Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax voldoet aan grote vraag en komt met innovatieve oplossing

Laatste update:

In de Johan Cruijff ArenA is begonnen met de werkzaamheden aan de tribunes die de vier hoekvakken van het Ajax-stadion moeten opvullen. Hierdoor stijgt de capaciteit van het onderkomen in Amsterdam met 880 zitplaatsen. Ajax kan momenteel maximaal 54.990 toeschouwers ontvangen voor een thuiswedstrijd.

De vier hoektribunes moeten voor de start van het EK, op 12 juni, helemaal gereed zijn. Ajax en de directie van de Johan Cruijff Arena willen met de verbouwing voldoen aan de enorm grote vraag naar zitplaatsen. "Elke stoel is er één", zo valt te lezen in een verklaring op de officiële website van het stadion. In de laatste fase van dit seizoen start Ajax met de verkoop van seizoenskaarten voor de jaargang 2020/21, inclusief de in aanbouw zijnde zitplaatsen.

Opvallend detail is dat de nieuwe hoektribunes een beweegbaar deel krijgen, waardoor ze omhoog kunnen. "Zo kunnen buiten de wedstrijden om wagens en materialen, waaronder de grasmatlampen, de ArenA-bak nog in." Ajax speelt in competitieverband nog de nodige duels de aankomende maanden, terwijl de Amsterdammers ook nog actief zijn in de TOTO KNVB Beker en Europa League. Oranje speelt op het EK in de poulefase al zijn drie wedstrijden in de Johan Cruijff ArenA.

Goed idee van Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Top, toch mooi 800 plaatsen opgeschoven. Ik hoef ipv 5 jaar maar 4 jaar en 220 dagen te wachten xD

17 januari 2020 om 11:55

Mooi dat je zo positief blijft haha, glas halfvol enzo

17 januari 2020 om 12:04

Pas als er successen zijn willen velen een seizoenkaart hebben.... Dan krijg je dat je moet wachten

17 januari 2020 om 12:10

@mtw1973 ligt niet alleen aan succes he. Amsterdam is gigantisch gegroeid afgelopen jaren. Ook omliggende gemeentes. Dus veel nieuwe mensen die daar wonen willen mogelijk ook seizoenskaart. De groep fans is niet iets statisch he. Het verandert continue

17 januari 2020 om 12:15

Is altijd zo geweest hoor

17 januari 2020 om 12:57

Oneens ik sta al sinds 2012 op de lijst, daarvoor nooit overwogen ivm werkzaamheden in de horeca maar dat terzijde

17 januari 2020 om 13:04

Valt wel mee. Ook in de moeilijke tijden (jaakke/v/d Boog) was er al een wachtlijst alleen je was wat sneller aan de beurt.

17 januari 2020 om 22:10

Ik kom uit Brabant, vanaf dat ik weet wat voetbal is een supporter geweest, maar hiervoor nooit de tijd of geld gehad een seizoenskaart te halen, ook ik val buiten de boot

17 januari 2020 om 12:26

Dat hoort er bij. Die extra plaatsen zijn mooi maar mensen zoals ik zeggen hem toch niet op. En zo zijn er duizenden meer. Je lost het niet op met 800 plaatsen, maar een nieuw stadion is ook niet echt een oplossing denk ik. Ring erbij misschien wel.Soort bernabeu word het dan. Wel overkapping houden en dak eraf halen. 😁😁

17 januari 2020 om 12:44

Zodra er 2 jaar geen titel wordt gewonnen zeggen opeens een hoop hem op

17 januari 2020 om 13:01

Kosten gaan niet opwegen tegen inkomsten denk ik.Geen een club in Nederland gaat meer dan 70000 mensen iedere wedstrijd krijgen.

17 januari 2020 om 11:54

Kost ook niks ja 😏

17 januari 2020 om 12:23

Als je wint hebt je vrienden. Ook Ajax gaat echt weer een keer een mindere periode krijgen, en dan zit je met een te duur stadion. 5 jaar geleden zaten er al best wel wat lege plekken in de arena. Moet je nagaan als je opeens plek hebt voor 80.000 man. Dan verdamp je gewoon je geld ipv dat het geld oplevert. Dan hebben wij het ook nog niet over kosten van de seizoenkaarten die geheid (flink) omhooggaan (het stadion moet ergens van betaald worden), moet je eens kijken hoe snel de wachtrij slinkt.

17 januari 2020 om 12:29

Het plan om een nieuw stadion, in eigen beheer) te bouwen is helemaal niet slecht. Maar jij denkt er iets te licht over wat dat precies gaat kosten (ga maar uit van 400-500 mijoen) én vooral hoe je dat gat financieren. Want laat ik wat luchtballonnen doorprikken bij je, já Ajax heeft een mooi eigen vermogen (dat is wat anders dan cash geld trouwens, maar dat terzijde) maar no way voldoende geld om een stadion in eigen beheer te bouwen. En dat je 'leningen' kunt afsluiten voor het bouwen van stadions zonder dat je daardoor eigenaarschap inlevert is een utopie. Want jij weet kennelijk niet hoe 25 jaar geleden de Arena gebouwd is! Met overheidsgeld namelijk!! Ajax zou ongeveer een bedrag van 7 miljoen moeten inleggen, maar zelfs dát bedrag is door de gemeente Amsterdam betaald, in ruil voor de erfpacht van de grond onder De Meer. Dus nee, het is niet 'ff wat geld lenen' en 'ajax heeft geld zat', dit gaat over een project van honderden miljoenen. De risico's zijn enorm. Kijk ook even naar het nieuwe Feyenoord stadion, en hoe het daar gaat. Zo simpel is dat echt niet.

17 januari 2020 om 12:49

@Hoog ik zie jou die reactie over lege plekken al op meerdere plekken geven met "Cijfers die feiten zijn". Het zijn opzich leuke getallen alleen maak je één foute aanname. De bezoekersaantallen worden niet geteld per gescand ticket maar ticketverkoop. Wanneer mensen dus een seizoenkaart hebben maar uiteindelijk niet gaan wordt het wel gezien als bezoeker terwijl die dat niet was. Hierdoor zijn de gemiddeldes bij Ajax heel hoog, want iedereen kan op tv zien dat er vaak nog lege plekken zijn en dan op internet wel terug te lezen is dat het uitverkocht was

17 januari 2020 om 12:52

@constant kante, ik denk niet dat de oplossing ligt in de bouw van een nieuw stadion, maar dat uitbreiding van de Arena een betere oplossing is. Wel is de vergelijking die jij trekt tussen de situatie bij de bouw van de Arena en wat nu wordt voorgesteld is natuurlijk heel scheef. Nu wordt voorgesteld dat Ajax er zelf een bouwt met een lening van een bank, de bank krijgt dan geen aandelen in het stadion. Bij de bouw van de Arena was het überhaupt nooit de intentie dat Ajax het in z'n eentje zou betalen of alle aandelen in handen zou krijgen. Edit: Graag wil ik hier nog aan toevoegen dat ik ook niet achter de bouw van een nieuw stadion sta hoe de financiering ook geregeld is. De arena is een geweldig stadion(geworden) en heeft de mogelijkheden om nog veel beter te worden.

17 januari 2020 om 13:03

Je denkt er toch gewoon te makkelijk over. Er is nu een wachtrij van 30.000 dus al die mensen nemen een seizoenkaart als het nieuwe stadion er is, dus bouw er maar 1 voor 80.000 mensen, hebben we nog 10.000 speling. Zo makkelijk is het echt niet. Prijzen zullen omhoog gaan, dan valt er al een groep af. De resultaten vallen tegen, dan valt er weer een groep af. Mensen komen erachter dat zij uiteindelijk toch te weinig gebruik maken van een seizoenkaart en die vallen na 1 jaar weer af. Met een capaciteit van 80.000 ga je echt veel lege en onverkochte plekken hebben, dat geef ik je op een briefje. Financieel en sportief gezien dus een flinke misvatting.

17 januari 2020 om 13:14

@tomido, die discussie is niet relevant. Het gaat erom dat de tickets verkocht zijn en maar 1 keer verkocht kunnen worden. Dus ook al komt er niemand opdagen, dan is het alsnog uitverkocht.

17 januari 2020 om 13:33

@hoog; Tuurlijk wil ik dat, ik ben ook de gemeenste niet. Er is in 2015 door het AD een onderzoek gedaan naar bezoekersaantallen binnen clubs. Hier werd bevonden dat Feyenoord relatieve getallen nam en Ajax/psv de ticketverkoop. Dit is later bevestigd door Ajax met de mededeling dat zij dit deden ivm het niet willen delen van alle informatie. Hierna is de Telegraaf afgelopen zomer nog een hercontrole gaan doen en ook hier kwam dezelfde conclusie weer uit. Met een beetje googelen kom je zelf al een heel eind om deze stukken zelf door te kunnen nemen . @xyzz; De reden dat ik dit aanhaal is het feit dat Hoog aangaf dat zijn cijfers van de bezoekersaantallen aantonen dat mensen ook nog heel erg geïnteresseerd zijn in wedstrijden tegen laagvliegers. Vandaar dat ik aangeef dat er vanwege andere manier van noteren van bezoekersaantallen er een vertekend beeld wordt geschetst.

17 januari 2020 om 14:39

@hoog. Basiskennis economie? Nope. Ik wilde vooral graag mijn basiskennis geschiedenis etaleren eigenlijk én aanstippen dat de Arena, destijds, volledig is gebouwd met overheidsgeld (van gemeente, provincie én rijksoverheid)! Maar los daarvan dringen een paar dingen niet geheel tot jou door. En ik zal me in deze bijdrage beperken tot één aspect: de financiële situatie van Ajax. Jij denkt, correct me if I'm wrong, dat Ajax in staat zou zijn met de huidige financiële middelen een stadion te bouwen dat ze ook zelf bezitten. Immers, zie Bayern, 'steiner statt Beiner', een eigen stadion bezitten geeft je enorm veel financiële ruimte om te groeien. En aangezien dát het probleem is van Ajax (groeimogelijkheden in kleine Nederlandse markt zijn er nauwelijks, dus structureel inkomsten vergroten is nu bijna ondoenlijk), is dat een uitstekend idee. Maar, nogmaals, het gaat om 400 (ik denk eerder 500) miljoen. En jij hebt het steeds over 'leningen' maar wie geeft jou het idee dat banken bereid zouden zijn om dit soort megaprojecten met megaproblemen te financieren? Het risico is veel en veel te groot. Ik denk niet dat je banken snel zover krijgt. Andere partijen? Zeker. Maar die willen dan eigenaarschap. Logisch. Ze zijn niet gek. Maar dan bezit je het stadion niet meer zelf alleen. Dus wat heeft het dan voor zin?tenslotte roep je ook iets over de verkeerde leiding van Feyenoord. Hoezo maakt dit dat je dit niet kunt vergelijken eigenlijk? Wat heeft dát ermee te maken? Ik maak die vergelijking vooral om aan te tonen wat er allemaal komt kijken bij het bouwen van een nieuw groot stadion. Die vergelijking en dan ook financieel trouwens, gaat gewoon op hoor.

17 januari 2020 om 14:46

026vitesse. Het 'vergelijk' diende vooral om Hoogindeconcentratie uit zijn droom te helpen. Arena, en Gelredome trouwens ook, zijn gebouwd in periodes dat er niet gemaald werd om overheidsgeld in het betaalde voetbal. En precies: het was nooit de bedoeling dat Ajax eigenaar van het stadion zou worden. Maar dat het zo simpel zou gaan als even bij ING of ABN langs om 500 miljoen te lezen en hoppa: bouwen maar, dat is onzin. Ik denk niet werkelijk dat je in Nederland een bank zult vinden die een dergelijk risico wil dragen. Wat gaat de bank doen als het project mislukt? Nee, je zult dat stadion anders moeten financieren. Daar ging het mij om.

17 januari 2020 om 15:07

@constant kante, niet op de manier hoe jij of ik naar de bank zouden gaan voor een hypotheek op een huis nee. Een bank zou er wel in investeren hoor, maar tegen gunstige voorwaarden voor hen en in combinatie met andere investeerders, zeker niet alleen. Verder ben ik het volledig met je eens dat mensen hier nu simpel aan het zeggen zijn "oh ajax is rijk, moeten eigen stadion bouwen, 80 duizend man, komt wel goed." Zo simpel is het niet en er zitten (niet alleen financieel) veel haken en ogen aan die mensen nu niet in ogenschouw nemen.

17 januari 2020 om 19:02

@Tomido, een aantal jaar terug was er een onderzoek hiernaar gedaan in de eredivisie en destijds rekenden 13 van de 18 clubs de toeschouwersaantallen in het aantal verkochte kaarten en niet in het aantal daadwerkelijk gescande kaarten, waaronder bijvoorbeeld ook Feyenoord, echter vallen deze lege plekken in de Kuip bijna niet op doordat alles in de Kuip nog gemaakt is op oude maten en alles veel kleiner, krapper en compacter is (zo zijn er zelfs bij een uitverkochte wedstrijd in de Kuip (48.000) nog ruim 3.000 (deze moeten leeg blijven ivm veiligheidsvoorschriften) stoelen onbezet terwijl deze niet opvallen als je tijdens een uitverkochte pot naar de tribunes kijkt.

Er is wel eens uitgerekend dat als je de kuip op dezelfde footprint zou bouwen alleen met de eisen en afmetingen die nu gelden (waar de ArenA aan voldoet) dat je op de footprint van de Kuip een stadion voor ongeveer 36.000 man zou kunnen bouwen.

17 januari 2020 om 19:47

De afgelopen 9 jaar zat het bijna altijd vol op de kant van de dugout na. Dit zijn namelijk zakelijke plekken. De plekken van de normale bezoekers waren bijna altijd bezet.

17 januari 2020 om 21:14

@constan kante Wat je nu beweerd is echt onzin. De Arena is mede gebouwd door geld van sponsoren verenigd in de groep founders en door private partijen. Ajax bracht overigens 9,1 miljoen euro in door voor dat bedrag de erfpacht van de Meer aan de gemeente te verkopen.

17 januari 2020 om 11:54

Daar is de JC Arena te nieuw voor denk ik. Snap wat je zegt. Ooit zal dit wellicht gebeuren maar de komende 10 jaar verwacht ik dat niet.

17 januari 2020 om 12:04

Toch al weer 25 jaar oud, wat voor een stadion inderdaad zeker niet oud is, maar de tijd vliegt ...

17 januari 2020 om 12:54

Ja maar de JC Arena is niet van Ajax zelf, ik weet niet of je dat wist. Dus Ajax heeft daat weinig mee te maken, behoudens wellicht lopende contracten. Echter vraag ik me af of een nieuw stadion slim is. Zometeen een mindere periode en dan? Je moet eerst jaren nog echt goed meedoen in Europa wil je dat soort plannen doorzetten.

17 januari 2020 om 11:55

Wie gaat dat betalen? Ajax wellicht, maar dan kan je sportief de komende jaren gedag zeggen en verlies je de aansluiting op de top denk ik compleet.

17 januari 2020 om 11:57

Omdat zoiets een gigantisch project is waar waarschijnlijk meer dan honderd miljoen aan uitgegeven moet worden. Daarnaast zit je dan ook met de extra onderhoudskosten, afschrijvingen etc. Was dat ook al niet een belangrijke reden om er voor te kiezen het huisige stadion niet over te nemen? Daarnaast kan ik me nog herrinderen dat 10 jaar geleden het stadion soms helemaal niet vol zat.

17 januari 2020 om 12:02

100 miljoen redt je het absoluut niet mee. Het nieuwe stadion van Spurs heeft letterlijk een miljard gekost. Natuurlijk hoeft het niet zoveel te kosten, maar voor een stadion van formaat betaal je al snel 400 tot 500 miljoen.

17 januari 2020 om 12:05

Klopt, wist het zo miet uit mijn hoofd. De nieuwe kuip zou ook 400 miljoen kosten (63.000 plaatsen).

17 januari 2020 om 12:11

Voor de nieuwe kuip zie je ook prijzen van 350 tot 450 miljoen voorbij komen. Daarbij is dit ook een stadion voor ongeveer 51.000 mensen. Een nog groter stadion zou dan toch nog duurder moeten zijn. Je kunt je afvragen of je zo'n investering terug kunt verdienen.

17 januari 2020 om 12:19

@Janssen dat vraag ik me dus ook af. Ook denk ik dat het ten koste van het transferbudget en salarishuis gaat. Ik zou eerst kijken of Ajax stabiel kan blijven aanhaken tot de europese subtop voor langere tijd.

17 januari 2020 om 12:36

En dan zijn de seizoenskaarten de kruimels. Het echte geld zit in de skyboxen.

17 januari 2020 om 13:27

Zelfs een club als Tottenham, die per jaar even veel geld ontvangt door de PL-tv deal als de volledige begroting van Ajax, heeft een financieel rustige periode achter de rug qua transfers door de enorme kost van een stadion. Daarnaast kost zo een stadion 3 of 4 keer de begroting van Ajax er zijn dus echt wel grote obstakels te overwinnen voordat je zo een stadion hebt. Daarnaast hebben ze een stadion dat perfect voldoet aan alle vereisten.

17 januari 2020 om 14:28

Als je de capaciteit uitbreidt van 52K naar 70k, kan je 18K extra mensen kwijt.reken eens 500 euro pp dan is dat 9 mln omzet (is geen winst; zullen ook kosten bijkomen). De investering in een nieuw stadion bedraagt zeg ergens 400 mln, nog los van de kosten die je maakt om te verhuizen uit de Arena.ik denk niet dat die stap zo snel wordt gezet.

17 januari 2020 om 15:05

In de voetballerij wordt gerekend dat per 1000 toeschouwers er 1 mln euro aan omzet gerekend kan worden. Een uitbreiding met 18k betekent derhalve een toename van de begroting met 18 mln.

17 januari 2020 om 20:53

Je omzet en je begroting zijn twee totaal verschillende dingen. Dus hoe zit het nou precies?

17 januari 2020 om 11:58

'even' een nieuw stadion bouwen. Is allemaal niet zo makkelijk, volgens mij zijn er ook nog wel wat uitbreidingen mogelijk.kom je niet richting de 70k, maar 60k moet haalbaar zijn. Dat heb ik vernomen van mensen rond de Arena, weet niet of dit ook echt kan.

17 januari 2020 om 12:15

Ik hoop dat ze een manier vinden om de korte zijdes dichterbij het veld te brengen middels een soort tussentribune (zoals aan de lange zijdes ook gedaan is). Ben altijd jaloers op stadions waar publiek echt helemaal aan het veld zit, zoveel sfeervoller dan hoe het inde Arena is met die slotgrachten ertussen.

17 januari 2020 om 13:53

Op Noord gaat dat niet lukken denk ik, of het moet ten koste van de minder validen die tussen hen en het veld zitten. Geen optie lijkt me.bij Zuid zouden ze idd de gracht kunnen dichtgooien, maar dan is het te hopen dat we niet weer "Wesley-taferelen" gaan krijgen...

17 januari 2020 om 15:26

Noord zou ook moeten lukken, kan vast wel wat verzonnen worden voor de invaliden. Het is sowieso een aardig groot stuk, dus zou je het kunnen inkorten

17 januari 2020 om 19:07

Gaat niet gebeuren aangezien de hellingshoek van de tribune dan te vlak wordt en je met plekken komt te zitten die niet aan de UEFA eisen voldoen en het zicht vanaf deze plekken heel waardeloos gaat zijn.

17 januari 2020 om 12:00

Laten we eerst even een goed systeem bedenken voor het doorverkopen van plekken wanneer seizoenskaarthouders niet kunnen/willen. Ik zit er niet echt op te wachten dat je straks een stadion van 80.000 man hebt dat vol zit in Europese duels maar waar maar 30.000 man zitten in een duel tegen een degradatiekandidaat. Dan oogt het wel erg leeg ineens.

17 januari 2020 om 12:21

Hulde voor het uitzoeken van de feiten Hoogindeconcen. Aan de andere kant is het alsnog niet erg sfeervol als er maar 40000-50000 van de 80000 plaatsen bezet zijn.

17 januari 2020 om 12:21

feiten zijn ook dat dat de geregistreerde aantallen zijn.dat zegt niet over de werkelijk aanwezigen en daar doelt mijn avatar-genoot op.

17 januari 2020 om 12:41

Het aantal verkochte kaarten wordt geregistreerd, dat is al jaren bekend.

17 januari 2020 om 12:46

Denk het niet. Ik zie bij wedstrijden tegen mindere goden altijd duizenden lege stoelen, dus een gemiddelde van over de 53.000 klopt van geen kant, dat zullen dan de verkochte kaarten zijn. Wel een goede stap dit overigens, die hoeken zijn spuuglelijk.

17 januari 2020 om 12:54

@hoog...de bezetting wordt doorgaans gemeten in verkochte kaarten en niet degenen die werkelijk komen. Dat verklaarde bv. twee jaar geleden ook de officiele bezoekers aantallen die op 50K werden gesteld terwijl het overduidelijk was dat er duizenden toeschouwers niet waren op komen dagen.

17 januari 2020 om 13:24

@hoog Ik denk inderdaad dat het Parool "klakkeloos" de officiele cijfers van de Arena/ajax overneemt. Ik verwacht niet dat zij zelf gaan tellen. Het gaat mij niet om beeldvorming, maar om de meetmethodiek ter ondersteuning van mijn stelling. Dat was (wanneer het ook was) een overduidelijk voorbeeld.maar laten we hem omdraaien; heb jij een bron die aangeeft dat de gepubliceerde bezettingsgraad is gebaseerd op de gescande toeschouwers ipv de verkochte kaarten. Ik begrijp dat beide gemeten worden want het is zinvolle informatie om te weten welk deel van je seizoenkaarthouders komt opdagen.

17 januari 2020 om 13:51

Om even op jullie discussie aan te sluiten, ik denk dat Njfromvol hier gelijk heeft en dat Ajax haar gegevens baseert op het aantal verkochte kaarten / plaatsen. Dit om een paar redenen. Ten eerste is het volgens mij niet zo dat elke toeschouwer in de Arena door een poortje met scanner naar binnen komt. Ik doe wel eens werkzaamheden voor bepaalde media waardoor ik op de perstribune heb gezeten, en dan krijg je gewoon toegang via een papieren toegangskaart die voor zover ik me herinner nergens gescand is. Die moet je dan in het hoofdgebouw aan een paar mensen laten zien, maar ik ben niet langs een scanner gekomen. Hetzelfde geldt ook voor bepaalde groepen toeschouwers die om verschillende redenen niet door de normale toegangspoorten heen kunnen (invaliden bijvoorbeeld). En als laatste geldt dat de gegevens die registreren hoeveel mensen door een toegangspoort heen gaan, eigendom zijn van de Amsterdam Arena, en dat is niet Ajax. De gegevens van Ajax zijn alleen gebaseerd op de eigen kaartverkoop, dus als het de voetbalclub Ajax is die bepaalde toeschouwersaantallen bekend maakt, dan kan het bijna niet anders dan dat het over verkochte kaarten gaat. Dat zijn immers hun eigen data.

17 januari 2020 om 13:56

ZIe reactie #79 hierboven van Tomido.dat bevestigt inderdaad mijn stelling.

17 januari 2020 om 15:28

Dat zie ik niet gebeuren, in de beker volgende week tegen Spakenburg is ook zo goed als uitverkocht. Lege plekken snap ik sowieso nooit van Scc, als ik een keer niet kan, kan ik hem altijd wel aan een vriend of familielid kwijt.

17 januari 2020 om 12:00

Voor stadionbegrippen is de arena gloednieuw, denk niet dat dat op termijn gaat gebeuren.

17 januari 2020 om 12:00

Ze hebben de laatste jaren fantastisch gepresteerd wat tot deze aantallen heeft geleid maar je kan er niet vanuit gaan dat dit de standaard is. Bouw het eerst maar eens uit naar 60 tot 70.000 plaatsen

17 januari 2020 om 12:40

Dat zijn verkochte kaarten.

17 januari 2020 om 14:12

Hoe hij daar bij komt? Dat is overal zo. Hetgeen waar jij vraagt op te googelen is juist hetgeen hij aangeeft; het aantal verkochte kaarten.

17 januari 2020 om 14:19

Nou, ergens in juli gaf vd sar nog aan zich te ergeren aan de vele lege plekken en dat men wel steeds uitverkocht is. Volgens hem zijn ze aan het kijken hoe ze niet gebruikte seizoenskaartplekken toch vol kunnen krijgen.

17 januari 2020 om 14:19

Google maar eens 'ajax uitverkocht lege plekken'

17 januari 2020 om 14:21

Of je googlet zelf eens op de onderzoeken van De Telegraaf en het AD, of het feit dat Ajax dit zelf heeft toegegeven.

17 januari 2020 om 12:12

Niet alleen kan Ajax dat niet zo simpel doen (een nieuw stadion kost al gauw 400 miljoen), ook zal de gemeente Amsterdam daar geen vergunning voor geven. Die blijven dan namelijk zitten met een zo goed als nutteloos stadion.

17 januari 2020 om 12:28

De locatie is door de bouw van de ArenA erg “hot” geworden. Met de nabij gelegen evenementen hallen is dit ook na een evt vertrek van Ajax een locatie die blijft bruisen.

17 januari 2020 om 12:27

Plotsklap raak je in een sportieve crisis waardoor minder mensen een seizoenskaart willen hebben en daar zit je met je stadion waar 80.000 man in kan.

17 januari 2020 om 19:15

Wat vaak echter vergeten wordt is dat een stadion voor 80.000 man een compleet nieuw prijssegment aan seizoenskaarten zal aanboren, aangezien je dan al gauw naar een stadion met 3 ringen gaat, waar nu de goedkoopste seizoenskaarten op de tweede ring zitten zullen er goedkopere seizoenskaarten komen op een derde ring want verder weg van het veld en dus een seizoenskaart financieel voor een grotere groep haalbaar wordt

17 januari 2020 om 12:47

Haha. Ja. Het is geen FM ofzo. Je snapt toch zelf wel dat dit miljoenen zou kosten. En dan heb je ff een paar jaar geen sportief succes. En dan

17 januari 2020 om 13:33

De stad Amsterdam stond als ik het goed heb (bijna) volledig garant voor de kosten van de ArenA. Als Ajax nu een nieuw stadion wilt bouwen gaan ze het gewoon zelf moeten bekostigen, dat is dus echt wel een volledig andere situatie.

17 januari 2020 om 14:34

Het gaat nu goed dus zit de arena vol. 10 jaar geleden zat de Arena bijna nooit vol. Dadelijk heb je sportief mindere periode en dan heb je een stadion van 80.000 man maar tot de helft gevuld.

Als je een nieuw stadion gaat bouwen zullen de prijzen ook wel omhoog gaan. Wat dus betekent dat het voor veel mensen te duur zal
Worden

Ik denk dat het bouwkundig niet betaalbaar is omdat er een dak op zit, maar anders had Ajax wss allang een ring er bij gebouwd ala Camp Nou om het 'probleem' op te lossen.

17 januari 2020 om 12:20

Daar hebben ze juist aan de onderkant een ring toegevoegd.

17 januari 2020 om 15:33

Oh dan heb ik dat altijd verkeerd begrepen. Zou in dat geval best kunnen dan. Alleen zit je natuurlijk ook met het feit dat het als stadion voor entertainment gebruikt wordt en die inkomsten zou je dan mislopen bij de verbouwing

17 januari 2020 om 13:00

geef de eerste verdieping vd parkeer garage op en je hebt - ala Nou Camp - een extra ring die je ok nog eens dichter op het veld brengt...

17 januari 2020 om 19:17

Het huidige dak in er op ontworpen dat deze eventueel nog een meter of 10 omhoog kan, zijn ook al eens onderzoeken naar gedaan dat een derde ring technisch mogelijk is alleen dat dit erg duur zal gaan worden

Die open hoeken vond ik altijd zo lelijk in de Arena.dat zou een estetisch goede oplossing zijn, dat ook nog eens extra plaatsen oplevert.

17 januari 2020 om 13:38

Ik vond in het begin de arena een betonnen verschrikking. Maar inmiddels is het toch een mooi stadion geworden, ook doordat de lange zijden naar beneden zijn getrokken en nu dus de hoeken. Complimenten zijn terecht imo.

17 januari 2020 om 20:34

Ik ben dat heelemaal met je eens. Sws is de Arena sinds ik voor t eerste ben gegaan in 2005 tot vandaag gigantisch gegroeeid, en een echt voetbalstadion geworden.

Het vervelende blijft gewoon dat er meer dan genoeg seizoenskaarthouders zijn die weinig wedstrijden gaan, maar die de kaart vanwege de CL wedstrijden aanhouden.

17 januari 2020 om 13:07

@hoogindeconcen, Ik zie je dit nu al een paar keer zeggen, maar dit klopt niet. Ajax gebruikt de cijfers van verkochte kaarten ipv wat daadwerkelijk door de poorten van het stadion gaat. In werkelijkheid ligt het lager, hoeveel lager durf ik niet te zeggen omdat niemand de correcte cijfers heeft.

17 januari 2020 om 13:26

Als je technisch wilt gaan doen heeft inderdaad in ieder geval 1 partij die data, Ajax. Verder dacht ik eerlijk gezegd dat dit algemeen bekend was, maar laatst stond dit ook nog in een artikel van ik meen de telegraaf. Mocht je er zelfs dan nog een hard hoofd in hebben, stel ik voor dat je even de samenvatting kijkt van Ajax De graafschap van vorig seizoen(de 8-0). Volgens Ajax zit daar op 1000 man na het hele stadion vol, maar iedereen die geboren is met een goed paar ogen kan daarvan zien dat dit niet het geval is. En dan zie je alleen maar een deel van de eerste ring.

17 januari 2020 om 14:24

Hoevaak ga je deze verkeerd geinformeerde mening nog verkondigen?

17 januari 2020 om 12:36

Als je een seizoenskaart hebt, bepaald je toch zelf hoevaak je gaat? Wat heeft iemand anders daar over te zeggen? Die mensen die nu onderaan de wachtrij staan, hadden maar een seizoenskaart moeten kopen toen ze 5 jaar geen kampioen werden.. toen waren er vaak zat lege plekken in de Arena.. snap dat nu meer mensen willen komen maarja..

17 januari 2020 om 12:55

Ik snap het wel, maar het blijft wel jammer voor de mensen die nu op de wachtlijst staan. Ja, dit kunnen succes supporters zijn, maar ook jong volwassenen die 5 enkele jaren geleden nog te jong waren. Ik heb een collega met een seizoenskaart die al jaren niet meer gaat, maar die met de verkoop van de CL kaarten afgelopen jaren een leuk centje verdient heeft.

17 januari 2020 om 13:54

Ajax verkoopt max 40000 ssc’s per seizoen waardoor er altijd kaarten overblijven voor clubcardhouders. Anders kunnen die nooit naar een wedstrijd.

17 januari 2020 om 13:59

Juist! Dat gezanik dat mensen verplicht wedstrijdjes moeten pakken als ze n seizoenskrt hebben snap ik niet helemaal. Wie (de seizoenskrt) betaalt, bepaalt... En als ik niet ga dan geef ik de kaart aan een maat van me. Anderen moeten maar achteraan sluiten ipv dit soort verplichtingen voor te stellen, maar da's mijn bescheiden mening :-)

Investering die zich gemakkelijk terugverdient, esthetische verbetering en ook 800 nieuwe gelukkige seizoenskaarthouders. Top beslissing dus! Was overigens al uitgelekt in november na de aandeelhoudersvergadering, maar dat terzijde.

De tijd van half volle stadions (de Meer) en veel lege plekken (de Arena)ligt niet zo heel lang achter ons. Nu is zelfs ajax-spakenburg uitverkocht. Daarbuiten is de Arena al diverse keren "bijgewerkt" en dat kan nog doorgaan. Mijn opinie lekker zo laten dus

Mooi dat er extra plaatsen komen, alleen ik irriteer mij aan het feit dat veel seizoenskaarthouders kleinere wedstrijden aanzich voorbij laten gaan en zijn seizoenskaart niet aan iemand anders doorgeeft en zo geheel onnodig plekken leeg blijven, terwijl er een wachtrij van 30.000 man is. En nu gebeurd dat gewoon te weinig en krijgen andere niet de kans om toch te komen naar Ajax op iemand anders zijn seizoenskaart. Hopelijk komt hier snel verbetering in en komt het ook ten goede van de sfeer. En misschien helpt een opkomstplicht van bijvoorbeeld 75% ook.

Volgens andere publicaties komen er 1.130 plaatsen bij. Ik neem aan, dat die 880 plaatsen betrekking hebben op de hoek tribunes zelf, maar volgens de tekeningen worden ook de voortribunes tot aan de hoeken doorgetrokken. Ook komen er extra plaatsen op de plek van de niet meer in gebruik zijnde commando kamer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren