Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV neemt met video afscheid van Ihattaren na jaren met ‘ups en downs’

Laatste update:

PSV heeft het vertrek van Mohamed Ihattaren via de officiële kanalen bevestigd. De negentienjarige aanvallende middenvelder maakt voor een nog onbekende transfersom de overstap naar Juventus, zoals onder meer het Eindhovens Dagblad en Fabrizio Romano eerder op dinsdag al meldden. John de Jong reageert op de website van PSV op het vertrek van Ihattaren, die zijn handtekening heeft gezet onder een contract tot medio 2025 en direct verhuurd zal worden aan Sampdoria.

“We wensen Mohamed veel succes in Italië en hopen dat deze overstap zowel voor hem persoonlijk als voor zijn carrière goed uitpakt”, geeft De Jong te kennen. Hij spreekt van 'ups en downs' in de afgelopen jaren. “Mohamed heeft de afgelopen jaren hoogte- en dieptepunten gekend. Zijn debuut en eerste maanden bij de A-selectie waren veelbelovend. Door omstandigheden is er daarna niet uitgekomen wat er voetbaltechnisch bij Mo zeker in zit. Dat is ontzettend jammer, in de eerste plaats voor Mohamed zelf. We gunnen hem deze transfer en hopen dat hij erin slaagt zijn belofte in Italië in te lossen.”

PSV plaatste bij de aankondiging van het vertrek van Ihattaren op Twitter een foto met een scheur in het midden. Links is een foto van Ihattaren van elf jaar geleden te zien, rechts een foto voorafgaand aan dit seizoen. "Oef", zo reageerde Rik Elfrink, PSV-watcher voor het Eindhovens Dagblad, aanvankelijk. De scheur in de foto blijkt de 'huisstijl' te zijn, zo laat Jordy Koppens van het mediateam van PSV in een reactie aan Elfrink weten: "De scheur is onderdeel van onze nieuwe huisstijl Rik, zit bijna in alle afbeeldingen. Kwam nu goed uit om contrast 11 jaar geleden vs. nu te laten zien. Niet de bedoeling om het als ‘breuk’ te laten overkomen in ieder geval."

Ihattaren raakte deze zomer op ramkoers met PSV. Zaterdag 31 juli kondigde PSV aan dat hij een individueel trainingsprogramma zou volgen op de PSV Campus. De club verweet het talent dat hij 'een aantal afspraken met de club niet is nagekomen'. Ihattaren werd niet geselecteerd voor de Champions League-duels met FC Midtjylland en de wedstrijd tegen Ajax om de Johan Cruijff Schaal. Even daarvoor had hij zich voor de vijfde keer in acht maanden tijd ziekgemeld.

Ihattaren is afkomstig uit de jeugdopleiding van PSV. Hij debuteerde in januari 2019 onder leiding van Mark van Bommel en maakte met name in de eerste seizoenshelft van 2019/20 een goede indruk bij PSV. Ne de onderbreking van de competitie door het coronavirus wist Ihattaren zijn oude vorm niet meer te hervinden. Onder trainer Roger Schmidt was hij nooit zeker van een basisplaats. Voor Ihattaren is de teller bij PSV gestokt op 74 duels, waarin hij 10 keer scoorde en 11 assists gaf.

Het bleef lang onduidelijk waar de toekomst van Ihattaren zou liggen. “Als het aan de trainer van PSV ligt, belandt Ihattaren op dood spoor. Ik zal er alles aan doen om dat voorkomen”, zei zaakwaarnemer Mino Raiola eerder deze week in gesprek met De Telegraaf. Ihattaren werd eerder gelinkt aan AS Monaco, maar tekent nu dus bij Juventus. La Vecchia Signora verhuurt hem direct voor één seizoen aan Sampdoria, de huidige nummer dertien van de Serie A.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer dat het zo gelopen is, maar het enige wat we kunnen doen is hem succes wensen. Zijn mentaliteit opschroeven is iets wat hij echt moet doen. En dan is opklimmen in de Serie A echt geen onrealistisch scenario

31 augustus 2021 om 15:19

Ik denk dat Ihattaren gwn zichzelf moet blijven. Een 19 jarige kun je moeilijk vragen zich netjes te gedragen wnr zijn trainer zijn carrière probeert te saboteren zonder duidelijk te zijn met zijn strategie en plannen voor de speler. Louis Van Gaal weet wel raad met dit soort jongens maar een Schmidt is totaal geen people’s manager.

31 augustus 2021 om 15:23

Erik ten Hag had ik ook een goede match gevonden voor hem

31 augustus 2021 om 15:26

Dit is natuurlijk grote onzin aycaramba en dat weet je zelf ook. Schmidt is dus de schuld hieraan? Waarom is het bij Gakpo, Madueke, Malen en Teze dan wel gelukt? Omdat zij wel het mentaliteit van een professional hebben, Mo meld zichzelf ziek wanneer hij op de bank zit, daar kun je toch niks mee? Hoezo saboteert Schmidt hem dan?

31 augustus 2021 om 15:28

Wanneer je vijf keer in acht maanden ziek meldt, waaronder nadat je één wedstrijd niet in mag vallen, dan moet je misschien eens in de spiegel kijken. Schmidt en Ihattaren zijn geen beste vrienden, maar ik denk dat het probleem meer ligt bij Mo dan bij de coach. Als je ziet wat voor ontwikkeling spelers als Madueke, Boscagli, Teze (vorig jaar) en Gakpo doormaken, kan je moeilijk zeggen dat Schmidt niet met talenten om kan gaan.

31 augustus 2021 om 15:31

Je was erbij? Grappig hoe sommige mensen alles denken te weten.

31 augustus 2021 om 15:32

Ja tuurlijk, Schmidt is Ihattaren aan het saboteren. Geloof je het zelf? Goed dat Mo weg is want het werd niks met zijn mentaliteit. 5 keer ziek melden in 8 maanden tijd.

31 augustus 2021 om 15:34

Aguerooo Ihattaren had geen problemen met V Bommel of Faber, dus dit lijkt heel erg op een meningsverschil van Schmidt dat bijna het hele seizoen voortduurde. Niet alleen dat maar bepaalde beloftes zijn niet nagekomen, ene keer moest hij zich aanpassen, professioneler gedragen, beter trainen etc etc maar de kansen bleven uit, zelfs wnr het leek dat hij echt zijn best deed. PSV stak hem in de rug door de kant van Schmidt te kiezen, die kunnen niet anders want dankzij Schmidt hebben ze nu Gotze. Al met al is het een trieste situatie voor beide kampen maar ik hoop vooral dat Ihattaren krijgt wat hij verdiend.

31 augustus 2021 om 15:35

@Caramba. Het eerste plan was met Schmidt individueel trainen in de morgen om weer fit te worden. Daar zaten morgens bij dat Schmidt tevergeefs op Mo stond te wachten. Iedereen bij PSV looft de fijne samenwerking met Schmidt en dat ie fijn is in de omgang.

31 augustus 2021 om 15:40

Als Schmidt Ihattaren daadwerkelijk saboteerde had hij hem in de drukste periode van afgelopen seizoen niet kans na kans gegeven, die Mo nauwelijks gepakt heeft. Wordt enorm interessant om te zien hoe hij het bij Sampdoria gaat doen, hoop voor hem dat hij voldoende speeltijd krijgt. Iemand die trouwens pas echt spelers hun carrière saboteert is Koeman, meerdere spelers bij Valencia, Niasse bij Everton, met nu Puig en Pjanic bij Barcelona.

31 augustus 2021 om 15:43

Hij heeft vorig jaar met 10 big macs aan zijn reet meer minuten gemaakt dan Madueke over een heel seizoen.

Mo heeft genoeg kansen gehad, helaas heeft hij ze niet gepakt.

31 augustus 2021 om 15:44

"erik ten Hag had ik ook een goede match gevonden voor hem"

Dat kun je niet weten. Voor hetzelfde geld had Ihattaren zich bij Ajax precies hetzelfde opgesteld na een paar reservebeurten. En dan zou Ten Hag hem ongetwijfeld ook gewoon uit de selectie hebben gegooid.

31 augustus 2021 om 15:45

Van gaal heeft zowat bij elke club ruzie gehad met zn topspelers...

31 augustus 2021 om 15:47

De enige reden dat Schmidt hem toen opstelde was omdat drie kwart van de selectie geblesseerd was want normaal kreeg een Mauro Junior al de voorkeur. Dan speelde Ihattaren een goede wedstrijd en kreeg hij een paar complimenten en toen was Schmidt er als de kippen bij om te zeggen het viel wel mee en Ihattaren is geen Messi. Lekker signaal naar zo een speler. Ihattaren zal ongetwijfeld ook fouten hebben gemaakt maar dat Schmidt hem niet moet dat is al vanaf dag 1 duidelijk. Logisch ook dat zo een jongen die uit een zware periode komt zich dan machteloos voelt en af en toe rare capriolen uithaalt. Je gaat van grootste talent van Nederland tot pispaaltje van een of andere Duitse trainer die even wil laten zien aan Nederland hoe veel gezag hij wel niet heeft door een talentje weg te pesten die een iets "lastiger" karakter heeft. Iets wat Ihattaren onder Van Bommel dan wel heel erg goed verborgen heeft weten te houden

31 augustus 2021 om 15:49

@aycaramba Uiteraard zijn Schmidt en Ihattaren niet de grootste vrienden, maar jij kun mij niet wijsmaken dat je het als trainer accepteert wanneer je speler zich elke keer ziekmeldt wanneer hij niet mag spelen. Ihattaren had net als Madueke dat vorig jaar deed, gewoon op z'n kans moeten wachten, die kans die komt echt wel en wanneer hij hem krijgt, moet hij hem met beide handen vastpakken en knallen (kijk naar Madueke nu) maar hij vond zichzelf blijkbaar belangrijker dan deze kans en dit PSV. Mo kan alleen zichzelf in de spiegel aankijken, PSV en Schmidt hebben er alles aangedaan om deze jongen weer op de rit te krijgen, hij zelf heeft er met de pet na gegooid.

31 augustus 2021 om 15:50

Japie, hoe verklaar jij het dat Madueke vorig seizoen minder minuten heeft gemaakt dan Ihatarren?

31 augustus 2021 om 15:51

Cabinessence, ik zeg het alleen maar dat IK het een goede match gevonden had. IK, het is dus mijn mening. Met je dat kun je niet weten. Niemand weet wat er in de toekomst gebeurt, maar ik had het een goede match gevonden. Hazardinho Neem met van Gaal bijvoorbeeld El Hamdaoui en Depay, 2 spelers die hun mening laten blijken en daarmee kon hij schijnbaar prima omgaan…

31 augustus 2021 om 15:51

Het klikte niet tussen Schmidt en Ihataren maar hij heeft hem echt niet gesaboteerd Ihataren heeft vorig seizoen gewoon 1.618 minuten gespeeld. Dat is echt niet weinig voor een 19 jarige. In die minuten kun je ook niet echt zeggen dat hij een basisplaats heeft afgedwongen. Mo had er ook voor kunnen kiezen om zijn contract te verlengen waar PSV al 2 jaar mee bezig was en zich in de luwte te ontwikkelen en dan over 2 jaar basisspeler te zijn en dan een transfer te maken. Dan was hij 21 Frenkie stond ook pas in de basis bij Ajac toen hij 20/21 was. Waarom zou je als 19 jarige al onbetwist basisspeler moeten zijn?

31 augustus 2021 om 15:57



Ja zo kan ik er ook nog een paar bedenken Japie. Dus als Schmidt Mo opstelt telt het niet omdat er geblesseerden zijn. Hij heeft in die minuten in ieders geval niet laten zien dat hij onbetwist basisspeler hoorde te zijn. Dat is niet erg want hij was pas 18. Maar hij heeft gewoon 1600 minuten gemaakt vorig seizoen. Dat is echt niet weinig voor een 18 jarige. Als je dan op het einde je 5 keer ziek meld en je contract niet verlengd (hij verlengde ook al niet toen hij gewoon basisspeler was onder van Bommel) is het ook een keer goed geweest. En Schmidt mag toch zijn menig geven over spelers. Zeker in het geval van Ihateren werd hij letterlijk bij elk interview er na hem gevraagd. Maar volgens jou mag je dan niets zeggen. Maar als hij niets zei was het niet goed en als hij wel iets zei was het ook niet goed. Je kunt echt niet zeggen dat Mo geen echte kans heeft gekregen.

31 augustus 2021 om 15:59

Japie, je praat recht wat krom is. Dus zelfs als Schmidt hem kansen geeft is het niet goed. Ben benieuwd naar je antwoord op de vraag op Madueke.

En waarom is Ihattaren de enige die problemen heeft met Schmidt? Als het echt zo'n slechte trainer is zouden er veel meer problemen met hem hebben.

31 augustus 2021 om 16:03

"cabinessence, ik zeg het alleen maar dat IK het een goede match gevonden had. IK, het is dus mijn mening."

Ja, zo lust ik er nog wel een paar.

Als ik technisch directeur van PSV was geweest, dan had Messi deze zomer voor PSV gekozen en zou hij bovendien gratis zijn komen spelen. Jij mag het daar niet mee oneens zijn, want het is mijn mening...

Ik chargeer uiteraard, maar feitelijk is dat hoe jij nu discussieert.

31 augustus 2021 om 16:08

Haha, laat Japie toch lekker praten joh, dit is het laatste topic denk ik zo waar we PSV en Ihattaren in een titel gaan zien, laat de obsessie van Japie toch lekker los gaan voor de allerlaatste keer!

31 augustus 2021 om 16:11

@manolevje je gaat toch niet twee jaar bijtekenen onder een coach die je niet moet? Dan had hij twee jaar lang op de tribune of bank kunnen zitten

31 augustus 2021 om 16:13

@R.madrididusta dat is ook het verschil. Van Gaal is een topcoach. Schmidt een trainer in de marge met een uiterst magere CV. Daar zitten vijf klassen niveauverschil tussen

31 augustus 2021 om 16:13

Japie, hoe verklaar jij het dat Madueke vorig seizoen minder minuten heeft gemaakt dan Ihattaren?

31 augustus 2021 om 16:14

Het ligt natuurlijk altijd aan een ander. Dit is een gevalletje van daar horen we niets meer van. Helaas heeft hij het voor zichzelf verpest. Met een beetje geluk krabbelt hij nog op.

31 augustus 2021 om 16:15

@Makallelele omdat Schmidt hem waarschijnlijk niet mag? Als de naam Ihattaren viel dan zaten de stressvlekken in zijn nek. Een iets lastiger karakter past blijkbaar niet in de ijzeren discipline van Schmidt. Onder Van Bommel waren er nul problemen met Ihattaren

31 augustus 2021 om 16:16

Nee Japie, als hij fit en gemotiveerd was had hij echt wel minuten gemaakt. Net als vorig jaar met meer dan 1600 minuten. Kan je nagaan als hij écht zijn best gaat doen.

Natuurlijk, dood van zijn vader is een verzachtende omstandigheid maar hij heeft zijn kansen echt wel gehad.

31 augustus 2021 om 16:16

@BGST heb je het over Ihattaren of over Schmidt die na elk puntverlies niet in de spiegel kijkt en dat in de schoenen schuift van de scheidsrechter?

31 augustus 2021 om 16:18

Als hij hem écht niet mag, waarom dan toch meer dan 1600 minuten laten spelen? Waarom hem dan niet bij de eerste overtreding van de regels uit de selectie zetten en hem niet meer terugnemen? Waarom hem dan de kans geven om weer terug te komen?

31 augustus 2021 om 16:18

@Makallelele Schmidt stelde hem alleen op als er echt helemaal niks anders meer voor handen was. Een speler die weet dat de coach hem niet moet voetbalt onder hoogspanning. Elke mindere wedstrijd van Ihattaren betekende weer eenplaats op de bank waar zo een Mauro Junior bv een oneindig krediet had. Dan weet je als speler wel dat de coach je liever kwijt dan rijk is

31 augustus 2021 om 16:19

Je ontwijkt mijn vraag vakkundig Japie. Nog éénmaal na al die lappen tekst van je:

Japie, hoe verklaar jij het dat Madueke vorig seizoen minder minuten heeft gemaakt dan Ihattaren?

Schmidt haat Madueke ook?

31 augustus 2021 om 16:22

Maar Japie, waarom kreeg Madueke dan minder kansen vorig seizoen? Waarom traint Madueke nog steeds wel hard en komt hij niet met overgewicht aan? De vraag is eerder gesteld maar je ontwijkt hem behendig.

31 augustus 2021 om 16:31

Was Madueke heel het seizoen fit? Zoniet verklaard dat een hoop. En waarom kreeg Mauro Junior de voorkeur boven Ihattaren en Madueke? Dat is voor mij het allergrootste vraagteken

31 augustus 2021 om 16:36

Madueke lag er vorig seizoen 31 + 4 = 35 dagen uit vanwege een blessure (bron: Transfermarkt). Dat is dus geen verklaring voor minder minuten krijgen dan Ihattaren. Wellicht heeft Schmidt ook een hekel aan Madueke?

31 augustus 2021 om 16:37

Ter vergelijking: Ihattaren lag er 46 dagen uit wegens blessures en/of 'ziekte'. Dus hij was er vaker uit en kreeg desondanks meer minuten dan Madueke... Leg uit...

31 augustus 2021 om 16:40

Madueke was een heel seizoen fit. 0 blessures.

Mauro Junior heeft ook minder minuten gemaakt dan Ihatarren. Bijna de helft minder. Je argumenten kloppen gewoon niet met de werkelijkheid en ik vraag je om je ogen open te doen en je niet te laten leiden meer door je onderbuikgevoel. Lees het interview van Lars Unnerstall bij de VI (een keeper die gepasseerd werd bij PSV door Schmidt.)

Als je quotes wil van Unnerstal dan heb ik er hier twee voor je:

"aan Mo kon je het op de training meteen aflezen", vervolgt Unnerstall. "heeft hij er zin in, of had hij beter binnen kunnen blijven? Dat is niet goed.

"maar ach, Mo. Mo is Mo. Als je zo met hem zit en praat, is hij echt een topgast. Een kapotgoeie voetballer ook. Als hij die bal had, stond ik soms echt te genieten. Maar aanvallen is niet alles in het moderne voetbal. Dat moet hij nog leren. Lukt dat, dan speelt hij straks weet-ik-waar. Dan kan hij zo ver komen. Maar je kunt nog zo goed voetballen. Als de trainer zegt: 'we gaan zo spelen' en je doet het niet, dan speel je niet. En dan is het misschien beter om een andere club te zoeken."

Dit is dus een speler die dagelijks beiden mannen heeft meegemaakt. Ihattaren en Schmidt. Hij heeft niks te danken aan Schmidt (sterker nog hij verloor zijn basisplek). Heb jij betere bronnen voor jouw argumentatie die hier haaks op staat?

31 augustus 2021 om 16:40

Madueke was een heel seizoen fit. 0 blessures.

Mauro Junior heeft ook minder minuten gemaakt dan Ihatarren. Bijna de helft minder. Je argumenten kloppen gewoon niet met de werkelijkheid en ik vraag je om je ogen open te doen en je niet te laten leiden meer door je onderbuikgevoel. Lees het interview van Lars Unnerstall bij de VI (een keeper die gepasseerd werd bij PSV door Schmidt.)

Als je quotes wil van Unnerstal dan heb ik er hier twee voor je:

"aan Mo kon je het op de training meteen aflezen", vervolgt Unnerstall. "heeft hij er zin in, of had hij beter binnen kunnen blijven? Dat is niet goed.

"maar ach, Mo. Mo is Mo. Als je zo met hem zit en praat, is hij echt een topgast. Een kapotgoeie voetballer ook. Als hij die bal had, stond ik soms echt te genieten. Maar aanvallen is niet alles in het moderne voetbal. Dat moet hij nog leren. Lukt dat, dan speelt hij straks weet-ik-waar. Dan kan hij zo ver komen. Maar je kunt nog zo goed voetballen. Als de trainer zegt: 'we gaan zo spelen' en je doet het niet, dan speel je niet. En dan is het misschien beter om een andere club te zoeken."

Dit is dus een speler die dagelijks beiden mannen heeft meegemaakt. Ihattaren en Schmidt. Hij heeft niks te danken aan Schmidt (sterker nog hij verloor zijn basisplek). Heb jij betere bronnen voor jouw argumentatie die hier haaks op staat?

31 augustus 2021 om 16:40

@pijlsnelventje,

Ik zal het even aangeven omdat Japie het niet doet.
Ihattaren maakte meer minuten omdat hij beter was dan Madueke, omdat Ihattaren al een stap verder was.

31 augustus 2021 om 16:43

@Makalellele blijkbaar is Schmidt dan gezwicht voor de publieke opinie. Kijk maar eens wat interviews terug en hoe op de naam Ihattaren reageert. Dat is echt niet gezondd en zo reageer je niet als je een speler graag mag

31 augustus 2021 om 16:44

Japie je kraakt Schmidt zn resultaten ook altijd af. Nu zeg je dat 3 kwart vd selectie geblesseerd was. Dan zijn de resultaten bij iedere coach minder. Trouwens was het de helft.

31 augustus 2021 om 16:47

Gelukkig getuigen Japies reacties op Schmidt wel van mentale gezondheid.

31 augustus 2021 om 16:48

Haha, dat heeft hij dan bijzonder goed verborgen weten te houden.

31 augustus 2021 om 16:52

Japie, je haalt punten aan die met feiten onderuit te halen zijn. Neem het aantal minuten en blessures.

Maar als dat je niet bevalt geef je er zo'n draai aan dat het desondanks toch altijd aan Schmidt ligt. Eerst was het het aantal minuten van Mauro Junior (dat lager ligt dan Ihattaren), dan de blessures van Madueke (die lager liggen dan Ihattaren) en nu zijn het weer de interviews van Schmidt? Je praat je straatje lekker schoon.

Succes ermee.

31 augustus 2021 om 16:53

Ik heb nooit gezegd dat het alleen aan Schmidt ligt. Ik ben alleen van mening dat Schmidt anders had kunnen omgaan met zo een groot talent. Zoiets heet peoplesmanager kwaliteiten en die miste ik bij hem in deze situatie. Dat Ihattaren ook fouten heeft gemaakt dat weet ik ook heus wel

31 augustus 2021 om 16:55

@Sir Paul ik heb Schmidt zijn resultaten niet afgekraakt. Ik heb ze benoemd en als je ze benoemd dan zie je meteen dat de resultaten enorm tegenvallen. Schmidt verliest zowat alle grote wedstrijden van PSV

31 augustus 2021 om 17:02

@Japie, heb je door dat je eerst aangeeft 'ik kraak zijn resultaten niet af' om vervolgens zijn resultaten af te kraken? Beetje vreemd om je comment met zo'n misplaatste ontkenning te openen, dan nemen mensen je wat minder serieus

31 augustus 2021 om 17:09

Japie kerel...en andere...die jongen heeft al getekend bij Juventus. M.a.w. hij is al vertrokken. En jullie gaan dikke verhalen schrijven wat er is gebeurd en dat Schmidt zijn schuld is,,,bla bla....

Wake Up!!!!! He is allready Gone my friend...let it Go!

Zinloze discussie voeren hier....

31 augustus 2021 om 17:10

Dat is het lastige aan dit soort situaties. Als “jezelf blijven” betekent dat je niet leeft voor de sport en je niet kan conformeren aan een groepsproces, dan ben ik het er niet mee eens. Ik hoop dat dit niet klopt en dat het gewoon een slechte match met Schmidt was. En dat hij elders wel zichzelf kan zijn, zoals Noah Lang ook opbloeide. Maar ik heb er niet heel veel vertrouwen in.

31 augustus 2021 om 17:11

Ach Japie, Schimdt heeft met al die andere PSV talenten dan weer geen problemen en is bij hen blijkbaar wel een goeie peoplemanagers want bv de stappen die Madueke gezet heeft onder Schimdt zijn fenomenaal.

Waarom lukt het dan bij al die andere talenten wel en bij Ihatarren, die vorig seizoen notabene meer minuten maakte dan Madueke, niet? Allemaal omdat Schmidt zo een slechte people manager is of misschien omdat Mo zijn mentaliteit niet deugt?

Het feit dat de club PSV zich achter een passant als Schmidt stelt en niet achter het kroonjuweel van de jeugdopleiding, wil toch zeggen dat Mo het te bont heeft gemaakt? Zich 'ziek' melden, niet opdagen voor specifieke trainingen met Schmidt (die daarvoor speciaal vroeger afreist uit Duitsland), reisje naar Frankrijk, liegen over trainingen met personal trainer, niet komen opdagen voor trainingen,... hoe kan je dat allemaal negeren en de schuld uitsluitend bij Schimdt leggen?

Sorry, maar dan heb je echt een plaat voor je kop hoor. Dan wil je niet erkennen dat Mo teveel fouten heeft gemaakt en zijn vele kansen niet heeft gegrepen. We gaan het zien in Italie maar het zou me niet verbazen als er voor Nieuwjaar al signalen te horen zijn dat Mo het ook daar lastig heeft met 'de regels (die 'gewoon' voor alle spelers gelden trouwens)

31 augustus 2021 om 17:15

Als neutrale voetballiefhebber denk ik dat wij Mo zien en behandelen als (groot) talent. Schmidt kwam binnen en zag hem als 1 van de vele (talentvolle) spelers die zich mogen bewijzen onder zijn systeem.

31 augustus 2021 om 17:17

Thenry, bespaar je de moeite. Die Japie zit in een psychose. Elke loze kreet, die voortkomt uit zijn blinde haat jegens Schmidt, is op niks gebasseerd. Al zijn loze kreten zijn hier al onderuit gehaald, maar daar reageert die niet op.

Mauro krijgt de voorkeur (nee, Mauro heeft minder minuten gemaakt dan Mo)

Madueke heeft minder minuten gemaakt omdat hij vaker geblesseerd was (ook niet waar).

Op het moment dat hij met deze feiten geconfronteerd wordt begint hij weer over iets anders. Het heeft geen zin om met iemand te discussieren die in zijn eigen wereld zit.

31 augustus 2021 om 19:58

Neem rivaldo di maria ribery en genoeg anderen die van gaal niet mochten. Laatst nog een groep oranje spelers die hem niet wilden hebben. Er valt dus niks voor te zeggen dat van gaal er beter mee om zou gaan of een goede people manager is. Ik zag hem gisteren nog uitleggen dat hij trap en pass oefeningen bij oranje wilde doen omdat het belangrijk is dat het nl elftal dat goed kan doen. Dan denk je toch als oranje speler wat is dit voor een idioot? Ze trainen nota bene slechts 2x met oranje deze week.

Dit doet PSV in ieder geval wel netjes. Zeker nadat deze week uitkwam dat Ihattaren zelfs de afgelopen weken regelmatig niet kwam opdagen op de Herdgang om individueel te trainen.

31 augustus 2021 om 15:20

Was gewoon bezig met een nieuwe club. Plausibele reden om dan af en toe afwezig te zijn.

31 augustus 2021 om 15:28

Waarom heb je dan een makelaar? Dus als je met een nieuwe club bezig bent, moet je niet meer gaan trainen? Maar de centjes moeten op het einde van de maand wel netjes gestort worden uiteraard…?

31 augustus 2021 om 15:29

Afwezig dat kan, maar dan geef je dat wel ff door en dat is dus precies zijn probleem. Met die attitude gaat hij het niet redden. Hopelijk past hij zich snel aan dan komt hij er echt wel weer bovenop. Voetballen kan hij zeker.

31 augustus 2021 om 15:34

Daar leken ze bij AS monaco toch anders over te denken. Die wouden hem niet omdat die niet fit was en niet was wezen trainen.

31 augustus 2021 om 15:49

@THenry_228 Ihattaren vroeg aan het begin van het seizoen om videobeelden van zichzelf en de verbeterpunten waaraan hij moest werken. Toen heeft Schmidt gezegd dat gaan we niet doen want ik ga je geen kansen meer geven. Wat heeft het dan nog voor nut om hard te trainen als je al vanaf het begin van het seizoen weet dat je toch niet meer gaat spelen?

31 augustus 2021 om 15:56

Heb je een bron Japie? Of roep je weer eens wat omdat je schmidt niet kunt uitstaan? Ik gok het laatste.

31 augustus 2021 om 15:57

@japie

Japie en Schmidt is een betere lovestory dan Twilight. Heb je echt zo'n enorme hekel aan em?

31 augustus 2021 om 15:58

Japie: Train je alleen hard voor de coach of doe je dat voor jezelf? Optie wordt hem geboden om individueel te trainen, komt hij niet opdagen. Ja, daar ga je echt een grote carriere mee opbouwen. Tot snel weer in Waalwijk.

31 augustus 2021 om 16:03

Haha wat een kletskoek is dit japie, wat is je bron? Je bent echt sneu bezig door dit soort onzin neer te plempen.

31 augustus 2021 om 16:03

Het is een teamsport: zelfs al zou je niet voor je coach of jezelf willen trainen, dan doe je dat voor je team. En voor de eer en eigenwaarde, want hij kreeg er vorstelijk voor betaald.

31 augustus 2021 om 16:09

Heeft iemand hier screenshots van Japie en de verbeterpunten waaraan hij moet werken om een objectieve reactie op 'papier' te krijgen?

31 augustus 2021 om 16:34

@remko15 mijn bron is VI waar een journalist die de situatie volgde dat meldde in de uitzending. Heel makkelijk terug te vinden op youtube

31 augustus 2021 om 16:47

@eindjee040 hekel is een groot woord maar ik kan me wel vreselijk stoten aan zijn gedrag richting scheidsrechters als hij puntverlies lijdt en zijn gedrag richting Ihattaren. Het is een aparte snuiter en ik ben ook niet onder de indruk van zijn CV en trainerskwaliteiten. Ik had veel meer met een Cocu. Dat vond ik een goede coach met een prima uitstraling en een uitstekend uithangbord voor PSV. Schmidt vind ik qua prestaties vergelijkbaar met Van Bommel en die vond ik ook niet te indrukwekkend bij PSV (als coach)

31 augustus 2021 om 16:47

Hoe makkelijk is dat terug te vinden? Kun je de titel van die video doorsturen? Want ik geloof er geen zak van dat het precies zo gegaan is als je schetst.

31 augustus 2021 om 16:52

Ik denk dat Ihattaren binnen twee weken weg is bij PSV. Dat is de titel

31 augustus 2021 om 18:41

Heb de video gekeken Japie, wordt er niet in gezegd...
Sowieso vraag ik me af hoe Martijn Krabbedam, Feyenoord watcher van VI, dat zou kunnen weten en niemand het verder in de media brengt...

31 augustus 2021 om 16:08

Ondanks een wekelijkse heksenjacht van Driessen en Derksen op Schmidt om de situatie te framen als een Duitse floptrainer die een Nederlands toptalent doelbewust naar de verdommenis helpt, denk ik dat iedereen er inmiddels wel van overtuigd is dat Ihattaren zijn eigen film heeft geregisseerd. Zeker wanneer je Cody Gakpo en Noni Madueke ziet floreren kun je toch niet met goed fatsoen beweren dat Schmidt die jongen heeft gedwarsboomd? Een goede speler stelt zichzelf op, zei Ruud van Nistelrooij eens tegen Arnold Bruggink toen die nerveus werd over zijn basisplaats na een trainerswissel. Dat prinicipe is nooit veranderd.

31 augustus 2021 om 16:26

Iedereen behalve Japie.

Ik kan me werkelijk waar niet voorstellen hoe mensen de schuld op Schmidt kunnen afschuiven. Zelfs al zou Schmidt niet de meest aimabele persoon zijn, als buitenstaander heb ik het idee dat Ihattaren alle support en kansen heeft gehad. En denkt men echt dat de directie van PSV het zou toestaan dat het grootste talent van de club vanwege een persoonlijke afkeur van de trainer kapotgemaakt zou worden? Dan zou de directie én selectie echt wel in opstand gekomen zijn. Maar niets van dat alles...

31 augustus 2021 om 16:36

Een ding daar liegen ze iig niet over want vooralsnog is Schmidt buiten een kampioenschap in Oostenrijk nergens succesvol geweest. Floptrainer klinkt misschien wat lullig maar het lijkt me duidelijk dat we het niet over één of andere topcoach hebben

31 augustus 2021 om 16:38

@Makallelele maar hoezo greep PSV dan ook niet in toen Schmidt zich vorig jaar als een malloot gedroeg met allerlei complottheorieën over de KNVB en de scheidsrechters? Toen werd hij zelfs nog gesteund door Gerbrands ook. Dan vraag ik me af of PSV hem wel durft te corrigeren. Hij is in Eindhoven vanaf dag 1 toch al een soort van heilig verklaard

31 augustus 2021 om 16:40

@Makallelele maar hoezo greep PSV dan ook niet in toen Schmidt zich vorig jaar als een malloot gedroeg met allerlei complottheorieën over de KNVB en de scheidsrechters? Toen werd hij zelfs nog gesteund door Gerbrands ook. Dan vraag ik me af of PSV hem wel durft te corrigeren. Hij is in Eindhoven vanaf dag 1 toch al een soort van heilig verklaard

31 augustus 2021 om 16:46

Dat vond ik ook een vreemde actie en Gebrands kwam daar ook niet goed uit. Ook denk ik dat de directie veel vertrouwen in Schmidt heeft, wellicht te veel. Tactisch vind ik Schmidt niet geweldig.

Maar het gaat er bij mij niet in dat de hele club, dus inclusief de spelersgroep, het zomaar laat gebeuren dat een trainer het grootste talent laat verpieteren. Dan was er echt wel meer opstand geweest.

31 augustus 2021 om 16:50

Ik mag het wel hopen. Bij Sampdoria zal blijken of Ihattaren echt een mentaliteitsprobleem heeft of dat het allemaal wel meevalt. Ik had hem liever bij Feyenoord gezien maar wie weet ontwikkeld hij zich in de Serie A wel goed. Hij heeft een jaar stil gestaan in zijn ontwikkeling dus hij zal flink aan de bak moeten en zijn voeten moeten laten spreken. Je blijft niet eeuwig een talent. Hij zal het nu moeten waarmaken

31 augustus 2021 om 16:55

Nee, Sampdoria geeft een beeld van de mentaliteit van Ihattaren op dát moment en in díe omgeving. Het is namelijk wel duidelijk dat hij bij PSV de laatste maanden/jaar een mentaliteitsprobleem heeft gehad. Daar zijn genoeg voorbeelden van.

Kan best dat het in Italië anders ligt, maar dat betekent niet dat het straks allemaal de schuld van Schmidt is (want ik zie al waar deze discussie heen gaat).

31 augustus 2021 om 16:57

Het is sowieso niet allemaal de schuld van Schmidt. Zowel Ihattaren als Schmidt hebben het beiden niet handig aangepakt vind ik

31 augustus 2021 om 17:11

Niemand doet alles goed, ook Schmidt niet, maar jij hebt het over een persoonlijke afkeur van Schmidt tegen Ihattaren. Dat vind ik echt onzin en de feiten (zie hierboven) geven anders aan.

Daarnast bagatelliseer je alles wat Ihattaren heeft gedaan.

31 augustus 2021 om 17:22

@japie en als Ihatarran hetzelfde gedrag vertoont bij Sampdoria? Ben je dan ook mans genoeg om je woorden over Schmidt terug te nemen?

Het gaat je goed Iha, het is niet geworden wat menigen van hadden verwacht. Hoop voor jezelf en voor NL dat je het goed zal doen.

Ging te hard voor hem. Te snel alle media erop. Geen rust meer, vader die kwam te overlijden. Kon zijn draai niet meer vinden bij ons. Dit is het beste voor alle partijen. Hopelijk pakt ie het in Italie weer helemaal op. Ciao.

31 augustus 2021 om 15:19



Zeker maar Mo had wel iets meer verantwoordelijkheid mogen pakken voor zijn daden. Hij had echt anders met de situatie kunnen om gaan maar goed elk persoon is anders. Voor Mo is het echt te hopen dat hij zijn draai in Italie kan vinden. Vraag me af of Juve trouwens hem zelf niet gewoon kan gebruiken, ze missen aardig wat creativiteit op het middenveld. Daarnaast kan Oranje zijn creativiteit best goed gebruiken wanneer het er uit komt.

31 augustus 2021 om 15:28

Voor hem ging het te hard… en psv heeft niet het geduld genomen om hem te begeleiden… passant schmidt kreeg de voorkeur boven je kapitaal. de miljoenen van teze zijn momenteel ook aan het verdampen. Hosanna dat psv nu van mietjieland en een b-ploeg van Galatasaray wint… maar tegen 10 van Benfica zonder 2 toppers lukt t al niet. Ik ben benieuwd hoever dit beleid psv brengt!

31 augustus 2021 om 15:31

Hij heeft er echt met de pet naar gegooid he. Na elke kans die hij kreeg verpestte hij het weer. Schijnt dat hij zelfs toen hij individueel moest trainen een aantal keer niet is komen opdagen. Onterecht om Schmidt hier zo schuldig voor aan te wijzen.

31 augustus 2021 om 15:33

''en psv heeft niet het geduld genomen om hem te begeleiden'' Geduld? welk geduld? Hij wilde niet bij tekenen (zijn goed recht) dan kan je wel jaartje wachten en geduld met hem hebben en hem begeleiden maar dan is hij over jaar gratis weg en heb je tijd en energie gestoken in een speler die je uiteindelijk niks hebt opgeleverd. De voetbalwereld dendert door en het is uiteindelijk Mo die het ZELF moet doen, de voetbalwereld blijft niet wachten tot Mo het allemaal op een rijtje heeft.

31 augustus 2021 om 15:34

Shenkie en de JC Cruyff schaal won , die bovenaan staat met een Madueke en Gotze die momenteel beter zijn dan Mo. PSV heeft meer dan genoeg gedaan. Tis geen maatschappelijke instelling. Wat een quats weer.

31 augustus 2021 om 16:05

Daarnaast is Ihattaren ook een passant. Ja, groot talent maar daar heeft PSV er in de jaren wel meer van. Wellicht niet dezelfde potentie, maar spelers als Madueke zijn nu beter geworden. Graag of niet voor Ihattaren.

31 augustus 2021 om 16:39

Hoho wat een commentaar allemaal! In ieder normale situatie was ik het met jullie eens geweest… deze jongen is op zijn 17e vol in de picture komen te staan (dat zegt heel wat over zijn potentie).. een jaar later verliest hij z’n pa.. en komt er een flapdrol als trainer die niet of nauwelijks naar hem omkijkt.

En ga nu niet zeggen aub dat schmidt na 3 goeie potjes tegen Europese b-ploegen en 9 uit 3 ineens wel een goeie trainer is… want tis nog steeds dezelfde malloot die Bruma erin doet voor madueke en Thomas en teze op laat draven in de blessuretijd als je een goal nodig hebt!

31 augustus 2021 om 16:58

Niet of nauwelijks naar hem omkijkt? 1600 minuten ondanks alle problemen. En genoeg mensen binnen PSV die hem kansen hebben gegeven.

Natuurlijk is het verlies van zijn pa erg zwaar maar op een gegeven moment houdt het op. Iedereen moet zich op een gegeven moment aan basisregels van de club houden (lees: op gewicht zijn en je niet ziek melden om dan naar Monaco te vliegen). PSV moet ook verder.

31 augustus 2021 om 17:24

Maar hoeveel geduld moet je dan hebben? Ze hebben hem langs alle kanten hulp aan geboden zowel vanuit de club als mensen daar omheen. Je kan ook niet jaren met een stoorzender in je groep door.
Ik ben tot nu toe ook niet heel erg onder de indruk van Schmidt bij PSV (zij het dat je echt wel progressie ziet dit jaar tov vorig jaar). Maar ondanks alle aankopen geeft Schmidt toch ook genoeg jeugdspelers wel een kans (madueke, Teze, Obispo, Vertessen, Mwene e.d.) dus langs die kant zie ik geen reden waarom hij Ihattaren niet op zou stellen.
En wanneer een hele organisatie inmiddels wel klaar is met een speler uit de eigen jeugd moet je het denk ik veel bonter maken dan dat je het alleen niet kan vinden met de hoofdtrainer.
Op een gegeven moment kwam bijvoorbeeld naar buiten dat iemand als Affelay (met wie hij in het verleden dagelijks mee reed naar de training voordat hij zijn rijbewijs had) zijn handen van hem had afgetrokken omdat hij er wel klaar mee was (dat zal toch ook niet iemand geweest zijn met warme gevoelens voor Schmidt).

Ik ben benieuwd naar het afscheidsbericht van Ihattaren zelf, mocht die komen natuurlijk.

31 augustus 2021 om 16:29

Het zou hem sieren om zelfreflectie te tonen. Tot op heden is het oorverdovend stil.

31 augustus 2021 om 16:52

Hij heeft een bericht geplaatst op instagram. Weet niet precies wat jullie ervan verwacht hadden, maar het is politiek correct: bedankt alles en iedereen voor de steun.

31 augustus 2021 om 17:02

Ik zie het net. Gaat weinig de diepte in maar op zich prima bericht.

Mooi gebaar van PSV. Voetbal zoals zo vele sporten is gewoon een business. Soms werkt het zakelijk gezien niet en dan moet je keuzes maken. Al het supporters sentiment (zoals sommige supporters met bijvoorbeeld Onana e.d.) geldt niet. Na vele jaren is dit gewoon het beste; niet uitgekomen zoals gehoopt… maar hopelijk voor Mo (en NL’s elftal!), kan hij zijn carrière weer op de rit krijgen.

Ik krijg er tranen van in m'n ogen...Het ga je goed Iha ik hoop dat je het goed gaat doen in Italië en wanneer je het gemaakt hebt terugkomt naar Eindhoven om ons in de herfst van je carrière toch nog te laten genieten in Eindhoven 😢

Jongen van de club zonde dat die clown van een Schmidt niet kan omgaan met Mo ik wens hem veel succes in Italië ook wel lekker voor hem lekker in een nieuw land nieuwe omgeving en zonder alle media die je wekelijks volgt het ga je goed Mo ik heb in ieder geval heel veel vertrouwen dat je gaat slagen !

31 augustus 2021 om 15:21

Haha, want Mo is hier niet schuldig aan? Als topvoetballer met zulk salaris moet je gewoon hard werken, hoeveel talent je ook hebt. Heeft niet aan Schmidt gelegen. Andere talenten lukt het wel om minuten te maken: Obispo, Madueke, Teze, Vertessen, Gakpo

31 augustus 2021 om 15:22

Selectie en jeugd bij elkaar 30-40 man? Nog geen geluiden gehoord dat andere spelers hem een clown vinden. Zou het dan echt alleen aan Schmidt liggen?

31 augustus 2021 om 15:22

Schmidt had nadat hij 7 kg te zwaar terug kwam afgesproken om elke dag individueel te trainen met ihattaren. Schmidt moest daar elke dag om 6 uur vanuit duitsland vertrekken. Vervolgens kwam ihattaren regelmatig niet opdagen. Nu is ie weer te zwaar volgens de voorzitter van Monaco. Hopelijk doet een nieuwe omgeving hem goed. Maar tis niet alleen Schmidt zn schuld. De andere jongeren doen het uitstekend en de meesten maken progressie.

31 augustus 2021 om 19:16

Zonder sarcasme hoor, maar hoe weet jij dit soort details? Ik heb dit nergens gelezen namelijk...

Overigens past het helemaal in het plaatje. Als ik de teksten van Lars Unnerstal lees, impliceert-ie nog meer dan hij zegt. En bevestigt hij zonder shaming het beeld van een jongen die (nog) niet in staat is om offers te maken of zich op zijn minst aan de teamdiscipline te conformeren. Intussen zie je leeftijdsgenoten als Teze, Obispo, Gakpo en Madueke flinke stappen maken en kun je uit de interviews met Ledezma eveneens opmaken hoe blij hij is voor PSV te mogen uitkomen. PSV heeft een enorme staf en er is één speler bij die om de haverklap buiten de pot pist. Zouden al die mensen het dan verkeerd zien of het verkeerd aanpakken?

Als ik eerlijk ben doet dit toch pijn als k.deze beelden zie.. Hoe mooi kon ie stappen maken onder Gotze, Madueke bij m. Zijn tijd zou zeker nog komen bij PSV ,tis geen badguy. Eerder een boefje met puberstreken. Hopelijk komt het allemaal goed op den duur. Voorbeelden hoe het niet moet zijn er genoeg. Er zal stevige arbeid geleverd moeten worden. Succes Mo.

31 augustus 2021 om 15:23

Zijn tijd zou niet komen, met Gotze, Madueke en Ihatteren had je een enorm aanvallend ingestelde ploeg kunnen bouwen maar dat lijken mij nou juist niet de ambities die Schmidt voor ogen heeft, lekker behoudend spelen en je meest creatieve speler eruit halen wanneer er het meest toe doet is zijn stijl.

31 augustus 2021 om 15:29

Caramba, Gotze loopt uit z'n contract dit jaar. Madueke zal geen jaren blijven gezien zn progressie. 1 van die 2 had ie kunnen opvolgen. Heeft in de voorbereiding even veel speeltijd gehad als die 2. Tegen Gala kwam ie er niet in omdat de linksback van hun steeds ging en Mo nog niet het type is dat er achteraan gaat. PSV speelt minstens 50 wedstrijden. Tegen de Nec s Nac s Willem II s had ie echt wel speeltijd gehad om te kunnen doorgroeien. Hij had misschien nog even geduld moeten hebben. Maar persoonlijk voor hem is dit een geweldige stap. Hopelijk doet ie er wat mee.

31 augustus 2021 om 15:40

Je maakt valide punten maar ik denk dat Schmidt niet in hem geloofd en dat hij die kans nooit zou krijgen anders had hij wel wat speeltijd gekregen tegen tegenstanders als Ajax. Zonder vertrouwen ga je ook niet beter voetballen en Ihattaren lijkt me juist een gevoelspersoon die echt een klik moet hebben met zijn trainer.

31 augustus 2021 om 15:50

@ayCaramba. Zeg even eerlijk. Je hebt nog geen minuut van PSV gezien dit seizoen he? 'Behoudend spelen'. Loooool.

31 augustus 2021 om 15:50

Caramba, dat laatste is ie zeker. Zat in een kwetsbare situatie. Droevige familie omstandigheden op jonge leeftijd. Hopelijk kan ie t allemaal achter zich laten en wordt het niet een verhaal van een zakkenvuller wiens talent nooit echt uit gekomen is die dan weer een jaartje Spanje speelt, dan weer Frankrijk en uiteindelijk in de subtop van Turkije beland. Van mij mag ie de nieuwe Zidane worden bij Juventus. Dat lijkt me veel beter. Voor iedereen. Hij s nog kind,lijkt een verlate puber enerzijds. Tis geen slecht jong,zeker niet.

Jammer dat het zo moet lopen. Maar ik wens hem alle succes bij Juventus. Hopelijk dat hij het daar gaat maken, want voetballen kan die zeker wel.

Hoop dat hij zichzelf weer terugvind met deze nieuwe stap! Vond t tot een jaar anderhalf jaar echt een leuk ventje en leek echt een goede kop op te zitten. Hoop dat hij dat weer terug kan pakken, dan kan hij het nog ver schoppen, want echt een talentvolle jongen

31 augustus 2021 om 15:30

Ik vrees juist dat het nu heel snel klaar kan zijn met Mo en dat we hem snel terug zien in de eredivisie. Hij heeft een paar leuke wedstrijden gespeeld en daarna echt helemaal niks laten zien de enige reden dat Juve hem oppikt is omdat Mo een zaakwaarnemer heeft die zelfs de koffiejuffrouw nog bij een topclub naar binnen kan praten. Om de top te halen moet je niet alleen talent hebben maar ook een goede mentaliteit en daar ligt het probleem net. Ik vond bijv Bakalli ook echt super leuk spelen bij Psv daarna niks meer van hem gezien en zo zijn er meer voorbeelden. Ik gun Mo het beste maar als er niks veranderd zie ik hem over een paar jaar bij Utrecht of Vitesse spelen.

Goed gesproken door JdJ en een prachtig filmpje voor op de socials. Ik heb er ook weinig aan tot te voegen (en heb alles al wel gezegd onder de eerdere artikelen hierover natuurlijk). Fijn dat er nog op een enigszins waardige manier uit elkaar wordt gegaan.

Een talent met een verrot mentaliteit gaat nooit een topspeler worden, in het voetbal heb je een geweldig mentaliteit nodig wil je ver komen. Als Psver doet het pijn maar dit is natuurlijk het beste voor alle partijen, succes in Italie Mo.

31 augustus 2021 om 15:23

Heeft hij niet altijd gehad natuurlijk (hoop ik) en hij is nog jong genoeg om het licht te zien

31 augustus 2021 om 15:26

Mentaliteit kan je net zoals alles trainen. Mentaliteit en discipline gaat om keuzes maken en laten en dit vol houden voor een langere periode. Het is natuurlijk ook wat hij zelf wil, wil hij zo snel mogelijk veel geld verdienen dan kan ie lekker overal aan modderen en 10/20 mil bij elkaar voetballen. Wil hij echt naam maken en een legacy opbouwen dan moet hij echt meer verantwoordelijkheid nemen voor zijn carriere en zijn mentaliteit verbeteren.

31 augustus 2021 om 15:45

@barcalover123 Denk niet dat ik het daarmee eens kan zijn. Mentaliteit train je niet, dat heb je of dat heb je niet vind ik. De ene voetballer werkt ontzettend hard, geeft 100 procent op trainingen, geeft 100 procent wanneer hij de kans krijgt in het veld en zeikt vrijwel nooit (dumfries, Weghorst). De andere gooit er met de pet na op traningen, verwacht dat hij altijd in de basis moet staan en zeikt altijd wanneer dit niet gebeurt (ihattaren, Bakkali, Labyad).

31 augustus 2021 om 16:03

@Aguerooo: Oneens. Mentaliteit komt, mi. voornamelijk uit opvoeding. Wat heb je meegemaakt, wat heb je gezien. Dat betekent dus dat het trainbaar is. Net als alles wordt dit overigens moeilijker hoe langer je er mee wacht. Of, zoals de verhalen bij Mo gaan, hoe langer je verkeerd getraind wordt.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben over het algemeen wel fan van de 'aai over de bol' cultuur die bij ons schijnt te leven, maar sommige mensen hebben een andere aanpak nodig. Dit lijkt ook het geval bij Mo. Was hij minder gepampert in de jeugd, of, in ieder geval, meer voorbereid op de harde lessen die altijd zouden volgen wanneer hij de stap naar het eerste zou maken, had hij misschien een grotere kans van slagen.

Wel ben ik het met je eens dat dit in de eerste instantie uit de speler moet komen, maar heb je nooit geleerd om te werken, dan zal het met het jaar moeilijker worden om zelf de correcte werkethiek op te brengen.

31 augustus 2021 om 16:04

Beiden klein beetje gelijk. Je temperament erf je. De mate waarin je dat hebt hangt echt van je ouders af. Je karakter wordt vanaf dag 0 gevormd. Alles is trainbaar, maar voor sommigen zijn bepaalde eigenschappen uitdagender dan voor anderen. In principe komt het er op neer dat je alles wel kunt leren/trainen. Voor sommigen kost het alleen meer energie en tijd.

31 augustus 2021 om 16:09

@aguerooo ik denk dat ik daar wel een voorbeeld van ben. Op de middelbare school was ik zo lui als wat en stelde ik alles uit en was wat dat betreft net als Mo een beetje een ''irritante puber''. Op gegeven moment kwam er een moment dat je stil staat bij wat je wil en wat je doelen in het leven zijn en ga je kijken naar hoe je dit kan behalen. Mijn motivatie en discipline zijn zeker verbeterd over de afgelopen 5 jaar en ik geloof goed dat dit ook voor Mo zo kan zijn. Mo moet gewoon echt bij zich zelf te rade gaan wat hij graag wil en de knop om zetten. Kan hij het niet dan is Mo een voorbeeld van iemand die niet bereid is om te vechten voor het gene wat ie wil. Motivatie komt sws met vlagen en is niet het gene wat je nodig hebt om je doelen te behalen. Het gaat om duidelijk doel voor ogen te hebben en de juiste keuzen (blijven) maken om dit te behalen. De ene dag ben je meer gemotiveerd dan de ander maar dan is het juist belangrijk om nog steeds tussen de juiste keuzes te maken. Het is aan Mo om dit te laten zien de komende periode.

31 augustus 2021 om 16:41

Als je benoemd dat mentaliteit uit opvoeding komt en je dat ziet als trainen ben ik het mee eens, het ligt er een beetje aan hoe je bent opgevoed etc. Dat weten wij van Mo natuurlijk allemaal niet.

Echter vind ik dat wanneer je 19 bent en alle handen toegereikt krijgt van je club, trainer en medespelers om te werken aan je mentaliteit en te groeien bij de club terwijl je geld verdient(!), maar het dan niet accepteert, dan is er toch wel iets goed mis met de mentaliteit van die persoon hoor. Als je al zoveel kansen hebt gekregen om jezelf te verbeteren, waarom pakt hij het niet aan? Ooit houd het een keer op he, hij moet bij Juve niet gaan denken dat hij daar ook vanalles toegereikt gaat krijgen, integendeel zelfs. Hij zal het nu echt helemaal zelf moeten gaan doen in een compleet onbekende omgeving (kunt je als iets postiefs zien). Ik blijf mijn twijfels houden en denk dat hij gewoon het pad van Bakkali en Labyad gaat volgen, helaas.

@barcalover123 Ik vind trouwens een voetballer ook wel een andere verhaal als een irritante puber haha. Als irritante puber zal je wel iets moeten want je verdient geen geld, dat was iig voor mij de motivatie destijds want ik zat in hetzelfde bootje haha Mo die verdient al heel wat dus ookal gooit hij er met de pet na, financieel gaat hij nooit echt problemen krijgen. Ik snap je vergelijking overigens wel. Mo zal het allemaal zelf moeten gaan doen, en ik wens hem veel succes, hoop uiteraard dat hij alsnog zal slagen.

31 augustus 2021 om 17:37

Ik weet niet of je mentaliteit kan trainen, maar je kan hem wel verranderen.
Zonder dat je ineens een compleet andere mentaliteit hebt kunnen spelers best anders gaan leven.
Er zijn voorbeelden genoeg van spelers die "de knop" omzetten en wel ineens vaker het krachthonk in gingen, meer op hun voeding gingen letten op op een andere manier meer voor hun sport zijn gaan leven.
Voor mijn gevoel is dat ook een van de factoren waardoor sommige spelers het juist wel of juist niet redden als prof.
Ihattaren is nog jong genoeg om de top te halen als hij die knop nu om kan/wil zetten.

Mooi filmpje. Het ga je goed Mo, al het beste bij je nieuwe club. Heel jammer dat het bij ons zo liep.

Het blijft jammer vind ik. Ik kan me zijn goeie momenten nog allemaal goed herinneren. Zijn acties, goals en leuke/spontane interviews. Iedereen bij PSV dacht een pareltje in huis te hebben. Helaas is het, mede door zijn eigen mentaliteit, anders gelopen. Al met al denk ik dat heel veel mensen (waaronder ikzelf) oprecht hopen dat het allemaal goed gaat komen. Succes Mo!

Zonde hij is ook de dupe geworden van dat er vorig jaar geen ervaren spelers de baas waren in de kleedkamer. Hij was te snel het mannetje en dacht dat hij er al was. Alles is fout gegaan. Voor alle partijen beter zo.

Ik vind dit ventje zelfs geen afscheidsfilmpje waard. Ondankbaar jong voor alle jaren die er in hem geinvesteerd zijn. Snap Juventus wel om het voor een klein bedrag te proberen maar zonder mentaliteit lijkt het me sterk dat hij het in de top gaat maken. Voetballend natuurlijk goed maar we moeten ook niet doen alsof dit de nieuwe Messi is want er ontbreekt genoeg aan. Dus denk dat ze bij PSV blij mogen zijn met dit vertrek.

31 augustus 2021 om 15:32

Laat je hart toch niet zo vullen met haat. Ihatarren is ook maar een klein jochie nog. Ik weet zeker dat hij later ook terugdenkt over deze periode als eentje waar hij ook zelf schuld aan had en waarschijnlijk ook spijt zal hebben. Uiteindelijk, moet je ook weer door. Als club en als speler. En laten we hem gewoon het beste wensen. Hopelijk groeit hij bij Juve als speler en persoon.

Gruwelijke speler blijft het! Als je die beelden ziet uit zijn jeugd deze gozer kan gewoon heel goed voetballen. Succes mo het ga je goed.

Hopelijk gaat Mo zijn belofte nog waarmaken in Italië. Dit is voor beide partijen beter nu. Mo kan met een schone lei beginnen en PSV kan door. Want ik heb me de laatste tijd wel geergerd aan mensen die zeggen dat Schmidt Mo zo heeft afgevallen. Hij vond Mo niet goed genoeg voor de basis, normaal hoor je dan misschien een keer een vraag over. Maar bij Schmidt werd letterlijk bij elk interview naar Ihataren gevraagd. Als je dan geen antwoord geeft is het ook niet goed. Stel je eens voor dat ten Hag vorig jaar bij elk interview gevraagd werd waarom Neres niet speelde of Advocaat over Haps. Dit was echt een hele rare situatie die ook echt door de media is gecreeerd. Het is helemaal niet gek dat een jongen van 19 een tijdje niet speelt omdat hij even een terugval heeft, zeker gezien de omstandigheden. Maar in dit geval viel om een of andere manier elke keer heel Nederland er overheen. Er zijn aan alle kanten fouten gemaakt maar de media mag ook wel in de spiegel kijken.

Tuurlijk mag Mo de hand zelf wel in eigen boezem steken, maar ik krijg toch wel een beetje een nare nasmaak van dit filmpje. Mo sprak altijd uit PSV een hoop op te willen leveren, was een kind van de club en hij is door een passant eruit gewerkt. Een passant die tot nu toe nog niks bereikt heeft bij PSV en je grootste talent professioneel weg pest. Niet alles wat Mo deed verdiende een schoonheidsprijs wat betreft zijn instelling, maar je mag toch wel stellen dat dit zonder deze rare Duitse vogel niet gebeurd was.

31 augustus 2021 om 15:43



Ik ben het met je eens dat er door Schmidt ook echt fouten zijn gemaakt maar je vergeet er ook bij te vertellen dat PSV al 2 jaar bezig was met het proberen om Mo zijn contract te verlengen wat steeds niet gebeurde. En in Nederland was het om een af andere reden verboden om Ihateren reserve te zetten. Ik was het er ook niet altijd mee eens maar een coach mag gewoon een andere keuze maken toch. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er bij elk interview gevraagd werd waarom een talent van 19 die om begrijpelijke reden in een vorm dip zat niet speelde. Men vergeet vaak ook dat Mo vorig jaar gewoon heel veel gespeeld heeft en daar in mijn mening niet echt een basisplaats afgedwongen heeft. Ik denk als Mo had bijgetekend en zich had geschikt in de teamdiscipline zoals Madueke Gakpo dat hij over 1 of 2 jaar gewoon een basisspeler was geweest als 21 jarige en een mooie tranfer had kunnen maken en door de voordeur had kunnen vertrekken. Het is helaas anders gelopen. Hopelijk leren alle partijen er iets van en kan gaat het in de toekomst beter

Ik hoop dat ze bij Juventus iemand hebben die eens goed met deze jongen gaat zitten en eens alles door gaat spreken. Voetballen kan hij, talent heeft hij zeker. Maar er moet in zijn leven wel iets drastisch veranderen wil hij nog een beetje carriere maken. Op papier klinkt het leuk, bij Juventus onder contract staan, maar als je bij PSV al niet aan de bak komt moet je wel echt een paar tandjes bij zetten om aanspraak te maken bij Juventus. Wellicht is juist deze overgang precies de stap die hij nodig heeft om z'n instelling te veranderen, maar ik ben zeer benieuwd. Helaas is met zulke jongens te vaak gebleken dat ze over 3-4 jaar opduiken bij een middenmotor in de Eredivisie en dan is hun toppunt eigenlijk al weer geweest. Maar ik laat me graag verrassen.

Ik denk niet dat Ihateren hierop zit te wachten.
De zin, die ik vaker voorbij zie komen, dat hij na corona (alsof het voorbij is, maar dit terzijde), nooit meer zijn oude vorm heeft weten te bereiken impliceert in mijn ogen dat corona (deels) schuldig is aan wat Ihataren is overkomen.
Schmidt en hij is de eerst schuldige, (de leiding van Psv niet buiten gesloten) is de oorzaak en niets anders.
Waarom? Waarom?
Malen mocht, ook al zat hij heel goed in de wedstrijd, geen wedstrijd afmaken. Hij werd gespaard, hij was moe Niemand, inclusief Malen begreep het. Psv beste man het afgelopen seizoen
Madueke is de volgende, ook hij wordt naar de kant gehaald. Hoe stompzinnig, de man die in de kleine ruimte iets kan, die een mooi en goed schot heeft wordt gewisseld voor een loper, terwijl de Portugezen je geen ruimte geven.
Eindconclusie
Schmidt kan alleen werken met eenheidsworsten (en spelers die hij heeft gehaald).
Ik schrijf niet dat hij een waardeloze trainer is, maar wel dat hij onmenselijk is en het spel toch niet goed genoeg ziet. Maar ja, deed hij dit wel dan zat hij niet in China en nu bij Psv

Leuk voor hem dat hij naar Juventus kan, maar ik vraag me wel af wat hij daar te zoeken heeft?
Zal voor hem een moeilijke uitdaging worden, bij een club die nog meer van hem verwacht dan dat PSV doet.

Het zou fijn zijn als hij zich nog verder weet te ontwikkelen en een topper wordt, dat kunnen we in de toekomst wel weer gebruiken voor het Nederlands elftal. Ik ben echter bang dat hij dit niet meer gaat laten zien en dat hij de komende jaren van club naar club verhuisd en steeds een niveautje lager terecht komt, zoals wel vaker gebeurt is met talenten die in het buitenland niet tot bloei komen.

Het blijft toch eeuwig zonde. Ik had hem zo graag zien schitteren in Eindhoven, helaas is dat maar ongeveer 1 jaar geweest.
Ihattaren is in mijn ogen het grootste talent wat psv heeft voortgebracht met voetbal technische kwaliteiten.
Iedere keer ging ik weer naar het stadion in de tijd van van Bommel voor ihattaren. Het spel van psv was waardeloos maar ik wist wanneer ihattaren aan de bal zou komen dat ik dan zou genieten, dat er iets zou gebeuren. Hoe deze jongen een bal kan behandelen was van ongekende klasse. Helaas is zijn enorme potentie ook zijn valkuil geweest. Wij als supporters maar ook de media heeft hier aan bijgedragen. Ihattaren was/is mentaal niet klaar om met zoveel druk om te gaan. Tuurlijk is dat ook Mo zijn eigen schuld. Hij heeft de afgelopen maanden foute keuzes gemaakt en vorige jaar zomer ook een foute indruk achter gelaten.
Ik hoop zo dat we nog van jou mogen gaan genieten, dat je je potentie door ontwikkelend om vervolgens een klasbak te worden. Ik ga je sowieso blijven volgen. Helaas is dit niet meer bij PSV maar voor beide partijen wel de beste oplossing om uit elkaar te gaan.

Succes gewenst en hopelijk zie wij je als supporters je nog ooit terug in een psv shirt!

31 augustus 2021 om 15:55

Hier sluit ik me bij aan. Wat een balbehandeling heeft ie. Onder van Bommel onbezonnen. Misschien onder Schmidt teveel aan opdrachten gebonden. Tijd zal het leren. 2x te zwaar terug komen is natuurlijk niet professioneel maar tis nog niet te laat om een doorbraak te maken.

Nu is het aan Ihattaren om te bewijzen dat Schmidt de boosdoener was en niet hij. Hoop dat het er nog uitkomt bij hem al betwijfel ik dat ten zeerste.

Blijft ontzettend jammer dat zo'n talent, waar op vrij jonge leeftijd van alles gebeurde, zo weinig heeft kunnen laten zien. Het zal allemaal wel zo zijn redenen hebben, maar stiekem had ik hem graag wel eens bij Ajax of een andere NL club willen zien.

Puur om hem uit zijn "vertrouwde" omgeving te halen en kijken hoe hij zou reageren op andere prikkels.

Het had allemaal anders kunnen lopen. Helaas, ik ben bang dat dit een Ouasim Bouy verhaal gaat worden. Gekocht door Juventus maar wordt aan allerlei clubs verhuurd en paar jaar later zien we hem weer doodleuk terug in de Eredivisie bij een Willem II ofzo of PEC Zwolle. Doodzonde, had veel kunnen spelen bij PSV met de juiste instelling nu Schmidt met een soort 10 speelt want Gotze kan niet alles spelen. Maar goed, het gaat hem goed in Italie. Succes.

Bekijk interview Ricardo Moniz met VI op YouTube en je hebt alle antwoorden. Echt een kijktip! Hij gaat daar in op zijn vertrek bij RB Salzburg en over Roger Schmidt die hem toendertijd opvolgde. Schmidt is toen gaan doorselecteren en je heeft alle creatieve spelers en stylisten eruit gewerkt daar. Die zijn niet geschikt voor het systeem wat Schmidt is wil spelen, veel pressing. Echt een zeer goed interview met Moniz legt het heel duidelijk uit. Gaf ook toen al aan dat Mo en Schmidt nooit zou gaan werken. Na het zien van die interview is het voor mij ook duidelijk dat Schmidt en Mo niet bij elkaar passen gewoon 2 verschillende werelden. Onder een andere trainer met andere spelvisie was het niet zo gelopen denk ik. Maar PSV kiest voor Schmidt dat is hun goed recht. In het eerste jaar bij Salzburg liep het ook niet met Schmidt maar na het doorselecteren speelde ze het 2e jaar oa Ajax en Bayern Munchen van de mat. Schmidt en PSV hadden gelijk bij zijn komst al moeten zeggen dat Ihatarren niet past bij zijn speelwijze. Dat had die jongen toen al een transfer kunnen maken en had zijn ontwikkeling niet gestagneerd. Maar PSV dacht natuurlijk aan zijn marktwaarde en nu zijn beide partijen er niks mee opgeschoten. Ondanks de ziekmeldingen van Ihatarren en het laten afweten op mentaal weten geef ik het die jongen te doen. Zo jong helemaal opgehemeld en dan zijn vader verliezen en door iedereen inclusief van de Looij afgeschreven worden. Is denk ik voor een 18-19 jarige knul moeilijk te verwerken. Hoop dat hij zich herpakt in Italie en dat hij volwassener wordt en alles wat die meegemaakt heeft als motivatiefactor gebruikt en nog beter en sterker eruitkomt. Vooral op mentaal vlak.

31 augustus 2021 om 23:37

Gotze is natuurlijk geen stylist? Vind het allemaal zo onzin wat je hier loopt te verkondigen en wat Moniz zit te brabbelen in die interview. Welk sub of top club speelt nog met een luie nummer 10? Voetbal evalueert die oziltjes van deze wereld gaan het simpel weg niet meer redden in de top. Naast dat je zo enorm goed moet zijn word er fysieke arbeid verwacht en rendement anders word je overlopen.
Alleen de top 5 in de wereld qua spelers zullen misschien wat minder fysieke vermogen in de wedstrijd mogen leggen. Maar als tegen prestatie score die iedere wedstrijd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren