Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Aangeslagen Xavi: ‘Ik heb de spelers niet weten te motiveren'

Laatste update:

Xavi stelde zondagavond na afloop van het verloren LaLiga-duel met Rayo Vallecano (0-1) dat hij niet in staat bleek om zijn spelers te motiveren om de de achterstand in eigen huis om te draaien. Het was voor Barcelona na de nederlagen tegen Cádiz (0-1) en Eintracht Frankfurt (2-3) alweer de derde verliespartij op rij in het Camp Nou. In de seizoenen 1997/98 en 1998/99, toen trainer Louis van Gaal aan het roer stond, ging Barça voor het laatst in drie achtereenvolgende duels onderuit.

Barcelona kreeg het tegen Rayo Vallecano niet voor elkaar om de vroege openingstreffer van Álvaro García ongedaan te maken. "Ik denk niet dat het een gebrek aan persoonlijkheid binnen het team is. In de eerste helft waren we niet goed, maar in de tweede helft speelden we beter. We veranderden het systeem, maar de bal wilde er niet in. Het gevoel overheerst dat we meer verdienden”, zei Xavi na afloop op de persconferentie.

“Ik dacht dat ik de spelers had geraakt, maar blijkbaar heb ik ze niet weten te motiveren om de wedstrijd te kantelen”, zo liet de Spaanse oefenmeester aangeslagen weten. "Er zijn uitdagingen bij de club, zowel op sportief als op financieel gebied. Het is een moeilijke situatie en die moeten we onder ogen zien. Het nu tijd is om uit te rusten, te ontspannen en komende week gaan we weer aan het werk en bereiden we ons voor op de wedstrijd tegen Real Mallorca.”

De trainer van Barcelona beseft dat de club zich in een moeilijke situatie bevindt. “We staan nog steeds op een plek die recht geeft op een Champions League-ticket, maar we hebben het onszelf moeilijk gemaakt, want als we Cádiz en Rayo hadden verslagen, hadden we ons bijna verzekerd van kwalificatie voor de Champions League." Door de twee recente competitienederlagen strijdt Barcelona met Sevilla en Atlético Madrid om plek twee. Los Rojiblancos hebben eveneens 63 punten, terwijl de ploeg van trainer Diego Simeone op 2 punten volgt.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Xavi is dus niet de nieuwe verlosser.
Hij zal ws niet beoordeeld worden op deze prestaties, anders was hij al weg gestuurd.

25 april 2022 om 07:36

Koeman had ook eerst een periode waarin het weer wat beter ging. En toen gaven ze het aan het eind weer weg en was de koek op. Xavi lijkt wel een kopie. Ik hoop dat hij het om weet te draaien.

25 april 2022 om 08:11

Oppertunisme ten top weer. Als je het over zijn gehele aanstelling bekijkt heeft hij evenveel punten als koploper real gepakt en staat hij nu op de maximaal haalbare 2e plek. Laatste wedstrijden gaat het natuurlijk niet zo goed, maar als hij 2e eindigt, heeft hij het heel goed gedaan!

25 april 2022 om 09:02

Ik las laatst ergens dat Xavi gemiddeld gezien minder punten pakt dan Koeman over alle wedstrijden die er zijn gespeeld sinds zijn aanstelling.

25 april 2022 om 10:24

Koeman had messi ook nog voor een heel seizoen...

25 april 2022 om 10:27

Vernon

Koeman won amper toppers en na zo een verliespartij, zou hij weer een jong Spaans talent onder de bus gegooid hebben. Zou weer 0% aan hem en zijn schoonzonen liggen.

Dit is een voor de club echt wel beter

25 april 2022 om 10:38

@alex

Ik denk eerder dat het opportunisme is dat iedereen dacht dat Xavi de boel wel even om zou draaien. Ik ben helemaal geen Koeman fan hoor, is echt geen wereldtopper. Maar feit is dat hij een gedemotiveerde Messi aan de praat kreeg, zelfs nog kampioen leek te gaan worden, en toen kakte het in. Datzelfde zie je nu met Xavi, doet het eerst goed, klimt knap naar de tweede plek, en nu opeens een zeer slechte reeks tegen matige tegenstanders. Ik heb niks tegen de man, ik hoop dat hij het omdraait, maar je ziet eenzelfde patroon.

25 april 2022 om 10:39

@mrkrillin

Dat zou zomaar kunnen. Ik ben ook geen Koeman-fan, dat is niet de reden dat ik het zei. Je ziet alleen een patroon. En ik hoop dat Xavi het beter doet, ook met people management. Maar de huidige reeks is echt heel matig.

25 april 2022 om 10:41

@hazardinho

Klopt, maar toen hij kwam was Messi zwaar gedemotiveerd. En hij kon geen aankopen doen.

Xavi heeft Messi niet, maar kan wel aankopen doen. Het is een beetje koffiedik kijken. Persoonlijk vond en vind ik nog steeds dat Barca Messi een jaar eerder had moeten verkopen, dat had heel veel geld opgeleverd, dan had Koeman geen Messi gehad maar wel aankopen kunnen doen. Maar we zullen het nooit weten. Ik hoop dat Xavi het redt in elk geval.

25 april 2022 om 10:52

"Maar feit is dat hij een gedemotiveerde Messi aan de praat kreeg"

Hoe verzin je dit? Heb je ook ergens feitelijk bewijs waaruit blijkt dat Messi dankzij Koeman weer ging spelen en niet omdat hij zelf de knop om zette? Benieuwd naar je bronnen die gaan aantonen dat Koeman hoogstpersoonlijk "Messi aan de praat kreeg", en vooral, welke handelingen van Koeman hiervoor hebben gezorgd.

Zelden zulke onzin gelezen zeg.

25 april 2022 om 11:08

Jeetje wat een gefrustreerde reactie, rustig man.

Toen Koeman kwam was Messi gedemotiveerd en de selectie in mineur. Nee, ik heb geen feitelijk bewijs, geen feitelijke handelingen, maar dat het daarna beter ging is natuurlijk op zijn minst een verdienste van de trainer. Net als dat het daarna ook de verantwoordelijkheid van de trainer is als het weer minder gaat.

25 april 2022 om 11:20

Gefrustreerde reactie? Overdrijven is een vak.

Je draait het allemaal net zo lang totdat het in je straatje past. We kunnen ook zeggen dat voordat Koeman kwam Messi op en top gemotiveerd was, en dat met Koeman als trainer Barca een waardeloze seizoenstart beleefde grotendeels omdat Messi matig presteerde en toen Messi weer ouderwets ontspoorde Barca dus weer beter ging spelen. Dat is grotendeels de verdienste van Messi, zoals Koeman (chapeau) ook zelf eens toegaf dat Messi verantwoordelijk was voor de punten van Barca. Dus nee, Koeman de credits geven van Messi die de knop weer omzette en Barca op sleeptouw nam is simpelweg onjuist.

25 april 2022 om 13:29

En toch is de Achterstand grooter geworden

25 april 2022 om 16:04

Opportunisme? Dit is precies hoe het ook met Koeman ging, hij heeft het eerste jaar ook alles eruit gehaald en het jaar erop mocht hij vertrekken.

25 april 2022 om 07:41

Zal ook vooral zijn geweest zodat de mensen die het voor het zeggen bij Barca er punten mee scoren bij de fans. Als je dan een jonge trainer met weinig ervaring de kans geeft, moet je hem wel in een gespreid bedje laten komen. Maar hij zit gelijk met de moeilijkste taak opgescheept. Met een Barca onwaardig team proberen nog enigszins Barca waardige resultaten te halen. Dit zou voor elke trainer een hels karwei zijn.

25 april 2022 om 08:30

Als hij werd beoordeeld op zijn prestaties was hij al weggestuurd? Tjah, dat is gewoon maar wat roepen na enkele verliespartijen. Kijk anders eens naar het aantal punten sinds zijn aanstelling voor je zoiets typt. Vrij makkelijk op te zoeken. Dan zie je dat ze eigenlijk gelijke tred houden met Real, die nagenoeg niets laat liggen.

25 april 2022 om 10:45

Flamezz

Ik lees hier in de comments dat Xavi een lager moyenne heeft dan Koeman. En ze hebben net twee thuiswedstrijden verloren. Als Real Madrid niks laat liggen, hoe kunnen ze dan gelijke tred houden?

Xavi heeft het knap gedaan, alleen nu is er weer een dip. Eerst leek het alsof ze geeneens CL zouden halen, nu staan ze tweede. Maar die plek is wel gewoon weer in gevaar.

25 april 2022 om 09:38

Wel netjes dat Xavi de schuld bij zichzelf neerlegt. Dat is zeker een onderdeel waar veel trainers een voorbeeld aan kunnen nemen

25 april 2022 om 14:01

Hij is toch schuldig? Hij stelt Frenkie wekelijks op terwijl er geen plek voor Puig is. Ook die Depay krijgt nog steeds speeltijd. Zelfs Dest stond gisteren in het veld.
Dan is het toch niet meer dan normaal dat Xavi de hand in boezem steekt. Zoveel talent aanwezig en hij blijft maar zwaar mislukte spelers opstellen.
Xavi gaat Barcelona niet terug brengen naar de top, dat is nu wel duidelijk.

25 april 2022 om 17:16

Memphis zit op de bank toch? De rest kan ik me wel in vinden, al kan je niet alleen maar jonge talenten opstellen. Je hebt ook ervaring nodig

25 april 2022 om 10:32

Heb helemaal geen hoge pet op van Xavi. Er is totaal geen tactisch plan en de spelers lopen er ongemotiveerd bij. Zie geen tactisch plan qua druk zetten. Iedereen doet maar wat. Hij heeft de spelers niet om tiki taka te spelen en toch blijft hij tot irritant aan toe dit proberen. Waardoor het eindeloos breien wordt zonder gevaarlijk te worden. En dan maar weer hopen dat luuk er 1 inkopt in het laaste kwartier.

25 april 2022 om 10:47

ja het is maar dat de rest ook zo slecht is, anders stond Xavi ergens 4e of 5e. Je kunt niet verwachten van talenten die nog nooit een CL finale hebben gespeeld en of gewonnen heeft of ooit kampioen zijn geweest om het team te dragen. Bij Real Madrid loopt een fitte Benzema, Marcelo, Modric en die hebben zee aan ervaring, maar bij Barcellona kan je niet verwachten van Busquets en Pique om het team te dragen. De dragers die Real Madrid heeft plus een ervaren coach is belangrijker. In de aanval heb je geen ervaren man. Als aanvallende middenvelder heb je ook weinig ervaring. Ja dan wordt scoren gewoon lastiger. Normaal zou je zo een wedstrijd met 4-1 winnen. Nu verlies je die met 0-1.

25 april 2022 om 11:42

Het is ook lekker makkelijk en laf om zulke uitspraken te doen na dat Xavi een keer verliest. Maar had je dit ook gezegd na de overwinningen op Atletico, Real en Sevilla dan?

Wanneer iemand wint is hij de beste van de wereld. Verliest ie dan mag hij zsm vertrekken. Mensen kijken altijd van wedstrijd naar wedstrijd, kijken nooit naar het totaal plaatje. En als je dat doet dan zie je duidelijk een een stijgende lijn binnen Barca sinds Xavi is aangesteld. En nee een wedstrijd verliezen of gelijkspelen veranderd daar niets aan. Belangrijkste is dat dit seizoen de top 4 wordt veiliggesteld. De rest is onbelangrijk.

25 april 2022 om 14:03

Stijgende lijn is de laatste weken ver te zoeken bij Barcelona. De spelers die Xavi maar op blijft stellen zijn echt een compleet raadsel.
De echte Barcelona kenners / fans hier op Voetbalzone hebben het allang gezien, Frenkie bakt er niks van, Depay is middelmaat en Dest is een drama. Toch krijgen ze wekelijks speeltijd van Xavi, want die wil het maar niet inzien dat die gasten er helemaal niks van kunnen.
Er is er uiteindelijk maar een verantwoordelijk voor de drama's afgelopen weken en dat is die Xavi. Want die stelt die gasten op.

25 april 2022 om 12:14

Xavi is ook maar een mens natuurlijk en bovendien als coach nog erg onervaren. Onderaan de streep doet hij het vooralsnog naar behoren. Aan de trainers heeft het de afgelopen jaren niet echt gelegen. Het beleid is gewoon een ramp geweest. Overigens was Koeman het wel kwijt dit seizoen tot z'n ontslag. Echter waren de omstandigheden dan ook verre van ideaal.

Frenkie een 4.3? Ik heb alleen de eerste helft gezien en vond hem toen zo slecht nog niet..

25 april 2022 om 08:59

Hij was niet beter dan een 4.3, verloor alleen maar de bal en zat alleen maar te zeiken op de scheids. Ik zat in het stadion en het publiek was er ook wel even klaar mee.

25 april 2022 om 09:31

Toch verdienen Dest en Ter Stegen een lager cijfer aangezien ze zaten te klungelen bij de tegengoal. Frenkie was niet debet aan een tegengoal.

25 april 2022 om 10:43

Frenkie trekt gewoon altijd vuur op deze site.

Dest zat er vreselijk naast bij die goal, houdt in zodat die speler de bal nog precies op doel kon schieten. Gewoon een stap naar voren en je blokt dat schot.

Tsjah dit is wel een flinke deksel als je eerst na een gewonnen classico direct hoog van de toren gaat blazen.

25 april 2022 om 07:37

Idd ja, ik kan de uitspraken van laatst (van Xavi, van Pique en Alves) er niet los van zien. Bescheidenheid siert de mens maar het brengt ook respect met zich mee dat een groep spelers zullen tonen naar de coach toe. En het behouden van de focus op je doel ipv bezig te zijn met anderen. Het verdween compleet en de resultaten van laatst zijn daar de gevolgen van. En nog gekker is dat Xavi gewoon een lager winstpercentage heeft dan zijn voorganger (naam mag ik noemen helaas). Dat is wel erg opvallend en dan dit record sinds van Gaal van 3 thuis verliespartijen op een rij. Enorm slecht. Ben benieuwd hoeveel krediet xavi heeft.

25 april 2022 om 13:31

Denk meer dan koeman

25 april 2022 om 18:00

Heel veel denk ik. Ook de steun van je voorzitter hebben is wel lekker natuurlijk

25 april 2022 om 09:18

Het was idd gewoon oliedom van hem om zo'n opmerking te maken dat hij liever met mooi spel wint.
Kun je Pique en Alves ook op aanrekenen met hun uitspraken.

Maargoed met dit selectie hoor je sowieso van Cadiz en Vallecano te winnen, hoe dan ook!

Putain.. Vallecano heeft gewoon thuis en uit dit seizoen van Barca gewonnen. Knap!

Ik mag hopen dat Laporta Xavi meer krediet geeft als Koeman, anders legt Laporta straks een trainers kerkhof aan. Barca is Barca niet meer, is geen absolute topclub meer qua prestaties. Ga eerst eens rustig bouwen, geen rare aankopen of rare constructies, koop wat kan en gebruik jeugd. Laporta moet gewoon toegeven dat Barca zo niet mee kan doen en klaar, wat druk van de ketel.

25 april 2022 om 10:48

Inderdaad, geen aankopen van 60 miljoen die niet renderen. Niet nog dieper in de schulden gaan zitten. Ik snap het op zich wel, plaatsing voor de CL is ook financieel gewoon weer enorm belangrijk, dan verdien je zo'n investering snel terug. Maar als het niet lukt... Ze spelen gewoon met vuur.

Als dit je niet lukt moet je je conclusies trekken en gaan

25 april 2022 om 14:05

Dat lijkt me ook, experiment Xavi is mislukt. Beter nu het ten halve keren dan straks helemaal verdwaald. Stel gewoon een top coach aan i.p.v. een oud speler die duidelijk te kort komt.

Hij heeft een punt dat ze meer verdiende dan een nederlaag, maar het dan alsnog erg ondermaats geweest. Wat ik niet begrijp is het aantal hoge ballen wat uberhaupt niet in de buurt komt van een medespeler. Gisteren zou Aubameyang hebben meegespeeld, als je je dat niet eens kan herinneren dan heb je iets echt goed fout gedaan. Breien, breien en nog eens breien daarmee win je geen wedstrijd.

Hoort er allemaal bij. Alles was net niet afgelopen wedstrijden. Meerdere oorzaken en daar leren we van. Vallen en opstaan. Is ook zonder meer onderdeel van het proces waarin we zitten. Koppies omhoog en CL plaatsing veilig stellen. Visca El Barca!!

Barca mist gewoon een gebrek aan kwaliteit.
Koeman verloor Pedri/Fati met een lange blessure en je levert gewoon veel in. Xavi mist het ook gelijk. Maar heeft dan nog een aantal speler mogen kopen (Koeman niet). Barcelona is teveel verwend geraakt en dat tijdperk krijg je echt niet zo maar terug (misschien wel nooit).

Denk dat het leren accepteren van de situatie makkelijker is dan constant een trainer slachtofferen (kijk naar United).

25 april 2022 om 10:24

Mist een gebrek aan kwaliteit betekend dat ze kwaliteit teveel hebben he :D.

Koeman zat ook echt in de neerwaartse spiraal met blessures en ineens vertrokken spelers. Plus hij zat er in de periode dat de beerput steeds verder open ging in plaats van dat er verbeteringen aan kwamen. Daar had Koeman wel meer krediet voor mogen krijgen, want er was geen trainer die er wat van heeft kunnen maken. Koeman was wel gewoon de verpersoonlijking van de slechte periode die ze met een nieuwe trainer hebben proberen af te sluiten. Periode Xavi waren er ineens weer mogelijkheden voor spelers, kwam er weer geld vrij, ed.

25 april 2022 om 11:55

Koeman was de trainer van Bartomeu, maar niet van Laporta. Als het dan niet goed gaat wijst een president altijd naar de trainer wetende dat hij hem niet heeft aangesteld.

Het is gewoon ongekend slecht. 60 miljoen voor Ferran Torres. Complete aanfluiting. Ik had verwacht dat hij -vooral voor een aanvaller- voor dat bedrag minstens 1 mannetje kon passeren, maar dat kan hij dus helemaal niet! Altijd maar veilig terug passen naar Jordi Alba. Zo'n aankoop vind ik opnieuw tekenend voor het wanbeleid van de club.

25 april 2022 om 11:53

Ferran Torres heeft vind ik wel een actie in huis, alleen het vervolg ontbreekt. Er is geen goede voorzet, of goede afronding op goal.

25 april 2022 om 12:36

Een actie in huis hebben ter waarde van 60 miljoen is toch wel een beetje zonde van het geld. Daar mag je, gezien de financiele huishouding, toch wel meer van verwachten. Zo hij nu speelt, had je het geld beter ergens anders aan kunnen spenderen.

Idd,ja maar gisteravond was niet om aan te gluren de ruimte laag aan de zijkanten daar bestaat tiki-taka voetbal uit en bij balverlies gelijk omschakelen op eigen helft blijkbaar is dat moeilijk.

We hebben gewoon een dipje. De bal wil er ook gewoon niet in. Het spel is inderdaad wat slechter dan de voorbije maanden, maar we creëeren nog altijd kansen. Alleen begin ik wel schrik te krijgen dat Pedri te belangrijk begint te worden voor Barcelona. We spelen veel vloeiender en bereiken de aanvallers sneller als hij speelt.

Seizoen uitspelen, de CL kwalificatie binnenhalen en rustig voorbereiden naar volgend seizoen. Met een preseason onder Xavi, de transfervrije aanwinsten en de jonkies die een seizoen rijker zijn gaan we het mogen beoordelen.

Voor de mensen hierboven die Ferran Torres afschijven, die jongen is nog maar net 22 geworden.... We zien het volgend seizoen wel.

25 april 2022 om 13:58

Ik heb hem gezien bij City en Barca betaald dus 60 mil voor iemand die er niet direct staat? Voor de toekomst? Als City hem zonder morren laat gaan dan kun je ook wel even achter de oren krabben lijkt mij.

Als je zaken slecht gaan, waarom blijf je dan shoppen bij de AH zelfs zonder naar de aanbiedingen te kijken? Ga gewoon slim te werk en maak met eten van de markt een mooi gerechtje in elkaar.

25 april 2022 om 15:48

Ja dat klopt, maar ik zie verschil tussen naar de markt gaan zonder boodschappenlijstje en naar de markt gaan met een duidelijk plan.

25 april 2022 om 18:32

@schop1989

Bij City is de concurrentie natuurlijk wel moordend, met Grealish (die hij er naar mijn mening wel had kunnen uitspelen, maar goed 120 miljoen...) , Sterling, Gabriel Jesus, Mahrez, Foden en zelfs Bernardo Silva soms hadden ze meer dan genoeg opties.

Dan is 25 miljoen euro winst pakken geen slechte zaak voor City. Ben het wel mee eens dat Barcelona iets te veel heeft betaald voor Torres.

Edit : Torres is ook niet zomaar gehaald voor te halen hãƒâ©, die is op voorspraak van Xavi gekomen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren