Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Alfred Schreuder tekent bij Ajax en maakt doelstelling bekend

Laatste update:

Ajax, Club Brugge en Alfred Schreuder hebben overeenstemming bereikt over de overgang van de trainer naar Amsterdam. Schreuder begint na dit seizoen als opvolger van Erik ten Hag en tekent een contract met een looptijd van twee jaar, zo maakt Ajax bekend. In de overeenkomst is een optie opgenomen voor nog een derde seizoen.

"Hoofdtrainer worden bij Ajax is eervol en voor mij een geweldige kans, die ik met beide handen aangrijp. Ik vind het daarnaast ook erg leuk om terug te keren, want in de anderhalf jaar die ik bij Ajax werkte heb ik het enorm naar mijn zin gehad bij de club", reageert Schreuder, die in januari 2018 als assistent van Erik ten Hag naar Amsterdam kwam. "Ik wil in Amsterdam graag prijzen winnen met een team dat attractief voetbal speelt. Met een goede balans tussen ervaren topspelers en de vele grote talenten. Maar eerst wil ik met Club Brugge het seizoen succesvol afsluiten. Afscheid nemen met de hoofdprijs, dat is erg belangrijk en ik zal er alles aan doen om dat te bewerkstelligen."

Algemeen directeur Edwin van der Sar prijst zich gelukkig met de komst van Schreuder. "Alfred staat bij ons bekend als een tactisch sterke trainer met goede en veelzijdige oefenstof. Hij heeft de afgelopen jaren ervaring opgedaan als hoofdtrainer en als assistent-trainer bij topclubs in verschillende landen en competities. We hebben er veel vertrouwen in dat hij de weg die wij met Ajax enkele jaren geleden zijn ingeslagen een goed vervolg kan gaan geven. Zowel in de Eredivisie als in de Champions League."

"Het doet me ook goed dat we nu duidelijkheid hebben over deze belangrijke positie binnen de club", vervolgt Van der Sar. "De komende periode zal de selectie voor volgend seizoen verder vorm gaan krijgen. Daar zijn Gerry Hamstra en Klaas Jan Huntelaar, die ook met Alfred spraken, druk mee bezig." Schreuder maakt het seizoen af bij Club Brugge, waarmee hij kampioen van België hoopt te worden.

In januari 2009 beëindigde Schreuder zijn voetballoopbaan en werd hij bij Vitesse assistent-trainer. Na een half jaar keerde hij terug bij FC Twente. In zijn eerste jaar als assistent bij die club pakte hij de Johan Cruijff Schaal en werd tevens kampioen van Nederland. In 2011 won hij tevens de Johan Cruijff Schaal en de KNVB beker. Gedurende het seizoen 2014/2015 was de Barnevelder hoofdtrainer van FC Twente. Daarna werd hij assistent bij het Duitse TSG 1899 Hoffenheim, alvorens als rechterhand van Ten Hag bij Ajax aan de slag te gaan.

Daarna keerde hij als hoofdtrainer terug bij Hoffenheim, om vervolgens in de zomer van 2020 als assistent van Ronald Koeman bij Barcelona te werken. Dat tijdperk kwam ten einde na het ontslag van Koeman in oktober vorig jaar. Begin januari werd hij als hoofdtrainer aangesteld bij het Belgische Club Brugge. Hij heeft daar een doorlopend contract, maar kiest toch voor een overstap naar Ajax.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou de wonderdokter is terug🤕🤒

12 mei 2022 om 16:18

Haha nee, er is een wonderdokter en die gaat juist Nederland verlaten voor Benfica

Ik had graag Guardiola gezien als opvolger van Ten Hag, maar helaas pindakaas. Dus welkom Alfred Schreuder. Net zoals bij Ten Hag moeten we hem een eerlijke kans geven.
Hij kent de club en weet dat de eisen heel hoog zijn. Alleen winnen is niet genoeg.

Goed om te zien dat de positie van trainer iig snel ingevuld is. Nu nog het elftal. Wie gaan er weg en wie komen er voor terug. Wordt een spannende zomer.



12 mei 2022 om 16:27

Haha, Guardiola.

12 mei 2022 om 16:34

Ja die schijnt afgevallen te zijn na sollicitatieronde 2

12 mei 2022 om 16:37

Schijnt dat Klopp geen optie was, omdat hij nog haar heeft. Jammer had wel graag Klopp of Guardiola zien komen.

12 mei 2022 om 16:51

Kloppt

12 mei 2022 om 17:02

Persoonlijk had ik gehoopt dat ze een poging gingen wagen voor Biesla.
Dit is een zeer ervaren trainer die staat voor aantrekkelijk voetbal en hij is beschikbaar. Maar zoals altijd wordt er weer teveel naar bekende gezichten gekeken.

Schreuder kan ik nog niet goed inschatten als trainer. Ik hoor van ex spelers van hem alleen maar positieve dingen. En ja bij FC Twente ging het niet goed. Maar was dat niet z'n eerste klus als hoofdcoach? Verder als assistent aardig succesvol geweest en zijn eerste seizoen als hoofdcoach bij hoffenheim ging ook goed. En nu in België een team dat strugelde waarschijnlijk naar een kampioenschap leiden.

Deze man krijgt van mij zeker het voordeel van de twijfel. En ik wens hem veel succes toe

12 mei 2022 om 17:28

Haha, niet best dat je denkt dat Schmidt een wonder dokter is.

12 mei 2022 om 17:59

Ik snap wel dat Ajax geen interesse had in Bielsa. De man is een goede trainer en qua visie zou hij zeker bij Ajax passen. Maar de beste man spreekt alleen Spaans en heeft dus altijd een tolk nodig, daarnaast is het een lastig man die alles voor het zeggen wil hebben binnen de club. Daarom lijkt mij dit totaal geen goede match voor Ajax, een club waar het systeem en de structuur van de club duidelijk is. Hij past meer bij clubs zonder duidelijke visie en structuur, die van trainer maar trainer hoppen

12 mei 2022 om 17:59

Bielsa is ook niet meer dan de Argentijnse Bosz. Dat noem ik niet aantrekkelijk, dat noem ik kamikaze. Als het namelijk een keer niet loopt is er geen plan B en gaan zijn teams met enorme cijfers af.

12 mei 2022 om 16:19

Het ging ook al in de lucht, zat ook niet op hem te wachten. Ik had persoonlijk voor Jonk, of wat risicovoller voor Reiziger en Bogarde gekozen. We hebben rust in de tent nodig, en deze man schijnt naar de media te lekken. Maar goed, hij is aangesteld dus laten we achter deze man staan en hem de kans geven! Bewijs mijn ongeluk Schreuder, succes... 👍🏾

12 mei 2022 om 16:22

Jonk.....die ziet liever een middelmatig jeugdtalentje in de basis dan een betere aankoop.

12 mei 2022 om 16:32

@sulejmanii,

Precies. Hij is nu onze trainer en we moeten hem steunen en een kans geven om het te laten zien. Wie weet verrast hij ons in positieve zin en is hij the missing link naar CL winst

12 mei 2022 om 16:44

@Soccerfan_1
Jonk vond dat je geen middelmatige spelers moest halen die de jeugd in de weg gaan zitten.
Jonk ging weg en toen kwamen oa Gudelj, Dijks, Younes en een oude Heitinga.
De Ligt was nog wel heel jong dus misschien dat Heitinga logisch was. Maar de rest waren type spelers die het elftal niet beter maakten.
Ook Donny vd Beek en Kluivert kwamen eraan.

In topic: Welkom Alfred!

12 mei 2022 om 16:59

Stop toch eens met papagaaien. “ schijnt” te lekken. Kom op zeg. Wat een kansloze roddels de wereld in slingeren.

12 mei 2022 om 17:40

@ Sulejmanii Denk je nou echt dat als deze man zou lekken een contract bij Ajax zou krijgen?

12 mei 2022 om 18:47

Blijkbaar wel ja @Kaassie.

12 mei 2022 om 19:52

@voorOranje
Dat kon Jonk wel vinden, maar Jonk had niet door dat De Boer ieder jaar een steeds mindere selectie kreeg. Sterkhouders werden verkocht en vervolgens moest er met een beperkt budget een vervanger halen die absoluut geen jeugdspeler in de weg mocht zitten terwijl er nog niet eens de garantie was dat de jeugdspeler in kwestie zelf het niveau van middelmatigheid aankon. Om nog te zwijgen van het fenomeen dat zelf opgeleide spelers weigerde te verlengen.

Je kan een boel terechte kritiek geven, maar 2015-2016 haalde Ajax meer punten in de seizoenen ervoor. Zo gek en vreemd waren de aankopen in de zomer van 2015 niet. Want Gudelj werd gehaald voor duelkracht op het middenveld omdat we het seizoen ervoor met o.a Serero, Andersen, Sinkgraven daar echt een enorm gebrek aan hadden.

13 mei 2022 om 01:11

Beetje kortzichtig, waarom zou hij ook niet met volwassen kunnen werken.

13 mei 2022 om 01:13

Kaassie waar rook is, is vuur man.

12 mei 2022 om 17:19

Denk dat ik 1 van de weinig was die graag Seedorf zag. Zit gewoon goede kop op. Die schreuder is meer van hetzelfde, en wilde wel een frisse wind zien ala van Nistelrooij bij PSV

12 mei 2022 om 17:39

er zit vooral een hele zelfingenomen kop op

12 mei 2022 om 17:47

Seedorf heeft veel talenten maar heeft nog nergens laten zien dat hij een goede hoofdtrainer zou zijn. Waarom dan gelijk trainer van Ajax maken? Laat hem eerst ergens beginnen waar hij kan aantonen dat hij het in zich heeft. Ik sluit het helemaal niet uit, maar eerst ergens presteren, en dan pas naar een club als Ajax.

12 mei 2022 om 18:01

Ik ben het met je eens FullPresBoys. Seedorf is een grote meneer in het buitenland, wat Ajax ook kan gebruiken om internationaal te groeien en bekend te worden. Pepijn Lijnders had ik ook een goede optie gevonden.

12 mei 2022 om 18:25

@vernon toen hij bij ac milan zat heeft hij in die periode als coach de meeste punten van de competitie behaalt, ze stonden helaas te ver achter toen hij aan het roer kwam dus dat ze geen kampioen werden was niet zijn schuld, vond het daarom ook onzinnig dat hij ontslagen werd en daar heeft hij dus wel degelijk brwezen kwaliteiten te beschikken als hoofdcoach

12 mei 2022 om 18:45

@Vernon misschien moet je dan beter opletten bij Deportivo prima spel en zijn ze nog lovend over hem. Op een haar na gedegradeerd na kort ervoor instappen en zelfs in de slangenkuil van Milan ging het destijds beter totdat spelers gingen muiten en bunga bunga belangrijker was in het bestuur. Na Seedorfs vertrek ging het nog slechter door de opvolgers ... Men oordeelt Seedorf puur op onderbuik in Nederland en roept 'nooit iets laten zien' alsof een MVB, Ten Hag en Keizer dat wel hadden. Dubbele maatstaf... Of zeggen dat hij kleiner moet beginnen waarom hij wel en pak een beet MVB of RVN niet? Het is gewoon constant het nadeel van de twijfel krijgen. Ik zie het een beetje als werkgevers die zo jong mogelijk willen maar wel 10 jaar ervaring eisen bij een vacature: Onredelijk! Zet Clarence met een ervaren rot ernaast als assistent en dat gaat goedkomen. Heeft het inzicht, aanzien en het netwerk - out of the box ipv het ons kent ons - kale koppen niet te stoppen beleid

12 mei 2022 om 19:02

@FullPresBoys. Ik zou Seedorf zeer geschikt vinden als TD maar als trainer weet ik het niet

12 mei 2022 om 22:35

Pepijn? Dat moet een grap zijn. Hoofdtrainer is wat anders dan bij de hand worden genomen door de grote meneer Klopp.

Welkom terug! Hopelijk kan hij verder bouwen op ten Hag z’n speelwijze en nog meer jeugd inpassen

12 mei 2022 om 16:22

Ik hoop het van harte, alleen hebben ze een totaal andere spel opvatting.
Hij heeft Club Brugge na een aarzelende start op de rails gekregen en we hebben een goede kans om kampioen te spelen. Maar speltechnisch is het echt bedroevend om te zien hoe we voetballen.

Ik hoop dat hij zich voetballend betere manifesteert bij Ajax dan bij Brugge.

12 mei 2022 om 16:24

Maar hoe zit het met de kwaliteit van de spelers bij Brugge? Neem aan dat er bij Ajax betere spelers rondlopen die misschien ook beter dat spel kunnen spelen. Bovendien zit dat er al jaren ingeslepen nu en kan Schreuder daar op voortborduren.

12 mei 2022 om 16:25

Zou je nog iets meer in detail uit kunnen leggen hoe het voetbal onder Schreuder eruit ziet? Is het countervoetbal? Of wat moet ik mij er bij voorstellen?

12 mei 2022 om 16:36

Voetbaltechnisch veruit, maar echt veruit de beste selectie van België met ook nog eens vele spelers die letterlijk gemaakt zijn voor verzorgd en aanvallend voetbal (wat Clement nastreefde).

Dat is alles is dan volledig de prullenmand in gegooid voor zuiver resultaatvoetbal waar geen zak aan te zien is als tegenstander er niet voor zorgt.

Top voor de korte termijn, maar zijn periode bij Twente doet niet echt hopen op een grote omschakeling bij Ajax vind ik persoonlijk.

12 mei 2022 om 16:37

Die Nsoki mag hij wel meenemen, die is wel goed!

12 mei 2022 om 16:43

Nouja ging dan wel lekker met Clements aanvallend voetbal tot de winterstop dan. Schreuder heeft er nog het maximale uitgeperst met de landstitel die zo goed als zeker binnen is.

12 mei 2022 om 16:51

@Lierse1997
Jij vergeet vaak het totaalplaatje weer te geven. Zijn voorganger Philippe Clement kreeg de ploeg niet meer op de rails. Resultaat gericht voetballen was de enige oplossing op het kampioenschap nog binnen te halen .

Zijn ingrepen zorgden ervoor dat wij nu eerste staan terwijl we bijna 10 punten achterstonden bij zijn aanstelling

Op zijn vraag werd Adamyan aangekocht
Odoi werd opgebouwd van rechtsachter naar verdedigende middenvelder.

Laat dit nou twee zetten
Zijn die ervoor gezorgd hebben dat we eerste staan.

Maar laat ons eerlijk zijn, iemand dat continu met de pers praat , die zijn we liever kwijt dan rijk. Nog nooit meegemaakt dat een trainer voor zo een onrust stookt .

12 mei 2022 om 16:53

Zonder dat gekke systeem in België was die landstitel er natuurlijk nooit gekomen. Schreuder staat nou niet bekend om zijn hele avontuurlijke voetbal. Ben benieuwd of dit een goede match gaat zijn.

12 mei 2022 om 17:07

Het was op bij Clement en dat Schreuder het goed rechtgetrokken heeft ontkent niemand.

Dat er al twee maanden geen goede pot gespeeld is, wordt dan (terecht) vergeten. Op de lange termijn is dat echter wel relevant. En nog veel relevanter bij Ajax dan bij Brugge.

Schreuder is trouwens niet eens half de coach die Clement is naar mijn persoonlijke mening. Want er wordt hier iets te vaak gedaan alsof die er niks van kan naar mijn mening. Maar zoals gezegd was het verhaal op.

12 mei 2022 om 17:09

Kan je eens de basisopstelling van Twente van dat jaar opnoemen aub?

12 mei 2022 om 18:36

Real Madrid speelt ook niet geweldig in de CL maar staan wel in de finale itt Manchester City dat volgens velen het mooiste voetbal van de planeet speelt...

12 mei 2022 om 18:47

En Real Madrid staat gelijk aan Ajax? Ik lees hier nogal veel onzinnige reacties. Noem nu bijvoorbeeld eens 1 echt absoluut topteam dat altijd defensief speelt? Atletico kan je noemen maar die spelen dat al sinds ze nog een kleiner team waren en hebben nog steeds diezelfde coach. Bij de echte top is algemeen gezien aanvallend voetbal de norm. En dat moet dan niet 100% van de potten het geval zijn, maar wel minstens 70%.

Welkom Alfred! Zelf geen grote voorstander van deze keuze, maar ik laat me graag verrassen. Succes en op naar succes!

12 mei 2022 om 16:11

Sluit ik me bij aan. We staan wel op een kruispunt voor m’n gevoel. 2 TD’s die alles te bewijzen hebben, en ook een trainer die veel mensen voor zich zal moeten winnen. Benieuwd.

12 mei 2022 om 16:16

En dan heb je ook nog een hoop spelers die (mogelijk) vertrekken. Denk dat het als Ajacied geen gek idee is om komend seizoen als een overbrugging te zien.

12 mei 2022 om 16:19

Eens. Zo'n beetje de hele kern van de technische staf is veranderd en dan denk je meteen dat je een stap achteruit gaat doen. Gelukkig kunnen mensen in technische functies, net zoals voetballers zelf, wel eens verrassen. Ik ga er met weinig verwachtingen in en dan kan het eigenlijk alleen maar meevallen, haha.

12 mei 2022 om 16:30

@WWnation, Tussenjaar doen we nationaal echt niet aan hoor. Absoluut waar dat er wat staat te gebeuren, maar Ajax laat nooit en te nimmer 6/7 basisspelers vertrekken. Mazraoui en Gravenberch zijn zeker, daar komen nog maximaal 2 bij denk ik. Dat zal gaan tussen Martinez, Timber, Antony en Haller. Verder zullen Tagliafico, Schuurs, Onana (zeker) en Labyad vertrekken. Mijn voorkeur heeft een nieuwe keeper, nieuwe rechts én linksback en een buitenspeler met snelheid. Gravenberch is denk ik intern op te vangen met Taylor of Kudus. Mazraoui zal een vervanger voor gezocht worden of Rensch moet de kans krijgen, maar die was niet erg sterk dit jaar. Tagliafico moet je gewoon een vervanger voor halen omdat Blind minder wordt, en hij de enige echte optie daar is. Ik hoop Wijndal. Brobbey zal komen en mocht Haller vertrekken dan zie ik graag een type Luuk de Jong achter Brobbey komen. Bergwijn zal sowieso komen vermoed ik.

12 mei 2022 om 17:16

Messibazoer, van de vier genoemde verwacht ik het vertrek van Anthony en Haller. Anthony gaat naar United en Haller naar Dortmund. Van Timber verwacht ik dat hij nog een jaar blijft en dat dit binnenkort bekend wordt gemaakt. Van Martinez hoop ik dat hij blijft en dat Barcelona zich daarvoor niet gaat melden. Met Brobbey is men bezig dus die zal wel komen. Rensch heeft zich de laatste wedstrijden herpakt dus die verwacht ik als links back. Hlynsson uit de jeugd vind ik een hele goede speler en die hoop ik bij de selectie te zien. Daarnaast verwacht ik Mo bij de selectie. Als die fit is dan heb je eigenlijk voorin alleen nog een speler nodig die eigenlijk op alle posities uit de voeten kan. Dat zou Bergwijn kunnen zijn maar dan moet die wel een hoop aan salaris gaan inleveren. Anders moeten ze maar weer gaan zoeken in Brazilie.

12 mei 2022 om 16:18

Ligt er ook aan hoe Ajax de vertrokken spelers straks gaat opvangen want dat zijn er aardig wat.

12 mei 2022 om 16:46

Misschien een troost: bij de aanstelling van Ten Hag waren er ook twijfels. Als Scheuder op dezelfde manier kan verrassen, wordt het een leuke tijd voor Ajax!

12 mei 2022 om 18:41

Hoezo niet.. prima keuze... goede match

12 mei 2022 om 19:45

Tsja, Klasseschone, je kunt je beter laten verrassen dan je laten verassen. Ik heb Alfred Schreuder altijd beschouwd als een prima en kwaliteitsrijke assistent-trainer. Dat inzicht baseer ik met name op zijn nou niet bepaald succesvol verlopen trainerschap bij FC Twente en bij 1899 Hoffenheim. Zijn trainersperiode bij Club Brugge vind ik te kort om serieus te kunnen beoordelen. Kortom: Ik ben oprecht benieuwd.

Feyenoord, PSV volgend jaar is het DE kans om boven Ajax te eindigen. Geen technische staf. Een assisten coach als hoofdcoach met totaal onaantrekkelijk voetbal. Geen gerucht over 1 inkomende transfer...het was leuk de run van Ajax. Maar ik ben er bang voor.

12 mei 2022 om 16:12

Grapjas

12 mei 2022 om 16:16

De transferperiode is nog niet eens begonnen... Sterker nog, het seizoen is niet eens voorbij.

12 mei 2022 om 16:26

Nou ik neem toch aan dat Ajax wel een strategie klaar heeft liggen. Meeste grote clubs zijn al maanden bezig met de transferperiode. Daar begin je echt niet pas mee na het seizoen. Al zal het vertrek van Overmars toch een hoop roet in het eten hebben gegooid. Wie wordt nu TD van Ajax?

12 mei 2022 om 16:30

Hamstra en Huntelaar blijven aan. Ik heb het over geruchten over transfers, het is nog niet eens het einde van het seizoen, om nou te stellen dat alles in elkaar valt is een beetje voorbarig, vind je niet?

12 mei 2022 om 16:47

Net de landstitel veroverd werkelijk, wat een ontzaggelijk doemdenker is dit. Denk dat Feyenoord het goed op de rit heeft, maar eindigen wel op respectabele afstand en dat is natuurlijk niet voor niks. De top drie gaat zijn beste spelers kwijtraken, maar bijvoorbeeld Antony of Haller zullen goed geld opbrengen. Bovenop de zeker gestelde champions league inkomsten biedt dat Ajax geen garanties, maar wel mogelijkheden die de andere twee niet hebben. Het is niet gezegd dat Huntelaar en Hamstra zomaar gaan falen. Daarnaast blijft er ook kwaliteit, ik verwacht Timber, Berghuis, Tadic, Martinez, Antony, Brobbey, Klaassen nog wel een jaar. Dat is een mooie basis. En dan heb je ruimte voor spelers zoals Taylor om het te laten zien, los van aankopen. Ja er gaat veel veranderen en met Ten Hag Mazraoui Gravenberch Onana verlies je kwaliteit. Maar iedereen maar eindeloos houden pakt ook nooit goed uit. Ze moeten door en volgend jaar gewoon weer voor de titel gaan, het gat met de concurrentie moet in tact kunnen blijven denk ik.

12 mei 2022 om 16:17

"geen gerucht over 1 inkomende transfer... " het is 12 Mei joh , geen 12 Augustus

12 mei 2022 om 16:17

@projohan,

Tuurlijk, wordt case scenario, betonvoetbal met kwalitatief goede spelers. AJax heeft echt een aantal spelers die veel gevaarlijker zijn met ruimte. Ook leuk voor de 17 andere clubs in de eredivisie. Gewend aan een Ajax dat altijd de bal wil hebben, moeten ze dan tegen een Ajax dat de bal juist niet wil hebben, geen ruimte in de rug altijd 9 man achter de bal. Lelijkheid troef, maar alles nipt winnen.

12 mei 2022 om 16:18

De komst van Ten Hag werd met gejuich ontvangen door supporters van andere teams

12 mei 2022 om 16:21

Hahahaha, de man de met club Brugge kampioen wordt en met Hoffenheim 6e werd is een assistent coach, maar de man die alleen Jong PSV getraind heeft is natuurlijk een veel betere coach...

12 mei 2022 om 16:26

Volgens mij was er toch een gerucht over het terugkopen van Brobbey en het aantrekken van Bergwijn. Maar ik kan het gemis hebben hoor...

12 mei 2022 om 16:29

Ajax blijft Ajax, altijd de favoriet voor de nr. 1 positie. De grootste club van het land. HET Nederlandse uithangbord voor Europa. Ajax is de uit te dagen ploeg, niet alleen omdat we kampioen zijn maar ook simpelweg omdat we de grootste, rijkste en best presterende Nederlandse club zijn. Het is aan ons om te bewijzen dat wij de nr. 1 zijn, het is aan Psv om Ajax van de troon te stoten. En dat laatste kan goed hoor, we hebben 36 landskampioenschappen, geen 122.

12 mei 2022 om 16:40

Nee van Nistelrooij is een gegarandeerd succes natuurlijk….

12 mei 2022 om 16:46

Grapje zeker, vergelijk jij eens de begrotingen en budgetten met elkaar. Ajax staat hiermee mijlenver voor. Het is pas knap als ze geen kampioen worden.

12 mei 2022 om 16:46

Volgens mij worden oa bergwijn, wijndal en timber toch redelijk veel gelinkt aan Ajax nu. Brobbey met een definitieve transfer ook. Echter is er op een aantal transfervrije spelers na ook nog geen transfer rond, dus je kan moeilijk aankopen doen als er al een goede speler op die positie staat.

12 mei 2022 om 17:43

Niet janken geruchten zijn er al met wijndal bergwijn zyech en brobbey natuurlijk!!!verder gaat ihatarren gekocht worden en nog een gerucht dat huntelaar met suarez is gespot!!!dus ik zou toch is wat meer je eigen inlezen voordat je zoiets schrijft

12 mei 2022 om 18:22

Daarnaast lijkt het mij volkomen logisch dat je niet eerst een karrenvracht aan spelers binnenhaalt en dan pas een nieuwe trainer aanstelt. Nee, doe dat liever maar in een andere volgorde.

12 mei 2022 om 18:14

Ajax heeft interesse in Paulinho van Leverkusen. Daarnaast lopen de gesprekken over Brobbey. En Bergwijn is ook niet van tafel. Ik zou de socials meer in de gaten houden als ik jou was.

12 mei 2022 om 19:27

Mag ik je glazen bol een keer lenen? Geef de man een kans. Ajax stelt hem niet zomaar aan.

12 mei 2022 om 21:18

@projohan er zijn ook wel bizar veel geruchten bij PSV & Feyenoord.... Daarbij heeft PSV ook een nieuwe coach, dus hoezo DE kans? Feyenoord verliest ook een aantal spelers.... dus ja, clown.

13 mei 2022 om 00:09

Dromen mag altijd

Ik begrijp niet waarom Ajax niet voor Mourinho is gegaan. Die zou ook wel een champions Leauge ploeg willen coachen. En Ajax kan onder hem sterker worden met verdedigen.

12 mei 2022 om 16:13

Wellicht omdat Mourinho voor alles staat waar Ajax niet voor staat?

12 mei 2022 om 16:18

Mourinho zou nooit naar Ajax gaan en ajax zou hem nooit kunnen betalen.

12 mei 2022 om 16:34

Ehm Ajax zou hem natuurlijk nooit willen hebben. Die zou alles afbreken wat er de laatste jaren in Amsterdam is opgebouwd.

12 mei 2022 om 16:45

Zeg nooit nooit, Mourinho is uiteindelijk bij Spurs en Roma beland, wellicht hebben die clubs een grotere fan base en zijn ze commercieel groter maar verder is Ajax in alles groter. Hij spreekt ook altijd positief over Ajax. Toch wel vreemd hoe hij assistent was van Louis bij Barca maar 0,0 van die filosofie draagt.

12 mei 2022 om 16:23

Dat is wel het laatste. Hij doet alles waar ajax niet van houd

12 mei 2022 om 16:34

Ik had liever don carlo ancelotti gezien met zijn 'no tactics just vibes' voetbal. Onder hem zal ajax goed voetbal spelen waarbij het talent van de spelers goed zichtbaar word. Zie je het al voor je ? Don Carlo met een dikke sigaar op het museumplein tijdens het kampioensfeest van ajax??

12 mei 2022 om 17:15

Toch eens sarcasme opzoeken in het woordenboek?

Zijn doelstellingen is niet degraderen

12 mei 2022 om 16:17

En de andere?

12 mei 2022 om 16:20

Met attractief voetbal

Nou welkom Alfred. Persoonlijk zeer mijn twijfels bij deze aanstelling. Ik had toch iemand anders gezien, gezien zijn trackrecord. Maar ik laat mij verrassen. Hij geeft aan attractief te willen spelen, ik ben echt benieuwd of hij dat nu wel kan laten zien bij Ajax.
Ik zit nog even te kijken naar de prestaties van Brugge sinds hij er is, en eerlijk is eerlijk. De resultaten zijn wel prima . In de competitie 16 wedstrijden maar 1x verloren en 3x gelijk. Dat is helemaal zo slecht nog niet.

Ben erg benieuwd. Mooi wel in het licht van het interview van gisteren

12 mei 2022 om 16:18

Zo zie je maar dat al die interviews een grote poppenkast is. Als ik dan gisteravond naar de ajax spelers kijk met een drankje op is dat 1000x zo leuk. Dan vervalt die mediatraininghouding. En zie je de spelers ook als “normale” mensen.

12 mei 2022 om 16:23

Ja, helemaal eens!

Niet direct overtuigd van Schreuder als hoofdtrainer, blijf het toch een typische assistent vinden, maar goed hij krijgt uiteraard het voordeel van de twijfel. Vooral blij inderdaad dat er bekend is wie er voor de groep staat komend seizoen, want het zal een drukke zomer worden met de nodige wijzigingen.

Benieuwd. Het lijkt me lastig om hetzelfde resultaat neer te zetten als de afgelopen jaren onder Ten Hag, zeker als er meerdere sterkhouders vertrekken. Bovendien heb ik Schreuder nog niet iets indrukwekkends zien presteren. Maar goed, wie weet. Hij stond volgens mij wel bekend als een ‘people manager’? Telegraaf zal in ieder geval blij zijn met de aanstelling!

12 mei 2022 om 16:18

Dat is ook onmogelijk. Nog even naast de bijzondere kwaliteiten van Ten Hag, heeft Ajax ook bijzonder goede spelers gehad en gekocht. Dat gaat je niet elk jaar lukken, en dit jaar moet je er wel erg veel halen.

Ik wil alle Ajax-fans heel veel sterkte wensen. Deze man heeft het niet in zich om hoofdtrainer te zijn.

12 mei 2022 om 16:21

Hoezo niet? Hij is het nu ook al

12 mei 2022 om 16:22

Toch stond hij 12 punten achter op de nr 1 en nu bijna kampioen van België
Bij Ajax krijgt ie ook betere spelers en meer geld te beschikking.

12 mei 2022 om 16:42

Ja en die 12 werden gehalveerd. 6 punten in gelopen op een promovendus met veruit de beste selectie van België schetst weer een ander beeld, vind je niet?

12 mei 2022 om 19:56

Hij is tenminste ingelopen, zijn geprezen voorganger heeft die achterstand laten ontstaan. Mocht hij kampioen worden kunnen we toch wel spreken van een prima prestatie lijkt me?

12 mei 2022 om 16:48

Als jij dit opvat als zeuren of provoceren is dat jouw probleem.

Ik laat mij verrassen, nieuwe seizoen wel wat halen.In iedergeval iemand voor Anthony (bergwijn)en eventueel Haller, brobbey zeker halen en extra spits, rechtsback of Regeer de kans geven

Ten Hag bracht gouden tijden. Ik denk niet dat Schreuder t beter gaat doen.

12 mei 2022 om 16:18

Halve finale champions league en alleen maar kampioen worden.
Gewaagde uitspraak.

12 mei 2022 om 17:37

Eerste jaar werd ie geen kampioen, toen werd ie verslagen door Frenkie op Luuk te zetten. 2x kampioen geworden, 1x de CL miljoenen(cadeau)gekregen en idd halve finale CL.

12 mei 2022 om 18:42

Hij is 3x kampioen geworden hoor Sir Paul (waarvan 2 keer de dubbel).

Ben benieuwd naar Schreuder! Hopelijk gaat die het goed doen alleen er zijn al wat spelers weg en er wordt ook getrokken aan spelers zoals Timber, Martinez, Haller en Antony. Hopelijk komt er een sterke selectie aankomend seizoen voor Schreuder.

Welkom terug Alfred, veel succes gewenst bij Ajax! Hopelijk kan je de lijn doortrekken van je voorganger.

Hopen dat hij deze meer geen opstellingen lekt naar de telegraaf

Ja dit gaat m niet worden, er moest gwn vol ingezet worden op arne. Ook al haal je geen arna vind ik schreuder een hele verkeerde keuze

Dit wordt een lastige klus voor Schreuder. De prestaties van Ten Hag zijn bijna niet te overtreffen of te evenaren, terwijl de verwachtingen wel torenhoog zijn.

12 mei 2022 om 16:58

Als ik enkele reacties in dit topic lees, zijn de verwachtingen helemaal niet hoog. En dat is denk ik ook wel realistisch. Hoofdtrainer weg, succesvolle TD weg, denk dat er enkele belangrijke spelers weggaan naast Mazraoui en Gravenberch (antony, Martinez, Timber), enkele spelers die merkbaar op leeftijd binnen te raken (tadic, Blind). Ik voorzie een enorm lastige klus inderdaad voor Schreuder.

12 mei 2022 om 17:24

Reken er maar op als Ajax dadelijk de CL groep niet door komt dat de meeste beginnen te morren

12 mei 2022 om 19:17

Laten we eerst maar eens afwachten hoe de aanvang van Schreuder gaat zijn. We weten nog niet hoe de selectie er volgend jaar uit ziet, hebben geen voorbereiding gezien en weten nog niet eens met wie we in de poule terecht komen. Dan is nu speculeren over hoe de reactie op een uitschakeling gaat zijn (medio eind oktober) wel overdreven.

Redelijk logische keuze aangezien hij een bekende is van de huidige organisatie. Hij heeft daarnaast de nodige ervaring opgedaan in Spanje en recent op eigen benen in België. Het is niet direct de gedroomde kandidaat, maar dat was Ten Hag ruim 4 jaar geleden ook niet. Ik ga in deze uit van de kennis en kunde van de directie en hoop op een mooi huwelijk!

Laat ie De Ketelaere dan ook maar meenemen.

12 mei 2022 om 16:23

Dat is een hele goede om mee te nemen
Lijkt een beetje op huntelaar in zijn jongere jaren kwa uiterlijk

12 mei 2022 om 16:25

Dan heeft hij niet hele rechte tanden, kan dat kloppen?

12 mei 2022 om 16:44

Liever Nsoki!

Ik snap niet waarom mensen wel tevreden zijn met een Alfred Schreuder. Deze trainer heeft zich nergens bewezen. Ik heb nog nooit zijn voetbalstijl ontdekt bij de clubs waar hij hoofdcoach was. HIj is op z'n best een tussenpaus, zodat we na 1-2 jaar Arne Slot kunnen halen...

Dit nieuws betekent dat Feyenoord volgend seizoen zeer serieus mee gaat doen om het kampioenschap

Ten hag had iedereen eerst ook twijfels bij.. geeft het prima gedaan denk ik.. schreuder is wel een persoon die wil voetballen volgens mij.. komt wel goed.

12 mei 2022 om 16:35

Zelfs Ten Hag kreeg in het begin geen tijd om te bouwen van mensen en het #tenhagout gedoe was er al vrij snel. Bosz had hetzelfde. Dat gaat nu weer gebeuren natuurlijk.

Mooi dat het definitief is. Ik had misschien liever Slot gehad. Die heeft met het beschikbaar budget en spelersmateriaal toch wel een geweldige prestatie neer gezet. Maar Schreuder vind ik helemaal nog niet zo verkeerd. Het is duidelijk wat je bij hem krijgt en wat je aan hem hebt. Het technisch hart met Hamstra en Huntelaar lijkt ook vorm te krijgen. Dus nu nog de selectie op orde krijgen. Dat zal een hele opgave worden. Wat dat betreft fijn dan de trainer bekend is en dat duidelijk is dat we CL spelen. Dat is altijd makkelijk bij de contractonderhandelingen.

Nou dat wordt een hele opgaaf voor hem. Ik denk dat hij al snel witte zakdoekjes en fluitconcerten krijgt als hij het niet snel op de rails krijgt. Ajax publiek is aardig verwend de afgelopen jaren. Succes

Attractief voetbal en Alfred Schreuder gaan niet samen. Sterkte Ajacieden maar dit wordt geen succes.

12 mei 2022 om 17:55

Het gaat om de spelopvatting en de intentie om aanvallend te voetballen. In tegenstelling tot Ten Hag is Schreuder een zeer behoudende en risicoloze trainer vergelijkbaar met Frank de Boer. Ik heb me inderdaad kapot geërgerd toen hij trainer van Twente was.

Ben benieuwd naar zijn attractieve voetbal.. Ben niet blij met deze keuze maar laat het maar zien dan.

De kater komt altijd een dag later. Nu voelt het echter alsof ik een drugscocktail met een fles whiskey heb doorgespoeld.

Het is als de dag van gisteren dat Schreuder met Twente hèt grote lachertje was van de Eredivisie. Het kan verkeren. De uitdagingen zijn enorm voor komend jaar. Gravenberch, Mazraoui en Tagliafico vertrekken sowieso, Blind en Tadic lopen op hun laatste benen en aan Timber, Martinez en Antony zal hard worden getrokken. Gaan de jonge spelers (Regeer, Taylor, Baas, Salah-Eddine, van Axel-Dongen, Unuvar, Ihattaren) ruimschoots de kans krijgen, of wordt de portemonnee weer volop getrokken? Gaat Daramy meer kansen krijgen? Gaat er sprake zijn van continuïteit in de speelwijze, of gooit Schreuder het toch om zoals bij Brugge ook werd gedaan?

Het zijn lastige kwesties. PSV zal komend jaar niet sterker zijn, maar Feyenoord kan wel eens een outsider worden als die de transfergelden van Malacia, Sinisterra en Senesi goed investeren.

12 mei 2022 om 17:25

Deze selectie blijft dus niet bij elkaar en eigenlijk heeft Ajax al 12 jaar de sterkste selectie van de Eredivisie. Hebben ze 12 landstitels gewonnen? Nee hoor.

Gefeliciteerd
Ik ben benieuwd of Sjaak zijn zin krijgt en Dick? Schreuder van PEC zijn assistent wordt.
PEC heeft het niet gered, maar aan de trainer lag het niet

Ben niet persé blij, maar aangezien ik ook niet echt goede alternatieven zie moeten we er maar het beste van maken.

Sommigen zeggen de keuze te betwijfelen maar ik denk een te verwachten keuze. Goede alternatieven hoor ik niet...

Eerste vereiste om hoofdcoach bij Ajax te worden is een kale kop. Dus Bogarde was ook in de race. Toch niet geworden. Dan maar assistent? Om later terug te keren als hoofdcoach? Zit wat in! Of neemt Schreuder zijn eigen staf (mee)? Zijn broer kan er ook wel bij. En John Heitinga. Een frisse wind is goed, want ik zag die toegevoegde waarde van Reiziger en Bogarde nu niet zo. Iets waar Schreuder onder Ten Hag wel bekend om stond. Vooral op tactisch gebied een meerwaarde. Zal me benieuwen of hij als hoofdcoach een succes zal zijn. Heeft hier en daar ook wat krasjes opgelopen, maar welke coach is niet eens ergens op een zijspoor gezet? Anders tel je ook niet meer mee;-)).

12 mei 2022 om 20:52

Nauwelijks iets.....;-))

Denk dat het succes ook gaat afhangen van het transferbeleid komende jaren. Als je mee wil doen in Europa dan kan je niet alleen hopen op 11 talenten die ook nog eens niet geblesseerd raken

ajax heeft een flinke jas uitgedaan met het vertrek van overmars en Ten Hag, deze 2 hebben echt wat neergezet bij ajax. wordt moeilijk voor Schreuder om dit te evenaren

Hoezo zit iedereen te haten op deze keus. Als je de spelers zoals ziyech, van de beek, de ligt en frenkie hoort dan hield iedereen meer van deze man dan van ten hag. Daarnaast was hij tactisch de persoon naar wie ten hag vaak luisterde.

12 mei 2022 om 17:45

Ik denk dat PSV en Feyenoord ook niet blij worden van Schreuder. Twente hoeft hem ook niet weer te hebben, dus het is zware onzin dat hij voor elke andere Nederlandse club een goeie trainer was geweest.

12 mei 2022 om 17:06

Schreuder is iemand die inderdaad goed in de groep ligt. Daar heeft ook niemand kritiek op. Maar als je dan kijkt hoe hij ploegen laat voetballen wanneer hij eindverantwoordelijke is... Dat past niet bij een club als Ajax waar je naast resultaat ook mooi, aanvallend voetbal moet nastreven. Ik hoop uiteraard dat Schreuder het tegendeel bewijst en Ajax prachtig voetbal laat spelen, maar op basis van wat hij tot nu toe heeft laten zien heb ik er niet al te veel vertrouwen in.

12 mei 2022 om 18:50

We hadden ooit ook Bosz als trainer, prachtig voetbal maar wel zonder resultaat en in een finale tegen United geen tactische ingreep kunnen doen...

12 mei 2022 om 18:50

Daar zeg je het goed: De Telegraaf. Dat is de krant die al jaren aan de stoelpoten van Ten Hag zaagt. Natuurlijk was Schreuder het grote brein achter het succes van Ten Hag, want dat zou betekenen dat Ten Hag zelf helemaal niet zo belangrijk was.

13 mei 2022 om 09:52

@mrb78: We hadden ooit De Boer als trainer, prachtige resultaten maar wel zonder goed voetbal. Dan 1000x liever een type Bosz. Voetbal draait niet om resultaten, maar om het spel zelf. Liever tijdens alle wedstrijden vermaakt worden, dan 1 keer een kampioensfeestje per seizoen en geen vermaak tijdens de wedstrijden.

12 mei 2022 om 17:06

Tja blijkbaar denken mensen dat Guardiola en Klopp haalbaar zijn.
Er is nu eenmaal weinig keuze.

12 mei 2022 om 18:10

Zwak excuus. Ajax is een aantrekkelijke en grote club in Europa en veel trainers zouden dolgraag bij Ajax willen werken. Schreuder is, gezien zijn verleden bij Ajax, een ‘veilige’ keuze maar zijn behoudende voetbal zal niet worden gepruimd door het veeleisende Ajax publiek.

Welkom terug Alfred. Geen geweldige coach, denk dat het Ajax bestuur ook wel weet dat dit niet de droomkandidaat is, maar wat moet je dan? Ten Hag gaat weg, andere sterke kandidaten zijn niet beschikbaar en met Schreuder weet je wat je in huis haalt. Geen super keuze, maar zeker ook geen slechte.

12 mei 2022 om 18:50

Feyenoord en Arne Slot een dikke zak geld voorhouden.

Ik heb Alfred Schreuder hoog zitten als veldtrainer, als assisent. Maar als hoofdtrainer? Bij FC Twente waren ze hem he-le-maal zat na jaren negatief ultraverdedigend spel. Als we dat bij Ajax ook gaan zien dan haalt ie de kerst niet.

Je had slechter kunnen kiezen. Heeft bewezen een sterk elftal te kunnen laten draaien nu bij Club Brugge. Ajax is een zwaarder kaliber. Zwaarder dan in zijn periode als assistent.
Welkom!

Ik heb mijn twijfels bij Schreuder, lijkt mij geen toptrainer in wording. Anderzijds moet je met de begroting en selectie van Ajax eigenlijk altijd kampioen kunnen worden. Hij kan het alleen maar minder goed dan Ten Hag doen in mijn ogen.

Gaat er een grote bende van maken, net zoals bij alle andere clubs waar hij hoofdtrainer is geweest. Ben natuurlijk niet geheel objectief als Twente supporter. Maar moet zeggen dat ik nog nooit zo'n slechte hoofdtrainer gezien heb bij Twente.

Toen ten Hag kwam was ook t
Grootste gedeelte niet enthousiast!!!we weten nu waar we staan na ten Hag!!schreuder was de schakel in t succesvolle cl seizoen dus laat me graag verassen

Komt hij met zijn trainer staff of blijven Reiziger en Bogarde de assistenten?

Hij jobt redelijk langs alle clubs inmiddels. Ik snap niet zo goed wat ajax in hem ziet.

Goede keuze, verstandig dat Ajax eerst voor 2 jaar met een optie gaat, mocht het niet matchen dan is de afkoopsom niet al te hoog. Doelstellingen van Ajax zijn altijd hetzelfde: kampioen worden met goed voetbal. Overwinteren in de CL. Jeugd laten doorstromen. Ook de KNVB beker 1x per 2 jaar pakken. Wel een coach waar, toen die nog assistent was, zeer positieve geluiden over waren vanuit de spelersgroep. Een Ziyech was bijvoorbeeld altijd heel erg te spreken over hem.

Ik weet nog dat heel veel mensen 4,5 jaar geleden Erik ten Hag ook niet zagen zitten. Dus dan zal het met schreuder ook wel goed komen

Deze man heeft niets te zoeken als coach van Ajax. Dus Ajax wordt volgend jaar geen kampioen. Ze gaan deze man nog voor de kerst ontslaan.

Het is jammer dat er niet echt serieus aandacht word gegeven aan Schreuder, hij heeft op de achtergrond bij Ajax en Barcelona goede contacten gelegd naar de spelers toe iedereen loopt weg met die man goed van Ajax dat ze op dezelfde weg verder gaan maar jammer echt jammer dat ze weer vanaf de grond moeten beginnen. Overmars heeft een zooitje gemaakt van zichzelf dit had hij nooit moeten doen al die aandacht verstekken aan vrouwen met d..pics etc schandalig dit is gewoon een mes in de rug van ze eigen cluppie gestoken schandalig echt dat zo iemand dit gedaan heeft geloof me ten Hag had zoveel aan overmars en andersom sinds zijn vertrek is het met hangen en wurgen naar het kampioenschap gestreden jammer het aantrekkelijke is ervan af hoop dat schreuder en Huntelaar het op de rails krijgen want het nieuwe seizoen staat al om de hoek

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren