Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Entourage Lionel Messi begint met offensief tegen Mauricio Pochettino

Laatste update:

In Frankrijk wijzen steeds meer signalen erop dat Mauricio Pochettino bezig is aan zijn laatste weken als trainer van Paris Saint-Germain. De Argentijnse oefenmeester staat door de wisselende resultaten steeds meer onder druk en heeft nu ook de entourage van Lionel Messi tegen zich, verzekert L'Équipe maandag. Het kamp van de aanvaller heeft 'ernstige twijfels bij de tactische vaardigheden van Pochettino'. Ook zijn besluit om de spelers feest te laten vieren na de uitreiking van de Ballon d'Or is niet goed gevallen.

Paris Saint-Germain wist de laatste twee competitiewedstrijden tegen OGC Nice (0-0) en RC Lens (1-1) niet winnend af te sluiten, wat ertoe heeft geleid dat de druk op Pochettino flink is toegenomen. Volgens de entourage van Messi is de spelopvatting van de Argentijnse coach 'te beperkt' en worden zijn keuzes steeds vaker in twijfel getrokken. Pochettino heeft moeite om zijn sterrenelftal aan het draaien te krijgen en is er ook nog niet in geslaagd om Messi optimaal te laten renderen. De van Barcelona overgekomen sterspeler wist tot op heden slechts één keer te scoren in de Ligue 1, wat tot irritatie leidt bij zijn belangenbehartigers.

Pochettino wordt vooral verweten dat hij het niet voor elkaar krijgt om de droomvoorhoede met Messi, Kylian Mbappé en Neymar te laten functioneren. De Argentijn wisselde dit seizoen al veelvuldig en trad zelden met dezelfde basisopstelling aan. Neymar staat voorlopig aan de kant met een enkelblessure, maar ook over over de posities van Mbappé en Messi ontstaat veel twijfel. De speelstijl van PSG wordt als 'te terughoudend' bestempeld, waarbij er een groot onvermogen is om over te schakelen naar een meer aanvallende tactiek. Afgelopen weekend werd Pochettino gered door Georginio Wijnaldum, die zijn ploeg in de blessuretijd naar een gelijkspel kopte tegen Lens.

Ook in de kleedkamer van PSG nemen de twijfels over Pochettino toe. Hij zou niet hard genoeg zijn en een 'te nuchtere en begripvolle benadering' hanteren richting zijn spelers. Zo zou een deel van de selectie twee dagen voor de wedstrijd tegen Lens toestemming hebben gekregen om de Gouden Bal van Messi te vieren. Volgens berichten in de Franse media streeft Pochettino er dagelijks naar om ruzies te vermijden. Pochettino kon van zijn spelersgroep al meerdere keren openlijk op krediet rekenen, daar hij zelfs werd vergeleken met zijn voorganger Thomas Tuchel. Echter zou hij nu 'de eer hebben verloren'.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heeft iemand enig idee wie die ‘Entourage’ precies zijn. Mooi mystiek sfeertje zo..

6 december 2021 om 15:05

Zeker weten, dat zijn de volgende personen: Antonella, Thiago, Mateo en Ciro.

Helemaal met de entourage van Messi eens. Poch komt totaal niet uit de verf bij PSG door Messi maar zo weinig minuten te laten spelen. Messi, 7 maal Ballon d'or winnaar, verdient gewoon veel meer minuten bij PSG. Tijd om Poch te ontslaan en Deschamps aan te nemen.

6 december 2021 om 15:14

Met Deschamps gaat je voetbal er echt niet op vooruit. En met zoveel geld en kwaliteiten, is dat toch het minste dat je kan en mag verwachten.

6 december 2021 om 15:28

Als Messi er wat meer inschiet wordt het voor Pochettino ook wat makkelijker allemaal

6 december 2021 om 15:42

En zich slag in de rondte werken zou ook wel helpen... Inzet tonen is het minimale, maar ook dat vertikt hij. Je verdient per jaar 35 miljoen enig wat van je gevraagd kan worden is toon eens inzet..

6 december 2021 om 15:44

Blijft onwerkelijk dat de Ballon D'or is gegeven aan iemand met welgeteld 1 competitiegoal terwijl het al Dec is en dat in een relatief matige league met een team van een miljard.

6 december 2021 om 16:49

Je weet, Der Bomberrr, dat er gestemd wordt in augustus ofzo en dat Messi toen nog bij Barcelona onder contract stond? Neemt niet weg dat het mogelijk onverdiend is, maar de reden die jij opnoemt slaat nergens op.

6 december 2021 om 15:37

Deschamps? Lekker dan, kan ie ook op clubniveau de beste selectie ter wereld nemen en jarenlang aardappelvoetbal brengen. Zo'n suggestie kan je toch enkel doen als je een hekel aan de sport hebt?

6 december 2021 om 16:12

Of aan psg, zelf denk ik dan aan Bosch, met dit materiaal kan je echt fullgas voetbal spelen, en je heb de kwaliteiten die de vele kansen ook werkelijk afmaken. En waar ik dan ook zeker op zit te wachten zijn de 4-6 3-7 uitslagen onder hem. Die voorhoede maakt dan zeker wel hun kansen af maar als ze niet mee verdedigen krijgen ze er ook veel tegen natuurlijk. Lijkt me heerlijk om naar te kijken

6 december 2021 om 16:46

Volgens transfermarkt.nl speelt Messi alles, behalve als hij een blessure heeft. Dus ik weet niet waar dit vandaan komt?

Tsja, je moet roeien met de riemen die je hebt. Dan is een trainer weer te hard, dan te soft. De clubleiding haalt spelers links en rechts binnen zonder concreet plan en dat zorgt voor een zwaar ongebalanceerde selectie, zowel qua persoonlijkheden als kwaliteit. Op papier zou PSG elke wedstrijd in Frankrijk met 3-0 minimaal moeten winnen, maar de bal is rond.

Het is mij onduidelijk of Pochettino met zijn hoofd al in Manchester zit.

6 december 2021 om 17:28

Ach, deze gasten zijn natuurlijk sowieso niet objectief. Messi heeft pas één keer gescoord? Ligt niet aan hem, ligt aan Poch. Die veel te begripvol is. Te begripvol. Als je denkt alles gehoord te hebben. 😅

Het is wel makkelijk om alleen Pochettino de schuld te geven, het hele team draaide voor geen meter misschien ook even daar met de entourage over te hebben.

6 december 2021 om 15:05

Eens! En bovendien doen Messi, Neymar en Mbappe toch gewoon wat ze zelf willen, dus zijn zij ook zelf verantwoordelijk...

6 december 2021 om 15:40

Er is maar één verantwoordelijk en dat is de trainer.

6 december 2021 om 15:49

Pochettino moet Messi gewoon op rechts zetten. Op 10 speelde hij bij Barcelona ook nooit goed. Zijn succes als valse 9 ligt ook al ver achter ons.

Voor zo een groep met sterren moet ook een trainer staan die een ster is, en het bewezen heeft. Op dit moment lijkt de beste coach Zidane. Die heeft alles om psg naar de champions league te leiden want die prijs moeten ze gewoon hebben

6 december 2021 om 15:09

Denk dat je daar inderdaad gelijk in hebt, al denk ik nog wel dat het beste zou zijn als Messi terug zou gaan naar Barcelona, past toch veel beter. Maar moet ie dan nu voor (bijna) niks doen en afzien van z'n PSG salaris. Maar als je al zo rijk bent gun je jezelf toch ook wel potje plezier in je laatste jaren als profvoetballer.

6 december 2021 om 15:49

Jij verwoord precies hoe ik er over denk. Chapeau!

6 december 2021 om 15:54

Dat soieso, maar zie dat niet meer gebeuren. Hij denk ik niet voor ‘niets’ voetballen. Al zou t wel erg tof zijn

Misschien dat die 3 wandelaars voorin eens wat meer moeten lopen, dan bereiken ze wat. Poch is ene softie die die 3 verwende nesten niet durft aan te spreken alle 3 wandelen ze. Al zal Mbappe volgend jaar wel meters moeten maken in het maagdelijk wit, het is een wereldspeler maar wandelen daar ben ik niet van.

6 december 2021 om 15:10

Lopen? Rennen zal je bedoelen! Dat doen ze namelijk alleen als ze zelf de bal hebben.

6 december 2021 om 15:19

Bij Mbappe zal het wel te maken hebben dat hij niet happy is bij prison Paris, loopt er met ziel onder zijn arm.

6 december 2021 om 15:28

Mbappe gaat net zo een flop worden als Hazard bij Madrid let maar op. Die jongen vind zichzelf nu al veelste goed. En BTW stop met die BS over prison París is een beetje sneu.

6 december 2021 om 15:34

Dat hoef je niet tegen aqua te zeggen. Die heeft laatst mbappe nog een kruising tussen Henry en de ‘echte’ Ronaldo genoemd…

6 december 2021 om 15:35

Hahaha dat jij het woord BS in je mond durft nemen

6 december 2021 om 15:51

Met de huidige Vinicius hebben ze Mbappe niet nodig. 2 van die hardlopers is ook wat teveel van het goede. De vervanging van Benzema centraal lijkt me veel belangrijker. Die gaat niet eeuwig mee.

6 december 2021 om 15:56

Hardlopers? Jij durft. Mbappe kan ook in de spits en verder sluit de komst van Mbappe niets uit. Ruimte genoeg om daarnaast voor Haaland of een andere spits te gaan als en wanneer dat nodig of interessant is

6 december 2021 om 16:34

Mbappe heeft echt niet de techniek om bij Madrid in de spits te staan. De meeste ploegen spelen in Spanje met 10 man op de 16. Daarom is Benzema ook zo goed voor Madrid. Hij kan meevoetballen.

6 december 2021 om 20:29

Mbappe kan prima muren openbreken dat heeft hij al ettelijke keren bewezen. Bijv tegen België in de nations league, doe nu niet alsof ie alleen hard kan rennen en alleen in de counter nuttig is...

6 december 2021 om 15:50

Denk dat Mbappe dagelijks de reacties van Voetbalzone zit af te struinen , dus die zal wel geschrokken zijn dat jij niet van wandelen bent en de longen uit zijn lijf gaan rennen in Madrid. Zijn de 3 verwende musketiers voorin bij Psg. Snapt toch niet dat zulke toppers niet in zien dat als ze met dit team alles zouden geven dat ze dan Europees alles en iedereen weg zouden vagen.

Het is geen goede coach maar welke coach kan wel een team maken als je 3 vedettes hebt die 0,0 inzet tonen voor het team en alleen geïnteresseerd zijn in voetbal als ze zelf de bal hebben. Blijf het schandalig vinden dat de "beste voetballer" van de wereld op z'n gemak over het veld wandelt. Ik vind ze alle 3 niet eens goed genoeg presteren dit seizoen bij PSG om dit te kunnen doen. De Ligue 1 winnen ze wel maar in de CL worden ze weggetikt tegen Liverpool/bayern.

6 december 2021 om 17:02

Ik snap niet zo goed waarom Mbappe mee wordt genomen in dit verhaal. Mbappe presteert toch prima met 9 goals en 13 assists in 21 wedstrijden. Hij kan alleen niet in zijn 1tje de vormcrisis van Neymar en Messi ongedaan maken. Maar goed, wellicht beetje beeldvorming dat als een team minder draait, dat iedereen daar gelijk debet aan is.

6 december 2021 om 18:50

Als spits in dit sterren team in de Franse competitie vind ik dat echt geen bizar goede cijfers hoor. Ik weet niet of je wel eens kijkt naar psg, maar mbappe mist echt een hoop kansen, die een Haaland echt niet zou missen. Bovendien liep mbappe tegen city bijna net zo erg over het veld te struinen als de 2 sterren naast hem

6 december 2021 om 22:34

Messi zelf heeft niks gezegd hè, dit lijken mij slechts geruchten om de krant te vullen. Dus beetje gek om hem op basis van dit een naar mannetje te noemen

Op papier een geweldige voorhoede, echter wordt voetbal op gras is gespeeld. Dit team laten excelleren is gewoon superlastig, omdat er geen balans in zit. PSG koopt dan wel heel leuk grote namen, maar het zijn niet per se gerichte aankopen. Ik heb daarnaast aan het begin van de aanstelling van Pochettino mijn twijfels gehad. Zijn speelstijl en people skills zijn gewoon niet zo super. Ik denk dat we volgend seizoen een nieuwe coach aan het hoofd zien bij PSG, vooral als er meerdere nieuwsberichten als deze zullen volgen.

6 december 2021 om 15:32

3 goeie vleugelspelers en Messi misschien een top nummer 10. Maar alsnog geen 9 targetman.

6 december 2021 om 15:33

3 goeie vleugelspelers en Messi misschien een top nummer 10. Maar alsnog geen 9 targetman.

Wandelaar Messi zou zich druk moeten maken over hoe het kan dat hij uit 30 doelpogingen maar 1 keer gescoord heeft

11 punten voor op je directe concurrent en dat met een team dat nog maar net bij elkaar zit (plus wat blessuregevallen die pas op de weg terug zijn, waaronder Messi zelf). Over welke wisselende resultaten gaat het dan precies? Of moet je altijd alle wedstrijden met minimaal 5 doelpuntenverschil winnen?

6 december 2021 om 15:48

Ehmm, u bent bekend met het concept de Champions League? Nee? Welgeteld maar 2 wedstrijden gewonnen, gezien deze selectie is 'wisselende resultaten' dan nog zacht uitgedrukt.

6 december 2021 om 16:05

Zijn ze uitgeschakeld voor de champions league dan?

6 december 2021 om 16:19

Leuk weetje: dat kun je dus tegenwoordig zelf checken op Google als je 'Champions League' intypt. Helemaal gratis! 😃 Maar je snapt natuurlijk zelf ook wel dat voor één van de duurste teams ter wereld met als ambitie om nu ein-de-lijk eens die CL te winnen, en hiervoor zelfs speciaal GOAT aanvaller Messi kopen, dat welgeteld 2 overwinningen ronduit gênant en teleurstellend zijn? Liverpool won al z'n wedstrijden in nota bene de Poule des doods. Dus ja, welgeteld 2 gewonnen duels in de CL zijn feitelijk gezien wisselende resultaten. Accurate beschrijving dus.

Volgens de entourage van Messi zou Poch strenger moeten zijn maar geldt dat dan ook voor hun oogappel Messi zelf? Die heeft meerdere keren het niet zo van de regeltjes en hard werken te hebben. Heeft natuurlijk nooit problemen gehad met uitgaan en dat soort discipline maar op het veld doet ie toch liefst gewoon zijn zin. Ook hebben die lui zelf met PSG afgesproken dat Messi de voorrang zou geven aan wedstrijden met Argentinie, tja dan creeer je zelf die sfeer waarin de coach geen baas maar bemiddelaar wordt natuurlijk. Messi is niet de enige trouwens. Al die grote namen daar (neymar, Mbappe, Ramos etc) willen maar al te graag dat er voor hun status uitzonderingen worden gemaakt op allerlei regeltjes en dat e net iets meer mogen. Dat gebeurt bij elke club maar als je dan een elftal hebt dat zo uit balans is met zoveel sterren tja dan zet je de coach buitenspel. Zet hier een coach met een ijzeren hand zoals Conte en dan hoor je Messi (en Neymar, Mbappe etc) daar weer over mauwen.

Het is toch ook verschrikkelijk wat hij presteert met dit materiaal. Hij kan zo twee á drie elftallen opstellen die allemaal de vloer aan zouden vegen met Barcelona en Real Madrid. Maar als je er naar kijkt lijkt het wel op een soort Almere City met wereldsterren. Totaal geen voetbal, geen systeem. Het doet allemaal wat. Met name in het matige Frankrijk wat zo onderhand nog een matigere competitie is dan de Eredivisie, winnen ze wel op basis van individuele kwaliteit. Maar tegen een Bayern of City zal een Messi of Mbappe wel een extreem goede dag moeten hebben om dit zooitje ongeregeld te redden.

Met deze selectie zou je het mooiste voetbal van Europa moeten spelen. Maar naar PSG kijken is ondanks alles zeker geen feestje. Het doet gewoon pijn aan je ogen.

Tjah, als je eindelijk die cl beker wil winnen en dan een coach aanstelt die nog nooit wat gewonnen heeft, is dat wel onkunde van het bestuur.

Komt dat door Pochettino of omdat Messi zelf gewoon weinig presteert? Cristiano scoorde ze achter elkaar met 'Ole at the wheel'.. ligt het dan aan de trainer of aan de speler zelf?

Het probleem ligt niet bij Poch, maar bij Messi, Mbappe en Neymar. Alledrie verwend, lopen alleen maar over het veld en enige prestatiedrang is niet te ontdekken. Ik vond Messi altijd de betere op de top, maar op de oude dag behoudt Cristiano langer zijn hoge niveau dan Messi. Komt voornamelijk door de honger en motivatie waardoor Ronaldo blijft gaan, waar het voor Messi niet meer echt nodig lijkt.

Bij Neymar en Mbappe is dit helemaal schandalig gezien hun leeftijd. Die gasten zijn wereldspelers.. niet gaan lopen klagen dat de trainer het niet weet. Met zo'n status dien jij het team op sleeptouw te nemen!

Mensen die zeuren over het feit dat Messi loopt, hebben niet goed opgelet bij Barcelona wedstrijden. Had je echt verwacht dat dit bij PSG anders zou gaan? Messi is iemand die van de eerste minuten bezig is het spel te "lezen ". Hij ziet de zwakte punten en waar de gaten vallen. Vervolgens duikt hij met zijn gereserveerde energie in die gaten en dan is het aan de spelers om hem heen, om daar op te anticiperen en hem de bal te presenteren. Doen ze dat niet, dan scoort hij niet. Simpel.

Messi is een strategisch genie als het aankomt op voetbal. Efficiency = Intelligent laziness. Je hebt ook speler die zich rot rennen en blijven inzetten en vechten. Dat is o.a. een Ronaldo.

Ik vind dus ook de vergelijking tussen de twee altijd absurd. Appels en peren.

Natuurlijk is de scherpschutter die zittend op zijn hol er af en toe één af schiet niet te vergelijken met de soldaat aan het front, die zich rot rent om veilig te blijven, terwijl hij er af en toe eentje neerknalt.. hoe dan ook maken ze beiden op hun eigen manier korte metten met de tegenstander en zijn ze beide nodig om de slag te winnen. En van beide moet niet alleen elk schot, maar ook elk tactisch inzicht dat daarbij komt, gerespecteerd worden. Want we weten allemaal dat in een peloton maar één de beste kan zijn en dat is uiteindelijk de man waar we allemaal naar kijken zodra de strijd los barst.

Draag ons! En als je faalt dan heeft dat niks te maken met het feit dat wij er als zoutzakken bijhangen, nee nee, had je maar beter moeten dragen! Hou toch op man...

6 december 2021 om 16:50

Nu ben ik geen Barca/Real fan en sta er dus vrij onpartijdig in, maar vermorzeld? Weet ik veel hoe vaak de CL gewonnen (meer dan Barca) en staan er nu als club gewoon 100x beter voor. Dat in een paar classico's Messi een paar mooie, bepalende goals maakte is dan niet echt 'vermorzelen'.

6 december 2021 om 19:20

Klopt, alleen het zijn losse wedstrijden. Het is niet alsof Barca alle titels, CL's en copa's pakte. Real pakte vaker de CL en is ook een paar keer kampioen geworden. Tevens staat Real er nu echt veel beter voor.

Ik zie de laatste weken (samenvattingen only, want ben niet gek om de ligue 1 te volgen :D ) de spelers vooral kansen missen en domme fouten maken. Is dat dan de schuld van de trainer?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren