Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Sneijder voorkwam gevecht binnen Oranje tijdens ‘dramatisch’ EK 2012

Laatste update:

Het EK van 2012 verliep voor het Nederlands elftal dramatisch. Twee jaar nadat Oranje de WK-finale verloor van Spanje, werd de formatie van bondscoach Bert van Marwijk al in de groepsfase geëlimineerd na drie nederlagen. Wesley Sneijder blikt in gesprek met de NOS terug op het toernooi in Polen en Oekraïne en wijst Rafael van der Vaart en Klaas-Jan Huntelaar aan als de stoorzenders in de selectie.

“Het liefst had ik dat toernooi helemaal weggelaten in mijn boek. Het was een waardeloos toernooi”, begint Sneijder, al wijzend op zijn recent verschenen biografie. De oud-middenvelder voelde het dramatische toernooi naar eigen zeggen al aankomen en had zijn koffers in Hoenderloo zelfs al gepakt om naar huis te gaan. “Iedereen wist zijn plek in 2010. In 2012 was er schijnbaar iets veranderd. Sommige spelers dachten dat ze meer recht hadden op een basisplaats. Als dat binnenskamers blijft, is dat geen probleem. Maar als het naar buiten komt, dan wordt het wel een probleem.”

“Alles valt of staat met die eerste wedstrijd. Spelen we die nog tien keer, weet ik zeker dat we ‘m negen keer winnen. Als je dan verliest, zijn de rapen gaar”, wijst Sneijder op de met 0-1 verloren openingswedstrijd tegen Denemarken. Verslaggever Bert Maalderink vraagt wat de ‘ergste raap’ was. “Dat spelers die er niet in stonden gingen denken dat ze er in hoorden”, antwoordt Sneijder. Maalderink wijst vervolgens naar Van der Vaart en Huntelaar. “Ja, correct”, geeft Sneijder toe.

“Ik moet zeggen dat ze niet helemaal ongelijk hadden. Ze waren goed in vorm, alleen een trainer bepaalt de keuze. Hij is de eindverantwoordelijke. Als je niet speelt en je hebt het gevoel dat er meer speelt dan de kwaliteiten of de vorm, dan moet je zelf niet eens meegaan. Als dat zijn gevoel was op dat moment, had hij niet mee moeten gaan”, wijst Sneijder op Huntelaar. Na een etentje na de openingswedstrijd barstte de bom en wilden Mark van Bommel en Huntelaar met elkaar op de vuist.

“Dat was heftig. Vechten? Nee, want ik stond er tussen. Straatschoffie. Ondanks mijn lengte, kon ik ze wel aan. Dat was een vervelend moment. Op dat moment wist ik ook dat het niet meer goed ging komen en alleen maar erger zou worden”, blikt de oud-middenvelder terug. Er was tijdens het toernooi ook het nodige te doen rond Robin van Persie, die veel optrok met Ibrahim Afellay en weigerde met de media te praten. “Ik erger me niet aan Van Persie die niet naar een persafspraak wil. Lekker belangrijk. Maar waar ik me wel aan erger, is het lekken naar de pers, waardoor het groepsproces verstoord wordt. En nogmaals, wist ik maar wie. Dan had ik ingegrepen.”

Sneijder vindt niet dat Van Marwijk iemand naar huis had moeten sturen. “Jij noemt steeds Huntelaar. Hij was een betrokkene, maar ik zeg niet dat hij weggestuurd had moeten worden”, reageert Sneijder. “Wel denk ik dat de bondscoach had moeten ingrijpen om een statement te maken en zo de rust terug te brengen. Maar je kunt ook denken: we hebben goed gespeeld, dus ik wijzig niets en hoop dat we de tweede wedstrijd wel zullen winnen.” Oranje verloor vervolgens ook van Duitsland (1-2) en Portugal (2-1) en keerde daardoor met nul punten terug naar huis.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

“Ik moet zeggen dat ze niet helemaal ongelijk hadden. Ze waren goed in vorm, alleen een trainer bepaalt de keuze. Hij is de eindverantwoordelijke. Als je niet speelt en je hebt het gevoel dat er meer speelt dan de kwaliteiten of de vorm, dan moet je zelf niet eens meegaan. Als dat zijn gevoel was op dat moment, had hij niet mee moeten gaan”, wijst Sneijder op Huntelaar. - Hier heeft Sneijder helemaal gelijk. Mooi dat hier ook duidelijkheid over is nu. Als Huntelaar zich te groot voelt voor zijn rol dan moet hij lekker bedanken en thuisblijven ipv gaan lopen zeuren. Nare vent. De coach is de baas en die bepaalt dus.

28 juni 2020 om 12:48

Inderdaad, Stoorzenders als v Persie en Afellay had je inderdaad naar huis moeten sturen. En niet te vergeten vd Vaart. Vergeet ik nog iemand?

28 juni 2020 om 12:54

@maradungatje Huntelaar vergat je. die was volgens Sneijder ook een stoorzender. dan hield je alleen wel erg weinig spitsen over of je had Kuyt in de spits moeten zetten. Vd Wiel hoor ik nergens genoemd worden omdat het misschien geen stoorzender was, maar man man, wat speelde die toen een dramatisch toernooi. de wedstrijd tegen Portugal was toen het absolute dieptepunt van hem. hij kreeg toen echt alle hoeken van het veld te zien

28 juni 2020 om 12:55

Van Persie en Afellay waren volgens Sneijder dus geen stoorzenders. Kennelijk volgens van Bommel ook niet anders had hij wel bijna geknokt met van Persie in plaats van Huntelaar

28 juni 2020 om 13:22

het probleem lag dus oa bij hunterlaar (en vd vaart en van bommel) De keuze viel op van persie en daar kon hij schijnbaar b
Niet mee omgaan. Ik heb nog niks negatiefs gehoord of gelezen over van persie.

28 juni 2020 om 13:39

Ja, Huntelaar. Er gingen al sinds het EK geruchten dat die jongen een erg groot aandeel had in het verzieken van het groepsgevoel en dat lijkt nu dus ook te kloppen.

28 juni 2020 om 13:43

Het gaat vooral om jouw selectiviteit in het benoemen van namen. Sneijder benoemt duidelijk dat er meerdere jongens voor problemen zorgde, op de ene manier of op een andere mannier die niet nader wordt omgeschreven. Ik benoem dan voor het gemak maar ook de rest van de namen.

28 juni 2020 om 13:51

Nee, dat zegt hij niet.. Hij benoemt heel specifiek Hunterlaar en vd Vaart. Dat van Persie het goed kan vinden met Affelay was geen probleem. Twee ego's die moesten banken wel.

28 juni 2020 om 13:51

Ja van Bommel. Van Basten had het daarvoor goed door. Onder hem in 2008 speelden we stukken beter en mooier dan in 2010 en 2012. Zonder van Bommel en Van Persie. Jammer dat het vreselijke verlies van Boulahrouz. Anders hadden we misschien nog beter gepresteerd.

28 juni 2020 om 14:13

@thiesarend In 2008 was Van Persie er gewoon bij , scoorde 2 x in de poulefase (frankrijk , Roemenie) en gaf een assist (frankrijk)

28 juni 2020 om 14:19

Dit is natuurlijk verschrikkelijk om te horen van de groep mensen die altijd om Huntelaar riepen en nu blijkt het Huntelaar zelf te zijn inplaats van Afellay en van Persie. Ironisch dit. Het zal vast clubvoorkeur zijn geweest dat bepaalde mensen om Huntelaar riepen, maar Huntelaar mocht blij wezen dat hij onderdeel van dit oranje was. Op club niveau niks beters gepresteerd dan een Dost, de Jong of Weghorst. Heeft misschien wel het mooie shirt van Madrid mogen dragen, maar het topniveau was toch te hoog voor the Hunter terwijl van Persie bij de wereldtop behoorde. Dus voor mij was het altijd een raadsel waarom het clubvoorkeur door sommige mensen werd meegenomen in de discussie. Dat je zelfs zo graag je eigen spelers wilt zien inplaats van iemand die bij de wereldtop behoorde. En dan nog durven roepen dat van Persie de stoorzender was!

28 juni 2020 om 14:21

@thiesarend Lagen "we" er.onder van Basten niet 2 keer in de tweede ronde uit terwijl we.met Bert de finale haalden en met Louis de halve....oh ja.

28 juni 2020 om 14:22

Probeer dan eerst wel je feiten op orde te hebben als je dingen wilt roepen... van Persie zat gewoon vanaf het WK 2006 tot 2014 vast in oranje, maar volgens jou was hij er dus niet bij in 2008.

28 juni 2020 om 14:39

Huntelaar was de grootste stoorzender. Na zijn enige goede seizoen buiten Nederland wilde die eerste spits worden en ging intern een oorlog voeren, daardoor ontstond er enorme frictie en onenigheid. De Nederlandse media voerde een privéoorlog richting Afellay en Van Persie, maar Huntelaar kun je hier verantwoordelijk voor houden. Nare vent.

28 juni 2020 om 14:47

@dneres
Als je naar feiten had gekeken dan kan je ander conclusie trekken. In mijn ogen had Huntelaar juist recht op het vertrouwen. Op 02.06.2012 verschen artikel van AD ik citeer:"
Klaas-Jan Huntelaar speelde gedurende zijn interlandscarrière 3002 minuten voor Oranje en maakte daarin 31 doelpunten. Hij doet er dus gemiddeld 97 minuten over om een doelpunt te maken. Van Persie speelde tot nu toe 4519 minuten en maakte daarin 26 doelpunten. Zijn gemiddelde tijd per doelpunt is daarmee 174 minuten....
de spits van Arsenal 86% van zijn interlands in de basis stond, en dit is beduidend vaker dan Van Huntelaar, die maar in 60% van de wedstrijden de aftrap meemaakte....Huntelaar vindt het net 1,8 keer sneller dan Robin van Persie. Het is dan ook niet verwonderlijk dat slechts 22% van bezoekers van deze website Bert van Marwijk steunt in zijn keuze voor de spits van Arsenal. "
Daarnaast heeft huntelaar iets betere seizoen gedraaid, met 29 wedstrijden en 32 doelpunten (Sch04) tegen 28 wedstrijden en 30 doelpunten van Van persie (ARSENAL).
Wes zegt niet dat Huntelaar stoorzender was. In mijn optiek hoort beste te spelen en op dat moment vond 78% van de lezers van een landelijke krant dat ook. En de heer van bommel die alleen zijn schoonvader verdedigde...
KJH had alle recht te hopen op basis plek. Dat BvM pas op vlak voor 1e wedstrijd "slecht" nieuwes deelt is tekort koming van coach

28 juni 2020 om 14:56

Dost en Weghorst scoren gemiddeld ook meer dan Depay, zullen we een van de twee als vaste spits inzetten? Met Huntelaar werd het spel altijd een stuk minder en de ballen werden vaak ook minder vast gehouden. Juist met van Persie kon je op de helft van de tegenstanders spelen waardoor je veel minder kansen tegen kreeg. Zou het ook toeval zijn dat oranje steeds een tegengoal te verwerken kreeg wanneer Huntelaar op het veld stond? Die hield geen ballen vast voor je. Dus we kunnen wel naar de goals kijken die Huntelaar als ideaal pinchhitter maakte, maar ik kijk liever naar het spel waarin van Persie veel bepalender was dan Huntelaar ooit voor een club kon zijn. Huntelaar mocht inderdaad hopen op een plek in oranje, maar hij had gewoon zijn meerdere mogen herkennen in een speler die gekozen werd als beste voetballer van de premier league. Terwijl Huntelaar onder de top zijn doelpunten maakte.

28 juni 2020 om 14:57

@DNeres: Huntelaar was dat seizoen anders in net zo'n bloedvorm als Van Persie, waarom werd er dan niet gekozen voor een systeem waarbij Huntelaar en Van Persie als (elkaar prima aanvullend) spitsenduo konden fungeren? Dat gebeurde dus niet, vervolgens draaide het in die wedstrijd tegen Denemarken niet, maar bleef Van Marwijk toch maar vasthouden aan Van Persie. Dan is het niet handig wat Huntelaar deed door de sfeer te verzieken, maar is het wel te begrijpen dat hij op zijn zachtst gezegd not amused was over de hele situatie.

28 juni 2020 om 15:11

Huntelaar onder de top? In seizoen voorafgaand aan de EK is hij topscorer van bundesliga geworden. RVP is dat in engeland geworden in dat jaar. Beide teams zijn 3e geworden in hun competitie. Ik vind dat competities toendertijd zeker gelijk aan elkaar stonden aangezien champions league gewonnen werd door bayern in finale tegen chelsea.
Ja Robin is andere type spits. Hunter is afmaker en dodelijker in 16 terwijl RvP meer een aanspeelpunt is. Toch, net als 78% van de lezers van een landelijke krant, vond ik toen dat Hunter recht had op basis plek.
Na 2012 is RvP ook heelnerg veranderd in zijn gedrag waardoor ik nu ook meer gun factor aan hem geef maar met kennis van toen geef ik Hunter gelijk.

28 juni 2020 om 15:11

Huntelaar onder de top? In seizoen voorafgaand aan de EK is hij topscorer van bundesliga geworden. RVP is dat in engeland geworden in dat jaar. Beide teams zijn 3e geworden in hun competitie. Ik vind dat competities toendertijd zeker gelijk aan elkaar stonden aangezien champions league gewonnen werd door bayern in finale tegen chelsea.
Ja Robin is andere type spits. Hunter is afmaker en dodelijker in 16 terwijl RvP meer een aanspeelpunt is. Toch, net als 78% van de lezers van een landelijke krant, vond ik toen dat Hunter recht had op basis plek.
Na 2012 is RvP ook heelnerg veranderd in zijn gedrag waardoor ik nu ook meer gun factor aan hem geef maar met kennis van toen geef ik Hunter gelijk.

28 juni 2020 om 15:18

@dneres - Natuurlijk niet helemaal waar. Bas Dost, De Jong en Weghorst zijn in een top competitie nog niet in de buurt geweest van de 29 doelpunten, al was dat ook het enigste seizoen waarin Huntelaar echt los was. Toch is het maar weinig spitsen gegeven om er zoveel te maken in de Bundesliga. Huntelaar heeft natuurlijk niet voor niets Psv, Ajax, Real Madrid, AC Milan en Schalke achter z'n naam. Van een dergelijk CV kunnen de door jou genoemde spelers alleen maar dromen.

28 juni 2020 om 15:53

@edvin je moet natuurlijk wel iets dieper in gaan op die statistieken ook wil je een goed beeld vormen. waren die goals in oefenwedstrijden of in officiele wedstrijden en tegen welke tegenstanders werden ze gemaakt? misschien heb je gelijk, dat weet ik niet maar dan zou ik daar eerst een duidelijk beeld van moeten hebben om er een oordeel over te kunnen vellen. RvP maakte namelijk het verschil in de internationale top bij clubs als Arsenal en Man United en werd meerdere keren topscorer van de Premier League. Huntelaar kende zijn beste tijd bij Schalke en heeft daar geloof ik net 1 indrukwekkend seizoen gekend. in dat kader snap ik de keuze voor Van Persie wel, al helemaal als je hun voetballende kwaliteiten naast elkaar zou neerleggen. Huntelaar kon alleen afmaken, Van Persie kon veel meer als alleen afmaken en zelf ook medespelers in stelling brengen en zelf wat creeren, waar Huntelaar op het moment dat niemand hem in stelling bracht eigenlijk voor spek en bonen meedeed

28 juni 2020 om 15:57

@valkeakoski jij weet ook dat 4-3-3 heilig is hier. ik vind ook dat een systeem aangepast moet worden aan het materiaal en niet andersom maar er zijn maar weinig coaches geweest die wilden afwijken van het 4-3-3 systeem

28 juni 2020 om 16:06

In de oefen wedstrijden voor het EK heeft Huntelaar 5 wedstrijden gespeeld 225 minuten gemaakt en 1 doelpunt gemaakt (Engeland) . Van Persie kwam ook in 5 wedstrijden tot 350 minuten en scoorde hierin 3x en gaf 2 assist. Van Persie speelde bovendien tegen Bulgarije linksbuiten. Dat Van Marwijk dan voor Van Persie kiest is logisch , aangezien Van Persie ook de veel betere voetballer is.

28 juni 2020 om 16:25

Hoezo is Huntelaar een dodeljjke afmaker? De beste man heeft maar een seizoen buiten Nederland veel doelpunten gemaakt. Van Persie is in de zestien qua positie kiezen en afronding veel beter. Mensen moeten eens beelden van beiden zien, Van Persie is in alles veel beter. Huntelaar goalgetter? Schei toch uit.

28 juni 2020 om 19:17

@elfenomeno Wat een onzin. Verdiep je in cijfers voor je zoiets zegt:Bij real madrid in 20 wedstrijden 8 goalsIn duitsland in 175 wedstrijden 82 goals (loop je bijna 1 op 2). Bij schalke in zijn hele tijd 240 wedstrijden 126 goals en dan nog in nederlands elftal is hij een na beste scoorder die uit 76 wedstrijden 42 goals heeft gemaakt. Er is maar 1 persoon voor em en dat is rvp. Die heeft er 50 gemaakt maar wel in 102 wedstrijden. Dus je reactie is gewoon kanteklare onzin.Je hebt het over een van de beste afmakers die nederland ooit rijk was. Rvp is totaal andere speler. Hij is een valse 10. Het gaat er hierom dat toendertijd bijna heel nederland vond dat huntelaar recht had op een kans. In de eerste wedstrijd stond rvp en elke bal gleed van zijn voet. Zelfs 78% van ad (wat een rotterdams krant is) stond toendertijd aan de kant dat huntelaar ipv rvp moest spelen.

28 juni 2020 om 19:29

@japie
De goals in bundesliga zijn goals in bundesliga. Dus in dat jaar 32 wedstrijden 29 goals. Voor 2011-2012 was robin nergens topscoorder geworden. Dat was zijn 1e jaar dat hij poscoorder werd, waar huntelaar dat (voor wat het waard is) dat al in 2x in nederland was. (Jaar na EK is rvp weer topscoorder in engeland geworden).
Het probleem is dat we met kennis van nu oordelen over toen. Dat geef ik ook aan. Met kennis van toen vond 78% van lezers van AD dat huntelaar moet spelen.
En wat ik hier merk is dat nu huntelaar zwart wordt gemaakt. Het is de functie van de coach om hiërarchie in elftal duidelijk te maken en te bewaken. Blijkbaar is dit niet gebeurd en dat is niet aan huntelaar of aan RvP of aan wie dan ook te wijten. Coach is eind verantwoordelijke en hij heeft gefaald.
Ik kan me heelngoed eerste wedstrijd herinneren en niks lukte. Elke bal sprong van voet van Robin. Had huntelaar het toen beter gedaan? Dat weet ik niet en dat zullen we nooit weten. Feit blijft wel dat hunter wel recht van spreken had. En mijn mening is dat hij betere afmaker is dan rvp...ik zeg nergens betere voetballer.

28 juni 2020 om 20:00

Nou, dat hebben we tijdens het toernooi in 2012 gezien. Nog los van het gedrag van van Persie. Wat er buiten de camera’s plaats heeft gevonden weet ik niet, dus moeten we maar geloven wat Sneijder nu naar voren brengt. Al is van Gaal al iemand die sommige verhalen van Sneijder bestrijdt, dus wie moet je dan geloven? Sneijder is nu bezig zijn boek te promoten. Dat mag hij van mij best doen, maar dat verkoopt natuurlijk niet zonder smeuïge verhalen. Nog even dat mislukte toernooi. Huntelaar had op dat moment zeker recht van spreken. En dat hoef je niet te verzwijgen. Of het verstandig is om dat ook op dat moment met de media te delen, is een ander verhaal. Maar van Marwijk kon geen team smeden van die selectie, iets wat hem later wel lukte. En van Persie werd later meer sociaal en van waarde voor Oranje. En om zo denigrerend over Huntelaar te oordelen, is niet in overeenstemming met de feiten. Zijn cijfers tijdens zijn carrière spreken voor zich. Een prima spits. Dus een beetje meer nuance is wel op zijn plaats.

28 juni 2020 om 21:50

Vergeet niet dat de meeste mensen Huntelaar wilde, omdat het Ajax supporters waren die liever een speler met een Ajax achtergrond zagen dan een Feyenoorder. Dit zal natuurlijk ontkent worden, maar dat was wat mij voornamelijk opviel dat ik voor een grote deel (niet allemaal natuurlijk) Ajax supporters dit hoorde roepen. Het zelfde discussie heb ik gezien over Janmaat en van Rhijn. Daar zou ook meer dan 60% voor van Rhijn hebben gekozen, maar dat waren ook voornamelijk Ajax supporters. En hetzelfde tijdens het WK tussen de Vrij en Veltman... de meesten Ajax supporters zien liever “hun” eigen jongens erin dus die stemming in waar jij het over hebt neem ik toch met een korreltje zout, omdat het niet bepaald objectief was. Ik vind het bijna beschamend om van Persie met Huntelaar te vergelijken. Huntelaar zou een voorbeeld moeten nemen aan Roy Makaay. Die werd ook topscorer in Duitsland, maar die wist heel goed dat hij achter Kluivert en van Nistelrooij plaats moest maken.

28 juni 2020 om 12:50

Inderdaad. Natuurlijk mag een wisselspeler ontevreden zijn - sterker nog, dat moet zelfs - maar daar moet je je wel overheen kunnen zetten en je in je rol schikken. Huntelaar had zich af moeten melden of Van Marwijk had hem thuis moeten laten. Aan zo'n knakker ga je alleen maar kapot.

28 juni 2020 om 15:20

Er had in ieder geval een heel duidelijk gesprek moeten plaatsvinden waarin men tot een oplossing kwam. Als dat al is gebeurd, is dat heel slecht uitgevoerd want het is de verantwoordelijkheid van de staf om alle koppen dezelfde kant op te krijgen. We hebben het niet eens over topspelers die liepen te muiten, dus dan kunnen we gerust concluderen dat er echt heel veel fouten zijn gemaakt. Je laat de sfeer toch niet verzieken door een paar bankklanten?

28 juni 2020 om 15:36

Of Kjh had thuis moeten blijven, of bvm had hem niet mee moeten nemen, of bvm had kJh gewoon moeten opstellen. Slechter dan nu kon het blijkbaar niet. Nou boeit het Nederlands elftal me niet zo, maar kan me nog wel herinneren dat het voor geen meter liep. Beetje kansloos om vdv en kJ dan als schuldige aan te wijzen die niet speelden. Aldus onrust stoker Sneijder

28 juni 2020 om 19:14

@hansje169 tja, en toen Dost bedankte voor Oranje vond heel Nederland hem een loser omdat die niet voor zijn kans wilde vechten

Goed dat dit naar buiten komt. Van Persie en Afellay worden altijd aangewezen als probleem van dat EK, maar het blijkt toch even anders liggen. Overigens had ik de laatste 10 jaar wel een stuk meer problemen verwacht. De Nederlandse topspelers waren eigenlijk allemaal stuk voor stuk mannetjes met hoge eigendunk en koppigheid.

28 juni 2020 om 13:03

Kun je me uitleggen waarom het goed is dat dit naar buiten komt?? Ik zie er namelijk totaal het nut niet van.

28 juni 2020 om 13:07

Dan weten mensen hoe het echt zit en kan er recht gedaan worden aan de rol van Van persie en Afellay. Deze twee waren kennelijk toch niet zo hinderlijk als onze grote vriend Klaas-Jan

28 juni 2020 om 13:46

Eerlijk gezegd denk ik dat Van Marwijk hier de grootste blaam treft. Hij was kennelijk niet meer in staat de hele groep te managen en iedereen erbij te betrekken. Als het in Hoenderloo al fout zat, had hij Huntelaar daar al weg moeten sturen.

28 juni 2020 om 13:54

Ik lees het toch anders, en beide heren Van Bommel en Van Persie maakten ook al problemen onder Van Basten. In 2008 gingen ze niet mee en speelden we velen malen beter als in 2008 en 2010

28 juni 2020 om 16:18

van Persie was er in zowel 2006 als 2008 gewoon bij onder van Basten en heeft op beide toernooien gescoord ?!

28 juni 2020 om 13:07

Ik vond Robben, Van Persie op latere leeftijd, Sneijder etc. anders totaal geen arrogante mannen. Altijd vriendelijk tegenover de pers en m.i. ook realistisch

28 juni 2020 om 13:21

Ik zeg ook niet arrogant. Maar het zijn wel allemaal jongens die nogal snel kunnen botsen met andere spelers.

28 juni 2020 om 13:43

Het was natuurlijk wel schrijnend hoe die twee zich op dat moment portretteerden. Die deden op dat moment alsof ze voor elkaar gemaakt waren op het veld, terwijl Afellay op dat moment nauwelijks nog wat had bewezen in Oranje. Maar goed, uit al die geruchten kreeg ik niet de indruk dat Van Persie en Afellay grote stoorzenders waren. Huntelaar leek wel een enorme schakel te zijn en dat blijkt dus te kloppen. Van Der Vaart dus schijnbaar ook, dat wist ik niet. Maar goed, ik moet sowieso wel zeggen dat Van Der Vaart altijd wel met heel veel zelfvertrouwen spreekt over Oranje en de zogenoemde "grote vier" die naar mijn mening nooit heeft bestaan. Van Der Vaart was absoluut een prima speler, maar z'n rol in Oranje is vergeleken met Sneijder, Van Persie en Robben tamelijk bescheiden. Het was ook niet zo dat Oranje er slechter op werd toen Van Der Vaart op de bank terechtkwam.

28 juni 2020 om 14:38

Achja, het was wel duidelijk dat Huntelaar de grootste stoorzender was, maar hier op vz destijds waren alle Ajacieden niet objectief en zeiden dat het Van Persie en Afellay waren.

28 juni 2020 om 15:23

Ik heb eerlijk gezegd nooit meegekregen dat Van Persie en Afellay als schuldigen werden gezien. De naam Huntelaar ging al jaren rond als de grote schuldige en nu schijnt dus ook Van Der Vaart niet makkelijk te zijn geweest. Achteraf gezien niet eens zo vreemd als je Van Der Vaart hoort praten over "de grote vier", terwijl zijn rol in Oranje eigenlijk altijd verwaarloosbaar is geweest. Oranje ging er niet slechter van spelen als hij op de bank zat. Van Der Vaart was zeker een goede speler, maar in Oranje gewoon net wat te veel van het goede.

28 juni 2020 om 16:19

De laatste jaren hebben we ook minder grote sterspelers, waardoor er minder hele grote ego's bij elkaar zitten. Van der Vaart was de man bij Tottenham, Huntelaar de man bij Schalke. Dat is anders dan wanneer je als Babel, De Room etc op de bank hebt.

Waar is Sneijder mee bezig joh? Is alleen maar met modder aan het gooien nu zijn carrière voorbij is. Waarom heeft hij dit niet gedaan tijdens zijn carrière? Dan was je pas een man geweest. Dit komt best als mosterd na de maaltijd over.

28 juni 2020 om 13:03

Mocht het je ontgaan zijn, hij heeft een boek geschreven (laten schrijven) over zijn carrière en de dingen die hij heeft meegemaakt. Beetje raar om tijdens je carrière een boek te laten schrijven over je carrière terwijl deze nog volop in gang is, vind je niet?

28 juni 2020 om 13:19

Dat kan best zijn maar had het dan kenbaar gemaakt toen het speelde (ook richting de media en buitenwacht). Dan had er misschien wat aan gedaan kunnen worden.

28 juni 2020 om 13:27

Maar de hele selectie (inclusief bondscoach) was erbij, wat moet ie dan precies kenbaar maken? De bondscoach is de enige die er wat aan kon doen en deed dit niet.

28 juni 2020 om 14:09

Isco, hij vertelt gewoon z’n verhaal.. en de reden waarom dat EK zo gênant verliep. Dat is niet modder gooien, dat is gewoon het verhaal vertellen.En ja de waarheid doet soms pijn!

28 juni 2020 om 14:41

Sneijder heeft een boek geschreven/laten schrijven en dat moet nu verkocht worden. Vandaar de eindeloze stroom artikelen.

Weet iemand wat de band van RVP was en is met Sneijder of andere internationals. Want RVP is elke keer onderwerp of bijzaak als het om Robben ofzo gaat. Was RVP een echte buitenbeentje.
Pfff weet niet VDV deze onthulling leuk vond want dat waren goeie vrienden dacht ik.

28 juni 2020 om 12:57

Sneijder en Van Persie lagen elkaar niet zo denk ik. je hebt natuurlijk de beruchte wissel waarin Van Persie aangaf aan Van Marwijk dat Sneijder gewisseld had moeten worden ipv hem en Sneijder leek hem in het veld soms ook te negeren in het aanspelen

28 juni 2020 om 13:18

Ja maar over de breedte ook andere internationals noemen in hun betogen RVP zelden. Terwijl in Engeland alleen Adebayor RVP niet mocht openlijk. RVP en Sneijder zouden gezien hun sociale achtergrond wel moeten mogen zou je denken. Rotjoch uit Ondiep en krallingen. Denk dat RVP qua voetenwerk de enige die gelijkwaardig was aan Sneijder samen VDV heb het dan echt over voetenwerk. Robben was totaal anders maar had ook goeie voeten.

28 juni 2020 om 13:35

ik zeg ook niet dat RvP een moeilijk persoon was hoor maar soms kunnen twee karakters gewoon met elkaar botsen. de spelers die jij hier allemaal noemt waren idd stuk voor stuk geweldige spelers die we nu eigenlijk missen in Oranje. we hebben zeker geen slecht elftal maar qua creativiteit laat het huidige Oranje wel te wensen over

28 juni 2020 om 13:36

In zijn boek gaat hij dieper in op zijn relatie met RVP na dat wisselincident. Van Marwijk had ze opgedragen het onderling op te lossen waarna Sneijder hem vroeg of hij dat gezegd had. Robin antwoordde van nee en Sneijder geloofde hem daarin om vervolgens de volgende woorden uit te spreken in het boek: we waren geen vrienden, ook geen vijanden. We respecteerden elkaar, that”s it. Op zich niets mis mee dus.

28 juni 2020 om 13:46

@khalid3073wx - Ik heb uit al die geruchten ook nooit kunnen concluderen dat Van Persie een groot aandeel had in de verrotte sfeer op het EK van 2012. Schijnbaar waren dat Huntelaar en Van Der Vaart.

28 juni 2020 om 15:08

Bedankt voor de informatie trouwens was nieuwsgierig

28 juni 2020 om 15:12

Dat boek krijgt door alle aandacht verkeerde sfeer want indruk die ik kreeg is glamour boek.

28 juni 2020 om 15:48

@caykurrizespor als dat zo is is daar zeker niks mis mee. al ben je wel vijanden van elkaar, zolang je in het veld maar gewoon denkt in het teambelang en snapt dat je samen je team aan de prijzen kan helpen

28 juni 2020 om 16:33

Khalid, zoals ik hieronder in mijn comment aangeef heb ik na het lezen van het boek sterk de indruk dat het boek voornamelijk bedoeld is om zijn ex Yo terug te winnen hetgeen zijn goed recht is natuurlijk.

28 juni 2020 om 16:39

Japie, sterk staaltje professionalisme van Sneijder natuurlijk imo. Iedereen en Sneijder zelf uiteraard ook weet hoe het werkelijk zat, die liplezer heeft niet zomaar wat geroepen. Als Robin zo mans genoeg was had hij dat ook in het gezicht van Sneijder moeten zeggen natuurlijk, buiten kijf dat ik ze allebei geweldige voetballers heb gevonden waar ik veel van genoten heb.

28 juni 2020 om 19:16

@caykurrizespor dat ben ik zeker met je eens maar dit zie je helaas vaker in het voetbal. gaat bv een trainer weg dan zie je allerlei spelers natrappen maar op het moment dat zo een coach er zit hoor je niemand en zo gaat het met medespelers ook vaak. dat zagen we laatst ook met dat boel van Chiellini waarin hij een hoop medespelers met de grond gelijk maakte. verder waren het idd twee fenomenale voetballers waar ik graag naar keek altijd

Ik snap het niet. Er wordt door sneijder en van bommel laatst gewezen naar de bankzitters, maar 2012 ging minder goed terwijl overgrots gedeelte van de eerste 11 onveranderd was sinds 2010. Dan is er toch iets gebeurd met die 11?

28 juni 2020 om 13:10

Die waren individueel allemaal niet in de vorm waarin ze in 2010 wel verkeerden. Op van Persie en Huntelaar na hadden ze bij hun clubs allemaal geen heel denderend seizoen.

28 juni 2020 om 14:15

Van der Vaart was geloof ik wel aardig in vorm voor het Ek

28 juni 2020 om 13:52

Als er tijdens zo'n EK wisselspelers gaan lopen muiten omdat ze het niet eens zijn met hun plaats op de bank, kan dat zo'n groepsproces enorm verpesten. Die hele voorbereiding op het EK verliep vreemd en direct in de eerste wedstrijd werd wel duidelijk dat er strubbelingen waren. Van een collectief was totaal geen sprake en je stond eigenlijk naar 11 individuen te kijken. Als de onderlinge verhoudingen veranderen en spelers verheven zichzelf boven het groepsproces, ontstaan er vaak kampen en dat lijkt bij Oranje in 2012 ook het geval te zijn geweest. Van Der Vaart die het niet kon accepteren dat z'n rol in Oranje verwaarloosbaar was geworden en Huntelaar die het niet kon accepteren dat de voorkeur van Van Marwijk uitging naar Van Persie.

28 juni 2020 om 14:44

Kijk de wedstrijd Nederland - Denemarken maar terug. Van Persie miste een paar kansen die hij er normaal makkelijk zou inschieten. Je zag duidelijk dat er wat aan de hand was en dat was dus al die interne commotie met die Huntelaar. Die gast had je nooit mee moeten nemen.

Wat een held is Sneijder toch. Altijd netjes tegen z'n oude clubs en natuurlijk zijn keiharde pegel.

Ik heb zelfs ook de voorkeur altijd voor KJH, heb niks met V persie ondanks z'n status. Dus begrijp ik het wel..

28 juni 2020 om 13:15

jij begrijpt dat Huntelaar zich als een veredelde puber opstelt omdat hij zijn zin niet krijgt?

28 juni 2020 om 13:17

Jij begrijpt dat Huntelaar gewoon all time topscores was geworden als hij de kans had gekregen, van Persie was in het Nederlands elftal gewoon niet zo goed als bij zijn clubs.

28 juni 2020 om 13:21

Dat heeft er echt helemaal niks mee te maken. Als Luc Castaignos de kans had gekregen vanaf zijn 17e was hij misschien ook wel all time topscorer geworden. Het gaat erom dat Van Marwijk een keuze maakt en je kan het er mee eens zijn of niet. Als je het er niet mee eens bent, ga je daarmee naar de trainer en luister je naar zijn uitleg en accepteer je dat, want hij is de baas. Je gaat niet als een puber rebelleren binnen een groep.

28 juni 2020 om 13:25

Huntelaar ging er vanuit dat hij zou spelen, speelde veel in de kwalificatie. Zelfs vlak voor het EK sprak hij erover in het programma '24 uur met'...

28 juni 2020 om 13:27

dat praat zijn gedrag niet goed. Hij was op dat moment al bijna 30. Omgaan met teleurstelling is ook een manier van opgroeien.

28 juni 2020 om 13:39

Denk dat het dieper zit. Ek 2008 speelde van Nistelrooy, die daarvoor niet in de kwalificatie speelde. Wk 2010 ook wisselspeler (was toen te begrijpen) en 2012 topscorer Duitsland, Europa League, dfb-pokal en EK kwalificatie. Dacht toen waarschijnlijk dat hij genoeg had laten zien voor een basisplaats.

28 juni 2020 om 13:56

@thijsvv - Een bondscoach gaat z'n tactiek niet ineens op een WK volledig aanpassen en zeker niet als het werkt. Hij had dus wel aan kunnen zien komen dat hij naar de bank verwezen werd. Bovendien vind ik het onacceptabel om jezelf boven het groepsproces te verheffen. Hoe goed je ook in vorm bent, maar dan ben je het Oranje-shirt niet waard. Je kunt je namelijk ook afvragen waarom geen enkele bondscoach in Huntelaar een eerste spits zag. Huntelaar is namelijk afhankelijk van de ploeg waarin hij speelt, want totdat hij de bal in de 16 krijgt, heb je niets aan Huntelaar. Het rendement van Van Persie was ook meer dan naar behoren en voegde ook veel toe aan het spel van Oranje.

28 juni 2020 om 14:03

Ja dat begrijp ik wel. Van persie speelde 7 maal ruk op het wk van 2010. Hij bleef maar staan. De jaren erna was Huntelaar belangrijker voor oranje, voor en tijdens ek speelde van persie weer ruk en bleef maar staan. Van Basten had het goed door dat van Bommel en van Persie de rotte appels waren.

28 juni 2020 om 14:09

@thijsvv In de oefenwedstrijden voor het EK was Huntelaar al geen basis speler meer. In de wedstrijden tegen Engeland, Bulgarije , Slowakijke en Noord Ierland begon hij vanaf de bank.en natuurlijk had hij zoals je terecht aangeeft een goed jaar achter de rug, maar bij Van Persie was dit een nog veel beter jaar. Dus wist Huntelaar precies wat zijn rol was. En dan is dit gedrag natuurlijk onacceptabel en was er eigenlijk maar een oplossing mogelijk en dat was Huntelaar niet meenemen of wegsturen. Overigens heeft Huntelaar dat EK wel 164 minuten in de spits gestaan he en helemaal niks laten zien.

28 juni 2020 om 14:17

@thiesarendde toespraak van Van Basten in De Kuip bij de laatste wedstrijd van Van Persie. Eigenlijk is het een beetje een trieste dag, omdat Robin stopt met voetballen", zei Van Basten. "hij houdt op ons elke week te verwennen. Spijtig, maar het gebeurt ons allemaal. We hebben allemaal van hem genoten van zijn mooie momenten."van basten was juist een groot fan van Van perise

28 juni 2020 om 15:27

@fcdc1 - Huntelaar heeft daarna ook nooit meer zo'n seizoen gespeeld. Er valt ook gewoon wat voor te zeggen, want Huntelaar is een pure afmaker. Hij is dus volledig afhankelijk van de ploeg waarin hij speelt en de kwaliteiten van anderen om z'n eigen kwaliteiten tentoon te kunnen stellen.

28 juni 2020 om 13:54

Slecht argument. Huntelaar had een hele grote rol in het verzieken van het groepsproces en dan mag je wat mij betreft verbannen worden. Als je je op dat podium boven het collectief gaat verheffen, ben je het shirt niet waard. Dat jij niets met Van Persie hebt hoort niets uit te maken als je gewoon objectief naar de situatie kan kijken.

28 juni 2020 om 14:42

Dan heb jij meer een voorkeur voor een simpele spits in plaats van een artiest die in alles beter in dan Huntelaar.

Die nieuwe generatie keek op naar Sneijder. Toen hij zijn laatste wedstrijd speelde. Durf ik de zweren dat het een goede sfeer was. Rond 2012 zat iedereen bij een “topclub” en dacht het wiel uit gevonden te hebben. En dat enkel omdat 2010 zo lekker ging. De hiërarchie was weg, kon je aan alles zien. Gio was al weg. Frank de boer als assistent. Heeft ook veel inbreng gehad. Stopte natuurlijk ivm Ajax. Hij leidde bijna alle trainingen. Met van Gaal kwam dat stukje pit weer terug.

wakker worden - dit ligt altijd op de loer in een team-sport ; nog nooit een team kampioen geworden waarbinnen ellende was. Hij verteld dus niks nieuws. Te veel ego’s sowieso binnen de (vooral) voetbalsport.

Heb het boek intussen gelezen en kan melden dat nu alle belangrijke anekdotes hier op VZ vermeld zijn. De rest van het boek zit vol met statistieken en wedstrijdverslagen. Beetje teleurgesteld in het boek. Iemand met zon carrière had hier rustig de tijd voor moeten nemen en ik heb ook sterk de indruk dat Sneijder met dit boek een charmeoffensief richting Yolanthe heeft willen opzetten want het staat vast dat hij Yo terug wil winnen. Ik gun het hem van harte by the way.

28 juni 2020 om 15:12

Toch zonde dat er zoveel berichten over zo'n boek komen, had dit boek wellicht gekocht net als die van Chiellini maar bijna alles wordt hier al gepost al voordat die te verkrijgen is

28 juni 2020 om 16:48

Tsja, VZ zal er wel voor betaald hebben denk ik want anders kun je niet zomaar het halve boek publiceren. En vergeet niet dat we het hier hebben over onze recordinternational die tevens een glamourkoppel vormt met die ene andere glamourdame waar zowat alle Nederlandse mannen een natte droom van krijgen 😄, getuige de aantal posts op ieder bericht van Sneijder.

28 juni 2020 om 16:53

Moet er wel bij vermelden dat onze Sneijder er eigenhandig voor gezorgd heeft dat de ruzie tussen Genee en Gijp/Derksen intussen naar de achtergrond is verdrongen hehe.

Er waren gewoon te veel dingen die niet lekker liepen. Het spel van 2010 waar ze tot lang op door dachten te teren was te voorspelbaar. Het bleef in 2012 (zoals tegen Denemarken) maar bij oneindig traag breien zonder echt gevaarlijk te worden. Daarnaast de discussie: Van Persie of Huntelaar en Van Bommel waar het beste vanaf was en er volgens velen alleen nog een basisplaats had vanwege zijn schoonvader. Soms moet het allemaal net goed vallen en dit keer was het allemaal gewoon even niet.

Ik ben altijd een fan van de voetballer Sneijder geweest maar als persoon heb ik toch mijn bedenkingen.
Het is duidelijk dat hij, met de trainer, van Persie en van Bommel één grote kliek vormden. Feit blijft dat van Persie zwaar uit vorm was en Huntelaar een kans had moeten krijgen maar ja de trainer moet ook een neutrale uitstralingen hebben en niet laten zien dat hij aan vriendjespolitiek doet

28 juni 2020 om 14:28

Maar sneijder en van persie waren juist geen vrienden he.

28 juni 2020 om 14:42

Sneijder en Van Persie waren geen vrienden, hij kon beter optrekken met Robben en Kuyt. Ook Robben en Van Persie lagen elkaar niet zo.

29 juni 2020 om 12:53

oh ok in ieder geval met MvB en de trainer. Een bondscoach moet hoe dan ook de beste spelers dir bij het team passen selecteren.

1976, 1980, 1990, 2012. Een duidelijk patroon van een slecht toernooi na een goed toernooi, met structureel ruzie in de tent.

28 juni 2020 om 15:31

Tja, spelers worden grote meneertjes, krijgen mooie transfers en dan gaat het ego een veel te grote rol spelen. Althans, dat is mijn amateurpsychologische verklaring. Overigens kunnen we ook wel concluderen dat Van Marwijk op dat moment hopeloos gefaald heeft, want buiten het maken van de tactiek is het bewaken van het groepsproces de belangrijkste taak van een bondscoach. Daarin hebben hij en z'n staf hopeloos gefaald destijds.

Hij heeft het over lekken naar de pers,hoe hypocriet is het dan om een boek te schrijven...

Uiteindelijk blijkt uit de situaties Van Persie/huntelaar en Sneijder/van der Vaart maar weer dat een luxeprobleem toch echt wel een probleem kan zijn.

Van Marwijk was niet eerlijk en heeft destijds een aantal onnavolgbare keuzes gemaakt. Huntelaar was de hele kwalificatiereeks de eerste spits en had als topscorer een zeer groot aandeel in de plaatsing van het toernooi. En plots staat Van Persie in de punt in de eerste wedstrijd, tegen Denemarken nog wel, een wedstrijd die in een zeperd uitmondt, en in de tweede wedstrijd hield VM eigenwijs aan die opstelling vast. In de WK-finale van 2010 werd Huntelaar ook al niet ingebracht ondanks het verloop (verlenging, kans op strafschoppen) en stand; iedere andere coach zou een fitte spits, een topspeler van dit kaliber, binnen de lijnen gebracht hebben. En je krijgt uit alle verhalen rond die toernooien inderdaad het beeld van een 'kliekje', van Van Marwijk, Van Bommel en Van Persie.

Haha, vind het wel mooi om te lezen dat Huntelaar en Van Bommel bijna met elkaar op de vuist gingen. Van Bommel is natuurlijk ook een schijtvent en Huntelaar een etterbak.

RVP was in het Nederlands elftal onder Bert van Marwijk onomstreden in de spits, hij speelde altijd. Terwijl hij niet veel aan het spel deelnam en ook niet veel scoorde. Dan heb je in een ambitieuze groep altijd wel een Huntelaar die een kans wil krijgen. Dat hoort erbij. En dat is aan de groep en de trainer om te managen. Dat Huntelaar tegenover Van Bommel stond zegt meer over Van Bommel.

Tja van Bommel. Die had zijn plekje lekker veiliggesteld met schoonvader Bert. Heb hem nooit onomstreden gevonden. Zelfs in 2010 niet.

Sluit me volledig hierbij aan, werd hij n keer terecht gewisseld, dan waren de rapen gaar, maar dat gold ook voor Sneijder hoor, en op dat moment niet goed spelen is wisselen...simpel! Wel is bekent dat RVP liever een tandem vormde met VdV als met Sneijder....,maar weet je als alles zo is wat dat bravour manneke zegt, dan ligt de oorzaak toch gewoon bij Bert van Marwijk, zoiets zou bij van Gaal niet gebeuren!maar ik zeg ook duidelijk Als, want alles wat Sneijder in zijn boek zegt zal ook niet kloppen, hij zal er soms best n draai aan geven, zo verteld hij dat de relatie al over was met Yo en Jan, dat kan maar dan klopt zijn vertelsel niet, hij zegt dat hij met haar al eerder een ontmoeting had gehad, dan in de parkeergarage, waar zij dan wel was beland met de auto van Jan Smit.....rara...dus dat verhaal klopt niet, zoals er wel meer “opgeklopt” zal zijn!het moet wel verkopen hé om zijn verdwenen miljoentjes aan te vullen, en om zijn broertje te kunnen onderhouden, want die waggelt er ook altijd achteraan, of bestaat zijn “kledinglijn” nog...nee Wesley, ga aan jezelf werken, dan kan het ooit privé nog ns wat worden, want t was niks, t is niks en ik denk dat t nooit iets wordt met je, daar ben je veel te eigenwijs, zelfingenomen en te opvliegerig voor,succes met je verdere leven....

28 juni 2020 om 17:12

Nou nou Jodel, iets meer respect voor onze recordinternational is op zijn plaats denk ik. Hij heeft ons en ons land veel gegeven en stond altijd in de schijnwerpers, wat had jij verwacht dan? Verplaats jezelf ‘s in zijn situatie, had jij het anders gedaan? Dacht het niet. Na jarenlang op eenzame hoogte te hebben gestaan vind ik dat hij zich nog redelijk staande heeft gehouden. Natuurlijk heeft hij fouten gemaakt, dat geeft hij ook toe in zijn boek, maar wie maakt ze niet? En over zijn persoonlijkheid: vergeet niet dat als hij deze karaktereigenschappen niet had gehad, hij nooit de absolute top had bereikt! Dacht je werkelijk dat hem alles is komen aanwaaien? Wat boeit het of je droomvrouw een relatie heeft of niet, Hij rook zijn kans en greep hem (haar 😄), so be it!

klopt mag haar (of hem) rustig grijpen, maar het ging om eerlijk iets opschrijven....ennn om dan nóg iets over onze "record-international" te zeggen; wees eerlijk daar is hij op 't laatst alleen maar aangekomen omdat ze het hem gunden.....hij heeft de laatste wedstrijden alleen dáárom nog wat minuten (mogen) maken, als we het daar dan echt over moeten hebben, dan dit ook maar!verders wens ik hem het allerbeste toe hoor, met veel geluk en wijsheid...hoop alleen dat er niet wéér of nóg een afscheidswedstrijd moet komen, dan kan hij er beter een tournee van maken...

Dit vind ik nu gezeur achteraf. Het ging helemaal mis dat toernooi. Dat komt de onderlinge sfeer nooit ten goede. Daarbij leed het elftal aan wat ik altijd noem 'vedettenpest'. Iedereen voelt zich belangrijker dan het team en dat vertaalt zich naar onderlinge rivaliteit en ruzies. Er zijn meerdere kapiteins op het schip, die ook niet voor elkaar willen werken. Van Marwijk bleek geen geweldige trainer, want na het vertrek van de Boer zakte de hele boel in elkaar. Spelers waren zeker van hun plaats in het elftal, maar presteerden onvoldoende waardoor de reserves nog ontevredener werden. Daarbij is het nu gemakkelijk naar Huntelaar te wijzen, maar van Persie leverde toch ook niet? In twee jaar verandert er veel in een elftal: spelers worden beter of soms slechter. Een goede coach zou zijn zwakste schakels jaarlijks moeten proberen te vervangen. Dat heeft van Marwijk nagelaten. Je kon dit van tevoren al zien aankomen, mede omdat de loting zwaar was.

Hunterlaar was in vorm en scoorde toen erg veel. Alleen paste hij als spits in het systeem dat de coach wilde spelen. Wasrschijnlijk wilde de coach een bepaald type voetbal spelen en had daar een bepaalde spits voor nodig. Als hij met Huntelaar zou gaan spelen , dan had hij waarschijnlijk meer moeten omgooien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren