Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘PSG wil ‘trots van Barcelona krenken’ met transfervrije slag in 2022’

Laatste update:

Paris Saint-Germain heeft zich gemengd in het spel rond Ousmane Dembélé, zo weet Mundo Deportivo te melden. De 24-jarige vleugelaanvaller heeft bij Barcelona nog een contract tot medio 2022, dat de Catalanen graag willen verlengen. De onderhandelingen over een nieuwe verbintenis lopen echter niet bepaald soepel, waardoor Dembélé op dit moment over een jaar transfervrij lijkt te vertrekken.

De naam van Dembélé werd eerder in verband gebracht met een overstap naar Juventus of Manchester United. Deze twee clubs zouden echter azen op een transfervrije slag in Barcelona, waarvoor nog een jaar geduld moet worden betracht. Nu zou ook PSG zich bij de gegadigden hebben gevoegd. Sportief directeur Leonardo zou bijzonder gecharmeerd zijn van Dembélé, die eventueel de opvolger van Kylian Mbappé kan zijn als hij zijn tot medio 2022 lopende contract in Parijs niet verlengt.

Tegelijkertijd noemt Mundo Deportivo het eventueel oppikken van Dembélé voor PSG ‘een manier om de trots van Barcelona te krenken’. Een transfervrij vertrek van de aanvaller zou pijnlijk zijn, daar Barcelona reeds 135 miljoen euro aan Borussia Dortmund heeft betaald voor hem. Deze transfersom kan nog met tien miljoen euro oplopen. Om die reden wil Barcelona graag zijn contract verlengen, al moet hij wel genoegen nemen met een salarisverlaging. De onderhandelingen verlopen moeizaam en dat heeft volgens de berichten vanuit Spanje te maken met de clubs die hem over een jaar transfervrij hopen op te pikken.

President Joan Laporta heeft Dembélé een ultimatum gesteld om in te gaan op de aanbieding. Doet hij dat niet, moet hij komende zomer verkocht worden om nog een transfersom aan hem over te houden. Mocht dat niet lukken, dreigt volgens Mundo Deportivo een jaar op de bank of de tribune voor Dembélé. Onder leiding van Ronald Koeman leek Dembélé juist te zijn opgeleefd. Hij kwam sinds de komst van de Nederlandse coach zeer geregeld aan spelen toe en sloot de jaargang 2020/21 af met 11 doelpunten en 5 assists in 44 duels in alle competities namens Barcelona.

Mocht Dembélé vertrekken, komt volgens Sky Sports-journalist Matteo Moretto Raheem Sterling in beeld bij Barcelona. Moretto waarschuwt wel dat het eventueel een ‘gecompliceerde transfer’ dreigt te worden. De goede verstandhouding tussen Laporta en Manchester City-manager Josep Guardiola zou kunnen helpen, maar toch zal de kampioen van Engeland een hoge transfersom vragen voor de aanvaller. Mundo Deportivo benadrukt dat de prioriteiten van Barcelona voorlopig eerst liggen bij het binnenhalen van Memphis Depay en het verlengen met Dembélé.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die zal geneigd zijn gratis uit z’n contract te lopen denk ik. Dat levert op de iets langere termijn grof meer geld op. Dan is de hele investering zo’n beetje verdampt..

9 juni 2021 om 09:44

Eigenlijk gek dat als hij gratis weggaat het beter voor barca is. Als hij speelt gaan jullie toch niks winnen omdat hij zo dramatisch is. Dus eigenlijk is dat bedrag lange tijd geleden al verdampt.

9 juni 2021 om 11:31

Speelde eigenlijk best goed onder Koeman. Werd langzamerhand weer de Dembele van Dortmund.

Alleen speelt Barca een vies spelletje. Het is nu het kindje dat eerst alles kocht en pronkte. Nu het zijn geld verloren is gaat het huilen en is het iedereen de schuld en moet iedereen een deel van hun Salaris inleveren. Dembele kan over een jaar weg, kan meer cashen en over een jaar is ook meer mogelijk. Dus hem dreigen met dat jaartje banken zal hem weinig doen. Ik zou een jaartje mijn contract uitzitten en naar een andere club gaan. Barca is 1 en al drama en het gaat de komende 10 15 jaar echt niet het niveau halen van het Xavi iniesta messi tijdperk. Een zinkend schip kan je beter verlaten.

Je kan het ook zien hoe ze met Koeman omgegaan zijn. Koeman had nooit naar dit Barca moeten gaan. Hij heeft met het materiaal dat hij had goed werk geleverd. Het is op het eind mis gegaan voor hem. Beetje pech maar had ook nooit verwacht dat Barca enig kans had om kampioen te worden. Zeker gezien de voorsprong Atletico had. Achteraf maar piepen van Barca dat zijn contract aangepast moest worden wilde hij blijven. Nu willen ze transfervrij spelers oppikken...Dat willen ze doen door de andere minder salaris te geven. Het is hun eigen wanbeleid geweest. Ik geloof niet dat Koeman wilde dat Suarez wegging en Braithwaite zou blijven.

Anyway het is een zinkend schip. De komende 10 jaar zullen ze alleen maar bezig zijn met het afbetalen van hun schulden en staatsteun ontvangen.

9 juni 2021 om 16:54

Ik zou als ik Barca was deze zomer hem per opbod verkopen. Bieden vanaf €1,- ;-)

Alsof een professionele voetbalclub met een miljoenenomzet het in haar takenpakket zou hebben opgenomen om een concurrent "in zijn trots te krenken". Dit is journalistiek niveau van een schoolkrant. En daar doe je die schoolkrant in veel gevallen waarschijnlijk zelfs nog te kort mee.

9 juni 2021 om 09:03

Sinds Barcelona Verrati weg probeerde te halen zijn PSG en Barca iig geen vrienden. Het zal waarschijnlijk meer om Dembele gaan dan om Barca een hak te zetten, maar dat die twee clubs niet boteren is wel een feit

9 juni 2021 om 09:10

Een aantal bestuursleden trok ook publiekelijk het sponsorschap van Qatar in twijfel. Sindsdien botst het.

9 juni 2021 om 09:32

En Thiago Silva en Marquinhos. Daarnaast fietsten ze er net tussendoor toen PSG Frenkie de Jong al leek binnen te hebben (zelfs een betrouwbaar en gerespecteerd journalist als Valentijn Driessen wist al zeker dat hij naar Parijs ging ). Dus dan kan ik me voorstellen dat het een extra laag geeft in dit soort onderhandelingen

9 juni 2021 om 10:04

Bestuursleden van Barcelona trokken publiekelijk het sponsorschap van Qatar in twijfel? Het Barcelona dat zelf jarenlang met Qatar als sponsor speelde? Oh de ironie.

9 juni 2021 om 10:05

En vergeet ook niet dat ze 3 jaar achter Rabiot aan hebben gezeten en dat ze ook Neymar hebben geprobeerd terug te halen. PSG & Barça hebben beef en PSG is zwaar aan het winnen

9 juni 2021 om 10:25

Natuurlijk was dat als mosterd na de maaltijd. Het sponsorschap kwam wel ten einde uiteindelijk.

9 juni 2021 om 17:30

Bayern was ook not amused toen Ajax Dest op het laatste moment aan Barca verkocht, maar de club is veel te professioneel om daar langdurig boos over te blijven. Ik denk dat een professional snel door de mand valt als hij niet met dit soort tegenslagen om kan gaan. Ajax was ook teleurgesteld toen eerst Richarlison en later die Mexicaan vlak voor de neus werden weg gekaapt, maar daar laat een professional niet door uit het veld slaan. Die schakelt gewoon over naar de volgende optie.

9 juni 2021 om 09:05

PSG is Al-Khelaifi zijn speeltje, als hij een andere club in de trots wil krenken dan kan dat gewoon. Kun je wel doen alsof alles daar puur professioneel besloten wordt, maar als de grote baas iets wil dan gebeurt dat natuurlijk gewoon.

9 juni 2021 om 15:49

Maar PSG heeft ook geen oneindig budget. Die gooien echt geen miljoenen tegelijkertijd over de brug om de trots van een andere club te krenken, terwijl dat ten koste gaat van hun eigen budget. Dat er iets speelt tussen Barcelona en Psg, dat is wel duidelijk overigens.

9 juni 2021 om 09:10

Ik geloof het meteen hoor. Die lui lijken constant te handelen naar hun ego. Een speler laten gaan kan niet want dat zou een smetje zijn, lijken ze zwak of niet groot genoeg. Die club straalt Arabisch macho gedrag uit

9 juni 2021 om 09:48

Ik geloof het ook. ''hij is een gevangene van de emir'' Aldus de voormalige zaakwaarnemer van Verratti. En de beste man heeft gewoon gelijk. Zoals Pique ook zei, je leeft daar in een gouden kooi. Ze straffen je daar keihard als je een transferverzoek indient en ze je niet willen verkopen. Verratti moest zijn zaakwaarnemer ontslaan, Rabiot werd maandenlang op de tribune gezet omdat hij niet wilde verlengen. Toen Neymar twee jaar geleden terug wilde naar Barca, stelden ze expres zulke absurde transfersom eisen dat Barca zich terugtrok. En nu met Mbappe en die bizarre recente dictatoriale uitspraken van die voorzitter. ''hij zal nooit transfervrij vertrekken en we zullen hem nooit verkopen'' Ik geloof oprecht dat hij een andere uitdaging wil, maar het is simpelweg onmogelijk om een oorlog aan te gaan met dat instituut (lees:land). Hij kan simpelweg zijn carriã¨re niet op het spel zetten door te dreigen dat hij transfervrij vertrekt als ze hem niet verkopen. Destijds was ik aan het juichen, maar nu baal ik wel Neymar toendertijd daarheen is gegaan. hij heeft een precedent geschept. Dankzij zo'n wereldster heeft die club prestige en allure gekregen en sindsdien is het veel makkelijker voor ze om grote sterren aan te trekken. Ze vormen nu echt een bedreiging voor grote clubs en als La Liga en Real Madrid fan ben ik daar vanzelfsprekend niet blij mee. Ik erger mij ook gewoon aan het feit dat die club ondanks dat ze wereldwijd nergens in de buurt van de populariteit van andere grote clubs komt, toch zoveel meer te besteden heeft puur omdat ze gesteund worden door een staat.

9 juni 2021 om 11:00

Ik snap dat laatste ook niet. Hoe kan een club als PSG, met een veel mindere aantrekkingskracht voor supporters en sponsors dan ManU, Liverpool, Barca en Real zoveel meer besteden? Dacht dat niet meer kon door 1 grote sponsor/eigenaar? Ach, die FFP is ook een wassen neus natuurlijk.

9 juni 2021 om 11:51

Als je een Real Madrid fan ben dan weet je dat Fiorentino Perez zei al meer dan 15 jaar geleden dan het voetbal moet oppassen voor investeerders uit het Midden Oosten en Azie. Toen heeft hij dit gezegd nadat hij tijdens een werkbezoek een aanbod kreeg van investeerders uit het Midden Oosten om 1 miljard te investeren in Real Madrid. Probleem was dat zij willen dat Real een BV zou worden. Dat kon niet, maar het was een eye-opener voor hem wat het toekomst zou worden van het voetbal. Nu heb je clubs als PSG en City met eigenaren uit de Midden Oosten. Daarom probeert hij de relatie met deze 2 clubs goed houden. Wat je ziet tot nu toe is dat zij nooit spelers van deze 2 teams probeer te kopen. Tevens toen in de pers het informatie rond Neymar een overgang naar Real Madrid, heeft Real een persbericht uitgebracht dat zij geen contact hebben met Neymar..

9 juni 2021 om 12:08

En toch komt PSG niet aan 2/3 vd omzet van clubs als United, Madrid en Barca Hangover. Ik stel me er dus ook wel vragen bij

9 juni 2021 om 19:34

Hangover: maar de omzet van PSG kan wel hoog zijn, maar waar komt dat geld vandaan? Dat vraag ik me af. Van Qatar sponsors? Supporters brengen echt maar een klein beetje geld in het laatje, sponsoren de grote bak. Maar de sjeiks mochten toch niet hun speeltjes bekostigen met hun eigen geld? Ook niet verkapt als een sponsor? PSG heeft een salarishuishouding die Barca benadert en Real overstijgt. En van de top 15 bestbetaalde spelers in Frankrijk komen er 14 van PSG. Dat verschil is zo immens, dat lijkt niet te kloppen. Maar PSG (lees de president) heeft zoveel macht binnen de UEFA dat ie nooit op zijn vingers getikt gaat worden.

9 juni 2021 om 23:01

Het verschil is inderdaad minder dan een derde, ik dacht dat het anders lag. Dat gezegd zijnde geeft dit jaar (ook de vorige jaren was het verschil kleiner, dat wel) wel een vertekend beeld. Een club als United die mondiaal veel groter is en bijgevolg meer uit fans en toeristen haalt is procentueel wel harder getroffen door Covid. Het jaar daarvoor was het verschil immers nog 80 miljoen ipv 40 miljoen.

9 juni 2021 om 09:10

@dolorasinum

En toch lijkt het zo te zijn. Sinds 2016 of 2017 doet PSG er alles aan om Barcelona een hak te zetten in alles. Dit heeft te maken met het feit dat Bartomeu destijds de banden met Qatar Airways heeft gekapt.

12 juni 2021 om 09:22

Dat is hoe Ajax supporters over die van Feyenoord en PSV denken en vice versa. Die kunnen zich dat ook permitteren. Hier heb je het echter over hoogopgeleide zakenmensen die dagelijks om tafel zitten om over miljoenenzaken te onderhandelen. Als die zo bekrompen zouden denken en handelen, zouden ze zichzelf uit de markt prijzen en hun bedrijf naar de knoppen helpen. Op allerhoogste niveau wordt zakelijk gedacht en ligt de beslissingsbevoegdheid niet bij éã©n enkele persoon. Die zou er meteen uitvliegen als hij Wijnaldum een salaris van 10 miljoen zouden geven alleen omdat Barca Frenkie de Jong voor de neus heeft weg gekaapt. Zo werkt dat niet op dat niveau. Dat kan de club zich ook niet permitteren, hoewel men een investeringsfonds tot zijn beschikking heeft waar genoeg geld in zit om de hele Primera Division op te kopen, wordt men bijna ieder jaar op de vingers getikt wegens het overtreden van de FFP regels. En dan gaat een slimme en zakelijke bestuurder natuurlijk niet onnodig miljoenen verspillen om een andere club dwars te zitten. Die zou daarmee ook meteen zijn eigen ontslagbrief tekenen.

9 juni 2021 om 12:31

Ieder andere club misschien niet. Maar bij PSG heb ik toch echt het serieuze idee dat na die 6-1 afgang in de Champions League ze sindsdien als doel hebben om Barca naar een niveautje lager te duwen.

11 juni 2021 om 08:40

Voor die 6-1 hadden ze al een anti Messi, en pro CR media campagne gelanceerd. Ze hadden Marquinhos - die na stoppen Puyol doelwit nummer 1 was van Barca- net voor hun neus gekaapt. En daarna hebben ze dit steeds Barcelona's transfer doelwitten gekaapt. PSG onderhandelt verder bijna niet met Barca, wanneer die geinteresseerd zijn in een PSG speler. Maar doen dat wel bijv met een Chelsea of Real Madrid (toen Real Ancelotti wilde, mocht die gratis overstsppen). De spelers die PSG van Real kocht waren de restjes, van wie Real af wilde. En daar heeft PSG goed voor betaald. Volgens mij is het ook geen geheim dat de PSG eigenaren Real-fans zijn. Het is dus wel een ding voor PSG om Barca steeds te saboteren.

11 juni 2021 om 08:33

Het is alom bekend dat PSG sinds overname een absoluut anti-barca campagne voeren. Er is absoluut een focus op Barcelona in het handelen van PSG. Ze hebben veel transfers naar Barcelona gesaboteerd door tussendoor te kapen. En de transfer van Neymar was nou niet bepaald een schoonheidsprijs waard. Trots en eer is meer een woord die in collectivistische pinto-culturen wordt gebruikt. En in dit geval komen de eigenaren van PSG van zo een regio en spelen termen als trots en eer nog altijd een belangrijke rol in huj beslissingen.

Gewoon deze zomer verkopen als hij niet wil verlengen, als je kijkt wat voor hem betaald is en wat hij gebracht heeft is het natuurlijk allemaal zeer teleurstellend zeker als hij straks ook nog eens transfervrij de deur uitloopt en anders Dembele transfervrij naar psg en Mbappe transfervrij naar ons 😉

9 juni 2021 om 09:03

Ja maar wie gaat hem kopen, wetende dat hij volgend jaar tramsfervrij is?

9 juni 2021 om 09:08

Klopt, ik zou proberen om hem dan bij een transfer te betrekken

9 juni 2021 om 09:33

Wellicht een club die er niet zeker van is dat ze de strijd om hem gaan winnen? Als hij transfervrij is en Psg, United en Juve komen, denk ik dat Juve het minste kans hebben. Maar als zij als enige een transferbedrag op tafel leggen deze zomer, kan dat ineens anders zijn.

9 juni 2021 om 10:45

Leuk en aardig maar dan moet de spelers zelf ook willen.. Als er een club komt die geld wil betalen, dan kan Barca zeggen 'doen wij' maar uiteindelijk beslist de speler.. Dembele kan dan gewoon zeggen, bedankt voor de interesse maar mijn hoofd & keuze ligt bij PSG vanaf volgend seizoen..

9 juni 2021 om 15:51

@siepie - Ik denk niet dat er momenteel clubs zijn die 'm zowel kunnen betalen als dat ze 'm koste wat het kost binnen willen halen. Daarvoor heeft hij eigenlijk op elk vlak te weinig laten zien. In het begin de mentaliteit, later gooiden blessures roet in het eten en eigenlijk heeft hij sinds z'n komst niet echt indruk gemaakt.

9 juni 2021 om 10:18

Inderdaad. Dan maar PSG ook ‘in zijn trots krenken’. Volgend jaar alles op alles om Mbappe gratis binnen te halen.

9 juni 2021 om 15:53

Zelfs zonder transfersom kost Mbappe meerdere honderden miljoenen. Die gaat bij z'n volgende club gewoon meer verdienen dan hij nu doet, mits hij niet verlengt bij Psg. Barcelona kan 'm helemaal niet betalen.

PSG heeft als doel gesteld om Barca zoveel mogelijk te treiteren, lijkt het. Wel leuk om te zien, maar meteen droevig dat het allemaal zomaar kan met al dat geld dat ze hebben. En voor de betreffende spelers ook niet bepaald prettig als de eigenaar zegt dat een speler sws bij de club blijft, ook al loopt een contract af (mbappe). Je kunt daar beter pas heen gaan als je rond de 30 bent en niet meer de ambitie hebt om later nog over te stappen naar een andere topclub.

9 juni 2021 om 09:08

@samcro, waarom leuk om te zien? Jij vind het leuk dat clubs elkaar kapot proberen te maken?! En hier in Nederland krijgt Ajax een hoop gezeik als ze spelers van concurrenten overkopen. Beetje dubbel he !?

ON: Dembele zou wel heel stom zijn om naar PSG te gaan. Bereiken nu al niets, en daar gaat de beste man straks ook nog weg. Daar blijft niets over om voor te spelen, behalve Ligue1.

9 juni 2021 om 09:17

jeroentje, ik vind het leuk om de karma te zien van een poging Verratti over te nemen. Ik begrijp niet zo goed hoe je er bij komt dat dit het kapot maken van een club is? Enige dat PSG doet is de spelers die Barca wil halen proberen te verleiden voor hen te komen spelen. Je vergelijking met Ajax gaat me denk ik de pet te boven, kan je die nog eens uitleggen? Laatste keer dat ik keek speelden PSG en Barca in verschillende landen.

9 juni 2021 om 09:21

Maar toen barca dembele de opdracht gaf om niet op te dagen voor de trainingen vond je jet wel leuk. Als je zo een speler haalt die dat flikt kan je verwachten dat ie dat ook bij jou doet. Lekker transfervrij vertrekken en leert barca zn lesje

9 juni 2021 om 09:32

Poging om Verratti weg te kapen? Volgens mij wilde hij echt zelf weg en Barca wilde hem over nemen? Hoezo is dat karma..?

9 juni 2021 om 09:59

@samcro,

Treiteren in de voetballerij staat gelijk aan het proberen kapot te maken. Ze proberen nu Dembele te verleiden waarmee ze kapitaal van Barca proberen kapot te maken. Wat de overeenkomst is; Ajax heeft het erover om Ihatarren (toen hij nog goed was) bij psv weg te kopen, en iedereen sprak schande. Dan haal je bij de directe concurrent weg. Nu weet ik niet hoeveel je van voetbal weet. Maar Barca en PSG spelen allebei in een zelfde competitie, deze is de CL. Dus ook gewoon concurrenten van elkaar.

9 juni 2021 om 09:11

Want ze werken niet met contracten ofzo? Denk je nou echt dat ie in Parijs moet blijven terwijl zn contract is afgelopen? De eigenaar geeft aan dat ie blijft bij PSG dit jaar. Langer kan niet want zn contract loopt in de zomer van 22 af.

9 juni 2021 om 09:18

Zeg ik dat ik dat denk of refereer ik naar een uitspraak?

9 juni 2021 om 16:31

Je weet dan zelf ook wel dat zo'n uitspraak nergens op slaat en dat het gewoon populair roepen is of niet?

Dembele is echt een klootzak heeft bijna alleen maar lopen gamen barca geeft hem van zn verslaving afgeholpen en als dank vertrekt hij nu perse gratis... echt een fijne persoonlijkheid.

9 juni 2021 om 09:22

Eigen schuld. Die man weigerde om te trainen voor een transfer. dan weet je al wat boor speler je binnen haalt. Vind t alleen maar mooi wat er gebeurd.

9 juni 2021 om 10:21

Hij deed het voor hij naar Dortmund ook al. Zijn mentaliteit was bekend. Toch ging Bartomeu met hem in zee...

9 juni 2021 om 10:45

Lekker alles op bartomeu afschuiven. Het is BARCELONA niet bartomeu. Of was het toen ook mourinho ipv real madrid en perez ipv koopclub of de koning van spanje ipv real madrid.

9 juni 2021 om 11:38

Wat zeg je allemaal Aad? Het is toch logisch dat de gene die hem gehaald heeft (lees; alles op alles zette om hem te halen) hier verantwoordelijk voor is? Bij Real Madrid is dat Perez inderdaad. Al heeft Perez wel betere deals gedaan dan een Dembele.

9 juni 2021 om 12:46

aad hij deed dat juist in opdracht van Barca dat niet trainen. pas toen mocht hij voor 120 miljoen weg.. toen een geame verslaving eet problematiek en een zware blessure. Barca heeft hem altijd geholpen en nu wil hij dit jaar niet eens verkicht worden omdat hij dan
volgend haar een groter contract kan tekenen echt een fijne vent

9 juni 2021 om 12:49

@visca suarez beet zelfs mensen ondat hij niet weg mocht... wat heeft dat met mentaliteit te maken? dat niet trainen wou barca graag dat hij dat niet deed om de overgang uberhaupt mogelijk te maken.

9 juni 2021 om 14:09

@isco24. Ik zeg dat als real madrid wat negatief in de nieuws komt iedereen real madrid afschuwelijk vindt. Maar nu het met barca is is het ja bartomeu heeft dat gedaan enz. Soort van de club barca is onschuldig en heilig enz. Maar met mourinho was real madrid alle klasse kwijt en bracht ancelotti dat terug soort van. Meten met 2 maten. Bij de ene is de club gelijk die er van langs krijgt en bij de andere wordt er smoesje verzonnen

Ik schreef het al bij het artikel van Wijnaldum; PSG wil slechts 1 ding (naast CL winnen) en dat is Barca pijnigen. Het begon al voor de transfer van Neymar

9 juni 2021 om 09:10

Dat......... Paris zit ons altijd dwars

Gaat nooit gebeuren. Laporta vind Dembele een van zijn favoriete spelers en heeft al met zijn entourage gesproken over een verlenging, maar als hij niet wil bijtekenen zal hij deze zomer vertrekken. Ze gaan hem ofwel gebruiken in een ruildeal, of ze gaan hem verkopen.

PSG is zoals een klein verwend kind wiens snoep je afpakt. Die zijn sinds dat Bartomeu Verratti probeerde binnen te halen en ze de banden met Qatar Airways hebben geknipt enorm gefrustreerd.

9 juni 2021 om 12:11

Tja uiteindelijk ligt het toch bij Dembele zelf hoor. Als hij niet wil verlengen en deze zomer niet wil vertrekken is er als club weinig dat je kan doen. Barca is ook geen club die zich verlaagd tot dingen als spelers een volledig seizoen op de bank zetten en hun carriere twee stappen achteruit zetten omdat ze niet willen bijtekenen.

9 juni 2021 om 12:34

Ik zie Dembele ook niet transfervrij vertrekken uit eigen beweging. Barcelona heeft hem altijd goed behandeld, desondanks zijn onprofessionaliteit in het begin van zijn carrière bij Barcelona.

9 juni 2021 om 15:40

Dat snap ik maar is irrelevant. Het is niet omdat Barcelona hem altijd goed behandeld heeft dat Dembele daarom loyaal is. De geschiedenis leert ons immers dat Dembele een egoistisch mannetje is dat schijt heeft aan zijn clubs. Kijk hoe hij bij Dortmund en daarvoor Rennes is vertrokken.

9 juni 2021 om 15:56

@real8madrid - Precies, en z'n gebrek aan relevantie in Barcelona zou er toch voor moeten zorgen dat geen club ook maar enigszins gaat betalen wat hij nu bij Barcelona verdient, transfervrij of niet.

Lekker laten gaan. Dembele heeft best talent maar vind ik vaak een blind paard. Kan hard rennen en aardig dribbelen maar vaak zonder rendement. Tevens vaak geblesseerd of zit tot snachts fifa te spelen. Zonde van het geld en de transfersom maar dan maak je salarisruimte voor iemand anders. Hopen dat er nog iets voor kan worden gevangen.

Wat zou dit een nachtmerriescenario zijn zeg. Stel dat PSG Mbappe transfervrij ziet vertrekken, dan hebben ze hun schade toch wel beperkt gehouden wanneer ze Dembele transfervrij binnenharken. Natuurlijk is Dembele zelf ook een risicofactor. Ik zou hem nooit halen wanneer hij een jaar lang niet gespeeld heeft. Daar is hij toch wel echt te onprofessioneel voor. Verder hoop ik gewoon dat hij nog voor 60 miljoen kan worden verkocht. Ik zie het gewoon echt niet in Dembele. Veel te wisselvallig en mist ook gewoon het killerinstinct om echt beslissend te zijn.

9 juni 2021 om 09:37

Als we hem voor 20 mil hadden gehaald en z’n salaris rond 3 mil had gezeten dan was het een prima speler voor op de bank. Nu heb je denk ik (inclusief z’n salaris) 200 mil betaald. Dan verwacht je gewoon een speler die er meteen staat en de meeste wedstrijden beslissend is. Ik heb echt een zwak voor Dembele maar het is echt geld die we zo weg gegooid hebben. Echt zonde

9 juni 2021 om 15:13

In theorie heb je dan wel een heel gevarieerde aanval met Neymar-Icardi-Dembele. Neymar kan dan bijvoorbeeld naar binnen draaien, terwijl Dembele de man van de voorzet is. Ook heb je dan gewoon twee buitenspelers die waanzinnig snel zijn. Icardi heeft ook bewezen een absolute killer te zijn.

ik vind Dembele geen PSG niveau. het rent en het vliegt maar hij doet zelden wat beslissends.een wereld van verschil met geweldige spelers als Mbappe en Di Maria

Ik denk dat Barcelona afgelopen jaren vooral zichzelf gepijnigd heeft door veel te middelmatige spelers voor veel te veel geld (of een veel te hoog salaris) te halen, zonder dat er veel geld aanwezig was. Ik denk dat niemand bij Barcelona wakker ligt van een eventueel vertrek van Dembele als voetballer, maar wel als investeringsprojectje van 135 miljoen. Daarnaast: moet Barcelona zich niet veel meer gaan richten op een paar goede verdedigers? Met Messi, Griezman en Aguero heb toch wel al wat staan voorin. Jammer voor hen dat ze naast Wijnaldum grepen, die zag ik er wel passen.

9 juni 2021 om 09:39

Er was juist heel veel geld beschikbaar. Maar in plaats van het team te versterken met aankopen rond 50/75 mil geef je een halve miljard uit aan 3 spelers.

9 juni 2021 om 09:47

Ja, maar je moet je ook afvragen waarom er zoveel geld beschikbaar was. Als Barca het zo breed had, zaten ze nu niet zo in de financiele ellende. En daar kunnen ze Covid alleen niet de schuld van geven.

9 juni 2021 om 09:52

Ze zitten in die ellende vanwege aankopen zoals Couthino en Dembele. Ze zitten in de ellende omdat een Frenkie meer salaris krijg dan een Busquets. Ze zitten in de ellende omdat spelers die 0.0 hebben laten zien salarissen krijgen waar veteranen niet bij in de buurt komen. Ja Barca had schulden maar Barca was wel bezig om die schulden af te betalen en we gingen richting die 1 miljard omzet maar Corona gooide roet in het eten. Had je niet zo veel betaald voor die 3 dan had je nu helemaal geen financiële gezeik gehad.

Je recordaankoop Dembele niet verlengd krijgen, om vervolgens Mbappé transfervrij naar de grootste concurrent (real Madrid) te zien gaan en dan zelf miljoenen betalen voor een speler als Sterling die mij totaal niet bij Barcelona lijkt passen.
Ja, dat klinkt als een ouderwets staaltje transfergenius bij FC Barcelona!

9 juni 2021 om 16:51

Mbappe transfervrij? Reken er maar op dat hij zelf iets van 100 miljoen aan tekengeld gaat opstrijken. Reken daar dan ook nog eens een jaarsalaris van minimaal 30 miljoen bij, en je kan je gaan afvragen in hoeverre het transfervrij aantrekken van Mbappe echt voordelig heeft uitgepakt.

9 juni 2021 om 17:05

Niemand krijgt 100 miljoen tekengeld.
Tevens is hij nog altijd transfervrij, ook al zou iemand dan tekengeld ontvangen.

Transfervrij betekend dat men geen transfersom meer hoeft te betalen voor een speler en dat de speler uit zijn contract loopt bij zijn huidige werkgever.

Idiote aankoop natuurlijk. Net zoals Coutinho. Als t nu niveautje Kane, Haaland, Mbappe was soit. Maar dit zijn geen spelers die er 30 inleggen en dat mag wel voor 100mln plus.
Barca is een patserige koopclub die relatief niks presteert ondanks Messi. Uiterst pijnlijk. Hebben ze nog mazzel dat NLers t een club met uitstraling vinden en dat ze met Messi willen spelen want anders hoef je er niet heen te gaan. Nouja, lekker weer misschien. Vervangen glorie.
Laporta is wat dat betreft geen verbetering. Misschien dat Jordi iets kan betekenen voor eigen jeugd maar voor de rest…
Ze gaan elk jaar achteruit en verkiezen big spenders uit t oog.

9 juni 2021 om 14:37

Barca heeft met geld van Neymar transfer Dembele en Coutinho gekocht. Barca heeft relatief duur betaald voor beide spelers maar moesten topaankopen doen onder druk supporters na vertrek Neymar. Ze hadden ook de 220 miljoen (en vrijgevallen Neymar salaris) om uit te geven. Beide transfers hebben niet opgeleverd wat van ze is verwacht. Maar de vraag is als Barca dit alles heeft kunnen voorzien. Dembele was jong maar een supertalent. Hij was niet vaak geblesseerd, maar is sinds transfer zeker de helft van de tijd geblesserd geweest.
Coutinho behoorde tot een van de beste voetballers van PL en men zag hem als opvolger van Iniesta. Hij heeft 1.5 wisselvallig seizoen gekend bij Barca, 1 redelijk seizoen bij Bayern en nu vrijwel heel seizoen geblesseerd bij Barca. De vraag is of alles te voorzien was en als niet elke transfer een risico is. Aan de andere kant hebben ze Pedri bijna gratis opgehaald bij Las Palmas en die speelt goed op plek van Coutinho.

Wat ik nu niet snap, heeft dat PSG geen scouts? Doen ze alles op basis van fm ofzo iets??.. Deze jongen heeft bij Barcelona letterlijk geen deuk in een pakkie boter geschoten.. PSG wil hem halen op basis van dat barcelona destijds 80 miljoen voor hem betaalde... Wat een beleid...

9 juni 2021 om 12:38

Daarbij zit hij bij PSG in Frankrijk en spreekt hij de taal en is hij bekend met de cultuur aangezien hij zelf Frans is. Zulke dingen kunnen zomaar het verschil maken. En natuurlijk wat geluk om blessurevrij te blijven. Dembele is geen koekenbakker en transfervrij zoals je zelf al aangeeft een gokje waard.

Lijkt alsof PSG geen last heeft van crisis en fairplay rules. Ze hebben ook een jaar in lege stadions gespeeld en inkomsten gemist. Bovendien hebben ze ook kampioenschap misgelopen. Maar ze blijven maar kopen. Ook spelers die ze niet nodig lijken te hebben. De vraag is als ze Wijnaldum echt nodig hebben, maar ze haden hem ook 25% meer dan Barca kunnen bieden, maar ze bieden 2 maal. Ze hebben al een goede keeper maar toch willen ze Donnarumma hebben en gaan nu 2 keepers topsalaris betalen. Ze hebben al Neymar en Mbappe maar willen toch Messi en nu het niet kan Cr7. En waar gaat Dembele spelen? Op plek Mbappe of plek Neymar?

Gewoon deze zomer nog weg doen aan Juventus die geïnteresseerd zijn en je verlies nemen. Het zou een ramp voor barca zijn mocht hij gratis naar psg vertrekken. En al helemaal en in deze financiële crisis bij de Catalanen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren