Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax hoorde maanden geleden van vrouwen over mogelijke grensoverschrijding’

Laatste update:

Ajax weet minimaal sinds december dat NRC onderzoek doet naar (toen nog mogelijk) grensoverschrijdend gedrag van Marc Overmars, zo stelt Mike Verweij van De Telegraaf. Dat kreeg de leiding te horen van meerdere vrouwelijke medewerkers van de club, die via sociale media waren benaderd om hun verhaal met de krant te delen.

"Dit sluimert al een tijd", verzekert Verweij in de podcast Kick-off. "Ik heb van mensen binnen Ajax begrepen dat vanaf december allerlei vrouwelijke werknemers van Ajax via LinkedIn zijn benaderd door NRC met de vraag of er sprake was van grensoverschrijdend gedrag. Een heel groot deel van die vrouwen is in één rechte lijn naar de communicatieafdeling gelopen, naar de directie gelopen en naar de RvC gelopen. Sinds die tijd speelt het al."

NRC zegt 'in de loop van maandag' met meer details over de affaire te komen. "Ik weet zelf niet wat het heeft opgeleverd", zegt Verweij, die samen met collega Valentijn Driessen filosofeert over de mediatactiek van Ajax. De club onthulde het persbericht over het vertrek van Overmars zondagavond laat, een opmerkelijk tijdstip. "Wat Ajax daar waarschijnlijk mee heeft beoogd is dat er vandaag geen grote chocoladeletters in de kranten konden staan, want daarvoor was het te laat", aldus Driessen.

Verweij volgt Ajax al decennia op de voet voor De Telegraaf, maar had het wangedrag van Overmars niet zien aankomen. "Ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij als een complete verrassing kwam", aldus de journalist. "Wat ik heel erg opvallend vind is dat er in het persbericht alleen gesproken over 'berichten', en niet over ander grensoverschrijdend gedrag, buiten die berichten. En het woord seksueel komt in geen enkele zin voor. Als daar sprake van is, benoem je dat, zou je denken. Gaan die vrouwen het ooit vertellen? Wordt er aangifte gedaan? Dat zal de volgende stap zijn."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En wat smult de Telegraaf hiervan. Eindelijk onrust bij Ajax.

7 februari 2022 om 16:08

Tis iig niet fake als de trouw if Volkskrant

7 februari 2022 om 16:18

Hahaha Berry, VK en Trouw fakenews en Telegraaf niet? Trouw, NRC ,VK zijn in papieren edities kwaliteitskranten. Telegraaf is juist kwaliteitarm. Fakenews zegt ie

7 februari 2022 om 16:49

Beetje raar inderdaad om de Telegraaf als kwaliteitsmedium te bestempelen, en iets als de Volkskrant niet. De praktijk wijst uit dat het toch echt andersom is. De Telegraaf is gewoon een simpel sensatiekrantje wat mensen mijns inziens beter als wc papier kunnen gebruiken dan als nieuwsbron.

7 februari 2022 om 16:51

De kranten in Nederland hebben tegenwoordig nagenoeg allemaal dezelfde Belgische eigenaar dus ze zijn allemaal nagenoeg even goed of even slecht met wat kleine nuance verschillen, de Telegraaf is een zogenaamd rechtse krant met wat meer focus op entertainment, de Volkskrant is zogenaamd weer een wat linksere krant met wat meer focus op cultuur. Uiteindelijk worden de stukjes allemaal bij dezelfde persbureaus vandaan gehaald en hollen de budgetten voor onderzoeksjournalistiek achteruit, dus als je het geen fake nieuws wilt noemen snap ik dat helemaal maar de kwaliteit holt wel achteruit en onafhankelijkheid met allemaal dezelfde eigeraar is ook lastig te handhaven.

7 februari 2022 om 17:05

Als er een krant in Nederland bekend staat als de "fabeltjeskrant", dan is het wel de Telegraaf...

7 februari 2022 om 18:20

Telegraaf in NL = The Sun in UK zo een beetje, waar heb je het over meneer Berryuyens?

7 februari 2022 om 19:46

Beetje makkelijk om Telegraaf met de Britse tabloids op een hoop te vegen. Vergeleken daarmee is de Telegraaf een kwaliteitskrant pur sang. Het financiële gedeelte is bij verplichte kost voor iedereen in
de sector. Wel is de kwaliteit achteruit gehold na de overname. Nu vrijwel dezelfde bril als alle NL kranten, dus geen enkele onderscheidende meerwaarde meer. En wat Valentijn en Mike allemaal uitkramen.... Dat is slimme aandachttrekkerij, geen journalistiek.

7 februari 2022 om 16:09

Hou toch op, groot gelijk al die heisa, toen het bekend werd met The Voice schreeuwde iedereen ook moord en brand, nu het om Overmars gaat vinden bepaalde leden dat hij te hard aangepakt word, puur omdat hij goed werk levert.

7 februari 2022 om 16:19

@shevanr7,

Hij bedoeld meer dat de telegraaf met Valentijn voorop altijd naar ellende zoekt de hele lange hetze tegen ten Hag en andere soort voorbeelden.

Niemand als Ajacied zal er maar iets van bagatelliseren wat Overmars heeft gedaan. En ook al kennen we niet de feiten zijn ontslag en bekennen is voldoende. De rest is niet meer van toepassing is en enkel tussen de vrouwen en hem en zijn familie.

7 februari 2022 om 16:24

Myajaxforever, begrijp ik uiteraard maar als je zelf hier op gaat zeiken alas Ajacied zijnde weet ik het ook niet meer, Valentijn is een vervelend mannetje dat weet ondertussen heel NL wel maar we moeten niet raar van op kijken dat de telegraaf los gaat met dit onderwerp, ik heb in me omgeving aardig wat Ajacieden enige wat uit hun mond komt is “we staan 5 punten los” ja dan houd het voor mij ook snel op, ook hier heb ik reacties gelezen die ik niet kan uitstaan terwijl Overmars zelf toegegeven heeft.

7 februari 2022 om 16:51

Wat een vreemde reactie Shevan. Ja er zijn beslist hier ook reacties te vinden van mensen die het bagatelliseren, meer de meerderheid veroordeelt toch echt wel de actie van Overmars. Het is maar net wat je wilt lezen of horen. Hoe is het eigenlijk met de ex voorzitter van jouw club en zijn bunga bunga feestjes?

7 februari 2022 om 16:59

Huh heeft de voorzitter van Galatasaray dat gedaan? Dat is nieuw voor me, of bedoel je Milan? Ik ben fan van Shevchenko vandaar Shevanr7, best wel dom van jou om mij daarmee te willen pakken om Overmars zijn daad goed te praten en dan nog “jullie” ex voorzitter roepen hahaha.

7 februari 2022 om 17:00

Waar praat ik iets goed?

7 februari 2022 om 17:06

Juist alleen daar op kun je nu reageren zoals ik al dacht, je zat er compleet naast nu zit je met je mond vol tanden, volgende keer rustig zitten en tot 10 tellen voordat je watertandend mij wilt aanvallen met mijn zogenaamde “ex voorzitter” haha

7 februari 2022 om 17:08

Verschil is wel dat overmars niemand heeft verkracht of aangerand ( zo ver wij weten).

7 februari 2022 om 17:11

Inderdaad, hoop oprecht niet dat dat zo is dan is het helemaal klaar met hem, ik bedoelde eigenlijk het aandacht wat besteed moet worden hieraan, niet de gebeurtenissen natuurlijk daar weten wij allemaal nog niks over.

7 februari 2022 om 17:18

Inderdaad en de meeste hier veroordelen het niet eens wat nog veel erger is.

7 februari 2022 om 17:40

Omdat hij goed werk heeft verricht komt het waarschijnlijk extra hard aan en willen zij het op de een of andere manier niet beseffen, helaas voor die mensen is dit toch echt de realiteit.

7 februari 2022 om 16:09

Het gedoe rondom Promes, Labyad, Onana veroorzaakte geen onrust?

7 februari 2022 om 17:20

Dat viel wel mee toch?

7 februari 2022 om 16:11

Tja als je de grootste club bent in Nederland haal je met alle nieuws de Telegraaf, dus nu ook.

7 februari 2022 om 16:17

Tja, als de club, of bepaalde individuen met een belangrijke rol daarin, zich herhaaldelijk bezondigt aan het overtreden van maatschappelijk aanvaarde fatsoensregels dan maak je het De Telegraaf ook wel erg makkelijk in deze.

7 februari 2022 om 16:42

Ja, wie niet? Ik vind het lullig voor die vrouwen. Weet niet in welke vorm Overmars' grensoverschrijdend gedrag heeft vertoond - volgens mij is van aanranding of verkrachting (nog) geen sprake - maar natuurlijk is dit een affaire dat de belangstelling trekt. Hoewel ik Ajax (en ook Feyenoord) als PSV-fan hoog heb zitten en als Nederlandse club ook toejuich in Europa, zou ik liegen als ik me niet een beetje zit te verkneukelen dat de boel daar nu in elkaar dondert. Het team van 2018 vond ik een schitterend en sympathiek team, maar het toontje van de club buiten het veld en het gedrag van spelers als Tadic en die latino's erbinnen ging me steeds minder aanstaan. Overmars weg, Ten Hag en Gravenberch waarschijnlijk weg, Mazraoui en Tagliafico weg, Antony niet onwaarschijnlijk weg... Veel sterkte!

7 februari 2022 om 16:48

Een PSV fan die een Ajacied sterkte wenst, dan zit je of ver van de (sportieve) werkelijkheid, of je maakt een grap.

7 februari 2022 om 16:53

Ten Hag weg? Onwaar. Gravenberch weg? Voor 20 miljoen in de zomer en anders blijft hij gewoon nog een jaar. Mazraoui gaat inderdaad weg, Tagliafico ook voor een paar miljoen. Antony weg? Wellicht, maar wel voor 50+ miljoen euro. Ajax heeft genoeg klaarstaan om dit op te vangen of een vervanger te halen. Ik wens eerder PSV sterkte met de erfenis van Schmidt en veel succes in de strijd om plek 2.

7 februari 2022 om 16:56

Dank je wel Gomes, maar Ajax zal zich wel redden hoor. Niemand is groter dan een club. Nu kunnen ze laten zien wat ze waard zijn. Maar het fundament wat Overmars heeft gelegd is niet opeens weg. Gravenberch mis je op dit moment niet zoveel aan. Nico valt ook nog wel overheen te komen, Mazraoui is inderdaad balen. Hopen dat Ten Hag wel blijft. En anders verwacht ik dat Slot gaat komen. Die zal toch ook wel een stap hogerop willen. Maar dat het een spannende periode wordt lijkt mij evident.

7 februari 2022 om 17:50

@gomes1psv,

Wat mij enigzins verbaasd is dat zogenaamde onderzoek van de NRC. Al het klopt wat in het artikel staat dat zei allerlei vrouwen in december zijn gaan benaderen via social media met de algehele vraag of er sprake is van grens overschrijdend gedrag, dan maak ik mij toch wel behoorlijk zorgen over onze media. Ik was echt in de veronderstelling dat zij net zoals boos goed journalistiek onderzoek hadden gedaan, maar dit klinkt toch vrij belabberd.

Of je als PSV fan blij moet worden van de chaos? Lijkt mij niet. Bij Ajax was er niet zolang geleden een grote bestuurlijke vechtpartij en de niet zo fluwelen Cruijff revolutie. Die chaos heeft Ajax absoluut geen windeieren gelegd. Ook dit gebeuren zorgt ervoor dat Ajax weer eens goed naar zichzelf moet kijken en juist een van de belangrijkste functies opnieuw tegen het licht moet houden. Zou hier niet heel snel heel blij van worden, juist omdat Ajax een beetje blind begon te worden voor eigen fouten (jeugdspelers die vertrekken, middelmatige vleugelaanvallers waar veel te veel geld voor is neergelegd, spelers te lang in de selectie houden, spelers kopen voor de breedte). Hoe goed Overmars zijn werk ook deed, er begonnen zich wel steeds meer scheurtjes te vertonen. Deze ontwikkeling zorgt voor vers bloed, met eigen nieuwe ideeën.

7 februari 2022 om 16:49

Niet alleen de Telegraaf als je ziet wat ik vandaag allemaal al heb binnengekregen op mijn telefoon.

Varierend van een enkele (min of meer) geslaagde tot een hoop troep hierover. Ik gok dat ik niet de enige ben.

7 februari 2022 om 16:52

Hoge bomen vangen veel wind, zo zal het altijd gaan. Gewoon terecht trouwens, ook. Daarnaast vind ik trouwens niet dat Ajax traag gehandeld heeft als het in December hoorde van de mogelijke schandalen. Dan gaat er een intern onderzoek van start en uit het persbericht blijkt dat er ook een externe adviseur is geraadpleegd. Ik vind een maand dan een normale termijn om tot een goede beslissing te komen.

7 februari 2022 om 17:07

Hij stuurde schijnbaar dickpics naar vrouwen. Letterlijk een hele "lullige" situatie voor Ajax

7 februari 2022 om 17:14

Inderdaad, dat kan natuurlijk echt niet. Lijkt me verder overigens een probleem van Overmars zelf. Ajax lijkt goed gehandeld te hebben, aangezien van der Sar op 25 januari een mail stuurde dat er contactpersonen binnen Ajax zijn. 2 weken later staat Overmars op straat, Ajax kan gewoon weer door.

7 februari 2022 om 17:23

Ajax kan hier idd heel weinig aan doen. Ik denk niet dat Overmars dit in de wekelijkse vergaderingen in de groep gooide

7 februari 2022 om 19:08

Hoezo eindelijk?ik kan over de afgelopen maanden meerdere zaken opnoemen die met Ajax en negatieve nieuws te maken hadden..

Grensoverschrijdend gedrag kan ook zijn dat hij zich als dictator gedraagt binnen Ajax of hoe moet ik dit zien? Mijn eerste gedachten waren namelijk ook seksueel.

7 februari 2022 om 16:06

Dan had het NRC denk ik niet alleen de vrouwen, maar alle werknemers aangeschreven.

7 februari 2022 om 16:07

Dat zou meer machtsmisbruik zijn. Grensoverschrijdend hint er in dit geval wel op dat het meer richting seksuele acties gaat, zeker aangezien Ajax zelf ook bevestigd dat het om berichten naar vrouwelijke collega's gaat.

7 februari 2022 om 16:11

Tja, dat nieuwspartijen zo speculeren helpt inderdaad niet mee in deze, dus ben wel benieuwd naar wat NRC gaat brengen. Zag ook al berichten voorbij komen dat sponsors de situatie in de gaten houden. Mocht het nog erger zijn dan het al was, dan ben je dadelijk misschien wel je sponsors kwijt.

7 februari 2022 om 16:12

Grensoverschrijdend gedrag tegenover vrouwen, wat zou dat zijn denk je?

7 februari 2022 om 16:16

Ik denk seksueel zoals ik al zei. Alleen word dat nergens bevestigd zoals dat wel bij The Voice wel gedaan is. Sorry dat ik het vraag 😄

7 februari 2022 om 16:14

Serieus? Grensoverschrijdend gedrag tegenover vrouwen. Waar denk je dat het over gaat?

7 februari 2022 om 16:42

Nou, dan kan nogal een verschil maken. Aanranding of erger is een stuk serieuzer dan een paar aanstootgevende appjes, want dat laatste wordt momenteel ook al als doodzonde getypeerd. Laten we welwezen, het is goed dat dit aspect, wat blijkbaar door de hele samenleving heen gaat, aan de orde komt, maar laten we niet iedereen die een keer een schunnige opmerking heeft gemaakt, nu ineens aan de schandpaal nagelen. Voor de toekomst mag je verwachten dat hier beter over wordt nagedacht, maar voor het verleden kan er ook een optie zijn in de vorm van welgemeende excuses. De media struikelt momenteel over elkaar heen om zsm het volgende smeuge verhaal te zoeken. En als je mensen gaat vragen krijg je altijd wel een verhaal. Maar laat de mensen die het is overkomen eerst eens met de daders gaan zitten en begrip voor elkaars situatie zien te krijgen. Is de dader niet voor reden vatbaar, dan kun je altijd nog vervolgstappen nemen.

7 februari 2022 om 16:15

Ajax spreekt over 'grensoverschrijdende berichten naar vrouwelijke werknemers', dat kan ik principe seksistisch zijn (dictator-gedrag enkel jegens vrouwen bijv.) of seksueel. Gezien Overmars zelf ook spreekt over een grote impact op zijn privé-situatie kan je denk ik wel conclusies trekken.

7 februari 2022 om 16:17

Denk ik ook inderdaad.

Ik was even bang dat Ajax hier jaren geleden al van wist en het in de doofpot is gestopt, waardoor ik toch grote morele bezwaren tegen mijn clubje zou hebben, maar gezien het ‘pas’ anderhalve maand geleden is snap ik Ajax ook dat er nu pas mee mee naar buiten wordt getreden, je wilt immers wel aan hoor en wederhoor doen.Blijft uiteraard wel kwalijk dat er in bepaalde mate -de vraag is nog hoe veel, waar we ongetwijfeld binnenkort meer over zullen weten- een cultuur heerste waardoor Overmars dacht dat hij dit kon maken. Hoop dat dit nu dit uit is gekomen snel gaat verbeteren.

7 februari 2022 om 16:10

Exact. Dit soort beschuldigingen hebben verregaande gevolgen, dus je wil absoluut geen overhaaste conclusies trekken en mensen uit hun functie ontheffen terwijl er veel onduidelijk is. Een periode van een paar weken waarin hoor en wederhoor wordt toegepast en ook die externe expert wordt opgetrommeld vind ik vrij normaal.

7 februari 2022 om 16:10

Precies, Ajax is zeker niet mijn club maar imo hebben ze dit netjes afgehandeld. Hoor en wederhoor. En ook prettig dat er nog onderzoeksjournalistiek bestaat. Nrc, Volkskrant, Follow the Money zitten er regelmatig goed op. Telegraaf is een onderbuikkrantje die dit gretig oppikt

7 februari 2022 om 17:16

Ziet er inderdaad goed uit voor Ajax. De meldingen lijken onder andere te zijn gekomen na een mail van van der Sar op 25 januari over beschikbare contactpersonen. Na 2 weken staat Overmars op straat, dat lijken ze goed te hebben afgehandeld.

7 februari 2022 om 16:13

Hoor en wederhoor, of zou er ook een belang bij zitten in de zin van de transferperiode? Ik kan me namelijk niet aan de indruk onttrekken dat Ajax ook dit even afgewacht heeft. Zakelijk gezien te begrijpen, maar wel iets minder netjes.

7 februari 2022 om 16:38

Nou Mursie, zeg maar gerust verwerpelijk. Is mij net iets te toevallig, dat dit op de eerste zondagavond na het sluiten van de transferperiode naar buiten komt. Eerst nog even de onderhandelingen afmaken om de selectie op orde te krijgen voor na de winter. Vergezocht, zullen sommigen misschien denken, maar we herinneren ons allemaal nog dat de Directie in een verleden middenin een seizoen voorstelde om de boel stil te leggen omdat het risico op besmettingen te groot was. Diezelfde Directie, die afgelopen winter besloot om lekker met de selectie naar Portugal af te reizen en met besmette spelers terug het vliegtuig in te gaan tegen alle afspraken in. Ik ben benieuwd naar het onderzoek, maar de schijn heeft men hier toch wel tegen.

7 februari 2022 om 17:17

Lijkt het niet op. Zoals ik het lees heeft van der Sar naar aanleiding van The Voice een mail gestuurd over beschikbare contactpersonen voor seksueel overschrijdend gedrag. Naar aanleiding hiervan zijn er meldingen gekomen. Nu, 2 weken later, staat Overmars op straat. Netjes gehandeld door Ajax. Gewoon doorgaan, Overmars dient zijn problemen zelf op te lossen.

7 februari 2022 om 17:42



Als het zo is gegaan zoals waar jij op doelt Quancios, dan is er inderdaad kordaat gehandeld door de club. Dat de slachtoffers blijkbaar binnen de bestaande cultuur niet zijn overgegaan tot interne melding (ik begrijp uit de berichten dat dit al een tijdlang gaande was) en een mail van Van der Sar nodig hadden om hiertoe over te gaan is wel iets waar je als organisatie naar zou moeten kijken.

7 februari 2022 om 18:11

Want? Ajax heeft al sinds 2017 twee vertrouwenspersonen in dienst waar men vertrouwelijk meldig kan maken. Na de BOOS uitzending heeft van de Sar daar nogmaals op gewezen.
Een vrouw heeft uiteindelijk zelf de keuze of en wanneer ze er werk van wil maken. Soms wil iemand geen gedoe of het liever negeren. Daar kan je als organisatie weinig tegen doen, het is hun goed recht als ze dar voor kiezen.

Tja het is vooral gissen van De Telegraaf omdat ze het niet weten. Het is afwachten wat het NRC straks nog gaat melden, veel meer voegen de aannames en suggesties vooralsnog niet toe.

Ik denk dat Ajax juist gehandeld en eerst afgewacht heeft wat er uit die onderzoeken zou komen. Nu ben ik geen RTLboulevardfan maar ben wel nieuwsgierig hoe ver Overmars gegaan is. In ieder geval zover dat Ajax genoodzaakt was om hem te ontslaan. Las al dat investeerders adverteerders zich aan t terugtrekken zijn. Kan nog wel s vergaande consequenties hebben voor Ajax als club op zich.

We gaan het meemaken. Enorme teleurstelling voor mij. Overmars heeft ons Ajacieden schitterende dingen bezorgd. Om dan dit te horen is, voor mij als Ajacied, enorm pijnlijk. Oprecht teleurgesteld, voelt beetje aan als verraad oid...voor alles wat bewezen wordt natuurlijk passend straffen, ondanks zijn grote naam binnen de voetbalwereld.

7 februari 2022 om 16:10

Het heeft in principe niet veel met ajax te maken, althans, als het niet is toegedekt of er meer mensen voor verantwoordelijk zijn. Als fan kan je er niets aan doen, Overmars is gewoon een smeerlap die zijn verdiende straf gaat krijgen, vooralsnog is ajax alleen het decor waar seksuele intimidatie plaatsvond.

7 februari 2022 om 16:18

Weet ik Mus, maar toch voelt het zo. Alsof je genaaid wordt door één van je vrienden. Ten minste, dat is mijn gevoel erbij. Je hebt een bepaald vertrouwen in iemand en dat wordt dan op deze manier beschaamd. Nou snap ik dat het voor de dames in kwestie veel vervelender is dan voor mij als supporter, daar niet van, maar het is gewoon ruk.

7 februari 2022 om 16:22

Ja die emotie kan ik goed begrijpen, zo'n 20 jaar geleden was het een PSV-directeur die seks had met minderjarige jongens in het park terwijl hij HIV-besmet was. Het straalt negatief af op je club en je voelt als supporter ook de schande, geeft ook maar aan dat je je club moet steunen maar niet blind achter zijn werknemers moet staan. Wie weet wat ze allemaal uitspoken.

7 februari 2022 om 17:10

Ik snap je helemaal ajaxf1. Ik heb hetzelfde met Greenwood. Dat ik daar jaren voor gejuichd heb, dat ik wilde dat hij elke wedstrijd zou spelen en slagen als eigen jeugd. Ik weet het, we kunnen er niks aan doen, we wisten het niet. Maar toch...

Het is sinds december, en dan denk je dat Overmars na een week al op straat staat? Hoor en wederhoor? Onderzoek extern bureau? Telegraaf, rommel

7 februari 2022 om 16:08

Precies dit ja. En daarnaast is het ook volkomen logisch dat je aan de vooravond van een belangrijke transferperiode niet hals over kop je technisch directeur buiten gaat gooien zonder alles onderzocht te hebben.

7 februari 2022 om 16:10

Maanden maakt VZ er van he, als ik dit lees (moet de podcast nog beluisteren) vind ik niet echt dat Verweij, Driessen en Sedee sensatiezoeken. De sensatie is er namelijk al, Verweij geeft juist aan het totaal niet verwacht te hebben/achter Overmars gezocht hebben

'maanden geleden' of 'vlak voor de winterstop kwamen de eerste signalen binnen die daarna intern zijn opgepakt en uitgezocht met het vertrek van Overmars als uiteindelijk resultaat'?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of dat dit bij meerdere clubs gebeurt of alleen bij ajax. Daarbij denk ik dat dit ook wel door trekt naar de selectie van ajax en ook naar de toekomstige transfers van ajax. Want het lijkt nu of er elk jaar weer iets nieuws gebeurt daar. Het ene is nog niet voorbij en het andere komt weer naar buiten.

Het is sinds december, en dan denk je dat Overmars na een week al op straat staat? Hoor en wederhoor? Onderzoek extern bureau? Telegraaf, rommel

7 februari 2022 om 17:21

Echt he. Ik dacht bij 'maanden' aan minstens 5 maanden, blijkt anderhalve maand te zijn. Dan kan je niet direct iemand op straat gooien. En volgens Het Parool is aanleiding van de meldingen trouwens een mail van 25 januari van van der Sar over beschikbare contactpersonen. Dus ik betwijfel of dit klopt.

Waar rook is...

Grensoverschrijdend bedrag hoeft niet vanzelfsprekend gedrag te zijn dat 'm in de gevangenis terecht laat komen. Ajax is een beursgenoteerd bedrijf en probeert het vaandel hoog te houden. Als de TD zich niet fatsoenlijk kan gedragen m.b.t (vrouwelijke) collega's, dan laat Ajax door deze reactie gewoon zien dat ze als club en bedrijf klaar zijn voor de toekomst, en op ethisch gebied wat te zeggen hebben.

Chapeau voor Ajax - en ook mooi om te zien dat eindelijk (ja eindelijk) Nederland haar eigen #metoo beweging op gang ziet komen. Heb hier persoonlijk toch nog teveel "oprotten met dat gezever uit Amerika" voorbij zien komen.

Als PSV fan wil ik ook nog zeggen dat Ajax zich hier toch enorm prima profileert door dit zo op te pakken.

7 februari 2022 om 16:26

Als je alle geruchten mag geloven komt er nog veel meer naar buiten en ben je misschien wel veel te vroeg met je loftrompet.

7 februari 2022 om 17:23

Schijnt niet het geval te zijn als ik de nieuwe berichtgeving zo lees. Het lijkt erop dat Ajax juist netjes gehandeld heeft.

Het speelt al maanden en wordt vervolgens gezegd vanaf december. Dat is net 2 maanden. Met zoiets ga je ook niet over 1 nacht ijs, is dit niet erg tendentieus zo'n titel?

7 februari 2022 om 16:23

Vrijwel elke titel van vz is tendentieus, je gaat me toch niet vertellen dat dat een verrassing voor je is? Snap niet dat je je daar zo druk over kan maken.

Ik vind het allemaal een tikkeltje overdreven hoor. Marc heeft niks gedaan wat ik of mijn vrienden niet gedaan hebben. Het zijn slechts whatsapp berichten. Zijn we niet een klein beetje kleinzerig aan het worden? Piepen om niks? Wat denk je dat die Andy van der Meyde of Rene van der Gijp in hun hoogtijd dagen hebben uitgespookt. Haha. Maargoed, Van de Sar en Overmars doen gerust een paar biertjes gezellig in het weekend om technische zaken van Ajax te bespreken. Hun statement was natuurlijk ook slechts voor de bune. Ik kon daar wel om lachen.

7 februari 2022 om 16:12

Je hebt je als TD binnen een beursgenoteerd bedrijf gewoon professioneel te gedragen; heeft niets met kleinzerig te maken. De balk wat betreft fatsoensnormen ligt bij sommige wel enorm laag, lijkt het.

Bovendien hebben Andy van der Meyde en Rene van der Gijp ook geen TD functie bekleedt binnen een bedrijf dat miljoenen omzet draait per jaar, en investeerders heeft waar het zich naar moet verantwoorden.



7 februari 2022 om 16:14

Mensen als jij zijn dus het probleem in deze maatschappij als je dit overdreven vindt.

Het zal je dochter of vrouw maar eens zijn.

Schaam je want nergens mag dit gebeuren.

7 februari 2022 om 16:31

Dan kom je in de heerlijke grijze wereld van 'wat is dan grensoverschrijdend'? De spanning tussen man en vrouw is sowieso een groot spel. Zo werkt het nu eenmaal. De mysterieuze/ jagende man heeft succes en de persoon die altijd toestemming voor alles vraagt is een afknapper. Dat is toch niks nieuws. En als het geflirt je niet aanstaat, geef je aan dat het moet stoppen. Wederom: dat gebeurd ook. De meest traditionele vorm van relatie is toch nog steeds de directeur en zijn secretaresse? Dat het gebeurd verbaasd me alles behalve.

En het zal mn dochter/ vrouw zijn? Tsja: die hebben ook behoeften en seks. Wederom: daar doe je niks aan.

7 februari 2022 om 16:42

Als jij de directeur en zijn secretaresse de 'meest traditionele vorm van relatie' vind, dan moet je misschien wat minder doktersromannetje lezen.

Verder is die grijze wereld helemaal niet zo grijs als je (of andere mannen) doen voorkomen, want als ze met hun neus op de feiten worden gedrukt weten ze opeens vaak wel dat ze fout zitten. Bovendien moet je je als (technisch) directeur helemaal bewust zijn van je machtspositie.

Als laatste: gelul om de wereld nu weer te verdelen in mysterieus/jagende man en 'de persoon die altijd toestemming vraag voor alles'. Flagrante overdrijving, volledige onwaar en enorme oversimplificatie.

7 februari 2022 om 16:47

@hombre_guapo; hahaha ben je aan het trollen ofzo? Je bent zelf iemand die jan en alleman een labeltje geeft, terwijl je niet eens weet wat er nou precies is gezegd/gebeurd. Zeg me dan wat er is gezegd? Ik ben daar nu wel eens benieuwd naar. Of werk je bij Ajax?

7 februari 2022 om 16:52

@janter, het is dus helemaal niet relevant dat wij allemaal weten wat er precies is gezegd of gebeurd. De vrouwen, de directie en Overmars zelf vonden het te ver gaan. Dat moet toch genoeg zijn om het te kunnen veroordelen. Als je het zoals Rody dan lekker gaat bagatelliseren dan ben je gewoon deel van het probleem.

7 februari 2022 om 16:59

Janter beste jongen hij heeft foto’s van zijn zaakje gestuurd zoals je kunt lezen in een ander artikel.

Gaat me wel ver dat ontkennende gedrag van de supporters (niet alle).

Dus het trollen kun je wel achterwege laten.

Feiten kerel, feiten.

7 februari 2022 om 19:09

Traditionele moest een ander woord zijn, maar ik kom er niet op. Dan weet ik niet of je naief bent, maar het is een vrij veelkomend feit hoor. Yelle jongen ik weet niet of je wel eens gedate hebt, maar een charismatische man die op zijn doel afgaat is rete sexy.

8 februari 2022 om 10:22

Daar gaat het niet om, maar ik zal het wel even voor je uittekenen:

De overdrijving die ik noem slaat op 'de persoon die altijd toestemming voor alles vraagt is een afknapper'. Je overdrijft daarmee namelijk enorm het alternatief voor mysterieus en jagend, zo erg zelfs dat je het ridiculiseert.

De oversimplificatie slaat ' De mysterieuze/ jagende man' en 'zo werkt het nu eenmaal.' Ten eerste is er geen 'zo werkt het nu eenmaal', liefde, romantiek en seks is geen wiskunde. En het soort man waar het in deze discussie over gaat terugbrengen tot mysterieus/jagend is een wel erg selectieve weergave die toevallig jouw punt heel mooi onderschrijft.

Dan de onwaarheid: het is echt totaal onzinnig om te doen alsof de twee smaken die jij noemt de enige mogelijkheden zijn. Maar gezien het 'feit' dat je volhoudt dat directeuren aan de lopende band met secretaresses lopen en dat van beide kanten helemaal top en mooi en gewenst is, durf ik je deze nog wel te geven. Het lijkt namelijk alsof je echt denkt dat de wereld zo zwart-wit in elkaar zit. Wel lekker makkelijk.

7 februari 2022 om 16:15

Jij en je vriendin hebben een (hopelijk) gezonde en wederkerige relatie. Dan kun je elkaar zoveel schunnige of seksueel getinte berichtjes sturen als je wil. Maar in het geval van Overmars is er sprake van een relatie tussen werkgever en werknemer, waarbij eerstgenoemde een machtspositie bezit. Bovendien is het niet één keer een foute opmerking, maar wordt er in het statement gesproken van meerdere vrouwen die gedurende een langere periode deze ongepaste berichtjes hebben ontvangen.

7 februari 2022 om 16:17

Juist verwoord want zo is het 100% maar blijkbaar vinden het vele mensen normaal.

Wat het ergste is dat er weinige zijn die dit veroordelen.

7 februari 2022 om 16:17

je hebt geen idee wat Marc in die berichten verzonden heeft. Dat is (nog) helemaal niet bekend.

7 februari 2022 om 16:18

Nee en dat krijgen we niet te horen ook niet.

Zal niet voor niks zijn dat hij is opgestapt hé of denk je dat hij normale appjes heeft verstuurd.

7 februari 2022 om 16:24

zeker niet, maar ik pretendeer dan ook niet dat ik en mijn vrienden altijd zulke appjes sturen. Als je niet weet over welke grens hij is gegaan en hoe ver hij over de grens is gegaan, is het moeilijk te vergelijken met iets wat jij doet. Of niet?

7 februari 2022 om 16:57

Hij heeft blijkbaar dickpics gestuurd dus lijkt me grensoverschreidend.

7 februari 2022 om 17:06

Voor Rodyzoomer blijkbaar normaal. Gelukkig krijg ik geen berichten van hem

Maar begrijp ik nu goed dat NRC journalisten gewoon in het wilde weg vrouwen hebben benaderd met de vraag of het daar op de werkvloer speelt? Wat is dat nou voor iets raars? Waarom zet je zoiets niet uit in de gehele Nederlandse competitie? Beetje selectief. Laat ik voorop stellen dat het uiteraard terecht is dat we Marc niet meer terugzien bij Ajax.

7 februari 2022 om 16:19

NRC zal wel signalen hebben ontvangen, dan ga je dat verder onderzoeken. Van alle kranten heb ik de meeste vertrouwen in de NRC, zeker sinds er de laatste jaren flink op onderzoeksjournalistiek is ingezet. Ze hebben al vaker dit soort onthullingen gedaan, zie bijvoorbeeld Julian Andeweg, heel secuur en diepgravend. Exact wat je van een kwaliteitskrant mag verwachten.

Verweij heeft natuurlijk wel een punt, ik zie nergens iets over seksueel getint.
Overal lees je "grensoverschrijdend" gedrag.
Dit zou kunnen zijn dat hij vrouwen bijvoorbeeld dwingt bepaalde dingen uit te voeren, en daarbij dreigt met hun ontslag of iets dergelijks.

Wij zijn er bijna allemaal blind vanuit gegaan dat het om iets seksueel getint ging, maar niemand weet wat er precies speelt.

Laten we gewoon eens afwachten tot we meer nieuwe krijgen.

7 februari 2022 om 16:16

"dit zou kunnen zijn dat hij vrouwen bijvoorbeeld dwingt bepaalde dingen uit te voeren, en daarbij dreigt met hun ontslag of iets dergelijks."

En dit zou geen reden tot ontslag moeten zijn?

7 februari 2022 om 16:24

Maar wat is je punt. Natuurlijk hoop je dat het niet sexueel gedrag is, maar elk grensoverschrijdend is te veel. En gezien de feiten / verklaringen is dit er wel geweest.

Bij de Telegraaf zullen ze hier van smullen en vooral meer olie er op gooien, zeker nu zij zelf er niks van af wisten.

7 februari 2022 om 16:12

Ik denk dat het erger is wat Ajax gedaan heeft maar nee meteen klagen over de telegraaf maar niet het gedrag van je club afkeuren hé.

7 februari 2022 om 16:14

Het eerste wat de telegraaf (mike Verweij) deed was huilen dat Ajax het nieuws bracht na de deadline van de kranten. Dus de telegraaf kan er echt in stikken!!

7 februari 2022 om 16:15

Oh wat erg zeg wat de Telegraaf doet maar wat de vrouwen is aangedaan vindt je blijkbaar niet of minder erg.

7 februari 2022 om 16:16

Dat deden ze ook bij Onana, labyad en promes...

Maar daar heb ik dit soort reacties niet gehoord of gelezen.

7 februari 2022 om 16:18

Het is allemaal de schuld van de Telegraaf boehoehoehoe

7 februari 2022 om 16:21

Nee van Marc Overmars en gedeelte Ajax om dit te laten geburen.

7 februari 2022 om 17:13

Gedeeltelijk de schuld bij Ajax omdat ze dit hebben laten gebeuren?? Dus als er in jou familie iemand is dit ook grensoverschrijdende bereichten stuurt dan neem je het jezelf ook kwalijk dat je dat dan hebt laten gebreuren??? Wat kan Ajax hier aan doen? uitgaande van de kennis die we nu hebben?? Als niemand hiermee naar buiten komt kan je als Club toch niets doen?

Tja vanochtend zei ik zit en meteen van alle kanten aangevallen en beledigd.

Allemaal smoesjes maat dit is gewoon ook Ajax dus om alles proberen in de doofpot te duwen.

Men had hem meteen op non-actief moeten zetten maar alles uit eigen belang.

7 februari 2022 om 16:16

De doofpot? Ze hebben het zelf naar buiten gebracht het is nogal logisch om eerst intern onderzoek te doen bij zo'n bedrijf en bij iemand met zo'n hoge functie. Blijkbaar zijn er geen strafbare feiten begaan anders was er zeker wel eerder opgetreden.

7 februari 2022 om 16:19

Met de rug tegen de muur iets naar buiten brengen is wellicht iets beter dan wachten totdat de NRC het doet, maar het is niet een open en transparante organisatie

7 februari 2022 om 16:20

Nee nadat de krant een onderzoek heeft gedaan dus kom niet aan dat Ajax het niet vooraf wist.

En weet niet of dit ooit als strafbaar feit wordt gezien maar triest gedrag is het wel.

7 februari 2022 om 16:27

29er, Denk je niet dat de voice uitzending van Boos, het ook allemaal in een stroomversnelling heeft gegooid. Het is beter als je er zelf mee komt want het komt toch altijd wel uit.

7 februari 2022 om 16:34

Oh zeker, het is ook beter dat Ajax het zelf doet, maar we moeten niet doen alsof Ajax zo'n morele club is die dit allemaal zelf beslist. Zonder de NRC als katalysator hadden ze nog graag de volgende transferperiode met Overmars doorgebracht.
Hetzelfde als met het doping slikken van Onana, het was ergens in oktober al intern bekend, maar het kwam pas tegen december naar buiten. Daar was Ajax er ook niet als de kippen bij om de vuile was buiten te hangen

7 februari 2022 om 16:41

Inderdaad 29er als de krant er niet mee was gekomen had meneer Overmars er nog gewoon gezeten.

Mike en Valentijn gooien te pas en te onpas de wildste geruchten voor waarheid de wereld in maar dit weten ze dus al maanden maar hebben ze stil gehouden? Die twee praten zoveel poep dat ze stront tekort komen.

7 februari 2022 om 16:35

Dit weten ze bij Ajax al maanden, de Telegraaf weet het niet al maanden.

7 februari 2022 om 16:44

Hoe weet jij dat? Werk jij bij Ajax? Ooit van hoor en wederhoor gehoord? Voordat je met zulke beschuldigingen naar buiten komt moet je de heleboel wel erg goed weten en gecheckt hebben. Ik zie jou hier weer net iets teveel van smullen, met je 'moreel kompas'. Bah.

7 februari 2022 om 17:02

lekker op de man Myvision, gebrek aan argumenten? Frustrerend dat jouw clubbie na een dopingschandaal, een messentrekschandaal ook een metoo schandaal te pakken heeft?
Op basis van dit artikel zeg ik dat Ajax het al maanden weet.

7 februari 2022 om 19:11

Tja, we zullen maar niet over het moreel kompas van Ajax en een aantal van haar supporters hebben. Hoor en wederhoor hebben ze allang uitgevoerd, daana is hij de laan uitgestuurd en niet zonder reden. Een van de machtigste mannen Ajax en de succesvolste td die ze daar ooit hebben gehad vond het nodig om foto's te sturen van zijn klokkenspel en nog hebben ze 2 maanden nodig om tot een besluit te komen.

Ik vind het juist goed gehandeld, dit is niet iets waarover je snel een beslissing maakt. Eerst iedereen z'n verhaal laten doen en de feiten op tafel krijgen voordat je iemand ontslaat, helaas neemt de Telegraaf het niet zo nauw met feiten aangezien het ene na het andere onzin verhaal online word gezet nu.

Ik lees de kop en zie "maanden" dus dacht dat Ajax dit al en half jaar wist ofzo, blikt het sinds december te zijn.... Als je intern wat onderzoek doet en dan begin februari al een uitslag hebt en gelijk tot actie over gaat dan vind ik dat best snel.

7 februari 2022 om 16:14

1 dag extra is al te lang.

7 februari 2022 om 16:27

@hombre_guapo: Laten we vooral niet meteen de hele club aan de schandpaal nagelen zolang er zoveel onduidelijk is. Dat je iemand niet direct de laan uit stuurt na een melding van grensoverschrijdende berichten (want let wel, dat is van een totaal andere orde dan fysiek grensoverschrijdend gedrag zoals in de zaken Mendy en Greenwood) maar even de tijd neemt voor een fatsoenlijk onderzoek, hoor en wederhoor en een externe expert inschakelt voor de facetten waar je als club of bedrijf te weinig verstand van hebt vind ik persoonlijk niet meer dan normaal.

Als blijkt dat de inderdaad al maanden op de hoogte was dan zal ik mij mening uiteraard bijstellen, maar voor nu lijkt Ajax binnen een aantal weken te hebben gereageerd en dat vind ik persoonlijk meer dan adequaat genoeg.

7 februari 2022 om 16:40

Ik bedoelde hiermee voor de dames in kwestie maar snap je verhaal.

Als Overmars is ontslagen dan is er wel degelijk iets aan de hand anders was hij niet ontslagen. Dus hier gaan roepen dat het puur speculeren is dat is grote onzin. Het is natuurlijk wel zo dat de naam Ajax weer negatief in het nieuws komt wat inderdaad grote gevolgen kan hebben. De club zelf kan er weinig aan doen als ze er niks vanaf wisten maar ook dat weten we niet. Er zijn meer negatieve zaken geweest zoals dat mes incident met Promes en Onana die verboden middelen slikte. En elke keer werd er geroepen dat Ajax er niks aan kon doen maar is dat ook echt zo?? En daar bedoel ik dan mee of Ajax niet al langer op de hoogte was voor dat het naar buiten kwam.

7 februari 2022 om 16:21

Dat er iets aan de hand is is voor (bijna) iedereen wel duidelijk. Alleen wordt er nu ook van alles geroepen over het feit dat er nog veel meer aan de hand is en dat er ook personen zijn die ervan af wisten. Dat Ajax nu wel met een bericht komt zegt genoeg, maar de kans dat er nog veel meer aan de hand is dan dat nu naar buiten is gekomen is aanwezig.

7 februari 2022 om 16:32

Dit gebeurt helaas overal. Ik heb op alle banen die ik heb gehad waar vrouwen werken dit zo vaak meegemaakt!

Mannen zijn vaak erg los en denken alles te kunnen zeggen. Het is wel zo dat het niet altijd zo bedoeld is, omdat de praat die wij onderling hebben geregeld erg ver kan gaan maar als het puntje bij het paaltje komt niet gemeend is.

Maar zeker als je mails, gsm's en andere zaken gebruikt tegenwoordig(zeg niet dat dit in zijn geval zo was) dan weet je dat dit vergaande gevolgen kan hebben.

Ooit in een ver verleden bij General E waren er ook gasten die het leuk vonden tijdens de nachtdienst foto's en pornografische filmpjes door te sturen naar elkaar (mannen onder elkaar) tot er iemand een verkeerde cc deed en uiteindelijk de mail bij GE USA belande. Gevolgen meerdere ontslagen per direct. Ik praat over ruim 20 jaar geleden. Degene die het opende was een vrouw met hoge functie daar en zij kon niet lachen om dat soort zaken.

Mannen denken vaak nog niet genoeg na. Vrouwen geven snel een signaal als ze iets niet leuk vinden en dan moet je stoppen en niet doorgaan wat vele denken te mogen!

Er zijn inmiddels meerdere versies op het internet over wat er allemaal aan de hand zou zijn. Misschien moeten we allemaal eerst eens wachten op de berichtgeving van het NRC. Zij schijnen meer te weten. En ook dan is het afwachten wat er wel of niet van klopt.

Ik denk dat er komende tijd nog wel meer lijken uit de kast komen vallen.
Niet persé bij Ajax maar misschien ook wel bij andere clubs en of andere celebrities. Nu de Voice affaire is geweest lijken de vrouwen geen rem meer te hebben om aan te geven wat hun is overkomen.

En begrijp me niet verkeerd, ik moedig dit alleen maar aan. Laat iedereen die dit op zijn geweten heeft maar eens goed door het stof gaan. Want het is ook niet normaal. Iedereen moet normaal kunnen werken, zingen, dansen etc zonder seksuele toespelingen achter de schermen.



Ik vraag me toch altijd af hoe mensen dit maar telkens flikken en denken ermee weg te komen.
Ik had Overmars altijd hoog staan maar dat is nu wel anders. Ook fijn de schade die hij heeft gedaan hiermee.

Hoop dat dit niet ellende bij de club gaat veroorzaken. Tegenwoordig heb je nog veel meer zaken zoals gsm en dat soort dingen waarmee je dingen simpel vastlegt.

Maar goed dat hij ontslag heeft genomen, dit soort mensen wil je niet binnen de club. Wordt tijd dat het duidelijk wordt dat men vrouwen in Nederland en elders anders moeten behandelen.

We prediken altijd graag over hoe open en eerlijk we zijn en bepaalde programma's zoals VI lekker negatief praten over andere culturen terwijl we hier ook zat shit hebben.

Alleen al over hoe Derksen over zijn vrouw praat spreekt boekdelen.
Jammer maar het gebeurt overal en teveel. Hoop dat wij mannen hier ook eens meer bij stilstaan in ons gedrag!

7 februari 2022 om 16:29

Heel simpel: Dat is nou het effect van zo'n machtspositie. Dan ga je teveel jezelf geloven en denk je dat jou niks kan overkomen. "die secretaresse trekt haar mond toch niet open, want dan weet ze dat haar baan op het spel staat". Dat soort gedachten.

7 februari 2022 om 16:34

En toch zou je zeggen dat er genoeg mensen van baan veranderen en het vroeg of laat naar buiten komt.

Ik begrijp dat nooit zo goed. Overmars was klein en wat dik geworden. Dus compensatiedrang?

Hij had beter zijn verstand kunnen gebruiken maar liet zijn emotie lekker de vrije hand nemen.

terecht dat hij weg is!

Is de VAR er al uit of het gedrag op de grens was of de grens ook daadwerkelijk overschreed?

7 februari 2022 om 16:52

Volgens het laatste artikel was deze wel duidelijk buiten de lijnen...

Ik vind zo'n kop eigenlijk best kwalijk. 'Ajax wist al maanden...'. Al maanden klinkt alsof ze er al 5/6 maanden vanaf weten in plaats van nipt anderhalve maand.

7 februari 2022 om 17:04

En die anderhalve maand blijkt dus ook niet te kloppen. Pas na 25 januari is het gaan spelen.

Dickpics. Dan ben je ook wel echt stom als je dat doet. Ik moet wel zeggen dat het nog steeds context mist om er echt wat van te vinden. Is de ontvanger een vrouwelijke medewerker van gelijke leeftijd met wie hij een tijdje een relatie en hem zelf ook soortgelijke berichtjes stuurde of zijn het meerdere jonge stagiaires van 16-17 die hier totaal door overrompeld zijn. Dat maakt wel uit.

7 februari 2022 om 17:05

Er is geen sprake geweest van een relatie. Er zijn meldingen gedaan. Dat doe je niet als je zelf ook berichtjes stuurt.

Inmiddels blijkt dat info van deze 2 journalistjes alweer niet te kloppen. Edwin vd Sar heeft pas op 25 januari een mail gestuurd over de aanwezigheid van vertrouwenspersonen. Naar aanleiding van die mail is dit verhaal over Marc Overmars pas gaan spelen.

Waarom krijgen deze 2 zoveel ruimte op VZ om hun 'informatie' (die keer op keer niet blijkt te kloppen) te verspreiden? Als deze 2 graag hun verhaal willen delen op VZ moeten ze maar een accountje aanmaken, dan kunnen ze hier hun onzin kwijt.

7 februari 2022 om 17:06

Ze roepen ook beide dat ze zowat zeker weten dat Ten Hag nu ook weg gaat. Dat mensen deze 2 nog serieus nemen.

7 februari 2022 om 19:17

Misschien moet je dan maar wat andere artikelen gaan lezen want de info van reactie is niet helemaal juist.

7 februari 2022 om 20:46

Je hebt met andere info/argumenten mijn reactie helemaal onderuit gehaald....

Oh nee toch niet. Het is lekker makkelijk om te zeggen dat iemands reactie niet klopt, maar toon dan ook aan wat er niet klopt en wat dan de juiste info volgens jou zou moeten zijn. Want nu kan ik je reactie niet heel erg serieus nemen natuurlijk.

7 februari 2022 om 21:40

Ik gaf je een hint maar blijkbaar is dat niet genoeg. Ajax weet al in ieder geval sinds december dat Overmars buiten zijn boekje is gegaan. Het speelt dus niet pas sinds 25 januari zoals jij beweert maar al veel langer. Maakt mij verder geen moer uit of jij mij serieus neemt, personen die de aandacht van het onderwerp proberen af te leiden door naar een ander te wijzen, kan ik ook niet serieus nemen.

Hij stuurde dus dickpics. Dat is gewoon strafbaar he. Als die persoon aangifte doet dan hangt hij gewoon.

7 februari 2022 om 17:22

Dan is zijn reactie wel raar, dat ie nu pas beseft dat zijn acties fout waren. Lijkt mij dat je dan al wel in een eerder stadium weet dat je fout bezig bent.

Noem mij gerust een moraalridder, het is een titel die ik met eer draag.... Maar ik zie nog best wat reacties over dat de vrouwen het uitlokken enzo. Als er staat: 'Ik wil het gedrag van (naam man) niet goed praten...' , dan volgt er meestal een reactie waaruit blijkt dat vrouwen het er toch zelf ook wel naar maken. Dat ze hun mond open moeten doen. Dat ze moeten leren 'nee' te zeggen. Ik vind de reacties soms echt schokkend. Wanneer leren wij nou als mannen eens naar onszelf te kijken. Wij zijn degene over wie wij verhulde opmerkingen over maken seksualiseren. Het is niet de vrouw die de opmerking uitlokt, het is de man die zijn primitieve gedrag niet weet te bedwingen. Zolang we elke keer beginnen met: 'maar de vrouwen die...' kan er nooit een noodzakelijke gedragsverandering komen. We weten allemaal wel voor 99% wanneer gedrag grens overschrijdend is, maar dan zullen we moeten veranderen.

Tja, zonder aangifte, veroordeling en evt straf (of na ondergaan straf) kan hij gewoon weer aan t werk (elders dan)
Zo werkt t ook in de rechtsstaat.
En het is geen Greenwood ook hè
Geen minderjarigen ook (tot nu toe) of verkrachting.
Nog steeds verschrikkelijk en oerstom maar verhoudingen zijn ook wat zoek.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren