Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax trekt zich terug in onderhandelingen met Tottenham Hotspur

Laatste update:

Steven Bergwijn zal op deadline day geen transfer naar Ajax maken, zo meldt nu ook De Telegraaf. De Amsterdammers brachten recent een verhoogd bod van 22 miljoen euro uit op de aanvaller van Tottenham Hotspur, maar the Spurs willen hun vleugelaanvaller alleen laten gaan voor een bedrag van 25 miljoen euro. Ajax is niet bereid om dat bedrag op tafel te leggen, al zou het terugtrekken ook een onderhandelingstactiek kunnen zijn om op het laatste moment een klein bedrag van de vraagprijs te snoepen.

Ajax liet eerder deze maand David Neres voor een bedrag van twaalf miljoen euro exclusief bonussen naar Shakhtar Donetsk vertrekken en richtte zijn pijlen vervolgens op de komst van een nieuwe vleugelaanvaller. De club toonde concrete interesse in Bergwijn, maar nadat hij op bezoek bij Leicester City hoogstpersoonlijk een 2-1 achterstand in blessuretijd om wist te buigen in een 2-3 overwinning, werd een transfer van de zestienvoudig international van het Nederlands elftal naar Amsterdam een lastig verhaal.

Antonio Conte heeft meerdere keren in Engelse media laten weten dat hij Bergwijn wil behouden, zelfs voor zijn memorabele heldenrol tegen Leicester. Een overstap naar Ajax leek alleen mogelijk indien een van beide clubs concessies zou doen, maar Tottenham hield voet bij stuk en Ajax lijkt niet van plan om verder te gaan dan 22 miljoen euro, wat nog steeds drie miljoen minder is dan de transfersom die de Premier League-club eist.

Valentijn Driessen sluit een transfer van Bergwijn echter nog niet definitief uit. Volgens de journalist van De Telegraaf vormt het salaris van de aanvaller momenteel het grootste struikelblok. “Als hij er persoonlijk qua salaris niet op achteruit wil gaan, dan wordt het een heel lastig verhaal voor Ajax”, zegt Driessen in gesprek met VI Vandaag. “Volgens mij verdient hij bijna vijf miljoen euro netto bij the Spurs. Het is natuurlijk het totale financiële plaatje wat op tafel moet komen als je hem voor vier of vijf jaar contracteert. Volgens mij betalen ze zulke salarissen bij Ajax niet.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

ben ik niet rouwig om denk ook niet dat Bergwijn al staat te popelen om weer in de Eredivisie aan de slag te gaan terwijl hij nog zo goed mee kan in de Pl

en aangezien de Spurs zich echt vast houden aan de 25 mln en Ajax 22 biedt
houdt het snel op

31 januari 2022 om 14:31

22 miljoen voor bergwijn is toch ook veel te veel? Heeft zich amper bewezen in de pl .

31 januari 2022 om 14:49

Maar er moet wel iemand anders komen. Anders is er echt een mannetje te kort voor de drukke maanden straks

31 januari 2022 om 15:34

@pranjic ach, wat is veel tegenwoordig? Maar hoe dan ook heb ik het nooit zien gebeuren. Er zitten niet genoeg voordelen aan voor Bergwijn. Het is hoe dan ook een stap terug qua club, er is op korte termijn helemaal geen zicht op meer speeltijd en hij zou ook nog fors salaris moeten inleveren (zeker als Ajax steeds meer voor de transfer moet betalen). In deze orde van grote zou je bij een transfer toch een cruciale rol moeten hebben voor een speler en tenminste voor de basiself halen,

31 januari 2022 om 15:36

Gooi er maar een talent in, deden we vroeger ook. Rasmussen, Van Dongen, Unavar, Martha. Keuze genoeg en laat ze die kans maar proberen te pakken. Een voorhoede met 2 van de 3 (tadic, Haller, Antony) aangevuld met een jong talent kan prima werken.

31 januari 2022 om 18:59

Heel verstandige keuze van overmars. 22 is echt de max. Van de zomer zien we weer verder.

Als ik voor mezelf spreek dat vind ik Bergwijn te weinig indruk maken (ook bijv. bij het Nederlands elftal) voor het bedrag (die 25 miljoen) en het salaris dat Ajax had moeten betalen. Het is voor Ajax in principe natuurlijk een goede om erbij te hebben, maar gewoon tegen een te exorbitante prijs. Was het een aankoop van +/- 15-18 miljoen geweest en was het salaris rondom niveau Berghuis of iets dergelijks geweest dan had ik heel anders tegen deze transfer aangekeken, maar nu ben ik eigenlijk wel blij dat het afketst.

31 januari 2022 om 22:16

Waarom eigenlijk? Maakt jou het wat uit hoeveel Ajax uitgeeft voor een speler?

Mij niet nl. Als de speler een toegevoegde waarde is voor de selectie, dan ben ik van mening dat Ajax hem moet kopen.

31 januari 2022 om 22:58

Ben ook niet zo super enthousiast over Bergwijn + hij is erg duur.
Maar had graag gezien dat Marc die 200 miljoen sinds medio 2019 had uitgegeven aan een paar absolute toppers (zoals bv bergwijn en Malen bij PSV destijds, of Gakop nu) dan dat hij voor hetzelfde bedrag B- en C-garnituur spelers haalt.
Bande 8mil, Dramy 10, Labiad 6, Klaiber 5, Alvarez 15, Marin 12, Magallan 12, etc. etc.. Klaassen (12mil?) zit ook gewoon op de bank. Kudus Anthony Berghuis zijn dan wel betere keuzes, maar zie ik ook geen wereldtop halen.
Neres hadden we wel kunnen gebruiken nu. Begrijp niet waarom ze Dramy halen voor 10, en dan Neres op de bank laten wegkwijnen. Die kon prima op linksvoor.
Dat het geld nu op is, veel spelers en top-jeugdspelers gratis de deur uitlopen. Is dat niet gewoon slecht aankoopbeleid?

31 januari 2022 om 14:31



Wat me oprecht interesseert; waarom zou je Bergwijn er niet bij willen als Ajacied zijnde? Hij speelde bij PSV echt goed en Spurs betaalde niet voor niks 32 miljoen. Het is geen ramp om bij Spurs net niet mee te kunnen. Natuurlijk is het geen niveau Manã©/bruma, maar voor Ajax is dit toch een versterking waar je de komende 5 jaar mee vooruit kan?

31 januari 2022 om 14:33

Ik vind ben persoonlijk zwaar overschat.

31 januari 2022 om 14:35

Het is duidelijk dat Bergwijn een versterking is voor Ajax, ik vind het een hele goede speler. Toch had ik hem liever niet gehaald, iig niet nu. Hij speelt op een plek waar je ook al Antony of Tadic hebt, en dan heb je ook nog Berghuis rondlopen. Als Antony weg gaat in de zomer, dan zie ik Bergwijn erg graag komen. Maar voor nu doe ik het liever met de spelers die er al rondlopen, aangevuld met jeugd als Van Axel Dongen. Dus kort samengevat, ik vind hem te duur voor een speler die je met name in de breedte sterker maakt en ik heb liever dat Ajax in dat opzicht iets meer op jeugd gokt.

31 januari 2022 om 14:37

Als ik voor mezelf spreek dat vind ik Bergwijn te weinig indruk maken (ook bijv. bij het Nederlands elftal) voor het bedrag (die 25 miljoen) en het salaris dat Ajax had moeten betalen. Het is voor Ajax in principe natuurlijk een goede om erbij te hebben, maar gewoon tegen een te exorbitante prijs. Was het een aankoop van +/- 15-18 miljoen geweest en was het salaris rondom niveau Berghuis of iets dergelijks geweest dan had ik heel anders tegen deze transfer aangekeken, maar nu ben ik eigenlijk wel blij dat het afketst.

31 januari 2022 om 14:40

Aha, begrijp het wel. Maar Tadic wordt een jaartje ouder en Antony zal in deze vorm ook niet eeuwig bij Ajax blijven. Ik zou Bergwijn zelf dan zien in het rijtje Blind, Tadic en Klaassen waar je nog jaren op kan bouwen mocht hij terug naar Nederland willen.

31 januari 2022 om 14:42

Helemaal eens; daarom zou ik het van de zomer nog eens bekijken. Kans is zeer aanwezig dat Antony vertrekt, en dan zou ik Bergwijn een goede speler vinden om te halen. Je hebt ook grote kans dat Spurs tegen die tijd wel een vervanger haalt waardoor Bergwijn ook weg mag.

31 januari 2022 om 14:45

Ik denk dat veel Ajax fans hem er best bij willen hebben maar niet tegen elke prijs.
voor 22 of 25 miljoen (of elk bedrag daar in de buurt) moet je bij Ajax een eigenlijk onbetwiste basis speler zijn, niet de backup van Antony, Tadic of Berghuis die daar ook nog kan spelen. Alleen Haller heeft zo veel gekost, het is niet alsof er op elke positie een speler staat van meer dan 20 miljoen, laat staan dat dit voor backups wordt uitgegeven.
Was het 10 of 12 miljoen geweest had hij van iedereen zo mogen komen denk ik.

31 januari 2022 om 14:46

Denk ook niet zozeer of het gaat om Bergwijn erbij te hebben ja of nee, want tuurlijk zal hij echt wel een verschil kunnen maken, maar 22 mil voor een back up voor Anthony terwijl Berghuis er prima kan spelen als alternatief of op links waar Tadic heer en meester is en Daramy ook kan spelen die ene wedstrijd?

dan denk ik toch dat hij teveel kost voor wat hij dan moet toevoegen want hij gaat gewoon een reserve / back up rol hebben tegenover Tadic en Anthony.

En je zou als alternatief ook nog gewoon met Berghuis op links of rechts kunnen spelen mocht het echt echt echt nodig zijn.

mochten Tadic of Anthony vertrekken (tadic speelt minder vanwege leeftijd) dan kun je dan toch nog altijd rond kijken?

31 januari 2022 om 14:53

Bergwijn zou zeker een versterking zijn voor Ajax, temeer ook omdat je dan verschillende mogelijkheden hebt voorin. Mocht Anthony in de zomer vertrekken, dan heb je zijn opvolger al. Ik denk dat de transfersom nog wel te overbruggen is maar een salaris van zes miljoen daar moet je niet aan beginnen. Dan trekt het salarishuis helemaal scheef en dan is een reactie van Nous ook volledig te begrijpen. Derhalve hoop ik dat Marc nog komt met een speler die nog niet in de publiciteit is geweest.

31 januari 2022 om 16:45

Exact London, ik denk dat je precies aangeeft hoe het zit. Ook ik ben van dezelfde mening toegedaan. Prima als hij komt, maar niet voor dat geld en de positie waarvoor.

31 januari 2022 om 16:53

Misschien moet Overmars zijn uitstekende relatie met Tottenham hotspurt inzetten. Immers vroeg Ajax voor een Sanchez met een vierjarig contract destijds slechts 40 mln. terwijl er andere partijen meer over hadden. Allemaal om in een situatie als deze lijkt me, een goede band op te bouwen en dat uit te buiten. Of heeft Overmars zich vergist.

31 januari 2022 om 17:46

Daniël Levy is niet zo van de ‘goede relatie prijzen’ naar mijn idee. Gewoon een keiharde onderhandelaar, maakt niet uit met wie.

OT: Absoluut niet teleurgesteld dat deze transfer niet doorgaat. Sowieso vind ik 20+ miljoen teveel voor Bergwijn, want ik vind het niet een super voetballer. Hij heeft voornamelijk ruimte nodig en die krijg je niet zoveel bij Ajax. Verder hoef ik hem ook niet (meer) in een Ajax-shirt te zien na zijn uitspraken omtrent Ajax - Tottenham

31 januari 2022 om 22:19

Waarom zou Ajax geen 22-25M mogen uitgeven voor een speler die niet onbetwist in de basis komt?

Dat is wat topclubs doen. Die kopen goede selectiespelers voor zulke bedragen. Ajax wil een topclub zijn, dus moeten ze zich daar ook naar gedragen.

Alle posities dubbel bezet met spelers die dicht op elkaars niveau zitten met oog voor eigen jeugd. Daar moeten ze naar toe.

Bergwijn past daar prima in wat mij betreft.

31 januari 2022 om 15:05

mja je zou ook kunnen zeggen, zet er nog 3m bovenop en je hebt hem. als Ajax 17m had neergezet dan begrijp ik dat Ajax nee zegt. Maar nu bied je 22m aan.... nja die 3m extra kan je dan wel missen als ajax zijnde.

31 januari 2022 om 15:29

Je moet ook zijn salaris erbij optellen he. Dan wordt het wel een tamelijk prijzige aangelegenheid. Ik vind het verstandig van Ajax om Bergwijn niet te halen, nog los van het feit dat ik hem niet echt een bijzondere speler vindt. Maar goed, wat ik vindt doet niet echt ter zake.

31 januari 2022 om 15:31

Dat begrijp ik.. maar dan bied je sowieso niet zoveel aan. Daarom zei ik dat als ajax rond de 17m bood, dan liever zegt okee jammer. mja je bent er bijna.. zet dan maar door weetje

31 januari 2022 om 19:17

Ajax bood in eerste instantie 16. Heeft dat verhoogd naar 22. Ergens houd het op. Ajax heeft weliswaar een buffer, maar die moeten ze wel behouden. Een jaar geen CL en je bent een flinke hap kwijt.

31 januari 2022 om 15:43

Blij dat hij niet komt. Ben sowieso geen fan van Bergwijn maar 25 mln is veel te veel geld voor hem. Hoop dat ie lekker in Londen blijft.

31 januari 2022 om 18:58

Die halen we in de zomer wel voor minder op. Komt toch weer op de bank bij Spurs. Ajax redt zicht tot die tijd tijd wel...

1 februari 2022 om 07:54

Had ajax al veel eerder moeten doen, 25 miljoen euro is veel te veel voor hem, en dan komt er nog allelei bonus over heen, zou die tussen de 27 28 miljoen moeten kosten , ajax kan of kon beter gaan voor jaminton campaz aan vallende middenveld kan ook op links back of rechts




Eerlijk gezegd na Mo wel blij met dit nieuws. Het zien van zowel Mo als Bergwijn in een Ajax shirt zou toch wel pijn doen, ondanks dat Stevie natuurlijk wel in de jeugd bij Ajax heeft gespeeld.

Neemt niet weg dat Bergwijn voor Ajax een absolute topversterking zou zijn.



31 januari 2022 om 14:40

Kluivert heb ik wel in een psv shirt zien spelen. Net zo als jonk

31 januari 2022 om 15:46

Denk dat er nog een heel lange weg te gaan is voor Mo ons 40 mln gaat opleveren.. Denk persoonlijk dat dat nooit gebeuren, maar uiteraard hoop ik het van harte. Want voetballen kan dat mannetje inderdaad!

31 januari 2022 om 14:31

Zie in Bergwijn geen top versterking hij gaat Tadic er niet uit spelen en op rechts Antony ook niet

31 januari 2022 om 15:08

Klopt, zie ik ook niet gebeuren. Echter heb je ook niet echt opties als Tadic, Haller of Anthony geblesseerd raken of de vorm even niet hebben. Een Danilo en Daramy hebben (nog) niet het niveau waar je echt op zit te wachten.

31 januari 2022 om 15:11



Je hebt Brobbey voor de spits en Berghuis voor de vleugels (klaassen/kudus) als het nodig is.

31 januari 2022 om 14:34

Ben ik niet echt met je eens dat het een topversterking zou zijn. Puur omdat ik denk dat hij niet in de basis zou staan. Antony bankt ETH niet en Tadic ook niet. Ik vind hem geen spits.

31 januari 2022 om 14:35

Ach, het zou me zelf persoonlijk niet zoveel doen. Mo is maar afwachten en die waren we liever kwijt dan rijk en Bergwijn vind ik na z’n vertrek niet echt heel erg gegroeid.
Zou dat erger vinden van een Gakpo of Luuk de Jong zelfs.

31 januari 2022 om 14:36

@Gakpo Is gewoon een gevolg van het sterke beleid en ideaal werkklimaat van de afgelopen 10 jaar dat Overmars, Geelen en Van der Sar hebben neergezet. Financieel en sportief harder gegroeid dan de rest. Waardoor de verhoudingen financieel nu zo zijn.

31 januari 2022 om 15:08

(Gakpo). Ik zie bergwijn graag komen hoor want het zou voor mij een klein wonder zijn als Antony in deze vorm volgend jaar nog bij ajax zal spelen , en dan is het toch fijn dat een Bergwijn zou komen .

31 januari 2022 om 15:18

Natuurlijk heeft Ajax dit met goed beleid helemaal zelf afgedwongen. Dat je als Nederlandse club in staat bent dit soort transfersommen neer te leggen zegt natuurlijk veel. Ik denk net als sloep dat Bergwijn voor Ajax wel echt een meerwaarde zou zijn, helemaal met de gedachte dat volgend jaar normaal gesproken Brobbey en Antony gaan.

31 januari 2022 om 19:44

@nelis1977
Wat dacht je van Arnesen, Lerby, Kieft, Vanenburg en Koeman (fc Groningen) de helft van de basis waarmee psv de Europacup won….
Zo gingen er dus wel wat spelers over en weer

Ze hebben met Berghuis een goede vervanger mocht Antony niet spelen, dan kan Klaassen op tien en Gata het doelpuntengemiddelde ook weer omhoog. 22 miljoen voor een wisselspeler is al belachelijk genoeg.

Ja als Bergwijn geen salaris in wil leveren houd het op.

31 januari 2022 om 14:34

Vind het bijzonder dat Driessen met een nettosalaris van 5 miljoen aan komt kakken voor Bergwijn. Dat betekent dat Spurs zo'n beetje 8/9 miljoen bruto uit keert aan Bergwijn. Dat gelooft toch niemand. Behalve Driessen en Verweij zelf.

31 januari 2022 om 14:37

Kunnen ze daarna scoren met de primeur dat Bergwijn bereid was om salaris in te leveren. Soap aflevering 306😂

31 januari 2022 om 14:55

Ik vind hem op 3,8 miljoen pond bruto. Dat vind ik veel, maar acht ik stukken realistischer. Hij staat daarmee op plek 8 in het salarishuis van Tottenham

Prima, lijkt mij ook verstandig. Wordt anders een hele dure aankoop, die waarschijnlijk vaker op de bank zit, dan dat hij op het veld staat (zeker het eerste half jaar).

Volgens mij kan Bergwijn ook beter in de PL blijven, de mooiste competitie van Europa. Bij Ajax is er niet meer garantie op een basisplek dan bij de Spurs.

Gelukkig. Ik denk zeker dat Bergwijn een aanwinst zou zijn, maar hij is geen 25 miljoen waard en geen 5 miljoen netto per jaar. Dus in de zomer maar een goeie aankoop doen.

Bergwijn als vervanger Anthony prima maar als voorlopige bankzitter is hij wel erg duur.

Yes, dit is goed nieuws. Zit niet op deze dure bankzitter te wachten met zijn praatjes. De selectie zo in tact laten is prima. Ihattaren komt eraan en als Kudus fit is, hebben we ook een soort van nieuwe speler erbij.

31 januari 2022 om 14:35

Kudus speelt niet op de flanken. Waarom je die noemt snap ik niet.

31 januari 2022 om 14:43

Wellicht omdat Berghuis ( die wel op de flanken kan ) nu op 10 speelt, dus een extra optie op 10 erbij betekent ook een extra optie op de flanken erbij.

31 januari 2022 om 15:00

Exact, Berghuis kan in geval van nood op de flanken en vanuit komt Axel Dongen eraan. We hebben Kudus gezien voordat hij geblesseerd raakte en toen zagen we zijn enorme potentieel en zijn brede inzetbaarheid. Met hem kun je schuiven voor alle middenveld posities en desnoods kan hij linksback spelen. Kampioen worden met deze selectie moet zeker lukken. Ver komen in de CL zou mooi zijn, maar we moeten niet doen alsof een halve finale voor Ajax gewoon is. We hebben een zeer brede selectie, hiermee moeten we het doen!!

31 januari 2022 om 15:21

Desnoods kan Kudus linksback spelen? Mijn hemel ik heb te veel gedronken denk ik.......

Ben er ook niet zo rouwig om. 25 miljoen is echt een fors bedrag in deze onzekere tijden. Daarnaast moet Ajax al voor circa 55 miljoen verkopen vanwege de hoge afschrijvingen op spelers die de laatste jaren voor miljoenen aangekocht zijn. Als je Bergwijn haalt ga je er sportief wel wat op voorruit maar niet ten koste van alles. Loop je dan CL mis ben je bijna alles kwijt wat je opgebouwd had.

Daar ben ik helemaal niet rouwig om
Ajax moet geen 25 miljoen spanderen aan bergwijn daar over komen nog de bonus ,al dan richting de 27 28 miljoen gaan is veel te veel ajax moet gewoon voor die giovani gaan

Goed zo. Wij zitten niet te wachten op een speler die 25 miljoen kost plus een miljoenensalaris die vervolgens gewoon op de bank komt te zitten. Je kan ook te ver gaan namelijk.

Beetje dubbel. Had hem als speler er graag bij gehad, maar 25 miljoen is gewoon teveel geld.

Er begint zich ondertussen wel een patroon bij Overmars af te tekenen wat zorgelijke vormen begint aan te nemen. Afgelopen zomer al met Sulemana, de contractverlengingen van Brobbey en Nous en nu dus weer met Bergwijn. Hij laat zich maar aan het lijntje houden en de eindconclusie is dat we weer met lege handen achter blijven. Kennelijk was er dus ook geen enkel alternatief voor Bergwijn op de schaduwlijstjes en dan te bedenken dat Neres 3 weken geleden al verkocht is en we er dus waarschijnlijk gewoon geen vervanger voor krijgen. Een gevaarlijk staaltje Russisch roulette wat Ajax hier speelt. Nu een blessure bij Tadic of Antony en je zit zwaar in de stront.

31 januari 2022 om 14:40

Ook met deze selectie moet je kampioen kunnen worden. 1 of 2 blessures hoeven niet zo'n impact te hebben. Zo'n Berghuis zou bijvoorbeeld ook op de vleugel kunnen. Waardoor je Klaassen weer op 10 kan zetten. In de Eredivisie kom je daar wel mee weg.

31 januari 2022 om 14:47

Begrijp me niet verkeerd ik kan moeilijk lelijke dingen over Klaasen zeggen want die heeft wel een paar belangrijke doelpunten gemaakt voor ons maar als je Berghuis nu een half jaar op 10 ziet en we zouden weer moeten terugvallen op Klaasen doe je wel een paar jajes uit. Alternatief is dan om Kudus op 10 te zetten maar die heeft nog nooit 2 wedstrijden achter elkaar kunnen spelen. Moet er helemaal niet aan denken dat Tadic geblesseerd raakt en we moeten terugvallen op Daramy. Het valt me allemaal behoorlijk tegen de slagvaardigheid van Overmars, de vleugels zijn wel heel erg dun bezet nu.

31 januari 2022 om 14:55

Slagvaardigheid moet niet ten koste gaan van iedere winter een 20 miljoen + aankoop. De klappers worden momenteel even niet gemaakt en waardevolle spelers lopen uit contract. In deze onzekere tijden is die 25 miljoen + gigantisch salaris veel geld. Je hebt ook nog Kudus. Zal ooit wel eens afgelopen zijn met z'n blessures. Had voor z'n eerste blessure bij Ajax volgens mij nog geen blessure gehad in z'n loopbaan. Als ik Ajax was zou ik Antony en Haller ook verkopen in de zomer. Zodat je nieuw kapitaal hebt om probleemloos de rest van het elftal te kunnen versterken. Maar met deze selectie acht ik Ajax nog steeds veel sterker dan de rest van de competitie.

31 januari 2022 om 14:50

Lijntje houden? Ajax wil gewoon niet betalen wat Tottenham wil. En als zij hun prijs niet laten zakken, en Overmars heeft geen carte blanche van de financiële directie/commissie dan kom je er gewoon niet uit. Ik heb liever geen alternatief dan een matig alternatief. Voor Sulemana hadden we het alternatief Daramy. Ik zeg niet dat het nooit wat gaat worden, maar voorlopig hebben we daar nog niets aan.

31 januari 2022 om 15:02

Mo is de back-up

En ik vind het wel prima zo, wat moet je nou met iemand die 25M kost en 5M aan salaris (als we de berichten mogen geloven) op de bank? Je hebt Klaassen al en dan ook nog Kudus, Daramy, Brobbey, Danilo en jeugd (axel Dongen) voor de rotaties voorin. En nee die gasten gaan je allemaal niet als rechtsbuiten naar de finale van de CL schieten, maar om nou 25M uit tegeven voor de mogelijkheid dat zowel Antony als Berghuis in de lappenmand liggen is toch wat gortig.

Had Bergwijn graag bij Ajax gezien, maar 25 miljoen is veel te gortig.

Je kan het salaris van Bergwijn gewoon makkelijk opzoeken en dat is 3,8 miljoen pond bruto, zo'n 4,5 miljoen euro. Kortom het salaris van Blind, Tadic, Haller en Berghuis.

31 januari 2022 om 15:05

Nou dat ga je dus niet uitgeven aan een bankzitter. Er zullen ongetwijfeld betere opties zijn, die minder noten op hun zang hebben en een mindere transfersom hebben.

Oeh daar ben ik eigenlijk best wel blij mee. Had m er best bij willen hebben, maar zeker niet voor dat geld.

op Twitter staat dat het rond is en dat hij naar ajax komt

31 januari 2022 om 15:08

Twitter is de rioolput van de social media kanalen. Jij bent zo'n type die alles gelooft wat ie leest?

Nou dan kunnen deze geruchten weer een paar maanden de ijskast in. Hoeveel transferperiodes zit Verweij er nu al naast? 4? 5?

Gelukkig, echt die 22 miljoen is gewoon echt teveel

31 januari 2022 om 15:06

Wat dacht je van een salaris van 6 miljoen (volgens andere sites)

31 januari 2022 om 15:10

Per jaar dus als ik jou onderstaande bericht lees sorry dat is echt teveel 5 ton per maand kom op zeg

Ik heb voor mijn werk 2 jaar lang PSV gevolgd, tussen 2018 en 2020. 1,5 jaar lang Steven Bergwijn van dichtbij mogen aanschouwen. Eerlijk is eerlijk, hij heeft echt specifieke kwaliteiten en kan uit het niets wat forceren. Wat ie echter ook heeft is wisselvalligheid, je weet niet zo goed wat je aan 'm hebt. Als ie die stap nog kan zetten en een stuk constanter kan worden in z'n "spierballen" voetbal dan is het echt een topper. Voor nu kan Ajax die 25 miljoen beter op zak houden of investeren in 2 jonge talenten bijvoorbeeld.

Als je 25 miljoen hoort dan krijg je al je vraagtekens, als je hoort dat hij ook nog eens 6 miljoen per jaar wil verdienen (lees zelfs netto) dan kun je volgens mij dit dossier heel snel sluiten en kun je je afvragen waarom je zolang hier tijd in gestoken hebt.

Nu ben ik wel benieuwd of er iemand anders gehaald gaat worden. Er waren volgens de Telegraaf nog andere spelers die Ajax zou gaan halen als deze transfer niet door zou gaan.
Dus volgend transfer window zullen er weer artikels verschijnen dat Bergwijn naar Ajax komt

Vind Bergwijn totaal geen Ajax speler. Het is hard rennen maar heeft totaal geen overzicht of gevoel voor medespelers. Zal ook nooit Tadic of Antony eruit spelen. Ben blij als hij niet komt.

Dat van die salariseisen was toch wel bekend bij Ajax? Als je dat niet wilt betalen hoef je toch niet zo lang bezig te zijn met deze transfer? Het is weer Overmars. Dralen, dralen, dralen, en met niks thuiskomen. Dus was allemaal voor de bühne. Het is toch gewoon: 22 miljoen + 6 miljoen jaarsalaris gaan we niet doen? En wil je echt versterking, was er al lang op een ander paard gewed. Maar ik laat me graag verrassen;-))

31 januari 2022 om 15:19

Wat weet jij van de werkwijze van Overmars? Zit jij er met je neus bovenop? Nee, dus dan moet je dat soort dingen ook niet roepen. Jij gaat puur af op de media verhaaltjes. Dat moet je juist niet doen. Die zitten er namelijk vaker naast dan dat ze het goed hebben.
Je hebt met een bedrijf te maken en Overmars zit ook met de RVC die hem kan blokkeren. Die gast is druk bezig in deze transferperiode en het meeste krijgen wij helemaal niet mee. Ga niet puur af op wat je in de media te zien krijgt en daar je mening op baseren. Dat is namelijk best triest. Er gebeurt achter de schermen zo veel meer.

31 januari 2022 om 17:25

Natuurlijk zit niemand bovenop de handelwijze van Overmars/ajax. Maar al die berichten in de mainstream media hadden het toch bij het rechte eind dat Ajax bezig was met een transfer van Bergwijn? Mijn punt is dat als je bij voorbaat weet dat zijn salariseisen nooit en te nimmer door Ajax zullen worden betaald, je toch voor een ander target gaat? Of is dat een verkeerde gedachte? Als dat niet het geval is, zijn ze bij Ajax oliedom bezig. Zegt de naam Richarlison jou nog iets? Need to say more over Overmars/ajax en zo lang treuzelen dat deze transfer op het laatste moment afketste? Terwijl de klasse van die jongen afspatte. Maar gelukkig hebben we Daramy wel binnen! Als die maar geen tweede Bandé wordt. Over paniekaankopen gesproken. Ook dat is Overmars...

Zou financieel en sportief voor zowel Ajax en Bergwijn ook een merkwaardige transfer zijn geweest. Fijn dat er nu duidelijkheid is en de hormonen van Mike Verweij de komende vijf maanden ook weer tot rust komen.

31 januari 2022 om 15:17

Mike en Valentijn zijn momenteel nog overhit over het feit dat Jorrit Hendrix over "die club uit Amsterdam" heeft gepraat in een interview. Totaal niet serieus te nemen als onafhankelijke analisten.

31 januari 2022 om 16:18

Oh over Mike en Valentijn geef ik je ook zeker geen ongelijk hoor. Wat betreft die twee clowns zitten we op 1 lijn.

Welke, goede speler zou Ajax nu nog kunnen halen zonder dat het een paniekaankoop is? Tadic, Daramy en Antony is erg mager. Gaat ten Hag dan Berghuis op de flank zetten en Klaasen in de basis op 10 als er veel wedstrijden in korte tijd zijn en spelers moe zijn?

31 januari 2022 om 15:23

Er staan altijd meerdere spelers op het lijstje he. Plan A, plan B etc..... Dus paniekaankoop hoef je dan niet te zeggen eigenlijk.
We gaan het zien. We hebben nog even de tijd vandaag he

31 januari 2022 om 15:26

Mwah de geschiedenis van Ajax een beetje kennende op zo'n laatste transferdag ben ik bang dat we ons geen illusies meer hoeven te maken. Als er nu bijna half 4 nog niet het minste signaal is dat ze nog met iemand bezig zijn gaan ze waarschijnlijk de gok nemen om het hier bij te laten. Erg link als je nog in 3 competities meespeelt en je beide buitenspelers nu absoluut niks mogen oplopen.

Beste nieuws van de dag. Mooi op de bank laten zitten in Londen. Vind hem persoonlijk zwaar overschat. Snel rennen, matige voorzet en scoringspercentage ook niet denderend. Je hebt nu Anthony, Tadic, Berghuis, Haller, Brobbey en eventueel Danilo nog voorin lopen. Vind ik 22 miljoen veel geld voor een bankzitter die ik Tadic en Anthony niet uit de basis zie spelen.

haha dit is weer typisch Marc Overmars. veel te veel geld vragen voor zijn eigen spelers. Maar niet bereid zijn om ook maar een cent teveel uit te geven aan nieuwe spelers. Je laat Neres gaan en haalt geen vervanger omdat je de vraagprijs niet wilt betalen. Ajax kan nu natuurlijk niet meer naar een plan B dorschakelen

31 januari 2022 om 15:55

Dat Overmars voor zoveel mogelijk probeer te verkopen en zo goedkoop mogelijk probeert in te kopen lijkt me iets wat iedere goeie Technisch Directeur zou moeten doen. Wat ik veel zorgelijker vindt is dat hij zich wel geregeld te lang aan het lijntje laat houden en daardoor met lege handen achter blijft. De geruchten gaan nu dan Ajax en Tottenham er wel uitkomen maar dat de salariseisen van Bergwijn te gortig zijn. Dan ben je dus een hele maand bezig met een speler en kom je er op de laatste dag achter dat je niet aan zijn salariseisen kan voldoen. Dan gaat er toch wel iets mis.

31 januari 2022 om 16:13

Je kunt van tevoren wel bedenken dat als je een speler van een grote Engelse club gaat proberen te halen dat het salaris een struikelblok kan gaan vormen. Bergwijn verdient dermate veel dat zelfs als hij bereid is om een behoorlijk deel in te leveren hij nog steeds het meeste zal willen verdienen. Dat kan tot scheve gezichten in de kleedkamer leiden. Maar Overmars is maanden bezig geweest met Bergwijn en nu is het te laat om door te schakelen. Want ik denk niet dat Ajax er in gaat slagen om vanavond opeens een andere speler als vervanger van Neres te halen die het gewenste niveau heeft. Wat dat betreft heeft Overmars wel gefaald

31 januari 2022 om 16:32

Inderdaad. Het gaat mij in deze niet zoveel om wat Bergwijn voetballend zou kunnen toevoegen of de prijs, maar ik vind het toch wel een misser van Overmars dat hij niet meerdere ijzers in het vuur heeft. Nu ketst de Bergwijn-transfer te elfder ure af, maar heb je geen plan B waar je naar kunt schakelen terwijl Neres toch duidelijk verkocht is met het idee dat er een extra buitenspeler bij de selectie zou komen.

31 januari 2022 om 19:06

Waar jij overmars nu van beschuldigt doet elke technisch directeur vriend. In jouw ogen moet Ajax zo maar akkoord gaan met elk bedrag wat ze vragen? Er bestaat iets als onderhandelen en Ajax is niet verplicht mee te gaan met wat Tottenham wil. Je zit namelijk ook nog met salaris he. En als je Levy kent dan weet je dat juist hij altijd voor een dubbeltje op de eerste rij zit en zelf lastig is om mee te onderhandelen. En dat is zn goed recht.

De beste stuurlui staan weer allemaal aan wal hoor om Ajax even te vertellen hoe ze het allemaal moeten doen. 25 miljoen betalen voor een bankzitter. Serieus? Vorig jaar was 22 miljoen voor Haller nog van de zotte en nu moet ajax maar ff al hun geld in de prullenbak gaan gooien. En jij weet niet met hoeveel lijntjes Overmars tegelijk bezig is dus ga vooral niet doen alsof je weet hoe het er achter de schermen aan toe gaat.

Had ik ook we verwacht gezien hij goed in alle aanvallende posities uit de voeten kan en Gil al naar Valencia gaat (huur). Wij kunnen nu geen aanvallers meer laten gaan, alleen wat middenvelders en misschien een verdediger zullen nog vertrekken. Bergwijn kan echt beter worden onder Conte en meer bijdragen denk ik.

31 januari 2022 om 16:28

Maar hij heeft nagenoeg geen rendement. Ik denk dat juist door het aantrekken van dit soort spelers Tottenham niet echt meer indruk maakt. Ze hebben kwalitatief best een aardige ploeg, maar ze hebben wel erg veel spelers die het gemiddelde niveau van de Premier League niet ontstijgen.

Is het überhaupt wel aan de orde geweest? Vaak krijg ik het idee dat de geruchten die de Telegraaf de wereld ingooit gewoon uit de duim is gezogen. Vanuit daar pikken andere media het op, en volgen er dagelijks updates over dit gerucht wat eigenlijk niets is.

Achja, mocht het wel kloppen dan kan Ajax beter investeren in jong talent. Je hebt nu Tadic, Anthony, Daramy en Berghuis (ook al speelt hij op 10) voor de vleugels. Dan zou een aankoop van ongeveer 22 mln bizar zijn. Aangezien je voor alle opties voorin al voorzien bent. Wilt Ajax die 22 mln terugverdienen dan zal Bergwijn elke week moeten spelen en beslissend moeten zijn. Ik zie Tadic, Anthony of Berghuis niet plaatsnemen op de bank. Tenzij iemand geblesseerd raakt. Liever iemand zoals Neres/ Anthony die je nu koopt, een half jaar kan wennen bij Ajax en het nieuwe seizoen kan strijden voor een basisplaats.

Tja, dat moet je ook niet willen. Hij is door Tottenham gekocht voor 30 miljoen euro en heeft in die twee jaar dat hij er zit nauwelijks iets klaargespeeld. Dan is 25 miljoen euro wel erg veel geld voor een speler die zich nauwelijks nog ontwikkelt.

Je hebt veel vleugelspelers achter de hand, veel multi inzetbare. Het komt wel goed.

Alvast een voorspelling, De Telegraaf gaat binnenkort beginnen met de campagne om Bergwijn in de zomer van 2022 naar Ajax te krijgen.

Scheelt natuurlijk alweer heel wat pagina ruimte de komende maanden die ze kunnen vullen. Eerst alle redenen waarom het niet gelukt is deze winter (schuld van de financieel directeur, rvc, Conte, de late goals van Bergwijn, zijn persoonlijke eisen, de transfersom die Spurs wilde, de Nederlander belastingdienst). Daarna alle redenen om hem aankomende zomer te halen en bij iedere interesse in Antony aan te halen dat Bergwijn de beoogde opvolger is.

31 januari 2022 om 22:12

Haha daarom, en het zou helemaal geweldig voor De Telegraaf zijn als Ajax in de tussentijd personele problemen in de voorhoede krijgt en Bergwijn nog enkele keren belangrijk is voor Tottenham.

31 januari 2022 om 22:58

Of juist dat Bergwijn toch weer 3x op rij niet speelt zodat ze kunnen schrijven “ontevreden Bergwijn wilt weg”. Genoeg variaties mogelijk.

Zoals ik al 10 topic’s geleden schreef : in 2033 lezen we de kop: Ajax grijpt mis, Bergwijn (35) kiest ervoor te stoppen.

Lijkt me volledig terecht, 30 miljoen voor Bergwijn, wat een grap. Dat betaalt niemand. Laat hem maar zitten in Londen, wanneer Son weer terug is zit ie weer op het bankie. Dan heb ik nog liever Bertrand Traore voor een normaal bedrag. Die kan ook prima ballen.

Verstandige keuze. 25 miljoen voor een bankzitter met hoge salaris eisen. Is er tenmiste nog één persoon blij in de wereld. Conte. Heeft hij toch iemand voor op de reservebank

Als liefhebber ben ik blij dat hij niet komt. Ik begrijp dat 11 goede spelers niet voldoende is om bij de subtop aan te haken. Niet structureel voor de lange termijn; twee blessures en je bent kwetsbaar. De laatste jaren zie je dat een Roma of Valencia gemakkelijk een sta-in-de-weg kan blijken.

Maar het doet al een beetje zeer als je naar de banken van City en PSG kijkt. Zoveel kwaliteit die gewoon de helft van een seizoen niet in actie kunnen komen. En bij Ajax zie ik dat nu ook ontstaan. Als Ajacied doet het pijn om Nico, Klaassen en Neres op de bank te zien, ook al draait het team goed en staan er ook toppers in het veld.

Ik besef dat dat hoort bij de opmars van de club en als Blind straks door zijn rug gaat en Berghius een doodstrap krijgt ben je maar wat blij tegen Benfica dat je zoiets achter de hand hebt.

Maar de liefhebber vind ik dat zulke spelers iedere week op dat veld moeten staan.

Gelukkig. Zou absolute duurkoop zijn voor elk bedrag boven de 15 miljoen. Een speler die niet eens echt voor de basis komt en ook zeker geen adequate vervanger is voor bijvoorbeeld een Tadic op de lange termijn.

Volledig in de stijl van Overmars. Treuzelen, treuzelen en nog eens treuzelen. Niet doorpakken of overschakelen naar een eventueel ander target. En straks weer met lege handen staan. Al moet Ajax ook met de huidige selectie resultaten kunnen boeken. Maar deze transfersoep zag je toch al van mijlenver aankomen. En maar blijven doorgaan. Net als destijds met Richarlison. Eindeloos getreuzel leidde er toe dat Ajax een gouden kans op een prima speler liet lopen. Sulemana idem. Dan plots een paniekaankoop in de vorm van Daramy. Kan amper mee in Jong Ajax. Bandé nummer twee. Al moeten we hem maar even tijd gunnen, is de dooddoener. Je koopt niet een speler voor 12 miljoen+ om in Jong te spelen. Die moet er direct staan. Maar goed, we hebben nog een dikke 5 uur. Dus wie weet komt Overmars nog met een verrassing....

Enerzijds goed nieuws, omdat ik Bergwijn voor dit geld en tegen een waarschijnlijk enorm salaris niet graag zag komen. Ik zag in hem namelijk geen absolute sterspeler, terwijl dat wel hoort als de club zo'n financiële inspanning voor een speler levert. Voor dat geld en salaris verwacht ik een ervaren leider a la Tadic of Blind; spelers die zowel op als naast het veld leidend zijn. Dus wat dat betreft kan ik hier prima mee leven. Anderzijds is dit mogelijk slecht nieuws, want ik ben er ook van overtuigd dat er op de vleugels kwaliteit in de breedte bij moet komen en we, met het waarschijnlijk aankomende vertrek van Antony in de zomer, nu geen speler rustig kunnen inwerken. Ik denk echt dat dit ons duur kan komen te staan in de Champions League. Hopelijk komt er daarom alsnog een nieuwe buitenspeler bij.

Uitstekend. Tadic, Daramy, Unuvar.. maak er maar wat van. Alsjeblieft zeg

Ach vroeg of laat zie ik Bergwijn toch wel naar Ajax gaan. of het nou deze winter zou zijn of komende zomer.

Als Bergwijn niet alsnog de komende uren bij Ajax tekent, beschouw ik dat als goed nieuws voor de jeugd van Ajax. Met wat er nu bij Ajax in de basis staat, haal je Bergwijn voor de bank. En dat zou weer een (vrij duur!) signaal zijn naar de talenten. Vooral voorin moeten jeugdspelers toch gewoon kansen krijgen in het eerste?

Heel goed Ajax, laat maar gaan. Leuke NL speler, maar te veel geld voor een bankzitten.

30 miljoen is ook absurd goed dat ze gestopt zijn met de onderhandelingen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren