Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Guardiola waarschuwt Arsenal voor ‘grote fout’: ‘Ik begrijp de analisten’

Laatste update:

Mikel Arteta kreeg dinsdagavond na de afstraffing tegen Manchester City (1-4 verlies) in de kwartfinale van de EFL Cup bijval van collega Pep Guardiola, die een eventueel ontslag van de Arsenal-manager als een 'grote fout' zou zien. Arsenal maakte tegen City een ongeïnspireerde indruk en zette door de nederlaag de positie van Arteta verder onder druk. De ploeg won slechts drie van de laatste elf officiële wedstrijden.

Na afloop van de oorwassing tegen City sprak Guardiola zijn steun uit richting Arteta. “Ze maken een grote fout als ze hem (Arteta, red.) ontslaan”, aldus Guardiola tegenover BBC Radio 5. “Ik begrijp dat de analisten de resultaten analyseren, maar ik ben er vrij zeker van dat hij het vertrouwen blijft houden. Ik ken zijn ongelooflijke kwaliteiten als mens en vooral als trainer, hoe betrokken hij is bij alles. Het is een kwestie van tijd, maar ik ben ervan overtuigd dat hij het goed zal doen.”

Arsenal is in de Premier League afgezakt naar de vijftiende plaats en presteert dit seizoen alleen in de Europa League naar behoren, waarin de ploeg als groepshoofd doorstootte naar de zestiende finales. “Hij heeft met Arsenal sinds lange tijd twee titels gewonnen”, doelt Guardiola op de gewonnen FA Cup en Community Shield eerder dit jaar. “Ze hebben ondanks alle blessureproblemen de afgelopen tijd altijd goed gespeeld, maar ik weet ook dat ons werk afhangt van de resultaten.”

Op tweede kerstdag neemt Arsenal het in eigen huis op tegen Chelsea, om het jaar volgende week dinsdag op bezoek bij Brighton & Hove Albion af te sluiten. “Ik kan alleen spreken over mijn eigen ervaring met hem. Arsenal is een van de meest succesvolle clubs in de geschiedenis van het Engelse voetbal en hij heeft deel uitgemaakt van dat succes. In de situatie waarin hij zit verdient hij de tijd, zoals ik dat ook kreeg in mijn eerste seizoen”, besluit Guardiola.

"Op dit moment gebeuren er veel rare dingen in iedere wedstrijd en dat maakt dingen erg moeilijk", zo liet Arteta zelf optekenen na het verloren duel met Manchester City. "We moeten dit zien om te draaien, anders zitten we in grote problemen. Dit is het moment dat het verloop van de rest van het seizoen gaat bepalen. Op basis van wat ik tegen een sterke tegenstander gezien heb, kan ik concluderen dat ik vechters in mijn team heb."

Moet Arsenal Mikel Arteta ontslaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja Pep, het zou een grove fout zijn om een manager te ontslaan die vast blijft houden aan namen als Nketiah, Willian, Xhaka, Holding, Bellerin, zelfs Mustafi gisteren nog. Die wekelijks fout na fout maken en toch steeds het vertrouwen krijgen, terwijl talenten als ESR, Balogun, Azeez, Nelson, Saliba minimale of geen speeltijd krijgen. Er zit ook 0 idee achter zijn spel, behalve 60 voorzetten per wedstrijd geven, terwijl er nooit een speler staat om te koppen of überhaupt nooit een aanvaller bij de tweede paal. Ja het materiaal is niet ideaal en er zullen zeker versterkingen nodig zijn, de bovengenoemde deadwood spelers moeten weg, maar Arteta en Edu zijn ook debet aan deze verschrikkelijke resultaten. Arteta beweert met droge ogen dat we tegenstanders domineren en pech hebben dat we niet scoren. Dan ben je niet realistisch...

23 december 2020 om 11:52

Ik wilde net een stukje typen, toen las ik dit en dacht ik laat ook maar want je verwoord exact wat er door mij heen ging.

Tuurlijk de selectie die hij ter beschikking heeft is verre van ideaal, maar Arteta gaat hier zelf ook iedere keer de fout in. Dat is voor mij ook de reden dat hij samen met de helft van de selectie weg mag. Maar dan sta je voor een volgende probleem, vind maar een trainer die Arsenal uit deze coma slaap kan halen.

23 december 2020 om 12:36

Denk nu niet dat je met spelers als Balogun, Azeez, Nelson etc wel het mooie weer in de PL gaat maken. Zijn zeker talenten maar denk niet dat je daar momenteel zoveel mee vooruit gaat.

23 december 2020 om 12:40

Azeez heb ik zelf niet zien spelen. Echter is Nelson en balogun echt wel een stuk getalenteerder dan Willian en laca/nketiah. Die zullen het niet minder doen.

23 december 2020 om 13:12

Dat zal ik ook niet beweren maar jongens als AMN, Balogun, Nelson, Azeez en ESR zullen meer presteren dan de falende vedettes. Die tonen 0 inzet en staan de wedstrijd erop weer in de basis.

23 december 2020 om 12:50

Maar goed, wie wil je dan opstellen? Dat is nou eenmaal het materiaal waarmee je het moet doen. Nu moet ik ook zeggen dat ik niet weet wat Arsenal nog in de jeugd heeft rondlopen, maar jonge spelers gaan het verschil echt niet maken in een ploeg zonder zelfvertrouwen. Er is misschien ergens 1 uitzondering die zich eraan kan onttrekken vanwege jeugdige onbevangenheid, maar zoiets is ook maar tijdelijk. Er is vast meer uit te halen dan de huidige plaats 15, maar als ze nog 5 of 6 plaatsen stijgen, hebben ze waarschijnlijk al gemaximaliseerd. Het is gewoon echt geen bijzondere ploeg voor Premier League-begrippen als je naar het spelersmateriaal kijkt.

23 december 2020 om 13:15

Zeker waar, het materiaal is over het algemeen vrij matig, maar coaches als Wenger en zelfs Emery konden er nog resultaat uit halen. Arteta passeert de jeugd volledig ten faveure van vedettes die niet presteren en geen inzet tonen. Dan zie ik ons zelf liever rond dobberen met hongerige jeugdspelers. Als je Martinelli gisteren zag spelen, in die ene helft liet hij al meer drive en passie zien dan de gehele aanval in dit seizoen gecombineerd.

Er is geen enkele coach die wonderen zal verrichten, het bestuur toont geen ambitie dus dit ooit nog naar het veld vertalen zal een fabeltje zijn. Maar Arteta is wel debet aan zijn tactische falen en het preferen van vedettes die een negatieve invloed op het spel hebben. Dat kun je hem aanrekenen, de kwaliteit van het materiaal niet.

23 december 2020 om 12:57

Moet je als Arsenal zijnde niet een keer helemaal schoon schip maken? Ik lees steeds vaker geruchten over een overstap van Overmars naar Arsenal, als je daar een trainer bijzet die uitgaat van eigen kracht, jeugd en vooral verzorgd voetbal kun je wellicht gaan bouwen. Een paar gerichte, jonge aankopen doen en uitgaan van de langere termijn. Zo'n proces duurt een paar jaar, maar volgens mij is alles beter dan aanmodderen zoals nu..

23 december 2020 om 13:18

Dat is precies wat we nodig hebben. Een bestuur dat schoon schip maakt en alle deadwood spelers zoals Lacazette, Pepe, Kolasinac, Mustafi, Bellerin, Xhaka, Holding, Luiz, Nketiah etc. van de hand doet. Er is momenteel voor de rest een prima kern met Gabriel, Tierney, Leno, Auba en talenten als ESR, Azeez, Balogun, Martinelli, Saka. Daarnaast hebben we gewoon een figuur als Overmars nodig die juiste aankopen doet en een trainer met een visie. Maar helaas heeft dit bestuur oogkleppen op en i.p.v. het 'deadwood' aan spelers te verkopen, bieden ze jongens als Luiz en Mustafi een contractverlenging aan. Ik kies voor jouw optie :P

23 december 2020 om 13:54

Ik heb in het bestuur nog minder vertrouwen dan in de technische staf. De mensen die binding met de club hebben zijn weg, de mensen met verstand van voetbal worden weggestuurd/gepest. Van Mislintat, tot Sanlehi tot Cagigao. De major issues van Arsenal luisteren naar dezelfde achternaam, de heren Kroenke.

23 december 2020 om 14:34

Euh, Sanlehi? De man die geld in zijn eigen zak heeft gestoken bij de Pepe transfer? Waardoor we zo belachelijk veel voor hem hebben betaald.. Nee, dat hij weg is vind ik totaal niet erg. Cagigao is ook puur de naam natuurlijk, verder hebben wij nauwelijks zicht op zijn kwaliteiten. Mislintat is wel een kwalijke zaak inderdaad.

23 december 2020 om 14:51

Arteta ook debet? Voornamelijk debet. Kijk eens naar het spel. Elke wedstrijd hetzelfde verhaal; een enorm gat tussen middenveld en aanval en niemand die de ruimte bespeeld. Het is werkelijk waar ongelooflijk onbegrijpelijk dat een trainer dit niet ziet. Zelfs Youri Mulder zag het. Ongekend hoe tactisch zwak deze ploeg wordt neergezet

24 december 2020 om 00:52

Het gaat niet om wie hij wel of niet opstelt, de resultaten zijn gewoon in ongeveer 50 jaar (47, om precies te zijn), niet zo slecht geweest. Het is wel bijzonder dat hij er nog zit. Ik denk dat hij er nog zit omdat Edu niet teveel last van hem heeft, en dus rustig kan verder gaan met het deals sluiten met Joorabchian, zonder iemand daar met z’n vuist op tafel slaat.

Uiteraard is Guardiola onbevooroordeeld in deze.
Areta is gewogen en te licht bevonden. Tijd voor een ervaren trainer die de boel op de rails krijgt voordat het te laat is.

Ik snap het verdedigen van een pupil goed, maar Arteta blijft teveel aanmodderen met spelers en ziet het zitten in de verkeerde spelers lijkt het. Als spelers op gebied van mentaliteit teleurstelde bij Ferguson zat je zomaar een maand op de bank totdat je op de training bewezen had dat je weer recht had op een kans. Hierdoor zag je chronisch luie spelers als Nani zelfs mentaliteit krijgen onder hem. Je kunt imo niet verder zakken dan op het veld staan zonder mentaliteit, dus dan kun je beter een talent een kans geven die altijd inzet zullen vertonen ten faveure van een speler die op papier 10x zo goed is, bijv. een Willian.

23 december 2020 om 12:41

Het verschil is wel dat Ferguson jarenlange ervaring had, het volledige technisch beleid uitstippelde en een beduidend betere selectie ter beschikking had. Ferguson had hier ook niet bijzonder veel van gemaakt. Waarschijnlijk wel meer, maar ook zeker geen top 6 notering. Het is ook niet zo dat Arsenal de luxe heeft te veel spelers op de bank te kunnen posteren. De aanwezige kwaliteit is veel te beperkt. Als je naar die selectie kijkt, zijn er misschien drie of vier namen die je in het oog springen en één van die namen is niet eens ingeschreven voor de Premier League. De meeste namen ontstijgen de middelmaat van de Premier League niet of nauwelijks.

23 december 2020 om 12:51

Zeker geen top 6? 'Zelfs' Emery werd 5e met een nagenoeg vergelijkbare selectie

23 december 2020 om 12:53

En dat was op 2 punten van de nummer 3. Het is dat ze maar 1 van de laatste 5 destijds wonnen

23 december 2020 om 14:40

Dat zeg je wel elke keer zo Sirius, maar als die spelers die spelen het dus keer op keer niet laten zien, dan moet je toch wat? Wat is jouw suggestie dan? Talenten zijn zeker niet de heilige graal, maar zoals Schop terecht zegt: zij tonen wel volledige inzet. Arsenal zit in een positie waar het moet vechten, maar waar juist de "vedettes" dat niet doen. Sorry, maar dan mag je lekker op de tribune gaan zitten wat mij betreft. Kijk voor de grap naar gisteren. Martinelli komt terug van een blessure van flink wat maanden en laat direct zien 100% gretiger te zijn dan onze zogenaamde sterren. Saka laat meer op het veld zien dan Willian en Pepe. AMN laat meer zien dan Bellerin. Smith-Rowe kiest in 10 minuten beter positie op het veld dan Ceballos in 5 wedstrijden.. Natuurlijk ga je met alleen talenten het niet redden. Maar je zult het wel degelijk beter doen dan met Mustafi, Xhaka en Bellerin. Om maar wat namen te noemen. Die tonen namelijk niet eens inzet... En qua namen hoef je geen topelftal te hebben, want met inzet kun je heel veel compenseren. Dat zie je aan bijvoorbeeld Leeds. Die hebben absoluut geen namen, maar maken wel indruk in de PL.

23 december 2020 om 15:35

Je zegt het en Sirius eigenlijk ook al. Namen die in het oog springen. Logische gedachte alleen geeft totaal geen kans aan namen die nog niet in het oog springen. Meestal weten alleen fans welke namen er in het oog springen vanuit de jeugdopleiding, maar voor de neutrale kijker is dit dus een nobody die in de plaats van een naam die niet ingeschreven staat op het formulier staat. Namen die niet in het oog springen moeten misschien nog in het oog gaan springen

Als je weet wat Arsenal sinds 4 oktober alleen nog maar wedstrijden in de Europa league gewonnen heeft, dan lijkt zijn situatie toch vrij onhoudbaar te worden.

Arteta out, alsjeblieft. Wat een rampenplan deze vent.

23 december 2020 om 13:02

En wie wil je dan als coach? Arsenal gaat echt geen topcoach krijgen. Ik zou er zelf persoonlijk niet instappen vanwege de waardeloze spelers en torenhoge verwachtingen die je hebt.

23 december 2020 om 13:45

Ze kun heus wel een topcoach krijgen.
Maar daar moet ze ook goed voor betalen he

23 december 2020 om 13:53

Krijgt Arteta geen 7-8 miljoen per jaar? Waarmee hij betaald wordt als een topcoach maar het uiteraard niet is. Of het zoveelste voorbeeld van mismanagement bij Arsenal.

23 december 2020 om 13:59

Dat laat inderdaad het wanbeleid zien van de club. Wat bijv nog erger is of net zo erg dat mustafi ook nog een contract werd aangeboden en in minder mate holding. Spelers die constant falen nog steeds contracten geven.

23 december 2020 om 14:02

Waar baseer jij het op dat Arteta dat bedrag krijgt? Bedragen op internet variëren van 3 tot 5 miljoen pond. Dat is echt geen vreemd salaris aangezien er genoeg managers in de PL zien die meer verdienen.. dat hij geen topcoach is, ben ik het wel mee eens. Maarja elke matige speler bij Arsenal, krijgt een idioot salaris..

23 december 2020 om 14:43

Euh Tilburg013, als je in acht neemt dat Arteta 0 ervaring had als hoofdcoach, dan is dat wel degelijk een vreemd bedrag... Bovendien komt 5 miljoen pond aardig in de buurt van 7 miljoen euro... Kun je nagaan dat er schande werd gesproken over wat Wenger verdiende (zat bij mijn weten op 7 miljoen pond), na al die jaren ervaring. En dan is het opeens normaal dat iemand zonder enige ervaring begint met 3 miljoen pond, wat misschien wel 5 miljoen pond is??

23 december 2020 om 14:45

Ik zou het al 10x beter doen.

23 december 2020 om 14:52

Mijn FIFA elftal doet het ook 10x beter, dus ik wil mezelf ook wel in the mix zetten .

23 december 2020 om 22:53

Je kan het niet slechter doen 😁😁

24 december 2020 om 00:53

Nou ja alles lijkt beter dan Arteta op dit moment, Arsenal is nog nooit zo slecht geweest sinds ik voetbal kijk.

Ik snap dat guardiola dit zegt omdat ze natuurlijk vrienden zijn en jaren hebben samengewerkt. Echter denk ik wel dat er een deel van waarheid in zit. Je kunt arteta wel ontslaan maar wat denk je dan dat er gaat gebeuren? Er komt een nieuwe trainer, waarschijnlijk met meer ervaring maar die zullen hier ook geen machine van maken. Zet klopp of pep hier neer en er is nog steeds geen machine. Een groot deel van de spelers falen nu al onder 3 coaches dat zegt meer over de spelers dan de coaches. Er moet schoon schip worden gemaakt vanaf het bestuur tot het spelersmateriaal. En ik denk echt dat arteta het wel beter kan doen. Ook ik vind het verre van goed en slecht dat hij verkeerde keuzes maakt. Desondanks denk ik dat het ontslag van de coach niets meer is dan korte termijn denken.

24 december 2020 om 10:29

Nee, gewoon nee. Onder Emery was het nooit zo slecht als nu. Het is al 47 jaar niet zo slecht meer geweest. Niet doen alsof het onder Arteta hetzelfde is als de afgelopen jaren, dat is feitelijk incorrect. Een Guardiola of Klopp zou met dit materiaal in de top 7 staan, daar is het ook het materiaal naar.

24 december 2020 om 12:49

Dat zou ik niet zo zeer zeggen. Ben je vergeten hoe emery presteerde in de zomer? Met veruit het makkelijkste programma wist hij het voor elkaar te krijgen om de 3de plek uit handen te geven. Daarnaast zie ik guardiola hier totaal geen succes mee boeken. Laat staan top 7. De selectie is uit balans en heeft geen creativiteit. Daar kun je als coach niks mee. Eveneens met klopp. Hij heeft een team met leiders, Arsenal heeft geen leiders. Beide heren willen vroeg drukzetten. Dat kan bij Arsenal niet.

25 december 2020 om 00:36

Je hebt het zelf over een 3de plek uit handen geven. Dat zegt toch alles? Arsenal staat 15e. Snap niet wat hier zo ingewikkeld aan is, het is in bijna een halve eeuw niet zo slecht geweest.

Ze hebben ondanks alle blessureproblemen de afgelopen tijd altijd goed gespeeld. " En daar is Pep weer eens met z'n gelul tijdens persconferenties. Prima dat hij Arteta een warm hart toedraagt, maar dit is toch gewoon een leugen als je beseft dat Arsenal qua gecreerde kansen in de PL ergens onderaan staat? Het aanstellen van Arteta bracht natuurlijk ook risico's met zich mee. Een beginnend coach de kans geven bij een club waar zoveel druk op staat terwijl hij het vak nog moet leren kan (tijdelijk) tot slechte resultaten leiden (zie ook Pirlo bij Juventus). Maar ondanks dat Arteta het na een goed begin nu slecht doet, is het probleem denk ik wel groter dan alleen de manager. Arsenal heeft als club een hele reorganisatie nodig, zowel in de selectie als in het bestuur en het liefst ook de eigenaar.

23 december 2020 om 12:11

Natuurlijk is het probleem groter dan de trainer. Het (technisch) beleid is ronduit dramatisch (kwesties Ozil, Willian, Luiz, etc. etc.), maar op het veld lijkt het ook echt werkelijk helemaal, _helemaal_ nergens op. Er zit geen greintje logica of tactiek In. Ik lees in een ander topic dat ajacieden zijn uitgekeken op Ten Hag (lol), nou kom maar binnen.

23 december 2020 om 13:02

Het ergste aan de hele Ozil kwestie is dat hij blijkbaar nog steeds de speler is die sinds begin vorig seizoen de meeste kansen heeft gecreëerd voor Arsenal, ondanks dat hij sinds de corona herstart geen minuten meer heeft gemaakt. Als ik Arteta was zou ik vanaf januari toch maar voor m'n eigen toekomst kiezen en Ozil er maar weer bijnemen ondanks wat het bestuur zegt. Ik zeg hiermee niet dat Ozil een wonderoplossing is, maar slechter dan nu kan nauwelijks niet en Ozil zal Arsenal vooral in aanvallend opzicht beter maken nu de creativiteit zo erg ontbreekt. Een middenveld met Ozil en daarachter Partey + een speler uit het rijtje Elneny/ceballos/xhaka of een talent doet bijvoorbeeld echt niet onder voor het middenveld van clubs als Tottenham en Everton die veel hoger op de ranglijst staan.

23 december 2020 om 13:18

Nee precies. Helemaal mee eens. Maar op Ozil hoeven we niet meer te rekenen, daar is het bestuur te corrupt voor.

24 december 2020 om 00:55

Hou toch op man, alsof Özil nog potten kan breken in de Premier League. Zeker niet nadat hij zo lang niet gespeeld heeft. Die gaat na dit seizoen nog een beetje afbouwen in Turkije en dat was het wel voor hem.

23 december 2020 om 12:46

Eigenlijk geen speld tussen te krijgen. Arteta presteert natuurlijk niet naar behoren, maar de problemen bij Arsenal beperken zich niet tot enkel de coach. Het verval is een aantal jaren geleden al ingezet en elk jaar kwamen er nieuwe problemen bij. Des te lachwekkender dat daar als organisatie een onervaren coach aan toevoegt, gebaseerd op natte vinger werk. Ze dachten daar in die bestuurskamer waarschijnlijk: "we willen aanvallend voetbal spelen en Arteta is de rechterhand van Guardiola. Die moeten we hebben". Totaal geen rekenschap gehouden met z'n onervarenheid en de hevige disbalans in de selectie. Bovendien leent deze ploeg zich ook niet voor de manier van spelen zoals Guardiola die graag ziet. Daarvoor is de verdediging te kwetsbaar, is er te weinig voetballend vermogen op het middenveld en te weinig stootkracht en variatie voorin.

23 december 2020 om 12:57

Arteta speelt niet aanvallend. Wat er in het verleden is gezegd boeit me niet, Arteta speelt steevast met 5 verdedigers. Het is safety first. Arteta is een coach voor Stoke City, het heeft niets met aanvallend voetbal te maken.

23 december 2020 om 13:04

Ik denk dat Sirius vooral bedoeld dat het Arsenal bestuur er vanuit ging dat Arteta een aanvallend ingestelde coach is, omdat hij een pupil van Guardiola was. Gezien de opstellingen die Arteta echter hanteert blijkt dat een enorme misvatting te zijn, want zelfs ploegen met minder materiaal dan Arsenal spelen niet zo vaak met 5 verdedigers.

23 december 2020 om 13:09

Nouja dat is ook een van de vele problemen die deze coach heeft veroorzaakt. De focus wordt gelegd op verdedigen en daar is deze selectie absoluut niet geschikt voor. Vervolgens schakelt die over naar een 433 na schrikbarende resultaten, maar met dezelfde instelling. Pure droefenis. Ontsla deze gast en haal iemand die zegt dat we vanaf dag 1 zelfmoordvoetbal gaan spelen. Nu speel je als Stoke City, en zelfs zonder resultaat.

23 december 2020 om 14:55

Ben je iets anders gewend dan JoshuaK ? Guardiola is een geweldige coach, maar op persconferenties praat die man echt altijd zo ontzettend veel onzin.. Echt schrijnend gewoon. Van overdreven loftuitingen aan zijn eigen spelers tot aan dit soort nutteloze steuntjes in de rug.. Ik snap ook niet waarom hij het doet, want iedereen ziet gewoon dat het leugens zijn.. Wat betreft Arsenal helemaal met jou eens. Maar dat is al tijden zo, de club is verrot. Kroenke, zijn zoon, het bestuur.. Alles is slecht. 75% kan en moet weg eigenlijk.

23 december 2020 om 15:44

Ik denk dat de pers gewoon moet stoppen met Guardiola naar zijn mening te vragen over mensen waar hij mee werkt/gewerkt heeft, want zoals je zegt komt er alleen maar onzin uit. Kijkend naar hoe trouw de Arsenal supporters zijn hoop ik echt dat ze snel van de Kroenkes en dit bestuur verlost zijn, al zal dat helaas een zeer moeilijke klus worden.

Misschien dat Pep gewoon zijn mond kan houden als hij de wedstrijden van Arsenal niet bekijkt. Leuk dat hij zijn vriend in bescherming neemt, maar wat er nu allemaal op het veld gebeurt heeft natuurlijk lang niet allemaal met pech, blessures en rare dingen in iedere wedstrijd te maken. Met alle excuses daargelaten hoor je met dit materiaal geen 15e te staan en 7 rode kaarten te halen in een jaar. Nee, ik verwacht ook geen top 4 en ja ook top 6 is geen zekerheidje met dit materiaal. Maar 15e is weer het andere uiterste. Tactisch is het een ramp met tig voorzetten in een wedstrijd zonder dat er iemand is die ze kan binnenkoppen. Het goede spel heb ik niet gezien de laatste maanden. Ja, hij heeft 2 prijzen gewonnen, maar laten we ons daar niet blind op staren als er geen ontwikkeling in het elftal zit en je na 14 wedstrijden 4 punten boven de degradatiestreep staat. Iedere trainer komt met dit soort resultaten in de problemen en dat is gewoon terecht. Het unieke of het briljante in de trainer Arteta heb ik nog niet kunnen ontdekken.

23 december 2020 om 12:12

Er zit ook niks herkenbaars in, behalve het geven van voorzetten. Bijvoorbeeld bij Schmidt loopt het ook niet altijd, maar je ziet iig de duidelijke patronen van druk zetten en aanvallende en belangrijke backs.

23 december 2020 om 12:13

Minste gecreëerde kansen in de hele PL volgensmij, dat kan toch niet aan de spelers liggen, Teams als Fulham, Burnley, Brighton, Sheffield creëren meer. En nog steeds zijn er mensen die Arteta verdedigen, nu zijn de spelers opeens slecht, de transfers zijn slecht. In de zomer was iedereen blij, inclusief ik en dacht iedereen dat een top 4 finish mogelijk was. Maar nu kan niemand er opeens niets van en moeten we blij zijn als we met dit materiaal niet degraderen. We hebben de afgelopen jaren meer uitgegeven dan Tottenham, maar die doen het nu zoveel beter en hebben zogenaamd een veel beter team, wanneer gaan mensen nou gewoon inzien dat deze coach, echt heel slecht is. Ik kijk veel voetbal, maar ik heb bij een topclub nog nooit zo een slechte coach gezien, hoe kan hij nog niet zijn ontslagen

23 december 2020 om 12:27

Beetje raar om te zeggen ‘nu zijn de spelers slecht’. Die zijn intussen al jaren slecht. Sommige spelers bakken er al sinds Wenger niks van. Dan kun je dus niet de coach de schuld van geven. Dat de coach de jeugd geen tot weinig kansen heeft kun je wel hem de schuld van geven. Arteta ontslaan is nodig maar arteta is niet alleen het probleem. Het probleem zit veel dieper dan alleen de coach.

23 december 2020 om 12:29

Maar de coach is wel degelijk onderdeel van het probleem. Om maar wat te noemen, hij weet nog steeds oftie nou 532 of 433 wilt spelen.

23 december 2020 om 12:36

Arteta heeft veel te weinig bagage en ervaring als trainer om dit Arsenal uit het slop te trekken. Het spelersmateriaal is zeer matig en bovendien zit er totaal geen balans in deze ploeg. Er zijn maar weinig coaches op de wereld die nog resultaten weten te halen met dit Arsenal. Natuurlijk presteert Arteta nu wel beneden peil, want zo slecht is die selectie ook weer niet. Echter vallen zijn tekortkomingen nu des te meer op omdat er geen balans in de selectie zit. Hetzelfde zag ik vorig jaar op een kleinere schaal bij Garcia Garcia en FC Twente. Eã©n trucje en niet ervaren genoeg om je aan te passen aan verschillende situaties. Er is niets ergers dan kijken naar een ploeg die word getraind om de voetballende oplossing te verzinnen, maar die kwaliteiten helemaal niet in de selectie heeft. Dan krijg je zo'n half-halfje voorgeschoteld waarin niets lekker loopt en eeuwig gebrei tussen verdediging en middenveld.

23 december 2020 om 12:37

Klopt, was een woordje vergeten en dat heb ik nu aangepast. Ik probeer vooral te zeggen dat arteta ontslaan je op de lange termijn geen successen oplevert. Je moet nu doorpakken en de spelers en bestuur aanpakken. Alleen arteta ontslaan is niet genoeg. Dat arteta het zelf niet goed doet dat snapt iedereen. Hij alleen is niet het probleem, het is juist een veel groter probleem.

23 december 2020 om 13:29

Er is inderdaad een structureel probleem met Arsenal en dat gaat top down (bestuur, management, manager, scouting, spelers...). Maar ondanks al die problemen is Arsenal momenteel zwaar aan het underachieven en dat mag je Arteta aanrekenen. Ja maakt mij niet wijs dat je met een kern waarin spelers als Leno, Gabriel, Tierney, Partey, Martinelli, Saka, Auba,... zitten, je niet beter kan doen dan een 15de plek en nauwelijks kansen creã«ert. Tuurlijk zijn we geen top 4 ploeg momenteel maar top 6 zou haalbaar moeten zijn.

23 december 2020 om 13:35

Leuk dat rijtje natuurlijk. Echter is partey en martinelli de hele tijd geblesseerd geweest en heeft auba aanvoer nodig. Voegt daar nog is het falende middenveld en de slechte rechterkant van Arsenal met oa Willian of Pépé, bellerin, holding en die kansen worden al kleiner. Echter ben ik het wel met je eens dat we een stuk hoger zouden moeten staan. Dat wil niet met de spelers die ik opnoem. Logischerwijs moet je dan kiezen voor jeugd en dat gebeurt niet. Dat kun je arteta zeker aanrekenen.

23 december 2020 om 14:49

Het ligt meer aan Arteta dan aan de spelers. Elke wedstrijd hetzelfde probleem; er is geen aanvallende middenvelder. Er loopt niemand in de ruimte tussen de aanval en verdediging. De 2 cm's staan op de middenlijn en de aanvallers op de 16. Het enige wat ze kunnen doen is dus voorzetten geven vanaf de zijkant. Ook het drukzetten is van amateurniveau.

23 december 2020 om 14:55

De spelers falen al onder 3 coaches, hoe duidelijk moet het dan zijn? Er is geen aanvallende middenvelder, nee dat klopt. Die had edu moeten kopen. Het spel wat arteta was in december/januari duidelijk. Vroeg drukzetten etc met ozil. Zonder ozil en met een slechte defensie moet je de boel aanpassen. Tactisch is het niet best hoor van arteta. Maar ook Wenger en Emery konden er weinig van maken de laatste jaren. Het is juist tijd dat de spelers worden aangepakt want met alleen een andere coach werkt het niet. Dat is al duidelijk geworden in het verleden.

24 december 2020 om 00:59

@arsenal899, achteraf mag je toch wel concluderen dat Emery het gewoon prima deed, zowel qua voetbal als qua resultaat. Met de selectie die Arsenal heeft moet je ook gewoon bij de eerste 7 a 8 zitten en niet alleen maar de bus parkeren. Dit jaar onder Arteta is echt veel en veel slechter dan wat ik dan ook ooit van Arsenal heb gezien. Het is de slechtste start in 47 jaar notabene...

Natuurlijk zou het een fout zijn om hem te ontslaan. Dit jaar hebben we al zo weinig kunnen lachen. Arteta laat ons nog lachen.

Ik snap wel dat Guardiola 'm openlijk beschermt, maar Guardiola zal zelf ook wel begrijpen dat de voetbalwereld ten eerste nou eenmaal zo werkt en dat Arteta nog lang niet ervaren genoeg is om zo'n worstelende ploeg te coachen. Een ontslag zou dus zeker niet uit de lucht komen vallen. De statistieken liegen niet. Ze creeeren zeer weinig en zelfs Aubameyang weet het niet te bolwerken. Enerzijds sneu voor Arteta, maar anderzijds heeft hij gewoon te veel hooi op de vork genomen.

23 december 2020 om 14:45

Ik snap het ook wel, maar kun je me zeggen welke coach het na de tijdperk van Wenger echt goed heeft gepresteerd bij Arsenal? Elke coach faalt keer en keer hopeloos met de selectie van Arsenal. Dan kan je het wel makkelijk zeggen dat het aan de coach ligt, maar het echte probleem zit gewoon diep binnen geworteld bij de bovenste organisaties.

Op een paar spelers na bij Arsenal heb ik niet het gevoel dat de selectie echt beter is dan met alle respect een Burnley bijvoorbeeld. Desondanks heeft Arteta toch 2 prijzen te weten winnen na al die jaren. Wat ik wel zeer knap vind.

24 december 2020 om 01:01

Emery deed het echt veel beter dan Arteta hoor. Mensen verwachten altijd veel te veel van Arsenal, alsof het een soort slapende reus is ofzo, maar Arsenal moet wel bij de eerste zes meedoen. Emery deed dat gewoon, en ik heb hem ook nog nooit zo verdedigend zien spelen als Arteta doet. Je kan niet doen alsof dit seizoen niet historisch slecht is.

Zal wel gast. Guardiola heeft er een handje van om mensen de hemel in te prijzen zonder dat er ook echt wat achter zit. Ik neem zijn woorden altijd met een korreltje zout.

Hou toch op Pep. Arteta levert een wanprestatie en had al lang ontslagen moeten worden.

Dit is toch wel het treurigst wat er is. Als de trainer van een ploeg waarvan je 4-1 klop hebt gekregen het op moet nemen voor jou en het behouden van je baan. Het draait gewoon totaal niet. Natuurljk, Arteta moet coachen met een hand op zijn rug gebonden, maar dit slaat alles.

24 december 2020 om 10:34

Het begint inderdaad echt zielig te worden. Als je hem ziet na de wedstrijden, en hij probeert uit te leggen dat het eigenlijk allemaal goed gaat, maar er alleen sprake is van een beetje pech, dan denk je toch: iemand moet die man even uit zijn lijden verlossen, want hij houdt zichzelf voor de gek en iedereen ziet het.

Als ik aan Arsenal denk, denk ik aan Wenger. Mooi, verzorgd voetbal. Spelers als Henry, Bergkamp, Pires, Petit, Ljungberg. Allemaal sierlijke, creatieve voetballers, met hun eigen stijl.
Speelden vaak mooi voetbal, maar werden er te weinig prijzen gewonnen.
Als je nu naar Arsenal kijkt is er vrij weinig over van de identiteit van de club.
Wenger werkt bekritiseerd, maar stapte niet van zijn visie af.
Als je als Arsenal zijnde het roer om wilt gooien en van de identiteit wilt stappen, mag dat maar een reden hebben. Winnen van prijzen.
Als dat niet lukt, zoals is gebleken moeten ze weer terug naar hun eigen visie.
Arteta past daar zeker niet in. Als Arsenal destijds prijzen wilde pakken, hadden ze voor een type Mourinho, Simeone moeten gaan.
Nu is een prachtclub helemaal in verval en moeten er maatregelen worden genomen.
Ik zou proberen Henry, Vieira, Pires, Ljungberg bij de club te betrekken.
En dan met de visie van deze spelers in combinatie van een ervaren coach weer Arsenal in ieder geval hun identiteit terug te geven.

24 december 2020 om 01:05

Petit en Ljungberg waren meer harde werkers en waterdrager dan sierlijke voetballers hoor. Die andere drie waren natuurlijk wel sierpaardjes. Sommigen van die gasten zijn wel bij de club betrokken geweest, Ljungberg was even interim. Vieira heeft er als coach niets van gebakken in Frankrijk trouwens, en van Petit en Pires weer ik niet of ze überhaupt nog in het voetbalwereldje actief zijn (?). Maar een beetje een revolutie naar het voorbeeld van Ajax is wel wat ze nodig hebben.

Guardiola geeft altijd correcte antwoorden, Hij zal uitzonderlijk eens een andere trainer niet goed vinden. Dit siert hem wel

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren