Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Super League gaat project ‘heroverwegen’ na besluit Engelse clubs

Laatste update:

De organisatie van de European Super League weigert de handdoek definitief in de ring te gooien nu de zes Engelse clubs zich terugtrekken. In een statement blijft de ESL benadrukken dat er verandering nodig is en het huidige systeem ‘niet werkt’. “Gezien de huidige omstandigheden zullen wij heroverwegen wat de passende stappen zijn om het project opnieuw vorm geven”, zo klinkt het.

In navolging van Manchester City hebben ook Manchester United, Liverpool, Tottenham Hotspur, Arsenal en Chelsea naar buiten gebracht dat zij zich terugtrekken uit de Super League. De clubs doen dit nog geen 48 uur nadat werd aangekondigd dat zij de founding clubs waren van het nieuwe toernooi. Inmiddels lijkt het erop dat ook Atlético Madrid en Internazionale overwegen om zich terug te trekken.

“De European Super League is ervan overtuigd dat de huidige status quo van het Europese voetbal moet veranderen”, zo begint het statement dat dinsdagnacht naar diverse media is verstuurd. “Wij stellen een nieuwe Europese competitie voor omdat het bestaande systeem niet werkt. Ons voorstel is erop gericht om de sport verder te laten ontwikkelen terwijl er middelen en stabiliteit worden gegenereerd voor de hele voetbalpiramide. Daarbij kijken we ook naar de financiële moeilijkheden van de complete voetbalwereld door de pandemie. Het zou ook een aanzienlijk betere solidariteitsbijdrage leveren aan alle clubs.”

“Ondanks het aangekondigde vertrek van de Engelse clubs, die gedwongen zijn die beslissing te nemen door de druk die er is ontstaan, zijn we ervan overtuigd dat ons voorstel voldoet aan de Europese wetten en regels”, zo gaat het statement verder. “Gezien de huidige omstandigheden zullen wij heroverwegen wat de passende stappen zijn om het project opnieuw vorm geven. Daarbij houden we ons doel voor ogen om fans de beste ervaring te geven terwijl de hele voetbalwereld profiteert door de solidariteitsbijdragen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laatste stuiptrekkingen? Wat valt er serieus nog te heroverwegen? Pure koppigheid van Agnelli en Perez om nog niet te stoppen. Die zijn echt zo gekrenkt. En de behoefte aan geld bij Barca en Real. Dit is echt een farce geworden gelukkig. Ben zo benieuwd hoe Perez en Ahnelli zich voelen? Wordt er toevallig niet net een docu over hen gemaakt, net als toen met Ramos? 😂

21 april 2021 om 07:51

Is toch duidelijk dat het super slecht gaat met voetbal en dat er verandering nodig is? Gelukkig hebben Perez en de rest wel het initiatief genomen, al was de aanpak volgens velen niet ideaal. Wat heeft de Uefa al jaren lang zitten doen? Nada. Kan je toch moeilijk beweren dat ze transparant zijn toch?Ik vind het juist goed dat Perez en consorten doorgaan met innoveren en niet willen opgeven. Kom maar met een plan dat uiteindelijk geaccepteerd wordt door de fans, want als de fans de voetbal wedstrijden boycotten dan heeft de ESL ook weinig nut. Maar ze moeten absoluut niet opgeven want de Uefa doet helemaal nada!Nu voelt Uefa ineens wat druk en toveren ze goeie investeerders omdat ze zich bedreigd voelen. Nou zegen in vermomming, de ESL zet de Uefa nu keihard aan het werk.

21 april 2021 om 07:57

Super slecht gaat met het voetbal? Waarom? Omdat Barcelona en Real op te grote voet leven en ten onder gaan aan hun eigen management en bedrijfsvoering? Nee, de UEFA moet véél harder gaan handelen. De FFP veel harder naleven en niet via allerlei omwegen laten omzeilen, schuldenlast verplicht laten reduceren door bovengenoemde clubs en ze de macht beetje bij beetje ontnemen. De enige manier waarop je het voetbal kan "redden" is door een natuurlijk tegenwicht te creëeren voor bovengenoemde clubs, geld beter verdelen waardoor de wedstrijden vanzelf een hoger niveau krijgen. Dan ben je, zoals Perez het omschreef, van de "slechte" wedstrijden af. Maar goed, alles maar voor die grote clubs. Mij bekruipt het gevoel: eigen schuld, dikke bult.

21 april 2021 om 07:59

Blink, enorme Real/Perez fan, kom op. Dat je wil veranderen juicht iedereen toe. Dat je als de koning van het narcisme enkel en alleen aan jezelf denkt is echt zooo wat anders...

21 april 2021 om 08:00

Ze innoveren helemaal niks voor het spelletje, het enige dat ze willen veranderen is ordinair nog meer geld binnen harken.

21 april 2021 om 08:05

Je bent helemaal niet van slechte wedstrijden af. Ik heb het interview live gezien en dat heeft hij helemaal niet gezegd. Hij zei dat de grote clubs uiteindelijk voor meer geld zorgen en het minst verdienen en dat het genereerde geld verspreid zou worden. Het is niet zo dar BPL, La Liga etc niet meer zullen bestaan. De wedstrijden gaan gewoon door he. Ja het idee zelf is matig ja, maar het gaat erom dat ze iets willen doen om het voetbal te redden: beweer je serieus dat hetgoed gaat?Wist je dat de Uefa bijv geld gaf aan de Engelse ploegen om eruit te stappen (al is het nog niet bewezen). Er konen steeds meer shit naar buiten. Vind je dit normaal?

21 april 2021 om 08:17

Er zijn genoeg manieren om het voetbal te redden. Maar geld pakken van de rijken, die jaren lang hard hebben gewerkt om te staan waar ze staan, en aan de armen geven lijkt me niet top. Arsenal, ManU etc die hebben keihard gewerkt om te staan waar ze nu staan. Dus logisch dat ze meer geld (willen) verdienen.

21 april 2021 om 08:19

Het gaat inderdaad slecht met het voetbal. Er is namelijk een steeds groter gat tussen een beperkt kartel aan clubs ten opzichte van de anderen. Waardoor er een grote mate van voorspelbaarheid ontstaat en de kans op verrassingen geminimaliseerd wordt.

21 april 2021 om 08:21

Het gaat super slecht met het voetbal? De miljoenen vliegen over de toonbank de salarissen rijzen de pan uit. En het verschil tussen rijk en arm word alleen maar groter. De graai cultuur van de grote clubs doen juist het voetbal de das om, de super league zou het verschil nog groter maken.

21 april 2021 om 08:30

@blink182: Er is al een paar keer aan je gevraagd wat er dan volgens jou zo ontzettend slecht gaat in het huidige voetbal, maar je hebt dat nog niet uitgelegd?

21 april 2021 om 08:30

Heeft dat uitleg nodig?

21 april 2021 om 08:33

Nee Blink dat zeg ik. Dat jij alles wat Perez zegt als zoete koek slikt zegt denk ik, helaas, genoeg. Bottomline is dat het gewoon om geld gaat. Geld pakken van de rijken? Waar ze voor gewerkt hebben? Gast, Real en Barca zijn de clubs met de grootste schulden omdat elke transfer met een lening werd gefinancierd. Volgens mij trekken de rijken juist al het geld uit Man Utd en Arsenal. Daar is al jaren veel kritiek op vanuit het VK. Nee, verre van logisch en immoreel. Me, myself and i.

21 april 2021 om 08:40

Tip brr1301, ik zou eens als ik jou was in het jaarverslag duiken. Laatste jaren was de schuld van Real Madrid totaal niet hoog. Je moet niet zo pappegaaien.

21 april 2021 om 08:47

@La-decima,

Maar dat was voor de coronacrisis. De grote clubs hebben een gigantische klap gekregen van de coronacrisis. Ajax is mini vergeleken met die reuzen en Ajax moet naar verluidt al voor 50 miljoen verkopen om gaten te dichten.

21 april 2021 om 08:47

Alleen in de top

21 april 2021 om 08:52

@blink82: ik kan wel wat opnoemen, maar een SL is daarvoor juist het tegenovergestelde van een oplossing. Dus ik ben best benieuwd naar wat jij dan denkt dat zo superslecht gaat?

21 april 2021 om 08:52

Ten eerste ik praat nooit over Perez. Of kom anders met bewijzen dat ik hem altijd verdedigd ipv zulke domme dingen roepen om goedkoop te kunnen scoren.Ten tweede: je hebt geen flauw idee hoe het allemaal in elkaar zit met Real Madrid (zoals La Decima ook aankaart). Tot aan de corona was het praktisch in orde. Ten derde: welk bedrijf wilt niet winstgevend zijn? Natuurlijk draait het om geld. Het verschil tussen Uefa en deze clubs is dat deze clubs het wel eerlijk wilden verdelen.

21 april 2021 om 08:55

Heb ik gedaan en daarin staat dat Real Madrid voor 541 miljoen (!!!!) In het rood staat, Barcelona voor bijna 1,2 miljard(!!!!!!!!!). Als jij dat niets noemt heb je een pak boter op je hoofd.

21 april 2021 om 08:55

@brr1301: Je moet wat mij betreft de 51 procent eigenaarschap bij de supporters zoals in Duitsland geldt, voor heel Europa moeten instellen. Juist de speeltjes van Sjeiks, oliebaronnen etc. hebben het voetbal kapot gemaakt. Dat heeft namelijk helemaal niets met marktwerking te maken.

21 april 2021 om 08:58

Dat zeg ik niet. Ten eerste: Ik reageer op jouw opmerking over het interview van Perez. Ten tweede: zie reactie op La Decima. Ten derde: elke onderneming wilt winstgevend zijn. Maar je heb ten alle tijden te maken met ethische waarden, hoe je dat doet maakt wel een verschil. En door een Money League te creëren, welke ook nog eens gesloten is, dat druist tegen álle normen en waarden in. Dan is het met andere woorden: 99.9% van de clubs mogen het uitzoeken en een langzame dood sterven en wij redden onszelf wel.

21 april 2021 om 08:58

@blink182: en, er wordt helemaal geen geld gepakt van de rijken. De inkomstenstroom van de CL wordt (sinds het begin van de CL al) verdeeld over alle clubs. Dat is wat er gebeurt. Ik heb het gevoel dat je dit zegt omdat je ontzettend anti-belasting bent, maar dit is sowieso al een totaal andere situatie: er wordt niks belast, nergens iets vanaf gehaald. Daarnaast, hoezo hebben Arsenal en Manu 'harder gewerkt'? Harder dan alle kleinere clubs? Gaan we doen alsof de enorme ongelijkheid in het huidige voetbal alleen komt doordat de topclubs 'harder werken'? Tenslotte, lijk je wel erg te geloven in het trickle-down-effect. Kan je uitleggen welke van die enorme inkomsten er dan allemaal doorstromen naar de kleinere clubs?

21 april 2021 om 09:00

Het gaat alleen super slecht met clubs die matig beleid voeren. Met name de Spaanse clubs voelen het water aan de lippen nu er geen supporters in de stadions zijn. Maar dit komt voort uit het beleid dat deze clubs jarenlang gevoerd hebben.
De Engelse clubs zijn veel minder afhankelijk van de mogelijke nieuwe inkomsten uit de esl.

21 april 2021 om 09:03

Precies dat. Perez met zn Galacticos heeft zelf het startschot gegeven voor het comeet laten exploderen van de markt. Die clubs voeren geem houdbaar beleid en voelen dat nu tijdens een economische crisis. Het geoaste antwoord op zo'n crisis js bezuinigen, net als vrijwel le bedrijven moeten doen. In plaats daarvan wil Perez de clubs onder die van hem de nek omdraaien en zelf al het geld opharken om die doorgeslagen markt in stand te houden.

21 april 2021 om 09:10

@brr nogmaals slecht geïnformeerd. Voor de 4e keer: het idee is slecht, het idee is slecht, het idee is slecht, het idee is slecht. Maar het is duidelijk dat iets moet veranderen. Dus ik hoop oprecht dat dat Perez en consorten innovatief blijven denken want aan Uefa heb je niks. Mssn heb je dat over het hoofd gezien. En nog iets, het was niet helemaal een gesloten toernooi. Teams kunnen zich gewoon kwalificeren (al zijn het niet veel zoals de huidige cl). Maar nee, nogmaals, ik ben er ook fel tegen (zie mn reactie in de andere topics). Maar iets moet veranderen!
Wat betreft Real: Ik kan 800mil omzet draaien, schulden hebben nog steeds gezond zijn.

21 april 2021 om 09:24

@fgljnTen eerste: waar zeg ik dat ManU en Arsenal harder werken.Ten tweede:Er wordt indirect geld gepakt. Het gaat erom dar Uefa miet transparant is en dat war er verdiend wordt niet openlijk is. Ze moeten de clubs juist veel meer betalen ipv het geld in eigen broekzak stoppen. Dit is wat Mr. Perez ook bedoelde.Ten slotte: check het interview van Perez waar hij alles uitlegde. Maar nogmaals, en volgensmij is het nog niet helemaal duidelijk: ik vind het plan helemaal niets! Maar ik waardeer de intentie.              

21 april 2021 om 09:35

@blink182

Kom op, je kan ook gewoon zeggen het sloeg nergens op wat zij voorstelden.

Perez blijft claimen: "voor de hele voetbalpiramide. Daarbij kijken we ook naar de financiële moeilijkheden van de complete voetbalwereld door de pandemie. Het zou ook een aanzienlijk betere solidariteitsbijdrage leveren aan alle clubs.”"

Hoe is dit beste voor iedereen? Kleine Europese clubs kunnen nooit meer tegen de grote clubs spelen. Fans van die kleinere clubs kunnen nooit meer toppelers in hun stadion zien.

Beschermde status, dus geen sensaties meer zoals Ajax die RM op geweldige manier uit de CL knikkert. Hier kijken wij toch ook voor. Hebben jaren later nog steeds over.

Of wil je alleen wedsrtijden zien tussen Arsenal en Milaan die nergens omgaan.

Het voetbal is dood, omdat de rijke clubs steeds rijker worden. Kijk City het slaat nergens meer op wat zij op de bank hebben. Intussen kapen zij overal jeugd weg.

En nu zeg jij goed dat Perez innoveert en komt met een plan die het allemaa erger maak.

Hoe kan dit plan goed zijn voor iedereen?

Jij zegt ook ze spelen nog in de La Liga. Voor wat eigenlijk? Er kan maar 1 kampioen worden? Waar spelen de andere 2 voor?

Straks krijg je situatie dat Atletico zowel in de competite als in de SL nergens voor speelt. Leuk man zo een figurant dan.

Ik ben ook fan van RM en jaren Perez hoog zitten. Maar na dit is zijn positie niet meer houdbaar. Hij heeft zichzelf en de club zo voor schut gezet.

21 april 2021 om 09:39

@blink wanneer moeten ManU en Arenal iets aan de 'armen' geven dan? Ik snap je hele betoog niet zo, wat gaat er volgens jou zo slecht dan in het voetbal? Het kan tocht niet zo zijn dat je vind dat de rijke ploegen niet genoeg krijgen? Moet Barcelona hun beste spelers een salaris van 200 miljoen per jaar gaan betalen dan ipv de schamele 100 die ze nu doen?

21 april 2021 om 09:43

@blink182 Natuurlijk jongen, als jij dat vind: be my guest. Ik ga die discussie niet meer in, de cijfers zijn wat ze zijn. Het idee is slecht? Het idee is abominabel. Het feit dat deze clubs vinden dat zij recht hebben op 90 van de taart vind ik al walgelijk. Wat heb ik over het hoofd gezien? Je zegt écht precies wat Perez heeft gezegd. Voetbal moet innovatief blijven, maar niet door 99,999 uit te sluiten en zelf al het geld op te slokken. Het feit blijft dat Real en Barcelona een té groot jasje hebben aangetrokken en daardoor nu in de ellende zitten. Real heeft met de transfer van C. Ronaldo een precedent geschapen wat ervoor zorgt dat de transfersommen aanzienlijk en helaas permanent gestegen zijn. En dit alles om de Engelse clubs te kunnen bijbenen. Hierop sluit het gezegde 'een kat in het nauw maakt rare sprongen.' heel erg mooi aan.

21 april 2021 om 09:48

Er verandert komend seizoen al iets, maar niet voor de groten. De groten zijn door FFP geremd en dat vinden ze niet leuk. Ja ze krijgen misschien niet op basis van kijkcijfers hun televisiegeld, maar dat heeft werkelijk niks te maken met het verbeteren van voetbal. Hoe groter de macht hoe slechter dat voor voetbal is. Zoals ik van de week al postte van de afgelopen 10 jaar waren er zo´n 14 van de 20 Europese hoofdprijzen voor Spanje, vervolgens pakte de Engelsen de rest en is er maar 1 uitzondering als ik me niet vergis en dat is Bayern. Het gaat heel slecht met voetbal, klopt. Maar niet met de grootsten der grootsten die allen door middel van geldschieters het balans gebroken hebben. Om de baas van Real Madrid of Barcelona te zijn moet je om de 4 jaar met geld smijten, niet geld dat Real Madrid of Barcelona verdient heeft, nee je eigen geld. Jij moet als individu namelijk garant staan voor de club. De Engelse grootmacht hoef ik niet uit te leggen, dat weet iedereen wie daar allemaal zitten en laten we ook maar niet doen dat de geschiedenis van de Italiaanse grootmacht zuiver is. Al deze clubs zijn altijd al geldgeile clubs geweest. Het was Juventus die als eerst de transfermarkt sloopte voor Buffon, al snel dacht Real Madrid dit kunnen wij beter met het aantrekken van Zidane en sinds de laatste jaren vind Barcelona het normale om zoveel voor Dembele, Coutinho en Griezmann te betalen. Als je alleen al kijkt naar de 50 duurste transfers ooit en je ziet welke namen hier staan, tsjah je kan dan niet anders dan de CL een elitaire clubje noemen. Maar dat komt niet door Ajax, Lyon of Porto. Nee dat komt door steeds weer het zelfde groepje. Voetbal is monopoly geworden en dat los je niet op met een Super League wat nog meer een monopoly is, dat los je op met reorganiseren. Een maximaal salaris cap, een verhoging van jeugdspelers in selectie, nog strenger op FFP zitten. Een wedstrijd tussen Barcelona en Tottenham (SL wedstrijd) is overigens totaal niet spannender dan Barcelona-PSV. Barcelona zal in beide wedstrijden met weinig inspanning winnen.

21 april 2021 om 10:38

sommige madridstas zouden perez nog verdedigen als die man met bloed aan zijn handen en een wapen in zijn hand bij een lijk gezien zou zijn. " is toch duielijk dat super slecht gaat" het gaat sowiezo alleen maar even minder met deze clubs vanwege corona en omdat zij de stadions niet vol kunnen gooien. Daarvoor ging het heel goed met ze, hun omzet groeide elk jaar. Dat zij tegen de rand aan zijn gaan leven met hoge salarissen is hun eigen dikke schuld wat een onzin man

21 april 2021 om 11:12

@blink182: maar je hebt nog steeds niet uitgelegd waarom het dan volgens jou zo superslecht gaat met het voetbal, en het gered moet worden. Dus, vertel eens een keer.. Ten tweede, je hebt inderdaad niet letterlijk gezegd dat ze harder werken dan andere clubs, dat klopt, maar je hebt wel gezegd dat de rijke clubs er hard voor hebben gewerkt om rijk te zijn (rijker dan de andere clubs), wat dus betekent dat die clubs harder gewerkt zouden hebben dan de andere clubs. Dus, wat is dan precies dat hardere werken? En, zouden we daarom de enorme financiele verschillen in het huidige voetbal moeten behouden, en zelfs groter moeten maken? Ten derde, wat mis je dan aan transparantie bij de Uefa? Ze hebben elk jaar een uitgebreid financial report. Iedereen kan inkijken wat er allemaal binnenkomt en waar het allemaal naartoe gaat. En dan kan je bijvoorbeeld ook zien dat er maar 3,1 procent naar salarissen gaan ('in eigen broekzak' ). En dat er 84 procent al direct naar de clubs gaat. En de resterende 13 procent naar overige (logische) kosten: alle organisatiekosten van de CL en EK en alle andere toernooien voor bijvoorbeeld jeugd en vrouwen, scheidsrechters, bijdragen aan de nationale bonden, alle admininstratieve zaken, enzovoorts. De Uefa is er o.a. om de CL en EK te organiseren (zodat de clubs dat niet zelf allemaal hoeven te doen), en dat kost nou eenmaal ook bakken met geld. Waardoor de clubs per definitie niet 100 van de inkomsten kunnen ontvangen. Waarom is die 84 procent (2,4 miljard) niet genoeg? En, al zouden ze gaan bezuinigen op die zaken, en minder salaris geven aan de 537 werknemers, dan wordt het misschien 86 procent of iets dergelijks. Die paar procent extra gaat natuurlijk never nooit de enorme schulden van de grote clubs weghalen. En die grote schulden zijn dus ook niet ontstaan doordat ze een paar procent te weinig zouden krijgen van de Uefa.

21 april 2021 om 13:15

Het probleem is dat Arsenal zich helemaal niet weet te plaatsen voor de CL. Dat ze Leicester de CL niet gunnen. Daarom willen ze naar een gesloten competitie waarin ze altijd geplaatst zijn. Net zoals clubs als AC Milan die ook regelmatig naast te pot piest.
Ze willen juist niet basis van keihard werken zich plaatsen, ze willen gegarandeerd elk jaar dik geld verdienen juist zonder er hard voor hoeven te werken. Dat is hier nou net het hele probleem.

Na deze dagen is toch wel duidelijk hoe eigenaren eigenlijk tegen voetbal aankijken en het puur om geld gaat ipv eerlijke en sportieve toernooien. Nu is het gestopt, maar dit is toch wel een begin van een volgende stap....

21 april 2021 om 07:17

Was toch allang duidelijk? Ticketprijzen die de pan uitrijzen, waardoor een voetbalwedstrijd voor de gewone supporter nagenoeg onbetaalbaar wordt. Shirtjes die elk jaar duurder worden. Het gaat tegenwoordig alleen maar om geld.

21 april 2021 om 09:18

Wat dat betreft is Duitsland op ieder vlak het lichtend voorbeeld, want los van de veel geprezen 50+1 regel hebben ze ook duidelijke restricties voor de hoogte van seizoenskaarten. Op een gegeven moment was er een (volgens mij) spurs fan die had berekend dat een seizoenskaart van dortmund + vliegtickets nog altijd goedkoper was dan een seizoenskaart bij zijn eigen club. En dan zie je waarschijnlijk nog leuker voetbal ook, maar dat is een andere discussie.

21 april 2021 om 11:00

Zeker. De Duitse ploegen waren ook niet zo happig voor deelname aan de ESL en dat komt puur uit moreel. Die weten als geen ander hoe belangrijk supporters voor de clubs zijn. Een seizoenkaart bij Bayern kost bijvoorbeeld maar een fractie van wat je voor een seizoenkaart bij een club uit de PL moet betalen en ze hebben daar een goed beleid voor wanneer je niet komt opdagen of wanneer je een wedstrijd moet missen en je kaartje door wil verkopen. Echt prima geregeld daar.

21 april 2021 om 09:14

De eigenaren van Man U, Liverpool en Arsenal zitten er idd alleen voor de dividenduitkering en zijn daarom voorstander van de SL. Bij Real en Barca is het vooral pure paniek omdat ze zo lang langs de financiële afgrond hebben gebalanceerd dat de coronacrisis ze erin lijkt te duwen. Juve heeft met Agnelli een leider die geboren is zonder moreel kompas, dus niks verbaasd me meer. Milan, Inter en Atletico lijken er vooral ingestapt vanwege Fomo en Spurs was als het altijd gepeste meisje dat ineens door de stoere jongens ten dans werden gevraagd en dus niet wist wat ze meemaakte. City en Chelsea lijken wat dat betreft nog enigszins de 'goede' clubs, want die zijn nooit echt een groot voorvechter ervan geweest. Wat ook best logisch is aangezien de twee oliebaronnen er nooit in zijn gestapt voor het geld (eerder het tegenovergestelde) en het als uit de hand gelopen hobby zien.

Ik zou het boze hoofd van die arrogante Perez wel eens willen zien. Die dacht het voetbal wel even te veranderen.

21 april 2021 om 07:15

Die zal er echt niet mee zitten denk ik. Mocht de ESL klappen, komen de founding clubs toch weer in de CL terecht waar nu opeens 4,5 miljard meer te verdelen is. Zo krijgt Perez toch wel waar hij op mikte, namelijk meer geld.

21 april 2021 om 07:28

Perez heeft narcistische trekjes. Hij vind het heerlijk om de macht te hebben en zag zijn naam al in de geschiedenisboeken geschreven staan als de man die het voetbal naar een hogere orde bracht. Er gaat daarbij ook enorm veel verspilde tijd en geld verloren. Ik vind het prachtig om te zien dat de fans zich als één unit tegen dit plan keerde. Dat had hij even niet verwacht, denk ik

21 april 2021 om 09:59

Dat geld is voor 2024 en Real heeft acute problemen. Dus ik verwacht dat Perez toch een beetje begint te zweten. Hoewel ik niks tegen de club Real heb, zou ik een ondergang van Perez toch wel heerlijke bijvangst vinden van het klappen van de SL

Of ze hebben de Super League als afleiding gebruikt voor het doorzetten van de CL in een nieuwe vorm..

21 april 2021 om 07:07

Dat gevoel krijg ik steeds meer.. Heb de indruk dat de Super League nu vooral gebruikt wordt om meer geld en macht binnen te halen voor de grote clubs. Dat de UEFA een soort terugkombonus geeft, zegt mij al genoeg. Ook die slijmerige woorden van de voorzitter...

21 april 2021 om 07:21

Is er echt een terugkombonus? Zou echt bizar zijn.

Alleen gebruikt als afleiding geloof ik biet. Dit heeft de deelnemende clubs en hun voorzitters zoveel goodwill gekost. Die staan er echt slecht op en hun macht is ernstig afgenomen. Het nieuwe CL-format was er hoe dan ook gekomen daar was de destructieve actie niet voor nodig.

21 april 2021 om 07:23

Er gaat nu 8 miljard door UEFA in de CL gestoken worden. Dat was 4miljard. De 12 clubs hebben gekregen wat ze wilden

21 april 2021 om 07:27

Ze hebben het geld nog niet.
Zeker voor Chelsea Arsenal en Tottenham zullen de financiële druiven zuur zijn. Dat zijn clubs die zomaar een paar jaar achtereen Cl voetbal zouden kunnen mislopen.

21 april 2021 om 08:54

Die terugkombonus was volgens wat ik begrepen heb een compensatie van de UEFA om de contractuele afkoopsom te voldoen.

21 april 2021 om 09:56

De afkoopsom aan de investeerders in de Superleague? Gaat de Uefa dat voor hen betalen? Pff zou echt bizar zijn.

Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.

21 april 2021 om 07:25

Dat besluit was al genomen dacht ik. In 2024 komt er een nieuwe opzet vd Cl. Ik geloof niet dat ze dit weer opnieuw gaan aanpassen..

21 april 2021 om 08:47

Nieuwe opzet is 4 clubs erbij maar vooral minder geld. Daar is het om te doen. de Uefa geeft daarnaast geen open kaart in de eigen huishouden en in deze tijd moet je toch transparant zijn naar de clubs waar je je geld aan verdiend. Dit is dan ook de reden waarom de grotere clubs aan komen zetten met de SL.

21 april 2021 om 09:27

Ik ben het er mee eens dat de Uefa openheid van zaken dient te geven aan hun leden.
Ik denk echter dat de grootste reden van dit misbaksel van een "super league" voortkomt uit structureel wanbeleid van veel clubs. Het zijn bijna allemaal clubs die financieel niet echt gezond zijn.
Het is natuurlijk enorm ongezond dat een club in de problemen zou komen als ze 1 of 2 jaar Cl voetbal missen maar vervolgens wel een trainer ontslaan en deze 10 miljoen meegeven om vervolgens weer een nieuwe trainer aan te stellen die ook weer voor tientallen miljoenen mag investeren in spelers waardoor een deel van de spelers die door de vorige trainer aangekocht zijn weer kunnen vertrekken.

Het wordt tijd dat clubs gezonde een financiële huishouding op de eerste plaats zetten en minder afhankelijk worden van onzekere factoren als CL inkomsten.

De Engelse clubs kregen geld aangeboden van de UEFA om af te zien van de Super League. Het zou mij ook niks verbazen als de clubs ook meer macht of andere "hervormingen" hebben afgedwongen bij de UEFA, maar dat deel van het geld is zeker... Ik baal daar enorm van. Ook hoe die Slovaak nu Manchester City gelijk weer met open armen ontvangt bij de voetbalfamilie. Die clubs worden beloond, terwijl het opzetten van zo'n plan juist afgestraft moet worden. Laat die clubs maar eens 2 of 3 jaar niet meedoen aan Europese toernooien, ontneem hun bestuurszetels in de verschillende commissies binnen de UEFA en FIFA, pak FFP harder aan om ze ook op dat vlak te laten voelen dat wat zij deden niet kan. Nee, in plaats daarvan krijgen ze een soort beloning in de vorm van een terugkombonus en worden ze met open armen ontvangen. Net alsof mijn vrouw gelijk met mij naar bed wil, terwijl ik de dag van tevoren zeg dat ik het plan heb om met de buurvrouw te gaan rollebollen dit weekend en we al alles afgesproken hebben en zij niet mee mag doen. Zo werkt het niet.... Of toch wel? Ben ik nou gek? Misschien toch even proberen. Wordt vervolgd mannen. Als het werkt licht ik jullie direct in!

21 april 2021 om 07:31

Maar hoe weet je dit van de Engelse clubs en geld? Het zou zo triest en laag zijn als dat echt waar is!

21 april 2021 om 07:39

"ben ik nou gek?" je bent niet gek. Petje af dat je out of the box denkt! Niet iedereen durft dat namelijk.

21 april 2021 om 07:40

Dat zou toch lachwekkend zijn. Als dit waar is he, dan is dat toch erger joh. Gewoon even doodleuk bepaalde clubs omkopen. En dan wellicht gaan ze ook nog eens soepeler om met de Ffp. Die bende van de Uefa ruikt het geld van PSG en City al. Dat gaat toch helemaal fout joh. Maar daar hoor je niemand over. En dan schreeuwen fans van oh we hebben het voetbal gered hoor poeh. Niet wetende dat ze enkel die corrupte Uefa hebben gered! Belachelijk!

21 april 2021 om 07:47

Als dat klopt dat de clubs worden beloond voor hun muiterij zou dat schandalig zijn. Maar wat is je bron hiervoor?

21 april 2021 om 08:35

Het lijkt erop dat Mundo Deportivo de (enige) bron is. In dat geval moeten we wel een beetje voorzichtig zijn om dit als waarheid te beschouwen. Hoe komt een Spaanse sportkrant aan die informatie? En ze staan ook niet heel erg bekend om hun objectiviteit.

21 april 2021 om 07:58

Tot nu toe is er maar 1 vrij onbetrouwbare bron voor het geld dat aan de Engelse clubs is gegeven. Ook nog eens een bron uit Spanje, geen Engelse. Lijkt me dus een broodje aap.

21 april 2021 om 08:47

De Toekomst, je bent nu wel erg voorbarig met het trekken van deze conclusie. Er is 1 bron hiervoor en het is een Spaanse, terwijl het voornamelijk over de Engelse clubs gaat. Ik zou er echter niet van staan te kijken als het waar is, want het klinkt best plausibel maar nu doe je wel mee aan beeldvorming. Extra geld zou er toch wel komen met de hervorming van de CL dus of er daarnaast extra geld aan de Engelse clubs gegeven is zodat ze deelname aan de SL stop zouden zetten betwijfel ik....voor nu.

21 april 2021 om 08:52

Je gelooft direct wat 1 krant schrijft? Mijn god wat heb jij een zware dag als er 3 kranten iets schrijft en alle 3 iets anders? Hoe gaan jou hersenen dat aan? Pak je dan het meest positieve voor je eigen als waarheid of het meest voor de hand liggende?

Ontopic: als de Engelse clubs geld zouden krijgen voor een terugkeer, waarom volgen de andere dan niet? De leidraad in het verhaal is het geld. Als je meer geld krijgt bij terugkomst, dan zouden ze het allemaal doen? Ik geloof dan ook niet dat ze geld krijgen door terug te komen, dan is de volgende keer wel heel gemakkelijk om te dreigen en meer geld te krijgen. Je hebt wel meer kracht wannneer je een alternatief hebt. Voorheen was de Uefa alleenheerser en konden ze doen wat ze willen, nu zie je dat wanneer iemand met een alternatief komt, ze heel bang zijn en ineens een paar miljard uit de hoge hoed toveren voor de gehele opzet.

21 april 2021 om 09:11

Zo'n situatie kan 2 kanten op gaan. Of je partner probeert jou te overtuigen en geeft je de avond van je leven, of ze slaat je er uit. Het ligt er dan net aan hoe hard je elkaar nodig hebt denk ik. Uefa weet ook wel dat het niks is zonder die grootmachten. Uiteindelijk zijn de clubs de artiesten. De miljoenen fans zijn geen fan van de Uefa, maar van de club. Clubs zijn sterker. Net als dat spelers een machtsstrijd met een trainer vaak winnen. Die spelers zijn het kapitaal.

21 april 2021 om 09:15

Het is vreselijk slechte PR, maar je kunt de clubs niet straffen op basis van een idee die niet tot uitvoering is gekomen. Het is zo jammer dat het alternatief dat ze hebben geopperd zo'n zwak idee is, want druk zetten op Uefa is in de basis een fantastische ontwikkeling. De organisatie staat zo ver af van hun ontstaansrecht, ze hebben alle macht naar zich toegetrokken, komen met onrealistische plannen en het is een corrupte bende. Ik hoop dat de clubs, samen met de volledige competitie en de bonden (engeland, Spanje, Italië) nogmaals buiten de Uefa om zaken gaan bespreken. Het zou fantastisch zijn als de Uefa eens flink onder druk wordt gezet en wat macht wordt weggenomen. Je hebt de afgelopen dagen kunnen zien hoe angstig Uefa daar voor is, dat is niet voor niets.

21 april 2021 om 09:32

He he. Eindelijk iemand die het snapt! Het ontzettend jammer dat het idee zo slecht is idd! Maar de intentie waardeer ik wel, precies om de reden die je benoemde; het druk voeren op de UEFA die a la Al Bundy met de hand in hun broekzak zitten. Ik hoop idd ook oprecht dat Perez en consorten (andere eigenaren/presidenten) door gaan met innoverend denken en UEFA achterwege laten.

21 april 2021 om 11:00

Het kan niet anders dan dat de Super League een directe reactie is op de nieuwe opzet van de CL vanaf 2024. Grootmachten zijn (terecht) ontevreden over de uitbreiding naar 36 clubs, de 100 wedstrijden die er bij komen, waarbij je tegen 10 tegenstanders speelt in de poulefase. Het betekent dat je 10 keer afreist naar bv Krasnodar, Donetsk, Piraeus en Istanbul. Killing voor de spelers en geen hond die de wedstrijden interesseren. En dan noemen ze deze initiatiefnemers geldwolven... Uefa heeft (voor zichzelf) enkel een verdienmodel voor ogen en de nationale competities zijn daar de dupe van. Clubs worden beboet voor de meest onnozele dingen door Uefa, maar zelf investeren in vernieuwing (ook op gebied van racisme) dat doen ze niet. Het heeft werkelijk niks meer te maken met een overkoepelde organisatie die er is voor de clubs en bonden, integendeel.

Man man man, als je dit echt wilde realiseren dan heb je het toch zo amateuristisch aangepakt zeg. Dan had je toch gewoon eerst voor draagvlak moeten zorgen. Afgelopen jaren desnoods al campagne moeten voeren om fans, oud voetballers, bedrijven e.d. met je mee te krijgen. En ondertussen ook hier en daar de Uefa afbranden voor hun werkwijze. En als je dan met deze zet kwam, dan zou het nog eens kunnen werken daar men het al zag aankomen. Maar dit is te lachwekkend. En dan heb ik het niet eens over de onzinnige gesloten concept ervan e.d. Nahh, dat zou nooit gaan werken zo. Kwam dan met een idee wat een beetje op de nations league lijkt ofso. Maar dat er verandering nodig is, prima vooral om de machtspositie van de Uefa te laten doen wankelen. Ook prima want die vechten enkel voor hun geldmijn en macht in de voetballerij. Alsof zij denken voor de fans of het voetbal. Agh, ze breiden allerlei toernooien uit, enkel om nog meer geld te genereren. Boeien als de spelers nog meer wedstrijden moeten spelen. Kwaliteit is niet meer belangrijk. Ek uitbreiden, prima, Wk voor clubs, ja waarom niet. Meer matches, meer geld. En waar gaat een groot deel van het geld naar toe? In hun eigen broekzakken. Maar daar kraait niemand naar, maar owee als wat grote clubs het zat zijn (ondanks het idee van de ESL krom is). En de Uefa kan nu opeens wel meer investeren na dit gedoe, dat is opvallend zeg. Opeens gaat het CL geld omhoog. Grote delen gingen hiervoor ook al naar hunzelf en de clubs waar het omdraaide, mochten het doen met de restjes (ook al groeide het voor de clubs en zijn die bedragen niet misselijk, maar het gaat er even om in verhouding met de totale inkomsten). Ze zijn totaal niet transparant maar dat vind men allemaal prima. En dan nu zogenaamd schreeuwen dat men opkomt voor het voetbal hoor, na het ESL gebeuren. Agh amahoela! Hypocriete zooi is het. Het voetbal voor het volk is allang al overleden! Het zijn bedrijven, en wij de fans zijn enkel de consumenten die geld betalen aan alles en nog wat!

21 april 2021 om 07:09

Eigenlijk zou nu heel de subtop en middenmoot van Europa hetzelfde moeten roepen. We beginnen gewoon eigen competities onderling. Kijken of de UEFA ook al die clubs een terugkombonus geeft...

21 april 2021 om 07:31

Uh wat dacht je van niet. Alsof de Uefa zich daar druk om maakt. Die grote clubs zorgen voor kijkcijfers, voor het grote geld. Hoe je het went of keert, zo zit het wel. De PL is bijv. niet voor niks zo aantrekkelijk met zoveel topclubs. En als je het dan zo bekijkt, mogen die kleine clubs blij zijn met al die miljoenen die ze uit de CL halen want dat komt echt niet grotendeels door hun ofso. Het is heel simpel, een groep kleine clubs in de CL of whatever, dat zal weinig opbrengen. Een CL met bijv. al die grote clubs, tsja dat zal voor giga bedragen zorgen.

21 april 2021 om 07:11

Klopt. De Uefa is een hypocriete bende die zelf alleen maar uit was op geld en dan nu als redders van het volk willen optreden. Ga toch weg. De Uefa zou na dit hele debacle misschien in de spiegel moeten kijken en de organisatie een keer herstructureren. Zorg ervoor dat de CL en EL niet de gedrochten zijn die ze nu zijn. Baken het aantal deelnemers per land af. Zorg dat kleine landen ook mee kunnen doen doordat ze een kampioen mogen leveren, i.p.v. al die voorrondes te moeten spelen om er dan af te mogen gaan tegen de nummer 5 uit een van de vier topcompetities. Maar nee hoor. De Uefa gooit er alleen maar meer geld om de grote jongens terug te halen.

21 april 2021 om 07:28

Dus dat en dat vind ik ook enorm kwalijk. Bedoel de vele fans, denken dat ze het voetbal hebben gered nu, denkende dat de Uefa wel voor de fans en het voetbal is. Ze lachen zich rot daar, vanwege hun hulp en gaan straks lekker weer verder met waar ze mee bezig waren.

Wat betreft je laatste punt ben ik het dan niet mee eens. De Cl hoort een kwalitatief sterke competitie te zijn. Teams uit landen kunnen er komen vanwege hun prestaties van de afgelopen jaren. Wat je wel kan doen is bijv. de top 10 a 12 landen in de coef.ranglijst de kampioen ervan een directe ticket te geven. En zo de rest verdelen zoals dat nu gaat. En de El winnaar etc. Maar van alle incl. kleine landen de kampioen meenemen, dat wordt toch gewoon een zuur laag niveau toernooi. Daar heb je de EL voor en nu die Conference league. Doe je het steeds beter, kan je gewoon klimmen. Ajax prestaties zorgen er ook voor dat Nederland weer een directe ticket heeft bemachtigd e.d. En nu is het nog land gerelateerd betreft de prestaties, misschien dat je dat per club kan indelen. En nog het andere, met Ek's en Wk's moeten alle landen ook gewoon presteren om zich te kunnen kwalificeren. Als je niet goed genoeg bent dan houdt het op. Maar niet zo van agh, laten we vele kleine landen gewoon meedoen, uitbreiden en gaan met die banaan. tjsa, dan krijg je gewoon een zuur toernooi.

21 april 2021 om 07:33

Ik ben voor een sterk toernooi, maar noem het toernooi dan geen Champions League. En ik vind dat het voetbal van de mensen is. Dus ook voor de fans van clubs uit de kleinere landen. Is toch alleen maar mooi als je als supporter van een club uit Letland oid opeens naar wedstrijden in de CL kan gaan om je team tegen de beste te zien? Heb dat liever dan de nummer 4 van Spanje die tegen de nummer 4 van Engeland gaat of ongein als naar een derby kijken tussen clubs uit Londen, Madrid, Milaan etc.

21 april 2021 om 09:19

@supernico31
Super League is dan wel een toepasselijke naam? UEFA SUPER LEAGUE

21 april 2021 om 09:26

Wel een toepasselijke naam en creatief bedacht. Hoe kom je op die naam?

21 april 2021 om 09:13

Ik snap er ook echt helemaal niets van. Het lijkt erop dat ze het letterlijk met niemand besproken hebben, of zelfs erover nagedacht hebben hoe dit zou kunnen vallen bij supporters en andere betrokkenen.

Ach. Niet dat ik de ESL steun, maar met de huidige opzet van de CL en EL is het Europees voetbal ook al kapot. En vanaf 2024 gaan ze nog meer clubs toelaten. Nog meer potjes om meer geld te genereren. De Uefa en Fifa zijn gewoon een stelletje hypocrieten die nu zogenaamd opkomen voor de sport en de fans, terwijl zijzelf alleen maar dollar tekens zagen.

Hadden het toernooi gewoon moeten houden zoals bedoeld: een toernooi voor kampioenen. Een toernooi waar je je echt voor plaatste door een prestatie te leveren. Nu kan je als grote club je deelname voor de CL gewoon bij de Lidl kopen.

21 april 2021 om 08:04

Een toernooi voor kampioenen kan in deze tijd toch niet meer? Het heeft toch geen nut om met poules te komen als, Man City, Brugge, Dinamo Zagreb en Dinamo Tblisi. We zijn gewoon doorgeslagen met geld wat een hoop verpest heeft.

21 april 2021 om 08:21

Hoezo niet? Laat het voetbal maar een grote herstart maken. Vind potjes tussen niet-kampioenen of teams uit hetzelfde land/stad in de Champions League een gedrocht om te zien. Nationale competities worden zo ook spannender, want dan moet je echt strijden om de titel of beker om een Europees ticket te garanderen. Nu kan je 5 wedstrijden voor het einde van het seizoen er met de pet naar gooien als je toch al veilig bent met het 3e of 4e ticket.

21 april 2021 om 08:40

Er moet zeker wat veranderen, het liefst dat de geldkranen dicht moeten waardoor het allemaal wat dichter bij mekaar komt te liggen. Maar als je alleen kampioenen in de CL doet, dan word de prestatie om het toernooi te winnen alleen maar minder knap. Dan is de Europa League van een hogere niveau dan de CL.

21 april 2021 om 08:54

Het is minder knap, omdat met de huidige structuur het geld alleen maar naar de grootste competities is gegaan. Het slaat werkelijk waar nergens op dat de nummers 3 en 4 van de grootste competities mee mogen doen met de CL. Daarom moeten ze de boel herstructureren. Stel dat een club uit een kleiner land stelselmatig in de CL terecht komt doordat ze kampioen zijn geworden en zo meer prijzengeld krijgt. Op die manier kunnen ze betere spelers kopen of de opleiding van de club verbeteren en kunnen de landelijke concurrenten hogere bedragen eisen. Dan krijg je ook daar meer kwaliteit en geld.

21 april 2021 om 09:09

Ik denk juist dat het startgeld naar beneden moet in de CL. Het gaat juist ook de verhoudingen scheef leggen in de nationale competities. Een Club Brugge speelt nu structureel in de CL, komt nooit tot de achtste finale (zal in de toekomst vast eens lukken maar structureel?) maar loopt in de nationale competitie alleen maar verder weg van de rest.

21 april 2021 om 09:23

Startgeld naar beneden en het geld wat hierdoor vrijkomt verdelen over de bonden die dan meer prijsgeld in de competities kunnen verdelen. Zo wordt landelijk het verschil ook gemitigeerd. Ook zou een limiet in transferbedragen in mijn ogen ook gunstig zijn. En dan een percentage vastleggen waarmee het limiet per seizoen kan stijgen. Die transferbedragen rijzen nu de pan uit door alle oligarchen, sjeiks, sultans etc. die er zoveel geld in kunnen steken.

Ongelooflijk, clubs die dreigen die krijgen gewoon een zak met geld van de uefa hiervoor als beloning? En de clubs die wel netjes zijn die zien hier geen cent van terug? Je club is pas netjes als ze van dat geld af zien en zolang ze dat niet doen zijn ze allemaal wat mij betreft nog steeds niets waard.

21 april 2021 om 07:14

Helemaal mee eens. Geld van de UEFA zou geld moeten zijn voor alle clubs. En dat dat geld zomaar naar de grote clubs gaat, omdat die dreigde, is echt bizar. Een terugkombonus geven is in mijn ogen een soort beloning. Hoe makkelijk hebben die clubs nu miljoenen verdient voor zichzelf? Binnen enkele dagen een paar dingen in de media roepen en het levert miljoenen op. Veel te makkelijk verdient, terwijl deze clubs juist als uitschot behandeld moesten worden in mijn ogen. Zij willen toch terug? Ik hoef die clubs er niet meer bij hoor. Van mij mogen ze zo een gesloten Super League beginnen. Het zal ze misschien meer opleveren, zodat ze onze beste spelers kunnen kopen, maar wat is daar nieuw aan? Daarbij wordt de Champions League dan weer vele malen spannender. Ik zag het helemaal zitten. En ook goed als ze terugkomen, maar wat mij betreft wel weer achterin de rij aansluiten en voorlopig je mond houden.

21 april 2021 om 08:04

Die zak geld is waarschijnlijk gewoon niet waar, geen enkele betrouwbare bron die het daar over heeft.

Wat ik niet snap, iedereen hier heeft het over "nieuwe plannen voor de CL" "minder clubs uit de grote leagues" alles is maandag al goedgekeurd. Het nieuwe systeem met 1 grote poule staat al vast. Er komt geen verandering meer qua speelschema. Alleen het geld bedrag gaat omhoog. Het is de Uefa nooit gegaan om "de fans", ze wilden gewoon niet dat hun beste cashcows zouden vertrekken, daarom werden ze zo woest. Het plan dat de top 5 leagues ieder jaar standaard 4 plaatsen krijgen Staat Vast. dat ze zelf nog in theorie een extra plaats kunnen verkrijgen onder de underachievers regel Staat Vast.

21 april 2021 om 07:45

Maar hey de fans hebben het voetbal gered hoor poehh poehh. Ze hebben enkel die corrupte bende van de Uefa gered ja, dat is wel duidelijk. Lachwekkend!

21 april 2021 om 07:53

Perfecte aanleiding om dat nu op de schop te gooien, top 5 leagues minder voordelen en deze clubs aanpakken.

21 april 2021 om 07:59

Het staat al vast. Dat wordt niet meer omgezet. Denk je dat Bayern en PSG die niet bij die 12 clubs zaten een nieuwe aanpassing zien zitten? Het lot van het Europese voetbal staat al vast. Men moet het alleen nog gaan beseffen

21 april 2021 om 08:24

dus volgens jou staat het geldbedrag niet 'vast', maar de rest van de deal wel. Zo werkt dat toch niet, als je in staat bent om het geld voor de deelname te veranderen, iets wat honderd procent zeker in die eerste deal werd gesteld; dan zou je ook andere contractuele punten moeten kunnen veranderen...

21 april 2021 om 08:56

Het geldbedrag is het enige wat veranderd. Dat is geregeld met een druk op de knop. De opzet van een competitie ligt toch wat gecompliceerder

21 april 2021 om 11:00

@marrieaandebal

Aanpassingen ben ik niet op tegen, maar wel met de insteek het meer solidair te maken. Ik zal mij een verdiepen in de nieuwe opzet.

Sterker nog Real Madrid leent geld van de Spaanse staat die vervolgens bij de EU aankloppen voor geld. Hoop dat deze club failliet gaat en doorstart maakt op lager niveau. Daarnaast ben ik voorstel van een Duits model. 51% van de club in handen van de fans.

21 april 2021 om 08:55

Real failliet? Hoe kunnen zij failliet raken? Real Madrid is gezond en kan alle schulden netjes betalen? Als het net als Barcelona in problemen raken, kan je ervoor kiezen wat spelers met hoog salaris en een goede transfersom laten vertrekken?

21 april 2021 om 09:14

@ weerd ; je weet dat alle europese clubs momenteel staatssteun krijgen? Ook ajax en psv tot cadiz en vvv venlo, zonder deze huidige steun gaan alle clubs failliet ( op een enkele na misschien al zou ik niet weten welke)

21 april 2021 om 09:35

Hoe doe je dat geld lenen van de staat. Madrid heeft gewoon schuldeisers net als elk bedrijf. Maak het niet te dol.

Ik hoop op een CL met alleen landskampioenen. Europa League met de nrs 2 tot 5 en Conference League met bekerwinnaars. In waarde komt dat die toernooien ten goede.

21 april 2021 om 07:53

Zit er niet in helaas

21 april 2021 om 08:37

Wat is daar leuk aan dan? Dat zou de Europa league misschien nog wel interessanter maken dan de champions league. Denk dat het op deze manier momenteel prima is, door de loop van de jaren zie je toch veel spannende wedstrijden. Terwijl een cl alleen met kampioenen, toch bestaat uit een toernooi waar veel teams voor spek en bonen meedoen.

21 april 2021 om 09:16

@ memphis ; is dat in een huidige CL of EL dan niet? Daar speelt ook 98% van de clubs voor spek en bonen ( spek en bonen die veel geld waard zijn), maar niet omdat ze kunnen winnen

21 april 2021 om 09:47

Ben ik toch niet helemaal met je eens. In principe kun je lastig zeggen wie de champions league gaat winnen. De top in de huidige cl is gewoon veel breder, omdat de nummer 2 of 3 van de meeste toplanden ook gewoon heel goed kunnen presteren in de champions league. Vroeger was zo'n opzet leuk, omdat de verschillen veel kleiner waren en teams uit kleine landen ook als top beschouwd kunnen worden.

Iedereen kijkt ook liever naar Barcelona tegen Manchester city dan naar een wedstrijd Real vs Brugge in de kwartfinale.

Laten ze het in Spanje en Italië zelf uit zoeken met hun Super League. Maar dan niet meer deelnemen aan de Europese wedstrijden en nationale competities. Uit die landen komen tenslotte de clubs met de hoogste schulden, vanwege de gigantische transfer sommen en salarissen die ze daar betalen. Nu proberen om via een pact wat ze hebben gesloten van hun schulden af te komen echter hebben deze clubs nooit genoeg. Daar is voetbal geen sport meer ten behoeve van de supporters maar een verdien model. Hoe kan zoiets een supporter nog interesseren als het voor de clubs niet uitmaakt of je wint of verliest het geld is toch gegarandeerd en je kan niet degraderen. Daarbij zal gokfraude niet vreemd zijn als clubs onderling afspraak maken, het geld zal toch ergens vandaan moeten komen. Voor Italië en Spanje is dit niet vreemd daar zijn ze maffia praktijken wel gewend.

Hoewel ik het een gedrocht vind had ik meer ruggengraat verwacht van de clubs. Van mij had de bom mogen barsten. Alles met de grond gelijk en vanuit daar weer opnieuw opbouwen als sport voor het volk.

Tuurlijk blijven de Spaanse clubs erin. Die zagen dit als prachtig idee om hun megaschulden af te lossen.

21 april 2021 om 08:26

Die clubs kunnen zich zo uit laten kopen net als al die andere clubs die hun ziel hebben verkocht.

Ze hebben het wel erg dom gespeeld. Dat gesloten systeem was ook niet erg snugger. Dat fans van clubs die in handen zijn van Amerikanen, Russen, Chinezen en oliestaten ageren tegen de vercommercialisering van de sport is wel humor.

21 april 2021 om 08:33

Het was niet helemaal gesloten. Maar wel deels ja. Deels omdat het anders geen nut zou hebben. Maar als ik het goed begreep kunnen teams zich gewoon kwalificeren en daar waren ze mee bezig. Ik denk dat ze dat nu gaan aanpassen en weer presenteren. Freaking jammer dat het plan van ESL stom is, want de bedoeling mag wel geprijsd worden.

21 april 2021 om 09:03

De UEFA buiten boord houden vond ik het beste element. Verder was het wel erg sloppy.

Project overwegen, lees: meer geld lospeuteren om dit toch door te duwen? Als de uefa elke keer geld bij geeft na aankondiging van een dergelijk initiatief, om ze aan boord te houden, dan zitten al die clubs wel gebakken.

Je kunt zeggen wat je wilt, maar puur in de basis is de Super League voor deze clubs ook een manier om af te komen van de gigantische maffia die de UEFA is: een strijkstok waar gigantisch veel geld aan blijft hangen dat de clubs logischerwijs liever zelf binnen krijgen en gebruiken voor het organiseren. Vanuit die kern bezien is het niet heel gek dat die clubs gedacht hebben "weet je wat, we organiseren zelf wel iets". Eigenlijk is het doodzonde dat de ESL-clubs in hun plannen zo gigantisch ver uit de bocht vlogen, want het had me voor het voetbal heel gezond geleken als de UEFA eens flink buitenspel was komen te staan. Maar helaas, de UEFA-maffia is machtiger (en de plannen van de ESL te slecht voor het totale voetbal).

De TV gelden uit de Europese competities (cl, EL en Conference) zouden juist veel beter verdeeld moeten worden. Met als gevolg dat er meer op papier kleinere clubs (uit de kleinere voetballanden) kunnen verassen in de hoogste Europese competitie (cl).

De CL is al jaren een gedrocht waar je moet wachten tot maart om een interessante wedstrijd te kunnen zien. Helaas zullen we nooit meer terug gaan naar het oude systeem waar je gewoon in september of oktober uitgeschakeld kan worden. Daar krijg ik dan altijd kritiek op. Van al die ‘fans’ van buitenlandse clubs die veel liever naar Man U tegen Barcelona kijken. Diezelfde fans die nu te pas en te onpas Voorzitters en clubs zwart maken omdat men het aandurft met een andere opzet te komen. Ik kan helemaal niet oordelen over de super League. Ik ken de details niet. Niemand kent ze, want daar is helemaal geen tijd voor geweest. Maar wel allemaal hard roepen dat het een schande is. Dit terwijl de huidige CL al geen bal aan is. Het is geen bekertoernooi en het is ook geen competitie. En met kampioenen heeft het al helemaal niets meer te maken. Doe mij dan maar een echte Europese competitie. (Als een echt bekertoernooi uitgesloten is)

21 april 2021 om 09:11

Ze hadden het handiger moeten spelen. De groepsfase van de CL daar is al jaren niks aan inderdaad.

21 april 2021 om 09:26

Perez en z'n vriendjes hebben een tactische fout gemaakt, maar zo lang ze niet uit het voetbal verdwijnen blijven ze proberen om hun natte dromen te realiseren. Hun dromen zijn niet voor de fans die een leuke, open en sportieve competitie willen zien. Zeker niet eentje met echte underdogs. Helaas verwacht ik nog veel negatieve dagen waarin wij het gevoel krijgen dat het clubvoetbal kapot is gemaakt.

21 april 2021 om 09:30

@Andonis, zo ver ik kan oordelen was dit puur een poging om de macht te grijpen. Perez en z'n vriendjes wilde UEFA buitenspel zetten en dat lijkt (voor nu) niet te zijn gelukt. UEFA is net zo erg als de Superleague mensen en dat zie jij ook. Aan de CL is al jaren niks aan. Kijk alleen maar naar de naam van de competitie en de opzet. Gewoon lachwekkend. Er gaat helemaal niks positief veranderen. Dat vind ik nog het ergste.

21 april 2021 om 09:42

Met dien verschil dat Perez verantwoordelijkheid draagt over de grootste voetbalclub ter wereld en de uefa om een of andere duistere reden miljarden aan voetbal moet verdienen zonder transparante bedrijfsvoering.

21 april 2021 om 10:04

Dit is precies hoe ik me ook voel. En ik krijg ook wel veel kritiek (zie hierboven). Een van de grootste redenen waarom het nu zo slecht gaat: mensen kijken steeds minder naar voetbal omdat de wedstrijden niet interessant genoeg zijn.Perez (en consorten) wilt in ieder geval wel innovatief denken. De executie vond ik wel weer minder.

21 april 2021 om 10:28

Perez is gewoon een bestuurder die naar zijn verantwoordelijkheid handelt. Dat hij nu geslachtofferd wordt heeft vooral met de uitvoering te maken, en de rare ideeën rond Real Madrid in Nederland.

Deze groep is uit op één ding: macht. Ze willen gewoon UEFA buitenspel zetten en de macht compleet naar zich toe trekken. Met wat voor ander idee kunnen ze komen? Hun natte droom is een competitie waarin zij elk jaar meedoen zonder dat ze zich daarvoor moeten kwalificeren. Nou, dat lijkt dus nu van de ban. Met welke ander idee komen ze dan? Waarschijnlijk dat een X aantal clubs wel kunnen degraderen en promoveren. Ja, clubs als Tottenham of Arsenal. Niet Real, Barcelona of Juventus. Hun status moet elk jaar veilig zijn want anders hadden ze nooit met dit idee gekomen. Dit drama is nog ver van over en we gaan nog veel gezeik krijgen van mensen zoals Perez die never nooit gaan opgeven. Voor mij zijn de lui van UEFA ook boeven dus eigenlijk moet de gewone fan niks goed van dit drama verwachten.

21 april 2021 om 10:57

Inderdaad, dit zijn niet de clubs waar de nieuwe goede ideeën vandaan moeten komen, dat hebben ze goed verpest.

Ze willen meer geld, ik denk dat, dat mogelijk is alleen dat niet meer over zouden moeten houden maar meer moeten verdelen.

1. Betere landen verdeling, top 15 landen moet gewoon een afvaardiging hebben van de kampioen en nr. 2 moet ook een betere kans krijgen.
2. Verdeelsleutel CL gelden + aandeel wat men aan salaris/transfers uitgeeft.
3. Interne machtsstructuur aanpassen voor toegang tot CL, meer macht naar de spelers/supporters.
4. Externe machtsstructuur aanpassen, een stem van Real Madrid telt niet zwaarder dan die van SC Cambuur.
5. Strengere FFP regels.

Dit is het moment, als je nu niks doet gaan ze het opnieuw proberen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren