Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Karim is op dit moment de beste speler ter wereld, hij is zó goed’

Laatste update:

Karim Benzema was zonder meer een van de grote uitblinkers tijdens de thriller in de halve finale tussen Manchester City en Real Madrid (4-3). De Franse spits hielp zijn elftal tot twee keer toe terug in de wedstrijd en was verantwoordelijk voor een toepasselijk slotstuk met een voortreffelijke panenka. Benzema tekende voor zijn 40ste en 41ste doelpunt van het seizoen. Zijn totaal in de Champions League staat deze campagne op veertien. Carlo Ancelotti komt dan ook superlatieven tekort om de vorm van de aanvalsleider te onderstrepen.

Terwijl Benzema weigerde om over de Ballon d'Or te spreken, deed Ancelotti dat wel. "Ik weet niet of hij die moet winnen, maar ik denk wel dat Karim op dit moment de beste speler is ter wereld. Er loopt geen speler rond die zoveel kwaliteit heeft en doelgericht is", aldus de Italiaanse oefenmeester. Met name de tweede treffer van Benzema, een panenka, was van grote schoonheid. "Zijn laatste twee strafschoppen waren niet goed, daarom heeft hij het misschien veranderd. Tijdens de training heeft hij het wel geprobeerd op deze manier, maar ik wist niet dat hij het zo zou gaan doen. Gelukkig ging het goed."

Volgens Ancelotti moet je 'over een sterke persoonlijkheid beschikken' om tijdens een halve finale van de Champions League op deze manier aan te leggen. Benzema faalde tegen Osasuna en Celta de Vigo vanaf elf meter. "Ik heb heel veel vertrouwen in mezelf. Dus besloot ik het zo te doen en het pakte gelukkig goed uit", aldus de Fransman tegen Sky Sports. "Als je nooit een strafschop neemt, kun je er ook nooit eentje missen. Wat ik vandaag liet zien met die penalty, zegt veel over de mentale sterkte van mij." Benzema is naast topscorer in LaLiga (25 goals) nu ook de meest trefzekere in het miljardenbal (14 goals) dit seizoen.

"Het was van beide kanten een fantastische wedstrijd", concludeert Josep Guardiola. "We zijn trots, maar het gaat om het behalen van de finale. Mijn complimenten voor Carlo's team, Real Madrid is zó goed. Het gevaar was constant daar. Ik vond onze manier van opbouwen wat wisselvallig. Zij hebben heel goed druk gezet. Als beide teams willen aanvallen, dan is voetbal een geweldig spektakel. Mijn complimenten voor Real Madrid." Volgende week woensdag staat in Estadio Santiago Bernabéu de return op het programma. De andere halve finale gaat tussen Liverpool en Villarreal.

Verdient Karim Benzema de Ballon d'Or?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bedankt voor de natte droom Benzema.. On: wat een fenomeen is het en dat is hij al erg lang. Beste spits van de wereld. Die penalty was echt pure klasse. Maar toch mooi hoe dat werkt, mist hij hem dan lacht de hele wereld hem uit en is het onbegrijpelijk. Grappig hoe voetbal soms werkt.

27 april 2022 om 10:54

Mee eens. Hij staat er ook niet alleen in de poulefase maar echt steeds op het moment supreme in de KO rondes. Als je ziet hoe hij gisteren die penalty neemt wordt ook wel duidelijk waarom. Benzema lijkt weinig last van zenuwen te hebben in dit soort wedstrijden. En niet alleen qua goals is hij belangrijk. Het is ook nog een soort spelverdeler en aanspeelpunt

Als alle teams zo aanvallend spelen is voetbal prachtig om naar te kijken.

samen met KDB naar mijn mening. Die jongen krijgt te weinig krediet gewoon omdat hij minder scoort en geen aanvaller is. Voor mij zijn ze beide op hun manier de beste spelers ter wereld.

27 april 2022 om 08:35

Denk dat het meer te maken heeft dat KDB minder beslissende en belangrijke momenten heeft dan big Benz. Zie wedstrijden psg, Chelsea en sevilla bijv.

27 april 2022 om 09:10

Dit seizoen goals tegen Atletico, Real, Liverpool (2 keer), Chelsea en Man U. Hij staat er ook gewoon heel vaak op de momenten dat het moet hoor.

27 april 2022 om 09:32

Dat geloof ik ook zeker en vind KDB ook een topper. Verschil is naar mijn mening, dat Benz bij een achterstand de wedstrijd helemaal op zijn kop zet. City heeft zo'n goed team dat ze niet vaak tegen een grote achterstand staan. Vandaar dat het bij Benz meer opvalt

27 april 2022 om 09:50

Niet alleen dat maar City heeft Jesus, Rodri, Gündogan, Silva en Graelish die allen in de posities van KdB kunnen spelen terwijl Real veel zwakker is zonder Benz.

27 april 2022 om 10:47

Ah dus omdat er minder back-up is voor een bepaalde speler maakt hem dat beter dan een speler waarvoor wel vervanging is. Zo leer je nog wat vandaag de dag.

27 april 2022 om 11:03

De Bruyne mag van mij vaker meegenomen worden in de discussie over de beste spelers ter wereld. Steekt er bij misschien wel de best voetballende ploeg met kop en schouders bovenuit en laat al jaren een idioot niveau zien. Wat is die man allround zeg. Bizarre speler en echt een genot om watertandend naar te kijken.

27 april 2022 om 11:19

Gluubster lees je expres over alle andere comments heen die aangeven hoe beslissend Benzema is? Ik vind ze verder beide de beste in hun posities dus een discussie zou zinloos zijn. City moet Haaland halen en niemand zal ze kunnen stoppen.

27 april 2022 om 11:20

@aycaramba, city is ook wel echt een stuk minder zonder Kevin hoor. Als voorbeeld bijvoorbeeld tegen Liverpool in de competitie tikken ze Liverpool eigenlijk weg met kdb en heeft Liverpool aan de individuele kwaliteiten voorin te danken dat het 2-2 wordt en een week daarna op Wembley zonder de Bruyne staat het bij rust 3-0 voor Liverpool bij rust. Beetje kort door de bocht natuurlijk maar ik vind dat je de impact van de Bruyne echt onderschat. Sleept ze ook in de PL heel vaak er doorheen tegen ploegen die de boel helemaal op slot gooien met een geniale steekpass

27 april 2022 om 11:29

Nee hoor, mijn reactie was ook wat flauw. Maar meer of minder back-up als reden noemen of een speler beter is dan de ander is mijn optiek pure drogredenatie en staat daar volledig los van.

Hoe vaak beslissend Benzema is kan ik niet anders dan mee instemmen natuurlijk.

27 april 2022 om 10:17

Volgens mij krijgt hij gewoon genoeg krediet hoor!! Ik zie hem in de comments gewoon altijd staan bij de beste middenvelders ter wereld.

27 april 2022 om 15:57

Waarom moet het gelijk weer de beste zijn? Ik zie hem in de PL vaak genoeg niet veel doen en binnen de PL zijn er al een paar die even belangrijk zijn en goed presteren. Foden bijvoorbeeld?

Por Supuesto... Deze gast is meer dan alleen maar een doelpunten machine.. Check alleen hoe hij ruimtes vrijmaakt voor Vini en Rodrygo...

Ook zijn instinct is buitenaards.. hij weet precies wanneer hij voorin op het juiste moment druk moet zetten.

Benzema heeft letterlijk alles... Ballon Dor loading. Daarnaast heeft ook eens bewezen dat het vasten zijn vruchten heeft afgeworpen.

27 april 2022 om 09:35

Jammer voor hem dan dat het a.s. maandag suikerfeest is 😜

27 april 2022 om 10:29

Neenee... Na Eid El fitr of ook gekend als (het Suikerfeest) vasten de moslims nog 6 dagen Shawaal.

Vasten na Ramadan.

6 dagen vasten in Shawwal, is een beloning voor 1 jaar vasten.
Na het intensieve vasten tijdens de maand Ramadan, wordt het door de profeet vzmh aangeraden om nog 6 dagen extra te vasten tijdens de maand Shawwal.

Het is dus geen verplichting! De maand Shawwal duurt tot en met 31 mei 2022. Tot en met deze dag kun je dus de 6 vrijwillige dagen vasten als je deze beloning wilt.

Ik hoop dat Benzema dan nog vast tijdens de return haha!

27 april 2022 om 10:50

Yeah right, hij zal zo goed presteren omdat hij aan het vasten is. Dat is toch wel een vreemde conclusie. Hij presteert zo fantastisch ondanks het vasten lijkt mij.

Dat hij meer is dan alleen een doelpuntenmachine laat hij wel zien. Potdomme wat een spits zeg!!

27 april 2022 om 13:42

Er zit volgens mij wel wat waarheid in die statement hoor. Ik merk bijvoorbeeld bij mezelf dat ik p dagen dat ik droog en met een lege maag op het veld sta, ik het beste presteer. Mijn lichaam haalt dan echt alles eruit, ben veel lichter en sneller, omdat ik voor mijn gevoel het extreme eruit haal. Enige nadeel is dat je achteraf dan wel echt veel meer pijntjes zal voelen en het herstellen wat langer duurt. Maar goed, ik speel dan ook niet op het aller hoogste niveau, en iedere mens is anders. Maar ik denk wel dat het menselijk lichaam in extreme omstandigheden het beste presteert.

27 april 2022 om 17:15

Prima dat je dat zo voelt, het gaat wel keihard in tegen elke vorm van sportweddenschappen. Elk lichaam is anders zullen we maar zeggen.

28 april 2022 om 02:04

Want? Jij bent iemand die ook vast en intensief sport tijdens ramadan?


Ik heb mezelf zelden zo fit gevoeld als tijdens de maand ramadan, en dat ieder jaar weer. De jeugdspelers in divisie 4 ervaren dit net zo goed en dat heb ik ‘t over kids van 15 jaar. Ik denk dat je het zwaar onderschat.

Vasten is niet zomaar vasten. Mentaal maakt het je ijzersterk en na enkele weken kan het enorm veel energie geven puur omdat je geest weet dat je vast tijdens de inspanning.

We hebben het nu over een Benzema die in principe verlies met zijn ploeg, maar vergeet Phil Foden even niet! Wat ademt deze jongen voetbal in en uit. Echt een pure voetballer met ontzettend veel kwaliteit. De honger voor een doelpunt straalde er vanaf. Ik kan echt enorm genieten van zijn spel. Als die in de juiste ploeg gaat spelen zal dat ook nog een hele grote worden!

27 april 2022 om 09:14

Leuke speler maar we praten nu over de beste voetballer ter wereld, Karim Benzema, Foden is dat bij lange na niet. Ondanks dat hij mooie dingen laat zien. Hij verliest met z'n team maar scoort 2 knappe goals. Heeft nu Messi z'n beste CL seizoen geëvenaard. Foden heeft natuurlijk wel gigantisch veel potentie. Die gaat niet meer falen denk ik.

We zitten pas vroeg in het jaar, maar als Benzema dit vast houdt en Salah zijn vorm beetje terug krijgt heb je sowieso een mooi podium. Wie nummer 3 zou zijn achter benzema en Salah zou ik nu niet kunnen zeggen, wellicht lewa, maar is toch een makkelijkere competitie, of mbappe als die begin volgend seizoen gaat knallen bij real.

27 april 2022 om 08:59

Gaat niet om een jaar, maar om een voetbal seizoen. We zijn bijna ten einde, het moet heel gek lopen wil Benzema het niet gaan winnen..

27 april 2022 om 09:06

Gaat niet om een voetbal seizoen maar om een jaar. Als Liverpool de quadruple wint kun je hem ook prima aan Salah geven.

27 april 2022 om 09:11

Nee. France football heeft het format aangepast. Het gaat voor het eerst om een seizoen en niet om een kalenderjaar (waar het sowieso al niet over ging eigenlijk in het vorige format).

27 april 2022 om 09:14

Dat heb ik gemist, dan moet het wel goed komen met Benzema, en Salah zou ook nog steeds top 3 moeten kunnen halen. Die 3e persoon is dan een groter vraagstuk.

27 april 2022 om 09:27

Dat lijkt me gewoon de Bruyne of Lewandowski te moeten worden.

Twee mannen die ik ook gewoon boven Salah zou zetten eerlijk gezegd. Die was belachelijk goed voor nieuwjaar, maar na de Afrika Cup (waar hij ook niet uitzonderlijk was) heeft die toch even een dip gehad.

27 april 2022 om 10:01

Gaat wel om een voetbalseizoen, het is veranderd. Wel up to date blijven he! En zeker Benzema is dik nr1. En er is nog maar 1.5 maand te gaan. Benzema heeft ook al de Nations League en Spaanse super cup. Een laliga erbij en minimaal halve finale CL, pichichi worden in laliga en topscorer vd CL. En dan nog zijn link up play dat essentieel is voor Real, hoe hij het team continue draagt is ongekend!!

27 april 2022 om 12:25



Als Liverpool alleen al de CL wint moet of Salah of Mane deze winnen. Als Liverpool alle 4 de Engelse bekers wint geef het meteen aan Mane die heeft letterlijk alles in het seizoen gewonnen en was vaak bepalend. Benz kan zelfs buiten de top 3 belanden als Mane, Salah en Van Dijk er staan en ook wel terecht.

27 april 2022 om 12:52

Mane met z'n 3 doelpuntjes in de CL én letterlijk de helft van Salah z'n totaal cijfers en 30 (!) goals+assists minder dan Benzema wordt voor de Ballon D'or genoemd. Hier gaat iets niet helemaal goed.

27 april 2022 om 13:04

Mane kan in de top 5 eindigen als liverpool cl wint, maar niet op het podium gok ik

27 april 2022 om 09:12

Vergeet sane niet

27 april 2022 om 09:26

Sané? Die heeft een degelijk seizoen achter de rug, maar is niet eens de beste van Bayern.

27 april 2022 om 10:28

Lierse1997

Volgens mij een typfout en bedoelt hij Benzema.

Nee geintje, denk dat hij Mane bedoelt. Typfoutje.

Die won natuurlijk Afrika cup, was erg goed en zijn club Liverpool minimaal halve finale en strijd om het kampioenschap.

Typfout of naamverwarring.

27 april 2022 om 10:44

Je bedoeld Mané neem ik aan? Want Sané komt niet in de buurt. En Mané doet het nu aardig maar was in de 1e helft van het seizoen vrij onzichtbaar. Dus nee ook hij verdiend hem dan niet. Eerder Salah.

27 april 2022 om 11:35

Salah is dan weer in de tweede helft van het seizoen erg onzichtbaar en in slechte vorm (tot die wedstrijd tegen Man C en Man U). Beiden verdienen hem niet.

27 april 2022 om 11:44

De Bruyne was in het begin van het seizoen dan ook wel weer minder (onder andere door covid), dus eigenlijk gaat het voor mij tussen Benzema en Lewandowski.

27 april 2022 om 13:47

Als Liverpool de CL wint gaat het tussen Salah en Benzema als City de CL wint gaat het tussen De Bruyne en Benzema. Lewandowski zal dan net eronder komen. Grote Prijzen zijn belangrijk

27 april 2022 om 13:49

Lewandowski mag daarvoor echt nog wel even minimaal 2 goals per wedstrijd maken in de resterende 3 potjes anders gaat die gewoon naar Benzema. Salah komt pas in dat plaatje als Liverpool alle prijzen wint. Iets wat toch nog lastig is.

En dan noch zitten wij hier met de helft van de mensen op voetbalzone die n harde pl*sser krijgen van de bus parkeren en zeggen dat dat ook geweldig is om te zien. Dit is voetbal, dit is entertainment

27 april 2022 om 10:38

Dat snap ik dus ook niet. Was pakweg een Mourinho coach bij een van deze teams geweest had hij misschien gewonnen maar dan had de overwinning pijn aan je ogen gedaan

27 april 2022 om 11:31

Het was toch een super pot? We hebben 7 goals gezien. City was veruit de beste, maar maakte de kansen niet af. Hoe Real elke keer weer terugkwam vond ik best mooi om te zien. De bus parkeren is real ook niet gelukt, of ze hebben hun rijbewijs gekregen bij een pakje boter.

27 april 2022 om 13:50

Man city vs Atletico vergeten? Daar parkeerde City echt de bus hoor. Ook totaal onnodig, maar doen ze dat in de potentiële finale ook kunnen ze de prijs op hun buik schrijven.

Benzema is toch dik nr1 voor de Balon dor dit seizoen. En er is nog maar 1.5 maand te gaan. Benzema heeft ook al de Nations League en Spaanse super cup gewonnen. Een laliga erbij en minimaal halve finale CL, pichichi worden in laliga en topscorer vd CL. En dan nog zijn link up play dat essentieel is voor Real, hoe hij het team continue draagt is ongekend!!

27 april 2022 om 11:12

Ja weinig aan toe te voegen, er is weinig anders en hij steekt er bovenuit. Mooi hoe hij vanuit altijd in de schaduw te hebben gestaan van de grotere namen, nu hij rustig in zijn hoofd is en niet meer betrokken is bij vreemde streken, hij zo goed is geworden.

In absolute top vorm! Hij maakt zowat elke kans gelijk af. Wordt topscorer van La Liga en de UCL. Verdiend zeker die Ballon D’or dit jaar!

Blijf lewandowski beter vinden

27 april 2022 om 10:19

Kijk met jou kan in praten!! Ik bedoel Lewandowski is niet alleen dit seizoen de beste maar ook de afgelopen 3 seizoenen. Benzema is heel erg goed, na Lewandowski ook gewoon de beste op dit moment. Maar Lewa is net nog iets beter.

27 april 2022 om 10:39

LOL, Benzema is makkelijk beter dan Lewa. Helemaal in voetballend en technisch opzicht, type goals die hij scoort. Voor de rest is Lewa volledig afhankelijk van zijn team voor kansen, terwijl Benzema ze zelf creëert. Lewa zou never nooit dit Madrid zo kunnen dragen. Veel scoren uit extreem veel kansen met Bayern maakt je niet automatisch de beste voetballer.

27 april 2022 om 10:46

@Jeffrey_ Tsja sommige snappen er niet veel van. Ja Lewa is werelds maar wat Benzema doet is ongekend. Benzema zet aanvallen echt zelf op, loop in, maakt anderen beter en scoort zelf er op los. Van de 11 CL goals in de KO fase maakt Benzema er 9! Wat doet Lewa? En bij Bayern speelt ie ook nog eens met betere spelers om zich heen, hoeft hij minder aanvallen op te zetten etc. en ook in de Bundesliga is het gewoon minder. Nee wil Lewa niet omlaag praten, hij is werelds. Had afgelopen 2 jaar de Balon dor kunnen winnen maar wat Benzema dit seizoen doet is ongekend!

27 april 2022 om 11:42

Hahaha ja bij Polen heeft hij ook namelijk de aanvoer van Sane, Gnabry en Kimmich enzo

27 april 2022 om 11:59

Wat Benzema nu doet is niet ongekend, het is wat Messi gedurende 15 jaar bij Barca deed. En Ronaldo deed toen wat Lewa nu doet. Voor mij is het duidelijk dat Benzema de Ballon d'Or verdient, net zoals het toen altijd duidelijk was dat Messi boven Ronaldo stond. Ben blij dat een Madridista deze redenering inziet en consequent doortrekt.

27 april 2022 om 12:00

Nee, en daarom scoort hij daar aanzienlijk minder en loopt hij 1 uit 2, en bij Bayern 1 uit 1. Scoort dus twee keer zoveel met Bayern. Thanks for proving my point! 👍

27 april 2022 om 12:03

Zet Benzema even bij hongarije dan kijken of hij zoveel doelpunten gaat maken. Al ben je maradonna , iedereen heeft de juiste aanvoer nodig.

27 april 2022 om 12:55

Emilio, gast je suggereert zelf dat hij bij Polen ook zo goed presteert zonder Bayern service, daarom toon ik dat dit onzin is en nu begin je opeens over Benz met Hongarije terwijl dat niet eens het punt was. Lees je eigen reactie anders even terug. Maar goed, iemand met Lewa als favoriete speler is natuurlijk niet objectief in deze discussie.

27 april 2022 om 18:33

@Kinggeorge: Hoezo Messi stond er niet in grote wedstrijden??? In al die jaren dat hij bij Barca speelde en o.a. 10 landstitels en 4 CL's won, scoorde hij tegen alle topploegen en in alle mogelijke toernooien, zoveel beslissende goals in knock-out fases en finales, noem ze maar maar op, in La Liga zo vaak bepalend in Classico's en tegen Atleti en Sevilla, en in de CL bepalend/gescoord tegen o.a. Bayern Munchen, Manchester United, Real Madrid, Arsenal, Manchester City, PSG, Liverpool (de rest liet het tegen hen afweten),...als dit geen belangrijke wedstrijden waren, dan weet ik het ook niet.

Ik ben een rasechte Barça-fan, maar vooral ook liefhebber van het spel.

Ik zou het echt verdiend vinden als Benzema hem dit jaar wint, en ik gun het hem van harte.
Heel faire speler, nooit te betrappen op gekke dingen(die videotape van Valbuena even buiten beschouwing gelaten) , in 835 wedstrijden nog nooit een rode kaart gekregen, altijd zeer respectvol tegenover zijn medespelers en tegenstander. Daarnaast is hij gewoon zo een elegante speler die nog eens opstaat voor zijn club wanneer het nodig is.

Heel veel respect voor King Karim.

De klasse van Benzema staat al jaren buiten kijf. Hij wordt in NL (bewust) onderbelicht omdat alle sportmedia hier zo ongeveer halve barca kanalen zijn, waardoor Real Madrid en dus ook Benzema zwaar onderbelicht worden.
Persoonlijk vind ik hem de allerbeste die je voorin kan opstellen. Zo dodelijk in en rond en 16 en ook nog heel goed kunnen voetballen op dat niveau al zo lang is echt knap. En hij blijft zijn club trouw, geen diva gedrag in en om het veld en eist geen absurd salaris. Wat wil je nog meer?

De aanval van Real wordt echt bizar volgend jaar met Mbappe erbij. Benzema achter Mbappe zetten waardoor de aansluiting tussen het middenveld en de aanval vloeiend loopt met Vini op links en Valverde hangend op rechts, die dan zowel het middenveld als de rechterkant van de verdediging kan ondersteunen.

Er is totaal niets om aan te nemen dat Benz volgend seizoen te oud is, zijn preparatie en zijn verzorging van het lichaam is juist steeds beter geworden de afgelopen seizoenen. Hij is voetballend zo goed, dat verleer je niet. Hij heeft het nooit moeten hebben van zijn snelheid, maar juist van zijn spelintelligentie.

Ben trots op Real hoe ze strijden dit jaar en slechts met een 1-0 achterstand naar huis gaan om het daar weer opnieuw proberen te flikken om een grootmacht er uit te knikken zoals ze al eerder deden met Psg en Chelsea. Ik denk dat City de beste ploeg ter wereld is.

Real zal volgend seizoen helemaal sterk zijn met aanwinsten als Mbappe, Rudiger en hopelijk een nieuwe back en Tchouameni.

King Karim! Ballon D'or incoming.



Courtois
?
Militao
Rudiger
Alaba
Camavinga
Tchouameni
Valverde
Benz
Vini Jr
Mbappe
27 april 2022 om 12:05

Niet per se té oud, maar of hij het zelfde niveau zal aantikken? Op 1 jaar kan er wel degelijk wat veranderen en vanaf die leeftijden kan het soms snel gaan. Hij zal zeker nog een topspeler zijn volgend seizoen, maar de piek waar hij nu op zit is moeilijk te behouden als je dan nog 36 jaar wordt. Messi is ook nog steeds een topper, maar op 1 jaar is zijn niveau toch wel gezakt, al zal hij sowieso ook wel met zijn hoofd meer bij het WK zitten. Dus het zal moeten blijken volgend seizoen, maar Benzema is nu zo goed juist omdat hij een vrije rol geniet als spits. Hij zakt veel in, maar is geen middenvelder. Om hem achter Mbappr te posteren, zou ik zeker niet slim achten.

27 april 2022 om 15:07

In de opstelling is het een 10, maar het is gewoon idd een spits die inzakt met een vrije rol. Bij Frankrijk zie je dat ook vaak, Mbappe staat in de spits en gaat diep, Benz zakt wat in. Vandaar dat ik het zo probeerde weer te geven.

Ik snap je punt, maar denk dat Messi beter was geweest op deze leeftijd als hij bij Barca was gebleven. Zijn rol bij Psg is anders. Benz heeft dit probleem niet, hij moet zich hooguit wat aanpassen aan Mbappe maar daar speelt hij ook al succesvol mee samen bij het Franse elftal. Ik ben er van overtuigd dat met de discipline die Benz heeft en zijn specifieke kwaliteiten hij er volgend jaar ook staat, wie weet nog wel beter omdat hij dan ondersteuning heeft van Mbappe.

27 april 2022 om 18:35

Dat zou zeker kunnen, we zullen het zien!

Wel grappig dat mensen vonden dat Messi in 2020/21 niet de Ballon D'or verdiende ondanks dat hij in La Liga in 35 wedstrijden 30 keer scoorde en ook Argentinië kampioen maakte.

Nu gaat Benzama ook richting de 30 goals dit seizoen in La Liga en nu vindt iedereen dat hij hem verdient. Mensen zullen zeggen dat hij scoort in de CL, klopt ook maar Messi moest het doen in een kwalitatief veel zwakker team dam Benzema. Maar goed.

Neemt niet weg dat ik het hem niet gun. Ik zou het aan hem geven of aan Kevin de Bruyne, is ook extreem goed dit seizoen.

27 april 2022 om 11:46

Lewandowski was dat seizoen gewoon waanzinnig. En zo een goed seizoen speelt Lewandowski dit jaar niet (nog altijd geweldig maar niet in die mate).

Het lag toen echt niet aan de geweldige prestaties van Messi, maar aan de nog betere van Lewandowski. En daarnaast deed Messi niks meer na juni.

27 april 2022 om 12:09

Wat was er beter aan die van Lewa, puur individueel bezien? Lewa was en is een eindstation, maar droeg geen elftal, maakte andere spelers niet beter, verdeelde het spel niet en zette geen aanvallen op. Messi deed dit allemaal wel (zoals altijd in die voorbije 15 jaren) en kon ook nog soortgelijke stats voorleggen zoals Lewa. Mocht hij toen bij Barca met dat spel zijn huidige PSG-stats hebben, dan was er nog enigszins discussie (voor mij zelfs dan niet), maar met dat spel en cijfers kon er onmogelijk een discussie zijn.

27 april 2022 om 12:11

Naja maar wat heeft Lewandowski dan precies beter gedaan dan Messi?

Bundesliga gewonnen die Bayern al 9 keer daarvoor op een rij won? Vind ik geen bijzondere prestatie.

27 april 2022 om 16:05

Messi droeg niet het elftal, Messi heeft al een aantal jaar Barca vertraging laten oplopen met het bouwen aan een nieuwe generatie.

Barca of beter gezegd, FC alle ballen naar Messi heeft een aantal jaar nog in valse hoop geleefd dat Messi + wat goede spelers weer de toekomst zou zijn, maar het is nu wat? 4 jaar verder en het is nog steeds een neerwaartse spiraal.

Ik krijg ook goede statistieken als ik alle ballen toegespeeld krijg en alleen hoef te sprinten in de aanval....

27 april 2022 om 18:38

Schop1989, en wat is dan de reden dat jij niet alle ballen toegespeeld krijgt en dus niet zulke stats kunt voorleggen?

Petje af voor Benzema. Dit jaar was ongetwijfeld zijn beste ooit, het zou zonde zijn om dan geen cl te winnen. Maar kampioen van Spanje is ook gewoon aan hem te danken. Volgende week kan alles dus nog voor Real.

27 april 2022 om 12:29

Kampioen van Spanje is totaal niet aan hem te denken. De concurrenten lieten het afweten. Al die drama artikelen hier over Barcelona en hoe Atletico het iedere keer liet afweten. Real Madrid had de titel altijd in eigen hand.

27 april 2022 om 12:59

Haal Benzema z'n 36 goals assists weg en ze zouden, ondanks dramatische concurrenten, alsnog geen kampioen zijn geworden. Kijk even naar hoeveel punten hij eigenhandig voor Madrid heeft gewonnen. Of je denkt dat Jovic, Vinicius en Rodrygo deze cijfers ook hadden gehaald?

27 april 2022 om 14:46

Die zouden alsnog kampioen worden. Alleen met Benzema gaat het nog eenvoudiger. Barcelona klom van het midden naar 2e plek, Atletico hing steeds rond plek 4 en enige concurrent wat normaal nooit en concurrent was Sevilla liet het steeds afweten wanneer ze dichterbij kwamen. Als je hypothetisch Benzema eruit wil halen was er voldoende kwaliteit om de La Liga binnen te slepen, puur omdat de concurrenten zelf het links lieten liggen om allerij redenen. Voor de winter wist je al zeker dat Real kampioen zou worden.

27 april 2022 om 14:51

LOL, dus zonder zijn 36 goals/assists denk je dat dit zooitje ongeregeld kampioen zou zijn geworden? Je weet dat toen Benz geblesseerd was cijfertjes viral gingen in de trant van "Real Madrid without Karim: 47 shots on target, 1 goal"?

In aanvallend opzicht heeft Real buiten Benz juist nauwelijks kwaliteit, Vinicius doet het aardig maar ook zonder Benz gelijk zwaar minder. Figuren als Vasquez, Asensio, Rodrygo en Jovic ga ik het niet eens over hebben 👍

Ik kan me nog herinneren dat een aantal jaren geleden, toen onder andere Ronaldo nog bij Real speelde er nauwelijks waardering was voor Benzema van Real fans. En zie hoe dat nu is omgedraaid. Benzema is ook wel van een ondersteunende speler naar een echte goaltjesdief gevormd. Of hij de ballon d´or verdient betwijfel ik. Het hangt naar mijn mening ook wel af of City eventueel landskampioen en de CL wint en de rol van de Bruyne daarin. Dan verdient de Bruyne hem naar mijn mening. Die speelt geweldig.

Ze praten hem wel heel erg omhoog. Er zijn nog altijd wat spelers bij clubs zoals Liverpool, Manchester City en Bayern München die beter zijn.

27 april 2022 om 12:56

Namen en feitelijke onderbouwing aub...

27 april 2022 om 13:27

Salah, De Bruyne, Lewandowski zijn er drie alvast. Verder ga ik niet, want geen zin, ik wil Gran Turismo spelen.

27 april 2022 om 14:14

Makkelijk smoesje omdat je geen feitelijke onderbouwing hebt.

KDB staat niet eens in de top assist van de PL, zelfs Mount heeft meer, hij komt niet in de buurt van de impact die Benz heeft.

Salah heeft dik 10 g/assists minder dan Benzema laat staan in de CL laat staan in de KO fase. Gigantisch verschil, ook in voetballend opzicht legt Salah het af.

Lewa met superieure Bayern aanvoer ga ik verder serieus niet eens op in.

Beter hou je het bij je videospelletjes.

29 april 2022 om 02:14

Neuh, gewoon geen zin. Boeit mij het of ik een random Benzema-hielenlikker kan overtuigen of niet.

29 april 2022 om 03:08

Gelukkig geloof je zelf in je eigen smoesjes. Een steevast Benzema afzeikende Salah, Lewa, KDB fanboy die komt huilen over hielenlikken. LOL, oh ironie. Waardeloos net zoals de rest van je reacties. Mij hoef je niet te overtuigen, maar gelukkig dat iedereen die meeleest meer overtuigd was van mijn feiten dan van jouw feitenvrije videospelletjes gezwets.

Karim Benzema is met afstand de beste voetballer ter wereld. Dat is letterlijk een feit erkend door de gehele voetbalwereld inclusief legendarische oud spelers.

Er is momenteel niet 1 de beste vind ik, de manier waarop Benzema dit Real trekt is prachtig met die pure kwaliteit maar ook gewoon spelinzicht. Heel Liverpool en City spelen wekelijk erg goed en ook Bayern heeft heel wat goede spelers erin staan.

Ondanks dat er ook veel geld is gespendeerd zijn dit toch wel teams die spelen als een team. Dat moet ik vooral Pep nageven, want die heeft van een City dat als een PSG het zo laat afweten op momenten een team gemaakt met een aantal meer spelers die er echt voor gaan. Als City dit volhoudt dan gaat het geen jaren meer duren voordat ze ook een keer de CL pakken. Met d Bruyne, Diaz en Foden heb je ineens op elke linie een sleutelspeler.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren