Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kranten pakken Ajax aan: ‘Zijn basisplek is een kwestie van armoede’

Laatste update:

Ajax verloor zondag met 1-0 van Heracles Almelo, terwijl de club donderdag al een 2-0 nederlaag moest incasseren in de Europa League tegen Getafe. De Amsterdammers kunnen bij lange na niet het niveau halen van vorig jaar, zo constateren de Nederlandse kranten een dag na het verlies in Almelo. "De rivalen voelen en ruiken de kwetsbaarheid. De Amsterdamse ongenaakbaarheid is volledig verdwenen", zo stelt de Volkskrant vast over de ploeg van Erik ten Hag.

Volgens het dagblad is Dusan Tadic een schim van vorig seizoen, terwijl winteraanwinst Ryan Babel nooit opvalt met een goede aanname. 'Klaas-Jan Huntelaar weet zijn glorietijd als spits achter zich. Hij maakt nog weleens een doelpunt, maar hem in de basis zetten is een kwestie van armoede', aldus de krant, die een voorhoede met drie dertigers niet de beste reclame vindt voor een club die mondiale bekendheid verwierf dankzij jonge aanvallers.

Ten Hag: 'Dit is een heel slecht perspectief voor de return'

De Volkskrant is ook kritisch op het functioneren van Daley Blind en met name Perr Schuurs. 'Schuurs is een mooie speler, maar de manier waarop hij zich laat wegzetten of inschattingsfouten maakt, is soms bizar. (...) De onzekerheid van Perr Schuurs is schrijnend, al was diens solo prachtig. Schuurs stak het halve veld over, had een schot in gedachten dat hij vroeger in de eerste divisie geregeld liet zien. De bal ging naast.'

De Telegraaf vraagt zich af waarom Ten Hag de combi Dusan Tadic-Donny van de Beek niet in ere herstelt. 'Als spits blonk de Serviër vorig seizoen uit in alle topwedstrijden en dit seizoen is het op de flanken behelpen. Van de Beek was pal achter de routinier misschien wel de beste nummer tien van de Champions League, terwijl hij verder naar achter minder tot zijn recht komt.'

Het Algemeen Dagblad zag een 'ontluisterende' reactie van Ajax in Almelo op de nederlaag tegen het provocerende Getafe. 'Ajax creëerde wel wat kansen, maar dwong nooit een overwinning af. En het pijnlijkste: het kwam niet eens als een verrassing. Het ongenaakbaar geachte Ajax van voor de winterstop is ineens een kwetsbaar en modaal elftal.'

Het Parool vindt niet dat de afwezigheid van Hakim Ziyech een excuus kan zijn voor de nederlaag tegen Heracles. 'Ook David Neres en Quincy Promes worden al een tijdje node gemist. Vleugelaanvaller Ryan Babel heeft dat duo nog niet kunnen doen vergeten. Tel daarbij op dat Tadic en Van de Beek ook niet de scherpte hebben van vóór de winterstop en het is duidelijk dat Ajax offensief een flinke jas heeft uitgedaan.'

Verwacht jij dat Ajax zich alsnog kwalificeert voor de volgende ronde van de Europa League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Krankzinnig dat de 20 jarige Noa Lang na 2 mindere wedstrijden is afgeschreven door Ten Hag , en dat hij de “Grote” 33 jarige Ryan Babel na 6 dramatische wedstrijden de hand boven het roze hoofd houdt. Het enige punt waarop Lang aantoonbaar minder is dan Babel is zijn salaris, op alle andere punten is hij nu al een klasse beter. Ajax onwaardig ....

24 februari 2020 om 07:39

Ik denk eigenlijk dat beide tekort komen. En eigenlijk is babel gewoon bankzitter als neres promes en hakim fit zijn. Voor een bankzitter is het toch prima? En noa lang is op een leeftijd dat hij wekelijks moet spelen, dus ik snap de keuze wel.

24 februari 2020 om 08:39

@genieterr Lang is in helemaal niks minder dan de andere talenten als Gravenberch, Eiting, Ekkelenkamp, Danilo, Traore, en Schuurs. En heeft meer potentie dan meer dan de helft van deze jongens. Alleen Erik vind hem lastig omdat hij iets terug durft te zegen als de “ Grote “ Tadic een matige pass geeft. Ik zou zeggen omarm zo een jongen, die toont karakter.

24 februari 2020 om 09:00

Hij zal vaker wel iets terug gezegd hebben. Noem het karakter, ik noem het (misplaatste) arrogantie. Maarja dan zal ik wel weer een hater genoemd worden door zijn fanboys en hemzelf.

24 februari 2020 om 09:38

Aannames .... Ten Hag riep zelf een week voor de aanvaring met Tadic nog dat Lang op de deur klopte en erg goed aan het trainen was.

24 februari 2020 om 09:43

Dat Lang door Ten Hag is afgeschreven is een even grote aanname.

24 februari 2020 om 09:59

Wat geen aanname is, is dat Ajax wel vaker problemen heeft met spelers die een weerwoord hebben en geen ‘ja-knikkers’ zijn. Niet alleen qua speelstijl/visie lijken ze op Barcelona, maar ook qua cultuur. Als je iets terugzegt tegen ‘de grote’ Tadic - met alle respect, maar een X-aantal seizoenen bij Southampton maken je echt geen hele grote meneer - krijg je een verhuurperiode aan je broek. Ik vind Ten Hag een prima trainer, maar hij heeft ‘ja-knikkers’ nodig.

24 februari 2020 om 10:06

Het wordt wel aandoenlijk hoe jij Noa Lang probeert te bombaderen als the next big thing. Puntje bij paaltje is die al 20 jaar en heeft die geen basisplek kunnen afdwingen bij een Ajax wat geteisterd wordt met besurres. Heeft uiteindelijk niets met dat Ten Hag hem lastig vindt. Speelde de slechtste wedstrijd van een betaald voetballer, die ik sinds tijden had gezien; namelijk tegen valancia. Hij is gewoon gewogen en te licht bevonden.

24 februari 2020 om 10:07

Zoals hierboven aangeven is het net zo een aanname dat Ten Hag hem verhuurt heeft omdat hij tegen de (jouw woorden) "grote" Tadic iets terug heeft gezegd.voetbal is meer dan alleen talent. Je persoonlijkheid is net zo belangrijk. Kijk maar naar Bazoer, die was ook geen Ja-knikker. Je kan ook gewoon fatsoen hebben en geen ja-knikker zijn of denk jij dat Ronaldo een grote bek had tegen Scholes en Giggs?

24 februari 2020 om 10:19

Ik zie je al in meer artikelen zo reageren over Lang maar ik zal je even uit je droom helpen. Lang is al weken niet eens de beste bij Twente voorin met Menig en Vuckic, laat staan bij Ajax. Op basis waarvan jij dan ook zo reageert is mij een raadsel.. Lang werkt hard, op dit moment is dat vrijwel het enige. Een man passeren gaat hem niet best af en een schot op doel is al helemaal teveel gevraagd. Erg vreemde reactie dat hij ook nog eens meer talent zou hebben. Ik zou zeggen, zet er eens daadwerkelijk een wedstrijd van Twente op.

24 februari 2020 om 10:39

@puntnaarachter neemt nog steeds niet weg dat Lang's vervanger Babel nog veel minder laat zien. Frenkie had ook pas rond zijn 19e of 20e een basisplaats. Was dat ook een matig talent? Veltman vond ik tegen Valencia nog slechter als Lang en zo waren er toen nog een een aantal spelers die niet best waren met veel meer ervaring als Lang. Zijn die dan ook te licht voor Ajax?

24 februari 2020 om 11:10

Veltman was tegen Valencia niet slechter dan Lang. Kijk de wedstrijd even goed terug Japie. Daarbij deed Veltman het vooralsnog beter dan zijn vervangers Alvarez en Schuurs. (waar jij maandenlang om schreeuwde) Dat geeft aan dat jij er een pak minder verstand van hebt dan Ten Hag, dus laten we Erik maar gewoon de opstelling bepalen. Daarbij, Lang was onthutsend zwak, evenals Babel. Gewoon dat kampioenschap binnen slepen, zodat we volgend seizoen kunnen genieten van de Braziliaanse samba.

24 februari 2020 om 11:12

Babel is er dan ook net.. Geef hem anders even de tijd. Promes stond er ook niet vanaf de eerste wedstrijd. Lang is op het moment zelfs nog veel te licht voor Ajax, bijzonder dat jij dat niet ziet Krekel. Met Babel haal je meer zekerheid dan Lang en dat zal ook de gedachte zijn geweest.

24 februari 2020 om 11:21

@japie_krekel Babel is niet de vervanger van Lang, Babel is tijdelijk gehuurd. De buitenspelers zijn Neres en Promes. Bij blessures kan Ziyech naar rechtsbuiten en hebben we Labyad ook nog. Pas daarna heb je Babel. Lang moet spelen voor zijn ontwikkeling, elke week dus is hij verhuurd. Nu zitten we met zoveel blessures dat hij inderdaad ook in het eerste had kunnen spelen maar ja, waren Ziyech en Promes niet geblesseerd, dan zat ie op de bank.

24 februari 2020 om 12:14

Frenkie en Noa Lang is toch appels met peren vergelijken. Frenkie speelt ten eerste op een positie waar je een speler verwacht met ervaring. Hij is een speler die flink wat risico in zijn spel legt en dat kan je gewoon niet gebruiken op de nummer 6 positie. En hij Willem 2 speelde hij geen basis om datzelfde probleem en omdat Ajax hem al gekocht had, toen had Willem 2 geen zin om Frenkie ervaring op te laten doen met alle risico's van dien. Vind deze spelers en hun trajact dan ook totaal niet te vergelijken. Nou Lang heeft toen echt letterlijk alle ballen ingeleverd bij de spelers van valencia. Het was zelfs gewoon heel sneu om naar te kijken, zoveel ging er fout bij hem.

24 februari 2020 om 15:50

@nl_modric nee, Veltman was niet slechter. daarom leidde hij hoogst persoonlijk de uitschakeling van Ajax in door in de CL door als enige te staan slapen bij een buitenspelval tegen Valencia waar een 0-0 genoeg was geweest om door te gaan. je hebt het over een Schuurs die tegen Getafe de fout ingaat en idd ook volledig terecht kritiek daarop krijgt, maar de ervaren Veltman die 8 jaar meer ervaring heeft op het hoogste niveau maakt exact dezelfde fouten als Schuurs waar iig nog rek in zit, dus dat Veltman het beter doet als een Alvarez of Schuurs dat vind ik persoonlijk nergens op gebaseerd. hij doet het misschien niet slechter maar ook zeker niet beter

24 februari 2020 om 15:53

@harisvuckic ik vind Babel drie keer niks en dat zei al voordat Ajax hem definitief vast legde. dat je niet goed speelt dat kan een keer maar dan zie je normaal gesproken af en toe iig nog een glimps van individuele klasse bij een speler. daar heb ik Babel echter niet op kunnen betrappen. ik vind hem slechter spelen als die Lang

24 februari 2020 om 15:54

@speedyafc ik weet het niet. Lang is een flankspeler en moest weg en Babel is een flankspeler die werd gehaald. dan lijkt dat me toch iig de tijdelijke vervanger van Lang

24 februari 2020 om 16:21

Lang zat op de bank, dus hoezo zou Ajax Babel daar als tijdelijke vervanger voor halen? Sowieso als je zegt dat je Lang beter vind dan Babel begrijp je er vrij weinig van. Ik vraag me bijna af welke wedstrijden je van Lang hebt gezien.

24 februari 2020 om 07:57

Het lachwekkende is dat Babel gehaald werd voor zijn ervaring. Met name voor de Europese wedstrijden (de Nederlandse wint een ajax ook wel met Lang). Alleen gaat het erop lijken dat het europese avontuur deze knock out fase maar 2 wedstrijden duurt en liet Babel zich juist kinderlijk provoceren, waar je onder andere van hem meer had verwacht. Helaas, gegokt en verloren voor Ajax

24 februari 2020 om 08:05

Ze hebben gegokt en vooralsnog verloren. Het is werkelijk waar te krankzinnig voor woorden dat echt niets, maar dan ook echt niets lukt bij Babel. Die kopbal gisteren was net als die van donderdag veelzeggend. Lang speelde tegen Valencia met de poep tussen ze billen, maar verder is dat een leuke voetballer. Het gehele elftal kan wel wat van zijn branie en bluf gebruiken, want daar is echt niets meer van aanwezig. Het is tergend langzaam, ongeïnspireerd voetbal wat Ajax nu laat zien. Kom op man, gas erop!

24 februari 2020 om 08:08

Nou ik vindt de arrogante Noa Lang nog echt niet klaar voor Ajax 1. Laat hij eerst maar eens constant gaan spelen bij FC Twente en dan zien we wel verder. We weten allemaal dat hij over kwaliteiten beschikt. Maar als je dat combineert met een houding dat je al drie keer de gouden bal hebt gewonnen, 5 wk hebt gewonnen en de beste spelers bent van de wereld dan komt dat niet ten goede. En de keuze voor Babel snap ik wel die heeft met zijn 33 jaar een hoop ervaring in huis en dat was en is wat dit jonge Ajax nog heeft. Daarom mis ik nog altijd Lasse Schøne. Ajax is veelste jong.. En ik vraag mij af of jongens als Gravenberch, Eiting, Schuurs, Ekkelenkamp, Traore wel gaan slagen bij Ajax.. En nu komen de 19e Antony en de 18 jarige Giovanni er nog bij vanuit Brazilië. Ajax moet ervaren spelers gaan aantrekken willen ze wat bereiken. Talent is goed, maar ervaring is de sleutel!

24 februari 2020 om 08:17

Normaal gesproken staat er met Veldman, Blind, Tadic, Ziyech, Promes de nodige ervaring binnenviel lijnen terwijl Onana en Nico ook geen groentjes zijn

24 februari 2020 om 08:51

Dit Ajax is verre van veel te jong. Babel is geen enkele toevoeging en wat mij betreft worden er keiharde conclusies verbonden aan het falen van de trainer. Tadic op de vleugels werkt echt al weken lang niet. Tegen Getadlfe begon het ergens op te lijken met Ziyech op de vleugel ipv Tadic. Een basisplaats voor Huntelaar staat garant voor statisch voetbal, daarom is Traore in het elftal gekomen. Een mindere wedstrijd en direct terug grijpen op Huntelaar, is wat mij betreft een brevet van onvermogen. Schuurs kansen geven, terwijl Alvarez aantoonbaar beter verdedigd en wel de benodigde rugdekking geeft, is vragen om problemen. Ajax speelt al ruk, voordat de winterstop begon en het is per week minder geworden. De keuzes van de trainer zijn weer eens onverklaarbaar en ingrijpen doet hij ook niet.....

24 februari 2020 om 09:37

@ninjakai "daarom is Traore in het elftal gekomen. Een mindere wedstrijd en direct terug grijpen op Huntelaar, is wat mij betreft een brevet van onvermogen." Dit is exact vaak mijn kritiek geweest op Eth. Hij is een twijfelaar en dat slaat nu over op het elftal. Zie een Schuurs, voetbalt zo onzeker. Traore wordt continue gelijk geslachtofferd, Alvarez, Marin idem. Marin iets meer dan 700 minuten tm nu. Laatste 6 a 7 wedstrijden 0 minuten. Babel brengt werkelijk helemaaaal niets. Krijgt volop kansen en nu al bijna 700 min gespeeld. Een huurspeler haalt een dure aankoop in qua minuten. Bizar! Door zijn twijfel van Eth ruikt AZ nu bloed. Die kan er op knallen. Zelfde als we naar Utrecht en Feyenoord uit moeten. Die ruiken allemaal bloed. Het komt ook door blessures waardood Eth tot nu ieder wedstrijd met andere samenstelling begint, maar ook deel door zijn twijfel. Snap niet waarom hij niet gewoon met Traore speelde. Breng Danilo gewoon ipv Babel. Slechter kan gewoon niet. Geef Marin kans op 10. En probeer aantal wedstrijden in vaste samenstelling te spelen. Niet na 1 mindere wedstrijd gelijk klaar terwijl Babel en tadic wel na reeks slechte wedstrijden mogen staan.

24 februari 2020 om 08:19

Ik vind het krankzinnig dat Noa Lang na een wedstrijd dat hij 3 doelpunten had gescoord gelijk basiswaardig werd bevonden. Noa Lang is geen enkele zin basiswaardig en naar mijn mening lopen er zelfs jongens bij jong Ajax die ik eerder zou opstellen dan een Noa Lang. En ja Babel brengt ook niet wat we van hem verwacht hadden, maar ze hadden iedergeval gehoopt dat hij wat ervaring mee zou brengen. Daarnaast had ik zelf Babel nooit als buitenspeler gebruikt, Babel kan in de spits geposteerd worden om ballen vast te houden en terug te katsen, of als links / rechtback gebruikt worden. Maar als buitenspeler komt hij momenteel net als Tadic simpelweg te kort.

24 februari 2020 om 10:42

@caribbean Babel vind ik als spits nog slechter. Die speelde dramatisch tegen Noord Ierland op die positie. En nee, ik reken hen niet af op 1 wedstrijd want ik kan me geen enkele club herinneren waar Babel furore maakte als centrum spits

24 februari 2020 om 11:22

Je begrijpt het niet, Babel is geen basisspeler. Promes en neres zijn basisspelers. Ziyech is basisspeler. Daar achter zitten reserves zoals Labyad en Babel. En dat had ook lang kunnen zijn, maar die is verhuurd om wekelijks te spelen.

24 februari 2020 om 09:57

Ik vind het een beetje overdreven allemaal. Je mist gewoon 3 van je meest creatieve spelers. En dan wordt het gewoon een moeilijk verhaal. Als ajax met promes, tadic, Neres en donny en Ziech op het middenveld spelen zijn ze uit de "crisis' geloof mij maar. Je zit nu met 3 aanvallers te spelen die alle drie in de 30 zijn. tja en dan een middenveld met 2 broekies als eiting en Gravenberg. Het is allemaal wel te verklaren. Er staat gewoon minder kwaliteit op het veld. niks meer niks minder

24 februari 2020 om 10:30

Vergeet niet dat Noa Lang is weggebounjourd a la Frank de Boer tegen El Hamdaoui omdat hij kritiek had op Tadic (terecht).erik laat zijn spelers ook spelen als Frank de Boer, heeft geen vat op zijn team en het spel ziet er niet uit. Ik denk dat het einde Ten Hag is als ze geen kampioen worden en zelfs als ze kampioen worden mag hij van mijn part vertrekken. Driessen had misschien toch gelijk dat het Schreuder was die de grote man was achter de selectie. Ook het idee om Poulsen en Babel terug te halen geeft al aan dat er bij Ajax geen echte ambitie is om de subtop in Europa te halen, als er maar verkocht wordt.het worden zware jaren zonder Ziyech.

24 februari 2020 om 11:23

Dat is maar afwachten, de eerste aanvaller uit Brazilie is al aangetrokken. Je weet niet wat er nog meer in het vat zit.

Ieder rationeel denkend mens zou nu iig blind sparen. Zo zie je maar weer hoe t werkt in de media. Nu is Blind overigens nog 1 van de besten.

24 februari 2020 om 08:39

Kan je nagaan Blind 1 van de beste en Blind was de speler bij Ajax met het meeste balverlies....

24 februari 2020 om 08:54

waarom zou je hem sparen? omdat hij dat gedoe met zijn hartspier had? als het te erg was dat hij gespaard moet worden, moet je hem ook niet opstellen. Je kan hem nu gewoon als voetballer behandelen

24 februari 2020 om 09:36

Ik zie niet in dat je Blind zou moeten sparen. Als hij er nog niet klaar voor is moet hij niet spelen.

Ot. Natuurlijk maakt het verschil als de drie genoemde spelers er niet zijn. Feyenoord mist ook twee belangrijke poppetjes voorin en die spelen ook een stuk minder. Verschil is wel dat Feyenoord veel meer karakter lijkt te hebben dan dit Ajax, want die winnen dat soort wedstrijden op dit moment meestal wel.

Het is allemaal ook echt de waan van de dag. Natuurlijk is Ajax minder de laatste weken. Maar zolang niet alles wordt verloren op de Getafe manier. Dus met 0 schoten op doel. Maak ik mij niet super veel zorgen. De wedstrijden tegen AZ, Groningen en Heracles vallen met wat geluk ook zomaar de kant van Ajax op. Ajax werd geen enkele keer echt weggespeeld het valt nu alleen 3 keer de verkeerde kant op. Gebeurd wel eens. De koppositie is er nog steeds.Zet Tadic weet in de punt, Ziyech naar rechts, Donny weer op de 10 en creëer vastigheden en vertrouwen zo in deze cruciale fases van het seizoen.

24 februari 2020 om 07:39

De vraag is dan wel: wanneer moet je je wel zorgen gaan maken? Thuis tegen Sparta was het ook moeizaam. En je benoemt vier uitwedstrijden op rij die verloren zijn gegaan, dat is toch wel een teken aan de wand?

24 februari 2020 om 07:43

Horveel echt overtuigende wedstrijden heeft Feyenoord gewonnen onder advocaat, volgens mij hadden die net zo goed de helft van de punten kunnen hebben. Soms valt het allemaal net goed en soms gaat alles fout tijdens zo'n wedstrijd

24 februari 2020 om 07:44

Het wordt ook allemaal wel enorm overdreven. Tegen Groningen komt Ajax achter uit een handsbal en gaat de 2-0 ook met alle geluk van de wereld binnen. Tegen AZ is Ajax met een B-garnituur beter, maar vergeet Donny de 1-0 te maken en loop je in de laatste minuut tegen een prima corner aan en gisteren kan het bij rust ook zomaar 2-0 staan en is Ajax na rust eigenlijk ook beter. Ajax mist teveel aanvallende krachten en impulsen, waardoor het stroperig oogt. Maar zolang Ajax de westrijden op een '' coinflip '' verliest kantelt het vanzelf weer de andere kant op.

24 februari 2020 om 07:50

Ja het zit niet echt mee. Een mazzelgoal zoals de 2 van Groningen toen of een onterechte penalty, zoals alle concurrentie dit weekend zou lekker om je over het dooie punt te helpen. Maar in eerste instantie zelf maar zorgen dat je sowiezo weer gevaarlijk wordt.

24 februari 2020 om 10:45

@NL020 Feyenoord heeft alle wedstrijden na de winterstop gewonnen. Balbezit maakt je spel niet perse beter. Het gaat ook om kansen creeren en die afronden en dat doet Feyenoord prima

24 februari 2020 om 11:25

Feyenoord heeft inderdaad alles gewonnen. En weet jij wie er al die tijd brilliant speelt, Berghuis! Zonder Berghuis was er niet alles gewonnen. Haal de voorste drie eruit, haal de twee centrale eruit en je hebt dezelfde situatie als bij Ajax. En geloof me, ook Feyenoord gaan dan heel veel verliezen.

24 februari 2020 om 11:55

@speedyafc

Haal bij Barca Messi weg, Suarez, Busquets, nog drie achter en die zijn niets,

Haal bij Juventus Ronaldo en Dybala weg en nog 6 achterin en Juve is niets.

Wat is je punt? Het zijn toch gewoon spelers van de club die hun taken uitvoeren? Ieder team heeft topspelers en spelers die het verschil maken, ga niet zielig lopen doen.

24 februari 2020 om 12:21

van de voorste drie liggen er momenteel ook al 2 uit...

24 februari 2020 om 14:17

@mertesacker Het is niet zielig, het is gewoon de realiteit. Ajax mist gewoon veel te veel basisspelers, wat er dan overblijft is een middelmatig eredivisie team. Dat zou voor elk team gelden. Het heeft niets met armoede te maken, waar dit artikel over gaat. Kansen afronden kan Ajax ook met haar eerste keuze, net zoals Feyenoord er ook moeite mee zou hebben met haar tweede keuze.

24 februari 2020 om 09:02

Ajax wordt nog steeds kampioen, dat kan bijna niet anders omdat de laatste zes wedstrijden allemaal tegen laagvliegers zijn. Az en zeker Feyenoord moeten alles winnen om er nog aan te gaan komen

24 februari 2020 om 11:07

Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn ik hoop het maar heb er nu toch een zwaar hoofd in hoor , FC Utrecht en Feyenoord uit in deze vorm win je deze potten niet en dan kan het snel gaan hoor , en het is verklaarbaar daar niet van maar Ajax moet van de zomer echt gaan doorselecteren Eiting , Marin, Huntelaar , Babel , Moeten sowieso weg .

24 februari 2020 om 12:00

Vergeet niet dat Ajax dit seizoen meer verloren heeft al dan Feyenoord terwijl Feyenoord al die verliespunten pakte onder Stam. Ajax meot tegen laagvliegers maar degradatiekandidaten maken gekke sprongen in het nauw. Sinds advocaat pakt Feyenoord 0.67 punten meer per wedstrijd dan Ajax. Zou deze lijn doorgetrokken worden, haalt Feyenoord de komende 11 wedstrijden dus 7.33 punten meer dan Ajax. Hoe groot is het verschil nu? 7 punten... Ik zeg niet dat het realistisch is maar dit is de hypothese als de huidige lijn bij Ajax en Feyenoord doorgezet wordt. Dus zo zeker zou ik niet zijn van je zaak.

24 februari 2020 om 14:07

Mooie statistiek. Feyenoord heeft onder advocaat bijna alles gewonnen. En wat zegt de statistiek? Dat ze zo door moeten gaan met alles winnen om nipt boven Ajax te komen. Precies dus wat ik zeg.

24 februari 2020 om 16:32

Dat klopt maar jij brengt het op zodanige manier dat het een onmogelijke opgave lijkt. Dus ik laat zien met de recente resultaten dat het best aannemelijk is dat Feyenoord bijna alles blijft winnen. Ik zeg daar niet mee dat ze kampioen worden maar dat het nog geen uitgemaakte zaak is, zoals jij doet voorkomen.

24 februari 2020 om 11:58

Ik vind het echt bizar dat iedereen ziet dat Tadic weer in de spits moet en Donny op 10, behalve de technische staf van Ajax.hoe lang is geleden dat Tadix spits heeft gespeeld met Donny op 10?

Ik blijf het bijzonder vinden hoe een team in het algemeen (en in dit geval specifiek Ajax) zo afhankelijk kan zijn van twee à drie spelers. Bij PSV zag je het eerder dit seizoen met de afwezigheid van Bergwijn en Malen, waarna de hele ploeg als een kaartenhuis in elkaar zakte. Dat zie ik bij Ajax nog niet gebeuren, maar het houdt momenteel absoluut niet over. Het is voor Ajax te hopen dat Ziyech en Promes/Neres (of allebei) snel weer fit zijn.

24 februari 2020 om 07:42

Snap wat je bedoelt, maar het geldt voor elk team ter wereld dus echt bijzonder is het ook weer niet.

24 februari 2020 om 07:48

pSV verloor 3 spitsen (Je vergeet de nr 9 bij de start Lammers). Daar kan je voor t seizoen niet op anticiperen. En 2 daarvan zijn ook nog eens je beste spelers. Ajax verloor met Quincy en Neres de 2 spelers met diepgang. Promes die juist gehaald was om dat te verbeteren in de breedte tov vorig seizoen. Daarbij kwakket Ziyech wat de laatste tijd en dat is je creatieve brein. Dat Ajax het niet goed lukt dit voor de eredivisie op te vangen dat is jammer maar Europees gezien is t niet te doen als je zoveel vh zelfde kwijtraakt. Tel daarbij op dat de aankopen tov je 3 verloren spelers op 1 na niet voldoen en je komt langzaam in de problemen

24 februari 2020 om 08:37

Ik ben het helemaal met je eens dat het ontbreken van diepte in je spel het grootste gemis is. Ik vraag me dan ook werkeljjk af waarom Babel is gehaald als opvang voor Neres en Promes. Ajax wordt nu zo voorspelbaar met 3 spitsen die allemaal in de bal komen, niemand trekt gaten voor een ander. Dat had je met Promes/Neres wel, en een vdBeek vanaf 10 er dan overheen kan klappen. Ziyech 'gewoon' weer op rechts. Tadic weer in de punt. Maar eat Ajax met Babel moet? Raadselachtig!

De tijden van Klaas-Jan Huntelaar zijn na een mooie carrière helaas voorbij. Ten Hag zou er goed aan doen Traoré meer speeltijd te geven met het oog op de toekomst.

Slechte wedstrijden en resultaten gebeuren wel eens, maar ik begrijp niet zo goed waarom bepaalde spelers op bepaalde plekken worden gezet. Heb het idee dat Ten Hag aan het puzzelen is om het puzzelen. Vorig seizoen heeft toch laten zien hoe het moet?

De diepe vormcrisis van Tadic is opvallend, zeker aan de rechterkant. Zet hem maar weer in de spits of zet Babel daar neer, want op links heb je niks aan hem. Huntelaar kan alleen nog nuttig zijn voor 20 minuten.

Als je niemand hebt voor de vleugels moet je als Ten Hag wat anders gaan verzinnen.

Waarom niet vd beek iets meer naar voren zetten en Tadic weer in de spits als valse 9? Ging destijds toch prima? Zet eiting erachter en evt alvarez als verdedigende middenvelder. Ziyech op de rechterflank, Tadic in de spits en geef desnoods unuvar een kans op links. Dan heb je in ieder geval spelers die willen en kunnen voetballen en achterin iets meer defensieve zekerheid met alvarez voor de verdediging.

Ten Hag moet weer ‘gewoon’ terug naar vastigheden zoals het begin van het jaar ging, dus gooi Tadic maar in de spits en Ziyech rechtsbuiten en van de Beek op de 10. Babel kan je gewoon niet meer opstellen dat is echt drama sinds hij hier is en gooi dan maar die Danilo daar neer, die kan nog groeien en beter worden iets wat bij Babel echt niet meer gebeurt. Op het middenveld maar Martinez en Eiting om ook nog steeds balletjes van achteruit te krijgen. En dan maar hopen dat Neres en Promes snel terug zijn en dat de schade dan niet nog erger is geworden in de competitie. Komende zondag wordt wel erg interessant maar denk toch dat Az op dit moment er iets beter voor staat.

Waarom het tandem van vorig seizoen Tadic/van de Beek niet in ere wordt herstelt? Omdat Ajax niemand voor op de vleugels heeft. Tadic staat daar niet uit luxe, maar omdat er niks is. Dat is ook de reden waarom Babel er nog staat na 6 waardeloze potjes. Wie moet je er namelijk anders inzetten? Alsof een Unuvar en Hansen in een slecht draaiend elftal even de kar gaan trekken.

24 februari 2020 om 08:00

Tadic bewijst al sinds hij op de vleugel staat dat hij dat niet beheerst. In de spits is hij voor Ajax begrippen een wereldspits. Wanneer je dan 4 keer zo verliest lijkt het mij geen moeilijke puzzel. Tadic naar 9, Ziyech naar rechts, Donny naar 10 en dan naar Babel of een jeugdspeler op naar links. Heb je oog vastigheden en spelers op hun natuurlijke posities. Desnoods schuif je Dest door naar de buitenposities.

24 februari 2020 om 08:39

Alleen was Ziyech er gisteren niet en bijvoorbeeld tegen FC Groningen ook niet. Hem op de vleugel zetten was dus een aantal wedstrijden niet mogelijk. Dest kan ook niet op de vleugel, want op de rechtsbackpositie heb je ook geen natuurlijke vervanger met de afwezigheid van Mazraoui en Veltman. Je had dus geen andere keuzes gisteren. Tegen Getafe wilde Ten Hag het middenveld dat Chelsea 2/3 wedstrijd op een hoop gespeeld had in ere herstellen. Daar viel op zich ook wel iets voor te zeggen.

24 februari 2020 om 12:01

En die Danilo dan?je kan wel zeggen dat Tadic op de vleugel moet omdat je daar niets anders hebt, maar als dan het hele elftal niet draait kan je beter een gokje wagen met een Danilo of Dest/en dan iemand anders uit de jeugd op rechtsback positie.dat is dan 1 positie waar je een gokje neemt. Nu zet je meerdere mensen op de plekken waar ze gewoon aanzienlijk minder presteren.

24 februari 2020 om 08:37

Maar waarom dan tadic op rechts? Hij is op links zoveel beter. Waarom steeds Babel de hand boven het hoofd houden. Waarom moet die perse links.

24 februari 2020 om 08:42

Dan nogmaals de vraag wie er dan wel moet spelen. Ik vind het prima om Tadic op links te zetten en Babel eruit. Echter wie zet je dan op rechts neer? Ik zie de vervangers namelijk niet binnen de selectie. Babel is ook op zijn best op links. Die is op rechts nog slechter. Gezien de spelers die er zijn is het niet zo'n vreemde opstelling.

24 februari 2020 om 09:00

Uhm zomaar een suggestie, Tadic spits, Traore van de vleugel (wat gezien overzicht en snelheid redelijk moet lukken), Dest van de andere vleugel, Schuurs, Alvarez of Mazraoui rechtsback. En Schuurs moet er sowieso rekening mee gaan houden dat centraal niets gaat worden echt veel te veel dekkingsfouten, terwijl hij wel graag opkomt en een goed schot in de benen heeft. Maar het is aan onze trainer om oplossingen te vinden doet hij het niet dan is het tijd voor een ander.

Ajax zit vooral in een mentale dip en sommige spelers worstelen met zichzelf. Het is aan Ajax om hier weer bovenop te komen en dat gaat wel lukken alleen moeten ze niet teveel punten gaan vermorsen. Natuurlijk kunnen Tadic en Babel beter dan dat ze de laatste weken hebben laten zien, er komen n paar zware weken aan voor Ajax. Dus erop of eronder, van nederlagen leert men normaliter het meest. Als ajacied hoop ik binnenkort op n ommekeer zeker nu de belangrijkste periode van het seizoen er aan komt.

Wie is nu de basisplaats van armoede? Wat ik heb het stuk 2x gelezen, maar niet gevonden. Ik zelf vind Veltman en Blind als CV hebben, een armoede is,waar Veltman gewoon matigheid hemzelve presenteert en Blind als verdediger hebben ook niet iets om trots op te zijn, want die heeft letterlijk overal op het veld gespeeld, maar nergens goed genoeg,wat veelzeggend. Maar Veltman is geblesseerd en Blind vind iedereen blijkbaar fantastisch, die trouwens simpel werd weggezet door Dessers. Is het Babel of Alverez? Want dan ben ik er nog steeds mee eens. Allebei matig. Je zag wel een glimse van een Ajax zonder Ziyech...

24 februari 2020 om 08:18

Blind benoemen als armoede.. moeten we jou nog serieus nemen of kijk je sinds gisteren voetbal?

24 februari 2020 om 08:36

Als je goed op blind let dan zie je veel balverlies en staat hij ook vaak kinderlijk te verdedigen. Maar blijkbaar is blind heilig.

24 februari 2020 om 08:40

Misschien was hij gisteren in jullie ogen goed.
Ik vindt hem centraal normaal gesproken echt super, strooit met passes, ervaring zat en leest het spel als geen andere.
Het enige minpuntje bij Blind is zijn snelheid

24 februari 2020 om 08:47

De kracht van blind zit hem idd in z’n spelvoortzetting. Hij kan uitblinken hierin als je als team veel beter bent. En momenteel lukt het ajax niet om aan die voorwaarde te voldoen en dan komen de zwaktes van Blind wat meer aan het licht

24 februari 2020 om 09:09

Kijk wat Soccerfan zegt en daarbij Blind mocht willen dat hij enige verdedigende kwaliteiten had wat jouw username had... leuk zijn voetballende kwaliteiten maar als simpel wordt weggezet door verder wel prima spits als Dessers, dan is het einde zoek. Dat n CV grootste kwaliteit voetballend vermogen is, en verdedigen zelf matig, maar toch wordt geaccepteerd in NL is te schrijnend voor worden, maar werd dan ook niet voor niets weggestuurd bij MANU. Te klein, te traag en verdedigend niet goed genoeg.. maar ach, wat kan hij leuk passen he..

24 februari 2020 om 11:17

Haha ik moet wel lachen om die Ajacieden die vol achter Blind blijven staan hoor. Gisteren tegen Dessers maar weer eens aangetoond niets te zoeken te hebben achterin. Voor Veltman geld overigens precies hetzelfde. Al twee spelers die door een geweldig elftal met de Jong, de Ligt, Ziyech, van de Beek en Tadic de halve finale van de CL hebben gehaald. Blind is achterin inderdaad pure armoede.

24 februari 2020 om 11:18

Blind is een fantastische voetballer, ook tegen Getafe was hij één van de betere. Ja hij liet zich makkelijk wegzetten, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het gewoon een wereldgoal vond van Dessers. Maakt Ronaldo hem op die manier, dan gaat ie heel de wereld rond. (en hoor je niks over de verdediger) Daarbij vind ik dat de linksback ook iets meer rugdekking had kunnen verzorgen.

24 februari 2020 om 11:56

Buiten dat moment van de goal waren er meer momenten waarbij Dessers heel simpel duels won van Blind. Hij werd een aantal keer gewoon volledig voorbij gelopen.

Feit is dat je nu met Babel/Huntelaar/Tadic speelt en daar creëer je gewoon helemaal niks mee. Ergste is nog dat er bij Nice een ene Dolberg loopt die er de 1 na de ander in schiet in een veel sterkere competitie. Waarom is Huntelaar niet weg? Ajax speelt geeneens zo slecht, maar kan simpelweg niet beter. Met ziyech/promes/Neres ziet de wereld er heel anders uit, maar die zijn er nu niet. En dan verwachten van Babel dat hij het team op sleep touw neemt? Nee sorry. Slecht ook dat er bij Jong ajax geen enkele buitenspelen met een beetje snelheid rondloopt. Schuurs kan zeker beter maar doet het gewoon prima dit seizoen.

24 februari 2020 om 11:05

Dat naar Dolberg wijzen is nu wel makkelijk. Hij doet het niet slecht in Frankrijk maar speelt ook weer niet de sterren van de hemel. Daarnaast was Dolberg vorig jaar ook wel erg slecht. Die deed ongeveer niks goed, liep verkeerd of liep in de weg

24 februari 2020 om 23:32

Ik heb altijd al geroepen dat Dolberg niet weg moest. Die jongen heeft vertrouwen nodig en niet een hijgende Huntelaar die geen reet geeft om Dolberg zijn toekomst. Bosz gaf hem dat en het resultaat weet iedereen. Zonde want je had een top spits in huis.Nu Traore lekker laten staan. Jammer dat ie wat lengte mist, want sterk is die wel

Ik had mij dat niet gerealiseerd, maar inderdaad best bizar dat je met drie spelers van ruim in de dertig voorin speelt. Zeker voor Ajax. Aan de andere de kant deden er ook vier jonkies mee en viel Danilo nog in.

Voorop stellend dat een Ajax wel moet beschikken over simpelweg 2 concurrerende spitsen voor de toekomst is dat idd armoe.maar ik vind het te makkelijk om Huntelaar aan te wijzen als armoe.deze man is nog steeds van waarde.staat nog steeds op het juiste plekkie Alleen is de aanvoer dramatisch!babel komt nog geen lantaarnpaal voorbij Tadic is alleen goed wanneer hij een vrije rol heeft en niet veel arbeid hoeft te verrichten.eiting viel mij positief openige speler die nog enigszins wat arbeid verrichte.maar misschien had Noa Lang zijn haar roze moeten verven, dan had hij kunnen blijven

Vorig seizoen zat het goed mee met Ajax. De Jong en De Ligt waren er nog bij. Iedereen raakte precies op het goed moment in vorm. Daarnaast was Schreuder het tactische brein en die is ook weg
Sinds Twente uit is Ajax niet beter gaan spelen dit jaar.
Slechter als nu kan het niet, dus het zal wel verbeteren.

Is het zo raar als je 6 basisspelers mist en continue moet rouleren dat het niet lekker loopt? Iedereen meteen weer in paniek. Doe rustig, probeer weer stabiliteit in te bouwen. Ik ben het wel eens dat Huntelaar klaar is, prima om soms nog wat minuten te laten maken, maar die komt fysiek inmiddels tekort. Noa moet misschien eerst eens wat nederigheid leren voordat hij in Ajax 1 staat, dat hebben we allemaal allang gezien. Net alsof zo'n jongen Ajax gaat redden. Het komt goed, weer proberen een stabiel elftal te krijgen en dan vindt Ajax zijn draai weer.

Vorig jaar was het ook crisis doen Ajax met 6-2 verloor in de Kuip. Een paar weken later wonnen ze met 1-4 in Bernabeu. Zeg het maar...

24 februari 2020 om 11:07

Vorig jaar zaten de eerste 2 wedstrijden van 2019 niet mee. Nu is Ajax al sinds eind november aan het schutteren in nationale en internationale competities. Vorig jaar was het een incident (net als de 1-4 overigens). Dit jaar lijkt er iets structurelers mis te zijn

Ik begrijp de verbazing bij veel mensen eigenlijk niet zo goed over de huidige prestaties van ajax. Je bent je beste 2 spelers kwijtgeraakt, het zat vorige jaar allemaal mee, iedereen heeft boven zijn kunnen gepresteerd en er waren nauwelijks blessures. Dan kun je als een ajax of psv zijnde top presteren, ook Europees. Hoeveel geld ajax wel niet mag hebben je kunt als NL’se club nooit de kwaliteit terugkopen die je bent kwijtgeraakt. Hiervoor is onze competitie gewoonweg niet aantrekkelijk genoeg. Dus de huidige prestaties zijn gewoon heel logisch.

24 februari 2020 om 10:14

Klopt, alleen hebben zowel de spelers als supporters door dat seizoen wel last van hun eigen verwachtingspatroon, waardoor dit seizoen (wat je vooraf al wist) sowieso in een teleurstelling zou uitlopen als je de champions league niet wint.

De kritiek op de laatste wedstrijden is gewoon helemaal terecht, heb er alleen ook vertrouwen in dat het goed komt. Donderdag wordt wel heel spannend natuurlijk, daar zullen we echt aan de bak moeten om de 2-0 weg te poetsen. Maar we blijven superspelers hebben, die nu absoluut de vorm niet hebben.

Schuurs wordt aangepakt omdat hij een foutje maakt wat zijn voorgangers op die plek , de Ligt en Veldman en Alvarez ook deden. Maar het grootste probleem ligt voorin. Waar Tadic, Huntelaar en Babel totaal niets presteren en geen behoorlijk combinatie, geen juiste pass geen speler kunnen passeren en geen doelpunt kunnen maken en die heb je nodig om te kunnen winnen. De voorhoede bestond tegen Heracles uit veteranen. Maar misschien in ten Hag zijn ogen trainen ze goed maar laten ze al weken lang het niet zien tijdens de wedstrijd.

Het zegt natuurlijk dat tenhag het ook niet meer weet, Traore die afgelopen weken de keuze was als 2 spits achter tadic nu niet meer opstellen en de afgeschreven huntelaar erin zetten. Iedereen die om schuurs roept kan ook weer rustig gaan zitten want ook hij is een 13 in een dozijn voetballer bij dit Ajax en zal niks extra’s brengen. Ajax heeft domme dingen gedaan in de winter om lang weg te sturen en babel terug te halen terwijl lang de toekomst heeft en babel alleen terug is gekomen om zichzelf in de picture te houden voor het EK. Toptalent unavar mag dan tegen Spakenburg invallen en scoren en heel de media schreeuwt dat het zo’n toptalent is. Waarom mag zo’n jongen met zijn onbevangenheid dan niet invallen in wedstrijden waar babel ook niks laat zien? Tadic is ontzettend boven zichzelf uitgestegen vorig jaar waardoor die een soort ontastbaarheid heeft binnen Ajax terwijl hij al weken lang geen skippybal weet te raken. Ik zie dit kwakkelende Ajax geen uitwedstrijd meer winnen dit jaar en vermoed dat ze straks gigantische risico’s gaan nemen om een neres of promes eerder op te stellen dan dat ze kunnen. Het zijn nog 10 wedstrijden maar je moet niet raar opkijken dat Ajax nog 3e of 4e word in deze competitie en dan zal tenhag toch echt z’n spullen kunnen inpakken

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren