Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kraay: ‘Het ontslag van Peter Bosz is slecht nieuws voor Alfred Schreuder’

Laatste update:

Volgens Hans Kraay junior is het ontslag van Peter Bosz bij Olympique Lyon slecht nieuws voor Alfred Schreuder. De analist en verslaggever van ESPN wil niet gelijk suggereren dat de ontslagen coach op korte termijn terugkeert bij Ajax, maar hij denkt wel dat die wens er onder de supporters in Amsterdam is. Bosz werkte in het seizoen 2016/17 al eens in de Johan Cruijff ArenA en is al vaker in verband gebracht met zijn oude werkgever.

"Dat is slechts nieuws voor Alfred Schreuder", doelt Kraay zondag in Goedemorgen Eredivisie op het wegsturen van Bosz door Lyon. "Ik ga niet suggereren dat Schreuder weggaat of weg moet, maar je hebt er wel gewoon een 'hijger' bij. De technisch directeur en de rvc zijn rustig, maar supporters kunnen nogal ad hoc reageren. En ja, als het een paar keer tegenzit, met name de komende wedstrijden die niet al te makkelijk zijn. Dan heb je er wel een rukwindje bij in je nek." Ajax staat woensdag tegenover Napoli in de Champions League, terwijl er binnenkort ook wordt aangetreden tegen Liverpool en PSV.

Tafelgenoot Aad de Mos vindt juist dat Ajax pal achter Schreuder moet gaan staan. "Je moet Schreuder de tijd geven, al wordt hem geen tijd gegund. Maar je moet hem wel tijd geven, vind ik. Peter Bosz is natuurlijk een romanticus. Die heeft bij Leverkusen en Lyon altijd een plan A, maar niks om een keer een resultaat te halen. Het zal ook een trainer zijn die voor eeuwig geen prijzen wint. Hij heeft wel een filosofie en visie die hij goed kan uitleggen. Maar of de spelers dat allemaal begrijpen en of het allemaal bij jouw ploeg past op dat moment. Dat vraag ik me af. Ik weet ook niet of hij bij Ajax prijzen gaat pakken en ook Ajax beter laat spelen", velt De Mos een kritisch oordeel over de werkwijze van Bosz.

ESPN meldde zondagochtend op basis van diverse bronnen dat Bosz per direct is ontslagen door Lyon. De beslissing komt na een reeks van vier nederlagen en een gelijkspel in de Ligue 1. Bosz was sinds mei 2021 verbonden aan de Franse club. In zijn eerste seizoen eindigde Lyon als achtste, waardoor er naast Europees voetbal werd gegrepen. Voorzitter Jean-Michel Aulas hield desondanks vertrouwen in de trainer, om hem enkele maanden later alsnog weg te sturen.

Zie jij Peter Bosz terugkeren bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bosz moeten ze niet willen Ajax. Heeft plan A en verder niets

9 oktober 2022 om 11:10

Bosz heeft tenminste nog plan A , Schreuder heeft geen enkel plan.

9 oktober 2022 om 11:24

Als je daar al tevreden mee bent..

9 oktober 2022 om 11:46

Plan A is volle bak naar de finale met veel goals. Precies de reden waarom ik voor Ajax ben.

9 oktober 2022 om 11:54

@j0rnnn Bosz had toen heel veel geluk nodig om de EL finale te bereiken. Thuis was het heel erg goed, maar uit kroop hij altijd door het oog van de naald

9 oktober 2022 om 11:58

Je en schreuder heeft geluk nodig om tegen volendam te winnen...

9 oktober 2022 om 12:01

Jij bent vergeten hoe het in de competitie er aan toe ging.

9 oktober 2022 om 12:15

Ten Hag had vorig seizoen ook moeite tegen Go Ahead. Alsof een andere trainer ineens alles gaat veranderen...

9 oktober 2022 om 12:38

Nee, maar Schreuder heeft bij elke club waar hij heeft gezeten geen goede.coach te zijn. Misschien net als Jantje Wouters een goede assistent? Dat weet ik niet. Die verhalen gaan wel rond. Maar als hoofdtrainer is het een verschrikking

9 oktober 2022 om 14:44

Die verhalen gingen rond door de mensen die hij voorzag van informatie.

9 oktober 2022 om 15:36

Bosz heeft nergens iets gepresteerd, overal is ie eruit geknikkerd moet Ajax niet willen denk ik

9 oktober 2022 om 11:10

Klopt, verder heeft hij bij Ajax gelukt gehaald met blessure(s), anders speelde o.a. gewoon Sinkgraven linksback.

Heeft met prima selecties eigenlijk altijd matige prestaties neergezet. Alleen vol op de aanval is een pre, maar is net als Schreuder te vol van zichzelf.

9 oktober 2022 om 11:49

Onzin. Had hij het budget van Ten Hag, had hij iemand kunnen halen die Fellaini in toom kon houden en hadden we nu met zeer beperkte spelers een UEFA cup in de vitrine.

9 oktober 2022 om 12:29

Dat vind ik een bizarre stelling van je, volgens mij ben je vergeten hoe heel Ajax in die wedstrijd nog een niveautje te kort kwam en daar zou iemand die Fellaini in toom had gehouden weinig aan veranderen.

9 oktober 2022 om 14:42

Hij had toen gewoon een goed budget, dus wat je nu stelt is klinkklare onzin. Ook een prima selectie.

9 oktober 2022 om 15:12

Hij moest het doen met speler zoals Viergever.

9 oktober 2022 om 18:11

Nouja dat was wel de zet van mourinho die ajax het voetballen compleet onmogelijk maakte

Ik vloek op het huidige Ajax, maar eigenlijk ben ik een beetje een verwend kind. Het is vier jaar lang erg goed gegaan en dan kan een mindere fase er tussen zitten. Bij Ten Hag liep het ook iet direct. Geef Schreuder gewoon even de tijd en dan zal het vast weer prima draaien. Met Bosz hebben we ook echt geen zekerheid hoor.

9 oktober 2022 om 11:17

Ik snap je punt, maar met die gedachten ga je nooit een stap vooruit maken. Tevreden zijn met een terugval naar het oude, omdat het een paar jaar heel goed is gegaan. Asjeblieft niet! Doorpakken, je hebt ver***** net 100 miljoen gekregen voor Antony.

9 oktober 2022 om 11:54

Wat hadden jullie dan verwacht bij Ajax? Dat je daadwerkelijk een soort Bayern München zouden worden? Dat jullie dat ook leuk vinden..elk jaar kampioen worden met een straatlengte afstand voorsprong. Ik zou stoppen met kijken. Gelukkig is de concurrentie hier heviger dan in Duitsland.

9 oktober 2022 om 11:54

Dat je moet doorpakken is een ander verhaal. Dat moeten ze zeker. 100 miljoen voor een speler krijgen is 1 ding, maar we weten ondertussen ook dat het herinvesteren heel moeilijk is. De puzzelstukjes moeten maar net goed in elkaar passen. Dit alles laat ook meteen zien hoe belachelijk goed EtH als coach is. Zo iemand kun je niet 1 op 1 vervangen. We zien nu hoe belangrijk al die spelers waren die er niet meer zijn. Geef ze de tijd en ook de nieuwelingen gaan weer mooie dingen laten zien. Het komt echt wel goed.

9 oktober 2022 om 12:09

@ryan Babel

Hoezo kan dat niet?

Dat Ten Hag het belachelijk goed gedaan heeft is niet verrassend. Ten Hag heeft Go Ahead laten promoveren, Utrecht naar Europees voetbal geschopt en na de prestaties van Ajax roepen er nog simpele zielen: Met dit materiaal kan iedereen het...

Ten Hag is al jarenlang een toptrainer gebleken, niet alleen bij Ajax.

Alleen waarom dan terugvallen op Schreuder? Als je Europees verder wil moet je misschien een keer een buitenlander halen als er geen Nederlander beschikbaar is die binnen de Ajax-filosofie past?! Dus geen type Mourinho, Conte, Simeone of Tuchel... maar er zijn zat anderen die Ajax prima heel veel geld kan betalen. Volgens mij heeft Perez ooit de bondscoach van Denemarken benoemd.

Nu is er met Bosz wel een Nederlander beschikbaar, maar ben bang dat ze aan Schreuder vasthouden.

9 oktober 2022 om 12:26

Welke coach was op dat moment dan vrij? Ik denk alleen dat Slot een prima trainer voor Ajax is en verder houdt het op. Bosz speelt utra-aanvallend en daarmee krijgen we ook de deksel op onze neus. Hij had het geluk met Dolberg en Traoré(speelde alleen Europees geweldig). Wat betreft de buitenlandse coaches, ik heb geen idee wie het zou moeten worden. De Deense bondscoach? Op basis waarvan dan?

9 oktober 2022 om 11:18

Zit wat in inderdaad, bij Ten Hag was het op het begin ook dramatisch.

9 oktober 2022 om 11:43

Halverwege een kloteseizoen instappen en rommel ruimen is wat anders dan de hele voorbereiding mogen draaien. Allicht dat het bij ten hag niet meteen draaide

9 oktober 2022 om 11:54

Precies. Al dat gelul over de tijd geven, een visie creëer je niet even, die heb je of die heb je niet. Een tactisch plan evenzo. ‘Maar wat doen’ bij een club als Ajax, had niet gedacht dat ik het op deze manier ooit nog mee zou maken. Alsof je het hoofd van de lokale Mercedes-dealer in Maastricht het F1-team laat runnen.

9 oktober 2022 om 12:11

Ik begrijp je maar ben het niet met je eens. Ik zie een groot mentaal issue dat je niet even oplost. Schreuder laat zien tactisch en psychisch een onbenul te zijn. Die kan je dan laten staan, maar daarmee worden de problemen alleen maar groter. De directie moet juist nu op tijd ingrijpen om een groter drama te voorkomen in mijn optiek.

9 oktober 2022 om 13:03

Je hebt het of je hebt het niet en Schreuder heeft het niet. Hij is een type assistent-trainer. Niks mis mee, maar als je gaat forceren om hoofdtrainer te worden dan kan je klappen verwachten.

Wat me dit seizoen opvalt zijn twee zaken. Ten eerste kan Ajax zelf slecht onder de druk uitvoetballen en ten tweede zet Ajax zelf zwak druk. Dat tweede zou Bosz veranderen, daar heb ik vertrouwen in. Dat eerste zou Bosz ook kunnen veranderen, maar op basis van zijn geschiedenis in Amsterdam gaat dat gepaard met een enorme defensieve kwetsbaarheid in de counter. Ik weet daarom niet of ik Bosz terug zou willen. Hij heeft wel aangetoond grote namen te durven passeren. En Blind en in mindere mate Tadic kunnen dit jaar of volgend seizoen op een punt dat de bank het vaste habitat moet worden.

Bosz was bevriend met Overmars en is door van der Sar de deur uit gaan.

Wie is er weg en wie zit er nog?

Conclusie: De kans dat dit gaat gebeuren is nihil, hoewel ik zelf graag Bosz terug zie komen.

Alsjeblieft geen Bosz. Hoe hij Ajax liet spelen in de EL finale tegen Manchester United was echt slecht. Tactisch kon hij ook niks veranderen, terwijl de tactiek van MU onder Mourinho toch erg duidelijk was. Het feit dat Bosz geen prijs heeft gehaald, spreekt voor zich. Ik ben totaal geen fan van Schreuder, maar Bosz moet niet terug komen.

9 oktober 2022 om 11:22

Mourinho troefde daar Bosz af door het centrum gesloten te houden en te wachten op momenten. Ajax benutte zijn geringe momenten niet (Younes die teen tekort kwam en kans Traore) en Man Utd deed dit wel (van richting veranderd afstandschot + corner). Mensen doen alsof Bosz enorm tactisch faalde, maar in feite was het een evenwichtig duel tussen een aanvallende ploeg en een extreem defensieve ploeg, die goed stand hield en dodelijk effectief was. Ik ben benieuwd wat je anders had kunnen doen. En dat zeg ik als niet-Bosz fan.

9 oktober 2022 om 11:30

Mourinho speelde gewoon de lange bal op Fellaini en pogba. Bosz zag het maar kon er tactisch niks tegenover zetten. De eerste kans van ajax was pas na 90 minuten. ajax was echt 90 minuten machteloos.

9 oktober 2022 om 11:30

Ajax speelde onder Bosz met hoge pressing en United sloeg het middenveld gewoon over waardoor er voor Ajax niks te pressen viel. Daardoor liep Ajax die hele wedstrijd achter de feiten aan, ze hadden geen idee wat ze moesten doen. Daar moet bij gezegd worden dat Ajax toen ook ervaring miste om het in het veld te corrigeren.

9 oktober 2022 om 11:36

Als je een 1-op-1 als enige kans ziet, dan heeft Man U ook geen tot nauwelijks kansen gehad. Die scoorden twee betrekkelijk willekeurige goals. En wat je zegt over de lange bal klopt. Maar wat kon Bosz doen? Ik vraag het me oprecht af met dat materiaal. Die wedstrijd was je gedoemd te verliezen, het enige wat kon helpen was een openingstreffer, zodat Man U wel moest voetballen.

Ik zou zijn terugkeer toejuichen. Aanvallend voetbal en vooral duidelijkheid! Alleen Sar zit nog bij Ajax, dus dat zal 'm in de weg zitten. Sar wil geen gezichtsverlies lijden.

9 oktober 2022 om 11:44

Als vdSar weg gaat, kan je ook voor Jonk gaan.

Ik ga mij vanmiddag nog laten opnemen in het gesticht. Ik ben het met Kraay eens. Gatver.
Bosz won dan wel geen prijzen, maar hij is de laatste die Ajax echt goed liet voetballen.
Dus liever niet. Laat Schreuder nog maar even aanmodderen.

9 oktober 2022 om 11:37

De laatste? Ten Hag liet Ajax toch ook heel behoorlijk voetballen. Een stuk beter dan Bosz zelfs.

9 oktober 2022 om 22:42

Wat mij betreft niet.
Sinds ik Bosz dat heb zien doen hoopte ik dat hij bij PSV zou gaan werken.
Iemand echt van buiten die kan breken met wat inmiddels al eeuwen de vaste stijl is bij Psv.
Ik zeg dat niet snel, maar toen Bosz het eenmaal voor elkaar had was ajax heel leuk om naar te kijken. Heb ik onder ten Hag niet gehad.

9 oktober 2022 om 11:45

Haha, Ten Hag in met name 2018/2019 ook niet??

9 oktober 2022 om 22:43

Nee dus, zie hierboven.

9 oktober 2022 om 12:05

Alles beter dan die kansloze schreuder.. schreuder gaat niks bereiken met dit Ajax, hij heeft 0 vertrouwen vanuit de spelers

Zijn we dan onder Bosz zo verwend met zijn hand ,behalve dan de Europese finale? Ik kan mij verder geen mooie herinneringen voor de geest halen hoor, laat staan grote prijzen

Hoezo de tijd geven? Er zit werkelijk 0 idee achter. Machteloos die ballen naar voren rammen en hopen op individuele kwaliteit. Indien geen balbezit staat het ook voor geen meter.

Peter Bosz, de man die nooit wat wint. Nederland brengt alleen top trainers voort. Kijk hoe we overheersen bij buitenlandse clubs

Veel gespeculeer ....
De vraag is of je door moet gaan met Schreuder, of je verbetering ziet in het spel en de visie die hij heeft.
Ikzelf twijfel daarbij, maar ik zit er natuurlijk niet zo dicht op als beleidsbepalers bij Ajax zelf. De reden waarom is als volgt:

Tot dusver had ik het idee dat de eerste wedstrijden Ajax nog heel veel leunde op de automatismen en flow van het vorig seizoen onder Ten Hag.
Momenteel gaan we qua spelbeeld en vertrouwen door een dal met dit Ajax en kan ik ook niet kapot zijn van de aankopen. Als je namen als Wijndal, Conceciao, Bergwijn, Brobbey, Krillitsch (of zoiets) en Ocampos haalt en meer dan de helft daarvan beland op de bank, dan heeft zowel het aankoop beleid gefaald (mede dank zij de RvC, denk ik), maar ook de trainer, op wiens verzoek Krillitsch waarschijnlijk gekomen is.

Als ik dan kijk naar de coaching van Schreuder dan valt mij een ding op wat goede trainers zoals Van Gaal en Ten Hag hebben en wat hij niet heeft:
Onder een goede trainer speelt een elftal in de tweede helft en/of na wissels altijd beter. Omdat een trainer ziet wat er misgaat en dat herstelt in de rust of met wissels. Dit zie ik bij Schreuder niet gebeuren en daarom twijfel ik oprecht of hij de goede trainer voor Ajax is.

Daarom zou ik zeker een trainerswissel overwegen en dan is gezien het beschikbare aanbod van dit moment Bosz echt geen slechte keuze. Ja, onder Bosz was de verdediging vaak een gatenkaas (wat dat betreft was ik wel gecharmeerd van de rest-verdediging zoals dat genoemd werd onder Ten Hag), maar aanvallend was het vaak wel genieten met Bosz en is hij met beperkt materiaal toch ver gekomen. Maar onder Frank de Boer was de verdediging top, maar het voetbal niet om aan te zien (tikkie breed, tikkie terug, voorzichtig opbouwen). Veel andere goede trainers die beschikbaar zijn op dit moment ken ik trouwens niet, vandaar dat Schreuder wat mij betreft wel iets te vrezen heeft met het ontslag van Bosz (die is daardoor ook nog eens lekker goedkoop!).

Schreuder inwisselen voor de coach die niks gewonnen heeft. Weet niet of dat nou een succes zal zijn.

Hoe goed Bosz het ook heeft gedaan, ik zou hem niet terug willen. Zijn grootste tekortkoming is dat hij maar één speelwijze kan hanteren maar vervolgens niet in staat is naar een plan B te switchen wanneer de situatie daarom vraagt. Pas onder Ten Hag, die tactisch veel sterker is, zag je dat Ajax veel volwassener werd qua spelopvatting. Bosz is zijn naïviteit daarin nooit kwijtgeraakt en heeft daarom ook nooit een prijs gepakt en is daarom ook na Ajax overal voortijdig de keien op getrapt. Het zou dus lood om oud ijzer zijn als hij Schreuder zou vervangen, waarvan ik overigens niet geloof dat dit gebeurt.

Toch vreemd dat als Schreuder geen visie zou hebben en tactisch en psychisch een onbenul zou zijn, Ajax dat in de periode dat hij assistent onder ten Hag was nooit opgevallen zou zijn.

Bosz is ook lood om oud ijzer.

Alstublieft geen Bosz hoor. Dan worden we zeker geen kampioen. Dan is de verdediging ook zo lek als een mandje. Laat het ontslag van Schreuder nou niet afhangen van de mogelijke komst van Bosz, er zijn in mijn optiek betere kandidaten voor handen, zeker na het WK. Dan kan je wellicht Martinez van België of die Deense bondscoach aanstellen. Die hebben ploegen goed laten voetballen met een plan. Daarnaast is Pascal Jansen misschien ook wel een goede kandidaat. Nog niet zo veel gepresteerd met AZ maar heeft wel een duidelijke visie op het voetbal wat hij wilt spelen en blijft wel.rusrog als het even niet loopt.Wat dat betreft een overeenkomst met EtH, maar ook Slot. Die kwamen ook zonder al te veel bagage bij Ajax en Feyenoord maar werden uitgekozen op hun visie en goed voetballende ploegen.

Maar het lijkt mij eerst zaak dat Ajax gaat uitvinden hoe ze op technisch vlak verder willen. De leegte die Overmars achtergelaten heeft is nog steeds niet volledig opgevuld. Datinkt mij wel essensieel als je Schreuder de laan uit wilt sturen en een vervanger wilt halen. Op niks.lijk het meer op de goed georganiseerde club van een jaar geleden. Dus eerst een TD l, dan nieuwe trainer. Ergens verwacht ik dat Schreuder tijdens het WK word weg gestuurd, samen met zijn Duitse vriendje. Maar als hij woensdag weer naif gaat spelen en er weer afgaat met grote cijfer dan komt de afgerond steeds dichterbij.

Waarom moet het per se een Nederlandse trainer zijn ? Dan is je vijver toch al veel te klein denk ik dan. Je hebt genoeg buitenlandse trainers waar niet naar wordt gekeken. PSV deed het met Roger Smidth bijv en mede door hem werd Götze naar de club gehaald en een aantal Duitse spelers die anders nooit voor PSV zouden uitkomen. Nederlanders houden niet van veranderingen en dat resulteert soms in beperkte resultaten. Soms moet je risicos nemen, divers zijn in je aanpak, je horizon verbreden om meer resultaten te kunnen boeken. Wie geen risicos neemt slaagt niet in het leven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren