Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Wouter Burger kan Feyenoord definitief verlaten door concrete interesse

Laatste update:

Wouter Burger vertrekt mogelijk definitief bij Feyenoord. Het doorgaans goed ingevoerde Feyenoord Transfermarkt meldt dat FC Basel zich in De Kuip heeft gemeld voor de twintigjarige middenvelder, wiens contract in Rotterdam doorloopt tot aan de zomer van 2023.

Volgens het Twitter-account gaan technisch directeur Frank Arnesen en de topclub uit Zwitserland nog in onderhandeling. Er zou worden ingezet op een transfersom van minimaal een miljoen euro. Zijn marktwaarde wordt door Transfermarkt geschat op 700.000 euro. Mochten alle betrokken partijen het eens worden over de voorwaarden, dan komt er een definitief einde aan het jarenlange dienstverband van Burger bij Feyenoord. Bij Basel kan hij komen samen te spelen met Ricky van Wolfswinkel.

De middenvelder maakte in de zomer van 2013 de overstap van de jeugdopleiding van Excelsior naar Feyenoord. Tot een grote doorbraak in De Kuip kwam het niet. In de tweede helft van het seizoen 2019/20 werd hij verhuurd aan Excelsior, terwijl hij afgelopen seizoen op huurbasis uitkwam voor Sparta Rotterdam. Onder trainer Henk Fraser kwam hij tot negentien Eredivisie-optredens en twee doelpunten.

Mocht Burger naar FC Basel vertrekken, dan is hij de tweede Feyenoorder die in korte tijd aan een Zwitserse club wordt verkocht. Jordy Wehrmann maakt namelijk definitief de overstap naar FC Luzern, de club waar hij het afgelopen jaar aan werd verhuurd. Verder zijn Nicolai Jörgensen en Steven Berghuis op weg naar de uitgang bij Feyenoord. Laatstgenoemde staat voor een pikante overstap naar Ajax.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Weer een miljoen binnensprokkelen voor Feyenoord. Gaat lekker

Maar heeft Feyenoord ook nog interesse in v Wolfswinkel? Lees net zijn naam in het artikel. Feyenoord heeft al lang interesse in hem. Benieuwd of dat nog steeds zo is.

29 juni 2021 om 08:43

Ik volghet zwitserse voetbal niet. Rickie heeft natuurlijk een zware hoofdoperatie gehad en ik heb geen idee hoe hij daarna speelt. Dus of Feyenoord nog interesse heeft ...

29 juni 2021 om 09:10

Na de misgelopen transfer in 2019 is van Wolfswinkel eigenlijk niet meer in verband gebracht met Feyenoord. En dit seizoen schipperde hij tussen bank en basis met als resultaat maar 2 goals, dus het lijkt me zeer sterk dat daar nog interesse in is.

29 juni 2021 om 09:29

Ik heb qua spitsen tot nu toe alleen Mulattieri, Eren Dinkci en Sam Lammers voorbij zien komen.

Kennelijk staat ie er toch niet zo heel goed op dan in De Kuip. Zonde, want het leek een goed talent. Ik geloof wel dat Slot juist dit soort talenten wil laten doorbreken, dus als ie mag vertrekken is dat ook een teken aan de wand.

29 juni 2021 om 08:43

Zit weinig gif in die jongen. Heeft een prima balbehandeling opzich, maar dat is het zo.

Ik schat Werhmann en El Bouchataoui veel hoger in.

29 juni 2021 om 09:00

Hij kon niet eens een basisplaats afdwingen bij Sparta

29 juni 2021 om 09:57

Of bij Excelsior in de KKD.

Direct afscheid van nemen. Hij kwam nog te kort voor Sparta.
Antonucci zal zijn plek prima kunnen overnemen.

29 juni 2021 om 09:24

Kijkt men wel eerst naar zijn statistieken? Hij heeft 20 wedstrijden gespeeld bij Sparta wat boven de norm heeft gepresteerd. En je vergelijkt nu 2 verschillende soorten spelers.

Het zou ontzettend dom zijn om hem te verkopen. Verkoop nou diemers en etc. Dan kan je wat gaan bouwen. Met spelers zonder rek is het weer kansloos seizoen. Ik hoop dat er meer talenten doorbreken bij Slot.

29 juni 2021 om 11:42

Feyenoord zou ook het liefst Diemers en Texeira weg doen voor meer dan 1 miljoen samen, er is alleen geen interesse voor die 2 en dan houdt het op..

29 juni 2021 om 11:55

Sorry hoor, maar Burger is echt een speler die te kort komt voor subtop eredivisie. En Antonnuci en Burger zijn beide centrale middenvelders die graag in de ruimte komen aanvallend.

Maar het ergste is dat je naast Burger ook eerlijk moet zijn en afscheid moet nemen van Diemers, Texeira

Je houd over: Fer, Antonucci, Toornstra, Achraf El Bouchataoui, Kokcu en Til
Poeeh... dat is erg mager
Fer kan het niet meer belopen, Kokcu zal vertrekken denk ik

De leegloop is begonnen bij Feyenoord. Hij heeft leuke dingen laten zien, maar voor de (nederlandse) top, waar Feyenoord weer heen wil komt hij net tekort. Ben alleen benieuwd wat voor een betere speler je voor zijn transfersom kan kopen. Met burger weet je wat je hebt, met de aankoop van opnieuw een eredivisiespeler uit de subtop moet je maar weer afwachten wat het wordt. Ik laat me verrassen.

29 juni 2021 om 08:45

Je hoeft niets voor hem terug te kopen. Afgelopen seizoen was hij verhuurd en heb je hem ook niet gemist.

29 juni 2021 om 08:59

Er moet wel een voltallige en gelijkwaardige selectie komen. Dus er moet “iets” gekocht worden.

29 juni 2021 om 09:55

We hebben wel genoeg middenvelders rondlopen. Een goede spits is echt top prioriteit. De rest van de posities is wel op te vangen met jeugd

29 juni 2021 om 08:45

Er is niet perse een transfer terug nodig. Met de nodige centen die nu binnen gaan komen kan je beter 1-2 toppers halen. Spits + CV, die er direct staan als 4-5 halve aankopen. Ik krijg wel het vertrouwen terug in de leiding van Feyenoord. Verder heb je met Bijlow, Geertruida, Malacia, Aeb, Sinisterra, Kocku en eventuuel Senesi een prima basis. Jongens als Toornstra, Linssen en Haps voor de aanvulling van het team. Die Noor die overkomt lijkt me een prima backie op het eerste gezicht. Als we nog 8 miljoen binnen kunnen hengelen deze transferperiode graag een Cv+spits, het ziet er nog niet zo slecht uit.

29 juni 2021 om 09:01

Je moet toch een brede selectie hebben, je gaat europees spelen (hopelijk) en competitie en bekers. Dan heb je een brede selectie nodig. Het is ook niet zo dat we overspoeld worden door talent uit de jeugd, dus er zal toch geïnvesteerd moeten in meer dan een cv en spits.

29 juni 2021 om 09:05

Je hebt toch al een redelijk brede selectie? Haps,malacia - Hendriks, Senesi, Aankoop, Geertuida - Hall,holmgren - Aeb, Toornstra, Kocku, Diemers, Fer, Antonucci, Teixera - Sini,balde,linssen - Bozenik, Aaankoop, Bannis - Aankoop/hangende middenvelder.

29 juni 2021 om 09:32

Ja, als we zoals jij de aankopen die eventueel nog gedaan moeten worden gaan meetellen heb je inderdaad een brede selectie. Echter zijn die 3 spelers die jij aankoop noemt er nog niet en heb je dus geen brede selectie. Los van het feit dat als je dan toch door wilt selecteren ik eerder een Burger zou houden dan een Texeira.

29 juni 2021 om 09:38

Dat was de discussie helemaal niet. Ik geef aan dat we in ieder geval nog 2 aankopen moeten doen in mijn vorige reactie. Als ik de selectie uit teken kan er het beste nog een 3e bij. Dus zoals ik al aangaf, je hebt als je een CV en een spits op de kop tikt een goede brede selectie. Mocht er nog budget zijn of een buitenkans dan is een rechtsbuiten geen overbodige luxe.

29 juni 2021 om 10:07

Je telt Senesi nog mee, die zie ik wel weggaan. Ook Diemers zie ik nog vertrekken, is duidelijk te licht voor Feyenoord. Ook Kokcu staat in de belangstelling , dat zijn er al 3 minder. De jeugd moet je maar afwachten hoe dat onrwikkeld, ook ondef Slot.

29 juni 2021 om 10:15

@ronnie - Klopt, die staan wel in de belangstelling (minus Diemers), maar zolang die er 'gewoon' nog zijn volg ik Deenb wel; je hebt nu met alle beschikbare namen een toch wel brede selectie, waar nu de focus vooral op extra CV en spits moet liggen. Mocht iemand vertrekken, kan daar 1 op 1 natuurlijk gewoon een vervanger voor terugkomen.

29 juni 2021 om 10:15

Klopt inderdaad! Senesi mag/kan eventueel vertrekken dan komt er alleen maar meer budget vrij. In mijn opsomming ben ik Guus Til vergeten, komt natuurlijk ook over dit jaar. Zou eventueel het vertrek van Kocku op kunnen vangen. Het is allemaal nog niet zeker, maar wat ik meer wil aangeven is dat het allemaal nog niet zo dramatisch is wat er speelt bij ons cluppie. Qua selectie dan, bestuurlijk met het nieuwe stadion etc. blijft het een drama.

29 juni 2021 om 09:41

Dat is toch wat je wilt? Met Arnessen en Arno Slot slaat Feyenoord een nieuwe weg in. Met de inkomende transfersommen en de ruimte die vrijkomt in het salaris budget kan Feyenoord nu gaan bouwen aan een nieuwe team dat op een andere manier zal gaan spelen dan we de laatste jaren gezien hebben.

29 juni 2021 om 10:09

Jou redenatie klopt, in die zin dat je met de verkoop van enkele spelers, Zoals Senesi Kokcu en Bergkamp, geld vrij maakt voor nieuwe spelers maar ik zie nu al 2 jeugdspelers vertrekken. Terwijl degenen die geld vertegenwoordigen op Berghuis na nog nergens genoemd worden.

29 juni 2021 om 10:53

Klopt, maar is wat je met Burger hebt inderdaad geruststellend. Geeneens een basisplaats bij Sparta en komt ook niet in aanmerking voor Jong Oranje. Inderaad moet je niet met obscure plaatsvervangers als Texeira en Diemers op de proppen komen, sportief en financieel zit daar geen enkele rek in. Maar ook binnen de Eredivisie heb je echt wel spelers die je wat meer perspectief kunnen geven, voor een geringe investering. Zelf zou ik Sparta's Harroui graag op het middenveld zien bij Feyenoord, lijkt me Danilo een uitstekende aanvaller die je transfervrij kunt ophalen en hebben we met Itakura en Doekhi centrale verdedigers gezien het afgelopen seizoen die niet in Slots elftal niet zouden misstaan komend seizoen. Contracten van laatstgenoemden lopen volgend zomer af en zouden daarom niet duur hoeven zijn, terwijl gezien hun leeftijd en potentie (japans international, Nederlands jeugdinternational) het doorverkoopperspectief wat aantrekkelijker lijkt dan de Botteghins en Toornstra's die voorheen zonder blikken en blozen werd opgepikt.

Voor 1 miljoen een goede deal lijkt me. Kwam nog tekort voor Sparta, middelmaat ruimen. Antonucci, AEB komen volgend jaar definitief erbij op het middenveld.

Doe dit nou niet... We schrijven onze jeugdspelers veel te snel af en halen er dan middelmatige zooi voor terug.

We gaab nu Burger en Wehrman verkopen en blijven we met gasten als Diemers en Texeira zitten. Qua niveau scheelt het niet veel, maar die jonge gasten zit veel meer rek in. En als Fer CV wordt, wie is dan onze controleur op het middenveld? En wie is daarvoor de back-up? En ik heb echt niet de illusie dat we een briljante transfer gaan doen, want dat doen we bijna nooit en er is geen geld. Dus hou dan vast aan je jeugd!

Bovendien zie ik echt wel wat in Burger. Techniek is prima en de kop erop ook. Handelingssnelheid moet omhoog, maar dat gaat echt wel komen. En dat lange lichaam wordt ook steeds sterker.

29 juni 2021 om 08:48

Slot heeft nu talenten gezien van de generatie Burger maar ook de lichting daaronder. Ik denk dat hij tot de conclusie is gekomen dat de talenten daaronder momenteel al beter zijn. Hartjes was afgelopen zaterdag de beste middenvelder en Milambo speelde ook prima. Milambo is natuurlijk nog maar 16, maar qua potentie geeft het wel iets aan. Ik denk dat Slot liever met deze gasten werkt dan met Burger, El Bouchataoui en Wehrmann.

29 juni 2021 om 08:56

Die lichting is twee generaties eronder en daar kun je de komende twee seizoenen toch nog niets van verwachten? En hoe lang traint Slot nu met die gasten? Die heeft echt nog niet zulke harde conclusies getrokken. Dat kan bijna niet.

29 juni 2021 om 09:03

Waarom kan je er niks van verwachten? Hartjes bijvoorbeeld is 18. Milambo is 16 maar loopt al jaren voor op zijn leeftijdsgenootjes. Ik sluit niet uit dat hij dit seizoen, met name eind van het seizoen, regelmatig op de bank zal zitten. Aankomende zaterdag weer een wedstrijd, eens zien hoe het er dan voor staat.

29 juni 2021 om 10:38

Nou ja, niets is overdreven, maar het ligt niet in de lijn der verwachting dat er dan al (potentiele) basisspelers zijn uit die lichting.

29 juni 2021 om 11:21

Die Milambo heeft in die 15 minuten tegen Gent al meteen mijn hart gestolen. Wat een rust aan de bal voor zo'n jong ventje! Van dat soort momenten kan ik toch wel intens genieten.

29 juni 2021 om 08:57

Feyenoord TM reageert op insta op z’n eigen bericht iets in de trend van ‘new 6 loading’. Denk dat er een transfer in de lucht hangt. Ben benieuwd. Verder wel met je eens dat je beter Diemers en Teixeira kunt lozen dan Burger. Jongen van de club en zit nog wel wat rek in, de twee eerdergenoemde zouden in de middenmoot ook niet opvallen.

29 juni 2021 om 09:11

Maar dat deed Burger toch ook niet bij Sparta, sterker nog, dat was een bankzitter. Feyenoord moet lekker doorselecteren.

29 juni 2021 om 14:34

Frenkie de Jong was ook bankzitter bij Willem II tijdens zijn verhuurperiode...

29 juni 2021 om 09:11

Sorry Weef, maar we hebben het over een speler die bij Sparta op de bank terecht kwam. Die bij Feyenoord al helemaal geen basisplek afdwong. Burger was populair bij de fanatieke aanhang omdat hij Feyenoord liederen luid meezong, maar kwalitatief was hij er gewoon nog niet en maakte hij niet de stappen die je hoopt dat hij maakt. Dan kan je wel eindeloos geduld hebben maar er moet ook een keer doorgeselecteerd worden.

29 juni 2021 om 09:17

Bij Sparta heeft hij echt veel te weinig kansen gehad. In de minuten die hij kreeg maakte hij vaak een betere indruk dan de meeste vaste middenvelders. Heeft de pech gehad dat de resultaten bij Sparta goed waren en dus geen noodzaak om te wisselen en omdat hij huur was moest hij zich extra bewijzen.

29 juni 2021 om 09:26

Ja sorry, maar dit gaat er voor mij niet in. Als je geen kans krijgt komt dat omdat je nog niet goed genoeg bent. Als Wouter Burger bij de eerste de beste training had bewezen dat hij een tandje hoger speelt dan het niveau van Sparta komt hij er echt wel in. Was niet het geval. Hoe kan Slot dan dit jaar op hem bouwen?

29 juni 2021 om 10:16

@weef:
Dat is altijd een dood doener..

Als je echtz o goed was zou je meer kansen krijgen en meer minuten maken. Iets wat bijv. Til zelf heel goed en netjes aangaf.
Die zei ook al sik het zelf gewoon beter had gedaan, had ik ook veel meer minuten gemaakt.

Ik had ergens wel hoop bij Burger na Sparta. Voetballen kan hij wel, maar zijn handeling snelheid was gewoon te laag. Bij Sparta ook niet echt stappen kunnen maken dan moet je verder.

Vind het zonde, want het is wel een echte Feyenoorder en erg sympathiek.

29 juni 2021 om 10:45

Tuurlijk, als hij er echt bovenuit gestoken was had hij meer speeltijd gehad. Helemaal mee eens. Maar als hij op zijn 20ste van vergelijkbaar niveau is van de basis van Sparta, dan is dat toch niet gezegd dat hij het niet kan redden bij Feyenoord? Tuurlijk is er een goede kans dat hij toch niet goed genoeg blijkt, maar ik vind het daar nu nog te vroeg voor. En wat zijn onze alternatieven?

Poeh, dat zou ik toch echt heel jammer vinden als 'ie nu al vertrekt. Deze jongen heeft nog veel meer in z'n mars en had echt gehoopt dat hij bij Feyenoord dit of volgend seizoen door kon gaan breken. Hoop ook wel dat er een goed doorverkooppercentage bij zit als hij voor rond dat miljoen gaat vertrekken.

Anderzijds meldde Feyenoordtm in de comments van z'n Instagram bericht dat er binnenkort een nieuwe '6' bijkomt (wss dan een basisspeler) en dan zal er toch geld vrijgemaakt moeten worden.

29 juni 2021 om 10:18

Had ook goed ehoop op hem. Hij miste handeling snelheid en hoopte dat hij bij Sparta flinke stappen kon maken. Maar zelf bij een Sparta dat geweldig draaide wist hij niet te imponeren en basis af te dwingen.

Dan moet je door selecteren als Feyenoord.

29 juni 2021 om 10:48

Ik had hem nu ook niet weggedaan.
Hij kan ook als CV Fungeren. Zolang de selectie niet rond is zou ik hem erbij houden.
Wordt geen basis bij Feyenoord hoor maar voor nu en voor de breedte meer dan prima.

Ik zie ook liever een Diemers en een Texeira eerst afhaken voordat we "talenten" van de hand gaan doen.

Er komt blijkbaar een nieuwe nummer 6 aan bij Feyenoord. Dat zou best wel eens Harroui kunnen zijn dus dan snap ik wel dat Burger weg mag.

29 juni 2021 om 09:38

Burger was al verhuurd en standaard wissel. Daar hoef je niet perse iemand voor te halen gezien je met Til en Antonucci al 2 spelers op het middenveld erbij hebt.

29 juni 2021 om 09:49

Nou ja, Til en Antonucci zijn natuurlijk veel aanvallender ingesteld, waar Burger meer daarachter speelt als CVM of box-to-box. Daar hou je nu Toornstra, Fer, el Bouchataoui en wellicht Hartjes voor over en Feyenoordtm heeft al gemeld dat er binnenkort een nieuwe nummer 6 aankomt. Of in elk geval lijkt te komen.

Jongens als Kokcu, Texeira en Diemers zullen eerder moeten strijden met Til en Antonucci.

29 juni 2021 om 11:15

Als er nog een 6 bij komt dan zal neem ik aan toch nog wel meer moeten vertrekken. Je hebt ook Teixeira en Diemers nog rondlopen.

29 juni 2021 om 11:18

Dat verwacht ik inderdaad ook. Het is erg druk op het middenveld, zeker aanvallend.

Dat fc Basel is wel flink afgegleden als ze het moeten hebben van Wout Burger. Die viel zelfs bij Sparta niet echt op. 1 miljoen is dan een prima deal voor Feyenoord

29 juni 2021 om 09:17

Afgelopen seizoen met 31 punten achterstand 2e geworden achter Young Boys en moesten zelfs nog echt knokken om die plek. Da's inderdaad allang niet meer het Basel van jaren terug.

29 juni 2021 om 10:22

Zo dan, dat is wel bizar inderdaad!
Weet nog wel dat Basel niet al te lang geleden keer op keer wistt e verbazen in de CL.

Burger komt wendbaarheid en handelingssnelheid tekort als middenvelder van Feyenoord. Verwacht dat Diemers en Texeira ook zullen vertrekken. Arnessen kan dan in lijn van Slot talentvolle middenvelders halen.

29 juni 2021 om 09:45

Ik hoop het van harte dat ze vertrekken maar die kans is niet zo groot toch? Welke club zal er voor hun komen? Of je moet ze kunnen verhuren waardoor je wellicht een deel van het salaris kwijt bent, maar dan nog zie ik het somber in of er wel een club komt.

29 juni 2021 om 12:05

We moeten ook niet doen alsof Feyenoord onderkant van de ladder is en dat er geen mindere clubs op de wereld zijn. Diemers is niet fantastisch maar misschien 2e divisie van Duitsland of bijvoorbeeld competitie zoals Oostenrijk of Zwitserland zou hij denk ik in de middenmoot prima mee kunnen. Ik weet niet wie zijn zaakwaarnemer is maar hij zou dat moeten regelen als hij mag vertrekken.

Texeira heeft wel een aardige cv, daar is denk ik vast wel wat mogelijk.

Wanneer je Burger voor een miljoen kunt verkopen altijd doen. De rest is zeker niet beter, maar ook niet slechter. Feyenoord zou eens naar Vincent Janssen moeten informeren. Zit nu in Mexico, maar speelt daar volgens mij niet overdreven veel. Een jaar huren met een optie tot koop. Ipv Jorgensen lijkt me dat een goede vervanger.

29 juni 2021 om 12:08

Janssen vond ik altijd een prima spits maar ik zou er nu niet meer aan beginnen. Ik hoop dat Arnesen via zijn nieuwe scouts spelers gaat halen die nog niet bekend zijn en daardoor goedkoper.

Burger heeft weinig indruk gemaakt bij Sparta. Toch zou ik hem niet direct weg doen. Ergens ben ik ook wel van hem gecharmeerd en hou ik hem liever bij de selectie, in tegenstelling tot Diemers. Ik had sowieso liever Wehrmann bij Feyenoord zien blijven dan had Burger direct mogen gaan van mij. Blijf het zonde vinden dat hij zo makkelijk weg is gegaan bij de club. Maar goed, Basel is wel een mooie club voor Burger. Laten we in ieder geval hopen dat als hij een transfer maakt, er een doorverkooppercentage bij zit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren