Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Burak Yilmaz liep boos weg voordat interview bij ESPN kon beginnen

Laatste update:

Burak Yilmaz stond zaterdagavond na de met 1-1 gelijkgespeelde wedstrijd bij NEC klaar voor een interview bij ESPN, toen hij plotseling boos wegliep. Presentator Milan van Dongen gaf aan dat het gesprek in het Engels plaats zou vinden en dat zag de Turkse aanvaller van Fortuna niet zitten. Daarop beende hij weg en kwam hij ook niet meer terug.

Fortuna leek lang op weg naar de eerste overwinning van dit seizoen. Het was tegen de verhouding in op 0-1 gekomen bij NEC dankzij een juweeltje van Oguzhan Özyakup en trachtte met kunst- en vliegwerk de drie punten over de streep te trekken, maar diep in blessuretijd ging het alsnog mis. Pedro Marques werkte de 1-1 tegen de touwen en dus moest Yilmaz met de pest in zijn lijf een interview gaan doen. Dat hij akkoord ging was al bijzonder, aangezien hij eerder nog geen interviews wilde doen.

Toen de aanvaller van Fortuna klaarstond en het interview bijna begon, kreeg hij te horen dat er in het Engels gesproken zou gaan worden. Dat zinde Yilmaz allerminst. "Hij ging boos weg toen hij hoorde dat het in het Engels moest", vertelt Van Dongen zondagochtend tijdens Goedemorgen Eredivisie op ESPN. Hij was zaterdagavond ook de verslaggever van dienst in het Goffertstadion en kreeg Yilmaz dus niet te spreken. Later vroeg hij aan Dominik Vergoossen, de interim-trainer van Fortuna, hoe dat kan.

Die zei van niets te weten. "Ik heb hem in de kleedkamer zien zitten, maar verder heb ik geen idee", meldde Vergoossen. "Ik heb daar de groep toegesproken en verder is mij niets verteld over het interview van Burak. Van mij mag hij hier zeker komen staan, maar goed. Ik weet het verder ook niet. Ik ga daar niet over." De uitwedstrijd in Nijmegen was het laatste wapenfeit van Vergoossen als interim-trainer, want vanaf maandag neemt Julio Velázquez het stokje over. De Spanjaard is de nieuwe trainer van Fortuna.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lijkt me raar dat ie wegloopt omdat het intveriew in het engels gaat, wouw die het in het turks hebben?

11 september 2022 om 14:48

Zou mij niks verbazen voor prinses Burak

11 september 2022 om 14:58

Er scheen van tevoren zijn afgesproken dat er een Turkse vertaler bij zou zijn. Maar die haakte om een of andere reden af.

11 september 2022 om 15:01

Deed hij in Lille ook alleen de interviews in het Turks?

11 september 2022 om 15:05

Ja, hij spreekt geen Engels of Frans.

11 september 2022 om 16:55

Bijzonder dat je zo wereldvreemd bent als je als voetballer overal in het buitenland komt

11 september 2022 om 17:13

Heb je Messi wel eens Engels zien spreken op uitreiking van Ballon D'Or? En dat is 1 van de beste voetballers ooit.

11 september 2022 om 17:30

Nope, maar Messi spreekt met zijn moedertaal een wereldtaal (Spaans) en heeft tot vorig jaar nooit in een land gespeeld waar Spaans niet de voertaal was. Als je Turks bent (of Nederlands, of Zweeds, etc.) zul je over het algemeen iets sneller een tweede of derde taal moeten leren om jezelf fatsoenlijk verstaanbaar te maken in andere delen van de wereld dan je eigen land.

11 september 2022 om 17:55

Ik wilde alleen maar aangeven dat het niet zo gek is dat voetballers niet standaard Engels spreken. En Spaans kan over veel landen als moedertaal gesproken worden maar in vele Europese landen dus niet. Buiten Spanje in Europa al zowiezo niet. Portugal heeft Portugees en Italië Italiaans waar Frans of Engels ook niet standaard is om het te spreken. En dan heb ik het nog niet eens over de Balkan of Rusissche landen. Maar zijn wel Europa. Het punt is dat we verwachten dat ze net zo ver zijn als in NL met aanleren van talen maar is niet vanzelfsprekend. De cursussen en verplichte leerstoffen hebben ze niet in dat soort landen of niet goed genoeg. En ja je hebt gelijk dat je meer mag verwachten van zo een voetballer als Burak, maar is verder zijn keuze net als bij meerdere voetballers die deze talen niet beheersen.

11 september 2022 om 14:59

In Turkije is het niet vanzelfsprekend dat mensen engels spreken. Voor zover ik het weet kan Burak geen engels. Hij kon niks anders dan weglopen of er moest een tolk bij zijn. Wat in Turkije standaard is.

11 september 2022 om 15:14

Ik mag aannemen dat jij nu dus wel bezig is met een cursus Engels? Of denkt hij dat hij als coach zijn carrière kan voortzetten in het Turks?

11 september 2022 om 15:25

Misschien volgt hij nu wel cursus Engels in Nederland, maar een interview geven wil je toch liefst in je moedertaal geven, als je Engels nog heel zwak is.

11 september 2022 om 15:53

Heeft hiervoor 2 jaar bij Lille gespeeld, als je dan nog geen woord Engels spreekt lijkt het me sterk dat hij het nu wél wil gaan leren. Iets wat wel zal gaan moeten als hij hier z'n trainerscarrière wil gaan starten.

11 september 2022 om 16:10

In Frankrijk heb je niks aan Engels, ze spreken gewoon Frans terug daar. Gewoon een tolk inhuren, klaar. Je moet je beloftes wel nakomen als espn

11 september 2022 om 16:40

Die tijd is wel geweest hoor.
Ben nu in frankrijk, engels gaat bij de mensen onder de 50 heel prima

11 september 2022 om 17:31

Nou dan verschillen wij van mening. Ben zelf ook 2 x in Frankrijk geweest afgelopen 2 maanden, maar zelfs op Internationale wegen bij tankstations spreken ze alleen Frans of vertikken het om Engels te spreken. En ik spreek ook geen Frans. Nooit gehad op school in NL.

11 september 2022 om 19:56

Messi woont nu ook al een jaar in Parijs en spreekt geen Frans én geen Engels. Gaan we hem ook bashen?

11 september 2022 om 20:14

Nee, absoluut niet. Dat mag hier niet.

11 september 2022 om 16:58

Prinsesje Burak is hier niet van gediend. Wat laat die vent zich kennen zeg in die paar weken dat hij hier voetbalt. Wat een aanwinst voor Fortuna, not.... En dan te bedenken dat hij voor jaren is vastgelegd, veel succes in de KKD komend jaar Burak! Kloostertje nonnen in Vught zal wonderen doen!

In welke taal dacht hij dan dat dit interview zou zijn?

11 september 2022 om 15:33

Nederlands..🤷‍♂️

11 september 2022 om 16:58

Turks, iemand die geen Engels of Frans spreekt is het toch logisch dat hij praat met de taal die hij beheerst. Dat is hetzelfde als bij Zuid-Amerikaanse spelers die nog nooit buiten landsgrenzen zijn geweest. Ooh wacht, Burak is Turks dus behandelen we hem anders want elke Turk uit Turkije kan Engels he. Nou wordt er net gedaan alsof hij boos weg is gelopen terwijl er geen tolk is geregeld of is afgehaakt. En met zoveel Turken in NL heeft niemand anders hem bij kunnen staan als tolk?

11 september 2022 om 17:05

Hij heeft ook bij Lille gespeeld he? Ik vind het verre van professioneel dat hij blijkbaar alleen Turks praat. Je krijgt nogal vorstelijk betaald (vooral bij Lille) dan mag je daar echt wel iets voor doen.

11 september 2022 om 18:14

Lille is kampioen geworden mede dankzij Burak zijn goals, dus voor het vorstelijke salaris heeft hij meer dan zijn steentje bijgedragen. Vraag dat maar aan Lille supporters wat ze belangrijker vinden. Jammer dat hij de talen niet beheerst maar niet meer dan dat.

Wat heeft fortuna toch een mega groote fout gemaakt om dit figuur binnen te halen

11 september 2022 om 18:19

Nouuu, even kijken of het allemaal wel klopt wat de media roept. Het lijkt wel een hetze geworden dat alles wat met Burak of Fortuna te maken heeft tegenwoordig negatief in het nieuws moet komen.

En 80% van de gassies hier al meteen als aasgieren op reageren.

12 september 2022 om 08:54

Hoezo? Omdat hij geen nederlands of turks spreekt? Moet hij daar dan blijven staan en geen antwooden gaan geven?

Wat een lafaard toch. Ik zou in de winterstop afscheid nemen van deze man.

11 september 2022 om 15:10

Inderdaad. Leuk zo'n grote naam, maar aan zo'n geflambeerde Turk heb je weinig op deze manier. Ik voorspel dat dit met de week erger gaat worden. Onprofessionele laflul dat het er is, hoezo ben je te beroerd om in het Engels te antwoorden. Zelfs als dat niet je sterkste punt is, kun je nog je best doen en respect hebben voor de kijekrs en de verslaggever. Tadic staat toch ook elke week wat voor de camera te stamelen?

11 september 2022 om 16:46

Die geflambeerde Turk heeft een naam, wat een emotie spat er van je reactie af omdat meneer geen interview wilt doen, wees een vent en geen drama queen meid.

11 september 2022 om 17:08

@shevanr7: Die emotie heb jij net zo Sheva. Dit is toch gewoon bizar en mag je benoemen? Je mag toch wel vragen van een speler die ook al 2 jaar in Frankrijk heeft gespeeld dat hij iets anders dan alleen Turks kan praten? Zeker als hij blijkbaar degene is die alles bepaald binnen de club. Wees dan een vent en durf kritisch te zijn ipv in z'n kont te kruipen en alles voor zoete koek willen nemen. Hij heeft genoeg geld voor de nonnen van Vught, maar je moet het wel willen.

11 september 2022 om 17:16

@4ever4Ajax, ik heb het erover dat hij Burak een geflambeerde Turk noemt en vervolgens een laflul noemt, dat jij dat allemaal best vind mag jij weten maar ik vind het een tikkeltje te ver gaan, bij Galatasaray speelt van Aanholt bijvoorbeeld, moeten wij hem ook een Hollandse lulhannes noemen omdat hij nog steeds niet in het Turks een interview kan afleggen? Nee want in Turkije word je bij je naam genoemd en word je afkomst achterwegen gelaten, moeten ze in Nederland ook eens proberen ipv te doen alsof iedereen multicultureel is.

11 september 2022 om 17:40

ik vind het ook laf en onprofessioneel van Yilmaz en ja, het is nogal vurig hoe hij reageert nietwaar? Gewoon omdat je in het Engels gevraagd wordt een gesprekje aan te gaan.

Je vergelijking met Van Aanholt gaat niet op. Die wil toch prima een interview in het Engels doen? Van hem kun je niet per se verwachten dat hij in het Turks een interview doet, zoals Yilmaz dat ook niet in het Nederlands wordt gevraagd.

11 september 2022 om 18:31

Maar moet je een interview in de taal spreken van het land of is het voldoende om 1 wereldtaal meester te maken zodat je gewoon je werk kan doen?

11 september 2022 om 19:17

Raar voorbeeld, er wordt toch niet gevraagd of hij in het Nederlands het interview doet? Gewoon in het Engels, zoals van Aanholt ook spreekt

Burak wilt dat Turks de voertaal wordt bij Fortuna blijkbaar. Kan beter bij Medipol gaan spelen. Dadelijk mag je in de kantine alleen nog maar sucuk eten en draaien ze in de kleedkamer alleen nog Tarkan.

11 september 2022 om 15:11

Bij elke goal gaat de omroeper toeteren?

11 september 2022 om 15:41

Net als dat je bij een Volendam alleen de Hollandse cultuur moet volgen en alleen maar stampot voorgeschoteld krijgt in de kantine, niet vergeten dat je jezelf klem moet zuipen tijdens de 3de helft anders is het niet meer typisch Hollands he.

11 september 2022 om 15:44

Niet zo zuur doen joh kardesh. Ben maar een beetje aan het dollen. Seni seviyorum lan.

11 september 2022 om 15:48

Begrijp ik, word wel irritant als dit onder elke Fortuna/Burak topic word neergezet.

11 september 2022 om 15:49

3x raden in welk land Volendam ligt

11 september 2022 om 15:51

3x raden welk land aangeeft dat zij multicultureel zijn en respect hebben voor alle culturen.

11 september 2022 om 15:56

In ieder geval niet het turkije van erdogan

11 september 2022 om 15:59

Klopt daar worden de buitenlandse spelers op handen gedragen en niet de grond in getrapt vanwege hun afkomst meneer de duiveltje.

11 september 2022 om 16:04

Natuurlijk, Burak wordt de grond in getrapt vanwege zijn afkomst en niet vanwege zijn eigenaardigheden. Als hij gewoon zijn ding deed zonder te klagen zou niemand over hem vallen.

11 september 2022 om 16:11

Ja, Burak is gewoon een geboren winnaar. In Nederland willen jullie allemaal Frenkie de Jong types, de ja knikkers..

11 september 2022 om 16:47

Ironisch als je de Europese prijzenkasten van Nederlandse clubs en Nederlandse gouden bal winnaars vergelijkt met de geboren winnaars uit Turkije. En dat met een veel kleinere bevolking! Misschien moeten ze in Turkije ook maar vaker ja gaan knikken.

11 september 2022 om 16:52

Shevanr7

Vreemd want ik kan me herinneren dat jongens als Tadic bij Ajax, Alex en Gomes bij PSV, Kashia bij Vitesse, Guidetti bij Feyenoord als goden worden behandeld bij hun clubs en vaak geliefder zijn dan de lokale jongens. En ik kan nog uren doorgaan met namen noemen maar daar heb ik geen zin in. Weet je wat het is? Zolang een speler geen herrie schopt (en een klein beetje kan ballen maar zelfs dat is geen vereiste) worden ze wel gewaardeerd. Stop maar met dat slachtoffer gedoe de hele tijd, het wordt een beetje triest zo.

11 september 2022 om 17:02

In Holland. Wie verzint zulke landennamen zeg? Hol land 😁

11 september 2022 om 17:17

Haha, als FdJ een jaknikker zou zijn dan had ie allang bij Man.U. gezeten. Een grote bek hebben staat niet synoniem voor het hebben van karakter. Burak heeft gewoon een irritante en autoritaire houding wat niet meer in deze tijd past, niet in Nederland en ook niet in Turkije. Dat jij dit gedrag verdedigt zegt meer iets over jouw volgzame aard…

11 september 2022 om 17:48

Holland is geen land, wel zijn er twee provincies die zo heten.

11 september 2022 om 18:17

Sanderk91, bedankt dat je me verbeterd op mijn grappig bedoelde benaming. Wist natuurlijk niet dat het Nederland is. 🙃

Mocht dit echt waar zijn, dan begint Burak wel vervelend te worden hoor. Het is leuk dat we zo'n, relatief, grote naam in de Eredivisie hebben rondlopen, maar met dit soort gedrag ben ik er persoonlijk gauw klaar mee.

11 september 2022 om 15:03

Hoezo, hij spreekt geen Engels en er was afgesproken dat er een Turkse tolk zou zijn. Hij is lekker in de val gelokt door espn.

11 september 2022 om 15:14

Bronnen? Of wil je goedkoop scoren? Vast dat laatste.

11 september 2022 om 15:19

Hoezo in de val, als hij geen engels kan verstaan dan loopt hij toch niet in de val.

11 september 2022 om 15:27

Met espn was afgesproken dat er ook een tolk bij zou zijn bij de interview, maar dat was niet het geval, waardoor hij wegliep

11 september 2022 om 16:05

Dat was mij niet bekend Quaresma. Dat maakt het wel enigszins een ander verhaal.

11 september 2022 om 15:28

Je zegt het goed, een relatief grote naam. Begrijp me niet verkeerd, het was natuurlijk voor Fortuna een aardige stunt om hem binnen te halen, maar ik vond alle heisa die bij zijn komst kwam kijken al behoorlijk overdreven. In het Turkse voetbal natuurlijk een grote meneer maar het is natuurlijk geen voormalig internationale topspeler van Bayern, Madrid of Juventus die ze binnen haalden. Het is een goede spits die het voornamelijk bij Turkse clubs heeft laten zien plus bij Lille en die nu op z’n 37e komt afbouwen in de Eredivisie. Nogmaals, voor Fortuna een mooie transfer maar je moet jezelf dan afvragen of het alle onrust die er bij komt kijken waard is. Vraag stellen is hem beantwoorden wat mij betreft gezien de afgelopen weken.

Klein kind en een slechte verliezer. Wat denkt Yilmaz dan? Dan het interview in het Turks is?

Iemand vertelde in datzelfde programma dat in Turkije het normaal is dat de spelers daar geen interviews geven en de journaille dat ook accepteert en wij het hem daarom ook niet zo kwalijk moeten nemen. Ik vind dat Fortuna hem juist daarop mag aanspreken dat de gewoontes hier verschillen tov Turkije. Persoonlijk vind ik dat je als aanvoerder altijd klaar moet staan om het publiek te woord te staan.

11 september 2022 om 15:02

Wie gaat hem daarop aansprenen dan? Burakkie bepaald alles binnen die club volgens mij.

11 september 2022 om 15:04

Onzin, maar in Turkije wordt niet verwacht dat iedereen Engels spreekt, dus je hebt altijd een tolk voor buitenlandse spelers.

11 september 2022 om 16:10

Quaresma, we zijn hier in Nederland niet in Turkije. Hier zijn onze waarde normen en gebruiken en is er volgens mij nooit een tolk aanwezig. Als dat in Turkije wel zo is, prima. Ieder zijn ding.

11 september 2022 om 16:13

Ja, dan moet je maar alleen spelers halen die Nederlands en Engels spreken. Veel succes!

11 september 2022 om 18:37

Spaans mag ook , is ook een wereldtaal...

11 september 2022 om 19:12

Ik dacht dat hij in Nederland voetbalde

Complimenten voor de schrijver van dit artikel!

Ik lach me krom. Graag meer van dit soort omschrijvingen van absurditeiten.

11 september 2022 om 15:02

Aanpassen of opzouten die burak hij denkt dat hij messi is

"presentator Milan van Dongen gaf aan dat het gesprek in het Engels plaats zou vinden en dat zag de Turkse aanvaller van Fortuna niet zitten."

Wat had hij dan verwacht? Je bent voetballer in een ander land en dan moet je je verstaanbaar maken. Echter vraag ik me af of hij Engels kan. Dan wordt het natuurlijk een ander verhaal. Maar om dan vervolgens geirriteerd weg te lopen, dat is wel vreemd. Ook raar dat je als speler in Europa niet de tijd neemt om Engels te leren. Dat is misschien wel de makkelijkste taal ter wereld en de taal die het snelste te leren valt.

11 september 2022 om 15:21

Voor een Nederlander wellicht, maar ik denk dat een gemiddelde Turk meer moeite heeft met het leren van de Engelse taal. Nederlands en Engels lijken (grammaticaal) ook veel meer op elkaar.

Dat neemt uiteraard niet weg dat Burak in de afgelopen vijftien jaar makkelijk Engels op werkniveau had kunnen spreken. En al helemaal als je profvoetballer bent (geld speelt dan geen rol).

11 september 2022 om 15:29

Waarom zou hij Engels moeten leren dan? Hij heeft gevoetbald in Turkije, China en Frankrijk. Juist als je veel geld heb en verdien, ga je toch niet engels leren. Ze moesten gewoon een tolk hebben zoals afgesproken. King Burak is belazerd door espn. Wat een heksenjacht tegen Burak zeg.

11 september 2022 om 15:49

Grappig dat je alle landen opnoemt waar die heeft gevoetbald, denk je dat hij ook Turks tegen zijn Chinese en Franse collega's sprak? Tegenwoordig heb je zoveel nationaliteiten in een team, een beetje Engels leren kan dan geen kwaad volgens mij? Een heksenjacht is overdreven, als hij gewoon zijn ding deed en die gekkigheden van hem achterwege liet dan zou niemand een verkeerd woord over hem reppen.

11 september 2022 om 16:13

Quaresma, vind het herl bijzonder hoe hardnekkig jij Burak verdedig. Het is volstrekt normaal dat als je internationaal werk je die taal leert. Maar op zijn minst wat Engels leert .

11 september 2022 om 16:42

@cimbom52 - Mua, ik moet zeggen dat Turken relatief makkelijk talen oppikken. Maar goed, ik weet niet hoe dat gaat in Turkije op het gebied van taal-opleiding. Daar kan ik dus niet over oordelen. Vandaar dat ik me niet te nadrukkelijk wou uitlaten over deze kwestie. Het is ook niet het einde van de wereld. Het is alleen niet verstandig om vervolgens geirriteerd weg te lopen. Ik denk dat clubs daarin ook wel te hulp kunnen schieten. Een (engelse) taalcursus is geen overbodige luxe.

11 september 2022 om 16:45

@quaresma19o3 - Omdat Engels de gangtaal is en (inmiddels) de wereld. Het is de meest grootschalige taal ter wereld. Ik denk dat je er in deze tijd goed aan doet om Engels te kunnen. Maar goed, zoiets heeft ook te maken met de gang van zaken in een land. Hier in Nederland leer je Engels en Duits al vrij snel, terwijl Latijns en Spaans ook al mogelijkheden zijn op de middelbare school naarmate het leerniveau hoger wordt. Elk land is op dat gebied anders.

Triest dat je als voetballer met zoveel internationale ervaring niet in staat blijkt om een paar Engelse woordjes achter elkaar te plakken en wat open deuren in te trappen voor de camera.

Hoe communiceert hij met zijn medespelers?!?!

11 september 2022 om 15:21

Hij in het Turks. De rest Nederlands of Engels..

11 september 2022 om 15:23

ah merci, nu vallen de puzzelstukjes op hun plaats

11 september 2022 om 18:39

Ik heb ook gehoord dat hij Seuntjes op een cursus Turks heeft gezet voor betere communicatie met hem... Hij had zijn toets echter niet gehaald en daarom moest hij op de bank tegen NEC

11 september 2022 om 15:30

Alsof elke voetballer engels spreekt komop zeg!

11 september 2022 om 15:36

plaats rust vriend,

wat is dat voor een excuus wanneer het over de aanvoerder (en semi-beleidsbepaler?) gaat?

Als je geen engels spreekt, is dat inderdaad geen punt in je eigen competitie, maar in het buitenland waar de rest jouw taal niet spreekt is het verre van handig. dubbel als aanvoerder, hoe gaat hij het gesprek aan met de scheids??

11 september 2022 om 15:44

Zucht… hij kan wel Engels maar alleen de basis, hij kan niet een uitgebreide interview geven in het Engels, hij kan zichzelf ook voorschut zetten net als een Tadic met zijn irritante gebrekkige Nederlands na al die jaren dat hij in Nederland woont, niet om aan te horen.

11 september 2022 om 15:49

Tadic staat er wel. Burak rent als een klein kind weg..

11 september 2022 om 15:51

he geen punt dat hij zich niet bekwaam voelt in de engels taal, ik zeur niet dat hij het interview liet schieten. neemt niet weg dat dit een behoorlijk drempel kan zijn in zijn aanvoerderschap en in de communicatie met zijn medespelers.

11 september 2022 om 15:55

De heksenjacht op Burak en zijn afkomst irriteert mij mateloos, Burak kan heus wel communiceren in het Engels alleen doet hij geen uitgebreide interviews met zijn gebrekkige Engels, hij heeft ook in Frankrijk gespeeld bij een club dat gerund word door een Fransman, denk je dat zij speciaal Turks hebben geleerd om te communiceren met hem?

11 september 2022 om 16:02

Wat een onzin. Alleen omdat hij Turks is vind je de kritiek die hij krijgt meteen een heksenjacht?

11 september 2022 om 16:03

oke duidelijk hoe jij in de wedstrijd staat. dom van mij dat ik heb geprobeerd het gesprek aan te gaan.

hier ik mats je en bevestig je punt zodat je niet meer inhoudelijk hoeft te reageren op een (naar mijn mening) redelijke vraag. je hebt gelijk!!!! die fransen hadden allemaal turks moeten leren toen hij kwam!!! neigt naar rascisme!

11 september 2022 om 16:06

Nee omdat telkens zijn afkomst erbij betrokken word, bij andere spelers gebeurd dat niet, sinds zijn komst is het al Turk dit Turk dat.

11 september 2022 om 16:14

Het gaat er om dat hij als aanvoerder blijkbaar niet eens kan communiceren met zijn medespelers. Als was hij een Bulgaar, wat boeit het

11 september 2022 om 16:15

Bro laat ze, veel tokkies hier

11 september 2022 om 16:18

Bij andere spelers die lopen niet weg, ondanks gebrekkig Engels.

11 september 2022 om 16:25

Quaresma, ze herhalen elkaar allemaal en dan word er gezegd dat jij goedkoop wilt scoren door iemand… maar goed laat lekker zitten idd.

11 september 2022 om 16:46

“Bro”, en dan praten over tokkies.. Ik werk veel in Singapore, zie je het voor je dat ik daar alleen Nederlands of Frans spreek? Je moet je toch verstaanbaar maken in het land waar je werkt. Ook voor het dagelijks leven.

Burak kan geen Engels, dus dat interview had hij sowieso al niet kunnen geven zonder tolk. Wellicht is hier tussen de club en Burak een afspraak over gemaakt over het inhuren van een tolk. Ik meen me te herinneren dat dit ook bij Lille het geval was.

Overigens spreekt het meerendeel van de Turken in Turkije, en datzelfde geldt in meer of mindere mate ook voor Grieken en Italianen, niet of gebrekkig Engels.

11 september 2022 om 15:31

Bro gewoon heksenjacht tegenover Burak. Hij maakt Nederlanders gek 🤣

11 september 2022 om 15:45

Met wat maakt hij Nederlanders gek? Niet met zijn voetballende kwaliteiten in ieder geval.

11 september 2022 om 15:46

Maar echt, typerend dat je weer van die Hollanders hebt die gelijk van de topic afdwalen en voor de 1000ste keer moeten aangeven dat er getoeterd moet worden als hij scoort of dat Tarkan opgezet moet worden, net een kudde schapen die elkaar napraten om zich grappig voor te doen.

11 september 2022 om 17:27

Als we het over dan toch respect hebben begin dan niet over "die Hollanders". Duidelijker kun je niet zijn over hoe je over Nederland denkt. Al komen de reacties van ons Hollanders wel ergens vandaan lijkt me. Als je ergens werkt, 0f leef, respecteer dan ook de taal en
cultuur. Dan krijg je ook respect terug is mijn ervaring.

11 september 2022 om 19:08

Toch Typerend weer dat de Turken meteen zo op hun pikkie getrapt zijn. Het ligt altijd aan anderen en nooit aan hun.

Het is een heksenjacht.. en blabla.

Valt mij nog mee dat het woord racisme nog niet gevallen is..

Jan Joost moet natuurijk een cursus Turks volgen omdat hij Burak de Doerak mag interviewen.

Wat denkt deze man? Nog even en heel de selectie moet Turks leren omdat meneer niet eens een woordje Engels spreekt.

Rare kwast!!!
Vindt zichzelf wel heel belangrijk en geweldig en vindt dat iedereen maar moet doen wat hij wilt.
🤮

Fortuna moet 1 ding doen als ze nog iets van dit seizoen willen maken. Afscheid nemen van Burak.

Iedereen buigen voor King Burak, de man die jullie elke dag in je dromen ziet.

11 september 2022 om 18:43

*zien... Mag het hopen van niet... Kan leukere dromen bedenken dan een 37 jarige voetballer

Haha wat dacht het prinsesje op de Turkse erwt dan dat er zou gebeuren? In het Turks?

Letterlijk elke Zuid-Amerikaan in de Eredivisie spreekt Spaans of Portugees tijdens een interview. Maar omdat het Burak is, moet hij maar even Engels spreken? En daarbij boeit het niet dat hij in Lille heeft gewoond, onze vriend Messi spreekt na een jaar ook nog geen Frans of Spaans. Zo makkelijk is dat niet voor iedereen. Wat een heksenjacht op Burak. Vind hem nare trekjes hebben, maar dit is echt overdreven.

Spreekt Yilmaz al Nederlands dan? Of moeten we in Nederland allemaal Turks gaan leren omdat deze oude man in ons land komt voetballen?

Mijn voorstel zou zijn om deze man helemaal niet meer te interviewen, of hij nou 3, 4 of 5 keer in een wedstrijd gescoord heeft, lekker laten gaan. Geen aandacht besteden aan deze Turk.

Dit doet me trouwens de vraag op komen of Sneijder in zijn tijd bij Galatasaray zijn interviews ook in het Nederlands mocht doen?

11 september 2022 om 21:31

Tuurlijk mag dat, in Turkije wordt er altijd een tolk geregeld en niet zoals espn een tolk beloven en achteraf zonder tolk willen interviewen

11 september 2022 om 22:14

Nou, laten we morgen even Veronica Offside afwachten, maar ik denk niet dat Sneijder daar een interview in het Nederlands heeft gegeven.

Als hij geen Engels spreekt en de journalist geen tolk mee heeft wordt het lastig. Ik zou ook op een gegeven ogenblik weglopen. Had hij zelf een tolk moeten regelen en terug gaan? Als we ons hier druk om gaan maken degraderen we ons naar een kikkerlandje.

Messi mag zijn interviews gewoon in het Spaans doen en Burak niet in het Turks ? Waarom is dat ?

Spreekt Zonnekoning Burak niet eens Limburgs?!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren