Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ten Hag wordt vernietigd: ‘De enige manager op aarde die dit kan bedenken’

Laatste update:

Erik ten Hag is zondag door de pijnlijke nederlaag van Manchester United bij Aston Villa (3-1) opnieuw zwaar onder vuur komen te liggen. De manager wordt in de Engelse media bekritiseerd vanwege 'merkwaardige' gemaakte keuzes. "Erik ten Hag is waarschijnlijk de enige manager op aarde die had kunnen bedenken om Donny van de Beek te laten starten", aldus de Manchester Evening News.

United begon verschrikkelijk in Birmingham, waar Unai Emery debuteerde als manager van Aston Villa, en stond al na elf minuten met 2-0 achter. Na een aansluitingstreffer vlak voor rust, een eigen doelpunt van Jacob Ramsey, kreeg United even het geloof terug, maar diezelfde Ramsey schoot Aston Villa in de 49ste minuut naar de 3-1 eindstand.

De verrassing in Engeland was voorafgaand groot bij het zien van de opstelling van Ten Hag. Van de Beek had al 701 dagen geen basisplaats meer gehad en was in Groot-Britannië eigenlijk al afgeschreven. De voormalig Ajacied kon wederom niet imponeren en krijgt van zowel de Manchester Evening News als Manchester World een 3 voor zijn 'anonieme' optreden. "Weer een wedstrijd die totaal aan de middenvelder voorbij ging", schrijft dat laatste medium. "Hij slaagde er niet in om noemenswaardige momenten te creëren."

En dat had Ten Hag volgens de lokale media moeten weten. "Zijn keuze voor Van de Beek is niet te verdedigen. Van de Beek bij Man United werkt niet", klinkt het. Ten Hag krijgt meer verwijten dan dat. "Marcus Rashford opstellen op de rechterflank werkt niet. Dat werkt nooit. Cristiano Ronaldo in de spits werkt dit seizoen niet. Het duurde meer dan een uur voordat Ten Hag, bij 3-1 achter, een personele of tactische verandering doorvoerde." De manager haalde toen onder meer Van de Beek en Alejandro Garnacho naar de kant, maar ook met Anthony Martial en Anthony Elanga wist United de wedstrijd niet te keren.

De reactie van Ten Hag
Ten Hag zag zijn ploeg vanaf de eerste minuut 'achter de feiten aanlopen'. "Een van de basisvoorwaarden is je instellen op een wedstrijd", zei de voormalig coach van Ajax na afloop. "Je moet klaar zijn. De laatste tijd ging dat goed, maar vandaag waren we niet klaar." United moest dus in de achtervolging en deed dat volgens Ten Hag op een domme manier. "De voorzetten naar Ronaldo waren stupid, omdat ze veel te snel en van veel te ver kwamen. Te veel forceren helpt niet. Je moet wachten op het juiste moment om de voorzet te geven."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
6 november 2022 om 19:16

Hij staat 5e, boven Chelsea en Liverpool. Zo slecht doet 'ie het niet eens.

6 november 2022 om 19:19

Chelsea en Liverpool zijn geen graadmeters, de Premier League ranglijst wel. Dat andere clubs een groter zaadseizoen beleven betekent niet automatisch dat United geen zaadseizoen beleeft. Plek 5 is ook gewoon matig voor United’s ambities.

6 november 2022 om 19:31

Een wedstrijd minder dan Spurs en Newcastle. 1 keer winnen van Fulham en je staat gedeeld 4e met 1 punt achterstand op plek 3. Zeker geen zaadseizoen, meeste fans verwachtte een plek 5 als eindstand.

6 november 2022 om 20:40

Nee john Terry dat betekend het inderdaad niet. Dit is een seizoen waarin United weer moet leren voetballen.
Ten Hag heeft de verdediging helemaal omgebouwd en dat loopt goed. Het positiespel is veel beter geworden.
United heeft bijvoorbeeld Chelsea de eerste helft helemaal weg gespeeld, weet je dat nog?

De opstelling vandaag was niet goed, zeker niet. Maar dat komt ook omdat de spoeling heel heel dun is.

6 november 2022 om 21:48

Weggespeeld zegt ie dan. Vanaf het moment dat Kova inviel rond minuut 35 heeft United niks meer te vertellen gehad. Chelsea staat al weken met een halve B opstelling te ballen, als je wedstrijden tegen Chelsea als argument wil gebruiken dan mag je niet afsluiten met de smoes dat de spoeling even dun is bij United.

7 november 2022 om 18:29

Chelsea werd inderdaad weggespeeld in de eerste helft. Tweede helft was in balans, dat United niks te vertellen had is ook grote onzin. We hadden die wedstrijd gewoon moeten winnen. En de spoeling is zeker dun. We missen 5 basisspelers: Sancho, Antony, Varane, Bruno en Martial.

8 november 2022 om 13:14

Dus dat Chelsea een dunne bezetting heeft is wel een geldig argument, maar dat United exact hetzelfde probleem heeft is geen geldig argument... Dat gezegd hebbende heeft inderdaad de wissel van Kovačić de wedstrijd redelijk veranderd, maar om nou te zeggen 'united heeft niks meer te zeggen gehad', ze hebben de westrijd wel gewonnen dus hebben precies genoeg te zeggen gehad. En Chelsea heeft amper echte kansen gehad, op een paar na, maar die krijg je altijd, ook als je slecht speelt.

Feit blijft dat united van heel ver moet komen, en dit seizoen daadwerkelijk beter is gaan voetballen onder ten Hag. Natuurlijk is het allemaal geen rozengeur en maneschijn, maar het wordt wel echt langzaam aan beter. En we/ze moeten ten Hag de tijd geven.

Gewoon Erik ontslaan en Donny gratis laten gaan.

Kom beiden naar Ajax, samen met Ziyech.

6 november 2022 om 19:18

Je wilt oprecht Donny terug.. Bijna niet serieus te nemen dit.

6 november 2022 om 19:25

Mensen onderschatten wedstrijdritme enorm. Donny en Ziyech halen echt wel weer een eredivisie top niveau als ze een paar potten op rij spelen

6 november 2022 om 19:36

Donny in topvorm is een mindere speler dan Klaassen. Hij heeft totaal geen toegevoegde waarde en brengt het middenveld in disbalans, omdat hij continu alleen maar in de 16 staat ballen af te vangen.

Ziyech in vorm daarentegen kan Ajax heel goed gebruiken op de rechterflank. Maar Schreuder zal dan vast alsnog Tadic opstellen en Ziyech ergens als rechtsback plaatsen.

6 november 2022 om 19:41

Je beschrijft nu dus precies Klaassen? Donny in topvorm is natuurlijk een veel betere speler dan Klaassen. Donny is in ieder geval nog fit en laat niet constant alle ballen van zijn voet springen. Klaassen had vandaag ook weer zijn handelsmerk. Een combinatie verprutsen...

6 november 2022 om 19:44

Ze zijn bijzonder vergelijkbare spelers. Klaassen kan daarbij tenminste nog een goede goalmoyenne overleggen en heeft licht verdedigende capaciteiten. Donny in topvorm scoorde minder en heeft geen idee dat er na de middenlijn nog een helft van het veld bestaat.

6 november 2022 om 19:53

2DiE4

Tuurlijk komt Donny te kort voor de top, maar Europees subtop - waar Ajax graag bij wil horen - kan hij mee.

Die man zou wel wat toevoegen. En altijd lekker om een kern Ajacieden te hebben.
Klaasen is echt wel klaar. Als je Klaassen vervangt door Donny, gaan wij er zeker op vooruit.

Blind heeft het tot dit seizoen goed gedaan, maar is gewoon klaar. Misschien nog avontuurtje in Antwerpen of iets bij Ajax doen. Met Wijndal hebben wij al een vervanger.

Tadic lijkt ook klaar. Bergwijn vervanger.


Dus heb je mooie kern met potentiele Oranje spelers als Timber, Rensch, Taylor, Donny, Bergwijn, Berghuis, Wijndal en Brobbey.

Kan je prima elftal van maken

O ja dus Tadic vervangen met Ziyech - die wel prima op rechts kan - dan staat het gewoon weer.

6 november 2022 om 20:04

@mrkrillin
Ergens is het inderdaad wel mooi om weer een echte Ajacied terug te halen, maar ik vind dat je als Ajax zijnde moet streven naar een hoger niveau. Donny is na Ajax overal gefaald, in de Eredivisie redt hij het vast nog wel, maar Ajax moet zich zien te redden op CL-niveau en daarin heeft hij 0 toegevoegde waarde.

Op 10 heb je met Kudus en Berghuis al aardige spelers staan overigens. Kudus kwam vandaag niet helemaal uit de verf, maar dat kwam het hele team niet. Ik zou hem daar graag een aantal wedstrijden achter elkaar willen zien of op 8 dat moeten ze onderling maar uitvechten. Hij heeft in ieder geval in potentie meer kwaliteit in z'n teen, dan Donny en Davy in hun hele lichaam.

6 november 2022 om 20:04

2DeE4. Ja en Klaassen doet er een helft over om überhaupt bij de middenlijn te geraken. Die loopt de 100 meter in 20 seconden. Heb je helemaal niks meer aan. Donny heeft meer voetbal in zijn linker teen dan Klaassen in heel zijn lichaam.

6 november 2022 om 20:11

@ducktaildo
Haha hoe kom je daarbij. Wanneer is de laatste wedstrijd geweest die je van Donny hebt gekeken? Zeker Ajax - Real Madrid. De afgelopen paar jaar heb je in ieder geval goed je ogen in je broekzak gehouden.

6 november 2022 om 21:55

@2diE

Nee je vergeet alleen dat voetballers mensen zijn en vertrouwen, de juiste situatie, juiste positie en allerlei dingen kunnen meewegen, zelfs het eten, heimwee, wat dan ook.

Feit blijft dat Donny van de Beek zelfs op jongere leeftijd met speels gemak meedraaide tegen enkele van de sterkste ploegen en daarin vaker belangrijke doelpunten heeft gemaakt.

Ik beoordeel spelers op hun potentie, niet een of twee jaren bij een club in de renovatie met enorme druk.

6 november 2022 om 22:54

@herosennin44

Daar beoordeel ik ze ook op, en alsnog komt Donny daar slecht uit. Dit seizoen stijgen spelers als Mctominay en Fred sommige wedstrijden zelfs boven zichzelf uit. Die waren al volledig afgeschreven. EtH is een trainer die alles weer goed laat draaien. Nu is Donny net terug van een blessure, maar in een wedstrijd als die van vandaag staat hij op z'n eigen positie, vlak achter de spits en hij was misschien wel de minste speler op het veld. Ik steek m'n handen ervoor in het vuur dat hij, in tegenstelling tot veel andere spelers bij ManU dit seizoen, het alsnog niet gaat redden.

Ik gok zo dat de Eredivisie veel van zijn kunsten heeft verbloemd. En het spelen in het team van 2017 met zulke spelers om hem heen, hem ook heeft laten shinen in Europese wedstrijden. Maar meer dan een speler voor de middenmoot zie ik niet in hem.

7 november 2022 om 07:34

2DiE4. Jij hebt het over Donny in topvorm? En dan heb je het nu over de periode dat die nauwelijks speelt? Wat bedoel je nu?

7 november 2022 om 10:43

Heb je Japie Duck weer, over wie anders dan Klaassen...

7 november 2022 om 11:42

Dabor. Volgens mij reageer ik op iemand die zelf Klaassen erbij haalt? Moet ik dan beginnen over 'hij die niet genoemd mag worden'? Graag een tip van jouw kant.

7 november 2022 om 12:33

@ducktaildo
Ik zal het voor je uiteenzetten dat is vast makkelijker:
- Donny in topvorm is niet heel goed. Zijn topvorm werd grotendeels verbloemd, omdat hij in een topteam speelde bij Ajax.
- Donny is nu terug van een blessure en is nog niet in vorm. Ondanks dat hij op z'n eigen positie is geplaatst en in de toekomst wordt geplaatst, verwacht ik alsnog niet dat hij in een vrij goed draaiend ManU mee kan komen. Ondanks dat andere 'vormloze' spelers als Fred en Mctominay wel goed gebruik maken van de situatie om hun kwaliteit te etaleren.

7 november 2022 om 18:03

Donny is natuurlijk beter dan Klaassen, als ze beide hun top halen. Bij Ajax was hij ook gewoon goed. Geen enkele reden om te denken dat hij bij Ajax niet weer goed kan zijn.

Ten Hag is ook een hele eigenwijze trainer. Iedereen ziet dat Donny niet de niveau heeft voor United, maar Erik wilt natuurlijk het tegendeel bewijzen.

6 november 2022 om 19:41

Welke trainer is niet eigenwijs??

En welke cam had hij er dan weg moeten zetten?? Kom zelf met ideeën dan maar van alles te roepen

6 november 2022 om 19:48

Eriksen doorschuiven en Fred opstellen leek me een vrij logische keuze eigenlijk.

6 november 2022 om 20:06

Leuk dat je het voor een ander invuld. Dit zou ook de enige andere oplossing kunnen zijn. Maar daar heeft ten Hag dus niet voor gekozen. Het probleem is dat je dan vanuit het middenveld kwaliteit in gaat inleveren op voetballend gebied. Niemand die die bal tussen de linies door durf te passen dan Eriksen. Je wilt als coach zo weinig mogelijk veranderen in je team.
Daarbij is het maar de vraag of Eriksen het nog kan opbrengen als cam.
Het probleem is gewoon dat de selectie te smal is. Je ziet dat met een paar blessures dat er veel kwaliteit ingeleverd wordt.
Daar moet nog flink in geïnvesteerd worden. Zo simpel is het

6 november 2022 om 20:07

Alsof Fred (afgezien van de wedstrijd tegen Spurs) niet een heel matig seizoen heeft. De keuze Fred/donny is lood om oud ijzer

7 november 2022 om 06:35

@Busbybabe,

Nee, ten Hag heeft er voor gekozen om van de Beek in de basis te zetten nadat tegen Real Sociedad al bleek dat de beste man nog steeds hopeloos is bij United. Had toen 19 balaanrakingen in 58 minuten. Slechts 14 passes als CAM en een accuracy van 64%(!!).

De man werd toen gewisseld omdat hij hopeloos was en heeft dus enkele dagen later alsnog weer een kans gekregen. En verrassing verrassing, hij was weer hopeloos. Ik vind het zeer terecht dat hij daarvoor gefileerd wordt.

Natuurlijk is de selectie veel te small en zijn er verzachtende omstandigheden, maar het is duidelijk dat Ronaldo als spits niet meer werkt en dat Donny op 10 absoluut niet werkt. Deze 2 gelijktijdig opstellen was vragen om een ramp en die is er gekomen.

Overigens ook een blunder dat Martial niet voor Ronaldo werd gebracht.

Als je Eriksen op 10 kan zetten en nog Fred, McTom en Casemiro als blok erachter kan bouwen, en je dan voor Van de Beek gaat die ook nog afgelopen match godgeklaagd speelde, dan ben je ook echt niet goed.

7 november 2022 om 11:05

Ja onbegrijpelijk. Zeker nu united voor het eerst in 10 jaar weer een beetje een serieus middenveld lijkt te hebben, komt hij met donny aan.

Man United moet Navas kopen en de Gea verkopen en de as van het veld is heel goed bezet met Eriksen en Casemiro.
Ze moeten Dumfries halen voor meer stamina of iemand met dezelfde drive. Dan word je ongetwijfeld top 4.

7 november 2022 om 08:13

Kopen kopen kopen. Misschien gewoon eens opleiden ?

7 november 2022 om 11:09

Freekinho wat een totale onzin opmerking. Heb je het voetbal gevolgd de afgelopen jaren? Opleiden is iets dat elke club doet, maar bijna geen enkel team serieus op kan draaien. Daarom koopt haast iedere clubs spelers wanneer ze iemand nodig hebben. Zelfs ajax en feyenoord.
Rambo noemt trouwens maar 2 spelers, dus dat lijkt me ook niet erg schokkend.

Ik begrijp überhaupt niet dat vd Beek zelf niet inziet/inzag dat hij gewoon niet dit niveau aankan, had allang transfer moeten maken naar een andere competitie

6 november 2022 om 19:47

Geld maakt alles goed zelfs een heel seizoen op de bank.

Ach ja... de Engelse media.
Als de Engelse media eens zich richten op het echte probleem en dat zijn de eigenaren. Maar dat durven of doen ze niet. Anders worden hun artikelen verwijdert of mogen ze niet meer werken voor de club/krijgen ze geen inside information meer.

Het blijkt wel dat de selectie te krap is. En er nog steeds versterkingen nodig zijn om constant mee te kunnen voor de top.

Of vd Beek wel if niet goed genoeg is. Maar dit was de enige cam die ten Hag had vandaag. Fred heeft daar paar keer gespeeld maar was ook niks. Ten Hag heeft alle spelers hard nodig. Maar met toch best wat blessures is het soms puzzelen of ga je inleveren op kwalitiet. Dat is de realiteit en zie je in zulke wedstrijden dat United nog ver weg is van de top 4.

6 november 2022 om 19:41

Inderdaad, Bruno geschorst. Sancho en Antony niet beschikbaar. Martial net terug en kon niet starten. Veel opties had ie niet. Fred is ook zo wisselvallig als de pest en Elanga is niet goed genoeg

6 november 2022 om 19:43

Fred naast Casemiro en Eriksen daarvoor had gekund toch? Tegen Spurs liep dat heel goed.

6 november 2022 om 20:05

Dat was inderdaad de enige andere optie. Maar Fred is ook enorm wisselvallig, tegen Spurs was het goed en vrijwel alle andere wedstrijden heel matig

6 november 2022 om 20:07

Klopt maar Fred speelt eens in de tijd een goeie wedstrijd en is een goeie combi met casemiro (alleen tegen spurs is die combi gebruikt). Bij Donny weet je dat het matig is en ook niet beter kan.

6 november 2022 om 20:08

Dat was ook de enige wedstrijd dat Fred goed speelde. De rest is drama. Daarbij speelde tegen de Spurs, Bruno ipv Eriksen. Eriksen viel pas paar.minuten voor tijd in. Dus jou reactie klopt niet.

7 november 2022 om 06:30

Hoezo klopt mijn reactie niet? De enige wedstrijd dat Fred en Casemiro een duo waren was tegen Spurs. Eriksen heb ik het helemaal niet over gehad tegen Spurs.

Hij is weer het zelfde aan het doen als toen met Labyad bij Ajax. Tegen alle weten in een speler kansen blijven geven die het echt niet verdient. Donny heeft meer van genoeg kansen gekregen bij United (voor PL begrippen). Donny z'n plafond is de Eredivisie. Net als Klaassen gewoon niet goed genoeg voor de buitenlandse competitie. Meer dan dit zit er echt niet in die jongen.

6 november 2022 om 20:24

Nou nou plafond eredivisie vind ik ook te ver gaan.. Denk zeker dat hij wel meer heeft maar dan subtop. Bundesliga misschien? Union Berlin, eintracht Frankfurt, Dortmund? Of Ligue 1? Lyon, Marseille, Lille, Rennes?
Of la Liga? Sevilla (al gaat het daar niet best) Valencia, real socidad, real betis. Keuze genoeg.

6 november 2022 om 21:11

Vd Beek heeft nauwelijks kansen gekregen man waar heb je t over. Dat t klaar is met vd Beek bij United lijkt steeds evidenter. Maar dit soort onzin gaat nergens over.

6 november 2022 om 22:16

De PL is grootste competitie ter wereld. Daar hebben ze lang niet zo veel geduld als hier in Nederland. Jij mag dat weinig vinden, maar bij de wereld top werkt dat anders.

Donny is gewoon een 13 in een dozijn voetballer gebleken. Hij is een type voetballer die Ajax heeft uitgevonden (siem de Jong, Klaassen en nu Taylor) die nergens, behalve in Nederland kunnen functioneren.

Tja, ik snap ETH wel. Hij probeert Ronaldo en VDB nog te ' salvagen', ze toch nog aan het voetballen te krijgen maar bouwt tegelijkertijd een dossier op (zeker handig in het geval van Ronaldo) dat het toch echt beter is om ze te laten gaan.

ETH leert nu dat hij deze 2de garnituur eigenlijk niet kan opstellen want dan verliest hij gewoon wedstrijden.

Kan er wel om lachen, een keer niet goed en heel de pers valt eromheen. Speelt weet eens prima en wordt de hemel in geprezen..

Als ik Barca was deed ik een poging voor Garnacho. Lijkt me niet de allerhoogste klasse van talent maar een zeer leuke voetballer die dat directe heeft dat Barca vaak mist wanneer Fati niet speelt/in vorm is. Gokje waard lijkt me.

Donny kreeg ook geen enkele bal in het eerste gedeelte van de 1e helft want ja Ronaldo is belangrijker.. uhu

Zelfde soort trainer als Schreuder ook n8et geschikt voor de top. gwn samen met Schreuder lkkr bij Twente op de bank.

Haggenstein is dan ook een vrij overschatte trainer, en dan druk ik het nog zacht uit. Vind eigenlijk dat ie het nog best aardig doet. Maar na een tijdje gaat hij de Utd fans hoofdpijn bezorgen, nu is alles nog nieuw en fris.

7 november 2022 om 07:19

Met Slot lachend de beste trainer van Nederland. Heeft zelfs een Nederlandse club tegen de top aan laten schuren, wat een topprestatie is. Dit lukt een andere trainer niet. Je kan alleen maar zeggen dat Haggenstein (dit zal vast als grapje bedoeld zijn van je) echt wel een toptrainer is

7 november 2022 om 15:28

Nee, veel te overdreven. Een prima trainer, maar echt geen topper. Zijn zwakke punten worden door iedereen vergeten, en de mooie momenten blijven wel hangen. Nogmaals, veel te overdreven, ik mis ‘m niet.

Doet hij het goed, wordt hij geniaal genoemd, doet ie het slecht wordt hij nog net niet aan de hoogte boom gehangen ahhhh engelse media at its finest

Haha ze zullen niet zo gek zijn om ten Hag te ontslaan maar dat zou voor Ajax toch enorm goed uitpakken. Schreuder dan weer assistent en ten Hag de trainer. Maar goed dromen mag altijd 😛 Je weet nu eenmaal een slechte wedstrijd in Engeland en je krijgt veel kritiek maar als ze die man laten zitten en bouwen met wat extra versterkingen wordt United gewoon weer die topclub.

Tijdens Erik's interview zei hij dat ze het strijdplan niet hebben uitgevoerd maar deze nederlaag mag hij zichzelf deels op aanrekenen.
Fred heeft tegen Tottenham en Chelsea goed gespeeld, maar belandde steeds op de bank. Waarom wordt Eriksen steeds voor de verdediging gezet naast Casimero nu Bruno juist niet erbij zit? Ik zou dan denken dat dit een goed moment is om Eriksen op 10 te zetten en Fred of McT naast Casemiro te zetten. Donny heeft een gunfactor maar als het nog steeds niet duidelijk is dat hij niet veel kan toevoegen aan deze selectie, weet ik het ook niet meer. Ik zou dan zelfs eerder Fred op 10 zetten in plaats van Donny.

Tja kan een keer gebeuren, mis zet om van de Beek weer kans te geven, had ook zomaar goed kunnen uitpakken, je zit daarnaast met Ronaldo, team is eigenlijk beter af zonder hem.... Ten Hag krijgt de tijd wel neem ik aan om er wat van te maken. Zo slecht gaat het niet. Je kunt niet zomaar verwachten dat United weer meedoet om de eerste 3/5 plekken. Volgend seizoen moet hij er wel staan. Maar hahahaha als Ajax supporter mag je hopen dat hij in de winterstop eruit wordt gegooid, Schreuder bij Ajax, kan dan weer mooi opbouwen in de Arena, waar hij weer mooie successen kan behalen. Liever Ten Hag dan Bos of een buitenlandse trainer.

Wel frapant dat de laatste twee wedstrijden met Ronaldo in de basis het niet zo lekker meer loopt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren