Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Hamstra beargumenteert hoge transfersom van Ajax voor Calvin Bassey

Laatste update:

Calvin Bassey is officieel de duurste verdediger in de clubhistorie van Ajax, zo werd woensdagmiddag bekend. De Amsterdammers betalen Rangers een vaste transfersom van 23 miljoen euro. Een bedrag dat door middel van bonussen nog kan oplopen tot 26,5 miljoen euro. In gesprek met het Algemeen Dagblad legt technisch manager Gerry Hamstra uit hoe het bedrag en de transfer tot stand is gekomen.

Hamstra is erg tevreden over de komst van Bassey, die tot medio 2027 vastligt in Amsterdam. De pas 22-jarige linkspoot is gekomen om er direct te staan. “Het principe van spelers achter basisspelers klaarstomen, zoals we bijvoorbeeld met Antony en David Neres gedaan hebben, willen we handhaven. Als je te veel spelers kwijtraakt, moet je soms ook spelers halen die wat duurder zijn, maar Ajax wel meteen een kwaliteitsinjectie geven. Dat doen we met Steven Bergwijn, Owen Wijndal én Bassey.”

Dat daarvoor het transferrecord voor een inkomende verdediger moest worden verbroken, was voor Hamstra geen probleem. “Je kijkt uiteindelijk gewoon naar potentie. We hebben een speler gehaald voor meer dan we normaal zouden betalen omdat het een Champions League-waardige vervanger moest zijn. Alleen ook een jongen waar we van zien, doordat hij laat in betaald voetbal kwam grote stappen maakte, en van positie switchte, dat hij heel snel stappen maakt.”

Naast Ajax had Bassey de keuze uit meerdere Premier League-clubs. Zo kon de Nigeriaans international aan de slag bij Brighton & Hove Albion, West Ham United en Nottingham Forest. Bassey vond een overstap naar de Engelse topcompetitie nog te vroeg, zo zegt Hamstra. “Hij kreeg van Brighton ook een aanbieding en zei alleen maar: ik wil naar Ajax. Hetzelfde verhaal: twee of drie jaar hier in Amsterdam en dan door naar de top van de Premier League.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben erg benieuwd, zoveel geld, dit moet toch wel echt een topper in wording zijn!

20 juli 2022 om 15:23

Zijn fysiek is in ieder geval echt om bang van te worden. Zeker voor in de Eredivisie. Met zijn snelheid als wapen heeft hij in ieder geval veel dingen waar je wat mee kan compenseren als je verdedigend niet erg sterk bent.

20 juli 2022 om 15:31

Inderdaad... Angstaanjagend een beetje hahahaa

20 juli 2022 om 16:01

Vooral zijn ontwapenende lach!

20 juli 2022 om 16:15

Ja echt een Baasey die Calvin. Lijkt mij een hele goede verdediger waar nog heel veel rek in zit. Dat 3 Engelse ploegen hem ook wilden hebben, zegt ook wel iets.

Het absoluut niet arrogant bedoeld, maar het is toch geweldig dat een Nederlandse club door goed beleid te voeren icm goede Europese prestaties, in staat is om zulke transfers te doen. Niet alleen uitgaand, maar ook inkomend. Dit is normaal gesproken een markt waar alleen die grote, rijke buitenlandse clubs zaken doen.

Met het aantrekken van Bergwijn, Wijndal, Brobbey, Basey, Conceicao legt Ajax de basis voor de komende jaren. Deze spelers zijn nog heel jong met veel potentieel en liggen 5 jaar vast. Tel daarbij de spelers zoals Timber, Antony, Taylor bij op en je hebt echt flink wat kapitaal op het veld.

20 juli 2022 om 16:26

Ik ben vooral ook blij dat Hamstra benoemd dat ze de lijn Overmars niet uit het oog verliezen wat betreft het aantrekken van spelers anticiperend op het vertrek van basisspelers. Iedereen is blij met de fighting spirit die de latinos brachten de afgelopen jaren. Maar die gastjes moet je vaak minimaal een half jaar geven om zich aan te passen. Met de scouting in die hoek van de wereld zit het wel goed, hoop dan ook dat ze nu of in de winter weer één of twee spelers halen voor achter bijvoorbeeld Timber of Alvarez. Dat is naast blijven investeren in de eigen opleiding en het (terug)halen van ervaring wel een succesformule gebleken.

20 juli 2022 om 16:34

Precies, + homegrown, vind al jaren dat dortmund dat geweldig doet, engelse clubs betalen straks gewoon de hoofdprijs! Kapitaal op het veld top transferzomer voor ajax dit!

20 juli 2022 om 15:31

Harry Maguire was 4x duurder en die kan er ook geen pepernoot van. Ik zou me dus vooral niet blindstaren op de hoge transfersom. De Schotse competitie is buiten Celtic en rangers ook natuurlijk van FC bal op het dak 7 niveau dus verdedigend heeft hij in de competitie in ieder geval niet tegen uitmuntende spitsen gestaan. Wel leuk weer een nieuwe naam in de eredivisie.

20 juli 2022 om 15:45

Was Maguire bij Leicester wel zo goed? Van wat ik van hem zie bij Man Utd is het echt een clown op klompen. Tel daarbij het mismanagement van Man Utd de afgelopen jaar erbij op en je hebt de grootste miskoop vd eeuw (nu al). Ben nog steeds verbaasd dat hij de duurste verdediger is.

20 juli 2022 om 15:47

Eens over de Schotse competitie. In de EL hebben ze wel een mooie reeks neergezet tegen niet de minste tegenstanders. En juist daar was hij op zijn best. In de finale volgens mij zelfs uitgeroepen tot man of the match.

Hij heeft op het eerste oog echt die x factor die Sanchez ook had. Bijna atypisch fysiek voor de eredivisie. De prijs zegt verre van alles maar ben van alle aankopen toch vooral benieuwd naar deze speler. Alles is voor Bassey.

20 juli 2022 om 16:36

Hij is snel, timber ook, dat bind ik al een geweldige eigenschap voot een CV! Kan koppen is groo5 sterk.. denk dat hij en timber heel complimenteus aan elkaar zijn!

20 juli 2022 om 17:57

Maguire was bij Leicester één van de betere verdedigers in de PL. Een ervaren man a la Fuchs deed hem goed. Enige is dat Varane hetzelfde nodig had met Ramos, dus zijn zij niet heel complementair. Misschien kan Martinez hier aan bijdragen

20 juli 2022 om 18:27

Maar de aankoop van Maguire was toch gewoon mismanagement? Paste überhaupt totaal niet bij een ploeg die speelt op balbezit. Is traag en is echt een speler voor met de rug tegen de muur, inzakken. Beetje hetzelfde als Magallan bij Ajax, hetzelfde soort eigenschappen maar dan op lager niveau. Net zo goed een totale mismatch met Ajax. Zelfde voor een Botman.Misschien dat Maguire nog wat wordt met Martinez ernaast maar ik denk dat hij gewoon niet geschikt is voor hoog op het veld.

21 juli 2022 om 11:13

@barcefail. complimenteus? Je bedoeld denk ik complementair.

20 juli 2022 om 17:38

Brighton, West Ham en Forrest als geïnteresseerde clubs. En dan wel goed genoeg voor CL met Ajax. Ik vraag het me af. Maar ik laat me verrassen.

20 juli 2022 om 22:25

Kijk eens naar de reacties van de rangers fans. Die willen hem nu kan massaal terug en sommigen zeggen al geef ze het geld terug en laat hem weer hier komen. Je onderschat deze jongen ontzettend. Uitblinker in de Europa League. Niet doen alsof Ajax real Madrid is hè

20 juli 2022 om 22:26

Ajax kan geen gearriveerde spelers kopen. Wel spelers met potentie zoals deze jongen. Daarnaast heeft Ajax tegenwoordig een abonnement op de Champions League wat voor veel spelers aanlokkelijk is. Ook is Ajax voor veel spelers een perfecte tussenstap gebleken. De betaalde transfersom lijkt me overigens marktconform.

20 juli 2022 om 19:44

Door zijn Home grown status in Engeland kan je dit risico best nemen. Is het niks voor ajax dat verkoop je hem zo aan Fulham of iets in die richting voor minimaal 15 a 20 miljoen

Als je bedenkt dat de transfersom van Martinez genoeg is om zowel Bassey, Brobbey, Wijndal, en Conceicao te halen, dan maakt het wat mij betreft minder uit dat vooral Bassey en Brobbey op het eerste oog vrij duur lijken. Ze moeten het natuurlijk nog bewijzen, maar het lijkt vooralsnog echt een prachtige transferzomer voor Ajax.

20 juli 2022 om 15:27

Heel veel moeilijker moet je ook niet denken.
En zolang je het bij meerdere aankopen kunt houden zal het echt wel goed komen.
Het gaat meestal pas fout als je alles op 1 aankoop in zet (zoals bij Sjulemani).

20 juli 2022 om 15:29

En stel dat hij het goed gaat doen...... Er is 1 ding waar Engelse clubs excessief voor betalen: Engelse spelers. Zelfs als het geen topper wordt, kun je het verlies enorm beperken denk ik.

20 juli 2022 om 15:53

Bergdal. Ik denk niet dat je het zo 1-op-1 kan nemen. Lijkt mij dat er ook nog wel een aardig bedrag afgaat wat richting de belasting gaat bijvoorbeeld?

20 juli 2022 om 16:00

Er blijft onderweg bij transfers door opleidings vergoedingen, makelaars fees, doorverkoop percentages e.d. genoeg hangen.

Belastingen betaal je echter alleen over de totale winst van een bedrijf, niet over individuele transacties. Door het uitgave patroon van Ajax zal die winst niet heel groot zijn en dan hoeven ze er dus ook niet veel belasting over te betalen.

20 juli 2022 om 16:15

Belasting niet per se, zoals London Calling hierboven ook al aangeeft. Maar inderdaad, je kan het niet zo 1-op-1 overnemen. In de laatste Pak Schaal Podcast (vakantiespecial), wordt Tom Knipping ingebeld. Hij geeft een duidelijke toelichting over hoe de taart verdeeld wordt, wie er allemaal een stukje krijgt en hoe groot die stukjes zijn. Een aanrader als je daar wat meer over wilt weten.

20 juli 2022 om 18:30

Zeker niet 1-op-1, nee, klopt. Ik heb er ook geen verstand van, maar ik denk(!) dat het in dit geval wel aardig klopt: 23 tot 26,5 voor Bassey, plus 17 tot 20 voor Brobbey, plus 10 voor Wijndal, plus 5 voor Conceicao brengt je op 55 tot 61,5 miljoen aan transfersomkosten voor de genoemde vier, tegenover de 57,25 tot 67,25 miljoen die Ajax (zonder belasting) ontving voor Martinez. Zeker met wat miljoenen van de transfersom voor Gravenberch erbij dek je het vrij prima, lijkt me.

20 juli 2022 om 21:02

@bergdal Er wordt dus geen belasting betaald over transfersommen. Bedrijven, ook voetbal clubs, betalen alleen belasting over de totale winst die een onderneming maakt. niet over individuele deals.

Er blijft bij Ajax in de regel zo'n 30 procent van een transfersom elders hangen. Tom Knipping die hierboven door Spandoek wordt aangehaald had hier inderdaad best een aardig verhaal over maar was in mijn ogen nog iets te positief.
Ajax moet als beursgenooteerde onderneming de grote transferfees melden. Als je die pakt en je kijkt naar wat er daadwerkelijk in de jaarrekening komt dan zit daar zo 30 procent tussen.

Een deel daarvan gaat verplicht naar opleidingsvergoedingen en solidariteitsbijdragen. Die eerste zijn afhankelijk van de club en het land waar de speler zijn opgelijd, die 2e maximaal 5 procent van de transfersom op basis van waar een speler tussen zijn 12e en 23ste speelde. (voor je het weet zit je samen dan al op 10 procent voor spelers die niet uit de eigen jeugd komen). Daarnaast gaat er meestal 10 procent naar de zaakwaarnemers, vaak genoeg nog meer. Dan komen daar bovenop nog zaken als doorverkoop precentages of percentages die naar spelers gaan. Waarschijnlijk mag Ajax blij zijn als ze van de 57 miljoen voor Martinez netto 40 miljoen overhouden.

20 juli 2022 om 16:35

Financieel heeft Ajax geweldig zaken gedaan. Kan niks anders zeggen. Of de gehaalde spelers allemaal beter zijn dan de vertrokken spelers blijft afwachten. Als PSVer hoop ik van niet uiteraard😁

20 juli 2022 om 16:38

Naja voor eredivisie begrippen doet ajax geweldige zaken.. hoe ze gaan renderen in europa blijft de vraag

20 juli 2022 om 17:18

Ajax is aan zn verplicht kampioen te worden. Ben jij overtuigd dat ze dat ook worden?

20 juli 2022 om 18:04

Ik wel, vooral als de verdediging van PSV hetzelfde blijft als hij nu is. Brantwaithe hoor ik ook niet echt positieve verhalen over.

20 juli 2022 om 19:05

Ons grootste gevaar zit op de bank en heeft zeggenschap.

20 juli 2022 om 20:48

PSV zal moeten pieken om kampioen te worden. Ik houd hoop. Gakpo zal moeten blijven en fit blijven. Sangare moet blijven. Verder verwacht ik Ledezma aanhaakt, Til zn goals gaat maken. Luuk idem. Xavi heeft me nog niet geheel kunnen overtuigen. Zal ook wel druk op zo'n jongen liggen. Guti, Madueke Bakayoko Veerman. Voorin en middenveld geloof ik in. Verdediging zal toch een linksbenige cv bij moeten die liefst ook linksback kan. Tenzij Branthwate qua stijl een typische eredivisie verdediger is die het Engelse voetbal en intensiteit totaal niet ligt. Zoiets had ik ook gelezen namelijk. Gaan t zien.

20 juli 2022 om 20:52

Ik las dat die Engelsman qua stijl totaal niet bij t Engelse voetbal paste. Maar t ziet er defensief idd fragiel uit. Voorhoede, middenveld kunnen we mits fit met Ajax wedijveren imo. Verschil was maar 2 punten, we hebben ook onderlinge wedstrijden gewonnen. Ben t met je eens dat de verdediging mede door blessures zeer magertjes is en Ajax steviger staat achterin

20 juli 2022 om 21:15

@Sir Paul Ik weet niet of Ajax verplicht is om kampioen te worden.
Het gat was vorig seizoen maar 2 punten en uiteindelijk zijn de spelers die Ajax heeft aangetrokken op Begrwijn na, goedkopere vervangers van basis spelers.

Ajax is 4 basis spelers kwijt en de halve bank. Per saldo is, ondanks de dure aankopen, de selectie minder waard geworden. Uiteindelijk hadden ze bijvoorbeeld 3 spitsen, nu hebben ze alleen de reserve spits van de 2e seizoenshelft maar hebben ze er wel 17 miljoen voor betaald.wel voor een fors bedrag en dat ik denk dat het een goede aankoop is, maar dan kun je dan moeilijk zeggen dat ze er op dit positie op vooruit zijn gegaan.

PSV is van de basis tot nu toe alleen Zahavi en Gotze kwijt, waarbij die eerse ook niet direct onomstreden was en daarnaast hebben ze met een nieuwe keeper misschien wel de zwaktse schakel in het elftal vervangen.

Per saldo is ajax denk ik sterker, maar zo vanzelfsprekend vind ik een nieuw kampioenschap nog niet.

20 juli 2022 om 19:02

Helaas werkt het niet zo. Als een club een transfersom betaalt ontvangt de andere club niet het gehele bedrag, en al zeker niet belastingvrij. En het gehele bedrag al helemaal niet herinvesteerbaar. Verder wel goede zaken gedaan door Ajax natuurlijk.

Ik ben erg benieuwd! Ik ken de beste jongen niet, hoop dat hij voetballend mee kan met Ajax, verdedigend en fysiek ziet het er allemaal wel bién uit in ieder geval!

20 juli 2022 om 15:59



Wat ik van de Rangers aanhang begrijp rondkijkend op het internet snappen ze Ajax en zijn keuze voor elkaar wel. Buiten de verdedigende en fysieke kwaliteiten schijnt hij technisch voor een verdediger op zijn minst fatsoenlijk onderlegt te zijn, dus ik ben reuze benieuwd. Al vind het belangrijker in eerste instantie dat hij verdedigend zijn werk doet en weet wanneer hij de bal moet afgeven. Samen met Timber denk ik dat we mogelijk een gouden centrale defensie krijgen.

Nogal logisch. Brighton of Ajax. Puur voor het geld zal het niet veel uitmaken en zal hij waarschijnlijk in Engeland meer verdienen. Maar champions league voetbal of degradatievoetbal is nogal een verschil.

20 juli 2022 om 15:35

Hij speelt met Ajax natuurlijk een heel ander type voetbal. Ajax wil zowel wanneer ze favoriet zijn als underdog altijd domineren. Dat kan, maar dan moet je ook slopers achterin hebben die counters van de tegenstanders kunnen parreren. Ik denk dat het voetbal van Ajax in ieder geval leuker is om te spelen dan dat van met alle respect Brighton. Daarbij kan je als je bij Brighton niet echt slaagt niet hele fijne stappen maken. Kans dat je dan een beetje in die degradatiezone/championship achtige clubs blijft hangen is groot. Als je bij Ajax minder speelt kan je altijd nog naar andere subtop of net daaronder in Europa.

20 juli 2022 om 16:09

Kan mij voorstellen dat Champions League idem de doorslag heeft gegeven, maar om nou Brighton een degradatiekandidaat te noemen lijkt mij een beetje voorbarig. Stonden afgelopen seizoen op een mooie 9de plaats, met goed voetbal. Die coach, Potter, kan echt wel wat. Die gaan absoluut niet om degradatie strijden.

20 juli 2022 om 16:55

Prima dat je verschil benoemt tussen Ajax en Brighton want dat is een logische opmerking. Maar hoezo noem je Brighton een team met degradatievoetbal? Spelen onder Potter verzorgd en aanvallend voetbal en werden afgelopen seizoen 9de op niet teveel punten achter het United waar nu Martinez heengaat.. @Padras, je was me voor.

Het is mooi dat je een jonge Engelse verdediger kan halen die basisspeler en uitblinker was bij de Europa League-finalist. Het zegt veel over de stappen die Ajax de afgelopen zes jaar gezet heeft. Bassey zal bij Ajax ongetwijfeld wat aanpassingstijd nodig hebben, en ik hoop dat fans hem dat ook gunnen. Met aanpassingstijd bedoel ik niet het op de bank zitten, maar de ruwe kantjes die ongetwijfeld nog in zijn spel opgesloten zitten. Hopelijk blijft deze jongen twee of drie jaar en verkoop je hem voor 35-55 miljoen euro door.

20 juli 2022 om 15:39

Jup, zeker centraal achterin loopt er bij het Engelse nationale team nog steeds geen echte topper rond. Indien deze gozer zich goed ontwikkelt en presteert met Ajax kun je hier in de toekomst ook weer een monsterbedrag voor vangen. Al met al op het eerste oog gewoon een zeer sterke aankoop. Edit: hij komt dus uit voor Nigeria, my bad

20 juli 2022 om 15:42

Voor Engeland kan Bassey helaas niet meer spelen, want hij heeft dit kalenderjaar zijn debuut gemaakt voor het Nigeriaans-elftal en staat inmiddels op 6 interlands.

20 juli 2022 om 15:46

Ik lees het net idd, wilde het al verbeteren! Desalniettemin nog steeds een Engelse nationaliteit dus dat is top

Lijkt mij ook een mooi groeipad via Ajax naar de PL op termijn voor een goede prijs.

Heb de afgelopen dagen heel wat van hem bekeken, en lijkt mij gewoon een hele goede aanwinst voor Ajax. Financieel gezien is het denk ik ook een hele goede deal, ondanks dat het veel geld is. Als hij gaat presteren (wat hij ook wel zal doen, verwacht ik), dan verdien je over een paar jaar heel veel aan hem en zullen Engelse clubs interesse tonen en doordat hij 'homegrown' is zal hij dan een vermogen opleveren.

Maar als hij niet presteert, dan zal je misschien verlies op hem maken maar dan kan je er denk ik nog fors aan verdienen als Engelse clubs zich melden en dan weer door de 'homegrown' regel. Sportief gezien denk ik ook dat Bassey gewoon een goede aanwinst zal zijn.

Ik denk dat Timber en Bassey behoorlijk complementair aan elkaar zullen zijn. Timber die vooral opbouwend goed is maar verdedigend ook gewoon goed is en een soort bijtertje. En Bassey die lengte heeft maar fysiek ook heel sterk is en met name in 1 op 1 situaties vind ik Bassey echt heel sterk, maar hij is voetballend ook gewoon prima.

Bassey doet mij veel aan Davinson Sã¡nchez denken. Als Bassey het niveau kan halen wat Sã¡nchez ook bij Ajax haalde, dan haalt Ajax gewoon een beest van een verdediger binnen. Is dus fysiek en 1 op 1 ijzersterk, maar is ook snel en kan net als Sã¡nchez ook met veel ruimte in z'n rug spelen en het enigste wat Bassey meer heeft ten opzichte van Sã¡nchez, is dat Bassey voetballend wel wat beter is dan Sã¡nchez.

Stond een paar dagen geleden ook een artikel hier op VZ over Bassey. Hij is voetballend niet zo goed als Timber, Blind of Martinez. Want bijvoorbeeld van die crosspasses of passes tussen de linies zoals Timber, Blind en Martinez deden hoef je niet te verwachten van Bassey, maar hij kan ook gewoon prima opbouwen alleen wordt hij soms wat te overmoedig wat resulteert in foutjes.

Maar dat hadden of hebben Timber, Blind en Martinez ook weleens.

20 juli 2022 om 15:39

Kijk jongens neem hier nou is voorbeeld aan.

20 juli 2022 om 16:03

Ik zie het eigenlijk ook zo. Dankzij zijn homegrown status zal hij altijd ook weer voor een redelijk fors bedrag weg kunnen. Zels als hij niet volledige slaagt komt er het eerste of 2e jaar wel een club uit de middenmoot die een vergelijkbaar voor een homegrown speler met Europese ervaring (en een Europese finale achter zijn naam) wil betalen.

En als hij het goed doet zit er dankzij die status ook nog een enorme upside in.

20 juli 2022 om 16:16

Er zit wel 20 miljoen verschil tussen Sanchez en Bassey. Maar alsnog een goede aankoop hoor. Vind het mooi dat Ajax dit tegenwoordig "gewoon" doet en durft. Ik kijk er naar uit om ze allemaal te zien spelen. Alleen nog wat twijfel bij de rechtback ik weet niet og Rensch het gaat redden, maar hey misschien heeft hij een goede ontwikkeling als hij vaker gaat spelen.

Hij kreeg van Brighton ook een aanbieding en zei alleen maar: ik wil naar Ajax. Hetzelfde verhaal: twee of drie jaar hier in Amsterdam en dan door naar de top van de Premier League.”

Kortom Ajax gokt op zijn ontwikkeling en hoopt dan, omdat Bassay een home-grown player is, een PL club gaat aankloppen.

In de tussentijd heb je in potentie een topverdediger en hopelijk behaal je resultaten in Europa. (lees: CL)

20 juli 2022 om 15:48

Ajax is eindelijk weer eens een populaire club om voor te spelen. Dat is nog meer waard dan dat je af en toe een speler met megawinst verkoopt.

21 juli 2022 om 11:24

zeker waar!

Ik vond zijn opmerking over Hunterlaar ook wel mooi. Geeft mooi weer hoe belangrijk het is om een oud speler in zo een positie te hebben. Naast gewoon de management kwaliteiten the hunter.

Prima uitleg. De helft uitgeven voor een vervanger is meer dan verantwoord. Door de homegrown status van Bassey zal hij toch redelijk wat waarde behouden als hij niet slaagt. En ook mooi dat ie naar Ajax wilde ondanks 3 PL clubs met interesse. Doen we toch iets goed. Lekker spitsen slopen samen met Timber en dan gaat het publiek hem ongetwijfeld omarmen!

20 juli 2022 om 16:07

Maar dan moet je zsm met Timber 2 jaar verlengen !!

20 juli 2022 om 16:17

Dat lijkt de goede kant op te gaan

De uitleg is prima, maar denken dat Wijndal en Bassey gaan spelen en Blind niet is erg naief. Dit gaat betekenen dat Wijndal, Bassey of Alvarez op de bank gaat belanden. Terecht of niet; Blind speelt Altijd!! Roulatie kan natuurlijk altijd voor de 3 heren.

20 juli 2022 om 20:23

Blind zal of LB of op het middenveld gaan spelen denk ik. Met zijn status zie ik hem geen bankzitter worden

Dit is toch wel een klasse aankoop zeg van Ajax, deze Bassey heeft zich vooral onder Van Bronckhorst het afgelopen haljaar uitstekend door ontwikkeld als Lcv/lb waar die onder Steven Gerrard nog weinig echte kansen kreeg. Ben alleen erg benieuwd waarom die voor Ajax heeft gekozen terwijl ook goede/mooie en leuke clubs als West Hem United / Brighton en Nottingham voor hem in de race waren?eredivisie en de Scottish Premier League is redelijk lood om oud ijzer buiten de top. lijkt me sterk dat 6 potjes in de CL echt de doorslag geeft terwijl je 1/2 jaar jezelf staande weet te houden bij eerder genoemde PL clubs je beter op de radar zal staan bij de hoger genoteerde PL clubs.

20 juli 2022 om 15:45

Hij vond het te vroeg zegt die. Waarschijnlijk wilt die dus wat meer ervaring opdoen en daarna naar de PL. Hij lijkt wel perfect te passen in de PL dus als die bij Ajax slaagt zal die daar zeker terechtkomen lijkt mij.

20 juli 2022 om 16:07

Daar had ik even over heen gelezen maar dan alsnog vindt ik het vanuit Bassey wel beetje een vreemde stap om dan voor Ajax/eredivisie te kiezen. Zoals ik al zei Is de Eredivisie en Scottish Premier League buiten de top 2 en top 3 redelijk lood om oud ijzer. Met Rangers speel je ook om het kampioenschap en heb je zoals vorig seizoen de kans om ver te komen in de EL ipv 6 potjes in de CL. Met zijn homegrown status komt die uiteindelijk altijd in de PL terecht en in de Scottish Premier League kan je ook nog een jaar flink aan je fysiek werken itt in de Eredivise.

20 juli 2022 om 16:12

Ik ben het helemaal met je eens hoor. Ik denk dat clubs als Brighton, west ham of Nottingham Forrest echt perfect bij deze jongen hadden gepast.

Beetje zelfde route als van Dijk. Hij past idd perfect in de PL en had gemakkelijk al meegekund denk ik. Zo’n tussenstap was dan ook niet echt nodig. Vooral omdat jij ook al aangeeft, de eredivisie niet echt indrukwekkend is. 6 wedstrijdjes CL veranderen daar weinig aan.

20 juli 2022 om 16:49

Precies de middenmoot of net daaronder hadden echt de perfecte stap voor hem geweest waarbij ik denk dat Nottingham Forest / Newcastle United en Brighton de 3 clubs hadden geweest die het best naar voren zouden komen omdat daar een goede voetbalvisie achter zit en niet lukraak wat gebeurt. Hierna had die altijd de stap kunnen maken naar de top 6.

Inderdaad, wat ik al aangaf die Eredivisie is fysiek gezien totaal niet uitdagend voor deze jongen en dat die 6 potjes CL zal spelen is leuk voor z'n CV maar niets meer als dat. Ik had deze interesse gesnapt wanneer niemand uit de PL interesse in hem had maar nu was dat wel het geval en dan is dat gewoon weg altijd intressanter en beter dan naar Nederland gaan.

20 juli 2022 om 16:19

Weet niet waarom, maar de stap die Bassey nu maakt naar Ajax doet mij een beetje aan de Virgil van Dijk-route denken. Natuurlijk is Bassey nog lang niet zo goed als dat van Dijk nu is en moet wel eerlijk zeggen dat ik van Dijk destijds bij Celtic ook wel iets beter vond, maar ook van Dijk koos destijds eigenlijk niet voor de meest logische route.

Werd natuurlijk verwacht dat hij vanaf FC Groningen naar de top in Nederland zou gaan, en in plaats daarvan vertrok van Dijk naar Celtic waar hij het een paar jaar goed heeft gedaan en uiteindelijk via een mooie stap naar Southampton, bij Liverpool is belandt. En Bassey legt nu een ietwat soortgelijke route af, want het leek toch eigenlijk veel logischer dat Bassey eigenlijk de stap zou maken naar een club als West Ham United, Crystal Palace, Aston Villa, Southampton, etc. en dan vanaf daar in de toekomst weer een stap omhoog te maken.

Maar in plaats daarvan kiest hij dus voor Ajax. En vanuit dat opzicht doet dit mij een beetje aan het traject denken wat van Dijk aflegde, nu hopen dat hij bij Ajax zo goed werd als van Dijk.

Denk ook dat Bassey de afgelopen jaren heeft gezien dat er met o.a. Sancho en Bellingham toch verschillende spelers vanuit jeugdopleidingen in Engeland zijn vertrokken en het in het buitenland goed hebben gedaan of in het geval van Bellingham nog steeds goed doen. En denk ook dat bijvoorbeeld de verhuurperiode van bijvoorbeeld Mount aan Vitesse, maar ook Madueke bij PSV ook wel een bepaalde doorslag hebben gegeven.

Zijn wel gevallen van een paar jaar terug, maar opzicht nog vrij recent en het heeft deze spelers nou niet echt windeieren in de weg gelegd. Al moet Madueke nog wel nog meer loskomen bij PSV, want hij barst van het talent maar heeft pech met blessures en moet nog wel een paar dingen verbeteren maar dat zal Bassey waarschijnlijk net zo goed moeten bij Ajax en als ze gaan draaien hebben PSV en Ajax met Madueke en Bassey gewoon goud in handen.

Natuurlijk hoop ik dat hij het waar maakt, maar opzich heb ik er geen problem mee dat we goed betalen voor kwaliteit en/of spelers waarvan verwacht kan worden dat zij er meteen of op hele korte termijn er staan. Wat dat betreft heb ik meer moeite voor welk bedrag plus variabelen Brobbey is terug gehaald.

Vind het risico wat betreft Bassey wel meevallen, als hij geen topper word maar wel betrouwbaar blijkt in verdedigend op zicht kun je hem altijd nog voor 30m weer slijten in de PL. Z'n fysiek en snelheid heeft hij al mee, nu kijken of het qua inzicht en aan de bal ook nog wat is.

Tot nu toe vind ik alleen het bedrag voor Brobbey te gortig.

Is toch ook gewoon logisch? Waarom moet Ajax zich überhaupt nog verdedigen? Je raakt sterkhouders kwijt, krijgt veel geld binnen, dan moet je kwaliteit kopen

20 juli 2022 om 21:49

Ze hoeven zich ook niet te verdedigen.
Maar nog niet zo heel lang geleden zou je op dit en andere fora niet heel serieus worden genomen wanneer je had geroepen dat Ajax spelers van 20 miljoen een kon of moest trekken laat staan 30 miljoen.

Als ze nog een spits willen naast Brobbey mogen ze een kijken naar die Sesko waar ze gisteren tegen speelde. Viel me heel positief op en zal (nu nog) niet belachelijk veel geld kosten

Zulke dure spelers slagen altijd wel in onze eredivisie. Dat zal niet moeilijk zijn. Alleen interessant voor CL . Ajax ook goed bezig met transfers.

De transfersommen zijn überhaupt al krankzinnig hoog. Je niet het wel in een bepaalt perpectief zien. Ajax stelt een eis aan welke spelers zij willen, dan moet je betalen. En als ze zich profileren, pak je straks weer een hoop geld. Zeker in de PL.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren