Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Geen spijt van ontslag Slot bij AZ: ‘Denk je dat Toon Gerbrands dat dan zegt?’

Laatste update:

AZ nam zaterdag de beslissing om de samenwerking met hoofdtrainer Arne Slot per direct stop te zetten, nadat vrijdag bekend werd dat hij de voornaamste kandidaat is om Dick Advocaat volgend jaar op te volgen bij Feyenoord. Voorafgaand aan het thuisduel van AZ met FC Groningen van zondagmiddag geeft technisch directeur Max Huiberts tekst en uitleg over het tussentijdse ontslag van Slot in Alkmaar.

"Omdat wij afgelopen vrijdag uit de media hadden vernomen dat Arne gesprekken heeft gevoerd met Feyenoord", zo verklaart Huiberts vanuit het AFAS Stadion in gesprek met de NOS. "Er wordt wel vaker wat geschreven en geroepen. Toen hebben wij hem dat de volgende dag op de man af gevraagd en hij bevestigde dat. Dat was voor ons de reden om aan te geven om per direct uit elkaar te gaan." De AZ-bestuurder reconstrueert vervolgens het gesprek. "Je vraagt uiteraard of dat waar is (de geruchten over Feyenoord, red.). Er wordt vaker wat gesuggereerd en er worden vaker dingen gezegd."

Het gesprek met Slot was vrij kort. Desondanks gaat de beslissing om de trainer weg te sturen Huiberts niet in de koude kleren zitten. "Ik denk dat Arne van die mededeling geschrokken is", vervolgt de 'td' van AZ. "Maar dat zou je aan Arne zelf moeten vragen. Maar ik denk het wel. En natuurlijk doet het wat met mij, ik heb hem drieënhalf jaar geleden gevraagd om bij ons assistent-coach te worden. En ik kende hem van vóór die tijd ook wel, niet heel goed, maar goed genoeg om er heel veel vertrouwen in te hebben. Dus het is best jammer dat het op deze manier moet eindigen. En dat laat mij niet onberoerd, laat dat duidelijk zijn."

Bij AZ was al bekend dat Slot na dit seizoen zou vertrekken. "We hebben Arne in september een aanbieding gedaan. We waren tevreden en wilden door. Vervolgens kwam er geen reactie, dus heb ik hem gevraagd hoe het ervoor stond. Toen meldde hij mij dat hij ging vertrekken. Waarom? Die vraag moet je aan Arne stellen. Daar kan ik geen antwoord op geven." Dat Slot vervolgens met Feyenoord sprak voelt voor Huiberts zeer teleurstellend aan. "Een trainer is vrij om met andere clubs te praten. Dat is een vreemde regel. Je kan op ieder moment met andere clubs praten. Dat is natuurlijk heel raar, want we zijn pas net begonnen aan de competitie."

AZ zet Arne Slot per direct op straat

Lees artikel

Een gesprek met bijvoorbeeld Bayern München was voor Huiberts een stuk minder problematisch geweest. "Dan had ik het ook vervelend gevonden als we het in de media hadden moeten lezen, maar dan praat je inderdaad wel over een andere stap. Nu richt hij zich wel op een club uit de Nederlandse competitie. Als Arne zou blijven zitten, dan had je iedere week vragen over Feyenoord gehad. Wij eisen van iedereen dat ze met AZ bezig zijn. Dat geldt voor mij ook", zo benadrukt de bestuurder van AZ.

Huiberts denkt dat AZ met het wegsturen van Slot de juiste keuze heeft gemaakt. "Niemand is groter dan de club en dat geldt ook voor mij. Dus in dat opzicht zullen we deze beslissing altijd nemen." Na het ontslaggesprek is er geen contact meer geweest tussen Huiberts en Slot. "Ik heb Arne niet meer gesproken daarna. Het was een vrij kort gesprek. Dat is gek, maar het is een mededeling die hij misschien niet zag aankomen, dat zag ik wel aan zijn gelaatsuitdrukking. Dus er is niet heel veel meer gezegd."

"Als je als topclub gezien wil worden, nee laat ik het anders stellen: Als Roger Schmidt vandaag zou zeggen: 'Aan het einde van het seizoen word ik coach van Feyenoord of Ajax'. Denk je dan dat Toon Gerbrands zegt: 'Joh, dat is prima, dan gaan we het jaar met elkaar afmaken en dan ga je aan het einde van het jaar naar één van die clubs'. Zo werkt dat niet in onze wereld. In ieder geval bij ons niet", zo besluit Huiberts zijn relaas.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Duidelijke reactie. De ego van max is dus belangrijker dan het team belang. Wanneer bayern kwam mocht hij wel blijven zitten.dan was het dus voor het team geen enkel probleem?

6 december 2020 om 14:49

Ik vind er niet veel op af te dingen. Het heeft weinig met de ego van Max te maken, maar met het feit dat het om een directe concurrent gaat in een beginfase van de competitie. Zijn voorbeeld met schmidt maakt het wat mij betreft ook heel helder.

6 december 2020 om 14:56

Ik begrijp AZ in deze ook helemaal. Je kunt geen trainer voor de groep hebben die volgend jaar naar een concurrent gaat. Alle vergaderingen over spelers en de te varen koers kun je dan niet meer houden met hem erbij. Ik had dezelfde keuze gemaakt

6 december 2020 om 14:59

Niet echt want een stap van AZ naar de traditionele top 3 is logisch. Een stap van PSV naar Ajax of Feyenoord niet. Heeft puur met statuur te maken en Huiberts schat het statuur van zijn club te hoog in.

6 december 2020 om 15:09

Het heeft alles te maken met het ego van Huiberts. Hij geeft aan dat het niet zo zeer een probleem was dat Feyenoord bij Slot aanklopt. Het was ook niet een probleem dat Slot het niet bij AZ had gemeld. Het was wél een probleem dat Slot zich niet meer kon focussen op AZ, omdat er vragen komen over zijn nieuwe club. Dat is gewoon bullshit, want dan zou AZ iedere speler die zich bezighoudt met een transfer moeten ontslaan. Dan hadden ze Van den Brom ook moeten ontslaan omdat hij tijdens het seizoen al rond was met FC Utrecht (overigens ook gewoon een direct concurrent van Az). Wat is dan de exacte reden dat ze Slot ontslaan als je deze regel niet bij al je medewerkers hanteert?

Het steekt Huiberts gewoon dat mensen bij AZ Feyenoord nog steeds als een stap hogerop zien. Deze keuze heeft dus alles met zijn ego te maken.

6 december 2020 om 15:13

GdonCavalito net of dat het enige is waar het om gaat? Feyenoord is in vrijwel alles een grotere club en heeft daardoor meer aantrekkingskracht. Het is een logische vervolgstap voor Slot.

6 december 2020 om 15:16

Volgens mij zijn az en Feyenoord net zo vaak kampioen geworden afgelopen tijd en doet az het Europees gezien zelfs beter normaal gesproken. Hoe is Feyenoord dan een stap vooruit?

6 december 2020 om 17:26

Als Dickie nu zou laten weten na dit seizoen nog 1 jaar ajax te doen, zou hij dan nu per direct op straat gezet worden?? Ik vind het allemaal enorm overdreven van AZ, maar misschien denk ik te logisch voor zulke dingen

6 december 2020 om 17:59

Djo ams, er is alles op af te dingen. Een trainer mag praten met andere vlubs maar alleen met clubs die az passend acht........ Een club is slechts groot door zijn houding, dat blijkt hier maar weer eens!

6 december 2020 om 18:01

Midow, dat dacht ik in eerste instantie ook, maar na de reactie van az is feyenoord veel groter gebleken.

6 december 2020 om 14:58

Vreemde conclusie op basis van dit artikel. Het is heel duidelijk. Feyenoord is een directe concurrent. Bij AZ wordt altijd verder gekeken dan het huidige seizoen. Als je weet dat je hoofdcoach aan het eind van het seizoen naar de concurrent vertrekt dan heb je een onwerkbare situatie. Dit had Arne Slot ook gewoon moeten inzien.

6 december 2020 om 15:24

Leg mij die onwerkbare situatie eens uit? Want die zie ik. Slot had al aangegeven te vertrekken aan het eind van het seizoen. Dat was geen probleem. Als spelers niet Willem verlengen spelen ze niet meer, maar de trainer moet gelijk weg. Je hebt als club alle tijd een nieuwe coach aan te stellen. Je laat Slot buiten de gesprekken over de selectie en je maakt het seizoen af, ik zie het onwerkbare niet. Ik denk dat ze nu Feyenoord een dienst bewijzen, Slot kan zich mooi voorbereiden op volgend seizoen samen met Arnesen.

6 december 2020 om 15:49

Zou nu nog het mooiste van al zijn dat AZ zelf al gesprekken heeft gevoerd met potentiële kandidaten.

Denken mensen hier dat AZ pas 1-2 maanden voor het einde van de competitie begint te kijken naar een nieuwe coach, die hebben zich ook al lang georiënteerd.

6 december 2020 om 15:58

Uiteraard hebben die zich georiënteerd maar dat is niet hetzelfde als al op gesprek gaan. Als Slot gewoon open kaart had gespeeld was het een stuk verstandiger geweest.

6 december 2020 om 16:12

Dat weet niemand toch? Er kunnen al gesprekken zijn gevoerd, en het lijkt mij wel zo slim om dit nu al te doen. De maanden vliegen voorbij en andere clubs zullen niet stil zitten.

7 december 2020 om 07:50

En slot had nog niet getekend...

6 december 2020 om 15:02

Jij denkt werkelijk dat een andere club heel anders had gereageerd? Een stap naar Bayern ligt toch veel minder gevoelig en is qua verschil in niveau een verschil van dag en nacht. Dat is dus gewoon een heel slecht voorbeeld. Feyenoord is geen Bayern. Natuurlijk snap ik dat Slot Feyenoord een interessante club vindt, maar ik snap ook heel goed dat AZ daardoor geen heil ziet in een verdere samenwerking.

6 december 2020 om 15:22

Eens. Het is allemaal te snappen. Wat is de discussie nou nog? Iedereen heeft zijn kaarten gespeeld. Slot had dit niet verwacht, maar het kan gebeuren. Nou weer door

6 december 2020 om 20:06

Dit is een discussie waarin veel mensen kleur bekennen en niet meer objectief naar de situatie kunnen kijken. Dit is echt een storm in een glas water. Maar goed, los van dit relletje ben ik wel nieuwsgierig naar Feyenoord volgend jaar. Ervan uitgaande dat Berghuis en Senesi verkocht zullen worden is er financieel ook wat mogelijk. Dat kan interessant worden.

6 december 2020 om 16:31

Ik vind het een duidelijk gevalletje van op zijn pik getrapt bij Huijberts. Belachelijke reactie.1: hij denkt dat de trainer niet meer gefocust is. Is een aanname. 2: Feyenoord is nu misschien een concurrent, maar men is bezig met een investeerder en wil nu echt eens doorpakken. Dan zet je toch een stap omhoog. 3: beetje hypocriet om te zeggen dat hij niets van Feyenoord had gehoord, en als ze vrijdag bellen de woordvoerder niet te woord wil staan omdat hij geen lulverhalen wilde aanhoren (bron ad.nl). Dus: op zijn pikt getrapt dus.

7 december 2020 om 07:53

Wel naar Bayern en niet naar Feyenoord. Dat hij Feyenoord als direct concurrent ziet dan zijn ze blind bij AZ want AZ heeft vele malen een beter selectie. Maar als slot zegt ik verleng niet meer wie is AZ om te zeggen je mag niet naar Feyenoord.

6 december 2020 om 16:42

Het geeft vooral aan dat ze bij AZ 'het zelf zijn gaan geloven'. Dan levert dit gekrenkte egootjes op en moeten er wat halve redenen verzonnen worden om recht te praten wat krom is.

Beste voor iedereen. Je hebt gewoon alle schijn tegen en bent niet meer voor 100% met je hoofd bij AZ. Je positie is daarmee dan ook anders als je wel van je spelersgroep volledige focus vraagt. Wat ik niet snap is dat je niet gewoon in de winterstop gesprekken aan gaat, dan was er een hoop heisa voorkomen vlak voor een enorm belangrijke week.

6 december 2020 om 14:52

Maar als Slot naar Bayern gaat is hij net zo goed niet meer volledig op az gefocust maar dat is aldus Max dan geen probleem. Het enige probleem is dat Slot overstapt naar een concurrent. Natuurlijk best pijnlijk maar az wil geen verdere bedrijfsgeheimen (scoutrapporten ed) met slot delen. Ik vind het vertrek van Slot treurig, verrassend en begrijpelijk (al had je wat mij betreft Slot niet vh trainingsveld hoeven te halen)

7 december 2020 om 07:55

Je had Slot gewoon bij alle vergaderingen buiten kunnen houden met als van de Brom die einde seizoen maar Utrecht ging. Maar daar mag je wel omdat het geen concurrent is. dus allemaal raar dat in Alkmaar. En slot zal wel een afkoopsom krijgen tot einde seizoen.

Duidelijke taal dit. En toch is het naar mijn mening een totaal verkeerde timing; ik had hem komende week uit tegen Rjeka sowieso laten doen. Ik ben wel benieuwd hoe ze dit gaan doen als een speler niet meer voor AZ wilt uitkomen en een transfer wilt maken. Stel Wijndal kan naar PSV (ik noem maar even wat) hoe zullen ze dat oplossen? Die gaan ze echt niet op de tribune zetten hoor.

6 december 2020 om 14:51

Dat mag toch niet zomaar?

6 december 2020 om 15:04


Ik snap opzich wel dat een trainer iets anders kan liggen. JE spreekt vrijwel elke week met elkaar als top van een club en trainer over aankopen etc. Als je dan spreekt met een man die volgend jaar de nieuwe coach wordt van je grote concurrentie is dat wel vreemd. Voor een speler ligt dat iets anders vanwege dit samenwerkingsverband naar mijn mening. Als er iemand is die het elftal goed kent is het de coach en op basis daarvan maak je bepaalde besluiten wie hij erbij etc. Zulke overleggen gaan lastig als je bewust bent dat hij naar de concurrent gaat.

6 december 2020 om 15:00

De prijs waarschijnlijk opdraven of inderdaad een grote kans dat ze hem het behoorlijk lastig gaan maken. Maar als je de geruchten gelezen heb over die Ihattaren dat hij na Ajax wou hoorde je ook meteen dat hij zoveel miljoenen extra gaat kosten als Ajax hem wilt hebben. Moet je wel gelijk geven dat ze die trainer dan beter in de winterstop konden ontslaan.

7 december 2020 om 07:58

En dat gaat het eerst nog om presteren. Ihattaran zal dan wel naar Ajax willen maar ze betalen echt geen +30 miljoen. Hij heeft niets bewezen tot nu toe dus als je weg mag voor 15 miljoen dan vind ik dat al een hoog bedrag.

7 december 2020 om 07:58

En dat gaat het eerst nog om presteren. Ihattaran zal dan wel naar Ajax willen maar ze betalen echt geen +30 miljoen. Hij heeft niets bewezen tot nu toe dus als je weg mag voor 15 miljoen dan vind ik dat al een hoog bedrag.

Het verschil is dat Ajax en PSV daadwerkelijk beter zijn dan Feyenoord. Het verschil tussen de selecties van AZ en een fit Feyenoord is vrijwel gelijkwaardig, al vind men dat hier blijkbaar helemaal niet en dat mag ook. Maar wel gebaseerd op de waan van de dag, in mijn ogen

Die Max begint dezelfde enge trekjes te krijgen als die Gerbrands. Het het werkelijk een kul verhaal ten top. Spelers die het goed doen die vragen ze tig keren per dag of ze aan het eind van het seizoen naar een topclub ik het buitenland gaan. Als speler had Max ze al niet op een rijtje en als TD heeft weinig progressie gemaakt.

6 december 2020 om 14:52

Probeer eerst eens de juiste woorden op een rijtje te krijgen. Misschien dat ik er dan wel een touw aan kan vastknopen.

6 december 2020 om 15:00

Het gaat anders best goed met AZ sinds hij er technisch directeur is. Huiberts zegt hier niets vreemds. Wat hadden ze dan moeten doen? Doorgaan met een coach die de geloofwaardigheid bij de selectie verliest en die geen krediet meer heeft bij de supporters en het bestuur?

Voor mij volkomen logisch dat ze hem gelijk wegsturen. Natuurlijk zeer teleurstellend voor ons, maar er is geen basis meer voor een verdere samenwerking.

6 december 2020 om 17:45

En geen basis om een topclub te worden met zo'n instelling, treurige zet

Eerst vond ik het nogal kleinzerig, maar eigenlijk kan ik deze uitleg ook wel volgen en begrijpen. Alle neuzen dezelfde kant op en spelers die zich gewoon blijven inzetten.. wel goed verhaal.

6 december 2020 om 15:06

Ja, zo sta ik er inderdaad ook wel in. Moest eerst wel lachen om de op het eerste oog kinderachtige beslissing, maar anderzijds is het ook logisch en kan ik Huiberts inderdaad ook goed volgen. Bovendien zou Slot de rest van het seizoen ook moeilijker kunnen werken, lijkt me.

Geen speld tussen te krijgen. Slot had direct open kaart moeten spelen. En dan nog. Als een lid van de Raad van Bestuur van ING een halfjaar voor einde contract met Rabo gaat praten, dan mag hij ook vertrekken

6 december 2020 om 14:57

Wat een onzin. Juist dan maken die bestuursleden hun taken af alvorens ze overstappen.

6 december 2020 om 15:13

Misschien een keer een krant lezen?

8 december 2020 om 12:55

Gewoon dom gelul. Juist bij de multinationals is het een grote stoelendans kwa bestuursleden. Voorbeeld Lidwien CEO Suur van ANWB/Unigarant gaat naar Achmea. Snel voorbeeld.

6 december 2020 om 15:51

Slot heeft toch aangegeven dat hij het nieuwe contract niet ging tekenen. Dan hadden ze hem toen al moeten ontslaan, wat denk je dat hij stil blijft zitten?

AZ weet dit ook al een tijdje, die kijken toch ook al rond naar een nieuwe coach en hebben waarschijnlijk al gesprekken gevoerd. Hypocriet gelul en gedrag.

Ik kan de keuze van AZ wel begrijpen. Feyenoord is sportief gezien misschien wel de belangrijkste concurrent van AZ en Slot krijgt hierin te maken met tegenstrijdige belangen. Daarnaast speelt AZ nog 2x tegen Feyenoord, wat ook erg gevoelig kan liggen. Om nu afscheid te nemen van Slot neemt een boel gezeur weg. AZ had alleen wat beter naar Slot moeten communiceren dat hij niet mag onderhandelen met concurrenten anders kan dit zijn baan kosten.

6 december 2020 om 14:58

Ik mag toch hopen dat Slot niet zo naief is om te denken dat de club dat zomaar zou accepteren in deze fase. Het lijkt me dan vrij duidelijk dat een club niet bepaald vrolijk wordt als het verneemt dat de coach met de directe concurrent aan het praten is. Geen van de partijen kun je echt wat kwalijk nemen, maar daardoor moet Slot nu wel een halfjaar op de blaren zitten.

Hmm dus je verneemt uit de media iets.
Vervolgens haal je de trainer van het trainingsveld en roept hem per direct bij je.
Vervolgens ontsla je hem er direct, zonder als bestuur even te gaan overleggen.
Ongeloofwaardig.
Maar stel dat het wel klopt, wat ik dus niet geloof (iemand wordt beschermd)
Klinkt eerder dan eerder emotioneel dan rationeel
Bestuur zou het goed bij een amateurvereniging.
Zo ga je niet met mensen om.
Dit bestuur heeft hier wel een handje van.
Bah

6 december 2020 om 14:56

Waar lees je dat er niet overlegd is? Amateurverenigingen hebben inderdaad een bestuur. BVO’s worden gewoon door een directie aangestuurd. In geval van AZ dus Eenhoorn en Huiberts. Dus wie is hier nu de amateur.....?

6 december 2020 om 15:07

Ik zie dat je het verschil maakt tussen bestuur en directie. Beste jongen als ze allebei aanwezig zijn dan is er een directie (dagelijkse leiding) En een bestuur. Edoch, als er slechts een is dat is de directie tevens bestuur.

Waar ik het lees.
Welnu, hij werd gesommeerd om het trainingsveld per direct te verlaten en op kantoor te verschijnen. Toen werd de vraag gesteld. Slot antwoordde eerlijk en hij kon opstappen.
Dus jij gaat er van uit dat hij het veld Moest verlaten en daarna zijn ze gaan overleggen, hij ging trainen en op zeker moment werd hem medegedeeld dat...

6 december 2020 om 15:15

Beste jongen. Bij een directie is er een Raad van Toezicht. Een Raad van Toezicht beoordeelt achteraf het beleid.......

6 december 2020 om 15:19

Huiberts heeft aangegeven dat hij al met Eenhoorn had overlegd de avond voor dat ze hem gingen confronteren en op 1 lijn zaten. Slot had even geduld moeten hebben tot de winterstop of gewoon eerder eerlijk moeten zijn. Het uit de media moeten vernemen dat je uithangbord van de club al een tijdje met een concurrent om tafel zit is natuurlijk killing

Het is voor beide partijen beter zo
Slot kan zich nu richten op een vervolg bij feyenoord
en az heeft iemand voor de groep die zich volledig op az focust

Az houdt zich aan de afspraken en slot heeft zich hier niet aangehouden
We kunnen er over blijven speculeren maar het is zoals het is

Tja, gewoon duidelijke taal. Buiten het feit dat de coach op deze manier al z'n draagvlak kwijt is (achterban, bestuur en spelers zijn over het algemeen niet blij met dit soort zaken), gaat het nou eenmaal zo. Geen enkele club accepteert het zomaar dat de coach overstapt naar de directe concurrent en vooral op deze manier. Geen van de partijen kun je echt iets kwalijk nemen.

"een trainer is vrij om met andere clubs te praten. Dat is een vreemde regel. Je kan op ieder moment met andere clubs praten. Dat is natuurlijk heel raar, want we zijn pas net begonnen aan de competitie."

hoezo raar, mag een werknemer niet met een andere werkgever gaan praten? Is dit raar?
Of is er sprake van een non-concurrentiebeding (dat totaal niet kan)

6 december 2020 om 15:08

Begrijp het wel als Ten hag nu met psv gaat praten over een transfer omdat hij zijn contract niet doorverbind bij Ajax en dat voor de winterstop zou een Ten hag ook heel veel kritiek krijgen. En denk dat hij dan ook met de winterstop op straat staat en het is gewoon niet netjes. En als club voel je behoorlijk in de steek gelaten lijkt mij. En het roept natuurlijk ook wel wat woede op als de Trainer eigenlijk zegt sorry maar zie in Feyenoord meer potentie dan in deze club.

6 december 2020 om 15:18

Ja, ben ik met je eens, maar dan doe je het anders. Dan roep je hem op kantoor als hij thuis zit of voor of na de training, maar het komt op mij over als een emotionele beslissing,
Ze lezen iets in de krant en besluiten de training te onderbreken? en hem te sommeren naar boven te komen. Als de media zoveel macht heeft, dan is het bestuur zeer zwak.
De volgende trainer weet dat als er iets in de media verschijnt , je kan worden gesommeerd om de training te onderbreken.

6 december 2020 om 15:43

Cas, wat loop je raar te praten...? Je zet het nu neer alsof ze de krant opensloegen, naar hem toe zijn gestapt en hem gelijk weg hebben gestuurd. Maar zo ging het niet. Ze lazen het in de media, hebben overlegd, een nachtje erover geslapen en toen de beslissing genomen. Of je het nou voor de training doet, tijdens of erna maakt in dat opzicht geen zak uit of het een emotionele beslissing is of niet. En hoe kom je erbij dat de media macht heeft?

Een impulsieve beslissing dus, ingegeven door rancune omdat het een andere Nederlandse club betreft. Gepikeerd omdat Slot een binnenlandse overstap naar Feyenoord ziet als promotie. Huiberts en Eenhoorn verklaren zichzelf hiermee direct ongeschikt voor een Nederlandse topclub, aangezien ze sentiment laten prevaleren boven het functioneren van de beste AZ-coach van de laatste 10 jaar.

6 december 2020 om 15:08

Dat is ook een promotie imo Feyenoord mad dan een mindere selectie hebben op dit moment maar verder is die club in alles groter dat met alle respect AZ ,

6 december 2020 om 15:22

Precies emotioneel boven rationeel. Op bijvoorbeeld Nu.nl of de Beverwijkse bazaarkrant schrijft iets en Slot moet komen opdraven om te zeggen of het waar is of niet. Dit kan huiberts niet menen.
In mijn ogen totaal ongeschikt voor dit werk, althans op dit niveau.
Straks leest Eenhoren iets over huiberts, mag hij op eerste kerstdag komen opdraven om te zeggen of het waar is of niet.

Wat een dikke onzin. Iedere week ober feyenoord praten. Hooguit twee weken dan gaan we over tot de orde van dag. Deze beslissingen zijn een gevolg van ego en emotie. Az laat wederom weer zien dat ze een provincie club zijn!

Waarom denk je dat Toon Gerbrands van AZ naar PSV is gegaan? Omdat PSV en Ajax simpelweg een stap omhoog zijn voor iedereen en alles bij AZ. PSV is de afgelopen 20, 30 en zelfs 40 jaar het meest kampioen van heel Nederland. AZ misschien 2 of 3 keer. Ga ons alsjeblieft niet vergelijken.

Ik snap nooit zo goed waarom er over een top 3 in Nederland of een mogelijke top 4 wordt gesproken. Je hebt 2 topclubs in Nederland die alle prijzen binnen harken (waarvan PSV overigens al decennia lang het meeste wat op de een of andere manier altijd wordt vergeten door de media) en enkele clubs die heel af en toe een prijsje pakken een verschrikkelijk bij zijn met een beker, iets wat PSV en Ajax geen reet interesseert.

We hebben een top 2 en daarna komen Feyenoord, AZ en Twente.

6 december 2020 om 15:30

Je slaat de plank compleet maar dan ook echt compleet mis. De vergelijking gaat niet tussen AZ en Psv. De vergelijking gaat over het overstappen naar de concurrentie (wat Feyenoord in de ogen van AZ is) en niet over de vergelijking tussen clubs. Van mij part had hij de vergelijking gemaakt met een willekeurige andere trainer die naar een concurrent gaat, zoals bijvoorbeeld Zidane ineens zou zeggen dat hij naar Barca gaat. Dat Ajax en PSV de top 2 zijn van Nederland staat redelijk vast maar dat is de discussie niet, ik snap daarom ook niet waarom je ineens zo paniekerig doet.

Wat ik wel heel graag van Slot zou willen horen is waarom hij na iets meer dan 1 seizoen hoofdcoach bij AZ die aanbieding naast zich neerlegt en na het einde van het seizoen wil vertrekken. Wat zijn de beweegredenen daarvoor. Ik had altijd de indruk dat hij het erg goed naar zijn zit had bij AZ dus dat verbaasde mij nogal

Slaat nergens op wat Az doet! Waarom moet je open kaart spelen als je in gesprek gaat met een mogelijke nieuwe werkgever? Ik werk nu bij werkgever A. Ik heb soms ook wel oriënterende gesprekken met andere werkgevers. Waarom moet ik dit vertellen tegen mijn huidige werkgever? Het staat elke burger/werknemer vrij om het gesprek aan te gaan.

6 december 2020 om 15:36

Ik ken genoeg situaties waar, zo gauw als bekend is dat een werknemer overstapt naar een directe concurrent, die werknemer op non-actief wordt gesteld.

Mooi verhaal... Huiberts kan dan wel stellen dat Slot ontslagen is, maar dat bepaalt hij niet, maar een kantonrechter of het Uwv. Slot is op non-actief gezet door AZ, en die mogen nu met een ontbindingsvoorstel komen. Tot het moment dat Slot akkoord gaat met de voorwaarden is hij gewoon nog in dienst en zou hij zelfs via de rechter de non-actiefstelling kunnen aanvechten omdat hij zelf wel zijn werk wil blijven doen. Deze actie van AZ is niet handig, nu moeten ze het contract met Slot afkopen en gaat hij alsnog naar Feijenoord. Beter hadden ze binnenskamers met Slot en daarna met Feijenoord gesproken en een vergoeding bedongen voor de overstap naar Feijenoord..

Wat die zegt is niet zo gek, maar uit zijn laatste opmerking over Gerbrands blijkt toch dat het ook een arrogantieprobleem is bij hem hoor. AZ voelt zich blijkbaar al van hetzelfde niveau als PSV en Ajax, maar dat zijn ze gewoon niet. Ook Feyenoord is een grotere club.

6 december 2020 om 15:38

Hij stelt AZ niet gelijk met Psv, hij stelt een overgang van PSV naar Ajax gelijk aan een overgang van AZ naar Feyenoord en ik zie die vergelijking op zich wel. Ajax is ook een grotere club dan PSV en PSV en Ajax zijn wel degelijk concurrenten van elkaar.

Ik snap de hele drukte niet. Overal komt dit voor maar hier maken ze er weer een drama van.

Az is groot geworden omdat zij zich juist in de positie bevonden dat je via hen, naar een grotere club kon gaan. Niet alleen naar het buitenland, maar ook binnenland. Er zijn veel spelers die via az terecht kwamen bij psv, Ajax en Feijenoord. Is dat wat je wil? Blijkbaar niet, maar ze zijn er behoorlijk succesvol mee geweest. Huibers, zijn verhaal vind ik niet super sterk, breekt nu met die geschiedenis. Dan is het voor az te hopen dat ze interessant genoeg blijven, je gooit gewoon een deel van je markt weg. Prima.

Maar als je als reden voor ontslag “trainer moet 100% met az bezig zijn” aanvoert, dan snap ik niet dat clubs in het buitenland daar een uitzondering op zouden vormen. Onzin. En met welke trainers ga jij nu onderhandelen Max? Vast niet met mannen die nog in dienst zijn van een club. Ook dit citaat: “ Een trainer is vrij om met andere clubs te praten. Dat is een vreemde regel. Je kan op ieder moment met andere clubs praten. Dat is natuurlijk heel raar, want we zijn pas net begonnen aan de competitie."”. Wat zegt ie nou eigenlijk? Max acteert een groot directeur.

Ik neem deze man totaal niet serieus.

Dezelfde man ging achter iedereen zijn rug naar de UEFA om CL af te dwingen.

En nu moeten we van hem horen hoe loyaal iedereen moet zijn, laat mij niet lachen

Het is dus echt zo treurig als de eerste berichten deden vermoeden. Jeetje zeg, wat een lange tenen heeft deze man. 'hij praatte met een andere club en dat mag, maar dat is een hele rare regel. Dus we gooien hem er gelijk uit. Maar als hij met Bayern had gepraat, dan is het een normale regel en dan mag het wel'. Zieke arbeidscultuur, want het is gewoon toegestaan om te praten, in principe is Slot een professional met een contract en dat kan hij echt wel uitdienen - hoe vaak gebeurt dit wel niet in trainersland? Nee, mijn sympathie zijn ze kwijt.

Wat een ontzettend vreemd verhaal, Huiberts laat zich echt enorm kennen. Die man is blijkbaar echt een beetje wereldvreemd. Slot ontslaan omdat hij met een andere potentiële werkgever in gesprek is? Word wakker, dat gebeurt in de grotemensenwereld constant. Je meldt je baas pas dat je er vandoor gaat als de deal met een nieuwe werkgever rond is (of als je ergens anders een betere aanbieding krijgt, dan meld je dat aan je baas als je zou willen blijven maar wel een beter contract/betere voorwaarden wilt, maar bij vertrek meld je het nooit te vroeg.). "een trainer is vrij om met andere clubs te praten. Dat is een vreemde regel. Je kan op ieder moment met andere clubs praten. Dat is natuurlijk heel raar, want we zijn pas net begonnen aan de competitie." Dat is helemaal geen vreemde regel, dat is gewoon zoals het werkt in de wereld. Echt een raar citaat van Huiberts, want hiermee geeft hij ook nog eens aan dat hij wel wéét dat hij juridisch verdomd slecht staat bij het ontslaan van Slot, maar het toch gewoon doet. Als Slot zin heeft om dit aan te vechten, dan zou hij volgens mij gewoon gelijk krijgen: Huiberts mag hem helemaal niet zomaar ontslaan op deze manier. En wat schiet Huiberts er nu eigenlijk mee op? Lekker zijn woede afgereageerd?

Grootste winnaar is feyenoord. Dat lekker de boel heeft zitten opnaaien bij de concurrentie en het is ze nog gelukt ook. Dat die slot zich hier voor heeft laten lenen zegt genoeg over hem denk ik. Slot doet hier een stap opzij of zelfs een stap naar beneden om naar feyenoord te gaan!

6 december 2020 om 18:17

Een stap naar beneden zelfs? In welk opzicht dan? In het feit dat Feyenoord zelfs met een hoop geblesseerden nog boven AZ staat? In het feit dat Feyenoord in Slot een man ziet die perfect past in de visie om de club omhoog te helpen?

6 december 2020 om 19:55

Vergelijk de potentie van az met dat van feyenoord (zegt denk ik genoeg) ook over de selectie waarde die is bij feyenoord niet echt om naar huis te schrijven. Feyenoord roep altijd dat ze bij de top 3 zitten maar dat is het gewoon niet. Zijn op de weg terug om hoog maar denk dat ze de financiële middelen niet hebben (jammer genoeg).

Slot heeft misschien niet open kaart gespeeld. Die wist ook wel dat er aanbiedingen zouden komen als hij zijn contract niet zou gaan verlengen en het had netjes geweest als hij in januari met Feyenoord was gaan praten. Dat mogen spelers ook als ze uit hun contract lopen. Maar ik vind AZ wel een huil club, naar de pijpen dansen van Huiberts en Eenhoorn anders vlieg je eruit. Hoe gaan ze dat met hun top spelers doen? Abominable bedragen vragen zodat ze verzuipen in het buitenland? Denk je niet echt met de spelers mee en ook niet in het belang van het NL voetbal. Huiberts en Eenhoorn krijgen ook complimenten voor hun optreden. Valt wat voor te zeggen, maar als de komende wedstrijden verliezen en uit Europa vliegen is de stemming opeens heel anders en moet Gio of Jonk komen en hadden ze Slot niet moeten ontslaan.

Slot heeft misschien niet open kaart gespeeld. Die wist ook wel dat er aanbiedingen zouden komen als hij zijn contract niet zou gaan verlengen en het had netjes geweest als hij in januari met Feyenoord was gaan praten. Dat mogen spelers ook als ze uit hun contract lopen. Maar ik vind AZ wel een huil club, naar de pijpen dansen van Huiberts en Eenhoorn anders vlieg je eruit. Hoe gaan ze dat met hun top spelers doen? Abominable bedragen vragen zodat ze verzuipen in het buitenland? Denk je niet echt met de spelers mee en ook niet in het belang van het NL voetbal. Huiberts en Eenhoorn krijgen ook complimenten voor hun optreden. Valt wat voor te zeggen, maar als de komende wedstrijden verliezen en uit Europa vliegen is de stemming opeens heel anders en moet Gio of Jonk komen en hadden ze Slot niet moeten ontslaan.

Slot heeft misschien niet open kaart gespeeld. Die wist ook wel dat er aanbiedingen zouden komen als hij zijn contract niet zou gaan verlengen en het had netjes geweest als hij in januari met Feyenoord was gaan praten. Dat mogen spelers ook als ze uit hun contract lopen. Maar ik vind AZ wel een huil club, naar de pijpen dansen van Huiberts en Eenhoorn anders vlieg je eruit. Hoe gaan ze dat met hun top spelers doen? Abominable bedragen vragen zodat ze verzuipen in het buitenland? Denk je niet echt met de spelers mee en ook niet in het belang van het NL voetbal. Huiberts en Eenhoorn krijgen ook complimenten voor hun optreden. Valt wat voor te zeggen, maar als de komende wedstrijden verliezen en uit Europa vliegen is de stemming opeens heel anders en moet Gio of Jonk komen en hadden ze Slot niet moeten ontslaan.

Enige logische reactie. Je kan het overdreven vinden, maar als jij weggaat bij je werkgever en nog 8 maanden ofzo focus moet houden dat werkt ook gewoon niet , laten we wel zijn. Het gebeurd in het voetbal wel eens, maar in dit geval is het ook wel een cruciale ja. Stel je verliest van Feyenoord in januari, naar wie wordt dan gekeken ? Terecht of onterecht maar dan niet uit, Alles komt onder een vergrootglas te liggen. Als dat nog een maandje het geval was, okee. Maar zo vroeg. Waarom niet tegen Feyenoord zeggen, joh laten we daar na afloop van het seizoen over praten ? Slot en Feyenoord zouden dat toch ook kunnen respecteren in dit deel van het seizoen ?

G
Kurnia Gusti
PRO
16 minuten geleden
Wat een onzin praat die Max Huiberts toch. Als je bij AZ zit moet je gefocust zijn maar je mag wel met Bayern praten maar niet met Feyenoord wat een nonsens. Wat is het verschil dan? Arne Slot heeft medegedeeld dat ie contract niet verlengd en dus mag praten met welke club dan ook. Dat heeft Feyenoord ook gedaan toen Advocaat heeft gezegd dat ie stopt. Als Slot al heeft aangegeven dat ie weg gaat wie is AZ dan om te zeggen je mag niet naar de concurrent. AZ kon ook meteen naar een nieuwe trainer zoeken ipv dit nieuwsbericht af te wachten. Slot heeft daarnaast niets getekend of iets dergelijks dus wat ze bij AZ hebben gedaan is volkomen raar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren