Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Van Gaal was buiten zinnen, hij greep mij vast en schreeuwde keihard’

Laatste update:

Edson Braafheid droeg tussen 2009 en 2011 het shirt van Bayern München, dat toentertijd Louis van Gaal in dienst had als trainer. De voormalig linksback van der Rekordmeister kende een nogal stormachtige relatie met de ex-bondscoach van het Nederlands elftal, met een flinke ruzie na een duel in de Bundesliga als absoluut dieptepunt. Volgens Braafheid was Van Gaal in zijn tijd in München soms erg moeilijk te peilen.

"Als ik ‘s ochtends ging trainen wist ik nooit welke Van Gaal ik zou treffen", vertelt Braafheid in een uitgebreid interview met Goal en SPOX. "Hij was wat dat betreft erg onvoorspelbaar. Soms was hij grappig, maar soms ook juist weer respectloos en provocerend naar spelers toe." Voorbeelden geeft de vleugelverdediger liever niet. "Er zijn bepaalde dingen die niet in de media horen te verschijnen."

Na de wedstrijd tegen Borussia Mönchengladbach in november 2010 ging het helemaal mis tussen Braafheid en Van Gaal. "We hadden toen maar drie spelers op de bank zitten", brengt de ex-speler van onder meer FC Utrecht en FC Twente in herinnering. "Danijel Pranjic raakte geblesseerd in de eerste helft, waardoor Van Gaal David Alaba, Thomas Müller en mij liet warmlopen. Tijdens de rust kreeg ik van hem te horen: ‘Maak jezelf klaar, Pranjic kan niet verder spelen."

"Ik bleef dus warmlopen, al werd Pranjic uiteindelijk niet naar de kant gehaald door Van Gaal", vervolgt Braafheid zijn opmerkelijke terugblik. "Dat gebeurde uiteindelijk pas in de tachtigste minuut, met Alaba als zijn vervanger. Toen dacht ik bij mijzelf: Dan hoef ik ook niet meer warm te lopen. Ik ging daarom weer op de bank zitten. Van Gaal zei niets, maar in de kleedkamer was dat wel anders. We hadden door het 3-3 gelijkspel namelijk dure punten laten liggen in de strijd om de titel met Borussia Dortmund."

Wat volgde was een tirade van Van Gaal richting Braafheid. "Hij was werkelijk buiten zinnen. Hij greep mij vast en schreeuwde keihard: ‘Waarom ga je niet warmlopen als ik dat aan je vraag?’ We kwamen in een verhitte discussie terecht, waarin ik ook duidelijk mijn mening gaf. Van Gaal schudde zijn hoofd en ging vervolgens tegen iemand anders tekeer." In de optiek van Braafheid was Van Gaal soms een ‘erg moeilijk persoon’. "Maar met de kennis van nu kan ik zijn manier van doen wat beter begrijpen. Dat besef had ik destijds nog niet."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van Gaal was zijn totale mens principe aan het bezigen. Hij is goed in het verkopen van zichzelf. Voldoende ex-spelers vindt hem minder menselijk dan Van Gaal zelf denkt te zijn.

29 juli 2020 om 13:12

Hij is een fantastische trainer. Zijn methoden werken alleen niet voor alle spelers. Hij kan nogal bot zijn en in andere culturen kunnen mensen zich daar slecht bij gaan voelen.

29 juli 2020 om 13:15

Van Gaal botst overal met vedettes. Zijn aanpak werkt alleen op jonge voetballers die dit soort onzin nog aannemen. Dat is echt de rode draad uit Louis zn carrière helaas. Want die topspelers zorgen juist voor de grote prijzen

29 juli 2020 om 14:12

Natuurlijk...met Ajax de CL gepakt met een uitmuntende vedette....Rijkaard. Verrast met Oranje het WK....met o.a. Sneijder, Robben en v Persie. Wellicht ligt het aan de vedette...want niet elke vedette gedraagt zich als zodanig....Tot slot, voetballers en trainers zijn ook maar mensen, met sommige klikt het met sommige niet. P.s. Braafheid is verre van een vedette.

29 juli 2020 om 14:36

Fantje veel topspelers kunnen niet overweg met Louis en dat ligt aan Louis. Als werknemer wil je een trainer die jou vertrouwen en plezier geeft, niet iemand die jou kleineert. We zijn geen kleuters .

29 juli 2020 om 13:04

Van Gaal zet zelf mensen wel voor lul met dit soort primitief en naar gedrag en dan vervolgens wel de media afschilderen als een stel boemannen omdat ze zogenaamd geen respect voor je hebben. ik kan me ook nog een keer herinneren dat hij op een camera liep te slaan als coach van AZ omdat een journalist hem een terechte kritische vraag stelde, maar goed, dat zal dan wel dat zogenaamde totaalmens principe zijn. je gedragen als een volslagen malloot op het moment dat iemand je niet naar de mond praat

29 juli 2020 om 14:16

Eenzijdig verhaal en wel conclusies trekken. Je weet de feiten niet. Wellicht had van Gaal nog een tactische zet in gedachte. Daarnaast is Van Gaal de trainer, je zal toch moeten doen wat hij zegt. En niet zomaar een opdracht negeren.

29 juli 2020 om 14:24

@fantje als jij het verder normaal vind dat bv jouw afdelingsmanager je bij de arm pakt en in je gezicht gaat staan blerren dan vind ik dat verder prima, maar als iemand dat bij mij doet dan denk ik echt wat voor een malloot is dat en dat pik ik niet. je kan ook op een andere manier duidelijk maken dat je niet tevreden bent over hoe een speler zijn taken uitvoert

29 juli 2020 om 16:00

Alleen een mooie vrouw mag dat doen;-))). Maar zelfs van een van Gaal hoef je zoiets niet te pikken. Hij heeft een goede staat van dienst als coach, maar zijn dwingelandij stuit mij ook tegen de borst. Wel mooi om te zien, overigens. Basismateriaal voor een cursus schizofrenie.

29 juli 2020 om 17:33

fantje. Ik hoef die feiten niet te weten en niet ook de kant van Van Gaal te horen. Weet je waarom? Omdat er geen enkele rechtvaardiging is voor wie dan ook om zomaar fysiek te worden tegen een ander. Zoals Japie hier terecht zegt, als een manager een ondergeschikte zomaar bij de arm pakt, is dat gewoon een ernstige misdraging van die manager, klaar. Maakt niet uit wat die andere partij dan gedaan heeft.

30 juli 2020 om 05:46

Volgens mij kun je dat principe inmiddels gerust het totale-lul-principe noemen want dit maakt maar weer eens duidelijk wat voor totalitaire zak het is.

Ben benieuwd wat hij bedoeld in de laatste zin met: “ met de kennis van nu kan ik zijn manier van doen wat beter begrijpen. Dat besef had ik destijds nog niet” Is hij nu zelf ouder en wijzer? Of begrijpt hij van Gaal beter? Of weet hij nu dat hij van Gaal niet serieus moet nemen? De regel ervoor geeft hij nog aan dat van Gaal een erg moeilijk persoon is.

29 juli 2020 om 14:41

Ik denk dat het nu (voor hem of anderen in die situatie of gelijkaardig) makkelijker praten is wanneer het allemaal achter de rug is.enkel kan ik mij niet ontdoen dat het op zo'n moment zelf gewoon niet prettig, leuk, aangenaam, respectvol is als je bepaalde dingen (onterecht) te horen krijgt. Zoiets moet een Van Gaal ook beseffen, ook op de leeftijd die hij toen al had. Sommige dingen zijn gewoon not done. Maar dat 'aha' moment van Braafheid, ik weet het ook niet goed.

ik heb zelf weinig met zulke primitieve methodes om iemand beet te pakken en als een neanderthaler te gaan gillen tegen iemand. mensen die tegen mij gillen kan ik totaal niet serieus nemen. je dringt eerder tot me door als je op een normaal stemvolume praat en met sterke argumenten komt om me terecht te wijzen. ik snap nu wel waarom Van Gaal het best werkt met jonge spelers die tegen hem opkijken en waarom hij vaak problemen heeft met vedettes. die laatste categorie denkt wat is dat voor een malloot en die pikken dat gedrag niet van een trainer

29 juli 2020 om 13:08

Tja en andere vedettes kunnen er hartstikke goed mee. Rooney noemde hem ook zijn beste trainer en dat was ook een vedette. Hij zal zoals Braafheid zegt wel moeilijk te peilen zijn en ook af en toe een slechte dag hebben.

29 juli 2020 om 13:12

ja maar daar tegenover stonden ook weer spelers als Rivaldo, Toni, Ribery en Van Bommel bv die hem een volslagen idioot vonden

29 juli 2020 om 13:13

Ik heb 1 van de eerste trainingen bij utd gevolgd. Dan zie je Louis aan rooney uitleggen hoe hij moet scoren. Moest hard lachen. Rooney leek het niet zo serieus te nemen, en van Gaal durfde rooney niet eens aan te kijken terwijl hij oreerde. Zegt ook genoeg lijkt me.

29 juli 2020 om 13:15

En Stoichov. Hij houdt niet van sterspelers. Nog maar dan Guardiola is de speler bij hem ondergeschikt aan het team. Cruijff was het andere extreem. Romario hoefde niks te doen van hem als hij maar scherp voor het doel was.

29 juli 2020 om 13:30

Visca, klopt en Cruijff kijkt gewoon naar rendement en behandelt elk speler anders. Dat is echt management. Bij Louis wordt iedereen hetzelfde behandeld maar zo werkt dat niet met topspelers en daarom werkt Louis alle topspelers zich tegen hem in t harnas.

29 juli 2020 om 14:17

@bochherief idd en die Frank De Boer heeft daar ook een handje van. die komt dan bij Inter en denkt even een onnodig strijdje te moeten voeren met Icardi en Brozovic daar. een kleine misvatting want dat kostte hem meteen zijn baan aangezien die spelers een grotere status als De Boer hadden bij Inter. wat dat betreft hebben Frank De Boer en Van Gaal hetzelfde probleem. ze kunnen zich niet inleven in de grote spelers omdat ze geen peoples manager kwaliteiten hebben. die grote spelers worden lastig gevallen met de amateurpsychologie die deze trainers op de cursus in Zeist hebben geleerd, maar vedettes prikken door dat soort onzin heen en laten zich daar niet voor lenen

29 juli 2020 om 14:29

Japie eens, en je ziet ook bij Adriaanse, ook een van Gaal adept, die zn spelers paaseieren laat zoeken die er niet zijn, of rennen door een stadion. Zelfde problemen had co met zn topspelers. Waar je mee omgaat raak je mee besmet denk ik .

29 juli 2020 om 15:01

@gentiana Rooney noemde hem zijn beste veldtrainer. Ik denk dat van gaal dat veel beter doen en kan dat de meeste trainers uit Engeland. Die houden zich nauwelijks bezig met trainingen. Maar hij heeft niet gezegd dat van gaal zijn beste manager was. Lees dat interview maar eens terug.

29 juli 2020 om 15:34

@Japie. Je draaft weer eens te ver door Japie. Om een oordeel over v. Gaal te geven moet je hem begrijpen en onderscheid maken tussen stijlen. V Gaal gelooft en werkt aan het team. Een team waarin zelfs sterspelers een taak hebben. Hij gelooft daarin omdat hij daarmee in het begin met Ajax de UEFA cup en CL heeft gewonnen. Met jonge spelers een team creëren die allemaal een taak hebben. Dat is zijn stijl, dat mag toch? Andere trainers doen het anders, prima toch? En op het moment dat een speler, vedette of niet, zijn taak niet uitvoert mag hij best gaan blèren. Zo lang hij maar gelijk heeft is het prima. Het is de enige manier om die verwende spelers te bereiken. Want die denken algauw: vandaag verloren, nou ja, volgende keer beter. En dan stappen ze in hun Bentley, Porsche, Ferrari of Mercedes AMG en rijden lekker naar hun huis met zwembad en (meestal) lekkere vrouw. Ze eten een biefstukje en een heerlijk drankje erbij en gaan nog ff snel in de sauna. Daarna weer lekker lamlendig trainen voor de volgende wedstrijd. Nou, ik zeg het je......ik had ze diezelfde avond nog persoonlijk uit hun huis gesleurd en voor hun eigen voordeur uitgekafferd dat ze dit leven te danken hebben aan deze club. En dat hij daar harder voor moet werken want anders is het heel snel afgelopen. Dat het nu tijd is om de club wat terug te geven. Waar je wel gelijk in hebt is dat ik de oudere jongens anders zou behandelen. Daar zou ik mee gaan zitten en praten en ideeën uitwisselen. Vragen hoe zij het zien en hoe ze het willen hebben. Sturen tot samenwerking. Zij zijn niet voor niets de ervaren (ster) spelers. Dat had Louis anders moeten aanpakken. Dat gaf hij laatst ook toe. Verder heeft Louis het goed gedaan. Frank de Boer is een aardige kerel maar als trainer niet goed genoeg. Niet te vergelijken met Louis. Ook niet in zijn aanpak en communicatie. Louis doet niet aan amateur psychologie. Dat doen ze aan tafel bij VI. Wat Louis daarover zegt klopt meestal. Hij is pedagogisch onderlegd en heeft een goed hart. Itt tot Derksen en Gijp. Dat zijn amateurs. Verwar hen niet met Louis. En die sterspelers die nu afgeven op Louis, zijn stuk voor stuk spelers die hun gespreid bedje verstoord zagen worden door Louis. Geen wonder dat ze na al die jaren nog steeds afgeven op hem. Enerzijds ook heel zielig. Ze komen daar maar niet overheen. Dat zegt wat over hen.

29 juli 2020 om 16:29

Toen was V Gaal zeker zijn trainer ? Ik vermoed toch dat Rooney een zekere Alex Ferguson als beste trainer ziet.

29 juli 2020 om 16:33

@bochherief Adriaanse heeft zijn team bij Willem II een keer 6 km op voetbalschoenen naar het trainingscomplex laten lopen omdat hij had geeist dat ze met 6 doelpunten verschil moesten winnen en Willem II won slechts met 6-1

29 juli 2020 om 16:34

@vialuna dat hebben we idd gezien toen hij bij United zat. hij heeft daar 2 jaar gezeten, 350 miljoen geinvesteerd en er zat na 2 jaar nog steeds nul progressie in het voetbal

29 juli 2020 om 16:41

@okan61 maar dat was ook mijn punt, met jonge spelers is het een uitstekende trainer. dat hebben we gezien bij Ajax en op het Wk2014. hij heeft alleen vaak problemen met vedettes omdat wat jij terecht aangeeft die een andere benadering nodig hebben als die jonge jongens

29 juli 2020 om 17:37

De kern van dit probleem is dat Van gaal altijd uitgaat van het team, van het collectief. Geen individu staat boven het team, vind Van gaal en dus is hij gedwongen om vaak de strijd aan te gaan met de vedettes waar hij mee moet werken. En daarom heeft hij zoveel strijdjes gevoerd met zoveel vedetten. Wat dat betreft is het schisma tussen hem en Cruijff inderdaad hemelsbreed. Cruijff stelde namelijk het individu voorop. Omdat Cruijff wist dat die individuen, met de meeste kwaliteit, de spelers waren die de wedstrijden wonnen. Omdat zij het verschil konden maken. Vandaar dat juist alle vedetten altijd met Cruijff weg liepen en Van Gaal daar zoveel problemen mee heeft.

29 juli 2020 om 17:47

@constant kante idd. daarom doet Van Gaal het meestal goed met jonge spelers die nog geen wereldfaam hebben. dit is ook illustrerend voor zijn eerste periode als bondscoach van Oranje. toen kreeg hij zijn oude Ajax spelers weer onder zich maar dit keer was de samenwerking minder succesvol. dit waren niet meer de jonge talenten uit hun Ajax tijd maar het waren allemaal wereldsterren geworden. Van Gaal hanteerde echter nog steeds de aanpak van toen het talenten waren en de spelers waren dat zat. die speelden in topcompetities waar ze 60 wedstrijden per jaar speelden en gaven aan niet op een hoge trainingsintensiteit te wachten omdat ze al oververmoeid waren. Van Gaal bleef toch echter bij zijn vertrouwde aanpak en we liepen het WK mis

Ik denk inderdaad ook dat van Gaal gewoon niet helemaal goed is in zijn hoofd. De man heeft een hoop verstand van voetbal, maar zijn gedrag zie je alleen bij mensen die niet helemaal sporen.

29 juli 2020 om 13:14

Je ziet wel vaker bij geniale mensen dat die (voor onze begrippen) niet helemaal sporen. Persoonlijk vind ik van Gaal een van de beste coaches die er is geweest. Van Gaal durfde in zijn carrière andere speelwijze te hanteren. Hij paste zijn speelstijl aan het materiaal dat hij tot zijn beschikking had. Ik ken niet veel coaches die met hun team zowel geweldig aanvallend voetbal (Ajax en eerste periode Barca) als verdedigend en compact voetbal ( Nederlands elftal) kunnen en durven te hanteren. Vaak zie je coaches maar 1 speelstijl hanteren omdat ze er heilig van overtuigd zijn dat dat de beste manier is om resultaten te behalen.

Was het ook niet Braafheid die van gaal een x een klap verkocht heeft tijdens zijn Bayern tijd?

Onbegrijpelijk dat een middelmatige verdediger bij zo'n Europese topclub terecht komt. Bij FC Utrecht een goede verdediger, maar dat was ook zijn niveau. En dan te bedenken dat deze man ook nog een WK-finale achter zijn naam heeft staan...

29 juli 2020 om 13:08

Dis zo matig is ie dan niet ? Daarnaast is braafheid gehaald met backup intenties, je kan niet 2 worldclass spelers voor de zelfde positie aantrekken. Kwestie van management.

29 juli 2020 om 13:36

Zo matig was hij wel. Een onbegrijpelijke transfer van Bayern en een gebrek aan een betere back up bij Nederland. Er zit zoveel verschil tussen het niveau van Braafheid en een worldclass speler. Daar had je echt wel een betere speler kunnen vinden.

29 juli 2020 om 14:11

@paulr_1982 ik ben het met je eens maar wat denk je dan van Andries Jonker die via Van gaal opeens bij Bayern zat? of Stuivenberg voor wie clubicoon Scholes geloost moest worden bij United? verder vond ik Blind ook niet van het niveau wat United hoort na te streven. hij heeft dan weliswaar best veel gespeeld maar eigenlijk weinig tot niks aan United toegevoegd qua niveau. Van Gaal had er een handje van spelers of trainers die daar eigenlijk niet horen te zitten naar topclubs te halen

29 juli 2020 om 17:42

Paulr. Tja, ach, WK finale. Ik snap wat je wilt zeggen, maar weet dan ook dat Jan Poortvliet, Ernie Brands, Piet Wildschut, Dick Nanninga, Theo de Jong en Eljiro Elia óók een WK finale op hun naam hebben staan.

Ik herken dit verhaal wel in van Gaal. Ook zijn broek laten zaken ten overstaan van de groep op Luca toni te tonen dat lvg ballen had. Dat soort onzin past niet bij een toptrainer. Louis is voornamelijk bezig met Louis. Trainer met een goede palmares maar met een visie waar ik het niet mee eens ben, en zijn behandeling van spelers vind ik zelfs ondermaats

29 juli 2020 om 13:16

hij wilde even zijn gouden pik laten zien. nee maar ik ben het wel met je eens. Van Gaal is een schoolmeester type. hij kan goed werken met jonge voetballers die niks tegen hem in durven brengen maar met vedettes die wat verder ontwikkeld zijn op menselijk vlak kan hij meestal niet door een deur want die pikken dat niet. voor dat soort spelers heb je meer een type Zidane nodig, iemand met uitstraling, respect en natuurlijk gezag als voormalig wereldster en natuurlijk met people manager kwaliteiten

29 juli 2020 om 13:24

Klopt, Louis heeft daarom maar 1 cl gepakt met een jong elftal terwijl Zidane er al 3 op zn naam heeft. Met vedettes pak je gewoon meer prijzen maar dat vereist een andere aanpak. Maar Louis had volgens van der gijp als speler al dat ie dacht dat ie t beter wist dan de trainer .

29 juli 2020 om 14:19

Dat zegt Van Gaal zelf ook...hij vond zichzelf ook geen topvoetballer maar zag het spelletje wel.

29 juli 2020 om 15:48

@Japie. Zidane heeft natuurlijk gezag? Kom op he..... Waarom staat ie dan vaak als een malloot langs de zijkant te gebaren? Omdat de spelers in het veld doen wat ze zelf willen. Anders hoeft hij ze niet te corrigeren. Het is zeer zeker een topvoetballer geweest en daarvoor krijgt hij zeker het respect, maar dat is het dan ook. Verder is zijn inbreng minimaal omdat hij niet het type is dat spelers wat leert. Denk je dat Kroos of Modric of Benzema van hem gaan aannemen als hij ze vertelt wat ze fout hebben gedaan? Dacht het niet. Ramos al helemaal niet. Zidane houdt dan zijn mond en laat zijn assistent-trainer en de spelers het woord doen tijdens nabesprekingen. Hij doet grote-lijnen werk en geen detail-werk zoals Louis. Zidane kan dat niet. Hij maakt geen enkele speler beter. Hij bedenkt een wedstrijd-plan met zijn basiself en gaat gewoon langs de lijn staan. Zijn assistenten doen de rest. Hele andere trainer als V. Gaal. Zidane heeft respect van de groep, maar meer ook niet.

29 juli 2020 om 16:47

@okan61 natuurlijk heeft Zidane gezag. hij heeft 3 keer de CL op rij gewonnen met een selectie vol ego's. toen hij daar weg ging voor een sabbatical ging het superslecht onder zijn twee opvolgers en hij kwam terug en het draait meteen weer bij Real. noem mij de laatste keer dat Van gaal drie keer op rij de CL heeft gewonnen? en dan was Zidane zelfs een debuterend coach destijds. de man heeft Frankijk naar een EK en WK titel geleid en met Real de CL gewonnen als speler. natuurlijk nemen de vedettes zo een man veel serieuzer als een Van Gaal. die hebben Zidane zien voetballen en weten dat ze met een legendarische speler te maken hebben. bovendien communiceert hij op een normale manier met zijn spelers en eist hij het succes niet op. Zidane snapt dat je als coach het succes op het veld uiteindelijk te danken hebt aan je spelers. Van Gaal snapt dat concept wat minder en denkt dat elk succes puur en alleen aan hemzelf te danken is en dat hij belangrijker is als zijn spelers. ik zeg niet dat Van Gaal geen goede coach is want met jonge spelers presteert hij altijd uitstekend en met dat soort spelers is hij echt een topcoach. werk je echter met een team met vedettes heb je veel meer aan een Zidane dan aan een Van Gaal

29 juli 2020 om 19:27

Wat een onzin Bocherief. Zidane heeft maar 1 team gecoacht. Wat van Gaal met een piepjong Ajax heeft gepresteerd het winnen van de Cl en het jaar erna weer de finale is echt absurd. Daarna met Bayern weer de finale gehaald, en dat waren niet enkel jonge spelers. Ook met het Nederlands elftal heeft hij spelers als Robben en Van Persie gewoon super belangrijk gemaakt. Ik heb van Gaal als coach hoger zitten dan Zidane.

29 juli 2020 om 19:56

Van Gaal heeft nooit hetzelfde als Zidane gepresteerd en bij veel grote clubs gecoacht. Hij heeft Barça in een absolute chaos gebracht in de periode 2000/2004. Bij united was het spel te slecht om aan te zien, vele 0-0's met rust en saai spel. Bij Nederlands elftal 2002 slechtste prestatie ooit geleverd met 1 van de beste selecties ooit. Dus hoezo is van Gaal beter dan zidane

29 juli 2020 om 22:07

@ajax/barca2014 volgens jouw theorie over Zidane vs Van Gaal kunnen we dan nu ook heel de Messi - Ronaldo discussie nu meteen sluiten. Messi is minder want hij heeft namelijk maar bij 1 club gespeeld. wat maakt het nou uit hoeveel clubs je hebt gecoacht? het gaat toch om de prijzen die je op je CV hebt staan. Real Madrid heeft 3 jaar op rij de CL gewonnen wat nog nooit een coach is gelukt en Zidane heeft dat geflikt als debuterend coach. dan kan je niet anders dan stellen dat je een hele grote bent. kijk ook alleen al naar hoe Zidane zich presenteert. als een echt gentleman zoals het hoort als je het uithangbord bent van een Europese topclub. hij is niet constant op zoek naar erkenning en hoeft niet in de schijnwerpers te staan. hij doet waarvoor hij wordt betaald en dat is de grote prijzen binnen halen en geeft vervolgens de credits voor het succes aan zijn spelers. daar kan Van Gaal wat van leren

Ik denk dat we nu een periode ingaan dat coaches zich meer aan een type Klopp zullen spiegelen dan een type V Gaal. Wat ik bij V Gaal altijd opvallend vind, is dat hij een mate van respect eist, die hij zelf bij lange na niet biedt. Dat komt er bij mij iig niet in, ongeacht zijn waanzinnig indrukwekkende palmares.

Dus Van Gaal vraagt je warm te lopen maar je vindt zelf dat je kunt stoppen. Dan moet je niet verdwaasd zijn dat dan iemand naderhand boos op je wordt. Dus leuk hoor zo’n anekdote, maar kom dan met een goed voorbeeld en niet een waarbij je zelf de fout maakt in eerste instantie door voor een ander te denken en daarop een beslissing te maken.

29 juli 2020 om 19:25

Hoezo, braafheid loopt 45 min warm, kreeg te horen dat ie zou invallen en dat gebeurt niet. Logisch dat ie ging zitten. Van Gaal had ter plekke iets van moeten zeggen, nu gebruikte hij het als excuus om na afloop als een idioot te reageren

Aparte man, maar heeft bewezen dat zijn aanpak werkt.
Een trainer die de boeken in gaat als een van de grootste ooit.
Vele spelers zullen het niets vinden maar net zo velen prijzen hem.

29 juli 2020 om 19:23

Hij is niet eens top 5 van zn generatie trainers, hoe moet die 1 van de grootste ooit zijn? Denk dat je van Gaal overschat die vaak heeft geprofiteerd van t goede werk van zijn voorganger (cruijff 2x, Adriaanse)

Aparte man, maar heeft bewezen dat zijn aanpak werkt.
Een trainer die de boeken in gaat als een van de grootste ooit.
Vele spelers zullen het niets vinden maar net zo velen prijzen hem.

Maar goed dat van Gaal nooit coach bij het turnen is geworden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren