat net in laatste 10 minuten 2-3 verloren heeft, was dat een prachtige cocktail toen supporters naar buiten gingen en daar nog een paar honderd joelende ajacieden stonden. Dat het toen uitmonde in rellen met politie buiten, is niet zo vreemd...

Kan me vergissen, maar zo heel vaak is het niet totaal uit de hand gelopen toen beide nog supporters meenamen. Het is alleen wel zeer dure operatie.

5 maart 2023 om 23:39

@VLD-Oost
Misschien meer onderzoek doen. Het is juist Rotterdamse burgemeester die meermaals aanstalten maakte voor uitsupporters. Echter wel met de voorwaarde dat het voor beide partijen geld voor dat seizoen.
In Amsterdam willen ze pas steeds praten wanneer het Feyenoord ajax is.
Ook bij de bekerwedstrijd van 2010 die over 2 wedstrijden ging had Rotterdamse burgemeester aangegeven maximaal 10000 supporters uit Amsterdam toe te willen laten.
Rotterdam heeft al meermaals aangetoond de Amsterdammers kunnen ontvangen. Zowel in de competitie (Sparta en Excelsior) en bekerfinales.
Dat de Amsterdammers bij competitie wedstrijden tegen Sparta en Excelsior welkom zijn tekent ook bereidheid van Rotterdamse burgemeester

5 maart 2023 om 14:52

Idd! Laten we naar elkaar blijven wijzen en het kinderlijke gedrag in totaliteit blijvend negeren! Wordt tijd dat Feyenoord - Ajax en Ajax - Feyenoord helemaal zonder publiek wordt gespeeld, net zo lang tot wij met zijn alle weer als normale mensen met respect met elkaar om kunnen gaan. Alleen op deze manier zal er ooit verandering in gaan komen. Te idioot voor woorden dat wij niet bij elkaar in het stadion kunnen komen.

5 maart 2023 om 14:56

Hoezo? De gemeente Amsterdam en ajax hebben al meerder keren aangegeven klaar te zijn om feyenoord suppporters in de arena te ontvangen. Aleen durft achie aboutaleb het niet aan.

5 maart 2023 om 14:58

Gek he, als je hebt gezien hoe de ajaxsupporters zich gedroegen toen ze in de tussentijd wél in de Kuip mochten komen?

Maar nee hoor, het ligt niet aan hun.

5 maart 2023 om 15:07

Maar heb je ooit een klassieker met uitpubliek meegemaakt en zou je dat niet weer of een keer willen dan?

Managen van een serieus uitvak is natuurlijk anders als een half stadion, zoals bij bekerfinale. Maar goed, naïef om te denken dat er niets gesloopt wordt natuurlijk. Dat geldt ongetwijfeld ook in Arena als feyenoorders weer in uitvak zitten, zullen er ongetwijfeld ook wat stoeltjes aan gaan en wat pisbakken van de muur komen. Dus wat dat betreft zal je waarschijnlijk nooit een situatie krijgen zonder geen enkel probleem of schade.

Maar ik baal er gewoon van. Er was niets beter als Klassiekers met uitpubliek

5 maart 2023 om 15:11

Tientallen. En ik zou het, ondanks dat wij ze meestal verloren, zeker wel weer willen.

Maar ik snap best dat anderen er (nog) niet aan willen. Hoe jammer dat ook is.

5 maart 2023 om 15:20

Ja dat is natuurlijk niet netjes. Maar aan de andere kant, het boeit mij persoonlijk echt geen ene hol als feyenoorders de arena zouden slopen. Alleen vervelend voor de mensen die alles weeer moeten opbouwen. Veel meer dan wat wc's kan er niet kapot hoor.

Helemaal eens met Nagtzaam.. Van uitstel komt afstel. Ik denk niet dat er ooit nog een Klassieker komt mét 'fans' van beide clubs.

5 maart 2023 om 14:37

Laat dat rapalje vanuit beide kanten dan eens zelfreflectie tonen. Altijd met vingertjes wijzen. Er is niets treuriger dan de 'harde kern' van profclubs. totaal gebrek aan zelfinzicht.

5 maart 2023 om 14:43

Prima toch, houden we het lekker zo, scheelt een hoop gedoe. En zorgt er ook voor dat de beker steeds meer als echte prijs wordt gezien door ajaxfans, kunnen ze de kuip eens van binnen zien

Wist op voorhand al dat dit het zou worden. Feyenoord thuis en tegen Ajax. Zo kan er bij de finale geen gezeur ontstaan. Kappen met wedstrijden zonder uit supporters.

Tsja als je kijkt hoe het de vorige bekerwedstrijden is gegaan in de Kuip met Ajax hebben ze het er zelf ook naar gemaakt.
Maar vind het ook jammer, heb liever wel uit publiek erbij.

5 maart 2023 om 14:59

Als je zelfs kijk naar jong Ajax tegen Jong Feyenoord een paar jaar terug. Werden de vrouwen van de Feyenoord spelers en familie aangevallen.
En dat was een wedstrijd om bijna nix

Kappen met dat sneue geklaag man andersom was het precies hetzelfde geweest. We moeten naar Rotterdam, nou prima. Gewoon voetballen en niet zo zeuren, we zijn voor 50% verantwoordelijk dat er geen fans heen kunnen.

5 maart 2023 om 14:33

Top reactie dit! Zo sta ik er als Feyenoorder ook in !

5 maart 2023 om 14:34

Ik als Ajacied ook. Eerst hand in eigen boezem.

5 maart 2023 om 14:36

Zeker! Fout zit aan 2 kanten!

5 maart 2023 om 14:37

Een onderwerp waar meerdere Feyenoord en Ajax fans het volledig eens zijn. Dan weet je dat we echt beiden schuldig zijn😅

5 maart 2023 om 14:38

Top reactie! Dit geldt voor beide supportersgroepen uiteraard.

5 maart 2023 om 15:06

Klasse reactie ajaxf1. Feit is gewoon dat beide supporterskringen er een stel bij hebben die niet kunnen gedragen

5 maart 2023 om 23:46

@ajaxf1
Helemaal mee eens. Had de wedstrijd andersom geweest denk ik er precies het zelfde over.
Mis wel de ambiance, sfeer die er was en hing rondom de klassieker. Zowel thuis als uit.

Ik heb ze niet gehoord toen PSV-supporters niet welkom in de Arena waren, vreemd.

5 maart 2023 om 14:46

Dat was een directe eenmalige sanctie na ongeregeldheden tijdens de JC-schaal. Dit probleem ettert al een flinke tijd door, met geen enkele mogelijkheid op vooruitgang in de situatie. PSV is volgend seizoen gewoon weer welkom in Amsterdam.

5 maart 2023 om 15:55

Maar 1 keer dus niet en dat is competitievervalsing volgens de logica van de supporters van ajax

Ze kunnen in Amsterdam wel gaan huilen. Maar een keer in de spiegel kijken, mogen ze best doen!
Zelfs als er geen feyenoord supporters zijn, kunnen ze zich niet gedragen in de Kuip, want ook dan weten ze het stadion te slopen

5 maart 2023 om 14:55

Dat werkt ook de andere kant op. Zelfs als er geen Ajax supporters in de Kuip zijn, dan zijn er schijnbaar netten en dergelijke nodig, omdat de Feyenoord supporters zich niet kunnen gedragen.

5 maart 2023 om 15:00

Tuurlijk werkt dat ook de andere kant op, maar in dit bericht wordt net gedaan alsof het maar van 1 kant komt. Dat is het nou net.

Natuurlijk is het een nadeel maar het is geen vervalsing. Er is is eerlijk geloot en Ajax had ook het voordeel kunnen loten, Gelijke omstandigheden dus. En verder hebben beide supportersgroepen het er zelf naar gemaakt. Dan niet achteraf zeuren.

5 maart 2023 om 14:32

Er is eerlijk geloot? Jij gelooft ook nog in sprookjes? Heel Nederland wist dat dit de uitslag zou worden. We hebben het al dagen geroepen

5 maart 2023 om 14:34

Complot theorietjes over lotingen in de KNVB beker. Het is me toch wat.

5 maart 2023 om 14:43

En hoe zie je dat dan voor je? De trainer van Spakenburg die niks liever wilde dan tegen Feyenoord spelen in de Kuip, hebben ze omgekocht om wat anders te loten?

5 maart 2023 om 14:49

Echt ongelooflijk, hoe zielig ben je wel niet als je in dit soort complotjes gaat geloven.

5 maart 2023 om 15:13

Soccerfan_1, voetbalzones eigen huis-Willem Engel.

5 maart 2023 om 23:49

@Soccerfan_1
Dat er een Feyenoord - ajax, ajax - Feyenoord uit de koker zou komen was ik ook vrij zeker van.

5 maart 2023 om 14:35

Hahaha ik zal heel eerlijk zijn. Ik had 200 euro ingelegd met vrienden dat Feyenoord en Ajax elkaar zouden gaan loten. Zoals Soccerfan zegt is een finale tussen ‘010 en 020’ geen optie ivm supporters en spreiding van wedstrijden. Sad but true. Ik zou het geweldig vinden om weer onderling uitsupporters te hebben.

Andersom had het toch precies zo geweest? Feyenoorders zijn ook niet welkom in de Arena.. hadden ze dan ook zo verbolgen geweest, als de bekerwedstrijd daar gespeeld zou worden?

5 maart 2023 om 14:40

Ajax directie heeft jaren geleden al gecommuniceerd dat zij Feyenoord supporters wel weer willen toelaten. Maar deze uitnodiging werd en wordt niet geaccepteerd vanuit de Feyenoord directie. Zij nemen de beschikbaar gestelde kaarten niet af.

5 maart 2023 om 14:48

wel lezen @lekiam, dit is een besluit van de gemeente

5 maart 2023 om 15:01

Nee omdat de eis is dat het dan andersom ook mag, en in Rotterdam hebben ze nu wel gezien hoe dat gaat, bij bekerfinales met Ajax supporters.

Ja het is kut, als het Ajax thuis was geweest had je waarschijnlijk hetzelfde probleem gehad, misschien maar gewoon Ajax en Feyenoord niet meer tegen elkaar laten spelen? Los van de finale en dan niet in de Kuip maar in Eindhoven?

Bedankt de knvb maar. Corrupte bende. Dit is precies wat ze wilden hebben: of Feyenoord of Ajax nou thuis zou spelen maakte ze niets uit, als ze maar niet elkaar in die finale tegen konden komen. Goed gedaan knvb. Nu neemt niemand jullie nog serieus. Mij boeit het niet of Ajax nou naar de Kuip moet of thuis in de arena speelt. Mij steekt het dat wij allemaal wisten dat de knvb dit zo zou uitspelen dat Ajax tegen Feyenoord geen finale zou kunnen worden en dat we er helemaal niets aan kunnen doen. Alles aan deze loting is geregisseerd.

5 maart 2023 om 14:34

Hahaha beetje complot denken, niet? 33% dat de klassieker werd geloot en tuurlijk komt deze halve finale goed uit, maar zonder enig bewijs spreken van corruptie (wat te maken heeft met eigen financieel gewin behalen) is wel erg overdreven.

5 maart 2023 om 14:38

Als jij echt gelooft dat dit een vooropgezet plan is, dan ben jij diegene die we niet meer serieus moeten nemen.

5 maart 2023 om 15:02

En hoe zat de trainer van Spakenburg, die alleen maar tegen Feyenoord wilde, in het complot?

5 maart 2023 om 15:06

Warme en koude balletjes zeker.

Want in de tussentijd hebben zowel Ajax- als Feyenoord-"supporters" laten zien dat ze respectvol met elkaar om kunnen gaan..? Berghuis? Vermeer aan een galg..? Zorg eerst maar eens dat gezinnen het stadion in kunnen zonder bang te moeten zijn voor kneusjes in "onherkenbare" zwarte hoodies. Zelf gecreëerd, deze ban. Hoe triest het ook is

Hahaha, dit laat zien dat de supportersvereniging van Ajax ook moeite heet met nadenken. Zijn we vergeten dat afgelopen bekerfinale de ajacieden de kuip hebben lopen slopen?

Beide supportersgroepen hebben het gewoon compleet verneukt, hoe kut het ook is. De gemeente Amsterdam met Femke Halsema is ook echt niet klaar voor uitsupporters in de arena.

5 maart 2023 om 14:33

Jawel. Al jaren worden er uitvak kaarten vrijgesteld voor Feyenoord.

5 maart 2023 om 14:40

En daarom is het uitvak tijdens de klassieker in de arena altijd leeg :'

5 maart 2023 om 14:41

Eh. Gisteren werd er bij de dames een ajax-feyenoord gespeeld. Drie keer raden welke supporters daar niet welkom waren ivm gebeurtenissen in het verleden bij het mannenvoetbal...https://www.nrc.nl/nieuws/2023/03/04/ajax-feyenoord-in-de-arena-is-zeker-geen-eenmalige-stunt-in-de-vrouwen-eredivisie-a4158635

5 maart 2023 om 14:42

De directie van Feyenoord weigert de kaarten af te nemen.

5 maart 2023 om 14:53

Ajax kan zoveel kaarten beschikbaar stellen als ze willen, maar als Halsema nog steeds nee zegt, dan heb je weinig aan die kaarten.

5 maart 2023 om 17:55

Er stond toch echt duidelijk NIET WELKOM. Er stond niet geen kaarten afgenomen door Feyenoord.

Deze man gooit het nu op de faciliteiten, maar volgens mij gaat het daar totaal niet om. De burgemeesters willen de absolute haatdragende idioten van beide supportsersgroepen niet in en rond het stadion hebben, laat staan ergens in de stad. En dat kan ik heel goed begrijpen!

Wordt dan een zware dobber daar, nu nog van Kooij laten fluiten en je kan net zo goed thuis blijven als Ajax zijnde😂😂😂

Haha, gaan we weer hoor, je weet van tevoren dat dit gaat gebeuren als Feyenoord en Ajax elkaar loten. En nu achteraf, als het nadelig voor Ajax is, hoor je de supportersvereniging pas. Deze situatie is er al bijna 20 jaar, dus je zou inmiddels wel moeten weten hoe het werkt.

Daarnaast hebben Ajacieden zich in De Kuip tegen PEC en PSV nou niet bepaald gedragen, dus enige aanleiding om het verbod op te heffen is er niet...

Maar geloof mij, Feyenoorders zouden de Klassieker ook liever met uit- en thuispubliek hebben. Helaas is dat op dit moment niet mogeljk.

Slot is de grootse brulbek alleen maar zeuren bij de vierde man de rode kaart van gisteren zeer onterecht denk al de 5 de rode kaart die onterecht word gegeven in die oude stalen roest Kuip

KNVB volgt om Feyenoord in alle opzichten de schaal en de beker te laten winnen

Zielig zooitje

5 maart 2023 om 14:48

Je hebt geen punt Evert. En dat kun je op meerdere manieren uitleggen

5 maart 2023 om 14:51

Ik zie dat tot 3 tellen al aardig lukt gezien je naam, neem dat even mee voor de volgende keer wanneer je weer met onzin komt.

Eigen schuld, dikke bult. Moeten die idioten zich maar beter gedragen. Kost de maatschappij alleen maar geld. Mvg

"Amsterdam is wel klaar voor ontvangst van Feyenoord fans.." oke top! Ik ga gelijk mijn kaartje bestellen voor het uitvak op 19 maart aanstaande! Oh nee.... Wacht even... Hypocriet gelul dit! Zet dan zelf de eerste stap als je het zo ongelooflijk belangrijk vind!

5 maart 2023 om 14:38

Dat is al meerdere keren geprobeerd dmv gesprekken. In Rotterdam willen ze er alleen überhaupt niet over praten.

5 maart 2023 om 14:40

Dat is ook niet zo gek. De laatste keer in 2009 werd de Feyenoordaanhang nog aangevallen. Het werkt gewoon niet, beide groepen kunnen zich niet gedragen. Geen fans van de uitpartij is dan het beste.

5 maart 2023 om 14:44

Gisteren nog bij de dames: uitsupporters niet welkom.

5 maart 2023 om 14:53



Dus iets wat bijna 15 jaar geleden gebeurde is de reden om nooit meer uit publiek toe te laten?

In de competitie is het geen competitievervalsing omdat je beide 2x tegen elkaar speelt en dus allebei geen uit publiek hebt. Maar bij een eenmalige bekerwedstrijd is het wel vervalsing als je een wedstrijd speelt zonder publiek van éã©n kant. Dan moet je of helemaal geen publiek doen of je moet deze wedstrijd spelen over 2 wedstrijden.

5 maart 2023 om 15:00

Ik heb idee dat je de geschiedenis niet helemaal kent Sammy…

Dat incident van 15 jaar geleden was de druppel. Daarvoor waren er al veel incidenten waardoor het gewoon niet werkt. Een wedstrijd van het jong team heeft dat bevestigd toen normale gezinnen, die niks verkeerd deden, aangevallen werden door de harde kern van Ajax. Dat kon je eigenlijk zien als een bevestiging dat het gewoonweg niet werkt. Vanuit beide supportersgroepen. Dit hebben beide fans op hun geweten waardoor ze niet hoeven te zeuren of huilen als er geen supporters bij zijn.

5 maart 2023 om 15:07



Ik ken het wel. Het was logisch dat er uitpubliek niet meer werd toegelaten, maar dat is inmiddels al 15 jaar geleden dus er moet toegewerkt worden naar een situatie waar uitpubliek wel toegelaten kan worden.


Er gaan nog steeds dingen fout ja, en het is blijkbaar nog te vroeg om uit publiek toe te laten, maar hoe jij schreef leek het alsof jij iets wat 15 jaar geleden gebeurde als reden om nooit meer uitpubliek toe te laten, wat natuurlijk belachelijk is.


5 maart 2023 om 15:09

En waaruit zou blijken dat het weer kan? De haat tussen beide groepen is alleen maar groter geworden. Als je alleen al ziet hoe Ajax fans zich gedragen in de Kuip in de finales of tijdens een jeugd wedstrijd. Vertel mij dan waaruit het zou blijken dat het nu opeens weer moet?


Zo is het niet bedoeld. Was gewoon een van de vele voorbeelden die ik had kunnen noemen. Voorlopig werkt uit publiek gewoon niet.

Whaha tuurlijk!!!
Alsof Feyenoord fans wel aanwezig waren geweest, mocht de wedstrijd in de Arena gespeeld zijn.
Waar waren de ajacieden toen Psv supporters niet mochten komen eerder dit seizoen?
En nog wat andere wedstrijde... Utrecht supporters mochten ook al.niet.komen toch.

5 maart 2023 om 14:45

Ik heb genoeg Ajacieden gehoord die het besluit van halsma belachelijk vonden. Ze is toch al niet zo populair onder de Ajacieden. Utrecht hield hun eigen supporters thuis, had Ajax/Amsterdam/Arena niks mee te maken. Was een eenzijdig besluit vanuit FC Utrecht

Ach zelfde geld toch ook voor bijv PSV supporters naar Amsterdam. Is dat dan ook competitievervalsing?

Lekker blijven wijzen richting elkaar. Wat mij betreft blijft het altijd zo als het nu is. De doorgesnoven gekkies van beide kanten zullen het altijd verzieken voor de normale fans.

5 maart 2023 om 14:42

Helemaal eens. Het heeft ook geen enkele zin om het weer te "proberen" met uit-fans, want er zijn toch mensen die het gaan verkloten. In de competitie levert het geen verschil op, want je hebt allebei een keer het thuisvoordeel. In de beker kan je pech hebben als je uit speelt tegen de andere ploeg, maar daar is dan niets aan te doen, en dat zal zich over de loop van de decennia ook wel zo ontwikkelen dat men even vaak geluk als ongeluk heeft.

Wat een gehuil van de Ajaxers dit weekend. Enige wat nog ontbreekt is "onterecht" puntverlies tegen NEC vanmiddag.

Hebben de Ajax supporters vorig jaar bij de bekerfinale niet nog de Kuip gesloopt? En dan nu huilen dat er nog steeds geen uitsupporters welkom zijn... Wat denk je zelf?



Ik woon een paar minuten van de Kuip vandaan en iedere keer dat Ajax hier vroeger kwam moest onze hele blok op slot, meerdere politiewagens, escorts en wat nog meer, laat dat maar hoor.

Heb liever dan dat ze ergens anders neutraal in een ander stadion spelen dan uit of thuis.

Eigen schuld, dikke bult....resultaten behaald in het verleden, bieden hier nog steeds garanties voor de toekomst.
Andersom had het net zo gegaan.

5 maart 2023 om 14:50

Exact

Dat geneuzel van de supporters wanneer iets hen niet uitkomt is af en toe lachwekkend, zeker wanneer je voor 50% schuldig bent.

Ach naar 14 jaar ben ik er wel aan gewent dat er geen uit supporters meer aanwezig zijn over en weer, maar jammer blijft het wel

Ik woon inmiddels in de VS, waar 100.000 fans door elkaar heen zitten, een biertje drinken, wat eten en hun team aanmoedigen. Dat was het eerste wat me opviel toen ik verschillende sporten bezocht. De stadions zien er netjes uit, stoeltjes blijven gewoon waar ze aan vast horen te zitten en je hoort nooit iets over ongeregeldheden.
Over ieder land of sport is wat te zeggen natuurlijk. Maar dat dit niet bij voetbal in veel landen kan, zelfs niet bij de kleinere clubs, zegt genoeg.

Wat mij betreft houden ze de supporters voor altijd gescheiden. Kansen genoeg gehad.

5 maart 2023 om 15:02

VS als voorbeeld nemen

Bioscoop en festivalpubliek ten top, ben wel eens bij een honkbalwedstrijd geweest en de helft van de mensen zit gewoon een beetje te ouwehoeren en kijkt nauwelijks naar die wedstrijd. Ik vond het echt een bizarre (negatieve) ervaring.

Verder wel eens dat het belachelijk is dat het voetbal doorslaat naar idioot gedrag.

5 maart 2023 om 15:24

Ik ben bij meerdere Amerikaanse sportevenementen geweest en het was echt een geweldige ervaring. Kan vooral hier in Nederland nog wat van geleerd worden.

5 maart 2023 om 17:19

Ja ik neem het als voorbeeld omdat men zich hier in de VS keurig weet te gedragen in tegenstelling tot voetbalsupporters elders in de wereld. Of het nou bioscoop- en festivalpubliek genoemd moet worden, of ze zijn gewoon vredelievend. Ik zit liever hier bij een wedstrijd naast iemand die zijn of haar team aanmoedigt, zonder elkaar de hersens in te moeten slaan.
Sport is iets wat mensen dichter bij elkaar hoort te brengen. Echter is voetbal meer een wedstrijd van rivaliserende hooligans geworden. Met een dieptepunt over gewonden agenten wat ik zojuist wederom heb gelezen.

5 maart 2023 om 18:01

@ZiZuZooitje

Ieder zijn eigen beleving, maar ik heb bijvoorbeeld een verschrikkelijke hekel aan de amerikaanse sportbeleving zonder passie. Doe mij dan maar een fanatiekeling die 90 minuten lang de longen uit z’n lijf schreeuwt en af en toen wat dingen roept die wellicht niet netjes zijn of wat niet door de beugel kan.

Iedereen roemt altijd de sfeer bij bepaalde voetbalclubs en die wordt echt niet gemaakt door mensen die net als in Amerika meer bezig zijn met hun telefoon dan met ‘hun’ club.

Wanneer komt er eens een echt statement vanuit de directie van Ajax (verwacht nooit). Duidelijk naar buiten brengen dat Feyenoord supporters al jaren welkom zijn in de Arena maar dat de kaarten niet afgenomen worden (eigen besluit, oké dan).
Maar nu eisen dat de supporters mee mogen anders gewoon niet gaan. Kijken wie er aan het langste eind trekt. Ik denk dat de knvb gaat ingrijpen onder druk van inkomsten verliezen. Nu doen ze niets namelijk.

5 maart 2023 om 14:54

De KNVB heeft daar niks over te zeggen. En de vorige keer dat Ajaxsupporters bij een bekerfinale (niet tegen Feyenoord) de Kuip in kwamen hebben ze de boel kort en klein geslagen.

5 maart 2023 om 15:00

En wie bepaalt waar er gespeeld wordt? KNVB kan Feyenoord opleggen dat wanneer zij het niet voor elkaar krijgen om uit supporters te ontvangen de wedstrijd wordt omgedraaid of op neutraal terrein.

5 maart 2023 om 15:04

@LekiamDe KNVB kan hoog en laag springen, maar bepaald niet wat er gebeurd. Die macht hebben de burgemeester van de stad namelijk. Hoe zie je dat trouwens voor je nu Buma uitsupporters in Leeuwarden heeft verboden? Dat Cambuur dan ook maar op neutraal terrein moet spelen? Of dat ze alles automatisch verliezen of zelfs direct degraderen?

5 maart 2023 om 15:10

Denk even na man. Jij denkt dat Halsema zit te wachten op ongeregeldheden in haar gemeente voor een potje voetbal?

Bij competitie kan ik dit begrijpen, dan heb je er uiteindelijk allebei last van.

Dut is een bekerwedstrijd wat door 1 duel word beslist. Als het niet met publiek van beide clubs kan is het het eerlijkst om het zonder publiek te doen

Aangezien dit een halve finale is en deze maar 1 keer gespeeld wordt, zou je in het kader van gelijke kansen beide clubs zonder publiek moeten laten spelen, alleen dan is het een eerlijke pot. Buiten dat is het wel een redelijk makkelijke loting als we afgaan op de onderlinge duels, met of zonder publiek moet dan ook niet uitmaken, het is nu vooral een principe kwestie.

Ik snap dat dit niet leuk is voor de Ajax fans, maar in de eredivisie is dit ook nog steeds zo. Nu dus ook in de halve finale. Andersom hadden de supporters van Feyenoord ook niet naar de ArenA gemogen, zoals over 2 weken. In de Finale had er wel publiek van beide teams bijgezeten.
Laten we hopen dat we snel weer klassiekers zien met supporters van beide teams en dat het weer normaal kan. De rivaliteit blijft mooi, maar laten we proberen iets normaler met elkaar om te gaan!

Wat een onzinbericht. Je had toch wel aan kunnen zien komen dat er geen uitsupporters welkom zouden zijn. Dit is al jaren zo, waarom zou er een uitzondering gemaakt moeten worden voor een bekerwedstrijd.

Het is treurig dat er in beide supportersgroepen zoveel idioten rondlopen dat het nodig is tot zo'n maatregel te komen. Maar als Ajax beweert dat zij er wel klaar voor zijn, ben dan ook een grote jongen en nodig de Feyenoorders uit de volgende Klassieker in Amsterdam. Dan laat je zien dat je echt wilt en heb je ook daadwerkelijk wat te klagen als Rotterdam vervolgens niet hetzelfde wil doen.

En ik moet al helemaal lachen om de 'feyenoord thuis mazzelloting' en 'feyenoord thuis scheidsrechterkuipvrees' opmerkingen. Het doet me wel goed dat we blijkbaar weer serieus genomen dat daarmee de afkeer en het calimerogedrag ook toeneemt. Het was altijd lachen, gieren, brullen als Feyenoord weer eens 4-0 verloor van Ajax of als we 10de werden. Nu is het dat gelukkig anders.

6 maart 2023 om 00:06

Goed voorbeeld is de dames wedstrijd ajax - Feyenoord. Daarbij waren supporters van Feyenoord niet welkom.
Men doet allemaal aannames over een finale tussen Feyenoord en ajax. Maar de laatste keer toen die over 2 wedstrijden ineens ging. Mochten er 10000 Amsterdammers komen.

Enige manier dat dit zonder uit publiek en zonder competitievervalsing te regelen is als het over 2 wedstrijden zou worden gespeeld of als er helemaal geen publiek wordt toegestaan.

5 maart 2023 om 15:08

Hoezo? Feyenoord heeft toch op een eerlijke manier het thuisvoordeel gekregen? Het zou juist competitievervalsing zijn als het nu plotseling twee wedstrijden zouden worden.

5 maart 2023 om 15:10



Feyenoord heeft thuisvoordeel gekregen op een eerlijke manier, maar daar hoort de verantwoordelijkheid bij om uit publiek te kunnen ontvangen. Kan dat niet, dan hoort het thuisvoordeel te verdwijnen. Anders is het gewoon competitievervalsing.

5 maart 2023 om 15:19

Maar dat is nu niet hoe het nu werkt, er zijn elk seizoen tientallen wedstrijden zonder uitsupporters, om uiteenlopende reden. Zo had Ajax dit seizoen voordeel van het feit dat PSV geen supporters mee mocht nemen.

Het was van tevoren bekend dat bekerwedstrijden over één wedstrijd worden gespeeld, dus dmv. loting zal er een thuisvoordeel onstaan voor één van de twee ploegen. Dat is altijd zo geweest.

Er was een 1/6 kans op Feyenoord - Ajax, maar ook een 1/6 kans op Ajax - Feyenoord. Het valt nu de verkeerde kant op voor Ajax, maar had net zo goed andersom kunnen zijn.

Ach we weten toch allang dat er geen uitsupporters bij kunnen zijn. Ik snap die verontwaardiging niet.
Het is niet iets nieuw. Dus ja zolang beide groepen niet normaal met elkaar kunnen omgaan is het maar zo.

Ja Ajax is in het nadeel nu, maar het had net zo goed andersom kunnen zijn. Eerlijk gezegd zie ik het ook niet meer goed komen tussen beide supporters.

Het enige wat je zou kunnen doen in dit geval is het om de beurt laten spelen. Nu is het Feyenoord thuis de volgende keer Ajax thuis(voor de beker als ze tegen elkaar loten)

Dan zou je het op dat punt mogelijk iets eerlijker kunnen maken, maar het zo laten is wat mij betreft ook prima.

Beste meneer Nagtzaam volgens mij hebben jullie meerdere keren de Kuip vernielt(PSV Pec) dus ik snap dat gemeente Rotterdam en stadion Feyenoord dit niet wilt. Je doet nu net of het probleem alleen bij Feyenoord ligt. Beetje populaire reactie.

Wij hadden andersom ook niet in de arena mogen komen.

Voor de rest zie ik veel boze Ajax supporters( lees je onder elk Feyenoord bericht) die willen dat we op neutraal terrein gaan spelen. Echt lachwekkend er is geloot en jullie hebben Feyenoord uit geloot. Dan zijn dit de consequenties. Stop is met dat gezeik om alles dat staat het “grote” Ajax niet.

Beide supporters groepen zijn hier jammer genoeg verantwoordelijk voor.

Beste meneer Nagtzaam volgens mij hebben jullie meerdere keren de Kuip vernielt(PSV Pec) dus ik snap dat gemeente Rotterdam en stadion Feyenoord dit niet wilt. Je doet nu net of het probleem alleen bij Feyenoord ligt. Beetje populaire reactie.

Wij hadden andersom ook niet in de arena mogen komen.

Voor de rest zie ik veel boze Ajax supporters( lees je onder elk Feyenoord bericht) die willen dat we op neutraal terrein gaan spelen. Echt lachwekkend er is geloot en jullie hebben Feyenoord uit geloot. Dan zijn dit de consequenties. Stop is met dat gezeik om alles dat staat het “grote” Ajax niet.

Vorig seizoen bij de bekerfinale ajax psv heeft de ajax aanhang de halve kuip gesloopt. Bovendien zijn Supporters van Feyenoord ook niet welkom in Amsterdam van La Halsema. Dus deze Nagtzaam moet niet hypocriet doen

Is Amsterdam klaar voor het ontvangen van Feyenoorders? Volgens mij zijn we niet welkom 19 maart dus deze man praat echt onzin.

7 maart 2023 om 09:00

Ja, Amsterdam heeft altijd aangegeven Feyenoord-supporters te verwelkomen in de Arena. Maar als we zelf niet welkom zijn in de Kuip, waarom dan wel Feyenoorders verwelkomen in de Arena?

Zijn het niet de supporters die er zelf schuld aan hebben dat ze niet welkom zijn? En daarna nog klagen ook.

Tsja. De laatste twee keer dat er Ajax supporters in De Kuip welkom waren, toen ze nota bene niet eens tegen Feyenoord speelden, vonden ze het ook nodig om De Kuip te slopen. Maar nee hoor, het ligt allemaal aan een ander.

Los daarvan. Alsof Halsema Feyenoord supporters zou toestaan. Dat gelooft toch helemaal niemand?

6 maart 2023 om 07:26

Halsema weigert zelfs fans vanwege spreekkoren maar zou zogenaamd Feyenoord fans nu wel toestaan. Wat een gelul van die Nagtzaam..

De mensen(beesten) die dit doen mogen we geen supporter noemen. Ik zie in veel berichten , ja maar jullie deden dit toen, staan.
Nee, dit hebben de clubs en normale supporters niet gedaan maar een groep die zogenaamd de stoere harde kern is van een club.

Wat een stelletje zielige kwallen en nepsupporters is dat zeg. Dien niks goeds voor de clubs en jagen ze alleen op kosten.

Dan helemaal geen publiek in de Kuip of reglementair 3-0 verlies voor de thuis club. Het kan toch niet zo zijn dat een club maar besluit dat er geen uitfans welkom zijn.

5 maart 2023 om 15:50

De laatste twee keer dat er Ajax supporters in De Kuip welkom waren hebben ze De Kuip aardig gesloopt. Dus ze hebben het aan zichzelf te wijten dat de gemeente (dus niet de club) geen Ajax supporters uitnodigt.

5 maart 2023 om 16:13

@vincent79

Er is geen enkele club die dit bepaald, dit doet de gemeente (de burgemeester). Net zoals de burgemeester van Leeuwarden alle uitfans weert de komende maanden en niet Cambuur zelf.

Waarom zou je de club straffen voor een besluit van de burgemeester?

Neutraal dan maar, competitie prima (speel je uit en thuis). Maar in de beker maar een nieuwe regel, treffen 010- 020 elkaar, neutraal terrein!

5 maart 2023 om 18:03

Goed idee!

Regel jij een burgemeester die tienduizenden Feyenoorders en ajacieden verwelkomt in zijn/haar stad?

6 maart 2023 om 00:09

@JJR12
Onze burgervader, aanname dat je rotterdammer bent, bied hier opties voor. En heeft vaker aangegeven open te staan hier voor

Al die gespeelde verontwaardiging weer. Het ligt niet aan burgemeesters of politie dat supporters zich als doorgesnoven idioten gedragen. Je oogst namelijk wat je zaait. If you can't do the time, don't do the crime. Maar het ligt uiteraard allemaal aan die ander.

Wat een krokodillentranen van Nagtzaam. Helaas hebben de Ajax en Feyenoord supporters bewezen de weelde van uitsupporters aanwezig te hebben simpelweg niet aan te kunnen.

Helaas pindakaas….eerst leren om je te gedragen voordat je weer naar de Kuip mag. Andersom was het ook zo geweest. En begin niet over warme ballen en dat het gemanipuleerd is want dan ben je wel heel zielig en dom.

Belachelijk Feyenoord weer thuis.
Gewoon geen publiek of 2 wedstrijden zonder uit publiek

Terechte beslissing van Feyenoord. Zolang die doorgesnoven harde kern idioten van Ajax, Feyenoord, Utrecht en ADO zich nog minder fatsoenlijk kunnen gedragen dan andere supporters van Nederlandse clubs al doen, dan maar geen uitpubliek. We zijn niet voor niets 1 van de voetballanden met de ergste hooligans.

5 maart 2023 om 18:05

1 van de voetballanden met de ergste hooligans? Op basis van wat? De problemen in omliggende landen (en in heel Europa) zijn net zo groot, zo niet groter. Het feit dat je die problemen niet op VZ leest, betekend niet dat ze er niet zijn.

Die landen kiezen er echter voor om uitfans toe te laten, omdat dat nou eenmaal hoort bij voetbal.

De politiek is tegen het voetbal. Als we als volk niks doen, wordt het weren van uitsupporters normaal. Dat zie je al in Nijmegen, Heerenveen en Leeuwarden.

je kunt natuurlijk de clubs en de gemeentes vragen om mee te denken aan een goede oplossing zodat van beide teams supporters kunnen zijn bij deze kraker maar of het verstandig is das de vraag

Schandalig dat de politiek al twintig jaar stelselmatig weigert adequaat te reageren. Geef iedere relschopper een levenslang stadionverbod en je hebt nooit meer ongeregeldheden in een stadion.
Het kan in Engeland, Duitsland , Italië , Frankrijk, België , Spanje. Maar dan niet in Nederland? Belachelijk natuurlijk.

7 maart 2023 om 08:58

Amen. Gewoon tijdens de wedstrijd melden op het bureau, doen ze in Engeland ook zo.

Wanneer je als club de verantwoordelijkheid volledig bij de gemeente left, verlies je het recht om te klagen. Gemeente zegt dat ze de mankracht niet hebben, dan kan de club toch extra beveiliging regelen voor buiten het stadion?

Dan kan je wel verbolgen zijn. Ik denk dat er nog genoeg feyenoord fans en bestuurders binnen feyenoord en de gemeente verbolgen zijn over de paar keer dat de ajaxieden in het stadion waren ze de boel kort en klein geslagen hebben. Moet je voorstellen wat de situatie wordt wanneer er feyenoord fans in het stadion aanwezig zijn. Is gewoon kortweg een onwenselijke situatie die zelfs met extreem hoge politie inzet onwenselijk is. Ook voor het welzijn van de politieagenten en stewards die aanwezig zijn.
Simpele optie is wedstrijd op neutraal gebied denk je dan, maar is dat om de supporters te beschermen of het stadion zelf.
Dit is gewoon simpelweg een vervelende situatie voor de normale ajax supporters maar ajax zal het maar gewoon weer zonder de supporters moeten doen omdat het zo geloot is.

In Amsterdam is men wel klaar? Volgens mij worden aan beide zijden de uitsupporters geweerd. Hypocriete jankmuil.
Al zou ik op zich wel zeggen: Gewoon wat meer politie, laat die uit-gasten ook maar komen.

7 maart 2023 om 08:57

Als je enigszins op internet had gezocht, had je kunnen achterhalen dat Ajax-Feyenoord prima met uitsupporters kan plaatsvinden. Feyenoord-supporters zijn gewoon welkom in de Arena, maar Ajax gaat zich toch niet in de voet schieten door Feyenoord-supporters te verwelkomen terwijl wij niet welkom zijn in de Kuip.

Gewoon helemaal stoppen met fans van de uit teams. Het levert zoveel ellende op en dan heb je ook niet dat gezever over competitie vervalsing.

Grappig dit,deze discussie is er alleen als het Feyenoord Ajax is maar niet andersom.

6 maart 2023 om 10:20

@skylab,

Dat zou kunnen zijn omdat voor de competitie de wedstrijd één keer uit, en één keer thuis is, dus heb je net zoveel voordeel. In de beker loot Ajax nooit thuiswedstrijden tegen Feyenoord. Dus dan valt er weinig te klagen voor jullie.

6 maart 2023 om 13:49

Het is loten toch? Dat zou over genoeg jaren uitgespreid ook gelijkmatig verdeeld moeten zijn.

6 maart 2023 om 13:54

@ironmanutd,

Maar omdat die wedstrijd niet heel vaak op het programma staat, zou het kunnen zijn dat Feyenoord 3/4 keer achter elkaar thuis speelt, en dan kan dat een tijdsbestek van bijvoorbeeld 12 jaar zijn.

7 maart 2023 om 10:06

Wel leuk om deze reacties te lezen...mij gaat het niet om de aantal keren dat ze tegen elkaar spelen..
Het valt mij op dat als het Feyenoord Ajax is is er ineens aandacht voor het toelaten van het uit publiek en dat het maar een keer geprobeert moet worden, maar als het Ajax Feyenoord is er niet zo een noodzaak om over uit supporters te praten....heel raar.. En dat mijn opmerking niet begrepen word vind ik weer niet zo vreemd!

Heb de Ajacieden niet zo horen piepen toen Halsema fans van PSV of andere teams weigerden.

Een klassieker met beide supporters is het leukst, maar we weten nu onderhand wel dat dit voorlopig niet gaat gebeuren. Om er dan nu weer zo punt van te maken is een beetje kinderachtig.

Ik zou zeggen, wordt boos op de uitfans.

De KNVB moet hier gewoon de regel instellen:

de thuisploeg mag bepalen: Wedstrijd met alle supporters, of wedstrijd zonder supporters.

Zo krijg je geen competitie vervalsing.

Wat een grapjas deze meneer. Nee hoor, het ligt totaal niet aan Ajacieden, enkel aan Feyenoorders. Ajacieden zijn zo beschaafd altijd.

En Amsterdam is er klaar voor om Feyenoorders te ontvangen? Waarom doen ze het niet dan? Voor zover ik het weet, geldt het verbod in beide steden

Je kunt ook zeggen dat de supporters in die 13-14 jaar wat verder ontwikkeld richting normale mensen hadden kunnen zijn. Dan had dit misschien niet meer nodig geweest.

Mooi dit… PSV is niet welkom in de ArenA door een paar spreekkoren maar de Ajacieden zouden uiteraard wel gewoon naar de Kuip moeten kunnen! Slopen bij elke nederlaag het complete uitvak, maar hebben het geluk dat de kaartverkoop en horeca opbrengst meer opleveren dan de gemaakte kosten! Wat een hypocriete kut club/stad is het toch! Keer in de spiegel kijken!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren