Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Valentijn Driessen onthult de twee nieuwe basisspelers bij Oranje

Laatste update:

Valentijn Driessen heeft uit de doeken gedaan welke twee wijzigingen bondscoach Louis van Gaal in zijn elftal doorvoert voor de clash met Ecuador van vrijdag. Ten opzichte van het met 2-0 gewonnen duel met Senegal van afgelopen maandag zullen Jurriën Timber en Davy Klaassen hun opwachting gaan maken. Matthijs de Ligt zal in elk geval vanaf de reservebank toekijken.

Van Gaal wilde op de persconferentie weinig loslaten over de opstelling van het Nederlands elftal voor de wedstrijd tegen Ecuador, maar Driessen heeft al de nodige geluiden opgevangen uit het Oranje-kamp. "Timber speelt in ieder geval", zegt de chef voetbal van de Telegraaf tijdens de Oranjezomer op SBS6. "Toevallig kreeg ik daar net een appje over, dus dat verwachtte ik al. Een appje van Louis? Nee, die is niet zo'n drukke apper met mij, helaas. Je kon wel zien dat hij op de training al druk bezig was met Timber."

De verdediger is niet de enige Ajacied die in het elftal zal komen, zo weet Driessen. "We kunnen van Timber uitgaan en ik denk ook dat onze vriend Davy Klaassen gaat spelen. Dat heb ik wel zo begrepen. Ik heb niet alle namen, maar deze twee spelers weet ik wel. Ik ben wel benieuwd voor wie Klaassen erin komt. Wordt dat voor Vincent Janssen, Steven Bergwijn of Cody Gakpo? Ik denk dat Janssen eruit gaat, dat Gakpo naar voren wordt gehaald en Klaassen dan erachter staat."

Zeker is in elk geval wel dat Memphis Depay niet zal starten. De bondscoach van Oranje gaf eerder op donderdag al te kennen dat zijn steraanvaller maar een helft kan spelen. "We hebben Memphis altijd in de partijvormen meegenomen, voor de ongecontroleerde bewegingen. We gaan nu naar de volgende stap. Dat is 45 minuten. Met zo'n blessure is het altijd lastig, wanneer kun je beginnen? We hebben data en na vergelijkingen komen we tot het besluit wanneer hij negentig minuten zal gaan spelen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan zal Gakpo wel naar voren gaan en Janssen (of Bergwijn) eruit. Ik zou toch liever Frenkie, Koopmeiners en Berghuis zien.

24 november 2022 om 22:29

Gaat ook gebeuren. Klaassen is nergens op gebaseerd, althans, ik heb geen redenatie gehoord. Waarom zou je Klaassen in de basis zetten? Je wilt toch aan je toernooi elftal werken, daar hoort Klaassen niet in de basis. Ik verwacht morgen Koopmeinders en Frenkie met Berghuis ervoor. Gakpo en Bergwijn of Janssen voorin, van die laatste twee wordt de gelukkige in de rust vervangen door Memphis.

24 november 2022 om 22:30

Waarom Xavi Simons niet gewoon op 10 staat kan ik niet begrijpen. Dat is de man in vorm. Dan kan je achter hem Berghuis of Koopmeiners zetten. Ik snap niet eens waarom Klaassen is geselecteerd en die gaat nu zelfs in de basis staan, net als Janssen vorige wedstrijd. Twee spelers zonder geur smaak

24 november 2022 om 22:53

@japie

Simons zou ik ook graag zien ja, maar die gaat alleen tegen Qatar spelen als we morgen winnen denk ik.

24 november 2022 om 23:09

Omdat er volgens Louis maar 3-4 creatieve spelers in een elftal kunnen spelen waar de rest van het elftal in dienst van speelt.

Als je Memphis, Gakpo, De Jong en Berghuis al als creatieve spelers hebt, dan is er geen plek meer voor Simons.

24 november 2022 om 23:50

Als je vooruit denkt voor de wissel die Depay erin brengt, is Day Klaassen niet onlogisch -> Davy eruit Depay er in en Gakpo op 10.
Als je Xavi Simons neerzet op 10, wie wissel je dan? Het is lastig om Simons 1 helft te geven, lastiger dan Klaassen

24 november 2022 om 22:33

Koopmeiners doet het altijd goed in Italië maar vind ik bij Nederland ook nooit echt wat bijzonders

24 november 2022 om 22:35

Dat lijkt mij ook het sterkste middenveld inderdaad. En dan speelt iedereen ook op zijn beste positie. Niet zoals Berghuis nu op 8 "moet", waar hij gewoon minder is.

Ik snap dit echt niet wilt hij zo graag een nieuwtje delen ? Hij is toch ook voor Oranje? Dit is gewoon landverraad

24 november 2022 om 22:32

Wat maakt het uit? Klaassen is toch geen Zidane ofzo? Die gaat het verschil tussen winst of verlies niet maken

24 november 2022 om 22:57

Nee inderdaad , Klaassen is maar een speler die zo af en toe een doelpuntje mee pikt. Gek genoeg was hij vaak de gene die de ban brak, mag geen naam hebben.
Ik snap ook niet dat Van Gaal hem heeft meegenomen, waarom zou je een middenvelder meepakken die weet wanneer hij in de 16 moet verschijnen, ruimte maakt voor zijn medespelers en daar naast nog eens scoort. Nee inderdaad Japie het is geen Zidane of zo , maar een speler van het niveau Zidane, die heeft Nederland niet bij de selectie zitten , is ook geen schande.

24 november 2022 om 23:11

Klopt maar mocht Zidane Nederlands zijn en nog actief als voetballer zijn had Valentijn het ook gedeeld haha

24 november 2022 om 23:16

@Bossie Als dat de maatstaf is dan hadden we Guus Til ook kunnen meenemen. Wederom geen bijzondere speler imo, maar die pikt ook zijn goaltjes mee en laat zijn medespelers ook vrij lopen. Dat maakt hem echter nog steeds geen Oranje materiaal naar mijn mening en zo denk ik ook over Klaassen. Xavi Simons pikt ook zijn goals mee en die voegt daarnaast ook nog wat toe aan het spel

25 november 2022 om 00:02

Nou van Gaal vertelt het met een reden niet het is niet zo dat Nederland een vast basis elf heeft zoals bijvoorbeeld brazilie heeft hij wilt zich aanpassen aan de teams die we tegen komen dan kan de tegenstander dus moeilijk pijlen hoe Nederland gaat spelen aangezien van Gaal aangaf te willen switchen naar 433

25 november 2022 om 00:11

@bossie - Ach, kom op. Die jongen heeft een moyenne van 1 uit 4 en dan heb je er enkel iets aan als hij een bal in de touwen werkt. Anders speel je bijna met een man minder. Laten we het niet mooier maken dan het is, want Klaassen behoort tot de Europese middenmoot op z'n best. Geen schande hoor, maar Klaassen gaat buiten een uitzondering (zoals zelfs de incidentele invaller dat kan) niet structureel het verschil in resultaat zijn.

25 november 2022 om 00:14

Naar mijn mening zit Klaasen terecht bij de selectie en dat heeft hij zelf afgedwongen. In de kwalificatie heeft 3x gescoord, 1x de winnende, 1x de gelijkmaker tevens de eindstand en dan heeft hij ook nog 2 assist afgeleverd. In de Nations League heeft hij gescoord en nu op het wk, wat moet/kan hij nog meer doen om zijn selectie te rechtvaardigen? Een basisspeler nee maar imo wel een toegevoegde waarde.

Nogmaals, hij heeft het zelf afgedwongen.

25 november 2022 om 02:32

Vind ik niet, want bij Ajax speelt hij al maanden slecht. Dat hij nu profiteert van een mislukt schot van Memphis veranderd niet gelijk mijn mening daarover. Ik vind dat Xavi Simons de afgelopen maanden veel meer heeft laten zien als Klaassen. Niet in Oranje nog, maar wel in de competitie. Anders kunnen we ook weer Ryan Babel gaan oproepen, omdat hij een tijdje terug wat belangrijke goals in Oranje heeft gemaakt. Ik vind dat je geselecteerd moet worden op je prestaties in de actualiteit

25 november 2022 om 07:02

Of hij nu profiteert of niet, Klaassen staat daar wel of anticipeert daar goed op. Dat is zijn klasse. Nee, hij is geen technisch hoog begaafde middenvelder. En vorm, dat zegt niet alles. Schreuder heeft iedereen uit vorm gemaakt... de tijd van Xavi komt nog wel!

25 november 2022 om 07:46

Hij is net zo kaal! Maar een minder begenadigd voetballer. Een stuk minder. Maar stel frenkie valt uit, dan kan je gewoon naar huis de enige die hem zou kunnen vervangen in die speelstijl is Gravenberch, ongelooflijk dat die niet mee is en Koopmeiners wel.

25 november 2022 om 07:50

"Ik vind dat je geselecteerd moet worden op je prestaties in de actualiteit."

6-11-'22 Nederland - Polen. Klaassen maakt de aansluitingstreffer, eindstand 2-2
20-11-'22 Nederland - Senegal. Klaassen maakt de 2-0. Hoe actueel wil je het hebben?

Oi. We gaan het nog lastig krijgen dan. Hier word je bepaald niet beter van. Je zou toch verwachten dat er meer voetbal in wordt gestopt. Dan kom je met de grootste non-voetballer en een CV die totaal uit vorm is. Dit is geen verbetering.

24 november 2022 om 22:30

Timber is ondanks zijn mindere vorm voetballend toch gewoon beter dan De Ligt?

24 november 2022 om 22:33

De Vrij ook. En die is de laatste weken wél in vorm

24 november 2022 om 22:36

Klopt. Maar De Vrij heeft er toch niks mee te maken of we er met Timber ipv De Ligt voetballend op vooruit gaan?

24 november 2022 om 22:40

Jij hebt het daar niet over. Ik wel. En jij reageert op mij. Ik vind het onbegrijpelijk dat Timber ipv De Vrij speelt. Maar op jouw vraag dan maar te antwoorden: Klopt. Ben blij dat je dat stuk nu wijzer bent.

24 november 2022 om 22:48

Jij had het daar ook niet over in je 1e reactie en daar reageerde messibazoer op. Tevens gaat het artikel ook over timber voor de vrij dus logisch dat het dan daar over gaat?

24 november 2022 om 22:52

Klopt. Ik heb De Vrij daar niet bij naam genoemd. Waar gaat dit over joh?

Nou, ik zal het uitleggen dan: Ik snap niet dat er een CV uit vorm wordt gekozen, terwijl een Cv in vorm beschikbaar is. Laatstgenoemde CV heeft daarnaast veel ervaring met zowel Dumfries als Van Dijk en Aké én hij is voetballend beter dan De Ligt. Beter dan Timber denk ik normaliter niet. Ik zou nu zeker voor De Vrij kiezen en daarom vind ik de keuze voor Timber vreemd.

24 november 2022 om 22:53

De Vrij is voetballend niet een opbouwer. Plus dat het niveau in Italie nou niet echt van wereld klasse is. Nu is het jammer dat Timber niet in beste vorm steekt, anders zeker een betere voetballer en verdediger dan de Vrij naar mijn mening.

24 november 2022 om 22:56

De Vrij heeft anders een mooie pass hoor. Ik vind het juist wel een opbouwer. En positioneel sterk.

24 november 2022 om 23:02

En maakt ook fouten dit seizoen,maar je merkt wel dat jij een de voorzitter bent van Stefan de vrij club pfff...

24 november 2022 om 23:05

Huh? Niet echt. Hij is natuurlijk goed, zoals meerdere van onze CV's. Maar ik vind hem gewoon de betere keuze. Zeker zelfs. Weinig vreemds aan toch? Waarom ben ik dan ineens de voorzitter van de fanclub? Omdat ik deze keuze vreemd vind?

24 november 2022 om 23:07

Klopt daar was hij bij Feyenoord al onderschat. Omdat die toen ook wel is op rechts speelde en hij vrij log oogde door zijn postuur kwam dat zo over en kreeg hij die stempel maar eerlijk gezegd heb ik dat nooit terecht gevonden. En bovendien heeft Nederland het niet nodig tegen zo klein land om een verdediger te hebben die voetballend de opbouw moet regelen en het spel maakt. Dan gaat er sowieso ergens iets goed mis.

25 november 2022 om 00:14

Sinds wanneer? Dat is toch gewoon door een bepaalde bril kijken? Timber in deze vorm bij pakweg een Juventus of Bayern is gewoon een recept voor een plaatsje op de bank met weinig speelminuten. Posteer De Ligt nu bij Ajax en hij is direct leider van de defensie. Het is pure selectiviteit.

24 november 2022 om 23:03

Van Klaassen tov Janssen word je wel beter. Van Timber tov De Ligt ook. Maar zeker Klaassen verwacht je niet basis op een WK. Dan zou ik kiezen voor Frenkie, Koopmeiners en Berghuis, en dan Gakpo voorin.

24 november 2022 om 23:07

Precies dat. Of zelfs Simons ipv Janssen. Alleen niet Klaassen... Berghuis van de 8 af en gewoon lekker op 10. Gakpo naar voren

24 november 2022 om 23:37

Noppert spits. En dat blijkt dan de ontdekking van Van Gaal te zijn.

24 november 2022 om 23:40

Nu begeef je je op glad ijs. Geen verkeerd woord over Noppert! Ik werd hierboven, vrij kinderachtig, de voorzitter van de Stefan De Vrij-fanclub genoemd. Natuurlijk gaat die vlieger niet op, gezien ik niets met hem of Feyenoord heb. Alleen ik zou wel een waardig voorzitter zijn van de Andries Noppert-fanclub ❤️!

25 november 2022 om 00:15

Vind klaassen onder van gaal wel goed spelen. Kiest goed de momenten uit om in 16 te duiken en in zon opstelling hoef je qua veldspel niet super veel toe te voegen op die positie.

Ongelooflijk. Davy Klaassen. Wordt weer om te janken qua spel waarschijnlijk

24 november 2022 om 22:54

Staat anders wel altijd op de juiste plek

25 november 2022 om 00:20

Ja maar het gaat om een WK en daar komt Klaassen voetballend vele tekort voor.

25 november 2022 om 07:08

Gakpo op 10 was ook geen succes. Het gaat om details. Gakpo hoort voorin, het liefst vanaf links. Klaassen presteert het beste op 10. En nee, hij is niet technisch het meest verfijnd, maar doet het positioneel altijd goed.

Balen zeg, had nog zo op een basisplaats van Davy Klaassen en Jurriën Timber gehoopt..

Ach Valentijn, wat fijn om te lezen dat je weer nieuws de wereld in helpt. Heeft je Ajax lek zijn glazen bol weer uit de tas gepakt?

Had eigenlijk niet verwacht dat Klaassen mee zou gaan en dan is die gewoon basis blijkbaar. Hopen dat die een goede wedstrijd zal spelen dan

Waarom Klaassen? Die voegt dus echt helemaal niets toe aan de bal, terwijl je waarschijnlijk het spel moet gaan maken tegen een verdedigend Ecuador

24 november 2022 om 22:31

Voetballend voegt hij niets toe, zeker eens. Maar we spelen met spitsen die geen goal gaan maken. Dus gaat Gakpo naar voren en dan is het wel lekker als je een middenvelder met aansluiting hebt, die ook regelmatig scoort. In dat opzicht snap ik de keuze.
Maar ik sta ook nog niet te springen van enthousiasme.

24 november 2022 om 22:34

Overigens ga ik er dan even vanuit dat hij op 10 komt en niet naast frenkie. In dat geval moet je natuurlijk koopmeiners opstellen en berghuis op 10. Althans, zou ik doen.

24 november 2022 om 23:05

Klaassen scoort zonder de bal begrijp ik? Natuurlijk voegt hij wat toe. Scorend vermogen. Of dat betekent dat hij basis moet staan weet ik niet. Of eigenlijk weet ik dat wel, dat moet hij niet.

Ik hoot er geen, tot erg weinig, mensen over. Maar zou een Malacia niet veel beter passen als linksachter, dan een Ake?

24 november 2022 om 22:31

Nee, want Malacia is een back en geen centrum verdediger.

24 november 2022 om 22:31

Natuurlijk niet. In plaats van Blind snap ik, maar als centrale verdediger in dit systeem? Totaal niet. En dan in plaats van onze enige CV die enigszins in vorm is ook (samen met De Vrij, maar ja).

24 november 2022 om 22:55

Nou je maakt een grapje zeker. Op de bank bij ManU na een reeks slechte optredens zonder een bruikbare voorzet. Ake basisspeler bij een fantastisch Mancity.
Ik heb geen idee hoe je dit voorstel kan doen, ongelooflijk!

25 november 2022 om 06:54

Nee, aangezien het een back is. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat niemand het daarover heeft.

24 november 2022 om 22:34

Precies, niet in wat een of andere dwaas denkt dat de opstelling wordt.

25 november 2022 om 15:58

Hij had wel gelijk

25 november 2022 om 16:02

Het zijn toch echt 3 wijzigingen. Deels gelijk is nog steeds niet geheel gelijk.

25 november 2022 om 00:18

Met alle respect, maar het enigste dat op dit moment voor Van Gaal spreekt is het speelschema. Buiten een incidentele piek is het algemene niveau best heel beperkt te noemen. Als je kijkt wat Koeman deed tegen de gehele Europese top in de logische formatie met logische selecties, is dit gewoon best pover. Niet dat Van Gaal het dramatisch doet hoor, maar ik heb ook verre van het idee dat hij het maximale uit de spelersgroep haalt (zowel in selectiebeleid als tactiek).

25 november 2022 om 09:20

Op welk WK of EK heeft Koeman als trainer tegen de Europese top gespeeld?

Precies. Nergens.

Koeman is net zo goed op een EK of WK als jij en ik.

25 november 2022 om 11:20

In de Nations League tegen Frankrijk, Duitsland, Portugal, Engeland. In de EK kwalificatie wederom Duitsland. De resultaten die hij haalde, zie ik Van Gaal niet doen met deze formatie en zijn keuzes. Zie je het al voor je dat je met Bergwijn en Janssen begint tegen die landen? Dat soort blunders mag je hem best aanrekenen.

Wie klaagt over Klaassen snapt het niet.

Die jongen is voor Nederland meer waard dan voor Ajax.
Hij is altijd bepalend vanuit het midden...

Ik zou Bergwijn slachtofferen.
Niet in vorm.
Rare houding...

Lekker Gakpo, Janssen en ....
Depay, fit genoeg opstellen.

24 november 2022 om 22:47

En waar moet het voetbal vandaan komen dan? Ecuador kan je kapot spelen. Dat is schier onmogelijk met Klaassen, omdat je qua veldspel gewoon met een middenvelder minder speelt

24 november 2022 om 22:53

Je doet nu net alsof Klaassen er helemaal niks van kan. Op dit moment zou ik hem liever zien spelen dan Bergwijn.

24 november 2022 om 22:58

Ik doe niet alsof Klaassen er niets van kan. Klaassen doet al heel lang alsof Klaassen er niets van kan

25 november 2022 om 00:21

@chris Hendriks - Klaassen is aan de bal ook gewoon erg beperkt. Ook Bergwijn moet je eigenlijk niet als basisspeler in Oranje willen. Dat soort spelers kun je altijd moeiteloos vervangen.

24 november 2022 om 22:56

Janssen exit en Luke erin, dan klopt het wel

25 november 2022 om 09:01

Nou, dit dus.... Was ff Luukje vergeten

Dan zou ik zelfs nog wel Simons erbij willen hebben en ga ik er vanuit dat Depay ingebracht gaat worden ivm fitheid.

Koopmeijners als linkspoot op linksmid

Noppert
Timber
van Dijk
Ake
Dumfries
De Jong
Klaassen
Koopmeijners
Simons
Luuk
Gakpo

Janssen en de Ligt er uit kan ik begrijpen. Timber er in twijfels, want niet in vorm, maar past op die positie. Maar dan ook Klaassen er bij zou ik niet doen. Koopmeiners er ik, Berghuis op 10 en Gakpo naar voren. Anders zit je met Bergwijn, Blind, Timber en Klaassen die alle 4 niet lekker draaien. Is beetje veel van het goede.

25 november 2022 om 07:12

Maar deze 4 hebben nu wel Ome Louis als coach ipv die kippenboer van een Schreuder!

Kan zijn dat ik door een psv bril kijk maar xavi is toch veel beter dan klaassen? Veel meer voetballend vermogen, veel beter in vorm. Klaassen speelt amper bij zn club terwijl xavi juist bewijst dat hij ontzettend goed kan voetballen. Dan zou ik nog eerder koopmijners er in zetten en berghuis linie naar voren

Jan Klaassen, lekker man. Hopelijk maakt hij snel de 1-0 want dan weet je dat je hem meteen kan wisselen. Timber goede keuze, zou hem laten staan voor de rest van het toernooi.

Laten we hopen dat Klaassen er gewoon weer 1 of 2 in schiet, de kritiek is ongekend en ongefundeerd want hij heeft altijd geleverd in het NL elftal. Dat hij eruit ziet als een boeren pummel uit Hoorn kan hij ook weinig aan doen.

24 november 2022 om 23:28

Dat laatste is juist het enige wat voor hem spreekt. Zijn voetballende vermogen zit hem alleen niet mee

25 november 2022 om 00:25

Ongefundeerd? Hij prikt er wat doelpunten in tegen de C-garnituur van Europa. Daar bestaat grotendeels zijn rendement uit. En dan durven mensen de prestaties van een Memphis in twijfel te trekken. Spelers als Klaassen zullen altijd afhankelijk blijven van de kwaliteiten van anderen. Alleen in Nederland is er plek voor dat soort spelers, want niet voor niets is er bij relevante Europese ploegen geen plek voor aanvallende middenvelders die enkel gevoel voor ruimte hebben en weleens een bal kunnen afwerken. Alleen Milinkovic-Savic is een soortgelijke speler, maar die kan bovendien nog uitstekend voetballen. Echter speelt die ook slechts bij een Lazio, al jaren...

Driessen denkt het weer te weten. Relax allemaal laat die gast lekker lullen en zie vanzelf waar het schip strand, want deze journalist is puur sensatie, clicks en op eigen gewin uit.

Goed dat de Ligt er uit gaat, dat kan echt niet meer. Verder hoop ik Simons morgen nog te zien, en Bergwijn mag ook wel banken.

Ik heb toch maar liever een iets minder voetballende speler, die zich een slag in de rondte werkt en vaak scoort, dan een superbegaafde speler die de kantjes er af loopt en nooit scoort. Maar ik hou dan ook van winnen en niet van ballet.

25 november 2022 om 06:18

Welke "betere voetballer die de kantjes er vanaf loopt" hebben we dan? Simons? Koopmeiners? Dat zijn geen harde werkers? Want dat zij betere voetballers zijn, staat buiten kijf. En dan win je logischerwijs eerder dan met deze gemankeerde middenvelder

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren