Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Joey Veerman onthult waarom PSV voor hem heeft gekozen

Laatste update:

Joey Veerman moet zich de voorbije dagen in een achtbaan hebben begeven. De middenvelder leek op weg naar Feyenoord, maar zag hoe PSV een stuk daadkrachtiger was en hem voor de neus van de Rotterdammers wegkaapte. De Eindhovenaren legden zondagavond het eerste contact met de Friese club en presenteerden Veerman dinsdag. De middenvelder denkt wel te weten waarom de huidige koploper van de Eredivisie voor hem heeft gekozen.

"Het is heel snel gegaan en dat heeft PSV goed opgepakt. Daar ben ik heel blij mee", vertelt Veerman tijdens zijn eerste interview als speler van PSV aan het clubkanaal. "John de Jong heeft contact opgenomen met mijn zaakwaarnemers om te vragen hoe het ervoor stond qua interesse van andere clubs. Daarna kwam vrij snel het bericht dat de trainer mij wilde spreken, dus dat ging heel snel. PSV is een hele mooie club, de nummer één van de Eredivisie. Ik heb daar niet heel lang over na hoeven denken."

Veerman is blij dat hij zijn transfer naar een Nederlandse topclub te pakken heeft, nadat hij afgelopen zomer een transfer naar AZ zag afketsen. "Ik denk dat je bij PSV iedere wedstrijd een topwedstrijd speelt, omdat je eerste staat. Daar moet je iedere week op voorbereid zijn. Waarom Veerman en PSV een goede match is? Er wordt vaak gezegd dat Brabant en Volendam iets gemeenschappelijks hebben. Ik denk dat dat wel zo is. Je komt hier de stad inrijden en het lijkt meteen op een hechte gemeenschap. Dat hebben wij in Volendam ook en dat is ook wat ik gehoord heb van Edwin Zoetebier."

Zoetebier en Veerman zijn beiden bekende gezichten in Volendam. De doelman diende de club tussen 1988 en 1997 ruim tweehonderd wedstrijden, terwijl Veerman de complete jeugdopleiding genoot bij de club uit de Keuken Kampioen Divisie. Ook kwam Zoetebier in zijn carrière uit voor PSV, waardoor Veerman bij hem te rade ging in aanloop naar zijn transfer naar PSV. Zoetebier had over drie verschillende periodes de keepers van Volendam onder zijn hoede, maar koos afgelopen zomer na 'een verschil van inzicht' met de clubleiding voor een overstap naar Vitesse, waar hij al snel zijn achillespees afscheurde.

Anderhalve maand geleden nam Veerman het als speler van Heerenveen nog op tegen PSV, toen de Friezen de ploeg van Roger Schmidt knap op 1-1 hielden. "Toen hadden wij bij rust met 0-4 achter kunnen staan. Daar zaten een paar mooie aanvallen tussen. Toen dacht ik: had ik maar aan de andere kant gestaan. Gelukkig is dat nu gelukt." Veerman hoopt zijn bijdrage te kunnen leveren aan het aanvalsspel van PSV. "Ze vinden mij gevaarlijk richting de zestien, daar willen ze creativiteit brengen. Dat hebben ze al aardig voor elkaar, maar het is mooi dat ze mij daarvoor hebben aangetrokken om daar een bijdrage aan te leveren."

"Ik ben goed ontvangen door de technisch directeur (John de Jong, red.) en Jan Vennegoor of Hesselink (technisch manager, red.). Ik ben topfit, heb nergens last van. Natuurlijk zal het altijd wennen zijn als je bij een nieuwe club komt, maar ik hoop het zo snel mogelijk op te pakken. En dan gaan we er vol tegenaan deze maand", doelt Veerman op de duels met onder meer FC Groningen en Ajax in januari. PSV zou aanvankelijk afreizen naar Marbella voor een winters trainingskamp, maar blijft door een groot aantal coronabesmettingen in Eindhoven.

Vind jij het aantrekken van Joey Veerman een logische zet van PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi gelul voor de bühne ;-)
We gaan zien of het een parel of een rozijntje wordt. Benieuwd!

5 januari 2022 om 11:20

Hoezo, ik vind het een logische stap hoor. Hij zou eigenlijk naar AZ gaan, daar wilde hij supergraag naar toe, wat helaas afketste. AZ heeft gewoon zijn voorkeur gehad boven Feyenoord.
Nu komt PSV en dat is qua ambitie denk ik net wat meer wat bij Veerman past.

5 januari 2022 om 11:26

Veerman heeft juist gezegd dat Feyenoord zijn club is. Hij zou echt niet AZ boven Feyenoord verkiezen als hij de keuze had.

5 januari 2022 om 13:31

De vraag is vooral of Feyenoord zomaar ergens 5,5 miljoen euro had liggen. Feyenoord moet voorzichtiger met dergelijke bedragen omgaan dan PSV, die wel vaker dergelijke bedragen spenderen. Zelfs als ook Feyenoord redelijk concreet was, kan ik me voorstellen dat een Veerman dan toch voor PSV kiest. Ook al zou hij een binding met Feyenoord hebben.

5 januari 2022 om 15:53

PSV is zijn club. Hij heeft uiteraard veel sympathie voor AZ, zoals velen palingboeren..

5 januari 2022 om 11:41

Kan op zich leuk voetballen, maar meer ook niet. Mist de mentale hardheid en mentaliteit om het maximale uit een wedstrijd te halen. Zodra het tempo omhoog gaat, zakt hij standaard door het ijs. Bij Heerenveen liet hij echt iedereen uit zijn rug weggelopen, maar daar mocht dat blijkbaar. Ik vind het een slapjanus op voetbalschoenen.

5 januari 2022 om 11:57

De vraag is Baradona, wordt het een Sam Larsson of een Lasse Schone... bij lekker voetballende spelers van suptoppers die naar de top gaan is het altijd afwachten. Zetten ze juist door de extra druk een stap in hun ontwikkeling of breken ze onder de druk?
Ik zou het bij Joey veerman niet weten eigenlijk, hij lijkt wel een lakse gozer, maar dat kan veranderen in en echte top omgeving.
Ik begrijp de stap meer niet vanuit concurrentie overwegingen. Vind het middenveld van PSV met Gotze, Doan, Sangare, van Ginkel en Guti al vrij zwaar bezet. Ik bedoel; Propper speelde ook niet. Ik zag m bij Feyenoord wel in de basis komen. Maar kan me voorstellen dat a) het geld bij PSV beter is en b) dat Joey het wil proberen bij een kampioenskandidaat en (mogelijke) CL deelnemer.

5 januari 2022 om 11:58

@Baradona: Ik denk dat dat meer met zijn medespelers bij Heerenveen heeft te maken dan met Veerman zelf. Deze jongen heeft iets speciaals wat anderen niet hebben, met betere medespelers om zich heen kan hij dit beter etaleren. En ja, het blijft een gok om te kijken hoe het uitpakt en of hij met de druk van constant presteren om kan gaan, maar het is logisch dat PSV dit met hem wil proberen.

5 januari 2022 om 12:10

En wie zou Bij Feyenoord plaats moeten maken voor hem?
Voor een lakse gozer is het best knap dat die een van de meeste meters heeft gemaakt. Denk dat salaris bij Feyenoord en PSV redelijk evenredig is op het moment

5 januari 2022 om 15:18

@rkallan: ik vind kokcu echt aanvallend veel te weinig brengen.
En dat PSV en Feyenoord zelfde salarissen kunnen bieden is echt een lachertje...

5 januari 2022 om 15:24

Oh.jij bent op de hoogte van de salarissen van beide clubs dan?

5 januari 2022 om 12:20

Geef die jongen even de tijd. Alvarez en Sangare vond ik in het begin ook huilen met de pet op maar die hebben zich uitstekend ontwikkeld. Veerman speelt ook echt in een enorm matig elftal. Hij kan uitstekend voetballen en heeft een goede pass in huis. Aan het verdedigende aspect kan hij werken zoals Sangare en Alvarez zich ontwikkeld hebben in het voetballende aspect

5 januari 2022 om 12:51

Klopt ze hebben de tijd nodig. En met Schmidt heeft Veerman echt een uistekende speler die veel spelers beter maakt. Dus het gaat goedkomen met Veerman.

5 januari 2022 om 13:34

Aan de bal voegt hij zeker iets toe aan PSV, maar de vraag is welke rol hij gaat krijgen en of hij zich op andere aspecten kan ontwikkelen. Bij PSV zal hij veel meer vuile meters moeten maken en bovendien zal hij moeten laten zien waarom spelers de bal aan hem kwijt zouden moeten. Veerman is wel een speler waar de aandacht van een ploeg naar uit moet gaan, wil hij optimaal renderen. Als hij slechts 1 van de 11 is, krijg je een Maher- of Ramselaar-verhaal.

5 januari 2022 om 13:45

@Sirius, die vuile meters maakt hij bij Heerenveen al he. Loopt op 5 spelers na de meest km in de Eredivisie. Dat Veerman niet genoeg zou lopen is echt een mythe door zijn uitstraling denk ik.



"ik heb daar niet heel lang over na hoeven denken."

Hahah dit is niet nodig.. De man huilde na iedere interesse van willekeurige clubs, dat hij niet weg mocht.
Of het Italie, Schotland, AZ, Duitsland was... Steeds zag je hem miepen voor de buis.

Vraag mij af, wat is zijn doel? Gewoon transfer maken of heeft hij een doel voor ogen, een stappenplan.


Er wordt vaak gezegd dat Brabant en Volendam iets gemeenschappelijks hebben. ""

Hahah dit zou hij over iedere stap gezegd hebben

R'dam, Glasgow, Alkmaar, etc


5 januari 2022 om 11:04

Huh, hij zegt daar toch niks verkeerds mee? Of mis ik iets? 😅

5 januari 2022 om 11:12

Fossen

Bedoel dus alleen maar dooddoeners oproepen.

Opmerking over Eindhoven had hij dus voor iedere bestemming gezegd. Je zag dat er geen plan zat bij hem. Hij wilde te graag stap maken, maar maakte niet uit welke.

Als hij naar Ajax zou gaan, had hij zelfde gezegd. Je rijdt stad in, maar toch gemoedelijk. A'dam en V'dam hebben iets gemeenschappelijks. Wim Jonk beaamde dat.
Of met Alkmaar, Glasgow en ik denk zelfs wereldsteden als Londen, New York of Delhi dat hij dit gezegd zou hebben, denk de drukte weg en je waant je in V'dam

5 januari 2022 om 11:23

Allemaal praatjes voor de bühne natuurlijk. Had Ajax het dubbele geboden was ie naar Abcoude Noord gegaan 😜

5 januari 2022 om 11:24

Je rijdt binnen en het lijkt meteen een hechte gemeenschap? Vreemd als ik er binnen rijdt voelt het vooral als een grauwe betonbak met flitspalen 😆 Maar de mooiste vond ik dit: ‘Had ik maar aan de andere kant gestaan’… okeey.. fijn zo’n mentaliteit, denkt hij straks ook als een tegenstander psv scheel tikt. Hoe dan ook, hij mag zijn voeten laten spreken, daar zullen we hem op beoordelen en niet op de diepzinnigheid van zijn antwoorden. Hij heeft eindelijk zijn transfer te pakken en mag het gaan laten zien, ik wens hem alle goeds en succes bij de nummer één, mooiere uitgangspositie om een prijs te pakken kon hij niet hebben.

5 januari 2022 om 11:34

Ah op die manier, ja het zijn een hoop standaard praatjes inderdaad haha. Komt ook door die interviewer van PSV TV, heb interview gezien en hij gaf ook alleen maar standaard voorzetjes haha. En ach, ik heb nog geen speler gezien die bij zijn aankondiging niet dit soort standaard dingen zegt eigenlijk. Vind het een leuke gast, ook voor de camera. Lekker spontaan, beetje ongemakkelijk. Z'n opa had voor de hele directie paling meegenomen in een Action tasje haha. Geen familie die snel naast de schoenen gaat lopen denk ik.

5 januari 2022 om 11:35

Maar wat moet hij dan zeggen volgens jou? Bijna alles wat een speler bij een presentatie zegt kan hij ook bij andere clubs zeggen. Ik zie het probleem daar niet echt van.

5 januari 2022 om 11:40

Dat doet elke voetballer die een stap maakt toch? Zeggen wat de fans willen horen etc. Niks nieuws. Het maakt spelers over het algemeen weinig uit voor welke club ze spelen, als het maar een hoger niveau is en meer € oplevert.

5 januari 2022 om 11:41

Maakt ook niks uit joh, mooi dat hij zich thuisvoelt in het Volendam van het zuiden. Brabant heeft geweldige steden zoals Breda en Den Bosch, Eindhoven vind ik persoonlijk dan weer een vreselijke stad. Wel geloof ik meteen dat De Herdgang en PSV warmte en gemeenschapszin uitstralen, voor wie erbij betrokken is. Hij mag wel aan de bak, want het niveau is zeer zeker niet wat hij gewend is.

5 januari 2022 om 11:43

Het is gewoon een beetje cringy dat een speler die gewoon een stap omhoog wilde maken, ongeacht voor welke club, dan specifiek positief over een club/stad gaat praten. Het herinnert me aan mijn sollicitatiebrieven. Dat ze zo geschreven zijn en je met alleen een naamsverandering en wat kleine aanpassingen de geattendeerde organisatie boven de rest plaatst.

5 januari 2022 om 11:43

@manodedios; ik dacht exact hetzelfde. Tijdens de wedstrijd zit hij met z'n hoofd ergens anders bij. Als Heerenveen achter kwam, dan zag je dat al aan het gezicht van Veerman en zakte hij mee het moeras in. Maar lekker voor hem dat de nummer 1 hem opgepikt heeft. En Fijn voor hem dat Psv niet op trainingskamp is, want volgens mij heeft hij een groot heimwee-probleem...

5 januari 2022 om 11:45

@benzema

Het is ook niet zozeer een probleem. Het is gewoon een rare rituele dans. Spelers zeggen dit soort dingen, terwijl iedereen, juist bij Veerman, wist dat hij gewoon een stap wilde maken. Ajax, PSV, Feyenoord, buitenland, allemaal prima. En ik snap dat ook wel. Die jongen is geen 19 meer, weet dat hij Bayern Munchen niet gaat halen, dus die moet gewoon nu een mooie stap zetten.

Het eerlijke zou zijn als hij dat gewoon zou zeggen. Maar dat vreten de supporters van de nieuwe club niet. Dus dan krijg je dit. Zinloze praat, maar je kan niet anders.

5 januari 2022 om 11:48

@nufc_u2 dat heimwee verhaal is ooit door Valentijn Driessen de wereld in gebracht omdat hij bij een wedstrijd van Nederland u20 naar huis wilde doordat hij zich in de groep niet lekker voelde passen. Zijn zaakwaarnemer was stomverbaasd door dat verhaal van Driessen omdat Veerman ook altijd gewoon mee ging met trainingskampen naar het buitenland met Heerenveen.

5 januari 2022 om 11:50

@regulator 😂 mooie vergelijking

5 januari 2022 om 11:53

@vernon haha maar ik snap nooit zo goed waarom dat alleen supporters van andere clubs irriteert want als hun eigen club een speler aankondigt met dit soort praatjes irriteert het ze niet. Dit soort teksten zijn we ondertussen wel gewend toch? Is niet echt wat nieuws ofzo. Snap niet zo goed waarom dat nu opeens bijzonder is.

5 januari 2022 om 12:09

Dat is het ook niet. Maar veel voetbalsupporters zijn erg emotionele wezens als het over hun favoriete land of club gaat. Dan is zakelijk/objectief kijken erg moeilijk. Geldt voor mij ook. Alleen met die transfers geloof ik het nu wel.

5 januari 2022 om 12:17

Ik herken me hier totaal niet in

5 januari 2022 om 13:44

Negativiteit scoort nu eenmaal. Hij zegt niks geks en deze jongen gaat iedereen nog verbazen. Uitstekende aankoop voor psv verwacht ik. Zeker naast Sangaré kan hij als verbindingsspeler en creativiteit echt van waarde zijn.

5 januari 2022 om 13:14

Hij had denk ik niet gezegd dat jouw stad gemoedelijk was, Krillin. Als Amsterdam iets niet is....

5 januari 2022 om 13:16

Ik snap de zuurgraad niet zo goed. Hij moet inderdaad iets leuks zeggen over PSV. Dat kan je kennelijk niet zo goed hebben. Nou, oké.

Ik vind het leuk om te horen.

5 januari 2022 om 13:40

Pijlsnelventje

"ik snap de zuurgraad niet zo goed. Hij moet inderdaad iets leuks zeggen over PSV. Dat kan je kennelijk niet zo goed hebben. Nou, oké."

Gaat niet om zuur zijn ofzo he. Vond alleen bijzonder, omdat ik bij deze speler niet het idee heb, dat hij echt voor PSV gekozen heeft. Vorig seizoen, winterstop, het maakte niet uit welke club kwam, of uit welk land, hij was steeds verontwaardigd dat hij geen stap kon maken.

Vind dit best bijzonder. Normaal lijkt het mij dat je beetje idee hebt. Past Schotland wel of juist Duitsland. Of wil ik liever eerst tussenstop in NL.

5 januari 2022 om 13:51

'vind dit best bijzonder'

Nee, dat is juist het punt. Het is helemaal niet bijzonder. Iedere speler ooit komt met dit soort teksten als een nieuwe club hem aantrekt. Dat hij zegt dat PSV en Brabant hecht gemoedelijk is (net zoals bij Volendam) is misschien een cliché maar dat maakt het ook niet minder waar.

5 januari 2022 om 14:12

Niet echt helemaal eens. Als ik in Rotterdam kom heb ik toch een heel ander gevoel dan wanneer ik in Volendam over de Dijk loop.

Was eerder wel beetje sceptisch, mede door het volle middenveld. Maar toen kwam het nieuws van Pröpper en dan heeft PSV wel echt goed gehandeld vind ik. Binnen 2 dagen een nieuwe speler die minder blessure gevoelig is, nog kan doorgroeien en waarde vertegenwoordigd. Ga je er niet mee op achteruit. Ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen.

5 januari 2022 om 11:06

Fossen

" Binnen 2 dagen een nieuwe speler die minder blessure gevoelig is, nog kan doorgroeien en waarde vertegenwoordigd. "

Denk ook qua salariskosten, een stuk voordeliger. Ik neem aan dat Propper in hoogste schaal zat, mede omdat hij gratis overgenomen kon worden.
Veerman zal stukken lager zitten.

5 januari 2022 om 11:08

Ja denk het ook inderdaad. Hoogste schaal voor Pröpper wellicht niet, maar denk inderdaad wel relatief fors. Al speelt Veerman ook niet voor een appel en een ei natuurlijk

5 januari 2022 om 11:23

Aan wat voor salarissen moet ik denken bij PSV? Daar ben ik wel benieuwd naar. Verder denk ik dat PSV echt wel een goeie zet gedaan heeft. Iedereen is kritisch op het aankoopbedrag, maar daarbij vergeten ze dat gelijkwaardige buitenlandse spelers vaak net zo duur zijn of zelfs duurder en je niet eens weet hoe ze het in het Nederlandse voetbal gaan doen. Bij Veerman weet je dat hij gewoon assists en goals gaat maken, het is alleen nog een vraagteken hoe hij nu in de topwedstrijden gaat spelen en in Europa.

5 januari 2022 om 11:31

Het salarisplafond zat altijd op 1 miljoen per jaar. Dat is veranderd. Max, Sangare, Zahavi, van Ginkel, Gotze en Bruma zitten daar (dik) boven.

5 januari 2022 om 11:35

Götze 3 miljoen, Zahavi 2,5 miljoen, Pröpper 1,75 miljoen en Veerman 8 ton, wat oploopt naar 1,3 miljoen als hij blijft tot 2026 en <25 wedstrijden per jaar speelt. Je kunt dit gerust als waarheid van mij aannemen aangezien ik altijd bij de contractonderhandelingen ben 😌

5 januari 2022 om 11:41



@lauwietje, ik denk (en met de nadruk op 'denk' want exact weet ik het ook niet) dat Prã¶pper een goeie 8/9 ton verdiende, misschien een miljoen. Veerman zal op 5 zitten vermoed ik. Maar ik kan er ook faliekant naast zitten haha.

5 januari 2022 om 11:52



Manodedios

" 25 wedstrijden per jaar speelt. "

Minder dan 25 wedstrijden per jaar, makkelijk voor hem

Dus nu scheelt wel meer dan helft. Netjes!

Benieuwd, als PSV een Bazoer binnenhalen, op wat voor salaris hij uitkomt.

5 januari 2022 om 12:32

@Fossen okay, de bedragen die genoemd worden liggen wel heel ver uit elkaar haha. Ervan uitgaande dat Veerman bij Heerenveen topverdiener was, plaatst hem ergens tussen de 275k en 350k denk ik. Zal bij PSV minstens wel een verdubbeling zijn gok ik. In ieder geval handig om te zien dat PSV ook van het salarisplafond is afgestapt. Ze zullen ook wel moeten als ze enigszins willen concurreren met Ajax.

5 januari 2022 om 12:53

Helemaal mee eens

Genoeg clichés iig.

Zal wel gehaald worden voor naast Sangaré, maar ik zie nog niet in hoe dit een succes moet worden. Sangaré is als een vis in het water met de defensieve Guti naast hem, maar nu mag Sangaré het defensief weer allemaal alleen gaan oplossen. Veerman heeft een mooie pass in de benen, maar schuwt de duels, en is defensief totaal niet goed genoeg om centraal op het middenveld van PSV te staan als zij echt weer de weg omhoog willen inslaan.

5 januari 2022 om 11:09

Lincoln

"zal wel gehaald worden voor naast Sangaré"

Denk je? Als ik onderstaande quote lees, dan denk ik plek Gotze? Kan hij met hem concurreren, back-up of Gotze naar flank..

""ze vinden mij gevaarlijk richting de zestien, daar willen ze creativiteit brengen."

Kan natuurlijk ook naast Sangare en dat hij vooral daar bij 16 moet komen. Alleen Sangare heeft ook dat loopvermogen.

In ieder geval, de coach heeft weer extra opties en kan rustig afscheid nemen van de zwakkelingen (propper heeft opgegeven, nu v Ginkel door selecteren).

5 januari 2022 om 11:24

Vind jij Guti defensief zo sterk dan? Dat valt toch ook heel erg mee! Ik denk zeker dat Veerman niet heel veel voor hem onder hoeft te doen. Vind Guti sowieso een beetje overschat, natuurlijk zette PSV voor de winterstop een aardige serie neer maar op basis van 6 wedstrijden wordt hij ineens gezien als een basisspeler, terwijl hij werkelijk in meerdere jaren ervoor er niets van bakte.

5 januari 2022 om 11:25

Ik moet zeggen dat als hij de duels aangaat hij ze vaak wel wint. Bij Heerenveen voelde hij zich helemaal het mannetje en soms wat verheven boven de rest. Althans dat gevoel kreeg je soms. Bij een PSV is de hiërarchie heel anders en wordt hij gedwongen om het te laten zien. Te vechten voor een basisplaats. Ik denk dat Schmidt dat wel uit hem kan krijgen.

5 januari 2022 om 11:48

Ik hoop voor hem en PSV dat hij dezelfde ontwikkeling maakt als Berghuis. Van beste speler van de ploeg, beetje gepikeerd, naar een club waar je je inderdaad meer moet bewijzen. En dat hij dat goed oppakt. Ik heb er niet superveel vertrouwen in moet ik zeggen, maar ik laat me graag verrassen.

5 januari 2022 om 12:59

Ik denk ook voor naast Sangare. Gebleken is dat van ginkel zich daar niet op zijn plek voelt. Van ginkel is een 10, maar wel een totaal andere dan gotze. Een loper, opduiken voor het doel. Heeft in het verleden ook juist altijd achter de spits gespeeld. Naast Sangare moet een voetballer komen te staan. Guti speelt er nu maar ik denk dat Veerman hem uit de basis kan spelen. Veerman is iemand die het spel kan maken vanaf het middenveld althans ik hoop dat hij dat ook bij psv kan laten zien.
Hij heeft altijd voldoende praatjes voor de camera dus nu is het aan hem om het te laten zien 😀

Zeker de eerste helft van PSV in Heerenveen was echt goed van PSV. Los daarvan kan ik mij wel voorstellen dat ze graag een creatieve speler voor het middenveld hebbeb gehaald. Met het wegvallen van Propper hebben ze toch vooral "sobere" voetballers (die ook wel ondergewaardeerd worden), maar een type als Veerman hebben ze toch niet echt. Of hij het (mentale) niveau aan kan, is voor mij nog wel een vraagteken. Waarbij ik ook al wel verbaasd was hoeveel kilometers hij maakt, dat is toch wel vaak een goed teken. (zeker zoals Schmidt het wil zien)

Dat PSV een hele mooie Club is dat ben ik natuurlijk met Veerman eens. voor mij persoonlijk is PSV de mooiste Club van Nederland.

5 januari 2022 om 11:29

Tja ieder zijn mening iig.

Ik denk dat PSV wel een goede aan hem heb is het niet dit seizoen dan voor volgend seizoen.

Waar ik benieuwd naar ben hoe Heereveen zeg maar de onderhandelingen heeft gedaan,
Hebben ze Feyenoord de kans wel gegeven of hebben ze niks meer gezegd en PSV na het eerste bod volledig in gesprek gegaan.

5 januari 2022 om 11:35

@bliek ik denk eerlijk gezegd dat Heerenveen gelijk akkoord is gegaan met het eerste bod op Veerman van PSV, blijkbaar had Heerenveen het idee dat er niet veel meer als dit uit te halen was.

5 januari 2022 om 11:57

Zou kunnen hoor.
T zal best wel een keer naar buiten komen.

5 januari 2022 om 11:34

Na Heerenveen de mooiste club van Nederland ben ik het wel mee eens. Hierdoor juich ik deze transfer logischerwijs wel toe. Dan volg ik hem ook nog een beetje, want na Heerenveen kijk ik het liefst naar PSV.

Overigens las ik hier dat hij nog wel eens op de plek van Götze zou kunnen komen te spelen, maar daarvoor is hij ongeschikt. Hij moet in een Frenkie-rol spelen. Als CVM, verdelen. Naast een balafpakker (zoals dus Sangaré)

5 januari 2022 om 11:43

@mangalitsa mooie club keuzes. dan blijft Veerman toch een beetje bij een van jou favo Clubs. hopelijk kan hij bij PSV een vervolgstap zetten richting de Europese top competities.

5 januari 2022 om 11:43

Ja? Ik ben zelf redelijk neutraal wat betreft clubliefde, maar ben altijd wel benieuwd wat een PSV supporter daadwerkelijk fan van die club maakt.. Meer dan geografische motieven kan ik namelijk niet echt bedenken.. Als je PSV vergelijkt met clubs als FC Twente, Feyenoord, Sparta, Ajax of GA Eagles heeft het naar mijn idee nauwelijks een eigen identiteit.. Niet qua beleving (herdgang vind ik wel bijdragen aan het imago van de club, maar Philips Stadion en de sfeer daar niet), maar ook niet qua spelopvatting bijvoorbeeld.. Feyenoord staat bekend als de volksclub die speelt met strijd en passie, Ajax als de wat meer "elitaire" club die mooi en aanvallend voetbal speelt dat heel Europa aanspreekt, maar bij PSV mis ik dat een beetje. De reden waarom Ajax en Feyenoord voor mij de echte toonaangevende clubs in Nederland blijven. Maar het is zeker geen verwijt of aanval richting PSV, ben gewoon oprecht benieuwd wat PSV voor jou de mooiste club van Nederland maakt ..

Ps: In de tijd dat PSV succesvolle seizoenen in de Champions League speelde zat ik waarschijnlijk net zo gespannen als jij voor de tv

5 januari 2022 om 12:29

Ik als Drent vind PSV juist wel een eigen identiteit hebben. Dat zijn dingen die ik mis bij VVV, FC Utrecht en Ajax, wat ik weinigzeggende clubs vind waar ik niet naar kijk. PSV is gewoon lekker rustig. Een topclub dat "normaal doet". Zelden gezeur. Mooie spelers voortgebracht. Na Heerenveen, waar ik echt fan van ben, is PSV de mooiste club van het land. Dus het geografische gedeelte klopt niet!

5 januari 2022 om 12:45

@giel ik heb eigenlijk geen idee hoe het zover gekomen is dat ik PSV fan bengeworden. volgens mij is alles gewoon vanzelf gegaan.

5 januari 2022 om 12:50

Ik kom uit Overijssel en ben voor PSV. Dus het geografische motief heb ik niet. Ik ben opgegroeid in de succesvolle jaren onder Hiddink met spelers als Alex, Farfan, Kezman en Gomes. Ook het rood wit gestreepte shirt is iets wat mij aansprak. Tot slot is het Philips Stadion echt wel sfeervol en ligt het op een geweldige plek in de stad. Dat totale plaatje maakt dat ik PSV supporter ben geworden.

5 januari 2022 om 12:59

100% gelijk.PSV beetje saaie geen vis geen vlees club

5 januari 2022 om 13:14

Prachtige club, ontstaan uit een fabriekselftal. Volkser kan niet. De Hertgangh natuurlijk, maar het Philips stadion ligt in t centrum in Philips dorp. Romario,Ronaldo,van der Kuylen,van Nistelrooy iconen vd bovenste plank.
Tis minder landelijk dan Ajax en Feyenoord en daardoor ook vrij makkelijk af te zeiken.

5 januari 2022 om 15:39

Jij houdt echt van de provincie.

''toen dacht ik: had ik maar aan de andere kant gestaan.'' Lekker professioneel meneer Veerman. Zal je zien dat PSV tegen Feyenoord met 3-0 verliest en dat ie dat ook zit te denken.

5 januari 2022 om 11:29

haha nou he. Ipv dat ie dacht laat ik de mouwen eens opstropen en kijken wat er nog mogelijk is.
Nee...if you can't beat them, join them

5 januari 2022 om 12:24

Dan had hij beter naar Ajax kunnen verkassen. Of wil hij het Viergever scenario kopiëren?;-))

5 januari 2022 om 11:34

Jaa haha inderdaad. Ik weet niet of we wat aan die halve bak mentaliteit hebben. Maar zoals zo vaak is gezegd hij wilde gewoon een stap maken en waar dat maakt hem niet zoveel uit.

De hoeveelheid hype rondom deze jongen binnen de clubs/media en de lacherige reacties van voetbalfans hier doet me denken aan engelse voetbal van vroeger.

In de tijd toen ze nauwelijks een voetbaltalent konden voortbrengen was elke Engelse jochie die een bal naar de juiste kleur kon spelen een wereld talent. Ik kan me nog herinneren toen de Engelse media Andy Carroll in hetzelfde rijtje plaatsten met spelers als Van Persie. de fans konden er alleen maar om lachen, maar men op TV en de kranten waren bloed serieus. Nederland zit nu in hetzelfde schuitje.

5 januari 2022 om 11:54

Ik weet niet wat jij leest maar ik lees van PSV supporters hier en op andere plekken juist vooral voorzichtigheid en terughoudendheid in de vorm van 'hij moet het nog maar laten zien'. Denk dat het dus vooral een kwestie is van wat je wil lezen

5 januari 2022 om 12:13

Bereta, totaal oneens met waar Nederland nu staat. Fossen geeft ook al terecht aan dat veel mensen sceptisch zijn. Carroll ging voor 45 miljoen ofzo, of meer nog. Veerman voor een fractie daarvan.

Ja, rondom Frenke, De Ligt enzo zijn we erg positief. Maar de categorie Veerman is voor niemand “wereldspeler”.

Al die kleine quotes van Joey lijken wel kleine natrapjes richting Heerenveen. Hij sprak zijn vertrekwens al jaar en dag publiekelijk uit en stond meermaals neergeslagen voor de camera zijn verhaal te doen. Denk dat Joey zich oprecht de allerbeste vond van het elftal en zich ernaar gedroeg.

Erg benieuwd of hij zich verder kan door ontwikkelen en zich volledig kan bewijzen bij PSV. Denk dat hij er volledig van is overtuigd in ieder geval.

Deze jongen komt in de plaats van Propper. Dan gaat ie net zo weinig spelen. Sangare kan het niet alleen en Veerman denkt alleen maar vooruit en daar houdt Smidt niet zo van

5 januari 2022 om 11:54

Waar uit blijkt dat Schmidt daar niet van houdt?

Het artikel stopt en ik heb nog steeds niet gelezen waarom PSV voor hem heeft gekozen.

Maar ik wil best een handje helpen: Omdat Pröpper heeft aangegeven te stoppen (i.m.o. de hoofdreden) en het komt ook van pas omdat Sangaré afwezig is i.v.m. de Afrika Cup.

5 januari 2022 om 11:54

desteek dat is toch wel duidelijk. Veerman is een kruising tussen Iniesta en Pirlo.

Wat een leuk verhaal van Veerman.

Heb bij veerman toch een beetje het sinkgraven gevoel, technisch goeie voetballer maar komt toch wat te kort, ajax betaalde toen ook veelste veel voor hem

‘T is maar goed dat ie niet naar Rotterdam is gekomen. Het lijkt in niets, maar dan ook niets, op Volendam.

Brabant en Volendam staan allebei bekend om de drugs o.a. dus daar heeft ie in elk geval een punt.

Ben benieuwd hoe hij het bij PSV gaat doen!

Zo te lezen goed bezig zich in te likken bij PSV! Had bij een transfer naar Feijenoord waarschijnlijk hetzelfde gedaan, maar dan richting het Legioen. Nou, het huilebalken bij SC Heerenveen hebben we nu gelukkig achter de rug. Nu nog waarmaken wat hem tijdens de wedstrijden tegen de topclubs meermaals niet is gelukt, namelijk uitblinken. Dan mag je een hoge borst opzetten....

5 januari 2022 om 12:36

Slecht wakker geworden vanmorgen?

5 januari 2022 om 12:42

In het zuiden houden ze blijkbaar niet van kritiek op een van hun spelertjes, blijkt nu;-))

5 januari 2022 om 12:45

Geen idee, woon niet in het zuiden. Sterkte vandaag!

Dat worden geen paulaners meer tikken bij de tennis voor Joey

Nog nergens ook een bedankwoordje richting heerenveen gelezen. Na in elk interview lopen zeiken dat hij weg moest en zou. Mag blij zijn dat hij via heerenveen de stap naar de top heeft gemaakt. Ben iig blij dat hij weg is voor de sfeer om de ploeg. Kwalitatief wel een aderlating natuurlijk.

Wat een ontzettend kulverhaal, hij.heeft altijd geroepen dat Fey zijn club is en nu ineens is het PSV.
En dan ook.nog roepen PSV.is de nr 1, nou denk niet dat dat lang.
zo blijft hoor.
Ze mogen blij zijn dat ze 3e of 4e gaan worden en met clowntrainer Schmidt is de kans ook 99% schat ik ik


Ik wens Veerman het beste, maar ben bang dat hij gaat mislukken

5 januari 2022 om 14:17

Kampioen is inderdaad afwachten en nog maar te bezien, maar blij zijn 3e/4e te worden?
Beetje zuur aan 2022 begonnen?

5 januari 2022 om 15:32


Ja, let maar op, voor PSV gaan veel dingen zuur worden in 2022

Ach daar moet Feyenoord niet rouwig om zijn. Deze speler is middelmaat/subtop Eredivisie in de categorie Adem Maher. Leuk voor clubs als Utrecht en Vitesse maar niet goed genoeg voor een stap hogerop. Schrijf dat maar vast op een briefje. Deze jongen komt tekort voor een topclub in Nederland. Heeft een aantal leuke wedstrijden gespeeld tegen de lamme en de blinden en in topwedstrijden nooit iets laten zien.

5 januari 2022 om 14:20

Een van de dragende spelers van Heerenveen de laatste jaren….
Ook erg lastig om je bij dit soort clubs in topwedstrijden echt te onderscheiden…
Eens zien of ie al de zure reacties de mond weet te snoeren, want velen menen dus al te weten dat ie niet goed genoeg is….

Tis wachten op een jenkende Veerman als hij voor de zoveelste keer op de bank heeft gezeten. Welkom bij een Topclub jongen. Nu ook wat mentaliteit tonen he.

Veel succes we gaan het zien

@gieil Haha eigenlijk compleet kansloos dat ik mijn vrije tijd ga verspillen om hier een reactie op te geven, maar ik ga het toch doen. Ook nog is 12 duimpjes omhoog, daar moeten een hoop Ajax en Feyenoord fans met een minderwaardigheidscomplex tussen zitten haha. Wat de identiteit van PSV is? Groots in bescheidenheid en tradities. Je zou het bijna niet zeggen, maar PSV is de succesvolste Nederlandse Club in de 21ste eeuw. Willy van der Kuylen (topscorer allertijden Eredivisie, maar kreeg tot aan zijn dood lang niet de waardering vanuit “Holland’’ die hij verdiende) was de perfecte personificatie van de club, kon spelen voor het grote Real Madrid, maar bleef liever in ‘’zijn Hellimond’’ (Helmond is principe Eindhoven-Oost). Zoals je al wel aangaf, de Herdgang is zeker een heel belangrijk onderdeel van de identiteit van PSV.Word door vele topspelers genoemd als het mooiste trainingscomplex waar ze ooit zijn geweest, een oase van rust in een bosrijke omgeving. Al decennia lang uitgebaat door de familie van Kemenade, die zorgen voor het alom geprezen ‘’familiegevoel’’ van PSV. Iedereen is altijd welkom om een ‘’Bèkske koffie te komen vatten’’ op de Herdgang. Dat je het Philips Stadion niet bij vind dragen aan de identiteit van PSV geeft aan dat je er nog nooit bent geweest, en dat je jezelf ook nooit hebt verdiept in de club PSV. Van al die clubs die jij opnoemt is PSV de enige die nog op zijn ‘’geboortegrond’’ speelt. Vanaf de oprichting in 1913 speelt PSV midden in Eindhoven, nabij Philipsdorp, waar de roots van de club liggen. Supporters drinken middags eerst een potje bier op het Stratumseind, waarna ze de 500 m afleggen richting het Philips Stadion. Samen met GAE waar de hele beleving het meest overeenkomt met de Engelse beleving; Stadion in de stad, tribunes dicht aan het veld. Klink in ieder geval een struk aantrekkelijker en spreekt van meer identiteit dan een betonbak op een industrieterrein, of in Amsterdam zuidoost, waar het stadion word vergezeld door een gingantische Pathé bioscoop, een IKEA en een Hornbach. Nee PSV heeft niet zoveel bijgedragen aan de evolutie van het voetbal als Ajax (bij PSV geldt; als ze maar winnen, daar hoeft geen 433 tikkie takka aan de pas te komen) en heeft geen groot Legioen net als Feyenoord. PSV is een grote warme familiare club die vasthoud aan tradities, en die (zeker in het verleden) tot grote prestaties is gekomen. Toch knap terwijl het achterland van PSV zo’n 3 keer zo klein is dan het achterland van Feyenoord en zo’n 4 keer zo klein is als het achterland van Ajax. Eindhoven is VERUIT de kleinste stad waar ooit een Europacup 1/Champions League is gewonnen (net zoveel als Londen, Parijs, Moskou, Berlijn en Rome samen haha), geeft toch wel aan wat de creativiteit en vindingrijkheid is hier in het Pittoreske Brabant, en dat is als PSV’er best wel iets om trots op te zijn 😉

5 januari 2022 om 15:42

Je moet een geschiedenis roman gaan schrijven.

5 januari 2022 om 15:58

Jij bent wel heel positief over psv en brabant. Je zou bijna zeggen dat je daar vandaan komt .

5 januari 2022 om 17:39

Boemboem hulde voor deze uiteenzetting. Daarom de mooiste club van t land.

"je komt hier de stad inrijden en het lijkt meteen op een hechte gemeenschap"

Dan wil ik wel weten hoe hij Eindhoven binnen is gekomen. De Kennedylaan straalt nou niet echt uit dat wij een hechte gemeenschap zijn.

Zoetebier heeft ook gespeeld bij Feyenoord dat zal een gek gesprek zijn geworden ben benieuwd wat zij besproken hebben

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren