Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vermoedelijke opstellingen Ajax - PSV: AD verwacht Promes in de basis

Laatste update:

Ajax en PSV treffen elkaar zondag om 16.45 uur bij de hervatting van de tweede seizoenshelft van de Eredivisie. Het Algemeen Dagblad verwacht dat Erik ten Hag aankoop Sébastien Haller nog niet aan de aftrap laat verschijnen. De krant denkt dat aan de kant van PSV Eran Zahavi en Mario Götze in de basis staan. Zahavi is pas hersteld van een blessure, terwijl over Götze zaterdag een beslissing wordt genomen of hij meegaat naar Amsterdam.

Volgens het dagblad staan de achterhoede en het middenveld van PSV vast voor het duel met Ajax. Alleen in de voorhoede moeten nog knopen worden doorgehakt. Götze kampte deze week met klachten en als hij fit genoeg is, zal hij net als Cody Gakpo en Donyell Malen starten. De vierde en laatste plek in de aanval gaat naar Mohamed Ihattaren, Noni Madueke of Zahavia. De verwachting is dat laatstgenoemde de voorkeur krijgt van PSV-trainer Roger Schmidt.

Schmidt: 'PSV is heel sterk uit de winterstop gekomen'

Haller is speelgerechtigd voor zondag, maar een basisplaats lijkt te vroeg te komen. Door blessures van Klaas-Jan Huntelaar, Lassina Traoré en Brian Brobbey komt er een plekje vrij in de voorhoede, maar de krant rekent op Dusan Tadic in de punt van de aanval. Quincy Promes krijgt mogelijk de kans op de linkerflank, Antony vanaf rechts. David Neres is nog altijd geblesseerd. Ten Hag zei vrijdag op de persconferentie dat er nog een vraagteken staat achter de naam van Mohammed Kudus, waardoor Zakaria Labyad op tien staat in de vermoedelijke opstelling.

Vermoedelijke opstelling Ajax: Onana; Mazraoui, Schuurs, Blind, Tagliafico; Klaassen, Labyad, Gravenberch; Antony, Tadic, Promes

Vermoedelijke opstelling PSV: Mvogo; Dumfries, Teze, Boscagli, Max; Rosario, Sangaré; Götze, Gakpo; Malen, Zahavi

Wat verwacht jij van Ajax - PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Promes in de basis zou wel een verassing zijn. Aan de andere kant, ik verwacht dat psv gaat aanvallen en druk zetten. Op de counter is Promes natuurlijk de allerbeste om er vlijmscherp doorheen te steken.

9 januari 2021 om 09:09

Zahavi in de basis zou ik ook wel verrassend vinden eerlijk gezegd, zijn Mo en Madueke beide niet fit genoeg, of? Waarom zou je anders in hemelsnaam Zahavi opstellen..

9 januari 2021 om 09:55

@Sanderk91, Zahavi in de basis zou enorm veel schelen. Die valt in alles makkelijker te verdedigen door ons ‘beperkte’ centrum dan Ihattaren en Madueke.

9 januari 2021 om 10:43

Ja mij hoor je niet klagen inderdaad, maar vanuit PSV oogpunt zou ik het niet snappen in ieder geval! Hoe het AD dit nou ineens verzint is mij ook een raadsel, lijkt me dat Mo en Madueke toch wel boven hem in de pikorde staan.

9 januari 2021 om 10:52

Ik denk eerlijk gezegd ook dat het Zahavi gaat worden hoor. Schmidt ziet Madueke echt nog als invaller (dan presteert hij ook beter), en ik denk dat Zahavi wat meer arbeid legt in zo'n wedstrijd dan Mo. Gevoelsmatig zou ik ook liever Mo zien omdat hij verschrijkelijk goed kan voetballen natuurlijk. Maar hij heeft er ook wel een handje van om even wat langer te slenteren als het even niet loopt. Dat kun je tegen Ajax niet doen. Zahavi legt dan weer meer energie in de wedstrijd, heeft meer ervaring en zou ook wat doelgerichter moeten zijn. Met Götze, Malen en Gakpo lopen er sowieso al 3 spelers rond die constant van positie wisselen, dan heb je met Zahavi nog iemand die, als het goed is, constant voor de goal is. Wel echt een lastige casus hoor, voor beide opties valt wat te zeggen namelijk.

9 januari 2021 om 10:57

Valt inderdaad zeker wat te zeggen voor jouw argumentatie ook Skede, wie weet start Schmidt dus toch wel zo inderdaad. Betekent automatisch ook dat PSV nog 2 erg goede aanvallende wissels achter de hand heeft met Ihattaren en Madueke. Götze zal in ieder geval geen 90 minuten kunnen spelen gok ik gezien zijn twijfelachtige wedstrijdfitheid. Wordt echt een kraker morgen, heb er al zin an!

9 januari 2021 om 11:08

Haha ja klopt hoor. Ik heb ook eigenlijk geen idee wat ik puur rationeel bekeken nou liever moet hebben: Zahavi of Mo. Maar gevoelsmatig hoop ik op Mo. Maar inderdaad, als hij op de bank begint zal hij Götze wel aflossen na een uur oid, afhankelijk van de stand. Heb er ook echt zin in man, hopelijk gaat het aan de verwachtingen voldoen en wordt het niet zo'n topper die we over 2 weken vergeten zijn 😅😅

9 januari 2021 om 11:12

Ik sluit ook niet uit dat Zahavi in de basis begint, maar het zou natuurlijk wel lachwekkend zijn. Dan zou Schmidt een vergelijkbare blunder begaan als Van Bommel, die twee jaar geleden de wedstrijd tegen Ajax voorafgaand aan de aftap al uit handen gaf door om onbegrijpelijke redenen Sadilek op te stellen.

9 januari 2021 om 11:16

Nee een vergelijkbare blunder is gakpo/mo eraf halen voor Hendrix haha. Een spits voor een spits is toch iets anders. Van bommel die met 3 verdedigende middenvelders naar Amsterdam ging is echt een van de grootste fouten van een PSV trainer ooit.

9 januari 2021 om 11:23

Zahavi nu opstellen zou ook een enorme blunder zijn. Ik vind Zahavi absoluut geen slechte spits, maar hij past gewoon niet in het elftal. Daarbij is het grootste probleem niet eens dat hij zelf niet presteert, maar vooral dat hij de spelers om zich heen minder laat presteren. Malen naast Zahavi is een stuk minder gevaarlijk dan Malen naast Gakpo of Madueke. Overigens is het ook geen lekker signaal naar Madueke en Ihattaren, als zij in een dergelijke wedstrijd gepasseerd worden door Zahavi die dit seizoen nog niets heeft klaar gespeeld. Benieuwd hoe zij daarmee omgaan.

9 januari 2021 om 11:38

Een blunder vind ik het sowieso niet, en het opstellen van Sadilek vind ik niet vergelijkbaar. Het gaat nu gewoon om een keuze voor het type aanvaller die je moet maken. Dat kan goed of slecht uitpakken maar een blunder is het niet, wat het resultaat ook gaat zijn.

9 januari 2021 om 11:50

Ben ook bang dat Schmidt Zahavi te veel speelminuten blijft geven louter vanwege zijn profiel. Dat zou wel heel erg zonde zijn, want dan loop je inderdaad kans op weer zon seizoen als met v Bommel qua afloop. Die hield lang vast aan een controlerend blok en bracht Guti te laat (waardoor overigens zijn hele carriere in het slop is geraakt) en uiteindelijk ging het faliekant mis. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je wel op tijd moet durven ingrijpen als trainer ook al gaat dat ten koste van bepaalde spelers

9 januari 2021 om 11:54

Ik moet inderdaad even nuanceren dat het opstellen van Sadilek een blunder was van een nóg grotere categorie, maar met het opstellen van Zahavi morgen voorzie ik wel degelijk een vergelijkbaar effect (namelijk, het verliezen van de wedstrijd). Ik vind niet uit te leggen als je Zahavi morgen opstelt, die dit seizoen nog niets heeft laten zien, terwijl Ihattaren en Madueke allebei in een prima vorm verkeren en ook Malen opgebloeid is precies op het moment dat Zahavi door zijn blessure uit de basis is verdwenen. Eigenlijk komt het er op neer dat je met het opstellen van Zahavi de succesformule van voor de winterstop uit elkaar haalt. Dat vind ik een groot risico.

9 januari 2021 om 18:46

Het zou ook nog wel eens zo kunnen zijn dat Gotze niet speelt en dat Mo op die positie speelt, misschien dat Zahavi daarom speelt.

9 januari 2021 om 09:09

Is Promes echt zo goed op de counter? Hij maakt ze vooral af als ze panklaar worden voorgelegd, verder heb ik hem weinig dribbels zien maken die echt gevaarlijk worden. Zou altijd met Neres en Anthony spelen als dat kan. Zit veel meer voetbal in dan bij Promes. Maar Neres nog geblesseerd, dus dan is het eigenlijk geen verrassing.

9 januari 2021 om 09:42

Dan nog is het wel een verrassing opzich want Tadic speelt al het hele seizoen (19 van de 21 duels althans) als linksbuiten. Als Promes morgen LB speelt mogen we dat toch wel een verrassing noemen vind ik, zelfs met de blessures voorin momenteel. Overigens wel een keuze die te billijken zou zijn, Quincy heeft natuurlijk wel een stuk meer snelheid om met Dumfries mee te gaan als hij opkomt. Mocht Promes linksbuiten starten kun je ook nog kiezen voor Tadic op 10, Haller in de spits (en Labyad op de bank). Benieuwd hoe Ten Hag het morgen neerzet!

9 januari 2021 om 11:09

Mischien een keer starten met Tadic op links, Antony op rechts en Promes in de punt. Riskant om zoiets tegen Psv uit te proberen, maar met zijn bewegelijkheid kan hij wel gevaar stichten.

9 januari 2021 om 12:26

Als ik de uitleg goed begreep van de week om Promes linksbuiten te zetten ipv tadic is dat Dumfries de rechterkant bestrijkt en dan kan je beter Promes hebben die mee verdedigt ipv tadic

9 januari 2021 om 09:14

Het zal denk ik vooral zijn omdat een Promes wel achter Dumfries aan gaat als die mee opkomt. Iets wat Tadic wat minder goed zal invullen als hij linksbuiten staat. Ik ben benieuwd wat we te zien krijgen. Wie er gaat domineren en hoelang beiden ploegen het niveau kunnen vasthouden.

9 januari 2021 om 09:58

Zaak voor Ajax om de 1e 60 minuten de aanval te ontregelen. Daarna er overheen klappen. Conditioneel is Ajax vele malen sterker, daar doet 2 week rust niks aan af denk ik.

9 januari 2021 om 10:14

Dat je Ajax iets hoger inschat qua voetbal snap ik nog wel. Maar waarom denk jij dat Ajax conditioneel vele malen sterker is? Lijkt me klinklare onzin. Ook bij PSV zijn het topatleten hoor.

9 januari 2021 om 10:17

@BurdyM, Omdat PSV door verschillende redenen de afgelopen maanden conditioneel verzwakt was. Niet voor niks zakten ze de 2e helft zo ver terug. Spelers waren gewoon helemaal gesloopt na 60 minuten. Niet opgevallen?

9 januari 2021 om 11:56

In tegenstelling was in het artikel beweert wordt, speelt PSV niet 4-2-4, maar 4-4-2, dus Tadic hoeft niet achter Dumfries aan, want Tagliafico heeft geen directe tegenstander. Gravenberch staat dan tegen de buitenste middenvelder. Laat Dumfries Tadic maar loslaten, dan denk ik dat het een fijne middag wordt voor Tadic!

9 januari 2021 om 15:07

Het is altijd afwachten hoe deze wedstrijden gaan lopen. Het gaat eigenlijk zelden zoals je van te voren verwacht. Het is inderdaad niet slim om Tadic op Dumfries te zetten. Een vrije rol voor Tadic centraal voorin verwacht ik dan ook. PS: Het is wel grappig om te zien hoe erg iedereen zich moet bedwingen die slechte Promes-grapjes niet te maken. Genoeg voorzetjes en niemand die 'm binnen kopt

9 januari 2021 om 11:54

PSV aanvallen? Laten we het hopen! Heerlijk, dan wordt het een wedstrijd om te smullen met de opbouwende kwaliteiten van Rosario en Sangare. Labyad en Promes samen werkt niet, want dan speelt Labyad gek genoeg op de vleugels en daar rendeert hij niet door zijn gebrek aan diepgang, snelheid en kracht. Ik hoop dat het AD er zoals gewoon naast zit met de opstelling en dat Haller begint, met Antony en Tadic op de flanken. Haller is er fit genoeg voor, want hij heeft de laatste 5 weken alles gespeeld bij Westham. Het zal mij verder een worst zijn wie op 10 komt, al zou EtH weleens kunnen verrassen met Klaassen op '10' en Alvarez als rechter verdedigende middenvelder; de Liverpool uit variant.

9 januari 2021 om 13:34

Promes in de basis, hopen dat ze niet fouilleren bij de poort dan.

Zahavi, mag toch hopen van niet, de basis van de laatste weken lijkt me de beste.

Promes in de basis is wellicht om angst bij de tegenstander in te boezemen? Ik zou me in ieder geval niet prettig voelen om tegenover iemand als hem te staan. Op basis van kwaliteit of vorm verdient hij in ieder geval geen basisplek.

9 januari 2021 om 10:06

Gevaarlijke steekpass misschien?

9 januari 2021 om 10:16

Precies. Kan zomaar zijn dat hij iets in zijn sok verstopt heeft.

9 januari 2021 om 15:37

Die heeft hij nog niet onder de knie

Ben fan van onze trainer, maar als Zahavi direct in de basis begint, ga ik toch wel een beetje twijfelen...

9 januari 2021 om 10:09

Mooi is dat dat je na 1 keuze gaat twijfelen. Misschien is keer twijfel aan het einde van het seizoen in plaats van na een keuze.

9 januari 2021 om 10:13

Door jouw reactie ga ik aan mijzelf twijfelen, maar ik heb besloten om toch maar tot einde seizoen te wachten of ik met terugwerkende kracht moet twijfelen of juist niet. Daar twijfel ik nog over.

9 januari 2021 om 10:34

Fresku heeft daar ooit een liedje over geschreven

9 januari 2021 om 10:34

hmm twijfelgeval dit, laten we gewoon niet aan onze goede coach twijfelen en hem het vertrouwen geven.

9 januari 2021 om 10:48

@Skede / Twijfel je meer aan mij dan mij? Ik betwijfel het! Blijft een goeie artiest die Fresku

9 januari 2021 om 10:54

Haha juist! Dat is wat mij betreft nou een woordkunstenaar 😉

9 januari 2021 om 11:00

Oh absoluut! Fresku vind ik qua teksten echt (by far) de beste Nederlandse rapper, vaak bij zijn optredens geweest in de Effenaar toen ik nog in Eindhoven studeerde! Daar kan Akwasi nog een voorbeeld aan nemen inderdaad haha

9 januari 2021 om 11:33

Ja Rico en Sticks ook goed inderdaad, en persoonlijk ben ik ook wel gecharmeerd van Skenkie. Maar enfin, genoeg over Nederlandse rappers.

9 januari 2021 om 13:13

Waarschijnlijk laat Zahavi 't op de training zien. Op basis van zijn wedstrijden toen hij speelde heeft hij het nog niet echt afgedwongen.. Echter met Malen Gapko Mo en Madueke heb je niet echt een speler als aanspeelpunt, vandaar misschien zijn keuze.. Ben benieuwd wat 't word.. Aan ajax kant lijkt Kudus het dus toch niet te halen om aan de start te komen...

Promes in de basis zou echt heel gek zijn. Hij is al het hele seizoen totaal uit vorm. Zowel op de korte pass als op werken lijkt er weinig uit die jongen te komen. Daarbij denk ik dat als kudus minuten kan maken hij zal starten en niet zal invallen.

9 januari 2021 om 09:57

De andere optie is Haller en dan Tadic op links. Ik snap opzich wel dat je niet meteen iemand in de basis zet die 1 keer heeft meegetraind.

9 januari 2021 om 10:04

Twee keer want ze trainen vandaag ook nog. Maar idd dat is nog niet veel natuurlijk.

9 januari 2021 om 11:29

Maar dan nog, aan Promes doe je niets meer of minder dan je ergeren dit seizoen.
Daarnaast zit het AD er bij Ajax toch altijd naast. Maar vrees dat ze dit keer gelijk hebben. Maar niet mijn keuze

Denk dat Kubus snel zal invallen of beginnen...
Wat zal psv in paniek zijn

9 januari 2021 om 10:01

Haha paniek?? Waarom dan? K denk dat Ajax gaat verliezen tegen dit PSV.

On: het zou raar zijn als Zahavi gaat beginnen, omdat hij geen pepernoot raakt..

9 januari 2021 om 10:38

Zeker in paniek, net als Ajax in paniek is als van Ginkel direct start.

Klein beetje het gevoel alsof het een Europese wedstrijd is. Voor het eerst in 3/4 wedstrijden heeft PSV imo weer echt kans. Doodzonde dat zo’n topper niet in een kolkende Arena gespeeld gaat worden..

9 januari 2021 om 10:11

@mezzibazoer ik heb er wel echt zin in, je mist idd gewoon echt publiek maar ga hier wel echt even voor zitten. Allebei de ploegen zijn met afstand de beste van het land, allebei heerlijke spelers op het veld en allebei willen waarschijnlijk allebei winnen. Hopelijk is wordt het ook wat en is het geen afwachtende wedstrijd. Ik hoop dat PSV wint maar een 3-3 met mooi voetbal en strijd teken ik ook voor.

Al die nieuwe of terugkerende spelers die worden genoemd om even de spierballen te tonen in de media, verwacht ik niet in de basis. Coaches hechten gewoon aan wedstrijdritme en training. Kudus, Neres en Haller houdt Ten Hag denk ik daarom gewoon op de bank. En aan de andere kant zullen Thomas, Gutierrez en Van Ginkel ook niet starten. Evenmin verwacht ik Zahavi aan de aftrap. Ihattaren is gretig en in goede vorm deze week en voor een talent van zijn kaliber lijkt me de fitheid van een speler als Zahavi niet leidend voor zijn basisplaats. Zeker niet omdat Zahavi minder snel is en minder positiewisselingen maakt; een beweeglijke aanval met Malen, Gakpo, Goetze en Ihattaren is, zeker voor het centrale duo bij Ajax achterin, veel moeilijker te verdedigen. Schuurs zal zich in Zahavi nog wel kunnen vastbijten, maar wanneer hij Malen of Gakpo treft heeft-ie het een stuk moeilijker. Kortom, ik denk dat PSV start in de formatie zoals ze speelden tegen Rkc: Mvogo; Max, Boscagli, Teze, Dumfries; Sangaré, Rosario; Götze, Ihattaren; Gakpo, Malen.

9 januari 2021 om 10:19

De vorm van de dag bij de aanvallers gaan het bepalen. Verdedigend zijn ze beide veel zwakker dan de aanval van de ander. Als de voorste 4 het niet hebben bij de een, dan wordt de druk op de verdediging te groot vermoed ik.

9 januari 2021 om 11:21

@MessiBazoer maar vind verdediging incl keeper van Ajax nog steeds stukken beter. Denk dat bank ook verschil gaat maken. Wat kan PSV inbrengen Zahavi/Madueke en Piroe. Nog paar middelmatige middenvelders als Guti, Thomas. Ajax heeft Hallar, Neres (zit hij erbij), Kudus en als we verdedigender moeten spelen Martines en Alavarez.

9 januari 2021 om 11:24

De keeper ja, De verdediging zit qua niveau gewoon dicht bij elkaar.

9 januari 2021 om 11:35

@tvl11 kom op man! Backs mogelijk, maar CV van Ajax zijn gewoon beter, veel verder en meer ervaren dan van PSV. Meer wedstrijden op niveau dan PSV. Zet je gekleurde bril af. s
Schuurs heeft al gespeeld tegen beste spitsen van de wereld. Verschillende soorten. Laat staan Blind. En CV van PSV? 2 omgeturnde backs naar CV en nog amper getest.

9 januari 2021 om 13:21

De keeper is dan voornamelijk gebaseerd op vorig seizoen of clubvoorkeur. Op basis van de statistieken doet Mvogo het zelfs nog beter als Onana, daar zit echt niet zoveel tussen als de meesten doen overkomen..

9 januari 2021 om 14:12

@mrkillin

Misschien moet je iets minder je afkeer van PSV in je berichtjes verwerken.

9 januari 2021 om 15:56

@boorsjunhen welke afkeer? of wil je beweren dat CV duo van PsV meer ervaren is, tegen betere tegenstanders heeft gespeeld?

Natuurlijk is dit niet de opstelling van Ajax. In deze belangrijke wedstrijd start je met je sterkste elftal. Je haalt niet voor niets een spits voor zo'n dikke 20 miljoen die fit is, en zet hem vervolgens op de bank. Ik heb weinig vertrouwen in Ten Hag i.c.m. tactische keuzes, maar zonder Haller en Kudus in de basiself, gaat zelfs hij niet doen. Althans, dat is mijn gedachte. Maar ik heb er vaker naast gezeten v.w.b. Ten Hag en zijn denkwijze. Hij kan het gewoonweg nog bonter maken. We gaan het zien....

9 januari 2021 om 10:24

Het is nou ook niet zo dat Ajax tot dusver, zonder Haller en Kudus in de basis, als een geslagen bokser in de touwen hangt natuurlijk. Ten Hag zal kijken naar fitheid, belasting en trainingsarbeid. Als hij vindt dat Haller nog onvoldoende voeling kan hebben met zijn medespelers of het speelsysteem en Kudus heeft volgens hem nog te weinig spelritme of is nog niet 100% voor een basisplaats, dan zal hij hen niet aan de aftrap zetten natuurlijk.

9 januari 2021 om 13:21

Haller is topfit. Die kun je sowieso direct opstellen. Geen voeling? Dan ook geen voeling bij een invalbeurt, toch?? Of moet hij eerst wennen aan de bal? We kunnen het nog bonter maken, hoor!;-))))

9 januari 2021 om 15:26

In de tweede helft dringt de tijd, is de stand en het perspectief duidelijker dan in de eerste helft, waarin ploegen elkaar doorgaans aftasten en duidelijk wordt hoe de wedstrijd zich vormt. Trainers hechten dan meer waarde aan vastigheden. Na rust begint het wisselen en worden de zekerheden wat meer losgelaten om iets te forceren. Of juist te behouden. Daarom denk ik dat Haller in de tweede helft zijn debuut gaat maken. Maar we zullen zien hoe bont het wordt.

9 januari 2021 om 14:06

Een goede trainer die gaat niet eens speler die 1 of 2 keer met een nieuw team mee heeft getraind in de basis spelen. Zeker niet als je al flink in de voorbereiding zit voor deze wedstrijd. Maar blijkbaar is jouw mening degene die telt want als ten hag niet doet wat jij wil dan is ie slecht bezig in jouw ogen natuurlijk. Het is meer dan logisch dat een kudus niet gaat starten en dat heeft je van de week ook al gezegd dat hij niett starten. Heeft maanden niet gespeeld. En haller amper meegetraind. Logisch dat die niet gaat starten

Eerlijk gezegd hoop ik bij Psv op Ihattaren, Gakpo, Malen en Madueke in de aanval en Max en Dumfries die er overheen denderen. Dat is finesse, kracht, beweging en snelheid, denk dat de verdediging van Ajax daar niet tegen opgewassen is. Götze samen met Sangare iets teruggetrokken op het middenveld, hij kan dan met zijn tactisch inzicht en loopvermogen wel aan.

9 januari 2021 om 10:55

En dan wordt je volledig overlopen. 5 aanvallers en dan nog 2 aanvallende backs is een beetje teveel van het goede. Heb je een restverdediging van 3 spelers 😂

9 januari 2021 om 13:28

Ik denk eerlijk gezegd dat dat wel meevalt Skede. Dumfries en Max zijn vrijwel altijd op tijd terug. Daarnaast zul je met dit middenveld meer balbezit hebben waardoor Ajax weinig aan spelen toe zal komen en zullen ze niet hoog durven te verdedigen met Blind en Schuurs tegen dit team van Psv.

9 januari 2021 om 12:46

Ik verwacht dat Malen en Gakpo wel basis zullen staan. Götze mits fit ook natuurlijk. De 4e aanvaller blijft nog speculeren. Mo en Madueke liggen natuurlijk voor de hand, maar denk dat Schmidt ook zal beseffen dat Ajax in de tegenaanval gevaarlijk kan worden. Dan mag je als aanvaller je directe tegenstander niet laten lopen.

@cheesie: als PSV dat 90 minuten vol kan houden, die "er overheen denderende backs", dan zijn ze uiteraard levensgevaarlijk. Ik ben echter wel benieuwd of Dumfries en Max dan hun verdedigende taken niet gaan verwaarlozen, omdat dat levensgevaarlijk kan zijn tegen een Anthony, Tadic, Gravenberg en Mazraoui, die niet bepaald de traagste zijn op het veld en technisch sterk zijn. Als het een echt open wedstrijd wordt kan dit zomaar een pot worden met, voor een topper, een flink aantal doelpunten. Beide ploegen zijn momenteel erg sterk en ik durf geen voorspelling te doen over een eventuele winnaar.

Afscheidswedstrijd Promes?Of is dit een aktie van stichting doe een wens. Als je toch wilt dat PSV wint moet je vooral die gek opstellen.

9 januari 2021 om 14:01

Die gek? Sorry hoor maar moet dat nou echt? Jij wil anders Martinez op de vleugel ofzo? Want er is voorin weinig keus met al die geblesseerden namelijk.

Het is niet te hopen dat hij een paar steekballen gaat geven, zodat een ander er een paar in prikt..

Ik weet echt niet wat het gaat worden morgen. Beide teams hebben de potentie om de tegenstanders voetballend kapot te spelen en beide gaan het risico nemen dat de verdediging volledig overlopen worden. Ajax heeft wat meer Europese ervaring dus dus misschien een ligt voordeel maar dat zegt natuurlijk ook niet alles. Hoop wel echt dat Zahavi niet speelt, hij doet het niet super slecht over het algemeen maar Ihattaren en Madueke hebben zijn afwezig die laatste paar potjes voor de winterstop moeiteloos opgevangen.

Scheelt dat het AD het nooit bij het juiste eind heeft -iig als het om Ajax gaat, PSV heb ik dan te weinig kijk op- Dus Promes zal wel niet starten

10 januari 2021 om 11:01

AD neemt het over van het ED (zelfde mediagroep erachter), en daar maakt Rik Elfrink de vermoedelijke opstellingen. Die heeft er wel kijk op, maar zit er voor mijn gevoel ook net zo vaak naast met zijn opstellingen. Beetje koffiedik kijken of de opstelling van PSV klopt, ook omdat er rond sommige spelers nog wat vragen spelen qua fitheid.

10 januari 2021 om 11:30

Ja, maar Elfrink zijn contacten zitten dus voornamelijk bij PSV -daar zit hij wel goed idd-. AD bij Ajax is vrij droevig -sinds Freek Jansen daar weer weg is- krijg soms zelfs het idee dat ik zelf al betere contacten heb binnen de club dan zij.

Lijkt me nogal logisch dat haller niet zal starten. Ten hag en haller zelf zeiden ook de voorbereiding voor deze wedstrijd is al even aan de gang. Zou beetje raar zijn om dan een spits die misschien 2 keer mee heeft getraind meteen in de basis te zetten.

PSV gaat gewoon winnen. Het team zit veel meer in balans. Niemand kan ontkennen dat Ajax kwetsbaar is achterin met Schuurs en Blind. Middenveld van Sangaré versus Klaassen is bij PSV ook beter. Over de voorhoede zullen we het helemaal niet hebben. Simpele rekensom. Ajax gaat verliezen. Voorspelling: 1-3.

9 januari 2021 om 16:38

Ik dacht dat arrogantie Ajacied eigen was. Goed om te zien dat de stereotypen niet altijd waar zijn, zo zijn er ook bescheiden Ajacieden en ook blaaskaakjes in Eindje zie je wel!

Nee zeker dat.ajax on ajax start met martinez en alvares op midden om de druk op middenveld op te vangen geen promes in de basis haller in de spits

Ik lees hier soms alsof PSV in paniek moet zijn? Laat me niet lachen, Ajax gaat met knikkende knietjes het veld op. Wordt een redelijke makkelijke pot voor PSV: 0-3.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren