Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord ziet talent naar Ajax vertrekken: ‘Zo kan ik mij verder ontwikkelen’

Laatste update:

Avery Appiah speelde de afgelopen vijf jaar in de jeugd van Feyenoord, maar kiest er nu voor om zijn loopbaan elders een vervolg te geven. De veertienjarige defensieve middenvelder maakt zaterdagmiddag via Instagram bekend de overstap te maken naar Ajax.

“Na vijf mooie jaren bij Feyenoord heb ik besloten om de club te verlaten. Op deze manier kan ik mij als voetballer verder ontwikkelen”, stelt hij in een korte verklaring op het platform. “Met ingang van het nieuwe seizoen zal ik mij aansluiten bij Ajax.”

“Ik wil de club, de spelers en alle trainers bedanken voor de afgelopen jaren”, sluit Appiah af. De jongeling maakte kwam in de zomer van 2015 over van de amateurs van stadsgenoot Sparta Rotterdam en speelde dit seizoen zijn wedstrijden bij Feyenoord Onder-15.

Het vertrek van Appiah zorgt voor de nodige ophef onder de supporters van Feyenoord, die op social media en op verschillende fora hun frustratie uitspreken. “Op elke positie een aankoop van tien of vijftien miljoen euro voor je tegen de tijd dat je moet gaan spelen. Succes!”, valt er onder meer te lezen.

Een goede stap voor Avery Appiah?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niet om te provoceren, maar valt me echt op dat veel jeugd spelers weg gaan bij Feyenoord. Iemand die weet waarom dat zo is? Wel gehoord dat het niet echt loopt daar op valkenoord

11 april 2020 om 15:36

Dit is nummer 7 in laatste 12 maanden ja die naar Ajax of PSV gaat, met vertrokken spelers als broertjes M'Hand erbij toch een flinke leegloop ja. Nu 4 naar PSV en 3 naar Ajax in minder dan 12 maanden en verwacht dat er nog gaan vertrekken. Bizarre situatie.

11 april 2020 om 15:45

Zegt wel heel veel over de opleiding van Feyenoord... Ze hadden goede jeugdspelers, gaven ze kansen, investeerde veel in de opleiding en dan zou je verwachten dat je een stap kan zetten. Het tegenovergestelde lijkt nu waar.. Feyenoord investeert, maar Ajax en PSV lijken de vruchten ervan te plukken. Qua beleid is het een lachertje aan het worden.

11 april 2020 om 15:52

Daarom zijn ze de jeugd nu weer aan het renoveren. Nieuw trainingscomplex en nieuwe gezichten moeten er voor zorgen dat het weer goed gaat. Feyenoord heeft last gehad van de wet van de remmende voorsprong. Weinig innovatie toen het goed ging en daarom nu achterlopen doordat de concurrentie ingehaald heeft.

11 april 2020 om 16:01

Hoe je het noemen wil, noem je het. Feit is dat Feyenoord al jaren geleden gestart is met het moderniseren van het jeugdcomplex en problemen binnen de jeugdopleiding ook al enkele jaren een publiek geheim zijn. Het is niet iets van gisteren, maar er lijkt gewoon structureel te weinig daadkracht om dingen echt te verbeteren. Zo'n uittocht als we nu zien is echt geen gevolg van enkele maanden opstartproblemen bij het oplossen van de mindere punten van de opleiding.

11 april 2020 om 18:10

Nee dat klopt hoor dat ben ik met je eens. Maar tussen 2010 en 2015 liep het heel goed en is er te weinig geïnvesteerd. Nu is dat nieuwe trainingscomplex pas net af dus de vruchten hiervan zal je ook pas later gaan afnemen. Groot voordeel is dat Stanley Brard terug is. Die had er een aardige kijk op

11 april 2020 om 23:18

Er zitten nieuwe mensen in de jeugdopleiding dus laten we er vanuit gaan dat het beleid zijn vruchten af zal werpen.

11 april 2020 om 15:44

het word ook steeds gekker natuurlijk, dat mannetje is net 14 jaar. Van Geel heeft gewoon de fout gemaakt om een Jong Feyenoord in de KKD niet belangrijk te vinden dus nu stappen onze talenten over naar Ajax waar ze wel op jonge leeftijd veel speeltijd kunnen opdoen op betaald voetbal niveau

11 april 2020 om 15:47

Mee eens, maar dat speelt voor zo'n 14-jarig ventje nog niet mee. Die ziet dat hij enkele jaren voor hij überhaupt mag denken aan een profdebuut elders al beter af is...

11 april 2020 om 15:54

@De Toekomst ik weet niet wat precies zijn beweegredenen zijn maar dat zou idd kunnen. zo een jong ventje ziet misschien Ajax vorig jaar schitteren in de CL en denkt misschien daar wil ik ook spelen en Feyenoord is nog ver van dat niveau verwijderd dus ik ga deze kans bij Ajax pakken

11 april 2020 om 16:05

Feyenoord is nog ver van dat niveau verwijderd haha. In die 30 jaar dat ik leef heeft Feyenoord nog nooit dat niveau bereikt. Tenminste, ik kan mij niet herinneren dat ze halve finale CL hebben gehaald in de afgelopen 30 jaar.

11 april 2020 om 16:05

Ja, maar ook dat speelt voor zo'n ventje, als het goed is, niet mee. Zo'n ventje moet kijken waar hij zich nu het beste kan ontwikkelen, zodat hij het profvoetbal ooit kan halen. Voor hem komen er nu hele belangrijke jaren aan in dat traject, want tussen zijn leeftijdscategorie en de jongens die later in aanmerking komen voor het profvoetbal vallen er nog zo ontzettend veel af. Zo'n jongen gaat nu niet naar Ajax, vanwege de Champions League campagne vorig jaar. Dat is verleden tijd en totaal niet relevant voor zijn ontwikkeling. Zo'n jongen gaat naar een andere club, omdat hij niet het gevoel heeft dat Feyenoord hem kan begeleiden op de weg naar een bestaan als profvoetballer.

11 april 2020 om 16:13

@isco1 Feyenoord is wel de laatste Nederlandse club geweest die daadwerkelijk een Europese prijs heeft binnen gesleept en we moeten ook niet doen of Ajax elk jaar de halve finale CL haalt. dat was natuurlijk ook een incident want de laatste keer dat Ajax dat lukte was in 1995 als ik me niet vergis. feit blijft wel dat dit soort jonge spelers naar de actualiteit kijken en dan snap ik dat Ajax misschien meer aantrekkingskracht op zo een ventje heeft als Feyenoord op dit moment

11 april 2020 om 16:14

In '74, '94 en 2000 reikte feyenoord tor de laatste 16. In ''72 tot de laatste 8 en geloof dat zij de beker in '70 wonnen. Nou dan ben je dus 50 jaar terug in de tijd gegaan. Ik snap die jeugdspelers wel die vertrekken. Feyenoord heeft geen vertrouwen in haar jeugdspelers. Er breken er te weinig door.

11 april 2020 om 16:20

@meneertjej ik doelde op 2001/2002 toen we de EL wonnen met speler als Van Hooijdonk, Van Persie, Emerton, Tomassen en Ono destijds. dat was zover ik weet het laatste elftal uit Nederland dat een Europese prijs in de wacht heeft gesleept, al was het dan niet de CL idd maar die hebben andere Nederlandse clubs na 1995 ook niet meer gewonnen

11 april 2020 om 16:25

@japie_krekel Je vergist je inderdaad,we hadden in 1996 nog een finale CL gehaald helaas dan wel een verloren finale.

11 april 2020 om 16:28

We mogen ze wel die credits geven voor 2002 toen ze de Uefa Cup beker wonnen. Maar inderdaad los van dat voegt Fey internationaal niks toe. Hebben daarvoor of daarna ook niks geprsteerd waarvan we mooie herrinneringen aan over hebben gehouden. Plus als we echt over jeugd praten die internationaal de top hebben behaald, komt fey bij lange na niet wat Ajax en Psv hebben bereikt. De echte club liefde kan je nog bij de oudere terugvinden. De kinderen van die ouders die die hard fey zijn volgen dan automatisch. Maar de meeste kinderen die van buitenlandse afkomst zijn en in Rdam wonen, voor hen is fey niet zo belangrijk. Die zijn thuis niet opgegroeid waar alles om fey draait. Ik heb tussen 2001 en 2013 in Rdam gewoond. Pff vanwege m'n vrouw. Maar oke dat terzijde. Ik heb op zoveel pleintjes gevoetbald. Ik ken genoeg mensen in Rdam. Maar geloof me als ik jullie zeg dat vele gewoon Ajacied zijn of voor een andere club. Vooral ook onder mijn volk 'Surinamers'. Vele hebben een zwak voor Ajax. Dat komt al sinds Suirname en ik zal zeggen waar dat ook mee te maken heeft. Ajax heeft voor het laatst als Nederlansde club de CL gewonnen. En dat was met veel Surinamers erin. Je ziet ze op een foto ook allemaal bij elkaar. De dag dat ik die wedstrijd kijk en ze daar stonden na de wedstrijd met elkaar Seedorf, Davids, Bogarde, Kluivert. Met de cup in hun handen en je zo openlijk Surinaams hoorden praten. Kippevel was dat voor mij!!! Vergeet niet Reiziger en Wooter die ook Surinaams bloed hebben. Hoewel ik al sinds mijn jeugd al de wedstrijden in de Meer ging kijken met me oom, was dat een moment wat voor vele Suri's om voor Ajax te supporten.

11 april 2020 om 16:47

In 96 haalde Ajax opnieuw de finale, in 97 nog eens een halve finale. Desalniettemin is het niet zo dat 'we' dat geregeld halen idd. Overigens maakt het weinig uit wie de laatste winnaar was als iedereen die indertijd meedeed inmiddels met pensioen is. Het zegt niks over nu..

11 april 2020 om 18:58

Nee Isco klopt , in de 53 jaar dat ik leef is Feyenoord nog steeds de eerste en laatste die een Europese prijs heeft gewonnen.

11 april 2020 om 19:14

Welke Nederlandse club was de laatste met een Europese cup?

11 april 2020 om 19:19

Tja en @Tonv D Heg in de 16 jaar dat ik leef is Feyenoord nog nooit de groepsfase van de CL uitgekomen, en zijn ze nog nooit in de finale van de EL/UEFA cup gekomen. Zo kunnen we dat allemaal wel even op gaan noemen.

11 april 2020 om 20:38

Feyenoord is zo lang geleden niet nog kampioen geweest en speelde dus CL seizoen erop

12 april 2020 om 03:03

Je hebt gelijk hoor Damsko, zie vooral in Rdam-West (rond Het Kasteel) veel gasten in Ajax tenue, en dan met name jochies.

12 april 2020 om 13:21

@afcadikster my bad! 1996 was dat inderdaad en ik hoorde net in '97 ook. een geweldige prestatie natuurlijk net als vorig jaar en het jaar daarvoor met de EL finale dat ook was, maar het is niet zo dat Feyenoord Europees gezien helemaal nooit wat heeft betekend in Europa voor het Nederlandse voetbal

11 april 2020 om 16:01

Ja. Feyenoord moest 10 jaar terug noodgedwongen terugvallen op de jeugd, nadat men gigantisch had uitgepakt voor toppers als De Cler, Lucius en Mathijsen wat uiteindelijk resulteerde in succesvolle doorbraken van onder andere Wijnaldum, Fer, Castaignos, De Vrij, MartinsIndi, Mulder en Janmaat. Vervolgens werden er wat succesjes geboekt en koos Feyenoord er tóch weer voor te gaan kopen. Ik snap de jeugd wel. Te weinig vertrouwen.

11 april 2020 om 18:12

Je moet je feiten wel juist hebben als je ze verkondigt. Matthijssen kwam pas veel later. Mathijsen kwam om ervaring toe te voegen aan de jonge selectie die uit nood ontstaan was.

11 april 2020 om 16:12

Dat komt omdat de jeugdopleiding blijkbaar niet zo goed is. Verder kom je als achttienjarige in Jong Feyenoord terecht, dat in een camping competitie speelt op grauwe maandagmiddagen tegen de lamme en blinde van jong Cambuur en Heracles en waar je met een mannetje of zeven/acht traint. Logisch dat spelers met dat vooruitzicht willen vertrekken.

11 april 2020 om 16:32

Allemaal leuk en aardig, maar vroeger braken er bij Ajax, PSV en ook gewoon Feyenoord nog jeugdspelers via die route door in het eerste.. Jongens als Kongolo, Clasie, Wijnaldum, Fer, Castaignos, Indi, De Vrij, Karsdorp, Vilhena, Boetius en nu ook een Bijlow of Kokcu hebben ook nooit in een Jong Feyenoord gespeeld en zijn wel doorgebroken. Vroeger bij Ajax en PSV ging dat ook goed op dezelfde manier als nu bij Feyenoord wordt toegepast. Met een goed ontwikkeltraject en wat creativiteit kan je het makkelijk oplossen zonder Jong Feyenoord. Feyenoord deed dat vroeger ook goed door met Excelsior samen te werken. Volgens mij speelt Burger daar nu ook? Feyenoord had jongens als Geertruida, Vente, Bijlow, Malacia in het verleden ook een jaartje bij zo'n club kunnen stallen. Zoek gewoon een club om nauw mee samen te werken en je bent al een heel eind op de goede weg.

11 april 2020 om 17:02

Toekomst, het is zoals bij elke club zo dat ene jaren beter gaat (ook met jeugd) waarop een mindere periode volgt. Ajax en PSV hebben dat ook gehad en nu Feyenoord. Als deze jongen weg wilt en denkt beter te worden bij ajax, prima toch. Feyenoord heeft ook alleen maar spelers nodig die echt met het hart voor de club willen spelen, deze jongen heeft die wil niet. Lekker laten gaan 😊

11 april 2020 om 17:19

Wat jij zegt is leuk en aardig maar gaat weer niet op. Veel van die jongens van Feyenoord speelden vroeger in het eerste omdat er geen geld was. Door wekelijks te spelen konden ze zich ontwikkelen. Indien er toen wel geld was, had de helft het niet gered. Je hebt spelers die erg goed zijn en meteen doorgaan naar het eerste, maar je hebt zat spelers die dat niet meteen kunnen. Dan train je of met het eerste mee of zelfs met het Jong team (kansloze trainingen met een mannetje of acht) en dan speel je een keer in de drie/vier weken een wedstrijd die nergens om gaat tegen een zwak team waar je niets van leert. Zelfs toptalenten als De Jong, Bergwijn en De Ligt speelden eerst in de keuken kampioen divisie en dat heeft ze goed gedaan. Spelers die er nu net tussen vallen hebben totaal geen traject en staan stil in hun ontwikkeling.

12 april 2020 om 01:18

Zolang een 'boegbeeld', trainer van het hoogste jeugdelftal, zichzelf belangrijker vindt dan de gehele club en dus trainingen afgelast om naar benefietwedstrijdjes te gaan, snap ik dat men de jeugdopleiding niet serieus neemt en dus de overstap maakt.

Is de 7e in 12 maanden die naar Ajax of PSV gaat al, goede speler dit trouwens. Was paar dagen geleden bekend dat hij zou vertrekken naar Ajax of PSV omdat hij niet tevreden was bij Feyenoord. Dat is inmiddels echt een flinke leegloop en zal niet de laatste zijn zoals het er nu uitziet.

11 april 2020 om 15:47

Heel bizar. Ik moet bij elk nieuwsbericht denken aan dat stuk van Mikos Gouka (november 2019) op basis van anonieme bronnen uit de Feyenoord-jeugd, waarbij een boekje over de opleiding werd opengedaan. Ongelofelijk hoe snel dat gegaan is. Ik ben heel erg benieuwd waar het vandaan komt (wellicht alle bestuurlijke aandacht naar het nieuwe stadion?) en vooral hoe het tij gekeerd gaat worden.

11 april 2020 om 15:51

Ik zit zeker niet dicht genoeg op het vuur daar maar kritiek was er al langer, vanuit spelers ook. Maar de leegloop van laatste jaar neemt bizarre vormen aan. Zijn doorheen het seizoen ook minimaal 3 spelers gestopt, de bekendste 2 zijn broertjes M'Hand waar bericht over was op VZ, allebei voorselectie Oranje ook gehad dit seizoen. Van de vertrokken spelers van de zomer zijn meeste ook jeugdinternational. Vind het ergens heel sneu om te zien, zeker omdat Feyenoord ook fanatieke jeugdvolgers heeft die soms al jaren langs de lijn staan en dit zien gebeuren.

11 april 2020 om 15:56

Het wordt vooral sneu wanneer één of meerdere spelers bij Ajax of PSV uitgroeien tot sterspeler en een mooie transfer maken.. Voorlopig is er nog niks aan de hand. In het verleden vertrokken er ook jeugdspelers bij Feyenoord, maar de spelers die onder hun in de pikorde stonden grepen hun kans toen. Volgens mij was dat ook bijvoorbeeld met het vertrek van Aké.

11 april 2020 om 16:13

" Zijn doorheen het seizoen ook minimaal 3 spelers gestopt, de bekendste 2 zijn broertjes M'hand waar bericht over was op VZ, allebei voorselectie Oranje ook gehad dit seizoen ". Was het met die broers niet een vergelijkbare situatie als Bergwijn destijds bij Ajax en was er geen sprake van een wat overijverige vader? In dat geval zou die situatie gewoon op zich kunnen staan en behoeft die niet perse iets met die andere spelers te maken te hebben. Ik meen te weten dat ze ook nog geen nieuwe club hebben gevonden, hetgeen er op zou kunnen duiden dat ze wat lastig in de omgang zijn. Of gewoon niet zo goed als ze zelf denken.

11 april 2020 om 16:26

De vader zou daar een aandeel in hebben gehad ja, zou niet makkelijk zijn geweest. Maar dat doet niets af aan de leegloop, dat waren toch 2 spelers die jeugdinternational waren en zeker de oudste kan wel aardig voetballen en speelde als o17 speler bij de o19 vaker. Hebben naar mijn weten nog geen nieuwe club al verwacht ik dat zeker de oudste genoeg keuze heeft.

11 april 2020 om 15:45

ik erger me ook vaak aan Kuyt maar hier kan hij idd niet veel aan doen. Van Geel heeft de fout gemaakt om het belang van een Jong Feyenoord in de KKD niet in te zien waardoor onze talententen nu naar Ajax vertrekken

11 april 2020 om 15:51

Dat belang heeft hij wel ingezien, maar hij zag een investering in de faciliteiten van de jeugdopleiding een betere bijdrage leveren dan een investering in een Jong team. En wie weet hadden er anders spelers weggelopen, omdat de faciliteiten zwaar verouderd waren.. Je kan je geld maar 1x uitgeven..

11 april 2020 om 15:56

@De Toekomst achteraf een superdomme beslissing natuurlijk maar ik ben niet anders van Van Geel gewend. faciliteiten gaan een jonge speler niet beter maken als het wekelijks spelen tegen een zwaardere weerstand. die jeugdspelers spelen liever een KKD wedstrijd dan wedstrijden tegen een of ander jeugdteam

11 april 2020 om 16:10

@Japie, ja, maar diezelfde jeugdspelers zitten ook liever in een moderne kleedkamer en trainen liever met de nieuwste technologieën dan dat ze in een oud hok moeten douchen en bij wijze van spreken de ballen zelf moeten oppompen. Kortom, als Van Geel niks aan de faciliteiten had gedaan, waren spelers om die reden misschien weggelopen. Bij Ajax en PSV zijn de weerstand én de faciliteiten beter, Feyenoord moest kiezen. Dat houd dus in dat Ajax en PSV altijd iets meer te bieden hebben aan jeugdspelers dan Feyenoord doet. Als jeugdspelers dan ook nog ontevreden zijn over de gang van zaken bij Feyenoord en een andere club presenteert ze een mooi, persoonlijk ontwikkeltraject dan wordt de verleiding om over te stappen al serieus.

11 april 2020 om 16:16

Ja De Toekomst, dat is natuurlijk onzin. Al die jeugdspelers vertrekken juist vanwege jong Feyenoord dat niet in de keuken kampioen divisie speelt.

11 april 2020 om 16:17

@De Toekomst ik snap je punt zeker maar het verschil is alleen wel dat faciliteiten verbeterd kunnen worden op elk willekeurig moment, waar Jong Feyenoord maar 1 keer de kans had deel te nemen aan de Kkd. daarom is het imo nog steeds een verkeerde keuze geweest van Van Geel

11 april 2020 om 16:20

@Japie, had Feyenoord niet 2x de kans? Utrecht is er toch ook later bijgekomen?

11 april 2020 om 16:22

@De Toekomst zou kunnen idd maar Van Geel zin prioriteiten lagen ergens anders. achteraf zal hij er best spijt van hebben gehad maar zijn koppigheid regeerde weer eens een keer toen hij tegen alle adviezen inging en nee zei tegen deelname aan de KKD

11 april 2020 om 16:30

" achteraf een superdomme beslissing natuurlijk maar ik ben niet anders van Van Geel gewend. faciliteiten gaan een jonge speler niet beter maken als het wekelijks spelen tegen een zwaardere weerstand. die jeugdspelers spelen liever een KKD wedstrijd dan wedstrijden tegen een of ander jeugdteam ". Het is wel heel makkelijk om Van Geel overal de schuld van te geven. Dat besluit had voornamelijk met een gebrek aan middelen te maken. Een Jong elftal brengt structurele uitgaven met zich mee en als daar op dat moment geen geld voor was, houdt het natuurlijk op. Ik neem aan dat de financiele man bij Feyenoord daar ook iets over heeft te zeggen. Het hoeft ook helemaal geen probleem te zijn voor Feyenoord, die kan ook gewoon de samenwerking met Excelsior nieuw leven in blazen en de beste jeugdspelers daar stallen. Gewoon een kwestie van goede afspraken maken en een paar miljoen in Excelsior pompen.

11 april 2020 om 16:56

Helemaal juist Scepticus. Japie gaat echter graag voorbij aan het feit dat Van Geel prioriteiten moest stellen met een beperkt budget en dat zijn keuzes ook gewoon prijzen hebben opgeleverd (waar je het uiteindelijk voor doet). Maar goed, Japie neemt het Van Geel ook kwalijk dat hij een bod van Manchester City op De Guzman weigerde (wat plaatsvond drie jaar voordat Van Geel aantrad). Hij neemt het hem ook kwalijk dat hij Vejinovic kocht in 2014, toen er al zoveel middenvelders waren (Vejinovic kwam een jaar later pas). Van Geel heeft natuurlijk heus niet alles goed gedaan, maar Japie rakelt in elk artikel zijn naam nog wel even op om hem af te kraken.

12 april 2020 om 13:28

@bobiku29 wat heeft een vergissing over een Vejinovic of De Guzman te maken met deze beslissing over het niet deelnemen van Jong Feyenoord in de Kkd? je ziet toch zelf ook nu dat dat niet handig is geweest? faciliteiten had je ook in een later stadium nog kunnen verbeteren , Jong Feyenoord in de KKD word nu een stuk moeilijker om nog te bewerkstelligen. je hoeft het niet met al mijn standpunten over Van Geel eens te zijn, maar ik denk dat jij ook weet dat dit een verkeerde beslissing was

12 april 2020 om 13:33

@scepticus38 Excelsior zou een optie kunnen zijn idd maar de vraag is of die zelf zitten te wachten op een elftal vol huurlingen van Feyenoord talenten elk jaar. wat ik heb begrepen wilde Excelsior juist een ander beleid gaan voeren en hun eigen broek ophouden ipv steeds Feyenoord spelers te huren wat ze een aantal jaar terug deden

Feyenoord wordt zo onderhand de hofleverancier van de jeugdopleiding va Ajax. Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Ik las van de week jeugdtrainer Melvin Boel kritiek uiten op de mentaliteit van (met name de wat oudere) jeugdspelers die de overstap naar Ajax maken en gedeeltelijk kon ik hem daarin wel volgen (vooral in het geval van Steven van der Sloot), maar wanneer het er zoveel zijn kom je er niet mee weg om alles op die jongens af te schuiven. Binnenkort zullen de gebroeders M'Hand ook wel een soortgelijke aankondiging doen.

11 april 2020 om 15:44

Wat betreft vd Sloot snap ik zijn frustratie, het was zijn aanvoerder en die laat het team week voor bekerfinale vallen. Dat is not done eigenlijk, als je gaat (was al 2e jaar op rij dat hij zich aangeboden had bij Ajax) dan maak je het seizoen op zijn minst af. Berete, Ourhris en Gill'ard naar PSV (En een speler uit onderbouw die ik niet noem door leeftijd) en Speksnijder naar Ajax maakte toen wel nog seizoen af.

Feyenoord heeft totaal de boot gemist door niet in de JL te gaan spelen.. talenten spelen nu 2x in de maand een oefenwedstrijd(jong-Feye).. en volgens mij een competitie van 3x niets

Het is wel essentieel dat Feyenoord met betrekking tot de opleiding snel orde op zaken gaat stellen, want de jonge talenten vertrekken 1 voor 1 naar andere clubs. Is het niet naar het buitenland, verkassen ze wel naar Ajax of Psv. Feyenoord loopt op dit moment achter de feiten aan en ze zullen een inhaalslag moeten maken. Gelukkig voor Feyenoord kan zoiets snel omdraaien. PSV had met Van Bommel uit het niets een trainer die ineens omkeek naar de jeugd en ineens bleek die jeugdopleiding vele malen beter dan men had verwacht.

11 april 2020 om 15:57

Het is niet dat onder van Bommel er bij PSV ineens veel jeugdspelers doorbraken. Dit was in de tijd van Cocu ook al zo met o.a Bergwijn, Malen, Brenet en Lammers. Ontopic: bij Feyenoord moeten ze misschien eens goed gaan evalueren waarom er zoveel jeugdspelers weggaan naar andere clubs. Het feit dat jong Feyenoord niet in de KKD speelt, lijkt mij ook wel een belangrijke factor.

11 april 2020 om 16:13

En ook daarvoor met Depay, Willems, Zoet, Hendrix. Bij PSV loopt dat in principe al jaren redelijk goed door. Bij Feyenoord stokt het behoorlijk als het eerste in beeld komt.

11 april 2020 om 16:35

Jongens als Hendrix, Zoet, Rosario, Brenet e.d. zijn hele normale spelers, terwijl Willems gewoon is gekocht vlak voordat hij naar de eerste selectie kwam. Pas sinds Van Bommel er kwam was er ineens oog voor de jeugdopleiding. Daarvoor werd de opleiding regelmatig afgekraakt.

11 april 2020 om 16:40

Hoe bedoel je normale spelers? Dat het geen wereldtoppers zijn maakt het toch des te meer bijzonder dat ze een kans kregen? Feit is dat vanaf de lichting Zoet er al naar de jeugdopleiding werd gekeken maar dat de talenten gewoon niet goed genoeg waren. Daarna is de opleiding verbeterd en braken er ook meer/betere talenten door. Willems is inderdaad gekocht en Rosario komt van Almere overigens.

11 april 2020 om 17:03

Rosario speelde al een jaar bij Almere City in het 1e voor hij bij Jong PSV kwam, Sirius.

11 april 2020 om 21:55

Ach dat valt reuze mee. In elke linie meerdere jongens vanuit de jeugd en ook voor volgend seizoen staan er al wat spelers klaar.

11 april 2020 om 16:14

Mwah, bleek de jeugdopleiding vele malen beter... Persoonlijk vind ik jongens als Rosario en Sadilek niet bepaald hoogvliegers.. Wel zitten er leuke talentjes tussen ja.

Blijft vervelend, maar aan de andere kant kan ik nooit echt treuren om jongens die bij Feyenoord spelen en deze stap überhaupt overwegen. Ik snap het best, qua ontwikkeling, maar ik kan niet treuren om gasten die hier spelen en blijkbaar niet hart voor de club hebben. Ga dan gerust weg. Neemt natuurlijk niet weg dat het kwalijk is dat spelers deze stap nodig achten. En dat herenakkoord.. ook weinig waard

11 april 2020 om 15:58

@bobiku29 we moeten natuurlijk ook niet de illusie hebben dat spelers tegenwoordig nog clubliefde hebben. tegenwoordig draait het om prestige en geld en daarom vind ik het belangrijkste aspect van een jeugdspeler zijn voetballende kwaliteiten. de rest is imo niet relevant

11 april 2020 om 16:21

Onzin Japie. Kökcu, Burger, Hendriks, Malacia, Bijlow. Al die gasten willen bij Feyenoord spelen omdat het hun club is. Tuurlijk draait het om voetballende kwaliteiten, daarop worden ze ook gescout. Maar het is sterk overdreven om te stellen dat clubliefde niet meer bestaat en alles om prestige en geld draait. Lekker over één kam scheren..

11 april 2020 om 16:25

@bobiku29 ik wil wel eens zien hoe groot die clubliefde nog is als Real Madrid bv morgen aanklopt voor die spelers met een dik salaris

11 april 2020 om 16:30

Japie, jij denkt dat Kongolo, Vilhena, Achahbar, Boëtius etc. niet net als Karim Rekik op hun zestiende al veel geld konden verdienen bij een Manchester City of Chelsea? Dat is dan heel naïef van je. Natuurlijk kiezen sommige jongens wel voor die stap als de kans komt, maar jij stelt dat iedereen ervoor kiest en dat is je reinste onzin.

11 april 2020 om 16:58

@bobiku29, dat rijtje wat jij noemt konden zeker geld pakken in het buitenland. Achahbar kon bv naar Arsenal. Dat ze blijven hoeft alleen niet per se clubliefde te zijn. Misschien zagen die jongens meer kans op speelminuten in het eerste van Feyenoord dan bij Chelsea. Misschien mochten ze niet van hun ouders op zo jonge leeftijd naar het buitenland. Ik denk dat er weinig jongens zijn met echte clubliefde, kijk een Bijlow geloof ik direct. Dat is een echte fan. Maar een Kokcu, als Ajax die had willen halen toen hij 15 was, was ie wss wel gegaan hoor.

11 april 2020 om 17:09

Daar heb je helemaal gelijk in Primetime. De een kiest wegens clubliefde, de ander kiest voor geld, een ander voor ontwikkeling, weer een ander voor uitdaging. Ik wil enkel zeggen dat het niet waar is dat clubliefde niet bestaat, want die liefde is er in het geval van Bijlow, Burger en Malacia, om er een paar te noemen, absoluut wel. Ik wil dus alleen maar aangeven dat het niet zo zwart-wit is

11 april 2020 om 16:02

Die teneur lees ik wel vaker: als je niet met je hart voor Feyenoord wilt spelen, hoepel dan maar op. Natuurlijk bestaat clubliefde, maar zijn de meeste jonge spelers niet gescout bij andere (amateur)verenigingen? Met de hoop zich bij een BVO te kunnen ontwikkelen? En schiet - in de ogen van zo’n jonge speler - de club tekort, zal hij het waarschijnlijk bij een andere BVO gaan proberen. Ajax, AZ en PSV b.v. zijn natuurlijk aantrekkelijke alternatieven. Dus moet men zich bij Feyenoord toch maar eens achter de oren krabben waarom zo veel jonge spelers uit hun jeugdafdeling willen vertrekken. En dan analytisch. Niet met de insteek “hij heeft geen clubliefde”. Dat was vooral in de tijd van Moulijn, van Hanegem, Keizer en Swart veel meer het geval. Maar het zijn nu andere tijden....

11 april 2020 om 16:12

Dat is ook zo Pinko, daarom zeg ik ook dat het niet wegneemt dat ze bij Feyenoord hier kritisch naar moeten kijken

11 april 2020 om 16:19

Lekker simpel. Misschien hadden of hebben die jeugdspelers wel liefde voor Feyenoord, maar zien zij hun persoonlijke ambitie om profvoetballer te worden via Feyenoord veel moeilijker zijn dan via een andere club. Wellicht ligt het wel aan het jeugdbeleid van Feyenoord, waardoor deze jongens zich genoodzaakt voelen ergens anders naartoe te gaan. Lekker makkelijk om te zeggen dat het probleem van deze uittocht komt door een gebrek aan clubliefde bij de spelers. Als je zo redeneert, heb je oogkleppen op en wil je er überhaupt niet eens open staan voor het idee dat er mogelijk ook een deel van de schuld bij jouw club ligt.... Ik mag toch hopen dat Feyenoord zelf iets kritischer in de spiegel durft te kijken, want zo'n grote uittocht zie ik vooral als gevolg van slecht jeugdbeleid.

11 april 2020 om 16:23

De Toekomst, dat zeg ik toch ook juist? 'Neemt natuurlijk niet weg dat het kwalijk is dat spelers deze stap nodig achten.'

De reactie onder de supporters van Feyenoord is nogal misgunnend. Maar zijn ze daar soms vergeten dat ook spelers met een Ajax verleden voor Feyenoord hebben gespeeld? En toen was het wel prima? Zo'n jongen verdiend toch zo'n misgunnende reactie helemaal niet? Deze jongen is nog maar 14 jaar, waar gaat het over?

11 april 2020 om 16:15

Weldenkende supporters zullen niets misgunnen. Tim de Cler speelde bij Ajax en was openlijk voor Feyenoord. Daan Rienstra stapte ooit ook over, prima. Zulke jongens moet je dan ook niet ten koste van alles tegenhouden

11 april 2020 om 22:29

Roeptoeters heb je bij elke club. De kans dat je doorbreekt is minimaal en ik begrijp dat zo'n jongen er alles aan doet om de kans in zijn ogen te vergroten. Er zijn er genoeg die wat club hoppen in de jeugd en dat zal altijd zo blijven, nu is de leegloop bij ons maar over een paar jaar is datweer anders. Zolang we jongens als Malacia, Bijlow en Kökcü in het eerste krijgen blijft het goed gaan.

Kinderen van 14 kunnen nog geen weloverwogen beslissingen nemen. Hier zitten natuurlijk de ouders en andere familieleden achter. Wellicht denken ze, dat er bij Ajax meer te verdienen valt.

11 april 2020 om 16:10

Er valt een betere opleiding te behalen. Geld misschien ook, maar dat is later pas van toepassing wanneer ze presteren. Ik snap die jongen wel, want wat wil je doen bij een club in verval?

11 april 2020 om 17:10

Wat een onzin, jeugdspelers switchen zovaak. Niet alleen van BVO maar ook van school, amateurclub.

11 april 2020 om 17:16

Op zn 14e?

11 april 2020 om 18:01

In dit stadium niet per se geld, maar eerder dat hij zich bij Ajax beter kan ontwikkelen doordat ze vaker YL spelen dan de feyenoord jeugd + een team in de KKD. Desalniettemin kan een jongen van 14 ook fan zijn van Ajax en daar liever spelen. Vergeet niet dat elk voetballertje in de Ajax of feyenoord jeugd per se groot fan van die club is.

11 april 2020 om 22:31

Helemaal eens, maar bedenk je dat Feyenoord ook nog steeds op veel jeugdtoernooien actief is. Nu is het onrust bij ons, het nieuwe beleid heeft nog even nodig om zijn vruchten af te werpen.

Het zou wel verstandig zijn de boel eens goed op zijn kop te zetten en uit te zoeken wat er nu drijft bij deze jonge gastjes om over te stappen naar een concurrent. Het is te makkelijk gezegd ligt aan van Geel door niet in de KKD te spelen waar zeker wel vele gelijk in hebben. Deze man heeft de grootste blunder van zijn leven gemaakt maar er zitten toch nog meer mensen bij Feyenoord die dat hadden kunnen tegenhouden. Worden die spelertjes niet gevraagd en dan met een smoes stellen van ik wil naar een andere club? Is de jeugdopleiding bij Feyenoord zo slecht, dan zal er per direct de bezem door heen moeten. Dacht met Kuyt dat er wel verbetering in zou zitten maar schijnbaar werkt dit zelf tegendraads. Dacht ook dat we een herenakkoord hebben en geen spelers van elkaar zoude overnemen. Het bestuur van Feyenoord en zeker de technische kant zal toch snel veel meer aandacht daar aan moeten gaan schenken zodat we weer een op en top jeugdopleiding hebben waar we weer trots op kunnen zijn dat die doorbreken in het eerste team en ook heel snel werken aan een mogelijkheid om in de KKD terecht te komen. We praten wel allemaal over de goede jeugdopleiding van Ajax maar die halen de spelers ook overal vandaan zoals alle verenigingen wel doen. en daar is niets mis mee maar kom dan niet aan met zelf opgeleide jeugdspelers.

De toekomst

Er gaan veel spelers weg . Hoeveel worden er ingevuld vanuit de jeugd k8jk naar de laatste jaren word veel gekocht . Ajax moet serieus uitkijken dat het geen koop club word . Dan zou dit verhaal wel eens andersom kunnen gaan lopen . De jeugd is niet gek .

Ze doen blijkbaar iets goed in Rotterdam want gaan heel wat spelers naar Ajax en Psv. Het is nogal opvallend dat de spelers die doorbreken veelal van een club buitenaf komen.

Lijkt mij ook logisch gezien het verloop van hun carrière omdat eventuele doorstroming naar jong Feyenoord in de kkd divisie niet mogelijk is terwijl dat voor veel gasten juist het stappenplan is naar hogere niveaus, kijk naar frenkie, Mathijs enz

Denk dat Feyenoord er goed aan zou doen, al is het alleen hiervoor om ook een team in de kkd te realiseren

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren