Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Arsenal beleeft door blessure Leno en doelpunt in minuut 95 horrormiddag

Laatste update:

De hervatting van de Premier League verloopt voor Arsenal voorlopig niet zoals gehoopt. The Gunners gingen zaterdagmiddag met 2-1 onderuit op bezoek bij Brighton & Hove Albion, door een doelpunt van Neal Maupay in de laatste seconden van de wedstrijd. Tot overmaat van ramp viel ook doelman Bernd Leno in de eerste helft nog uit met een ogenschijnlijk zware blessure. Door de nederlaag tegen laagvlieger Brighton dreigt Arsenal verder op te raken in de strijd om Europees voetbal.

De hervatting van de Premier League verliep voor Arsenal afgelopen week tamelijk desastreus. Niet alleen werd er op bezoek bij Manchester City een kansloze 3-0 nederlaag geleden, maar tegelijkertijd vielen Granit Xhaka en Pablo Marí uit met blessures. Het was daardoor voor manager Mikel Arteta puzzelen voor het uitduel met Brighton & Hove Albion, aangezien David Luiz tegen Manchester City een rode kaart kreeg en derhalve ook niet inzetbaar was. Nicolas Pépé, Alexandre Lacazette, Dani Ceballos en Rob Holding kregen van Arteta een basisplaats ten opzichte van het midweekse duel in het Etihad Stadium.

Arsenal begon goed op bezoek in Brighton en zag Bukayo Saka de lat raken, terwijl een kopbal van Alexandre Lacazette gekeerd werd door doelman Matthew Ryan. Vijf minuten voor rust kregen the Gunners echter een forse tegenvaller te verwerken, toen doelman Leno na een duel met Maupay volledig verkeerd terechtkwam. De Duitse sluitpost kermde het uit van de pijn en moest zich na een lange behandeling op het veld laten vervangen door Emiliano Martínez. Toen Leno, terwijl hij op een brancard van het veld werd gedragen, Maupay tegenkwam, reageerde hij woedend richting de Franse aanvaller van Brighton & Hove Albion. De doelman van Arsenal verweet Maupay dat hij door hem verkeerd terechtkwam, terwijl de vermeende dader zich van geen kwaad bewust leek.

Het duurde na rust even voor het duel werd opengebroken. Met 68 minuten op de klok speelde Saka Pépé in op rand van het strafschopgebied. De aanvaller, afgelopen zomer voor tachtig miljoen euro overgenomen van Lille OSC, dribbelde naar binnen en plaatste de bal op fantastische wijze in de kruising. Heel lang kon Arsenal echter niet genieten van de voorsprong, want zeven minuten later werd de stand alweer gelijkgetrokken. Solly March ontving de bal terug na een korte corner en zag dat zijn voorzet na een scrimmage werd binnen getikt door Lewis Dunk.

Het leek erop dat er een gelijke stand op het scorebord zou blijven in het Amex Stadium, maar op het allerlaatste moment trok Brighton & Hove Albion de wedstrijd nog naar zich toe. Uitgerekend Maupay dook na een fraaie combinatie op in het strafschopgebied, waarna hij ruim twintig seconden na het verstrijken van de vier minuten blessuretijd de winnende treffer tegen de touwen schoot. Wolverhampton Wanderers en Sheffield United kunnen nu profiteren van de uitglijder van Arsenal, dat komende donderdag weer aantreedt tegen Southampton.

Terechte uitslag?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Alles wat verkeerd kon gaan, ging verkeerd vandaag. Atkinson die Brighton toelaat om Arsenal-spelers 90 minuten lang te schoppen. Er wordt drie minuten extra gegeven, maar Maupay scoort in de 95ste minuut. Hoe kan dat? (edit: blijkt dus een blessure te zijn geweest, had die niet gezien) Atkinson die weigert om Tierney te doen invallen. Atkinson die weigert Bissmoua te boeken. Leno out voor de rest van het seizoen voor een idiote actie van Maupay. Komt gewoon veel te laat. Arteta die de meest domme wissels ooit doet. Heeft iemand eigenlijk ooit gedacht van: Willock komt er in die gaat de splijtende pas geven. Of geeft iemand eigenlijk ooit Nketiah iets zien doen, behalve een bal binnentikken van 6 meter? Wat brengt die gast eigenlijk van meerwaarde? Iemand? Neen? Ik weet het ook niet. Kansen gehad, veel gemist. Dunk speelde geniaal. Lacazette de ene na de andere kans missen. Ceballos die constant het spel vertraagt en terug draait. En waarom zet je Tierney er in als het niet is om Kolasinac te wisselen terwijl je Martinelli en Ozil in de ploeg hebt, die weeral 90 minuten lang ongebruikt blijven? Arteta alstublief, zo ga je het niet lang redden. Conclusie: ongelukkige avond, slechte wissels, absurd slechte scheidsrechter, Brighton die in de tweede klasse hoort en Arsenal die niet eens in de top 10 behoort van de PL.

20 juni 2020 om 18:06

Arsenal heeft gewoon een zwakke selectie, met name de verdediging. Het is toch geen verassing dat ze in de middenmoot spelen, Auba alleen gaat het niet kunnen. Van Saka mag je het ook niet verwachten. Het wordt tijd voor een schoonmaak.

20 juni 2020 om 18:12

Inderdaad, alleen er gaat niks veranderen want Arsenal heeft zogenaamd steeds geen geld. Ze zullen B / C spelers blijven kopen. Arme Arteta.

20 juni 2020 om 18:12

Zelfs met onze middelmatige selectie mag ik toch verwachten dat we tegen Brighton winnen?

20 juni 2020 om 18:52

Eerlijk, ik verwacht niet dat we de rest van dit seizoen nog iets winnen. Of uberhaupt nog 11 selectiespelers overhouden als we op dit tempo doorgaan. Leno, Chambers, Sokratis, Cedric, Mari, Xhaka en Torreira zitten al in de ziekenboeg voor de komende twee weken. En dan moeten we nog thuis tegen Leicester en Liverpool en nog uit naar Spurs. Ik denk dat Bellerin niet veel bomen hoeft te gaan planten.

20 juni 2020 om 18:07

Ach hou toch op. Ik volg Arsenal ondertussen al heel lang, maar er zit echt geen sprankje voetbal in dit team. Al jaren niet. Aubameyang kan dit niet in z'n eentje. Het lijkt gewoon nergens op.

20 juni 2020 om 18:13

En wat heeft dat te maken met wat er in deze wedstrijd is gebeurd AfcaEric? Arsenals selectie is niet goed genoeg, geen tegenspraak daar. Maar wat heeft dat te maken met het feit dat Atkinson voor de zoveelste keer waardeloos floot? Brighton was non stop aan het schoppen, maar kreeg nergens een kaart voor. Een idiote actie van Maupey op Leno, onbestraft. Ga zo maar door. Een 1-1 was terecht geweest.

20 juni 2020 om 18:14

Proficiat dat je al zo lang naar Arsenal kijkt! Daarnaast zeg je niets, wat ik ook niet zeg.

20 juni 2020 om 18:32

Tsja, Lacazette had er ook afgemoeten. Ik denk dat je heel weinig recht hebt om naar de scheids te wijzen. Arsenal is gewoon echt ontzettend slecht

20 juni 2020 om 18:41

Als je als scheidsrechter alleen al twee ellebogen mist dan fluit je geen goede wedstrijd. En als iemand blijkbaar 18 overtredingen mag maken (bissouma) en geen geel krijgt ben je of je kaarten vergeten of gewoon slecht bezig. Oh, en ook nog om een onbegrijpelijke reden geen penalty aan Arsenal geven.

20 juni 2020 om 19:07

Hahahaha “wij hebben geen kwaliteit, maar hebben verloren door de scheids!”... Jezus, wat zijn sommige Arsenal supporters toch “speciale mensen”

20 juni 2020 om 20:26

Zelfde als die "speciale mensen" die altijd zeggen dat je niet op de scheids moet zeuren, maar dat zelf bij een verlies van hun eigen team ook gewoon doen. Uiteindelijk verliezen wij hier door een gebrek aan kwaliteit, maar het is niet alsof Atkinson niet Arsenal heeft benadeeld.. Uiteindelijk kon BHA met alle overtredingen wegkomen, wat dus wel degelijk van invloed is op de wedstrijd. Want ook die Bissmoa mocht vrolijk 10-12 overtredingen maken zonder überhaupt een kaart te ontvangen.

21 juni 2020 om 03:57

Youri, iedereen hier zegt dat Arsenal waardeloos speelde, er is geen enkele Arsenalfan die dat ontkent. Alleen heeft Atkinson het gepresteerd om nog slechter te fluiten dan Arsenal speelde vandaag. En dat is oprecht een prestatie.

20 juni 2020 om 18:07

Ik heb Willock nooit echt een speciale speler gevonden maar ja zal wel aan mij liggen want veel mensen zijn van hem overtuigd. Ook Nelson doet nooit iets fatsoenlijks als hij erin komt. Gooi dan gewoon Martinelli en Ozil of iets dergelijks erin.

20 juni 2020 om 18:19

Er heerst bij de supporters van Arsenal sowieso een vreemde cultuur van het eindeloos krediet geven aan jeugdspelers. Bij spelers als Willock/nketiah is het al vrij snel duidelijk dat het helemaal geen bijzondere spelers zijn.

20 juni 2020 om 18:22

Niet echt. Ik ken Nketiah en Willock al jaren. Heb nooit het gevoel gehad dat ze echt een grote bijdrage kunnen leveren bij Arsenal. Zeker Nketiah niet, Willock is occasioneel nog oke. Maar snap niet wanneer je een doelpunt nodig hebt, kiest voor Willock en Nketiah en niet voor Ozil en Martinelli. Daarnaast, onze fans hypen onze jeugdspelers, mjizelf inclusief, vaak onnodig op. Weet dus niet vanwaar jij dat haalt.

20 juni 2020 om 18:23

Vind je sniewaar? Ik vind dat juist heel erg mee vallen. Persoonlijk zie ik in die spelers ook geen speciale spelers. Wat is echter wel zie is dat ze niet minder presteren dan spelers als Lacazette, Ceballos en Luiz. En dan heb ik dus liever zo'n jeugdspeler die 80% minder salaris verdient en wel vecht voor de club, dan zo'n volgevreten vedette die kans na kans mist en 200k per week verdient..

20 juni 2020 om 18:26

Dat is een hele goede punt Jackieboy en daar sluit ik mij wel bij aan. Nog steeds wel ontzettend armoedig daar niet van.

20 juni 2020 om 18:39

We kunnen aftellen, over 10 dagen zijn we als het goed is van Luiz en Ceballos verlost. Tenzij Arsenal om een of andere onverklaarbare reden besluit te verlengen.

20 juni 2020 om 18:08

Even over die extratijd die werd bijgerekend vanwege kramp en de wissel van Brighton, daar zeurden de spelers nog over toen. Nu Brighton scoorde zeuren ze weer over diezelfde tijd 😂

20 juni 2020 om 18:19

Had die blessure door mijn frustraties niet gezien. Dan is het inderdaad correct.

20 juni 2020 om 18:09

Jij hebt die tekst snel geschreven zeg, woede doet andere dingen met mensen. Maar goed Arteta nu al weg? Hij zit er nog niet zolang geef die man tenminste nog tot het eind van het seizoen. Of als het kan tot januari want die man speelt met de selectie van Emery en heeft zijn stempel (nog) niet op de selectie gedrukt. Schandalige vertoning wel, voor jullie dan ik heb genoten, en het ziet er naar uit dat niet alleen Auba weggaat deze zomer...

20 juni 2020 om 18:10

Ik hoop dat er een aantal spelers weggaan. David Luiz, Ceballos, Lacazette om mee te beginnen. Wat een drama zijn die drie.

20 juni 2020 om 18:17

Arteta moet bij lange na niet weg. Ik blijf nog volledig achter de trainer. Maar moet toch gezegd worden wanneer hij iets slechts doet. Je kan kritisch zijn over je trainer zonder hem buiten te willen.

20 juni 2020 om 18:10

Ik begin medelijden met onszelf te krijgen als Arsenal supporters, dat is het ergste wat je kan overkomen. Leno als de beste speler samen met Auba op zo'n manier verliezen is ongekend natuurlijk maar de rest van de spelers kunnen wat mij betreft vervangen worden net als dit incapabele bestuur plus incapabele trainer. Echt lachwekkend dat iemand als Ancelotti bij Everton zit ipv Arsenal bijvoorbeeld, geen woorden voor.

20 juni 2020 om 18:12

Inderdaad die scheidsrechter kon best vaker een gele kaart geven zeg. Sommige overtredingen waren gewoon overduidelijk geel! Vooral vaak als Arsenal er gevaarlijk uit leek te komen werd er gefloten maar geen geel gegeven..

Wat een wedstrijd. Je zag het ook echt aankomen op het eind want er werd maar niet afgefloten.

Welkom bij de Arsenalbingo. Vandaag staan op de kaart een knullige tegengoal, een onnodige blessure bij een belangrijke speler, een afgekeurde goal, een waardeloze scheidsrechter en een late tegengoal van iemand die al in de eerste helft eraf gemoeten had. Het enige wat nog miste was een rode kaart. Arsenal was weer eens drama, Brighton was vooral aan het schoppen en ik heb nog steeds geen idee wat Atkinson aan het doen was. Een gelijkspel was denk ik de terechte uitslag geweest. Ik begrijp Arteta totaal niet. Wat heeft Martinelli hem misdaan? En waarom zet je Tierney erbij als je moet scoren? Waarom breng je niet Ozil in in plaats van Wilock? En waarom is Atkinson nog steeds niet met pensioen? Die vent fluit al jaren dramatisch.

20 juni 2020 om 18:11

Is dit nou echt zo een duidelijke rode kaart? Ik vind het verschrikkelijk wat er met Leno is gebeurd, maar het lijkt alsof de uitkomst de rode kaart bepaald. Vind het vrij gevaarlijk en onhandig van Maupay om hem zo op te vangen, heb echter nog nooit rood gezien voor zoiets. Geel leek me op z'n plaats.

20 juni 2020 om 18:16

IMO wel ja. Maupay springt pas als Leno de bal al heeft, met als enige mogelijke doel om de speler te raken. Ik weet niet wat je anders kan geven.

20 juni 2020 om 18:18

Beetje een twijfelgeval AjaxCunian. Het is wel totaal onnodig doorgaan op een speler. Geel had ook gekund inderdaad. Maar, hij kreeg niks hè.. En gezien de hoeveelheid overtredingen die hij, maar heel BHA, erna ook nog heeft gemaakt had hij grote kans gemaakt op rood. Daarnaast had die andere speler ook al 7-10 geel waardige overtredingen gemaakt en 0 kaarten gekregen. Overall dus een zwaar ondermaatse wedstrijd gefloten van Atkinson, maar dat is al jaren zoo...

20 juni 2020 om 18:23

Ik weet niet of hij super reactievermogen heeft, maar hij loopt al aan om te springen denk ik. Toen hij sprong was Leno net gesprongen en had hij net de bal in de hand, hij legt uit (misschien wel goedkoop) dat hij sprong omdat je het nooit weet in zo'n duel, de keeper kan de bal nog loslaten o.i.d. Ik vond hem echter iets te laat en geel, vond er geen duidelijke intentie te zien om te blesseren maar kan jouw verklaring ook geloven.

20 juni 2020 om 18:26

Alsnog is het volgens mij niet echt toegestaan om mensen die in de lucht zijn nog een beuk te geven. Zelfs in rugby staat daar een serieuze straf op.

20 juni 2020 om 18:31

Ben ik met je eens, in voetbal zie ik daar echter altijd vrijwel maximaal geel voor tenzij er een elleboog/knietje bij betrokken is. Moeten we het met meer ernst nemen omdat het om een keeper gaat?

20 juni 2020 om 18:33

Ik denk vooral dat we meer ernst moeten nemen met zulke instanties. Er zijn al te veel serieuze blessures ontstaan door mensen die er lomp inspringen. Ik dacht dat we van de houthakkers van Stoke verlost waren, komt Brighton weer langs. Dit voelt gewoon weer aan als die blessure van Diaby, in de blessuretijd van een wedstrijd waarin alles al lang beslist was.

20 juni 2020 om 18:50

Misschien wordt het inderdaad tijd om dit soort overtredingen anders aan te pakken. Met de huidige regels is dit nooit rood. Toch vind ik dit hele enge, onsportieve overtredingen, die er voor zorgen dat een speler ernstig geblesseerd kan raken. Maupay kan onmogelijk nog bij de bal komen. Het gebeurt niet alleen bij keepers trouwens. Je kaart terecht aan dat dit bij rugby al serieuzer wordt bestraft.

20 juni 2020 om 18:55

Bij rugby is dit volgens mij trouwens geel, geen rood. Tenzij je over het horizontale heen gaat tijdens de tackle. Maar dat is iets wat in voetbal zo goed als onmogelijk is. Waar ik ook benieuwd naar ben, is het in voetbal toegestaan om mensen op te tillen zoals ze bij rugby doen in een lineout? Want daar heb ik nog geen duidelijk antwoord op gevonden.

20 juni 2020 om 21:47

Nee, mensen optillen mag ook niet. Het staat niet letterlijk in de regels maar het is redelijk vergelijken met leunen op je teamgenoot om hoger te springen bijvoorbeeld, dat is ook niet toegestaan.

20 juni 2020 om 18:11

Hoe ga jij hier mee om, stravven? Er komt geen einde aan ...

20 juni 2020 om 18:19

Eerlijk, ik begin er op het gemakje steeds minder om te geven. Winnen doen we toch niet, en iedere keer als iemand het een beetje fatsoenlijk doet wordt hij weer de lappenmand ingeschopt. We dachten dat het in het laatse jaar onder Wenger slecht was. En ieder jaar zakken we dieper. We zijn gewoon geen topclub meer, en ik denk dat we dit jaar dichter tegen degradatie dan tegen CL aan gaan zitten aan het einde van het seizoen.

20 juni 2020 om 18:20

Hoe gaat de club hier mee om, daar moet toch ook een reactie uit komen nu? Ongelooflijk.

20 juni 2020 om 18:29

Ben er ook helemaal klaar mee eigenlijk. Ben even boos, maar dat is het. De selectie is gewoon kwaliteitsarm. Leno en Auba zijn top, Saka en Martinelli toptalenten en dat is het. Jongens als Pepe, Tierney en Bellerin kun je mee vooruit, maar hebben niet veel toegevoegde waarde momenteel. Verder is het pure middelmaat.

20 juni 2020 om 18:47

Arsenal moet gewoon minstens drie topper halen. Een verdediger van het niveau Upamecano, een middenvelder als Partey en een aanvallende middenvelder als Grealish. Saka en Auba moet je laten bijtekenen en het middelmaat moet je gewoon wegsturen. Anders wordt het verschil met de echte top 6 (dus zonder Arsenal maar met Leicester) gewoon groter en groter. Ik weet nog toen we werden uitgelachen dat '4' onze favoriete nummer was. Dan werden we de minste ploeg uit de top 6. En nu halen we net nog maar de top 10. Het bestuur moet ingrijpen.

20 juni 2020 om 19:00

Hopen dat Bournemouth degradeert, en dan gelijk Ake en Brooks ophalen. En kijken wat er op te halen is bij Norwich, wat wel vrij zeker lijkt te gaan degraderen. En ik zou dan liever Roca ophalen bij Espanyol dan Partey als ik eerlijk ben. We hadden eigenlijk gewoon afgelopen zomer Bennacer terug moeten halen.als je ziet welke spelers we de laatste jaren hebben laten gaan dan wordt je daar gewoon droevig van. Eze van QPR komt bij ons uit de jeugd, Gnabry is voor een prikje vertrokken, net zoals Malen, Bennacer, Reine-Adelaide, en ook spelers als Ramsey en Cazorla zou ik achteraf gezien gehouden hebben. Maar achteraf is dat allemaal makkelijk.

20 juni 2020 om 19:08

Bennacer hadden we zeker moeten halen. Dat was echt dom. Maar waarom geen fan van Partey? Absolute klasse speler op zijn positie. Die Roca heb ik zelf nooit zien spelen, maar wat ik ervan hoorde was niet zo positief. Maar ken die jongen dus niet zo goed.

20 juni 2020 om 19:57

Sangare en Silusu? Werden genoemd door een La Liga kenner in een ander topic. Is iemand die er wel verstand van heeft. Gaf drie namen van spelers tussen de 21 en 24, twee cv's dacht ik en 1 cvm. Fysiek sterke jongens die het enorm goed doen dit seizoen. Samennhaal je ze voor 50 miljoen binnen. Niet eens een gok, want je verkoopt ze voor meer als het niet werkt. Is er 1 vd 3 top, is het al prima.

20 juni 2020 om 20:15

Salisu bedoel je waarschijnlijk. Heel groot talent, ook Atletico had interesse. Is wel eens gelinkt geweest met ons, maar er werd toen door meerde mensen gezegd dat hij die stap naar Arsenal niet onmiddellijk kon maken. Maar naast iemand als Upamecano, dus niet per se Upamecano zelf, mag hij er zeker ook bij. Zou niet meer dan 15 miljoen moeten kosten. Je hebt dan Malang Sarr van Nice ook nog, ook een leuk talentje. Zijn contract verloopt in de zomer. Doe alle verdedigers, behalve Mavropanos, weg. Laat twee van deze vier spelers je verdedigende duo vormen: Sarr, Salisu, Upa en Saliba. Dan heb je voor (15 0 40 miljoen) 55 miljoen een heel nieuwe verdediging. Kan je misschien ook nog wat geld krijgen voor Sokratis, Holding en co. Klinkt als fifa-taferelen, maar er moet nu eens veranderingen komen.

20 juni 2020 om 21:21

Is dat die jongen van Vallodid? Verder die Sangare en nog een (sorry erg onduidelijk, ga ff uitzoeken om wie het ging) is ideaal. 50 miljoen voor 3 man, nul risico dus.

20 juni 2020 om 18:13

Als Maupay rood had moeten hebben had Laca ook rood moeten hebben.

20 juni 2020 om 18:16

Misschien. Maar bij Laca was nog duidelijk te zien dat hij eerst de bal speelt voordat hij de man raakt. Maupay springt pas als Leno de bal al klemvast heeft, en gaat dan appeleren voor hands.

20 juni 2020 om 18:42

Laca was een half uur te laat en wat deed Leno daar überhaupt. Je wist van te voren dat de clash er zou gaan komen.

20 juni 2020 om 19:30

Leno was daar om de bal te vangen, wat hem ook lukte totdat hij onnodig werd geduwd. Dat je van tevoren weet dat zo'n clash gaat komen betekent niet dat je pas hoeft te springen als de keeper de bal al heeft

20 juni 2020 om 18:30

Dit was toch geen rode kaart? Hij is te laat, maar het is geen gemene overtreding, dus een gele kaart. Dat Leno vervolgens erg akelig terechtkomt, is eerder een ongelukkige samenloop van omstandigheden dan dat dat volledig toe te schrijven is aan Maupay. Zo'n situatie komt veel vaker voor waarin spelers te laat tegen de keeper aanspringen maar er geen blessure uit voortkomt... Voor de rest heeft Arsenal het gewoon aan zichzelf te wijten, op voorsprong komen en t dan nog uit handen geven, waardeloos gespeeld, domme tegengoals, slechte wissels... Arsenal heeft een flinke makeover nodig

20 juni 2020 om 18:34

Het is juist een gemene overtreding. Hij kon nooit de bal hebben zonder een overtreding te maken. En verder ben ik het met je eens, Arsenal was weer eens dramatisch. Dat is tegenwoordig meer de norm dan de uitzondering helaas.

21 juni 2020 om 15:07

Het is denk ik ook een kwestie van naar hoe je een overtreding kijkt. Kijk je puur naar de overtreding en de intentie: hij had geen intentie om Leno te blessuren, en hij springt tegen hem op, wat gewoon niet echt een gemene overtreding is. Als je de gevolgen in acht neemt (wat imo niet hoeft te gebeuren in het voetbal omdat een blessure in zo'n situatie vaak ook ongelukkig is), dan zou je wel kunnen spreken dat het een schandalige actie was, maar nogmaals dat is niet de manier waarop ik ernaar kijk

20 juni 2020 om 20:45

Dat is zeker geen rode kaart. Geel had het echter wel moeten zijn.

21 juni 2020 om 01:05

In een duel wel Hoogindeconcen, maar hier was het toch overduidelijk dat Leno de bal zou hebben. Maupey had 0,0 kans op de bal, maar springt toch als Leno al in de lucht is. Dat is ten alle tijden een overtreding, dus wat zou hij daarmee bereiken? Niets. Noodzaak was er 0,0 en daarom zou ik geel nog terecht vinden. Uiteindelijk is de blessure erg ongelukkig ja, maar Maupey neemt wel bewust het risico om Leno te blesseren door hem mid air te beuken.

21 juni 2020 om 03:59

Lees de reactie alsjeblieft. Niemand hier ontkent dat Arsenal vandaag gewoon enorm slecht speelde.

Leno kwijt en zo verliezen. Veel slechter gaat t niet meer worden. We zijn definitief t milan van Engeland. Kroenke pomp aub eindelijk eens geld in de club anders komt het nooit meer goed

20 juni 2020 om 18:09

Hahahahaha, Kroenke steekt alleen geld in the Rams, en zelfs daar doet hij weinig, de stad betaalt daar het stadion, niet de clubs.

20 juni 2020 om 18:16

Tis dit of de club verkopen. Of we zijn binnen een aantal jaar als leeds of iets dergelijks

20 juni 2020 om 18:25

De club verkopen gaat hij niet doen, zijn divident vind hij belangrijker. Usmanov had het anders met alle liefde gedaan.

20 juni 2020 om 19:27

Dat weet ik, maar tis wel t enige wat ons kan redden. In de 25jaar dat ik supporter ben heb ik me nog niet zo klote gevoeld als nu

Arsenal was weer dramatisch, maar ik snap niet hoe Bissouma zonder een kaart de wedstrijd heeft kunnen uitspelen. De overtreding op Leno is ook zeker geel, maar meneer Atkinson geeft net geen vrije trap voor Brighton daar.

20 juni 2020 om 18:20

Vergeet ook niet de (bewuste) slaande beweging de eerste helft. Dacht dat dit normaal gesproken altijd rood is. Ik kon leven met geel, maar het blijft gewoon helemaal onbestraft. Dat hij vervolgens nog minimaal 10 overtredingen kan maken zonder een gele kaart te krijgen, is voor mij een wonder. Arsenal lijkt toch wel heel vaak de scheids tegen te hebben. Er was ook een overtreding gezien van Nketiah, wat er voor zorgde dat Kolasinac geen penalty kreeg. Hier was werkelijk niks aan de hand. Het zijn ogenschijnlijk lichte beslissingen in het nadeel van Arsenal, die bij elkaar een groot gevolg hebben.

20 juni 2020 om 18:27

Puur off topic en uiteindelijk hebben we er geen zak aan, maar dit is zelfs uitgezocht door een bureau hè. Dit seizoen is Arsenal verreweg het meest benadeeld door de scheids van alle ploegen, als ik het mij goed herinner. Als alle beslissingen correct waren genomen, dan had Arsenal volgens mij 9 punten extra gehad. Dat is gewoon ronduit schandalig in mijn optiek. En daar zaten ook gewoon foute VAR beslissingen tussen...

20 juni 2020 om 18:36

Ik meen me ook zoiets te hebben gelezen ja. Ik vraag me dan ook af of daar de "kleinere" arbitrale fouten bij zitten, zoals de meerder fouten die ik vandaag heb gezien. Krijgt een Biffouma in de eerste helft gewoon een terechte gele kaart, zoals eigenlijk ook Maupay, voetballen ze een hele andere wedstrijd. De andere fout om Nketiah terug te fluiten kost je waarschijnlijk gewoon minimaal een punt. Neemt verder niet weg dat het een zeer matige wedstrijd was van Arsenal kant en dat je hier gewoon met 0-3 hoort te winnen

20 juni 2020 om 19:16

Wil iets toevoegen. Die Biffouma maakte vandaag 6 fouten zonder een gele kaart te krijgen. Dat is het tweede hoogste aantal zonder het krijgen van een gele kaart in 19/20. De voetballer met het record is Jordan Ayew. Ook tegen Arsenal...

Wat Maupay doet was niet netjes, maar de reactie van Guendozi is weeral veelzeggend. Die jongen moet altijd zo agressief uit de hoek komen en de grote jongen proberen uit te hangen, ook nu weer belachelijk wat hij doet na Maupay zijn goal.

20 juni 2020 om 18:11

Die Guendouzi neem ik al lang niet meer serieus, dat hij ooit voor Arsenal heeft kunnen uitkomen is een godswonder en schande tegelijk. Weg ermee en gauw ook.

Zijn jullie nog altijd blij met Arteta? Ik heb er steeds minder vertrouwen in, als we niet uitkijken voetbal je zo in Championship.

20 juni 2020 om 18:12

Snap niet waarom Arsenal fans zo blij met hem zijn, hij moet natuurlijk even de kans krijgen maar rare selectiebeleid en het spel is niet bijzonder. Heeft ook niet echt een langere periode van goede vorm getoond of iets.

20 juni 2020 om 18:15

Eerlijk, hij heeft ook niet heel veel keuze, vooral jeugdspelers. Ik zou persoonlijk altijd starten met Martinelli, maar blijkbaar heeft hij iets misdaan bij Arteta ofzo. Ik kan me geen andere reden bedenken waarom hij niet speelt.de enige lichtpuntjes dit seizoen zijn de doorbraak van Martinelli en Saka. Verder is het gewoon waardeloos.

20 juni 2020 om 18:18

Nou ja, Auba en Leno verdienen dat ook. Ik denk oprecht dat je met Martinella/Auba/Pepe het meest gevaarlijk bent. Lacazette vind ik het gewoon echt niet, om maar niet te beginnen over Nketiah/Nelson/Wilson. De blessures kan Arteta verder niets aan doen. Ole reken ik het ook aan dat hij James opstelt boven Greenwood, je kan het gewoon niet verkopen.

20 juni 2020 om 18:21

Auba en Leno zijn al gearriveerde spelers, je gaat er bij zulke spelers vanuit dat ze er staan. Of in ieder geval bij andere clubs dan Arsenal. Dat is waarom ik ze niet benoem.met het huidige materiaal zou ik denk ik met Leno, Bellerin, Chambers, Sokratis, Tierney, Torreira, Xhaka, Martinelli, Saka, Pepe en Aubameyang spelen. Alleen mis je van die lijst momenteel dus al 5 spelers met een blessure.

20 juni 2020 om 18:33

Denk niet dat iemand had verwacht dat Leno het zó goed zou doen, denk een top 3 keeper dit seizoen in Engeland. Auba ook geweldig gedaan in een slecht draaiend team maar verder wel met je eens. Ook wanneer goede spelers goed presteren is dat fijn.

20 juni 2020 om 18:35

Ja, maar je kent de regel: Als een speler van Arsenal het goed doet moet hij door een stomme overtreding zwaar geblesseerd raken, om nooit meer op zijn oude niveau terug te komen. Zie Ramsey, Eduardo, Diaby, etc.

20 juni 2020 om 18:41

Jullie hebben daar inderdaad pijnlijk veel ervaring mee, kan dat zeker goed begrijpen.

20 juni 2020 om 18:47

Ook jullie wel een beetje, ik kan me de opvolger van Keane nog herinneren, Alan Smith. Dat was ook echt een hele lelijke blessure, al was dat gewoon botte pech. Maar alsnog wel een van de grotere talenten die het door blessures niet gehaald heeft.

20 juni 2020 om 18:20

Niet blij, maar Rome is niet gebouwd in een dag, dus dit soort wedstrijden zijn ingecalculeerd.Btw, heb een ban van twee weken omdat voetbalzone kijkwijzer speelt.

20 juni 2020 om 18:28

Nu Rome deed er toch best lang over. Pas vanaf 630 voor Christus kon er over echte stadsontwikkeling gesproken worden. Dat is in het beste geval dus een evolutie van 123 jaar (als we de Romeinse stichtingsdatum van Rome mogen geloven) en in het slechtste geval ongeveer 400 jaar. Laten we hopen voor Arsenal dat het wat sneller in orde komt dan dat 😉.

20 juni 2020 om 18:38

Arteta moet eerlijk de kans krijgen. Voor de Corona stop was het echt zo heel slecht nog niet. Daarnaast is de selectie enorm matig en kan ik Arteta vrij weinig kwalijk nemen, op zijn wisselbeleid na. De selectie moet gewoon voorzien worden van een kwaliteits injectie in vorm van 2 middenvelders en 1 cv. Wanneer Arteta over de juiste middelen beschikt en ook tijd heeft gekregen kunnen we pas echt oordelen. Ik denk dat er heel weinig managers zouden zijn die het veel beter zouden doen dan Arteta met zo'n dramatisch team.

21 juni 2020 om 07:24

True... Arteta the next big Thing? Nou... nee. ( zoals ik bij zijn aanstelling al zei)

21 juni 2020 om 13:24

Arsenal heeft veelste lang aan Wenger vastgehouden met als gevolg dat het een rommeltje van jawelste is. Vervolgens zakken we nog verder weg na het aanstellen van Emery. Tuurlijk is het onacceptabel dat Arsenal door Olympiakos wordt uitgeschakeld, maar dat valt te spelers net zo erg aan te rekenen als Arteta.de rotzooi van wenger en emery opruimen gaat simpelweg tijd kosten. De selectie is enorm matig en als dit zo doorgaat verwacht dat het alleen nog maar harder achteruit gaat. Ik heb nooit beweerd dat Arteta de man is voor Arsenal, maar hij verdient wel een eerlijke kans. Zoals ik al eerder zei: ik denk dat heel weinig managers het beter zouden doen met zo'n dramatisch team.

20 juni 2020 om 18:39

Er zijn weinig redenen om blij te zijn, denk ik. Staan in de middenmoot, spel zit er niet uit en in EL uitgeschakeld door (met alle respect) Olympiakos. Geen verbetering tov Emery

20 juni 2020 om 19:02

Eerlijk, Arteta heeft nog niet heel veel tijd gehad om zijn stempel op de selectie te drukken. Maar blijkbaar heeft Emery dat ook niet echt gehad, Emery wou Zaha halen, maar blijkbaar kwam Pepe.

20 juni 2020 om 19:26

Op de selectie niet, maar ik zie sws in niks de stempel van Arteta. Als je kijkt naar Everton en Watford is er duidelijk verschil sinds de trainers wissel. Arteta zou zogenaamd uit de school van Guardiola komen en zo willen spelen, maar er zit totaal geen idee achter het spel dat Arenal speelt onder hem. Was ook al zo onder Emery

20 juni 2020 om 19:35

Daar ben ik het niet mee eens. Bij Arteta zit er toch wel een duidelijker idee achter ook al komt dat nog niet elke wedstrijd naar voren door het matige team. Emery veranderde constant het team en de tactiek. Totaal niet te vergelijken dus.

21 juni 2020 om 04:00

Arteta komt meer uit de school van Wenger dan van Guardiola. En in het begin was er duidelijk vooruitgang te zien, maar dat lijkt nu ook minder geworden te zijn.

Kunnen we die Guendouzi niet gewoon verbannen uit 't voetbal? Wat een smerige en sneaky speler is dat, en niet alleen vandaag maar elke keer weer. Daarnaast begin ik wel veel medelijden te krijgen met Arteta die heeft niks qua team en zal dit ook niet gaan krijgen.

20 juni 2020 om 18:13

Als Maupay en Bissouma dan ook gelijk verbannen worden kan ik daar best mee leven.

20 juni 2020 om 18:40

Ik vind hard iest anders dan smerig en sneaky even je vuist uitsteken als iemand langsloopt of iemand bij z'n nek pakken.

20 juni 2020 om 18:44

Ik vind tegen een keeper aanspringen die in de lucht is terwijl je zelf nooit zonder een overtreding te maken bij de bal kan ook nogal heel erg smerig.

20 juni 2020 om 18:17

Zo hebben meer van zulke spelers nodig juist, kijk even de Arsenal team van 10-20 jaar terug. Allemaal smeerlappen wanneer het nodig is. Nu hebben we alleen maar ideale schoonzonen, die Bissouma maakt 30 overtredingen en geen speler zegt er wat van. Door die Maupay raakt je teamgenoot geblesseerd niemand die hem ff aanpakt of er wat van zegt, ongelooflijk, allemaal slappelingen!

20 juni 2020 om 18:22

Leno is eigenlijk de enige. Vroeger was Kolasinac ook een heethoofd, maar dat is hij blijkbaar ook kwijt. En ook Torreira is wel een speler met wat pit, maar die zit in de lappenmand.

20 juni 2020 om 19:11

Ja, maar die combineerden dat met voetballende kwaliteiten. Dit straalt niks uit. Je constant laten afbluffen en dan achteraf de grote jongen uithangen.

Het blijft toch allemaal zeer moeizaam voor Arsenal. Een compleet verloren seizoen en Europees voetbal gaat nog heel lastig worden. Arteta zal echt flink moeten gaan verbouwen en overbodige spelers lozen. Ben benieuwd wat hij daarna kan besteden aan nieuwe spelers.

20 juni 2020 om 20:43

Ik vind dat een trainer de tijd moet krijgen om aan iets te bouwen. Het materiaal is slecht. Een Emery en Ljungberg wisten er ook niks uit te halen. Dan kun je wel nog een trainer wegsturen en als die na 6 maanden ook niks weet te verbeteren, moet hij dan ook weg? Ze hebben in december gekozen voor Arteta(zou niet mijn keuze geweest zijn overigens). Dan moet ie ook de kans krijgen voor een langere periode. Zijn gebrek aan ervaring was schijnbaar geen probleem en je weet op voorhand dat een beginnende coach beginnersfouten maakt. Grootste probleem op dit moment is de spelersgroep.

21 juni 2020 om 01:12

Jouw eerste statement is al niet waar, want Emery was helemaal dramatisch. En helaas, welke toptrainer komt er nog naar ons? Allemaal leuk zo die statements van jou, maar het gaat gewoon niet gebeuren. Het zegt genoeg dat de club voor Arteta ging, want de kans is gewoon erg groot dat hij de enige was die wou komen...

Arsenal is zeker met deze selectie geen top 4 waardige ploeg. Mocht men bij Arsenal graag CL voetbal willen spelen dan zal er echt goed ingekocht moeten worden. Zolang je spelers als Goundouzi en David Luiz in je selectie hebt dan ga je geen CL voetbal spelen. En zo zijn er wel wat meer spelers die gewoon niveau tekort komen. Dat je dan uit armoede Holding opstelt dan maakt het helemaal lachwekkend.en waarom Arteta zo word gezien als goede coach heb ik ook nog nooit begrepen. Arsenal is ver weg gezakt en dat is jammer vind ik.

Atkinson is een schande voor de Premier League. Yves Bissouma heeft minimaal 8-15 overtredingen gemaakt, en heeft niet eens 1x geel gekregen. Erna mocht Tierney ook niet invallen, en de duw op Leno had minstens geel moeten zijn. Verder was het kut voetballen met al die houthakkers slagers van Brighton. Arsenal was op aantal corners na verruit met gemak de boven liggende partij. Dat we hier zelfs verliezen is echt ongelooflijk. Enige wat we iets minder goed deden is terug zakken na de wonderschone 0-1 van Pepe. Het leven van een Arsenal fan kan behoorlijk taai zijn.

Ik besef me trouwens 1 ding. Leno was gewisseld vanwege zijn blessure. Vlak voor het einde wisselde Arsenal nog 3 keer. Heb je in de Premier League tegenwoordig 4 wissels, of heb ik iets anders gemist?

20 juni 2020 om 18:18

Door de covid-19 mag elke team 5x wisselen.

20 juni 2020 om 18:19

Je hebt 3 in-game momenten om te wisselen, en in de rust mag je ook wisselen om maar even toe te voegen.

20 juni 2020 om 18:21

Die in-game momenten zijn niet vastgesteld qua tijd toch? Want dat zou ik dan weer compleet debiel vinden.

20 juni 2020 om 18:24

Nee, dat niet. Zou nogal heel sneu zijn als je dan bijvoorbeeld Leno niet mag wisselen omdat het niet tijdens de wisseltijd is. En anders kan je een blessure faken om gewisseld te worden.

20 juni 2020 om 18:29

Nee precies, leek mij ook al sterk. Maar waarom weigerde Atkinson dan om Tierney te laten invallen overigens?

20 juni 2020 om 18:42

Omdat Arteta niet duidelijk was in de communicatie. Je hoort Atkinson nog vragen " yes or no", en Arteta staat erbij te kijken zo van wat moet ik in godsnaam doen.

20 juni 2020 om 19:01

Ja maar dat komt omdat een ploeg maar 3 momenten in de match mag kiezen om te wisselen. Het eerste moment was bij Leno's wissel. Het tweede moment ging Tierney's en Nketiah's wissel zijn. Maar wat deed Atkinson, hij liet onmiddellijk spelen toen Nketiah inviel zonder te wachten op Tierney's wissel. Indien Arteta toen koos voor om Tierney er in te brengen, kon hij geen wissels meer doen want dat ging tellen als het derde moment. Daarom keek Arteta zo. Toen Atkinson vroeg van: yes or no. Had Atkinson al vroegtijdig het spel opnieuw gestart.

20 juni 2020 om 18:20

5 wissels, vanwege het zo snel moeten uitspelen van de competitie.

Ramsey laten gaan is onze doodsteek gebleken. Vorig jaar bijna 3e totdat hij geblesseerd raakte en uiteindelijk 5e geworden. Verder is iedereen gebleven en met Pepe wat beter geworden. Verder totaal geen creativiteit en druk naar voren waar Ramsey juist heel sterk in was.
Dit Arsenal is gewoon dramatisch, ik verwacht niks meer van ze. Proberen om niet te degraderen zou voor mij de doelstelling zijn voor verloop van dit seizoen. Wat zijn we slecht geworden

Waarom wissel je die nketiah erin. Hij kan er geen pepernoot van. Zijn enige "kwaliteit" is dat hij jong was, maar dan kan je de ballenjongens ook mee laten doen

20 juni 2020 om 18:27

Eens, dramatische speler. Zet dan Martinelli erin. Schuif Auba naar de spits en Martinelli op flank

Hoe hard moeten Arsenal fans die Maupay niet haten man hahaha. Eerst een van hun enige spelers die goed presteert blesseren en tot slot de winner er in leggen. Het is gewoon bijna zielig geworden wat voor een zwakke club dit Arsenal toch is geworden zeg. Deze club speelt de komende 5 jaar gewoon geen Europees meer. Zal zich moeten reppen voor de top 8.

20 juni 2020 om 18:36

Top 8? Hahaha. Nee. We zijn in principe nu veilig tegen degradatie, maar meer zit er gewoon niet in dit seizoen. Bellerin gaat weinig bomen moeten planten heb ik het gevoel.

Wederom weer een ontzettend slechte wedstrijd van Arsenal van wat ik in de tweede helft heb gezien. Grootste probleem is dat er 0 creativiteit is en de verdediging matig is. Ceballos ziet er af en toe leuk uit maar vertraagt het spel alleen maar met dat onnodige gedraai en gedoe. Ozil is de enige binnen de selectie die creatief is en zit alleen maar de bank warm te houden (niet dat Ozil nou heel denderend is). Zoals in de live chat al werd gezegd is het echt te zien hoe erg Arsenal Cazorla mist. Die man zou nog van onmisbare waarde kunnen zijn voor Arsenal. Lacazette verprutst kans op kans maar heeft bijna oneindig krediet bij Arteta zowat. Waarom geen Martinelli inbrengen? Hij laat zulke mooie dingen zien en veel slechter dan Laca kan het haast niet. Voor Arsenal is het tijd om rotte appels zoals; Mustafi, Luiz en Lacazette te verkopen. Ceballos lekker in Madrid laten. Nketiah, Willock en Nelson laten momenteel nog weinig zien en denk dan ook dat verhuur voor 1-2 seizoenen het beste is. In de zomer moet er flink geïnvesteerd worden in een goede cv naast Saliba, een creatieve middenvelder en Thomas Partey. De selectie momenteel is gewoon een trieste vertoning met Luiz die de kroon spant. Als dit zo doorgaat wordt Arsenal een AC Milan 2.0

20 juni 2020 om 21:39

Sangare zou een betere versterking dan Partey zijn. Sangare is een verborgen parel die zal excelleren in de top. Partey is in niets beter in potentie dan Sangare. Met Sangare haal je een goedkope verborgen parel binnen, net als Salisu.

21 juni 2020 om 13:18

Ik moet zeggen dat ik Sangare en Salisu niet voldoende aan het werk heb gezien om te concluderen of het echt versterkingen zijn. Zal mijzelf eens verdiepen in beide heren. Van Partey weet ik dat het geen wereldtop speler is, maar wel een solide middenvelder die Arsenal goed kan gebruiken. Ben heel benieuwd waar Arsenal mee aankomt aankomende transfer periode. Ik heb eerlijk gezegd weinig vertrouwen dat er echt goede versterkingen gehaald zullen worden.

Kunnen we onszelf niet voortaan gewoon Banter FC gaan noemen, want man o man wat een bedoeling weer... De bingokaart van Stravven lijkt me verder een uitstekend idee voor de komende wedstrijden want ik zie er niet heel snel verbeteringen in komen. Het lijkt daarnaast ook wel weer of het de spelers vrij weinig boeit, die gelatenheid de hele tijd is om gek van te worden. Ten slotte mag van Arteta ook flink wat meer verwacht worden wat betreft het wisselen en dan vooral wanneer en wie hij inbrengt want zoals vandaag creerde dat alleen maar meer chaos verdedigend gezien. Atkinson was ook weer waardeloos, hopelijk gaat die snel met pensioen....

Ben toch benieuwd of de mensen die Wenger out riepen nog steeds achter hun woorden staan, of inmiddels in een hoekje zitten te huilen? Want na Emery en nu met Areta kunnen we wel concluderen dat het niet aan meneer Wenger lag.,die won nog wel eens iets en het voetbal was ook beter om aan te zien. Dat Arsenal dan zo’n Luiz nog een jaar wil verlengen ongelofelijk, wat een prutser is dat.

En dit belooft weer prachtige beelden bij Arsenalfan TV Man, man, man. Als er nu eens een blauwdruk award bestond voor een topclub die helemaal een vrije val heeft gemaakt, kan die prijs toch naar niemand minder dan Arsenal gaan toch? Wat is dit toch een puinhoop van een club geworden. Heeft alle middelen om top te worden, maar liever niet.

21 juni 2020 om 01:14

Klopt zeker. Wel beetje irritant dat jij daarover continu je gelijk moet halen, maar goed. Het punt is ook dat jij dit al zei op momenten dat Arsenal nog 4e werd. Uiteindelijk heb je nu gelijk gekregen, dus chapeau. Hopelijk geeft het je voldoening.

22 juni 2020 om 12:53

Daar ben ik het zeker mee eens, maar volgens mij erken ik het probleem wel degelijk. Ik ben ook degene die al sinds het begin heeft gezegd dat het ontslaan van Wenger niets zou oplossen, omdat de echte problemen dieper in de club zitten. Dat Arsenal geen topclub meer is, is in mijn optiek ook allang bekend. Het verschil is alleen dat er mensen zijn die overdreven positief zijn en mensen die overdreven negatief zijn. En dat is het punt dat mij bijvoorbeeld soms irriteert. Er werd dan gezegd dat Arsenal niet bij de top 6 van Engeland hoort, op het moment dat ze nog 4e/5e eindigden. Op dat soort momenten is dat gewoon feitelijk onjuist. Vorig seizoen werd Arsenal 5e, met slechts 1 punt achterstand op plek 4 en 2 op plek 3. Daarin gaat het om de mate van kritiek die geleverd wordt, terwijl je dus feitelijk niet zo veel slechter bent. United eindigt onder Arsenal, maar krijgt minder kritiek. De nuancering ontbreekt bij jou. Dat maakt het dat mensen op jouw reacties heftiger reageren. Uiteindelijk heb je inderdaad gelijk gekregen en dat doet mij pijn als Arsenal fan. Omdat mijn club alleen maar verder afglijdt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren