Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Arsenal vreest nieuw ‘Van Persie-scenario’: ‘Precies wat Man United mist’

Laatste update:

Het legendarische doelpunt dat Sergio Agüero op de slotdag van het seizoen 2011/12 tegen Queens Park Rangers maakte betekende destijds niet alleen een enorme domper voor Manchester United. Stadsgenoot Manchester City werd door de goal van Agüero in minuut 93:20 kampioen van Engeland en liet daarmee de spelers van the Red Devils verbouwereerd achter. Om zich te herstellen van deze dreun klopte Manchester United in de daaropvolgende transferzomer aan bij Arsenal om een van de meest veelbesproken transfers van het afgelopen decennium van de grond te krijgen. Robin van Persie, sterspeler en boegbeeld van the Gunners, vertrok daarop naar Old Trafford en in het seizoen na zijn komst vuurde hij Manchester United met 26 doelpunten naar de landstitel. Negen jaar na deze spraakmakende transfer vrezen de fans van Arsenal nu voor eenzelfde scenario, aangezien Manchester United zijn oog zou hebben laten vallen op Pierre-Emerick Aubameyang.

Door Robin Bruggeman

Van Persie was in het seizoen voor zijn verhuizing naar Manchester met dertig doelpunten nog topscorer van de Premier League geworden. Nummer twee op de lijst, Wayne Rooney met 27 treffers, zou in het jaar erop zijn aanvalspartner worden en samen wonnen ze Van Persie’s enige Engelse landstitel, nadat hij in acht jaar bij Arsenal niet verder was gekomen dan een FA Cup en een Community Shield. In het seizoen 2005/06 bereikten de Londenaren wel de finale van de Champions League, maar in het Stade de France werd uiteindelijk een 2-1 nederlaag geleden tegen het Barcelona van Frank Rijkaard. In zijn zoektocht naar zilverwerk toog de 102-voudig international van het Nederlands elftal uiteindelijk naar het noorden van Engeland, al was dit niet de enige reden voor zijn vertrek uit Londen. Vorig jaar deed hij voor de camera van BT Sports voor het eerst een boekje open over de redenen achter zijn vertrek en naast de zoektocht naar prijzen heeft ook zijn contractsituatie een belangrijke rol gespeeld in zijn besluit.

Het artikel gaat verder onder de video
Van Persie: 'Ben eigenlijk wel voorstander van de BeNeLiga'
Meer video's

“Ik denk dat het te vergelijken is met een huwelijk. Ik ben acht jaar getrouwd geweest met Arsenal en na die acht jaar begon mijn vrouw me een beetje zat te worden. Dat kon ik voelen. Ik heb veel gesprekken gehad met Arsène Wenger en Ivan Gazidis (destijds de algemeen directeur, red.) over een nieuw contract, maar ze deden me uiteindelijk geen aanbieding en daardoor moest ik om me heen gaan kijken”, legde hij toen uit. “Ik wist hoe er gereageerd zou worden, maar ik moest een beslissing nemen omdat ik geen aanbieding kreeg. Ik heb geen spijt van mijn besluit en ik verwijt Arsenal ook niets. Ik begrijp dat de fans hun mening vormen op basis van de informatie die zij tot hun beschikking hebben, maar in elk huwelijk gebeuren er dingen achter de schermen. Ik heb ervoor gekozen om zeven jaar niets te zeggen over de redenen achter mijn vertrek, maar het is belangrijk dat men weet waarom. Arsenal is een prachtige club met geweldige fans en Arsène gaf me de kans om in de beste competitie van de wereld te spelen.”

Manchester United betaalde Arsenal ruim dertig miljoen euro voor Van Persie

Nieuw dilemma voor Arsenal
Voor Aubameyang zullen in de komende maanden dezelfde overwegingen gaan spelen als acht jaar geleden bij Van Persie het geval was. De Gabonees werd op de slotdag van de winterse transferperiode van het seizoen 2017/18 voor ruim 63 miljoen euro losgeweekt bij Borussia Dortmund en Aubameyang tekende destijds een contract voor drieënhalf jaar in het Emirates Stadium. Met 10 doelpunten in zijn eerste halfjaar op Engelse bodem, 22 goals in zijn eerste volledige Premier League-seizoen en 17 doelpunten in de huidige jaargang heeft Aubameyang weinig moeite gehad om zich aan te passen aan zijn nieuwe omgeving. Alleen Leicester City-routinier Jamie Vardy maakte dit seizoen meer doelpunten in de Premier League dan de talisman van Arsenal en Aubameyang is een van de weinige lichtpuntjes in een verder matig verlopend seizoen in Londen. The Gunners bezetten momenteel de negende plaats in de Premier League, al leeft er nog wel hoop op meer. Nummer vijf Manchester United heeft slechts vijf punten meer, terwijl Arsenal ook nog een wedstrijd minder gespeeld heeft dan de concurrentie.

In de aankomende maanden zullen er desondanks flinke knopen doorgehakt moeten gaan worden in Noord-Londen. Met een tot medio 2021 doorlopend contract komt het einde van Aubameyangs dienstverband in zicht en als Arsenal niet op korte termijn actie onderneemt, zou hij na onder meer Aaron Ramsey en Jack Wilshere de volgende speler van naam kunnen worden die gratis de deur uitloopt. Door de pijnlijke uitschakeling in de Europa League door toedoen van Olympiacos en de huidige positie op de ranglijst van de Premier League is de kans aanwezig dat Arsenal volgend seizoen helemaal geen Europees voetbal speelt en dit zal de onderhandelingspositie van de club geen goed doen. Clubicoon Ian Wright is bovendien van mening dat Aubameyang beter verdient, zo liet hij eerder deze maand weten via de officiële kanalen van de Premier League: “Laat hem in gedachten bij een beter team spelen en hij wordt dan een speler die de Premier League wint en meedoet voor een plekje in de finale van de Champions League. Ik denk dat hij dat ook verdient.”

Aubameyang speelde begin 2018 tegen Everton zijn eerste wedstrijd namens Arsenal

“Hij is niet luidruchtig aanwezig op het veld door te wijzen en te schreeuwen, maar door de doelpunten die hij maakt laat hij toch zien een leider te zijn. Als je zijn doelpunten weghaalt zit dat team enorm in de problemen”, gaat Wright verder. “Arsenal moet zien dat meer spelers in vorm raken om hem te helpen. We hebben het over iemand die scoort in het tempo van een Champions League-speler, een doelpuntenmaker van wereldklasse. We hebben het ook over het laatste grote contract van zijn carrière. Ik kan alleen maar hopen dat de liefde die hij voelt voor de club en de fans genoeg voor hem is, ik zou niet graag in zijn schoenen staan aangezien het een hele moeilijke keuze wordt.”

Ontbrekende schakel in Manchester?
Aubameyangs toekomst is zodoende al langere tijd onderwerp van gesprek en onder meer Internazionale en Barcelona zouden interesse hebben. De Catalanen zijn op zoek naar een vervanger van Luis Suárez en zien naar verluidt in de aanvaller van Arsenal een van de kandidaten. Internazionale-spits Lautaro Martínez lijkt nog net een plek hoger op het verlanglijstje van de beleidsbepalers in het Camp Nou te staan, maar desondanks zou de handelswijze van Barcelona al tot de nodige irritatie in Londen hebben geleid. In de Spaanse pers doken in de afgelopen weken de nodige verhalen op, waaronder een artikel dat Aubameyang voor Barcelona zou kiezen ‘omdat hij graag samen wil spelen met Lionel Messi’. Volgens berichten uit Engeland beschouwt Arsenal deze geruchten echter als onderdeel van het spel dat Barcelona wil spelen om de boel op te stoken en de positie van de club aan de onderhandelingstafel te ondermijnen.

Een transfer naar Barcelona geldt voor de supporters van Arsenal echter waarschijnlijk als de minste van verschillende kwaden, aangezien Manchester United ook steeds nadrukkelijker naar voren wordt geschoven als gegadigde. The Red Devils werden in het seizoen dat Van Persie 26 doelpunten maakte voor het laatst kampioen van Engeland en na jaren kwakkelen hoopt men binnen afzienbare tijd weer mee te kunnen gaan doen om de prijzen. Met de komst van Harry Maguire (voor 87 miljoen overgenomen van Leicester City), Aaron Wan-Bissaka (voor 55 miljoen overgenomen van Crystal Palace) en Bruno Fernandes (voor 55 miljoen overgenomen van Sporting Portugal) werden dit seizoen voor veel geld een aantal zwakke plekken in het elftal van manager Ole Gunnar Solskjaer aangepakt en het aantrekken van Aubameyang zou een volgende stap in de goede richting kunnen worden voor de worstelende grootmacht. Manchester United heeft naar verluidt een bod van 54 miljoen in gedachten om de komst van de spits, die in juni zijn 31e verjaardag viert, mogelijk te maken. Paul Merson, met 258 optredens in de hoofdmacht een grote naam in de clubgeschiedenis van Arsenal, ziet voor beide kanten voordelen als het inderdaad van een deal tussen de twee clubs komt.

Met Bruno Fernandes haalde Manchester United in januari al een nieuwe smaakmaker in huis

“Aubameyang is precies wat Manchester United mist. Hij is een doelpuntenmaker en doelpuntenmakers zijn onbetaalbaar. Als je kijkt naar United en de manier waarop ze een paar weken tegen Manchester City speelden, vond ik hen heel, heel goed. Je zag dat ze een kans hebben om die laatste stap te zetten, zeker als ze nog een paar extra spelers kunnen halen, waaronder een creatieve middenvelder”, vertelde hij vorige week bij Sky Sports. “Je kon niet anders dan onder de indruk zijn van hun spel en als het hen lukt om Aubameyang en iemand als Jack Grealish te halen, zouden ze dan weer een grootmacht worden? Naar mijn mening wel. Ze zijn wanhopig op zoek naar iemand die 20 à 25 doelpunten maakt in een seizoen en dat is wat Aubameyang kan leveren. Hij maakt zonder moeite 25 doelpunten. Voeg daar een Grealish aan toe als dat lukt en dan hebben ze Bruno Fernandes ook nog om achter de spits te spelen, Manchester United wordt dan echt een team om rekening mee te houden.”

‘De Van Persie-situatie was niet helemaal hetzelfde’
“De fans van Arsenal willen niet opnieuw een topspits naar Old Trafford zien vertrekken, dat is duidelijk. De Van Persie-situatie was echter niet helemaal hetzelfde. In die tijd was het Arsenal versus Manchester United, zij waren de topteams van Engeland en voor Arsenal was het alsof ze het kampioenschap verkochten aan United. Dit is wat anders omdat je moet kijken naar hoe Arsenal er op dit moment voorstaat”, ging Merson verder. “Ze staan op de negende plek en als Aubameyang vertrekt, eindigen ze volgend seizoen dan lager dan de negende plek? Dat denk ik niet. Wat mij betreft moeten er veel afwegingen worden gemaakt. Ik weet dat de natuurlijke reactie is dat Arsenal hem niet zal kunnen vervangen en ze er daarom alles aan moeten doen om hem te behouden, zelfs als ze hem 324 duizend euro per week moeten betalen. Maar je kan niet alleen naar volgend seizoen kijken, je moet het complete plaatje in ogenschouw nemen. Ik zeg niet dat Aubameyang geen topspeler is, want dat is hij wel. Maar als je Arsenal bent en je houdt hem aan boord, ga je de Premier League dan winnen? Nee. Er komt daarom een enorm belangrijke beslissing aan voor the Gunners.”

De komst van Aubameyang zou Manchester United op zijn beurt op aanvallend gebied het laatste zetje in de goede richting kunnen geven. Marcus Rashford was met 14 doelpunten in 22 wedstrijden bezig aan een behoorlijk productief seizoen, totdat een blessure roet in het eten gooide. Achter de jonge Engelsman en Anthony Martial, die 11 keer heeft gescoord in 24 wedstrijden, valt echter een flink gat en middenvelder Scott McTominay is met 4 doelpunten de op-twee-na meest productieve speler van the Red Devils in de Premier League. Manchester United maakt dit seizoen significant minder doelpunten dan Liverpool, Manchester City, Leicester City en Chelsea, de ploegen waartegen het aankomend seizoen weer hoopt te kunnen strijden om de prijzen. Of het in de aankomende voetbaljaargang met Aubameyang kan beschikken over een nieuwe topspits hangt echter wel af van de progressie die Arsenal in de komende maanden weet te boeken wat betreft de verlenging van zijn contract. Manager Mikel Arteta liet begin deze maand op een persconferentie in ieder geval duidelijk zijn eigen standpunt blijken: “Voordat het seizoen voorbij is moeten we een keer met hem in gesprek. Dan zullen we zien wat onze bedoelingen zijn en die van hem. En waar we op dat moment in de stand staan. Ik denk dat het moeilijk is om die context op dit moment te voorspellen. Voor mij is het eenvoudig: ik wil hem hoe dan ook houden.”

Denk jij dat Pierre-Emerick Aubameyang volgend seizoen nog voor Arsenal speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Moet hij wel op rechts spelen, aangezien Martial en Rashford wel zekerheidjes zijn. Martial is overigens bij evenveel goals betrokken in minder minuten, dus "precies wat United mist" is een beetje much. United mist een rw als Sancho, Chiesa of iets in die richting.

22 maart 2020 om 01:46

Geweldige speler hoor, maar toch absoluut niet 'precies wat United mist?' Juist eenzelfde type als wat er al is. Ik zie ze liever iemand halen die met zijn rug naar de goal iets kan en tegenstanders bindt, waardoor Martial en Rashford die gaten in kunnen duiken. Opvallend genoeg lijkt Depay mij wat ze nodig hebben. En wellicht nog wat creativiteit vanaf de zijkant

22 maart 2020 om 02:12

Haha, je leest m'n reactie verkeerd. Vind hem ook niet wat United nodig heeft.

22 maart 2020 om 11:03

Een spits die er meer dan 20 inknalt per seizoen is precies wat United mist

22 maart 2020 om 11:39

@Jesaja Martial gaat dat waarschijnlijk halen. Rashford ook als hij nog op tijd fit is. En zelfs Greenwood gaat een eind komen. Ik denk niet dat goalscorers het echte probleem is geweest. Dat was kansen creëeren. Hopelijk is dat nu met Bruno al wat beter, en evt als Pogba nog terugkomt.

22 maart 2020 om 11:40

Haha nee mijn reactie was in het algemeen. Had die van jou nog niet gezien, zeg ook min of meer hetzelfde

22 maart 2020 om 08:22

Martial op links, Aubameyang in het midden en Rashford op rechts. Rashford speelde onder Mourinho ook vaak op rechts en dat kan hij prima.

23 maart 2020 om 09:46

Nee rashford op rechts is helemaal niks. Kijk zijn cijfers er maar op na. Rashford moet naar binnen kunnen komen of vrije rol centraal voorin.

23 maart 2020 om 09:49

Rashford speelt zelden op rechts en dat is natuurlijk niet zonder reden. Als hij of Martial daar prima zouden kunnen spelen, dan had United niet al jaren een gebrek aan kwaliteit op rechts. Echter zijn beiden geprobeerd en voldeden ze simpelweg niet. Ze spelen daar hoogstens uit nood, maar ze zijn kwalitatief op rechts een stuk minder dan op links.

23 maart 2020 om 23:39

Op dit moment staat daar toch echt Daniel James, in mij optiek een ontzettend harde werker die er ook wel een paar inlegd en met zijn snelheid veel verdedigers de baas is, dus als je martial op links zet rashford erachter en james links kan auba een prima diepe spits zijn

23 maart 2020 om 15:52

Toch is dat een beetje scoreboard journalistiek. United mist absoluut een topspits. 23 wedstrijden in de competitie, 11 doelpunten en 3 assists is nou niet bijzonder. Verder heeft Martial te vaak balverlies en mist die finesse. United zou er zeker goed aan doen om weer eens een topspits aan te trekken.

23 maart 2020 om 22:31

Daarom is een balvaste spits die kan combineren, ideaal voor Man Utd. Zo'n type is Aubemayang niet. Eerder een Cavani, Dzeko of Giroud waar Man Utd behoefte aan heeft. Ze hebben ook nog Greenwood natuurlijk. Hij is ook balvast en kan enorm goed meevoetballen. Met zo'n spits komen Rashford en Martial veel beter tot hun recht vanaf de vleugels.

23 maart 2020 om 23:24

Balverlies heeft hij wel iets tevaak inderdaad. Maar voetballend is hij vanuit de spitspositie juist goed en beter dan Auba en finesse heeft hij zeker wel. Topspits? Nog niet. Maar dat heeft ook niet de prioriteit. Geld moet gaan naar een rw, cdm, (evt. vervanger Pogba), lb, cb en dat in die volgorde.

Tsja Van Persie en misschien een groot deel van de voetbalwereld zal die stap zien als een groot succes. Ik echter persoonlijk niet. Had een absolute legende kunnen worden bij Arsenal. Nu word hij gezien als een huurling die dat allemaal weggooide voor 1 titel. Na dat ene seizoen was hij in principe ook gelijk klaar met zijn carriere op topniveau. Raakte erna veel geblesseerd en werd afgeserveerd door Man United.Even los van dat hele verhaal is Aubameyang niet wat United mist. Die hebben 2 jongere, vergelijkbare spelers in Martial en Rashford. Ze missen juist wat creativiteit vanaf de flank en dat mag je van Auba absoluut niet verwachten.

22 maart 2020 om 08:01

Wat heb je aan een legende zijn lekker belangrijk zeg. Titels daar draait het toch om je wilt een keer de PL winnen en daaraan herinnerd worden en er staat wel een titel achte je naam , en niet dat je toevallig 8 jaar bij Arsenal hebt gespeeld.

22 maart 2020 om 08:20

Ja maar je begrijpt de Arsenal fans toch wel? Voel heel Arsenal voelt het alsof hij Arsenal verraden heeft en dat is ook zo. Wenger en Arsenal hebben een topspeler van hem gemaakt.

22 maart 2020 om 08:30

Een oprechte vraag, dus het verhaal van van Persie over dat die geen nieuwe aanbieding kreeg is niet waar?

22 maart 2020 om 08:58

Ik kan geen antwoord geven op die vraag. Maar als hij heeft gezegd tegen Wenger dat die graag wil blijven kreeg die echt wel een aanbieding. Misschien kreeg die ook wel een aanbieding zonder dat gezegd te hebben. Wij weten het niet, maar het feit blijft dat hij Arsenal ‘verraden’ heeft.

22 maart 2020 om 09:05

Oké dankjewel, ja ik snap wel dat Arsenal fans dat zo voelen. Vooral omdat hij pas na zoveel jaar met een uitleg komt en in al die jaren de ‘haat’ al is opgebouwd. Al zie ik als niet Arsenal supporter het op deze manier misschien iets anders.

22 maart 2020 om 09:16

Volgens mij heeft hij dat zelf gedaan hij heeft talent en dat maakte hem een topspeler en trainer is er voor om er een team van te maken en die maakt echt geen spelers beter hoor , trainers worden imo veel te belangrijk gemaakt de zogenaamde wereld trainer als Guardiola staat ook gewoon 22 punten achter met een selectie om van te kwijlen ,

22 maart 2020 om 09:19

Mwah, denk dat spelers zoals Shearer en Le Tissier minder bekend zouden zijn als ze bij een topclub zaten als een van de velen ipv als icoon van Newcastle en Southampton respectievelijk. Shearer won notabene de titel met Blackburn, maar je denkt aan zijn tijdperk bij Newcastle dat niks meer heeft gewonnen sinds de jaren 50.

22 maart 2020 om 09:22

@sloep01. Ik vind het ook overdreven wat betreft de invloed van trainers, maar in het geval van Van Persie moet ik je toch even corrigeren. RvP heeft het notabene zelf nog aangegeven. Wenger heeft van hem de spits gemaakt die hij is geworden. Wenger zette hem in de spits en heeft hem geleerd hoe hij daar het meest effectief kon zijn. Natuurlijk had RvP uitermate veel talent, maar het belang van een coach is natuurlijk wel of dat eruit komt of niet. Zonder Wenger was RvP mogelijk een winger gebleven, waar hij minder goed was geweest vanwege zijn gebrek aan snelheid. Dus in dat geval heeft hij natuurlijk wel wat aan Wenger te danken. Ik vind het echter erg overdreven hoe vele Arsenal fans hem nog steeds een "verrader" vinden. Ja het was klote toen het gebeurde, maar wij hebben vrij weinig te klagen erover. Hij heeft de PL gewonnen en Arsenal is sindsdien niet meer in de buurt gekomen van een PL titel (dat seizoen dat Leicester won was een grote faalactie van Arsenal).

22 maart 2020 om 09:46

(Jackieboy) ja realistische reactie waar ik mij wel in kan vinden maar sommige fans hier op VZ doen net alsof Wenger een wonder trainer is maar wat heeft hij nu totaal gewonnen met Arsenal ,en natuurlijk had hij in MU een grote tegenstander en ook in Ferguson die de titel wel gewoon 13 maal won in 20 jaar als je we toch een toptrainer willen noemen is hij het wel , maar ook hij had de beschikking over topspelers dus daar zijn de trainers toch afhankelijk van en de kunst blijft hoe krijg je het beste team en in je reactie stond het al kijk naar Leicester die hadden toch niet echt topspelers maar gewoon een team .

22 maart 2020 om 11:06

3 PLs en 7 FA cups.. als je gaat terug kijken dan is het ook een wonder te noemen hoe Arsenal geen CL heeft gewonnen in die tijd. Teams als Real Madrid en Juventus werden ook gewoon weggespeeld door Arsenal.. met een klein beetje meer geluk had hij ook 2 CLs gewonnen want in die tijd was Arsenal gewoon het sterkste en meest gevreesde team van Europa. Maar zoals we allemaal weten, heb je natuurlijk ook een beetje geluk nodig om de CL te winnen.. vooral die finale in 2006 had Arsenal echt moeten winnen..

22 maart 2020 om 11:08

En niet te vergeten dat Wenger zoveel spelers, individueel enorm heeft ontwikkeld. Nooit veel geld uitgegeven en bijna altijd vrij onbekende spelers tot wereldtoppers gemaakt. Ook in de jaren dat het minder ging, met matig materiaal, nog steeds het beste en mooiste voetbal van Engeland gespeeld.. alleen niet consistent genoeg. Altijd met weinig uitgaven de top 4 gehaald en nog een paar keer dicht bij een titel geweest.. knap wat Pep doet. Maar die deed het altijd met de beste selecties. Had Wenger bij Barca, Bayern of PSG neergezet en hij wint ook enorm veel prijzen..

22 maart 2020 om 11:42

@arsenal890 Robin heeft pas gezegd dat hij de club duidelijk heeft gemaakt open te staan voor verlenging en geen aanbieding heeft ontvangen.

22 maart 2020 om 11:52

Dante: Robin kan dat zeggen maar wie zegt dat het waar is? Hij heeft daar 8 jaar gespeeld en is groot gemaakt door Wenger. Lastig om dan te geloven dat hij van hem af wou.

22 maart 2020 om 15:31

@arsenal890 Van Persie zijn aangeboren talent heeft hem gemaakt tot een topspeler. hij speelde op zijn 18e of 19e al in het eerste van Feyenoord dat de EL II won. toen was hij al exceptioneel goed voor zijn leeftijd. neemt niet weg dat ik Wenger een hele goede trainer vind verder

22 maart 2020 om 18:57

Overdrijven is ook een vak...het sterkste team? Nee, dat zeker niet maar wel een van de topteams...totdat ze het niet meer bij konden benen en ieder jaar een van hun sterkhouders zagen vertrekken..

22 maart 2020 om 11:43

@iceko Maar nu is hij een legende bij United geworden, door samen met Sir Alex zijn laatste en Uniteds 20e titel te pakken.

23 maart 2020 om 15:45

En toch is Van Persie een keer kampioen geworden en een sportman wil prijzen winnen. Buiten dat seizoen heeft die ook een fantastisch WK 2014 gespeeld waar veel topspitsen er niets van bakten op dat toernooi.

Niet te vergelijken met de situatie met Van Persie. Van Persie was destijds een van de beste spitsen van de wereld. Aubamayang is een spits die op links staat opgesteld. Geeft elke wedstrijd hetzelfde, maar is geen strijder die al zijn energie er in gooit. We hebben nu andere types nodig. Voor een goed bedrag mag hij wat mij betreft vertrekken. Voorkeur gaat natuurlijk uit naar het buitenland.

22 maart 2020 om 10:55

Auba die niet al zijn energie erin gooit? Als er nou een speler is die ontzettend veel werk verzet dan is het Auba. Hoeveel die man wel niet mee verdedigt en slidings maakt sinds Arteta er is.. ook een echte aanvoerder geworden. Auba verliezen aan een andere Engelse club zou echt fataal zijn.. zoals @jackieboy zegt, Auba scoort meer dan elke andere speler in de PL sinds hij hier is.. de rest doet het niet voor ons. Voor 50 miljoen haal je ook echt geen speler die in de buurt komt van hem..

Nee dankje, ik ben blij hoe het de afgelopen 2 transferperiodes is gegaan en ik hoop dat ze die lijn aanhouden. Met wat jongere spelers op posities die echt versterkt moesten en moeten worden. Auba is natuurlijk een goede spits maar best oud en 50 miljoen is niet goedkoop.

Toen Van Persie vertrok, waren Arsenal en Manchester United ook niet echt gelijkwaardig. Je verloor twee keer kansloos van hun, waaronder 1 keer met 8-2. Met Van Persie. Je werd alleen 3e omdat Van Persie een monsterseizoen had. Neemt niet weg dat ik Aubameyang niet wil zien vertrekken, al is het alleen maar omdat je dan de kans verkleint dat je Lacazette ziet vertrekken. Die krijgt alleen maar meer speeltijd zonder Aubameyang, terwijl Arsenal meer afzakt. Ideaal gezien is het Lacazette die vertrekt, maar Man U is niet zo gek, die hoeven hem niet.

22 maart 2020 om 09:25

Precies. Zonder Auba stonden we in de degradatie zone, maar dat lijken velen niet te beseffen hier.. Sinds zijn komst de meeste PL goals gemaakt van iedereen, maar nee, laten we hem maar verkopen en Lacazette houden.... Idioterie. Dan zie ik nog liever dat Auba gratis de deur uitloopt op zijn 33e. Er moet geïnvesteerd worden in de verdediging en het middenveld, dan kan het er niet bij komen om een spits van 20-25 competitiegoals te vervangen (gaat je meer dan 100 miljoen kosten in de huidige markt).

22 maart 2020 om 11:08

Ja, maar als ik het zeg, dan is het weer persoonlijk en blabla, daarom krijg jij duimpjes omhoog en ik nul. En iedereen die er tegen in gaat, krijgt er 10. De keuze tussen Aubameyang en Lacazette is een makkelijke en had allang gemaakt moeten worden. Als degene die vertrekt Aubameyang is, dan zit Arsenal nog dieper in de nesten dan dat het al zit.

22 maart 2020 om 19:47

Zeker waar. Om eerlijk te zijn zag ik eerst nog wel wat waarde in Lacazette, ongeveer in de periode dat jij hem zelfs een compliment hebt gegeven . Maar ik ben nu al een tijd helemaal klaar met hem. Met name nadat tijdens de schorsing van Auba hij er geen reet van bakte en verdorie Martinelli de goals moest maken...! Ik ben het helemaal met jou eens. Verkoop Lacazette direct en je hebt genoeg salaris ruimte om Auba te houden. Het is van de zotte dat Laca meer dan 200k per week verdient bij ons! Laca en Miki weg en je hebt er bijna 500k salaris budget bij... Dan kun je Auba prima geven wat hij wil en heb je nog salaris ruimte over voor de nieuwe aankopen die broodnodig zijn!

23 maart 2020 om 12:58

Het was een rare maand idd. We zien wel wat Arsenal gaat doen. Dat corona-gedoe haalt ook het plezier eruit, dus ik maak me minder druk erover nu.

Aubameyang is echt een fantastische spits, maar ik weet nou niet echt of Manchester United hem nodig zal hebben. Met Martial, Rashford, Ighalo (weliswaar gehuurd, maar er zit een optie tot koop bij als ik mij niet vergis) en Greenwood hebben ze al uitstekende aanvallers rondlopen en vooral Martial, Rashford en Greenwood hebben nog veel potentie om echt hele goede aanvallers te worden. Aubameyang wordt in juni ook 31-jaar en is dus ook niet meer de jongste.

De overstap van Arsenal naar Manchester United is hetzelfde als wat Robin van Persie heeft gedaan. Verder zijn de spelers totaal niet met elkaar te vergelijken. Daarbij is, met alle respect voor Auba, Van Persie wel van een ander orde. Die was minstens een klasse beter dan Auba. Van Persie schoot de Premier League -in vooral zijn laatste twee seizoenen bii Arsenal- compleet aan diggelen. Zo ultra inponerend heb ik Auba nog niet zien spelen.

Laten we niet vergeten dat toen van persie naar united vertrok, united nog daadwerkelijk kandidaat was voor de titel. United is op dit moment mijlenver weg van de titel. Het zou compleet onlogisch zijn om arsenal voor united te verruilen. Als city of Liverpool komt, dan zou ik het begrijpen.

23 maart 2020 om 23:41

Op dit moment staat united er qua team, europa en momentum een stuk beter voor, neemt niet weg dat ze er nog steeds qua ranglijst niet goed voor staan maar ze zijn in een stijgende lijn en komen er langzaam weer bij de top.

Het is nou eenmaal de positie waar Arsenal in zit. Opleiden voor de topclubs. Doen ze al jaren prima, al is de tijd van Wenger helaas voorbij.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren