Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Tyrell Malacia krijgt een 1 na dramatisch verlopen derby van Manchester

Laatste update:

Tyrell Malacia is mikpunt van kritiek in Engeland na de derby van Manchester van zondagmiddag. De linksback stond in de basis bij Manchester United, dat met 6-3 onderuit ging tegen Manchester City in het Etihad Stadium, en werd in de rust gewisseld door manager Erik ten Hag. De Britse media vonden dat dat de enige juiste beslissing was van de Tukker, aangezien Malacia 'vreselijk speelde'.

The Manchester Evening News beoordeelde alle spelers en gaf Malacia het allerlaagste punt: een 1. Het feit dat Phil Foden alle ruimte en vrijheid kreeg, werd de linksback zwaar aangerekend. "Als hij de bal niet had, was hij alarmerend ver van Foden verwijderd en eigenlijk kwam hij nooit echt bij hem in de buurt. Deze eerste derby pakte vreselijk uit voor Malacia en hij kon ook maar weinig goed doen." Antony kreeg een 5 van de lokale krant, terwijl Anthony Martial met een 7 nog het hoogste punt kreeg.

De van Feyenoord overgekomen verdediger had het zwaar, pakte een gele kaart en dreigde nog voor rust van het veld gestuurd te worden. Dat Ten Hag besloot om Malacia in de rust eraf te halen, was volgens the Daily Telegraph dan ook volkomen logisch. Zij gaven de back een 4 en dat was het laagste cijfer van alle spelers op het veld. '"Malacia was geen moment in de buurt bij Foden en kon geen grip op hem krijgen. Er zat een rode kaart aan te komen omdat de verdediger nou eenmaal geen idee had wat hij met zijn directe tegenstander aan moest."

Tenslotte was ook The Independent niet mals in zijn beoordeling voor de Nederlandse linkervleugelverdediger. Hij kreeg een 3, maar dat was niet de laagste beoordeling die de Engelse krant uitdeelde. Collega-back Diogo Dalot moest het met een 2 doen. "Veel verschil tussen die twee was er echter niet', zo werd er geconcludeerd. "Malacia liep overal waar hij niet moest lopen en werd op snelheid geklopt bij de tweede goal van Foden. Deze 45 minuten waren te moeilijk voor hem."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij was inderdaag niet best vandaag, maar de hele voorhoede was alleen al slechter vond ik. Rashford en Sancho deden bijna niks goed en leden alleen maar balverlies!

2 oktober 2022 om 20:00

Wat kan Rashford eraan doen dat hij werkelijk geen enkele bruikbare bal heeft gekregen? Onmogelijk om in z’n eentje daar verandering in te brengen, terwijl zijn opdracht duidelijk was.

2 oktober 2022 om 20:13

Rashford deed zelf ook genoeg fout hoor. Die jongen is geen top en zal dat ook nooit worden.

2 oktober 2022 om 20:31

Tuurlijk, ik zeg ook nergens dat hij wel een wereldpot speelde. Maar zoals ik zeg, zijn opdracht was duidelijk, en dat was de ruimtes achter de verdediging in duiken in de omschakeling.

Hij deed dat zelf natuurlijk met zijn snelheid keurig, maar geen enkele pass komt daar.

Rashford is in mijn ogen wel top, en heeft een enorme potentie om door te groeien. Zoiets noem je een mening. Jij formuleert die onzin van je als een feit.

2 oktober 2022 om 20:42

Maar waar ligt die potentie dan? Hij gaat al even mee en staat al jaren stil. En wat kan hij nog echt drastisch ontwikkelen dan? Tussen zijn topniveau en topspitsen als Suarez, Benzema e.d. zit namelijk nog wel een paar niveaus.

2 oktober 2022 om 21:06

Suarez speelde op de leeftijd van Rashford nog bij Ajax...

2 oktober 2022 om 21:49

Nou IN MIJN OGEN komt hij gewoon tekort voor het niveau wat Man U na moet streven. Hij staat eerder symbool voor een reeks ontzettend magere jaren van die club. Ik zag hem vandaag bijvoorbeeld een keer een kaats geven, in de voeten van een City speler waar vervolgens een enorme kans uit komt, terwijl hij in een range van 5 meter niemand om hem heen had en gewoon rustig open had kunnen draaien. Dat gebrek aan rust en inzicht gaat hij nooit meer leren, dat zit er in of niet.

3 oktober 2022 om 09:07

Waarom zou de Suarez van Ajax niet beter kunnen zijn dan de Rashford van Manu?

2 oktober 2022 om 20:43

Vooral Sancho irriteerde me mateloos. Hoe kan die jongen zich niet opladen voor een wedstrijd tegen City? Sjokte maar een beetje over het veld. Heeft geen één keer geprobeerd met een actie z'n mannetje te passeren! Het minste wat je mag verwachten is 100% inzet, maar dat was te veel gevraagd voor Jadon..

2 oktober 2022 om 22:28

Z’n centjes zijn toch al binnen haha, hij denkt ook tjallaasss

2 oktober 2022 om 21:36

Ik heb altijd al gezegd: daley blind is de beste linksback van Nederland ;-)
Mooi altijd hoe dat gaat natuurlijk. Waan van de dag regeert. Dit was voor malacia wel een mooie kans om het echt te laten zien. Echter blijft dat wel lastig als je als team zo omver wordt geblazen

2 oktober 2022 om 23:00

Daley Blind? Die maakt bij iedere wedstrijd van Ajax cruciale fouten. Echt iedere wedstrijd. Soms heeft Ajax nog het geluk dat het niet wordt afgestraft.
Met balbezit ook aardig, maar zijn primaire taak is verdedigen. En Blind is gewoon te langzaam. Dat is toch duidelijk of niet dan?
Blind doet vaak niet eens zijn best om terug te rennen bij balverlies, hij wandelt terug, zoals tegen Liverpool. Hij gaat er maar vanuit dat z’n collega’s het oplossen.

3 oktober 2022 om 07:37

Ik geloof niet dat jij veel wedstrijden van Ajax ziet want je denkt wel heel ouderwets met jouw opmerking dat de primaire taak voor een back verdedigen is. Zeker is de Nederlandse competitie staan de backs van Ajax vooral om aan de aanval bij te dragen, check de heatmaps maar eens.

De enige spelers in het team waarbij de primaire taak het verdedigen is zijn de keeper, de twee centrale verdedigers en de verdedigende middenvelder.

Tegen toptalenten als Saka en Foden komt Malacia gewoon tekort. Geen schande, maar in de PL en bij United wordt er toch meer van hem verwacht. Echter is het nog te vroeg om hem af te schrijven.

2 oktober 2022 om 19:53

Heeft gewoon een heel duidelijk plafond, prima back voor de breedte doet t ook best goed nu. Maar uiteindelijk zul je toch echt een maatje beter moeten hebben staan als je echt t niveau van city, bayern, psg, madrid etc. wil aantikken.

2 oktober 2022 om 21:10

Een plafond zegt ie nog ook. Malacia speelt net twee maanden in de PL en is nog ontzettend jong, en jij spreekt over een duidelijk plafond. Lachwekkend.

2 oktober 2022 om 22:08

Yup tegen echte kwaliteit spelers als Saka en Phoden weet ie gewoon niet waar ie t zoeken moet. Hij kan hardlopen en is een bijtertje maar in de opbouw is t ook niet veel. Maar hou jij maar vol hoor. Edit: lol Feyenoord fan ok typisch lange tenen jongen?

2 oktober 2022 om 22:47

Ja joh, op zijn leeftijd was Jaap Stam nog niet eens prof, maar laten we vast roepen waar het plafond van Malacia ligt. Hij stapt van Feyenoord over naar United, doet het daar, in tegenstelling tot veel andere eredivisie spelers, gewoon prima. Maar als je team dan volledig onder de voet wordt gelopen door een geweldig city, dan heeft hij een plafond.

Ik vond het verbijsterend om te zien. Middenvelders van united die op het middenveld de bal krijgen, zeeen van ruimte hebben, maar een blinde bal naar voren rossen. Bizar.

2 oktober 2022 om 19:57

Tegen Saka had hij aan het begin lastig, maar daarna heeft hij zich redelijk aardig herpakt tegen Arsenal. Deze wedstrijd was ook van een ander niveau voor hem. Kan gebeuren, gewoon herpakken en nog beter worden. Gelukkig is een seizoen langer dan 7 PL wedstrijden (manchester United heeft een wedstrijd minder gespeeld).

2 oktober 2022 om 20:12

Dat was niet de verdienste van malacia, tot de 3 1 wisten ze ook dat het game over was. Tot daarvoor had malacia helemaal niks te vertellen.

2 oktober 2022 om 20:18

Dat was toch ook pas vanaf het moment dat de wedstrijd gespeeld was? Maar goed, dat doet er verder ook niet toe. Foden en Saka zijn toptalenten dus dan is het ook niet erg. Tegen Salah bijv ging het wel goed.

2 oktober 2022 om 20:21

Voetbal doe je met een team en niet als een individuele speler. Dat Malacia dan redelijk herpakte na die 3-1, ligt dat meer aan Arsenal dan aan Malacia.

2 oktober 2022 om 20:50

Wat een onzin. Malacia is een uitstekende jonge speler die binnen nu en 2 jaar Foden uit de wedstrijd gaat spelen

2 oktober 2022 om 21:00

En waar baseer je dat op? Hij wordt nu soms kinderlijk te kijk gezet. Ik zie niet hoe Malacia dan ineens binnen nu en twee jaar Foden uit de wedstrijd gaat spelen?

2 oktober 2022 om 21:41

Die jongen speelde tot nu toe goed en dan 1 wedstrijd tegen machine city en iedereen schrijft hem af.

2 oktober 2022 om 21:57

Tegen Arsenal was het ook niet best

2 oktober 2022 om 21:03

Als je Malacia al gaat afschrijven kan je dus 90% van de linksbacks in de PL afschrijven.

2 oktober 2022 om 21:14

Tegen Salah deed die het anders wel heel goed. Geef zoon jonge ook de tijd, kan zich nog ontwikkelen. Heeft het tot nu toe al boven verwachting gedaan.

3 oktober 2022 om 01:42

Salah presteerd het hele seizoen al ondermaats en is absoluut niet in goeie doen, dus om op basis daarvan te zeggen dat Malacia het goed doet is BS. Malacia had vandaag een absolute off-day, maar ik denk niet dat Malacia ooit met te top van de Premier Leaugue mee kan doen.

2 oktober 2022 om 21:33

Precies dit. Malacia is een goede back met potentie, maar in mijn ogen een onbegrijpelijke aankoop voor United. Malacia is absoluut geen back waar United beter van wordt en daar was wel behoefte aan. Ik vind Shaw momenteel een completere speler dan Malacia.

3 oktober 2022 om 09:49

Daar is volgens mij geen enkele analist het in Engeland mee eens.

2 oktober 2022 om 22:32

Maar tegen Salah speelde hij fenomenaal. Dus toen kwam hij niet te kort?

Speelde inderdaad geen puike pot. Maar kop op! Was goed bezig tot nu toe. Herpakken en straks weer vlammen. Deze wedstrijden zijn ook belangrijk, heeft een ramos of van dijk ook gehad.

2 oktober 2022 om 21:24

Was tegen Arsenal ook zwak en had een strafschop tegen kunnen krijgen. Tot nu toe valt het tegen bij Malacia. Voegt in offensief opzicht ook weinig toe. Zodra ten Hag weg is, is het ook einde verhaal voor Malacia verwacht ik.

3 oktober 2022 om 00:27

Haha kap ff.
Vanuit Engeland is tot dusver iedereen positief tot lovend over hem.
Het is bekend dat de stap van de Eredivisie naar de PL een grote is en ja, dan zit er wel eens een wedstrijd tussen waar het helemaal ruk gaat. Tevens gebeurd dat nu tegen, volgens sommige, het beste team van het moment en faalt het team collectief, niet enkel Malacia.

Kom jij aan met je haat reactie “zwak dit, zwak dat. Tot nu toe valt Malacia tegen. Als ETH weg is, is het einde vehaal”. Blablabla

Laten we sowieso wachten tot het einde van het seizoen voor je conclusie kan trekken. De enige speler waar je wellicht na 8 wedstrijden een conclusie over kan trekken is Haaland. Die schiet na die paar wedstrijden al bizarre records uit de boeken.

2 oktober 2022 om 19:48

Het enige waar Malacia beter in is dan Blind is snelheid. Voord e rest is Blind op alle aspecten beter. En dan gaan die fijnoord fans Blind afzeiken op zijn snelheid. Terwijl Malacia fout op fout maakt in het Nederlands elftal. Bijvoorbeeld tegen Montenegro, waar hij bijna gewoon een goal weggaf. Of tegen Wales waar hij een penalty veroorzaakte, waardoor we bijna gelijkspeelden.

2 oktober 2022 om 19:50

Malacia is een tegenpool van blind. Hij is een terriër in de 1 op 1 duels itt blind, maar moet het niet hebben van zijn voetballende kwaliteiten en spelinzicht. Gelukkig heeft hij een top mentaliteit, en zie ik hem er ook alles aan doen om dit te verbeteren.

2 oktober 2022 om 19:54

Eens met Sportweek.
Waar Blind beter is in aanvallend opzicht, is Malacia een back die het bijna iedere buitenspeler moeilijk maakt, omdat hij fel is in de duels en zijn man over het algemeen goed bijhoudt.
Vandaag ging dat minder, maar iedere speler heeft dat soort duels.

2 oktober 2022 om 19:54

@Overamstel: je begeeft je op glad ijs. Je kunt wel starten met een discussie over malacia en zijn fouten in oranje, maar als je even logisch doordenkt (uitdaging, ik weet het) dan weet je ook dat Blind bij bijzonder veel tegengoals en gevaarlijke momenten van de tegenstander is betrokken.
Enneh, owja, fijnoordfans die Blind afzeiken op zn snelheid? Jij bent de eerste Ajacied die ik hier tegenkom die blijkbaar onder de indruk is van dat aspect van Blind.

2 oktober 2022 om 19:59

Begrijpend lezen Ijsmuts ik zeg toch dat Blind zijn zwakke punt snelheid is? Maar ik als Ajacied heb liever iemand die goed kan voetballen dan iemand die hard kan rennen. Malaica kan zich beter opgeven voor een triatlon.

3 oktober 2022 om 09:52

Malacia heeft toch helemaal niet bij fijnoord gespeeld. Ik ken die club ook helemaal niet

2 oktober 2022 om 19:54

Malacia krijgt goals tegen van Foden van Manchester City, Blind van Willumsson van Gae.

2 oktober 2022 om 20:01

Waar malacia het moeilijk had tegen manchester city. Heeft blind moeite met zijn directe tegenstander van go ahead eagles, waardoor ajax puntenverlies heeft geleden

2 oktober 2022 om 22:31

Ja en Ajax speelt CL en Man U niet… wat probeer je nu precies te zeggen? 👍

2 oktober 2022 om 22:40

Ajax kan wel CL spelen, maar Man Utd speelt nog altijd tegen meer zwaardere tegenstanders

2 oktober 2022 om 22:56

Premier League is een veel hoger niveau dan groepsfase CL

2 oktober 2022 om 23:00

Wat heeft Blind er überhaupt mee te maken?

2 oktober 2022 om 23:14

Pikandel, je hebt gelijk, maar je trapt wel in de val van OverAnstel. We moeten helemaal niet gaan beginnen over Blind. Dan wordt het weer zo’n kansloze discussie. Laat die jongen lekker roepen dat Malacia niks is. Malacia pikt prima aan bij het niveau en dat is knap. Nu heeft hij tijd nodig om door te ontwikkelen.

2 oktober 2022 om 22:05

Wat jij hier allemaal zegt zit echt geen ene kern van waarheid in. Malacia heeft alleen maar sterke wedstrijden gehad in de premier league en nu 1 wedstrijd tegen zo’n sterke speler is hij slecht. En nu kan hij opeens niet voetballen? Kijk maar naar de vorige wedstrijden van united hij is aanvallend ook veel betrokken met goede passes en verdedigend fantastisch met z’n tackels en mentaliteit. Dus droom maar weer verder met je blind.

2 oktober 2022 om 22:29

Vliegen is al een indrukwekkende kwaliteit op zich. Ik ken geen ander mens die dat kan. Man United staat met middelmaat trainer Ten Hag en middelmaat verdedigers Malacia en Martinez aan het einde van het seizoen precies waar het hoort: in de middenmoot. Belachelijke reacties vragen om belachelijke antwoorden toch?

2 oktober 2022 om 22:34

Hahaha. Zag je die aanname tegen walker vanuit de lucht, wipte hij hem even over hem heen. Die jongen kan heus wel voetballen. Niet zo goed als blind, maar hij kan zoveel groeien. Hij speelt pas 2 maanden in de PL. Geef die jongen eens de tijd.

United incl. een omhoog geschreven trainer komt tekort. Vlak voor tijd 6-1. Zie aantal punten en vooral het doelsaldo. Hij zal de kerst wel halen maar volgend seizoen staat er een capabele trainer voor de groep!

2 oktober 2022 om 19:52

welke trainer dan?
dat hele man utd is alleen nog maar wat vanwege historie en naam.
verder is het gewoon af gegleden naar subtop engeland.

ze moeten een geluksjaar hebben om weer top4 te halen.
de trainer maakt dan niet heel veel uit denk ik.
de selectie is nog steeds bagger

2 oktober 2022 om 23:17

Tuurlijk joh, een omhoog geschreven trainer. Niks laten zien bij Ajax, die man.

We zijn allemaal zo ongeduldig. Malacia zit er net, Ten Hag zit er net, en ze hadden net 4 wedstrijden op rij gewonnen. En nu de moeilijkste uitwedstrijd gehad.

Jaja United was vandaag kansloos door toedoen van Malacia, doe toch eens niet zo belachelijk alsjeblieft.

Malacia komt van Feyenoord dat echt heel andere koek vergeleken met de PL, daar moet hij overduidelijk nog aan wennen. De potentie om te slagen heeft zeker wel, maar zo een slechte wedstrijd kan je niet nog een keer spelen. Dan lig je er gewoon over en uit. Zo werkt hij bij de wereldtop.

2 oktober 2022 om 23:18

Er komen heel wat aankopen van United uit de PL. Die bakken er nog veel minder van. Niks “andere koek”.

Was inderdaad niet best vandaag, maar wat het centrale duo stond te doen weet denk ik ook nog steeds niemand. Wel leuk om precies dat ene cijfer eruit te pakken voor de headline.

2 oktober 2022 om 19:58

Inderdaad, zelden zo'n slecht duo gezien. Die voorzetten konden gewoon langs drie verdedigers. Om dat op de conto van een beginnende back in de PL te schrijven, vind ik onterecht.

2 oktober 2022 om 20:02

Is toch logisch dat het cijfer als titel wordt gebruikt.
Hoofdregel van een titel van een nieuwsbericht is dat het de boodschap van het nieuws moet omvatten. Boodschap in deze zijnde dat Malacia een schijtwedstrijd speelde waarbij het goed wordt weergegeven door de 1 die hij krijgt.
Daarnaast is het tegenwoordig ook belangrijk dat koppen pakkend zijn en indien mogelijk aangeven wat nieuw of spannend is en dat is in deze ook het geval.

Nogmaals, niets tegen Malacia, want ik vind het een goede speler die imo de vaste linksback van oranje moet zijn. Maar ik vind het gewoon zo irritant dat mensen direct de redacteur hiervan de schuld gaat geven, terwijl die een prima kop heeft geformuleerd. Iets wat hier overigens ook niet altijd gebeurd, maar dat ter zijde.

City is op alle vlakken zoveel beter. Er zijn fouten gemaakt langs de United kant, maar er waren ook enkele prachtige goals bij van City, zowel in de voorbereiding als afwerking. Haaland bevestigd. Hij scoort, is aanwezig. Maakt intikkers, wereldgoals en geeft assists..
City is al zoveel jaren aan het bouwen. United is al zoveel van coach veranderd. Het zal nog wat jaren geduld vergen eer ze terug mee zullen doen voor de titel, laat staan die effectief binnen halen.

Goede test voor Malacia komt toch nog wel iets te kort voor de echte top. Maar heeft nog een heel voetbal leven voor zich.

2 oktober 2022 om 20:18

toonvs

Kom op, is een jonge gast. Maakt nu grote stap naar grotere club. Speelde tot nu goed, maar zit natuurlijk nog in zijn wen periode.

Is helemaal geen schande dat Malacia dol gespeeld werd. City is sws kanshebber 1 op de CL dit seizoen.

Voetbalzone, moeten wij die cijfers geven niet gewoon afschaffen? Hoe kan Martinez nu een 5.8 krijgen terwijl hij er 6 om de oren heeft gekregen? Hij doet gewoon helemaal niets?

2 oktober 2022 om 20:30

Tja, er zijn wat ajacieden die het niet kunnen verdragen dat Martinez het niet goed heeft gedaan. Niks van aantrekken.

2 oktober 2022 om 22:19

Als ik het goed lees zijn er veel Feijenoorders die recht praten wat krom is. Malacia speelde gewoon slecht. Kan gebeuren, maar dat is een feit.

Allemaal leuk en aardig, maar United wordt nu afgemaakt alsof dit 2 gelijkwaardige teams waren... City heeft veel meer waarde op het veld staan, Guardiola heeft zijn team jaren kunnen samenstellen en hij heeft jaren de tijd gehad om zijn filosofie erin te slijpen. Van dit United zou (bijna) niemand in de basis staan bij dit City. De meeste zouden niet eens op de bank zitten... Ten Hag moet het hiermee doen. Hij is op zoek naar de speelstijl en samenstelling op het veld om met deze selectie zo goed mogelijk te presteren, maar dat zal echt met horten en stoten gaan. Zijn ploeg is niet zo goed. Is niet zo uitgebalanceerd. Is niet zo breed. Is niet zo ingespeeld (al.gaat dat overall de goede kant op). Ja, dan verlies je uit bij een gretig City.

3 oktober 2022 om 00:35

Helemaal eens met jou reactie. Maar in de voetballerij is het nu eenmaal altijd de waan van de dag die overheerst.

3/4 weken geleden las je hier enkel hoe goed Malacia is en dat 14 miljoen een absoluut koopje van voor Man U. Vandaag lees je dat Malacia en de rest van het team er geen reet van bakken en over een aantal weken is het weer hosanna.

Denk dat vrij weinig mensen hadden verwacht dat United ineens City van de mat ging spelen. Zoals je al zegt, een groot deel van de selectie van City speelt al jaren lang samen, onder de zelfde coach, het zelfde systeem, een team met alleen maar bizarre kwaliteit en daar hebben ze nu een absolute killer spits bij gehaald. Zou gek zijn als dat ineens op zo’n korte termijn veranderd.

Wel heel simpel om beide backs af te maken maar die drie voorin hebben verdedigend echt alles laten lopen, Antony deed nog wel een poging maar die Sancho en Rashford hebben echt een waardeloze mentaliteit.

2 oktober 2022 om 21:19

Juist. Waar was het middenveld die de aanvoer naar de City aanval zou moeten stoppen. En als ze de bal hadden, dan waren ze die een tel later kwijt.

Malacia die geel krijgt omdat zijn teamgenoot de bal op t middenveld zo verrot raakt dat ie aan de noodrem moet trekken.

Wat krijgen McT, Eriksen en Bruno dan wel niet? Een 0,5 ? Dat hele middenveld werd volledig overlopen. Een aanfluiting van de grootste orde. En ja... Man City wist daar wel raad mee.

Beide beentjes op de grond tegen de echte top. Sommige spelers kunnen beter geen interviews geven.




Ach, Foden scoorde 2 van zijn 3 goals vanuit het centrum. Daar had een andere verdediger dat over mogen pakken. Daarnaast scoort Haaland 3 goals en maakt 2 assists. Dus 5 van de 6 goals gaan recht door het midden, ja dit ligt echt aan de linksback... Als je dan een 1 geeft aan Malacia, doe dan ook een -3 voor Varane en een -2 voor Martinez, wat een stumpers.



Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren