Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Berghuis vroeg in gesprek met Advocaat om wijziging in opstelling Feyenoord’

Laatste update:

Feyenoord won zondag met 3-1 van PSV, maar volgens Pierre van Hooijdonk 'rommelt' het nog steeds bij de club. Vrijdag voerde aanvoerder Steven Berghuis een gesprek met trainer Dick Advocaat en technisch directeur Frank Arnesen en daarin werden enkele irritaties en meningsverschillen besproken. Tot dusver was bekend dat Berghuis zijn frustratie uitte over uitspraken die Dick Advocaat deze week deed na de nederlaag tegen AZ (2-3), maar volgens Van Hooijdonk kwam ook de opstelling ter sprake.

De spelersgroep zou bij monde van Berghuis hebben gepleit voor een wijziging in het hart van de verdediging. Eric Botteghin moest een basisplek krijgen, zo vond de spelersgroep volgens Van Hooijdonk. De Braziliaan vormde tegen PSV een centraal duo Marcos Senesi en had daarmee zijn eerste basisplek in de Eredivisie sinds 23 december (3-0 zege op sc Heerenveen). "De aandacht gaat vaak uit naar de aanvallers en die waren ook dodelijk effectief, maar ik vond Botteghin erg goed", reageert Van Hooijdonk bij Studio Voetbal op zijn optreden. "Het doordekken, zijn tackles met ziel en zaligheid... Hij was een stille kracht, maar een heel bruikbare in de strijd die Advocaat wilde voeren."

"Het was een gouden zet van Advocaat. Maar het frappante was dat de spelers in hét gesprek, dat via Berghuis is gevoerd met Advocaat en Arnesen, hebben aangegeven dat ze achterin met Botteghin willen spelen", beweert de voormalig aanvaller van Feyenoord tijdens het praatprogramma. "En dat snap ik ook wel. Botteghin spreekt Nederlands, kan leiding geven, kan de backs aansturen én, en dat is misschien nog veel belangrijker, de middenvelders coachen die voor hem staan. Dat is met Senesi en Spajic helemaal niet het geval geweest, waardoor je een elftal kreeg dat op twee gedachten hinkte."

De meningsverschillen tussen Advocaat en de spelersgroep betreffen niet alleen de keuzes in de opstelling. Berghuis zei na de overwinning op PSV dat hij graag ziet dat er meer gebruik wordt gemaakt van videobeelden door de technische staf. "Ik denk dat je goed kunt laten zien wat wij nu goed doen en waardoor we zo'n wedstrijd wél naar ons toetrekken: welke looplijnen we nu wel maken, welke sprints we nu wel maken, welke goede ballen we nu wel geven... Als je dat te zien krijgt, met je eigen ogen, krijg je daar een gevoel en een geloof bij. Ik denk dat dat de manier is", gaf hij aan bij de NOS.

Van Hooijdonk noemt het 'raar' dat er anno 2021 niet of nauwelijks met videobeelden gewerkt zou worden. "Dick is old school, met alle respect. Niemand zegt daar iets van, omdat Dick goed ligt bij de media, maar zijn assistenten zijn ook old school. De spelers willen stappen maken, nieuwe trainingsmethoden zien en handvatten aangereikt krijgen. Ze vinden het te ouderwets", geeft hij aan. "Wat natuurlijk meespeelde in de groep, is dat Dick won. En als er verloren werd, dan hadden de spelers het gedaan. Als je dan spelers publiekelijk gaat schofferen, zoals Dick heeft gedaan met Bozeník en Pratto, je trainingsmethoden niet up-to-date zijn, en je tekort komt als je tegen een 4-4-2-formatie speelt, dan krijg je spelers die aangeven dat hij even rustig aan moet doen en eerst de tactiek op orde moet hebben."

"Het is eigenlijk een gebrek aan tactisch vermogen", reageert Ibrahim Afellay op het vermeende onvermogen van Advocaat om met videobeelden te werken. "Als je dat vermogen niet hebt, dan zorg je dat je assistenten hebt die dat werk overnemen. Je moet een beetje met je tijd meegaan. Het is niet verkeerd om old school te zijn, maar dan moet je wel assistenten hebben die een beetje in de koppies van de jongens kunnen kijken." Ook Theo Janssen snapt dat een deel van de selectie behoefte heeft aan het gebruik van videoanalyses. "Advocaat heeft in het begin wel gezorgd dat de resultaten goed zijn. Dan is het ook veel moeilijker voor een speler om er iets over te zeggen. De laatste tijd zijn de resultaten wat minder en hoor je deze geluiden. Jonge spelers hebben behoefte aan beelden en aan duidelijkheid."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vindt Berghuis zijn behoefte aan vernieuwing alleen maar goed. Bijna iedere professionele voetbalclub van een eerste divisie in de topcompetities moet toch op een bepaalde manier gebruik maken van beelden? Overigens zou ik denken dat Slot wel zo'n trainer zou kunnen zijn die hiervan meer gebruik gaat maken.

1 februari 2021 om 14:33

Toch verbaas ik me wel een beetje hierover. Poosje geleden berichten over de knulligheden rondom de scouting, daarvoor over de jeugdopleiding, sintersjaak die ff op de TD positie ging hobbyen etc. Je krijgt toch wel een heel amateuristisch beeld van een Nederlandse topclub nota bene. Video analyse is toch 't minste wat je mag verwachten. Sterker mag toch hopen dat ze al heel wat modernere hulpmiddelen inzetten.

1 februari 2021 om 22:19

Het ligt ook gewoon aan de werkwijze van Advocaat. Hij is niet zo van technologisch foefjes die data opleveren. Dick ziet zelf of iets goed is of niet. Vroeger werkte dit prima omdat iedereen het zo deed, nu loop je achter de feiten aan omdat moderne spelers de behoefte hebben om meer dimensies van het spel te willen zien en daardoor hun eigen rol beter gaan invullen.

2 februari 2021 om 03:07

Vind Advocaat prima coach hoor maar dan z'n staf daar misschien ook wat meer aan kunnen doen. Vind 't zo onprofessioneel allemaal terwijl d'r zoveel geld in die sport omgaat.

Krijg toch sterk het gevoel dat destijds met het vertrek van Bakatti er veel is ingeleverd qua analyses en innovatie mbt het voetbal. Verder ben ik het volledig eens met Pierre. Advocaat wordt toch wel erg vaak beschermd en opgehemeld door zijn vriendjes in de media (denk aan Derksen die afgelopen vrijdag nog zei dat de Feyenoord spelers alles aan advocaat te danken hadden) en wanneer het dan minder loopt is het de schuld van de spelers die er niks van kunnen. Was vorig jaar erg blij met Advocaat die destijds zelf ook veel positiever was, maar kijk nu toch vooral uit naar een frisse wind onder Slot.

1 februari 2021 om 07:44

Eens, toen Bakatti er was gingen de dode spelmomenten ook ineens goed.
Maar het afgelopen half jaar leek het nergens op. Ik snap de frustratie van Berghuis wel. Er was geen aansluiting en voor de aanvallers was het niet te doen.
Ik ben geen fan van Botteghin, maar hij deed het gisteren aardig.

1 februari 2021 om 09:56

Ik sprak wel eens wat Jong Feyenoord spelers vorig seizoen (waar Bakatti soms trainer was) en die werd door hen echt geroemd om z'n analyses en zeker ook spelhervattingen inderdaad. Gek dat dat blijkbaar, of volgens de geruchten van Pierre, dan zo links ligt ineens.

1 februari 2021 om 08:20

Advocaat heeft de ploeg vorig jaar uit het moeras moeten trekken. Diezelfde spelers gaven onder Stam niet thuis. Mag je dan enigszins een beetje nederig zijn, naar iemand die de boel op sleeptouw neemt? En als je die videobeelden nu zo belangrijk vindt, dan ga je toch zelf aan de slag of zie ik het nu te simpel? Bekijk zelf situaties van jezelf en de aankomende tegenstander. Praat als spelersgroep meer met elkaar.

1 februari 2021 om 10:03

Het is denk ik iets te simpel, ja. Je kan persoonlijk dan wel de beelden bekijken, maar de volgende wedstrijd moet je toch echt weer in het harnas van Advocaat staan en de opdrachten uitvoeren.

1 februari 2021 om 10:59

Ja, maar je kunt je toch gewoon optimaal voorbereiden op zo'n wedstrijd? Dat in een harnas lopen vind ik zo'n gedrocht. Het haalt alle creativiteit weg. Alles puur op saai resultaat voetbal. En vooral niet de spelers zijn die je echt zelf bent. Nee, de discussie aangaan, maar dan wel met goede en uitvoerbare argumenten en alternatieven komen.

1 februari 2021 om 10:59

Zoals ze tegen Heerenveen deden, bedoel je?

1 februari 2021 om 11:00

Maar dat is vanuit jou toch ook weer een beetje simpel? Advocaat bepaalt de opstelling en tactiek, maar controleert niet alles wat er op het veld gebeurd hè. Als Berghuis middels beeldmateriaal ziet dat hij op een ander moment moet aanbieden of een run maken en dat in de wedstrijd met succes toepast, denk je dan echt dat Advocaat gaat zeggen: dat wil ik niet? Lijkt mij sterk. Het gaat mij overigens niet om wie er gelijk heeft en wie niet, maar meer dat voetballers bijna altijd alles buiten zichzelf leggen.

1 februari 2021 om 11:26

Ja, wie verzint het om een zeker J. Veerman zo vrij als een vogel te laten. Dat zie je toch binnen vijf minuten en dan regel je dat toch? Ja, sorry, maar als je dat op het veld niet ziet, dan ben je je salaris niet waard. Het spijt me zeer.

1 februari 2021 om 18:35

Advocaat beschermd door de media? Die is sinds zijn wissel van Robben (terecht) jarenlang afgemaakt in de media. Ook bij voetbal inside. De enige reden dat ze nu coulant zijn is omdat hij hier ltijd goed mee omgaat en omdat hij goed is met Jan Boskamp. Die spelers moeten gewoon zwijgen en werken. Advocaat heeft van niets iets gemaakt en nu al voelen ze zich te goed. Kijk naar Berghuis met zijn teksten en verongelijkt gedrag. Maar wat heeft hij nou echt gepresteerd? Veel te weinig in ieder geval om een grote jongen te zijn

Ik vind Botteghin ook wel een onderschatte kracht, al deed Spajić het doorgaans ook niet verkeerd. Botteghin was vorig jaar tijdens die inhaalrace echt een steunpilaar en met Fer en Berghuis een van de leidende figuren. Er wordt nogal eens gezegd dat Botteghin niet meer kan, maar hij was vandaag weer goed bezig. Hij geeft binnen het veld inderdaad sturing, maar buiten het veld doet hij ook veel voor ploeggenoten. Samen met zijn vrouw organiseert hij Bijbelstudie voor zijn teamgenoten. Zoiets geeft toch houvast, zeker voor de Zuid-Amerikanen die ver weg zijn van het leven dat hen gewoon is. Zegt wel iets over hem als persoon, én de rol die hij binnen de selectie heeft

1 februari 2021 om 01:52

Spajic is overduidelijk beter, ik snap niet wrm ze (kwalitatief gezien) Botthegin boven Spajic verkiezen.. dat kan alleen maar vriendjes politiek betekenen.
Spajic is inderdaad de laatste paar weken niet in grootse vorm , maar is nog steeds , voor Eredivisie begrippen, een ijzersterke verdediger.
Botthegin maakt te veel fouten , fouten die ons de das om doen en hij is te traag. In de lucht en qua mandekking is ie nog steeds sterk , dus je hebt nog wel wat aan hem als je dicht tegen je eigen 16 staat , zoals vandaag.
Speelde tegen Vitesse wel een weergaloze wedstrijd maar daar staan wel relatief veel fouten tegenover.
Als de tegenstander met de bal bij hem in de buurt is dan hou ik altijd mn hart vast. Bij Spajic heb ik juist het tegenovergestelde , het lijkt bijna vanzelfsprekend dat ie zn man uitschakeld.

1 februari 2021 om 02:22

Ben ik het op zich mee eens. Ik vind Spajić zeer goed, al heb ik bij hem het idee dat hij soms wat nonchalant is, wat hij dan goed moet maken met een overtreding, of er komt een grote kans uit voort. Dat vind ik wat minder. Ik denk niet dat het alleen maar vriendjespolitiek is, want als Botteghin in het elftal veel aanzien heeft, voelen ze zich wellicht zekerder met hem achterin. Senesi, Fer en Geertruida hebben meer aan Botteghin dan aan Spajić denk ik. Bovendien, als het team Botteghin de betere zou vinden, dan zegt dat ook wel iets

Ik vond van Hooijdonk in dit stuk van de uitzending zeer sterk overkomen, door met een kritische blik naar Advocaat te kijken wat de rest van de Nederlandse media inderdaad niet doet. Bij winst van Feyenoord kwam het door de geweldige Advocaat en bij verlies lag het aan het gebrekkige spelersmateriaal volgens Advocaat en de media. Feit is echter dat het tactisch vaak nergens op lijkt bij Feyenoord en daar is Advocaat verantwoordelijk voor. Dat je aanvoerder anno 2021 om het gebruik van videobeelden moet vragen voor de tactiek vind ik trouwens wel heel schrijnend hoor, ik mag hopen dat zoiets puur een Advocaat ding is en dat o.a. Gio en Stam wel gewoon met videoanalyses werkten bij Feyenoord. Daarnaast ook volledig eens over het openlijk schofferen van iemand als Bozenik, die juist iemand is om in de toekomst kapitaal te genereren maar ook moeite zal hebben met een trainer die niet onder stoelen of banken schuift dat hij hem eigenlijk drie keer niets vindt.

1 februari 2021 om 03:31

maar wat verwacht Van Hooijdonk dan? je hebt gewoon teams met een verschil in kwaliteit. Ajax en PSV hebben de meeste kwaliteit dus die gaan gewoon eerste en tweede worden. voor plek 3 gaan teams met mindere kwaliteit als AZ, Vitesse en Feyenoord strijden. Feyenoord heeft niet de kwaliteit om alle kleintjes wekelijks weg te spelen. de echte kwaliteitsspelers zijn bijna wekelijks van meerwaarde omdat die ook op 70 procent nog van een hoog niveau zijn dus op een offday heb je daar vaak minder last van als een team met minder kwaliteit. als de spelers bij Feyenoord hun dag niet hebben dan ligt onze ondergrens gewoon veel lager als bij een Ajax bv en dan verlies je, waar een Ajax misschien alsnog gelijk speelt of wint omdat ze veel meer kwaliteit hebben. Vitesse en AZ die qua kwaliteit gelijkwaardig zijn aan Feyenoord die winnen ook niet alles en verspelen ook ongeveer net zoveel punten als wij. we staan gezien de kwaliteit van de selectie ook gewoon ongeveer waar we horen te staan op de ranglijst. zit het dan mee wordt je derde, zit het tegen wordt je vijfde. dat kan gebeuren

1 februari 2021 om 06:12

@Japie, jij hebt het over "de kleintjes wekelijks weg te spelen". Dat doen Ajax en PSV ook niet. Feyenoord heeft verloren van Ajax en AZ, dat zijn geen kleine clubs.

1 februari 2021 om 06:12

Japie, Van Hooijdonk verwacht wellicht dat Feyenoord niet twee keer op rij tactisch wordt afgetroefd, zoals tegen AZ en Heerenveen. Hij verwacht dat Feyenoord een taaiere ploeg kan zijn, omdat ze dat sinds het aantreden van Advocaat hebben bewezen te kunnen. Je stelt allerlei dingen heel zwart-wit, maar zo werkt het niet helemaal. Feyenoord heeft inderdaad niet de kwaliteit om kleintjes van het veld te poetsen. Zo'n gelijkspel tegen Sparta zal er daardoor af en toe inderdaad tussen zitten. Het is een ander verhaal als het plan in een wedstrijd niet klopt. Ongeacht de tactiek, vermoed ik dat ze bij Heerenveen wel verloren hadden. Zij speelden ook gewoon goed en Feyenoord had het niet, ook los van tactiek. Maar tegen AZ werd de wedstrijd verloren op het middenveld, waardoor je achter de feiten aanliep, terwijl je niet eens slecht in de wedstrijd zat. Dat moet beter, toch? Ik vind het overigens nog steeds onzin dat Vitesse gelijkwaardig is. Zelfs in een matig seizoen zou Feyenoord niet onder een team mogen eindigen met slechts twee echt goede spelers. Dat team staat als een huis hoor, mooi om te zien, maar in de breedte is dat toch niet veel? Ik geloof niet dat dat blijft draaien. Bij Feyenoord is het basiselftal sterker en de bank zeker. Als ik vandaag naar AZ keek, vind ik hetzelfde. Sugawara, daar word ik niet warm van. Hatzidiakos idem, Martins Indi ook niet, Bizot vind ik niet overtuigend. Stengs, Boadu, Karlsson, Wijndal, Midtsjø en Koopmeiners vind ik goede spelers, maar de eerste vier zijn ook niet beter dan Berghuis, Jørgensen, Sinisterra en Haps/Malacia. De twee middenvelders van AZ vind ik écht goed, misschien ook wel het beste duo in de Eredivisie. Maar dan zie ik vandaag wie AZ als alternatieven heeft in de aanval, Evjen, Gudmundsson en Aboukhlal. Talentvol, tuurlijk, maar op dit moment is het toch lekkerder om bij Feyenoord vandaag te zien hoe Linssen het doet als hij de kans krijgt. Dat je die achter de hand hebt. Als Feyenoord lager eindigt dan derde, is dat gewoon niet goed. Dan mag je dus best kritisch zijn. Zit het tegen, dan word je wat mij betreft vierde. Zit het mee (mits PSV ineens echt verzaakt), dan word je tweede. De plek daartussen moet voor dit seizoen haalbaar zijn en als dat niet lukt, kun je echt niet tevreden zijn.

1 februari 2021 om 09:36

Hebben we gezien ja gisteren, dat gigantische kwaliteitsverschil tussen PSV en Feyenoord. Japie, ik bewonder je vasthoudendheid en felheid in het verdedigen van soms onverdedigbare standpunten, maar je kan ook eens zeggen dat je er naast zit. Niks mis mee. Doe ik ook wel eens.

1 februari 2021 om 09:57

@Orgullo - Die dag moet echt nog komen

1 februari 2021 om 12:44

@Orgullo Oranje heeft ook van Frankrijk gewonnen maar we kunnen toch niet gaan beweren dat Oranje opeens net zo veel kwaliteit heeft als een Frankrijk of Portugal bv? Op een goede dag kunnen we winnen van zo een land maar op een mindere dag kunnen we het ook gewoon heel erg moeilijk hebben tegen een Noord Ierland en dat heeft allemaal met kwaliteit te maken. Als je niet absolute top bent zal je ook wel eens punten laten liggen tegen mindere tegenstanders. Zelf het spel moeten maken is toch weer anders als spelen vanuit de underdog positie want dan kan je bv lekker counteren en zal niemand daar moeilijk over doen. Als Ajax gaat counteren tegen Heerenveen zoals gisteren tegen PSV dan zullen mensen daar al heel snel kritiek op hebben

1 februari 2021 om 12:46

Ajax moest Feyenoord zijn in de laatste zijn van mijn reactie. Vergeef me voor deze fout 😅

Ajax wint jammer genoeg ook niet altijd van de kleintjes. Speelde gelijk tegen Willem II en verloor en Twente en Groningen.

Ah nu is Botteghin de missende schakel. Spajic doet het de laatste weken ruk dus dat snap ik wel maar Botteghin is ook geen hoogvlieger. Maar goed, de winnaar heeft in principe gelijk en daar ben ik maar al te blij mee!

1 februari 2021 om 08:16

Echt he, met Botteghin kan je alleen dit spel spelen, zoals nu, met kont tegen de 16 en ik hield mijn hart vast toen hij er bij Dumfries inkleunde. Dat heb ik bij Botteghin altijd. Hopelijk staat er de Komende wedstrijd gewoon weer Spajic, anders komen we tegen de kleinere clubs ook weer niet van eigen helft af

1 februari 2021 om 09:27

Als je de ruimtes klein houdt is Botteghin wel beter denk ik. Het middenveld verzaakt best vaak waardoor je niet met een hogere lijn kunt gaan spelen zoals de spelers volgens mij wel willen. Maar men moet niet verwachten dat Botteghin ineens foutloos gaat spelen. Laat Spajic en Botteghin het maar uitvechten onderling.

1 februari 2021 om 09:59

Het grootste pluspunt van Botteghin is dat hij vooral uitstekend weet wat hij wél kan, waar ik bij Spajic het idee heb dat hij zichzelf soms nog wel eens (vooral voetballend) overschat.

Flauwekul om nou te doen alsof de taalbarrière de oorzaak was van 'een elftal dat op twee gedachten hinkte'. Alsof die spelers niet gewoon allemaal (minstens basaal) Engels kunnen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren