Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Schmidt woedend op arbitrage: ‘Ik weet na zes duels met Ajax wel dat dit zo is’

Laatste update:

Roger Schmidt is na afloop van het duel tussen PSV en Ajax (1-2) niet bepaald te spreken over de arbitrage. De trainer van de Eindhovenaren is ervan overtuigd dat de bal over de zijlijn was in aanloop naar de winnende treffer van Noussair Mazraoui. Verder vindt Schmidt dat ‘vrijwel alle fifty-fifty beslissingen’ in het voordeel van Ajax uitvielen, iets dat in zijn woorden ‘normaal’ is.

“We zijn teleurgesteld, omdat we hebben verloren. Het was mogelijk deze wedstrijd te winnen, dus we moeten het resultaat accepteren. Ik ben trots op mijn team, hoe ze het plan in de praktijk hebben gebracht en hoe ze hebben gevochten. Dat is voetbal”, begint Schmidt in gesprek met ESPN. De aanloop naar de winnende treffer van Mazraoui zorgt voor veel discussie.

Een kwartier voor het einde kwam Ajax op voorsprong, toen Mazraoui als eindstation van een vlotte aanval met zijn linkerbeen op fraaie wijze de bal achter Drommel krulde. Voorafgaand aan het doelpunt leek Blind de bal echter aan de zijlijn niet binnen te houden. Grensrechter Hessel Steegstra oordeelde dat de bal niet over de lijn was geweest en videoscheidsrechter Rob Dieperink kon na enkele minuten de beelden te hebben bestudeerd zijn ongelijk niet bewijzen.

“Ik weet dat de bal uit was, dat zag ik”, zo reageert Schmidt op het discutabele moment. “Ik had er goed zicht op en de bal was honderd procent zeker uit. Ik stond naast de grensrechter, dus ik was verrast dat hij niet vlagde. Daarna heb ik hem verteld dat de bal uit was en ik was ervan overtuigd dat het doelpunt zou worden afgekeurd. Dat is niet gebeurd.”

Schmidt had het eerder in de wedstrijd al aan de stok met scheidsrechter Danny Makkelie, wat hem op een gele kaart kwam te staan. “Het hoort er ook bij, je bent soms niet blij met de beslissingen van de arbitrage. In mijn ogen was dat niet in balans. Vrijwel alle fifty-fifty beslissingen vielen in hun voordeel uit. Dat is normaal, ik weet na zes wedstrijden tegen Ajax wel dat dit zo is. Als wij zo scoren als het tweede doelpunt van Ajax, weet ik niet of dat zou tellen. Dat vraag ik me sterk af. Het is alleen mijn gevoel, ik wil niet klagen. Je vraagt waarom ik tijdens de wedstrijd klaagde.”

“Niet de sleutelbeslissingen, maar kleine beslissingen. In dit geval ook een sleutelbeslissing, want dit was het tweede doelpunt. Maar in mijn ogen was dat niet in balans”, zo verduidelijkt Schmidt kort daarna desgevraagd zijn woorden. De Duitser viel na het laatste fluitsignaal ook uit richting de arbitrage. "Hey, hey, hey, geef de schaal vandaag aan Ajax! Geef hem vandaag nog!", foeterde Schmidt in het Engels. "Dat was frustratie, ja."

De trainer van PSV is overigens wel te spreken over het optreden van zijn ploeg, die de koppositie door de nederlaag kwijt is aan Ajax. “Ik denk dat Ajax problemen had met onze speelwijze zonder bal”, analyseert Schmidt. “We hadden controle met ons middenveld, ze kregen weinig ruimte om hun kwaliteiten op de vleugels te tonen. Het plan werkte en we hebben even de tijd nodig gehad om onszelf te laten zien, maar na de gelijkmaker vond ik dat we de controle hadden en dichterbij een tweede doelpunt waren. We hebben alleen niet gescoord, dus we moeten dit accepteren.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kleine man. Echt heel klein. Plaatsvervangende schaamte.

23 januari 2022 om 17:50

Dit moet hij inderdaad niet doen, maar dat hij vandaag woedend is kan ik wel begrijpen. Hij heeft de schijn ook een beetje tegen natuurlijk, gezien zijn eerdere gedrag. Misschien moest hij vandaag ook even kijken naar zijn eigen tactiek en wissels. Die waren net als Makkelie in zijn ogen is, bedroevend.

23 januari 2022 om 17:59

Prima hoor. Maar heb net discussies voorbij zien komen waar onze Ajax supporters afgeven op de PSV supporters, maar zie hier nu de beelden... Wanneer die bal niet uit is, ga ik morgen naar de opticien.

23 januari 2022 om 18:04

Dit laatste is natuurlijk het grootste probleem. Schmidt lijkt maar matig te kunnen reflecteren op zichzelf. De basisopstelling, zeker voorin, de wissels en de speltactiek behoren goed geëvalueerd te worden.
Of de bal wel of niet uit wordt gegeven, daar heb je geen invloed op, op de andere zaken wel.
Wat mij betreft is niet de beslissing genomen bij het 2e doelpunt, maar om te klagen dat alle 50/50 momenten voor ajax waren en dat hij dat nu wel vaker gezien heeft vind ik een zwaktebod van de trainer.

23 januari 2022 om 18:25

@ Messibazoer kan jij even de momenten benoemen waar makkelie zo fout bezig was? Die bal net wel niet over de lijn kan hij sowieso niks aan doen.

23 januari 2022 om 18:43

Ja zo lijkt de bal over de lijn, uit die hoek, maar als je van boven kijkt ziet het er heel anders uit. Ik denk zelfs dat het hier duidelijker is dat de VAR gelijk heeft want als je je voorstelt dat je naar recht boven de bal beweegt dan ben ik er vrij zeker van dat de bal niet helemaal over de lijn was.

24 januari 2022 om 07:58

Kijk even op twitter bij Sjoerd Mossou. Hij laat perfect zien waarom die bal in kan zijn. Vergeet niet dat de hele bolling van de bal langs de lijn moet zijn. Mossou laat zien dat een bal uit kan lijken, maar als je er boven gaat staan die toch in blijkt.

23 januari 2022 om 17:51

Geef nu maar bewijs dat Schimdt ongelijk heeft. Zeker een punt

23 januari 2022 om 17:53

Daar kan geen bewijs voor gegeven worden. De bewering van Schmidt blijft dus staan

23 januari 2022 om 17:53

Als hij zegt dat psv mogelijkheden had om te winnen dan heeft ie toch echt ongelijk. Hoe had dat dan moeten gebeuren met die wedstrijd instelling. Schmidt heeft wat dat betreft weer eens gefaald. Maar in Eindhoven zijn ze gek op hem. Ik juich elke contractverlenging van hem in ieder geval toe.

23 januari 2022 om 17:57

Hahaha geef jij maar bewijs dat in elk duel PSV word benadeeld. Schmidt is een gigantische calimero

23 januari 2022 om 17:58

Schmidt stelt en dient te bewijzen.

23 januari 2022 om 18:34

@Rochus mee eens. Ergens is dat wel te prijzen hé dat ze hem steunen zolang die van hen is. Maar soms is als buitenstaander zo duidelijk dat het niks wordt. Idem Van Bommel destijds, die werd ook veel te lang vertrouwen gegeven. En nu wordt het nog schadelijker omdat deze man een dikke vinger in de pap heeft wat betreft het technische beleid. Vind ook dat psv zo onbewust een beetje toegeeft aan de eigen aftakeling. Idem dat ze zich steeds makkelijker verschuilen achter een verschil in budget met Ajax. Een beetje underdog rol is niks mis mee, echter een verschil in inkomsten en budget is er altijd geweest en vroeger was dat nooit een excuus, eerder een motivatie. Snap ergens wel dat je je erbij moet neerleggen maar krijgen wel een beetje een slappe uitstraling zo. Door Gerbrands geliefde topsportklimaat is wel wat ver te zoeken zo. Ik zou zeggen hop snel die trainer en zijn geïmporteerde derderangs garnituur eruit en bouwen met een coach met visie en talentvolle jeugd, die hebben ze zat. Niet te lang volhouden dat ze wel lekker op weg zijn omdat ze de JC schaal wonnen en bovenin de eredivisie meedoen. Het is gewoon niet zo best als het lijkt.

23 januari 2022 om 18:52

Vorig jaar werd psv ook al genaaid he door geen rode kaart naar ajax, geen pingel voor psv en wel voor ajax in de slotfase. Snap wel dat je er een keer genoeg van hebt, dit zijn bepalende wedstrijden voor het kampioenschap.

23 januari 2022 om 18:56

Schmidt is de beste trainer die ajax ooit heeft gehad. Laten we hopen dat hij snel bijtekent. Wat betreft die bal, ook ik denk dat hij net over de zijlijn was, maar ga nu niet net doen of Ajax altijd bevoordeeld wordt.

23 januari 2022 om 20:14

Jij praat wijze taal heeft idd een punt.bal leek mij ook wel over de zijlijn alleen dat hij continu wordt benadeeld ben ik het niet mee eens. Scheidsrechters maken in Nederland nogal wat fouten en de VAR zeker alleen vind ik makkelie wel de beste scheidsrechter die wij in Nederland hebben. Soms zit het mee en soms zit het tegen

23 januari 2022 om 17:51

Inderdaad vrij kinderachtig om zo als trainer te reageren vooral omdat Ajax wel echt beter was. Verder heeft hij over deze wedstrijd wel gelijk. Het viel mij als neutrale toeschouwer ook op dat alle 50/50 beslissingen in het voordeel van Ajax uitpakten.

23 januari 2022 om 17:58

Nou de blessuretijd van 10 minuten en het uitblijven van een tweede gele kaart van Schmidt na deze laster zijn toch wel voorbeelden dat het PSV ook wel eens meezat en niet alleen tegen.

23 januari 2022 om 18:03

Klopt, die tien minuten waren voor mijn idee meer een cadeautje van de arbitrage. Mijn punt was meer dat wanneer er een 50/50 beslissing was, dat die vrijwel altijd in het voordeel van Ajax waren. Verder heeft Ajax volledig terecht gewonnen.

23 januari 2022 om 19:50

Ik ben ajacied dus ik zie dit soort dingen niet. Schmidt zei dit ook al, dat alle 50 50's in het voordeel van Ajax werden gegeven. Wat waren deze momenten dan? Inworpen? Kleine overtredingen? Ik vond dat Alvarez terecht geel kreeg, zag weinig echte fouten, misschien 1 ingooi ofzo? Maar goed, ik ben dus biased.

23 januari 2022 om 17:57

Aan de waarheid spreken is niets klein. Dit mag na vandaag best benoemd worden door hem.

23 januari 2022 om 18:20

Mag hij best zeggen (al is het niet echt onderbouwd). Hij mag ook zeggen dat die 10 minuten blessuretijd een kadotje waren.

23 januari 2022 om 17:58

Hij moet het inderdaad niet zeggen, maar hij zegt wel wat heel Nederland toch denkt, op de Ajacieden na uiteraard. Het viel mij vandaag ook op, maar dat is al jarenlang zo. Het makkelijkste voorbeeld is toch wel het aantal rode kaarten voor Antony dit seizoen, dat is eigenlijk al voldoende bewijs. Maar inderdaad eens, dit moet je als trainer niet zeggen, dat is voor de supporters en analisten, want het is wel overduidelijk het geval.

23 januari 2022 om 18:05

Goalski. Ik kan me idd het slaan herrinneren in de kuip tegen Malacia, die hem weer in de tang had... en hij kreeg niet eens geel. Het is gewoon zo dat ze heel vaak het voordeel van de twijfel krijgen.

23 januari 2022 om 18:03

Hahaha plaatsvervangende schaamte, dat kreeg ik bij de trieste acties van ajacieden. Met name die zielige Alvarez en Tadic. Wat een trieste spelers in de selectie zeg. Dat je hier je trots uit moet halen. Dat is pas plaatsvervangende schaamte!

23 januari 2022 om 18:06

De rollende Martinez kon er ook wat van. Lag buiten het veld, maar rolde ineens het veld in. Misschien dat het gras daar wat zachter was

23 januari 2022 om 18:08

Net een beetje zoals Gotze en Teze zeg maar? Check.

23 januari 2022 om 18:14

Hahah grapjas. Gotze moest met een bloedneus het veld af. Teze was gewoon een duel. Maar kom op zeg, dat je het zelf niet triest vindt dat zo’n Martinez op die manier weer terug het velt inrolt… schaamteloos.

23 januari 2022 om 18:54

Wat was er met Teze en Götze dan? Rolden die ook het veld in?

23 januari 2022 om 19:50

PSV is gewoon een club die matig is. Schandalig uitgeschakeld voor CL en EL omdat ze te slecht waren en niet kunnen voetballen.
Einde van het seizoen staan ze weer op 16 punten van ajax en kunnen ze de scheids weer de schuld geven.

Waarom gingen die PSV spelers niet goed verdedigen? Grens vlagt niet dan speel je door.
MAar achteraf dan janken.
PSV zal zo altijd een klein clubje blijven.

23 januari 2022 om 18:08

Inderdaad. Hij heeft met PSV zo ongeveer elke topwedstrijd verloren maar het ligt aan de KNVB. Waarschijnlijk is zelfs die nederlaag tegen Benfica de schuld van de KNVB

23 januari 2022 om 18:50

Haha daar is Japie hoor. Psv zakt naar de 2e plek en Japie komt weer bashen op Schmidt..

23 januari 2022 om 19:22

Ja maar hij heeft hier een goed punt!

23 januari 2022 om 21:26

Ik had ook al verwacht dat ze naar de tweede plaats zouden afzakken. De resultaten tegen de kleintjes waren goed, maar het spel is al 1,5 jaar niet indrukwekkend

23 januari 2022 om 20:16

@jizzzy: Du Blanque Bogarde schreef het zo treffend vanmiddag: "in de 86e minuut pas een spits in het veld brengen en dan toch nog klagen dat je verloren hebt door een bal die mogelijk net aan uit is geweest". Schmidt laat zich wederom van een nare kant zien. Dat je er enorm van baalt, helemaal begrijpelijk, maar zo reageren is echt kinderachtig.

23 januari 2022 om 20:41

Precies, het is het wijzen naar anderen om eigen falen te camoufleren. Kijk dat hij dat zegt van 'give the cup to Ajax' kan ik nog begrijpen, dat is echt in het heetst van de strijd als de goal net is goedgekeurd. Daar moet je niet te moeilijk over doen. Maar als je dan een half uur na een wedstrijd behoorlijk kalm je interview komt geven en dan met dit soort teksten komt, dan ben je niet serieus te nemen. Hij impliceerde dat Ajax structureel bevoordeeld wordt. Het was jammer dat die stotterende interviewer met zijn steenkolenengels de juiste vraag niet gesteld kreeg, hij had namelijk die intentie wel. Dan had Schmidt zijn keutel ingetrokken. Met zijn 'ik wil niet klagen'. Nou, dat deed hij wel. Zelden zo'n slechte verliezer meegemaakt die overal de oorzaken voor zijn betonvoetbal zoekt, behalve bij zichzelf.

23 januari 2022 om 23:31

Hij moet dit niet zeggen maar neemt niet weg dat hij gelijk heeft. Alvarez Anthony Tagliafico solliciteerde in de eerste 3x dat Schmidt tegen ajax speelde als trainer van PSV opzichtig naar rood. Dus om te zeggen dat zij reactie op niets is gebaseerd nee.

24 januari 2022 om 00:14

Heeft Tagliafico in de JC-schaal geen rood gehad? En Maz tegen PSV aantal seizoenen geleden? Kan me andersom geen rood herinneren.

Wat ontzettend kinderachtig zeg. Man, man, man. Geen uithangbord voor een 'topclub'.

23 januari 2022 om 17:54

Moet zeggen dat ik het ook niet graag hoor als PSV fan. het kampioenschap lijkt ook dit seizoen weer naar Ajax te gaan. en als Schmidt vertrekt na dit seizoen. zou hij alleen maar bekend blijven met dit soort uitspraken. hij kan beter gewoon ze frustratie bijzich houden.

23 januari 2022 om 18:00

Ik mag toch hopen dat hij niet vertrekt. Nu de cultuursector op zijn gat ligt is dit toch puur cabaret. Overigens kunnen van Ginkel en martinez en tadic ook gewoon op het podium.

23 januari 2022 om 18:03

Het kampioensschap is nog lang niet gespeeld man! er worden nog een hoop wedstrijden gespeeld waarin van alles kan gebeuren

23 januari 2022 om 19:00

Respect voor jou lampen. Mijn advies, haal Cocu weer terug.

Ben het niet vaak eens met Her Schmidt, maar hier heeft die wel gelijk.

23 januari 2022 om 18:02

Nee, dat heeft ie niet. Het was onmogelijk voor de var om dit af te keuren. Als de camera erboven had gehangen, dan wel. Nu niet. Alles lijkt op uit, maar je weet het gewoon niet zeker. Dat weet jij, dat weet hij en iedereen die voor psv is (maar daar niet aan toe wil geven, want verloren) en dat weet ik. Zielig gehuil.

Dit is inderdaad al sinds ik voetbal kijk opvallend. Ook de VAR brengt hier weinig verandering in helaas. Zijn frustratie is zeer goed te begrijpen. Of het handig is om uit te spreken, dat is een tweede

23 januari 2022 om 17:51

Vind je dat zelf niet een beetje kinderachtig? Welk voordeel heeft de KNVB erbij om Ajax te helpen? Elke club krijgt zijn portie pech/geluk wel in het seizoen..

23 januari 2022 om 18:00

Denk ook dat iedereen pech en gelukHeeft. Ik kan me deze dingen alleen gewoon niet voorstellen. Als var zijnde wilJe juist dat deze discussies er niet komen. Ik denk dat iedereen nu wel heeft kunnen zien dat hij uit is. Doe het dan lekker zonder var hebben de kleine clubs die kosten ook niet.

23 januari 2022 om 19:46

Dat heeft niet iedereen kunnen zien, dat is juist het het punt. Er was maar een persoon die het heeft kunnen zien, dat was de assistent scheidsrechter. Verder niemand. Vermoeiend dit!

23 januari 2022 om 22:39

Mijn punt gaat niet eens alleen over deze situatie maar uiteraard zijn er meer die het gezien hebben..
het gaat erom dat we met een var twijfelmomenten weg zouden kunnen nemen en het spel eerlijker zouden maken.
Als je de var gaat bekijken n intreden ervan heb je nog net zoveel twijfelgevallen en foute beslissingen.
Dan zie ik liever geen var en laat het dan maar zo

23 januari 2022 om 18:00

Je onderstreept hier maar weer is waarom ik laatst op je reageerde dat jij alles behalve objectief bent in deze. Wat zeg je nou eigenlijk in je comment? Wat probeer je precies hard te maken? Het is puur onderbuikgevoel dit. Ga je echt nog steeds volhouden dat je voor Heerenveen bent? Ga toch weg man. Als je zo’n comment plaatst kom dan met voorbeelden.

23 januari 2022 om 19:58

Maar Lanjouwer/mangalitsa, hier wordt wel eens onderzoek naar gedaan: bevoordelen scheidsrechters bepaalde clubs. Bijvoorbeeld door het AD een paar jaar geleden. Keer op keer blijkt dat wel zo te zijn, maar scheelt het echt maar 1 punt of heel weinig punten op een heel seizoen ofzo. En zowel PSV als Ajax profiteren. Ik heb even geen bron die ik hier kan copy pasten, want ja, de regels, maar je kan het Googelen.

24 januari 2022 om 08:38

Laatste van die onderzoeken die ik las bleek vooral Feyenoord bevoordeeld te zijn. Ajax stond in de ‘bevoordelings ranglijst’ in elk geval lager dan psv en feyenoord.
Iedereen heeft wel eens pech of geluk. En het is ook balen als je met een twijfelmoment verliest. Op internet inmiddels zat voorbeelden gezien waarbij de bal gewoon in kan zijn (zie twitter Sjoerd Mossou), maar psv heeft ook vaak dat het in hun voordeel uitpakt, en ajax ook vaak genoeg dat een besluit in hun nadeel is.

Ik weet na 6 wedstrijden dat Schmidt en PSV geen volgasvoetbal spelen maar als een stelletje angsthazen op eigen helft afwachten en hopen op een foutje. Misschien moet hij iets minder kijken naar de dingen waar hij zelf geen invloed op heeft, voorlopig faalt hij in elke wedstrijd die er echt om doet.

23 januari 2022 om 18:22

Prachtig verwoord en helemaal waar !

23 januari 2022 om 18:37

Dat Schmidt enigzins faalt ben ik met je eens, het gegenpress werkt voor geen meter, maar als angsthazen voetballen klopt dan weer niet. PSV speelt juist onder Schmidt aanvallend. Vandaag was dit uiteraard niet het geval en dan zou je ook moeten kunnen begrijpen bij een gemis van vooral Sangare en ook Ramalho. Je kunt niet zomaar de deuren open laten staan tegen Ajax, want dan knal je er met 5-0 vanaf. Teams wie gaan aanvallen tegen Ajax falen tactisch keihard. Ajax is simpelweg aanvallend veel te goed om het spel tegen hun te maken, vooral wanneer je een mindere selectie hebt zoals elke club in de Eredivisie.

23 januari 2022 om 20:00

Dat snap ik Aguero, maar waarom dan geen diepgang? Dus nu met Gakpo en Gotze etc etc mis je echt diepgaande spelers. Dat kan Doan wel, maar die deed het niet. Ik snap reactievoetbal echt wel tegen Ajax - dat is niet angsthazerij maar gewoon reã«el, maar zonder diepgang of zonder aanspeelpunt a la Brobbey, snap ik niet zo goed hoe Schmidt dacht te scoren behalve door fouten af te dwingen met druk zetten. Wel een toevoeging: ook Ajax was vandaag niet goed en heel afwachtend. Weinig schwung of samba gezien.

23 januari 2022 om 18:42

De angst was er vandaag echt van af te lezen. Begrijpelijk ook want ze werden helemaal scheel getikt. Je zegt natuurlijk onzin hier, aangezien hij een tactiek kiest met de beschikbare spelers en had hij bijna het beoogde resultaat. Verder, onzin weggelaten, ben ik het eens over het feit dat Schmidt wederom faalt.

Oh Schmidt had zijn diepte perceptie bril op en kon dat precies zien lol. Wat een kinderachtig gezeik over wel of niet een ingooi. Hij kan zich beter druk maken om het vertoonde spel en waarom hij op een wel of niet ingooi zomerser is waardoor het een gelijkspel zou worden. Dit is en was voor niemand te zien omdat niemand de juiste diepte beelden heeft vanuit alle kanten dus zijn de regels correct gehanteerd hoe anders de situatie ook voor je gevoel lijkt.

Hahahah wat heerlijk dit. Wat een slechte verliezer! Snap het wel, heetst van de strijd. Maar toch..

Uiteraard alle begrip voor de reactie van Schmidt, inhoudelijk valt er niets tegenin te brengen, maar hij moet wel begrijpen dat een hoofdtrainer in de eredivisie beter niet zo primair zou reageren.

23 januari 2022 om 18:17

Dus jij denkt serieus dat de KNVB Ajax kampioen wil maken en dat bewerkstelligd door de arbitrage aan te sturen?

23 januari 2022 om 18:23

Daar trek je toch wel weer een bijzondere conclusie over iets dat ik helemaal niet gezegd heb.

23 januari 2022 om 18:34

Sorry dan begreep ik je verkeerd. Schmidt kwam met opmerkingen dat de KNVB beter gelijk de schaal aan Ajax kan geven dus dan insinueer je als coach wel bepaalde dingen

23 januari 2022 om 18:52

Japie er staat tocj duidelijk in de tekst dat Schmidt toegeeft dat het gewoon emoties waren op dat moment? Daarnaast staat het hele interview in het artikel en jij gaat er van uit dat @hijniet et over precies die opmerking heeft.. heel bijzonder.

24 januari 2022 om 09:17

De strekking van het interview is dat schmidt denkt dat ajax altijd wordt bevoordeeld/ psv benadeeld. Dat de knvb de schaal ‘net zo goed aan ajax on geven’ en dat hij psv goed vond spelen. Dan is de reactie van Japie toch logisch? Als iemand hier dan zegt het met schmidt eens te zijn dan geeft die aan ook te vinden dat de scheidsrechters/knvb ajax bevoordelen. Anders de tekst beter lezen en duidelijk zijn in de reactie waar het dan wél over gaat.

Ach als er iets in zijn voordeel gebeurt hoor je hem waarschijnlijk ook niet over hoeveel geluk ze hebben.

23 januari 2022 om 18:02

Nee dat is wel enorm ergerlijk aan die man, al geldt hetzelfde toch ook in Amsterdam? Nu is het "niet zeiken, kan gebeuren, accepteren en doorgaan", uit bij bijvoorbeeld Chelsea was het toch "schandalig, UEFA maffia" enzovoorts. Dit is bij iedere club het geval, maar ikzelf vond ook wel dat Ajax alles aardig mee had, al was het wel gewoon Ajax dat de overwinning meer verdiende dan PSV.

23 januari 2022 om 18:12

Iedereen knijpt natuurlijk een oogje dicht als het om z'n eigen club gaat en als het de andere kant op valt gaan diezelfde mensen lekker verongelijkt doen alsof ze zelf nog nooit een gelukje mee hebben gehad. Hoort helaas gewoon bij de voetbalcultuur.

23 januari 2022 om 18:23

Klopt, iedereen kijkt door een gekleurde bril richting de scheidsrechter, dat is normaal, hoort bij de sport. Maar ik vind je voorbeeld van Chelsea wel als een tang op een varken slaan. Daar is ook daadwerkelijk bewezen dat er fouten zijn gemaakt en is daar toen op de scheidsrechterscomissie van de UEFA vastgesteld dat dat niet helemaal goed is gegaan toentertijd. Terwijl hier weinig tot niets te bewijzen valt, omdat er geen duidelijk camerapunt was wat betreffende het discutabele moment wat leidde tot het doelpunt. Maar verder is het inderdaad zo dat het altijd makkelijker is om te wijzen naar de mogelijkheid tot schuld bij een ander, dan bij schuld aan jezelf.

23 januari 2022 om 19:57

@goalski,
Wel een wereld van verschil. Bal rond de middenlijn die wel/niet uit is. Grens vlagt niet maar PSV vertikt het om te verdedigen.

Dat bij chelsea ging om 2 rode kaarten die feitelijk niet gegeven mochten worden omdat het spelregel technisch niet kon.

Op een gegeven moment moet je na 1.5 jaar enkel een Cruijf Schaal en matige Europese prestaties de balans opmaken natuurlijk een reden vinden om je eigen tekortkomingen goed te praten. Is het niet het budget van Ajax dan is het wel het feit dat beslissingen altijd in het voordeel van Ajax uitvallen. Met andere woorden, zelfs Pep Guardiola zou hier geen enkele prijs pakken en het ligt vooral niet aan mijn wisselbeleid. Ik denk dat PSV er goed aan doet na het seizoen met een vriendelijke handdruk afscheid te nemen van deze narcistische man die los van het feit dat hij ondanks alle bombarie maar weinig noemenswaardigs presteert zichzelf en daarmee de club continu voor l*l zet.

23 januari 2022 om 18:16

Aldus de man met een profielfoto van Tadic...

23 januari 2022 om 18:21

Tadic is inderdaad voor tegenstanders een vervelende vent. Verschilletje is dat hij wel levert en de verwachtingen meer dan waar heeft gemaakt

23 januari 2022 om 18:43

Schmidt in 10 "grote" competitie wedstrijden tegen Ajax/feyenoord en AZ 6 keer verloren , 3 keer gelijk en maar 1 keer gewonnen , in deze 10 wedstrijden 10 goals voor en 23 goals tegen

23 januari 2022 om 20:03

Is dat echt zo? Dat zijn wel dramatische stats. Ik vind hem eerlijk gezegd dit seizoen knap werk leveren met de tweede plaats met dit team. Maar vandaag was het dramatisch en echt hopen op een wonder (dat er nog bijna kwam dankzij Timber).

24 januari 2022 om 00:37

Doet het niet, want dan is dat een teken dat de clubleiding min of meer tegen de trainer Schmidt in gaat, terwijl ze hem als grote meneer gehaald hebben. De grote verlosser, het tactisch genie en de hele grote naam. Je zou als clubleiding een hand moeten geven en uit elkaar moeten gaan. Cocu werd met zijn saaie voetbal weggepest, terwijl hij wel presteerde. Van Bommel deed het niet zozeer slechter dan Schmidt, maar moest het schip ruimen. Nou is Van Bommel voor elke Ajacied een verschrikkelijk voetbalfiguur, maar toch.

Schmidt heeft zeker een punt en dat mag ook zeker benoemd worden. Maar dit haalt ook weer de aandacht weg van zijn eigen beslissingen deze wedstrijd, die opnieuw zeer matig waren.

Is toch een mooie afleiding van het slechte spel van PSV. Een derde partij de schuld kunnen geven.

Hij heeft zeker een punt over de tweede goal, maar moet niet gaan lopen zeuren dat Ajax de bovenliggende partij was omdat alle beslissingen hun kant opvielen. En de 5 voorgaande duels ook.

De VAR is net als een echte Rechtbank die een beslissing in jouw nadeel neemt waarbij je vindt dat je in je recht staat. Gelijk hebben is iets naders dan gelijk krijgen!

23 januari 2022 om 18:01

Alleen weten we niet 1000% zeker dat ie gelijk heeft.

23 januari 2022 om 18:14

De VAR in nederland is juist niet als een rechtbank. Een rechtbank heeft vele meer marge om beslissingen te nemen, die kan grijze uitspraken doen.
Bij de VAR geldt, hij moet 100 procent zeker zijn wil hij de scheidsrechter overrulen. Bij de VAR is dus zwart-wit en bij twijfel doet de VAR zelfs helemaal geen uitspraak.

24 januari 2022 om 00:41

Klopt, maar het komt erop neer dat bij er pas ingegrepen wordt in het geval van een overtreding van de regels. In dit geval was het niet duidelijk of de bal over de lijn was en dus kan de VAR niet ingrijpen. Als de VAR deze goal haf afgekeurd zonder enige vorm van bewijs te leveren, komt dat een beetje hetzelfde over Als een rechter die een rijbewijs afneemt omdat hij denkt dat je net 51 te snel reed ipv 49.

Het doelpunt van PSV kwam voort uit een persoonlijke fout van Timber. Ze maakte daar optimaal gebruik van.
Op die bal over de zijlijn na vond ik niet dat alle 50/50 beslissing in het voordeel van Ajax waren

Schmidt liet met gebaren zien dat de bal zelfs een halve meter uit was. De visionair. Dat je uit emotie over deze beslissing uitspraken doet snap ik, maar dit breder trekken is echt hilarisch en gênant. Dit zal je trainer maar zijn.

Ajax is dan in de afgelopen 6 keer ook de enige ploeg die probeert te voetballen, dan heb je ook vaker situaties met de bal. Als je je eigen team met een instelling het veld in stuurt om er een goede pot van de maken heb je dit gezeik vast minder en kun je wat afdwingen. Psv wilde er vanaf het begin al geen wedstrijd van maken en dan achteraf ook nog afgeven op de ploeg die een ‘aanvallende’ situatie meekrijgt. Tuurlijk discutabel maar geen 100% zicht is geen ingreep VAR.

Oei oei oei, wat een domme opmerking als coach zeg. Waarschijnlijk ook zo als Feyenoord op bezoek komt. Dat er vandaag vraagtekens op die goal zit begrijp ik best, maar pak je rust. Het is niet alsof het onverdiend was Schmidt, misschien met een wat dappere houding voetballen.

Het is niet dat de scheidsrechters voor een bepaalde club zijn of zo. Je krijgt gewoon meer betaalt als scheidsrechter voor het fluiten van een wedstrijd van ajax. Dat moet echt veranderd worden. Scheidsrechters verdienen goed als scheidsrechters, maar in vergelijking met voetballers, is dat natuurlijk veelste weinig en daardoor hebben ze ook nog een baan er naast. Dat zou eigenlijk, niet moeten. Dus werk aan de winkel voor de knvb. Elke wedstrijd even veel betalen. Scheidsrechters, gaan dan beter fluiten. Daar ben ik van overtuigd.

hij had best eens gelijk kunnen hebben, maar om je dan zo verontwaardigd te voelen en je op deze manier te uiten naar de scheidsrechter vindt ik ontzettend zwak. Ajax heeft dit seizoen nog nooit zo weinig penalty's gekregen en met hun druk naar voren is dit toch wel opvallend. de var zal hier ook aan bijdragen

Hij heeft natuurlijk recht van spreken: dit was op zijn minst zeerdiscutabel. Wat me wel verbaast, is zijn analyse van na de 1-1. Ajax krijgt 3 100% kansen om te scoren en PSV is behoudens de mogelijke 1-op-1 van Doan, niet in de buurt van de 16 van Ajax geweest.

Wat een vervelende nare vent is dit toch , altijd zeuren en zeiken. De ene keer is het in je voordeel en de andere keer niet. Regels zijn regels , ajax is in het verleden genoeg genaaid door VAR momenten.

Ben wel niet geheel objectief , een overwinning op PSV is altijd lekker , en helemaal zo 🤭🤣

23 januari 2022 om 18:06

Wat een vervelende nare vent ben jij. Ik ken je niet dus ben bevooroordeeld maar als je schmidt beoordeelt op deze match ben je geen haar beter.

Ben het niet vaak eens met scheidt maar dit was echt een schande. Als je dit als grens en var door laat gaan heb je de schijn max tegen.

Wat sneu gelul weer, topcoach onwaardig! Het heeft even geduurd dit seizoen, maar er ist wieder da hoor! Schmidt bewijst keer op keer dat hij eigenlijk maar een matige trainer is. Je ploeg in eigen huis met knikkende knieën op pad sturen en daar dan trots op zijn ook nog.

Het is niet dat de scheidsrechters voor een bepaalde club zijn of zo. Je krijgt gewoon meer betaalt als scheidsrechter voor het fluiten van een wedstrijd van ajax. Dat moet echt veranderd worden. Scheidsrechters verdienen goed als scheidsrechters, maar in vergelijking met voetballers, is dat natuurlijk veelste weinig en daardoor hebben ze ook nog een baan er naast. Dat zou eigenlijk, niet moeten. Dus werk aan de winkel voor de knvb. Elke wedstrijd even veel betalen. Scheidsrechters, gaan dan beter fluiten. Daar ben ik van overtuigd.

Wat moet je als Ajax zijnde hier nou aandoen? Had hij maar een fatsoenlijke opstelling neer moeten zetten. Je kan alleen maar de VAR hier de schuld geven. Als ras ajacied zag ik ook wel dat de bal uit was. Jammer voor PSV en Schmidt, maar om nou altijd Ajax erbij te betrekken? Misselijkmakende man! Kleine trainer

Anthony had tegen Feyenoord rood moeten krijgen en dan tegen PSV dit.
Het valt de goede kant op voor Ajax.

23 januari 2022 om 20:07

Oke die van Antony tegen Feyenoord daar kan ik echt wel inkomen dat Feyenoorders daar boos over zijn. Ik houd ook helemaal niet van die kant van Antony als ajacied. Ik snap misschien nog dat de var daar twijfelde over geel-rood, en dan dus niet ingrijpt, maar het zat absoluut mee. En het was gemeen spel. Maar vandaag, Gt77, wees heel eerlijk, kan de var toch niks anders doen? Ze moeten het 100 zeker weten en met de beelden die we zagen (en dat verhaal van de bolling van de bal) kan je het noooooit 100 zeker weten. Dus dan denken ze - wat mij betreft terecht: de grens heeft het beste beeld, die vlagt niet, die gaan we niet overrulen. En daarmee komt Ajax goed weg, en is de goal discutabel maar de var beslissing is prima te begrijpen. Het was ook geen gemeen spel ofzo. Nog steeds heb je gelijk hoor: het zit mee voor ons. Ik klop dat even af.

Hahaha echt please Roger, teken bij! Meer van dit graag!. Misschien moeten we het hebben over hoe laf hij PSV die toch echt als koploper begon liet spelen, vanaf seconde 1 terugtrekken geen initiatief willen nemen eigenlijk niks willen bijdragen aan de wedstrijd behalve het je tegenstander het voetbal onmogelijk maken en dan hopen of je heel misschien een cadeautje krijgt. Deze man is echt in alles een perfecte match voor PSV, 10 jaar verlenging zou ik zeggen.

Schmidt en de arbitrage in Nederland is sowieso geen gelukkig huwelijk
Maar vandaag is het extra zuur
ze verliezen niet alleen de wedstrijd maar ook de kopppositie

Wat een huilebalk. Met zijn Passieve Saaie Voetbal dacht hij nog aan een overwinning. Achter staan en dan 4 minuten voor tijd met aanvallende wissels komen. Hopelijk blijft hij nog jaren in Eindhoven !

Dit is een volkomen logische reactie als je je emoties en het spoor volledig kwijt bent.
Zo onwijs afwachtend en defensief spelen kan niet anders dan afgestraft worden, wel of niet dubieus, a la.
Steek je hand in eigen boezem Schmidt, en concludeer gewoon dat je strijdplan onvoldoende was.
Ja arbitrage is soms pro ajax, maar ook vaak zat anti ajax, over het algemeen gezien is nederlandse arbitrage gewoonweg dramatisch, naar alle kanten.

Ach ja, dit gedrag zijn we gewend van Schmidt. Natuurlijk zou PSV gewonnen kunnen hebben, maar als Ajax de kansen benut had dan had Ajax gewoon ruim gewonnen. Wees gewoon een man. Okay een discutabel moment, maar Ajax heeft gewoon verdiend gewonnen.

Ik snap zijn frustratie van vanmiddag heel goed hoor. Maar hij moet zichzelf niet zo verlagen en kinderachtig doen daar erger ik mij persoonlijk aan.

Wat een kleinzielige man is dit aan het worden. Tuurlijk zal hij niet toegeven dat.die bal binnen was en dat is logisch. Maar draai de rollen eens om, dan hoor je hem niet.
Dit is topsport. Het lijkt wel of je zijn spelers met fluwelen handschoenen moet behandelen. Bij Ajax zijn ze uitgenaster en meer door de wol geverfd en actie slaan ze hier in door zoals Martinez. Maar laten dit nou net de wapens zijn van een een club uit Eindhoven die deze jááááren lang gehanteerd hebben, tot het irritante af. Tot dat Dhr Schmidt binnen kwam.

Tja schmidt en wanneer bv Groningen tegen PSV speelt, vallen alle twijfelgevallen altijd richting PSV. Daar hoor ik je dan nooit over...

Prachtig toch hoe iemand zich voor de camera's, open en bloot voor schut zet. In mijn ogen ben je dan gewoon een enorm slechte verliezer.

Ik vraag me dan af wat het strijdplan was.. het enige wat ik zag was met name een doelpunt voorkomen ipv op je eigen veld het heft in handen nemen en Ajax bij de strot te grijpen.. die goal van Psv komt voort uit een verkeerde pass van Timber.. dat werd goed uitgespeeld maar verder dan wat schoten recht op Pasveer af kwam psv niet.. Ajax voetbalde ook niet top maar was duidelijk de bovenliggende partij. Dus kansen op een 2de treffer heb ik niet echt gezien

Schmidt Was zich al vanaf begin af aan het indekken bij espn. Over geen publiek en zijn niet fitte spelers. Dit voor een eventuele verlies!! Zwak signaal naar je team vind ik. Vervolgens komt hij met een heel zwak tactisch plan, waardoor psv totaal niet zich zelf was.
Jammer voor de wedstrijd. Denk dat het wel gespeeld is vandaag ajax zal niet veel weg geven en psv gaat ook niet alles winnen. al met al ajax terechte koploper nu….

ajax had moeite met ons zonder bal. Zou je niet liever hebben als trainer dat de tegenstander moeite heeft wanneer jij de bal hebt. Wat een defensief gelul weer.

Zie toch wel erg weinig lijn in dit psv. Zie nergens de hand van de trainer behalve de vele blessures onder deze trainer

Hahahahahahahaha, ook al heeft die waarschijnlijk gelijk. Het blijft schitterend hoe slecht deze man tegen zijn verlies kan. PSV heeft buiten die 1-1 geen kans gehad in de tweede helft, en bouwde met Obispo achterin echt als een natte krant op.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren