Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord heeft geloof: ‘Wij zijn misschien wel gelijkwaardig aan Ajax en PSV’

Laatste update:

Januari wordt de maand van de waarheid voor Feyenoord en de rest van de topclubs in de Eredivisie, zo weet ook Leroy Fer. De 31-jarige middenvelder van Feyenoord spreekt tegenover het clubkanaal uit dat zijn club 'misschien wel gelijkwaardig' is aan de koplopers Ajax en PSV. "Ik denk dat we allemaal heel dicht tegen elkaar aan zitten", aldus Fer tegenover Feyenoord TV.

Deze maand speelt Feyenoord, dat derde staat in de competitie, topwedstrijden tegen Ajax, AZ en PSV. "We moeten voor één ding gaan", zegt Fer. "We weten dat we er dichtbij staan, we staan vier en vijf punten achter op de nummer twee (PSV, red.) en één (Ajax, red.). Het seizoen als geheel is natuurlijk belangrijk, maar ik denk dat er deze maand gaten op de ranglijst gemaakt kunnen worden. We moeten niet te ver achter komen op de plaatsen boven ons. Die wedstrijden moet je dus winnen om daar bij aan te haken."

Fer heeft veel vertrouwen in het huidige Feyenoord. "Ajax en PSV doen nog steeds in Europa mee", weet de elfvoudig Oranje-international, die daarmee wellicht wil zeggen dat die clubs een drukker speelschema hebben, maar dat niet zegt. "Ze hebben een sterke selectie, beide ploegen, maar wijzelf ook. Vandaar dat ik denk dat wij niet veel onder doen voor ze, of misschien gelijkwaardig zijn aan die ploegen."

Al voor de winterstop maakte Fer zijn rentree na anderhalve maand afwezigheid door een hamstringblessure. De verdedigende middenvelder speelde alweer drie wedstrijden mee, maar voelt zich nu pas weer volledig fit. "Ik kan nu wel zeggen dat ik er weer honderd procent klaar voor ben", aldus Fer. "Ik heb doorgetraind in de vakantie, deze week is ook heel belangrijk met goede trainingssessies met veel inhoud. Ik voel nu wel dat ik bijna helemaal terug ben."

Tot slot wordt Fer gevraagd naar zijn band met Steven Berghuis, die op Instagram de boodschap 'happy to have you as a team mate' achterliet aan hem. "Ik ken Steven natuurlijk al een hele lange tijd", aldus Fer, die in het seizoen 2011/12 al een half jaar met Berghuis samenspeelde bij FC Twente. "Ik ben denk ik nog blijer dat hij bij ons in het elftal speelt en dat ik hem als teamgenoot heb. Het is een hele belangrijke speler, een goede aanvoerder, dus ik ben hartstikke blij daarmee."

Is Feyenoord gelijkwaardig aan Ajax en PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waar komt deze bravoure allemaal vandaan zeg.
Van de week advocaat ook al met (tè) grote woorden.
1 ding is zeker, na de maand Januari weten we een hoop meer.

9 januari 2021 om 18:47

tinus45, ik hou er wel van. Dat van Advocaat was natuurlijk een beetje seniel, maar dit mag je prima uitspreken. Of ie het echt zo vindt en er echt in gelooft, is natuurlijk een tweede maar het kan inspirerend werken. En laat ze het maar bewijzen, anders krijgt ie het dubbel zo hard terug straks.

9 januari 2021 om 18:54

@Formus, ik waardeer het dat je er zo in staat. Vandaag was er nog een andere discussie over de opmerking van Blind. Toen werd er gesproken van arrogantie, iets waarmee ik het absoluut oneens ben, maar dat terzijde.

Ik ben het niet eens met Fer, maar ik ga nu ook niet roepen dat hij arrogant is.

9 januari 2021 om 20:54

Ja zeggen dat je je eigen concurrent bent of zeggen dat je misschien gelijkwaardig bent zijn wel 2 verschillende dingen hoor..

10 januari 2021 om 02:02

Ik vind het niet een hele rare uitspraak. PSV en Ajax hebben betere selectie, maar heeft Feyenoord niet de meeste punten behaald in 2020?

9 januari 2021 om 20:46

Hallo Tinus ben ook geen fan van deze uitspraken. Het zullen wel mentale spelletjes zijn maar de keerzijde is dat je ook de druk op jezelf kan verhogen.

Ajax heeft gewoon een beter elftal dan Feyenoord maar het scheelt wel minder dan sommige mensen denken vermoed ik. Beste elftal heeft Ajax en indien alles fit is zijn we misschien gelijkwaardig aan psv. Maar goed alles fit bij Feyenoord is ook een utopie gebleken de laatste jaren dus psv schat ik ook iets hoger in.

Nog een reden dat deze uitspraken niet handig zijn is omdat velen Feyenoord lijken te onderschatten terwijl we in het verleden met mindere elftallen van Psv hebben gewonnen om maar een voorbeeld te noemen.

Wij moeten gewoon volle bak voor die 3de plek gaan en zit het een keer wat mee is dat een keer mooi meegenomen. Feyenoord heeft wel een hecht team met gewoon nog 5 punten achter Ajax terwijl we op een gegeven moment 11 blessures hadden.

De hoop bij Feyenoord ligt nu op het feit dat we niet zijn verzopen en dat qua tegenslagen alleen maar beter kan na de winterstop.

9 januari 2021 om 21:48

Wolkje tussen feyenoord en psv zit echt een heel groot verschil. Psv en ajax staan gewoon heel dichtbij elkaar.
Niet 1 feyenoorder zou bij psv of ajax in de basis staan.
Vergelijk de voorhoede alleen al die van psv met feyenoord.

9 januari 2021 om 22:20

Senesi vind ik de beste centrale verdediger van de eredivisie. Berghuis zou ook bij veel speeltijd krijgen bij Ajax en psv en bij die laatste zelfs basis. Is Bijlow minder dan Mvogo ik betwijfel het.

In 2020 had Feyenoord de meestte punten behaald. Nogmaals Ajax en Psv zijn verder dan Feyenoord maar het downtalken van Feyenoord neemt echt absurde vormen aan. Ons B (bij wijze van spreken) elftal staat na 14 wedstrijden 5 punten achter op Ajax.

Sinisterra, Malacia en Geertruida zijn prima talenten die ook aan hun minuten zouden komen bij Ajax en Psv ook al hebben ze sterke opties op hun posities.

En posities met elkaar vergelijken is leuk maar wat Feyenoord presteert is vooral een team prestaties. 11 gasten die keer op keer voor elkaar door het vuur gaan.

9 januari 2021 om 22:37

@wolkje sorry maar jullie staan qua individuele kwaliteiten ver van PSV. Ik ben niet voor beide clubs dus sta er objectief in. Senesi zou zeker basis staan en Berghuis. Verder alle posities minder. Bijlow mag je over discusseren. Feyenoord staat juist dichterbij AZ dan PSv. Bizot is gewoon verder dan Bijlow. Svenson een betere back. Linksback gelijkwaardig. Koopmeiners en Midsto zouden basis staan. Stengs, Boadu en die nieuwe Noor ook basis.

9 januari 2021 om 22:56

Az heeft inderdaad spelers die bij ons basis zouden staan. Bizot ben ik het niet mee eens heb hem tegen Sparta en Fortuna meer blunders zien maken dan Bijlow in zijn carriere ook tegen Vitesse 2 keer waanzinnig lomp uitkomen met zijn knie waar die best rood voor kon krijgen.

Nogmaals Psv en Ajax zijn verder dan Feyenoord maar de statistieken geven aan dat dat verschil niet zo groot is als word beweerd.

Punten 2020.
Feyenoord 48 in 21 wedstrijden.
Psv 48 in 22 wedstrijden.
Ajax 46 punten in 21 wedstrijden.

Stand dit seizoen.
Ajax 34 punten.
Psv 33 punten.
Feyenoord 29 punten.

Het verschil is er maar is gewoon niet zo bijzonder. Feyenoord word als een bierelftal weggezet wat gewoon niet terecht is.

9 januari 2021 om 21:25

ik weet het ook niet. als er een wonder geschiedt en Feyenoord wordt met dit materiaal kampioen dan mogen we een standbeeld van Advocaat voor de Kuip gaan zetten

9 januari 2021 om 22:50

wie weet. ik heb zelf weinig vertrouwen in die Pratto als ik kijk naar zijn CV en recente prestaties maar goed het blijft de Eredivisie. wie weet wordt het een gevalletje Vleminx of Malki die nog nooit wat hadden gepresteerd en die ze hier van alle hoeken en standen erin schoten

Aaaaah we zien het wel aan het eind van rit okay?! Kijkend naar budget an spelers zou Ajax elk jaar kampioen moeten zijn kijkend naar het spel van de titelkandidaten vrees ik alleen az en psv die hebben zeker niet goed gespeeld maar als ze bepaalde wedstrijden gewoon killen dan zouden ze nu al los zijn. Het valt niet te voorspellen met corona blessures en de grilligheid van al dat jonge grut bij de titelkandidaten.

9 januari 2021 om 18:40

Maar hoe kunnen zowel Ajax als PSV elk jaar kampioen zijn?

9 januari 2021 om 18:56

Natuurlijk niet tegelijk, maar als ze allebei alle wedstrijden winnen, komt het neer op de onderlinge wedstrijd en dan hangt het af van de vorm van de dag.

Het begint toch met geloof in jezelf? Ik vind het prima dat ze dit durven zeggen. Of het waarheid is, blijkt later deze maand wel. Ben er van overtuigd, dat als ze er een keer keihard afgaan, dat ze ook toe zullen geven dat ze verder achter lopen dan gedacht.

9 januari 2021 om 18:41

Hoeveel Feyenoord achterloopt is toch allang bekend? Vijf punten en doelsaldo. Ze mogen alles zeggen, echter de prestaties zijn tot op heden niet gelijkwaardig.

9 januari 2021 om 18:43

Ja, leuk en aardig allemaal. Maar als ze deze maand de toppers winnen is er een compleet andere situatie. Ik vind het tot dusver wel meevallen, ze zijn enorm lastig te verslaan. In de Eredivisie dan haha.

9 januari 2021 om 18:49

Als, als, als. Als ze deze maand niet alle toppers winnen, dan wordt Feyenoord geen kampioen maar staan ze op een hele dikke achterstand. Als feyenoord echt gelijkwaardig is aan Ajax en Psv, dan hebben ze het gewoon erg slecht gedaan d eeerste seizoens helft.

9 januari 2021 om 18:51

5 punten maar en als je het zo allemaal leest loopt feyenoord enorm achter.. denk dat het tot nu toe nog wel meevalt. Het kan gewoon enorm spannend worden en die 5 punten zijn makkelijk in te halen.

9 januari 2021 om 19:24

Als Ajax Tadic, Blind, Klaassen, Onana en Anthony in 70% van de wedstrijden zou missen werd het ook een stuk minder en haal bij PSV 5 belangrijke basisspelers weg en ze laten ook punten liggen. Dat is wat er afgelopen maanden bij Feyenoord aan de hand was Speedyafc.....op dit moment heeft vooral dat het verschil gemaakt.

9 januari 2021 om 19:48

Speedy, Feyenoord heeft de eerste seizoenshelft gekampt met blessures van Haps, Bijlow, Sinisterra, Kökcü, Toornstra, Teixeira, Jørgensen. Ik zeg niet dat Feyenoord 100% gelijkwaardig is aan Ajax en PSV, maar als de kern fit is kun je ver komen. Dat blijkt ook wel uit het feit dat ze sinds de komst van Advocaat de meeste punten hebben gepakt, vind je niet?

9 januari 2021 om 20:13

Nee dat vind ik niet. Advocaat stapte op een moment in dat Feyenoord het seizoen allang verloren had, dan is het makkelijk frank en vrij spelen. Dit seizoen begon Advocaat met de teller op nul en ging het meteen heel anders. Met vijf punten en behoorlijk wat goals achterstand tot gevolg.

Elk team heeft dit jaar last gehad van blessures. Bijlow tel ik sowieso niet mee, die is elk jaar geblesseerd.

9 januari 2021 om 20:13

Jã¸rgensen serieus? (reactie op Bobiku) Feijenoord zal hooguit 3e worden en dan hebben ze het echt uitstekend gedaan. Al dat gelul van we doen mee is voor de buhne.

9 januari 2021 om 22:45

Ja, Jørgensen. Die spits die nu hopeloos uit vorm is, maar los van het feit dat hij in zijn eerste seizoen top was, datzelfde hoge niveau in elk later seizoen heeft laten zien behalve nu. Ik geloof er dan ook nog steeds in dat dat het goedkomt met hem, want het is niet zo dat hij alleen in het eerste seizoen een goed niveau heeft laten zien. En als ze derde worden ben ik gewoon tevreden ja. Ik zeg niet dat ze meedoen, maar sluit me aan bij Advocaat: conclusies kun je trekken na de komende maand

9 januari 2021 om 22:48

Speedy, zo kun je alles bagatelliseren. Geloof me, bij Feyenoord is echt de druk niet weg als je na 11 wedstrijden op 14 punten staat. De hele club lag overhoop toen en overal lag een vergrootglas op. Vijf punten is bovendien niet zo veel en als je even grondig gaat kijken, kun je niet anders dan concluderen dat Feyenoord echt aanzienlijk meer blessuregevallen heeft gehad dan Ajax, PSV, AZ en Vitesse.

10 januari 2021 om 05:10

Er is al jaren geen echte druk meer bij feyenoord. Er wordt door de club al jaren niet meer uitgesproken dat ze kampioen moeten worden en de supporters accepteren dit ook nog. Daarnaast heeft ajax en psv bijna nog geen wedstrijd met hun a selectie gespeeld. Feyenoord heeft gewoon geen topploeg. Zo simpel is het. Ik zou willen dat ze dit weer werden. Er is namelijk niets mooier dan een topper tegen feyenoord om het kampioenschap.

9 januari 2021 om 18:50

Ben ik met je eens, vertrouwen en instelling is echt ontzettend belangrijk. Maar waarom zoiets in Amsterdam dan altijd uitgelegd als arrogantie en (nu) in Rotterdam geloof in jezelf? Wij zijn Feyenoord wij zijn net zo goed als de beste, het bekt wel lekker.

9 januari 2021 om 18:58

@Spandoek, ik lees net dat je hetzelfde schrijft. Great minds... ;-)

9 januari 2021 om 19:28

Ik zou het oprecht niet weten. Ik zal het nooit als arrogantie beschrijven. Ik houd juist van dat soort bravoure, en of het dan mijn club of de aartsrivaal betreft, doet er totaal niet toe.

9 januari 2021 om 18:58

@Sini, ik heb er geen problemen mee dat Fer dat zegt. Immers, zelfvertrouwen is belangrijk. Maar waarom is het dan arrogant als Blind zegt dat Ajax (in topvorm) alleen van zichzelf kan verliezen?

9 januari 2021 om 19:11

Daar gaan ze niet op antwoorden. Realisme of een teflectie van waar de club nu staat en zeker de afgelopen 10 jaar. Is het natuurlijk veels te moeilijk om daar een eerlijk antwoord te geven.
We zullen zien....

9 januari 2021 om 19:27

Ik vind het in beide gevallen niet arrogant. Geloof in jezelf en je team is belangrijk. In het topic met Blind gaf ik ook aan dat hij gelijk had.

9 januari 2021 om 20:04

Ik bespeur overigens wel een beetje calimero gedrag bij Ajacieden onder dit artikel...'als Blind het zegt" haha omgekeerde wereld hier, ook wel een keer leuk

10 januari 2021 om 05:14

Calimero gedrag is niet in amsterdam te vinden. Trouwens Fer zijn opmerking is inderdaad niet arrogant, maar dat heet zelfoverschatting 😂😂. Tijd om te slapen voor een wederom een zondag zonder stadion bezoek.

Ik denk dat het wel meevalt met hoe dicht een Feyenoord tegen Ajax en PSV aan zit. Alleen al qua breedte van de selectie zie ik een groot verschil in kwaliteit. Dit los van het basiselftal waar ik de aanval en het middenveld van Ajax en PSV echt aantoonbaar beter vindt. Het zegt natuurlijk ook wel iets dat Feyenoord van de 14 wedstrijden in de Eredivisie er maar liefst 6 niet won, zonder dat daar de topwedstrijden bij zaten. Dat zegt wel iets natuurlijk. Ook zegt het wel iets dat je in Europa bent uitgeschakeld terwijl een PSV toch wel een iets zwaardere poule dan Feyenoord had. Dit alles bij elkaar is denk ik geen toeval en heeft gewoon te maken met kwaliteit.

Verliest Ajax morgen van PSV dan vind ik de titelstrijd wel weer open. En zeker gezien de wedstrijden van komende weken.

9 januari 2021 om 18:50

Als Ajax morgen wint, is de titelrace ook nog wel open want dan is het gat maar 4 punten, met PSV - Ajax en alle andere toppers nog op het programma kan er van alles nog gebeuren

Dit moet Fer helemaal niet doen. Iedere voetbalkijker, ook een Feyenoordliefhebber als ik, ziet dat Feyenoord allesbehalve tegen het niveau van Ajax en PSV aan zit. Was het maar zo'n feest. Iedere wedstrijd is het billenknijpen, of het nou met 11 tegen 10 bij Emmen is, of thuis tegen Sparta. Feyenoord voetbalt gewoon zeer moeizaam.
Wat misschien wel zo is, is dat Feyenoord het team heeft om te stunten tegen een topploeg. Niet met mooi voetbal, maar door zich in te graven en fysiek op of net over het randje te spelen. Feyenoord is altijd een cupfighter en kan 'finales' spelen. Maar dat kan niet voldoende zijn om kampioen te worden.

Als ik het positief interpreteer dan probeert Fer zijn ploeggenoten een hart onder de riem te steken. Die staan er ondanks een paar belabberde wedstrijden nog steeds goed voor. Daar hebben ze niets mee te klagen. Maar dit is wel het plafond van Feyenoord. Qua spelers maar ook qua spel schat ik ze minder in dan Vitesse en AZ. En bij PSV en Ajax komen ze niet eens in de buurt.

Geen woorden maar daden, Leroy.

Als Blind iets soortgelijks zegt is het meteen arrogant etc etc. Nu zegt Fer dit en advocaat van de week ook al zoiets, dan mag het ineens allemaal, is het gewoon zelfvertrouwen en hoop hebben. Waar ligt dan het verschil lieve mensen? Puur omdat het Ajax is, want die zijn zo arrogant, of hoe moet ik het nu zien??

Neem even de moeite voor het gehele interview, de huidige ranglijst, de fase van de competitie en de situatie bij Feyenoord. Denk dan even na.
Dan zal je Fer begrijpen.
Dat geblèr gelijk.....

Ajax heeft voor meer dan 60 miljoen aan spelers gehaald de afgelopen 2 jaar. Sorry Feyenoord, maar het is geen schande dat je je daar niet mee kan meten. De cowboys bij PSV voorin zijn van een flinke klasse, ook daarbij haal je het niet. Je mag blij zijn als je AZ achter je laat en zelfs dat lijkt me een klein wonder.

Ik moet zeggen dat ik deze opmerkingen wel snap. Ding is dat Feyenoord nooit een serie wedstrijden achter elkaar kan klappen, maar ik zie ze ook gewoon erg lang meedoen. De komende maanden zijn er erg veel wedstrijden om direct de verschillen te maken.

Bespottelijk. Praat jezelf lekker moed in Fer. Behalve Berghuis en Senesi is er geen speler bij Feyenoord die een aanwinst zou zijn voor PSV of Ajax. Kijk je bovendien naar het aantal internationals en jeugdinternationals, dan steekt Feyenoord met in totaal zeven (inclusief Fer zelf) nogal bedroevend af tegenover de selecties in Amsterdam en Eindhoven. Sterker nog AZ, dat ook PSV overstijgt, heeft meer dan Feyenoord. Dat lijkt me toch wel een aardige graadmeter voor de kwaliteit van Feyenoord, waarvan ik vind dat die club al jaren stilstaat. Het doet zelden slimme aankoop, zeker onder Van Geel is het altijd erg voorspelbaar geweest (contracten in de Eredivisie in de gaten houden, verder geen energie steken in scouting en jeugd) en dat weerspiegeld zich in de povere verkopen. Rik Karsdorp was in 2017 de laatste grote verkoop en één van de slechts vier spelers die voor boven de 10 miljoen bij Feyenoord vertrokken. Natuurlijk staan er aan het eind van de dag gewoon elf spelers van vlees en bloed op het veld en zijn hun prijskaartjes veranderlijk en samenhangend met contracten, toernooien en de waan van de dag. Maar er is toch geen enkele grond om hier te beweren dat Feyenoord een vergelijkbare selectie heeft met Ajax en Psv. Je kunt jezelf wat voorliegen, maar Feyenoord is niets beter dan om het even welke middenmotor in Nederland ook.

Mooi hè, als Tadic zou zeggen: "We zijn misschien wel gelijkwaardig aan Liverpool en Juventus" (wat toch een beetje hetzelfde is) dan heeft iedereen het weer over de "arrogantie van Ajax". Ik ben het er niet mee eens, maar vind het wel mooi dat hij het zegt, beetje ballen en bravoure tonen daar is niks mis mee.

Als Ajax supporters dit soort dingen roepen dan zijn ze arrogant en hebben ze een véél te grote mond maar nu na Fer er Dick hoor ik niemand over deze uitspraken die te hoog vd toren zijn

Je moet toch wel het lef van een dementerende Tbs'er hebben om te stellen dat Feyenoord zowat gelijkwaardig is aan PSV en Ajax. Letterlijk geen een speler van Feyenoord zou bij de twee topclubs in Nederland in de basis verschijnen. Ook een Berghuis niet na de komst van Haller en de alsmaar stijgende lijn van de PSV spitsen.

9 januari 2021 om 22:03

Berghuis had zich denk ik wel in het team geknokt. Is wel een persoonlijkheid geworden vind ik.

Dit soort opmerkingen kun je eigenlijk niet serieus nemen als je Feyenoord twee keer ziet schutteren tegen Wolfsberger, ware het niet dat wanneer je in Nederland de kleinere wedstrijden (nipt) wint en tegen Ajax en PSV met een catenaccio tactiek wat sprokkelt je nog een heel eind kunt komen.

Het is net nieuwjaar en dan is iedereen weer een beetje hoopvol. Fer kennelijk ook en dan zegt hij iets dat daar op lijkt. Op hoop. En dat mag toch ook ? Feyenoord speelt lang niet altijd goed, maar verliest maar weinig wedstrijden. Uiteindelijk roept iedereen maar wat en zullen we wel zien hoe het uiteindelijk allemaal uitpakt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren