Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Klaassen neemt geen blad voor de mond: 'Daar schaam je je wel voor’

Laatste update:

Davy Klaassen schaamt zich voor de twee recente verliespartijen tegen Liverpool en AZ. Ajax sloot de eerste zes competitiewedstrijden en het eerste Champions League-duel winnend af. De afgelopen week liepen de Amsterdammers echter tegen twee nederlagen aan. Zowel Liverpool als AZ won met 2-1 van Ajax. “We hebben ons laten aftroeven, verliezen twee keer en dat is onnodig. Daar schaam je je wel voor", aldus Klaassen.

De Amsterdammers kregen van Liverpool en AZ een lesje in druk zetten en werden prompt tweemaal afgetroefd. Het waren eigenlijk pas de eerste twee wedstrijden waarin dit gebeurde en Klaassen zag met lede ogen aan wat dit deed met zijn ploeg. Bij ESPN keek hij terug op de verliespartij tegen AZ. “We hebben ons laten aftroeven. We kwamen op voorsprong, maar ik heb de hele wedstrijd niet het gevoel gehad dat we domineerden zoals we dat willen. Je probeert in de tweede helft wat te forceren en je krijgt kansen, maar het is niet genoeg.”

“Het is een beetje hetzelfde als afgelopen dinsdag”, zo verwijst Klaassen naar het verlies in en tegen Liverpool. “Niet genoeg durven te spelen aan de bal als we onder druk komen. Dit zijn de eerste ploegen (AZ en Liverpool, red.) die een beetje druk gaan zetten en we raken in de war. Dat is niet de bedoeling. We verliezen twee keer en dat is onnodig, daar schaam je je wel voor”, zo oordeelt Klaassen hard.

Los van het spel van Ajax is de middenvelder ook ontevreden over zijn eigen speeltijd bij zijn club. “Af en toe mag je beginnen, maar het is teleurstellend als je niet mag invallen tegen Liverpool of dat je tegen AZ maar een helft speelt. De trainer weet dat ik er niet blij mee ben, als ik speel moet ik laten zien dat ik erin hoor”, zo klinkt hij strijdbaar. De komende tijd kan hij zich richten op het Nederlands elftal. Klaassen werd namelijk wel geselecteerd voor Oranje voor de komende twee Nations League-wedstrijden tegen Polen en België. “Op dit moment is het lekker om naar Oranje te gaan, maar aan de andere kant wil je ook zo snel mogelijk weer gaan winnen met Ajax.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is goed dat-ie niet tevreden is, maar om je nou te schamen voor een 2-1 nederlaag in Liverpool. Dat team is gewoon heel duidelijk een flinke maat te groot voor Ajax en zet druk met een intensiteit die ze niet gewend zijn bij Ajax. Zeker de jonge ventjes kunnen dat niet meteen aan. Wat wel opvalt is dat Bassey in de wedstrijden met tegenstand heel erg tegenvalt.

19 september 2022 om 10:06

@migi

Je weet zelf, Wzawzdb!!!!!

Nee begreep dat ook niet. Schamen om te verliezen van een topclub die veel beter is, die veel meer ervaring heeft, meer CL finales laatste jaren en veel meer topspelers.

19 september 2022 om 10:15

Denk niet dat het beschamend is vanwege de uitslag, maar vanwege het vertoonde spel. Denk dat we echt terug moeten gaan naar tijdperk De Boer voor een wedstrijd waarbij Ajax zo enorm vast is gezet en vrijwel niet gevaarlijk is geweest. Afgelopen jaren tegen Madrid, Bayern, Juve en Chelsea was het spelbeeld gelijk of zelfs in het voordeel van Ajax, maar tegen Liverpool (en grote delen AZ) had Ajax niks te vertellen.

19 september 2022 om 10:18

Tegen Az is dat idd raar aangezien Ajax zoveel meer kwaliteit heeft, maar tegen Liverpool toch niet? Als die hun dag hebben, ben je als Ajax gewoon kansloos met jongens als Berghuis, Rensch, Blind, maar ook Bergwijn die niet goed genoeg was voor een veel mindere club in Engeland. Ajax speelde in dat ene seizoen echt bizar goed, maar dat ligt ook aan een aantal buitengewone talenten die ze toen hadden zoals De Ligt, De Jong en Ziyech. Echter, dat seizoen is een uitzondering, niet de regel.

19 september 2022 om 10:22

Ik zeg al vanaf de eerste wedstrijd dat je Ajax onder druk moet zetten als je kans wilt maken. Tadic heeft totaal geen snelheid, komt geen pion voorbij en komt alleen maar in de bal, Bergwijn wil de bal ook alle ballen in z’n voetjes al heeft hij wel snelheid om diepte te kunnen maken. Kudus hetzelfde. Als je mensen hebt die over de laatste linie heen gaan, zorg je er voor dat ze meer naar achteren gaan waardoor het veld groter wordt maar doordat je geen diepte hebt is het heel makkelijk verdedigen voor ze. Kijk naar Taylor.

19 september 2022 om 12:09

@fcvoetbal23

Klopt niets van. Ajax heeft juist mensen die graag achter de verdediging duiken. Brobbey loert er constant op. Klaassen wil die ruimte constant induiken. Maar de keuzes van de trainer zijn anders. Is zijn goed recht, maar dan ook op de blaren zitten als je weggeblazen wordt door tegenstanders omdat ze geen enkele dreiging in de diepte axhter de laatste linie voelen.

19 september 2022 om 10:39

We hebben het wel over een Liverpool dat ook zwaar uit vorm is. Ik vond Liverpool helemaal niet zo fenomenaal spelen tegen Ajax maar Ajax gaf Liverpool alle tijd en ruimte om hun spelletje te spelen

19 september 2022 om 11:07

Eh? Liverpool gaf Ajax vooral gewoon geen tijd en ruimte, en Ajax kwam overal twee stappen te laat. Het Liverpool van deze week was vijf klassen beter dan het Liverpool tegen Napoli door de aanwezigheid van Matip en Thiago. Ook Jota maakte gewoon een enorm verschil.

Ik heb woensdag in ieder geval geen Liverpool gezien wat 'zwaar' uit vorm is, en we hadden als Ajax zijnde gewoon mazzel dat de laatste pass niet goed was, of de afwerking onnauwkeurig bleek. De intensiteit en het bizarre drukzetten was gewoon als vanouds en dan is het geen schande dat je er niet aan te pas komt.

19 september 2022 om 13:00

Tja, PSV was ook uit vorm tot gistermiddag. Feit blijft dat ze een team vol toppers zijn. Uh, Liverpool, niet PSV.

19 september 2022 om 14:12

Tegen Napoli waren ze nog slechter inderdaad, maar Napoli heeft meer kwaliteit in huis dan Ajax en bood ook veel beter weerstand. Die klapten er bovenop vanaf minuut 1. Het Liverpool wat ik tegen Ajax bezig zag was heel ver verwijderd van het niveau van het Liverpool van vorig seizoen

19 september 2022 om 14:23

Ja dat is beschamend, omdat ze precies hebben gedaan zoals jij het verwoord. Oh we spelen tegen het grote Liverpool, we moeten alles aanpassen. Echter de realiteit was, dat ajax in een hele positieve flow was en Liverpool het totaal kwijt. Ze verloren niet voor niets van Napoli, dat echt niet veel beter is dan ajax. Ajax had gewoon met hetzelfde risico moeten spelen als ze altijd deden en dan hadden ze of dik gewonnen van Liverpool of als Liverpool de oplossing voor het ajax spel zou weten dik verloren. Nu leek het werkelijk nergens op en zou je deze pot bijna altijd verliezen of heel onterecht gelijk kunnen spelen.

19 september 2022 om 18:09

Score is/was niet vernederend. Het veldspel (totale gebrek aan enig voetbal) is/was vernederend. Liverpool-Ajax was een wedstrijd zoals ik 10-15 jaar geleden moest aanschouwen.. totaal ongekend onthutsend niveau als je kijkt naar de laatste 5 jaar. Persoonlijk vind ik Bassey geweldig. Aan alles kan je zien dat het een pure verdediger is, een mandekker. Moet zeker nog verder groeien hoor, is er nog niet. Maar alleen al aan zijn aanname en dribbels kan je zien dat het geen voetballende verdediger is. En dat is helemaal prima met een timber naast je. Bassey wordt met regelmaat in de steek gelaten door blind en/of timber, die naar mijn inzicht in bepaalde wedstrijden veel te veel drang naar voren hebben en Bassey het grotendeels alleen mag oplossen.

Ajax kan ook moeilijker onder de druk uit voetballen dan voorheen.
Het team heeft voetballers verloren die beter aan de bal wren en sneller konden handelen dan hun vervangers.
Neem mazraoui voor rensch, Martinez voor bassey en ook gravenberg voor taylor.
Plus een matige tadic. Dat zijn 4 spelers en gaat het moeizaam.

19 september 2022 om 10:06

Helemaal eens. Ik vind vooralsnog vooral Bassey aan de bal nog ongemakkelijk ogen. In mijn ogen is dat nu (nog) een "sloper" die naast een voetballende verdediger hoort te staan. Echter zorgt de tegenstander er wel voor dat Bassey de opbouw moet gaan verzorgen, aan hem dus de taak zsm z'n spel aan de bal te verbeteren. Ik ben benieuwd.

19 september 2022 om 10:35

Bassay kan het niveau niet aan. Ajax komt extreem onder druk te staan omdat Bassay zo ongelooflijk onzeker is aan de bal en dat weet de tegenstander. voor bijna 30 mln. hoop je toch een zekere jongen te halen, maar ik hoop dat er iemand in de jeugd zit die dit ongemak kan vervangen.

19 september 2022 om 10:49

Hij heeft ook weinig hulp aan de linkerkant dus vaak staat hij twee man te verdedigen in zijn eentje

19 september 2022 om 11:43

Precies dit dus Bassey krijgt gewoon meer te doen omdat een blind hem verdedigend niet kan helpen en aan Taylor ervoor heb je ook niks aan

19 september 2022 om 11:51

Wat een onzin.
Als een team zo onder druk komt ligt het probleem een linie naar voren.
Het begint bij de aanval die bij balverlies weigert mee te lopen
Het middenveld die maar overlopen wordt. Taylor en Berghuis verdedigen niet mee. Dus er komt ontzettend veel druk op de defence.
Gecombineerd met backs die niet kunnen verdedigen. Wat verwacht je dan van Bassey?
Die schakelt zijn eigen man gewoon altijd uit.

19 september 2022 om 12:32

@lee112 Ik ben tevreden over bassey. Vind het een goede aankoop vooral verdedigend.
Maar voetballend is het minder dan martinez toch? Ik probeer alleen aan te geven dat je op voetballen gebied hebt ingeleverd. Ook bllnd word steeds langzamer en handeld steeds trager. Alles bij elkaar word ajax voetballend minder.

Dan tik je jezelf niet zomaar onder de druk vandaan.

19 september 2022 om 15:25

Dat is ook deels zijn eigen schuld omdat hij nooit naar links opendraait, maar naar binnen. Hij speelt de bal dus altijd terug naar de keeper ipv naar Blind. En Blind moet nou juist wel de bal hebben om onder de druk uit te voetballen, niet Pasveer.

19 september 2022 om 10:18

Het valt me ook op dat behalve Bassey, Tadic en misschien Alvarez er echt lichtgewichten op het veld staan. Als de tegenstander een beetje energie erin legt en het randje opzoekt (met Nijhuis is dat makkelijker), Ajax niet kan voetballen. Tel daarbij op dat Tadic in slechte doen is, Bassey en Alvarez middelmatig aan de bal zijn. Kudus scoort leuk, maar buiten dat is hij twee wedstrijden onzichtbaar geweest. De hele rechterflank is echt een downgrade van jewelste. Rensch is zoveel minder dan Mazraoui, en Tadic is absoluut geen Antony.

19 september 2022 om 10:19

Nou staan er buiten BMI bij AZ ook alleen maar lichtgewichten in het veld. Dan moet je gewoon aan je intensiteit werken als je je zo laat aftroeven, omdat ze niet per se fysiek minder zijn.

19 september 2022 om 13:13

Mwah, de Wit en Beukema zijn toch geen lichtgewichten...

19 september 2022 om 10:26

Zeker je hebt er mee ingeleverd maar wat ik mis is een middenvelder die je in kan spelen en iets doet met de bal. Ik zou daarom Kudus toch echt terughalen naar het middenveld en Brobbey in de spits zetten. Dan heb je nog een optie, mocht je niet onder de druk uitkomen.
Een middenveld met Alvarez, Taylor en Kudus kan je meer, en mocht het niet lukken kan het lang naar Brobbey die, in tegenstelling tot kudus, zijn duels met de rug naar de goal met een hoge bal wel kan winnen.

19 september 2022 om 11:02

Helemaal mee eens, vind ook dat de scouting zich erg veel op kracht heeft gericht en minder op techniek. Wat mij betreft mag je het lijstje ook aanvullen met Bergwijn ipv Antony. De puzzel leek makkelijk door de resultaten tegen de mindere goden, echter de laatste twee wedstrijden laten zien dat er echt werk aan de winkel is en de beste opstelling nog lang niet gevonden is.

19 september 2022 om 12:08

Klopt. Daarom scheelt het al als je Taylor en Tadic eruit haalt denk ik.
Op de positie van Taylor een Kudus. Op de positie van Tadic een Ocampos.
Rensch voor die Mexicaan, maar die is aanvallend denk ik niet beter dan Rensch wel verdedigend beter.

19 september 2022 om 13:31

Eens! Zo had je Gravenberch en Martinez. En daarvoor had je ook nog Frenkie en Lasse. Allemaal veel sneller in hun balbehandeling dan de spelers die Ajax nu tot haar beschikking heeft. Onder de druk uit voetballen en balbehandeling zijn slechts details, maar voor Ajax super belangrijk om hun eigen spel goed te kunnen spelen. Als dat niet goed gaat verlies je.

Klaassen mag echt in zijn handjes knijpen dat hij überhaupt het Ajax shirt aan mag trekken. Loopt af en toe op het juiste moment tegen een bal aan, maar veel meer is het niet. Oproep voor Oranje is ronduit belachelijk.

19 september 2022 om 10:13

Vond Klaassen gister juist goed invallen met meer strijd dan de andere basisspelers

19 september 2022 om 10:19

Jopie123. Leuk dat strijd, maar voetballen met Klaassen kan je niet. Is daarnaast ook nog eens traag waardoor hij niet meer box-to-box is. Wordt er echt non-stop uitgelopen als de tegenstander een counter heeft. Gisteren zag je zijn traagheid ook weer bij de actie van de Japanner. Met spelers als Klaassen ga je het sowieso niet redden in de CL. Ajax moet echt gaan doorselecteren volgend seizoen en daar is Klaassen er 1 van. Kan het niveau niet (meer) aan. Was het 1 of andere onbekende Deen geweest dan was die al lang op de transferlijst gezet en voetbalde die nu bij een FC Groningen. En dan zien wij hem over 2 maanden ook nog in een oranje shirt rondlopen. Is al eens gewogen en te licht gevonden voor oranje, maar is er toch weer bijgekomen. Doet toch pijn aan je ogen als je zo'n speler in oranje ziet rondlopen op 10.

19 september 2022 om 10:29

Echt belachelijk. Had Klaassen bij psv of Feyenoord gespeeld, dan was 'ie never nooit niet opgeroepen.

19 september 2022 om 11:10

Je bagatelliseert hem nu wel heel erg, maar ik vond het geroem om zijn doelpunten ook altijd erg overdreven. Scoort vaak omdat hij vaker in de 16 is dan de spits en duikt ook gewoon op, op de plekken waar een spits wil staan (eerste paal). Voegt opbouwend weinig toe omdat hij alleen maar bezig is met het loeren op een kans. Daar moet je als Brobbey of Haller helemaal gestoord van worden, omdat je gedwongen wordt elders positie te kiezen omdat hij er al staat.

19 september 2022 om 11:25

@baradona Loopt af en toe tegen de bal aan???Zelf nooit gevoetbald maar dat noemen ze instinct

19 september 2022 om 19:44

Eens, komt echt veel te kort voor wat je zou moeten nastreven als Oranje zijnde.

Het probleem was de opbouw dus wissel je Taylor voor Klaassen, ik snap dat dus echt niet typisch weer zo'n wissel om hem speeltijd te gunnen. Had dan Taylor 10 meter terug geschoven en laat Tadic en Bergwijn is wisselen van flank. Nu werd het probleem alleen maar uitvergroot.

19 september 2022 om 11:08

Taylor viel toch geblesseerd uit?

2-1 verliezen bij Liverpool is super knap voor een Nederlandse ploeg. Hou toch op man, bij Ajax beginnen ze echt te denken dat ze bij de betere ploegen van Europa zitten. Ze voeren goed beleid maar zolang je wisselspelers van grote clubs als belangrijke spelers haalt en elk jaar tegen het kaliber Benfica/valencia uit de CL vliegt heb je nog veel stappen te maken. En dat gaat een NL club niet lukken in het huidige voetbal.

19 september 2022 om 10:13

Wat is daar knap aan? Dat je met hangen en wurgen maar met 2-1 afgaat en totaal niet in het spel bent voor gekomen? Is dat knap?

19 september 2022 om 10:21

Lang 1-1 gestaan, nog een grote kans op 1-2 gehad niet zo ver voor het einde. Vind ik knap tegen een europese grootmacht ja. Als Valencia, Atalanta of Benfica zo verliest bij Liverpool zeggen ze jammer, pech dat we zo laat verliezen. Maar het grote Ajax had Liverpool even overal op het veld onder druk moeten zetten en onder alle druk van Liverpool uit moeten voetballen.

19 september 2022 om 10:41

Jij staart je blind op de uitslag maar het had net zo goed 5-1 kunnen zijn. Ajax kwam er totaal niet aan te pas en mag van geluk spreken dat het bij 2-1 bleef. Niks super knap het was gewoon dramatisch slecht

19 september 2022 om 11:04

Liverpool is ook gewoon zoveel maatjes groter als het een goede wedstrijd speelt en dat deden ze eindelijk weer een keer. Gewoon een normale wedstrijd.

Ajax is gewoon niet veel sterker dan de rest en zal zeker in de wedstrijden tegen Twente, AZ, PSV en Feyenoord gewoon goed moeten zijn en niet op 80% deze wedstrijden kunnen spelen. Persoonlijk vind ik Ajax alleen aanvallend sterk en voor de rest redelijk matig dit is goed gecamoufleerd de laatste weken door zwakkere tegenstanders maar zodra het teams zijn die gelijkwaardig/sterker zijn komt Ajax al snel in de problemen. Heel eerlijk Bassey, Rensch, Tadic en Blind halen gewoon vaak niet het niveau waar je naartoe moet streven. Ook in de breedte is het niet erg bijster sterk. Gelukkig krijgt Ajax zware potten pas na het WK want er is nog veel werk aan de winkel en over 2 weken zijn we het alweer vergeten aangezien ze over Go Ahead heen walsen en daarna wil ik het wel zien tegen Napoli.

Als je elkaar achter in iedere keer de al toe speelt kom je nooit onder de druk vandaan. Maar Schreuder laat nu al twee wedstrijden achtereen toe.

Ajax heeft gewoon aan kwaliteit ingeboet. Als Tadic je belangrijkste speler is, dan ga je gewoon niet meedoen Europees en doe je ook niet mee in de titelrace. En dan die rare Bassie achterin, die kan er ook niks van, haha!

Ik zou Taylor wel eens als linksback willen zien en Klaassen terug op het middenveld. Blind is een dure speler die het achterin moet neerzetten. Dit gaat de laatste tijd toch aanmerkelijk minder en ook aanvallend heeft hij niet direct een meerwaarde.

Wanneer gaat Schreuder eindelijk eens het licht zien en pleurt hij Tadic op de bank? Hij voegt gewoon Niets meer toe en het spel lijd eronder. Toon eens ballen en laat zien wie de manager is.

Bergwijn-Brobbey-Berghuis
Taylor-Kudus-Alvarez
Wijndal-Bassey-Timber-Rensch/Sanchez

En terecht. Zoals gister werd gespeeld moet je je ook doodschamen. Waardeloze manier van spelen, waardeloze mentaliteit en waardeloze trainer die dit erin heeft gebracht. Als Ajax speler moet je je ook echt doodschamen als je je als team gaat aanpassen aan een club in de Ed.
Het is goed dat Klaassen dit zo voelt, want dan is er direct iemand die dit binnenkamers wel gaat aankaarten. Klaassen lijkt me ook wel zo'n type die hier echt wel wat van gaat zeggen. Dat hij dit ook zo openlijk zegt brengt hopelijk ook wat te weeg.
Stiekem hoop ik dat dit al de eerste scheurtjes zijn tussen spelers en Schreuder. Want wat mij betreft mag die vandaag al weg. Het zal voorlopig ijdele hoop zijn, maar okey.

Tja er was weinig aan de hand tot die rensch az in het zadel hielp. Het zal wel beter moeten maar ik vind de paniek een beetje overdreven. Az uit kan je verliezen en Liverpool hoef ik niet over te beginnen.

Niks aan de hand nog👍🏻

19 september 2022 om 11:44

Paniek is onnodig, maar AZ is wel de bevestiging dat we voetballend achterin te matig zijn. Met Martinez en Nous heb je gewoon veel voetballend/opbouwend vermogen ingeleverd. Daardoor krijg je nu continue dat zenuwachtige gedoe en/of de lange bal bij wat druk van een goede tegenstander. En die lange bal ga je niet winnen met Kudus, Tadic en Bergwijn.

19 september 2022 om 13:10

Ben ik met je eens. Ik heb daarom wel liever brobbey in de spits omdat je dan sneller de lange bal kan vasthouden dan met kudus.

Toch een enorm compliment voor AZ dat het in 1 adem wordt genoemd met Liverpool. Toch een teken dat we weer de weg omhoog hebben ingeslagen.

Maar het spel is ineens ook heel anders. Waarom draaien alle spelers meteen terug als er een speler op ze af komt. Dat hebben we in jaren niet gezien. Alles gaat terug en met een tempo waar m’n oma met de rollator nog in mee kan. Te traag voor woorden. Een alvarez had gister zoveel momenten dat hij vooruit kon draaien en alle ruimte van de wereld voor zich had. Maar nee alles moest terug gedraaid worden. Een frenkie de jong had daar gewoon z’n bekende draai naar voren gedaan en bam je aanval kan beginnen. Tadic op rechts is gewoon met een man minder spelen. Alle vastigheden zijn weg. Geen backs die mee opkomen. Een speler in de spits die geen spits is en de bal veel te lang bij zich wil houden. En een coach die ziet dat het niet loopt maar wederom helemaal niets doet en pas in de 80ste minuut denkt joh laat ik wat gaan veranderen. Paar weken geleden was het een en al beweging voorin waar je als tegenstander helemaal niets tegenover kon zetten. Nu…nu zien we alleen pasveer aan de bal.

Man man. Die Klaassen is wel echt een jankerd hoor. Ik hoor niemand die zoveel zeurt om speeltijd als hem. Je bent een matige voetballer die vaak op de goede plaats staat. Je speelt bij Ajax, daar mag je al heel blij mee zijn met je beperkte kwaliteiten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren