Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Daley Blind gelinkt aan zeer pikante overstap: ‘Rancune is de beste drijfveer’

Laatste update:

Ronald Waterreus denkt dat PSV er goed aan zou doen om Daley Blind te contracteren, zo meldt hij in zijn column in De Limburger. De oud-doelman van de Eindhovenaren stelt dat de club nog een linksbenige centrale verdediger zoekt, waardoor Blind een optie zou kunnen zijn voor de nummer drie van de Eredivisie. Blind is sinds 31 december 2022 transfervrij op te pikken.

Ajax maakte op 27 december bekend dat de arbeidsovereenkomst van de 32-jarige verdediger met wederzijdse goedkeuring ontbonden zou worden. De centrale verdediger annex linksback is daarom vrij om een nieuwe club te kiezen. Eerder werd onder meer Royal Antwerp sterk gelinkt aan Blind, mede door de aanwezigheid van technisch directeur Marc Overmars, die de routinier goed kent uit zijn tijd in Amsterdam. Blind kwam liefst 333 keer uit voor Ajax. In twee periodes wist de 99-voudig international zeven keer landskampioen te worden. Waterreus zou het echter geen gekke optie vinden om Blind bij rivaal en titelconcurrent PSV te zien.

Olivier Boscagli staat wegens een knieblessure aan de kant, waardoor de Eindhovenaren wel een linksbenige centrale verdediger kunnen gebruiken. "Een club (en voorname concurrent in de strijd om de titel) waar een speler met zijn cv onherroepelijk wél de erkenning zou krijgen die hij verdient", schrijft Waterreus. "En waar Blind, zij het wat trager dan vroeger, op zeker nog anderhalf seizoen van grote waarde zou kunnen zijn. Al was het maar vanwege zijn schat aan ervaring. En waarom ook niet? Rancune, weten we in topsport, is de beste drijfveer om tot grote daden te komen", betoogt Waterreus.

"Het zou wat zijn, vindt u ook niet, Daley Blind die straks 'met pijn in het hart' het 25ste landskampioenschap van PSV viert op het Stadhuisplein in Eindhoven?", stelt de 52-jarige oud-doelman, die tien jaar voor PSV uitkwam. Waterreus vindt dat Blinds vertrek Alfred Schreuder te verwijten valt. "Je kunt een trainer niet verwijten dat hij het niet ziet zitten in een speler, ook al heeft die speler bijna honderd interlands achter zijn naam en speelde hij drie weken geleden nog op een WK. Veel kwalijker is het dat een trainer - een passant, nietwaar? - bij Ajax kennelijk de status heeft om Blind als hoofdschuldige van een vooralsnog broos seizoen aan te wijzen en hem daarmee impliciet naar de achterdeur te loodsen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Denk dat Ajax wel zo slim is geweest om concurrentie uit te sluiten bij het ontbinden van het contract.

2 januari 2023 om 10:44

Hoe werkt zoiets, bij het ONTBINDEN van een contract?

2 januari 2023 om 10:49

Je kan gewoon een contract opstellen, met voorwaarden waarop je eerder dan afgesproken uit elkaar gaat. Denk bijvoorbeeld aan vergoeding, concurrentie beding, geheimhouding enz. Blind had baat om weg te gaan, net zoals Ajax, dus er zullen ook van beide kanten aanvullende eisen zijn geweest.

2 januari 2023 om 11:05

Het contract van Blind zou over een paar maanden aflopen en dan was hij dus sowieso vrij geweest om te gaan. Ook zonder die ontbinding had hij al in januari bij een andere club kunnen tekenen en dan heeft het natuurlijk geen enkele zin om allerlei aanvullende voorwaarden te stellen. Ajax heeft zelf naar buiten gebracht Blind te hebben laten gaan vanwege diens verdiensten voor de club en dan ligt het niet voor de hand dat daar allerlei voorwaarden aan zijn verbonden. Het ligt sowieso al niet voor de hand dat hij naar een van de concurrenten gaat omdat Ajax de enige Nederlandse club is die zijn salaris kan betalen.

2 januari 2023 om 11:05

Ajax doet binnenkamers niet veel goed de afgelopen jaren dus kan mij niet voorstellen dat ze hier wel aan gedacht hebben. Dit moet PSV ook niet willen, haal jong talent ipv Blind zonder restwaarde. Ja hij kan voetballend veel brengen, maar je moet verder kijken.

2 januari 2023 om 11:07

Wat denk je zelf? Misschien door dat vast te leggen, ik opper zo maar een idee. Het zou kunnen dan je afspraken maakt hoe je uit elkaar gaat. Zeg maar als een scheiding.

2 januari 2023 om 11:37

Als een speler en een club een contract hebben getekend, kan er in het contract een clausule zijn opgenomen die bepaalt dat de speler zich gedurende de duur van het contract niet mag aansluiten bij een andere club. Dit wordt ook wel een 'uitgesloten concurrentiebeding' genoemd.

Dit beding kan worden opgenomen om te voorkomen dat de speler tussentijds naar een andere club gaat, wat voor de club financiële nadelen kan hebben. Het uitgesloten concurrentiebeding kan echter alleen gelden voor de periode dat de speler actief onder contract staat bij de club, en niet daarna.

Het is wel belangrijk om te weten dat een uitgesloten concurrentiebeding in de voetballerij in beperkte mate is toegestaan, en dat het niet oneindig mag duren. Het beding mag bijvoorbeeld niet langer gelden dan nodig is om de club te beschermen tegen financiële schade.

Blind kan dus gewoon zonder contractuele beperkingen naar PSV gaan.

2 januari 2023 om 11:44

Ik denk dat Daley zelf zeker niet naar PSV zou willen gaan.
Dan blijft iedereen oa op deze site hem steeds weer afzeiken. Bovendien is Blind echt te veel Ajaxied om bij PSV te gaan spelen.
Ik vind het nog steeds diep triest dat de passant Schreuder dit voor elkaar gekregen heeft. Blind hoort namelijk gewoon in de basis bij Ajax. Ik hoop dat hij idd naar Antwerp gaat en daar zonder gezeik zijn carrière voort kan zetten om daarna weer bij Ajax terug te keren als bv jeugd trainer.

2 januari 2023 om 11:58

Heel veel likes voor Justus van mensen die niet begrijpen hoe contracten werken. Alleen omdat Blind niet meer salaris gestort krijgt kan het wel zijn dat er andere voorwaarden zijn opgenomen. Een uitsluitsel voor het tekenen bij een Nederlandse club bijvoorbeeld. Daarom zeggen ze ook: het contract is in onderling overleg ontbonden. Het is geen unilaterale vrije transfer geweest.

2 januari 2023 om 13:45

Lees ik nu echt dat er mensen zijn dienden voetballend veel zien brengen? Dat een Waterreus hem bij OSV ziet nadat hij eerst maanden loopt te roepen dat Blind niet meer kan. Het is me ook wel een soap. Blind bij PSV zou lachwekkend zijn.

2 januari 2023 om 14:03

En wat zou dit voor voordeel voor blind hebben denk je? Een scheiding moet je afspraken maken om uit elkaar gaan mogelijk te maken, dat is bij een nagenoeg afgelopen contract niet zo. Dus nee, dit ilcontractueel vastleggen is zeer onwaarschijnlijk. Maar geloof nooit dat psv hieraan gaat beginnen.

2 januari 2023 om 14:03

Excuus, ik dacht gelezen te hebben dat Ajax zijn contract ontbonden had.

2 januari 2023 om 19:49

Justus,

Je hoofdletters verraden alleen maar dat je geen idee hebt hoe dat werkt. Een contract ontbinden gebeurt niet door een stuk papier door te scheuren. Dat gebeurt door een nieuw contract te sluiten, waarin je afspreekt dat het oude contract komt te vervallen. In het nieuwe contract zet je dan de voorwaarden die gelden. Bijvoorbeeld: niet in de eredivisie gaan voetballen binnen twee jaar. Of: niet bij PSV, Feyenoord en AZ gaan voetballen. Of voor mijn part afspraken over zaken waar niet openbaar over gesproken zal worden.

2 januari 2023 om 19:51

#84

Dan nog gaat dat wederzijds. Niemand kan zo'n contract zomaar ontbinden. Dat moet met wederzijdse instemming, en dus weer schriftelijk. Enige andere situatie is als iemand zich zodanig niet aan het contract heeft gehouden, dat de ander het recht heeft de boel te ontbinden.

2 januari 2023 om 10:46

Als Ajax de partij is die het contract wilde ontbinden, denk ik niet dat zij in een positie stonden om eisen te stellen.

2 januari 2023 om 11:12

Inderdaad als iemand onder een contract uit wil komen dan heeft diegene maar alles te slikken..... Zo werkt het toch nagenoeg nooit. Als de voorwaarden niet goed zijn voor Ajax dan houden ze Blind aan zijn contract. Natuurlijk heb je nog wel wat te willen als Ajax zijnde.

2 januari 2023 om 12:27

Jawel. Maar dat was ook niet zo. Blind wilde graag weg, die had er geen trek in om tweede viool te gaan spelen in een schutterend elftal. Ajax kwam het daarin tegemoet. Blind is niet ontslagen; dan hadden ze volgens de bestaande reguleringen in het profvoetbal hem zijn gehele resterende salaris mee moeten geven. In onderling overleg worden er vaak bepaalde voorwaarden opgesteld en wordt er een ander bedrag uitbetaalt dan dat volledige bedrag. Het gaat dan niet eens zozeer om harde 'eisen stellen'. Het was al zeer onwaarschijnlijk dat Blind ooit nog voor Feyenoord of PSV ging spelen. Hij heeft immers in Nederland niets meer te winnen en die twee gaan ook geen echte hoge ogen gooien in Europa.

Maar ja: Het is vrij gebruikelijk om dergelijke voorwaarden op te stellen als: Hij mag twee jaar niet voor een Nederlandse club spelen in ruil voor een bepaalde compensatie. Dat kan geld zijn, maar ook een andere toekomstige belofte zoals mogelijk een bestuurs- of -coachingsfunctie na zijn carrière (een garantie daarop).

2 januari 2023 om 10:48

Je denkt toch niet dat psv geïnteresseerd is in een dinosaurus
Waterreus komt een beetje aandacht tekort

2 januari 2023 om 11:32

Beetje vreemde conclusie niet? De man heeft gewoon een regelmatige column in de Limburger, schuift om de week aan als analist bij een of ander programma en kan ad hoc ook nog eens op een podcastuitnodiging rekenen links en rechts. Dan doet hij, meer dagdromend dan concreet, een suggestie die jou niet aan staat en hij komt dus aandacht tekort?

Ik snap het verband niet.

2 januari 2023 om 10:51

Wat is daar precies slim aan? Blind zou zowel voor PSV als Feyenoord een zwakke plek zijn.

2 januari 2023 om 11:04

Ssssssst!! Ik zou het een hele slimme zet vinden van psv. Meteen doen…..kuch…

2 januari 2023 om 12:09

Onzin. Blind is een prima verdediger en al helemaal voor de Eredivisie. Zijn passing is fenomenaal. Ja hij is niet de snelste, maar als je goed staat maakt dat niet uit. Zoals er nu over Blind wordt geschreven is echt infantiel.

2 januari 2023 om 12:55

Alkmaar54. 'als je goed staat maakt dat niet uit'. Ja en daar is hij ook niet bepaald goed in. En passing fenomenaal? Noem eens 5 fenomenale ballen van hem dit seizoen? En 'hij is niet de snelste' is nogal een understatement. Doet echt alles in de laagste versnelling. Je speelt eigenlijk met een speler die 0,0 kan corrigeren. Is gewoon een tikkende tijdbom achterin

2 januari 2023 om 13:53

Hahah als je nu nog niet weet dat Blind echt een fantastische pass heeft. Zijn maar weinig spelers die een aanvallende pass over 20-30 meter kunnen geven die aankomt zo vaak als hij dat doet en jij vraagt om voorbeelden. Kolere ga zelf maar eens kijken. Iedereen ziet dat en krijgt hij de eer over de manier hoe hij spelers kan vinden die je normaal niet bereikt. Maar bijna iedereen zit er naast en Ducktalido kan geen 5 passes herinneren. Dat zegt alles over hoe jij naar Blind kijkt.

2 januari 2023 om 14:08

Thamike. Kom dan met 5 voorbeelden? Ik heb er al eentje dat was AZ uit. Dat was een goeie bal, maar ook daar werd net gedaan alsof Blind een wereldbal had gegeven. Vond er weinig bijzonders aan eerlijk gezegd.

2 januari 2023 om 14:36

Blind is de beste passer van de Eredivisie. Niet omdat ik dat vind maar omdat hij 1e staat in de ranking. Daarnaast heeft hij al 5 fantastische passes laten zien op het WK maar jij kijkt schijnbaar niet.

Maar ik ga niet uitleggen dat groen ook echt groen is. Ik zou zeggen ziek het op en geniet van zijn passes en lees meteen even wat de analisten en mede voetballers van hem vinden. Veel plezier daarmee.

2 januari 2023 om 15:18

Blind heeft best een aardige pass hoor maar ongelooflijk wat kunnen mensen overdrijven. Beste passer ter wereld of fenomenaal. Wat overdreven zeg

2 januari 2023 om 17:42

@Duck het hoeft niet overdreven te worden maar er zijn toch echt weinig spelers die zo'n assist op Van Persie (2014) kunnen geven. Daarbij net even op youtube gezocht en er zijn speciale filmpjes over met een legio aan voorbeelden.

2 januari 2023 om 17:47

Alkmaar54 , misschien toch een klein beetje blind of zo ? Ik heb ondanks dat Ajax dit seizoen schuttert Blind toch regelmatig mooie en lange passes zien geven , ik ben absoluut geen Ajax fan maar er zijn weinig spelers in de Nederlandse competitie die zulke strakke passes kan geven . Sorry dat ik een andere mening heb

2 januari 2023 om 19:56

bij fenomenaal denken we allemaal aan die val op Van Persie. Maar dat kan nooit de maatstaf zijn.

Blind zijn inspeelpassing is goed. Ook op het WK, dan zie je dat er pas een versnelling ontstaat als iemand een man overslaat en strak inpasst. Dat is niet spectaculair, maar wel heel nuttig om gevaar te kunnen gaan stichten. En daar wordt Blind ondergewaardeerd.

2 januari 2023 om 23:18

Ik vond die bal op Van Persie toch vooral bizar goed afgerond. Beetje zelfde verhaal als die van Mühren.

2 januari 2023 om 10:58

"denk dat Ajax wel zo slim is geweest om concurrentie uit te sluiten bij het ontbinden van het contract".

Je kan een speler natuurlijk niet verhinderen om naar de club te gaan waar hij graag naartoe wil. Dat kan je ook niet als ontbindende voorwaarde in een contract opnemen omdat het in strijd is met het wetboek van strafrecht en een resem aan Europese regels en het daarom geen enkele juridische waarde zou hebben als je dat toch zou doen. Het enige dat Ajax had kunnen doen om dat te verhinderen is door het eisen van een transfersom, maar dat van Blind liep aan het einde van het seizoen sowieso al af en dat zou dus ook weinig hebben opgelost.

2 januari 2023 om 11:05

Wetboek van strafrecht? Zou bijzonder zijn

2 januari 2023 om 12:04

Het wetboek van strafrecht? Joh, je hebt geen enkel idee waar je het over hebt. Wij weten niet wat voor overeenkomst Blind met Ajax heeft gesloten bij het in onderling overleg ontbinden. Dit gebeurt zo vaak in verschillende industrieën. In de techwereld is het soms heel gewoon dat bij het uitkopen of afkopen van medewerkers ze laten opnemen dat je twee jaar niet in de sector mag werken. Niets geks aan. Blind hoeft niet onder contract te staan als speler bij ajax om alsnog een private overeenkomst met Ajax te hebben die rechtsgeldig is.

2 januari 2023 om 20:00

Dolor

Het wetboek van strafrecht regelt welke gedragingen strafbaar zijn, en door de overheid als zodanig voor de strafrechter aangebracht kunnen worden. Dan hebben we het over strafbare feiten, overtredingen en misdrijven dus.

Bij contracten is het gewoon civiel recht. De overheid doet daar helemaal niks. Alleen als een van de beide partijen het nodig vindt om naar de rechter te gaan, dan komt het bij de rechter. Je kan in een ontbinding heel veel afspreken. Bijvoorbeeld ook dat hij niet in de eredivisie speelt voor zolang als het oorspronkelijke contract duurder. Je kan ook afspreken dat Blind de eerste wedstrijd verplicht in een gele muts het veld op loopt. Dat laatste vooral om aan te geven hoeveel ruimte er is. Als partijen voor de rechter komen zoekt de rechter ook niet naar de waarheid. Anders dan de strafrechter. De civiele rechter kijkt alleen naar wat de beide partijen aanbrengen.

2 januari 2023 om 12:16

Contract valt gewoon onder het nederlandse arbeidsrecht dus ajax heeft in deze niks te zeggen.

2 januari 2023 om 12:22

Dat ligt eraan onder welke voorwaarden zijn contract is ontbonden. Waarom is dit zo lastig te begrijpen voor iedereen?

2 januari 2023 om 20:13

Bongorno

Omdat, net als bij zoveel andere onderwerpen, heel veel mensen overtuigd zijn van hun eigen gelijk, zonder dat daar veel aanleiding voor is. Je ziet hier ook allerlei amateurjuristen aan het werk, die geen idee hebben hoe contracten werken, laat staan hoe het werkt als je een contract ontbindt.

Ronald is nog niet helemaal nuchter van oudjaarsdag denk ik.

2 januari 2023 om 11:11

Denk het niet gezien zijn opmerking dat Schreuder een passant is. Die man moet eerder weg dan Blind.

2 januari 2023 om 11:52

Nee hoor, als je het hele artikel leest staan er heel zinnige dingen in...over een passant die de clup molt, zwak mamagment en lekken naar....

Dat zou wat zijn inderdaad. Dat we die hele groep mensen die hier opa Blind continu en zonder cijfermatige onderbouwing aan de schandpaal nagelden de beste passer van Europa ineens onder contract hebben staan. Het zou te meer schandalig handelen zijn geweest van Schreuder & co.

2 januari 2023 om 10:57

Dus jij had hem nog steeds bij Ajax opgesteld omdat hij zo goed kan passen? Leven jullie in de verleden tijd? Blind kan het toch verdedigend en het tempo niet meer aan, kan die nog wel oh zo geweldig een lange bal geven maar dat kunnen er wel meer bij Ajax. Als Wijndal straks 100% fit is en wat meer wedstrijden gespeeld heeft gaat geen 1 Ajacied Blind weer in de basis praten.

2 januari 2023 om 11:17

Ik had Blind op 6 gezet.

2 januari 2023 om 11:20

Kan die niet belopen

2 januari 2023 om 11:24

Dan moet die nog steeds verdedigen en dat kan die juist niet. Moet je kijken wat een werk Alvarez doet en dan verwachten jullie dat straks ook van Blind?

2 januari 2023 om 12:10

Dan eerder op 10 met een vrije rol.

2 januari 2023 om 13:13

Natuurlijk had ik hem opgesteld. Of ik had er voor gezorgd dat de CV fatsoenlijk staat te verdedigen, of inderdaad een vrijere rol.

2 januari 2023 om 13:30

Myvision. Hoe wil jij een CV fatsoenlijk laten verdedigen met Blind als back? Zelfs Ake en Van Dijk konden Blind zijn matige verdedigen op ten duur niet meer maskeren, toch niet de minste verdedigers...

2 januari 2023 om 13:55

Van Dijk op dit WK aan het werk gezien? Die stond continu 0 rugdekking te geven en apathisch te verdedigen. Virgil is denk ik meer tegengoals te verwijten dan een Blind of Dumfries. Tegen Ecuador na balverlies na een kutpass van Virgil op Noppert staat Virgil vervolgens weer op 4m niet in te grijpen. Tegen de VS had Blind een goal en een assist en vind ik de uit de omschakeling vanuit corner goal van VS vooral te wijten aan dom balverlies van Memphis. Tegen Argentinie: Eerste goal, geniale pass van vriend Messi, was Blind wel echt te laat. Daarnaast vond ik Aké het best prima 'maskeren' gezien Oranje eigenlijk amper goals tegen kreeg.

2 januari 2023 om 14:11

Myvision. Je bedoelt de actie toen Timber als 1 of andere vrije bambi rond zich geen stond te kijken alsof die aan het zomeravondvoetballen was tegen equador? Tegen de VS stond Blind ook weer te sjokken waardoor je makelijk op 1-0 achterstand had kunnen komen. En de bal van messi was goed, maar als die niet aan de buitenkant staat (leer je al vanaf de fjes) is er niks aan de hand. Als er iemand is die wel apathisch verdedigt is het Blind wel. Is zijn handelsmerk geworden.

2 januari 2023 om 11:02

Beste passer van Europa? Straks ga je nog beweren dat die wereldtop is.

2 januari 2023 om 12:24

Idd het overdrijven moet geen bizare vormen aannemen. Is gewoon een simpele voetballer met al zijn mankementen

2 januari 2023 om 13:15

Ja, hij haalde jaar na jaar in Europa de beste cijfers qua (aanvallende) passing en voorassists. Is gewoon op te zoeken, maar de blinde haat naar alles wat hij niet kan beginnen bizarre vormen aan te nemen.

2 januari 2023 om 13:27

Blinde haat? Ik beoordeel gewoon hetgeen wat ik zie? Jij kan mij wel betichten van blinde haat, maar zover ik kan inschatten heb jij een bepaalde blinde liefde als het om Ajax gaat? Heb je naast deze statistieken (kan ze niet vinden) ook stats bij hoeveel tegengoals hij is betrokken? Daarnaast is Blind natuurlijk nooit niet de beste passer van Europa, want hoe denk jij dat zijn pass zou zijn in de premier league? Eredivisie is natuurlijk hele andere koek dan een topcompetitie.

2 januari 2023 om 11:03

Beste passer van Europa, whahahahahahahahahahahahahaha

Die pass die dit hele afgelopen jaar steeds vaker in de voeten van de tegenstander terecht kwam. En leuk dat blijven hangen in dat passen steeds. Vooral dat verdedigende gedeelte steeds aan de kant schuiven. Hij staat in de verdediging en laat dat gedeelte het hele afgelopen jaar nou net dramatisch zijn bij blind. Hoeveel doelpunten tegen dat ons al heeft gekost.

2 januari 2023 om 13:16

Lachen, is gewoon bewezen haha.

2 januari 2023 om 15:07

Hoe kom je hier bij? Neem bijvoorbeeld het CL jaar:

Competitie: (blind/alba/messi)
Assists: 4 / 8 / 14
Keypasses per game: 0.70 / 1.3 / 2.7
Passes per game: 79.9 / 65.6 / 53.8
Completion : 88.8 / 85.6 / 81.3
Long balls per game: 4.1 / 2 / 3.4
Through balls game: 0.1 / 0.1 / 0.9

Champions league: (blind/alba/messi)
Assists: 0 / 5 / 3
Keypasses per game: 0.5 / 2.1 / 2.7
Passes per game: 66.3 / 80.9 / 59.3
Completion : 81.5 / 87.5 / 84.5
Long balls per game: 2.7 / 1.7 / 3.4
Through balls game: 0.1 / 0.1 / 0.9

Op basis van welke statistiek is hij de beste passer van Europa? Want hij komt nergens überhaupt bij in de buurt, nou ja, hij geeft blijkbaar iets vaker een lange bal. Alba is bijvoorbeeld vrijwel overal al veel beter in op dezelfde positie. Helemaal in keypasses, passes die het spel openbreken, blijft hij ongelooflijk achter. Messi gaat helemaal nergens meer over. Je doet net of Blind een soort Iniesta of De Bruyne is hahah.

2 januari 2023 om 11:14

cijfermatige onderbouwing is totaal overbodig als je een wedstrijd van Blind kijkt. Gozer is zo verschrikkelijk langzaam en al die pasjes zijn terug of breed en elke risicovolle pass naar voren eindigd ergens in de tribune.

2 januari 2023 om 11:20

Heb je een cijfermatige onderbouwing van de beste passer van Europa over de laatste anderhalf jaar ajb? Je kunt iedereen wel de mond willen snoeren maar kom dan ook met feiten.

2 januari 2023 om 13:40

Blind staat in een van de slechtste CL campagnes van de afgelopen jaren 6e met het aantal "progressive passes" (voorwaartse pass die een team aanzienlijk dichter bij het doel van de tegenstander brengt). Hij moet alleen Kroos, Neymar, Kovacic, Bentaqcur en Messi voor zicht laten. Lijkt me geen verkeerd rijtje toch?

Daarnaast: Daley Blind is sowieso de beste passer van de Eredivisie in 2022, zo meldt ESPN zaterdag. Tijdens het afgelopen kalenderjaar verstuurde de inmiddels oud-Ajacied 2072 succesvolle passes in de Nederlandse competitie. Feyenoorder Gernot Trauner staat op de tweede plaats met een aantal van 1794. Jurriën Timber maakt de top drie compleet. De Ajax-verdediger gaf in 2022 1752 succesvolle passes. Orkun Kökcü (1584) en Jordy Clasie (1463) maken de top vijf beste passers van de Eredivisie in 2022 volledig.

In Oranje: Blind heeft gemiddeld 61 passes per duel. Ter vergelijking, Denzel Dumfries aan de andere kant scoort 33 passes op deze statistiek.

2 januari 2023 om 15:45

De stats in de champions league zijn wat dat betreft prima, maar heb je zelf ook door dat je alleen maar aan het kijken bent naar de totale cijfers? Dat ESPN of fcupdate hier de kop 'beste passer' boven zet wil niet zeggen dat je dat klakkeloos over moet nemen toch?
Vervang in dit geval beste passer door speler met de meeste passes en je hebt helemaal gelijk!

2 januari 2023 om 11:22

Hold up, beste passer van Europa? Goed feestje gehad met Oud en Nieuw? Messi? De Bruyne? Ödegaard? Silva? Isco? Pedri? Ziyech? Mount? Eriksen? Bruno? Bernardo?

2 januari 2023 om 14:46

Beugelsdijk?

2 januari 2023 om 17:30

Haha, wat een mismanagement van PSV zou dit zijn. Lekker banken in Eindhoven voor waarschijnlijk een lekker loontje. Ik zou het als PSV zijnde echt niet doen. Totaal niet zelfs

Ik hoop het van harte. Blind heeft veel voor Ajax betekend, maar het niveau waar hij nu op zit is gewoon echt dramatisch. Ja leuk dat hij een leuke pass in benen heeft (al vind ik dat ook wel meevallen nu), maar dan kun je net zo goed Zidane of Scholes opstellen. Die hebben een veel betere pass in de benen en kunnen het ook niet belopen.

Ronald hou je mond , ben je gek wat moeten wij met BLIND ..

Krijg meer en meer het gevoel dat waterreus wraak gevoelens heeft tegenover PSV
Max is belachelijk slecht maar blind is niet veel beter

2 januari 2023 om 11:23

Wat heb je aan verdedigende kwaliteiten? Ik lees wat betreft Blind dat een goede pass voldoende is!

Ik zie het Daley niet doen, maar dat zou inderdaad extra pijnlijk zijn. Hoe een passant als Schreuder die allang ontslagen had moeten zijn op basis van zijn wanprestaties, een clubicoon als Daley Blind de achterdeur uit kan werken, is werkelijk waar beschamend als Ajacied.

Sinds de komst van Schreuder is werkelijk iedere speler bij Ajax minder goed gaan voetballen dan voor zijn komst. Berghuis onttrekt zich nog het meeste aan de malaise, maar de meesten zijn 2 klassen minder dan onder Ten Hag. De nieuwe aankopen renderen nog totaal niet, al kan ik daar niet te grote conclusies aan verbinden. Of het miskopen zijn, zullen we pas weten zodra er een fatsoenlijke trainer voor de ploeg staat die spelers normaal gebruikt. Het voetbal lijkt nergens op, de prestaties zijn slecht, het is echt ongelooflijk dat Schreuder nog steeds het vertrouwen krijgt van de clubleiding. Dat ondermijnt mijn vertrouwen in de clubleiding enorm.

Leuke brainwave en op zich zegt Waterreus niks wat niet klopt, maar Blind is nog steeds een Ajacied in hart en nieren. Spelen voor PSV of Feyenoord gaat Blind voorlopig niet doen. Antwerp of een club in de VS zie ik nog wel gebeuren.

2 januari 2023 om 11:18

Ik ben misschien iets ouder en kan me daarom nog een andere Ajaxied herinneren, die in zijn nadagen nog even Feyenoord kampioen heeft gemaakt.
Verder moeten we niet zo dramatisch doen over spelers die voor zowel Ajax, PSV en/of Feyenoord zijn uitgekomen. Dat zijn er best veel geweest en wat mij betreft moet dat gewoon kunnen.

2 januari 2023 om 15:15

Geen idee wie er dramatisch doet, maar dat terzijde. Johan Cruijff is natuurlijk het voorbeeld dat Waterreus probeert aan te halen, juist daarom noemt hij rancune. Rancune heeft er namelijk voor gezorgd dat hij bij Feyenoord ging spelen omdat Ajax hem geen contract wilde aanbieden. In het geval van Blind ligt het totaal anders, want Blind heeft gewoon een contract. Helaas heeft hij een 'conflict' met de trainer en wil hij in zijn laatste jaren als voetballer nog veel minuten maken. Met de club zelf (de leiding en/of fans) heeft Blind helemaal geen problemen

2 januari 2023 om 17:57

gdoxu , weet U wie jaren geleden ook een ras Ajacied was ? Ene Jongen Cruijff en wat deed deze man ? Die tekende een contract bij aartsrivaal Feijenoord en maakte toen in zijn eerste seizoen in Rotterdam Feijenoord kampioen, ook dat deed hij uit rancune naar Ajax toe . Dus praat niet over een Ajacied in hart en nieren want dat was Cruijff ook .

3 januari 2023 om 12:27

Laat mij alstublieft praten waar ik over wil praten, dank u wel. Binnenkort zal blijken dat Blind, zoals ik hierboven al schrijf, nog veel minuten wil maken en 'boos' is op de Trainer omdat hij die bij Ajax niet gaat krijgen. Dan is het voor beide partijen beter om 'in goed overleg' uit elkaar te gaan. JC vond het schandalig dat de beleidsbepalers hem geen contract meer wilden aanbieden en daar ontstond de rancune. Totaal anders dus.

Daarom gaat dit ook nooit gebeuren. Ik denk niet dat hij erg welkom zal zijn in Eindhoven.

Een linksbenige centrale verdediger nodig? We hebben Gerrit, Obispo en Boscagli kan over enkele weken ook weer wedstrijden spelen. Ook voor linksback niemand nodig, daar hebben we Max en Mauro. Buiten dat is Blind denk ik een ontzettend dure kracht en om eerlijk te zijn hoef ik hem ook niet in t PSV shirt te zien. Vind hem niet goed genoeg meer, en een echte Ajacied.

2 januari 2023 om 12:51

Ik word zo ontzettend moe van die Watterreus, wat is dit nou weer. Als PSV iets niet moet gaan doen is het dit soort oudere spelers zonder restwaarde enorme salarissen gaan geven, want Blind verdiende bij Ajax ca. 4,6 miljoen per jaar. Blind is gewoon een tragere versie van Boscagli en bovendien nog eens een ras-Ajacied. Die hoeft van mij echt niet te komen.

Qua organisatorisch kundigheid zou die bij elke ploeg een verademing zijn. Jammer dat die zelf het niet meer kan bij benen, zou best eens naar België of subtop Spanje kunnen.

Daley is niet gek. Is een Ajacied met liefde voor de supporters die stopt liever als dat hij dat zou doen. Hij moet lekker gaan cashen ergens en nog genieten 2jaartjes. Voor veel ploegen is dit echt een aanwinst, maar wel een ploeg die bovenaan mee doet in ern competitie. Zijn passen tussen de linies zijn heel goed

Niks mis met veranderingen en grenzen stellen waar elk personeelslid aan moet houden en Overmars had een schorsing moeten krijgen en desnoods voor een halfjaar maar geen complete beroepsverbod binnen Ajax.

Voor wat betreft de duiding over het functioneren van Schreuder, heeft Waterreus honderd procent gelijk. Alleen heeft die constatering in Amsterdam nog een behoorlijke tijd nodig om in te dalen.

Jaaaa doen!!! Give ze cup to Ajax today!

Haha Ronald toch. Dit ken je toch niet menen. Blind is al een lange tijd ‘over’.



Ik dacht dat Daley Blind een Cruyfje ging doen en naar Rotterdam zou vertrekken. Dat zou pas een stunt zijn. Ik zie echter zowel PSV als Feyenoord niet gebeuren. Blind moet ergens lekker gaan cashen aan het eind van zijn carriere.

2 januari 2023 om 11:25

Mooi is dat toch. Blind die volgens iedereen te kort komt willen supporters van andere clubs maar al te graag hebben bij hun eigen club.

2 januari 2023 om 11:34

Ik heb anders nog geen Feyenoorder gezien die maar wat graag Daley Blind bij de club wilt hebben hoor... En ik lees zelf juist veel berichten dat een hoop supporters van andere clubs hem niet willen. Dus ik weet niet waar jij kijkt maar leuk dat je het mooi vind. Daley was een aardige speler met de nodige gebreken, die dat compenseerde met spelintelligentie en af en toe een leuke bal naar voren. Maar ook heel vaak simpele ballen breed en terug. Wat dat betreft een bijzondere speler, want hij paste eigenlijk op geen enkele positie. Is het nou een verdediger? Of is het een middenvelder? Wat Daley in ieder geval is, is over the hill. Hij kan het niet meer belopen. Het is ook niet voor niks dat hij weg is gegaan bij Ajax. Veel mensen nemen dat Schreuder kwalijk, maar alle overige technische leden zijn daar net zo verantwoordelijk voor. Blind wilt niet wegrotten op de Ajaxbank, wat volledig te begrijpen is. Dus voor hem is een transfervrije status ook een mooie uitkomst om elders zijn carrière op een mooie wijze af te sluiten. Hetzij bij Antwerp, hetzij bij een andere buitenlandse club.

Zou zomaar een Pirlo scenario kunnen worden. Pirlo werd ook te oud geacht bij Milan en mocht transfervrij weg. Ging vervolgens naar de grote concurrent en speelde nog 4 jaar de pannen van het dak bij Juventus...

2 januari 2023 om 11:29

Maar Ajax vond blind niet te oud. Blind zat terecht op de bank vanwege slechte prestaties maar hij is geen teamspeler en is niet zo leuk als hij wissel staat of gewisseld wordt. Als je de beslissingen van je baas niet kan accepteren dan is het dus beter om uit elkaar te gaan.

2 januari 2023 om 12:25

@soccerfan_1:
Blind zat niet persé terecht op de bank vanwege slechte prestaties. De coach die er in het algemeen één grote bende van maakt, heeft hem geslachtofferd voor zijn eigen wanprestatie. Daarom ging hij ineens van 1e keuze naar 4e keuze bij Ajax, terwijl hij daarna nog wel in de basis stond bij Oranje.

Blind zal vast wel wat hebben gezegd dat Schreuder niet leuk vond. Zou ik ook hebben gedaan als ik als rasajacied zag dat deze passant consequent rare keuzes maakt en het team en bijna alle individuele spelers laat onderpresteren.

Normaal gesproken sta ik achter de trainer en moeten spelers zich daar naar schikken, maar in dit geval is het werkelijk niet te begrijpen dat de trainer nog steeds het vertrouwen krijgt vanuit de clubleiding.

Dit zou echt een grote grap zijn. Blind werd door iedereen uitgelachen kan het allemaal niet meer belopen etc. Het lievelingetje van zijn vader om vervolgens bij Psv te gaan spelen. Hou toch op!
Ik zie Blind dit niet doen en Psv ook niet trouwens.

Toen ik las dat dit van Ronald Waterreus kwam, haakte ik al af, deze man heeft niets zinnigs te vertellen

Wat een hoop denigrerende reacties naar Blind , deze man heeft zijn hart en ziel voor ons gegeven .
Je had Blind in de eredivisie nog goed kunnen gebruiken op 6 .
Hebben jullie ons tegen telstar gezien alles terug en breed niemand uit de verdediging of middenveld kan een bal inspelen zoals Blind dat kan bij ons .
Had dan eerst een vervanger gezocht of gehaald voordat je een speler met de kwaliteiten van Blind zo makkelijk laat gaan .

2 januari 2023 om 12:29

Ajax heeft Blind niet makkelijk laten gaan. Hij kon niet zoveel meer spelen omdat dan zijn contract automatisch met een jaar verlengt zou worden tegen hetzelfde miljoenen salaris. Let wel, Blind is bij Ajax een van de absolute grootverdieners.

Boscacli is toch ook weer bijna fit? Blind gaat echt niet naar PSV komen.
PSV heeft eerder baat bij een goede nieuwe linksbuiten na het vertrek van Cody Gakpo

Van Ajax naar PSV is allesbehalve pikant. Van Ajax naar Feyenoord daarentegen.... Vooral na de blessure van Trauner.

2 januari 2023 om 12:30

Feyenoord gaat toch nooit miljoenen salaris betalen aan Blind. Zelfde geldt voor PSV, hij is gewoon veel te duur.

2 januari 2023 om 20:21

Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, ik zeg wat ik versta als een pikante overgang vanuit een Ajax-perspectief.

zo watereus heeft een klap van vuurwerk gehad?

Het zou kunnen, voetballend gaan ze er niet op achteruit. Maar verdedigend wordt het er ook weer niet veel beter op. Denk ook niet dat Blind dit zou doen, teveel Ajacied. Maarja de voetballerij...

Leuke gedachte maar ik denk dat Blind genoeg andere keuzes heeft die net zo goed of beter betalen, hij zijn Ajacied status behoudt en een leuke avontuur kan aangaan nog. Sociedad had belangstelling, Spaanse league. San Sebastian, een van de beste plekje om te wonen in Spanje, en anders met Marc&mark bij Antwerp, stukken leuker als E'hoven.

En waar zou PSV 'm dan moeten posteren? Aan de bal maakt hij PSV natuurlijk niet slechter, maar dat deed hij bij Ajax ook niet. Linksback kun je hem niet posteren. Dat is met Max al een probleem. Centraal achterin ook niet, want dan zijn ze nog kwetsbaarder als er even wat ruimte voor de tegenstander ligt. Op het middenveld, daar hoeven we het niet eens over te hebben. Daarnaast lijkt het me dat Blind dat ook niet ziet zitten gezien z'n status als Ajacied.

Meningen en voorspellingen e.d. van Waterreus nemen we allemaal toch met een korreltje zout?

Waarom eigenlijk niet? Gratis, ervaren speler, beter dan Max, heeft gewoon bijna alles gespeeld op het WK, is niet lekker weggegaan bij Ajax en zal dus wel gemotiveerd zijn... En het zou niet de eerste ras-Ajacied bij PSV zijn (kluivert, Siem de Jong, Reiziger, Vink, etc.), dus dat vind ik niet zo'n punt.

Zou een beetje het omgekeerde verhaal zijn als met Ooijer destijds. Die kreeg bij PSV geen contract meer, speelde wel gewoon op het WK en ging daarna naar Ajax.

Zolang ie bij een concurrent speelt, prima.

Ik denk niet dat PSV zo stom is. Ajax heeft terecht afscheid van Blind genomen, alleen de manier waarop had beter gekund. Maar deze trage slak heeft niks meer te zoeken bij Ajax of PSV.

Dit lijkt mij een zeer waarschijnlijke transfer ja. Schijnt ook dat Totti in beeld is als trainer van Lazio.

Als centrale of linkerverdediger zie ik Daley Blind niet graag spelen bij mijn club PSV , maar het kan wel een optie zijn op het middenveld , Daley Blind heeft natuurlijk een goede pass in zijn been en met de snelle voorhoede spelers van PSV zou dat wel eens een stevig en gevaarlijk wapen zijn , en waarom zou het niet kunnen ? Rancune kan ook een drijfveer zijn om een extra tandje bij te zetten , en natuurlijk een schat aan internationale ervaring brengt hij ook mee . En het zou ook een tik aan Ajax zijn , kijk nog eens naar een ander voorbeeld van jaren geleden toen Johan Cruijff ineens besloot om bij Feijenoord te gaan spelen. Alles is mogelijk.

Niet nodig . Afgedankte speler , geen teamspirit laatste half jaar. Niet nodig.
Daarvoor voor was hij een goede teamsporter.

Er is geen enkele club buiten de top 3 die om zijn diensten vraagt waarom moet hij bij ons komen.

Er is jeugd die heeft ruimte nodig

Blind lijkt me onnodig. Boscagli is net terug. Die is ook linksbenig, voetballend ook gewoon goed en veel atletischer. Voor PSV lijkt Blind me niet de juiste optie. Op de linksback heeft PSV best wel veel opties en centraal lijkt hij me echt te langzaam. Misschien maar opzoek naar een team dat niet 433 speelt. In 532 kan die veel meer van waarde zijn denk ik.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren