Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Serieuze zorgen bij ESPN na bekerzege Ajax: ‘Hoeveel is voor hem betaald!?’

Laatste update:

Mohamed Daramy scoorde donderdag twee keer in de TOTO KNVB Beker-wedstrijd tegen Excelsior Maassluis (9-0), maar de twintigjarige linksbuiten van Ajax heeft Marciano Vink en Arnold Bruggink daarmee totaal niet overtuigd. De analisten van ESPN maken na het eerste halfjaar van Daramy in Amsterdam een voorzichtige balans op. "Te veel slordigheden", concludeert Vink onder meer.

Erik ten Hag stelde tegen het amateurteam een vrijwel volledig B-team op. Extra pijnlijk voor Daramy was daarbij dat hij op de bank begon en voorbij werd gestreefd door Amourricho van Axel Dongen, die zijn basisdebuut maakte. "Dat zegt natuurlijk best wel heel wat", aldus Vink. "Het is natuurlijk een hele jonge speler, die echt nog zijn weg moet vinden bij Ajax. Er zijn momenten dat je kan zien dat hij wel wat in zijn mars heeft. Hij heeft snelheid, hij heeft een redelijk goede dribbel, maar er zitten nog best wel heel veel slordigheden in bij hem. In zijn dribbel, in zijn passing, in zijn afwerken: te veel slordigheden om te kunnen zeggen: 'Jij staat echt op de deur te kloppen bij Ajax.'"

Ook Bruggink is niet enthousiast over Daramy. "Hoeveel is daarvoor betaald!?", vraagt de oud-aanvaller, die in de studio geen antwoord krijgt. Ajax communiceerde op 22 augustus dat Daramy liefst twaalf miljoen euro kostte, exclusief één miljoen euro aan eventuele bonussen. "Het punt is eigenlijk: dan moet je wel zovéél beter zijn dan je eigen jeugd, dat is waar Ajax altijd mee zit", aldus Bruggink. "De andere jongens schrikken denk ik niet heel erg als ze deze jongen zien spelen." Van Axel Dongen lijkt Daramy nu dus al vanuit de jeugd voorbij te zijn gestreefd in de pikorde.

Daramy was afgelopen zomer de tweede keus van Ajax, zo stipt ook Vink aan. De Amsterdammers wilden Kamaldeen Sulemana halen, maar de vleugelspits koos na een lange transfersoap voor Stade Rennes. "Sulemana ging natuurlijk niet door, en daar hadden best wel hun pijlen op gericht", weet Vink. "Ik denk dat Daramy als tweede of derde op zo'n lijstje stond, en dat ze dan maar door hebben geschakeld en genoegen hebben genomen met toch wel iets minder talent."

Mag Mohamed Daramy al betiteld worden als miskoop?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ach wat maakt het ook uit. Volgens mij werden dit soort dingen ook gezegd over Alvarez en kijk waar die nu staat. Zelf ben ik ook nog niet overtuigd, maar je ziet dat hij wel werklust heeft en het is altijd handig om er een extra speler bij te hebben voor het geval dat.

21 januari 2022 om 01:00

Tuurlijk maar Alvarez heeft zich van een nuttige speler naar een nuttige Ajax speler weten te ontwikkelen. Deze jongen komt voetballend ver van volwassen over en daarom denk ik niet dat dit een speler kan worden met dezelfde status als Alvarez nu heeft

21 januari 2022 om 01:26

Oh daar kan ik me zeker in vinden. Misschien vind hij zijn draai en wordt het een leuke speler, en misschien ook niet. Het is nu alleen nogal vroeg om dat te beoordelen.

21 januari 2022 om 01:38

Het verschil is alleen dat Alvarez al wat ouder was en wat meer ervaring had toen ie bij Ajax aansloot dan dat Daramy was en had. Hij is nog ontzettend jong. Ik heb er vertrouwen in dat hij nog kan uitgroeien tot een Neres 3.0

21 januari 2022 om 02:06

Zo bijzonder is die Alvarez toch niet, harde werker dat wel.

21 januari 2022 om 07:21

Is voor Eredivisie begrippen gewoon een zeer sterke defensieve middenvelder. Veel meer dan enkel een harde werker, in balbezit ook enorme stappen gemaakt t.o.v. toen hij net kwam. Echt een zeer belangrijke speler voor dit Ajax.

21 januari 2022 om 02:46

Binnenkort misschien Ihattaren erbij. Als Ten Hag die aan de praat krijgt denk ik dat er veel meer in zit dan in Daramy, al wil ik die jongen zeker niet afschrijven ook. Misschien heeft hij wat langer de tijd nodig en is dit wat we nu zien niet zijn daadwerkelijke niveau. Neres had ook even de tijd nodig en werd daarna toch een tijdje een hele goede en belangrijke speler voor Ajax

21 januari 2022 om 09:54

Japie_krekel

Zijn wel 2 verschillende spelers en voor andere posities.
Ihattaren gaat voor nr 10 en rechtsbuiten. Daramy linksbuiten en spits.

Ook als buitenspelers anders. Ihattaren zal een speler zijn die vaak bal komt ophalen, waar Daramy iemand is die diep gaat staan en met snelheid voorbij.

21 januari 2022 om 10:42

My bad, ik dacht dat Daramy op beide flanken kon zoals Neres maar sowieso idd wel een heel ander type en echte buitenspeler. Ihattaren in een soort vrije Ziyech rol vanaf rechts zou ook goed kunnen uitpakken. Mits hij het op de rit krijgt natuurlijk, dat moeten we nog afwachten wsnt hij heeft al een heel seizoen niet meer gevoetbald geloof ik

21 januari 2022 om 13:41

Deze Daramy kan ooit bij chelsea eindigen. Die hebben spelers op de vleugels die bij elkaar nog geen 5 doelpunten maken in een seizoen. Daramy komt in ieder geval soms zijn man voorbij en scoort af en toe.

21 januari 2022 om 13:42

Deze Daramy kan ooit bij chelsea eindigen. Die hebben spelers op de vleugels die bij elkaar nog geen 5 doelpunten maken in een seizoen. Daramy komt in ieder geval soms zijn man voorbij en scoort af en toe.

21 januari 2022 om 14:06

2,5 jaar gelegen had dit een artikel kunnen zijn met Alvarez als persoon.

22 januari 2022 om 00:42

Bij een aanvaller gaat dat toch iets anders. Bij Alvarez kende men z'n kwaliteiten. Aan de bal niet geweldig, zonder bal een uitstekende speler. Nu heeft hij een rol waarin hij aan de bal niet geweldig hoeft te zijn. Hij kiest aan de bal voor de simpele oplossing en verricht zonder bal uitstekend werk. Bij een aanvaller gaat dat veel moeilijker. Als je in Nederland niet eens indruk kunt maken, hoe wil je dat dan gaan doen in de CL waar Ajax actief is?

Ik wil nog wel eens het geduld in de voetballerijen missen. Niet alle spelers zijn hetzelfde, de een heeft meer tijd nodig dan een ander. Geef jongens ook gewoon een keer de tijd om te wennen, te leren en te groeien in plaatst van dat je ze nu al een soort van afschrijft…

21 januari 2022 om 09:24

Ik zou zeggen. Verhuur die jongen aan heerenveen.

Miskoop eerste klas. Heeft Ajax er teveel van de laatste jaren. Wie heeft deze jongen gescout?

21 januari 2022 om 00:35

Je bent er snel bij om hem te beoordelen. Zit pas een half jaar bij een ploeg die speelt in de Europese top en is volgens mijn pas 20 jaar oud... hij kent concurrentie van grote jongens als Tadic, Berghuis, Klaassen, Neres en Anthony. Neres is weg, dus hij schuift een plaatsje op in de pikorde. Dat hij niet speelt tegen Exc.Maassluis zegt helemaal niets. Hij kan beter met Jong in de KKD spelen dan met een B-elftal van Ajax-1 tegen amateurs.

Ik geef deze jongen nog wel een seizoenshelft om zich te laten zien. Zal je net zjen dat hij vanaf augustus regelmatig basissspeler is

21 januari 2022 om 00:44

Persoonlijk vind ik het nog veel te vroeg daar nu al over te oordelen. Geef die jongen een aantal maanden langer de tijd om te wennen aan het spel, het niveau bij Ajax en vooral ook om individueel te werken aan zijn zwakke punten. Mocht het dan als nog niets worden, is er nog niks aan de hand. Ajax zit momenteel in een positie dat het zich prima kan permitteren af en toe een minder geslaagde aankoop te doen van +-10 miljoen. Daarnaast ben ik toch wel benieuwd welke "miskopen" jij nog meer ziet, aangezien je het er te veel vindt de afgelopen jaren. Veel verder dan Magallan en Bande kom ik niet

21 januari 2022 om 08:10

Zou je van de laatste jaren die miskopen willen noemen? Want je zegt dat het er teveel zijn en dan ben ik wel benieuwd.

21 januari 2022 om 08:45

@denn01,

Ik geef je vast antwoord; nee dat kan hij niet want Jan.berendsen is iemand die even eenmalig reageert om reacties uit te lokken, dan inziet dat hij een domme opmerking maakt en vervolgens nooit meer zal reageren op dit topic.

21 januari 2022 om 08:54

Ik ben Ajax supporter, maar we hebben toch aardig wat miskopen gehad de laatste jaren? Denk aan spelers zoals: Marin, Magallan, Labyad, Idrissi (meer huur, maar oké), Bandé, Babel (ook huur), Pierie, Siem de Jong, Wöber, Cassierra en Orejuela,

Nou zitten daar wel een paar jonge spelers tussen zoals Pierie en Wöber die best wel talent hadden, alleen hebben ze het tot nu toe nog niet laten zien op hoog niveau.

Daarnaast vind ik het vertrek van Neres voor maar 15 miljoen ook niet bepaald goed.

21 januari 2022 om 09:36

Sja dan heb je wel een ruim begrip van miskopen hoor. Als je zelfs meerdere huurspelers ( Idrissi, Babel ), jonge talenten die nota bene nog met winst verkocht zijn ( Wober ) en zwaar geblesseerden die nooit een kans hebben gehad ( Bande ) ook allemaal meerekent dan kan je gauw tot lange lijstjes komen uiteraard. Bovendien vind ik een goedkope breedteaankoop als Labyad hier ook totaal niet in thuishoren - in 2200 minuten voor Ajax (verspreid over 54 duels) nota bene 13 goals en 10 assists. Nooit geklaagd, altijd hard gewerkt, voorbeeldige reservespeler en zeer zeker geen miskoop.

Siem laten terugkeren bleek inderdaad een fout. En ook Cassierra, Magallan (al staat die nu gewoon in de basis bij Anderlecht - wie weet kun je die dus nog voor een leuk bedrag slijten) en Orejuela waren wel misperen - al lijdt je daar in totaal misschien hooguit 10-12 miljoen verlies op alles bij elkaar. Pierie weet ik nog niet, ik zie hem niet zomaar slagen inderdaad en die was wel te duur mijns inziens. Marin daarentegen vind ik niet echt een miskoop, die rendeerde gewoon niet lekker maar is wel een prima speler (zien we nu ook in de Serie A) - die verkoop je ook voor ietsje minder dan de aankoopsom na twee seizoenen en maak je boekhoudkundig dus geen verlies op.

Al met al vind ik het wel meevaller, de meeste van deze transfers zijn ook nog eens 3 a 6 jaar geleden allemaal. Tuurlijk kan niet alles een schot in de roos zijn maar de hoeveelheid echte miskopen van Overmars vind ik persoonlijk toch echt wel minimaal hoor. Zeker als je de vele geweldige aankopen en de zeer positieve transferbalans er tegenover zet!

21 januari 2022 om 09:36

Voor Marin en Wober hebben we een soortgelijk bedrag gehad. Huurspelers niks gekost (ook de Jong kwam transfervrij). Bande heeft hele erge pech gehad met zijn blessures.Heb gelezen dat Anderlecht waarschijnlijk de koopoptie van Magallan wilt lichten, dus daar verdienen we ook nog wat aan terug.Labyad hebben we af en toe nog gebruikt in tijden van blessures.Sportief vielen ze allen tegen, maar dat kan gewoon. Gelukkig zijn er genoeg goeie voorbeelden en stroomt er ook talent door uit de jeugd.In geval van Daramy gewoon nog even afwachten, gozer is net 2 weken 20. Vrij jong en net verhuisd naar het buitenland. Die mogen we nog wel even wat tijd gunnen.

21 januari 2022 om 09:38

Dit is wel een heel ruim tojdsbestek. Siem, Babel en Idrissi waren bank opvulling. Bande weten we nuks van door direct heel zwaar feblesseerd te raken en Wober deed t prima.

De rest zijn miskopen waar alleen Magallan vooraf al heel duiudelijk was. Zelfs in Argentinie ging de vlag uit. Lijstje valt mee, en miskopen heb je oberal. Alleen voor 12 en die 9 Magallan verwacht je wel een hoger basisniveau. Marin had dat bijv wel, paste niet bij Ajax en werd voor een goed bedrag verkocht

21 januari 2022 om 09:59

@sanderk91

Je hebt gelijk in dat Babel en Idrissi geen aankopen waren, dus technisch gezien kun je ze geen miskoop noemen (mishuur?). Maar het gaat er om dat die spelers Ajax vrij weinig tot niets hebben gebracht.

Ten tweede, is een miskoop geen miskoop als je een soortgelijk bedrag er voor terug krijgt? Ik definieer een miskoop als een speler die gekocht is en uiteindelijk gewoon gefaald heeft in het eerste van Ajax. Dat je dan voor Marin nog hetzelfde bedrag terug krijgt is leuk, maar waarvoor hij gehaald is (om te presteren bij Ajax) heeft hij in gefaald. Maar goed, ik kan ook wel begrijpen dat de verkoopprijs er ook bij betrokken wordt. Alleen wegen voor mij de prestaties van de speler meer mee.

Als een speler constant geblesseerd is, dan vind ik ook dat je die na een tijdje een miskoop mag noemen, want je hebt voor hem betaald maar hij kan nooit spelen vanwege blessures. Daarnaast speelt Bandé nu op huurbasis ergens in het Oostblok bij een laagvlieger. Hoe kun je hem geen miskoop noemen?

Wöber twijfelde ik eerlijk gezegd ook over om er tussen te stoppen. De reden dat ik het wel heb gedaan is omdat hij toendertijd werd gezien als groot talent en we een aardige transfersom voor hem hebben neergelegd. Uiteindelijk heeft hij weinig laten zien (ook niet bij Sevilla), en speelt hij ondertussen weer in Oostenrijk. Financieel hebben we wel winst gemaakt.

En dat je Marin niet wilt labelen als miskoop omdat hij nu in de Serie A wel tot zijn recht komt is ook een beetje krom, toch? Hij kwam bij Ajax niet uit de verf en paste inderdaad niet in het systeem, maar dan ben je toch een miskoop voor Ajax? Als jij een speler haalt voor jou team, maar het blijkt dat hij niet goed in jouw systeem past, dan heb je weinig aan hem en had je beter een speler kunnen halen die er wel in paste.

Voor de rest ben ik ook helemaal niet ontevreden met Overmars. Ik ben zelfs heel blij met hem, want hij weet toch elke keer weer leuke spelers te halen (antony, Berghuis, Haller, Tadic, Blind, etc.) en ik vind ook dat er helemaal niet teveel miskopen zijn gedaan hoor, maar Denn01 wou graag namen van miskopen van de afgelopen jaren (daar valt 3 tot 6 jaar geleden ook nog wel onder toch?), dus ik heb er een paar genoemd.

21 januari 2022 om 10:04

@no.2

Ik probeer niet te veel in herhaling te vallen, maar here we go:

Is een miskoop geen miskoop als de verkopende club hetzelfde bedrag er voor terug krijgt? Ik denk namelijk dat het een combinatie is van prijs en prestaties.

Marin heeft niet gepresteerd bij Ajax en is op dat vlak gewoon een miskoop. Gelukkig hebben we inderdaad zijn aankoopbedrag terug kunnen krijgen, en nu doet hij het goed in Italië.

Wöber werd veel van verwacht, maar heeft het niet waar kunnen maken. Daar is ook een redelijk bedrag voor betaald als jong talent. Op hem hebben we winst gemaakt, maar qua prestaties is het voor mij misschien net een miskoop.

Bandé heeft pech gehad, maar een speler die constant geblesseerd is mag je gewoon een miskoop noemen, vind ik. Je haalt de speler om te spelen, als dit dan niet lukt omdat hij er constant uit ligt, dan is het gewoon een gefaalde aankoop. Daar kan Bandé weinig aan doen, maar het is voor mij gewoon een miskoop. Nu speelt hij ergens in het Oostblok voor een laagvlieger.

Je beschrijft het zelf overigens ook: "sportief vielen ze tegen". Dat is toch een heel belangrijk criterium als het goed om een speler een miskoop te noemen?

Nogmaals, ik ben gewoon tevreden met Overmars, maar je kan niet beweren dat er geen miskopen tussen zaten.

21 januari 2022 om 10:14

@glenn

Nog één herhaling dan, haha.

Als een speler er constant uit ligt met blessures, dan heeft de club hem dus niet kunnen gebruiken waarvoor hij gehaald is, dan ben je in mijn ogen gewoon een miskoop. Dat is lullig voor Bandé, want hij kan er weinig aan doen, maar hij heeft niet kunnen leveren wat er van hem verwacht werd.

Babel werd niet echt gehaald als bankvulling, hij werd gehaald omdat er toendertijd zoveel spelers geblesseerd waren. Ziyech, Labyad, Neres en Promes waren allemaal geblesseerd, dus Ajax had een speler nodig die er direct zou staan. Dat deed Babel niet, en daarom was zijn tweede terugkeer in mijn ogen gewoon een gefaald avontuur. Technisch gezien geen miskoop, dat dan weer wel.

Idrissi werd misschien gehaald als bankvulling, maar in de minuten die hij kreeg heeft hij ook nooit weten te overtuigen.

Ben zelf ook tevreden over Overmars. Ook ben ik ook niet van mening dat een club 100% goede aankopen kan doen, dat lukt gewoon niet. Geen één club heeft dat tot nu toe voor elkaar gekregen. Ik noem gewoon wat namen van spelers waarvan ik vind dat het miskopen zijn, omdat Denn01 er om vroeg.

21 januari 2022 om 10:55

@miccoli,

Maar dat is het hem juist. Ze alleen beoordelen op wel of niet presteren in het eerste is heel moeilijk. Labyad is bij tijd en wijlen bv een nuttige kracht geweest toen we veel blessures hadden en dun in de selectie zaten. Is dat dan een miskoop? Ik vind van niet. Hij was precies de overgang die we nodig hadden tussen verschillende jeugdspelers de tijd geven om verder te ontwikkelen en daadwerkelijk te kunnen beoordelen.

Wat ik bijvoorbeeld echt een miskoop eerste klas vind is Klaassen. Wat moeten we daarmee. Als 12e man hadden we al Labyad, Klaassen staat een jaar basis waarin ons europees niveau keldert naar een bedenkelijk niveau en wordt vervolgens uit de basis verdreven door een rechtsbuiten (die even een heel hoog niveau aantikte, maar toch ook gewoon zijn gebreken heeft en zijn stempel steeds minder op het spel drukt). De enige reden dat hij gespaard blijft is omdat het zo een echte ajacied is, maar man man man. Komt voetballend vermogen tekort, loopt de spits alleen maar in de weg en zodra hij niet scoort heb je er niets aan. Dat was in zijn eerste periode ook al het geval en dat wist je. Dat hij iets nuttiger is dan Magallan, maakt hem niet minder miskoop.

Klaiber, zelfde verhaal. Wat moeten we daarmee? Leiden al jaren de ene rechtsback na de andere op. Trekken Klaiber aan om binnen een half jaar Rensch te zien shinen op die positie, daarachter zien we een regeer die dat zeer kundig invult, maar toch Klaiber aantrekken, dat had je veel beter kunnen en moeten inschatten.

21 januari 2022 om 14:01

Ik vind als je de zogenaamde miskopen opweegt tegen de goede aankopen dat het allemaal wel meevalt. Ik vind die namen die je noemt niet zozeer miskopen omdat er niet veel geld voor betaalt is en ze zijn vaak voor hetzelfde weer verkocht. Daarnaast kan het niet altijd raak zijn. Een miskoop zie ik als een Sulejmani waar je veel geld voor neerlegt in die tijd en hij niet rendeert. Maar niet een speler die op huur komt, waar je 3 miljoen voor betaalt, of waar je uberhaupt geen verlies op maakt. Dat Neres maar voor 15 is verkocht is een koe achteraf in zijn kont kijken. Dat zou betekenen dat Ajax dit jaar Antony gelijk voor de volle pond moet verkopen want stel dat hij ook ineens niet goed meer speelt. Zo werkt dat niet denk ik bij Ajax.

21 januari 2022 om 16:23

Klaassen een miskoop? Die gozer scoorde vorig seizoen echt 10 keer de 1-0 toen we het lastig hadden. Hoe kan je dat een miskoop vinden en Labyad niet?

22 januari 2022 om 00:46

Dat is toch niet zo moeilijk? Als je het excuus niet gebruikt dat ze allemaal 'voor de bank' gehaald zijn, kom ik op: Daramy(?), Klaiber, Stekelenburg, Idrissi, Marin, Varela, Magallan, Bande, Labyad, Wober, Kristensen, Orejuela, Siem de Jong (terugkoop), Cassierra, Westermann.

21 januari 2022 om 10:04

Inderdaad, de laan uit met die vent of opknopen die gast! Heeft Tim Hofmann hem al geconfronteerd?

Zeker wanneer je je beseft wat voor goed afgestemde selectie Overmars en zijn scouting de laatste jaren samenstelt bij Ajax, met spelers als Tadic, Anthony, Blind, Onana, Martinez en - achteraf een slimme aankoop - Berghuis, ben je toch wel erg decadent om nu moord en brand te schreeuwen omdat Daramy zijn draai na een klein halfjaar nog niet heeft weten te vinden? Die jongen is 20 jaar, voor het eerst weg van huis en familie en weet jij veel wat maakt dat hij nog niet brengt wat wordt verwacht.

Daarom erger ik me ook zo aan die volkstribunalen op Espn. 'hoeveel is daar wel niet voor betaald?', gilt zo'n Bruggink dan. Dat vind ik nogal plat gedacht van iemand die zelf met enorme twijfels over zichzelf kampte toen hij bij PSV als het grote talent in Eindhoven werd binnengehaald en er nooit echt in slaagde om de Nederlandse top te ontgroeien. Maar Daramy moet wel gelijk leveren omdat Ajax daar een flinke som voor heeft uitgeteld? Doe normaal zeg, met Ziyech, Martinez en Alvarez heeft Ajax toch ook periodes gehad waarin ze het nog niet lieten zien? En het bestaat gewoon niet dat elke aankoop ook een doorslaand succes wordt. Ik denk zelfs dat Ajax bovengemiddeld scoort op inkomend transferbeleid. En hoewel het jammer voor ze is dat een aantal beoogde uitgaande klappers met Onana, Mazraoui, Neres, Tagliafico en waarschijnlijk ook Gravenberch financeel tegenvielen of gaan tegenvallen, neem ik mijn petje af hoe Overmars zelfs miskopen en afvallers weet te verkopen.

21 januari 2022 om 12:21

Hahaha. Ajax heeft 1 van het beste beleid ter wereld. Kijk anders even naar de doorverkoop van de afgelopen 20 jaar.

Screenshotje nemen en over een jaar kijken hoe het er dan voor staat. Kijk even naar de Vinicius van de vorige 2 jaar en de huidige Vinicius. Je kan bepaalde verwachtingen hebben, maar nooit op basis van 6 maanden een conclusie trekken. Daramy is heel goed op de achterlijn, dat is een hele grote kwaliteit van hem. In de combinatie en zijn decision making moet ie nog stappen zetten, maar hij is nog lang niet afgeschreven. Ik geloof in hem. En de club ook. Zie Neres, Alvarez.

21 januari 2022 om 00:53

Vinicius liep er wel vaak helemaal doorheen hoor. Kon alleen tot dit jaar totaal niet schieten en afmaken. Maar als ie op snelheid op je af komt schijt al zijn hele carriere bijna elke verdediger in zijn broek. Ik zie echt 0 aanleiding om te denken dat Daramy ooit basisspeler in ajax 1 gaat worden. lijkt mij toch te veel rennen en vliegen zijn en weinig techniek. Neres liet in het begin toen hij kwam echt veel meer potentie zien, en was technisch ook veel beter. Alvarez was eerste jaar gewoon zwaar depressief omdat ie zijn familie nooit zag en heeft zich ook gewoon geweldig herpakt.

21 januari 2022 om 00:58

Daramy liep er in twee of drie eerste invalbeurten vol zelfvertrouwen bij en passeerde ook man na man. Daarna kwam een tijd zonder veel speelminuten achter Tadic en na een dramatische eerste helft in Turkije bij Besiktas zit hij even in een dipje. Je mag een leuk korte termijn geheugen hebben, maar zijn start was prima (in de geringe minuten die hij speelde).

21 januari 2022 om 01:22

Fijn dat je niet zo kortzichtig bent, met Neres en Alvarez alleen al zijn meer dan genoeg voorbeelden geweest. Die jongen heeft 6 tot 12 maanden nodig, laten we dan oordelen.

21 januari 2022 om 01:22

Ben ik niet met je eens Suarez. Enige wedstrijd dat ik hem goed vond was in de 9-0 tegen Cambuur. Zoals ik al zei vind ik hem technisch een erg slechte indruk maakt. Doet me denken aan die ene snelle buitenspeler maar met een zeer matige techniek die bijna elk amateurteam wel heeft.

Hoop overigens wel dat ie mijn ongelijk bewijst hoor. Want dat is goed voor ajax en hebben wij meer te juichen in de arena. Wil hem trouwens niet afschrijven maar vind dat je wel mag zeggen dat bet tot nu toe gewoon erg matig is voor 12 miljoentjed

21 januari 2022 om 01:20

Analist zijn is zoals vaker aangegeven ook enorm makkelijk. Natuurlijk maakt zo'n jonge speler nog zat fouten. Mist wedstrijd ritme en heeft zat concurrentie. Geef 'm ff wat tijd zeg.

21 januari 2022 om 01:55

Vincius kwam op zijn 18e bij het eerste van Real en Daramy op zijn 20e bij het eerste van Ajax. De verwachtingen mogen best hoog zijn. Ik hoop vurig dat ie het gaat maken maar er blijven te veel vraagtekens.

21 januari 2022 om 02:39

Klopt. In LaLiga speel je tegen teams vergelijkbaar van het niveau Excelsior Maassluis

21 januari 2022 om 07:26

Daramy was 19 toen hij bij Ajax kwam, is pas net een paar dagen 20. Er valt nog weinig over te zeggen, paar erg matige duels van hem gezien maar bij zijn vorige club toch aardig indruk gemaakt op jonge leeftijd. Hij kan echt nog wel groeien. @Japie: knap om toch nog een post te plaatsen die letterlijk in helemaal niks aansluit bij Bongiorno.

21 januari 2022 om 08:47

@japie_krekel,

En in de Eredivisie heb je teamgenoten die net zo sterk zijn als Real in zijn prime-time

21 januari 2022 om 11:50

Sander, ze durven hem geen kans te geven. Dat zegt toch genoeg? Ajax betaalt zoveel voor Daramy als voor Neres, Antony of Tadic, maar zie jij hem de opvolger van Tadic worden op hangende linksbuiten? Of in de spits? Of als meer klassieke rechtsbuiten dan? Ik zie het niet hoor. En dat is niet omdat ik het niet wìl zien, maar we zijn al zeven maanden verder nu.

Ik denk niet dat Ajax het zich momenteel kan veroorloven om het te wagen op eigen jeugd. Er is zo duidelijk gebleken dat je moet investeren, wil je succes bereiken. En de toptalenten komen dan nog steeds echt wel door, Timber en Gravenberch staan gewoon basis.

Dan is het makkelijk om een aankoop vanwege z'n prijskaartje als mislukt te bestempelen, maar met Tadic voor je is iedereen van die prijs een niveau lager. Als die Daramy meer aan spelen toekomt, zal hij echt wel meegaan in de regelmatige flows van Ajax. Dat gebeurt bij al die spelers daar.

21 januari 2022 om 00:59

Hij wordt volgens mij helemaal niet als mislukt beschouwd! Maar het is niet vreemd dat ze hem/Ajax bekritiseren op het feit dat hij gewoon minimaal 12 miljoen heeft gekost. Normaal gesproken zou je voor zo’n bedrag een meerwaarde moeten zijn voor Ajax. Maar zit vanavond zelfs met een B elftal op de bank. Dat zijn wel signalen, vind je niet?

21 januari 2022 om 01:09

Ik ben altijd van mening dat een speler niet verantwoordelijk is voor zijn prijskaartje. Dus dan kun je Ajax bekritiseren dat ze 12 miljoen voor hem betalen, maar zo'n jongen voetbalt niet beter of slechter als hij 4 miljoen meer of minder gekost had. Ik denk dat hij echt nog wel iets kan toevoegen op het moment dat hij de kansen en gewenning heeft. Bij Ajax sta je nou eenmaal niet zomaar in de basis, ondanks je prijs

21 januari 2022 om 01:25

Ik begrijp zeker dat deze jongen er weinig aan kan doen dat er zo veel geld is betaald. Maar als mijn club veel geld uittrekt voor een speler heb ik daar zeker een verwachtingspatroon van! Vleminckx werd ook aangetrokken door NEC voor 1,8 miljoen, een enorm bedrag voor NEC begrippen. Na een eerste seizoen met 8 goals vraag je je toch af waarom een speler met dit aantal aan goals zo veel geld moest kosten. Achteraf werd hij een seizoen later topscorer van de Eredivisie en werd voor 3,5 miljoen weer verkocht (wat toen echt wel een groot bedrag was). Nu loopt het goed af, na zo’n vrij matig eerste seizoen met meer verwachtingen. Maar zolang de speler het niet waarmaakt mag je best kritisch zijn, wat wij en de media destijds ook over Vleminckx waren.

21 januari 2022 om 02:04

Eens, en zeker voor kleinere clubs is een miljoenenbedrag natuurlijk een enorm risico. Maar ik wil alleen maar zeggen dat Ajax dusdanig goed loopt en ze zulke grote plannen hebben dat je er niet aan ontkomt risico's voor deze bedragen te nemen. Dus dan kunnen analitici leuk kritisch zijn na een bekerwedstrijd tegen amateurs, maar is het volkomen logisch dat niet elke aankoop een direct succes is. En zeker na een half jaar met concurrentie op de vleugels als bij Ajax, moet je geen wonderen van die jongen verwachten

Komop zeg, dit is goedkoop scoren. Deze Daramy trekt me helemaal niet aan maar misschien is hij een intelligente voetballer die het van de communicatie moet hebben. In 6 maanden ga je niet echt leren communiceren in het Nederlands.

Hij schiet wel meestal recht op de keeper maar hij schiet ze ook echt keihard en onnavolgbaar. Dus ik weet eigenlijk niet wat je van hem kan verwachten maar het is geen slechte voetballer.

Deze jongen kan echt wel voetballen !

speelt momenteel gewoon veelste weinig om vertrouwen te kweken op veld. laat me beetje denken aan dembele van barca. ( Wat ik tevens een verschrikkelijke voetballer vindt whaha )

Gaat nog wel even duren voordat hij ze kansen gaat krijgen en regelmatig wedstrijden gaat spelen zolang tadic er is

Deze jongen kan echt wel voetballen !

speelt momenteel gewoon veelste weinig om vertrouwen te kweken op veld. laat me beetje denken aan dembele van barca. ( Wat ik tevens een verschrikkelijke voetballer vindt whaha )

Gaat nog wel even duren voordat hij ze kansen gaat krijgen en regelmatig wedstrijden gaat spelen zolang tadic er is

Daramy kan echt wel voetballen. Heeft gewoon vertrouwen en wedstrijdritme nodig. Persoonlijk denk ik dat hij moeiteloos Antony kan vervangen als die in de zomer vertrekt.

21 januari 2022 om 07:17

Waar basseer je dat op? Hij heeft echt nog nooit laten zien ook maar in de buurt van het niveau van Antony te kunnen komen.

21 januari 2022 om 08:16

Natuurlijk niet. Daar heeft hij de kans ook niet voor gehad. Die jongen laat bij vlagen zien dat hij echt wel kan voetballen. Als die gewoon het vertrouwen in de basis krijgt betaalt hij dat wel terug.

21 januari 2022 om 08:32

Ik begrijp echt wel dat je hem die kans moet geven en gunnen.
Echter zijn niet alle aankopen van Ajax ineens van het kaliber Antony.

21 januari 2022 om 09:14

Het zegt mij genoeg dat hij als tweede linksbuiten achter Tadic werd gehaald, maar in een bekerduel tegen een amateur klaarblijkelijk derde linksbuiten is en voorbijgestreefd is door een jeugdspeler. Dit soort potjes zijn er bij uitstek om spelers wat ritme en vertrouwen te geven, dat heeft Ten Hag totaal niet gedaan door hem als invaller te brengen. Dat is behoorlijk pijnlijk.

Het is zo moeilijk, het nadeel als je bij Ajax zit, je moet er gelijk staan, ook al maak je maar een paar minuten of zoals gisteren 1 helft.
Ik geloof echt wel dat hij kan voetballen, zie alleen dat hij geen plezier uitstraalt, als je bv ziet hoe hij reageert als hij scoort oke het zijn weliswaar amateurs maar toch.
Ik zou hem een paar potjes in jong ajax zetten zodat hij wedstrijd ritme kan opdoen

21 januari 2022 om 07:54

Denk ook dat het te maken heeft met dat lege stadion. Ik hoop echt ontzettend dat het weer open gaat voor publiek, want alle wedstrijden lijken nu oefenpotjes. Zeker als je dan tussendoor zo'n vol Engels stadion ziet.

21 januari 2022 om 08:39

@mitchajax020: De vraag is van wie hij er direct moet staan. Volgens mij is dat vanuit Ajax namelijk nooit het idee geweest aangezien Tadic altijd bijna alles speelt. We hebben steeds vaker de luxe dat je jongens kan halen die zeker een half jaar kunnen wennen. Dan is het aan ons als supporter om zo'n jongen ook de tijd te geven en niet direct te oordelen als het in het begin niet lukt (neres is daar een goed voorbeeld van, maar een Alvarez en Martinez ook). Dus nu bestempelen als miskoop zoals in de poll wordt gesuggereerd, vind ik veel te vroeg. Laten we die jongen lekker in alle rust de tijd geven en kijken hoe hij er straks in september voor staat.

21 januari 2022 om 09:28

Hij is dit seizoen een aantal keren gebracht op het moment dat Ajax niet voor stond, en dan wordt je wel gebracht om (mede) het verschil te maken en de overwinning binnen te halen. Dan wordt je niet gebracht zoals gisteren de speler van Maassluis om hem te steunen. Het is op dat moment geen goed doel waar je over praat. Dus ja, op dat moment moet je er staan !!

21 januari 2022 om 14:03

Klopt, je hebt tot nu toe vrij weinig aan hem gehad tijdens invalbeurten. Als het er zondag om gaat en Ajax zou achter staan, dan wordt toch helemaal niemand vrolijk van Daramy? Ik snap dat je jongens een kans moet geven om te wennen, maar hij heeft het niveau gewoon nog niet.

We hebben ook echt geen geduld laat deze jongen toch een rustig voetballen. Hij is nog maar 20 jaar en op zo'n jonge leeftijd een stap maken richting het buitenland. Ik vond Daramy wel lekker mee voetballen tegen de amateurs laat hem wat vertrouwen krijgen.

Ach ach ach, het is weer zo opportunistisch. Die jongen is jong en onervaren, komt uit het buitenland, van een club die een ander systeem heeft gespeeld, komt bij een Europese topclub, en heeft tot nu toe ook weinig minuten gekregen en heeft helemaal geen speelritme (wat niet gek is met Tadic op zijn plek, die ook nooit geblesseerd is, hij is vooral voor de toekomst gehaald, en voor de breedte op dit moment). Als mensen zo'n speler in zo'n situatie na een paar wedstrijden al gaan zitten afschrijven, is dat echt te kansloos. Zo vaak hebben we kunnen zien dat spelers alsnog een succes zijn geworden, en toch blijven we dat nog steeds doen?

Negatievelingen gun die gasten is wat tijd op school met rekenen ging het ook bij de een ook wat sneller goed als bij de ander😅

Laten we eens gaan beginnen met oordelen als hij minimaal 5 wedstrijden achter elkaar de volle 90 minuten heeft gemaakt.

21 januari 2022 om 09:16

Hoezo? We mogen toch al wel oordelen op basis van wat hij heeft laten zien? Conclusies trekken is iets anders, maar als ik hem beoordeel is het gewoon een blind paard met een matige basistechniek. Tuurlijk kan hij zich ontwikkelen en als hij speeltijd krijgt zal dat ook vast gebeuren, maar op dit moment is het gewoon niet veel.

21 januari 2022 om 09:26

@rubentje,

Ongeveer hetzelfde als wat jullie 1 jaar geleden riepen over Bruma ?!

Kijk anders even Youtube, genoeg filmpjes die laten zien dat hij de techniek zeker wel heeft. Maar nee, het is beter om te oordelen op 3 invalbeurtjes in de ED. LOL

21 januari 2022 om 14:14

Leuk die Youtube filmpjes, ik kan over mezelf als vrij beperkte speler ook een leuk filmpje maken met mooie acties en goals. Betekent niet dat ik ook automatisch goed mee kan doen bij Ajax.
Bovendien lees je niet goed wat ik zeg. Ik heb m een aantal keer aan het werk gezien en op basis van die informatie vind het 3x niets, waarbij ik me ook afvraag of het wel een Ajax-voetballer is. Bovendien zegt het mij ook wel iets dat in een bekerduel tegen een amateur een jeugdspeler de voorkeur krijgt. Dat wil niet zeggen dat ik hem al definitief afschrijf. Dat zie je mij ook nergens stellen. En daarin zit het verschil tussen beoordelen en een conclusie eraan trekken.

Bruma is een ander verhaal. Die hebben we een jaar zien schutteren in de eredivisie, vervolgens heeft ie een geen denderend seizoen gehad bij Olympiakos, dus is het logisch dat we daar niet veel van verwachten en dat we hem afgeschreven hebben. Dat hij nu door vertrouwen en speeltijd een goed niveau laat zien, is dan ook alleen maar mooi. Dat kan ook gebeuren met Daramy. Op dit moment heeft hij die speeltijd niet en ziet het er ook niet naar uit dat hij speeltijd krijgt.

we kunnen Daramy nog niet echt beoordelen
gisteren was het met alle respect tegen Excelsior Maassluijs

Daramy beoordelen kan pas als hij een x aantal wedstrijden achter elkaar heeft mogen spelen
nu lijkt al het geld wat voor hem is neergelegd teveel misschien
maar vind het te vroeg om deze jongen al af te schrijven

Ik denk dat het nog te vroeg is hem te bestempelen als miskoop. Zelfs de beste voetballers ter wereld laten wel eens een bal onder de voet door rollen bijvoorbeeld.

Ik zie het vooralsnog ook niet in hem zitten, alhoewel hij nog jong is. Maar hij komt technische bagage, gogme en handelingsnelheid te kort. Geen wonder dat Axel Dongen hem al gepasseerd is en ook Unuvar (geen buitenspeler) kan die positie beter invullen. Eigenlijk is het meer een Psv voetballer, gebruik makend van zijn snelheid het reactievoetbal spelen!

Die Axel van Dongen is niet een keer zijn directe tegenstander voorbij gekomen.
Hoor ze daar niet over. Daramy deed dat wel

21 januari 2022 om 09:30

Amouricho Axel van Dongen ( heerlijke naam vind ik het), is in September 17 geworden, heeft nog bijna geen ervaring en mag met de grote mannen meedoen, ik snap wel dat je dan zenuwachtig bent.

Deze jongen heeft het zeker wel in zich, ETH laat hem niet voor niets spelen.

Je gaat nu zelfs al proberen te oordelen op 1 wedstrijdje ?!

21 januari 2022 om 12:37

Ik ga niet oordelen hoor. Maar die Daramy is toch ongeveer net zo jong en net zo vaak ingevallen? Ik vond het allemaal wel meevallen wat in het artikel wordt beschreven

21 januari 2022 om 13:34

Daramy is net 20 geworden,
heeft al ruim 800 minuten gemaakt in Ajax 1

Axel van Dongen is in September 17 geworden,
heeft 71 minuten gemaakt in Ajax 1.

5 minuten in de Eredivisie en gisteren in de beker en 1 keer meer in de beker ingevallen.

Je kunt dus niet veel van hem zeggen.

21 januari 2022 om 09:31

Het verbaasde mij gisteren heel erg dat Axel van Dongen speelde. Je zou Daramy verwachten (om hem ook zelfvertrouwen te geven) of anders Unuvar omdat hij vaak bij Jong Ajax op deze positie speelt. Als ik Unuvar zou zijn zou ik mij toch langzamerhand wel afvragen in hoeverre je voorkomt in de plannen van Ajax. Na dit seizoen moet hij echt op een hoger niveau dan de KKD spelen. Is het niet bij Ajax, dan maar (via verhuur) bij een andere club.

Voorbij gestreefd door Van Dongelen roept hij. Die heeft nog niets laten zien en er lukte niets zelfs niet tegen de amateurs van Maassluis. Daramy scoorde tenminste nog

Het zou voor Voetbalzone wel een leuk idee zijn om van de topclubs een lijstje te maken van talenten die níet gekomen zijn. En om te zien waar ze nu staan. Zo een Sulemana en Lianez of Richarlison bijvoorbeeld voor Ajax, maar ook talenten die uiteindelijk niet naar Feyenoord, PSV of in mindere mate AZ gingen. Ben toch wel benieuwd hoe dat rijtje er uit ziet.

Ik hoop dat Daramy zijn oude Deense vorm nog gaat vinden, want op dit moment is het helaas niet veel. vind van Axel Dongen op dit moment een stuk frisser spelen.

Je moet er gelijk staan, maar Daramy heeft echt wel kwaliteiten en talent. Of hij het geld dat betaald is waard is, weet ik niet.

Verder vond ik de opstelling alsnog frappant. Je had gemakkelijk gewonnen en wat extra spelers nog rust kunnen geven.

Antony en Timber spelen nagenoeg alles. Waarom spelen die dan tegen een Maassluis, die op een gegeven moment ook aardig wat tackles in begonnen te zetten zeg.

Zo had hij ook makkelijk kunnen starten. Had je Unuvar ook nog wat meer perspectief en vertrouwen gegeven. Doet het niet slecht bij Jong en is toch nog altijd een groot talent.

Weet iemand overigens hoe het er voor staat met Sontje Hanssen? Werd heel erg lovend over gesproken, inclusief mijzelf, maar ik hoor en zie de laatste tijd vrij weinig van hem (heb ook laatste paar potten van Jong gemist overigens)

Gorter
Regeer
Schuurs
Rensch
Tagliafico
Klaassen
Taylor
Van Axel
Unuvar
Daramy
Danilo

Ik vond dat hij wel positieve dingen liet zien, hij was echt duidelijk veel beter dan Excelsior Maassluis spelers en liep er doorheen alsof het pionnen waren. Ik was er wel positief over, ik heb liever een speler die 17 fouten maakt en 2 keer scoort dan een speler die nooit slordig is maar ook totaal ineffectief.
Ik zie er wel wat in (en in van Dongen ook overigens). Sterker laat Bergwijn maar zitten we hebben goede talenten en een goede selectie, het komt wel goed en we hoeven absoluut geen 20 miljoen uit te geven.



Daramy speelde gisteren prima. Klaassen en Anthony vielen een beetje tegen. Youri Regeer heeft niet de duelkracht van Gravenberg maar hij is beter in de afronding. Daramy heeft potentie. Hij gaat in een rechte lijn naar de goal en is enorm sterk.

Daramy lijkt me meer een speler die het moet hebben van de ruimte achter de verdediging van de tegenstander. Dat is natuurlijk wel een probleempje als je bij Ajax speelt dan heb je die ruimte niet. Verder lijkt het mij ook dat deze jongen vertrouwen nodig heeft

Het is zo makkelijk om over de nieuwe jongen zonder wedstrijdritme te zeuren en dan populistisch ‘wat heeft hij gekost?’ te roepen, maar dit slaat nergens op. Die jongen is piepjong, nieuwe omgeving, met grote jongens op het veld en de grootste ster speelt op jouw positie en op de andere kant staat een enorm goede mega aankoop.. Wat denken ze nou zelf..

Ik ga niet beweren dat Daramy ooit zo goed wordt als Neres in zijn hoogtijdagen, maar Neres was de eerste anderhalf jaar ook niet echt in vorm en speelde ook nauwelijks. Ik vind het echt te vroeg, om na 6 maanden te spreken over een miskoop. De jongen is bovendien pas slechts 19 jaar.

Ik zou hem nog niet afschrijven, is nog jong en heeft nog weinig vertrouwen gekregen. Ik hoop dat hij met wat meer ritme meer gaat laten zien

Ik maak me serieus meer zorgen om het niveau van de analisten zelf, dan om de prestaties van Daramy. Daramy heeft 3 of 4 keer meegedaan, heeft oke dingen laten zien maar is nog niet overtuigend. Hij komt er misschien wel en anders slijten we hem gewoon weer.

De analisten zijn echter al veel te lang bezig met schutteren, en dan doel ik vooral op Marciano Vink. Is er echt niets beters te vinden dan hij? Zo'n matige analist, niet per se door dit topic maar het is elke week raak.

Ze hebben gewoon gelijk, deze gozer kan er echt vrij weinig van. Kan alleen hard rennen. Zelfs tegen Amateurs kan hij geen potten breken. Maarja Ajax heeft genoeg geld en kan weleens zo'n misser maken. Staan weer een paar goeie aankopen tegenover die uiteindelijk veel geld op gaan leveren. Als Feyenoord/psv/az een speler voor zoveel geld zouden halen en hij blijkt dan niks te kunnen heb je een groter probleem

Om te kotsen dit soort mensen die al iemand afschrijven na zo een korte tijd en dan heeft die ook nog veel blessures gehad. Kun je toch totaal geen fatsoenlijk oordeel over maken.

Wacht maar eens een jaartje en praten we dan wel verder. Als ik voetbalroddels moet geloven dan is daramy wit en heeft zeven linkervoeten😂

Om te kotsen dit soort mensen die al iemand afschrijven na zo een korte tijd en dan heeft die ook nog veel blessures gehad. Kun je toch totaal geen fatsoenlijk oordeel over maken.

Wacht maar eens een jaartje en praten we dan wel verder. Als ik voetbalroddels moet geloven dan is daramy wit en heeft zeven linkervoeten😂

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren