Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘We werven fondsen, jongens als Promes en Wijnaldum dragen financieel bij’

Laatste update:

Bondscoach Dean Gorré schreef onlangs historie met Suriname door zich voor het eerst met het land te plaatsen voor de Gold Cup. Volgens de keuzeheer zit er enorm veel potentie in het Surinaamse nationale elftal, zeker nadat onlangs bekend werd dat spelers als Kelvin Leerdam en Ryan Donk voor het land gaan uitkomen. "We worden echt goed", aldus de overtuigde Gorré zondagavond in Rondo op Ziggo Sport.

"Ik ben ervan overtuigd dat we naar de top drie gaan van de CONCACAF (de confederatie waartoe Suriname behoort, red.), die nu bestaat uit Mexico, de Verenigde Staten en Costa Rica", vervolgt Gorré, die zijn ambities met Suriname niet onder stoelen of banken steekt. "We hebben absoluut kans om het WK in 2022 in Qatar te halen. En op de Gold Cup gaan we ook absoluut goed presteren."

De voetbalbond van Suriname verkeert financieel in zwaar weer. Gorré en zijn broer, die fungeert als zijn assistent, zoeken zelf naar oplossingen daarvoor. "We zijn bezig om fondsen te werven in Nederland. Een van de dingen die we hebben gedaan is dat we voetballers hebben gevraagd of ze wat overhebben voor het trainingskamp van Suriname in Nederland. Jongens als Jeremain Lens, Quincy Promes en Georginio Wijnaldum dragen bij. De FIFA heeft gelukkig wel geld beschikbaar om de jongens over te laten vliegen."

Gorré zelf, die sinds vorig jaar zomer onder contract staat bij Suriname, strijkt momenteel een bescheiden salaris op. "Ik heb het uit liefde gedaan. Ik heb gezegd: 'Ik doe twee jaar, en dat is over een half jaar om.' Nu willen ze praten, maar dan gaan we praten over een serieus contract. Daar moeten ook fondsen voor geworven worden. Mijn broer moet eigenlijk mijn salaris gaan binnenhalen", knipoogt de oud-voetballer van onder meer Ajax en Feyenoord.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heeft lang geduurd. Mooi voor Suriname en hebben enorme groep spelers die mogelijk in actie kunnen gaan komen.

Ik vraag me af of de Knvb hier niet bij kan steunen? Met alle jongens uit Suriname die hebben meegeholpen aan de successen die we hebben behaald hebben we toch wel soort morele schuld die we hebben.het zal waarschijnlijk niet over miljoenen gaan en als je ziet wat sommige leden van de Knvb opstrijken dan zie ik het kaaskop liever naar de Surinaamse bond gaan, want dan kunnen ze daar bouwen.

8 december 2019 om 22:38

Haha morele schuld noemt ie het, ze gaan echt niet meebetalen. Ze houden de hand al aardig op de knip voor de Oranje Leeuwinnen, dan gaan ze echt niet een ander land helpen met geld.

8 december 2019 om 22:44

Misschien geen geldbedrag storten maar de knvb is wel een organisatie die zn kennis kan delen, organisatorisch kan ondersteunen en wellicht tijdelijk mensen afstaan wanneer daar ruimte voor is.

8 december 2019 om 23:49

Ze betalen toch idioot veel voor die dames? Dan kan Suriname er vast wel vanaf.

9 december 2019 om 00:22

Kennis delen? En dan over een paar jaar dezelfde situatie krijgen als met Ziyech, Mazraoui of Dest. Nee bedankt, daar schiet je jezelf mee in je eigen voet.

9 december 2019 om 09:34

@Consy, verschil is dat momenteel om voor Suriname te spelen je daar geboren moet zijn. Andere optie die mogelijk lijkt is een soort topsportnationaliteit achtig iets. Maar momenteel moet je je andere nationaliteit sowieso opgeven om te mogen spelen, dat gaat geen speler doen aangezien non-EU eerder nadeel is.

9 december 2019 om 12:02

Klopt wel maar in Suriname zijn ze bezig met een spelers paspoort wat het wel mogelijk maakt om voor Suriname uit te komen.

8 december 2019 om 22:49

Waarom een morele schuld? Uiteindelijk hebben de spelers met Surinaamse roots toch ook gewoon genoten van de successen? Het is niet dat wij die spelers met een geweer op hun hoofd het veld in hebben gestuurd. Ik zie niet in waarom de KNVB een morele schuld heeft richting de Surinaamse bond. Dat wij de Surinaamse bond helpen, vanwege de banden die tussen de twee landen is, daar kan ik wel bijkomen. Maar helpen omdat er spelers met Surinaamse roots in het Nederlands elftal hebben gespeeld?

8 december 2019 om 23:00

Klopt. Daarom hebben we in mijn ogen morele schuld naar het land en niet naar de spelers. Zonder de spelers met Surinaamse roots (nu Vvd, Gini -- vroeger Gullit, Davids, N. de Jong, Bogarde, Kluivert, Vanenburg) had de Knvb lang niet zo'n grote financiën gehad als ze nu hebben. Nederland is zo ontwikkeld omdat we eeuwenlang landen als Suriname hebben leeggetrokken. Hierom zijn wij dusdanig ontwikkeld dat we als voetballand makkelijker spelers kunnen opleiden. Dus daarom vind ik dat er best vanuit de Knvb steun die kant op mag.

8 december 2019 om 23:07

Die spelers hadden toch ook voor Suriname kunnen zien? Ik zou niet weten waarom de KNVB een morele schuld heeft ten opzichte van Suriname? Moet de Duitse voetbalbond anders ook ons financieel ondersteunen voor de tweede Wereldoorlog? Of krijgen we nog geld van de Spanjaarden voor de 80-jarige oorlog? Ik snap echt compleet niet waar je naartoe wilt. Financiële steun is in principe geen slecht idee en daar is ook niks mee alleen je argumentatie vind ik erg zwak..

8 december 2019 om 23:12

Duitsland heeft Nederland toch ook volop financieel moeten ondersteunen voor de acties in ww2?

8 december 2019 om 23:21

Jij hebt wel een heel negatief beeld over Nederland als je met zo een redenaties aan komt zetten. Nederland is door heel veel verschillende zaken zo sterk ontwikkeld geworden en ook wij zijn aangevallen en veroverd, maar we hebben ons erbovenop gevochten.

Draai het eens om. Zou Suriname als voetballand überhaupt wel zo sterk zijn zonder Nederlandse inbreng? Ze mogen ons betalen voor het opleiden van spelers

Ik gun het Suriname van harte, maar laten we niet doorslaan in dit soort opgedrongen schuldgevoel en laten we vooruit kijken en iets moois opbouwen.

8 december 2019 om 23:23

Klopt, maar bij lange na is niet al de schade hersteld met dat geld. Snap je zelf ook wel denk ik

8 december 2019 om 23:23

Wat Arnavut1 al zegt, hebben we inderdaad al flink wat van Duitsland gekregen na Wo2, maar de situaties zijn sowieso totaal niet te vergelijken.tijdens de bezettingen van Duitsland en Spanje was de hoeveelheid die wij afgaven totaal niet te vergelijken met wat Nederland in Suriname heeft geflikt.suriname is 300 jaar onder bezetting geweest van Nederland waarvan we ruim 200 daarvan echt heel dat land hebben leeggetrokken.we hebben ze gebruikt als slaven en dat zorgde ervoor dat wij welvarend werden/bleven en tevens voor een groot deel ervoor zorgt dat wij nu kunnen leven zoals het is. @lucaij, als Suriname in die tijd de grondstoffen en andere producten zelf had kunnen verkopen, dan was Suriname zonder twijfel zo welvarend geweest als Nederland. Zonder Suriname, de Antillen en Indonesiã« had Nederland in die tijd helemaal niets. Niet voor niets is de VOC qua waarde nog steeds het waardevolste bedrijf in de geschiedenis van de mensheid.

8 december 2019 om 23:23

Waarmee moesten ze dat betalen dan? Er was niks meer. Nee het Marshalplan heeft voor weder opbouw gezorgt. Duitsland heeft wel in natura schulden afgelost doir fabrieken naar landen te sturen berder niet

8 december 2019 om 23:40

Ik weet dat je zelf doorhebt dat je ongelijk hebt. Nederland is economisch gezien een enorm sterk land. Geen enkel Zuid Amerikaans land komt in de buurt van Nederland. Maar jij denkt serieus dat Suriname zonder Nederlandse inmenging in de top van de wereld zou staan qua economie?

Als ik zie dat je journalistiek studeert dan hoop ik dat je dat Negativiteit over ons mooie land niet op je studie hebt geleerd. Probeer aub niet door te slaan in dat negatieve schuldgevoel en schrijf wat positiefs over het Surinaamse voetbal.

8 december 2019 om 23:49

@Lucaij,
Welke talen spreken ze in al die landen? Heel Zuid-Amerika is eeuwenlang leeggetrokken door Europa. Nu dat ze eigen beleid hebben zie je dat ze financieel ook opkomen met als grootste voorbeeld Brazilië.
Daarnaast ben ik echt niet negatief over Nederland, sterker nog ik denk dat ik in het beste land ter wereld leef. Ik probeer echter ook niet onze (deels schandalige) geschiedenis te ontkennen. Ik probeer met een kritisch oog te kijken daar naar.

8 december 2019 om 23:51

Ze konden niet uitkomen voor Suriname, want ze hadden een Nederlands paspoort. Tot een maand terug mocht je alleen voor Suriname uitkomen als je alleen een Surinaams paspoort had.

8 december 2019 om 23:51

Sjonge jonge moeten wij ons zelf nou een schuldgevoel aan gaan praten over iets wat meer dan een eeuw geleden zich af heeft gespeeld? Met enigszins historische kennis zou je zelf ook wel kunnen weten dat die landen ook niet aan de top hadden gestaan zonder kolonalisatie, zij waren toen namelijk al amper ontwikkeld. Misschien moet je bij GroenLinks gaan i.p.v. dit soort dingen proberen te verkondingen op een voetbalforum. Die voetballers kozen zelf voor Nederland en doen ook mee in de Nederlandse samenleving. In Suriname hadden ze waarschijnlijk niet eens de kans gehad om ooit voetballer te worden dus het is maar net in welk perspectief je het plaatst. Ik vind het ook een beetje een nutteloze discussie eerlijk gezegd..

8 december 2019 om 23:57

Nou jij begint over morele schuld en betalingen aan Suriname, maar zolang het je eigen portemonnee maar niet raakt, is het goed? Iemand anders op kosten jagen noem ik dat. Los van het feit dat er onwaarheden staan in je betoog, zwakt het zelf niet willen om met geld over de brug te komen het nog verder af. Ik vraag mij ook serieus af wat een reisje naar Mexico gaat bijdragen om drugsbendes te stoppen? Ook een reisje naar Hong Kong, zal de situatie nog niet verbeteren? Je komt inderdaad met een oplossing, wat iemand anders geld gaat kosten ja. Maar ik denk dat bij jou het toch nooit genoeg gaat zijn. Je praat met zo'n negativisme over Nederland, dat miljarden euro's onze 'morele schuld' ook nog niet kwijtscheldt. Dus in hoeverre is het dan voor jou een oplossing?

9 december 2019 om 00:29

Voornamelijk Spaans/Portugees, maar niet Nederlands, maar ook nog allerlei lokale talen Ik vind het wel frappant dat je denkt dat Europa zogenaamd Zuid-Amerika heeft leeggetrokken. Afrika ook zeker? Waarom lopen daar nu de Chinezen rond voor de grondstoffen? Het is heel cru, maar voordat Europeanen daar een voet aan land hadden gezet waren ze nog erg primitief daar. Ik vind die geschiedenis niet per se schandalig. Overal gebeurde dat toen helaas (ook Europese slavernij) en wellicht vinden we moderne slavernij over 100 jaar schandalig Met de knipoog bedoel ik dat het meer zin heeft om je daar nu druk om te maken.Gelukkig ben je positiever over ons land dan ik had gedacht

9 december 2019 om 01:06

Aangevaklen worden en veroverd worden is niet hetzelfde als , de slavernij, want dat is de enigste band met nederland en suriname, ik kan me namelijk geen 1 succesvolle lichting heugen van het nedsrlands elftal zonder surinaamse roots.

Dus je kan ook zeggem dat nederland alsnog de vruxhten plukt van het feit dat er in het verleden is gebeurd.

Dus dat suriname nederland moet betalen voor het opleiden van spelers is klinkklare onzin.

Veel surinamers die inmiddels geworteld zijn in nederland zijn hier niet vrijwillig heen gekomen, als jij dus vind dat suriname de knvb moet betalen voor het opleiden vam spelers zeg je dus eigenlijk indirect ook dat nederland schadevergoeding moet betalen aan suriname vanwege de slavernij.. want al is het +- 150 jaar geleden dat het is afgeschaft, pluk nederland alsnog de vruchten door spelers als gullit, rijkaard, kluivert, davids, seedorf, hasselbaink, wijnaldum, van dijk, etc die over de wereld bekendstaan als nederlanders.

Het is geen enkel opgedrongen schuldgevoel het zijn de feiten, en de aankomende jaren zullen heel veel jongens de pareltjes als wijnaldum van dijk etc, gaan kiezen voor suriname, zoals vele Marokkanen en turken.

En ik denk dat je daar als Nederland vrij weinig aan kunt doen. Deze jongens zittem namelijk geworteld in de Nederlandse maatschappij.

Excuses voor me spel fouten btw.

9 december 2019 om 04:36

dus moeten de Marokkaanse bond Nederland geld geven voor al die spelers met Nederlandse roots? dat is toch gekken werk. dadelijk moet Amerika ons betalen als dest de beste Amerikaanse speler ooit blijkt. ik begrijp waar je heen wilt en op zich is het heel erg moreel alleen is het wel een klein beetje onzin natuurlijk

8 december 2019 om 23:31

Ze hebben elkaar geholpen natuurlijk. De KNVB bied en bood ze natuurlijk een prachtige opleiding en natuurlijk status. Voor Nederland uitkomen is natuurlijk prestigieuzer dan Suriname. Het zou tof zijn voor jongens die hier met buiten de boot vallen om voor Suriname te kiezen.

9 december 2019 om 00:16

Prachtig altijd deze discussies.
Mensen weten werkelijk niets van geschiedenis hahaha.
Yamiown Google eens op : Societeit van Suriname , Marrons ,verdrag van Versailles en generalbereinigung.
Kun je nog wat leren

Suriname heeft voor mij nu al de gun factor. Ergens op gebaseerd? Wellicht paar hele goede Surinaamse vrienden en collega’s... maar ook de oude en hedendaagse voeyballers met Surinaamse roets. Doe lekker crowdfunding en ik doe mee.

Misschien een gekke vraag maar waarom spelen ze in die noord Amerikaanse groep?
Binnenkort zullen Panama , Costa Rica etc wel gaan klagen.
Overigens wel unieke kans om ooit wk te halen enige concurrenten zijn toch de VS en Mexico zeker met NL spelers erbij moet het kunnen

9 december 2019 om 00:36

Heeft verschillende redenen. Suriname is 1 van de oprichters en werd er geplaatst. Suriname heeft ook een sterkere binding met het Carbisch gebied. Overigens zie ik Suriname meer kans maken in de CONACAC dan in de CONMENOL, puur omdat de landen in Zuid-Amerika vele malen sterker zijn dan Suriname.

Je kunt je afvragen of een duur trainingskamp dan noodzakelijk is.
Als ik geen geld heb ga ik niet als ik in NL woon op vakantie naar Suriname.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren