Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Club Brugge verrast en verpest basisdebuut Lionel Messi bij PSG

Laatste update:

Club Brugge is er woensdagavond in geslaagd Paris Saint-Germain af te stoppen in de Champions League. In eigen huis hield de ploeg van trainer Philippe Clement knap stand door met 1-1 gelijk te spelen. Lionel Messi maakte zijn basisdebuut en raakte de lat, maar kwam niet tot scoren. De andere wedstrijd in Groep A ging tussen Manchester City en RB Leipzig en eindigde in 6-3.

Trainer Mauricio Pochettino koos voor een driemansvoorhoede met Messi, Neymar en Kylian Mbappé. Daarmee maakte de 34-jarige Argentijn zijn basisdebuut in het shirt van de Parijzenaren. Daarachter kon ook Georginio Wijnaldum rekenen op een basisplek. Bij Club Brugge verscheen Noa Lang als enige Nederlander aan de aftrap, terwijl Ruud Vormer en Bas Dost genoegen moesten nemen met een plek op de bank.

Het Parijse sterrenensemble kwam na een kwartier spelen al op een 0-1 voorsprong. Kylian Mbappé dribbelde eenvoudigerwijs langs Clinton Mata en bediende Ander Herrera, die de bal diagonaal binnenschoot: 0-1. Het leek zodoende een pijnlijke avond te worden voor Club Brugge, zeker toen Simon Mignolet acht minuten later ternauwernood de 0-2 voorkwam. De Belgen toonden zich echter strijdvaardig en vonden in de 27ste minuut de gelijkmaker. Na een fraaie actie van Lang kwam Eduard Sobol aan de linkerkant van het veld in balbezit, en hij legde de bal terug op Hans Vanaken. De aanvoerder schoot via het scheenbeen van Presnel Kimpembe raak: 1-1.

Net voor het verstrijken van het eerste halfuur kreeg Messi de kans om zijn debuutgoal namens PSG te maken. Vanaf de rand van het zestienmetergebied lege hij aan voor een vrije trap en klopte Mignolet, maar de lat lag een treffer in de weg. Vervolgens kwam Club Brugge er regelmatig gevaarlijk uit en onder meer de tandem Lang-De Ketelaere zorgde voor veel gevaar. De voorsprong werd echter niet gevonden. In het tweede bedrijf kwam Messi, kort nadat Mbappé het veld geblesseerd had verlaten, nog in scoringspositie. De Argentijn haalde vol uit, maar stuitte op de vuisten van Mignolet. In de slotfase voerde PSG de druk nog flink op; de winnende treffer werd echter niet meer gevonden.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een afgang. Heerlijk!

15 september 2021 om 23:09

Was ook te verwachten dat het niet makkelijk zou worden, Psg heeft dit jaar nog geen goede pot gespeeld. Waarom iedereen dacht dat dit een makkie zou worden snap ik dan ook totaal niet.

15 september 2021 om 23:43

Brugge is gewoon een zware wedstrijd, met lang in vorm moet je dus oppassen

16 september 2021 om 00:08

Noa Lang Man of the Match ….. prachtig voor die gozer !! Wat een ontwikkeling maakt die door.

16 september 2021 om 00:17

Echt een heerlijke voetballer

Ben beetje geschrokken van Neymar. Kan niet eens een sprint trekken. Verder is het wachten tot Verratti er weer bij is, want dit middenveld is pure middelmaat op Herrera na.

15 september 2021 om 23:16

Paredes is een topmiddenvelder die bij iedere topclub in de basis zou horen. Weinig spelers hebben zijn traptechniek.

15 september 2021 om 23:20

Fair Paredes is een goede middenvelder alleen pakt hij teveel kaarten.

15 september 2021 om 23:23

Domme gele kaart anders was die blijven staan, Danillo op het middenveld is wel echt armoedig net als Wijnaldum die elke bal brengt ipv speelt. Messi stond zovaak vrij in het midden en hij wordt gewoon niet aangespeeld, hij zal echt met weermoed terug denken aan Frenkie en Busquets bij Barcelona die hem toch veel beter in stelling konden brengen.

15 september 2021 om 23:53

Hoort bij zijn spel. Naait ook anderen gele kaarten aan.

PSG heeft nog geen 2 weken achter elkaar met deze selectie getraind. Steeds was er een groot deel vd selectie er niet. Ben benieuwd waar ze over een maand staan.

16 september 2021 om 01:37

Ben ik nu echt 1 van de weinige dat Paredes niets speciaals vind? Het is een goede voetballer maar niet meer dan dat. Hij is een goede subtopper maar geen wereldklasse.

16 september 2021 om 08:25

Paredes is een kopie van Xabi Alonso. Fel. Sterk aan de bal en heeft de beste crosspass van Europa. Goed schot en goede vrije trappen. Kan zo de plek van Kroos bij Real overnemen.


Btw.. Volgens mij ben je niet een van de weinigen. Het is gewoon niet een speler waar veel toeschouwers op letten. Als men naar PSG kijkt, letten mensen vaak op andere spelers.

15 september 2021 om 23:20

Ik heb wel een smerige acite van hem gezien in de 2e helft... dat was dan ook het enige.

16 september 2021 om 00:19

Hij blijft er toch echt gewoon veel te zwaar uitzien of ligt dit aan mij? Ik vrees dat het al vroeg bergaf zal gaan a la Ronaldinho jammer genoeg.

Heerlijke pot tussen City en Red Bull. Ik zie PSG nog wel eens uit deze poule vliegen.

15 september 2021 om 23:05

Ik zie het ook gebeuren hahaha.Die spelen echt alleen als ze de bal hebben. Zonder bal doen ze voorin amper wat. En die Pochettino he, ik heb nog nooit zijn hand in zn elftal gezien. Wat voor tactiek hanteerde ze eigenlijk? 1 lichtpunt: nuno mendes jezus! Wat is die gozer pijlsnel zeg. Ik dacht even dat ik Davies zag rennen..

15 september 2021 om 23:06

Je zal maar Tuchel inruilen voor Pochettino.

15 september 2021 om 23:07

Nergens om maar dat zou toch heerlijk zijn? Inmiddels zo'n hekel gekregen aan een idioot poenerige club als PSG...

15 september 2021 om 23:18

PSG in de EL.. . zou sensatie zijn

15 september 2021 om 23:53

Hahaha en dan barca uit de el knikkeren in de halve finale

16 september 2021 om 00:33

Persoonlijk gun ik PSG niets! Dit soort clubs maken het voetbal helemaal kapot.

Neymar moet echt leren als er 5 man om hem heen staan gewoon te passen naar een teamgenoot je hoeft niet altijd proberen 5 man uit te kappen met al die trucjes en dergelijke geef die bal gewoon af man hartstikke irritant als het 10x achtermekaar misgaat als het een keertje lukt hartstikke leuk om te zien maar op een gegeven moment ben je wel klaar met dat circusvoetbal.

15 september 2021 om 23:46

Denk niet dat ie dat nog gaat leren op deze leeftijd met deze status.

Lekker voor je PSG. Sta je daar met je sterren, speel je gelijk tegen Brugge.

Vond deze wedstrijd dat Messi gewoon PSG in de weg stond, ze hadden beter hem kunnen wisselen in plaats van Mbappe.. wellicht een andere formatie ?

15 september 2021 om 23:04

Mbappe ging er geblesseerd af en als ze iemand van hun beter hadden kunnen wisselen was het neymar wel messi creëerde tenminste nog 3 100% kansen

15 september 2021 om 23:05

Mbappe was geblesseerd. Moest gewisseld worden.

16 september 2021 om 00:23

Elke baltoets van Leo was gewoon gevaar. Als Mbappe op scherp staat en Messi zelf een halve cm onder de lat schiet ipv ertegen heeft die gewoon een doelpunt en assist op z'n naam. Het zat hem niet mee, maar om te impliceren dat hij de zwakke schakel was is ronduit lachwekkend en eigenlijk niet serieus te nemen.

16 september 2021 om 08:16

ALS. Maar iid zwakke schakel lijkt mij niet. Wel duidelijk dat mbappe de grote man van psg. En door het aantrekken van messi, duwen ze mbappe alleen maar naar de uitgang

Schandalig om met z’n team tegen met alle respect club Brugge gelijk gelijk te spelen!

Club Brugge was sterker en voetbalde op dezelfde manier als ze tegen kleinere Belgische teams voetballen. Ze domineerden fysiek en technisch, met toptalent De Ketelaere op kop.

15 september 2021 om 23:07

Vond hem ook sterk spelen. Denk dat hij onhoudbaar wordt als hij zo door blijft gaan.

15 september 2021 om 23:22

Fenomenale match wat een sfeer man man man ik heb geen stem meer. Avond om nooit te vergeten Nsoki en Hendry die MNM afstoppen. Jammer dat we die kansen in de 2de helft net niet afmaken, een zege was helemaal een stunt geweest. Maar alvast blij dat we minstens 1 puntje hebben, de afgang van 0 op 18 is ons bespaard. En wat voor een punt. Dik verdiend, allesbehalve gestolen.

16 september 2021 om 00:26

Respect ook voor Clement die niets moest weten van een terughoudende speelstijl. Op een gegeven moment stonden er ongeveer 8 Club spelers rond de 16 van Psg te zwermen en de druk op te voeren. Was mooi om te zien.

16 september 2021 om 08:18

Soo mooi potje om bijgewoond te hebben hoor. Ging goed los in het stadion. Zou graag een keer een pot komen kijken bij onze belgische vrienden

16 september 2021 om 16:35

@puyolmessi

Klopt. Op bepaald moment (wellicht hetzelfde alsgeen jij bedoelt) stond CV Hendry daar aan de 16 meter van PSG druk te zetten (kwam daarna ook nog tot een reuzegrote scoringskans)

17 september 2021 om 20:04

Het is idd mooi dat Clement nooit zijn aanvallende speelstijl verloochent en altijd de aanval kiest, zelfs tegen de beste ploegen ter wereld. Club speelt het voetbal waar Kompany van droomt. Je kan eens zwaar verliezen zoals 2 jaar geleden gebeurde tegen PSG, maar je brengt tenminste altijd spektakel. Ik heb nog steeds veel respect voor PreudHomme, maar die was een grote angsthaas die ons alleen deed verdedigen. Uiteindelijk verloor je dan elke keer, en zonder iets getoond te hebben.



Dat ze bij PSG nog niet helemaal ingespeeld zijn is wel duidelijk... Ben alleen wel benieuwd of dat nog gaat komen, want zonder bal speel je in principe met 8 man...... En dat ga je niet redden tegen city, bayern en liverpool etc.... Messi speelt een beetje zoals Berghuis dat bij Ajax doet, heel verlegen. Maar ik ga ervanuit dat PSG binnenkort wel op messi afgestemd zal zijn.

Daar had Noa zich op de kaart kunnen zetten met die omhaal.. Helaas voor Brugge. Een overwinning zat erin tegen PSG. Dat zou een topprestatie geweest zijn. Van de voorhoede van PSG krijg je spontane nachtmerries, maar vandaag kwamen zij niet uit de verf...!

15 september 2021 om 23:12

En het mooie was dat ze het niet deden door een bus te parkeren of mannetjes op spelers te zetten, Het leek alsof ze gewoon uitgingen van eigen kracht zonder rekening te houden met de tegenstander.

Tja de sterren zijn nog geen team . Misschien was er ook nog spraken van onderschatting , maar dat PSG niet wint is toch wel aan zich zelf te danken; En daar wil ik niks van de prestatie van Club van af doen , die deden het geweldig. Maar PSG mag wel eens in de spiegel kijken

Tsja teveel spelers die alleen voor zichzelf voetballen. De hele aanval van PSG wandelt en verzetten geen arbeid voor het team. Als ze dan ook niet het verschil maken in balbezit kan je deze wedstrijd. ook gewoon verliezen. Brugge was imo gewoon sterker.
Psg is geen team

15 september 2021 om 23:28

itstom, sterker nog ze een groot gedeelte deed niet eens moeite om de bal bij zich houden. Ik heb Lang zoveel ballen op kinderlijke wijze van ze zien afpakken dat ik haast begon te denken dat ze hem in eerste instantie niet wilden hebben.

Brugge verdiende veel meer. Heerlijke pot, en wat een passie van de spelers! Genoten! Lang verdiend zeker een plek in Oranje en CDK mag wel wat vaker de kans krijgen bij de Rode Duivels, mooie talentjes

16 september 2021 om 07:36

Die lang hoort in ieder geval geselecteerd te worden.

16 september 2021 om 09:26

Dat Martinez nog steeds geen minuten gegeven heeft aan CDK is echt een schande. De Anderlechtvriendjes krijgen kansen bij de vleet, maar dit toptalent heeft al 1x de selectie gehaald (tribune dan nog )

Heerlijk punt. Waar velen toch verwacht hadden dat we helemaal ondersteboven zouden worden gespeeld is dit toch helemaal anders uitgedraaid.
We hadden zelfs meer verdient. Genoten van Lang en de ketelaere, maar met name door de strijd die werd gestreden en het lef dat werd getoond om te voetballen.

15 september 2021 om 23:13

Moeilijk om ze nog bij de kunnen houden. Zou jammer zijn als ze vertrekken. En Clement zal ook wel mooie aanbiedingen krijgen. Maar absoluut genieten dit seizoen!

15 september 2021 om 23:34

Ik had 2 schermen aanstaan, 1 voor Ajax en de ander voor Brugge. En van te voren had ik deze stand ook niet bedacht, maar wel gehoopt. Achteraf en zeker gezien het spel is het onverdiend, Brugge was veel beter en gevaarlijker.

Ik heb de wedstrijd helaas moeten missen, maar hoe speelde Messi?

15 september 2021 om 23:08

Ik heb de wedstrijd niet helemaal gevolgd, maar via Ziggo Sport Switch zag ik een super kans van Messi op aangeven van Nuno Mendes en die had hij best slecht benut. Voor het kaliber Messi verwacht je een doelpunt, assist of voorassist (mooie dribbel). Dit allemaal is niet gebeurd, dus bepaal zelf maar wat voor cijfer jij hieraan zou koppelen?



15 september 2021 om 23:16

Een mooi schot op de kruising en wat kleine kansjes, verder net als de hele voorhoede vrij onzichtbaar. Heel psg leverde continu de bal in en Brugge had gewoon moeten winnen.

15 september 2021 om 23:20

Als Elegia het van jouw stuk moet hebben dan was het drama, maar mijn advies zou zijn kijk de wedstrijd terug. Of tegenwoordig heb je zelfs alle highlights van een speler op youtube.

16 september 2021 om 20:16

Die bal was eigenlijk een lage volley en nog achter hem, niet simpel

15 september 2021 om 23:10

Drama op een paar flitsen na.

16 september 2021 om 01:07

De Messi was vanavond noa lang. Wat speelde die gast vrij en heerlijk. Had zijn omhaal erin gezeten dan was het feest compleet geweest

Drama PSG,Zijn zeker te kloppen.Bayern maakt gehakt van ze.Tijden zijn voorbij dat je voorhoede niet hoefde te verdedigen.Wijnaldum gaat banken,Ongekend drama aan de bal en wat een POWERHOUSE is die linksback van psg die erin kwam.Nummer 90 van Brugge is ook een topper trouwens,hoe die met z’n lichaam draait is ongekend.

16 september 2021 om 20:18

idd een beetje zijn signature move can De Ketelaere, best groot maar kan immens snel draaien en is hij vertrokken.

Hahahaha! Heerlijke wedstrijd van Brugge! Laat dat PSG maar lekker alle verdere wedstrijden verliezen. Totaal geen team.

Ronaldo scoort tenminste. Nee eerlijk is eerlijk maar PSG moest hier alleen maar winnen, elke andere uitslag is schandalig. Ik wil geen Ronaldo Messi discussie starten maar Ronaldo heeft passie en wil echt vechten om te winnen, dit is gwn een groepje spelers die alleen in geld geïnteresseerd zijn, motivatie komt van binnen, ze hebben geen honger.

15 september 2021 om 23:07

Je wilt geen discussie starten maar toch begin je over Ronaldo die helemaal niks met dit topic te maken heeft?

15 september 2021 om 23:13

Ronaldo heeft eigenlijk best veel met dit artikel te maken. Terwijl hij zijn medespelers toespreekt om het beste uit zichzelf te halen, zitten Messi en Neymar popi jopi te doen als BFFs en grootverdieners.

15 september 2021 om 23:25

Haha waar heb je het over Ronaldo Messi en Neymar hebben totaal niks met elkaar te maken en jij weet dat Messi en Neymar hun medespelers niet positief toespreken jij staat ook op het veld en in de kleedkamer bij hun?

16 september 2021 om 08:23

Messi het team toespreken?? That will be the day. Dat heeft hij nog nooit gedaan. Er staat gewoon te veel ego in die voorhoede. Natuurlijk pas de eerste pot die ze samen spelen, maar psg had hier inderdaad alleen maar mogen winnen. Alle credits naar brugge die zelfs in de samenvatting de sterkere leken. Psg in minn optiek met 1-1 erg teleurstellend.

16 september 2021 om 20:20

Ook in een ander artikel over PSG begon hij uit het niets over Ronaldo...

15 september 2021 om 23:14

Wat heeft Ronaldo hiermee te maken dan? In vredesnaam

16 september 2021 om 11:40

Om de meeste goals in de cl te maken, best veel. Messi is 1 van de weinige, nog spelende concurrenten.

16 september 2021 om 06:29

Gerapporteerd. Begint vermoeiend te worden dit soort reacties te lezen.

16 september 2021 om 20:50

Mensen wie dit soort discussies starten zouden bij voorbaat al gebanned moeten worden, je word hier toch zo verschrikkelijk moe van.

En Club Brugge heeft eigenlijk te weinig gekregen. De laatste kwartiertje kwamen ze wat meer op de helft van Brugge, maar over de hele wedstrijd bekeken was Brugge de bovenliggende partij, en niet zo'n beetje.

Het strijdend Club Brugge met een puntje tegen dit miljoenenelftal wie eigenlijk verplicht zijn om de CL te winnen dit jaar met deze ploeg, ge-wel-dig. Kan niet anders zeggen dan dat ik echt groot fan van die spits (deketelare?) ben geworden. Wat een heerlijke speler is dat zeg, Lang speelde ook weer eens prima, hopelijk heeft Louis meegekeken!

16 september 2021 om 20:21

Charles De Ketelaere, topper idd

Wat een slecht Psg vandaag, Messi moet toch weer snel terug naar Barcelona want je kunt beter 3-0 verliezen van Bayern dan gelijk spelen tegen Brugge dat het uitstekend deed, maar vraag me af wat Diallo, Kimpembe (eerste helft) en Wijnaldum aan het doen waren, Paredes maakte ook een domme fout waardoor die gewisseld werd, Herrera maakte vaak de verkeerde beslissingen of wachten veelste lang, en dan als kerst op de taart brengt die Danillo in die man kan niet eens lopen laat staan controlerend proberen te spelen. Messi voor zijn basis debuut zal balen dat hij die kans die hij kreeg van Nunez die in 10 minuten meer deed dan Diallo de eerste 75 minuten miste,

Ben vooral geschrokken van het spel dat erg matig was, dit PSG gaat geen potten breken in de CL dat is 1 ding wat zeker is. Iedereen kan wel roepen dat ze eerst ingespeeld moeten raken maar een Herrera en co leer je niet om de bal tussen de linies te spelen naar de steeds vrij staande Messi. Hij zal wel balen dat hij hier speelt hij had beter bij Barcelona kunnen blijven oftewel Barcelona had er alles aan moeten doen om hem te behouden voor Barcelona die het nu doet met Luuk de Jong SMH

Chapeau Club Brugge! Dit is toch heerlijk! Vind het zo jammer dat Real Madrid Hakimi niet terug heeft gehaald. Zie hem als madridista liever niet bij deze olieclub.

16 september 2021 om 20:22

Hakimi speelde verdedigend een best zwakke wedstrijd, Lang was in zijn sas.

Psg komt er wel.

Dit is de eerste keer dat ze met meerdere sterren spelen en dan nog mis je ramos en een donnaruma in de basiself. Voor je het weet draait het als een tierelier. Genoeg voetbalkwaliteiten.

Snap de afgunst ook niet naar psg. Gewoon een mooi team.

15 september 2021 om 23:12

Het is een verrotte clubje. Geld is, in tegenstelling tot alle andere gezonde clubs, daar totaal geen kopzorg omdat ze via slimme constructies oneindig veel oliegeld krijgen. Ik bedoel als je 200m voor een speler met een aflopend contract weigert weet je ook wel hoe laat het is.

15 september 2021 om 23:21

Dan zou de fifa en uefa wel ingrijpen toch? Niemand die hen daarover heeft aangeklaagd. Slaat dus nergens op wat je zegt. Ja ze hebben geld, maar zolang ze niet een zware straf krijgen en zaken binnen de lijnen regelen heb je niets te zeggen.

Welke andere gezonde clubs? Wat is een gezonde club? Real, juve, city, chelsea, manu etc hebben ook suikerooms. Dat de ene suikeroom meer en beter investeert dan de ander is eenmaal zo.

16 september 2021 om 08:28

Real suikeroom? Sorry maat maar real en bayern (en barca) zijn de enige topclubs zonder suikerooms maar zijn van de socios. Waarom ze niet zin aangepakt is omdat het vriendjes zijn van de corrupte ceferin. Verder heeft ligue1 aangegeven ps in 2023 clubs te controleren op de ffp. Is toch niet normaal als psg dit soort dingen kan uitgeven en zulke monster bedragen kan uitdelen zonder dat ze op de vingers worden getikt? Maakt niet uit welke club je bent, daar kan je toch niet omheen?

15 september 2021 om 23:13

Waarom mis je Donnaruma? Dat is een keuze van de trainer, niet dat hij geblesseerd is of ziek thuis zit. Navas is op dit moment beter. En dat afgunst verhaal kennen we nu wel, liefhebbers willen de beste spelers in de beste/leukste competities zien spelen.

15 september 2021 om 23:23

Het klopt dat het zijn keuze is. Maar persoonlijk vind ik donnaruma beter. Zeker als hij zijn ek vorm doortrekt.

Jajaja beste spelers in de leukste competities.. Alsof er in Engeland niet genoeg goede spelers spelen...

15 september 2021 om 23:28

Ramos en Donnarumma zullen hen niet beter doen voetballen. En daar wrong het schoentje vanavond. Het lag niet aan Navas hé. Ik had dit vooraf ook aangegeven, tegen PSG is een stuntje misschien wel mogelijk want het is een team van individuen. En ziedaar. Tegen city bijvoorbeeld zijn we volkomen kansloos, want dat is echt een team, een machine. Ben wel akkoord dat PSG nog kan en zal groeien, logisch ook. Messi basisdebuut, de ploeg moet nog ingespeeld raken en automatismen kweken.

16 september 2021 om 08:31

Gefeliciteerd maat, wat een performance van brugge! Hadden volgens zo kunnen winnen. Wel een spannend pouletje dit hoor.

16 september 2021 om 20:24

Veratti kan echt een verschil maken, Wijnaldum en Paredes is geen wereldniveau.

17 september 2021 om 20:06

Bedankt, ik weet niet of het spannend zal worden -ik zie PSG en city nog steeds makkelijk doorgaan en Brugge onderaan eindigen, maar laat me graag verrassen.

Je zag aan veel momenten dat PSG nog geen hechte team was. Voorin af en toe slordigheden of misverstanden onderling. Vaak zag je ook iemand een sprintje maken, maar er kwam nooit een bal aan. Er moet echt nog veel gedaan worden wilt PSG dit seizoen al kans maken op de CL, want Leipzig en City hebben met hun wedstrijd laten zien dat ze prima in staat zijn om minimaal 3x te scoren.

Tweede helft leken ze iets meer te forceren en lukte het bijna ook paar keer via Icardi, maar goed het is pas de eerste wedstrijd en jammer genoeg zoals vooraf verwacht viel een van de 3 heren voorin geblesseerd uit. Ik dacht dat ze Neymar eruit zouden schoppen, maar Mbappe met zijn snelheid werd ook af en toe goed aangepakt.

Complimenten overigens voor de Brugge over de manier waarop ze speelden. Ze hadden schijt aan PSG en deden lekker hun eigen spelletje spelen en waren brutaal goed voorin. Navas had paar goede reddingen in huis.

Ik had toch stiekem de hoop dat PSG beter zou spelen dan in de Franse competitie. Als PSG de champions league niet wint is de keuze van Messi toch niet meer goed te praten? De troosteloze wedstrijdjes in de frans competitie zoals de vorige weken tegen Reims en Brest is toch niets vergeleken met de ambiance van de premier league waar Ronaldo nu speelt. Eeuwig zonde

15 september 2021 om 23:12

Farmers league,Zijn door de Portugese competitie afgestoten om plek 5.Ligue 1 zit niet meer in de top 5 competities van de wereld.

15 september 2021 om 23:16

Jullie zijn ervan op de hoogte dat Ronaldo zichzelf bij PSG aangeboden heeft toch?

15 september 2021 om 23:19

en wie zegt dat? heeft jorge mendes dat bij bevestigd bij jou of gewoon van de krant jongen.

15 september 2021 om 23:22

Ja Jorge Mendes heeft mij gebeld toen. Kerel als Fabrizio Romano en L’Équipe dat melden vind ik het vrij geloofwaardig.

15 september 2021 om 23:23

Kan je anders Jorge Mendes zijn nummer even doorspelen? Ik ben geen topspeler maar zou best terecht kunnen in Azië...

15 september 2021 om 23:24

net als die 200 of 210 milj die real aangeboden had voor mbappe?ook bevestigd door hun alleen heeft leonardo vandaag duidelijk gezegd nooit tweede bod gekomen.

Heerlijke wedstrijd gezien! Mensen mogen zeggen dat PSG slecht was maar het was eigenlijk Club dat gewoon goed was. PSG had buiten die kans op de lat weinig noemenswaardige kansen terwijl wij een tweede hadden kunnen maken. In deze poule is elk punt mooi meegenomen. Als je nu weet te winnen van Leipzig wordt je gewoon derde, iets waar Club goed in is ongeacht de tegenstanders.

15 september 2021 om 23:50

Helemaal mee eens, Brugge speelde brutaal en had totaal geen ontzag voor de tegenstander. Ik zou het anders willen zeggen PSG was niet zo slecht, maar had juist geluk. Wanneer het 2-1 of 3-1 was geworden was gezien het spel van Brugge ook terecht geweest.

16 september 2021 om 00:04

Natuurlijk speelde Club goed en ik ben echt blij voor ze. Maar om te zeggen dat PDG niet slecht speelde is overdreven. Neymar speelde dramatisch, Wijnaldum was nog slechter als de wedstrijd tegen de Noren en verder was eigenlijk alleen M'Bappe redelijk goed bezig. Laten we zien hoe het in Parijs gaat. Ik hoop dat Club weer punten kan afsnoepen, maar het zal moeilijk worden. Een ding is me overigens wel duidelijk. Pocchetino zal het weer niet gaan lukken.

16 september 2021 om 00:19

Janmetdekorte zoals ik de wedstrijd bekeek was het alsof PSG wel wilde, maar ze werden compleet afgetroefd en dat kwam omdat Brugge zonder ontzag en met heel veel lef het spel in gingen. Wanneer ze dit spel blijven spelen zou het mij niks verbazen dat ze het nog meer 'grotere' clubs ontzettend moeilijk gaan maken.

Tja hebben ze serieus Tuchel vervangen voor Pochettino. Wat een slappe hap zeg. Vorig jaar was het met Pochettino ook al niet om aan te zien. Ja natuurlijk spelen ze pas net met elkaar maar je mag wel iets meer inzet tonen. Weet niet of die 3 nou zo'n goed idee is. Ze zijn zonder bal alle 3 niet best. Ze zetten niet eens een beetje druk dus als verdediger kan je makkelijk opbouwen. Zonder Verratti is het middenveld ook niet best. Credits ook naar Brugge die het echt kon winnen. Jammer dat ze dan die kansen niet afmaken.

15 september 2021 om 23:14

Inderdaad. Poch die nog nooit iets heeft gewonnen, moet het dan gaan doen..

15 september 2021 om 23:19

Tuchel kreeg zelfs voor elkaar dat neymar 90 minuten druk zetten en mee verdedigde.....

15 september 2021 om 23:28

Ik ben een enorme fan van Tuchel. Hoop stiekem dat die ooit trainer gaat worden van Real Madrid. Zijn tactieken zijn ijzersterk met name tegen de topteams heeft hij een ontzettend goeie marge. Ook het spelen van verschillende systemen maakt hem uniek. Hij kijkt altijd wat het beste is voor zijn ploeg. Bij PSG was dat 4222 en bij Chelsea 523. Bij Pochettino is het gewoon niks. Ik vind hem geen goede trainer.

16 september 2021 om 12:07

Zo'n coaches zijn altijd een moeilijke combinatie met Real Madrid. Madrid dat vaak overloopt van de sterren en een coach die van al zijn spelers defensieve arbeid en druk vraagt is vaak een lastige combinatie. Dan moet je als coach ook heel veel charisma en/of aanzien hebben om dat voor elkaar te krijgen. Ik betwijfel of Tuchel daar op dit moment voldoende van heeft, al heeft Madrid op dit moment natuurlijk ook niet de sterren.

16 september 2021 om 00:12

Poch heeft jarenlang bij Spurs laten zien wat hij waard is Mo. En dat is dus bitter weinig. Elke keer als de geruchten kwamen dat hij naar Real zou komen liepen de rillingen me over de rug.

Voetbal kan je niet kopen. Een team met mindere spelers maar wel een echt team vormen en daarboven een goede tactische coach zal altijd winnen. Van mij mag PSG zo de poule uitvliegen. Au revoir.

Dat PSG gun je toch ook helemaal niks. Hopelijk is Mbappe snel weg bij dat enge clubje. Mede mogelijk gemaakt door Qatar. 🤢🤢🤢

15 september 2021 om 23:15

Nee maar dat mag je niet zeggen. Foei kijk uit hoor. Agh, Psgoliestaat is lachwekkend tsja. Maar ze hebben de Uefa al gekaapt he maar dat zal men nog wel inzien.

15 september 2021 om 23:25

Hoezo door Qatar? Is gewoon een eigenaar van een bedrijf in qatar niet de emir zelf daar. Snap deze commentaren niet.

16 september 2021 om 01:19

Zou ik toch even gaan inlezen. Emir van Qatar is de eigenaar van Psg. Men zal nog wel inzien hoe ziek zij het voetbal maken. En het Wk hadden ze al omgekocht, en dan ook nog eens al die mensenrechten schendingen. Leuk man. En de Uefa zal doodleuk met ze weglopen.

16 september 2021 om 12:09

Je hebt het over de voorzitter, niet de eigenaar

Wat was Brugge sterk vanavond, echt genoten van het spel bij momenten. De Ketelaere en Vanaken show, wat waren die twee goed zeg. En natuurlijk ook gekeken voor Messi, deed wel goeie dingen in zijn eerste wedstrijd basis. Een overwinning voor Brugge had niet gek geweest, maar een 1-1 zal zeker als een overwinning voelen. Deze poule is echt zwaar, maar wie weet wat er allemaal kan gebeuren. Neymar, het is en blijft een ongelooflijke bloedirritante l*l. Doodzonde, dat er eens niemand hem met zijn rug tegen de muur duwt en hem eens wijst op zijn gedrag.

15 september 2021 om 23:54

Lang was ook een knappe 'balafpakker'. Ik kreeg echt het idee dat ze dit in Frankrijk niet gewend zijn dat er een speler op bezoek komen die brutaal weg de bal van hun voeten tikten en ermee vandoor ging.

Dit PSG gaat de champions leauge zeker niet winnen.
Ik schat Bayern, City, Chelsea, Liverpool echt wel hoger in

15 september 2021 om 23:26

Ajax is voetballend ook beter dan dit PSG,

15 september 2021 om 23:32

Laten we niet te hard van stapel lopen.Ajax was heel goed en efficiënt vndg, ik denk dat ze ook samen met Dortmund voor plek 1 gaan strijden.Kan wel eens weer een leuk seizoen worden in Europa voor Ajax

Wat een bizar slecht middenveld heeft PSG, staan ze gewoon allemaal te kijken hoe Messi met de oplossing gaat komen in minuut 85 ipv diep te gaan of ook maar iets te doen. Mooi resultaat voor Brugge het is ze gegund!

451 speelde Brugge en wat een strijd . Had Koeman ook moeten spelen met coutinho/demir achter depay

Tering hey, kunnen ze niet een parallelle vz beginnen voor al die Messi en Ronaldo kneuzen. De United topics zitten er nu ook opeens vol mee. Ja we weten het jullie zijn fan en die ander is stom. Boooooring.

15 september 2021 om 23:33

Ja man is niet leuk meer. Irriteer me mateloos aan die gasten die elkaar alleen maar opfokken, provoceren en uitdagen. Trieste boel.

De betere combinaties en kansen waren zelfs voor Brugge... Het was nu niet dat ze met 10 voor de goal stonden. Brugge speelde heel hoog en offensief.. Wel een andere koek dan Sporting

15 september 2021 om 23:56

Ik geloof dat ze Brugge van te voren niet verteld hebben dat ze tegen een 'wereldteam' moesten spelen. Ze vlogen er vol op

Lang wauw! Ik zeg Nederlands elftal toffe speler om naar te kijken blijf zo doorgaan 💪🏼💪🏼

Hele wedstrijd gezien, en wat takelt Messi snel af zeg, pijnlijk om te zien. Van PSG was Messi degene met het meeste balverlies. Komt geen lantaarnpaal meer voorbij.. Hij heeft echt veel van z'n acceleratie verloren. Geloof wel dat hij nog veel goals gaat scoren voor PSG, maar wat een wereld van verschil met de Messi van 4-5 jaar geleden

Veel wereldtoppers maakt nog geen goed team. Voor het voetbal vind ik dit een heerlijke uitslag. Liever echte teams dan oliesjeik-teams. Heb helemaal niets met PSG.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren