Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Serie A laat titelkraker zonder publiek spelen na uitbraak coronavirus

Laatste update:

In Italië worden aankomend weekend opnieuw zes wedstrijden zonder publiek gespeeld, zo bevestigt Minister van Sport Vincenzo Spadafora. Vanwege de uitbraak van het coronavirus is ervoor gekozen om duels in een aantal Noord-Italiaanse regio's zonder de aanwezigheid van supporters af te werken. Nadat deze maatregelen afgelopen weekend al golden in Lombardije, Veneto en Piemonte, is er voor de aankomende speelronde gekozen om ook in Friuli-Venezia Giulia, Emilia Romanga en Ligurië zonder publiek te spelen.

In Italië zijn inmiddels zeven personen overleden aan het coronavirus, een verdubbeling ten opzichte van zondag. Ruim 220 mensen zijn besmet met het virus. De uitbraak leidde zondag al tot de verplaatsing van vier wedstrijden in de Serie A. Atalanta - Sassuolo, Torino - Parma, Hellas Verona - Cagliari en Internazionale - Sampdoria werden allemaal uitgesteld; alleen Genoa - Lazio (2-3) en AS Roma - Lecce (4-0) gingen wel door.

Om toch te kunnen blijven voetballen, is er aankomend weekend opnieuw geen publiek aanwezig bij een aantal wedstrijden. Dit geldt onder meer voor de kraker tussen Juventus en Internazionale in Turijn op zondagavond. De Derby d’Italia speelt dit seizoen een grote rol in de titelstrijd, aangezien Juventus slechts een voorsprong van een punt heeft op nummer twee Lazio. Inter, dat wel een wedstrijd tegoed heeft vanwege de maatregelen van afgelopen weekend, heeft zes punten minder dan la Vecchia Signora.

Naast deze topper wordt de Europa League-wedstrijd tussen Inter en Ludogorets van donderdagavond ook zonder publiek afgewerkt. Dat geldt eveneens voor de Serie A-wedstrijden Udinese - Fiorentina (zaterdag), AC Milan - Genoa, Parma - SPAL en Sassuolo - Brescia (alle drie op zondag) en Sampdoria - Hellas Verona (maandag).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit lijkt me verschrikkelijk, kunnen jullie je voorstellen Feyenoord-Ajax op 22/3 zonder publiek?

25 februari 2020 om 09:26

Aangezien het reisadvies naar Italië nog altijd niet is aangescherpt kan ik me het best wel voorstellen.

25 februari 2020 om 10:29

Er is toch een negatief reisadvies voor het noorden van Italië?

25 februari 2020 om 12:33

Klopt, maar ook grote delen niet.

25 februari 2020 om 12:55

Afgeraden wordt om naar een paar dorpen te gaan, maar die zijn toch afgesloten van de buitenwereld dus daar kom je hoe dan ook niet in/uit..

25 februari 2020 om 09:26

Al zonder uitsupporters vind ik het al zoveel minder sfeervol,helemaal als Ajax dan een doelpunt scoort in de kuip

25 februari 2020 om 09:27

Die worden getest denk ik je kan moeilijk al die supporters gaan testen

25 februari 2020 om 09:28

Spelers die niet ziek zijn kunnen elkaar niet aansteken, iedereen daar aanwezig zal worden gecontroleerd, iets wat met 80.000 fans erbij niet te doen is, en erg onveranderdwoord; als er aantal het virus hebben, kan het snel verspreiden, zo dicht op elkaar

25 februari 2020 om 10:57

En wat is dan precies het risico basdemanaz? "coronavirussen verspreiden zich via mensen en dieren. Buiten het lichaam kunnen ze niet goed overleven. Zeker niet op karton, verpakkingsmateriaal of andere spullen (rivm, 2020)." Dus ja, wat is precies het risico als speler, als alle aanwezigen zijn gecontroleerd?

25 februari 2020 om 11:39

Je hoeft nog geen symptomen te hebben om weldegelijk drager van het virus te zijn. Dus "niet ziek" is niet genoeg. Zo gaat ook de verspreiding door "niet zieke" personen.

25 februari 2020 om 11:52

Gelukkig heeft het RIVM het altijd we bij het rechte eind met hun informatie en statistieken

25 februari 2020 om 13:04

Het RIVM die alles berekent met 70 procent zekerheid. Je weet niet wat het risico is, het is misschien wel goed dat er geen supporters bij zijn.

25 februari 2020 om 13:14

Maar je kan pas andere mensen besmetten als je zelf symptomen hebt. Je kan dus wel drager zijn, maar als je geen symptomen hebt, kan je niet besmetten. Dat vertelde althans de viroloog gisteren bij Jinek.

25 februari 2020 om 14:13

Dat weet ik niet, @JK-Ajax. Je moet ergens op vertrouwen, ik neem aan dat zij geen paniek gaan zaaien als dat niet nodig is en andersom ook zo. Maar als jij denkt dat het Rivm onjuiste informatie verspreid zou ik dat graag horen!

Heel erg jammer voor het voetbal, maar veiligheid gaat voor alles. Tienduizenden op een relatief klein gebied lijkt me onder deze omstandigheden niet wenselijk.

Nog nooit vertoond dat zo'n belangrijke wedstrijd achter gesloten deuren plaats vind. Zal je zien; dat dit 1 van de meeste gedenkwaardigste wedstrijd ooit wordt, en is er geen hond bij geweest. Desniettemin blij met dit besluit, ik was oprecht bang dat ze wedstrijden zouden blijven uitstellen, wat competitieverloop/vorm niet ten goede zou komen of erger serie A stop zetten. Ik hoop echt dat Italië grip krijgt op het virus, want anders heeft het enorme gevolgen voor serie A. Spelers komen niet of willen weg. Ik hou beetje mn hart vast.

25 februari 2020 om 09:34

Ik hoop vooral dat ze het voor de mensen die sterven aan dit virus het onder controle krijgen. De effecten op de serie A lijken me nu echt van minder belang.

25 februari 2020 om 10:31

Tuurlijk maar we zitten op een voetbalsite, dus bekijken we het ook van die kant

25 februari 2020 om 11:22

Ik denk serieus dat het Ek afgelast gaat worden mocht de verspreiding van het virus zich zo doorzetten. Om allerlei ploegen en supporters zich kris kras door Europa te laten verplaatsen lijkt me geen goed idee. Rome is een speelstad en Italie is het nu al een groot probleem. het is een kwestie van tijd totdat het elders in Europa ook een groot probleem gaat worden.

25 februari 2020 om 11:42

Ja, dat leuke idee van overal in Europa spelen krijgt nu een andere lading. Overigens zou het in een land zijn dan zou het probleem er ook zijn, tenzij je supporters uit "besmette landen" gaat weigeren...lijkt me ook niet echt een succes.

25 februari 2020 om 11:46

Daar zwg je wat.. ik hoop het niet man. Maar je heb gelijk. Door het EK gaan mensen van alle nationaliteiten, in hordes door europa in zeer korte tijd, en uiteindelijk nemen ze dan kun ziekte mee naar eigen land

25 februari 2020 om 11:47

De wellicht onbesmette gebieden

25 februari 2020 om 13:07

Tegen die tijd zal het ongetwijfeld ingedamd zijn.

25 februari 2020 om 11:48

@mautootje t is n kwestie van tijd voordat de rest van Europa aan de beurt is, net als de rest vd wereld. Daarvoor hoeven spelers dus niet weg te blijven. En daarnaast zijn spelers gezonde jonge mannen, die hoeven zich sowieso niet echt druk te maken

Dit is echt een probleem aan het worden niet alleen voor het voetbal, wij hebben er met het bedrijf ook al last van.
Hoop dat het uiteindelijk mee zal vallen maar ben bang dat dit virus zich wereld wijd zal verspreiden ook naar nederland.

25 februari 2020 om 10:22

Het is goed dat italie meteen enorm harde maatregelen neemt om de verspreiding zo hard mogelijk tegen te gaan

Dit is echt balen, wat keek ik uit naar de wedstrijd Juve-Inter. Wel te begrijpen dat er maatregelen getroffen worden, het risico is gewoon te groot. Ik denk zelfs dat het nog erger gaat worden met de uitbraak van dit virus. Wel ben ik opgelucht dat de wedstrijden niet verplaatst worden, anders zou echt heel de planning qua wedstrijden in het gedrang komen lijkt me. Het zal wel vreemd zijn, een kraker van jewelste zonder publiek...damn.

Misschien een domme vraag, maar het wordt toch wel nog steeds uitgezonden neem ik aan?

25 februari 2020 om 09:33

Ik ga er wel vanuit, de kraker zal ziggo sowieso wel uitzenden denk ik. Zal wel een dooie boel worden, zo zonder publiek en die fantastische sfeeracties die altijd plaatsvinden in Italië bij zulke wedstrijden.

25 februari 2020 om 12:54

Vergelijkbaar met de EL finale afgelopen jaar.

Ze weten dat virus wel mooi op te blazen tot grote proporties terwijl het allemaal wel meevalt. Als je gezond bent en besmet raakt met het Coronavirus is het gewoon een simpel griepje waar je makkelijk van herstelt. Alleen de wat oudere mensen en personen die al ziek zijn lopen een groter risico. Zeg maar precies dezelfde groep die bij griep of bij extreme warmte in de problemen komt.

25 februari 2020 om 09:45

Je reinste onzin. Er zijn al 80 000 mensen in het ziekenhuis beland. En voor een “gewoon griepje” belandt men niet in het ziekenhuis. Het is gewoon een zeer besmettelijk en dodelijk virus. Maakt het verder iets uit dat voornamelijk ouderen er aan sterven? Als jongeren besmet zijn kunnen ze nog altijd ouderen besmetten.

25 februari 2020 om 09:53

Jaja. Ken je die Mexicaanse griep nog waar we allemaal aan zouden sterven en waar honderden miljoenen aan vaccinaties zijn uitgegeven? Allemaal een hoax en pure verijking van de pharmaindustrie. Precies toen we de prikken gekocht hadden was die griep weg. Wat een toeval. Omstandigheden in China zijn sowieso niet te vergelijken met het Westen, dus dat er daar 80.000 in het ziekenhuis liggen zegt helemaal niks. Voor de rest is het dweilen met de kraan open, want na alle zogenaamde maatregelen is dat virus inmiddels al over de gehele wereld verspreid. Zelfs onze minister van Buitenlandse zaken kan het hebben gezien zijn ontmoeting met een besmette burgemeester uit Iran. We importeren het virus zelf overal naartoe door hoogwaardigheidsbekleders. Maar ondertussen moet het gewone volk in lockdown.

25 februari 2020 om 10:03

Influenza is nog een ferme gradatie minder. Er waren meer dan 200 000 besmette gevallen bekend en daar stierven 2.200 mensen van. Momenteel zijn er van het Coronavirus meer doden en minder dan de helft besmette gevallen. Daarnaast is China totaal geen derdewereldland of dergelijke, Wuhan is gewoon een regio met relatief goede zorgfaciliteiten. Daarnaast zijn de maatregelen die China neemt gewoon draconisch. Nederland zou het echt niet veel beter kunnen aanpakken, dat bewijst Italië ook gewoon. Daar ligt de mortaliteitsgraad van het virus (net als in China) boven de 2%.

25 februari 2020 om 10:49

Jaja, ken je die Spaanse griep nog? Die 100 miljoen doden als gevolg had? Allemaal een hoax en pure verrijking van de Pharmaindustrie. Ik kan echt kwaad worden door dit soort naã¯eve mooiweer reacties. Een uitbraak van een grote griep pandemie is gevaarlijker dan een eventuele derde wereldoorlog. Denk eerst na voordat je wat zegt. Edit: En landen als Italiã« sluiten zich economisch volledig af van de buitenwereld, gewoon.. voor de pharmaindustrie.

25 februari 2020 om 11:29

@Haris dankjewel voor je reactie, ik sluit me er volledig bij aan. Het is voor mij echt ongelooflijk dat er zo veel mensen zijn die een potentiële pandemie gewoon niet serieus nemen want 'China slecht' en 'ik vertrouw de Pharma industrie niet'. Waarom denkt iedereen tegenwoordig een expert te zijn door complottheorieën op internet te lezen? Gewoon goede zaak hoe er in Italië wordt gehandeld.

25 februari 2020 om 13:10

@ harisvukic... 100 miljoen doden? Of 100 miljoen vaccinaties?

25 februari 2020 om 13:30

@riciotto 100 miljoen doden.

25 februari 2020 om 14:27

Master D, ongelofelijk hoe veel je uitkraamt met zo weinig kennis van zaken. het Dunning-Kruger effect, juist door je incompetentie het vermogen missen om juist die incompetentie te zien. In de categorie 'waarom hebben we vaccins nodig voor ziektes die bijna niet meer bestaan?!'. Natuurlijke selectie, oh ironie.

25 februari 2020 om 09:46

@master D: de effecten van het virus zijn inderdaad te overzien, de besmettingskans alleen is uiterst hoog. Als je kijkt naar absolute getallen van mensen die gestorven zijn, is dit by far een dodelijkere ziekte dan bijvoorbeeld Sars. Waar jij ook aan voorbij gaat, is dat kinderen ook een risicogroep zijn. Weet niet of jij kinderen hebt, maar ik zou die van mij graag bij me houden. Daarbij zijn oudere mensen ook mensen die hier mogen zijn. Je komt nu bij me over alsof jij het niet erg vindt als oudere mensen komen te overlijden. Het is echt wel meer dan een gewone griep. Ik begrijp je gevoel dat je denkt dat het enorm wordt opgeblazen, maar door de enorme besmettingskans is het in mijn ogen zeer terecht dat er heel goed wordt gekeken naar het niet verder laten komen (qua geografie) dan het nu is.

25 februari 2020 om 10:01

Het virus is al overal, dus het niet verder laten komen is al zinloos. Het virus is begin december onstaan en pas in januari is men in actie gekomen. Het maakt geen moer meer uit wat je doet. Ze hebben de persoon die het virus in Noord Italie gebracht heeft nog niet eens in beeld. Die kan overal zijn. Ze kijken helemaal niet goed om het niet verder te laten komen, of in elk geval het heeft geen effect, want vandaag wordt bekend dat het ook in Nederland is. Goedkoop scoren ook om te roepen dat ik het niet erg zou vinden dat oudere mensen overlijden. Ik zou het omdraaien. Waarom is het erger dat ouderen sterven aan het Coronavirus dan aan de griep? Want dat beeld wordt hier geschetst. Natuurlijk is het klote als je het virus hebt, maar veruit het grootste aantal mensen herstelt gewoon.

25 februari 2020 om 10:06

Het virus is gewoon veel dodelijker dan een gewone griep (minstens 10x) en daarom totaal niet te vergelijken met een “gewoon griepje”. En natuurlijk kan men het inperken door gebieden af te zetten. Er is namelijk een enorm verschil of er 1-5 mensen door de mazen van het net kunnen dan dat er 100 dat kunnen.

25 februari 2020 om 11:04

"het virus is gewoon veel dodelijker dan een gewone griep (minstens 10x) en daarom totaal niet te vergelijken met een “gewoon griepje”." --- Is dat zo? Het Rivm zegt namelijk het volgende: "is het nieuwe coronavirus (COVID-19) ernstiger dan een gebruikelijke griep?dat weten we nog niet goed. De officiã«le cijfers van dit moment lijken niet heel verontrustend. Maar we weten niet precies hoeveel vertraging er in de gegevens zit en of er sprake is van een onderrapportage en hoe groot die is. (....) Er is meer informatie nodig over de verspreiding van het virus, ook bij mensen die maar een beetje of helemaal niet ziek worden. En van alle mensen die ziek worden, wil je eigenlijk precies weten wat ze hebben gedaan." Bron: Rivm vragen en antwoorden coronavirus P.s. Voetbalzone doe iets aan de alinea's!!! Ik probeer hier een net bericht te typen maar sinds een halfjaar of langer verwijderen jullie telkens mijn alinea's waardoor het bericht er nogal amateuristisch uitziet!

25 februari 2020 om 11:59

Je kunt het zelf eenvoudig narekenen en de bronnen bevestigen het ook. In Nederland sterft maximaal 0,2% van de besmette gevallen aan de griep. Bij het Coronavirus ligt het gemiddelde boven de 2%, zowel algemeen als in Italië.

25 februari 2020 om 13:12

Volgens de statistieken op worldometers (wordt realtime bijgehouden) is deze nieuwe griep-variant wel degelijk heftiger (lees: dodelijker) dan een gewone griep. Neemt echter niet weg dat er mijn inziens veel te veel paniek gezaaid wordt, maar da's een andere discussie..

25 februari 2020 om 14:15

Ja, en hoeveel van deze mensen waren al ziek? In Italie had een van de eerste dodelijke slachtoffers ook al k***. "een van de laatste slachtoffers is een 80-jarige man die vorige week naar het ziekenhuis in Lodi moest na een hartaanval. Artsen vermoeden dat hij het virus daar opliep van een andere patiënt. Ook de andere slachtoffers zijn net als in China vooral ouderen. Drie van hen hadden al gezondheidsklachten voordat ze het virus kregen."

25 februari 2020 om 14:28

En wat is de relevantie van dat ze al ziek waren? Een cijfer als de mortaliteitsgraad houdt daar rekening mee hoor. Gemiddeld is de kans gewoon 10 keer groter dat je als oudere sterft aan Corona dan aan de gewone griep.

25 februari 2020 om 10:01

Misschien stoppen met fake news versprijden....echt bizar dat je het vergelijkt met een gewone griep.......wie is "ze" in jou ogen? Alle mensen met verstand, behalve jij?

25 februari 2020 om 10:09

Wie verspreid fake news volgens jou,jij denkt al die nieuwszenders zijn te vertrouwen?

25 februari 2020 om 10:16

Hij zal China wel geloven, die staan erom bekend altijd de waarheid te communiceren. Je weet wel, zoals ze doen bij de behandeling van de Oeigoeren.

25 februari 2020 om 10:32

Dat is zeker een punt Master, maar wel een in je nadeel. China downplayt de gevolgen van Corona. De sterftecijfers liggen waarschijnlijk vele malen hoger dan de officiële cijfers.

25 februari 2020 om 10:35

Niet serieus nemen die (master D) die denkt dat hij arts is maar deze griep is iets erger dan dan Sars een jaar of 15 geleden en daar gingen ook gewoon jongere mensen aan dood je moet nooit zomaar even denken dat gezonde mensen er niet ziek van worden of aan dood kunnen gaan want dat weten we gewoon niet . China is een groot land en die mensen reizen over de hele wereld dus het kan overal ontstaan zie Italie dat is dichterbij als je denkt je kunt niet voorzichtig genoeg zijn in deze .

25 februari 2020 om 10:40

Daarnaast zou het ook zeer vreemd zijn dat landen als China en Italië hele regio’s platleggen waardoor hun economie slabakt. Zeker in Italië is dat het geval, de geïsoleerde regio’s vertegenwoordigen 30% van het BBP.

25 februari 2020 om 13:50

Volgens mij is het toch echt het ministerie van buitenlandse zaken die nu een negatief reisadvies hebben uitgegeven voor bepaalde regio's in Italie. Ik heb nog niemand met kennis (china, US, europa poltitiek, doktoren) dat dit gewoon een griepje is. Alleen mensen zoals jij, die denken het allemaal beter te weten. Waarom ga je zelf niet even een kijkje nemen in Noord Italie? Wellicht even een ziekenhuis bezoeken?

25 februari 2020 om 10:07

Hoe weet jij dat het wel meevalt Master D? Ik woon 40 km van de dorpjes die inmiddels volledig van de buitenwereld afgesloten zijn. Ben je afgelopen weekend hier in de buurt van Milaan geweest? Vrij oppervlakkige conclusie terwijl "ze" (lees:het ministerie van buitenlandse zaken) dit gebied als code rood (niet reizen) en oranje (alleen noodgevallen) aan heeft gegeven, terwijl de rest van het noorden 'veiligheidrisico's' heeft.

25 februari 2020 om 10:23

@b0bke "dit gebied als code rood (niet reizen) en oranje (alleen noodgevallen) aan heeft gegeven, terwijl de rest van het noorden 'veiligheidrisico's' heeft." Als zo erg is, snap ik niet dat je voetbal en vooral Europees voetbal laat doorgaan. Kans bestaat dat spelers van Italiaanse clubs het tijdens contact overspreiden. Dan gaat verspreiding hard. Zijn niet alleen voetballers die met elkaar in contact komen. Tijdens het reizen heel veel mensen, op de vliegvelden, hotel, media, alle medewerkers rondom de wedstrijd, beveiliging, toeschouwers en dan de voetballers zelf. En al deze mensen daarna ook naar verschillende plekken zoals naar hun familie, werk, winkels, horeca...eng gewoon

25 februari 2020 om 11:18

Ik vermoed dat de overheid al weet dat dit geen kwestie van een of twee speelronden is, dus uitstellen heeft geen zin, dan wordt er misschien in de zomer pas weer gespeeld, zorgt bovendien voor argwaan bij de gewone burger. Ik denk dat juist omdat deze wedstrijd, belangrijkste van het jaar, doorgaat dit de ernst van de situatie aangeeft

25 februari 2020 om 13:13

Hoe is de tendens in Italië buiten de besmette dorpen? Is men daar angstig of is dat een foutief beeld wat zo hardnekkig door de media wordt geschetst?ik ga over 1,5 week naar de Dolomieten en hou de berichtgeving in Italiaanse media en van Buza nauwlettend in de gaten. Voorlopig is het daar nog prima vertoeven..

25 februari 2020 om 14:06

Het is rustiger dan normaal gesproken op straat en de supermarkten hebben allerlei basis producten zoals tomatensaus, meel, bloem en pasta niet meer op voorraad. Bussen etc rijden gewoon. Verder worden alle openbare gebouwen zo langzamerhand één voor één op slot gegooid en verwacht ik dat dit nog wel even zo blijft. Mensen zijn op hun hoede maar er is geen paniek.

25 februari 2020 om 10:15

Altijd belachelijk als iemand er zo over praat. Beetje de conspiracy theorist uithangen. Een illuminati video op youtube te veel gezien. Die mensen nemen het virus serieus om een reden. En juist omdat het nu meer gecontroleerd wordt verspreid het zich veel moeilijker en genezen de zieke gelukkig.

25 februari 2020 om 10:20

Altijd belachelijk als mensen niet kritisch zijn en niet kunnen zien wat er voor hun ogen gebeurd. Het virus verspreid zich helemaal niet veel moeilijker. Het is al overal. Lekker een paar duizend personen wekenlang op een boot in Japan laten vastzetten zodat het percentage besmettingen daar alleen maar groter wordt, om vervolgens al die mensen terug naar huis te sturen. Dat is hoe men handelt en controleert.

25 februari 2020 om 10:25

Wat een belachelijke reactie is dat nou weer man. Wat een niveau. Dus omdat het volgens jou al overal is moeten we er niks meer aan doen om te stoppen? Wat een idiote reactie. Bij mij in het dorp is er nog niks. Ironisch dat jij andere ervan beschuldigd dat ze niet kritisch zijn en zelf met de instelling zit van het zal wel het is er al overal. Ze moeten jou ministerie van volksgezondheid maken, jij hebt het al gezien en weet al dat er geen risico aan het virus zit.

25 februari 2020 om 10:27

Je bent duidelijk niet op de hoogte van de vaste protocollen. Mensen die in de buurt van een besmetting zitten moeten (minstens) 2x de incubatietijd van een virus in quarantaine zitten. Het Coronavirus heeft een incubatietijd van 5,2 dagen en als mensen daarna geen symptomen vertonen mogen ze zich terug vrij bewegen.

25 februari 2020 om 13:14

Die incubatietijd is toch juist nog punt van twijfel bij dit nieuwe virus? Eerst was het 5 dagen, toen 2 weken en voor het weekend las je opeens over mogelijk 4 weken incubatietijd.. Geen idee wat nu waarheid is..

25 februari 2020 om 14:19

De incubatietijd is inderdaad nog niet zeker. Echter is de officiële incubatietijd nog steeds 5,2 dagen. Er zijn inderdaad voorbeelden van veel langere incubatieperiodes, maar die worden tot op heden nog als uitzonderingen gezien.

25 februari 2020 om 10:19

Het is tergend dat mensen zoals jij hier maar gewoon wat kunnen roeptoeteren over iets waar ze klaarblijkelijk geen verstand van hebben. Hou het lekker bij voetbal jongen, er staat zoveel onzin in je bericht dat er inhoudelijk op ingaan geen zin heeft.

25 februari 2020 om 10:22

Jij hebt geen verstand van reacties duiden, maar dat doe je zelf nu toch ook. Daar heb je schijnbaar geen moeite mee. Waarom anderen er dan op aanspreken? Ik ga wel graag in op de inhoud, maar helaas bevat jouw bericht geen inhoud.

25 februari 2020 om 10:35

Natte vinger werk is geen inhoud. Feit is gewoon dat het COVID 19 virus uit kan groeien tot de dodelijkste ziekte in absolute getalen. Het bagatelliseren door te vertellen dat het maar een griepje is slaat volgens mij ook nergens op. Zoals eerder aangegeven liggen ziekenhuizen van griepepidemie niet helemaal vol. Als je het dan zo graag over de inhoud wil hebben. Leg mij dan eens uit waarom er bij een griepepidemie minder mensen de pijp uit vliegen en dit toch vergelijkbaar is.

25 februari 2020 om 10:43

Jij gaat graag in op de inhoud? Het enige wat je hier doet is als een soort doctorandus vertellen hoe het in elkaar zit zonder ook maar iets van kennis.

25 februari 2020 om 11:05

Denk dat er nu minder mensen aan het griepvirus sterven door de jaarlijkse inentingen. Maar het maakt het corona virus niet minder bedreigend. En hoop dat er snel iets tegen vinden.

25 februari 2020 om 11:34

Wikipedia over griep: Toch veroorzaakt de griep jaarlijks 3 tot 5 miljoen ernstige zieken en 250.000 tot 500.000 doden. Elk jaar krijgen ongeveer 820.000 Nederlanders griep. Tijdens een gemiddelde griepepidemie in de winter gaan er in Nederland 250 tot 2.000 personen direct aan de griep of aan de gevolgen ervan dood.

25 februari 2020 om 10:36

Alleen verspreid dit virus zich enorm snel, wat het een stuk dodelijker maakt dan de griep.

25 februari 2020 om 11:02

" Ze weten dat virus wel mooi op te blazen tot grote proporties terwijl het allemaal wel meevalt. Als je gezond bent en besmet raakt met het Coronavirus is het gewoon een simpel griepje waar je makkelijk van herstelt. Alleen de wat oudere mensen en personen die al ziek zijn lopen een groter risico. Zeg maar precies dezelfde groep die bij griep of bij extreme warmte in de problemen komt " Bizarre reactie. De Mexicaanse Griep noemde men ook wel de varkensgriep omdat die werd overgedragen door varkens. Als varkens besmet raken met meer dan 1 type influenzavirus kunnen varianten ontstaan die ook overdraagbaar zijn van varken op mens. Van het H3n2 varkensvirus wordt vermoed dat het een mutatie is van het H3n2 virus is dat de menselijke Hongkonggriep pandemie in 1968 veroorzaakte. Die eiste meer dan 1 miljoen slachtoffers. Het Coronavirus is een mutatie van het Sarsvirus. Dat heeft bij 5-15 procent van de gevallen een dodelijke afloop. Voor de " normale " griep is dat 1,25-2,50 procent. Ik vind je reactie ronduit ziek omdat je de afgelasting van een paar banale voetbalwedstrijdjes aangrijpt om mensen de maat te nemen die alles in het werk stellen om pandemien zoals de Hong Kong griep in 1968 of de Spaanse Griep in 2018 (moet inderdaad natuurlijk 1918 zijn, met dank aam Mrkrillin), die 50 tot 100 miljoen doden heeft geeist, te voorkomen of de schade te beperken. Naar schatting 70 van de slachtoffers van de Eerste Wereldoorlog is niet gestorven als gevolg van gevechtshandelingen maar door die Spaanse Griep. En dan maak jij je druk over het afgelasten van een voetbalwedstrijdje. Je hebt duidelijk moeite met het stellen van je prioriteiten. Dat de Mexicaanse griep uiteindelijk een vrij mild verloop heeft gehad, heeft alles te maken met het feit dat het virus niet is gemuteerd naar bijv de H3n2 of een gelijksoortige variant, zoals dat in 1968 wel is gebeurd. Als dat een keer wel gebeurt, is het leed voor een land als NL waar de bevolking dicht op elkaar leeft, niet te overzien. Dus wees blij dat er nog mensen zijn die wel over voldoende verantwoordelijkheidsgevoel beschikken en virussen serieus nemen en maatregelen treffen om te zorgen dat een eventuele pandemie beheersbaar blijft. Juist als je in een land als NL leeft, waar een dergelijk virus razendsnel om zich heen kan grijpen als niet de juiste voorzorgsmaatregelen worden getroffen. Als dat zou gebeuren, zouden de maatregelen een stuk verder gaan dan het afgelasten van een onbeduidend voetbalwedstrijdje.

25 februari 2020 om 11:08

Nou heb ik er geen verstand van en zou het best eens kunnen zijn dat je gelijk hebt (uiteraard hoop ik het niet), maar misschien is de gezondheidszorg in de loop van de jaren ook verbeterd? 1968 is namelijk een aardige tijd terug, in die tijd is de wereld wel veranderd en dus ook de zorg. Zou dat een verschil kunnen maken?

25 februari 2020 om 11:35

@scepticus38 "f de Spaanse Griep in 2018, die 50 tot 100 miljoen doden heeft geëist, te voorkomen of de schade te beperken." Volgens mij een foutje. 2018? Moet dit niet zijn 1918...wel op vallend dat er steeds ongeveer 50 jaar tussen zit. De Spaanse griep tot Hongkonggriep 50 jaar en nu 51/52 jaar. Las dat een Harvard professor aangaf dat 30 tot 70% vd wereldbevolking besmet kan raken. Als we uitgaan van gemiddelde 3% doden bij deze griep zitten we ook weer met aantal doden die gelijk is aan de Spaanse griep. Nu zou ook uitkomen op 105.000.000. Bijzonder dat Master D doet alsof het niets is.

25 februari 2020 om 14:24

" Nou heb ik er geen verstand van en zou het best eens kunnen zijn dat je gelijk hebt (uiteraard hoop ik het niet), maar misschien is de gezondheidszorg in de loop van de jaren ook verbeterd? 1968 is namelijk een aardige tijd terug, in die tijd is de wereld wel veranderd en dus ook de zorg. Zou dat een verschil kunnen maken? ". Uiteraard maakt dat een enorm verschil, maar dat voordeel kan je minstens voor een fors deel wegstrepen tegen het nadeel dat de mensen tegenwoordig de hele wereld over reizen en daarmee een virus snel verspreiden. Bijkomend probleem is het overmatige gebruik van antibiotica waardoor de resistentie tegen antivirale medicijnen enorm is toegenomen, bij medicijnen met de werkzame stof zanamivir tegen het H3N2-virus bijv. van 1% in 1994, 12% in 2003 tot 94% in 2005. Het grootste voordeel is dat een virusuitbraak zoals nu het Coronavirus dank de zij de sociale media niet heel lang geheim blijft, zelfs niet in een gesloten staat als China, en dat landen dus snel in actie kunnen komen om de schade binnen de perken te houden. Daar zou je vooral als Nederlander, wonend in een extreem dicht bevolkt land, juist heel erg blij mee moeten zijn ipv kritiek te leveren op een overheid die uiterst zorgvuldig te werk gaat en het zekere voor het onzekere te nemen. De Mexicaans Griep behoort tot een nieuwe stam van het H1N1-varkensgriepvirus en omdat het een nieuwe variant betrof, wist men van te voren niet zeker hoe agressief het virus was en daarom heeft men niets aan het toeval overgelaten. Achteraf bleek het virus vrij mild te zijn, maar dat is altijd nog veel beter dan niets te doen en er later achter te komen dat het tegenovergestelde het geval is zoals in 1918 en 1968.

25 februari 2020 om 11:06

Totdat je thuis komt en je je opa of oma gedag zegt en ze komen te overlijden. Tuurlijk is dit misschien wat heftig, maar het is niet ondenkbaar. En dan voel je je best lullig over je ‘griepje’ die je meeneemt. Ze zeggen weleens: “voorkomen is beter dan genezen”, dat is in dit geval niet anders. Dat snap je toch wel? Zeker omdat er ook nog geen 100 procent vaccin is gevonden.

25 februari 2020 om 12:27

@Isco24...Die opa en oma hebben een grotere kans om te overlijden aan de gewone griep. Die ook ontzettend dodelijk is voor ouderen. Waar we hier ook altijd al mee te maken hebben maar daar schijnen we ons allemaal ook niet druk over te maken dus waarom nu wel? Geld....dat is waar dit om gaat. En de mensen trappen er na de Mexicaanse griep en Sars en weet ik veel wat nog allemaal wederom als makke schapen in.

25 februari 2020 om 14:21

Ja maar de kans dat ze aan Corona-sterven is meer dan 10x groter dan bij een gewoon griep virus. Zou het daarnaast niet mogelijk zijn dat die voorgaande virussen ingeperkt zijn door de hoge overheidsuitgaven?

25 februari 2020 om 14:33

" Die opa en oma hebben een grotere kans om te overlijden aan de gewone griep. Die ook ontzettend dodelijk is voor ouderen. Waar we hier ook altijd al mee te maken hebben maar daar schijnen we ons allemaal ook niet druk over te maken dus waarom nu wel? Geld....dat is waar dit om gaat. En de mensen trappen er na de Mexicaanse griep en Sars en weet ik veel wat nog allemaal wederom als makke schapen in ". Ook weer zo een bizarre reactie. Als het om geld zou gaan, zou men juist proberen om een uitbraak te verzwijgen ipv deze bekend te maken. Een pandemie als deze kan desastreuze gevolgen hebben voor de economie. De beurzen in de hele wereld staan diep in het rood dankzij het Coronavirus en hebben inmiddels al miljarden zien verdampen, terwijl ondernemers massaal aan het hamsteren zijn omdat ze op korte termijn grote problemen in de toevoer verwachten. Als het virus zich in dit tempo blijft verspreiden, kan dat een zelfde wereldwijde economische crisis opleveren als in 2008. En wat dacht je van de medicijnproductie die in groot gevaar kan komen om dat veruit het grootste deel van de grondstoffen daarvoor uit China moet komen. Misschien in het vervolg eens nadenken voor je iets opschrijft.

25 februari 2020 om 11:08

Je hebt gister zeker Jinek gekeken? Daar kwam Ruben Nicolai ook al met zulke onzin aanzetten. Die griep is gewoon velen malen besmettelijker en dodelijker dan een normale griep. China is juist een land dat fouten heel moeilijk toegeeft en als dat land nou juist zulke erge maatregelen neemt kun je het maar beter serieus nemen. Deze griep is ook dodelijk voor gezonde mensen aangezien we helemaal geen ant-stoffen in ons lichaam hebben voor deze griep. Potentieel kan iedereen hier aan sterven.

25 februari 2020 om 12:23

@MasterD... amen. Eindelijk eens iemand die dat ook ziet. Man man wat wordt de mensheid bang gemaakt om niks. Er wordt amper verteld dat het voornamelijk ouderen zijn die overlijden. En laat dat nou idd bij de gewone griep zo zijn dat daar nog meer ouderen aan overlijden. Mensen trappen er allemaal in. Straks weer iedereen vaccineren met troep. Mensen zijn zo gemakkelijk te beïnvloeden door de media die Ook bewust dingen verzwijgen. Veel mensen hebben geen idee dat de gewone griep nog meer slachtoffers telt.

25 februari 2020 om 13:18

Mwoa, bang gemaakt om niks is wat overdreven want er is wel degeljik een verhoogd risico voor de volksgezondheid, maar er wordt wel veel angst gezaaid door alle media. De laatste doden in Italië waren 80, 83 en 88 en iemand met k*** dus allemaal verminderde weerstand. Die hadden met normale influenza of longonsteking ook kunnen komen te overlijden..

25 februari 2020 om 14:23

Ja natuurlijk hadden die ook door de gewone griep kunnen sterven. Maar de mortaliteitsgraad bij Corona ligt meer dan 10 maal hoger dan bij de gewone griep. Verder zijn er in China ook veel jongere mensen gestorven, dus dat er serieuze maatregelen genomen worden betekent nog niet meteen dat er paniek gezaaid wordt.

25 februari 2020 om 15:01

" De laatste doden in Italiã« waren 80, 83 en 88 en iemand met k*** dus allemaal verminderde weerstand. Die hadden met normale influenza of longonsteking ook kunnen komen te overlijden ". Dwaze onnadenkende reactie. Het virus is net uitgebroken in Italie en heeft naar verluid een incubatietijd van minimaal 14 dagen. De uitbraak is dan ook tekort geleden om er een objectief oordeel over te kunnen vellen. Mensen met minder weerstand zoals ouderen zijn altijd de eerste die overlijden aan een dergelijk virus, dat geldt ook voor de " gewone " griep, maar het is behoorlijk onnozel om te denken dat mensen die wel voldoende weerstand hebben, niet eenzelfde lot kan overkomen. Omdat het een nieuwe stam betreft en het menselijk lichaam er nog geen weerstandsvermogen tegen heeft opgebouwd. Bovendien is gebleken dat deze variant van het Sars virus vele malen besmettelijker is dan het oorspronkelijke Sars virus en hoe meer mensen besmet raken, hoe meer doden er zullen vallen en dat geldt niet alleen bij oude mensen. Er wordt helemaal geen paniek gezaaid door de media, die zorgen ervoor dat de mensen goed worden geinformeerd en maatregelen nemen om verdere verspreiding van het virus te voorkomen, bijv. door hun reis naar besmette gebieden uit te stellen. Kennelijk hebben mensen zoals jij liever een overheid die gaat zitten kijken hoe de pandemie zich verspreidt ipv maatregelen te nemen om verspreiding te voorkomen. Tijdens die verspreiding kan het virus zich met andere virussoorten vermengen en daardoor agressievere vormen aannemen. Iemand die wel over voldoende verantwoordelijkheidsgevoel bezit, gaat niet zitten afwachten tot dat gebeurt, maar komt in actie. Omdat men geleerd heeft van de pandemieen uit 1968 en vooral van die in 1918 die ongekend veel slachtoffers heeft gemaakt omdat men niet adequaat reageerde en omdat de wetenschap nog niet zover gevorderd was. Daarnaast is algemeen bekend dat virussen door het overmatige gebruik van antibiotica steeds resistenter worden tegen antivirale medicijnen en daardoor steeds moeilijker zijn te bestrijden. En dus is de beste manier om dat te doen ervoor te zorgen dat de verspreiding van het virus binnen de perken wordt gehouden. Ook het leven van een oudere is kostbaar en als het virus hem niet bereikt hoeft hij ook niet voortijdig te sterven aan een onnodige dood die te voorkomen was geweest.

Echt zonde liever verplaatsen. Een Derby zonder fans is echt niet om aan te zien. Soms zie je die wedstrijden in Europa Legue waar clubs straf krijgen en dan geen fans zijn. Niet om aan te zien.
Van de week nog Lazio Genoa super leuke pot maar helft van stadion gevuld dan is het toch minder aantrekkelijk.
Ik snap de keuze wel daar niet van. Maar echt zonde

25 februari 2020 om 09:46

Helaas kan je aan China zien dat het niet in 1,2,3 opgelost is en ze kunnen moeilijk alle wedstrijden van de Serie A in het noorden blijven uitstellen lijkt me.

25 februari 2020 om 12:17

Genoa - Lazio van afgelopen zondag bedoel je? Daar zaten rond de 25.000 toeschouwers, wat betekent dat 70% van het stadion ongeveer gevuld was. Dus wel ietsje meer dan de helft. En door de geweldige sfeer leek het wel alsof er 70.000 toeschouwers zaten.

Net de wedstrijd waar ik een ticket voor gekocht heb.... Hoop dat ik mijn geld terug krijg. En natuurlijk dat het virus zo snel mogelijk verholpen word.

25 februari 2020 om 13:45

Lijkt mij wel ... Je hebt een "product" gekocht waarvan blijkt dat het niet waargemaakt kan worden.voor zoiets lijkt mij dat bedrijven en ticketshops verzekerd zijn...enige wat ik mij kan voorstellen is dat als je het via via shops je tickets hebt besteld je een probleem hebt.

"inmiddels zijn er zeven personen aan het virus, een verdubbeling ten opzichte van zondag". Zondag waren er dus drie en een halve dooie?

Gezondheid en veiligheid altijd boven alles!!!maar we mogen puur vanuit het voetbalhart wel praten over een zware domper!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren