Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Atlético Madrid en Inter hakken knoop door en stappen uit Super League

Laatste update:

De Super League heeft er weer een afvaller bij. Atlético Madrid meldt woensdagochtend namelijk in een officieel statement dat men niet langer wenst deel te nemen aan een nieuwe Europese topcompetitie. In de Spaanse media werd reeds gemeld dat Atlético serieus overwoog om zich terug te trekken. Inmiddels heeft het bestuur van de koploper in LaLiga zich officieel teruggetrokken. Bijna gelijktijdig heeft Internazionale de beslissing genomen om de Super League te verlaten.

"De raad van bestuur van Atlético de Madrid, die woensdagochtend bijeenkwam, heeft besloten om de Superliga en de rest van de founding fathers formeel mee te delen dat de club definitief niet toetreedt tot het project", zo valt te lezen in de verklaring van Atlético. "Atlético Madrid heeft afgelopen maandag de beslissing genomen om zich bij dit project aan te sluiten, als reactie op omstandigheden die vandaag niet meer bestaan", zo benadrukt de leiding van de Spaanse koploper.

Alle Engelse clubs en AC Milan trekken zich terug uit Super League

De Engelse clubs zien geen heil meer in deelname aan de Super League.Lees artikel

"Voor de club is harmonie essentieel tussen alle groepen die deel uitmaken van de rojiblanca-familie, met name onze supporters. De hoofdselectie en hun coach (Diego Simeone, red.) zijn tevreden over de beslissing van de club. Zij beseffen heel goed dat sportieve verdiensten voorrang moeten hebben op alle andere criteria", zo besluit het bestuur van Atlético. Inmiddels is woensdag ook bekend geworden dat Inter niet langer heil ziet in de plannen omtrent de Super League.

"We zijn altijd toegewijd aan onze opdracht om de fans de beste voetbalervaring te bieden; innovatie en inclusie maken sinds onze oprichting deel uit van ons DNA. Onze toewijding aan alle aandeelhouders om de voetbalindustrie te verbeteren, zal nooit veranderen", schrijft Inter woensdag in de verklaring. "Inter is van mening dat voetbal, zoals elke activiteitssector, er belang bij moet hebben om de competities voortdurend te verbeteren en om fans van alle leeftijden over de hele wereld te blijven enthousiasmeren, binnen een kader van financiële duurzaamheid."

Atlético en Inter volgen het voorbeeld van Chelsea, Manchester United, Arsenal, Tottenham Hotspur, Liverpool en Manchester City, die dinsdagavond uit de Super League stapten. The Athletic verwacht dat ook AC Milan zich terugtrekt, al is daar nog geen definitief besluit over genomen. Over de deelname van Juventus bestaat inmiddels ook grote twijfel, daar voorzitter en drijvende kracht achter de Super League Andrea Agnelli heeft aangegeven de komst van een Europese topcompetitie niet langer ziet zitten. Barcelona en Real Madrid lijken nog steeds te geloven in de Super League. Real-voorzitter Florentino Pérez liet dinsdag zelfs weten dat hij denkt dat de nieuwe competitie juist de redding voor het voetbal op de lange termijn is.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Poeh wordt spannend die Super League. Benieuwd wie er allemaal in de top 5 gaan eindigen!

21 april 2021 om 12:03

1) Juventus
2) Real Madrid
3) Internazionale
4) AC Milan
5) ???

Wat een sof dit, bijna tegen het humoristische af

21 april 2021 om 12:31

Inter is eruit...

21 april 2021 om 12:07

Perez wil zelfs 13 CL bekers inruilen voor 13 Super League bekers, die is ver heen en gewoon niet meer te redden volledig van het padje af, die kan toch nooit meer verder gaan bij Real Madrid...

21 april 2021 om 12:52

Dat is toch ook gebeurd met de Europacup I ? Die overwinningen zijn ook omgezet in CL overwinningen. En aangezien perez dat gedrocht van een SL zag als de nieuwe CL dan is dat niet eens een zo vreemde gedachtegang.

21 april 2021 om 13:20

Toch wel. Het grote verschil is wel dat de Super League geen Uefa aangelegenheid is, terwijl de Champions League de door de Uefa georganiseerde directe opvolger van de Europa League I was.

Alsof je de afgelopen 10 jaar in een BMW hebt gereden, nu voor het eerst een Mercedes koopt en dan roept dat je al 10 jaar Mercedes-rijder bent omdat dat ook een auto met vier wielen is.

21 april 2021 om 13:25

Ik snap wel dat ze dat willen, maar het is niet helemaal hetzelfde als bij de Europacup I. De europacup en de champions league werden namelijk allebei door de Uefa opgezet. De supercup had een andere organisatie achter zich en ligt niet in het verlengde van de championsleague omdat die laatste nog gewoon door zou bestaan.

21 april 2021 om 13:40

Ze zagen de SL echt wel als vervanger van de CL, daarom dat ze die in de week wilden spelen. De CL verving de Europcup en toen werden alle verleden prijzen gewijzigd. Dat wilden ze nu opnieuw doen. En het is toch duidelijk dat die clubs niet zoveel om de UEFA geven?

21 april 2021 om 13:53

Die kan nooit meer verder gaan bij Real..... alleen omdat hij samen met andere club presidenten/eigenaren ervoor heeft besloten om iets nieuws te beginnen waar ze allemaal van zouden profiteren? Top man.Laten we voor het gemak vergeten dat Real op het punt van faillissement stond, begin 2000, en dat Real dankzij Perez financieel stabiel is geworden. Laten we voor het gemak al de successen onder hem vergeten. Laten we ook gelijk al de duizenden socio’s die dit idee steunen ook uit Madrid trappen. Helemaal top.

21 april 2021 om 14:47

Vergeet de hulp van de gemeente met de gronddeals niet. En de grote transfers betaald door banken die eigenaar waren van spelers als Ronaldo.
Doe nou niet of Real via goed beleid gezond gemaakt is door Perez want dat is gewoon niet waar.

21 april 2021 om 15:02

Speedy, dat is precies wat ik je ha vertellen. Real madrid is een zo goed als gezonde club dankzij Don Florentino

21 april 2021 om 19:13

En de hulp van de gemeente bij het financieren de Arena?

Welke Super League?! Dat opzetje met 3 teams? Dat heette bij ons altijd een drieluik.

21 april 2021 om 12:20

Nu is het een tweestrijd 😂😂

21 april 2021 om 12:49

Maar dit is toch niet serieus te nemen meer. Alle clubs die nu uitstappen moeten zich helemaal kapot schamen. Je bent toch onderdeel geweest van dit hele proces. Je weet toch waar je instapt en daar geloof je toch in. Dan laat je je toch niet beinvloeden door de achterban of media want als je dit goed doet heb je dat ingecalculeerd. Of je hebt een goed verhaal naar je achterban.

Elke club die mee wilde doen maar nu uitstapt omdat ze kritiekt krijgen moet je onder de loep nemen qua bestuurders en vooral goed kijken waarom je al zo ver in het proces zat waar je nu heel makkelijk uitstapt.

21 april 2021 om 12:53

Snap er ook helemaal niks van. Zou me ontzettend genaaid voelen als ik Perez was. Wat een slappe zakken. Wilde ie hier nou echt zo'n samenwerking mee aangaan? Vind het zelf totaal niet erg, maar die Perez moet zich toch genaaid voelen. Ik lach me kapot 😂😂

21 april 2021 om 16:10

Ja, dit is me toch een cabaret geworden. Eigenlijk zou de media geen aandacht moeten besteden aan de clubs die toch ook snel afhaken aangezien je niet anders kan meer nu. Je zou ze eigenijk moeten negeren. Dan een reallife soap beginnen over Perez en hem de komende tijd volgen.

Blijft niks meer van over zo te zien

Kan Real lekker tegen Barcelona en Juventus voetballen in hun nieuwe league.

21 april 2021 om 12:03

Juve er ook al uit. Nu Inter, Real en Barca. Of heb ik Inter gemist vanochtend?

21 april 2021 om 12:12

Inter is er ook sinds net uit

21 april 2021 om 12:47

Fabrizio Romano meldde vannacht al dat Inter er uit is gestapt. Nu dus officieel via een statement. Verwacht wordt dat AC Milan, en daarna Juventus zichzelf ook gaan terugtrekken.

21 april 2021 om 13:21

En Barcelona is ook zo goed als weg. Die wachten alleen tot de soci's het op een ledenvergadering hebben afgeschoten zodat ze geen boeteclausule hoeven te betalen voor het verbreken van het contract.

21 april 2021 om 13:23

City kon de Uefa niet luchten en gisteren werden ze warm welkom geheten nu ze terug bij de familie zijn. Uefa heeft gemeld dat de FFP flexibeler gemaakt ging worden. Hoera voor de overwinning van het modale voetbal. Kevin De Bruyne en Herrera zullen dan wel blij zijn dat de essentie van de sport, de competitiviteit helemaal terug is. Ik ben geen voorstander van de SL hoe die er nu ligt, en dus is het goed dat dat niet doorgaat. Maar feit blijft wel dat er ook in de huidige CL veranderingen moeten gebeuren. Of gaan we verder leven in de illusie dat iedereen vandaag over dezelfde wapens beschikt?

21 april 2021 om 15:06

Precies, wat zijn dat een stelletje hypocrieten. Die ffp bestaat toch ook helemaal niet? Uefa is zo corrupt als maar kan bahbah

Dat worden veel classico's daar in de SL.

21 april 2021 om 12:05

Haha. Heel spannend inderdaad. Off: wat een gouden tijden voor VZ dit. 1 keer refreshen en er is al weer ander SL nieuws.

21 april 2021 om 12:19

En BAM, daar is de volgende al weer. Inter er ook uit.

21 april 2021 om 13:14

Netflix gaat hier ook nog mee aan de haal hoor.

Hehe, dit gaat toch de boeken in als de akker grootste grap ooit gemaakt! Niet wat betreft voetbalnieuws maar gewoon ever! Hahaha

21 april 2021 om 13:41

Of een geniale zet waardoor de genoemde clubs ineens een berg geld extra krijgen vanuit de UEFA. Het is maar net vanuit welke hoek je het bekijkt.

Oja iedereen is er al uit laten wij ook maar eff berichtje gooien

Was te verwachten dat alle clubs zich terug gingen trekken. Maar blijft toch een vreemde situatie dit.

Wel een gemiste kans voor Spurs. Als ze nou gewacht hadden tot alle anderen eruit waren gestapt, hadden ze toch eens een prijs gepakt.

21 april 2021 om 12:09

Begin van een competitie staat alles op alfabetische volgorde ingedeeld. Ik claim daarom hierbij de winst voor Arsenal en dat Tottenham hekkensluiter geworden is. Kom maar op met dat prijzengeld.

21 april 2021 om 12:17

Hahahaha.. Sterk! Gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen dat ze in Noord London juichend de straat op gaan

21 april 2021 om 12:23

@samro Gezien jouw clubvoorkeur snap ik wel dat jij gelijk dit claimt

21 april 2021 om 12:27

Volgensmij is het Ac Milan die boven ons staan... dus ja winst voor Milan 😅

21 april 2021 om 12:28

Krillin, oke, nu kan ik m wel waarderen

Deze hele superleague stunt is geslaagd: aandacht en dus sponsoring op t voetbal - checkTopclubs in de picture en in de spotlights door t uitstappen- checkUefa gedwongen om een aantrekkelijker aanbod (lees meer geld) te doen voor europese competities- check

21 april 2021 om 12:12

Beschadigde reputatie check, respect verloren van voetbalfans wereldwijd check, aantal bestuurders die intern door de grootste stakeholder (de fans) niet meer worden gepruimd check..

21 april 2021 om 13:01

Je zegt respect verloren van de fans wereldwijd, maar dit is niet het geval. Beter formulering is respect verloren van voetbalfans in Europa. Vershillende You-Tubers die ik volgt uit Spanje van zowel Barca en Madrid melden dat speciaal fans die hun kanalen volgen die buiten Europa wonen wel positief zijn voor dit Esl.

Youtubers als Inaki Angulo, Jotafutbol, Victor Palacios, Mister Saitan en alle andere Youtubers van Barca en Real geven dit allemaal in hun comentaar.

Gisteren heeft Victor Palacios een populaire Youtuber en fan van Barca een discussie gehouden tussen verschilende Youtubers over het verschil van houding van volgers van hun kanalen. Overduidelijk was dat mensen buiten Spanje postiever waren voor ESL dan mensen in Spanje. Marc Ciria, ex bestuurvoorzitter van Barca, was ook in deze discussie live op You Tube. Hij verteld de dilemna dat Barca nu heeft. Fans buiten Spanje zijn niet geintereseerd in Barca- Espanyol maar meer een Barca - Liverpool. Terwijl deze fans als kijkers wereldwijd de club staande houdt via TV-rechten in tijd van Covid. Allemaal zeiden met pijn in hun hart dat Fiorentino Perez een belangrijk punt naar voren brengt.

21 april 2021 om 13:51

Beschadigde reputatie? Respect verloren? Zo zeg, wat een schade. Hoogstens voor een maand of 2-3, je overschat de gemiddelde voetbalfan wel erg

21 april 2021 om 12:18

Ik heb het gevoel dat ze nooit serieus van plan waren die competitie te starten maar dat ze het enkel als pressie middel wilden gebruiken richting de UEFA voor meer geld / betere bescherming start plekken. En die hebben ze met de nieuwe opzet van de CL ook binnen...

21 april 2021 om 12:34

Natuurlijk wilden ze het wel. Denk je dat zo een Amerikaanse bank zijn naam laat gebruiken voor niks. Dit had zonder deze supportersopstand een goudmijn voor deze clubs geweest en alle concurrentie uitgeschakeld.daarnaast zijn clubs als PSG en Bayern bv ook gewoon benaderd

21 april 2021 om 12:35

Nee, dat geloof ik niet. Precies wat Suurbier hierboven zegt, deze eigenaren en voorzitters worden nu overal uitgekotst. Er komt waarschijnlijk regelgeving om dit te voorkomen in de toekomst en veel harder te kunnen ingrijpen. De clubs die hierin meegegaan zijn hebben er echt een enorme deuk door opgelopen wereldwijd. Nu zeggen dat het altijd al de bedoeling was alleen maar om de uefa onder druk te zetten is een mooi verhaal om het gezichtsverlies een beetje te voorkomen, maar er klopt geen hol van.

21 april 2021 om 12:37

DeRooney, dat heb ik juist in het begin gedacht, zeker ook door de timing (de avond voordat de ideeën van de URFA gepresenteerd werden). Echter, dan was er een gezamenlijke stap genomen om eruit te stappen. Maar al deze clubs zijn een voor een eruit gestapt, hebben paniekerig gehandeld en hebben veel meer reputatieschade ondervonden dan ze lief is. En zeker de voorzitters, met Perez en Agnelli voorop. Dit kan nooit de bedoeling zijn geweest, anders maken ze wel heel slechte plannen.

21 april 2021 om 13:10

Zie mijn vorige reactie over het verschil tussen fans in Europa en buiten Europa. Dat Engelse fans zo heftig hebben gereageerd heeft meer te maken door al bestaande ontevredenheid van Americaanse en buitenlandse eigenaren van Britse clubs. Dit is meer de druppel die de emmer heeft laten overlopen.

Nou nog Real en Barcelona . Als het aan Perez ligt gaat het Super League nog door, wat heeft Perez onze club te kakken gezet echt beschamend, gezichtsverlies, zou Perez sieren om ontslag te nemen, dit had nooit mogen gebeuren, onacceptabel.....

21 april 2021 om 12:11

Hij heeft net pas verlengd tot
2025. Met aankopen als Mbappe en/of Haaland is alles vergeten en vergeven.

21 april 2021 om 12:20

Naja, Barca is er ook al zo goed als uit aangezien de socio's er nooit mee akkoord gaan. Dus alleen Real nog.

21 april 2021 om 12:26

@aqua1 "heeft Perez onze club te kakken gezet"

Hoezo? Als enige deelnemer aan de ESL zijn wij gegarandeerd van 5 miljard jaarlijks! We hoeven met niemand te delen

Komende 10 jaar kunnen wij 10 ESL titels bijschrijven.

maar ff serieus, de man moet echt opstappen. Grootste verliezer.

21 april 2021 om 13:13

En alleen maar thuis wedstrijden, goed voor de recettes 😃

21 april 2021 om 12:44

@aqua1, jij denkt dat Perez, met alles wat hij nu met Real bereikt heeft, om deze reden zal opstappen? De beste man wil maar 1 ding, en dat is dat het stadion naar hem vernoemd zal worden. Hij is namelijk al financieel met zijn miljarden binnen. Sportief heeft hij met Real al veel te veel gewonnen. Waarom blijft hij voorzitter? Hij wil gewoon dat zijn naam de geschiedenisboeken in zal gaan. Of dit zal lukken betwijfel ik.

21 april 2021 om 12:55

Florentino perez zal natuurlijk gewoon onthouden worden. Of het nu door de enorme aantallen prijzen dat er onder hem zijn binnengehaald of zoals bij Bartomeu omwille van slechte dingen. Bernabeu gaat hij echter wel moeilijk inhalen, maar die zal echt wel iets naar hem genoemd krijgen, denk ik.

21 april 2021 om 13:03

Waarom hij voorzitter blijft? Omdat hij het beste voor heeft met Real Madrid. In 2000 Real weer financieel gezond gemaakt, later gevolgd door de enorme prijzen en nu door het nieuwe stadion. Dit is anders uitgepakt dan gehoopt, maar daarmee blijft hij nog steeds de beste voorzitter dat je kan wensen.

21 april 2021 om 14:12

Ik betwist zijn managementkwaliteiten ook helemaal niet. Er is geen betere voorzitter voor Real dan Florentino Perez. Maar denken jullie dat hij dezelfde status zal hebben als Santiago Bernabeu of Alfredo di Stefano? Dat is wat ik eerder bedoel met in de geschiedenisboeken terechtkomen. Zijn naam zal ongetwijfeld onthouden worden, want onder zijn leiding heeft Real het heel goed gedaan.

Dus van september tot januari Real Madrid en Barcelona tegen de serie A. Heel spannend

Als we een grote plof horen in Madrid dan is het waarschijnlijk Florentino Perez die uit elkaar klapt van woede

Barcelona heeft het nog met Bartomeu doorgedrukt. Laporta was er op tegen maar houdt zich nu stil en legt het bij de socios neer wat eigenlijk de meest diplomatieke oplossing is. Omdat die socios het toch af gaan schieten. Al is het maar om Perez te naaien.

Gelukkig toch wel dus. Jammer dat het pas gebeurde toen alle Engelse clubs er al uit waren, maar beter laat dan nooit natuurlijk. Ik ben benieuwd of Betis ons nu weer op hun website wil plaatsen, ik snap natuurlijk wel dat de andere clubs in Spanje en Europa een tijdje boos zullen blijven. Een straf lijkt me alsnog wel terecht, alleen zou ik niet weten in wat voor vorm.

21 april 2021 om 12:13

Transferban denk ik? Hopelijk dat deze soap snel voorbij is, bizar wat allemaal gebeurd is op een korte periode met de Spaanse top aan kop, wat hebben zij zich belachelijk gemaakt zeg.

21 april 2021 om 12:39

Ik ben niet zo'n fan van een transferban. Want dan gaan alle clubs in hoger beroep en kopen ze deze zomer nog even snel in. Uitsluiten van Europees voetbal zou kunnen, maar dat gaat de uefa natuurlijk nooit doen, want dan missen ze opeens 10 belangrijke clubs die inkomsten voor hun binnenhalen. Je zou alle clubs volgend seizoen kunnen laten beginnen met 10 punten aftrek (het liefst niet dit seizoen want dan grijpen we beiden naast de titel haha), maar ik weet niet of dat überhaupt mogelijk is.

21 april 2021 om 12:43

CMG, imo zijn Agnelli en Perez de grote aanstichters en ratten, dus Juve en Real zijn nog meer echt vreselijk elitaire clubs geworden waar het alleen om hen draait. Maar dat de Engelse clubs er zo snel uitstapten zegt ook iets imo. Vind het goed dat ze het gedaan hebben, begrijp me niet verkeerd, maar zo snel al? Ik zou me echt genaaid voelen als ik iets had afgesproken samen iets te ondernemen en bij de eerste tegenslag haken de eersten al weer af. Wat een slappe zakken zou ik denken. Had graag de gezichten van Perez en Agnelli gezien toen ze dat hoorden. Onbetaalbaar.

21 april 2021 om 12:45

Amadrid, Transferbans en al het geld dat die 12 clubs verdienen in Europa hun komende 3 deelnames, verspreiden over alle andere aan de uefa aangesloten clubs.

21 april 2021 om 13:03

Wat ik me wel afvraag is op basis van wat die clubs gestraft kunnen worden. Hebben ze echt reglementen gebroken?

21 april 2021 om 13:45

Goede vraag. Ik ben voor straffen op emotionele basis! Maar zonder gekheid, volgens mij staat er ergens in de reglementen dat je de UEFA niet in diskrediet mag brengen en dat je als UEFA-lid je moet houden aan de voorwaarden dat je als lid de regels moet respecteren. Maar moet ik weer ff opzoeken

21 april 2021 om 14:15

Straffen op emotionele basis? Nee dank je wel. Als dat de norm wordt, dan kunnen we de hele rechtstaat opdoeken. Er is iets geprobeerd dat faliekant is mislukt. De vernedering is al voldoende. Er zal niet zo snel meer over een nieuwe super leaque worden gepraat. Maar ik begrijp de scepsis echt totaal niet. Laat die topploegen toch hun eigen CL hebben. Dan is de kans op Europees succes voor ploegen als Ajax, Psv, Villareal, Roma,... toch weer een stuk groter.

21 april 2021 om 22:02

Ajax/barca, als je direct iets verder leest, direct de volgende zin, dan zie je dat het gekheid is. En dat je de scepsis niet begrijpt snap ik totaal niet. Hoe in vredesnaam kan je clubs het alleenrecht geven op iets, terwijl straks misschien andere clubs beter zijn, maar die mogen er niet bij, of evt met de gratie van die andere clubs..... En je bent er niet alleen voor jezelf, andere clubs willen zich met jou meten. En laat een CL dat nou kunnen brengen. Die SL draaide echt alleen maar om de poen. Verder niks ondanks dat kulverhaal van Perez

21 april 2021 om 12:19

@amadrid1991 Gelukkig inderdaad, ik vond Atletico wel een van de pijnlijkere clubs die in de SL stapte. Straf is een ding, maar ik vind structurele veranderingen veel belangrijker. Hoe gaan we voorkomen dat dit ooit weer gebeurd? Je moet met een solidariteit herstelplan komen, dat betekend eerder minder dan meer geld naar de top en meer naar de kleinere clubs. Ik denk aan een verdeelsleutel van CL geld naar de nationale competitie (25 bv. verdelen), meer deelnemers aan de CL uit de niet top competities (kampioen top 15), meer financial fair play. Daarnaast denk ik dat je naar machtsstructuren moet kijken, ik weet niet hoe, maar op een of andere manier zou je willen dat spelers en supporters meer inspraak hebben ten koste van de eigenaren. En ook binnen de Uefa, gelijkstem recht voor bij wijze van spreken Cambuur en Atletico met meer transparantie. Je ziet bij veel Duitse clubs dat ze dit soort plannen wel laten zonder steun van supporters. De SL clubs, met name bestuurders voelen blijkbaar geen enkele schaamte of druk vanuit supporters om dit te overleggen. Dus een soort van stemrecht misschien?

21 april 2021 om 12:48

Viel me ook op dat alle spelers van de deelnemende clubs overvallen waren door het nieuws over de SL in deze opzet.

Op zichzelf lijkt het me niet eens een slecht plan als de Uefa een meer gesloten competitie optuigt met gegarandeerde plekken en wellicht een promotie/degradatie regeling (en vangnetregeling). Wat ik onbegrijpelijk vind/vond is dat die SL-lui niet veel beter gekeken hebben naar de Nba, NFL etc. Los van de onvergelijkbaarheid met het Europese voetbal, zijn die competities zo ingericht dat mindere goden veel kans hebben om een grote god te worden. De NFL levert meer geld op dat bijna het hele Europese topvoetbal bij elkaar. En dat in een veel kleinere markt. Dat komt omdat ze juist door de structuur een veel bredere top hebben en teams de kans hebben om bij de top te komen of om uit de top te kukelen (maar met behoud van gelden).

21 april 2021 om 12:51

Nou, de NFL wordt ten eerste steeds slechter bekeken en de vergrijzing is enorm toegeslagen onder de kijkers. Verder willen deze topclubs juist de grote goden zijn. Zijn allemaal clubs met narcistische voorzitters die werkelijk waar geen moer om het voetbal geven, alleen om het geld.

21 april 2021 om 12:56

En dus zouden ze kunnen - en moeten - leren van de Nfl, de ultieme geldmachine. En dat met een vergrijzende doelgroep. Overigens ben ik geen voorstander van een NFL-model. Maar de dertig NFL bazen accepteren dat het verschil in betalingen tussen de nummer 1 en 30 relatief klein is. En juist daarom kunnen ze zo melken.

21 april 2021 om 13:01

Klopt wat je zegt. Alleen is het in Amerika meer gemeengoed dat dat zo gaat en zijn de sporten veel jonger met minder historie. Is makkelijker te veranderen. Bovendien is het 1 land. Nationalistische gevoelens moet je niet onderschatten. De kans dat een Engelse club wint was dan veel groter geweest. Oh, en de voorzitters Perez en Agnelli startten dit natuurlijk niet uit ideologie. Maar uit narcistische megalomaanheid. Maar het idee van je is hartstikke juist, alleen niet in het voetbal in de praktijk ten uitvoering te brengen denk ik.

21 april 2021 om 13:27

Ik snap de oplossing die opgedragen wordt maar ik ben het niet eens met het probleem wat opgelost dient te worden. Ik zie niet hoe een gebrek aan geld een probleem is binnen het voetbal. Er is nog nooit zoveel geld in omgegaan. Nu tijdens de pandemie komen clubs in problemen maar dat is niet alleen binnen het voetbal zo.

Ik zie niet hoe voetbal als sport beter zou worden om nog meer een geldmachine te worden zoals de Nfl. Meer reclameblokken elke keer dat het spel stil ligt? In de Indian Premier League (cricket) hebben ze zelfs bepaalde gebeurtenissen binnen het spel vernoemt naar een sponsor. Stel je voor dat een doelpunt geen doelpunt meer zou heten maar als er elke keer als er werd gescoord door de commentatoren zou worden gesproken over een "jp Morgan Succes Moment".

In tegenstelling tot het genereren van meer inkomsten zou het voetbal ook kunnen kijken naar een manier waarop clubs gerund worden. Moet het uiteindelijke doel (en daarmee de wijze waarop het gerund wordt) van een voetbalclub overeenkomen met het doel van een een bedrijf wat iets anders verkoopt. In feite is het de vraag of voetbal slechts een product is of iets meer? Is er überhaupt een mogelijkheid dat er iets in onze samenleving overblijft wat niet wordt gereduceerd tot een product? Dit is een discussie die eigenlijk veel breder is dan voetbal alleen.

21 april 2021 om 13:36

Ben het van harte met je eens. Maar als FFP weggeblazen wordt door rechterlijke uitspraken en er geen enkele politieke wil is om dit Europees te regelen, is een meer open en eerlijkere CL het beste wat we kunnen hopen. Ik hoop dan ook vooral dat de Uefa nu zijn macht durft te gebruiken om dat af te dwingen. Als dat CL geld eerlijk verdeeld zou worden dan hebben we straks geen top 15 maar een top 30 waartoe clubs die zeer goed beleid voeren (zie Ajax) kunnen toetreden. Dat lijkt me echt heel wenselijk voor het voetbal.

When the people lead, the leaders will follow.

Leuk als we allemaal een gezamenlijke vijand hebben dat we dingen zo makkelijk voor elkaar krijgen. Zouden we vaker moeten doen.

21 april 2021 om 12:51

Tegen de uefa & fifa misschien?


Dit soort taal/praktijken zou je eigenlijk moeten verwachten tegen een wk als het komende.. maar dan doen ze allemaal alsof hun neus bloed.

Real, Barcelona en Juventus zitten er nog in? Barcelona en Laporta schuilt zich lafjes achter de Socios, Perez en Agnelli bewijzen de grootste slangen te zijn. Dit lijkt mij een mooi moment om de deur naar de CL nationale competitie te gaan sluiten en deze drie ongelimiteerd tegen elkaar te laten spelen. Wat willen ze nog meer?

En bij Barcelona mogen de socio's stemmen heeft Laporta gezegd. De uitkomst lijkt me nu al wel duidelijk. Exit superleague

21 april 2021 om 13:23

Er valt over weinig meer te stemmen lijkt me.

Ja ze stappen nu natuurlijk allemaal uit noodgedwongen. Dus hier moet je eigenlijk geen waarde aan hechten.
Toen City en Chelsea besloten om er mee te stoppen wist je al er volgen meerdere. Nu alle clubs uit Engeland de samenwerking hebben stopgezet is het gewoon een kwestie van tijd dat alle andere clubs 1 voor 1 uitstappen.
Die clubs weten ook dondersgoed dat zo'n competitie eigenlijk niet mogelijk is zonder de Engelse clubs.

Dit is onze kans, kom op Arnesen, meld je aan bij de superleague. Nu er bijna niemand meer meedoet is de prijzenpot helemaal gigantisch. En boeie dat we dan elk jaar laatste worden, paar jaar zo'n budget en we haken vast aan.

21 april 2021 om 12:55

Goed idee. Dan doen we ook gewoon twee stadions. Iedereen blij.

Hopelijk stapt Perez op man, desnoods komt er een vote of no confidence van de Socios. Die man heeft de hele club voorschut gezet en dit gaat de komende 20 jaar niemand vergeten. Pf, wat een debiel, in 48 uur vrijwel alle krediet die hij had van zowel de fans als andere clubs gewoon kwijtgeraakt. Zie nu maar eens te onderhandelen met PSG of een Dortmund, jammer hoor. (Al zie ik Mbappe niet komen aangezien het voetbal blijkbaar op sterven staat volgens hem)

21 april 2021 om 13:05

Jij, als Nederland, maakt de voorzitter van een spaanse club uit voor debiel en verzint ter plekke dat er een vote of no confidence moet komen? Ze dragen Perez op handen in Madrid en terecht. Zonder hem was Real Madrid niet wat het nu is. De grootste club met een enorme inzet en veruit de meeste prijzen van Europa.

21 april 2021 om 13:23

Wat hij bewerkstelligd heeft door de club in gigantische schulden te steken die hij met dit plan in 1 klap weg hoopte te kunnen poetsen.

21 april 2021 om 13:42

Gigantische schulden? Valt wel mee. Natuurlijk niet als je alleen de openstaande schulden meerekent en de schulden die nog openstaan bij Real Madrid even ‘vergeet’.

21 april 2021 om 13:53

Als je die criteria bij alle 12 founding clubs aanhoudt staan ze dik bovenaan.

21 april 2021 om 14:21

Aub wanneer Perez vertrekt, volg hem en laat de club met rust. Gasten als jullie zouden hem de hel in volgen. Het boeit me geen ene moer wat hij heeft gepresteerd voor Real, het respect was er altijd. Lees goed, was. In 48 heeft hij al zijn krediet bij mij en vele andere fans doorgespoeld.

Snap ik wel, UEFA gaat ook ineens naar 4,5 miljard, dus ze hebben hun zin al.

Hahaha hoe erg ik ook tegen dit idee ben, die Perez staat wel achter z’n besluit! Al die verraders die hem nu keihard laten vallen zijn lachwekkend. Natuurlijk beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald maar wat een slapjanussen allemaal! Als je weet dat je beïnvloedbaar bent door de publieke opinie moet je dit soort besluiten niet nemen. Waar ik nog het meest van walg zijn al die excuses van die Amerikaanse eigenaren. Die wilde gewoon keihard een franchise competitie gaan invoeren en dachten dat de Engelse supporters dit zouden pikken! Hoe dom kun je zijn!

Mooie is dat iedereen dacht dat dit serieus was. Heel het idee van de Super League was om druk te zetten op de CL onderhandelingen, die nog in het voordeel van de rijke clubs uitvalt, om zo meer geld te krijgen en garantie om een speelplek te vallen. Lekker gespeeld van die clubs maar het maakt het voetbal niet minder dood. Leuzen als "stolen by the rich" was volgens mij de afgelopen 20 jaar al het geval.

nog even en dan hebben we al meteen een winnaar van de Super League die er nooit is geweest haha

alleen persoonlijk vind ik dat Athletico en Inter hier te laat mee komen

eerst ook grote mond hebben om de Super League op te zetten

nu er zoveel verweer op is en dat supporters zich tegen hun eigen club gaan zetten
kan het ineens wel

zou wel de ploegen die aan de Super League hadden willen deelnemen komend seizoen met punten in mindering laten beginnen

Lekker bezig, zo blijven er wel erg weinig over. Ik wacht tot Barca het ook officieel maakt, want als het tot een stemming van de socio’s komt, gaan we er toch wel uit. Heerlijk dat dit vreselijke idee zo in duigen valt.

Gisteren heeft Victor Palacios een populaire Youtuber en fan van Barca een discussie gehouden tussen verschilende Youtubers over het verschil van houding van volgers van hun kanalen. Overduidelijk was dat mensen buiten Spanje postiever waren voor ESL dan mensen in Spanje. Marc Ciria, ex bestuurvoorzitter van Barca, was ook in deze discussie live op You Tube. Hij verteld de dilemna dat Barca nu heeft. Fans buiten Spanje zijn niet geintereseerd in Barca- Espanyol maar meer een Barca - Liverpool. Terwijl deze fans als kijkers wereldwijd de club staande houdt via TV-rechten in tijd van Covid. Allemaal zeiden met pijn in hun hart dat Fiorentino Perez een belangrijk punt naar voren brengt.

Zelfs Mr Saitan, een van de grote Youtubers van Barca, hater van Fiorentino Perez zegt dat Perez een punt heeft, Meerderheid van zijn volgers zitten buiten Europa en hij ziet dat deze mensen wel voorstanders zijn van een Esl. Ik lees ook de reacties op zijn kanaal en hij heeft terecht over een belangrijke punt in de geschiedenis van voetbal. Dit is een strijd tussen traditionalisten en modernisten. Modernisten die zien dat voetbal een werledsport is geworden en Barca een wereldmerk met fans rond de hele wereld. Hij zegt zelfs dat de meerderheid van zijn volgers buiten Europa liggen en deze zijn positief over Esl. Ik lees reacties op zijn Youtube post en ziet direct dat volgers buiten Europa zoals hij zegt positiever zijn over Esl.

Inaki Angulo, You Tuber die over Real Madrid post, en grote tegenhanger van Mr,seitan verteld hetzelfde. over de reactie over Esl. Volgers buiten Europa zijn positiever dan diegene binnen Spanje.
Inaki Angulo en Mr.setain zijn grote tegenpolen van elkaar. Anaki noem Mr, Seitan zelfs Mr.patan een beledigende woord in Spaans. Maar deze keer zijn beide heren met elkaar eens. Beide posten de laatste dagen op Youtube dat Barca en Real Madrid hun fans buiten Europa moet horen en niet in de steek laten. Inaki Angulo die ook verslaggever van Bein Sports is zelfs een grote voorstander van ESL net als zijn tegenhanger Mr, Seitan. Hij zegt dat het product voetbal op CL niet goed is. Teveel ongeintereseerde wedstrijden. Door meer kleine clubs toe te laten worden meer onginteresante wedstrijden uitgezonden. Dit is interesant voor de locale supporters van deze kleine clubs, maar voor de wereldwijde supporter niet interresant. Tevens zegt hij dat Uefa niet is ingegaan op de problemen die Fiorentino Perez heeft genoemd als minder interesse van jeugd tussen 16 - 24 in kijken naar voetbal. Ook het teruglopen van gemiddelde kijkcijfers van CL en dat buiten Europa niemand kijkt naar de Europa League. Hij geeft ook aan dat er meer concurrentie op komst is vanuit de brede enterntaiment business voor voetbal.

Naar mijn visie zijn er echt uitdagingen voor het Europese voetbal waar men niet wil discusieren. In Nederland, lezers van VZ, zijn eerst fan van Nederlandse club daarna hebben zij een simpatie voor een buitenlandse club, Dit geldt voor andere Europese landen ook. Men ziet dat hun locale clubs niet meer kan aanhaken met de Europese top. Hierdoor probeert Uefa allemaal lapmiddelen om iedereen tevreden te houden. Deze lapmiddelen eindigen in een oninteressante CL. Voor de fans buiten Europa die nu voor de bulk van TV-inkomsten zorgen hebben deze geen simpatie voor een Europese club maar die zijn echte fan van zo een club, Alle Youtubers, die discussieren over voetbal, hebben dit gemerkt, Bulk van hun fanatieke volgers zitten buiten Europa. Dit heeft ze aan het nadenken gezet en daarom zijn voor Esl.

Mijn ervaring is van iemand die buiten Nederland is geboren en opgegroeid en fan van Real-Madrid zie ik dit ook. In de jaren 80 was de meeste landen in Zuid-America een simpatie voor Real Madrid. Niemand was Barca. 40 jaar later door opkomst van Inernet en communicatiemidelen en succesen van Barca heerts er een hevig rrivaliteit tussen Barca en Real. Het is zelfs zo dat de meeste fanatieke fans van deze 2 clubs in Zuid-America zitten. Het resultaat is dat andere clubs de boot hebben gemist op deze ontwikkelingen. Er ontstaat een Europese elite Probleem is dat clubs uit Spanje en Italie zijn heel afhankelijk van de inkomsten van het buitenland, Duitse clubs zijn hiervoor niet zo afhankelijk want zij zitten in een rijke land,

Dit aanval is het eerste gevecht maar het begin van een oorlog, Oorlogen worden niet gewonnen door een gevecht. De geallieerden hebben de slag om Arnhem verloren maar niet het oorlog. Indien Uefa en andere clubs niet met een oplossing komen dan worden er nieuwe veldslagen gevochten, Dit is een start van 'point of no return' in het Europese voetbal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren