Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Sneijder haalt uit naar Mo Nouri inzake Ihattaren: ‘Dan vertel je dit niet’

Laatste update:

Wesley Sneijder verbaast zich over uitspraken van Mo Nouri. Mohamed Ihattaren laat zich sinds kort begeleiden door de oudere broer van voormalig Ajacied Abdelhak Nouri om zijn leven op de rails te krijgen. Sneijder begon twee weken geleden ook een begeleidingstraject van de twintigjarige middenvelder, maar maakte maandagavond bij Veronica Offside bekend zijn handen van Ihattaren af te trekken.

"De opstartproblemen die ik vorige week noemde zijn groter geworden", zei Sneijder. "Ihattaren heeft wel passie en vreugde, alleen... het is allemaal even moeilijk. Hij kan die knop nog niet omzetten. Althans, dat heb ik geconcludeerd.” Sneijder gaf vervolgens aan al gebroken te hebben met Ihattaren. “Misschien is het goed dat ik mezelf nu even terug heb getrokken. Misschien wordt hij nu wakker en gaat hij er zelf mee aan de slag. Voor mij is het klaar. Een nederlaag? Voor mij zeker niet. Zo stond ik er vanaf het begin in: hij moet het voor zichzelf doen, niet voor mij. Als hij niet wil, of niet kan... Mij heeft hij er niet mee, alleen zichzelf."

Mo Nouri gaf afgelopen weekend in een interview op het YouTube-kanaal van Houssain nog aan dat Ihattaren fit begint te worden. Hij begeleidt Ihattaren momenteel samen met zaakwaarnemer Ali Dursun. “We gaan ervoor, Ihattaren gaat er zelf natuurlijk sowieso voor”, zei Nouri. “Natuurlijk hebben we een plan hoe we het gaan aanpakken. Het belangrijkste is dat hij nu fit wordt en hij is nu fit aan het worden. Je slaagt sowieso, of het nou in het voetbal is of daarbuiten. Dat is voor ons het belangrijkste. We willen allemaal dat hij weer de top haalt, en dat kan hij. Dat gaat ook gebeuren, maar we moeten de basis niet vergeten. We vinden het belangrijker dat hij eerst als mens goed in zijn vel zit.”

Sneijder werd bij Veronica Offside geconfronteerd met de uitspraken van Nouri. “Ik was ook verbaasd toen ik het hoorde”, zo luidde de reactie van de recordinternational van Oranje. “Ik snap ook niet hoe Mo Nouri kan vertellen dat het goed gaat met Ihattaren. Als je echt het beste met iemand voorhebt... Dan ga je dit niet vertellen, terwijl het niet zo is. Dat vind ik jammer. Dat zegt een hoop over de mensen die Ihattaren om zich heen heeft.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Zal wel een hele negatieve niet gedragen mening hebben. Maar ik denk dat deze familie ondanks het drama er veel aan doet om actueel te blijven. Mo is niet geholpen bij deze aanpak. Er moet iemand 24/7 boven op zitten, ondanks dat je je geloof hebt die je op de been houdt.

15 november 2022 om 18:52

Dit is idd een negatieve niet gedragen mening. Waar baseer je nou weer op dat ze actueel proberen te blijven? Hoe weet jij hoe het contact is ontstaan tussen de familie en Mo? Miss is hij juist wel geholpen bij deze aanpak als hij zich prettig voelt bij hun.

15 november 2022 om 18:58

Als jij een jongen die bij Ajax wordt weggestuurd en niet meer traint zo in de spotlights zet en dan enkel op het geloof en voeding gaat varen. Dan vind ik dat je niet het juiste voor hebt met die persoon. Je helpt zo’n jongen om hem met beide benen op de grond te zetten en hem vol te laten trainen. Niet om hem net na het Ajax debacle zo in de Telegraaf te zetten.

15 november 2022 om 23:12

Ze zijn de eerste die zeggen "we vinden het belangrijker dat hij eerst als mens goed in zijn vel zit." En dat is precies wat er nu nodig is. Er hebben meerdere mensen geprobeerd om lekker hard te gaan trainen. En wat heeft het opgeleverd? Juist.

Deze ene zin van Nouri is verstandiger dan wat al die andere personal trainers gezegd hebben.

15 november 2022 om 23:21

Behalve dat die zin weer eens in de media is uitgesproken. Wil je die jongen helpen? Ga die jongen helpen. Daar heb je geen camera voor nodig. Ik schrik er gewoon van hoeveel mensen in de media lopen te verkondigen dat ze iemand gaan helpen. Nota bene iemand voor wie stap 1 zou moeten zijn om eens helemaal afstand te doen van camera's en publieke aandacht.

Dit begint onderhand op een soap te lijken.

15 november 2022 om 18:50

ja toch, ik zie kansen voor sbs en rtl om er een real life serie van te maken.

16 november 2022 om 07:09

Straks blijkt dat ook te zijn. The life of Mo, op sbs6, meer voor mannen

Als je iemand wil helpen en het lukt niet meteen, zoek je ook niet de media op om dat meteen wereldkundig maken. Gevalletje de pot verwijt de ketel.

15 november 2022 om 18:54

Volgens mij lees je niet goed. Er zijn blijkbaar zaken voorgevallen waardoor Sneijder z'n handen ervan af heeft getrokken. Dan kun je daar best iets over zeggen. En blijkbaar had Sneijder de indruk dat het helemaal niet goed gaat, en juist daar verbaast hij zich over. Dat er gezegd wordt dat het goed gaat. Niet dat er meteen de publiciteit gezocht wordt.

15 november 2022 om 18:57

Misschien ben ik gek, maar nergens staat hier dat Mo Nouri gezegd heeft dat het goed gaat met Ihattaren. Laat staan dat het sportief goed gaat. Alles wat hij zegt is dat het belangrijk is dat Ihattaren goed is als mens. En dat hij fit "aan het worden" is. Vrij breed.

15 november 2022 om 19:06

Er staat wel dat Sneijder ook niet snapt dat Mo Nouri kan zeggen dat het goed gaat. Daarmee suggereert hij, en neem ik aan dat er gezegd is dat het goed gaat. Feit is in ieder geval wel dat Sneijder daarop reageert (volgens het artikel dan).

15 november 2022 om 23:13

@marton

Het gaat erom dat Sneijder zegt dat Nouri niet de media moet opzoeken. Maar Sneijder doet het zelf ook. Als je echt het beste voor hebt met iemand, dan zeg je: jongens, ik ben gestopt, maar in het belang van Mo doe ik geen enkele uitspraak verder.

Als je echt het beste met hem voor hebt, ga je ook gewoon met em aan de slag en doe je niet integraal live-verslag hiervan aan je domme talkshowtafel iedere avond. Ihattaren lijkt inmiddels een soort accessoire te worden voor mensen die heel hard roepen, laat mij het maar ff fixen, geen probleem, om hem dan weer te dumpen. Die gozer heeft gewoon psychische hulp nodig en vooral geen publiciteit.

15 november 2022 om 19:05

Klopt helemaal, iedereen struikelt over elkaar om te laten zien dat ze hem helpen of benaderen om hem te helpen om dit vervolgens op alle manieren in de media te gooien. Gerald Vanenburg was er echt op uit hem te helpen en kwam ook erg ver en zonder publiciteit. Dat kwam pas toen ze al ver waren.

Misschien moeten mensen hem eerst eens helpen zijn gedachten op orde te krijgen ipv te denken dat je hem weer fit krijgt terwijl hij er mentaal niet klaar voor is.

15 november 2022 om 19:12

Komt het ook in jullie op dat dit soort professionals zich kapot schrikken hoe erg het gesteld is met Ihattaren? Meneer reageert niet, heeft een flink weerwoord en doet niet wat hij zegt dat hij gaat doen. Moet Sneijder dat dan maar gaan verdedigen in de media? Hij wilde helpen, maar Mo heeft er ( weer ) geen zin in, dan mag Sneijder best publiekelijk het dossier sluiten en verder gaan. Arme Mo, schei toch uit. Het is ook gewoon een keer genoeg geweest met hulp vanuit alle hoeken.

15 november 2022 om 19:30

Komt het ook in jou op dat als je iemand wilt helpen dat je dit niet in de media hoeft te gooien vooraf zodat je dit ook niet hoeft te besluiten achteraf??

15 november 2022 om 19:50

@ tyuin

Jezus man. Snap je nou niet dat Ihattaren een veel groter probleem heeft dan terugkomen in de voetballerij?

Sneijder kan wel willen helpen, maar hij is daar niet geschikt voor. Wat weet een voormalig voetballer nou van psychologische ondersteuning/therapie? En helemaal als je het na 2 weken opgeeft omdat 'doe je best' roepen geen zin heeft.

Sneijder moet zich kapotschamen, net als de rest van NL. Ihattaren is een jonge, beïnvloedbare knul die vooral professionele hulp nodig heeft. Hou je kutoordeel lekker voor je en laat die jongen met rust. Geestelijke gezondheidsproblemen zijn al erg genoeg. Laat staan als dat onder de loep van heel voetbalnederland is.

15 november 2022 om 23:15

@tyuin

Dat zou goed kunnen, dat ze schrikken. Maar wat zouden ze dan moeten doen? Geen commentaar geven in de media. Zoals Sneijder nu doet, en anderen voor hem.

15 november 2022 om 19:09

Ah ja, vandaar dat Ihattaren steeds zelf via sm om aandacht schreeuwt met posts over een huwelijk een een comeback en weet ik veel wat nog meer.

15 november 2022 om 19:15

Paul

Lijkt erop dat hij gewoon depressief is.
Ene moment zie je hem erg blij en happy, maar blijkbaar (kort) erna weer down.

Zijn snelle verloving leek ook een impulsieve handeling.

Je ziet mensen depressie soms doen alsof er niets aan de hand is, happy zijn en de wereld aankunnen. Handelen vaak uit wisselende emoties.

Wat deze jongen nodig heeft is rust, geen social media en mentale hulp.

Niet een Sneijder of een Nouri die om iedere zucht verslag doen op tv of internet.

15 november 2022 om 19:19

Ihattaren is degene die hulp nodig heeft, die gedraagt zich inderdaad dom (ook op social media). Je zou hopen dat de mensen die hem helpen dit ook zien en zijn casus niet gebruiken om hun eigen Tv-optredens mee te vullen?

15 november 2022 om 19:21

Sneijder heeft volgens mij niet vooraf gezegd Ihattaren te gaan helpen, pas toen hij even een terugslag had. En nu hij gebroken heeft met Ihattaren.

En geen sm? Dat doet hij toch zelf? Ajax heeft hem alle hulp aangeboden die hij nodig had, maar die heeft hij zelf geweigerd.

Deze jongen kan niet zonder rust, anders zou hij niet steeds iets op sm gooien.

Het is trekken aan een dood paard. Zelfde als met een verslaafde. Zolang de persoon zelf niet in ziet dat hij een probleem heeft is hij niet te helpen.

15 november 2022 om 19:31

Nee, Sneijder heeft aangegeven een traject te starten met Mo. Dat hij met hem mee wilt gaan naar Turijn en dat hij allemaal mensen heeft ingezet die hem helpen hem te begeleiden.

15 november 2022 om 19:55

Sneijder zei in hetzelfde programma dat ie hem ging helpen, vervolgens dat het nog niet zo goed ging en een week later was ie er wel weer klaar mee. Iemand helpen is namelijk leuk, maar het moet niet te veel moeite kosten. Geen idee waarom je Ajax erbij betrekt, daar gaat het niet over (al verklaart het wel waarom je zo gepikeerd bent denk ik?). Ihattaren kiest idd voor social media, laat nou net het hele punt zijn dat Ihattaren domme keuzes maakt en daarom hulp nodig heeft. Dan helpt het dus niet dat de mensen die hem helpen dat óók allemaal op social media (of in een talkshow) roepen. Wesley Sneijder zit daar gewoon voor Wesley Sneijder, een simpele gozer die goed kon voetballen en geen flauw benul heeft hoe hij zo'n jongen moet helpen.

17 november 2022 om 08:01

Ik betrek Ajax erbij om te laten zien dat Ihattaren niet te helpen is. Of beter gezegd, hij wil zich kennelijk niet laten helpen, omdat hij denkt dat hij het met zijn eigen mensen gaat redden.

Nogmaals het voorbeeld, een verslaafde kun je ook niet van zijn verslaving afhelpen als hij zegt niet verslaafd te zijn.

15 november 2022 om 19:11

Niet mee eens... Er zijn al zoveel pogingen gedaan om hem in de luwte terug te laten komen.. dat die psychische hulp nodig heeft weet ik niet. Maar als die wil slagen als voetballer kan die wel een mental coach gebruiken. Alleen vind die zelf van niet. Ja dan ben je klaar.. hij heeft gewoon de mentaliteit niet, waar die daar vroeger mee weg kwam met zijn talent lukt dat nu nie meer.. Bij psv staat een tekst op de herdgang.. Hard werken verslaat talent, wanneer talent niet hard werkt.. ze kunnen er een foto van Mootje bij plakken..

15 november 2022 om 19:14

Nou laat die foto nog maar even weg... de dag dat bij Ihattaren hard werken zijn talent verslaat, is de dag dat de aarde vergaat vrees ik. Maar ik snap wat je bedoelt. Laten we hopen dat het hem lukt en die foto er alsnog mag komen.

15 november 2022 om 19:20

Hij heeft de hulp niet nodig om terug te komen. Zijn voetbalcarrière is klaar. Die hulp kan hij gebruiken om buiten het voetbal een fijn leven op te bouwen.

15 november 2022 om 23:17

Migi

Niet per se. Hij moet die hulp gaan accepteren, eerst weer gezond worden. Dan kan hij best weer voetballen. In die volgorde.

15 november 2022 om 19:28

Amen! Wat een dom gelul hele tijd van Sneijder. Die denkt dat de hele wereld op hem zit te wachten en lijkt een beetje weer op foto’s te willen staan.

15 november 2022 om 19:44

Over dom gelul gesproken...

15 november 2022 om 19:42

Sneijder heeft ook helemaal niet de kwaliteiten om Ihattaren te helpen. Hij vertelt aan Ihattaren dat ie zn best moet doen. Tja, dat werkt niet met iemand met diepere, gelaagde problemen. Zou me niks verbazen als er een bepaalde diagnose voor Ihattaren geldt, die niet openbaar is (of nog niet gediagnosticeerd). Bipolaire stoornis oid.

Ihattaren heeft geen begeleiding nodig van voetballers of vrienden. Hij heeft dringend een plekje buiten de luwte nodig met een psycholoog. Pas als zijn gedrag weer stabiel wordt kan hij denken aan voetballen. Op welk niveau moet dan blijken.

Als je echt het beste met iemand voor hebt, dan bescherm je hem of haar publiekelijk en vertel je hem of haar prive hoe de vork echt in de steel zit. Dan ga je niet zoals Sneijder publiekelijk aankondigen een depressieve jongen te helpen en binnen twee weken publiekelijk uiten dat het een verloren zaak is.

Aub geen berichten meer over deze man tot hij weer echt op het trainingsveld staat van een prof club. Tot dan js dit het laatste bericht wat ik over hem ga openen.

Raffie en voornamelijk Sneijder zijn de laatste tijd wel lekker bezig om individuen af te kraken. Grote jongens hoor, alles via de media spelen. Zouden deze jongens toch niet nodig moeten hebben.

15 november 2022 om 18:49

Sneijder en Van der Vaart zijn geweldige voetballers geweest, maar het lijkt wel alsof ze niet zonder de spotlights kunnen. De populistische uitspraken, Sneijder die om de vier seconden vertelt dat hij hier en daar benaderd is, Van der Vaart die het snel persoonlijk maakt. Ik vind het persoonlijk een beetje treurig.

15 november 2022 om 19:00

Ik vrees dat dit exemplarisch is voor de huidige maatschappij, waarin een hoop mensen de vreemdste fratsen uithalen om maar relevant te blijven, en of dat al dan niet ten koste gaat van een ander interesseert ze niet. Influencers, juicekanalen, #dezoveelstechallenge, zelfverklaarde "analisten", van mij mag het allemaal de prullenbak in.
Even wat Ihattaren betreft: we zijn er allemaal erg goed in te verklaren wat hij 'moet' doen, maar wat mij betreft MOET hij helemaal niks. We kunnen onze goedbedoelde adviezen en half onderbouwde bespiegelingen en bevindingen beter lekker voor ons houden, want niemand schiet daar iets mee op, Ihattaren in het bijzonder. Al die bemoeienis met die vent leidt tot he-le-maal niets, behalve dan dat we elkaar op fora als deze - met een beetje geluk fatsoenlijk - onze wijsheden overbrengen en onszelf op de borst kloppen dat wij het tenminste wel snappen.

15 november 2022 om 19:00

Heeft toch niks met spotlights te maken. Ze worden betaald om zaken te benoemen en hun mening te geven. Dat ze af en toe wat opblazen en dat ze enigszins vol van zichzelf zijn (vooral Sneijder) ben ik wel met je eens, zeker treurig soms.

Sneijder is oprecht en Mo Nouri gelooft in sprookjes... Staan dichtbij allah, dus dan komt het allemaal wel goed.
Dat slappe geouwehoer altijd.
Gelukkig zegt Wesley tenminste hoe het echt zit!

15 november 2022 om 18:55

Wat weet Sneijder nou weer? Hij heeft in twee weken waarschijnlijk drie of vier keer afgesproken met die gozer. Mo Nouri heeft het hier ook over het eerst beter worden als mens. En dat hij fit "aan het worden" is. Dat is breed en verre van concreet.

15 november 2022 om 20:31

Gezien het constant terugkerende patroon lijkt Sneijder toch heel wat dichter bij de realiteit te zitten. Bovendien lijkt het me zeer sterk dat je fit aan het worden bent als je de boel al zo snel verziekt bij een oud-international die z'n tijd ook wel beter kan besteden. Ik kan prima geloven dat de familie Nouri hem op andere vlakken dan voetbal dingen aan het bijbrengen is overigens, maar daar heeft Sneijder het ook niet over.

15 november 2022 om 23:46

Nou ja, dichter bij de realiteit: Ihattarren heeft duidelijk professionele hulp nodig, maar Wesley dacht het wel te kunnen fixen omdat ze uit dezelfde buurt komen, dan sta je ook niet bepaald in contact met de realiteit

15 november 2022 om 18:57

Weer de atheïst/liberaal die even rood voor zijn ogen ziet bij het woord 'Allah'.

Doe is even rustig joh. Waarom moet je gelijk een sneer uitdelen jegens een religie met je 'sprookjes'. Ik begin toch ook niet het darwinisme en het liberalisme gelijk af te kraken en af te doen als een sprookje.

15 november 2022 om 19:30

@jsmooth; laat hem maar, ik hoor in ieder geval al heel wat zinnige dingen uit de mond van Mo Nouri dan uit de mond van Sneijder. Laat die jongen slagen waar die wilt slagen. Komt vast goed met Mo.

16 november 2022 om 02:37

Nee, omdat 'darwinisme' en liberalisme niet iets wat uitgedragen wordt door elke atheïst noch zou enige theïst het recht hebben om dat op gelijke munt weg te wuiven.

15 november 2022 om 19:16

Sneijder heeft het ''geprobeerd'' en het is niks geworden, waarom mag die Mo Nouri het niet proberen? Wat maakt het uit wat hij gelooft? Hij zal iig een betere voorbeeld kunnen zijn dan Sneijder, die de gros van zijn tijd of bij Holland Casino zit of in de snackbar.

15 november 2022 om 23:18

@ajax4xcl

Mo Nouri is de eerste die zegt "we vinden het belangrijker dat hij eerst als mens goed in zijn vel zit." Dat is het verstandigste wat ik van al die begeleiders gehoord heb.

Als je het als personal coach al na twee weken opgeeft vraag ik me sterk af welke capaciteiten je hebt. En dan ook nog eens direct de media opzoeken. Triest geval die Wesley.

15 november 2022 om 19:46

Dan ben je:

1. heel geil van media.
2. je weet niks van persoonlijke begeleiding bij ernstige psychologische problemen
3. je hebt er geen moeite mee om van een jongen die het ontzettend zwaar heeft te profiteren voor meer aandacht.

Wat een vies vuil ventje is die Sneijder. Of echt onwaarschijnlijk dom.

15 november 2022 om 19:58

Of het is vooral een kwestie van grandioze zelfoverschatting. Sneijder zou niet de eerste (ex-)voetballer zijn die iets teveel in zichzelf gelooft. 😉

15 november 2022 om 20:29

Maar wie zegt dat Ihattaren ernstige psychologische problemen heeft? Mensen lopen er nu mee te strooien, maar misschien heeft die jongen wel gewoon schijt aan de wereld op het moment.

15 november 2022 om 23:06

Omdat dingen zoals niet komen opdagen, niets van jezelf laten horen, stoppen met sporten als je een sporter bent etc. behoorlijk sterke signalen zijn van iemand die op z'n zacht gezegd niet lekker in z'n vel zit. Het kan best een schijtventje zijn, maar zijn gedrag is behoorlijk alarmerend.

Er zijn teveel mensen die willen profiteren van Mo. Hiernaast heeft Mo zelf er met de pet naar gegooid.
Een hele slechte combinatie. Ik durf wel uit te sluiten dat Mo ooit de top van het voetbal gaat halen.

Wellicht bedoelt mo Nouri het ook niet op voetballend deel maar dat hij het geloof nu beter oppakt. Zodra hij daarmee goed mee bezig is zal het voetballende deel komen

15 november 2022 om 20:28

Zo werkt dat natuurlijk niet. Mentaliteit en discipline zijn iets intrinsieks en dat moet je helemaal zelf ontwikkelen. Geloof staat daar op dat gebied buiten. Bovendien heb je voor geloof (en zeker voor de Islam) veel discipline nodig.

Sensatie makerij, hou maar gewoon op sheesh! Profiteren van een jongetje middels aandacht, clicks en overdreven titels. Sneu gebeuren! Sneijder zelf ook, hij had best goede bedoelingen maar dat allemaal zo naar buiten brengen is wel heel apart! Wat is dit allemaal zeg! Als je oprecht hem wil zien verbeteren dan maak je het niet erger met zulke uitspraken! Wat een gezeik allemaal! Het blijft maar gaan, ongelofelijk! Oh en iemand anders nog hulp nodig? Gewoon even aangeven, thanks.

Sneijder woud even populair komen doen, om dan alles weer live te vertellen. Nare gozer is dat. Verder vind ik die aanpak van Nouri ook niet goed, nu gaan zij weer met z'n allen op een Youtube kanaal die dingen blijven vertellen. Houd die jongen uit de spotlight en geef hem wat rust. Dat fit gedoe is onzin. Die jongen kampt met mentale problemen en heeft ondersteuning nodig zo dat hij zichelf niet van kant maakt, of crimineel word. Ihattaren moet begeleiding hebben zodat hij een normaal kan deelnemen aan de maatschappij, misschien als dat gebeurt hij dan weer kan voetballen, maar het is helemaal klaar. Zoveel worden van hem en ook alles en iedereen om hem heen. Houd gewoon je bek en zorg er vooral voor dat die jongen niet in de spotlight komt, dat geeft alleen maar meer druk, dan voelt hij het nog erger om te zeggen dat hij iedereen t gaat bewijzen.
Ik hoop vooral dat Mo een gelukkig leven kan hebben, niet eens als voetballer maar iemand die iets met zichzelf doet.

Ach ja, wat Ihattaren ook gaat doen, hoop in ieder geval dat hij uiteindelijk niet in het criminele circuit terecht komt.

In de top komen dat gaat nooit meer gebeuren. Daar heeft hij gewoon niet de juiste mentaliteit voor. En zoiets krijg je er niet met een paar voornemens ingebakken. Het gaat om disipline, zowel bij voor als tegenspoed, en met name tegenspoed blijkt maar weer een probleem voor Mo te zijn. Al zal hij weer topfit zijn, bij de eerste beste tegenvaller zal hij zich weer van zijn slechte kant laten zien.

Misschien is het tijd om deze jongen te leren om een productief leven te hebben buiten het voetbal. Natuurlijk heeft deze jongen veel talent maar om een profvoetballer te zijn heb je ook een bepaalde mentaliteit nodig waar Ihattaren niet over blijkt te beschikken.psv en Ajax hebben erveel energie in gestoken, bij Sampdoria was hij binnen no time weg, Sneijder krijgt hem niet aan de praat dan houd het ergens een keer op. Hij heeft inmiddels redelijk wat geld verdiend laat die zaakwaarnemer er nu maar voor zorgen dat hij naast sportief niet ook financieel aan de grond raakt

Was gewoon een dom intervieuw van hem. Die jongen moet lekker naar de achtergrond gaan en hard gaan werken. Vele dromen ervan wat hij kan doen en wat hij verdiend. De broer van Nouri gaat ook van een koude kermis thuis komen, deze jongen luisterd toch niet. Was ook een heel irritant intervieuw, om de zin inshallh inshallah inshallah

“De top sowieso halen, in het voetbal of daarbuiten”. Het is voor Ihattaren niet te hopen dat het daarbuiten wordt. Weet niet of hij een beetje goede diploma’s heeft, maar de sectoren waar we hem inmiddels buiten het voetbal van kennen wil je denk ik niet in de top zitten.

Zo onderhand is bij wijze van spreken half voetballend Nederland met Ihattaren aan de slag gegaan, om er veelal binnen de kortste keren ook weer de brui aan te geven.

Misschien is het zo langzaamaan eens tijd om toe te geven dat Ihattaren professionele psychologische hulp nodig heeft, en dat het aanmodderen zal blijven zolang hij die niet heeft gehad? En hoe staat Ihattaren er wat dat betreft zelf eigenlijk in? Wat wil hij zelf vooral?

Tja, ik denk ook dat broer Nouri de boel een beetje romantiseert. Mensen die daadwerkelijk het beste met hem voor hadden, heeft hij opzij geschoven omdat zij hem niet met de fluwelen handschoen bedienden, maar daadwerkelijk dingen van hem vroegen die misschien niet leuk zijn, maar die hem wel op het juiste pad helpen. Het zou me dus niets verbazen als meneer ja-knikkers om zich heen verzamelt. Geen idee of hij professionele hulp nodig heeft of gewoon schijt aan alles heeft, maar hier moet je geen aandacht meer aan willen besteden. Ik geloof zeker dat broer Nouri hem wil helpen, maar je kunt niet iemand helpen die duidelijk niet geholpen wil worden.

Heerlijk al die mensen die zich voor deze man willen inzetten. Ik werk met jongeren die wel wat extra steun kunnen gebruiken. Ik hoop dat het leger aan hulpverleners van Mo na deze mislukte casus ook plek hebben voor jongens uit Nieuw-West die geen bvo achtergrond hebben.

Eigenlijk is het behoorlijk sneu dat iedereen die Mo "wil helpen" dit in de media loopt te verklaren. Ik zie het echt als niets anders dan voor eigen gewin gaan via de rug van iemand anders. Aasgieren. Laat die jongen en zijn verhaal even weg van de spotlight. Misschien beter ook dat niemand zich om hem gaat bekommeren. Hoe sneller hij de bodem raakt, hoe sneller hij eindelijk eens professionele hulp gaat zoeken.

Sommigen komen er te laat achter wat er voor nodig is om de top te bereiken.
Mo zal daar een van zijn. Die gaat de top niet meer halen. Misschien wat geld harken bij clubs, meer niet.
Maar hij ziet er relaxed uit. Hij heeft wel wat mee gemaakt en maakt zijn eigen keus.
Of die daar spijt van krijgt is een tweede, maar als dat op vreedzame wijze kan,moet hij zelf weten hoe hij zijn leven invult. En blijkbaar vind die voetbal niet het allerbelangrijkst op dit moment.
Dan heeft het geen zin om van alle kanten te hameren dat hij nu aan het werk moet. Hij bepaald zijn eigen pad en zal van zn eigen fouten leren.

Ik krijg een beetje het gevoel dat Sneijder het misschien niet zo kan hebben dat mo nouri nu met hem bezig is. Hij wilde natuurlijk alle shine zelf pakken en verslag doen in zijn talkshow optredens.

Ik denk dat Wesley er achter kwam dat de mocromaffia toch nog aardig bezig is met Mo, en misschien heeft ie daarom wel al na 2 weken zijn conclussies getrokken.
Leuk hoor dat Nouri met hem bezig gaat, maar is dat de aangewezen persoon, nee ook dat niet, die jongen moet gewoon naar een dokter/psychiater en alle banden met de voetballerij verbreken, misschien dat hij dan nog normaal kan gaan functioneren, maar zoals het nu gaat zie ik de toekomst van Mo niet heel rooskleurig in, er is maar 1 iemand die het moet doen, en dat is hij zelf. en als hij alle hulp naast zich neerlegt dan is het wel een keer klaar. terug naar juve om daar aan je herstel te werken is ook een optie, want die betalen nog steed je salaris (ga ik even van uit, maar als hij niet naar juve gaat zou ik het snappen dat ze niks meer betalen en het zien als werkweigering) maar daar heeft ie volgens mij al helemaal geen zin in, dus ik denk dat het voetbal wel voorbij is voor dit "talent"

Als je het beste met iemand voor hebt, werk je in stilte met hem. Even los van de pers. Bijvoorbeeld zoals Vanenburg dat met Mo deed. Maar nee, Sneijder is gewoon een raar mannetje die op aandacht kickt. Het verwijt dat hij nu weer naar Nouri maakt, is compleet op hem zelf van toepassing.

Ik zou zeggen tegen Sneijder: koop eens een spiegel en kijk daar eens in. Behalve een dikke plofkop zie je dan ook een uiterst onaangename man die alles doet om in de aandacht te komen en niemand daarbij spaart.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren