Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Koke slaat terug en wijst kritische Rafael van der Vaart op pijnlijke foto

Laatste update:

Spaans international Koke heeft gereageerd op kritiek van Rafael van der Vaart, die op zijn beurt kritisch was over het spel van de nationale ploeg van Spanje. De voormalig Oranje-international is allesbehalve onder de indruk van La Roja en liet dat na afloop van het 1-1 gelijkspel tegen Polen blijken tijdens zijn analyse bij de NOS. Koke grijpt terug naar de WK-finale van 2010.

Spanje begon het EK met een doelpuntloos gelijkspel tegen Zweden, waarna de remise tegen Polen volgde. Het team van Luis Enrique wacht derhalve nog op de eerste overwinning en hoopt die woensdagavond (18.00 uur) te boeken tegen Slowakije. Na de tweede groepswedstrijd bestond de kans dat Nederland in de achtste finales tegen Spanje zou spelen. “Laten we het hopen”, zei Van der Vaart. "Fluitend door, echt. Ik vind het een verschrikking: Spanje, jezus... Er zit eigenlijk niks in."

De woorden van Van der Vaart zijn aangekomen in Spanje, waar Koke in de radioshow El Partidazo de COPE werd gevraagd om een reactie. “Hij wil zijn momentje van glorie en die heeft hij ook gekregen", zei de middenvelder. "We zullen het in ons achterhoofd houden, ter motivatie. Ook voor het geval dat we later in het toernooi tegen Nederland spelen. Stel dat we dan van hen verliezen: dat kan, dat is voetbal. Onlangs speelden we al gelijk", aldus Koke, doelend op het oefenduel van november vorig jaar (1-1).

Oranje ‘gaat fluitend door’ tegen Spanje: ‘Het is een verschrikking’

Rafael van der Vaart is allesbehalve onder de indruk van de vorm van Spanje en hoopt dan ook op een ontmoeting met Oranje.Lees artikel

“We hebben Sergio Busquets in de ploeg. Hij won ooit een WK-finale van Nederland", aldus Koke, verwijzend naar de WK-finale van 2010. De eindstrijd in Zuid-Afrika werd destijds gewonnen door Spanje door een doelpunt van Andrés Iniesta vlak voor tijd. Van der Vaart kon een uithaal van de middenvelder destijds niet voorkomen. “Hier bij Las Rozas (hoofdkwartier van de nationale ploeg, red.) hangt een foto van Andrés Iniesta, met Van der Vaart ernaast..." Bij een overwinning op Slowakije plaatst Spanje zich rechtstreeks voor de volgende ronde, terwijl het bij een gelijkspel de volgende ronde bereikt als een van de beste nummers drie.

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1Zweden321027
2Spanje312055
3Slowakije3102-53
4Polen3012-21

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik heb sowieso het idee dat die analisten allemaal iets te graag hun mening extra dik willen aanzetten. Van der Vaart, van Hooijdonk, ze worden er niet sympathieker op door iedere zin die ze uitspreken nog met wat extra bombarie en superlatieven neer te zetten. Alhoewel in deze ik VdV nog wel kan volgen dat ik Spanje verre van indrukwekkend vind so far, maar claimen dat wij wel even fluitend doorgaan tegen ze is onzin.

22 juni 2021 om 09:47

Hier kan me volledig in vinden. Ik heb de wedstrijd van Spanje gewoon uitgezet. vroegaah kwam er echt dreiging uit het spel van Spanje. Dan was het wachten tot de goal viel met die enorme dominantie aan de bal. nu is het rondtikken om het rondtikken. Creativiteit is er amper. Koke heeft wel gelijk in deze zin, dit zal natuurlijk wel extra motivatie geven aan spanje mochten ze nederland treffen. Ik hou er wel van dat Koke lekker mee gaat met het vuurtje opstoken. Weer een beetje die rivaliteit als vroeger nederland-duitsland. betreft de analisten, van de vaart vind ik samen met theo janssen best een verademing. lekker iets minder politiek correct, wel kijk op voetbal, niet van dat VI gezever voor het roepen om het roepen. Wat je ziet is dat een analilst als Pierre zich geroepen voelt zich ook meer te moeten laten gelden.

22 juni 2021 om 09:55

Eens. Ik kan Koke wel volgen. Zulke respectloze teksten, lijken vooral een uiting van frustratie over zijn eigen dekkingsfout 11 jaar geleden. Toch het moment waar je bij van der Vaarts carriere direct, naast zijn ruzie met Zlatan, de frikandellen met Hartman en goede periode bij HSV, aan denkt. Spanje heeft 2 matige wedstrijden gespeeld, maar om dan als van der Vaart zo je gram te moeten halen, lijkt nergens op. Fluitend, tuurlijk Rafael.

22 juni 2021 om 11:48

Ik niet, stel je niet zo aan denk ik dan. Ze spelen echt dramatisch, accepteer dan de kritiek als een vent. Bijvoorbeeld zoals De Ligt. Helemaal zielig om te refereren naar 2010. Als analist, mag je toch een mening geven ondanks het verleden. Maar we zien het wel vaker bij ons team, ze vinden zichzelf allemaal zo goed.

22 juni 2021 om 12:35

Dat is het verschil inderdaad. Kunnen omgaan met kritiek of niet. Koke is wel een hele kleine speler wat dat betreft blijkbaar. Daar zit een hoop onzekerheid onder als je moet refereren aan 10 jaar geleden. Laat je voeten spreken denk ik dan. Van der Vaart is analist. Wat moet hij dan zeggen, dat Spanje goed is? Dat zijn ze nu eenmaal niet geweest. Kortom, eens met Vamos Sevilla en oneens met Peter van Arnhem. Matige reactie van een speler die tot nu toe matig speelt. Dat kan ik niet los van elkaar zien ook.

22 juni 2021 om 14:39

Ik noem het eenvoudigweg geen analyse of kritiek wat vd Vaart doet. Verschrikkelijk, zit niks in, spelers die geen beslissende bal kunnen geven, het liefste treft Nederland Spanje in de volgende ronde want daar wint Nederland fluitend van. Dat kan iedere zatlap in de kroeg roepen. Een analyse is voor mij een uitleg van patronen waarom die tot deze wedstrijd hebben geleidt. Kritiek biedt ruimte tot wat beter kan. Vd Vaart maakt van het Spaanse elftal een stel amateuristische prutsers die beter kunnen stoppen. Ik zou het minachting en belachelijk maken noemen.

22 juni 2021 om 16:44

Je hebt daar een punt, alleen de reactie van Koke is net zo triest. Je moet daar als speler lekker boven gaan staan en het laten zien op het veld. Anders gaan we echt niet door hoor.

22 juni 2021 om 10:56

Als het spel ruk is is het toch ruk? Wat moet VdV er dan van maken? Hij zei als analist gewoon wat iedereen thuis voor de buis ook zag

22 juni 2021 om 11:22

Het is misschien overdreven van Vdv, maar Spanje is toch ook gewoon heel slecht tot nu toe? Van Nederland zeggen we dat het makkelijk winnen is van slechte tegenstanders, maar mijn hemel wat doet Spanje het slecht tegen een paar zeer matige ploegen. Iemand noemt het ook respectloos, nou nou. Alsof we op TV alleen maar mooi weer mogen spelen. Als het slecht is, mag dat gezegd worden.

Ik vind de reactie van Koke trouwens erg opvallend. Waarom laat hij zich door VDV zo opnaaien dat hij zo pinnig reageert? Ik zou als ik speler van Spanje was me niet zo druk maken om een oud-voetballer uit Nederland. Ze kunnen beter in de spiegel kijken naar hun eigen spel, in plaats van gekunsteld motivatie zoeken uit externe bronnen, zoals nu Vdv. Alsof Spanje straks net een beetje extra graag van oranje wil winnen door deze uitspraken. Dan ben je echt niet goed met je vak bezig.

22 juni 2021 om 13:56

Ik vind Pierre niet zo van de superlatieven. Het is eigenlijk al heel wat als Pierre een hele zin fatsoenlijk weet uit te spreken, zonder over z'n woorden te struikelen. Van der Vaart is wel van de superlatieven (positief en negatief), maar die zegt ook maar wat. Die zegt alleen wat mensen willen horen, dooddoeners, standaar teksten, maar een echte mening heeft hij niet.

haha wat kleinzerig weer. T is toch ook gewoon waardeloos wat Spanje tot nu toe laat zien. Stel je voor dat iemand dat benoemt. En dan beginnen over een wk finale van 11 jaar geleden. Goh, misschien heeft Nederland 50 jaar geleden ook wel eens van Spanje verloren, wat heeft dat met dit toernooi te maken.
Echt....kritiek en voetballers, dat gaat zelden samen

22 juni 2021 om 09:57

Haha en alsof Van der Vaart voor heel Nederland spreekt. Overigens had Raf wel gewoon gelijk in dezen natuurlijk, wat betreft het spel van Spanje.

22 juni 2021 om 10:13

Ik kan me wel een heel dubieuze wedstrijd van Spanje tegen ik dacht Malta herinneren voor de kwalificatie van een EK. Nederland zou eruit liggen als Spanje met iets van 12-0 zou winnen. Winnen ze opeens met 13-1 of zoiets.

22 juni 2021 om 11:25

Ik vind het wel mooi dat hij het heeft over een prestatie van zijn team/landgenoten. Omdat hij zelf ook wel weet dat van der Vaart wel wat meer heeft bereikt in zijn carrière dan hij zelf heeft.

22 juni 2021 om 12:03

Wat heeft Van der Vaart meer bereikt dan? Een paar prijsjes in Nederland? Of Denemarken? Koke heeft meer grote prijzen gewonnen dan VdV

22 juni 2021 om 12:50

Hoe vaak is Koke talent van het jaar in Nederland geworden? Daar ga je al. Trouwens, golden boy is toch wel veelzeggend. Koke is een bronzen boy hooguit.

22 juni 2021 om 13:28

Inderdaad, laten we er een wedstrijd van maken wie er het hardst op zijn pik getrapt is. Kinderachtig wereldje waarin deze heren leven. Kunnen totaal geen kritiek hebben, en als je het doet ben je gelijk een hater. Weet verder niet hoe deze koke is, en zijn achtergrond ook niet, maar ook bij nederland hebben we van de snel geïrriteerde mannetjes lopen zoals een Depay die dan het hardst schreeuwen om racisme en respect. Bah bah en nog eens bah.

Zwakke reactie van Koke. Het is toch een feit dat Spanje voorlopig niet goed genoeg is en te weinig brengt?

22 juni 2021 om 09:42

Wat Nederland tot nu toe laat zien is ook niet echt sprankelend, dus dat Nederland fluitend Spanje verslaat ook dat slaat nergens op.

22 juni 2021 om 09:45

Nee dat is ook waar. Maar ik merk dat zich in NL al langzamerhand opnieuw een polonaise aan het vormen is na de 9 op 9 in de groepsfase😀

22 juni 2021 om 09:54

Toch grappig dat verschil in inzichten he Thenry_228. Jij ziet dat "in Nederland langzamerhand een polonaise aan het vormen is". Ik zie eigenlijk veel meer kritiek dan dat ik feeststemming zie. Zowel bij de analisten op tv, als in de kranten, als in mijn eigen omgeving. Ik denk dat er geen land ter wereld is waar men na twee gemiste eindrondes op rij zo enorm kritisch op de nationale ploeg is na 9 punten uit 3 duels in de groepsfase. Nederland loopt echt ab-so-luut nog geen polonaise, sterker nog: de publieke opinie is nog altijd overwegend negatief (gek genoeg).

22 juni 2021 om 10:13

Wat is daar gek aan sander? We hebben 3 teams verslagen die niet in de top 20 staan. Waarom zou je dan een polonaise gaan lopen?

22 juni 2021 om 10:26

Omdat zo’n toernooi een sportfeest is voor de supporters, daarom..

22 juni 2021 om 10:33

Ik zie niet zoveel mensen beweren dat Oranje fluitend Spanje verslaat. Maar niet echt sprankelend? Ik vind Nederland iig een stuk leuker spelen dan Spanje. Ze doen namelijk 1 ding een stuk beter: scoren.

Natuurlijk moet het allemaal nog iets beter en je ziet grotendeels nog een afwachtende houding bij de meeste fans. Maar als Spaanse fan zou ik me meer zorgen maken.

22 juni 2021 om 11:26

@wandering, Spanje heeft twee wedstrijden slecht gespeeld, en 2 punten gepakt. Nederland heeft drie wedstrijden gespeeld, 3 keer aanvallend prima gepresteerd, alleen verdedigend in de omschakeling gaat het nog niet goed.

Dat is toch een wereld van verschil? Die spanjaarden zouden een moord doen om te staan waar wij nu staan.

Natuurlijk, de woorden van Vdv, dat fluitend doorgaan, dat is niet letterlijk zo. Maar de strekking van zijn woorden is gewoon meer dan terecht.

22 juni 2021 om 15:46

@hazardinho: Ik zeg toch niet dat je de polonaise moet gaan lopen, of wel? Wel vind ik het vreemd dat de publieke opinie in Nederland zo super negatief is, negatiever dan nodig mijns inziens. Niet voor niets ook dat Engelse, Franse, Duitse en Italiaanse media stuk voor stuk positiever schrijven over Oranje dan onze binnenlandse media. En ja, we hebben drie landen van buiten de top-20 verslagen, al staan Oostenrijk en Oekraine op plekken 23 en 24 dus ik zou het als optimist ook kunnen verwoorden als twee top-25 landen (maar dat is een beetje flauw ). En nogmaals, het is echt allemaal nog niet wereldklasse niveau of iets dergelijks, maar zo slecht als sommige beweren dat het is is het al helemaal niet. Niet voor niets dat Engeland (tegen nr. 44 Schotland), Spanje (tegen nr. 18 Zweden en nr. 21 Polen) en Frankrijk (tegen nr. 37 Hongarije) gewoon allemaal puntverlies leiden tegen landen van vergelijkbaar/lager niveau. Dat had bij Oranje ook gekund maar we hebben gewoon keurig 9 uit 9 gehaald. Prima dus!

Van Der Vaart geeft, terecht, zijn mening over het zwakke Spanje. Wat is het dan kansloos dat je hem terug wil kraken met iets van 11 jaar geleden. Probeer zelf te presteren en laat de kritiek over je heen komen

Je kan het negatief opvatten, maar je kan er ook teleurstelling uit halen. Spanje staat voor mooi, attractief voetbal met winst. Dat mis ik nu ook. Tempo te laag. Daar moeten ze dus aandacht aan gaan besteden.
Italie is nu het oude Spanje.
Maar het toernooi kan nog lang zijn

22 juni 2021 om 12:33

Spanje heeft hetzelfde probleem als Nederland momenteel. Ze hebben te weinig creativiteit richting het vijandelijke doel en ook Spanje mist een echte spits in vorm. Morata is meer een pleister op de wond dan een echte aanvalsleider. Ontzettend creatieve spelers als Xavi, Iniesta en leiders als Xabi Alonso en nu ook Ramos hebben ze niet meer. Ook Spanje moet weer gaan bouwen en hebben momenteel een wat mindere generatie. Misschien is het ook wel inherent aan het huidige voetbalklimaat dat creativiteit tegenwoordig zo zeldzaam is.

22 juni 2021 om 12:47

Wat creativeiteit betreft ben ik het niet met je eens, zowel Frenkie als ook Wijnaldum moet je hebben op het middenveld. Het zijn geen Iniesta ea. da's waar
Maar wat het spitsendeel betreft is dit juist. Morata is inderdaad bij gebrek aan beter
Wat je laatste zin betreft, ik vrees het ook. Er moet steeds in je blok als systeem worden gespeeld. Je moet je eraan houden anders wieberen

Spelers kunnen ook nergens meer tegen. Waarom zou je je zo druk maken wat er in andere landen over wordt gezegd. Ik denk dat er in 24 landen wordt gesproken over de wedstrijd, dat worden lange dagen om te reageren.

Spanje is matig vooralsnog maar van der Vaart is weinig collegiaal. Je kan het ook iets anders bewoorden als commentator. De Madrileense boulevardpers ging met het commentaar aan de haal. Het past in de hetze tegen Luis Enrique en Morata.

22 juni 2021 om 09:51

Dus een analist moet maar zeggen wat collegiaal is, wat dat dan ook mag zijn. Koke is voetballer, vdV is analist, niet echt collega's in deze rol. Daarnaast is het gewoon waar op dit moment. Spanje stelt behoorlijk teleur tot nu toe.

22 juni 2021 om 09:58

Nogmaals, natuurlijk mag je negatief zijn. Maar dat kan ook zonder dat je een soundbite wil creeren. Van der Vaart wil gewoon graag in de Spaanse pers komen.

22 juni 2021 om 10:09

Lachwekkende opmerking natuurlijk om te roepen dat van der Vaart graag wil scoren voor de Spaanse pers. Je weet wel de pers waar hij zelden tot nooit in heeft gestaan in de afgelopen 10 jaar. Toen kon het hem en de Spaanse pers allemaal niks schelen wat er gebeurde of wat van der Vaart zei. Maar nee, nu na 10 jaar wil hij vooral de Spaanse pers bereiken en dat doet hij door op de Nederlandse televisie uitspraken te doen in de hoop dat ze in Spanje worden opgepikt. Wat een grootsheidswaanzin om te denken dat die Spaanse pers zo belangrijk is.

22 juni 2021 om 11:30

Van der Vaart maakt nu televisie. Dan zeg je het allemaal een beetje sappig, anders is de televisie saai en doe je je werk niet goed. Hij heeft niks schokkends gezegd, alleen wat overdreven. Nou nou, wat een misdaad. De spaanse pers heeft het nu toevallig opgepikt, ik kan me niet herinneren dat er de laatste weken stevige uitspraken uit de Nederlandse TV zo zijn overgenomen. Dus daar doet VDV het echt niet voor.

22 juni 2021 om 12:41

Gozer, Van der Vaart komt uit een kamp, is altijd al een jongen geweest met een vlotte babbel en flauwe geintjes. Als je dit serieus neemt of denkt dat hij zo is sinds hij op tv is, heb je Rafael niet meegemaakt als voetballer toen hij ook altijd al lekker aan het geinen was. Lange tenen. En dat voor Spanjaarden. Die zijn toch vaak klein en behaard. Aansteller Koke denkt een scherp verweer te hebben dat hij ongetwijfeld ook niet helemaal serieus bedoelt, maar heeft daarvoor wel een vergelijking met 10 jaar geleden nodig want de laatste weken valt er weinig te lachen in Spanje.

22 juni 2021 om 09:55

Persoonlijk vind ik dat directe van vdVaart wel mooi. Lekker Hollands. Hij zegt gewoon wat mensen thuis allemaal denken. Die denken niet Spanje kan wat beter maar dat het niet om aan te gluren is. Inhoudelijk kan Rafael soms wat beter misschien maar hierin vind ik hem juist erg sterk. Zeggen waar het op staat.

22 juni 2021 om 10:11

In veel landen heb je een afzeikcultuur als het even minder gaat. Dat is niet bepaald Hollands. Van der Vaart haalt in ieder geval even de voorpagina van Marca, als speler van Real Madrid kwam hij helaas nooit zo ver. Excuses voor mijn Hollands cynisme.

22 juni 2021 om 10:21

Wel mooi hoe jij op alle kritiek op Spanje wegwuift met het obligate (spanje is matig), spreekt van een hetze of de boodschapper afzeikt over de vorm en zijn prestaties als speler 12 jaar geleden. Was je als Spanjefanboy maar net zo kritisch op de eigen ploeg als op iedereen die het slaapverwekkend vindt om naar te kijken en die de resultaten van een bagger niveau vinden tegen Zweden en Polen.

22 juni 2021 om 10:41

Spanje is toch simpelweg matig. Meer kan ik er niet van maken. Van der Vaart motiveert in ieder geval de Spaanse spelers hun beste te doen als de landen elkaar onverhoopt treffen.

22 juni 2021 om 11:10

Je doet nu net alsof hij een hetze tegen Spanje heeft. Of dat het zijn baan is om Nederland te helpen en Spanje niet te motiveren. Ik weet niet of je hem gister hebt gezien, maar over NL was die ook niet bepaald te spreken. Prima om aan te geven dat het directe niet je stijl is, maar dat hij dit zegt om de Spaanse pers te halen is onzin.

22 juni 2021 om 11:32

@viscacatalunya maar van deze hele episode is het toch veel opvallender dat Koke zo fel reageert? Veel interessanter dan de woorden van Vdv, die in de kern gewoon waar zijn. Koke zou beter kunnen zeggen dat het hem niks kan schelen wat VDV vindt, dat Spanje zonder een willekeurige oud-voetballer uit een ander land zelf ook wel weet dat het beter moet. Nu doet Koke net alsof de kritiek van VDV nergens op slaat. Dat is zwak.

22 juni 2021 om 12:00

Koke had inderdaad ook niet moeten reageren. Nu blaas je het allemaal weer op.

22 juni 2021 om 12:36

Dit is gewoon hoe Van Der Vaart is. Dat is iemand die zegt wat 'ie denkt. Of het helemaal een correcte analyse is laat ik even in het midden, maar het is toch wel vrij duidelijk dat dit Spanje vele malen minder is dan het Spanje van 2010-2016. Die hebben nu ook even te maken met een mindere generatie. Ook worden spelers als Iniesta steeds zeldzamer.

22 juni 2021 om 13:29

Waarom moet vdvaart collegiaal doen? Hij is nu analist, en Spanje speelt nog slechter dan Turkije, gezien hun kwaliteit. Dat mag je toch rustig zo benoemen?

Koke moet zijn gezicht maar tegen die foto aandrukken, want dichterbij een finale gaat hij niet komen. Spanje speelt dit toernooi gewoon zeer zwak en kan totaal geen potten breken. Het is balletje breed en terug, maar echt dreiging komt er niet van. Rafael zegt het misschien een beetje overdreven, want fluitend zal het niet zijn, maar op dit moment schat werkelijk iedereen Nederland hoger in dan Spanje.

22 juni 2021 om 09:54

Nou nee hoor, zelfs in Nederland lang niet iedereen, laat staan in de rest van Europa

22 juni 2021 om 10:04

En toch haalt Nederland, op dit moment, betere resultaten. Dat wordt gedaan tegen vergelijkbare landen als waar Spanje tegen speelt.

22 juni 2021 om 10:51

Nee. Polen en Zweden zijn beide landen die hoger staan aangeschreven dan Oekraïne en Oostenrijk. Ook heeft Polen de beste spits daar rondlopen. Ook Slowakije schat ik enkele niveau’s hoger in dan N Macedonië.

22 juni 2021 om 10:56

Als we kijken naar de FIFA-wereldranglijst, dan staat Zweden op 18 en Polen op 21. Oostenrijk en Oekraïne staan op 23 en 24. Zo een groot verschil zit er niet tussen de landen op die rangrijst. 6 plekken maximaal. Dat ligt dus vrij dicht tegen elkaar aan. Als we gaan kijken naar het verschil tussen Nederland en Spanje, dan is dat zelfs 10 plekken. Nederland is 16 en Spanje 6. Op basis daarvan zou Spanje eigenlijk de resultaten van Nederland moeten boeken, maar dat zoen ze niet.

22 juni 2021 om 11:37

Zweden heeft in de eerste wedstrijd minder dan 1 keer per minuut een bal naar een medespeler gepasst. Frenkie de Jong deed dat in zijn eentje een stuk vaker tegen Oekraiene. Ook de tweede wedstrijd van Zweden was verschrikkelijk. Zelfs Finland, wat echt een heel matige ploeg is, heeft meer laten zien dan Zweden. Polen heeft Lewandowski geloof ik twee keer gevonden in twee wedstrijden, waar 1 goal uit kwam. Sorry, die landen zijn echt niet beter dan Oekraiene en Oostenrijk. Ik begin bijna te hopen dat we tegen Spanje mogen zo. Liever dan tegen Portugal of Duitsland.

22 juni 2021 om 12:47

Trissy laat de feiten zien. Meestal zijn fans van Spaans voetbal dan nergens meer te bekennen. Net zoals Spaanse boekhouders en accountants. Het is toch niet zo ingewikkeld om te concluderen dan NL beter speelt dan Spanje? Als we daar al over gaan discussiëren. Kom op zeg. We kunnen het hooguit hebben over wat dat betekent in termen van individuele kwaliteit oid. Maar dat NL het nu beter doet dan Spanje lijkt me duidelijk. Alleen het ding is, in zo'n toernooi kan dat van wedstrijd tot wedstrijd veranderen, zie Duitsland. Ben benieuwd of Spanje het ook kan omdraaien. Uiteindelijk hebben ze echt wel kwaliteit. Alleen weinig slagkracht en dreiging voorin vond ik de laatste wedstrijden.

Heel raar van Koke deze reactie. Heeft ook niks te maken met het Spanje van nu. En haalt een gebeurtenis van 11 jaar geleden naar boven. Of vindt Koke het spel van Spanje wel goed? Ja als je 80% balbezit wil hebben. Maar volgens mij vindt de hele wereld dat Spanje gewoon slecht speelt. Niet voor niets 2 punten uit 2 wedstrijden.

Nou, geel kaartje voor Koke zetten, mits ze elkaar treffen. Die zal over gemotiveerd zijn. Die zal wel ff een tering schop geven aan Frenkie, heeft die ook gelijk een Barca speler te pakken, waar ze geen fan van zijn bij Atletico

22 juni 2021 om 09:55

Barcelona en Atleti hebben een prima relatie omdat ze een gemeenschappelijke vijand hebben. Real Madrid en de Madrileense pers.

22 juni 2021 om 10:01

Dat hebben ze niet in mijn ogen. Elke wedstrijd tegen Barcelona veel kaarten voor Atletico, en echt niet allemaal omdat ze op de noodrem moesten trekken, daarbij Koke steeds geel laatste wedstrijden tegen Barca, ik zie kansen

22 juni 2021 om 10:05

In Spanje zijn de verhoudingen tussen die twee clubs echt heel goed. Veel Barcelona fans gunden Atleti ook de titel. Er zijn zelden akkefietjes als die twee tegen elkaar spelen.

Is de andere quote van Rafael ook aangekomen, over 2010: "wij waren goed, maar Spanje was nog beter." Hij is analist, hij loopt niet te bashen ofzo.

22 juni 2021 om 12:48

Spaanse pers staat niet bekend om zijn volledige rapportage dus dat zullen ze wel gemist hebben.

Stoere reactie, maar uiteindelijk zijn Koke en v/d Vaart allebei net zo vaak Wereldkampioen geworden.

Achja actie reactie. Herkenbaar gedrag. Voor Spanje begrippen is ‘t bijzonder pover wat ze tot nu toe laten zien maar laten we alsjeblieft niet doen alsof Spanje de billen mag vegen van Nederland. Spanje en Spaans voetbal heeft Europa ook het laatste decennium zo’n beetje gedomineerd laten we dat ook niet vergeten. Die Denigrerende houding van Rafael jegens oud ploeggenoten zoals Bale en Ronaldo staat mij ook totaal niet aan. Gedraagt zich ook alsof die een halfgod was in Spanje en dat er nog net geen standbeeld van hem staat buiten het Bernabeu. Buiten 2 leuke seizoenen bij HSV en Tottenham om heeft ie bepaald niks laten zien dus ik snap ook niet waar die misplaatste arrogantie vandaan komt. Moest natuurlijk weg uit Madrid samen met het gehele Oranje clubje omdat er wereldsterren in huis werden gehaald. Papzak is nog steeds boos. Zielig ventje.

22 juni 2021 om 18:22

Je zult wel een Spanje fan wezen met je zure stukje. Spanje mag op dit moment inderdaad nog niet de billen vegen van Oranje vanwege het ontzettend slechte voetbal wat ze spelen. Totaal geen bezieling zit erin. Oranje speelt misschien nog niet op topniveau, maar heeft 9 uit 9 en 8x gescoord en het team straalt vreugde uit, dit itt het gezapige zooitje dat Spanje heet. En dan je kinderachtige opmerking over de carrière van vd Vaart, di e heeft misschien niet alles eruit gehaald, maaar toch mooi bij een Ajax, Real en een Tottenham gespeeld. Toch geen kleintjes, dacht ik zo.

Beetje een huilreactie van Koke.

Moet wel zeggen dat van der Vaart altijd met een misplaatste toon (dedain) spreekt over ongeveer alles wat geen wereldtop is (niet rafael van der vaart-waardig). Beetje wat vd gijp ook heeft. Dan zou je zeggen: we hebben te maken met een van de topvoetballers aller tijden, maar zijn we vergeten dat VDV heel vaak teleurstellend tot slecht speelde? Ik denk het wel. Anders vonden we wel dat het ietsje minder mocht. Maar goed, het zal dat gezellige dat hij over zich heeft en dat Frans Bauer lachje wel zijn, waardoor hij ermee wegkomt.

22 juni 2021 om 11:41

Het gaat toch helemaal niet om Vdv? Hij is analist, hij analyseert. Hij zegt nergens dat hij het beter doet, en heeft destijds gewoon gezegd dat Spanje beter was. Hij haalt de 5-1 van 2014 er ook niet bij - omdat het totaal irrelevant is. Net als de finale van 2010. VDV speelt niet meer en er staan compleet andere teams.

Door dit over VDV te laten gaan, leidt Koke alleen maar af van de eigen prestaties. Dat deden we in Nederland in het verleden ook weleens, en daar zijn we nooit beter van geworden. Nederland is pas weer opgekrabbeld toen we puur naar de eigen prestaties gingen kijken. Dat zou een goede les voor Koke en Spanje zijn nu. Niet op valse wraakgevoelens willen presteren, maar op basis van je kwaliteiten.

Als je de comments op Marca, AS & Sport leest...iedereen is het met Vd Vaart eens. Niemand gelooft in dit spaanse elftal.

Bij Van der Vaart is het allemaal zo zwart-wit. Daarbij heeft hij de eigenschap om iets op een schijtlollige manier te verkopen en vaak zit er ook nog een denigrerend toontje aan. Ik snap sowieso niet waarom men zo enthousiast over hem is als analyticus.

22 juni 2021 om 11:43

Wat mij betreft omdat hij praat als een mens en niet als een robot. Ik vind Afellay inhoudelijk beter, die zegt interessantere dingen, inhoudelijk dan. Maar die is weer saaier om naar te kijken en luisteren. Zet ze maar bij elkaar neer, prima combo.

Ja en wij denderden daarna weer met 5-1 over Spanje heen op een WK… wat is je punt Koke?

Spanje speelt slecht maar VDV moet toch goed opletten met zijn uitspraken. Ik wil hem eraan herinneren dat deze spelersgroep in het verleden heel veel prijzen heeft gewonnen.

Dani Olmo, Ferran Torres en Fabian Ruiz wonnen het EK sub21 in 2019.

Koke, Morata en Thiago wonnen het EK sub21 in 2012 of 2013.

Luis Enrique is gewoon een fluttrainer die er niets van snapt en Spanje speelt als een stelletje ongemotiveerde trage lamzakken. Maar de uitspraak van VDV kan de motivatie zijn die Spanje nodig heeft om hun spel op te krikken naar het niveau dat iedereen verwacht. Dus zeer domme uitspraak van VDV. Spanje heeft vorig Duitsland met 6-0 vernederd. Goed opletten wie je uitlacht.

22 juni 2021 om 11:00

Een speler als Ferran Torres blijft vooralsnog erg achter bij de verwachtingen. Torres heeft ook een te grote mond. Laat eerst eens wat zien.

22 juni 2021 om 11:12

Ha ha ha wat een onzinreactie is dit zeg! Ik lig helemaal dubbel.
Dus Spanje heeft de uitspraak van VDB nodig om hun spel op te krikken?
Nou, dan ben je als land wel heel ver weggezakt. Man, man, man

22 juni 2021 om 11:45

@jebuurman

Als je als ploeg zoiets nodig hebt, dan is het echt niet best met je. Wie is VDV nou helemaal in Spanje? Als het nou een CR7 was die zoiets zou zeggen, dan zou ik snappen dat het motiveert. Maar VDV uit Heemstede? Dit zijn gewoon gekunstelde wraakgevoelens. Daar kan je als ploeg nooit goed op teren.

Erg laag van de 29-jarige Koke om een persoonlijke aanval te doen op van der Vaart en hier op deze manier op te reageren. De situatie van 11 jaar geleden heeft werkelijk niets te maken met het huidige spel van Spanje. Altijd lastig, mensen met een gebrek aan zelfreflectie. Op dat gebied zou hij nog wat kunnen leren van Matthijs de Ligt.

Zo vreemd is het niet dat Koke de uitspraak van vd Vaart aangrijpt voor motivatie. Van Gaal hing in de kleedkamer briefjes op met uitspraken van een tegenstander om de boel op scherp te zetten.
En van de Vaart spreekt niet alleen over het spel van de Spanjaarden dat tot nu toe belabberd is, maar heeft de enorme arrogantie om te zeggen dat Nederland met twee vingers in de neus van Spanje wint????
Deze uitspraak van hem is blijkbaar zo belangrijk, of vreemd dat het de hele wereld over gaat. of kijkt koke de Nos?

22 juni 2021 om 11:47

Belangrijk verschil is dat VDV geen tegenstander is. Van der Vaart is een licht corpulente oud-voetballer uit een land waarvan we nog helemaal niet weten of ze tegen elkaar moeten. Als je je daar al druk om gaat maken, dan is dat alleen maar een bliksemafleider. Koke kijkt geen Nos, de uitspraak is overgenomen door o.a. Marca. Volgens mij is dit gewoon een intern Spaanse ruzie tussen alles wat ruikt naar Real Madrid (afwezig in de selectie) en de Spaanse spelersgroep. Tweespalt is altijd goed. Voor de tegenstander.

Maar zei VdV niet over die gast die erbij zat toen hij vroeg wat hij bij Polen - Spanje moest invullen dat Spanje met gemakt zou winnen?

Zal, mocht Spanje ons treffen, als goede motivatie kunnen gelden inderdaad.
Verder zegt Koke niet veel geks en is het kleine sneertje naar van de Vaart (met de foto) er gewoon.

Aan de andere kant heeft Rafael wel deels gelijk. Tuurlijk, je zal echt niet makkelijk door gaan tegen Spanje. Echter ben ik het wel met hem eens dat het nergens op lijkt (tot nu toe) bij Spanje en dat zij echt een doelpuntenmaker missen. En eigenlijk ook nog wel wat creativiteit in mijn ogen.

Verder vindt ik de flankspelers ook geen echte flankspelers en lijkt ht allemaal maar op trechtervoetbal. Ook worden er spelers misbruikt in mijn ogen (zoals een Llorente op de back bijvoorbeeld)

bij een gelijkspel is Spanje allerminst verzekerd van een plek als 1 van de beste nummers 3 , als Polen wint worden ze dan gewoon nummer 4 in de poule , okay wel met meer punten en een beter doelsaldo als Oekraine en Finland maar op P4 gaat je dat niet helpen

Joh prima, als je daar extra motivatie uit kan halen. Onthoud het lekker. Daarna iets met "respect!!1!" roepen en weet ik veel wat voor emotioneel gezever als je inderdaad wint van Oranje. Of...of trek het je niet zo aan wat 1 analist zegt en wees een beetje nuchter.

oude koeien uit de sloot halen dus haha wat een onzin joh
vd vaart heeft gelijk in dit geval
het is dramatisch wat Spanje tot op heden laat zien
dus kritiek is terecht

Hahaha Koke laat zich zo kennen hier. Het zegt genoeg dat hij een toernooi van 11 jaar geleden er bij haalt. Als of het iets te maken heeft met het belabberde spel van Spanje op dit EK

VdV overdrijft wel. Wil je echt Spanje als volgende tegenstander en denk je echt dat je dan fluitend doorgaat? Ze hebben echt niet zo slecht gespeeld als men beweerd tegen Zweden en in minder mate Polen. Gewoon slecht omgegaan met vele kansen en zelfs penalty wilde niet erin gaan. Maar is zelfde team dat met 6-0 heeft gewonnen tegen Duitsland. Ze gaan zichzelf echt wel verbeteren, en nu is captain Busquets ook terug.

bij gelijkspel en winst van Polen is Spanje gewoon 4de hoor.
van uitgaand dat Polen ook gewoon nog doorkan.
zie Spanje nog niet een twee winnen van Slowakije gezien hun spel de laatste wedstrijden

Is Koke een klein kind? Heeft hij strond in zijn ogen? Beleeft/ speelt hij een ander EK?

Er is niks gelogen door van der Vaart. Spanje valt zwaar tegen, laat niks zien... Enige wat Spanje doet is overtikken. Nou chappeau

22 juni 2021 om 14:35

Als Koke niet wist dat er een kern van waarheid in zat, had hij niet zo gereageerd. De spelers weten zelf ook wel dat het niet goed is, maar een groot ego is een voetballer niet vreemd. Die is in z'n trots aangetast net als Van Der Vaart dat was toen een journalist met de vraag kwam of Van Der Vaart nog wel fit genoeg was. Dat neemt niet weg dat hij gewoon had kunnen zeggen: "dat mag hij vinden, hij zit er om zijn mening te geven". Dan laat je in ieder geval zien dat je als een volwassen vent kunt reageren.

Zwakke reactie van Koke. VDV spreekt gewoon de waarheid en als Koke realistisch was zou hij het moeten bevestigen. Afreageren op VDV en vervolgens de WK finale erbij halen slaat werkelijk nergens op. Wat is zijn punt? Spanje speelt gewoon als een bedorven drol.

Ok, wat Van der Vaart zegt is ook belachelijk en moet je met een korreltje zout nemen, maar dit Spanje is niet eens beter dan het Spanje van het ek 2004. Zitten veel spelers bij die dat shirt niet waard zijn. Begrijp soms echt niet wat Luis Enrique zijn spelstijl is.

Wat een verademing Jansen en van de Vaart. Heerlijk en eerlijk voetbal commentaar. Geen gezever maar recht voor zijn raap. Nu noch enkele live commentatoren vervangen zoals Snoeks waarvan het lijkt of hij naar een andere wedstrijd zit te kijken dan die wij te zien krijgen .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren