Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Valencia meldt zich bij Ajax voor huurdeal met optie tot koop

Laatste update:

Valencia heeft zich bij Ajax gemeld voor Edson Álvarez, zo weet De Telegraaf te melden. De Spaanse club wil de 23-jarige Mexicaanse verdediger annex middenvelder tot het einde van het seizoen huren van de Amsterdammers, met een optie tot koop ter waarde van vijftien miljoen euro. Zaakwaarnemer Fulco van Kooperen bevestigt tegenover de krant de belangstelling van Valencia, maar wil verder geen commentaar geven.

Álvarez heeft volgens De Telegraaf zelf aangegeven dat hij de kans zou willen grijpen, gezien het gebrek aan speeltijd bij Ajax en zijn privé-situatie. De 31-voudig Mexicaans international werd in de zomer van 2019 voor vijftien miljoen euro overgenomen van Club América met de bedoeling dat hij de naar Juventus vertrokken Matthijs de Ligt moest opvolgen, maar hij wist bij Ajax nooit helemaal aan de verwachtingen te voldoen. Álvarez is lang niet altijd basisspeler in Amsterdam, waar hij voorlopig 36 officiële wedstrijden speelde. Dit seizoen begon hij aanvankelijk als basisspeler aan het seizoen, maar na de komst van Davy Klaassen verdween hij richting de reservebank.

Ajax staat derhalve ondanks een tot medio 2024 lopend contract niet onwelwillend tegenover het vertrek van Álvarez. De huurovereenkomst zou een optie tot koop ter waarde van vijftien miljoen euro bevatten, waardoor Ajax de anderhalf jaar geleden aan Club América betaalde transfersom terug kan zien als de Mexicaans een goede indruk achterlaat bij de nummer twaalf van LaLiga. Trainer Erik ten Hag was door personele problemen de afgelopen weken wel genoodzaakt om een beroep te doen op Álvarez, die in de competitiewedstrijd tegen PEC Zwolle (4-0 zege) 45 minuten als invaller stond en aan de aftrap stond in het bekerduel met FC Utrecht (5-4 zege).

De verdediger annex controlerende middenvelder heeft volgens De Telegraaf bij directeur voetbalzaken Marc Overmars aangegeven ‘geen seconde langer in Amsterdam te willen blijven’, omdat hij 'diep ongelukkig' is. Álvarez heeft vooral door zijn privé-situatie wel oren naar een transfer naar Valencia. Het is voorlopig nog niet gelukt om zijn vriendin Sofia en vijftien maanden oude dochter Valentina naar Nederland te krijgen en in Spanje staat niets gezinshereniging in de weg, waardoor hij Overmars en Ten Hag heeft verzocht om mee te werken aan een transfer. Álvarez zou het Ajax verwijten dat de club er niet in is geslaagd om een verblijfsvergunning te regelen voor zijn vriendin en dochter.

Moet Ajax hieraan meewerken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Snel meer...

OT: ik zou dit oliedom vinden. Speelt eindelijk een beetje goed en kan volgens mij prima uit te voeten als CV. Niet doen en gewoon de tijd geven!

18 december 2020 om 10:59

Zou inderdaad niet slim zijn. Je ziet de laatste wedstrijden al hoe smal de bank is met na Alvarez en Martinez alleen maar jeugdspelers (en Steek). Alvarez kan nog stappen maken en is gewoon waardevol voor Ajax.

18 december 2020 om 12:25

Ik zou het persoonlijk prima vinden als hij zou vertrekken voor dat geld. Ja hij maakt wel wat stapjes maar ik vind hem niet meedogenloos genoeg voor achterin bij Ajax. Hij is veel te lief. Ik zou graag een echte killer bij Ajax achterin zien spelen. Misschien voetballend wat minder maar wel iemand die over lijken gaat. Daar heeft de club denk ik meer baat bij dan bij een Alvarez in deze vorm.

18 december 2020 om 12:32

Ik vind het altijd wel interessant als het om geld gaat, want uiteindelijk gaat het als voetbalfan toch niet om het geld? Ajax wordt er hoe dan ook niet beter op wanneer Alvarez vertrekt, de vraag is namelijk of je een vervanger kan vinden, want de selectie is echt bij lange na niet breed genoeg op het moment. Alvarez speelt in de minuten die hij maakt volwassen, gretig en verrassend stabiel, en een vervanger moet er ook meteen staan in januari.

18 december 2020 om 12:53

Kwark. Het gaat als voetbalfan inderdaad niet om geld maar wanneer je geld hebt kun je doorgaans makkelijker aan kwaliteit komen dan als je dat niet hebt, mits goed besteed. Als je 15 miljoen kunt vangen voor een speler die niet echt lekker uit de verf komt en niet overtuigend beter is dan de concurrentie dan moet je dat natuurlijk altijd doen en verder zoeken. Kudus komt ook terug, Gravenberg en Klaassen hebben in principe een basisplaats. Dan heb je nog Labyad, Martinez, Promes, Ekkelenkamp en nog een aantal jongens die op dezelfde positie spelen of meer vooruitgeschoven maar ik vermoed wel dat Ten Hag hoe dan ook gaat proberen Klaassen, Gravenbergh en Kudus zo veel mogelijk te laten spelen. Dan wordt het wel echt dringen op het middenveld. Achterin is dat in principe ook zo. Dus ja, Als je een speler voor het aanschafbedrag kan verkopen dan zou ik zeggen: ''pak dat geld en zoek verder naar een speler die wel een absolute meerwaarde is''. Het is niet het geld waar de voetbalfan om geeft maar de mogelijkheden dat het met zich meebrengt. En of een Ajax daar hoe dan ook niet beter van wordt? Ik weet nog wel dat Ajax Davinson Sanchez naar Amsterdam haalde. Die stond er direct en kostte een derde van wat Alvarez kostte. Ze lopen er blijkbaar wel maar je moet goed zoeken.

18 december 2020 om 13:51

Mee eens hoor dat geld, mits goed besteed, kwaliteit kan kopen. Wat ik vooral wil zeggen is dat de spoeling zeer dun is en met Kudus is het ook nog maar afwachten hoe hij terugkomt van zijn blessure. Je hebt nu alle mankracht nodig om op drie fronten om de prijzen te blijven strijden, en ik denk dat een gretige, fitte en vooral niet doodongelukkige (speeltijd zal hem allicht gelukkiger maken) Alvarez meer een toevoeging is dan geld (wat Valencia ook niet heeft) en een aankoop (behalve als het inderdaad niveau Sanchéz is, maar dat moet ook altijd blijken).

18 december 2020 om 14:49

Ik vind inderdaad dat het niet over geld gaat, die jongen ziet vrouw en kind niet. Elk mens zou dan weg willen en ik vind dat Ajax het niet kan maken om hem dan vast te houden.

18 december 2020 om 15:03

Ik kan me best voorstellen dat een voetbalfans ook aan het geld denkt. In het geval van een speler die het niet helemaal heeft waargemaakt, is het fijn als de club geen verlies maakt en dus om-en-nabij het aankoopbedrag weer ontvangt bij verkoop. In het geval van een zeer geslaagde speler is het geld ook belangrijk, want (een deel van) het geld van een forse transfersom kun je weer investeren in spelers, faciliteiten, etc.

18 december 2020 om 15:12

Kwark, Laten we eerlijk zijn. Een speler als Alvarez is vervangbaar. Daar lopen er genoeg van in de rondte met minstens dezelfde kwaliteiten. Gezien het feit dat Ajax al uitgeschakeld is in de champions League valt er eigenlijk niet zo gek veel eer te behalen buiten een kampioenschap en wellicht ver komen in de Europa League. Dus als Ajax dat geld stopt in een jongen die echt een specialist is in zijn man uitschakelen (alvarez is dat naar mijn mening niet, kan alles een beetje maar blinkt nergens in uit) dan zou de club daarvan vooruit gaan. En die jongen hoeft er niet dezelfde week nog te staan want Alvarez speelt ook maar mondjesmaat. Ik denk dat Ajax dacht gif binnen te halen bij de aanschaf van Alvarez maar naar mijn mening mist hij dat als verdediger. De absolute wil om de bal te winnen is niet aanwezig zoals Bijvoorbeeld Tagliafico en Martinez wel in zich hebben. Daarom zie ik niet in waarom Ajax Alvarez niet zou laten gaan en een andere optie nemen. Met aankopen moet je altijd een beetje geluk hebben maar ik denk dat iedereen wel kan zien dat Alvarez nooit een speler gaat worden die Ajax naar een hoger niveau leidt of gek veel meer geld op gaat brengen dan dat ze nu kunnen krijgen. Daarom zou ik adviseren er een strik om te doen en te zoeken naar iemand die dat wel in zich heeft.

18 december 2020 om 16:08

Me dunkt dat er in de EL wel degelijk eer te behalen valt!

18 december 2020 om 11:01

Is misschien voetballend niet precies wat Ten Hag wil, maar hij is verdedigend echt veel stabieler dan Schuurs op dit moment. En er is geen goed alternatief.

18 december 2020 om 11:04

Ik ben het daarmee oneens. Alvarez heeft in meerdere oefenwedstrijden vorig jaar centraal achterin gestaan en heeft ook enkele wedstrijden de kans gekregen als centrumverdediger. Als je met de rug tegen de muur staat is Alvarez met zijn fysieke kracht, lengte en kopvermogen een uitstekende centrumverdediger. Het is echter duidelijk dat hij totaal niet kan spelen met ruimte in de rug. Alvarez mist daarvoor de snelheid, de beweeglijkheid het zelfvertrouwen, het inzicht en vooral de lef en bluf. Vorig jaar werd dit onder meer goed geã¯llustreerd in een oefenwedstrijd tegen AZ en een bekerwedstrijd tegen Utrecht (in beide wedstrijden veroorzaakte hij een strafschop). Bij Ajax speel je nou eenmaal 9/10 wedstrijden met redelijk veel ruimte in de rug, daarvoor is hij ongeschikt!

18 december 2020 om 11:17

Dit dus. Geen idee waar dat vertrouwen in Alvarez als CV nu opeens vandaan komt. Vorig jaar was hij minder dan Veltman en Schuurs bevonden, zelfs laatste wedstrijd kreeg Timber de voorkeur tegen Heerenveen. Dit seizoen 3x ingevallen als CV met in totaal nog geen uur aan speeltijd. Minder dan Schuurs en Timber. Hij is 3e keuze op die positie voor het 2e jaar op rij. Heeft sinds eind 2018 slechts 1x 2 wedstrijden op rij CV gestaan (dus ook laatste half jaar voor hij naar Ajax kwam speelde hij geen CV meer) en bij Mexico is hij cvm of rechtsback. Hij is te traag, niet comfortabel aan de bal en zelfs zijn duelkracht valt best tegen aangezien hij amper beter scoort dan Blind in zijn duels.

18 december 2020 om 11:23

Het vertrouwen is gebaseerd op een degelijk halfuur in Denemarken en zijn prima prestaties als Cvm. Ik vind hem als CVM oprecht zo gek nog niet. Op die positie verovert hij veel ballen, loop hij gaten dicht en is hij vooral een erg nuttige speler. Voor een team dat veel de bal heeft, zoals Ajax, komt hij dan voetballend tekort, maar ik denk dat hij bij andere clubs prima mee zou kunnen als Cvm. Hij is voetballend namelijk zeker niet dramatisch, hij doet zijn taak en heeft een hoge passnauwkeurigheid (zeker in de CL vorig seizoen als Cvm): hij trekt het spel alleen niet naar zich toe en verdeelt het zoals we bij Ajax graag zien.

18 december 2020 om 11:25

Denk dat dit vooral komt door het gebrek aan vertrouwen dat de meeste Ajacieden in Schuurs hebben. Het is dus vooral hopen dat hij het beter zou doen dan Schuurs. Ik ben (zeker) geen fan van Schuurs, maar betwijfel echt of Alvarez het beter zou doen op zijn plek.

18 december 2020 om 11:31

Helemaal mee eens, Suarez 7. Ik denk oprecht dat hij een gewaardeerde kracht bij een subtopper in topcompetitie zou zijn. Hij is taakbewust en heeft loopvermogen. Mist nog wat inzicht en is vrij lomp maar dat is niets waar je niet mee weg kan komen daar. Al betwijfel ik wel of hij de snelheid heeft voor die competities, zowel qua handelen als pure snelheid. Als je hem in Eredivisie soms al vreemde inschattingen ziet maken is dat niet iets waar ik gerust op ben. Van de andere kant was hij vorig jaar belangrijk in beginfase van CL waar hij liet zien niet volledig nutteloos te zijn. Als hij beter zou zijn in de bal vooruit verplaatsen en niet zo gehaast onder druk zou zijn had je best een prima 6 voor veel clubs.

18 december 2020 om 11:38

Lille-thuis, Valencia-uit (op de veroorzaakte strafschop na) en Chelsea-thuis was hij oerdegelijk. Ik zie hem inderdaad slagen bij een subtopper in Spanje, Frankrijk of Italië. Hij is bij Ajax ook een gewaardeerde kracht die van mij echt niet weg hoeft. Maar voor zo een goed bedrag mag hij zeker wel weg, hij zal nooit een onbetwiste basisspeler worden bij Ajax, ook al zal hij per seizoen de 20-30 wedstrijden wel meepakken.

18 december 2020 om 12:04

Super gescout dus.. Ik begrijp dan dus niet dat je zo'n jongen voor maar liefst 15 miljoen euro koopt terwijl hij dus ongeschikt is voor het spel dat je hem wilt zien spelen.

18 december 2020 om 12:07

Want al je aankopen kunnen top zijn... Aan Alvarez werd eerst ook gedacht als wat defensieve CM, zodat Vd Beek als offensievere CM ernaast kon spelen en Ziyech op 10. Zijn Onana, Tagliafico, Blind, Neres, Tadic, Kudus, Ziyech (verleden), Antony, Martinez en Schuurs ook miskopen btw ;-)

18 december 2020 om 13:40

Dit is natuurlijk wel een beetje een dooddoener. De punten die jij terecht opnoemt had je ook kunnen zien als scout en dat hij dus als CVM niet past in het spel dat men bij Ajax graag speelt.

Dit zijn best makkelijke en cruciale punten om te ontdekken en dan had je jezelf heel veel moeite kunnen besparen. Dan verdien je hopelijk het transferbedrag terug maar het is wel zonde van dat salaris. Daarnaast heb je een jongen doodongelukkig gemaakt wat ook voorkomen had kunnen worden.

18 december 2020 om 11:02

De tijd geven? Heeft hij al genoeg gehad. Daarnaast past hij in geen enkel opzicht bij Ajax. Niet als 3 en niet als 6. Kan simpelweg niet met teveel ruimte in zijn rug spelen en is opbouwend veel en veel te zwak.

18 december 2020 om 11:23

Puur kijkend naar de selectie en de kwaliteiten van Alvarez zou ik het ook niet verstandig vinden van Ajax om hem te laten gaan. Echter geeft hij al erg lang aan dat hij veel moeite heeft met zijn prive situatie (wat ik heel goed kan begrijpen). Als hij nu dus zelf aangeeft heel erg graag naar Spanje te vertrekken en dit aanbod (bij voorkeur met verplichte koop optie) zou er liggen, dan zou ik dat als Ajax zijnde gewoon doen.

18 december 2020 om 12:09

Maar je leest juist dat Alvarez die tijd niet meer wil nemen. En wat zijn de kansen voor hereniging met zijn gezin? Als die klein blijven, moet je hem laten gaan.

18 december 2020 om 12:12

Alvarez is een prima cvm. We waren verwend met de Jong op die positie, maar zulke spelers komen zelden. Zet een voetballende middenvelder naast Alvarez voor de opbouw en je zult zien dat het een succes wordt. Alvarez beukt er wel in.

18 december 2020 om 12:16

Tja, als hij weg wil door die hele gezinssituatie kun je ook weinig anders. Ik snap Alvarez in die zin heel goed en als dit klopt snap ik ook dat Ajax hem dan verkoopt.

18 december 2020 om 12:32

Hij is duidelijk niet gelukkig gezien de gezinsituatie als dat waar blijkt te zijn (mag je toch aanemen van wel)

Denk dat Alvarez de Grygera van 2020 is voor Ajax

Goede en veelzijdige internationale speler, te goed voor Ajax en tegelijkertijd te slecht voor Ajax.

Zo hebben er er zat anderen gehad, goede spelers, geen Ajax spelers en Alvarez is er daar 1 van

Zag gisteren iemand schrjjven dat alvarez gravenvergh en kudus het middenveld hoort te zijn, lachwekkend.

18 december 2020 om 13:24

Weg doen! Is geen speler die in het spel van Ajax past!! Dus net als bij Lang een verplichte optie tot koop!

Verplichte koop, anders heb je er niks aan. Dan houd ik hem er liever bij eerlijk gezegd, als het alleen om verhuur gaat. Valencia had toch geen cent te makken?

18 december 2020 om 11:00

Hun salariskosten waren veel te hoog, vandaar ook de vele gratis uitgaande transfers.

18 december 2020 om 11:14

M3ssiboer.. Staat nu wel verplichte optie. Ik zou het doen als Ajax. Schuif Taylor gewoon door. Overmars gaf toch aan dat dit een tussenjaar is. Gebruik dan dit jaar om veel spelers minuten te geven zoals Schuurs, Timber, Rensch, Taylor, Brobbery en Traore. Bouwen naar volgend jaar met ervaren spelers als Blind, Klaassen, Tadic en mogelijk Promes. Een Anthony en Neres zullen denk ik ook nog volgend jaar daar zijn. Heb je al een mooi elftal

18 december 2020 om 11:31

Ik zou dat op zich prima vinden, maar ik vind wel dat je een stand-in moet halen voor Klaassen/gravenberch. Martinez en Ekkelenkamp kunnen er spelen, maar zijn meer een CV en Cam. Taylor is pas 18 dus ik vind het wel erg vroeg om op heb te bouwen (zelfs volgend seizoen). Er moet wel een CM nog bij.

18 december 2020 om 11:40

Ik vind dat tussenjaar zo'n vreemde opmerking, dat is toch heel gemakkelijk om te zeggen als de selectie niet goed genoeg is om in de CL te overwinteren? Door de aankopen heeft hij zelf gezorgd voor het tussenjaar. Daarnaast kunnen ze in een tussenjaar nog steeds kampioen worden, de EL willen en de beker winnen. Als dat gebeurd kun je het geen tussenjaar noemen.

18 december 2020 om 11:49

@Teesboer, Nee maar op voorhand heeft Overmars aangegeven, dat het Europees misschien een tussen jaar ging worden. Dat heeft verder niks met de nationale prestaties te maken. Ajax moet gewoon altijd voor het kampioenschap gaan.

18 december 2020 om 12:43

Denk ook dat Overmars met 'tussenjaar' probeerde om de verwachtingen voor Ajax in Europa wat te managen. Na de EL finale en de halve finale van de CL is Ajax nu alweer twee keer op rij de groepsfase niet doorgekomen. En ik voorspel ook dat Lille een zware hobbel wordt voor Ajax. Ik sluit niet uit dat het EL avontuur voor Ajax weer snel afgelopen is.
En dat betekent uiteraard dat we moeten vaststellen dat de Europese resultaten van Ajax niet gezien kunnen worden als een 'aansluiting' bij de Europese subtop. Maar als uitschieters. En dat Ajax, wat dat betreft, gewoon een plafond heeft bereikt, qua financiën.
Dat is een lastige boodschap. Er zijn nog steeds legio fans die er heilig van overtugd zijn dat Ajax met een eigen vermogen van 180 miljoen aangesloten is bijn de Europese subtop. Maar dat is natuurljik niet zo. Met de kostenstructuur die Ajax hanteert, met de relatef veel te lagen omzet en met het feit dat de rek qua structurele inkomsten er uit is terwijl Ajax wel een begroting heeft ingericht op het moeten spelen van groepsfas CL én ook nog tegelijk voor minstens 55 mljoen aan spelers moet verkopen (om quitte te draaien) is Ajax in financieel opzicht heel erg ver van de Europese top verwijderd. En tenzij Ajax een manier vindt om structureel de inkomsten te verdrievoudigen, bijvoorbeeld door de tv gelden zelf te verkopen en niet langer als eredivisie als geheel, gaat dat gat door Ajax financieel never nooit gedicht worden.
En jazeker, incidenteel zal Ajax zeker in staat zijn om zo nu en dan te pieken en Europees resultaat te halen, maar structureel is dat uitgesloten. Ik denk dat dát de echte boodschap is van Overmars. Want dat Ajax standaard voor de titel moet gaan, dat is evident.

18 december 2020 om 12:51

Ajax heeft sinds 2016 82 UEFA-punten gehaald. Dat is een aantal waaraan clubs als Benfica, Napoli, Lyon, Roma, Inter en Valencia niet hebben aangetikt en is er dicht bij de puntenaantallen van Porto en Dortmund in die tijd. We zijn al aangehaakt.

18 december 2020 om 12:54

@MrKrillin, ik zie helemaal niets staan over een verplichte optie tot koop. Wellicht is de tekst aangepast ná jouw reactie, dat kan natuurlijk. Als Valencia zijnde zou ik ook nooit akkoord met een verplichte optie tot koop. Laat Alvarez eerst zijn niveau maar eens halen.

18 december 2020 om 13:03

Het hangt er wat van af wat je als Europese subtop ziet. En daarin teert Ajax natuurlijk ook heel hard op die tweede goede seizoenen. Dus ja momenteel zijn ze aangesloten, maar het is niet zeker dat ze aangesloten zullen blijven. Als er nu uit liggen tegen Lille dan zullen ze opnieuw rond de 10 punten gehaald hebben dit seizoen, wat ongeveer het gemiddelde is van een club Brugge van de laatste drie jaar. Maar ik vind dat je (nog) niet kan zeggen dat Ajax zich echt gevestigd heeft in de Europese subtop en dat ze dus ook kunnen blijven aanhaken.

18 december 2020 om 13:13

Suarez.
okay, jij neemt puntenaantallen als maatstaf. Prima. Over welke periode heb jij dat nu gemeten? Betekent dit dat een club die dit seizoen meer punten heeft gehaald dan Ajax, dús, beter is dan Ajax? Of hoe moeten we jouw maatstaf duiden? En over welke periode telt dat? Vijf jaar? Tien jaar? Eén jaar? Vandaag?

18 december 2020 om 13:16

Lierse.
Tuurlijk hangt het ervan af wat je als subtop ziet. En ook hoe je dat wilt definiëren. Je zou kunnen stellen dat Ajax, door die have finale CL, op dát moment dus Europese top was. Mij gaat dat drie slagen te ver. Een keertje in 25 jaar de halve finale halen maakt je geen Europese top.

18 december 2020 om 13:19

Een tussenjaar Vanwege Corona omdat ze heel veel inkomen mislopen willen ze nu niet miljoen in Spelers investeren. Daarom zei Overmars dat ze voor veiligheid kiezen.

Hij denkt dat de Amsterdammers misschien een pas op de plaats moeten maken als gevolg van de coronacrisis

had om die reden deze zomer wat actiever willen zijn op de transfermarkt, maar de uitbraak van COVID-19 zorgde voor gewijzigde plannen.

Maar als het publiek nog langer weg moet blijven, dan zal dat ons hard raken", aldus Overmars

18 december 2020 om 13:35

Ik heb het gemeten over de periode waarvan ik het weet omdat ik het toevallig op Twitter las. Vijf jaar is lang in voetbal, op dit moment ben je gewoon aangehaakt bij de subtop qua status, die status kan afbrokkelen als je de komende jaren weer minder presteert.

18 december 2020 om 13:38

Kijk alleen al op de sociale media, Ajax wordt door menigeen beschouwd als een titelkandidaat voor de EL. Of dat terecht is, is een tweede. Qua status ben je aangehaakt en qua niveau moet je structureel goed presteren en als je er dit jaar een mooie campagne van maakt dan heb je 3 uitstekende campagnes in 6 jaar.

18 december 2020 om 13:55

Dat laatste is exact mijn punt! ALs Ajax struikelt over Lille, en die kans is levensgroot, dan heeft Ajax duidelijk ene uitschieter gehad en hoort het dus niet bij de subtop van Europa.
Dat Ajax 'op sociale media' door 'menigeen' wordt beschouwd als titelkandidaat, wat zegt dat precies? Ik ken social media waarin PSV als grootste titelkandidaat wordt gezien op dit moment. Wat beoog je met deze opmerking? Dat dit iets zou aantonen of bewijzen? Ik hoop van niet. Dat zou een wel hele rare opmerking zijn namelijk.

18 december 2020 om 14:29

Als je internationale opiniemakers erbij haalt op de sociale media dan wordt Ajax erg hoog ingeschat. Ik had het over de status van de club.

18 december 2020 om 14:40

Maar status brokkelt natuurlijk ook snel af. Ajax zit nu ook op niveau zo hoog, maar dat komt door twee uitschieters. Zo zit Dortmund ongeveer op hetzelfde niveau maar die halen constant punten terwijl Ajax het dus van de uitschieters moet hebben. Dus het zal zaak worden voor Ajax om constant te presteren. Want qua punten verschillen ze dus 3 van de 5 laatste jaren amper van Club Brugge.

18 december 2020 om 15:17

In de laatste 5 seizoenen (vanaf medio 2016 dus, zoals Suarez7 aanhaalt) heeft Ajax op Europees vlak heel behoorlijk gepresteerd. Finale EL zou je Europese subtop kunnen noemen, halve finale CL is dat ruimschoots. Een shitjaar daartussen. Vervolgens 2 keer op rij heel nipt niet door in de poule CL, absoluut niet kansloos uitgeschakeld. Als je dat zo op een rij zet, zou ik zeggen dat dit Europese subtop-prestaties zijn. Of Ajax permanent is aangehaakt, valt lastig te zeggen, maar kun je ook beargumenteren dat wanneer een club na een jaar of 7/8 aardige Europese prestaties er vervolgens twee keer uit ligt, achteraf gezien nooit aangehaakt was. Dat zou krom zijn. Het is maar net welk tijdvak je pakt - 3 jaar, 5 jaar of 10 jaar.

19 december 2020 om 01:13

Zullen we hem gewoon 5 jaar nemen, doet de UEFA ook. En dat Ajax steeds nipt wordt uitgeschakeld in een poule met minstens twee ploegen uit de top 5 landen, is geen blamage. Ajax is ver, wil verder reiken, maar moet, zoals veel clubs, pas op de plaats maken. En voor Ajax is die pas op de plaats natuurlijk groter, omdat ze willen groeien. Als je er al bent is dat minder erg, zeker als je standaard elk jaar gegarandeerd het 3 tot 5 voudige krijgt aan tv gelden.

Strik er om en meegeven

18 december 2020 om 11:51

Ja, inderdaad doe dat met elke wisselspeler en je houd niets over behalve jeugdspelers. Lekker kortzichtig. Martinez en Alvarez zouden bsolute topspelers zijn bij PSV. Die geef je niet zomaar weg. Ik vond Alvarez lekker spelen de laatste tijd.

18 december 2020 om 12:10

Hoe kom je hierbij? Absolute topspelers bij Psv?
Ben je al naar de dokter geweest?

18 december 2020 om 12:11

Gã¶tze, Ihattaren, Malen en Gakpo zijn de absolute topspelers van Psv. Alvarez zou zeker een geweldige aanwinst zijn voor Psv, maar dan is hij niet een 'absolute topspeler'. Voor Martinez geldt min of meer hetzelfde.

18 december 2020 om 12:23

Moet je het verschil tussen Ajax en PSV op zo'n wijze weer even benadrukken?
Topspelers bij PSV en bij Ajax wisselspeler, als er zoveel verschil in beide teams zat dan hadden we dat wel wat beter in de stand van de Eredivisie gezien. Ze spelen straks allebei EL, zit verder dus ook geen verschil in.

18 december 2020 om 12:53

Ik vraag mij af op welke positie deze spelers een topspeler voor PSV zijn ? Maritnez is bij Ajax gehaald als linksback, maar dan zie ik daar liever Max dan Martinez. Als centrale verdediger kan hij een hele wisselvallige Blind niet uit de basis speler. Dit terwijl bij PSV Boscagli juist grote stappen maakt. Als ik PSV was zou ik niet de miljoenen aan deze spelers uitgeven zoals Ajax dat gedaan heeft.

18 december 2020 om 13:57

Topspeler zeker niet (alhoewel hij waarschijnlijk wel beter in het spel van Schmidt past dan dat van Ten Hag). Maar Alvarez (en Martinez eigenlijk ook) zouden Rosario er natuurlijk met speels gemak uitspelen. Maargoed, dat is dan ook de zwakste plek van PSV momenteel.

Dat Blind er met zijn huidige vorm nog in staat heeft meer te maken met naam dan met prestaties, maar wie weet herpakt hij zich binnenkort weer. Martinez is momenteel gewoon beter, en doet in mijn ogen ook niet onder voor Boscagli. Wel hele verschillende Cv's. Max is inderdaad beter, zeker voor een topclub waar backs vooral aan moeten vallen. Bij een club die wat verder naar achteren staat is Martinez meer geschikt denk ik.

18 december 2020 om 14:57

Alvarez én Martinez spelen Roasario er dus onder geen beding uit bij Psv. Ten eerste niet omdat beide spelers bij PSV gewoon zouden spelen op hun echte plekken. Dus achterin. En zeker niet op het middenveld.
Daarnaast, ik zou je willen vragen om toch eens te proberen wat cluboverstijgend na te denken. Want heel Nederland valt over Pablo Rosario heen maar er moet toch echt wel een reden zijn dat de laatste vier trainers allemaal en zonder uitzondering Rosario steeds de voorkeur geven boven iedereen. Ik bedoel, soms is een speler een lievelingetje van de trainer. Daar weten ze bij Ajax alles van. Maar als alle vier de trainers hem iedere keer steeds weer opstellen, dan zien de professionele trainers dus kennelijk iets dat jij niet ziet. En bij vier trainers ben ik toch geneigd dat serieus te nemen.
Los daarvan, Sangaré is fysiek sterker dan Alvarez en Martinez bij elkaar. Voetballend zwak vind jij? Okay, ik vind hem ook matig aan de bal. Maar Alvarez en ook Martinez maken op mij ook niet de indruk grote spelmakers te zijn. Integendeel. Ik zie Alvarez eigenlijk voornamelijk alle ballen die hij krijgt van achteruit meteen terug kaatsen. Ik betrap hem zelden op een goede bal naar voren. Dus op die plek dat gaat hem bij PSV zeker niet worden. Gewoon waar Alvarez hoort: CV. Overigens, Boscagli ben ik niet kapot van. Dan vind ik Martinez als LCV wél beter dan Boscagli. Martinez doet me aan Salcido denken.

Ik zou het heeel erg zonde vinden als Edson weggaat. Ik zie in hem echt een beer van een CV, die bij een beetje zelfvertrouwen echt dijken van wedstrijden kan gaan spelen! Hopelijk geeft Ten Hag hem snel de kans, maar dan ook voor een aantal potten.

18 december 2020 om 11:18

Zijn mensen alweer vergeten dat hij vorig seizoen best vaak CV stond en er niks van bakte? En ja, nog slechter dan Schuurs, ondanks dat die veel meer ervaring heeft. Is in de luchtduels wel veel sterker dan Schuurs, dat wel. Maar verder ... Laat altijd de man uit z'n rug lopen, draait als een slagschip en opbouwend een stuk minder. Als je op de 16 gaat staan is Alvarez veel beter, maar met ruimte in de rug gewoon niet geschikt.

18 december 2020 om 11:33

Ben ik zeker niet vergeten, maar zijn familie was er toen niet bij. Kan een grote rol spelen. Daarbij had hij misschien even wat opstarttijd nodig.. ik vind dat hij dit seizoen zeker verdedigend laat zien dat hij er staat, en tuurlijk kan het aanvallend nog beter, maar aan de andere kant heb je daarom Blind naast je staan die voor het voetbal kan zorgen

18 december 2020 om 11:53

Ik vind 'm dit seizoen niet beter dan vorig seizoen. En hij had al een half jaar regelmatig op het middenveld gestaan. Het is niet zo dat hij er net in kwam.
Maar, natuurlijk, je mag iemand ook best even tijd gunnen. Dus het is niet zo dat ik 'm afgeschreven heb, maar Ten Hag ziet hem ook dagelijks op de training. Ik denk dan altijd maar dat hij toch iets ziet waardoor hij toch de voorkeur geeft aan Schuurs.
Ik zou zelf Blind niet naast Schuurs zetten, maar Martinez. En dan Blind samen met Klaassen en Gravenberg op 't middenveld. En als Kudus terug komt dan zou ik zelf Klaassen eruit halen. Wel een fan van 'm, maar vind 't de laatste tijd niet zo geweldig en met z'n box to box stijl die Gravenbergh ook heeft wordt het zo rommelig op het middenveld.
Dan heb je Alvarez achter de hand, maar als een goede club komt die de kosten wilt dekken van een speler waar je niet echt in gelooft, dan zou ik 't wel doen. Voor die jongen ook niks om steeds op de bank te zitten. Stel hem dan inderdaad maar een tijdje op ten kostte van Schuurs. Maar ik zie toch meer potentie in Schuurs, ook al maakt die nog fouten en mag 't allemaal wel beter qua fysiek en vooral ook qua koppen. Maar dat leer je vooral als je veel speelt. Hij doet 't niet onverdienstelijk en dat kan alleen nog maar beter worden. Schuurs op de bank zetten om te investeren in een 23 jarige Mexicaan die het niet beter zal doen vind ik dan geen betere optie.

18 december 2020 om 12:41

Zeggen dat Alvarez traag is en dan aankomen met Blind op het middenveld hahahh.. sorry hoor maar Blind komt nog amper mee in de verdediging laat staan op het middenveld

19 december 2020 om 02:15

Ik zeg niet dat Alvarez traag is, alleen dat die traag draait. Lezen kerel. Je logica ontgaat me verder compleet. Op 't middenveld, met z'n gevoel voor positie, in controlerende rol, kun je juist met iets meer traagheid wegkomen (zie bijv. Schone) als je erachter iets meer snelheid en reactievermogen heb, zoals met Martinez, en op 't middenveld verder lopers hebt zoals Gravenberg en Klaassen. Maar haha, inderdaad lachen hoor ... een dingetje uit de context trekken en denken dat je daarmee een punt maakt ... die boeren onzin hebben we hier inderdaad niet. Hier onderbouwen we een mening (meer is 't niet) tenminste nog.

18 december 2020 om 14:23

Ik heb in de verdediging tot nu toe niet het idee dat hij veel beter is dan Schuurs. Misschien ook niet veel minder. Ik geloof direct dat zijn prive situatie van invloed kan zijn op zijn spel waardoor je misschien vaker een bal verkeerd geeft of verkeerd staat of andere foutjes maakt. Maar hij is niet heel snel en niet heel wendbaar en dat heeft niets met je prive situatie te maken.

Ik denk dat je het beste zo snel mogelijk afschijd kan nemen van spelers die niet voldoen in plaats van ze jaren de kans geven. Wanneer je iemand na een slecht seizoen verkoopt staat hij bij andere clubs nog op lijstjes. Wanneer een speler 2 of 3 jaar niet speelt hebben die echt geen interesse meer en zeker niet voor een flinke transfersom. Dan kun je beter nu nog een leuk bedrag vangen en daar de volgende speler uit zuid amerika mee halen.

Zelfs als hij het bij Valencia beter doet dan bij Ajax kunnen we het er toch wel over eens zijn dat dit niet een speler is die vervolgens nog een stap gaat maken naar clubs daar nog weer boven, dus onvervangbaar is hij zeker niet.

Als je hem kan verkopen na de huur voor dezelfde prijs als dat je hem hebt gekocht prima! Komt zwaar te kort voor het middenveld, maar ik zou hem graag als CV zien naast blind moet het toch kunnen werken!

18 december 2020 om 11:00

Misschien kunnen ze hem dezelfde rol geven zoals Casimero bij Real of toentertijd Poulsen bij Ajax. Voetballend minder dan de rest van het elftal maar echte goede Cvm's die de ballen wel bij het juiste poppetje kunnen inleveren die er wat mee kunnen.

18 december 2020 om 11:07

Alvarez is nog veel trager dan Schuurs, is nog minder wendbaar en heeft gewoon de concurrentiestrijd verloren van Veltman, Schuurs en ziet er naar uit ook van Timber. Waar komt dat vertrouwen in CV Alvarez vandaan? Bij Mexico durven ze hem ook niet op CV te zetten en bij zijn oude club werd hij ook naar 6 doorgeschoven. Sinds 2019 begon slechts 1x 2 wedstrijden op rij CV gestaan.

18 december 2020 om 11:16

@woltercx erg blij om dit te lezen. Ik snap ook niet dat opeens iedereen hem als CV wil. Alvarez zelf wil zelf ook liever op het middenveld. Helaas geen goed huwelijk en nu gewoon doorselecteren. Taylor doorschuiven en achter Schuurs Timber en Rensch. Laat die jongens dit seizoen vlieguren maken.

Geef ze klaassen maar, zie liever deze jongen blijven. Klaassen doet aan schijnopbouw en deze jongen probeert het tenminste nog (wat gewoon oke uitgevoerd word) en hij is verdedigend beter, Plus op cv inzetbaar.

18 december 2020 om 11:02

Op CV heeft hij Schuurs en Timber voor zich. En daarbij moet Timber voorrang krijgen, aangezien hij eigen jeugd is.

18 december 2020 om 11:06

Buiten dat ik vind dat hij daar meer kans moet krijgen (ik ben nou eenmaal niet de coach dusja situationeel boeit dat natuurlijk niks wat mijn mening is) bedoel ik meer dat hij dus indien nodig daar kan spelen, voorsprong verdedigen met extra verdediger etc.

18 december 2020 om 12:54

Ik dacht dat de beste speler voorrang moest krijgen en niet een speler omdat hij uit de jeugd komt.

18 december 2020 om 13:11

Ik dacht dat bij Ajax (waar de jeugd altijd kansen krijgt) de regel sinds Cruijff was dat bij geljike geschiktheid de jeugdspeler áltijd de voorkeur kreeg? Kenneljik is dat nu omgedraaid en krijgt de aankoop voorrang.

18 december 2020 om 11:53

Klaassen is voetballend zoveel beter dan Alvarez. Toen Klaassen begin dit seizoen op het middenveld kwam te voetballen ipv Alvarez liep het gelijk eens stuk beter en ging ook Gravenberch een stuk beter voetballen. Klaassen is in alles meer een Ajax middenvelder en bovendien ook een echte ajacied. Alvarez past gewoon niet bij Ajax, dus 15 miljoen zou heel mooi zijn.

18 december 2020 om 12:22

hoeveel beter klaassen voetballend is valt dus wel mee, zeker op 6/8 positie. op 10 vind ik klaassen gewoon prima maar op de positie daar achter staat hij vaker in de weg dan goed. Komt altijd in sjok tempo half in de bal en blijft in de dekking waardoor hij on aanspeelbaar is. blijf dan maar weg dan geef je de rest meer ruimte om op te bouwen Ik denk dat hij serieus bang is om de bal te verliezen daar. Als ie toevallig een keer aanspeelbaar is doet ie een simpel kaatsie terug waardoor ze de cv's onder druk kunnen zetten. Tegen de onderste ploegen die zich niet half maar volledig ingraven heb je er wat aan, of je moet hem gewoon op 10 houden. Alvarez probeert om zn minst nog in de bal te komen en de bal vooruit te spelen ipv alles over te laten aan gravenberch, blind, mazraoui. Tegen Atalanta was het gewoon zielig om te zien dat je opbouw verzorgd moest worden door je rechtback of een 18 jarige die er nog niet lang bij is. Wat staat de rest dan te doen? Daar was duidelijk te zien dat voor het niveau wat je wil na streven spelers zoals hij (en labyad) te kort komen. Verdedigend doet klaassen het goed met zn loopvermogen etc maar dat kan alvarez beter. Alleen op 10 in het ajax systeem heb je er wat aan, of tegen de slechtere ploegen als je het mij vraagt.

Ik vraag me echt af hoe Valencia in godsnaam bij Alvarez terecht komt. Een bankzitter van Ajax. Vorig jaar in het onderlinge duel maakt hij een gigantische domme overtreding waar de penalty uit kwam. Iemand afrekenen op één fout doe je inderdaad niet maar je kijkt toch wel kritischer naar zijn functioneren na zo'n fout? Er zijn voor Valencia toch wel betere opties dan Alvarez?

Alleen doen als ze gek genoeg zijn om met verplichte optie tot koop te huren. Mag van mij ze snel mogelijk vertrekken, past niet bij Ajax en verliest alleen maar meer waarde door hier op bank te zitten achter niet bepaald hoogvliegers. Belangrijk vorig jaar met ons naar CL brengen maar komt simpelweg te kort voor Ajax 1. Op 6 en op 3 is hij niet geschikt voor een ploeg met veel balbezit en hoge lijn. Al loopt Valencia niet over aan het geld, benieuwd wel bedrag ze in gedachte hebben.

Niet doen!! Zelf verbaasd dat ik dit zeg want het was voorlopig niet veel maar hij lijkt echt zn draai wel te vinden. Verdedigend aantal keer echt heel belangrijk tegen oa Utrecht en ook aan de bal steeds comfortabeler. Een Iniesta zal t niet worden maar hij doet echt wel wat ie moet doen en zag m pas ook een paar strakke crossballen geven, geef m nou maar gewoon de kans

Als je een goede deal kunt maken prima. Maar Valencia heeft geen geld en zoekt goedkoop kwaliteit. Bovendien is Alvarez nog altijd bruikbaar, maar misschien wil hij zelf wel weg.

18 december 2020 om 11:00

Klopt op Valencia ga je, je 16 mil niet terug verdienen...

18 december 2020 om 11:23

Ik begrijp wel dat hij weg wil nu hij zijn vrouw en kind niet kan zien. Ik denk ook dat zolang die situatie duurt hij zich niet gelukkig zal voelen en dat zal in zijn spel zichtbaar zijn. Wel opmerkelijk dat ze wel naar Spanje mogen en niet naar Nederland.

Strik eromheen, weg ermee.graag Henk Spaan ook mee sturen. Kan hij namens Fulco en andere vrienden van Muy Manero lekker Spanjaarden gaan vermoeien met wat een geweldenaar het wel niet is.

Hij is momenteel voor meerder positie nog een noodzakelijk back-up. Wel een wat 'dure' back-up. Zolang er geen alternatief wordt aangetrokken of vanuit de jeugd doorbreekt zal ik hem er zeker bij houden als Ajax zijnde.

Met Alvarez kan je 2 kanten op; zet hem CV dan is hij goed tot erg goed, zet hem CM, en is hij absolute pure middelmaat. Dus als Ajax in hem nog steeds meer een middenvelder dan CV ziet, doe hem dan AUB weg. Als Valencia in hem ook een CM ziet ipv CV dan kunnen ze hem net zo goed in Nederland laten.

18 december 2020 om 11:08

Als centrumverdediger is hij voor Ajax helemaal niet zo goed. Hij mist echt de kwaliteit om met ruimte in de rug te spelen. Hij is niet beweeglijk, niet snel, heeft daarvoor te weinig inzicht en ontbeert ook het zelfvertrouwen en het lef. Hij heeft meerdere kansen gekregen op die positie in oefenwedstrijden en bekerwedstrijden, maar veroorzaakte strafschoppen, leek verdedigend echt te zwemmen en was duidelijk onrustig. Als CVM is hij zo slecht nog niet. Hij pakt veel ballen af en is een uitstekende stofzuiger. Voor Ajax mist hij dan voetballend vermogen, maar ik zie hem in een topcompetitie wel slagen als stofzuiger.

18 december 2020 om 11:19

Nou, duidelijk, wordt helemaal niets dus. Dan kan Ajax hem net zo goed verkopen

18 december 2020 om 11:35

Ik vind Alvarez ook op CM / CVM niet heel slecht. Alleen het is geen frivole Ajax speler, maar defensief vind ik altijd wel sterk en hij levert ook bijna nooit de bal in. Ik denk dat Ajax hem een keer een kans moet geven als cv. Want Schuurs vind ik alles behalve een killer.

Als hij gaat dan heb je geen bekwame backup voor Schuurs (en die heb je zeker nodig gezien zijn vorm). Je hebt alleen nog Timber rondlopen, maar ik mag wel hopen dat er iemand (met lengte) erbij komt.

Neee niet doen! Ik zie in hem echt potentie om uit te groeien tot vaste basisspeler. Als Edson zelf weg wil is het ander verhaal. Maar ik zou hem een tijdje basis willen zien staan..

Ik vind dat Alvarez aan het groeien is in zijn ontwikkeling, alleen hoe lang nog? Hij zit er nu ook al een tijdje. Spanje heeft ook zo zijn voordelen voor Alvarez; warm weer, de taal, aan het strand (Valencia).

Leuke club voor Alvarez, maar how gaat Valencia dat überhaupt betalen? Ik dacht dat die zo goed als failliet waren

Zou de volgende speler zijn waar je best wat aan kan hebben maar gewoon verkeerd gebruikt word. Blijkbaar moet Nederlander Schuurs de voorkeur krijgen. Hoe slecht hij ook speelt! Het beleid is ver te zoeken momenteel. Graag volgend jaar een nieuwe directeur en trainer! Ben er best wel klaar mee. Met dit geld wat Ajax heeft moet je een topselectie kunnen bouwen.

Jammer dat Valencia zich niet voor Ten Hag interesseerde. Dat is de enige uitgaande transfer die ik graag zie.

Als we straks een ongemotiveerde speler in de selectie hebben zou ik hem verhuren dan wel direct verkopen. Maar Valencia zit of zat toch met financiële problemen? Dus hoezo kunnen zij 15 miljoen ophoesten voor Alvarez?

Ik vond m tegen Utrecht wel aardig spelen. Ok, t is geen Frenkie, maar ja, die heb je eens in de 30 jaar ofzo. Dus eigenlijk zou ik zeggen, wacht maar tot einde seizoen.
Aan de andere kant, als Alvarez zelf graag voor een kans wil gaan in Spanje......lastig, ik zou dan liever verkopen geloof ik.

Zo zeg, wat verschrikkelijk om zo lang niet herenigd met je vriendin en dochter kan zijn. Puur vanuit menselijk oogpunt zou je hem gelijk op het vliegtuig zeggen en vanuit sportief oogpunt... het is nou niet dat hij daar op waarde wordt geschat. Hopelijk voor hem komt de deal rond.

Als hij bij Ajax al niet opvalt, hoe kan hij dan ooit slagen bij Valencia? Ajax kan hem daarnaast eigenlijk niet missen. Kortom, voor alle drie partijen lijkt me dit geen verstandige transfer.

18 december 2020 om 11:36

Valencia is anders aardig afgezwakt. Horen niet eens meer bij de subtop. Zijn ingehaald door clubs als Sevilla, Sociedad en Villarreal.

18 december 2020 om 11:38

Sinds de komst van Klaassen heeft hij 3x meer dan uur op het veld gestaan, als Kudus terug straks gaan zijn minuten nog meer beperkt worden, Voor Ajax is hij zeker misbaar. Daarnaast is dit niet het Valencia van voorgaande jaren die hebben het financieel enorm zwaar en hebben daarom afscheid genomen van spelers als Torres, Parejo, Kondogbia, Rodrigo en Coquelin waarna ze geen euro uit hebben gegeven aan inkomende transfers. Ze hebben ook 5(?) middenvelders waarvan slechts 1 ouder is dan 23. Staan ook 3 punten van degradatieplekken af.

18 december 2020 om 11:43

Omdat Valencia misschien wel een heel andere speelstijl hanteert dan Ajax en ze daar andere dingen verwachten van hun spelers?
Kijk naar Renato Tapia, die speelde bij Feyenoord ook niet tot nauwelijks en speelt nu iedere week bij Celta de Vigo in Laliga. Het kan verkeren soms...

18 december 2020 om 12:02

@derkaiser123 Maar als Valencia de weg terug wil vinden naar de subtop van Spanje moeten ze, met alle respect, toch wel met wat beters komen dan Alvarez? @wolterx Dat Ajax hem niet kan missen baseer ik eigenlijk puur op reacties hier van de Ajacieden hier op vz (beter dan Schuurs etc...) Als jij denkt dat dit wel mee zal vallen geloof ik dat meteen . @bonk In Spanje wordt voetballend veel verwacht van een speler. Ik denk dat Tapia heel wat beter kan voetballen dan Alvarez, maar dat het voetbal wat Feyenoord wilde spelen hem niet echt lag.

Valencia in crisis dat ff 15 miljoen gaat neertellen aan een bankzitter?

Schandalig dat die jongen ze gezin nog niet hier is. Iedereen wordt maar naar binnen gehaald en de helft mogen wij onderhouden. Deze jongen kan ze eigen boontjes doppen voor ze familie en dan is het opeens niet mogelijk...

18 december 2020 om 11:48

je weet dat 'ze' wat anders is dan 'zijn'?

18 december 2020 om 12:19

Jij onderhoudt de helft van alle immigranten? Dan heb jij dus een enorm hoog inkomen dat jij dat kan! Heel erg knap van je en daar en ik enorm blij mee. Maar wat wel frappant is, dan hebben we eindelijk een streng immigratiebeleid en komen nog maar heel weinig mensen ons land binnen, en dan is het wéér niet goed volgens jou? Sommige mensen zijn ook nooit tevreden.

Alvarez verdiend gewoon een eerlijke kans al kan ik me voorstellen dat hij gezien zijn privã© situatie liever naar Spanje gaat.

Of Alvarez nou ja dan nee voldoende kwaliteiten bezit om bij Ajax te slagen is ondertussen voor Alvarez zelf minder issue dan voor de supporters. Hij wil domweg herenigd worden met zijn vriendin en dochter. Dat lijkt mij niet heel vreemd. Wel vreemd is dat wij hier in ons land de grenzen wagenwijd open hebben staan voor Jan en Alleman maar dan blijkbaar een Mexicaanse vriendin van een werknemer van Ajax er al vijftien maanden niet in mag. Wat is dat dan voor beleid ?

18 december 2020 om 11:43

Helemaal mee eens. Wat is dit voor iets raars. Normaliter duurt dat toch niet zo lang? Je weet gewoon dat een voetballer binnen een paar jaar weer weg is. Ik snap het probleem ook niet zo. Het is niet zo dat ze hier van een uitkering komt leven toch?

18 december 2020 om 12:25

Nee, het vreemde is dat we in ons land nu eindelijk en streng immigratiebeleid hebben. En dat er nog maar heel erg weinig immigranten Nederland binnen komen. Dat zou jij toch heel erg fijn moeten vinden en heel blij van moeten worden? Maar dan mag een voetballer, net zoals die andere immigranten, opeens zijn gezin niet hierheen halen en dán is dat opeens een probleem voor jou? Dit is echt het meest ironische commentaar dat ik dit jaar (het jaar van Corona) heb gehoord!
En dan ook nog eens beweren dat 'de grenzen wagenwijd open staan',.....?! Neh, onzin. Dat Alvarez zijn gezinshereniging een probleem is, heeft alles te maken met het feit dat onze grenzen dus helemaal niet 'wagenwijd open staan'. Dus het is voor jou kiezen of delen. Grenzen open en dan mag Alvarez ook zijn gezin hierheen halen, of de grenzen zitten gewoon dicht en dan gelden die regels ook voor deze speler van Ajax. Heel simpel toch?

Bizar trouwens dat zijn kind en vriendin hier nog steeds niet heen mogen komen. Dat doet ook echt wel wat met een speler.

18 december 2020 om 12:29

Dat heet immigratiebeleid. Een deel van ons land heeft een hekel aan buitenlanders en willen er zo weinig mogelijk hier binnen hebben (en als het ff zou kunnen dan ook diegenen die hier zijn weg). Als gevolg van die mensen hebben we in Nederland inmiddels een streng immigratiebeleid, wat ervoor zorgt dat er niet zomaar mensen uit Afrika, Azië of waar dan ook vandaan hierheen mogen komen en niet hun gezin hierheen mogen halen. En omdat we in een democratie nu eenmaal hebben afgesproken dat als je regels stelt die regels ook voor iedereen gelden, zijn er dus hele strenge regels die het niet zomaar mogelijk maken dat een buitenlandse werknemer hier zijn gezin mee naar toe kan nemen. En daarom zit Alvarez hier alleen.
Of vindt jij bijvoorbeeld dat we dan maar een veel minder streng immigratiebeleid zouden moeten hebben? Of vindt jij dan bijvoorbeeld dat die regels wel voor iedereen moeten gelden maar niet voor voetballers van Ajax? Dat daar dan een uitzondering op gemaakt zou moeten worden? En zo ja, waarom vind jij dat?

Ik zie hierboven vooral voetbalinhoudelijke reacties. Niet gek natuurlijk, maar het artikel zegt ook iets belangrijks over zijn prive-situatie. Stel, je bent 23, woont in een vreemd land, speelt lang niet altijd, en je hebt je vriendin en dochter niet om je heen. Zou je dan top kunnen functioneren? Gun die jongen zijn transfer en zoek een andere speler, die misschien wel goed bij je club past.

18 december 2020 om 14:36

Dat je niet top kan functioneren kan ik me heel goed voorstellen.
Dan ga je misschien fouten maken die je anders niet zou maken e.d.
Alleen heeft je prive situatie niet veel invloed op je snelheid en je wendbaarheid en daar schiet hij ook in te kort.

18 december 2020 om 15:25

Ik was verbaasd toen ik dat las, omdat ik de afgelopen weken, toen de voetbalinhoudelijke prestaties van Alvarez hier werden besproken, menigeen heb zien schrijven dat het nu eindelijk wat beter ging omdat hij met zijn vriendin en kind herenigd was. Blijkbaar was dat dus niet het geval? Als dat zo is, dan geloof ik best dat zijn zaakwaarnemer heeft gezegd dat Alvarez daarvan baalt, maar ik geloof dan weer niet dat hij de sterke verwijten jegens Ajax heeft gemaakt die men beschrijft. Lijkt me artikelopvulling in typische Telegraaf-stijl.

Ben nog niet overtuigd geraakt van hem. Het is niet echt slecht, maar ik zie hem ook niet meer vaste basisspeler worden. Brengt voetballend te weinig voor een plek op het middenveld. Op CV heeft hij de laatste jaren bijna niet gespeeld. Een verdienstelijk halfuurtje en veel mensen roepen dat hij een kans moet krijgen, maar ik zie hem echt over een langere periode niet beter zijn dan Schuurs. Dan nog had hij van mij niet persé weg gehoeven hoor, is een aardige backup. Maar als hij dan zelf ongelukkig is, wat gezien zijn privésituatie zeer begrijpelijk is, dan zou ik als Ajax zijnde wel meewerken onder de juiste voorwaarden. Een verplichte optie tot koop van 15 miljoen lijkt me dan prima.

Het zou me niets verbazen als hij daar een onbetwiste basisspeler zou worden. Ik vind dat we hem gewoon moeten behouden. De bank is al niet zo breed.

Hij speelt de laatste tijd niet slecht en je zou hem denk ik wel een kans moeten geven op zijn vertrouwde stekkie. Wat wel vreemd is dat het in Spanje wel zou lukken voor een verblijfsvergunning van zijn vriendin en in Nederland niet. Europees beleid is ver te zoeken. Optie tot koop niet bespreekbaar toch.

Helemaal kapot gemaakt door ten hag (weinig speeltijd en verkeerde posities) en overmars (gezin niet in Nederland). Zou zo maar kunnen dat hij helemaal opbloeit daar in Spanje. Ik snap wel dat hij wil vertrekken, heel jammer voor ons.

Bijzonder dat bijna iedereen hem al afschrijft. Terwijl juist artikel aangeeft dat hij door prive omstandigheden diep ongelukkig is. Ook erg bijzonder dat naar anderhalfjaar zijn familie nog steeds niet bij hem kan zijn. Dan hebben hij/ajax echt wel steken laten vallen op dat gebied want zo moeilijk is die procedure in nederland niet als je een vaste baan hebt.
Ik weet niet of hij voor de bevalling teruggeweest is, maar hij heeft gewoon bijna alles gemist van zijn 15 maanden oude dochtertje. Als je prive zo slecht voelt is het ook niet gek dat je dan op topsport niveau niet goed functioneert. Hij zou zomaar helemaal kunnen opbloeien als zijn familie weer bij hem is. Waarschijnlijk had hij bij elk andere baan gewoon zijn contract opgezegd en was weer bij zijn familie geweest, echter kan een voetballer dat niet doen omdat er een prijskaartje aan je hangt.

18 december 2020 om 12:46

Alvarez heeft helemaal geen vaste baan. Hij heeft een contract voor bepaalde tijd, aflopend in 2024.

18 december 2020 om 13:07

Bij een contract van bepaalde tijd die langer dan 12 maanden geldig is, is de aanvraag ook heel simpel.

18 december 2020 om 13:09

Dat zal best zo zijn. Maar jij stelde dat hij een vaste baan had. Dat heeft hij niet.

Laat Alvarez onder de juiste condities naar Valencia vertrekken. Hij, en ook iemand anders niet, speelt de foutloze, keiharde Rcv, Schuurs uit het elftal. Dus heb je niemand anders voor die positie nodig....

Stomste zou zijn hem nu te laten gaan. Maar ja Ajax kennende houden ze de slappe dweilen en deze gasten die gewoon meer kansen had moeten krijgen laten ze gaan. Schuurs mag elke wedstrijd weer verkeerd staan te dekken maar deze gast die gewoon beter is achterin mag amper 20 minuten mee doen. Lekker logisch

Voetbal is heel simpel! De beste man heeft niets of niemand in Amsterdam overtuigd. Is in balbezit een onzekere factor en laat dit net nou het gedeelte zijn waar Ajax het meeste waarde aan hecht. Verder speelt zijn persoonlijke situatie natuurlijk ook een rol en kan me dan ook goed voorstellen dat dit een prima deal is voor beide partijen. Soms moet je gewoon inzien dat iets geen gelukkig huwelijk is.

Snap echt niet dat mensen nu panisch doen om t feit dat Alvarez eventueel zou vertrekken, of dat nu uit eigen beweging zou zijn of vanuit Ajax. In geen enkel geval heb ik in hem de ideale sloper naast Blind gezien. Qua postuur wellicht, maar niet in zijn agressie en niet in zijn timing. Dan zou hij het dit jaar beter doen, waar ik het tot op zekere hoogte mee eens ben, maar vergeleken met vorig jaar is dat dan ook niet heel erg lastig. Veel vaker blijkt in mijn ogen dat hij er een beetje verloren bij loopt en het spel bij Ajax niet helemaal lijkt te begrijpen. De backs staan erg hoog, dit seizoen nog meer dan voorgaande jaren maar nooit dekt hij de ruimte af die de backs achter laten, waar een Gravenberch dat wel doet aan de linkerkant. Als hij dan terug verdedigt is hij vrijwel altijd te laat of staat ie lucht te dekken. Externe factoren zullen vast een rol spelen en ik zie hem ook zeker slagen bij een andere club die een meer directe speelstijl hanteert. Tevens vertegenwoordigd hij een vrij hoge waarde, wat een verkoop interessant zou kunnen maken. Ik zou er niet rouwig om zijn in ieder geval, wel jammer als blijkt dat hij in Amsterdam niet heeft kunnen slagen en bij een Napoli of blijkbaar Valencia (waar ik hem wel vind passen) het straks goed doet. Als je er 12+ mil en een doorverkoop percentage voor krijgt zou ik het waarschijnlijk niet laten om hem van de hand te doen.

Tja als je hem ziet spelen zou ik zeggen strik erom en weg ermee. Heeft nog niet veel goeds laten zien sinds hij bij ons is en lijkt me daaroim beter om te vertrekken. Wel jammer want ik zie best een goede speler in Alvarez en zal me niks verbazen als hij het in een ander land met andere gewoontes en zelfde taal (spanje) het wel gaat maken. Hoop het wel want vind het een bijzondere speler op een of andere manier.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren